Pariska komuna 1871 vs Mirkova komuna 2009.godine

sentinel26 RSS / 18.03.2009. u 19:50

 

18.marta 1871.godine počela je čuvena Pariska komuna u Parizu.

Radnici su iskoristili francusko-pruski rat kao povod i započeli prvu socijalističku revoluciju.

Moja namera nije da analiziram dostignuća i posledice te revolucije već da podsetim da li se nešto slično dogadja danas 18.marta 2009.godine.

Sadašnju Vladu Srbije čine DS i SPS, prva je već članica a druga kandidat za prijem u Socijalističku internacionalu.

Ta Vlada je na današnjem okruglom stolu obznanila dragome narodu svoje namjere o uvodjenju Poreza solidarnosti kao novu meru za prevazilaženje ekonomske krize u Srbiji.

"Čestitam" geniju koji se toga setio !!!

Najvažnija poruka narodu glasi:

Siromašni ne treba da brinu " ! 

Ovih dana u nekim preduzećima radnici su revolucionarnim putem preuzeli vlast i zaposeli privatna preduzeća i privatnu imovinu ignorišući ( uz podršku državnih organa ) njen status.

Evo i Cvetkovićeve najave lijepe socijalno odgovorne budućnosti:

 

Premijer: Teret će snositi bogati

18. mart 2009. | 10:54 -> 18:19 | Izvor: B92, Tanjug

Beograd -- Država neće smanjivati plate i penzije, već će teret krize najviše snositi bogatiji sloj stanovništva, najavio je premijer Srbije Mirko Cvetković.

Teret ekonomske krize moraće najviše da podnesu bogatiji građani, poručio je premijer obrazlažući nove mere Vlade u borbi protiv svetske ekonomske krize. Prema njegovim rečima, priliv novca u budžet ove godine biće manji od planiranog, a na čemu će se sve štedeti, upravo se pregovara sa misijom MMF-a.

Za popunjavanje manjka u budžetu biće potrebno od milijardu i dvesta miliona do milijardu i po dinara, izjavio je premijer Cvetković na sedmom poslovnom okruglom stolu sa Vladom Srbije.

Siromašni ne treba da brinu, poručuju članovi Vlade Srbije. Građani s dubljim džepom moraće da postanu solidarni i prihvate da u kriznim vremenima podnesu svoj deo tereta. Kakav i koliki - još se odlučuje. Ne zna se ni na osnovu kojih kriterijuma će se utvrđivati ko je bogat.

"Mi nastojimo da se, u okviru stavki koje su predviđene, držimo principa solidarnosti i obezbedimo da se plate i penzije ne smanjuju, da dođe do određenih prebacivanja većih troškova na one bogatije, a da siromašniji budu zadržani", kaže Cvetković.

............................ 

Gospodo ministri, čestitam vam 138-u godišnjicu Pariske komune a gradjanima - poreskim obveznicima  neka je sretna i ova "Mirkova komuna".

Ako ste se samo šalili, moram da kažem da vam je šala u najmanju ruku neukusna.

***

Eh, Pero, Pero, šta li radiš više u tom  Administrativnom odeljenju ?!



Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gera92 gera92 20:19 18.03.2009

ravno do dna


Clanovi Vlade Srbije nisu jedini koji ne znaju sta i o cemu pricaju...
sentinel26 sentinel26 20:25 18.03.2009

Re: ravno do dna

gera92
Clanovi Vlade Srbije nisu jedini koji ne znaju sta i o cemu pricaju...
Nijesu, ali se nalaze na vrhu piramide koja je na grbači poreskih obveznika.

Pa je i normalno da za ono što rade ( ili ne rade ) snose i odgovornost, a ono što pričaju može da bude i irelevantno.

drug.clan drug.clan 20:28 18.03.2009

veliki dan

Njapre hvala na cestitkama povodom godisnjice Pariske komune! Doci ce opet dan kada ce vecina shvatiti znacaj tog dogadjaja.

Potom da kazem da Socijalistička (evropska) internacionala i nije neka levica vec kao i sve u Evropi na pola i puno kompromisa i mutne vode. Vise marketing nego istinski socijalizam.


E sada na temu:


Ne vidim sta je to tako lose i strasno u odluci vlade da dodatno oporezuje bogate? Da ne idem u ideoloske razloge zasto tako nesto treba da postoji, samo da podsetim da skoro sve kapitalisticke zemlje sveta (ukljucujuci i majku svih kapitalista USA) imaju progresivno oporezivanje gde bogati placaju vece poreze. Tako na primer u US ukupno oporezivanje za siromasne (20% najsiromasnijih) ukljucujuci income, sale i property tax je tri do cetiri puta manji od poreza koji placaju bogati (top 20%)

Sta je razlog zbog kojeg vi mislite da je to lose? Koliko sam ja shvatio nece se povecavati corporate tax te se privreda nece dodatno opterecivati.

Sada da se vratim na ideologiju malo. Kako i na ciji racun se bogati bogate u Srbiji? Srbija nema prirodnih bogatstava u privatnom vlasnistvu tako da to ne moze biti izvor bogatstva. Znaci kao izvor bogatstva moguci su samo rad i potrosnja uglavnom siromasnih jer je broj bogatih mali a i oni kupuju vece stvari po inostranstvu?

Da li mislite da ti ljudi na kojima su bogati stekli bogatstvo nisu zasluzili da prezive? Mislite da ih treba pustiti da crknu sada kada je neko od njih uzeo sve sto su imali (da podsetim ti ljudi su pre 20 godina imali znatno vise i to im je neko uzeo)?
Mislite da je socijalizam kao ljudska vrlina i kao drsutveni sistem los i nemoralan? Mislite da se drzave koje uvazavaju taj princip kao sto su svedska i danska sporije i losije razvijaju od onih gde socijalizam smatraju djavoljim poslom (USA i svajcarska)?

