Eksperimenti u blogovanju| Životni stil

Dokon um đavolje igralište

zilikaka RSS / 17.04.2024. u 10:15

Pajke, hvala na inspiraciji...

   -         Kume, aj pravimo poso, imaš nekog u Kini?

-       Ne znam, moram da se raspitam, šta si namislio?

-       Vidiš, silno se gradi za taj Expo, sve tamo pobeglo. Evo, od sestre komšija, inženjer, neki dan dao otkaz i otišo da za njih radi. I još neki iz njegove firme. Miran je koju godinu a posle će da vidi.

-       Dobro, kume, a šta bi mi tu?

-       Mislio sam da vidimo za te leteće taksije. To bre ima čudo da bude i ko prvi uleti skida kajmak.

-       Druže, ti znaš gde je nama mesto. Tamo nije…

-       Ma jok glavno parče, nego da uzmemo par komada onako sa strane, na divljaka.

-       Misliš da bi to moglo?

-       E, kume, nemoj si deca. Znaš onog Dujinog sina, tu, iz kraja. Mali je u kontroli leta već neku godinu. Tu im je sve blizu, i toranj i pista, da vidimo sa njim kolko bi bilo da nas ne vide. Ne mora svaka smena, samo njegova. A i nećemo mi preko i ukoso, samo negde s kraja, pa posle odvalimo gde treba. Garant će naprave i neko poljanče tamo, malo skrajnuto, pa odatle radimo…

 



Komentari (206)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:31 17.04.2024

da znaš

ispred famozne Galerije, a nakon što smo polizali famozni sladoled, prije jedno dva vikenda ja i muž mi pokušavamo da uvatimo taksi da nas preveze na drugu stranu rijeke (ne znam smijem li reći da smo tražili da nas ostavi kod West šoping mola, šta li će otmjeno društvo da pomisli)..
i elem..
pre ulazom u redu nekih 5, 6 taksista, mi odemo do prvog, kažemo West brateeeee.. kaže on nadrkano, mi smo privatni taksi (valjda ima i državni), 3500.. valjda smo mu djelovali turistički..
reko aha.. upada sledeći, evo kaže ja ću da vas vozim po taksimetru..
reko neka hvala..
e onda samo ga navatavali sledećih možda i pola sata proklinjući sudbinu e jer neš nijedan da navataš ni na telefon, ni na ulici a ni na onom apu, kako se zove, zaboravih..
pola sata kasnije ajde navata sestra jednog na telefon i dođe čovjek al brate.. načekasmo se.. šta reći..

sličica druga, muž bio na nekom piču Bolta, estonskog ubera, a koji je teo da ulaže u region da ne kažem.. i kaže tip, jebiga, mi bili na sastanku sa udruženjem taksista u Beogradu, lik došao izvadio pištolj i stavio na sto..
nismo kaže dugo razgovarali..
i jbg..
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:00 17.04.2024

Re: da znaš

Imao sam još ideja za inspiracije, u vezi sa ingenioznim projektom gradnje nuklearne elektrane, ili više njih, ili bar postrojenja za recklliažu potrošenog nuklearnog goriva u okolini Jagodine, za šta od Šumadije po tehnolološkom i geopolitičkom nivou boljeg mesta nema. Ali sam se onda setio da je priča o Godzili (iz Svetozareva) već mnogo puta ispričana.

Inače, Homolje je idealno mesto za naš originalni srpski WIPP. Znam, bio sam tamo mnogo puta, istraživao podzemlje, pravio mape, sad bi to moglo da se proda za debele pare investitorima, kontroverznim ili običnim, ne treba praviti pitanje oko toga. To jest moglo bi, da nam klub nije opljačkan a onda isteran iz prostorija u kojima je bio pola veka.

(usput je zgodno da se otarasimo i onih nižih bića, Vlaha, kako ih je okarakterisao nadasve inteligentni pukovnik milicije na naci frekvenciji. I njih i njihove zlokobne magije).

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:13 17.04.2024

Re: da znaš

srdjan.pajic
Imao sam još ideja za inspiracije, u vezi sa ingenioznim projektom gradnje nuklearne elektrane, ili više njih, ili bar postrojenja za recklliažu potrošenog nuklearnog goriva u okolini Jagodine, za šta od Šumadije po tehnolološekom i geopolitičkom nivou boljeg mesta nema. Ali sam se onda setio da je priča o Godzili (iz Svetozareva) već mnogo puta ispričana.

Inače, Homolje je idealno mesto za naš originalni srpski WIP. Znam, bio sam tamo mnogo puta, istraživao podzemlje, pravio mape, sad bi to moglo da se proda za debele pare investitorima, kontroverznim ili običnim, ne treba praviti pitanje oko toga. To jest moglo bi, da nam klub nije opljačkan a onda isteran iz prostorija u kojima je bio pola veka.

(usput je zgodno da se otarasimo i onih nižih bića, Vlaha, kako ih je okarakterisao nadasve inteligentni pukovnik milicije na naci frekvenciji. I njih i njihove zlokobne magije).



a šta ti je taj WIP jel to ko VIP samo još bolje?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:14 17.04.2024

Re: da znaš

A vidi kako se ovi hitlerovci lože,



kao, samo što nisu napravili kvazidinamički stelarator. Ali kadm im sad ovaj naš nenadjebivi dvojac Vučić-Jeremić zalepe tužbu za genocid i drugo nekorektno ponašanje za vrreme I i II sv. rata, kur moj će da naprave reaktor, sve pare ima da im odu u odbranu pred sudovima.
Dakle, ako i ovo nije razvojna šansa za našeg gladnog ekonomskog tigra, a zahvaljujući pre svega vizionarskoj politici našeg gospodina Predsednika, ja ne znam šta je. Mada ja ne bih zapostavio ni elektrane iz prethodnog komentara, da uberemo i te niske plodove u međuvremenu, dok dr. Mitrović, dr. Bajatović i svi drugi doktori nauka koje smo proizveli na pokretnoj traci za doktore nauka, ne nađu malo vremena da se pozabave i tom problematikom nuklearne fuzije. Taman da i to bude gotovo do expoa 2027, a ako bude, prežaliću i opravdani izostanak kanalizacije u Krnjači, Kotežu, Borči Ovči Gredi. Onim poluljudima u Padinskoj skeli ne treba kanalizacija.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:15 17.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus



a šta ti je taj WIP jel to ko VIP samo još bolje?


link
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:29 17.04.2024

Re: da znaš

.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:29 17.04.2024

Re: da znaš

Ima na Beljanici jama koja se zove Ivkov ponor, a karakteristična je po tome što u njoj živi 150 metara visok vodopad (znam to iz prve ruke, jer sam abzelovao u ronilačkom odelu niz isti, kad sam bio mlad). Ta jama je idealna za odlaganje burića sa nuklearnim otpadom jer je prirodnim putem rešen problem hlađenja istih. A može onda na dnu, ako ima mesta, i cev za mikrohidroelektranu da se stavi, to bi onda bilo primer višestrukog korišćenja datih nam prirodnih resursa. A kako je ta voda posle i topla, i blago do umereno radioaktivna, tu bi mogla i termonuklearna banja da se izgradi, da ljudi leče sve bolesti, neznane i znane.

Inače, u toj jami, ako se dobro sećam, postoji fungus koji sija u mraku (iako radioaktivni burići još nisu doneti tamo), što je jedinstveni prizor u jamama uopšte. Dakle, tu bi mogao i zabavni park da se napravi, neka vija ferata da se postavi, za ove avanturiste što vole to da rade, lift za babe i dede, ulaznice da se naplaćuju, ceo taj pasivni vlaški kraj da procveta (kad se otarasimo Vlaha).

Mislim, potpuno sam opčinjen multifunkcionalnošću takvog objekta, a Srbija ih je puna.

Spiridon Spiridon 17:40 17.04.2024

Re: da znaš

srdjan.pajic
Ima na Beljanici jama koja se zove Ivkov ponor, a karakteristična je po tome što u njoj živi 150 metara visok vodopad (znam to iz prve ruke, jer sam abzelovao u ronilačkom odelu niz isti, kad sam bio mlad). Ta jama je idealna za odlaganje burića sa nuklearnim otpadom jer je prirodnim putem rešen problem hlađenja istih. A može onda na dnu, ako ima mesta, i cev za mikrohidroelektranu da se stavi, to bi onda bilo primer višestrukog korišćenja datih nam prirodnih resursa. A kako je ta voda posle i topla, i blago do umereno radioaktivna, tu bi mogla i termonuklearna banja da se izgradi, da ljudi leče sve bolesti, neznane i znane.

Inače, u toj jami, ako se dobro sećam, postoji fungus koji sija u mraku (iako radioaktivni burići još nisu doneti tamo), što je jedinstveni prizor u jamama uopšte. Dakle, tu bi mogao i zabavni park da se napravi, neka vija ferata da se postavi, za ove avanturiste što vole to da rade, lift za babe i dede, ulaznice da se naplaćuju, ceo taj pasivni vlaški kraj da procveta (kad se otarasimo Vlaha).

Mislim, potpuno sam opčinjen multifunkcionalnošću takvog objekta, a Srbija ih je puna.





zilikaka zilikaka 17:58 17.04.2024

Re: da znaš

Mislim, potpuno sam opčinjen multifunkcionalnošću takvog objekta, a Srbija ih je puna.

Dobro si to smislio nego daj da vidimo imal negde nas. Te rupčage...zna se ko to može da zauzme. Mi možemo eventualno da štrpnemo nešto sa strane. Da vidimo kome kolko da kod te rupčage postavimo ringišpil, recimo, pa da bar bude šareno i veselo, a i nama nešto da kapne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:14 17.04.2024

Re: da znaš

zilikaka
Mislim, potpuno sam opčinjen multifunkcionalnošću takvog objekta, a Srbija ih je puna.

Dobro si to smislio nego daj da vidimo imal negde nas. Te rupčage...zna se ko to može da zauzme. Mi možemo eventualno da štrpnemo nešto sa strane. Da vidimo kome kolko da kod te rupčage postavimo ringišpil, recimo, pa da bar bude šareno i veselo, a i nama nešto da kapne.

Eh, ringišpil, to je, bre, relikt prošlosti. Nego - zip lajn, via ferata, bandži džamping, horor kamping, radioaktivni burići damping, neki lejzer tag, paint ball, i tu da zaposlimo >>naše ljude<< da rade, obezbeđuju, cepaju karte, Vlasi da čiste i iznose smeće. A mi da sedimo u obližnjoj kafani, nagledamo odvijanje operacija, ubiremo prihod, dok bistrimo važnu svetsku politiku, rat u Gazi, Ukrajini, jel bio genocid ili nije, i ko je po naš mali biznis u Šumadiji bolje da bude predsednik u USA, u kafani obavezno slika Makrona i Vučića u naručju, dobro i Putina. I Godzile.



zilikaka zilikaka 18:21 17.04.2024

Re: da znaš

Eh, ringišpil, to je, bre, relikt prošlosti. Nego - zip lajn, via ferata, bandži džamping...

Etošta znači kad čovek vidi sveta
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:35 17.04.2024

Re: da znaš

srdjan.pajic
A vidi kako se ovi hitlerovci lože,



kao, samo što nisu napravili kvazidinamički stelararor. Ali kadm im sad ovaj naš nenadjebivi dvojac Vučić-Jeremić zalepe tužbu za genocid i drugo nekorektno ponašanje za vrreme I i II sv. rata, kur moj će da naprave reaktor, sve pare ima da im odu u odbranu pred sudovima.
Dakle, ako i ovo nije razvojna šansa za našeg gladnog ekonomskog tigra, a zahvaljujući pre svega vizionarskoj politici našeg gospodina Predsednika, ja ne znam šta je. Mada ja ne bih zapostavio ni elektrane iz prethodnog komentara, da uberemo i te niske plodove u međuvremenu, dok dr. Mitrović, dr. Bajatović i svi drugi doktori nauka koje smo proizveli na pokretnoj traci za doktore nauka, ne nađu malo vremena da se pozabave i tom problematikom nuklearne fuzije. Taman da i to bude gotovo do expoa 2027, a ako bude, prežaliću i opravdani izostanak kanalizacije u Krnjači, Kotežu, Borči Ovči Gredi. Onim poluljudima u Padinskoj skeli ne treba kanalizacija.



ti se sprdaj al kako ovaj AI oće struje da posrkče ima da niču elektrane đe se nado nisi..
ako neko udjene i ringišpil pored udjene
Ribozom Ribozom 20:37 17.04.2024

Re: da znaš

Imao sam još ideja za inspiracije




Dobro je sto im putin urnisao niger, pa sad nema uranijuma i tako nece biti ni nuklearnog otpada kojim ce da zatrpavaju te rupe. Inace su svedjani izvisili zimus za nuklearno gorivo kod makro'a.
Ja odgledah sa zenom neku spin kvazi rts debatu o kopanju litijuma. Zena psovala ko kocijas. Mislim da bi dobar biznis bio da pocnemo da pravimo tu fck foliju otpornu na sumpornu kiselinu za zastitu jalovine debljine 1mm, usteda 50%.


michiganac michiganac 21:02 17.04.2024

Re: da znaš

Dobro si to smislio nego daj da vidimo imal negde nas. Te rupčage...zna se ko to može da zauzme. Mi možemo eventualno da štrpnemo nešto sa strane. Da vidimo kome kolko da kod te rupčage postavimo ringišpil, recimo, pa da bar bude šareno i veselo, a i nama nešto da kapne.


Srbadija je tragileteci cirkus..





..saren i fluoroscentan




Parafrazirajuci Stipana Mesica: "Ja sam svoj posao obavio, Srbadija genocidirana.."

zilikaka zilikaka 21:06 17.04.2024

Re: da znaš

Ja odgledah sa zenom neku spin kvazi rts debatu o kopanju litijuma. Zena psovala ko kocijas.

E, to se spremam da odgledam pa nikako. Jednog od učesnika poznajem odlično iz mladosti i duboko poštujem u svakom pogledu. Zbog njega hoću da čujem i drugačije mišljenje.

angie01 angie01 21:41 17.04.2024

Re: da znaš

Petricic uvek u sridu!
Ribozom Ribozom 22:23 17.04.2024

Re: da znaš

zilikaka
Ja odgledah sa zenom neku spin kvazi rts debatu o kopanju litijuma. Zena psovala ko kocijas.

E, to se spremam da odgledam pa nikako. Jednog od učesnika poznajem odlično iz mladosti i duboko poštujem u svakom pogledu. Zbog njega hoću da čujem i drugačije mišljenje.



Nemoj da gledas, lose utice na zene. Moja je posle toga resila da radi prolecno ciscenje ormara i izbacila mi brdo stvari...kaze: demode
angie01 angie01 22:48 17.04.2024

Re: da znaš

Moja je posle toga resila da radi prolecno ciscenje ormara i izbacila mi brdo stvari...kaze: demode



emilia emilia 03:58 18.04.2024

Re: da znaš

To bre ima čudo da bude i ko prvi uleti skida kajmak.


emilia emilia 04:05 18.04.2024

Re: da znaš

ni elektrane




Još ako su predviđeni za vođstvo članovi OANU, obrenovačke akademije nauka i umetnosti, postaćemo i fizički "nebeski narod".

emilia emilia 05:04 18.04.2024

Re: da znaš

u kafani obavezno slika Makrona i Vučića u naručju



emilia emilia 05:18 18.04.2024

Re: da znaš

Vlasi

@nedamnudau
VLASI itekako imaju EMPATIJU, pogotovu ka načelnicima POLICIJE sa jako niskim IQ!
I da NJIMA ne bi bilo ČUDNO narečje i govor, šaljemo im jasnu poruku: "MARŠ U PIČKU MATERINU!"

https://twitter.com/i/status/1776714977073668525
Ribozom Ribozom 07:27 18.04.2024

Re: da znaš

emilia
Vlasi

@nedamnudau
VLASI itekako imaju EMPATIJU, pogotovu ka načelnicima POLICIJE sa jako niskim IQ!
I da NJIMA ne bi bilo ČUDNO narečje i govor, šaljemo im jasnu poruku: "MARŠ U PIČKU MATERINU!"

https://twitter.com/i/status/1776714977073668525



Fala Emilia, za nas sa jeftinim ulaznicama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:19 18.04.2024

Re: da znaš

tir

Ribozom
Imao sam još ideja za inspiracije




Dobro je sto im putin urnisao niger, pa sad nema uranijuma i tako nece biti ni nuklearnog otpada kojim ce da zatrpavaju te rupe. Inace su svedjani izvisili zimus za nuklearno gorivo kod makro'a.
Ja odgledah sa zenom neku spin kvazi rts debatu o kopanju litijuma. Zena psovala ko kocijas. Mislim da bi dobar biznis bio da pocnemo da pravimo tu fck foliju otpornu na sumpornu kiselinu za zastitu jalovine debljine 1mm, usteda 50%.


jel to ovo


evo gledam..
polazim iz ugla Atenborou dokua o Černobilu i šumi koja je tamo sada izrasla..
al ajde da poslušam
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:07 18.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus
tir

Ribozom
Imao sam još ideja za inspiracije




Dobro je sto im putin urnisao niger, pa sad nema uranijuma i tako nece biti ni nuklearnog otpada kojim ce da zatrpavaju te rupe. Inace su svedjani izvisili zimus za nuklearno gorivo kod makro'a.
Ja odgledah sa zenom neku spin kvazi rts debatu o kopanju litijuma. Zena psovala ko kocijas. Mislim da bi dobar biznis bio da pocnemo da pravimo tu fck foliju otpornu na sumpornu kiselinu za zastitu jalovine debljine 1mm, usteda 50%.


jel to ovo


evo gledam..
polazim iz ugla Atenborou dokua o Černobilu i šumi koja je tamo sada izrasla..
al ajde da poslušam



to mora biti to.. pogledala (da vi ne morate)..
dobra emisija, kvalitetna, ovaj tip umije da vodi, nema zamjerke..
ovaj tvoj dasa žili je za za, i cicka iz tinta, za protiv profa biologije koji je kanda i iz tog kraja i ovaj četvrti lik koji je manje više svirač al imao je i on poneku korisnu da kaže..
nije naravno opet dovoljno da zaključiš jel treba il ne.. ja bi rado čula šta kažu ljudi koji tamo žive.. mada i tu ostaje problem dal oni mogu realno da ocjene, dal im je lagano, šta je lagano..
za njih tamo teško da može biti super, cicka kaže da je valjda 30ak porodica i imanja iseljeno a jedan je hold-out.. to zvuči da je išlo glatko ako je samo jedan..
po meni ako su oni fer komenzovani i ajde..
ovi argumenti uništiće se 450 živih vrsta.. tu mi je solidan kontraarguemnt pa jbg i igralište dječije da napraviš uništićeš žive vrste, pa o čemu pričamo..
stoji i ovo da je to relativno mala renta (dal reče 150 miliona godišnje državi, to je stvarno buranija) a broj radnih mjesta onako (3500 u izgradnji, 1500 u proizvodnji)..
ali ipak mislim da je ključno da to nisu radna mjesta u proizvodnji paprinih kesa nego ipak vrhunske (a prosperitetne) tehnologije i da su once i a lifetime prilika za neke buduže mlade inžinjere rudarstva, mašinstva a bogme i ostale..
ove tlapnje a što ne pravimo banje i ne gajimo svinje nema ni smisla komentarisati.. ko vam brani, gajite..
te bi ja rekla kopaj baćo..
pajić nek nađe jamu da ronja negdje drugo, većina Srbije je pusta, nije da nema gdje..
that said, jeste dobro da ih se pritišće (pomenuše i to), jer svakko da nećemo izvuži maximum ako pristanemo na prvu..
i ako može da se izvuče što više za ljude koji žive tamo to bi bilo dobro a ne djeluje mi da se dešava..
za Srbiju kao zemlju (ne neminovno ljude koji žive u dolini Jadra) ja bih rekla da je ta stvar dobra stvar
angie01 angie01 10:58 18.04.2024

Re: da znaš

ovi argumenti uništiće se 450 živih vrsta.. tu mi je solidan kontraarguemnt pa jbg i igralište dječije da napraviš uništićeš žive vrste, pa o čemu pričamo..



ali ipak mislim da je ključno da to nisu radna mjesta u proizvodnji paprinih kesa nego ipak vrhunske (a prosperitetne) tehnologije i da su once i a lifetime prilika za neke buduže mlade inžinjere rudarstva, mašinstva a bogme i ostale..




bozemesacuvaj.


kamilo_emericki kamilo_emericki 12:58 18.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus
pogledala (da vi ne morate)..



Ovo je sjajno. Ne morate gledati, jer sam ja pogledala pa ću vam objasniti šta da mislite. I o emisiji i o problemu koji tretira.
ovaj tip umije da vodi, nema zamjerke..

Voditelj je uporno sprječavao jednog od učesnika da postavi najvažnije pitanje: Kakvu i koliku korist će Srbija imati kad se sve sabere i oduzme oko kopanja litijuma? Kad je to pitanje, konačno, postavljeno više nije bilo vremena da se raspravlja o odgovorima.
ove tlapnje a što ne pravimo banje i ne gajimo svinje nema ni smisla komentarisati.. ko vam brani, gajite..

Pokšavam da zamislim ljude koji dolaze na odmor u komšiluk mjesta gdje se kopa litijum, atakva mjesta imaju vrlo lošu ekološko-zdravstvenu reputaciju u svijetu.
Takođe je uopitnost i ko je spreman kupovati hranu koja se proizvodi u blizini takvog mjesta.
te bi ja rekla kopaj baćo..

Najlakše je tuđim qrcem mješati vreo katran.
Profit će biti za kompaniju a rizici i štete su, ako ih bude, državni i ljudi koji tamo žive.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:14 18.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki
newimprovedtadejus
pogledala (da vi ne morate)..


Ovo je sjajno. Ne morate gledati, jer sam ja pogledala pa ću vam objasniti šta da mislite. I o emisiji i o problemu koji tretira.

ovaj tip umije da vodi, nema zamjerke..

Voditelj je uporno sprječavao jednog od učesnika da postavi najvažnije pitanje: Kakvu i koliku korist će Srbija imati kad se sve sabere i oduzme oko kopanja litijuma? Kad je to pitanje, konačno, postavljeno više nije bilo vremena da se raspravlja o odgovorima.
ove tlapnje a što ne pravimo banje i ne gajimo svinje nema ni smisla komentarisati.. ko vam brani, gajite..

Pokšavam da zamislim ljude koji dolaze na odmor u komšiluk mjesta gdje se kopa litijum, atakva mjesta imaju vrlo lošu ekološko-zdravstvenu reputaciju u svijetu.
Takođe je uopitnost i ko je spreman kupovati hranu koja se proizvodi u blizini takvog mjesta.
te bi ja rekla kopaj baćo..

Najlakše je tuđim qrcem mješati vreo katran.
Profit će biti za kompaniju a rizici i štete su, ako ih bude, državni i ljudi koji tamo žive.


kamilo bre jbt to ja sam pogledao da vi ne morate je meme.. bukvalan prevod I did... so you don't have to.. tj. zajebancija..
smanji brate doživljaj..

that said.. koga misliš da je sprječavao? onog krajnje lijevo tipa, međunarodnog konsultanta..
pa govorio je bar deset minuta.. gdje je problem.. u tih deset je jako malo toga konkretnog rekao osim opštih mjesta tipa a zašto ne bismo ulagali u poljoprivredu i banje..
pa zašto ne bismo?
kako ovaj projekat sprečava ulaganja u poljoprivredu? kakav je to nonsens kao neće niko doći u banju u Nišu jer na Jadru ima rudnik litijuma? jel ima neki presedan u svijetu da je neko razmišljao o zemlji na taj način?

a tek poljoprivreda.. pa ko je sprečavao proteklih 30 godina Loznicu da postane nova meka slanine recimo?
ne vidim kako to može da bude arguemnt.. ajde da ne radimo X jer bi mogli da radimo Y (mada Y ne radimo) ali toliko lijen argument da čak ne idu ni dotle da kaže jer su marže u Y veće od marži u X (a nisu)..

ovo sa rizicima ti je isto paušalna ocjena, rizik i štetu bi svakako sanirala kompanija.. dal bi uspjela da se izvuče iz nekog dijela štete ili ne to je na nama da da obezbjedimo..
koliko vidim kad su Kinezi u pitanju ne ide nam najsjanije al nije ni da smo bili bolji kad Kineza nije bilo..

onda ostaje da vidimo kud dalje..
dal da nastavimo da tavorimo na samom dnu Evrope dok odlazi ko god može il da nešto probamo da pomjerimo..
po meni je ovaj projekat prilika.. slažem se da treba uraditi maximum da se sprječi mogućnost da nam naprave štetu i ostave da saniramo..
u tom smislu je i buka i pobuna dobra..
da se kladim kladila bih se da će nas ipak izraditi bar negdje bar u nečemu ali i to je dio procesa učenja (koje smo proteklih 30 godina propustili da radimo)..
pa kad dođe sledeći projekat umjećemo bolje, imaćemo ljude sa iskustvom i pridružićemo se ipak nekakvoj Evropi a ne Africi u tom smislu..
ne vidim šta je alternativa osim da svi legnemo i odumremo.. nešto nekako ipak raditi moramo
angie01 angie01 14:06 18.04.2024

Re: da znaš

po meni je ovaj projekat prilika.. slažem se da treba uraditi maximum da se sprječi mogućnost da nam naprave štetu i ostave da saniramo..
u tom smislu je i buka i pobuna dobra..


sta lupetas zeno, kako mozes da sprecis negativan efekat, koji unistava, zemlju, vodu ivazduh?!
ne vidim šta je alternativa osim da svi legnemo i odumremo.. nešto nekako ipak raditi moramo

zdrava zemlja je mogucnost, a ne otrovi i zgadjenje...zato ne treba puno pameti.

drugo, termo-minerlana voda je mogucnost,...svakako cist vazduh i voda,...o cemu ti pricas?!
nask nask 15:35 18.04.2024

Re: da znaš

BTW Vidim polomismo se oko budućih eventualnih ekoloških katastrofa, a o tekućima niko ništa. Ili ih je narodna vlast već rešila. Izvinjavam se ako nisam u toku.
zilikaka zilikaka 15:41 18.04.2024

Re: da znaš

nask
BTW Vidim polomismo se oko budućih eventualnih ekoloških katastrofa, a o tekućima niko ništa. Ili ih je narodna vlast već rešila. Izvinjavam se ako nisam u toku.

Pa evo kod mene u varoši Linglong ide mic po mic, ko kerama repovi. Za sad navodno samo liju al čeka nas sve redom. Narod uglavnom utrnuo a i još nema zašto bi se uhvatio.
Kad budemo imali...da ne budem prosta
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 18.04.2024

Re: da znaš

pajić nek nađe jamu da ronja negdje drugo, većina Srbije je pusta, nije da nema gdje..


Nedam jame, jebo vas Rio Tinto i Makron!


Ali litijum mora da se kopa, Tesle moraju da se prave, pa nek oni tamo u Srbiji vide šta će i kako će.

E, da raportiram da mi je Elon Mask uključio Full Self Drive na ženinoj Tesli u sklopu marketinške kampanje sa ciljem da mi izvuku deset tisuća dolara za to zadovoljstvo. I da poslednjih nekoliko dana isprobavam kad god se domognem volana.

Ne ide to baš glatko, jer sam toliko napet i isprepadan da ne mogu da uživam u tom feature-u, i sve mi pred očima lete slike onih slupanih Tesli i vansudskih poravnanja, pa to radim samo kad sam sam u autu, bez žene, dece i mačića koje ne bih da nosim na duši. Živ se bre oznojim, a bar nekoliko puta intervenišem jer mi se učinilo da će ovaj da izvede curb check, ili da omaši prestrojavanje, zavši u jendeku ili da nije video semagor ili stop znak (koji ni ja često ne vidim, ili "ne vidim". Ali za sada nije, prično je robusno ali ne bih mu verovao toliko da sad uzmem da knjavam u autu ili da blogujem dok me vozina posao ili u samišku.

Dobro, imaju neku kontrolu sa onom kamerom u kabini, gde te vata ako čačkaš nos, drkaš telefon, rolaš džoint ili zevaš okolo umesto da gledaš na put ispred sebe i ruke držiš ovlaš na volanu. Pa ti lupa recke, a ako tu uvati pet puta u prestupu isključi ti feature i možeš da se jebeš, jer nije to za tebe.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 18.04.2024

Re: da znaš

pajić nek nađe jamu da ronja negdje drugo, većina Srbije je pusta, nije da nema gdje..


Nedam jame, jebo vas Rio Tinto i Makron!


Ali litijum mora da se kopa, Tesle moraju da se prave, pa nek oni tamo u Srbiji vide šta će i kako će.

E, da raportiram da mi je Elon Mask uključio Full Self Driving na ženinoj Tesli u sklopu makretinške kampanje sa ciljem da mi izvuku dodatnih deset tisuća dolara za to zadovoljstvo. I poslednjih nekoliko dana isprobavam kad god se domognem volana.

Ne ide to baš glatko, jer sam toliko napet i isprepadan da ne mogu da uživam u tom feature-u, i sve mi pred očima lete slike onih slupanih Tesli i vansudskih poravnanja, pa to radim samo kad sam sam u autu, bez žene, dece i mačića koje ne bih da nosim na duši. Živ se bre oznojim, a bar nekoliko puta intervenišem jer mi se učinilo da će ovaj da izvede curb check, ili da omaši prestrojavanje, zavši u jendeku ili da nije video semafor ili stop znak (koji ni ja često ne vidim, ili "ne vidim". Ali za sada nije, prilično je robusno to napravljeno, ali ne bih mu verovao toliko da sad uzmem da knjavam u autu ili da blogujem dok me vozi na posao ili u samišku.

Dobro, imaju neku kontrolu, filter za budale, sa onom kamerom u kabini, gde te vata ako čačkaš nos, drkaš telefon, rolaš džoint ili zevaš okolo umesto da gledaš na put ispred sebe i ruke držiš ovlaš na volanu. Pa ti lupa recke, a ako te uvati pet puta u prestupu isključi ti feature i možeš da se jebeš, jer nije to za tebe.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:52 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus
kakav je to nonsens kao neće niko doći u banju u Nišu jer na Jadru ima rudnik litijuma? jel ima neki presedan u svijetu da je neko razmišljao o zemlji na taj način?


Pa ne pričamo o Nišu i Niškoj banji, pričamo o mogućim banjama i zdravstvenom turizma na području Jadra.
ovo sa rizicima ti je isto paušalna ocjena, rizik i štetu bi svakako sanirala kompanija.. dal bi uspjela da se izvuče iz nekog dijela štete ili ne to je na nama da da obezbjedimo..
koliko vidim kad su Kinezi u pitanju ne ide nam najsjanije al nije ni da smo bili bolji kad Kineza nije bilo..

Da li ti ovo zaista misliš i tvrdiš? Možeš li predstaviti ekološke reference ove rudarske kompanije koja rudari širom svijeta?
onda ostaje da vidimo kud dalje..
dal da nastavimo da tavorimo na samom dnu Evrope dok odlazi ko god može il da nešto probamo da pomjerimo..

Sa potrebom da se pomjera, ne samo u Srbiji, se potpuno slažem, ali pomjeranje prema šteti za Srbiju je jako loše pomjeranje. Argument da Evropi treba litijum je vrlo tanak argument. Litijuma ima u bolivijskoj pustinji, mogu ga kupiti tamo.
da se kladim kladila bih se da će nas ipak izraditi bar negdje bar u nečemu ali i to je dio procesa učenja (koje smo proteklih 30 godina propustili da radimo)..

Ovdje se ne radi o tome da će neko napraviti građevinu na nekom ćošku ili neku promašenu investiciju koja je štetna ali se brzo i jednostavno sanira. Uz trošak, naravno.
Ovdje se radi o rudarenju, radi se o značajnom zahvatu u prirodu i ako se tu naprave gluposti štete se ne saniraju ni lako ni brzo, ako se uopšte mogu do kraja sanirati. Kažu da je u Boru situacija katastrofalna, zar to već nije dobar primjer da se na njemu uči.
Mirko S. Kojotovski je zabavan onoj ptici ali njegov život je pakao. Ponavljati iste postupke očekivati drugačije rezultate je znak poremećaja.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:10 19.04.2024

Re: da znaš


kakav je to nonsens kao neće niko doći u banju u Nišu jer na Jadru ima rudnik litijuma? jel ima neki presedan u svijetu da je neko razmišljao o zemlji na taj način?


Pa ne pričamo o Nišu i Niškoj banji, pričamo o mogućim banjama i zdravstvenom turizma na području Jadra.


nisi razvio ni banje koje imaš (Niška cjenim da je stara najmanje sto godina) ali bi odbacio projekat jer ćeš kao da razviješ banju u dolini Jadra mada takvih lokacija u Srbiji imaš bukvalno milion..
besmislen argument.. baš besmislen
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:14 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki

ovo sa rizicima ti je isto paušalna ocjena, rizik i štetu bi svakako sanirala kompanija.. dal bi uspjela da se izvuče iz nekog dijela štete ili ne to je na nama da da obezbjedimo..
koliko vidim kad su Kinezi u pitanju ne ide nam najsjanije al nije ni da smo bili bolji kad Kineza nije bilo..

Da li ti ovo zaista misliš i tvrdiš? Možeš li predstaviti ekološke reference ove rudarske kompanije koja rudari širom svijeta?


koje ovo? da je na nama da obezbjedimo da nam rudarske kompanije ne ostavljaju štetu koju sm moramo da saniramo?
naravno da je nama, na kome bi drugom bilo?

paušlanosti ocjene što se tiče.. tu dolazimo do one kakvi ljudi kod nas vode kampanje, pa i ovu protiv rudarenja litijuma..
ja uradim više domaćeg u dva sata nego oni što ga urade u dve godine..
a meni to posao nije.. nit me nešto strašno zanima..
umjesto da iznesu standarde zaštite sredine oo litijumskih rudnika u Evropi (Portugal im je odličan primjer) oni tlape nešto o 400 živih vrsta..
i pričaju o nekakvom dokumentarcu starom pet godina koji su pogledali i sad kao to je to, rio tinto je korumpiran, nećemo s njima..
e baš svašta.. pa kao da ima neka kompanija koja nije korumpirana pa ćemo njih da uzaberemo..
kakva beslovesnost
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:17 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki

Sa potrebom da se pomjera, ne samo u Srbiji, se potpuno slažem, ali pomjeranje prema šteti za Srbiju je jako loše pomjeranje. Argument da Evropi treba litijum je vrlo tanak argument. Litijuma ima u bolivijskoj pustinji, mogu ga kupiti tamo.


gdje si ti čuo da iko govori da mi treba da otovrimo rudnik litijuma e da bi Evropa imala litijum.. kakav je sad to nonsens?

i kako si ocjenio da bi rudnik litijuma bio na štetu Srbije?
kako si izmjerio da je 150 milijardi dolara godišnje budžetu, 1500 radnih mjesta u vrhunskoj tehnologiji manja korist od štete što Jadarska dolina više ne bi bila oaza prirode nego rudnik?
kakav je to ludizam?
ako ne treba rudnik jer je priroda ljepša, jel onda ne treba ni grad? da srušimo sve? pa svi ćemo se složiti da je ljepša netaknuta priroda nego bilo šta što čovjek napravi, čemu onda sve to? ajmo nazad u pećine?

drugim riječima kako si izmjerio štetu?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:22 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki

Ovdje se radi o rudarenju, radi se o značajnom zahvatu u prirodu i ako se tu naprave gluposti štete se ne saniraju ni lako ni brzo, ako se uopšte mogu do kraja sanirati. Kažu da je u Boru situacija katastrofalna, zar to već nije dobar primjer da se na njemu uči.
Mirko S. Kojotovski je zabavan onoj ptici ali njegov život je pakao. Ponavljati iste postupke očekivati drugačije rezultate je znak poremećaja.


kad kažeš uči jesi ti naučio iz primjera Bora da ne treba da bavimo rudarstvom?
pošto ne treba da onda zatvorimo i Kolubaru?
gasi struju, bježmo u pećine?

that said..
pogledaj doku D Atenboroua o Černobilu.. pretvorio se u džunglu.. za par decenija..
i dalje nije siguran za ljude ali životinje su od toga profitirale, ponovo se pojavili vukovi..
možeš da pogledaš i one fikcione dokue o tome kako bi zemlja izgledala da ljudi izumru za 50 pa 100 godina..
e tj. čovjek precjenjuje svoje moći.. da ga nema priroda bi brzo progutala sve što je napravio (ako imaš baštu znaćeš o čemu pričam)..
tako bi i taj Jadar progutala za 10 godina da ga napuste a pogotovo ako bi se na tome i aktivno radilo.. pogledaj i na tu temu doku.. kako se ponovo pošumljavaju bivši rudnici.. najteži primjer je Island, njima je kiša sprala zemljište a ni nemaju odakle da ga donesu pa je baš izazov i nije sigurno da će uspjeti..
u Jadru bi moglo sigurno..

e to jeste tuga je koliko je malo truda uloženo da se razumije problem i ponude rješenja..
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:42 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus


nisi razvio ni banje koje imaš (Niška cjenim da je stara najmanje sto godina) ali bi odbacio projekat jer ćeš kao da razviješ banju u dolini Jadra mada takvih lokacija u Srbiji imaš bukvalno milion..
besmislen argument.. baš besmislen

Ja nikakav projekt ne odbacujem jer nisam taj ko zna puno o tome ili odlučujem, ali pričamo o onome što smo čuli i vidjeli u ovom videu. Pročitaj ponovo kako ide naša diskusija.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:45 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki
newimprovedtadejus


nisi razvio ni banje koje imaš (Niška cjenim da je stara najmanje sto godina) ali bi odbacio projekat jer ćeš kao da razviješ banju u dolini Jadra mada takvih lokacija u Srbiji imaš bukvalno milion..
besmislen argument.. baš besmislen

Ja nikakav projekt ne odbacujem jer nisam taj ko zna puno o tome ili odlučujem, ali pričamo o onome što smo čuli i vidjeli u ovom videu. Pročitaj ponovo kako ide naša diskusija.


pa kako ti se čini da ide?
moj je utisak da ti postvaljaš mnogo besmislenih pitanja i ne trudiš se mnogo da razumiješ arguemnt sagovornika
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:52 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus

koje ovo?

Ovo:
rizik i štetu bi svakako sanirala kompanija..

Zanima me, a vjerovatno još dosta blogera, kako bi, ali u stvarnoj stvarnosti, Srbija mogla obezbjediti da ova multinacionalna kompanija poštuje sve preuzete obaveze. O kvalitetu vlasti i političara u Srbiji neću ni da diskutujem.
Ja trvrdim da je rizik jako veliki u pogledu poštovanja zakonskih i rudarskih standarda, kad je ova kompanija u pitanju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:53 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki
newimprovedtadejus

koje ovo?

Ovo:
rizik i štetu bi svakako sanirala kompanija..

Zanima me, a vjerovatno još dosta blogera, kako bi, ali u stvarnoj stvarnosti, Srbija mogla obezbjediti da ova multinacionalna kompanija poštuje sve preuzete obaveze. O kvalitetu vlasti i političara u Srbiji neću ni da diskutujem.
Ja trvrdim da je rizik jako veliki u pogledu poštovanja zakonskih i rudarskih standarda, kad je ova kompanija u pitanju.


ugovorom
na to mislim kad kažem besmislena pitanja
angie01 angie01 09:56 19.04.2024

Re: da znaš

ali pričamo o onome što smo čuli i vidjeli u ovom videu.


takvih videa i tekstova ima koliko hoces, recimo KLIK...zanimljivo je i u kakvim zemljama je to bilo moguce.
alselone alselone 09:59 19.04.2024

Re: da znaš

takvih videa i tekstova ima koliko hoces, recimo KLIK...zanimljivo je i u kakvim zemljama je to bilo moguce.


Ima scena u mom omiljenom filmu, Heat, sa Al Paćinom i De Nirom, kada Paćino juri De Nira, on je policajac, ovaj kriminalac, i kaže mu: Znaš u čemu je razlika između nas dvojice - tebi treba sreća svaki dan, a meni samo jednom. Tebi treba sreća svaki dan da uspešno bežiš od mene, a meni samo jednom da te uhvatim.

Slično nešto je i za Rio Tintom. Nama ne treba kompanija koja ima sreće skoro svaki dan. Nego bukvalno svaki dan. Jer dovoljna je jedna ekološka katastrofa da uradi nesagledivo na jako dug period.

A Rio Tinto to nije.
angie01 angie01 10:01 19.04.2024

Re: da znaš

Ja trvrdim da je rizik jako veliki u pogledu poštovanja zakonskih i rudarskih standarda, kad je ova kompanija u pitanju.


pa to se vec pokazalo na drugim primerima, a ova vlast sigurno nece da ih sprecava u bilo cemu, jer se i sama tako ponasa....svakako iskopavanja necega sto ce zagaditi vodu, vazduh, zemlju, uticati na zdravlje ljudi, unistiti ekosistem-nije normalno dozvoliti u svojoj kuci, ko je prema kuci dobronameran.
angie01 angie01 10:04 19.04.2024

Re: da znaš

Ima scena u mom omiljenom filmu, Heat, sa Al Paćinom i De Nirom,


to je mozda poslednji film, gde se njih dvojica ponasaju normalno-naricto mislim na Pacina.
michiganac michiganac 10:05 19.04.2024

Re: da znaš

Argument da Evropi treba litijum je vrlo tanak argument.


Treba im moj Kamilo. Hoce da se otkace od Kine, ali im treba bar 15-20 god. da osvoje tehnologije rafinacije koje bi bile najmanje stetne po okolinu. Jurcaju danas po vascijelom globusu samo da ga obezbijede. I ne samo litijum vec i ostale rude rijetkih metala. Uzbuna na visokom nivou. U Njemackoj je danas najveca grinfild investicija, teska milijardu €, ona u "Northvolt" fabriku Li-Ion baterija s projektovanim kapacitetom od 60GWh, cija izgradnja je pokrenuta pocetkom godine.

A vec uveliko vrse duboka geotermalna ispitivanja u bazenu Rajne, odmah uz granicu sa Francuskom pored Strazbura, s namjerom da metodom jako slicnom frekingu (bez, dakle, otvaranja povrsinskih kopova) ispumpavaju litijum hidroksid zarobljen duboko u podzemnim vodama.
Samo sto i oni u dosluhu sa vlastima muljaju ispod tezge suzbijajuci javni interes. Krajem prosle godina je izbio skandal jer je kompanija "Vulcan Energy" busenjem prouzrokovala manji potres i ostecenja na oko 4000 objekata u privatnom vlasnistvu, iako je prethodno bilo najavljeno da do toga nece doci uz dozvolu lokalne drzavne direkcije za rudarenje i geo-ispitivanja. Stavise, direktor direkcije se iza toga pravdao, osvrcuci se pritom na jedan mejl do kog su mediji dosli, sto ga je prije busenja poslao advokatici, koju je lokalna opstina angazovala po tom pitanju, u kom joj je pisao kako nema rizika za busenje buduci da su francuske kolege iz branse s druge strane granice ispitivale i navele da ne moze doci do zemljotresa . Pride, pod pritiskom su izasle i podzemne vode plaveci ljudima imanja. Potom su advokati kompanije ostecenima ponudili ugovore sa odredjenim sumama za poravnanje stete pod uslovom da ne izlaze u javnost ako prihvate da ga potpisu. Pokusavaju da kupe cutanje, zuri im se, ali gradjani ne popustaju.


...

Da su neka normalna vremena, okolnosti i ljudi, Balkan bi postao wellness-oaza u koji bi hrlila sve matorija Evropa. Slobodne i bistre planinske rijeke, peglaju i odnose nagomilani stres, prociscavaju mentalnu auru..



alselone alselone 10:10 19.04.2024

Re: da znaš

Treba im moj Kamilo. Hoce da se otkace od Kine, ali im treba bar 15-20 god. da osvoje tehnologije rafinacije koje bi bile najmanje stetne po okolinu.


Tako je bratori, nego šta nego im treba, uzdrmana im je osnova industrije - automobilska. Ako to izugbe, mogu da se slikaju. Ja malo navijam da izgube, isto kao i Nokia, pošto su me drkali do bola škrtavbljenjem u opremu i idiotskim monohormatskim odvratnim crvenim displejima koji su stavljali praktično do pre 10 godina u automobile koji su koštali po tadašnjih 20,000 eur.

Grbavci grbavi.

Nokija još i nije bila takva ciciija, samo nisu prepoznali da je telefon računar a računaru treba softver nego su gurali elektroniku. A ovi jesu. Ukartelisali se i nabili cene, suzbili inovacije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:10 19.04.2024

Re: da znaš

michiganac

Da su neka normalna vremena, okolnosti i ljudi, Balkan bi postao wellness-oaza u koji bi hrlila sve matorija Evropa. Slobodne i bistre planinske rijeke, peglaju i odnose nagomilani stres, prociscavaju mentalnu auru..


ali zašto bi ta matora Evropa dolazila na Balkan da prošićava auru kad to ima i kod kuće?
gdje može Balkan da konkuriše recimo Alpima, Švajcarskim pa i Austrijskim, Francuskim? Dolomitima? Skandinaviji? Švarcvaldu?
odakle ideja da je šuma neko čudo neviđeno, to samo mi na Balkanu imamo?
a nismo u stanju ni da rješimo rent a car na aerodromu pa do njega moraš da ideš kilometar i na kraju te dočekaju šube do kojih čak nema ni asvalta (I shit you not)..

a na stranu što u Srbiji već imamo rudnike i što oni nikako ne sprečavaju da od Stare Planine ili Tare napravimo atrakcije za 100 hiljada posjeta godišnje..
ne moramo valjda sad da nabrajamo koje su sve prepreke na putu da se to ostvari..
baš sumanuto razmišljanje
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:14 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus



gdje si ti čuo da iko govori da mi treba da otovrimo rudnik litijuma e da bi Evropa imala litijum.. kakav je sad to nonsens?

i kako si ocjenio da bi rudnik litijuma bio na štetu Srbije?
kako si izmjerio da je 150 milijardi dolara godišnje budžetu, 1500 radnih mjesta u vrhunskoj tehnologiji manja korist od štete što Jadarska dolina više ne bi bila oaza prirode nego rudnik?
kakav je to ludizam?
ako ne treba rudnik jer je priroda ljepša, jel onda ne treba ni grad? da srušimo sve? pa svi ćemo se složiti da je ljepša netaknuta priroda nego bilo šta što čovjek napravi, čemu onda sve to? ajmo nazad u pećine?

drugim riječima kako si izmjerio štetu?

Neki dan sam gledao dokumentarni film o lobistima u Brislu. Lijepo dokumentovano kako neki članovi komisije ili EU parlamenta samo potpišu papir koji im na sto stave kompanije ili lobisti kompanija, kao svoj predlog zakona i odluka. I u videu je spomenuta ta priča oko lobiranja u Brislu.
Molim da objasniš koliko bi zaradila ta kompanija ako je zarada Srbije od rudarske rente 150 milijardi godišnje i kakva je to vrhunska tehnologija kojom će u rudniku upravljati 1500 radnika.
I o potrebi za velikim, pretrrpanim, zagušljivim i prljavim gradovima možemo pričati.
Ja ne razumijem logiku da vi koji živite po velikim gradovima držite lekcije o ekologiji, nama koji smo odabrali život blizu prirode i tražite od nas da uništavamo svoju okolinu da bi vi poboljšavali svoju koju ste upropastili. Poslije, kad potrošite to što razorite na jednom mjestu, otpad koji od toga ostane bacite na drugo mjesto i njega u ime svoje potrebe za ekologijom upropastite.
Ja tu logiku zovem bezobrazlukom, a drugi kako hoće.


angie01 angie01 10:16 19.04.2024

Re: da znaš

Da su neka normalna vremena, okolnosti i ljudi, Balkan bi postao wellness-oaza u koji bi hrlila sve matorija Evropa. Slobodne i bistre planinske rijeke, peglaju i odnose nagomilani stres, prociscavaju mentalnu auru..


apsolutno,...pisala sam o tome pre 10 godina-KLIK
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:17 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki

Molim da objasniš koliko bi zaradila ta kompanija ako je zarada Srbije od rudarske rente 150 milijardi godišnje i kakva je to vrhunska tehnologija kojom će u rudniku upravljati 1500 radnika.


eto na to mislim kad kažem besmisleno pitanje..

dal sad ja treba da kažem, znaš kamilo rio tinto iskopa rudu, pa preradi rudu, pa proda međuproizvod dalje na tržištu? kakvog smisla ima pitati a kako rio tinto zaradi od toga, gospode dragi bože..

ostalog što se tiče, licimur si.. šta radiš sa tim laptopom pred sobom ako si ti za prirodan život, mi u gradovima smo krivi? odakle misliš da je došao litijum u bateriji u laptopu po kom sad kuckaš? ne vidiš li besmisao te situacije?
michiganac michiganac 10:33 19.04.2024

Re: da znaš

odakle ideja da je šuma neko čudo neviđeno


Gore nije rijec o sumama vec o (do prije koju godinu) postojecim (manjim) slobodnim i bistrim planinskim rijekama Balkana. Takvih nema u ostatku Evrope, izuzev mozda Skandinavije u koju nisam nikad zabasao (ali sam opet uvjeren da je biodiverzitet u njima i oko njih neuporedivo bogatiji od skandinavskih). Ocito da nisi pogledala posljednji klip gore koji okacih.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:39 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus


pa kako ti se čini da ide?
moj je utisak da ti postvaljaš mnogo besmislenih pitanja i ne trudiš se mnogo da razumiješ arguemnt sagovornika

Ide ovako:
Ja:
Voditelj je uporno sprječavao jednog od učesnika da postavi najvažnije pitanje: Kakvu i koliku korist će Srbija imati kad se sve sabere i oduzme oko kopanja litijuma? Kad je to pitanje, konačno, postavljeno više nije bilo vremena da se raspravlja o odgovorima.


Ti:
ove tlapnje a što ne pravimo banje i ne gajimo svinje nema ni smisla komentarisati.. ko vam brani, gajite..


Ja:

Pokšavam da zamislim ljude koji dolaze na odmor u komšiluk mjesta gdje se kopa litijum, atakva mjesta imaju vrlo lošu ekološko-zdravstvenu reputaciju u svijetu.
Takođe je uopitnost i ko je spreman kupovati hranu koja se proizvodi u blizini takvog mjesta.


Ti:

kakav je to nonsens kao neće niko doći u banju u Nišu jer na Jadru ima rudnik litijuma?

Ja:

Pa ne pričamo o Nišu i Niškoj banji, pričamo o mogućim banjama i zdravstvenom turizma na području Jadra.


Toliko o razumjevanju sagovornika, onog o čemu pričamo i uvođenju nove priče, bez korištenja zagrade, mjesto odgovora i završetka započete teme

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:39 19.04.2024

Re: da znaš

michiganac
odakle ideja da je šuma neko čudo neviđeno


Gore nije rijec o sumama vec o (do prije koju godinu) postojecim (manjim) slobodnim i bistrim planinskim rijekama Balkana. Takvih nema u ostatku Evrope, izuzev mozda Skandinavije u koju nisam nikad zabasao (ali sam opet uvjeren da je biodiverzitet u njima i oko njih neuporedivo bogatiji od skandinavskih). Ocito da nisi pogledala posljednji klip gore koji okacih.


kako nema šta li ti je..
jes ti bješe u Švabiji živiš?
fakat Švabija jeste malo monotona ravničarska ali Švarcvald je surreal.. fenomenalno.. a Austrija odmah tu.. Švica, Italija.. pa to je surreal kako to izgleda.. Španija.. Francuska.. nerealno lijepe prirode..
mi realno možemo da konkurišemo cijenom..
ali prije toga bi morali da sredimo infrastrukutru da do tamo može da se dođe koliko toliko udobno a to sad nemamo.. pa se vraćamo na pitanje a kako čemo da napravimo..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:42 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki
newimprovedtadejus


pa kako ti se čini da ide?
moj je utisak da ti postvaljaš mnogo besmislenih pitanja i ne trudiš se mnogo da razumiješ arguemnt sagovornika

Ide ovako:
Ja:
Voditelj je uporno sprječavao jednog od učesnika da postavi najvažnije pitanje: Kakvu i koliku korist će Srbija imati kad se sve sabere i oduzme oko kopanja litijuma? Kad je to pitanje, konačno, postavljeno više nije bilo vremena da se raspravlja o odgovorima.


Ti:
ove tlapnje a što ne pravimo banje i ne gajimo svinje nema ni smisla komentarisati.. ko vam brani, gajite..


Ja:

Pokšavam da zamislim ljude koji dolaze na odmor u komšiluk mjesta gdje se kopa litijum, atakva mjesta imaju vrlo lošu ekološko-zdravstvenu reputaciju u svijetu.
Takođe je uopitnost i ko je spreman kupovati hranu koja se proizvodi u blizini takvog mjesta.


Ti:

kakav je to nonsens kao neće niko doći u banju u Nišu jer na Jadru ima rudnik litijuma?

Ja:

Pa ne pričamo o Nišu i Niškoj banji, pričamo o mogućim banjama i zdravstvenom turizma na području Jadra.


Toliko o razumjevanju sagovornika, onog o čemu pričamo i uvođenju nove priče, bez korištenja zagrade, mjesto odgovora i završetka započete teme



pa to je taj problem što se ti ne trudiš da razumiješ šta ti sagovrnik govori.. dal ne možeš, ne znam..
al onda nemoj da se ljutiš..
ja i ovako pišem puno, ti da bi razumio to bi kanda morao biti traktat.. arguemnt ajde da ne pravimo rudnik nego banju nema nikakvog smisla u zemlji u kojoj već imaš mnogo banja i većina tavori ili radi slabo.. moralo bi ti biti jasno da ti to govorim a to što si isjekao po dve riječi iz odgovora pa time misliš da nešto dokazuješ.. pa nema smisla..
al ok..
ti kako ti umiješ
angie01 angie01 11:01 19.04.2024

Re: da znaš

arguemnt ajde da ne pravimo rudnik nego banju nema nikakvog smisla u zemlji u kojoj već imaš mnogo banja i većina tavori ili radi slabo..


a da se mozda informises malo, pa da ne pricas gluposti,...mada ti to ocigledno ne smeta,
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:15 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus


eto na to mislim kad kažem besmisleno pitanje..

dal sad ja treba da kažem, znaš kamilo rio tinto iskopa rudu, pa preradi rudu, pa proda međuproizvod dalje na tržištu? kakvog smisla ima pitati a kako rio tinto zaradi od toga, gospode dragi bože..


Gospođo da li ti čitaš i provjeravaš šta pišeš?
Ja ponekad volim da bacim ovakve udice kao što je ova o Rio Tinto zaradi. Maksa bi me, možda, osudio da sam pasivno agresivan.
Mene ne zanima zarada bilo koga, pa ni te kompanije. Pokušao sam te nježno navesti da razmisliš i izračunaš, ako znaš, o tome kolika je cifra od koje je 5% 150 milijardi.
Ali ništa, ti si kao pravi, današnji, liberal i ekonomista počela da se razbacuješ ciframa kao konfetama na rođendanu. Smanji taj sjaj u očima na pomen novca. Može da ošteti pogled.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:22 19.04.2024

Re: da znaš

kamilo_emericki
newimprovedtadejus


eto na to mislim kad kažem besmisleno pitanje..

dal sad ja treba da kažem, znaš kamilo rio tinto iskopa rudu, pa preradi rudu, pa proda međuproizvod dalje na tržištu? kakvog smisla ima pitati a kako rio tinto zaradi od toga, gospode dragi bože..


Gospođo da li ti čitaš i provjeravaš šta pišeš?
Ja ponekad volim da bacim ovakve udice kao što je ova o Rio Tinto zaradi. Maksa bi me, možda, osudio da sam pasivno agresivan.
Mene ne zanima zarada bilo koga, pa ni te kompanije. Pokušao sam te nježno navesti da razmisliš i izračunaš, ako znaš, o tome kolika je cifra od koje je 5% 150 milijardi.
Ali ništa, ti si kao pravi, današnji, liberal i ekonomista počela da se razbacuješ ciframa kao konfetama na rođendanu. Smanji taj sjaj u očima na pomen novca. Može da ošteti pogled.


nisi brate pasivno agresivan nego da oprostiš mator a neobrazovan..
pa ti se čini da si bacio udicu briljantnim pitanjem a kako rio tinto zarađuje.. i koliko..
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:32 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus


ostalog što se tiče, licimur si.. šta radiš sa tim laptopom pred sobom ako si ti za prirodan život, mi u gradovima smo krivi? odakle misliš da je došao litijum u bateriji u laptopu po kom sad kuckaš? ne vidiš li besmisao te situacije?

Imam ja i većih grijehova nego što je baterija u laptopu. 4-5 mašina-alata na baterije i minimum po dvije baterije za svaku spravu. Zgodne za raditi ali većinu bih bez razmišljanja zamjenio za takve mašine na napon 220 V da se proizvode. Ni ovaj računar ne nosim po čaršiji pa da mi treba baterija. Samo je jeftiniji od i manji nekog kojeg bi držao stalno na istom mjestu.
Da ne pričam o vozilu koje ima dizel motor, staro 22 godine i prešlo preko 300 000 km.
jovilim_e jovilim_e 13:42 19.04.2024

Re: da znaš

michiganac
Argument da Evropi treba litijum je vrlo tanak argument.


Treba im moj Kamilo. Hoce da se otkace od Kine, ali im treba bar 15-20 god. da osvoje tehnologije rafinacije koje bi bile najmanje stetne po okolinu. Jurcaju danas po vascijelom globusu samo da ga obezbijede. I ne samo litijum vec i ostale rude rijetkih metala. Uzbuna na visokom nivou. U Njemackoj je danas najveca grinfild&nbsp;investicija, teska milijardu €, ona u "Northvolt" fabriku Li-Ion baterija s projektovanim kapacitetom od 60GWh, cija izgradnja je pokrenuta pocetkom godine.

A vec uveliko vrse duboka geotermalna ispitivanja u bazenu Rajne, odmah uz granicu sa Francuskom pored Strazbura, s namjerom da metodom jako slicnom frekingu (bez, dakle, otvaranja povrsinskih kopova) ispumpavaju litijum hidroksid zarobljen duboko u podzemnim vodama.
Samo sto i oni u dosluhu sa vlastima muljaju ispod tezge suzbijajuci javni interes. Krajem prosle godina je izbio skandal jer je kompanija "Vulcan Energy" busenjem prouzrokovala manji potres i ostecenja na oko 4000 objekata u privatnom vlasnistvu, iako je prethodno bilo najavljeno da do toga nece doci uz dozvolu lokalne drzavne direkcije za rudarenje i geo-ispitivanja. Stavise, direktor direkcije se iza toga pravdao, osvrcuci se pritom na jedan mejl do kog su mediji dosli, sto ga je prije busenja poslao advokatici, koju je lokalna opstina angazovala po tom pitanju, u kom joj je pisao kako nema rizika za busenje buduci da su francuske kolege iz branse s druge strane granice ispitivale i navele da ne moze doci do zemljotresa . Pride, pod pritiskom su izasle i podzemne vode plaveci ljudima imanja. Potom su advokati kompanije ostecenima ponudili ugovore sa odredjenim sumama za poravnanje stete pod uslovom da ne izlaze u javnost ako prihvate da ga potpisu. Pokusavaju da kupe cutanje, zuri im se, ali gradjani ne popustaju.


...

Da su neka normalna vremena, okolnosti i ljudi, Balkan bi postao wellness-oaza u koji bi hrlila sve matorija Evropa. Slobodne i bistre planinske rijeke, peglaju i odnose nagomilani stres, prociscavaju mentalnu auru..




Ja mislim da će tebi sada Tadejus reći da nemaš pojma.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:46 19.04.2024

Re: da znaš

newimprovedtadejus


nisi brate pasivno agresivan nego da oprostiš mator a neobrazovan..
pa ti se čini da si bacio udicu briljantnim pitanjem a kako rio tinto zarađuje.. i koliko..

Baš zbog toga što sam mator i neobrazovan pitam tebe mladu, obrazovanu, masno plaćenu Londonku koliki je to iskop rude u Jadru ako Rio Tinto državi Srbiji plaća godišnje 150 milijardi rudarske rente. Rekoše da je rudarska renta 5% na neto zaradu od iskopa rude.

Ribozom Ribozom 16:45 19.04.2024

Re: da znaš

@tadejus
Prosli put sam na temi o kopanju litijuma stavio naslov 'death valley'. Nije bilo nimalo slucajno, jer takav izgled ocekuje taj kraj (mozda ne bas 200km u duzini).
Istorija nastanka mrtve doline pocinje sa zlatnom groznicom, i nastavlja se eksploatacijom borata (koji se prvo koristio u proizvodnji cistog zlata, a onda za oksidaciju stakla). Do ekoloske katastrofe je doslo kada je hlorovodoonicna kiselina dosla u dodir sa podzemnim vodama, a usled toka je doslo do zakisljenja zemljista i uzimiranja biljaka u dolini. Brda iznad su zelena i ona ce se naci na fotkama. Kako god, u americi se danas ne proizvodi bor, iako mu se potreba prosirila jer ljudi vole velike prozore na svojim vilama, a puno se koristi i u hemijskoj industriji. Ameri muljaju da ga ipak proizvode, kako bi mu cena na medjunarodnom trzistu pala.
Kakve to veze ima sa Litijumom?
Litijum je takodje 'laki metal' i u obliku jadarita se odvaja 0,5 molarnom sumpornom kiselinom (zvuci malo, ali to je zapravo mnogo 48 grama sumporne kiseline po litru). Nisam siguran da li je to kolicina koja se koristi za preradu 1kg ili 1t rude, ali u slucaju da ima 100 miliona tona rude, vidis koja je to kolicina. Postupak kojim bi se ta i tolika kolicina sumporne kiseline neutralizovala nije ni najmanje isplativ, a ne vidim kako je tehnicki moguce jalovinu ocistiti od ostataka kiseline, posto postupak nisu jos publikovali. Kontrolisati toliku kolicinu poroznog materijala (vode i kiseline), je tehnicki veoma tesko i skupo.

Ovo je iz moje perspektive. Iz tvoje kao ekonomiste je bitno pitanje koliko bi para to bilo za Srbiju? Eto da te pitam da li berzanskim manipulisanjem cena litijuma moze da se smanji do nivoa da ta zarada padne za recimo 10 puta?


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:54 19.04.2024

Re: da znaš

Ribozom
Prosli put sam na temi o kopanju litijuma stavio naslov 'death valley'. Nije bilo nimalo slucajno, jer takav izgled ocekuje taj kraj (mozda ne bas 200km u duzini).
Istorija nastanka mrtve doline pocinje sa zlatnom groznicom, i nastavlja se eksploatacijom borata (koji se prvo koristio u proizvodnji cistog zlata, a onda za oksidaciju stakla). Do ekoloske katastrofe je doslo kada je hlorovodoonicna kiselina dosla u dodir sa podzemnim vodama, a usled toka je doslo do zakisljenja zemljista i uzimiranja biljaka u dolini. Brda iznad su zelena i ona ce se naci na fotkama. Kako god, u americi se danas ne proizvodi bor, iako mu se potreba prosirila jer ljudi vole velike prozore na svojim vilama, a puno se koristi i u hemijskoj industriji. Ameri muljaju da ga ipak proizvode, kako bi mu cena na medjunarodnom trzistu pala.
Kakve to veze ima sa Litijumom?
Litijum je takodje 'laki metal' i u obliku jadarita se odvaja 0,5 molarnom sumpornom kiselinom (zvuci malo, ali to je zapravo mnogo 48 grama sumporne kiseline po litru). Nisam siguran da li je to kolicina koja se koristi za preradu 1kg ili 1t rude, ali u slucaju da ima 100 miliona tona rude, vidis koja je to kolicina. Postupak kojim bi se ta i tolika kolicina sumporne kiseline neutralizovala nije ni najmanje isplativ, a ne vidim kako je tehnicki moguce jalovinu ocistiti od ostataka kiseline, posto postupak nisu jos publikovali. Kontrolisati toliku kolicinu poroznog materijala (vode i kiseline), je tehnicki veoma tesko i skupo.

Ovo je iz moje perspektive. Iz tvoje kao ekonomiste je bitno pitanje koliko bi para to bilo za Srbiju? Eto da te pitam da li berzanskim manipulisanjem cena litijuma moze da se smanji do nivoa da ta zarada padne za recimo 10 puta?


čekaj kakvih 200 km, otkud to..
rio tinto sličica projekta jadar izgleda ko gradski park.. ok, nakitili su jasno..

ali dal misliš da je Kolubara neki lijep prizor?


jel može neko racionalno poređenje..
pa nije lijepo naravno, ništa industrijski što čovjek napravi nije lijepo.. kako to može biti argument..

cijene što se tiče tu je valjda jasno na koju će stranu cijena litijuma


ovo za bor ti provjerih i nije tačno, proizvodi Kalifornija..
da je slučaj da niko ne proizvodi litijum nego tipa Čile pa da kažeš.. ok.. nismo Čile jbg nemamo pustinje..
al proizvodi Portugal.. a u planu je Češka i Njemačka..
a i sam znaš kako je gusto Njemačka naseljena... i sad tamo je ok, e al u Srbiji brale gdje smo siromašni da ne možemo vodu da prečistimo, e tu nije ok
Ribozom Ribozom 22:03 19.04.2024

Re: da znaš

Nesto sam razmisljao da ti ne odgovorim dok si u kontras modu, zena lavica, sama protiv svih.
čekaj kakvih 200 km, otkud to..

Tolika je duzina death valley u californiji. Pogledaj slike pa uporedi sa ove dve - kolubara ti izgleda ko mirisna basta.
cijene što se tiče tu je valjda jasno na koju će stranu cijena litijuma

Da li ti je jasno moje pitanje?
ovo za bor ti provjerih i nije tačno, proizvodi Kalifornija..

Muljaju ovi isti Rio Tinto sa laznim podacima.
al proizvodi Portugal..

E, ovde si zesce nasela.
U procesu proizvodnje keramike ruda koja sadrzi bor, litijum i silikat se topi u kiselini (mislim hlorovodicna) kako bi se dobila glazura kojom se premazuje keramika da bi imala onaj sjaj kakav imaju plocice ili sudovi, a onda se to pece. Tu nema procesa ekstrakcije tako da i nema jalovine ili viska kiseline (modza malo kada se te plocice posle peru). Imas podatak da je Portugal proizveo 900 tona RUDE 2022 i da planiraju da za baterije proizvedu 26.000 tona rude iz koje ce ekstraktorvati litijum, sto nije isto (babe i zabe da izvines).

p.s Izvinjavam se sto nema slika, mrzi me.




zilikaka zilikaka 22:21 19.04.2024

Re: da znaš

Ne znam baš materiju al samo zdravorazumski mi se čini jasnim da je odlaganje otpada generalni problem koji narasta, jednako kao potrebe za energijom.
Forsiranje litijuma mu dođe win-win potez za povlašćene a oni drugi će da korisno posluže. Zaista, ako pričamo o dobiti za državu od 150 miliona godišnje prihvatajući sav otpad od proizvodnje litijuma, opet mi se čini jasnim gde sebe svrstavamo.
Sledeći logi"an potez je da nam kažu da za još neku siću počnemo da primamo stare baterije il nešto slično.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:13 20.04.2024

Re: da znaš

Ribozom
Nesto sam razmisljao da ti ne odgovorim dok si u kontras modu, zena lavica, sama protiv svih.
čekaj kakvih 200 km, otkud to..

Tolika je duzina death valley u californiji. Pogledaj slike pa uporedi sa ove dve - kolubara ti izgleda ko mirisna basta.
cijene što se tiče tu je valjda jasno na koju će stranu cijena litijuma

Da li ti je jasno moje pitanje?
ovo za bor ti provjerih i nije tačno, proizvodi Kalifornija..

Muljaju ovi isti Rio Tinto sa laznim podacima.
al proizvodi Portugal..

E, ovde si zesce nasela.
U procesu proizvodnje keramike ruda koja sadrzi bor, litijum i silikat se topi u kiselini (mislim hlorovodicna) kako bi se dobila glazura kojom se premazuje keramika da bi imala onaj sjaj kakav imaju plocice ili sudovi, a onda se to pece. Tu nema procesa ekstrakcije tako da i nema jalovine ili viska kiseline (modza malo kada se te plocice posle peru). Imas podatak da je Portugal proizveo 900 tona RUDE 2022 i da planiraju da za baterije proizvedu 26.000 tona rude iz koje ce ekstraktorvati litijum, sto nije isto (babe i zabe da izvines).

p.s Izvinjavam se sto nema slika, mrzi me.


taman posla ribozome brate.. ja ne čitam ove smarače koji raspravom smatraju replike tipa glupa si ko noć, gusko, ćurko, joj kako si glupa..
ista stvar po hiljadu puta, čemu..
tako da opleti slobodno..
naletih i na to da je kod njih površinski kop i druga kombinacija minerala a kod nas podzemni i otrvonija kombinacija..
daleko od toga da kažem kopaj ne pitaj.. ponavljam se.. ali nisam ni za to da se odbacuje out of hand.. mislim da sam smorila objašnjavanjima zašto..

po meni, ako u NIMBY Evropi rade, pa nek je i manje otrovna verzija, teško ćeš naći bolji garant da to nije nekava afrička ujdurma a mi se jadnici podmetnuli..
po Evropi su u fazonu da je NIMBY sve..
kod mene u kraju fras dožive ako se pomene da se montira antena za mobilni a peticiju pišu i ako neko oće da gradi pa bi da prođe njihovom ulicom da dostavlja teret..
ma peticija ti je ovde za sve samo ove dve su baš glasne (za tu gradnju su i uspjeli da ih natjeraju da voze nekud okolo, za antenu bumo vidjeli)..
bukvalno sve se sprečava, meni nekad bude smješno kakav prag tolearncije..
pa ako to društvo ipak kapira da jbg kopaj, nema kud, treba nam taj litijum onda mi svtarno smješno da mi kao NIBYšemo a dišemo katran, pijemo valjda otpadnu vodu..

ali ok.. nek se čuju svi argumenti.. to jeste dobar znak da umijemo i da artikulišemo otpor mada mi se čini da nije bilo ozbiljnog promišljanja na toj strani nego je više to dolazi od ovih, nećemo..
koliko god se slažem da od ovih ni (kako se ono kaže, vode iz bokala?) to nije kampanja dostojna mislećih ljudi..

ovo s cijenom mogu da nagaćam na šta ciljaš, dal kornerovanje tržišta sirovina, il šta.. al nema mjesta toj raspravi sa litijumom..
nema ga dovoljno, treba ga, trebaće ga još više, nema tu mjeta kornerovanju ili bilo kakvoj sličnoj manipulaciji.. to može samo da ide gore i to je to..
dok ne smislimo novu tehnologiju..

a detah valley je prirodno death valley, zar ne? em 50 stepeni standardno em dolina.. a mi smo brdoviti Balkan.. pa tu je idealno da ga zakopaš negdje bogu iza tregera i to je to..
dobro idealnije je u nekakvoj Čileanskoj pustinji al ok
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:40 21.04.2024

Re: da znaš

Ribozom

Ovo je iz moje perspektive. Iz tvoje kao ekonomiste je bitno pitanje koliko bi para to bilo za Srbiju? Eto da te pitam da li berzanskim manipulisanjem cena litijuma moze da se smanji do nivoa da ta zarada padne za recimo 10 puta?

Pored berzanskih manipulacija postoje još, puno gore, manipulacije i muljanja preko poreznih rajeva preko mama firmi, kćerka firmi, tetka firmi i ostalih rođak firmi gdje se prihod prebacuje iz jedne u drugu firmu.*
Rudarska renta nije predviđena da se plati po toni iskopanog materijala već na čistu dobit a tu su knjigovođe i podmitljivi političari glavni igrači.
Total nije nikakav izuzetak, jer slično tako radi i Mital, rade veliki francuski trgovački lanci koji preko raznih trgovačkih platformi, registrovanih po zemljama u kojima su propisi vrlo liberalni, kupuju od francuskih seljaka robu koju prodaju u francuskim trgovinama. Na taj način izbjegavaju, pred očima političara, francuske zakone, pritežu svilen gajtan oko vrata frncuskih seljaka a sebi pribavljaju velike profite.

* Skoro sam gledao emisiju o tome kako Total malo plaća poreza u Francuskoj.
Francuske rafinerije u vlasništvu Totala rade skora sa gubitkom. Kupuju po skupoj cijeni sirovu naftu od neke kćerka firme Totalove. Onda je prererađuju i prodaju jeftino drugoj kćeki Totalovoj, koja ima poštansko sanduče i jednog zaposlenog a registrovana je na nekom krokodilskom ostrvu. Ta kćerka sa aligatorskog ostrva prodaje prerađevine, naravno skupo, distributerima koji su u Francuskoj i tek tu se ubira pravi porez.
Черевићан Черевићан 11:25 17.04.2024

'ћу Вас возим

или...e, onda smo ga navatali*

да...скљокан нисам
(па с'тога не могох),
.......потрaжња буја*
у........таксисте одох
solo solo 18:06 17.04.2024

Drugovi i gospođe. Samo redosledno moliću

Vidiš, silno se gradi za taj Expo, sve tamo pobeglo. Evo, od sestre komšija, inženjer, neki dan dao otkaz i otišo da za njih radi. I još neki iz njegove firme. Miran je koju godinu a posle će da vidi.

- Dobro, kume, a šta bi mi tu?

- Mislio sam da vidimo za te leteće taksije. To bre ima čudo da bude i ko prvi uleti skida kajmak.


Uvek mi u susretu sa ovakvim veselim narativima padne na pamet Dragče i njegovo iskustvo.

Zašto - 'bem li ga.

solo solo 01:07 18.04.2024

ajd- nešto korisno



Treba probati.

Sjajno
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:40 18.04.2024

U čemu je problem sa nuklearkama?

Mislim, nuklearnim reaktorima za proizvodnu struje.
michiganac michiganac 10:14 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Nema problema za one koje su edukovani i obučeni za savjesno upravljanje njima (izuzev problema odlaganja otpada). Nuklearke su svakako tu da obezbijede pokrivanje tzv. base load-a, stabilnost i robusnost el.-energ. sistema za one zemlje koje ne mogu drugačije da ga pokriju (ne raspolažu sa dovoljno hidro power-a ili uglja).

Srpski problem je što je kartel u sistem ubacio dileje na upravna mjesta a volodja..




...

Ozbiljni eksperti navode činjenicu da Srbija ne bi mogla sama da napravi program, nuklearku i stvori tim ljudi koji bi upravljao njome prije 2050, pod uslovom da se već danas krene u popravak obrazovnog sistema, nadležnih katedri i instituta.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:16 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

michiganac

Ozbiljni eksperti navode činjenicu da Srbija ne bi mogla sama da napravi program, nuklearku i stvori tim ljudi koji bi upravljao njome prije 2050, pod uslovom da se već danas krene u popravak obrazovnog sistema i nadležnih instituta.


naravno da ne bi..
kao i ovo sa tintom došao bi neko drugi da je napravi, primio bi svježe diplomirane studente, ti bi nešto naučili da rade umjesto da gledaju il da uteknu il da rade neku prodaju auto dijelova (at best)..
zilikaka zilikaka 11:33 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Daleko sam od upućene u takva planiranja al mi se nešto javlja da tako ozbiljne poduhvate za objekte i procese koje uzimaš kod sebe, nije pametno u potpunosti prepustiti strancima.
Evo, svedočimo i sad, bilo je i ranije, da ti neko uvede nekakve sancije, ograničenja, šta god, i ti ostaješ sam sebi prepušten. Ne valja to inače al kad kod sebe imaš nuklearku sa kojom pojma nemaš šta ćeš, jer to znaju samo stranci, onda to može da ispadne vrlo nezgodno
angie01 angie01 11:37 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

za rio tinto, samo pogledati istoriju unistavanja drzava u kojima su poslovali.
michiganac michiganac 12:11 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

zilikaka
Daleko sam od upućene u takva planiranja al mi se nešto javlja da tako ozbiljne poduhvate za objekte i procese koje uzimaš kod sebe, nije pametno u potpunosti prepustiti strancima.
Evo, svedočimo i sad, bilo je i ranije, da ti neko uvede nekakve sancije, ograničenja, šta god, i ti ostaješ sam sebi prepušten. Ne valja to inače al kad kod sebe imaš nuklearku sa kojom pojma nemaš šta ćeš, jer to znaju samo stranci, onda to može da ispadne vrlo nezgodno


Upravo to. Ovaj Kovacevic na kraju emisije bas prica o tome i npr. problematici da se udje u kooperaciju sa Madjarima i uzajamnim problemima koji su iskrsavali medju Slovencima i Hrvatima oko Krskog.




...

U medjuvremenu i moj kraj - (bjese) jedan od njegovih najljepsih dijelova - danas placa danak decenijskom zanemarivanju i devastaciji EPS-a iznutra, odn. toj futuristickoj viziji "srpskog sveta".



Ugalj odavde uz obezbijedjenu logistiku Zvonka Veselinovica zavrsava u TENT-u/TE Kolubara. Kao sto navodi pomenuti Kovacevic na pocetku emisije gore - profitabilnije je zaceprkati po novim kopovima (pa jos u oazama netaknute prirode), nego finansirati ponovno uklanjanja brda jalovine oko vec postojecih kopova u kolubarskom (i kostolackom) bazenu. "Nije se imalo" novca za blagovremeno uklanjanje, jerbo je juce trebalo isfinansirati BGNV, a sutra i skaredni EXPO. U tom bagerisanju jalovine nema ni opipljivog, brzog gain-a za interesne grupe u kartelu.

Sana od prije nekoliko godina: Link
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:44 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

zilikaka
Daleko sam od upućene u takva planiranja al mi se nešto javlja da tako ozbiljne poduhvate za objekte i procese koje uzimaš kod sebe, nije pametno u potpunosti prepustiti strancima.
Evo, svedočimo i sad, bilo je i ranije, da ti neko uvede nekakve sancije, ograničenja, šta god, i ti ostaješ sam sebi prepušten. Ne valja to inače al kad kod sebe imaš nuklearku sa kojom pojma nemaš šta ćeš, jer to znaju samo stranci, onda to može da ispadne vrlo nezgodno


ali ako sami ne možemo a sa drugima nećemo šta ostaje?
tavorenje dok i poslednji ne ode?

zilikaka zilikaka 13:13 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

ali ako sami ne možemo a sa drugima nećemo šta ostaje?
tavorenje dok i poslednji ne ode?

Ja da se pitam, već bih imala spiskove dece koje država stipendira i šalje gde sve treba.
Dobro, ne TE spiskove nego one sa pametnom i sposobnom decom.
Šta misliš, koliko bi njih samo 100 mladih i ekstra obrazovanih (pamet se podrazumeva) moglo da uradi korisnog?
A koštali bi ko jedna serija rijalitija.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:20 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

zilikaka
ali ako sami ne možemo a sa drugima nećemo šta ostaje?
tavorenje dok i poslednji ne ode?

Ja da se pitam, već bih imala spiskove dece koje država stipendira i šalje gde sve treba.
Dobro, ne TE spiskove nego one sa pametnom i sposobnom decom.
Šta misliš, koliko bi njih samo 100 mladih i ekstra obrazovanih (pamet se podrazumeva) moglo da uradi korisnog?
A koštali bi ko jedna serija rijalitija.


žili pa imaju spiskovi jbt oduvijek, muž u mene bio na jednom..
pa evo ga sad gdje ga evo..
moraš nešto napraviti da ta djeca imaju da se vrate.. pa ne možeš očekivati da će ekipa u vladi (ovoj ili bilo kojoj) moći da okupi tu ekipu da od nule naprave projekat, kao umzu pare iz budžeta i naprave elektranu..
ne znam kako..
moji su matorci počeli baš na projektima gradenj hidroelektrana, bilo bi zanimljivo čuti al vjerujem da su bili premladi da bi znali ko je obezbjedio da to sve šljaka..
dal je bilo pomoći sa strane (kasnije definitivno da, Erikson, Simens, itd)..
vjerovatno je i tad bilo neke pomoći iz vana, ne vidim da može bez toga ako počinješ od nule..

slažem se da bi bilo problema da nas preveslaju.. sigurno..
al drugi put će manje, pa sledeći još manje..
pa to je put u nekakvu budućnost koja liči na Evropu, ja ne vidim da drugačije može
nask nask 13:23 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

U čemu je problem sa nuklearkama?
Mislim, nuklearnim reaktorima za proizvodnu struje.

Problem je više sa Srbijiom nego sa tehnologijom generalno kao takvom.
zilikaka zilikaka 13:32 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

slažem se da bi bilo problema da nas preveslaju.. sigurno..
al drugi put će manje, pa sledeći još manje..
pa to je put u nekakvu budućnost koja liči na Evropu, ja ne vidim da drugačije može


Vidi se da ne živimo u istom delu univerzuma.
Ispada kao da smo do juče jeli jedni druge a sad bi mogli da počnemo da učimo kako je to u civilizaciji.
Ne bojim se ja tehnike ni tehničkih rešenja, ni naše sposobnosti da se nosimo sa tim. Ko što sam sigurna da bismo umeli da okupimo ekipu odličnih pravnika, ekonomista i ostalih, da se nose sa protivnikom. To bi se rešilo vrlo brzo.
Problem je naš naopak sistem koji to nipošto neće dozvoliti . Ubi nas nepotizam
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:39 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

michiganac


Upravo to. Ovaj Kovacevic na kraju emisije bas prica o tome i npr. problematici da se udje u kooperaciju sa Madjarima i uzajamnim problemima koji su iskrsavali medju Slovencima i Hrvatima oko Krskog.


Hvala za ovaj video. Čovjek govori o onom o čemu se ovdje često preganjamo. O školovanju, kadrovima, znanju koje je razvijano u SFRJ-u dok je bila tamnica naroda.

Ovo o kopanju uglja u Krajini za potrebe termoelektrana u Srbiji je strahovito. Gdje god se pojavi i najmanji tračak uglja eto rudara. Te rudarske rente koje uplaćiju, ako uplaćuju, državi teško da mogu pokriti popravku šteta koje izazivaju na putnoj mreži. O ekologiji i zagađenju da se i ne priča. Sada se spremaju da kopaju ugalj i u mom selu. Ugalj koji će kopati je toliko lošeg kvaliteta da u SFRJ niko nije ni pomislio da to kopa, jer količina sumpora i drugih štetnih materija prelazi sve pragove tolerancije. Eto sa to će sada spaljivati u srpskim termoelektranama.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:40 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

zilikaka
slažem se da bi bilo problema da nas preveslaju.. sigurno..
al drugi put će manje, pa sledeći još manje..
pa to je put u nekakvu budućnost koja liči na Evropu, ja ne vidim da drugačije može


Vidi se da ne živimo u istom delu univerzuma.
Ispada kao da smo do juče jeli jedni druge a sad bi mogli da počnemo da učimo kako je to u civilizaciji.
Ne bojim se ja tehnike ni tehničkih rešenja, ni naše sposobnosti da se nosimo sa tim. Ko što sam sigurna da bismo umeli da okupimo ekipu odličnih pravnika, ekonomista i ostalih, da se nose sa protivnikom. To bi se rešilo vrlo brzo.
Problem je naš naopak sistem koji to nipošto neće dozvoliti . Ubi nas nepotizam


za tehniku da ti vjerujem, ekonomiste i pravnike sigurno ne bismo okupili (ajde za pravnike nisam sigurna)..
ne uče se te stvari u školi.. mora kroz rad.. kod nas takvih ljudi sa takvim iskustvom prosto nema a da bismo ih sve dovukli iz vana sam skeptik..
preveslaj garantovan..
al ok.. na greškama se uči..

e sad nepotizam.. ok.. moguće.. al ne vidim onda šta je strategija, da se čeka da odu.. i ko će da zamjeni.. pa kad slušaš ove arguemnte protiv meni bar je kristalno jasno da su sa druge strane još značajno slabiji kadrovi..
nije njihovom krivicom, jasno je da krivicom klike al to su mahom ljudi potpuno odsječeni od bilo kakvog produktivnog rada i tako cijele karijere.. pa kako će oni išta da urade..
ne znam..
ispade jedino rješenje da se ne radi ništa
michiganac michiganac 13:54 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

newimprovedtadejus

ali ako sami ne možemo a sa drugima nećemo šta ostaje?


Da ne bude da samo kudim, jedan pozitivan potez je npr. odluka o izgradnji dodatne elektrane 'RHE Bistrica' na Uvcu. Samo sto vjerujem da je i to pokrenuto iz privatnog interesa onih koji su u prici sa vjetroparkovima i koji bi da ih grade gore na Pesteru. Takvi bi onda punili akumulaciju iza 'Bistrice'.

Postoji i ideja o takodje reverzibilnoj 'HE Djerdap 3' daleko vece snage, ali problem je sto se u svemu kasni. Uz diletantizam onih koji su postavljeni na funkcije..



Sto'no bi se reklo - po Zlojutru se ̶d̶a̶n̶ noc poznaje.


...

Neka okvirna ideja (= srpski "Green Deal" ) je trebalo da bude da se istovremeno pokrenu radovi na izgradnji dodatnih brana, nasipa, kanala i akumulacija na ostalim, vecim rijekama (not MHE!), zatim melioracija i revitalizacija poljoprivrednih povrsina, ponovna sadnja pojaseva stabala oko oranica i puteva u Vojvodini.. sve u vremenu intenziviranih prijetnji od klim. promjena, orkana i njima izazvane eolske erozije, bujicnih i velikih poplava, dugotrajnih susa.. Ekonomisanje vodom na pravi nacin, obuzdavanje poplava i saniranje potencijalnih efekata susa putem dovoljnog br. akumulacija.
michiganac michiganac 14:11 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Ovo o kopanju uglja u Krajini za potrebe termoelektrana u Srbiji je strahovito. Gdje god se pojavi i najmanji tračak uglja eto rudara.


Jeste, onaj kop dole u Fajtovcima pored Sanskog Mosta je strava, samo sto su tu u prici Hrvati iz Hercegovine uz kinesku investiciju.

Te rudarske rente koje uplaćiju, ako uplaćuju, državi teško da mogu pokriti popravku šteta koje izazivaju na putnoj mreži.


Naravno da ne, ti "dugovi" se prebijaju i namiruju interno izmedju MiloKrada i zvaljAVog.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:15 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

michiganac

Neka okvirna ideja (= srpski "Green Deal" ) je trebalo da bude da se istovremeno pokrenu radovi na izgradnji dodatnih brana, nasipa, kanala i akumulacija na ostalim, vecim rijekama (not MHE!), zatim melioracija i revitalizacija poljoprivrednih povrsina, ponovna sadnja pojaseva stabala oko oranica i puteva u Vojvodini..


taj naziv green deal bi već trebao da asocira u kom frmu leži zec/problem..
kad je u US uveden new deal kao rješenje za problem recesije dug US države iznosio je 20% BDPa.. danas iznosi 120% i rapidno raste..
Srbija apsolutno nije u prilici da se sada značajno zaduži pa od tih para pravi nekakve velike infrastrukturne projekte..
nije ni Evropa..
nego se ide na neke procentualno skromne subvencije i oslanjanje na privatnog investitora da nađe profitni motiv u projektu..
poprilična je umjetnost iz tog deal-a onda izaći kao pobjednik al ja bih rekla da nekako moramo..
michiganac michiganac 16:56 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

newimprovedtadejus
kad je u US uveden new deal kao rješenje za problem recesije dug US države iznosio je 20% BDPa.. danas iznosi 120% i rapidno raste...


Kako je to moguce i kad ce da se vrati?

Ne bih da izgleda kako se ovde verbalno 'vatamo za guse, ali mi je npr. simptomaticno da se globalni GDP u odnosu na finansijsku aktivu u opticaju razlikuje upravo negdje za tu sumu globalnog duga (=nesto preko 300 triliona $), i ta razlika se neprestano uvecava (80-ih su bili na istom nivou, a danas je gotovo 4.5X veca > balon samo raste)

Sta je dakle cilj?



Srbija apsolutno nije u prilici da se sada značajno zaduži pa od tih para pravi nekakve velike infrastrukturne projekte..
nije ni Evropa..

Jerbo je aktuelni prioritet da se militarizuje Ukrajina, a posredno i ostatak Evrope. Ja sam sklon pomisli da su negdje u tamnim EU-kuloarima svjesni da se gubi trka sa klim. promjenama i da ce uskoro prioritet da postane zastita "tvrdjave Evropa" od upada nekih novih "klimatskih varvara"..
#sad bi ovde trebao da dojde nekakav degute emotikon

Istrazivanja pokazuju da je i rimsko carstvo kljoknulo dobrano zbog promjena klim. uslova. Takodje i drevni Egipat je bio debelo poljuljan na kraju bronzane ere zbog najezde tzv. "naroda sa mora" i jedini pretekao od svih dr. mediteranskih i bliskoistocnih kultura tog doba. Izvadjeni uzorci arktickog leda ukazuju (iako ne sasvim precizno) da je tad po prvi put u istoriji civilazicije (nakon okoncanja posljednjeg velikog ledenog doba) prosjecna glob. temperatura, koju danas uzimamo za reper stabilnosti, poskocila preko 2°C.


...

Vidis, mislim i da ce klim. promjene biti i najveci gejm cendzer cak i po pitanju smisla, odn. opstanka danasnjeg sistema banaka.

Kad krenu pucati lanci ishrane i snabdijevanja, ozbiljne drzave ce preci prvo na racioniranje raspolozivim dobrima (kao Cercil kad je "zamrzao" stanje u WW2), pa ko izdrzi, a to "opsadno ratno stanje" potrajace bo'me decenijama.. Banana republike ce biti prepustene samo stihiji i cudima prirode.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:25 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

michiganac
newimprovedtadejus
kad je u US uveden new deal kao rješenje za problem recesije dug US države iznosio je 20% BDPa.. danas iznosi 120% i rapidno raste...


Kako je to moguce i kad ce da se vrati?

Ne bih da izgleda kako se ovde verbalno 'vatamo za guse, ali mi je npr. simptomaticno da se globalni GDP u odnosu na finansijsku aktivu u opticaju razlikuje upravo negdje za tu sumu globalnog duga (=nesto preko 300 triliona $), i ta razlika se neprestano uvecava (80-ih su bili na istom nivou, a danas je gotovo 4.5X veca > balon samo raste)

Sta je dakle cilj?


ne vatamo se za guše.. fair Q..
moguće je zbog promjene načina života.. i to konkretno uvođenja institucije penzije.. u Aziji je dobrim dijelom još uvijek nemaš i predviđeno je da do kraja života radiš, a ako baš ne mogneš, da te izdržavaju djeca..
negdje tokom 20 vijeka zapad je masovno prešao na organizaciju u kojoj se na djecu ne oslanjaš, radiš, štediš a u starosti se penzionišeš i živiš od penzije..
ono što si štedio ulaže se mahom u državni dug i time se krug zatvara..
ti to je ta lova koja sad okolo pliva i čini se da postoji nekakva dominacija finansija al to je iluzija.. postojiš ti koji radiš i štediš i ti koji se penzionišeš i počinješ da krckaš tu štednju..
beskrajno je mnogo komplikacija u vezi tog pitanja al ova gruba slika gore objašnjava ti misteriju otkud lova, kakva je to lova, čemu služi i oće li da nestane..


ovih šekulacija na temu UKR što se tiče nit možeš da provjeriš nit da potvrdiš ili opovrgneš.. čemu onda..
samo mi se čini da je naivno viđenje po kom se tu Putin ništa nije pitao, Evropa je odlučila da ratuje, not least jer je taj Putin očigledno za taj rat vježbao i spremao se bar deceniju..
dok je Evropa sjedila manje više na rukama (dobro Francuzi su povazda otimali rude po Africi)..
kako se onda uklapa ideja kako je za cijeli taj rat nekakav master mind zapravo Evropa..
michiganac michiganac 18:14 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

to je ta lova koja sad okolo pliva i čini se da postoji nekakva dominacija finansija al to je iluzija.... postojiš ti koji radiš i štediš i ti koji se penzionišeš i počinješ da krckaš tu štednju..


Iluzija je ipak da cemo (mi mladji) docekati nekakve (adekvatne) penzije, prije ce nas sustici socioekonomski krah. (negdje u bekgraundu podsvijesti mi polako kljuca kivnost)

zapravo Evropa..


Ipak prekookeanski buli.

(sad cekam info od Benedikta da nam saopsti je li konacno (sudski) utvrdjeno ko je aktivirao prve inicijalne kapisle na Majdanu).


alselone alselone 18:21 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Sta je dakle cilj?

Cilj tj. objašnjenje je mnogo prostije od toga da neko dalekosežno vidi klimatske promene i migracije spram toga, pa nešto kao odlučuje.

Zapravo živimo finalnu fazu kapitalizma pri kojoj su države potpuno otete od političara a otelo ih je big biznis. Uvek su oni naravno bili usko pvoezani, ali danas ovi prvi ne postoje bez drugih. Zato ih biraju sve gluplje i gluplje i to može bez problema da se uprati na skali od 50, 60 godina. Pogledaš današnjeg prosečnog političara i on je u principu glup pod jedan, nesamostalan pod dva, ucenjen i prodan pod tri, zao, samoživ, ohol, licemeran i tako dalje. I vidimo pandemiju takvih likova.

Pri toj finalnoj fazi jedno što je važno je ROI i to na skali od jednocifrenog broja godina, jer su i onako svi jednom nogom u grobu.

Takođe, big biznis je toliko velik da mu nacionalne države postaju pretnja za dalje širenje pa se vežba njihovo obesmišljavanje. Covid je bio sjajni primer drila gde su nacionalne države postale prilično nevažne a odluke od ključne važnosti za ekonomiju, dobrobit stanovništva, opšte zdravlje, školstvo i tako dalje, donosili su neizabrani funkcioneri, one za koje niko nije glasao.

Što se tiče rata na teritoriji današnje Ukrajine, stvar je naravno veoma kompleksna i svaki pokušaj da se banalizuje kao dečija tuča, ko je kriv, ko je prvi udario a ko nije, je glupa. Baš glupa. Znaš ono iz teorije obrade signala kada imaš sporo promenjiv signal i na njemu nakalemljen signal velike frekvencije, pa pomoću hi ili low filtra uzmeš šta ti treba. E, slično tome možeš da posmatraš rat Kolektivnog Zapada protiv Rusije na sporopromenjivom signalu a možeš i da pogledaš brzopromenjiv i da shvatiš da rat treba i da bi se dobili izbori i da bi se namirili oni koji su finansirali prethodne. Slično kao rat Irana i Izraela.
alselone alselone 18:23 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Zaboravio sam da dodam video. Kada sam rekao koliko su današnji političari glupi, u najužem smislu reči, uvek postavim video govora Teodora Ruzvelta da oslika elokvenciju i mudrost. Danas bukvalno niko ne može ni da prismrdi na puškomet ovako nečemu.

alselone alselone 18:29 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Iluzija je ipak da cemo (mi mladji) docekati nekakve (adekvatne) penzije, prije ce nas sustici socioekonomski krah.

Negde ih možda i ne bude, ali ko će glasati za Vučića na izborima 2050. ako ne bude penzija!?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:54 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

zilikaka
ali ako sami ne možemo a sa drugima nećemo šta ostaje?
tavorenje dok i poslednji ne ode?

Ja da se pitam, već bih imala spiskove dece koje država stipendira i šalje gde sve treba.
Dobro, ne TE spiskove nego one sa pametnom i sposobnom decom.
Šta misliš, koliko bi njih samo 100 mladih i ekstra obrazovanih (pamet se podrazumeva) moglo da uradi korisnog?
A koštali bi ko jedna serija rijalitija.






I ja mislim da je relativno mali problem iškolovati kadar (u inostranstvu naravno, jer kod nas nema više nikog ko to zna da radi, jer nuklerani programi ne postoje već dosta godina). Veći problem je kako posle te ljude nagovoriti da se vrate i da rade u raspaloj zemlji na nečemu što realno ne postoji, i neće biti izgrađeno još bar 30 godina, kako tvrde poznavaoci. A do tada će im i to stečeno znanje biti zastarelo. A da im plaćaš da sede na nekom institutu i čitaju radove, teško da se isplati i još teže da rešava akutni problem sa elektrosnabdevanjem.

A da tu zaposliš neke priučene tehničare (uvek se setim onog Milisavovog majstora što je đake na praksi učio da je najbolji način provere da li je viosokonaponska instalacija pod, jelte, naponom, to da baciš pasjer u orman sa sklopkama, pa ako ne varniči znači da je ok. Bože me sačuvaj i sakloni od budale nepismene!), to može da, kako da kažem, bude dosta zajebano.

E, sad, ako te elektrane mogu da se kupe zalivene, ono, nema živ čovek ništa tu da pipa, čačka i improvizuje nego samo da briše prašinu i menja filtere za vodu i vaduh kad mu se kaže, to bi onda verovatno bilo ok. Ali mi se čini da tehnologija upravljana nuklearnim elektranama nije još uvek na tom nivou.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:02 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Evo šta moja omiljena Znojava Baka ima da nas poduči o problemu nuklearnog otpada.

zilikaka zilikaka 19:50 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Veći problem je kako posle te ljude nagovoriti da se vrate i da rade u raspaloj zemlji na nečemu što realno ne postoji, i neće biti izgrađeno još bar 30 godina, kako tvrde poznavaoci.

Ako je toliko, onda problem i ne postoji, bar ne taj da će ti doneti nešto s čim samo oni umeju.
Meni lično, na zalasku karijere jako teško pada kad vidim koliko nam je opao nivo tehničke pismenosti, a to gledam svakog dana.
Taj nepotizam ali i ono o čemu Alse priča nas dovodi do armije inženjera koji odlično umeju da proklize po površini i sariju neznanje bez trunke namere i želje da se uhvate u koštac sa problemom.
Nedvno je jedan od bisera bio da se planirala revitalizacija nekog starog cevovoda i prvo niko od mladih junoša nije hteo da se potrudi da pronađe dokumentaciju. Onda su angažovali nas dvoje matoraca da odemo i vidimo jedan deo i napravimo program "provere stanja" bez mnogo ulaganja. Da ne kažem da su nas junoše odvele, prstom pokazale koji je i da nikom na pamet nije palo da ostane sa nama i čuje mišljenje. Pobegli odmah ko da se gade.
Na kraju, kad se uradila provera tog dela, ispostavi se da niko od njih ne zna da li dalje to igde vodi i da li postoji.
Primili zadatak i nikom nije palo na pamet da iskorača par kilometara i sve spozna.
Najgore što oni uopšte u tome ni danas ne vide problem.
To bre ko hirurg da se gadi krvi.
alselone alselone 20:19 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Meni lično, na zalasku karijere jako teško pada kad vidim koliko nam je opao nivo tehničke pismenosti, a to gledam svakog dana.

Vaša struka je nažalost postala demotivišuća zato što su mladi inženjeri shvatili posle veoma teškog fakulteta da nikada neće primeniti 95% onoga što su učili jer se postati tehničari koji implementiraju nemačku i italijansku tehnologiju i bave se praktično samo održavanjem toga. To je nešto što čeka i našu industriju za maksimalno 5 godina, a možda i brže. Pored toga, od buma IT-a, momci i devojke koji vole inženjerstvo i to najbistriji među njima biraju elektro a ne mašinske studije pa posledično tamo idu ili oni koji to jako vole ili oni koji nisu mogli da upišu nešto drugo. Nažalost. Oni koji to vole verovatno zbrišu napolje na master pa posle i ostanu tamo.

Tako da ti ostanu ne baš najjači plus ih izjede nepotizam i dobiješ to o čemu ti pričaš.
angie01 angie01 20:29 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

meni pricaju drugari, da svi ti dovedeni, ni nemaju nameru da nesto nauce-da ih ovi starij uvedu u posao, njima su dovoljna ledja da se naslone.

nekadaje bilo-godinu dana pripravnicki staz, prakticno te mentor uvodi u posao, posle polazes to sto si naucio, pa onda si samostalan,...danas dodjes sa ceduljicom bez konkursa i sednes u fotelju,...nekad ne moras ni da dodjes.

u mojoj staroj firmi, doveli klinca sa nezavrsenim faksom, da bude direktor razvoja:)))

znaci,mali ni ne zna nista o poslu, a kamoli sta su i gde su problemi, a jos manje, kako bi se oni prevazisli,...to mesto je za stare kuke-strucnjake,...koji znaju sve u prste i koji su krenuli od prve stepenice,...pazi klinca, prvi posao-direktor:)))
michiganac michiganac 20:32 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

Pri toj finalnoj fazi jedno što je važno je ROI i to na skali od jednocifrenog broja godina, jer su i onako svi jednom nogom u grobu.


Dospijemo li dockan u fazu brojanja dnevnih sljedovanja zalogaja (racioniranje), sav taj nagomilani novac postace krajnje nevazan.

Za opservaciju o nogama se slazem, otuzno je vidjeti npr. dva izrazita matorca koji danas biju bitku za pol-poziciju na US izborima i svoj klub sponzora, narocito u odnosu na istorijsku distancu ka vremenu u kom je obitavao T. Ruzvelt.

(uzgred, dijelim jak utisak sad da je ovaj njegov govor bila inspiracija Ridliju Skotu za kreiranje likova Marka Aurelija i Maksimusa u 'Gladijatoru')

Zato ih biraju sve gluplje i gluplje


Si gledao ovo mozda?



Akcenat jeste na klim. promjenama, nesto starija doku-drama, deprimirajuca, ali ipak dovoljno tacno gadja problematicne, zarisne tacke danasnjice.


U aktuelnom momentu vodi se bitka oko obezbjedjivanja ruda rijetkih metala.
alselone alselone 20:35 18.04.2024

Re: U čemu je problem sa nuklearkama?

To je posledica duboko nezdravog okruženja te industrije. Kada bi proizvode koje praviš prodavao na konkurentnom tržištu, kao što to radi IT, ne bi ti palo na pamet da zaposliš ni spremačicu preko veze.

Kod nas je veliki broj firmi zapravo paradržavno, pored velikog broja državnih, što znači da na neki način rade ili zavise od države, pa njihov opstanak ne određuje samo i jedno uspešnost njihovih servisa ili kvalitet i cena proizvoda, nego i država na neki način. A kada se to desi, onda dobiješ nepotizam, usluge i uslugice, vraćenje i davanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana