- Naslovna
- B92
- Aleksandar Stojanović
- Aleksandar Vasović
- Aleksandra Mitrovic
- Ana Sofrenović
- Avram Goldmann
- Biljana Cincarević
- Biljana Srbljanović
- Božidar Đelić
- Bojana Maljević
- Branislav Kovačević Cole
- Čedomir Antić
- Đorđe Bobić
- Dejan Švajner
- Dejan Bizinger
- Dejan Restak
- Dejan Stanković
- Dule Nedeljković
- Everest 2007
- Gistro FM
- Goran Marković
- Goran Miletić
- Gordan Kičić
- Gorica Nešović
- Igor Brakus
- Ivana Konstantinović
- Ivan Marović
- Jasmina Tešanović
- Jelena Krajšić
- Jelena Milić
- Jelica Greganović
- Maja Kuruc
- Marčelo
- Marin Milosavljević
- Marko Vidojković
- Mića Marković
- Milan Lukić
- Milan M. Ćirković
- Milan Novković
- Milan Obradović
- Milica Đilas
- Miljenko Dereta
- Miloš Šaranović
- Mjehur
- Nebojša Milenković
- Nebojša Spaić
- Neven Anđelić
- Nikola Vitas
- Nune Popović
- Olga Medenica
- Olivera Vujnović
- Oto Oltvanji
- Queeria
- Rade Rakočević
- Radmila Hrnjak
- Radovan Nastić
- Ruža Ćirković
- Saša Radulović
- Sanja Perić
- Srđan Fuchs
- Srđan Kusovac
- Tamara Skrozza
- Tanja Jakobi
- Tatjana Momčilović
- Tena Štivičić
- Terorizam
- Veljko Popović
- Vesna Knežević Ćosić
- Vikipedija
- Vladan Aleksić
- World News
- Željka Buturović
- Željko Mirković
- Biografije
Dance macabre
Tamara Skrozza (7 Decembar, 2006 - 12:17)
Belgijanci su odlucili da u borbu protiv pusenja i pusaca krenu djonom. Od sada, na svaku kutiju cigareta bice prilepljena fotografija leseva, kancerom zahvacenih tkiva i slicnih divota. Ideja je, valjda, da se pusacima stavi do znanja kako ce se lepo raspadati ako ne batale svoj porok...U suprotnom, bice lepi lesevi. Ili, mozda, nece ni umreti.
Vec godinama traje hajka na pusace, vec godinama se oni proteruju iz svih mogucih prostora kako ne bi trovali nevine nepusace, vec godinama stoje po ulicama svetskih metropola sklanjajuci se kao leprozni od ostalog, cednog i nepusackog sveta. Razumem. Verujem u naucna istrazivanja koja dokazuju opasnosti od «pasivnog pusenja», jasno mi je zasto trudnice nikako ne bi smele da puse, odavno mi je poznata ona racunica po kojoj svaka cigareta skracuje zivot pusaca za 7 minuta. Imam zapravo i licna iskustva u tom smislu: prosle godine, posto je jedva preziveo, moj tata zavrsio je pusacku karijeru s dva bajpasa i nepovratno oslabljenim srcanim misicem. Jasne su mi, dakle, posledice pusenja.
Ipak, ne razumem ovu stvar u Belgiji. U stvari, ne samo da ne razumem, vec mi je jutros malo pukao film...Dokle, bre, ljudi? Poceli ste s upozorenjima na kutijama cigareta, nastavili s bilbordima, posterima, naslovnim stranicama, medijskim hajkama, u medjuvremenu povecavavajuci ona upozorenja na kutijama preko granica dobrog ukusa. I sta sad? Posle leseva i raspadnutih tkiva, da li moze da se ocekuje da ce na red doci «pokloni» uz svaku kutiju: komadi pusackih pluca zapakovani u celofan, delovi beba deformisanih zbog pusenja ili pakovanje jakih sedativa? Kao, ako vec ne mozete da prestanete s pusenjem, popijte ovu dozu i oslobodite nas vaseg prljavog i kuznog (pusackog) prisustva....
Kada je, tokom XIV i XV veka, crkva procenila da je hriscanski moral malcice opao, odluceno je da bi pravo oruzje u borbi protiv gresnika mogla da bude umetnost. Umetnici su zbog toga poceli s hiperprodukcijom slika, skulptura i tapiserija koje su prikazivale ljudska tela u raznim fazama raspadanja, a crkve i dvorovi najvise su licili na zapustene mrtvacnice. Ideja je bila da se gresnici obaveste ko je «glavni gazda», a ko samo komad mesa koje ce, pre ili kasnije, postati hrana za crve.
Ne znam kakvi su bili efekti te kampanje, ali ovo s Belgijancima i pusenjem najvise me podseca upravo na nju. Jedina je razlika u tome sto se vestini umetka XIV i XV veka ljudi i danas dive, a sto hajka na pusace polako postaje nesto cega bi covecanstvo moglo da se stidi.
Odoh sad da zapalim. Kad umrem, mozda cete mi videti pluca na kiosku.
Haj'te Sotire,
Olga Medenica (9 Decembar, 2006 - 00:27)
O kakvoj vi to snazi?
Um caruje, snaga klade valja.
A propos adikcije, ja nisam kod kuce nego u gostima. Jednom rukom cevcim domacinov sampanjac a drugom kuckam po njegovom laptop-u. On izgleda malo zbunjen i malo vise frustriran sa mojim "sta, sta? kako? kako?".
Adikcija, kazete?
Napred mars, svi, u lokalni bar. A sto se mene tice, over and out.
Iskreno vasa
Olga
»
Ologo,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 00:41)
sto bi rekao sada starina Djuza nam,
ja sam autor ovog aforizma,
Um caruje-dok sila vrsi krivicna dela!
ili ovog na primer:
Vlast je glavni proizvod izbora, a sporedni mozga !
i evo treca sreca,jos jednog:
Po MARFIJEVOM zakonu, kod nas uvek pobedjuje namazanija strana...
Toliko Olgo za tebe i tvoje oci,
»
Sotir uber alles!
angie (9 Decembar, 2006 - 00:34)
posto bi on
alles in ort und stelle setzen,
odradio po kratkom postupku.
masala Sotire!
»
Da li ste vi Sotire upuceni u to sta je
nsarski (9 Decembar, 2006 - 00:48)
genetic drift, i sta je Hardy-Weinberg equilibrium? To je tvrda naucna cinjenica, koja kaze da se gen ne moze "istrebiti", makar danas pokupili sve koji boluju od nekog genetskog poremecaja i jednostavno ih "eliminisali", na bilo koji nacin.
Taj los gen je jednostavno nemoguce ugasiti u ljudskom rodu. (Na stranu sve moralne, politicke, i druge norme - to je jednostavno tako).
Pogledajte malo sta znaci eugenics ovde
OK, kada to znamo (dakle vase resenje nije moguce), sta cemo sada sa tim ljudima?
»
E ovako nsarski,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 01:07)
kazes sta cemo sa tim ljudima,
lepo,da imam moc koju si mi dao gore,
ja bih ovako uradio, a da se ne zamerim Hag-ici, Urosu, SonjiK, Biljani S, i ostalim Kristinama,
dakle, zemlju bi ma kolika bila podelio po regionima,to jest gradovima , imao bi grad PUSACA, grad Narkomana, grad Alkoholicara, grad TETOVIRANIH i t.d.
i oni bi mogli medju sobom da se posecuju, ali nebi mogli da posecuju ljude koji bi ziveli u grad onih koji nisu nista od gore pobrojanih,
Nema druge, njima bi zakonom zabranio da ulaze u grad gde bi ziveli Mi koji dakle ne pripadamo svim tim kategorijama drustva,a dozvoljavao bih normalnima da posecuju ove nenormalne, cisto da vide kako je biti lud, biti bedast, i biti zavistan,
»
To je lepo, Sotire, da ste sebe proglasili
nsarski (9 Decembar, 2006 - 01:27)
za normalnu i uravnotezenu osobu. (Ovo za tetovirane mi je malo nejasno, ali neka sada).
Znaci, vi ste onda za resenje tipa koncentracioni logor "namenske svrhe"? Hm, sta bi radili sa ljudima koji su narkomani i pusaci, i alkoholicari istovremeno? (Ima takvih, verujte). Njih malo ovamo, malo onamo? A da li bi dozvolili da se "normalna" i "nenormalna" populacija mesaju tako da imaju decu, i sta bi sa tom decom, ako je vas odgovor "da"?
Znate, nesto tog tipa je u realnosti i bilo uradjeno: nekad je Australija sluzila za otpremanje kriminalaca iz Engleseke imperije. I evo, posle samo stotinak godina, Australija ima nisku stopu kriminala, uspesna je i razvijena zemlja. Znaci, provereno je, i medju tim "olosem" postoji klica progresa, uspeha i kreativnosti. Nije pravedno prema covecanstvu da nju ugusimo.
»
Ne nego cu
Sotir (9 Decembar, 2006 - 10:06)
bolesnike i zavisnike od raznih opijata da proglasim za normalne,a mene za nenormalnog,
ja se bar ne krijem , ja se ne foliram, sve sta kazem to mislim, i to pricam pred db-m, pred policijom, pred gradjanima, komsijama ,evo i pred vama,
i ne samo to,da mi se moze, sve bi to u praksi sproveo,
cak mislim da bi me Seselj i Toma izbacili iz stranke, jer sam radikalan,
tetovirani su opasna fela ljudi, zamislite vi sada kada neko sam sebe moze da bode po telu po hiljadu puta, sta bi tek taj i ta radili nekoj drugoj osobi,
»
Izvinjavam se, Sotire, sto sam se naglo povukao
nsarski (9 Decembar, 2006 - 10:35)
iz ovog dijaloga, imao sam neke obaveze. Da nastavimo, ipak.
Ta ideja sa planiranim preseljenjem (tzv. social engineering) je i ranije isprobana, pa se ispostavilo da ne radi. (Na stranu da ostavimo to sto je prinudno preseljenje zlocin protiv covecnosti). Znas, svakako, kakvu je sudbinu doziveo Birobidzan. Tako da mi nije jos uvek jasno kako bi ta preseljenja mogla konkretno da se izvedu.
Zatim, ti uvodis stalno nove promenljive u ovu nasu jednacinu. Pusaci i alkoholicari su bili jedna kategorija - sada se pojavljuju tetovirani kao nova. I to zato sto su u stanju da trpe bol. Svakako znas za vrstu umetnosti koju neguje Marina Abramovic - ona pokusava da istrazi mentalne i fizicke granice coveka. U poredjenju s tim sta ona radi, tetoviranje je piknik na Avali, veruj mi. Po tvojim merilima, ona je tek opasna osoba. Ako sam dobro razumeo tvoju ideju, i opasne osobe treba posebno naseliti negde. U kom smislu opasne?
Najzad, sto se ti brines da li bi te Seselj i Toma izbacili iz stranke? U tvojoj zemlji, samo mozes ti njih da izbacujes odakle god hoces.
'Ajde, Sotire, bio bih stvarno zahvalan ako bi mi razjasnio neke od ovih nedoumica koje sam gore pomenuo. Pred nama je vazan zadatak: da resimo problem degenerika i zla na svetu.
»
nsarski: Ta ideja sa
Sotir (9 Decembar, 2006 - 11:00)
nsarski:
Ta ideja sa planiranim preseljenjem (tzv. social engineering) je i ranije isprobana, pa se ispostavilo da ne radi. (Na stranu da ostavimo to sto je prinudno preseljenje zlocin protiv covecnosti).
Sotir:
Nisi me shvatio,ideja moja je stvaranje ENKLAVA, to jest gradova gde bi se dozvoljavalo da zive samo pusaci, trovaci i ostali, kako bi to postogao, lepo-zabranom konzumiranja duvana recimo u jednoj regiji, oni koji tu zabranu ne mogu da podnesu, lepo bi trazili sami trazili preseljenje tamo gde to moze,
to nije naikakav zlocin,vec naprotiv borba protiv zlocina koju prave pusaci,
nsarski:
Zatim, ti uvodis stalno nove promenljive u ovu nasu jednacinu. Pusaci i alkoholicari su bili jedna kategorija - sada se pojavljuju tetovirani kao nova. I to zato sto su u stanju da trpe bol. Svakako znas za vrstu umetnosti koju neguje Marina Abramovic - ona pokusava da istrazi mentalne i fizicke granice coveka. U poredjenju s tim sta ona radi, tetoviranje je piknik na Avali, veruj mi. Po tvojim merilima, ona je tek opasna osoba.
Sotir:
Opasna nego sta, koristi ljudsku glupost za svoje performanse i cak to proglasava umetnoscu, to je cist idiJotizam,
nsarski:
Ako sam dobro razumeo tvoju ideju, i opasne osobe treba posebno naseliti negde. U kom smislu opasne?
Sotir:
Objasnio sam,time sto bi zabranio tetoviranje u mom gradu,svi ti ludaci bi morali da traze sami svoje preseljenje u ENKLAVU i regiju gde je tetoviranje dozvoljeno, to jest pokazivanje normalno,
to nije nikakva diskriminacija, pa Evropska Unija meni i mnogima ne da udjemo na njenu teritoriju, iako nisam narkoman, pusac, tetoviran i slicno,
e sad ovde neki hoce da kazu da je to demokratski od same Unije, a ovo moje je krsenje ljudskih prava, nece biti,
nsarski:
Najzad, sto se ti brines da li bi te Seselj i Toma izbacili iz stranke? U tvojoj zemlji, samo mozes ti njih da izbacujes odakle god hoces.
Sotir,
nisi shvatio moj komentar-njime sam hteo da kazem, da cak ti foliranti su zapravo lazni radikali, a pravi se krije iza lika i dela ovog pisca,
nsarski:
'Ajde, Sotire, bio bih stvarno zahvalan ako bi mi razjasnio neke od ovih nedoumica koje sam gore pomenuo. Pred nama je vazan zadatak: da resimo problem degenerika i zla na svetu.
Sotir:
ja ti rekoh, ja ti objasnih, pa sad ti vidi sta cemo, kako cemo, s' kim cemo,
»
Aha, ovo vec razumem!
nsarski (9 Decembar, 2006 - 11:37)
Znaci, proglasimo: "Pusenje dozvoljeno samo u Nisu", i ko hoce da pusi nek se tamo seli. E sad, Nislije koje ne puse, a tamo se *hebiga zatekli i smeta im duvanski dim, oni mogu da idu 'de 'oce. I tako za svaku pojedinu kategoriju "nenormalnih". Svaka u drugi grad (mesto, varosicu). Da znas, nesto tako ima i u Ammerici - Las Vegas i cela Nevada, te Atlantic City su jedina mesta gde je svugde dozvoljena kocka.
Za Seselja i Tomu te razumem - oni su meni uvek bili nekako "mekani", ako znas sta hocu da kazem. I to od strane EU je licemerno. Tamo ih ima onoliko tetoviranih, a tebe koji nisi tetoviran ne pustaju.
Ima jos dve kategorije ljudi koje nismo pokrili:
1. Sta bi sa ljudima koji imaju mentalne probleme, a da to nije njihov izbor vec, recimo, nasledno? Shizofrenicni ljudi, depresivni, autisticni, ljudi sa fobijama, opsesivni, itd.?
2. Sta bi sa kriminalcima, seksualnim i drugim devijantima, antisocijalnim tipovima itd?
To da razresimo, i mozemo da crtamo novu mapu Srbije.
P.S.
Odmah da ti kazem, Sotire, potpuno te razumem. Prvo, drago mi je da imam prilike da razmenim misli sa nekim kome je sve jasno. Nekako se i meni razbistri u glavi. Dugo nisam imao prilike sa nekim kao ti da razgovaram ovde u tudjini. Hvala ti na tome.
Zivis na, na primer, drugom spratu nekog upljuvanog solitera u Novom Beogradu, citas, pratis, mislis, i imas sjajne ideje kako da promenis svet, a nikog nema da te cuje. Pa, dobro, ko je ovde lud?!
»
Ima jos dosta detalja koje
Milan Novković (9 Decembar, 2006 - 12:00)
Ima jos dosta detalja koje treba uraditi.
Neki koncept cistilista mora da postoji. Da se ne desi da oni jadni ljudi koji su naucili lekciju, ili su sposobni da je nauce, ostanu ceo zivot zarobljeni u pogresnom gradu.
Zatim, sta sa onima koji nemaju mane a od roditelja su koji te mane imaju. Tu, sasvim sigurno, treba nesto preventivno uraditi.
A u onim najcistijim gradovima ja bih, za svaki slucaj, svima zalepio neke botox patches (kurarin - sta god da radi posao) u uglove usana tako da se non-stop smeskaju, da se ne desi da oni ozbiljni ili namrgodjeni narusavaju mir nasmejanom delu stanovnistva.
»
Znas kako, Milane,
nsarski (9 Decembar, 2006 - 12:11)
dodje tu do raznih collateral damages, ali mala je to cena kad se menja svet iz temelja. Tu onda nema sentimenta prema nekim sitnim detaljima. Drugim recima: Rechts!, Linkst!, Ein!, Zwei! - i to je to. Cekam da cujem sta Sotir ima na ovo da kaze. A da covek misli - misli.
»
Ma gospodine nsarski,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 12:17)
nije vise dva i dva cetiri,
rezultat toga se namesta sada u UN-u,
u Briselu,
U Beogradu se on namesta za lokalno stanovnistvo,
dakle, ne treba niko da se raduje da zna koliko je dva i dva, ne, taj rezultat zavisi od volje, od moci onih koji odlucuju,
evo sta mi se juce desilo u skupstini grada Beograda,
razgovaram sa jednim sluzbenikom iste, objasnjavam mu da sam ja u pravu u vezi spora koji vodim sa GrADOM Beogradom,
pozivam se na dokumenta, uverenja, odredbe, na logiku, na razum, kad ce on meni :
gospodine, mi ovde ne radimo po logici stvari, po razumu, vec tako sto dizemo ruku sta je ispravno a sta nije,
ma razumeo sam ga fenomenalno, hteo je da mi kaze, da kod njih nije DVA I DVA CETIRI, vec je onoliko koliko se dogovore i izglasaju,
e sve tako funkcionise u Beogradu i Srbiji, blago njima, u tom blagu ce ocito uzivati sve dok se ja ne dokopam crvenog dugmeta,
»
Neverovatno!
nsarski (9 Decembar, 2006 - 12:23)
Da 2+2 nije 4? To je garantovano neki NEURACUNLJIVI pusac doneo propis. I slucaj dospeo sve do UN i o njemu se raspravlja u Briselu? NATO, mozda? Imas, kazes i dokumenta, i logiku, da dokazes. Pa, ljudi...
Ne znam na koje crveno dugme mislis (da te ne cuju, Sotire, a?)
»
marina abramović
snezana mihajlovic (9 Decembar, 2006 - 11:03)
naročito joj je dobar ovaj rhythm 0 1974, i zaključak
“The experience I learned was that…if you leave decision to the public, you can be killed.” ... “I felt really violated: they cut my clothes, stuck rose thorns in my stomach, one person aimed the gun at my head, and another took it away. It created an aggressive atmosphere. After exactly 6 hours, as planned, I stood up and started walking toward the public. Everyone ran away, escaping an actual confrontation.”
da ne pričam o ovom "Death Self"...
tol'ko o opšivanju svetova
poz.
»
Quote:da imam novac i moc,ja
oya (9 Decembar, 2006 - 10:03)
Quote:
da imam novac i moc,ja bi svim zavisnicima o bilo cemu omogucio da se te zavisnosti toliko najedu,napuse, nadrogiraju, sve dok ih ista zavisnost nebi unistla i satrla,
Humano, nema sta. Sreca te nemate tu moc.
Quote:
to bih uradio iz razloga,sto bi tako svoje stanovnistvo oslobodio genestskog skarta, i u buducnosti stvorio gentskog i karakternog super celicnog coveka
Wow! Zvuci poznato. Vi to o Arijevcima? =P
»
I evo ga konacno medju nama.!
Miguel Dosljo (9 Decembar, 2006 - 22:03)
Sotir, krivo citani Zaratustra.:) Gore procitah da ti treba dati vutre, ma djaba, tebi su malo i elektro shokovi.
ps.lobiram da ti neko ubaci spiralu u kafu, cisto da ti malo protrese te mozdane spirine.
»
Eh sad...
Djenka Djavo (9 Decembar, 2006 - 00:29)
-sa trozupcem-
Prvo bih po svim skolama postavio automate sa cigaretama po veoma povoljnim cenama, sa slikama kauboja i motorciklista koji sa pljugom u uglu usana idu ka zalasku sunca... a da pocnem ja bolje od politickih ustanova? I to ne sa cigaretama, nego sa cigarama. Debelim slovima bih napisao "INHALACIJA POZELJNA CAK I OBAVEZNA!!! SVAKI USPESNI POLITICAR POPUSI BAR 5 DNEVNO, PREDSEDNICKI KANDIDATI MINIMUM 3x6"!!!
-/sa trozupcem-
-bez trozupca-
Postovani gospodin 'nsarski' prvo mi dozvolite da izrazim divljenje prema vasoj profesiji (osim ako niste pandur pa se sa zavisnicima srecete kad im stavljate lisice ili iznudjujete besplatne usluge). Iako odgovor na vase pitanje otvara prostor za beskonacnu raspravu potrudicu se da budem kratak i jasan.
1. OBRAZOVANJE! - Ne govorim o uskoj specijalizaciji na fakultetima, govorim o opstem obrazovanju celokupnog stanovnistva. To je proces koji traje generacijama i kao preduslov ima zdrave temelje sto znachi da roditelji i drustvo moraju biti obrazovani da bi deca nesto naucila... eto... poceo sam da davim... stop!
2. STANDARD! - Ili, kako to ja volim da kazem, 'omogucite coveku da zivi od svoje plate'. Preduslov za normalno, civilizovano drustvo bez degenericnog sistema vrednosti. Dokle god covek bude razmisljao kako ce preziveti sledeci dan ne mozete ga nauciti nicemu... stop!
3. SRBIJA = Izgubljen slucaj do daljnjeg jer su obrazovanje i standard pusti snovi. I tu, na zalost, nikada... STOP!
-/bez trozupca-
/Djenka dodaje drva na vatricu pod kotlom, ubacuje sveze povrce i zvizduce "Where have all the cowboys gone..."
»
Nema potrebe da se "divite" Mr. Djavo,
nsarski (9 Decembar, 2006 - 01:10)
ja sam svoju profesiju samo pomenuo da bih istakao kako ovo za mene nije samo akademsko pitanje vec nesto o cemu razmisljam cesto.
Vasi predlozi, neki saljivi, neki ozbiljni, su u sustini konstruktivni. Ako sam razumeo dobro, vi ste za edukaciju, i jasno vam je da to traje decenijama. E, upravo je o tome rec. Frojd je konzumirao kokain koji se u njegovo vcreme nije smatrao za drogu (istina on nije adiktivan u klasicnom smislu).
Do pocetka XX veka su u USA postojali "Opium Dens", gde su ljudi legalno konzumirali opijum, koji je kasnije zabranjen. Znaci, bilo je potrebno vreme da prodje kako bi se covecanstvo oslobodilo toga.
Vasa malodusnost u vezi sa stanjem u Srbiji mi je razumljiva, ali to ne znaci da od svega treba dici ruke - to bi bilo najgore resenje. Problem je tezak, ali na njemu treba raditi.
»
1. Greska 2. Greska 3. Jebi
Aco Kole (9 Decembar, 2006 - 05:43)
1. Greska
2. Greska
3. Jebi ga, opet greska
Razmisli malo, nisi ti sa kriptona
»
Samo ti zapali...
Djenka Djavo (9 Decembar, 2006 - 11:37)
...gubis vreme citajuci ovo, zapali jednu, opusti se. Evo ja obecavam da necu da razmisljam jer sam sa Kriptona ako ti obecas da neces da ostavis pusenje. Pa se vidimo... brzo... jako brzo... a mozda povuces i par sa sobom, ja dajem dobre popuste na kolicinu.
Ja cesto gresim... eto bas kad su poceli da objavljuju da pljuge ubijaju mislio sam da moram da smislim nesto novo. Al 'ne lezi vraze' obradovase me ljudi kao vrsta jos jednom. Vise ni ne brojim koliko puta sam potcenio ljudsku glupost.
3. Stanovnistvo Srbije je visoko obrazovano i zivi od svog rada... pfffttt... hrrrr... muahahahahahahahahahaahaha!!!!!
E bas si mi ulepsao dan.
»
Kada se jedan odvikavao od pušenja,
Hansel (8 Decembar, 2006 - 23:57)
jednom je sanjao kako puši cigaretu od metar, drugi put - kako otvara paklicu i SVE cigarete stavlja u usta i pali ih (baš sam nedavno čuo tu priču i umro od smeha, a možda baš za smeh i nije). Drugi je doživeo infarkt u 42-oj, prestao da puši i počeo da priča kako počinje da oseća ukus hrane, a da mu stan smrdi!
Nemam pojam da li kampanja ima smisla ili ne, znam samo da sam kao (predškolsko) dete (samostalno) odlučio da neću nikada pušiti posle gledanja jednog naučno-popularnog filma o pušenju - kuda dim ide, šta tamo radi i sl. Sećam se ankete u kojoj je neko na ulici, na pitanje da li zna da lekari kažu da pušenje izaziva rak, odgovorio - "Neka to i dokažu!".
Nije poželjno da samo trudnica ne puši - žena koja je pušila trebalo bi, po medicinskim kriterijumima, da se bar tokom godinu dana pre trudnoće podvrgne detoksikaciji (što podrazumeva istovremeno nepušenje, naravno), jer nataloženi otrovi ne nestaju u trenutku prestanka pušenja.
Dalje, malo se zna da se jajna ćelija formira tokom intrauterinog razvoja - dakle, ako mama pušač nosi devojčicu, njeno pušenje verovatno će ostaviti traga na genetski materijal koji se upravo tada pohranjuje u jajnike njene bebe, pa onda na - unučad itd. Jer, sastojci duvana imaju i mutageno dejstvo (odatle i kancerogeno).
Dalje, svi koji govore o nasilju društva/države nad pušačima ovakvim kampanjama, morali bi da pomisle da su i propušili zahvaljujući nekakvom modelu ponašanja koji im je neko nudio (i naturao), a često na njegovo prihvatanje i na izvestan način primoravao (pritisak vršnjaka i sl.)
Neka izvine svi koji će pomisliti da je poređenje (a nije poređenje) nepristojno - ima jedan etički malo problematičan eksperiment s pacovima, ali kad je već sproveden... Elem, kada se pacovu implantira elektroda u deo mozga koji se može nazvati "centrom za zadovoljstvo" (potkrepljenje), i kad se omogući pacovu da sâm pritiska tastere posle čega dobija vodu, hranu ili električnu stimulaciju u onu nervnu strukturu, posle nekoliko nasumičnih pritisaka (upoznavanja funkcija tastera), pacov ubrzo počne samo da pritiska taster koji mu stimuliše osećaj zadovoljstva. I tako umre gladan i žedan. A nekima je poenta da zapravo umre - srećan. Valjda je to sloboda izbora... A šta ako nije?
(Izvinite zbog mogućih grešaka, nemam vremena za proveru)
»
A kada je jedan decak popusio...
Pedja Rafailovic (9 Decembar, 2006 - 01:04)
...pola paklice cigareta, ubrzo posle toga je umro. Naime, prica ide, koliko se uopste secam, tako sto je decaka uzasno boleo zub. Naivno verujuci da ce mu duvan (nikotin) ublaziti bol, uzeo je (oceve/dedine-striceve, nije bitno) cigarete, poceo da pusi, paleci jednu cigaretu za drugom. Posto uzasna zubobolja nije prestajala, popusio je, tako, 10 cigareta, potom se onesvestio, i ubrzo nakon toga- umro. (kraj price)
Ova sokantna prica bila je objavljena u uzdbeniku biologije, ako se dobro secam, za VI (ili VII) razred osnovne skole, u vreme kada sam ja bio djak.
Istini za volju, koliko me secanje sluzi, bas u to vreme (6/7 razred) jedan deo decaka (devojcica, ipak, manje- u to vreme) poceo je da pusi. Licno, probao sam, jedno kratko vreme bilo mi je interesantno (skrivanje, oponasanje odraslih, itd.), ali nisam propusio, tada (na moju srecu, ali i, iznad svega, svesnu odluku). Btw, tada je u modu usao i Tigar-lepak (za gimnazijalce, uglavnom)...
Kako se, u danasnje vreme, kada je broj dece koja puse, konzumiraju alkohol i droge, drasticno povecan, izboriti protiv ovoga? Kod nas?
Trenutno- nikako! Roditelji, nastavnici, drzava, drustvo nemaju ni autoriteta, ni moralnog sistema, niti volje da se na pravi nacin pozabave vaspitavanjem dece i omladine.
Poceo sam da pusim kao odrastao (napunio 21.). [da li sada Brooklin cita, ipak mislim da su njene kritike krajnje dobronamerne] Svoje stavove, dileme, varijacije na temu i pitanja vec sam naveo, u poduzem postu "gore, skroz uzbrdo, na 1. strani, ispod par navedenih metoda odvikavanja.
»
ej pedja,
Brooklyn (9 Decembar, 2006 - 01:23)
mene je stvarno zanimalo da mi neko objasni, da bolje razumem. i Sen Fon mi je lepo objasnio, pretpostavljam da bolje od toga takva stvar ne moze da se artikulise. i samo sam to pitala...
»
Prosto, ne znam
Pedja Rafailovic (9 Decembar, 2006 - 01:36)
kako bih to objasnio (zasto sam poceo da pusim kad sam vec bio "mator konj"- u smislu- relativno odrasla osoba). Licno, ni jedno objasnjnje mi "ne pije vodu" kako treba. Pa ni "frazeologija" o socijalno potkrepljenom obrascu ponasanja. Izgleda da to bas i iritira ljude- kada ih neko pita nesto, za sta ne mogu da nadju pravo objasnjenje. Makar se, u ovom slucaju, trudili da budu, koliko-toliko introspektivni. Avaj! Jednostavno, iz svoje koze se ne moze.
»
Ja sam upravo ostavio pušenje.
amon (9 Decembar, 2006 - 01:19)
Ne mogu da verujem.
U momentu sam shvatio da će proces biti težak, naporan. Ali da je pojedinačno sve to samo mali napor koji mi omogućava zdraviji i normalniji život. Smatram da brutalne “u lice” kampanje imaju nekog uticaja, makar u podsećanju na prostu realnost da pušenje u stvari ubija. Setite se samo koliko puta dok vrtite kutiju vidite tu poruku a onda je, onako iznervirani okrenete na drugu stranu. Ima li jače poruke od slike potencijalno vaše bolesti prikazane u punom sjaju na samom uzroku?
Ps trenutno sam u nekoj inat fazi.
»
Nazdravlje amone,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 01:29)
ako ne foliras,
tesko muskarcu koji nije sa 20 godina lep,
sa 30 godina jak,
sa 40 bogat,
sa 50 mudar,
»
skidanje
Srđan Kusovac (9 Decembar, 2006 - 04:04)
Korisno.
Svašta pametno čovek pročita u ovih dve stotine i ohoho poruka na šta potroših sat i kusur, a nije mi žao.
Rezultat (za sada):
1. zatvoren prozor (negde na trećini čitanja). Inače bi bio otvoren da izlazi dim).
2. Dilema da se nisam "primio" bez veze (negde na pola čitanja) i razmišljanje da sve ovo znam i da je bolje da ipak zapalim.
3. Odneta u kuhinju pepeljara i provetrena soba (negde na recimo 2/3 čitanja što inače radim pred gašenje računara).
E ima tu i dilema i razmišljanja svakakvih.
Pušio sam cigarete od valjda 6. ili 7. osnovne do pre 4-5 godina (imam 42, dakle to je četvrt veka konstantnog trovanja). Jednom pokušao da prestanem, pre 8 godina, izdržao 6-7 meseci ali jedva, da bi konačno propušio na jednom poprilično dramatičnom događaju sa kojeg sam izveštavao. Posle više nisam pokušavao da prestanem, ali sam pre 4-5 godina prešao na lulu. Od tada pućkam doduše više nego što bi trebalo ali je to odličan put za skidanje ko želi a ne može odmah. Najpre je prestalo krčanje i struganje u plućima, iskašljavanje što neko napisa bubašvaba, a posle je nestala i ovisnost (ili ja mislim da je nestala).
Naime nekada sam pušio 40-ak cigareta dnevno i bio sam potpuni ovisnik uz sve što to znači (trčanje za cigaretama, jurcanje za upaljačima i sl. potrepštinama i sl.) Sada mislim da nisam ovisnik o nikotinu pošto prođe na poslu (gde se ne puši) ponekad i čitav dan da ne zapalim i nije mi frka (ako me posao potpuno okupira). Ako je dosadan dan - eto vremena za pušenje. Ono u šta sam bio siguran nakon nekoliko meseci lule je da nikada više u životu neu zapaliti cigaretu. I nisam zapalio. Nisam imao ni potrebu ni želju, a bogami ni kada sam ostajao bez duvana nisam to činio jer mi je bilo odvratno.
Mislim dakle da nisam ovisnik o nikotinu (bez obzira što i pućkanjem deo neminovno dospe do pluća) ali sam ovisnik o užitku koji pušenje, tačnije u ovom slučaju pućkanje lule odnosno tih aromatičnih duvana stvara (što je potpuno drugačije od pušenja cigareta). O tome koliko se manje kafe popije nego kada sam pušio cigarete da ne govorim.
Kada pročitam ovakve stvari, ili pogledam neku emisiju o pušenju i sl. uhvatim sebe kako mislim da bi trebalo prestati i ovo zamajavanje lulom. A opet fino je. Mogao bih što se ovisnosti tiče da prestanem odmah, nije mi uopšte frka ako ostanem bez duvana, dakle nema ni u tome onog tipičnog pušakog ludila. Jednostavno mi prija da zapalim lulu, gledam da ne pušim kada su tu deca, nepušači itd.
A najgori strah u slučaju prestajanja je od sebe samoga. Kada sam ono bio 7-8 meseci potpuni nepušač bio sam što neko napisa ovde ko Hitler. Pušače sam terao na balkon, kada odu prao zavese koje su mi smrdele, odeća pušača mi je smrdela... Inače su mi se tada strašno bila izoštrila čula, stavljao sam manje začina u jela itd. Sada sam recimo na pola između tipičnih pušača i nepušača.
Kada sam prešao na lulu cilj mi je bio upravo smanjiti trovanje sa 40 cigareta dnevno na povremeno pućkanje lule. Nadao sam se da će prestati ovisnost i mislim da je prestala (pa je to ujedno i preporuka onima koji bi da se skinu - probati na taj način postepeno). E sada je pitanje prestati ili nastaviti. Ima argumenata i jedno i drugo, a ja nemam odgovora. Tj prestao bih ono kao generalno, ali mi je ovako lepo. Uvek razmišljam zar nije greota posle recimo dobrog ručka i kvalitetnog vina zapaliti npr. nešto od ovoga (taj rabim svakodnevno).
P.S. e sada pošto sam završio jedan tekst, idem da otvorim prozore, a onda po pepeljaru.
Moram da pitam šefove B92 pošto je zabranjeno reklamiranje "duvanskih i alkoholnih proizvoda" mogu li da pišem blog o lulama da anuliram malo negativnu propagandu pušenja
»
Eto Srdjane,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 10:12)
ti si zivi primer zasto treba ostaviti pusenje zauvek,
moram priznati, citajuci te od tacke do tacke, da nedaj boze i ja pusim, ovog sekunda bi te cigare ostavio,
dakle, ko pusi, a da procita tvoj tekst, ako mu se cigarete ne smuce, taj je definitivno u fazi neuracunljivosti i verovatno mozak ne ukljucuje ni kad prelazi pesacki prelaz,
vec su mu ukljuceni samo organi vida,pa kada vidi da prolaze slobodno drugi ljudi, i on to isto ucini, hocu da kazem od sam, nije u moci da rasudjuje sta je za njega bezbedno a sta ne,
sta da kazem Srdjane,ti si primer koji potvrdjuje moja zapazanja da u Srbiji pusi 98 % novinara iz svih medija, dakle ti si se priklonio vecini, a interesantno da se sa svojim razmisljanjima i stavovima nalazis na strani manjine, sto izuzetno cenim, a za uvu tvoju prvu strast kao sto vidis te kako da se izrazim-zapravo te zalim,
zanimljivo je to u najmanju ruku,
Citat:
Srdjan,
"Moram da pitam šefove B92 pošto je zabranjeno reklamiranje "duvanskih i alkoholnih proizvoda" mogu li da pišem blog o lulama da anuliram malo negativnu propagandu pušenja"
Sotir,
NEMOJ DA IH PITAS TO NIKADA,NEMOJ DA TI TO PADA NAPAMET,POGOTOVU NEMOJ DA PITAS SEFOVE KOJI PUSE,,,
»
Sotire cuti bre vise...
Djenka Djavo (9 Decembar, 2006 - 11:51)
...kvaris mi promet!!! Znam ja sta ti pokusavas. Sok terapijom da nadoknadis nedostatak obrazovanja. Kao logori, odvajanje, genetski skart, neka svi pomru...Dzabe se trudis, pusaci su snazna i slozna grupa koja ne da na sebe tako lako. ZIVELI PUSACI!!! Krace ali sladje!!! Nije bitna duzina nego kvalitet zivota!!! Pusenje = uzivanje!!!
Srdjan je u pravu, puckanje ne izaziva rak pluca, nego samo grla... ooops... ja to na glas... nije istina, samo 'googlajte' malo i naci cete naucnu analizu koja dokazuje da nema dokaza da pusenje ubija. I ne slusajte Sotira, on je tajni agent visih sila kojima je u interesu da vam zivot prodje bez poroka.
»
Djenka,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 11:59)
majstore,
ja sve u zivotu sto sam postigao, postigao sam zahvaljujuci gluposti masa i pojedinaca, a ne na svojoj pameti,
to je u Srbiji najveci moguci biznis, vidi samo politicare, oni se obogatise pomocu glasaova onih koje pljackaju,
toga danas nema ni na OBALI SLONOVACE,
»
Sotirovac
vucko (9 Decembar, 2006 - 13:30)
E, čovek, imam ideju!
Kažu da je lični primer veoma važan - što ne kupiš neki salaš gore u Vojvodini i daš mu ime "Sotirovac" - seoski turizam, ali samo za genetski probrane :)
Inače, kad već pričamo o eugenici - Uma Turman je baš izgledala cool u filmu "Gattaca" :)
V.
»
"ja sve u zivotu sto sam postigao,
angie (9 Decembar, 2006 - 14:52)
postigao sam......... ne na svojoj pameti,"
»
angie,
nsarski (9 Decembar, 2006 - 15:24)
najbolji je:
"adiktisti su po meni osobe sklone raznim zavisnostima"
(mada se moze naci i drugih konkurenata).
»
sharski,
angie (9 Decembar, 2006 - 15:44)
videla sam jedan biser juce, pa su me zvali na film,
probacu da potrazim, al' vec mi je neprijatno i od onog tvog gore lozenja, mislim, s jedne strane je to trazio, a s druge....znas vec.
»
Pa ovo je sjajno!
Olga Medenica (9 Decembar, 2006 - 16:10)
Da li ste vi sigurni je Sotir for real?
Gde si Sotirovichu da nam kazes?
Da li si ti u stvari Satir? Mene si zbunio. Kao sto Mr Sarski kaze gore, pleased to meet you.
Olga
PS Hajde, dodaj malo mesa na onu pricicu o sporu sa Beogradom, bacio si nam samo koscicu. "Teaser", tako reci.
»
Znas kako kazu u tom vasem inostranstvu:
nsarski (9 Decembar, 2006 - 17:12)
"Pretty word - iron doors open".
As for your P.S.: this like a fishing expedition - you cast your line, hook, and sinker and wait.
A, inace, ja sam stvarno zahvalan za priliku da upoznam takvo misljenje. A dal' je for real? This is not the kind of thing you can ever make up. It's gotta be real.
»
jasno Sharski,
angie (9 Decembar, 2006 - 17:13)
(nije bila kritika-samo mi je neprijatno, posto je neravnopravno, a uslovi su da ne mozes da odolis,
al' da li radi na bucku ili na mamac to je pitanje).
Inace ima na blogu o hrabrim zenama, zavidna kolicina.....
»
Znas,
nsarski (9 Decembar, 2006 - 17:33)
nije bas ni neravnopravno.
A ja stvarno imam genuine interest da razumem mnogo opstiju stvar, Sokratovsku takoreci, a to je: ima li neka granica kontradikcije koja, najzad, upali sijalicu. Svi su izgledi da nema. A to je, priznaces, retkost i podvig.
I drugo pitanje, koje je jos Mica Danojlic postavio u knjizi "To". U vremenima smutnim, odakle isplivaju i pojave se razni ekstremni karakteri? Iza svakog coska, izgleda.
Paklena snaga banalnosti.
»
Sharski,
angie (9 Decembar, 2006 - 17:49)
ja kapiram da tu ni ne postoji ideja o kontradikciji, niti o bilo cemu drugom, niti se tudji komentari, a narocito argumenti ni ne provlace kroz hard disk, tu se samo traze reperi, koji sluze za insistiranje na spostvenoj konstalaciji shvatanja, i svaki novi pokusaj,(narocito argumantovan), samo podize nivo nicim izazvane samouverenosti.
(a da je neravnopravno-neravnopravno je ili imas napad skromnosti subotom oko podne, pa podlozio si lagano sve one vuckove cepanice, jos pre nego je uspeo da ih obradi i slozi, a bilo nas je i pomagaca)
»
Angie: "ja kapiram da tu ni
zokster (9 Decembar, 2006 - 19:24)
Angie: "ja kapiram da tu ni ne postoji ideja o kontradikciji, niti o bilo cemu drugom, niti se tudji komentari, a narocito argumenti ni ne provlace kroz hard disk, tu se samo traze reperi"
Evo mene, ja sam takodje reper:
»
Cepanice - složene
vucko (9 Decembar, 2006 - 20:02)
Uh, Anđo, nije bilo lako - srećom tu su pomagači.
Sad ostali mogu samo da se dive našem timskom radu ;)
Vučko
»
Vucko,
angie (9 Decembar, 2006 - 20:20)
pa ovo je krajnje profi.Ti k'o da si vezbao u Deutschlandu, sve pod konac....e kad bi i drugi tako slagali, gde bi nam kraj bio!
»
Timski rad
vucko (9 Decembar, 2006 - 20:37)
Ih Anđo, ne moramo ovde da pravimo sad sebi cross-marketing - pa ti si složila ovu četvrtu brojeći sa leve strane... još da nam je Sotir pomagao, gde bi nam bio kraj...
Izvinićeš ako ne istrajavam na tvojim standardima ozbiljnosti i posvećenosti temi. Ne možemo baš uvek svi da se nađemo u istom raspoloženju.
Pozdrav,
Vučko
»
ma slatka,
angie (9 Decembar, 2006 - 20:51)
ko istrajava,...kod tebe sam se ubacila samo sto sam videla onolike cepanice, pa ko velim, kako ce to covek sam, a ovde nas onoliko.
pozdrav i tebi
»
Vucko, kad je rec o timskom
zokster (9 Decembar, 2006 - 21:43)
Vucko, kad je rec o timskom radu...
»
Organski filter
vucko (9 Decembar, 2006 - 21:53)
Ja sam čuo da se duvanski dim u Turskoj propušta kroz vodu, ali ovo je stvarno inovativan pristup :)
V.
»
pusenje kroz nargile,
angie (9 Decembar, 2006 - 22:08)
je mnogo zdravije, jer dim prolazi kroz hladnu vodu, pa ne ulazi topao u pluca, a i duvan koji se koristi nije oplemenjen raznim hemikalijama, tako da je ceo proces organik:)
»
Vucko, ovo iznad su
zokster (9 Decembar, 2006 - 22:24)
Vucko, ovo iznad su srbijanske stranacke nargile, tzv. 'anus anihilator', praktikuje se u strankama za sprovodjenje direktiva po hijerarhijskoj liniji, narocito u predizbornim aktivnostima.
»
Ali za stranacke aktiviste
zokster (9 Decembar, 2006 - 23:31)
Ali za stranacke aktiviste sluzi i kao rashladni sistem. Neka vrsta perpetuum mobile.
»
Anihilator?
vucko (9 Decembar, 2006 - 23:07)
Anihilator? pa meni ovo nekako izgleda prilično blagotvorno za taj predeo na telu... pomislio bih da i šuljeve leči.
V.
»
I jos jedan tip hladnjaka...
zokster (10 Decembar, 2006 - 00:14)
I jos jedan tip hladnjaka...
sory!
»
Ovaj...
vucko (10 Decembar, 2006 - 00:16)
... pogrešna slika - ovo je iz priče o obnovljivim izvorima energije :)
V.
»
Zoxteru,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 23:31)
da li je ovo to ekolosko pusenje kroz debelo crevo, koje se smatra spasom za pusace,
ovi u sredini su zapravo propusni bijleri, a ovaj poslednji na slici je zapravo neko ko sluzi kao izduvni ventil,
genijalni izum,kojeg iz neznanja ne koriste mnogi pusaci,
»
Hm!
Olga Medenica (9 Decembar, 2006 - 17:33)
Karakter nije bas sasvim konzistentan, ucinilo mi se, ali, ne poznajem ceo opus.
Paciencia.
Takodje, da malo prekrojim Obi Vana (ili vec koga)"Never underestimate the dark side of the.... talent".
Znam da je zahvalnost genuine, same here.
Samo, nas novi drugar vise nece s' nama da se druzi, ili prosto: busily working in the Purgatory.
Olga
»
Ma moze da bude nesto mnogo trivijalnije:
nsarski (9 Decembar, 2006 - 17:38)
crk'o dial up. Ili u komsiluku prodaju nesto po povoljnim cenama, pa red.
»
Na Blogu Patriote
Olga Medenica (9 Decembar, 2006 - 17:48)
Ja i dalje nisam sasvim sigurna da nije u pitanju sprdnja.
Olga
»
Olga,
angie (9 Decembar, 2006 - 17:54)
to za Mladjenovica ja samo sumnjam, posto je isti neko vreme harao ovim prostorima veoma slicnim stilom.
Sprdnja nije -garantovano, posto bi se pokazala bar neka greska, potpuno je savrsen.
»
Evo,
Olga Medenica (9 Decembar, 2006 - 18:04)
Ja skratila.
Kako, kako? Harao po blogu ili neki drugi zanr?
Olga
»
Ti si 100%...
Djenka Djavo (9 Decembar, 2006 - 21:40)
...svestenik!!! Znao sam!!!
E sto mi se dopada kako pusaci skrecu sa teme. Ako, ako. I cim se iznervirate zapalite jednu, U INAT SVIMA!
Jaooo, najzabavniji blog do sada, ali ne zahvaljujuci autorki. ZIVELO PUSENJE! ZIVELI POROCI... kad vec zavisnici nece.
»
Djavo si ti, Djenka!
nsarski (9 Decembar, 2006 - 21:51)
Kako pogodi da je svestenik? Nesto ti trozubac drhti, a?
»
Svestenik kazete,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 22:26)
ja koji o ideologiji crkve mislim isto kao i o ideologiju Karla Marksa,dakle, sve najgore,
mogu da vam apropo svestenickog esnafa kazem sledece:
pre osam godina u jednoj crkvi u Beogradu, mimo moje volje izvrseno je krsenje mog sina na njegov prvi rodjendan,
isto krstenje je organizivala majka mog deteta, ja bio prisutan da bruka ne bude veca,
dok cekamo svestenika za taj obred, ja onako nervozan zbog cekanja istog, izadjem na ulicu ispred crkve, i eto ti svestenika stize sa polovnim OPEL KADETOM sa nekim registarskim tablicama cini mi se iz Bosne,
dakle,svestenik izlazi iz tog KADETA sa cigaretom u rukama, zakljucava auto, cigaretu baca na sred asfalta, gazi je nogom istim pokretom kao cuveni kauboj DZON VEJN,
krece se posle prema ulazi u dvoriste crkve, pozdavlja se sa osoblem koje ga ceka za taj obred, a ja onako ogorcen i zblanut onim sta sav video, upitao sam neke od prisutnih, da li je ovo taj razbojnik i kauboj koji ce da krsti mog sina,
da ovde prekinem moj dnevnik sa ove ceremonije, jer sta se posle desavalo u konverzaciji izmedju ovog DZONA VEJNA i mene koji se predstavlja kao svestenik,plasim se da retko ko to moze da svari,
»
Nemojte, Sotire, sad da prekidate pricu kad je
nsarski (9 Decembar, 2006 - 22:33)
najzanimljivije. Imam i ja jednu da ispricam - slicnu, a mozda i goru - ali zavrsite vi svoju.
»
nsarski, ja sam obican komentator,
Sotir (9 Decembar, 2006 - 23:04)
sa ovlascenjima da mogu da pisem samo 49 % od onoga sta mi se desava,
vecinski paket teksta, to jest dnevnickih zapisa pripadaju vlasnicima Blogova,
takva su pravila ovde ako se ne varam, inace sledi ,
»
Sotire, svi smo mi
nsarski (9 Decembar, 2006 - 23:20)
obicni komentatori - nemojte da ste skromni. A drugo, nesto ne primecujem vlasnicu bloga u poslednje vreme, pa nema bojazni. Znate kako se kaze (ako se dobro secam): "Kad macke nema, ona je otisla u kolo". I, primetili ste, mnogi to koriste: eno Djenka Djavo iskoristio priliku da napise 333 prilog - nece vam promaci da je to tacno pola od 666 sto svi znamo sta znaci.
Uzgred: kako vi izracunate kad ste stigli do 49%?
»
nsarski: kako vi izracunate kad ste stigli do 49%?
Sotir (9 Decembar, 2006 - 23:42)
eh kako, lako,
nista se ne pitam ovde na blogu, o bilo cemu,
sto je kolosalni argument, da nemam vecinski paket akcija u pisanju, ili bilo kom vidu odlucivanja, jasno ti je to nsarski, i predji na ti,
»
Pa, Sotire,
nsarski (9 Decembar, 2006 - 23:57)
ovo je blog i zamisljen je da ljudi iskazu svoje misljenje, i to 100%. E, sad to se mozda nekome ne svidja, ali koliko te ja znam, ti i ne volis da razgovaras sa istomisljenicima - to jako cenim!
Drugo, svako ima slobodu da iskaze misljenje, osim, naravno, ako se zalaze za nasilje, mrznju i to. Koliko sam pratio tvoje pisanje, ti si covek pravde. Nepravda te tesko pogadja, to odmah preoznajem kod coveka. Pa, mislim, valjda su i ljudi ovde za to - za pravdu. I ja se licno time rukovodim: ako je pravedno, ja napisem, pa sta bude. Nema ko sta da me cenzurise.
Drzi se, Sotire!
»
ne budimo toliko djangrizalo
pufna (9 Decembar, 2006 - 13:51)
dokle? Dok im se broj ne bude toliko smanjio da nije zastrasujuci kao danas, e verovatno ni tada se nece stati. Ako je ta kampanja izazvala takav efekat, onda je uspesna, jer iako se posle pisanja "Blog-a" zapalila cigareta, ne verujem da ce slike tako lako da izblede iz secanja. Pa se mozda jedno jutro i probudis sa stavom, "dosta mi je pusenja"... Ideja o takvim, agresivnim, slikama je dosla posle poprilicno bezuspesnih borbi sa duvanskim kompanijama, koje u cigarete stavljaju nesluceni broj aditiva pospesujuci time zavisnost kod pusaca. Istini za volju slike nisu izmiljene, istinite su zar ne? Pa iako neki pusaci svesni istih nastavljaju, mozda ce se neki mladji i poprilicno nesvestan posledica preokrenuti. Sto nije nemoguce.
»
Super
Vlasta (9 Decembar, 2006 - 16:51)
je što su antipušačke reklame sve učestalije i što ima neke vajde. Valjda ću i ja ovih dana shvatiti.
Ali, šta i ako to uradim, ako mi se do te mere zgade fotografije leševa na kutijama?
1. Šta je sa Pančevom?
2. Šta je sa Velikim bačkim i malim inim kanalima?
3. Šta sa podorilištima bez vode?
4. Izduvnim gasovima? Ja ne vozim kola. Koliko vi nepušači spržite benzina u atmosferu?
5. Šta sa nuklearnim probama?
6. Šta sa efektom staklene bašte i Amerikancima koji neće, pa neće, da potpišu Sporazum iz Kjota?
Na koje kutije ćemo to da stavimo?
Humanisti ovog sveta, ujedinite se. A ne samo po dobro plaćenoj narudžbi.
»
zagadjenje
oya (10 Decembar, 2006 - 02:38)
Quote:
4.Izduvnim gasovima? Ja ne vozim kola. Koliko vi nepušači spržite benzina u atmosferu?
Upravo tako!
Mislim da bi svaki iole obavesten nepusac-vozac morao da bude svestan toga da je zagadjenje zivotne sredine (i trovanje sebe i drugih) koje on izaziva NEOPOREDIVO vece i, samim tim, opasnije od onoga koje prouzrokuje pusac-nevozac. Napisala sam vec u ranijem postu da takvi sebe diskvalifikuju za rasprave sa pusacima-nevozacima na temu ekologije, pa da ne ponavljam dalje...
Jasno, ovaj argument ne opravdava pusenje i sluzi samo za podsecanje na cinjenicu da postoji i daleko opasniji izvor zagadjenja. To je praksa koja ne samo da nije zabranjena, vec se njenoj ekspanziji ne vidi kraj, da ne govorimo o tome da je u tamo-nekim-drustvenim-slojevima stvar prestiza!).
Izduvnim gasovima iz automobila drugi se truju daleko vise nego pusenjem cigareta (kojima ubedljivo najvise trujemo sebe).
»
Tamara !
Milivolt (9 Decembar, 2006 - 19:07)
Otvaraj češće teme na svom blogu, mislim, da imamo šta da čitamo --- ostalo su uglavnom politikantski pamfletići !
»
ventili, filteri..
kenozoik (10 Decembar, 2006 - 00:45)
procitah jednom u nekoj knjizi (ne secam se naslova ni pisca, ako neko
zna javite) kako su jedan decak i njegova majka sedeli ispred
televizora, na programu bila edukativna emisija tipa: ovako izgledaju
pluca (ili bese jetra?) pusaca (gadno, crno), a ovako izgledaju pluca
nepusaca (lepo, sveze, roza). Decko i majka gledaju cutke, a onda ce
majka: if he's so bloody healthy, what's his [liver/lungs] doing on the
telly?
Time je za juniora bio zavrsen cas pokazne nastave.
Zapravo htedoh da se nadovezem na proteste nepusaca koji ne zele
da udisu tudj dim.
Nisam pristalica nikakvih cigara i sl., ali cini mi se da ce ljudima
uvek trebati (kao sto dosad bese slucaj) nekakav ventil. Nesto za
"izivljavanje" viska ili manjka emocija recimo (nisam strucnjak,
samo nabadam). Pitanje je samo, sta ce to "nesto" biti.
Sad, kad bih mogao da biram, radije bih da me terorisu pusaci svojim
dimom, nego psihopate svojom zudnjom za vlascu - ne moramo tu da
potezemo Hitlera, dosta su i "obicni" politicari, tajkuni, sefovi
koncerna itd, koji preko hiljade leseva gaze da bi dokazali svima ko je
najbolji, najduzi, najtvrdji itd. Osobe navucene na moc, novac, sadizam, i sl. Osobe koje bole djoka za druge ljude: evo potpitanje, kako MOZE neko da radi za ratnu industriju? A? Covek odrastao, punoletan, razuman, mozda i ne pusi, a radi na masovnom unistenju drugih ljudi? Pa dodje s posla i izljubi svoju decicu. Kako bre moze?
Od takvih vrsta adikcije (na moc i novac) mislim da je covecanstvo vise
propatilo nego od duvanskog dima.
Ne znam da li cu biti pogresno shvacen ali postoji i medju porocima
nekakva hijerarhija stetnosti po okolinu. Kod duvana to jos uvek nije
tako strasno kao kod bolesnog egoizma, profiterstva, izivljavanja na
slabijima...
Ima jos jedna anegdota (da ispucam i svoj zadnji adut), zapravo
aforizam, opet na zalost zaboravih ko bese autor:
"U zdravom telu - zdrav kreten"
Ne odnosi se na sva zdrava tela, samo na kretenska.
»
Chivas Regal sa slikom cirozne jetre
jelkica (11 Decembar, 2006 - 08:54)
Ne znam samo zasto onda na flase alkoholnih pica, luksuznih i manje luksuznih, ne stave slike cirozne jetre. Zamislite samo, nosite luksuzno upakovanu flasu nekog viskija kao poklon za slavu, a na kutiji slika pijanog muza kako tuce zenu, ili slika dece sa masnicama i suzama u ocima, unistenih porodica i detalja iz saobracajnih nesreca. Bas me interesuje da li bi se neko usudio da takve slike stavi na skupe viskije tipa Chivas star 24 godine.
Razumem ja da je pusenje stetno i stvarno se trudim da ne pusim u situacijama kada su oko mene samo nepusaci, izlazim na terasu, stajem na prozor iako je napolju minus deset, itd. Verovatno svesno prihvatam rizik, ali ne moram o tome da citam, ili ne daj Boze gledam svakave slike, na svakoj kutiji koju kupim.
»
Tuzno je uveriti se, po ko
Senena (18 Decembar, 2006 - 20:10)
Tuzno je uveriti se, po ko zna koji put, kako jedan pusac ne vidi daleko, valjda mu duvanski dim zakljanja vidik. Pa ne radi se iskljucivo o tome da se nevini nepusaci, kako vi neukusno kazete, boje trovanja od dima cigareta. Mozete li vi da shvatite da taj dim nepusacu jednostavno smrdi, smeta mu u datom trenutku, gadno mu je, odeca mu smrdi posle boravka u vasem drustvu. Kako bi bilo da neko kome prija da gricka npr. beli luk, to radi u drustvu. Zar ne biste mislili da je to nekulturno jer ostalima beli luk smrdi, i da to treba da radi kada je sam ili samo u drustvu onih kojima to takodje pricinjava zadovoljstvo. Manite se vi tog fazona o strahu po zdravlje kojim neinteligentno manipulisete. Niko vas ne sprecava da pusite, jedino to licno zadovoljstvo ne treba da delite sa onima kojima ono to nije. A posto vi pusaci niste u stanju da to sami shvatite (izgleda da duvan zaista utice i na rad mozdanih celija), onda zakon mora osloboditi nepusace vaseg zaista prljavog i kuznog prisustva. Prema tome, nepusacima je pukao film od vase nekulture, a sto vi to nazivate hajkom, samo jos jednom potvrdjuje bezobzirnost, nekulturu i samoživost pusaca.
Citajuci vase clanke u Vremenu, ne mogu da verujem da ovako povrsno razmisljate o sukobu pusaca i nepusaca. Znam da on nije osnovna tema vaseg teksta (ne pratim cime se svi pusaci plase, i dozvoljavam da tu imate primedbe, bolje reci zgrazavanja), ali je evidento i vase zgrazavanje nad "progonom" koji se prema pusacima vrsi. Alo, cujemo li se, nepusaci samo ne zele da delite sa njima svoj beli luk, ne prija svakom čulu mirisa i stomaku. Sami se sklonite pa vas niko nece morati proterivati.
Ja jako volim da vristim, to mi pricinjava veliko zadovoljstvo, jako se unervozim kada to ne cinim, ruke mi se tresu, ne znam sta cu sa njima, pa se onda zatvorim sama sa sobom i priredim sebi to zadovoljstvo. Niko me ne cuje, tj. nikome ne smetam.
»
Fasizam
kuki (20 Decembar, 2006 - 18:33)
Da, vas stav ("A posto vi pusaci niste u stanju da to sami shvatite (izgleda da duvan zaista utice i na rad mozdanih celija), onda zakon mora osloboditi nepusace vaseg zaista prljavog i kuznog prisustva.") je upravo to - fasizam.
Dokaz? Samo zamenite rec pusaci sa npr. Cigani, Jevreji, Srbi, Hrvati, homoseksualci i dobicete poklic tako karakteristican za sve fasisoidne cistunce.
Sram vas bilo.
»
ciao tamara, ne, nema te u
herman (1 Februar, 2007 - 01:22)
ciao tamara,
ne, nema te u zadnje vreme nesto da napise.
ajjjjdddeeee breeeeeee
»
Najnoviji komentari
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)