Da li vi zelite da stanovnistvu Srbije zivotni standard opadne na polovinu dok istovremeno neki mocnici zaradjuju ekstra profit kakav se retko gde u svetu moze zaraditi?

Da se ja pitam (na vasu srecu se ne pitam) bilo bi nacionalizacije opet! Ne moze neko od 100 maraka za 10 godina napraviti milion puta vise na posten nacin u zemlji gde se nista radilo nije!
libkonz libkonz 20:56 18.03.2009

Re: veliki dan

Da se ja pitam (na vasu srecu se ne pitam) bilo bi nacionalizacije opet!

Nisam socijalista, ali nacionalizovao bih i ja. Imam često običaj da kažem SVE ĆE TO NAROD NACIONALIZOVATI !
sentinel26 sentinel26 21:04 18.03.2009

Re: veliki dan

Druže, imaš ti ovdje dosta interesantnih ideja.

Podsjetio bih te da je minimalni uslov za donošenja ovakvog zakona da imamo uredjen pravni a naročito poreski sistem.

Ne zaboravi da Srbija ima dva zakona za oporezivanje "bogatstva" - Zakon o porezu na imovinu i Zakon o porezu na dohodak gradjana.

Prije neki dan istekao je zakonski rok za podnošenje poreskih prijava svima koji su u 2008.godini zaradili više od 1,644.264,- dinara ( oko 17.420 Eur-a ).

Obzirom da sam do najsitnijih detalja upoznat kako funkcioniše poreski sistem Srbije, nemam apsolutno ni gram povjerenja u ovu vladu i ovu poresku administraciju.

Ministarka finansija je 26.XII 2008 i 07.II 2009.godine mijenjala Plan računa ( Kontni plan) za preduzeća sa retroaktinom primjenom na završne račune za 2008.godinu.
Nije teško pogoditi radi koga je to radila.

U vrijeme podrške i ljubavi prema vladi VK, T.Nikolić je izjavio: "Moramo sve više da uzimamo od onih koji imaju jer je sve više onih koji nemaju!".

I apsolutno sam protiv bilo kakve nacionalizacije. Za nju nema apsolutno nikakvog opravdanja.


aquariusoptimist aquariusoptimist 21:04 18.03.2009

Re: veliki dan

Da li vi zelite da stanovnistvu Srbije zivotni standard opadne na polovinu dok istovremeno neki mocnici zaradjuju ekstra profit kakav se retko gde u svetu moze zaraditi?


Ja mislim DRug Clan da se drustveno-politicko-ekonomski tokovi u Srbiji odvijaju po dosad nevidjenim i nepoznatim tokovima .
Ovo sto se dogadja u Srbiji nije poznato ni jednoj ekonomskoj skoli misljenja, ni po jedim do sad poznatim pravilima, zakonima, praksi.
Mora da je neki hibrid.
Samo nemoj da kazes da je tranzicija. I druge zemlje su bile u tranziciji.
Pa , ako mozes u svojoj analizi da se opredelis da li govoris o US ili Srbiji, jer je neproduktivno govoriti komparativno.
sentinel26 sentinel26 21:09 18.03.2009

Re: veliki dan

aquariusoptimist
.Ovo sto se dogadja u Srbiji nije poznato ni jednoj ekonomskoj skoli misljenja, ni po jedim do sad poznatim pravilima, zakonima, praksi.
Nije i neće je biti skoro.

Hugo Čavez je sve popularniji u Srbiji. Moguće da uvezemo njegov model revolucije.

aquariusoptimist aquariusoptimist 21:11 18.03.2009

Re: veliki dan

sentinel26

aquariusoptimist.Ovo sto se dogadja u Srbiji nije poznato ni jednoj ekonomskoj skoli misljenja, ni po jedim do sad poznatim pravilima, zakonima, praksi.Nije i neće je biti skoro.Hugo Čavez je sve popularniji u Srbiji. Moguće da uvezemo njegov model revolucije.


Znas sta,
trositi ono malo deviznih rezervi na stabilizovanje kursa dnara, a onda ici u MMF i traziti pare (citaj kredite koje ce neko morati da plati) je nezapamceno.
Kome to odgovara?
drug.clan drug.clan 21:17 18.03.2009

Re: veliki dan

aquariusoptimist
Da li vi zelite da stanovnistvu Srbije zivotni standard opadne na polovinu dok istovremeno neki mocnici zaradjuju ekstra profit kakav se retko gde u svetu moze zaraditi?


Ja mislim DRug Clan da se drustveno-politicko-ekonomski tokovi u Srbiji odvijaju po dosad nevidjenim i nepoznatim tokovima .
Ovo sto se dogadja u Srbiji nije poznato ni jednoj ekonomskoj skoli misljenja, ni po jedim do sad poznatim pravilima, zakonima, praksi.
Mora da je neki hibrid.
Samo nemoj da kazes da je tranzicija. I druge zemlje su bile u tranziciji.
Pa , ako mozes u svojoj analizi da se opredelis da li govoris o US ili Srbiji, jer je neproduktivno govoriti komparativno.


Govorim o Srbiji!
USA je samo bila primer kako se bogati vise oporezuju i u kapitalistickim zemljama

Ovo sto se desava u Srbiji se desavalo i u drugim zemljama u periodima kada je drzava postajala slaba i nestabilna a korupcija bila dominatna ideologija, nesto kao latinska amerika posle WWII.

Srbija tj veci deo bivse Jugoslavije je upao u to ne zato sto je socijalizam propao vec zato sto je drzava tj. pravna drzava propala. Uzrok ekonomske propasti SFRJ koja je uzrokovala i sve druge propasti koje su sledile nije bio los socijalizam i losa ekonomija vec rusenje politickog sistema jugslavije i pravne drzave posle titove smrti.
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:21 18.03.2009

Re: veliki dan

pravne drzave posle titove smrti.


Kazes,
da je za vreme Tita postojala adekvatna pravna drzava?
drug.clan drug.clan 21:30 18.03.2009

Re: veliki dan

aquariusoptimist
pravne drzave posle titove smrti.


Kazes,
da je za vreme Tita postojala adekvatna pravna drzava?



Kazem!

Mozda nije bila demokratska ali je bila pravna sve do slabljenja njegove moci 78-79!
Mada ako ovo sada nazivamo demokratskom onda je i Titova bila demokratska jer sumnjam da je vlada u nekom periodu do njegove smrti imala manju podrsku naroda od ove danasnje.
vracarac92 vracarac92 21:32 18.03.2009

Re: veliki dan

Da se ja pitam (na vasu srecu se ne pitam) bilo bi nacionalizacije opet!

A sta bi meni nacionalizovao kada su tvoji istomisljenici sve nacionalizovali izmedju 1946. i 1950.?
Da li bi i ti streljao mog dedu samo zato sto mu je fabrika (prehrana) radila do kraja 1943. ili bi mozda streljao mene zato sto se borim za povracaj?
Da li bi ukinuo njegovu rehabilitaciju koja je konacno videla svetlo dana pre godinu dana?
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:37 18.03.2009

Re: veliki dan

ali je bila pravna


Pa,
kako za koga.
Za neke sigurno jeste.
Blade Runner Blade Runner 21:37 18.03.2009

Re: veliki dan

ukljucujuci i majku svih kapitalista USA

@sentinel
pokusavas da budes veci kapitalista od USofA?
Obzirom da sam do najsitnijih detalja upoznat kako funkcioniše poreski sistem Srbije, nemam apsolutno ni gram povjerenja u ovu vladu i ovu poresku administraciju.

Pa daj onda predlog kako protiv krize.
sentinel26 sentinel26 21:40 18.03.2009

Re: veliki dan

aquariusoptimist
.Znas sta, trositi ono malo deviznih rezervi na stabilizovanje kursa dnara, a onda ici u MMF i traziti pare (citaj kredite koje ce neko morati da plati) je nezapamceno.Kome to odgovara?
Trošiti devizne rezerve na odbranu izuzetno nerealnog kursa je protiv ekonomske logike i zdrave pameti.
Čini mi se da se u jednom trenutku guverner Jelašić pobunio i hteo da prekine ali su ga brzo ućutkali.

Poredjenje sa Hrvatskom koje je čini mi se Tadić "obnarodovao" je veoma neukusno. Njihova valuta je imala dosta realan i stabilan kurs a osim toga ima je na bankarskim kursnim listama, dok ćemo mi za dinar da popričekamo.

sentinel26 sentinel26 21:45 18.03.2009

Re: veliki dan

vracarac92
Da se ja pitam (na vasu srecu se ne pitam) bilo bi nacionalizacije opet!A sta bi meni nacionalizovao kada su tvoji istomisljenici sve nacionalizovali izmedju 1946. i 1950.?Da li bi i ti streljao mog dedu samo zato sto mu je fabrika (prehrana) radila do kraja 1943. ili bi mozda streljao mene zato sto se borim za povracaj?Da li bi ukinuo njegovu rehabilitaciju koja je konacno videla svetlo dana pre godinu dana?

Vračarac, o nacionalizaciji - za i protiv - pričaj dok ti se ne dosadi ali o "streljanju" molim te da prekineš.

I mojem ocu je nacionalizacijom i agrarnom reformom oduzet deo imovine ali ja to ovdje ne reklamiram i ne kukam.
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:51 18.03.2009

Re: veliki dan

Trošiti devizne rezerve na odbranu izuzetno nerealnog kursa je protiv ekonomske logike i zdrave pameti.



U januaru 376 mil evra
u februaru 175 mil evra

Za koliko je prodat NIS?
drug.clan drug.clan 22:04 18.03.2009

Re: veliki dan

vracarac92
Da se ja pitam (na vasu srecu se ne pitam) bilo bi nacionalizacije opet!

A sta bi meni nacionalizovao kada su tvoji istomisljenici sve nacionalizovali izmedju 1946. i 1950.?
Da li bi i ti streljao mog dedu samo zato sto mu je fabrika (prehrana) radila do kraja 1943. ili bi mozda streljao mene zato sto se borim za povracaj?
Da li bi ukinuo njegovu rehabilitaciju koja je konacno videla svetlo dana pre godinu dana?


Ali kakve to veze ima u celoj ovoj prici? Da li to sto su tebi i meni neki lopovi oduzeli (indirektno) imovinu socilaizam cini a priori losim a tebe i mene kapitalistima? Mozda bi deda sve propio ionako!
Mene boli sto ovi danasnji kapitalisti meni uzimaju jer svaki put kada nesto uradim ili platim oni se debelo ugrade u to.

Nista meni ne bi smetalo da se ona marza koju uzima Miskovic ili neko slican daje sirotinji umesto njemu. Ili da se sav harac koji uzmu na minit razgovora mobilnim telefonom da ljudima koji su razvili i napravili tu tehnologiju umesto sto se daje lesinarima.

Da li hoces da kazes da nije bitno kako je i sta neko stekao? Kako privatno vlasnistvo nije svetinja kada se presipa u dzepove bogatasa? Ni jedan covek dobrovoljno ne daje pare a i ne radi za dzabe. I rad je privatno vlasnistvo ali ga niko nije jos definisao i zastitio kao sto su kapitalisti zastitili svoje nekretnine, obrtna sredstva i intelektualnu svojinu. Vreme je da se i rad sirotinje ceni kao i rad muzicara ili rad biznismena.

Nije Buffet ili Miskovic milijardu ili milion puta pametniji, sposobniji i radniji od obicnih ljudi da bi zaradjivali toliko puta vise. Treba da budu placeni vise ali da jedan covek zaradjuje kao milion drugih koji rade.....

Ova otimacina kapitalsita sirom sveta je ovih poslednjih deceniju dve uzela toliko maha da se moze porediti sa feudalizmom u najgorem periodu.
ivana23 ivana23 22:05 18.03.2009

Re: veliki dan

sentinel26
Poredjenje sa Hrvatskom koje je čini mi se Tadić "obnarodovao" je veoma neukusno. Njihova valuta je imala dosta realan i stabilan kurs a osim toga ima je na bankarskim kursnim listama, dok ćemo mi za dinar da popričekamo.

Kako je u susedstvu:

Potrošnjom protiv krize
'Ako nema potrošnje, ako nema plaća onda nema ni proizvodnje i to je jedan circulus vitiosus koji može završiti samo loše', rekao je Mesić i istaknuo da se mora ići u rebalans proračuna.
Osvrčući se na aktualnu gospodarsku krizu u svijetu i u nas, tijekom posjeta Zadarskoj županiji predsjednik Stjepan Mesić je rekao kako je recesija zahvatila Europu i sve ovisi o tome koliko će biti organizirana da odgovori na taj izazov.
U vezi sa situacijom u Hrvatskoj napomenuo je kako moramo ići u rebalans proračuna, kao i štedjeti, no drži kako se ne može štedjeti na potrošnji.

* Na MMF treba računati
Govoreći o mogućnosti dolaska Međunarodnog monetarnog fonda predsjednik je kazao kako je i sam davno govorio da s njim treba računati. Dužni smo oko 38 milijardi eura, 11 ili 12 milijardi eura duga dospjeva na naplatu, a u rezervi imamo devet milijardi eura, podsjetio je.

Izvor


vracarac92 vracarac92 22:21 18.03.2009

Re: veliki dan

Vračarac, o nacionalizaciji - za i protiv - pričaj dok ti se ne dosadi ali o "streljanju" molim te da prekineš.

Zasto. Vi kao da niste iz Kolasina (zemljak) i ne znate sta su pasja groblja?
Ako vam smeta, banujte me, bas kao i gradonacelnik Knina, nemam nista protiv ali dokle god nisam banovan pricacu o nacionalizaciji i streljanju jer u slucaju moje porodice to su dve uzajamno povezane stvari, dva zlocina ucinjena od strane komunista.
sentinel26 sentinel26 22:29 18.03.2009

Re: veliki dan

ivana23
Kako je u susedstvu: Potrošnjom protiv krize
.......... i štedjeti, no drži kako se ne može štedjeti na potrošnji. * Na MMF treba računati . Izvor

Ova Mesićeva izjava kako se ne more štedjeti je mala populistička demagogija, on dobro zna da će morati, samo je pitanje kome će prvom vlada stegnuti kaiševe i izbušiti nove rupe.
Postoje dvije važne podjele potrošnje. Javna je ona koja tišti narod.

Šta misliš, kako ti izgleda, ignorisanje ideja za kresanja javne potrošnje kod nas u poredjenju sa pričom o povećanoj prodaji podnih pločica i bijele tehnike, a samo 3-4 mjeseca ranije ministar trgovine javno preko TV savjetovao gradjanima da prekinu da kupuju bijelu tehniku i sličnu robu.
sentinel26 sentinel26 22:38 18.03.2009

Re: veliki dan

vracarac92
Vračarac, o nacionalizaciji - za i protiv - pričaj dok ti se ne dosadi ali o "streljanju" molim te da prekineš.Zasto. Vi kao da niste iz Kolasina (zemljak) i ne znate sta su pasja groblja?Ako vam smeta, banujte me, bas kao i gradonacelnik Knina, nemam nista protiv ali dokle god nisam banovan pricacu o nacionalizaciji i streljanju jer u slucaju moje porodice to su dve uzajamno povezane stvari, dva zlocina ucinjena od strane komunista.
Neka Kolašina na miru.
Ja te molim da pročitaš uvodni post ako već nijesi. Priča o nekoj eventualnoj budućoj nacionalizaciji može da ima "veze" sa diskusijom o merama za prevazilaženje ekonomske krize, ali nacionalizacija poslije WWII nema sa ovim dodirnih tačaka, to nije tema i to je za mene istorija.
Molim te da poštuješ taj stav i da ne trolujemo temu koja izaziva ozbiljno uznemirenje.
vracarac92 vracarac92 15:52 19.03.2009

Re: veliki dan

to nije tema i to je za mene istorija.

Za tebe istorija, za mene prezivljavanje!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:56 18.03.2009

E,nije Pariska komuna...

Znaš zašto....
U 18. brimeru Luja Bonaparte, Marks kaže da je komuna propala zato što su revolucioneri stali pred vratima banaka i reeksportera. Da su ušli, trajala bi mnogo duže od 72 dana..
Neće Miško dizati revoluciju protiv sebe....
A ovo sa porezom je vrhunac demagogije...Ovo je zapravo priča da će država pomoći tajkune...a onda se kasnije pravdati da su oni plaćali nešto veći porez. Pa na "srpskom Davosu" je to već izgovorio Tadić...Mirko sad samo spinuje...
drug.clan drug.clan 22:08 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Drago Kovacevic
Znaš zašto....
U 18. brimeru Luja Bonaparte, Marks kaže da je komuna propala zato što su revolucioneri stali pred vratima banaka i reeksportera. Da su ušli, trajala bi mnogo duže od 72 dana..
Neće Miško dizati revoluciju protiv sebe....
A ovo sa porezom je vrhunac demagogije...Ovo je zapravo priča da će država pomoći tajkune...a onda se kasnije pravdati da su oni plaćali nešto veći porez. Pa na "srpskom Davosu" je to već izgovorio Tadić...Mirko sad samo spinuje...

Trajala je duze ali ne bi dugo potrajala! Problem komune je bio motiv vodja da zamenu mesta sa onima protiv kojih su se borili ili bar da im se pridruze! Zato su stali na vratima!

Socijalizam i privatna banka ne idu zajedno!
sentinel26 sentinel26 22:16 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Drago Kovacevic
Znaš zašto....U 18. brimeru Luja Bonaparte, Marks kaže da je komuna propala zato što su revolucioneri stali pred vratima banaka i reeksportera. Da su ušli, trajala bi mnogo duže od 72 dana..Neće Miško dizati revoluciju protiv sebe....A ovo sa porezom je vrhunac demagogije...Ovo je zapravo priča da će država pomoći tajkune...a onda se kasnije pravdati da su oni plaćali nešto veći porez. Pa na "srpskom Davosu" je to već izgovorio Tadić...Mirko sad samo spinuje...

Da, a sjećaš se prethodne ( pripremne ) "buve" o podržavljenju banaka, koja je plasirana preko radikalske sekcije broj 2.
Naknadna skoči-"buva" ono Dinklićevo zalaganje za reprogram dugova privatnog sektora.

Pa reče još kako se država eto ne zalaže i ne sjekira zbog tajkuna nego zbog radnika koji rade kod njih, da ne ostanu bez posla.

Kada je u "Kažiprstu" bulaznio o tome kako neki stalno donose od kuće dinare i kupuju li kupuju Eure, meni se povraćalo.
Odakle im toliki dinari, šta su to stvorili, pa prodali ?

Zanimljivo, da nema novinarskog "heroja" koji smije da postavi pitanje pojačanog štampanja novca u posljednje vrijeme.

U ovoj privredi trenutno najbolje ide štampanje para i prodaja magle, garnirane sa "G" sosom i posoljena "žutim šećerom"..


drug.clan drug.clan 22:22 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

sentinel26

U ovoj privredi trenutno najbolje ide štampanje para i prodaja magle, garnirane sa "G" sosom i posoljena "žutim šećerom"..


Ma stampanje su prevazisli sada samo menjau cifre na nekim serverima u bankama. Ranije je taj papir bar nesto vredeo.

U svetu papirni novac pokriva manje od 10% ukupne kolicine para koja postoji.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:02 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Zanimljivo, da nema novinarskog "heroja" koji smije da postavi pitanje pojačanog štampanja novca u posljednje vrijeme.

De, reci nešto više o tome...pa da pišem...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:04 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Trajala je duze

Ja učio da je trajala 72 dana....Bila i ona pesma..72 dana na mom srcu leži rana...
sentinel26 sentinel26 23:16 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Drago Kovacevic
Zanimljivo, da nema novinarskog "heroja" koji smije da postavi pitanje pojačanog štampanja novca u posljednje vrijeme.De, reci nešto više o tome...pa da pišem...

Ne znam šta da kažem, u Topčideru nemam insajdere, ja samo vidim da već 2-3 mjeseca dobijam u banci isključivo ganz nove novčanice.
A kada to kažu i u poslovnim bankama, sve mi je jasno.

Priča o "zamjeni" pohabanih novčanica lansirana je još za M.Marjanovića i vojvode od zahrdjale kašike.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:24 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

sentinel26
Drago Kovacevic
Zanimljivo, da nema novinarskog "heroja" koji smije da postavi pitanje pojačanog štampanja novca u posljednje vrijeme.De, reci nešto više o tome...pa da pišem...

Ne znam šta da kažem, u Topčideru nemam insajdere, ja samo vidim da već 2-3 mjeseca dobijam u banci isključivo ganz nove novčanice.
A kada to kažu i u poslovnim bankama, sve mi je jasno.

Priča o "zamjeni" pohabanih novčanica lansirana je još za M.Marjanovića i vojvode od zahrdjale kašike.

Ma i ja sam to primetio...
Hajde da pitamo čitaoce, jesu li oni...
Inflacija je najbolji način da opljačkaš narod....onako, kao imaš bure vina i ono je vlasništvo petoro braće...Oni nisu tu, ali polažu pravo na vino...ti polako piješ, a onoliko koliko popiješ dodaš vode...Bure uvek puno...a kad dođu ne mogu kazati da je voda...nego eventualno da je razvodnjeno...
Ja mislim da oni razvodnjavaju....
sentinel26 sentinel26 23:51 18.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

Drago Kovacevic
...Ja mislim da oni razvodnjavaju....
Prijatelju, ja mislim da oni sebi "navodnjavaju", saznaćemo jednoga dana detalje, zajedničku državnu livadu ( njivu ) sigurno ne.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 06:22 19.03.2009

Re: E,nije Pariska komuna...

A ovo sa porezom je vrhunac demagogije...Ovo je zapravo priča da će država pomoći tajkune...a onda se kasnije pravdati da su oni plaćali nešto veći porez.


Moze biti, al ne mora...

Nema, po mom misljenju, nicega spornog - Vrlo je logicno da bogatiji podnesu veci deo tereta u nevolji kakva je i ova sada...Uostalom, kuda vise sa penzionerima? Koliko Ljudi zivi i sa po 11,000 dinara mesecno!!!! Koliko sa 20,000?!!!! Niti je ljudski da im se i ta crkavica dovodi u pitanje, niti sa tim parama mogu da pomognu troseci i tako povecavajuci potraznju za proizvodima koja nasa preduzeca prave i/ili prodaju.



Ako budzet moze da se pokrpi progresivnim oporezivanjem bogatijih, na imovinu, primanja ili sta vec, to je ok. Pitanje je na zalost, imamo li mi dovoljno bogatih da dodaju tih milijardu i po.
sentinel26 sentinel26 11:02 19.03.2009

Re: Može biti al' ne mora ?.

Nema se šta zamjeriti ovom tvojem stavu.

Ali dodaj tome da već duže vrijeme imamo neodgovornu vladu koja se nedomaćinski ponaša.

Budžet Srbije nije usvojen 7 godina ( posljednji je onaj Djindjićev za 2002. godinu ).

U posljednjih 5 godina administracija je enormno uvećana, udomljavanje svaji, tetki, strina i ujčevine kao i pozadinskog stranačkog ešalona a radi slasti i masti i kupovine glasačkog tijela.

Naročito je uvećana administracija u pojedinim jedinicama lokalne samouprave.
Bilo je i pokušaja da se broj zaposlenih proglasi tajnom.

Zvanični državni organi su javno priznali da je u 2007. godini od oko 12.000 javnih nabavki u Srbiji samo oko 2.000 realizovano u skladu sa zakonom. Pa mi tu nijesmo imali ni 20%.

Kako da im vjerujem ?

Ja mislim da ova vlada nema legitimitet za uvodjenje ovakvog poreza, to može da uradi samo nova vlada poslije izbora.
leopold_lady leopold_lady 01:02 19.03.2009

Tebi preporuka....

a taj Cvetković mene strašno nervira ....

Uhhhhhhhhhhhh !
sentinel26 sentinel26 01:24 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

leopold_lady
a taj Cvetković mene strašno nervira ....Uhhhhhhhhhhhh !
Da je samo nerviranje.

Evo, večeras objavio gospodin Cvetković da će ponuditi Hrvatskoj da ona povuče svoju tužbu protiv Srbije za genocid, a on će povući "kontratužbu".

Plaši mečku rešetom. Djura će vam oprostiti što vas je tukao.

Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.
DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.
Sve bolje od boljega.

vracarac92 vracarac92 15:54 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.
DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.
Sve bolje od boljega.

A ako Rusi ponude bolje uslove? Kao Islandu?
Onda bi to bilo vrlo mudro.
drug.clan drug.clan 15:59 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

vracarac92
Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.
DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.
Sve bolje od boljega.

A ako Rusi ponude bolje uslove? Kao Islandu?
Onda bi to bilo vrlo mudro.


bolje od djavola uzeti nego od MMF-a
sentinel26 sentinel26 16:20 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

vracarac92
Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.Sve bolje od boljega.A ako Rusi ponude bolje uslove? Kao Islandu?Onda bi to bilo vrlo mudro.
Moguće, moguće ?

Samo još da gospodin koji odlučuje izabere da li želi da postane srpski Ataturk ili srpski Putin, a narod, može i da pjeva pjesmu - put in !
sentinel26 sentinel26 16:24 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

drug.clan

vracarac92
Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.Sve bolje od boljega.A ako Rusi ponude bolje uslove? Kao Islandu?Onda bi to bilo vrlo mudro.bolje od djavola uzeti nego od MMF-a
Zar ti vjeruješ u djavole ?

Djavoli samo uzimaju, najčešće dušu, oni nikome ništa ne daju. Tako su bar meni govorili.

drug.clan drug.clan 16:49 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

sentinel26
drug.clan

vracarac92
Još jedan "genijalan" predlog se pojavio večeras.DSS predlaže da se kredit ne traži od MMF-a nego od Rusije.Sve bolje od boljega.A ako Rusi ponude bolje uslove? Kao Islandu?Onda bi to bilo vrlo mudro.bolje od djavola uzeti nego od MMF-a
Zar ti vjeruješ u djavole ?

Djavoli samo uzimaju, najčešće dušu, oni nikome ništa ne daju. Tako su bar meni govorili.



pa to je bas ono sto MMF radi, da malo da bi uzeli dusu i sve ostalo

vracarac92 vracarac92 17:09 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

bolje od djavola uzeti nego od MMF-a
zavisi od ponudjenih uslova.
Ako je ono sto je DSS Popovic pricao istina, onda je bolje da uzmemo zajam od Rusa.
Tako su bar meni govorili.

U Kolasinu kad si bio mali?
sentinel26 sentinel26 17:22 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

vracarac92
bolje od djavola uzeti nego od MMF-azavisi od ponudjenih uslova.Ako je ono sto je DSS Popovic pricao istina, onda je bolje da uzmemo zajam od Rusa.
Tako su bar meni govorili.U Kolasinu kad si bio mali?
Šta je sve taj Popović ( čovjek od povjerenja VK ) ugovarao sa Rusima saznaće se jednoga dana, za njega i jednu grupu i sunce izgrijava iz Rusije, tamo su im i srce i duša.

A neki imaju i pomajku tamo.
vracarac92 vracarac92 17:34 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

Šta je sve taj Popović ( čovjek od povjerenja VK ) ugovarao sa Rusima saznaće se jednoga dana, za njega i jednu grupu i sunce izgrijava iz Rusije, tamo su im i srce i duša.

A neki imaju i pomajku tamo.

Istina, to je nesporno. cak je jedno vreme bio i predsednik JSD-a ...ista funkcija koju je pedesetak godina ranije imao i Tudjman, ali ukoliko Rusi zaista nude bolje uslove, ko je onda magarac?
blackbox92 blackbox92 23:47 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

može i da pjeva pjesmu - put in !

Sa ili bez pjesme to ce se narodu desiti.
blackbox92 blackbox92 23:51 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

sentinel26
vracarac92
bolje od djavola uzeti nego od MMF-azavisi od ponudjenih uslova.Ako je ono sto je DSS Popovic pricao istina, onda je bolje da uzmemo zajam od Rusa.
Tako su bar meni govorili.U Kolasinu kad si bio mali?
Šta je sve taj Popović ( čovjek od povjerenja VK ) ugovarao sa Rusima saznaće se jednoga dana, za njega i jednu grupu i sunce izgrijava iz Rusije, tamo su im i srce i duša.

A neki imaju i pomajku tamo.

Mnogo sposoban tj.snalažljiv neki čovek i uspe na pošten način da se obogati.
sentinel26 sentinel26 23:54 19.03.2009

Re: Tebi preporuka....

blackbox92
može i da pjeva pjesmu - put in !Sa ili bez pjesme to ce se narodu desiti.
Dobro prijatelju, pa dje si ti do sada ?
U Beogradu je pravi "rovovski rat" demokratskim sredstvima.:))
Mertvih nema za sada.
blackbox92 blackbox92 00:13 20.03.2009

Re: Tebi preporuka....

sentinel26
blackbox92
može i da pjeva pjesmu - put in !Sa ili bez pjesme to ce se narodu desiti.
Dobro prijatelju, pa dje si ti do sada ?
U Beogradu je pravi "rovovski rat" demokratskim sredstvima.:))
Mertvih nema za sada.

Bio sam nešto privatno zauzet a i izučavao sam šta nam nudi predsednik Komunističke partije Srbije, neki Nedeljković, sinoć na Studiju B. Neverovatno je koliko se gluposti može izreći kada se priča komprimirano. Čovek nam lepo nudi hrišćanski komunizam, nacionalizam i antiprotivno sve što ima veze sa Zapadom. Za n jega Zapad i ne postoji, postoji samo Rusija a tek onda i Kina, Indija, Kuba i Libija.
Kaže ćovek , nikakvi izbori ima da budu komiteti kao kod Gadafija, nema policije, tajnih službi, osim službe partije, i naravno jaka vojska. Smrtna kazna se podrazumeva a ozricala bi se od strane sudova, od svega nezavisnih osim od partije.Po stavovima, identičan Šešelju, i svojim nastupom je toliko osramotio ideju na kou asocira naziv njegove patrije.
Možda je on rešenje, tim pre što čovek kaže da sve zna jer ima "operativne podatke".
G.Cross G.Cross 14:14 19.03.2009

Mao

Pitali Mao Tze Tunga sta misli o Pariskoj Komuni. Maov odgovor : Jos je rano da se donose istorijske ocene.
sentinel26 sentinel26 14:33 19.03.2009

Re: Mao

G.Cross
Pitali Mao Tze Tunga sta misli o Pariskoj Komuni. Maov odgovor : Jos je rano da se donose istorijske ocene.

sentinel26 sentinel26 17:56 19.03.2009

Gde je ta granica bogatstva ?

Priprema poreza solidarnosti
19. mart 2009. | 14:12 -> 16:18 | Izvor: B92, Beta, Tanjug

Šabac, Beograd -- Rasim Ljajić kaže da se razmatra osnivanje fonda za pomoć socijalno ugroženima u koji bi zaposleni sa primanjima iznad 50.000 dinara uplaćivali po 300 dinara.

Oni sa platom iznad 100.000 dinara uplaćivali bi po 600 dinara. Ministar za rad i socijalnu politiku poručio je u Šapcu da je vreme za socijalnu pravdu i solidarnost. "Činjenica je da najugrozenije kategorije stanovništva i bogati ne mogu jednako i na isti način da nose teret ove krize", izjavio je Ljajić u Šapcu.

"Ovo jeste vreme za socijalnu pravdu, a kada ćemo je pokazati ako ne sada. Ovo jeste vreme za ispunjavanje pune solidarnosti i to zaista nije fraza", rekao je Ljajić novinarima tokom posete fondu "Humano srce Šapca".
............................................................

Stevanović: Katastrofalna mera

Aleksandar Stevanović iz Centra za slobodno tržište rekao je za B92 da je ta mera katastrofalna jer "napada ljude koji su motori razvoja društva".

"Napada novoformiranu srednju klasu. To nikako nije dobar put. Mislim da će ljudi reći, pa što bih ja sada radio više kada ću zarađivati sve manje što se više budem trudio.Druga vartijanta je kad nametnete veliki porez ljudi će jednostavno naći rupe u zakonu" zaključio je Stevanović.

Obzirom da su u njihovim kalkulacijama startovali od cifre 40.000 bilo bi zanimljivo da objasne narodu kako su odredili tu granicu bogatstva - tj. da su bogati svi koji imaju platu od 50.000.

Da li su troškovi života, inflacija, cijene ili "velika udaljenost" te "granice" od prosječne plate u Srbiji ?

Da nije žalosno bilo bi smiješno. A tek spinovanje šefova poslaničkioh klubova. Tuga.


drug.clan drug.clan 20:08 19.03.2009

Re: Gde je ta granica bogatstva ?

sentinel26

Aleksandar Stevanović iz Centra za slobodno tržište rekao je za B92 da je ta mera katastrofalna jer "napada ljude koji su motori razvoja društva".

Obzirom da su u njihovim kalkulacijama startovali od cifre 40.000 bilo bi zanimljivo da objasne narodu kako su odredili tu granicu bogatstva - tj. da su bogati svi koji imaju platu od 50.000.

Da li su troškovi života, inflacija, cijene ili "velika udaljenost" te "granice" od prosječne plate u Srbiji ?

Da nije žalosno bilo bi smiješno. A tek spinovanje šefova poslaničkioh klubova. Tuga.




slazem se da je granica smesna i da je mnogo bolje uzeti 10% on onih koji zaradjuju preko 200 000 jer oni to nece mnogo osetiti nego 1% od onih koji ionako jedva prezivljavaju sa 50 000.

Sto se tice izjave Aleksandra Stevanovica

da je ta mera katastrofalna jer "[i]napada ljude koji su motori razvoja društva". [/i]

To uopste nije tacno jer se ovim porezom ne napada razvoj i investicije tj. ne uvodi se porez za kompanije vec samo na novac od plata koji bi se svakako potrosio a ne investirao.
sentinel26 sentinel26 20:22 19.03.2009

Re: Gde je ta granica bogatstva ?

drug.clan
.Sto se tice izjave Aleksandra Stevanovica da je ta mera katastrofalna jer "napada ljude koji su motori razvoja društva". To uopste nije tacno jer se ovim porezom ne napada razvoj i investicije tj. ne uvodi se porez za kompanije vec samo na novac od plata koji bi se svakako potrosio a ne investirao.
Slažem se da mu ovo o "motorima" nije baš srećno odabrano.
A srednja klasa - pa i njen raspon se nalazi na kliizištu. Ovi sa platom oko 50.000 sada jesu u srednjoj klasi ali dokle ?

sentinel26 sentinel26 20:29 19.03.2009

Prosek Srbije

Prema zvaničnim podacima statistike, prosječne plate u Srbiji u prethodnim mjesecima izgledale su ovako:

Novembar - 2008 ......... 34.311

Decembar - 2008.......... 38.626

Januar - 2009................. 28.877

Februar - 2009. .................. Očekuje se saopštenje Statistike poslije 20.03. ( približno januaru + - 5% ).

omega68 omega68 22:37 19.03.2009

Re: Prosek Srbije

sentinel26
Prema zvaničnim podacima statistike, prosječne plate u Srbiji u prethodnim mjesecima izgledale su ovako:

Novembar - 2008 ......... 34.311

Decembar - 2008.......... 38.626

Januar - 2009................. 28.877

Februar - 2009. .................. Očekuje se saopštenje Statistike poslije 20.03. ( približno januaru + - 5% ).


Šta to govori?
Da li su ovi sa preko 50 000 srednja klasa?
Maš. ing u komunalnoj firmi u četvrtom gradu u zemlji ima 38 000.
Dipl. maš. ing u istoj firmi ima 46 000.
Ni jedan ni drugi nisu u toj ''srednjo''j klasi.
U tom gradu su retki koji imaju preko 50 000.
Ko su uopše i šta ''proizvode ti koji imaju preko 50 000?
Treba i više da im se uzme jer ni toliko ne zaslužuju ( uglavnom )

sentinel26 sentinel26 22:50 19.03.2009

Re: Prosek Srbije

omega68
.Ko su uopše i šta ''proizvode ti koji imaju preko 50 000?Treba i više da im se uzme jer ni toliko ne zaslužuju ( uglavnom )
Koliko sam ja razumio ti tvrdiš da ne znaš ni ko su, ni šta "proizvode" ovi sa preko 50.000, a ipak smatraš da nijesu zaslužili ni to i da treba i više da im se uzme ?
blackbox92 blackbox92 00:01 20.03.2009

Jesćemo korijenje

Političati , slično kao i crkva, nudi uvek spasenje u daljoj budućnosti i poziva narod da trpi u sadašnjosti.
Pri tome, poziv u množini kao ješćemo korijenje, svi ćemo da stegnemo kaiševe, svi ćemo da se strpimo, zapravo se odnosi samo na narod , jer političari, kao i popovi, smatraju da njima pripada prirodno pravo da ušivaju bez obzira kako narod živeo.
Nije ni onom Branku Kostiću bilo ni na kraj pameti da on, Jovi, Sejdo, Jugoslav i Milošević jedu korijenje, osim lekovitog kao što je žen-šen, već je on kao osećao šta narod oseća i šta bi trebao da oseća i šrta je sve spreman da podnese ali se saginjati neće,osim kad prevrće po kontejnerima.
sentinel26 sentinel26 00:26 20.03.2009

Re: Jesćemo korijenje

blackbox92
Političati , slično kao i crkva, nudi uvek spasenje u daljoj budućnosti i poziva narod da trpi u sadašnjosti. Pri tome, poziv u množini kao ješćemo korijenje, svi ćemo da stegnemo kaiševe, svi ćemo da se strpimo, zapravo se odnosi samo na narod , jer političari, kao i popovi, smatraju da njima pripada prirodno pravo da ušivaju bez obzira kako narod živeo..

Veoma tačan opis. Precizniji ne mere biti što bi rekli Bosanci.
drug.clan drug.clan 15:09 20.03.2009

Re: Jesćemo korijenje

blackbox92

Nije ni onom Branku Kostiću bilo ni na kraj pameti da on, Jovi, Sejdo, Jugoslav i Milošević jedu korijenje, osim lekovitog kao što je žen-šen,

jeli su i krompir ako je uz mladu jagnjetinu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana