Budućnost| Filozofija| Religija| Tehnologija| Zabava

Tamna Šuma u Plamenu (Warhammer 40K)

docsumann RSS / 18.03.2023. u 17:24

In the Grim Darkness of the Far Future There Is Only War

 451566_NamIaXgZOd_warhammer_40k.jpg

Story plot...

Nakon silnog tehnološkog uspona ljudska civilizacija se raspršila galaksijom i dosegla svoje zlatno galaktičko doba, koje se nakon hiljada godina blagostanja okončalo sveopštim ratom.
Devastirano, obogaljeno i unazađeno, čovječanstvo  je nastvailo  da obituje u raštrkanim, odvojenim zajednicama po mnogim svjetovima diljem Mliječnog Putešestvija. I tako je tavorilo narednih desetinu hiljada godina...
Novo doba počinje sa pojavom Imperatora. Čovjeka izuzetnih psihičkih i svakih drugih moći, rođenom negdje na teritoiriji današnje Turske.
Pod njegovim vođstvom, uz obilato rabljenje krvi i čelika, čovječanstvo se ponovo ujedninjuje i stupa na kosmičku scenu. Sa ekspanzijom carstva ljudi dolaze u kontakt sa nepojamnim silama dubokog svemira.
Ispostaviće se da je Svemir daleko negostoljubivije mjesto od najcrnjih sf proročanstava...
Tamna Šuma postaje Tamna Šuma u Plamenu.
No, ljudi ne bi bili ljudi da i pored spoljnjeg neprijatelja ne udare jedan na drugoga. U doba najvećeg uspona novog carstva dolazi do pobune gotovo polovine legija protiv Imperatora, pod vođstvom Horus Luprekusa, prvog prajmarha.
Imperator je stvorio (biološki napravio) dvadeset svojih sinova koji bi mu omogućili da bolje upravlja Imperijom, takozvane - prajmarhe. Prvi i najmoćni među njima bio je Horus Luprekus, koji postaje i prvi Warmaster carstva. No pod uticajem sila haosa ( i bezumlja ; )) i spletom spleta spletki Horus istripuje da je Imperator prevara i tako započinje krvavi građanski rat, tzv. Horus Heresy.
Rat se završio porazom pobunjenika, Horusovom smrću, sveukupnim razaranjem, pogibjom milijardi ljudi, a Imperator je završio kao vegetirajući skelet priključen na tron sa medicinskimm aparatima i tako postao živi (?!) Bog.
Inače, ljudski svijet u 40K, što je oznaka za 40 000. godinu, odnosno 41. vijek, predstavlja krajnje odbojno mjesto za živjeti. Ultimativna desničarska distopija - diktatura, militarizam, sljavljenje Imperatora kao religijske i političke kult-persone božanskog reda, ksenofobija kosmičkih razmjera sa konstantnim ratovanjem protiv svake tuđinske civilizacije. Elita kontroliše sav ekonomski, tehnološki, kulturni, pa i privatni život diljem galaksije. Svako opiranje Imperatovrovoj doktrini je jeres i biva najstrože kažnjavana.
Za razliku od Avatara, LoTR-a, Star Wars i drugih čuvenih epskih svjetova, WH40K je svijet u kojem njegovi fanovi ne bi željeli da žive.

U ranijim razdobljim ljudi su upražnjavali i diplomatiju kao način interakcije i upravljanja odnosa sa drugim naprednim civilizacijama. Međutim vremenom se sva akcija svela na rat, genocid i potčinjavanje.
Pored sve dominacije, ljudi su tehnološki zaglavili na razdoblje od prije apokalipse. Uglavnom zbog religijskog dogmatizma, koji je tu tehnologiju proglasio za vrhunac ljudskog znanja.
Iako okosnicu vojne moći čovječanstva čine spejs marinci (astates), genetski i hirurški apgrejdovani super ljudi, sa specijalnim oklopima koji im dodatno podižu piho-fizičke performanse, svemir je toliko velik, a ratova ima toliko mnogo da gro vojevanja iznose obični vojnici. Ljudi kao vi i ja. Trilioni njih bačenih u okršaj potiv najgozomornijih stvorenja iz dubokog svemira.
Draž WH40K je u tome što svojim pričama pokriva galaktičko-strateška dešavanja na najvećoj mogućoj skali, sa ratovima u kojima stradaju milijarde, a planete nestaju sa kosmičkih mapa, ali i lične priče i sudbine običnih vojnika, marinaca, ili pak pojedinih prajmarha, i sve ono između. Narativna baza serijala je neopisivo bogata i gusta.
Ljudi nisu ni najmoćnija, ni tehnološki ni pishički najnaprednija bića u kosmosu, ali su ujedinjeni, sinhronizovani, požrtvovani, solidarni, i ginu jedan za drugog, što im na ratištu daje dodatnu snagu.
Ponekad se čini da je uništenje odmah tu iza ugla, da je neprijatelj apsurdno moćan, situacija beznadežna, pa opet od bitke do bitke, od rata do rata ljudi produžuju svoj opstanak za još koji dan u najgorem od svih mogućih vremena.

Spejs Marinci su najcool likovi iz 40K epopeje. Centralne figure (bukvalno svake) priče, bez kojih nema prave šorke. Genetskim inženjeringom i silnim hirurškim intervencijama, marinci se doslovno odgajaju u kiklope visoke preko 230 i teške po 300kg (sa low bodyfat ratio-m ; )). Uz očekivani mukotrpan trening i vojnički dril, savladavanje svakojakih ratničkih vještina, oni stiču i znanja iz tehnike, filozofije, psihologije.
Vremenom je stvoreno 20 legija S.Marinaca. Svaki prajmarh je formirao svoj red na osnovu sopstvenih genetskih karakteristika ili pak stanovništva koje je mahom regrutovano u određene legije.

d45ed7c7373176dc3b081642987223c1.jpg

Svojim izgledom marinci podsjećaju na kombinaciju kiborga i nabudženih srednjivjekovnih vitezova. Posjeduju izuzetan, masivan oklop koji je ujedno i egzoskelet, tj. daje marincima dodatnu mehnaičku silu. Spejs Marinci koriste čitav arsenal devastirajućeg noružanja. Ipak, najčešće u upotrebi je teški bolter koji ispaljuje mini projektile kalibra preko jednog inča. Svaki projektil ima sopstveni pogon, žiroskopski stabilizator i eksplozivno punjenje koje se aktivira nakon penetracije u cilj. Od hladnog oružja najrasprostranjeniji je široki motorni mač-testera sa rotirajućim titanijusmikm zubima (tzv, dragon's teeth). Na raspolaganju od naoružanja tu su im još i Assault Cannon, Heavy Flammer, Multi Melta, Plasma Cannon, Conversion Beamer, Laser Cannon, Grav Cannon, Volkite Culvrine, Cyclone missle launcher...
Tokom Horusove Hereze, neke legije marinaca su se stavile na stranu pobunjenika, neke su ostale lojalne Imperatoru. Izdajničke legije su nakon pakta sa silama haosa mutirale u kojekave demonolike vitezove.
To je njihovu vizuelnu prezencu učinilo dodatno koloritnom.

Meni lično su najsimpatičnija XIX Legija, Gavranova Garda (lojalisti) i njjihov prajmarh Korvus Koraks. U tamnim oklopima, specijalizovani za gerilske i diverzantske akcije duboku iza linije fronta, razvili su jedinstvenu vještinu da se nečujno kreću u tim glomaznim oklopima, skrivaju u sjenci i manevrišu tako da uvijek ostaju protivniku u slijepoj zoni, čak i kod duela jedan na jedan. Vremenom, zbog mutacija, čak se i njihov stvarni fizički izgled promjenio, koža posivjela, oči i kosa potamnjele, ka' u gotičara.
Rejvengardi su bili primorani da svoju ratnu taktiku prilagode nindža stilu, i dejstvovanju u malim grupama, jer su svojevremeno zbog izdaje drugih legija na frontu pretpjrli ogromne gubitke. Sa 80 000 marinaca spali su na svega 3000.
Nakon Horusove Hereze, rejvengardsima se gubi svaki trag. Legenda kaže da lutaju bespućima haosa.

Neke od legija su zasovane na klasičnim vojnim kulturama. Recimo V Legija, White Scars (lojalisti) koju je osnivao Jangsai Kan baštini mongolsko istočnjačku tradiciju.
VI Legija, Space Wolves (takođe lojalisti) imaju vikinški šmek. Sjvernjački ratnici u paktu sa moćnim psiho-vukovima.
Najbrojniji i najklasičniji, takodakažem, su Ultramarines XIII legija (lojalisti). Njihov broj se provjenjuje na 200 hiljada. Masovnost, pouzdanost i neupitna lojalnost čini ovu legiju omiljenom batinom Imperatora u velikim oružanim sukobima.
Najbizarniji, bar od lojalista, su Blood Angels, koji su razvili neku vrstu vampirizma. Jedući meso protivnika stiču znanja o njihovoj taktici i planovim XD

Koga interesuje kako se stvaraju spejs marinci, imate to ovdje do u tehničke detalje - LINK 

Uslijed apgrejdovane genetike, anatomije i biohemije, marinci mogu da žive po hiljadu godina. Mogu da istrpe višestruka ranjavanja, ozbiljne povrijede i oštećenja vitalnih organa.
Kad marinac strada u borbi, njegovi živući ostaci se ugrađuju u tzv drednautse, teško oklopljene kibernetske borbene mašine sa naoružanjem veelikog kalibra.

main-qimg-90df64b5cdce14247722cbc3148e73c6-lq 

Dugogodišnje služenje u liku drednauta, zna da poremeti psihu ljudskog dijela mašine, pa ih nakon duže uporabe šalju na hibernaciju da malo iskuliraju.

A protiv koga se zapravo marinci bore? E to je već posebna i nadasve opširna tema... 

Tagovi



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 17:46 18.03.2023

čemu ovaj blog?

prvo, objašnjenje da je WH40K nastao sredinom 80-tih kao stona igra figuricama i kockicama.
važi za najpopularniju igricu te vrste.

u međuvremenu stvorena je obiman bibliografija, čitavi tomovi knjiga koji opisuju dešavanja u svijetu WH40K

mene je, sasvim slučajno, upecala estetika filmića koji se pojavljuju zadnjih godina.
takođe u mitologiji serijala postoje izvaredno zanimljivi momenti sa kompleksnim uticajem metafizičkih sila, vrsta potpuno različitih psihologija, evolucionih drajvova.

napomenuh već da je sam svijet užasno odbojan, surov, moral (iako feudalno brutalan) postoji samo u sopstvenim redovima. izvan toga je bezmislen i bezvrijedan.
kod nekih vrsta ga nema čak ni tu.

kvalitet WH-a je više u radikalizaciji dobro poznatih epskih narativa (većim djelom to su opšta mjesta, mix epske fantastike i sf-a), nego u kreativnim iskoracima ka potpuno novim svjetovima.
međutim ne manjka tu ni originalnosti pogotovo u građenju društvenih i socioloških odnosa, političkih kompromisa sa manje crnim đavolima isl...borba za goli opstanak opravdava upotrebu svih sredstava, a uzurpacija slobode i individualnih prava tu dođe kao najbezazlenija stavka.

o drugim civilizacijama vjerovatno u komentarima


EDIT: a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama



milisav68 milisav68 19:33 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann

EDIT: a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama

Da, odlična ideja, mada sam ja i tu zaglavljen u WW2.

Iako mi je ćerka pokazivala neke nove pucačine, ja se grčevito držim za Medal of Honor.Ne mogu bre da pamtim ona silna oružja i štitove.

A i od strategija ne mrdam dalje od te generacije igrica sa Empire Earth.

alselone alselone 19:45 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

milisav68



Čekam te da naletiš da ti kažem da sam kupio flašu Despotika vina, ako se ne varam trebalo bi da je iz tvog kraja, i da mi se baš sviđa.

A drugo što hoću da ispričam je epski momenat od danas kada mi je sin zaspao na ramenu dok smo čitali Ženidbu Dušanovu. Učio je stvarno puno danas i umorio se i kada je trebao da pripema pesmu, rekao sam mu da legne pored mene, da ja čitam a onda ćemo zajedno da komentarišemo posle i zaspao je pred kraj pesme. Da sam imao čašu Despotike pored osećao bih se kao iz pretkosovskog perioda, mada mi je i ovako bio jak momenat.
softelectronics_e softelectronics_e 19:56 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
prvo, objašnjenje da je WH40K nastao sredinom 80-tih kao stona igra figuricama i kockicama.
važi za najpopularniju igricu te vrste.

u međuvremenu stvorena je obiman bibliografija, čitavi tomovi knjiga koji opisuju dešavanja u svijetu WH40K

mene je, sasvim slučajno, upecala estetika filmića koji se pojavljuju zadnjih godina.
takođe u mitologiji serijala postoje izvaredno zanimljivi momenti sa kompleksnim uticajem metafizičkih sila, vrsta potpuno različitih psihologija, evolucionih drajvova.

napomenuh već da je sam svijet užasno odbojan, surov, moral (iako feudalno brutalan) postoji samo u sopstvenim redovima. izvan toga je bezmislen i bezvrijedan.
kod nekih vrsta ga nema čak ni tu.

kvalitet WH-a je više u radikalizaciji dobro poznatih epskih narativa (većim djelom dobro poznata opšta mjesta, mix epske fantastike i sf-a), nego u kreativnim iskoracima ka potpuno novim svjetovima.
međutim ne manjka tu ni originalnosti pogotovo u građenju društvenih i socioloških odnosa, političkih kompromisa sa manje crnim đavolima isl...borba za goli opstanak opravdava upotrebu svih sredstava, a uzurpacija slobode i individualnih prava tu dođe kao najbezazlenija stavka.

o drugim civilizacijama vjerovatno u komentarima


EDIT: a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama




Kako se ljudi, uopšte, zakače za ovu i slične gluposti?
solo solo 20:37 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama








alselone alselone 20:39 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

EDIT: a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama

Zahvaljujem.
Meni ovo daluje vrhunski i tačno prepoznajem kako bih nekada ovo marao noćima i danima. Aj ubi impotencija. :)

docsumann docsumann 21:01 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone


a druge civilizacije nisam i natuknuo

ljudi naivno vjeruju da su oni centar kosmičke drame, a zapravo su upali u drevni sukob stvorenja koja su postojala milionima godina prije njih.
ta bića su dostigla neviđenu moća i vladala čitavom galaksijom, slično kao u Lovkraftovim hororima, a gle čuda i zovu se Old Ones.

nekad davno oni su ratovali sa moćnom civilizacijom koja je žrtvovala svoje duše i biološko postojanje da bi stekli besmrtnost i postali Nekronsi - robot skeletoni.
u jednom trenutku vječnosti Nekronsi su bili gospodari Mliječnog puta, usput terorišući i uništavajući sav organski život.
a onda su naprasno nestli.

ispostavilo se da su se samo povukli u svoje planete grobnice, duboko ispod površine.
u svojoj jagmi za novim rudnim bogatstvima ljudi su otkopali i probudili kosmički horor.

za suprostavljanje nekronsima Old Ones-i su su stvorili Orke i Eldare.
Eldari su poput vilenjaka ovladali najnaprednijom tehnologijom, posjeduju enormne psihičke moći, ali su fizički slabi. jednom velika civilizacija sada tumara kosmosom na svom džinovskom brodu.
po galaksiji se zato motaju bande crnih elfdara, grozomornih, sadističkih bića koja se hrane tuđom patnjom. njima nikako ne treba pasti živ u šake

ovo je odličan filmić o sukobu marinaca sa crnim eldarima



bez riječi, sem kad svještenik komunicira sa silama mraka u inim pisho sferama . kraj je sjajan!

i par riječi o Orcima. za razliku od Eldara, orci su obdareni silnom fizičkom snagom ali niskom inteligencijom.
razmnožavaju se kao gljive, brzo i masovno, što ih čini izrazito invazionim. Orke pokreće jedino želja za ratovanjem i razaranjem.
sva njihova mehanika i vozila funkcionišu na totalno iracionalni način. ako orci vjeruju da nešto radi, to će kod njih stvarno i da radi. recimo orci vjeruju da će im vozila ići brže ako im dodaju crvenu boju što im se stvarno i dešava.
orci imaju najveći osvajački potencijal, al nemaju nikakvu hijerrhiju sem osnovne plemensko-klanske, nikakav viši cilj, sem ratovanja.
kad nemaju drugih protivnika ratuju između sebe...



ostaše još Tau i Tiranidi, al o tome kasnije


alselone alselone 21:10 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

koja je žrtvovala svoje duše i biološko postojanje da bi stekli besmrtnost i postali Nekronsi - robot skeletoni.


Ja imam jedan SF strah na ovu temu - zamisli da žrtvuješ telo da bi postao besmrtan u digitalnom svetu. Šta time gubiš? Gubiš mogućnost da se samoubiješ. To znači da neke patnje, mučenja ili zatvori mogu da postanu zaista zauvek.
maksa83 maksa83 21:28 18.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

po galaksiji se zato motaju bande crnih elfdara, grozomornih, sadističkih bića koja se hrane tuđom patnjom.

Zvuči kao Frajle.
docsumann docsumann 08:23 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
koja je žrtvovala svoje duše i biološko postojanje da bi stekli besmrtnost i postali Nekronsi - robot skeletoni.


Ja imam jedan SF strah na ovu temu - zamisli da žrtvuješ telo da bi postao besmrtan u digitalnom svetu. Šta time gubiš? Gubiš mogućnost da se samoubiješ. To znači da neke patnje, mučenja ili zatvori mogu da postanu zaista zauvek.


mene ta mogućnost "proganja" i u ovom životu...šta ako nikad ne umiremo samo prelazimo iz jedne drame u drugu, u beskonačnoj vrtešci inkarnacija, gdje ko zna kave sve nedeće vrebaju u sledećem krugu, a ti ne možeš izaći iz igre
solo solo 08:40 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

mene ta mogućnost "proganja" i u ovom životu...šta ako nikad ne umiremo samo prelazimo iz jedne drame u drugu, u beskonačnoj vrtešci inkarnacija, gdje ko zna kave sve nedeće vrebaju u sledećem krugu, a ti ne možeš izaći iz igre


Opusti se slobodno.

Umiranje je samo gašenje svetla.

Bez ponovnog paljenja.

Sve ostale priče su uteha uplašenih u neznanju.
alselone alselone 08:58 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

mene ta mogućnost "proganja" i u ovom životu...šta ako nikad ne umiremo samo prelazimo iz jedne drame u drugu, u beskonačnoj vrtešci inkarnacija, gdje ko zna kave sve nedeće vrebaju u sledećem krugu, a ti ne možeš izaći iz igre


Neka je i tako ali se ne sećaš.
A svakako je i zabavno, kao igrica, da ostanemo u temi.
docsumann docsumann 09:05 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
mene ta mogućnost "proganja" i u ovom životu...šta ako nikad ne umiremo samo prelazimo iz jedne drame u drugu, u beskonačnoj vrtešci inkarnacija, gdje ko zna kave sve nedeće vrebaju u sledećem krugu, a ti ne možeš izaći iz igre


Neka je i tako ali se ne sećaš.
A svakako je i zabavno, kao igrica, da ostanemo u temi.


trenutno se ne sjećamo
docsumann docsumann 09:07 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

solo
mene ta mogućnost "proganja" i u ovom životu...šta ako nikad ne umiremo samo prelazimo iz jedne drame u drugu, u beskonačnoj vrtešci inkarnacija, gdje ko zna kave sve nedeće vrebaju u sledećem krugu, a ti ne možeš izaći iz igre


Opusti se slobodno.

Umiranje je samo gašenje svetla.

Bez ponovnog paljenja.

Sve ostale priče su uteha uplašenih u neznanju.



well, it might be, but who knows. certainly, not we.
solo solo 09:07 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

trenutno se ne sjećamo


dođe ti na isto
solo solo 09:11 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

well, it might be, but who knows. certainly, not we.


I ovo mu dođe na isto.

Uvek se pitam što ,,velike mudrosti,, moraju da se pišu na nekom drugom jeziku? Engleskom najčešće,

Jel Srpski tako siromašan?

Taman si me obradovao da će biti blog o igricama a sve se završilo na jednoj.

Tek tema o životu i smrti zaslužuje blog. Možda samo naslov ali od komentara se očekuje.


docsumann docsumann 09:18 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

ostaše još Tau i Tiranidi, al o tome kasnije



Tau je ubjedljivo najsimpatičnija (i najhumanija) civilizacija u galaksiji.
ujedno i najmlađa, al koja se brzo i rapidno razvijala. njihova sklonost ka dogovoru i saradnji, izbjegavanju sukoba omogućila im je da za (kosmički) kratko vrijeme prešišaju ljude.
njihova doktrina je - što bolji život za što više ljudi
naravno, to više podrazumjeva da ste na njihovoj strani. ipak, Tau je vrlo strpljiv u diplomatskim pregovaranjima i ubjeđivanjima drugih da se priključe njihovom carstvu. al, čak i oni kad vide da se neko konstantno opire življenju u "boljem svijetu", zaključuju da su im to, u konačnici, - neprijatelji i okreću se sili.

njihov društveni sistem je poprilično egalitaristički. postoji vladajuća klasa (doduše, ne nedodirljiva) i ostali (inžinjeri, vojnici, naučnici, radnici i poštena inteligencija).

Tau ima napredniju tehnologiju i naoružanje od ljudi, al su malobrojni, kontrolišu tek oko 100 svijetova, za razliku od ljudi koi kontrolišu hiljade.



EDIT: dok ljudske mašine izgledaju kao steam-punk šklopocije, Tau-ova oružja i letjelice imaju sofisticiran, hi-tech dizajn, kao prava sf franšiza

docsumann docsumann 09:25 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Uvek se pitam što ,,velike mudrosti,, moraju da se pišu na nekom drugom jeziku? Engleskom najčešće,


a što moraju?
to je trebalo da zvuči upravo kao replika iz neke igrice
milisav68 milisav68 09:44 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone

Čekam te da naletiš da ti kažem da sam kupio flašu Despotika vina, ako se ne varam trebalo bi da je iz tvog kraja, i da mi se baš sviđa.

E baš si našao s kim ćeš da pričaš o vinu.

Tu sam totalni duduk, nit volim/pijem, nit se razumem, ali sam sad guglao.Jeste, Vlaški Do, selo je u mojoj opštini, voćarski kraj, preko puta je selo Golobok*, poznato po grožđu i domaćem vinu (kad nekom kažeš Golobačko vino, svi klimaju glavom u smislu - ne može da bude loše).Deset kilometra južnije od Goloboka je Krnjevo i sad već čuveni podrum Radovanović.

*Makso, raspitivao sam se za onog lika što se tvoj deda družio sa njin (i gde si bio kao klinac), i niko ne može da se seti, malo informacija za pretragu, fali prezime.
docsumann docsumann 10:08 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Tiranidi


Tiranidi su bića (fenomeni) posebne sorte. kosmičke nakaze, najraznoraznijih grozomornih oblika, koji, kako se čini, predstavljaju pojavne manifestacije jednog super bića.
Tiranidi nisu, poput Borga, ultimativni produkt kolektivne svijesti, već bi se prije reklo da su oni partikularni oblici svijesti jednog jedinog bića.
to njihove akcije čini sveobuhvatno koordinisanim i teške za parirat im.

Tiranidi nisu iz naše galaksije, odnosno predstavljaju uljeze iz dubokog svemira.
njihov jedini poriv je razmnožavanje i širenje, pa sve druge oblike života vide kao pretnju. ime su dobili po tome što su prvi put primjećeni na Tiranusu.

u stanju su da, poput parazita, usađuju svoje gene u ljude i druga bića, i pretvaraju ih u sebi slične monstrume.
takođe, konzumirajući meso svojih žrtava upoznaju njihove namjere, navike, znanja...što svaki njihov sledeći napad čini opasnijim i inteligentnijim od predhodnog.

neki Tiranidi mogu doseći kolosalne dimenzije...



alselone alselone 10:11 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

trenutno se ne sjećamo


Podsetimo se u junu.
docsumann docsumann 10:12 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
trenutno se ne sjećamo


Podsetimo se u junu.



shmoo shmoo 10:21 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone

epski momenat od danas kada mi je sin zaspao na ramenu dok smo čitali Ženidbu Dušanovu

Da sam imao čašu Despotike pored osećao bih se kao iz pretkosovskog perioda, mada mi je i ovako bio jak momenat.



Да помогнем можда...









Мени барем увек то упали у школској учионици да петаци не захрчу док иде песма чије читање траје скоро 33 минута.

А и у 5. разреду је боље када епске народне песме везују за слике. После им буде много лакше и чак их и заволе на тај начин па после у наредним разредима уживају у њима јер сами себи у глави трипују онда игрице на компјутеру на тематику народних епских песама.

docsumann docsumann 10:31 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

milisav68
docsumann

EDIT: a i als je natuknuo da bi trebalo objaviti neki blog o igricama

Da, odlična ideja, mada sam ja i tu zaglavljen u WW2.

Iako mi je ćerka pokazivala neke nove pucačine, ja se grčevito držim za Medal of Honor.Ne mogu bre da pamtim ona silna oružja i štitove.

A i od strategija ne mrdam dalje od te generacije igrica sa Empire Earth.



pajz ovaj momenat.
ovo je moj pokušaj, rađen 91.-92. da napravim igricu na tabli (zamišljenu kao spojena 4 hamera A0, sa iscrtanim rasterom (mreža 1x1 cm), ucrtanim zgradama, terenom, drvećima, uzvišenjima (sa izohipsama kao na geografskim kartama (uspon utiče na brzinu kretanja...))
ljudi su predstavljeni kao kvadratić 1x1. sa propisanim brzinama kretanja, načinom pucanja (tablice sa vjerovatnoćom pogodka u zavisnosti od daljine cilkja, itd itd...)
tenkovi su imali svoje dimenzije, transporteri, topovi, džipovi takođe...

naravno, odustao sam, jer sam uletio u nešto što treba da radi tim ljudi, a nisam imao podršku (mada je nekolicina drugara nestrpljivo čekala da završim posao :))

ostalo je desetine stranica sa pravilima.







nekoliko godina kasnije pojavili su se panzir general i slične kompjuterske igre

alselone alselone 10:34 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Да помогнем можда...

Baš šteta što ovo nisam znao ranije, kupio bih sigurno.
Sada gledam, deluje i da nema novo izdanje, samo polovne knjige po oglasima.

А и у 5. разреду је боље када епске народне песме везују за слике.

Razumem i slažem se. I Ženidba je sjajna, pesma pogoto deo sa Balačkom za petake bude super. Zatim smo radili Uroša i Mrnjavčeviće što je takođe super pesma, pogotovo onaj deo sa Babom i stričevima.

Ali brate, zašto Zidanje Skadra petacima? Malo mi je zaigrao glas dok sam čitao, iskren da budem. Da ne bi bilo tako tužno, interpretaciju sam okrenuo na naznaku magije u poslednjim stihovima, pa kao to mesto je postalo magično i sve žene koje nemaju mleka mogu tu da dođu i mogu da doje posle.
shmoo shmoo 10:37 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

solo

Grim Dawn, Path Of Exile, Victor Vran Overkill



У, јбт, ала си ти изображен и по овом питању!

Па како све то постижеш?

Ја сам још увек на добу Спектрума и Амиџе...







Додуше, прошао сам све Фудбал Менаџере још од времена када је Саво Милошевић играо за Астон Вилу, затим Heroes of Might and Magic као и све Total War-ове од Рима па надаље са све Шогуном у пакету, али то се не рачуна.

Немам ја шта овде да тражим међу вама зналцима.

softelectronics_e softelectronics_e 10:40 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann

...
to njihove akcije čini sveobuhvatno koordinisanim i teške za parirat im.
...

Zašto ti pišeš 'parirat', a ne 'parirati'?
docsumann docsumann 10:45 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Ја сам још увек на Спектруму и Амиџи...



cijenim da su HoMM3 idealna igrica za tebe. nema trčanja, nema brzine sa prstići, al ima taktiziranja, znanja i vještine (u vođenju borbi naravno)




alselone alselone 10:46 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

nema trčanja, nema brzine sa prstići, al ima taktiziranja, znanja i vještine (u vođenju borbi naravno)

Civilizacija je praljena za ovo.
docsumann docsumann 10:47 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

softelectronics_e
docsumann

...
to njihove akcije čini sveobuhvatno koordinisanim i teške za parirat im.
...

Zašto ti pišeš 'parirat', a ne 'parirati'?


pišem kako sjedim


docsumann docsumann 10:49 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
nema trčanja, nema brzine sa prstići, al ima taktiziranja, znanja i vještine (u vođenju borbi naravno)

Civilizacija je praljena za ovo.


znam

drugar koji mi je instalirao HoMM3, stalno mi je govorio da je Civilizacija prava igrica za mene. al sam veđ bio debelo navučen na HeroJin da mi je još jedna vrhunska igrica bilo zadnje što mi je tad trebalo
shmoo shmoo 10:53 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone

I Ženidba je sjajna, pesma pogoto deo sa Balačkom za petake bude super. Zatim smo radili Uroša i Mrnjavčeviće što je takođe super pesma, pogotovo onaj deo sa Babom i stričevima.



Све те песме пре Косова имају много више фантастичних елемената него оне песме из потоњих времена... Ако смем да кажем тако, бајковитије су.

(Балачко, вила у Зидање Скадра, анђео у Урош и Мрњавчевићи, крилати коњ Јабучило и сабља са очима у Женидби краља Вукашина...)

А у вашој кући барем епска фантастика није страно тело, то знам.

Ali brate, zašto Zidanje Skadra petacima?


Јесте, мали су они за то. За трагедију...

И добро се сналазиш објашњавајући му тако.

Помени и објасни му и обичај приношења људских жртава из паганских времена да би се опослило нешто велико и значајно. Разумеју они то, већ су из историје стигли до старог века, мислим да јесу, а помињу на часовима српског и митологију, домаћу и осталу.

Па у том контексту људска жртва није нешто што не разумеју са све оно симболиком имена близанаца Стоја и Стојан, па Раде неимар... Није Жика, него човек мора да ради.

Сусретаће се они са још подоста тога у целој народној књижевности током читавог школовања.

Како, рецимо, данашњој деци осмацима да објасниш лирску народну љубавну песму Српска девојка ( "У Милице дуге трепавице" ) и девојачку смерност као саставни део њене лепоте када у њиховим генерацијама девојчице без устезања стартују дечаке на журкама?

Или како да објасниш такође осмацима зашто Хасанагиница од срамоте и стида не сме да оде код свог рањеног мужа под чадор јер шта ће чаршија (кроз коју иде под фереџом) да каже на то?



И шта да ти кажем... Онда прво удариш подлогу објашњавајући у каквим су временима, којим историјским добима и околностима, све те песме настајале, објасниш међуљудске односе који су били другачији него данас и онда им све то буде ипак и разумљивије па самим тим и прихватљивије.

Али мора да иде та подлога пре него се ради било шта из народне књижевности.

А овако, када им се то само истресе ( "Прочитајте лектиру!" ) не објашњавајући ни архаизме и друге њима непознате речи а камоли нешто друго, они онда омрзну ту народну књижевност. Није им блиско.

А нема разлога.

То је наш Шекспир, нисмо били у прилици да имамо другачијег.

shmoo shmoo 11:01 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
Ја сам још увек на Спектруму и Амиџи...



cijenim da su HoMM3 idealna igrica za tebe. nema trčanja, nema brzine sa prstići, al ima taktiziranja, znanja i vještine (u vođenju borbi naravno)




Па да, вероватно ја и јесам на томе што вам набројах (најбоље када је потезно) јер ме било шта са брзином, рефлексима (пуцачине нпр.) итд. ич не привлачи.

Мислим да сам већ помињао на Блогу моје разочарање први пут када сам завршио мапу на Херојима па ми написало сокоћало да ми је Rating Dwarf

(Жени на очи не смем да изађем гледе тих Хероја.)

Ако се не варам, Хероји су нека врста надоградње King's Bounty?






docsumann docsumann 11:08 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Ако се не варам, Хероји су нека врста надоградње King's Bounty?


tako nekako.
mada su Heroji s vremena na vrijeme izbacivali novu verziju (do danas stigli do sedmice), King Baunty je spavao, pa onda kad je izašo HoMM5 izašao je i (tek) drugi King Bounty ali prelijepo dizajniran

alselone alselone 11:10 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

А у вашој кући барем епска фантастика није страно тело, то знам.


Sada čitam trilogiju Prvi Zakon (The First Law trilogy, Joe Ambercrombie), preporuči ženi. Meni se baš svidela. Evo pred kraj sam trećeg toma i moram priznati da je jedna od boljih. LIkovi su jako lepo razrađeni i upečatljivi. Zaplet je solidan mada malo podseća na GoT a ima i Vukodav momenata.
alselone alselone 11:14 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Помени и објасни му и обичај приношења људских жртава из паганских времена да би се опослило нешто велико и значајно. Разумеју они то, већ су из историје стигли до старог века, мислим да јесу, а помињу на часовима српског и митологију, домаћу и осталу.


Jesam. Skoro smo pričali o tumačenju biblijske priče Avram i sin.

U stvari, zapravo čitamo Bibliju za decu skoro svako veče. Ne znam da li si video ovu knjigu, ali je meni jedna od omiljenih i dražih.



alselone alselone 11:19 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

И шта да ти кажем... Онда прво удариш подлогу објашњавајући у каквим су временима, којим историјским добима и околностима, све те песме настајале, објасниш међуљудске односе који су били другачији него данас и онда им све то буде ипак и разумљивије па самим тим и прихватљивије.


(odgovaram iz par puta pošto mi nešto baguje blog, poslednji put mi je pukao na kraju komentara pa sam morao iz početka da pišem).

Da, jesam. Pričamo o tome kako mi nismo uspeli sačuvati našu arhitekturu, naše slikarstvo, vajarstvo ili nešto treće, nego sve što smo mogli sačuvati kroz našu tešku istoriju je samo ono što smo mogli smestiti u glavu. I zato su epske junačke pesme i naš Partenon, i naša Monaliza, i Bah, i sve drugo.

Juče smo takođe pričali o motivu jabuke. U sve tri pesme se mislim spominje Zlatna jabuka. I Miloš Vojinović je gađao jednu strelom, i Gojko je ženu zvao Zlatnom jabukom a mislim da je i u trećoj, nema ni veze. Pa sam onda spomenuo i "moja ruko zelena jabuko", i reko - neki misle da je šljiva srpska voćka, misleći na Gvozdena, ali je zapravo jabuka. :)

ovo se malo šalim.
shmoo shmoo 11:36 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone

Prvi Zakon (The First Law trilogy, Joe Ambercrombie), preporuči ženi.



Хоћу, хвала!

Библија за дјецу



Јесам, сјајна је.

А за њихов узраст за грчку митологију (неопходна за даље школовање, читање и општу културу) препоручујем





Веруј ми, и дан-данас када треба нечега да се сетим из грчке митологије, сетим се најпре по тој књизи коју сам читао још када сам био његових година.


I zato su epske junačke pesme i naš Partenon, i naša Monaliza, i Bah, i sve drugo.



Тако је.

Јуче смо баш на неком дечјем рођендану ми матори у друштву помињали Српску Атину, Српски Сион (Карловци) и Српску Спарту јер је један ишао по фрушкогорским манастирима (још једна, трећа, српска Света Гора поред оне две на Халкидикију и у Овчарско-кабларској клисури) па нам причао своје утиске.

Када пресабереш све и одузмеш, одакле смо кренули пре 200 година, а после оног тешког слома и мрака (и сеоба) који је трајао 4-5 векова, данас смо сасвим добри, зар не? Сасвим сасвим добри...

Идемо даље!

i reko - neki misle da je šljiva srpska voćka, misleći na Gvozdena, ali je zapravo jabuka. :)

ovo se malo šalim.



Па шта ради деда Станислав у Радовану Трећем?

"Само једе јабуке, цео дан једе јабуке!"

А шљива после обраде мож' да послужи за дезинфекцију изнутра, али је као таква здрава само у умереним количинама.



softelectronics_e softelectronics_e 11:40 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
softelectronics_e
docsumann

...
to njihove akcije čini sveobuhvatno koordinisanim i teške za parirat im.
...

Zašto ti pišeš 'parirat', a ne 'parirati'?


pišem kako sjedim



Od kada su 'zašto' i 'kako' sinonimi?
No, enihau, kako stoje naši u izborima za prešednika?
I, kada su izbori?
docsumann docsumann 11:41 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Grejvs je keva za grčku mitologiju
alselone alselone 11:46 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Када пресабереш све и одузмеш, одакле смо кренули пре 200 година, а после оног тешког слома и мрака (и сеоба) који је трајао 4-5 векова, данас смо сасвим добри, зар не?

Bogumi jeste. A biće i bolje, sad ga GPT uništi civilizaciju, nama to neće uopšte biti strano. :)

Па шта ради деда Станислав у Радовану Трећем?

Ne sećam se da stalno jede jabuke, ali se sećam "još ako je drvo šljiva, ijaaoooooo".
shmoo shmoo 11:57 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
Када пресабереш све и одузмеш, одакле смо кренули пре 200 година, а после оног тешког слома и мрака (и сеоба) који је трајао 4-5 векова, данас смо сасвим добри, зар не?

Bogumi jeste. A biće i bolje, sad ga GPT uništi civilizaciju, nama to neće uopšte biti strano. :)




Имамо ми та претходна искуства из сличних ситуација.






Па шта ради деда Станислав у Радовану Трећем?


Ne sećam se da stalno jede jabuke, ali se sećam "još ako je drvo šljiva, ijaaoooooo".



То Радован тужака Катици деду Станислава да само једе јабуке и да му дупе стално вири из фрижидера па јој је он и појео кобасицу.


(Јбт, Алан Форд у Атељеу 212!)



А то прихватање за шљиву...

Прочитао сам давно, не сећам се тачног назива тог рада, у некој студији о српској пољопривреди из деведесетих да је Србија 1914. године имала 6 милиона стабала шљиве (а 4 милиона становника), а да је на жалост по том истраживању из деведесетих та бројка пала на 2 милиона стабала.

И за шта друго, брате, онда да се прихватиш него за шљиву.

Нормална ствар.

Један од најлепших монолога у домаћем филму:





docsumann docsumann 12:13 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

shmoo
docsumann
Grejvs je keva za grčku mitologiju



Па када дете дође до студија, удара се кров на ту кућу која се зида од његовог рођења! (ЛИНК)





imam, u papirnom izdanju. čitao, al parcijalno. prilično je neprohodno sa tonama fusnota
shmoo shmoo 12:26 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
shmoo
docsumann
Grejvs je keva za grčku mitologiju



Па када дете дође до студија, удара се кров на ту кућу која се зида од његовог рођења! (ЛИНК)





imam, u papirnom izdanju. čitao, al parcijalno. prilično je neprohodno sa tonama fusnota



Јесте.

Ваљда се то назива "научни апарат" (Алселоне?) па онда мора тако.

Зато и кажем, када дете порасте.


alselone alselone 12:34 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Ваљда се то назива "научни апарат" (Алселоне?) па онда мора тако.

Iskreno - ne znam.
docsumann docsumann 13:18 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Umiranje je samo gašenje svetla.

Bez ponovnog paljenja.

Sve ostale priče su uteha uplašenih u neznanju.


interesantno je pogledati i šta se dešava sa dušama mrtvih u 41. vijeku.

kod ljudi i marinaca u zavisnosti da li si vjerno služio Imperatoru, bio tek prosječan građanin Imperijuma ili su te pak obuzele nečastive sile Haosa, duša odlazi u Imperatorovom postmorten imaginarijum (realm) odakle mogu biti vaskrsnuti uz extra moći, gro, običnih duša odlazi u ništavilo, a opsjednute duše odlaze u posjed nekoh od bogova haosa.

Tau nemaju dušu (valjda su zato najhumaniji ), pa nakon smrti jednostavno nestanu

Eldari završavaju u nekom svom soularijumu. duše crnih eldara (drukarija) odlaze Slen Aš, koja iim i jeste pokroviteljica u njihovom bestijalnom sado-hedonizmu

Orci se iznova vraćaju kao spore posejane od strane njihovih bogova rata

shmoo shmoo 13:30 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

alselone
Ваљда се то назива "научни апарат" (Алселоне?) па онда мора тако.

Iskreno - ne znam.



UPUTSTVO ZA PISANJE FUSNOTA I IZVORA I LITERATURE (ЛИНК)


Ма и ја сам то све купио током година онако негде успутно (нисам био постдипломац) радећи лектуре академских радова.

Највише ОДАВДЕ.





ОВДЕ је опет то све много опширније.


И право да ти кажем, мени је током писања мојих семинарских студентских радова пре 35-40 година (куку мени!) овако нешто баш много недостајало јер је све зависило од тога да ли ће студент да нађе некога ко то зна па да га упути...

gedza.73 gedza.73 13:30 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
Grejvs je keva za grčku mitologiju

jeste. Sećam se koliko sam kao klinac bio oduševljen nekom tinejdžerkom koja je u Kviskoteci u jednoj od igara razbijala grčku mitologiju. Znala je sve umršene veze ko je kome ko i ko je zadužen za šta.
p.s.
Koliko se preklapaju mitologije. Ahilova peta i plećka... opet sam zabagovao kome u germanksoj mitologiji je pao list na plećku pa samo tu ostao ranjiv. Ili Zigfrid i nemušti jezik. Ili zadaci za iskupljenje u keltskim legendama koji su nešto između putovanja Argonauta i Herkulovih 12 podviga (isto imaju zlatne jabuke)
shmoo shmoo 13:34 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

gedza.73
docsumann
Grejvs je keva za grčku mitologiju

jeste. Sećam se koliko sam kao klinac bio oduševljen nekom tinejdžerkom koja je u Kviskoteci u jednoj od igara razbijala grčku mitologiju. Znala je sve umršene veze ko je kome ko i ko je zadužen za šta.



Брате рођени, за те њихове родбинске везе грчких богова, полубогова, људи и осталих створења мој комшилук је мала маца... Иако се труде комшије из све снаге, али нема шанси да то постигну.

alselone alselone 20:28 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

drugar koji mi je instalirao HoMM3, stalno mi je govorio da je Civilizacija prava igrica za mene. al sam veđ bio debelo navučen na HeroJin da mi je još jedna vrhunska igrica bilo zadnje što mi je tad trebalo

Ti bi trebao lepo da batališ svu tu zaijebanciju i da počneš da igraš šah ko čovek. :)
Nema dalje od toga.
gvozden1 gvozden1 20:45 19.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

reko - neki misle da je šljiva srpska voćka, misleći na Gvozdena, ali je zapravo jabuka. :)

ovo se malo šalim

Uh, jabuka je u tom smislu neprikosnovena.
Simbol zdravlja (rumena ko jabuka), nosila se kao poklon deci, uz čuturu kojom se zove u svatove obavezna je bila i jabuka da se u nju udevaju dukati (u praksi su to bile kovanice) i nju je mlada bacala pred kućom, bacanje bidermajera je novotarija, na svadbeni barjak se stavljala jabuka, ispred mladine kuće se gađala jabuka, na grob se nosila jabuka...
svarog svarog 10:42 20.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Sada čitam trilogiju Prvi Zakon (The First Law trilogy, Joe Ambercrombie),


To je onaj Devetoprsti što upada u berserk mod? Dobra trilogija, kraj je odličan. Nimalo fantastičan :)
Atomski mrav Atomski mrav 12:37 20.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Ali brate, zašto Zidanje Skadra petacima?


Pa kad se Devojčica sa šibicama radi u drugom razredu, *ebo ih Hans Kristijan Andersen... ćerka mi se vratila iz škole sa suzama u očima, a kada sam skontao o čemu je reč i ja sam se skenjao jerbo još uvek vučem traume od te bajke.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:25 20.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

nekom tinejdžerkom koja je u Kviskoteci u jednoj od igara razbijala grčku mitologiju



Iva Babaja

babaja.hr
angie01 angie01 14:39 20.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Pa kad se Devojčica sa šibicama radi u drugom razredu, *ebo ih Hans Kristijan Andersen... ćerka mi se vratila iz škole sa suzama u očima, a kada sam skontao o čemu je reč i ja sam se skenjao jerbo još uvek vučem traume od te bajke.


isto, Devojcica sa sibicamaa, Bambi,...
alselone alselone 07:18 22.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

To je onaj Devetoprsti što upada u berserk mod? Dobra trilogija, kraj je odličan. Nimalo fantastičan :)

To je taj!

Na pola sam treće knjge, molim te nemoj me Flokijevati.
svarog svarog 10:20 22.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

Haha neću. još me štrecne kad se setim Flokija i GoT
Milan Novković Milan Novković 11:47 23.03.2023

Re: čemu ovaj blog?

docsumann
Umiranje je samo gašenje svetla.

Bez ponovnog paljenja.

Sve ostale priče su uteha uplašenih u neznanju.


interesantno je pogledati i šta se dešava sa dušama mrtvih u 41. vijeku.

kod ljudi i marinaca u zavisnosti da li si vjerno služio Imperatoru, bio tek prosječan građanin Imperijuma ili su te pak obuzele nečastive sile Haosa, duša odlazi u Imperatorovom postmorten imaginarijum (realm) odakle mogu biti vaskrsnuti uz extra moći, gro, običnih duša odlazi u ništavilo, a opsjednute duše odlaze u posjed nekoh od bogova haosa.

Tau nemaju dušu (valjda su zato najhumaniji ), pa nakon smrti jednostavno nestanu

Eldari završavaju u nekom svom soularijumu. duše crnih eldara (drukarija) odlaze Slen Aš, koja iim i jeste pokroviteljica u njihovom bestijalnom sado-hedonizmu

Orci se iznova vraćaju kao spore posejane od strane njihovih bogova rata


Kaže baba da neće ni oni dugo


maksa83 maksa83 17:51 18.03.2023

wtf

Volkite Culvrine

Phhhmmffffljmmfff.
docsumann docsumann 17:59 18.03.2023

Re: wtf

maksa83
Volkite Culvrine

Phhhmmffffljmmfff.





ma, pušti me ... i ja tek učim
literatesa literatesa 06:28 19.03.2023

Tamna je noć

ma, pušti me ... i ja tek učim

Extra.
docsumann docsumann 18:16 18.03.2023

Iron Warriors vs. Dark Eldars (Elvs)




gvozden da obrati pažnju na zadnju scenu
alselone alselone 19:51 18.03.2023

Re: Iron Warriors vs. Dark Eldars (Elvs)

gvozden da obrati pažnju na zadnju scenu

gvozden1 gvozden1 21:49 18.03.2023

Re: Iron Warriors vs. Dark Eldars (Elvs)


gvozden da obrati pažnju na zadnju scenu

Ccccc
:)
docsumann docsumann 21:53 18.03.2023

Re: Iron Warriors vs. Dark Eldars (Elvs)



ođe su ga nabudžili najstrašnije
docsumann docsumann 19:13 18.03.2023

inicijacija spejs marinca


Черевићан Черевићан 20:39 18.03.2023

мамом апгрејдоване генетике

…...или макар лутању беспућима хаоса

баш вол’о би .........да........мада неће моћи
у свем’ што нам следи будем савременик,
епопеје ‘40 к ........ваб....... и уз њу што иде
и да Прамајх-има ........постанем миљеник

не би ишло глатко ......ал' макар на кратко

docsumann docsumann 11:39 19.03.2023

Re: мамом апгрејдоване генетике

volio bih da sam u penziji i da mogu da se bavim igricama po čitavi dan

zauvijek će mui u sjećanju ostati saradnja sa Jim Voganom dok sam pravio mape za HoMM3.

njegovo umjeće u programiranju unutar igrice, omogućilo mi je da sprovedem u dijelo neke svoje zahtjevne zamisli. na kraju kad smo se pobliže upoznali, ispostavilo se da Jim ima 75 godima, penzionisani inženjer za turbine.
na posljednji mejl (prije godinu i po) mi nije odgovorio. tad je već bio blizu 79-80.

PS pošto je volio košarku (a Bil Rasel je po njemu bio najbolji igrač svih vremena) skrenuo sam mu pažnju na Jokića koji se tada probio na mjesto startnog centra u Nagetsima, i počeo da pruže neke od svojih začuđujućih partija
softelectronics_e softelectronics_e 11:41 19.03.2023

Re: мамом апгрејдоване генетике

docsumann
volio bih da sam u penziji i da mogu da se bavim igricama po čitavi dan

zauvijek će mui u sjećanju ostati saradnja sa Jim Voganom dok sam pravio mape za HoMM3.

njegovo umjeće u programiranju unutar igrice, omogućilo mi je da sprovedem u dijelo neke svoje zamisli. na kraju kad smo se pobliže upoznali, ispostavilo se da Jim ima 75 godima, penzionisani inženjer za turbine.
na posljednji mejl (prije godinu i po) mi nije odgovorio. tad je već bio blizu 79-80.

PS pošto je volio košarku (a Bil Rasel je po njemu bio najbolji igrač svih vremena) skrenuo sam mu pažnju na Jokića koji se tada probio na jesto startnog centra u Nagetsima, i polčeo da pruže neke od svojih začuđujućih partija

Jedan je Jokić!
alselone alselone 20:53 18.03.2023

Šta sam voleo da igram

Na prvu loptu kako je išla gejmerska evolucija, sećanje na neke upečatljive naslove:

1. Prve igrive koje se sećam je bio neki helikopterić koji može da se okreće levo desno i puca zelene metke na neke protivnike. Igrao sam na Atariju. Slično tome je i neka raketa koja puca na protivnike ali mora i da pogađa rezervoare sa gorivom. Pre dosta godina me je neko ovde podsetio imena pa sam čak i našao online.
2. Komander Keen.
3. Bubble Bobble na Komodoru
4. Princ of Perisia kao otkroljenje grafike na Amigi
5. Dune kao prva stragetija na, mislim, 386
6. Mario World - najomiljenija igrica svih vremena, na SNES
7. QII igrica koju sam najviše puta prešao od početka do kraja
8. Civ 2
9. Age of Emprires
10. QIII
11. Retutn to castle Vulfenštajn
12. Morovind
13. FIFA na Soniju kecu u studentskim danima
14. Skyrim kao poslednja igrica koju sam zaista igrao
docsumann docsumann 08:04 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

da, pričali smo o tome...ja nisam nikakav gejmer. igram jednu igricu cijeli život
alselone alselone 09:01 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

da, pričali smo o tome...ja nisam nikakav gejmer. igram jednu igricu cijeli život

Ja sam bio, ali više neeeeee. :)

Kako je to izgledalo nekada. Naručim katalog firme iz BG-a koja je valjala igrice za Atarija. Oni mi pošalju katalog, stigne za dve nedelje. Ona čitam katalog, za neke igrice ima opis a za mnoge samo nabrojana imena. To biranje traje nedelju dana jer pokušavam i da se raspitam da li neko zna koja valja kod još tri lika u gradu koja imaju Atari. Zaokružim šta želim, pošaljem nazad zajednosa disketama. Stigne za nedelju dana. Oni mi snime šta želim i pošalju nazad. To traje par nedelja. Onda molim boga da diskete nisu crkle baš za one igrice koje mi se sviđaju. I tako, ako je sve u redu posle dva meseca mogu da odigram šta želim.
milisav68 milisav68 10:02 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

alselone

1. Prve igrive koje se sećam je bio neki helikopterić koji može da se okreće levo desno i puca zelene metke na neke protivnike. Igrao sam na Atariju. Slično tome je i neka raketa koja puca na protivnike ali mora i da pogađa rezervoare sa gorivom. Pre dosta godina me je neko ovde podsetio imena pa sam čak i našao online.

Jel to OVO?

Mi smo to (pored Pekmena) igrali kao klinci u igraonici na žetone.

Posle toga jedan drug dobio Spectrum 48, i tu smo igrali Jet Set Willy.

Kasnije se zabatalilo, dok se nije pojavio PC.
alselone alselone 10:11 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

Jel to OVO?


Jeste care!

Jao sećanja naviru.
maksa83 maksa83 15:59 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram


Jel to OVO?

Sveto trojstvo - Scramble i Phoenix i PacMan.
solo solo 17:32 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

da, pričali smo o tome...ja nisam nikakav gejmer. igram jednu igricu cijeli život


Svi igramo.

crossover crossover 17:34 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

maksa83

Jel to OVO?

Sveto trojstvo - Scramble i Phoenix i PacMan.


Space Invaders, Phoenix i PacMan.
nikvet pn nikvet pn 20:59 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

Крајем 90-тих стрефило ме Silent Hunter подморница WW2, и моћно обузело. Годину дана ми требало да разбијем. Увидео дангубу и неспавање па баталио. Нисам се поново упецао, као што ни так ни рекет у руке нисам хтео. Уствари нисам смео бојећи се себе напаљеног. Све то тражи време и посвећеност ако ћеш да побеђаваш (а оћу).

А није да ме није мамило.
alselone alselone 21:08 19.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

Све то тражи време и посвећеност ако ћеш да побеђаваш

Čitao sam negde davno da je osnova kocke ne novac nego želja za pobedom, ili možda čak i više, za osvetom.
cmix909 cmix909 10:32 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

nikvet pn
... Silent Hunter...

I Red Baron. Povremeno bih predvece, kao komandant Hašimoto u podmornici Toshiba Umoru ili kao Manfred fon Rihthoven, s ledenim pogledom prikovanim za ekran unistavao saveznicka plovila i letelice. E, ovo vam je za Nagasaki, a ovo za Drezden... a ovo vam je pozdrav iz Pinosawe i Kustendorfa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:53 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
da, pričali smo o tome...ja nisam nikakav gejmer. igram jednu igricu cijeli život


koju igraš?

pitaju me djeca neki dan a mama a što ti voliš fortnite..
fortnite je inače sad već dobro izlizana igrica mada i dalje ima milione koji igraju ali je jasno u zamiranju i čak pomalo i krindž al meni go to igrica..
pa razmislim..
pa reko volim što u fortnajtu mogu da trčim, skačem, šta oćeš i kolko oćeš i ništa me ne boli..
to mi je vrv broj jedan..
pa onda volim da mogu da budem neko drugi a posebno neko mlađi..
pa volim takmičenje
pa volim adrenalin..
al mislim da mi posebno prija taj momenat da budem neko drugi..
ovo takmičenje, adrenalin, to se da zadovoljiti na dosta načina..
al samo moderni gejming daje tu opciju da ne budeš ti nego avatar pa sa mohakom na glavi i čeličnim udovima ako treba..
biće zanimljivo vidjeti idemo li stvarno u tu budućnost al jednom mi se desilo da igram u timu od 4 sa tri irske mame..
ladno čuješ djecu u pozadinu kako urliču a nas četri se hilujemo, ubijamo niđe brige na svijetu..
definitivno je ubolo neku žicu koja je dosta masovno prisutna čak i ako ne priznaju svi baš glasno svoje mohak fantazije
docsumann docsumann 14:33 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

koju igraš?


pogledaj moj profil
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:06 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
koju igraš?


pogledaj moj profil

jah, ne znam i dalje al ok
docsumann docsumann 18:07 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

newimprovedtadejus
docsumann
koju igraš?


pogledaj moj profil

jah, ne znam i dalje al ok


uđi u profil i klikni na Doc Sumann
softelectronics_e softelectronics_e 18:32 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
newimprovedtadejus
docsumann
koju igraš?


pogledaj moj profil

jah, ne znam i dalje al ok


uđi u profil i klikni na Doc Sumann

Aaaa, jebote!
Umesto da napišeš u dve reči, ti pišeš nekoliko postova da pogleda?
Čemu!?
docsumann docsumann 18:47 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

softelectronics_e
docsumann
newimprovedtadejus
docsumann
koju igraš?


pogledaj moj profil

jah, ne znam i dalje al ok


uđi u profil i klikni na Doc Sumann

Aaaa, jebote!
Umesto da napišeš u dve reči, ti pišeš nekoliko postova da pogleda?
Čemu!?


riječitije je


EDIT: ni sam nisam išao tamo 100 godina, skrolnuh malo po komentarima, a onda na svojoj prvoj (gotovo zaboravlhjenoj) mapi nađem uvodni citat

"What is theology but a human conception that connects the questions of life and death into one answer - life after death." - Anu'k Zaad

mada sam original malo zeznuo
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:02 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
newimprovedtadejus
docsumann
koju igraš?


pogledaj moj profil

jah, ne znam i dalje al ok


uđi u profil i klikni na Doc Sumann


baš baš old school..
ne kapiram baš princip kako se igra.. otkad je GoTa te igre mapa i srednjevjekovnih warlordova su baš popularne.. moji su neko vrijeme (kratko) igrali lords and banners ili tako nekako pa tamo sidžuješ kaslove, pilidžuješ vilidžere i tako to..
nije da nema neki appeal al meni je mnogo prijemčiviji fantasy world..
mada kapiram appeal generalnog roknjavanja..
u tom svijetu roknjavanje al uz strateško razmišljanje, ne baš samo bam bam, rok rok, imaš valorant
roknjavanje for geeks
trebala bi biti cool al nisam probala
docsumann docsumann 19:19 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...


docsumann docsumann 19:23 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

nije da nema neki appeal al meni je mnogo prijemčiviji fantasy world..


ovo je u suštini epska fantastika


čisto da vidioš kako neke moje mape izgledaju







EDIT: kroz svoje mape pokušavao sam da provlačim iste heroje i pletem neku mini mitologiju. da zaokružim prvi krug epopeje trebale su mi još 3-4 mape
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:47 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...




yt mi ne otvara od prije nekog vremena
softelectronics_e softelectronics_e 19:59 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

newimprovedtadejus
docsumann
ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...




yt mi ne otvara od prije nekog vremena

Nađi nekog da ti to pogleda.
docsumann docsumann 20:27 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

softelectronics_e
newimprovedtadejus
docsumann
ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...




yt mi ne otvara od prije nekog vremena

Nađi nekog da ti to pogleda.


i prepriča siže
gedza.73 gedza.73 20:34 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

koju igraš?

pitaju me djeca



Stari Warcraft frozen throne. Postavljaju se kule koje gađaju talase 'neprijatelja' što nadiru u 'nameri da me unište'.
Pustim igricu, samnjim ton, odaberem neku emisiju gde neko nešto priča. I neko vreme niti čujem one što pričaju niti znam šta se dešava u igrici. Nirvana.

I ovu sam dugo igrao.



softelectronics_e softelectronics_e 20:58 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

docsumann
softelectronics_e
newimprovedtadejus
docsumann
ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...




yt mi ne otvara od prije nekog vremena

Nađi nekog da ti to pogleda.


i prepriča siže

Ako daš Šmuu da prepriča siže, to će biti sižetčina.
docsumann docsumann 21:15 20.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

softelectronics_e
docsumann
softelectronics_e
newimprovedtadejus
docsumann
ne kapiram baš princip kako se igra..


ako imaš malo vremena...




yt mi ne otvara od prije nekog vremena

Nađi nekog da ti to pogleda.


i prepriča siže

Ako daš Šmuu da prepriča siže, to će biti sižetčina.


šmuovom sižeu treba siže
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:25 21.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

gedza.73
koju igraš?

pitaju me djeca



Stari Warcraft frozen throne. Postavljaju se kule koje gađaju talase 'neprijatelja' što nadiru u 'nameri da me unište'.
Pustim igricu, samnjim ton, odaberem neku emisiju gde neko nešto priča. I neko vreme niti čujem one što pričaju niti znam šta se dešava u igrici. Nirvana.

I ovu sam dugo igrao.


tu drugu ne vidim..
ja nisam igrala uopšte godinama pa onda uz djecu ponovo počelo i primila se, to mi dođe sad ko terapija..
plus su današnje konsole stvarno strava koliko su dobre.. play station 5 to je da ne vjeruješ šta radi.. još jedino ne znam kako im radi VR a najavili kanda neki koji je opasno dobar.. to sledeće se bacam mada je meni recimo 3d bioskop žešći promašaj..
bumo vidjeli..
jeste da malo i košta pa ko nema djece (odgovarajućeg uzrata) ono je malo glupo al meni se čini skroz vrijedi.. quality shit što bi se reklo
gedza.73 gedza.73 18:12 21.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

tu drugu ne vidim..


S početka 21. veka.

to mi dođe sad ko terapija..

tačno se isključi i ugasi mozak.
jeste da malo i košta pa ko nema djece (odgovarajućeg uzrata) ono je malo glupo al meni se čini skroz vrijedi.. quality shit što bi se reklo

Meni klinac, sad momak, nije nešto igrao igrice. Kad je bio mali igrali smo zajedno neki medal of honor sa temom iz Redova Rajana sa iskrcavanjem u Normandiji. Posle je prešao kratko na fudbalski menadžment i GTA. To bilo vreme kad sam ga ubeđivao da čita knjige i na jedvite jade mu uvalim Gvapa od nastasijevića ako se ne varam. posle pola sata upada u sobu i vreči koliko plače.
jedva sam ga kroz jecanje shvatio kako kaže
'Njemu su šmrk sve šmrk pobili šmrk'
Vidim ja kako se neće leba najesti i otpošaljem ga u sobu. Da bih video kako opušteno gazi ljude po ulici. Sad igra neku tekstualnu valjda pojma nemam Beat life se zove. Kaže prekraćuje vreme kad negde čeka.

plus su današnje konsole stvarno strava koliko su dobre..

Viđao sam one komplete konzola plus sportska sedišta plus volan plus video bim bili su preko 6 000 eura. Prenese čoveka u drugi svet.
još jedino ne znam kako im radi VR a najavili kanda neki koji je opasno dobar.. to sledeće se bacam mada je meni recimo 3d bioskop žešći promašaj..

Čim kažeš da košta ne verujem da su pustili u prodaju a da nije odrađeno kako treba.
docsumann docsumann 18:43 21.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

igranje igrica je super, al pravljenje mapa za HoMM3 je savršen hobi za peMsiju
bene_geserit bene_geserit 21:54 21.03.2023

Re: Šta sam voleo da igram

još jedino ne znam kako im radi VR

Mi tretiramo AR i VR kao mrtav market manje više (tj. AR kao potpuno mrtav, a VR kao polumrtav) i ignorišemo zahteve koji stižu sa te strane. Unofficially.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana