Društvo| In memoriam| Kućni ljubimci| Region| Život

Strašno

Jelica Greganović RSS / 03.02.2010. u 13:01

60404960.jpgJuče popodne se, u Ljubljani, desila strašna i neshvatljiva tragedija – tri psa, bulmastifa, napala su i do smrti rastrgla svog vlasnika, Sašu Baričeviča. Policija je, na poziv komšija koji su iz Baričevičevog dvorišta čuli krike i pozive na pomoć, stigla jako brzo. Za Sašu Baričeviča, poznatog ljubljanskog lekara, je i to bilo prekasno.

To je bio već četvrti napad ovih pasa na čoveka.

Pre toga je već jedan od ovih pasa napao ženu koja je šetala svog psa i ugrizao je za lice. Nakon toga, pre četiri godine, samo nekoliko metara od mesta jučerašnje tragedije su napala slučajnog prolaznika. Živu glavu, uz pedesetak ugriza, je uspeo da izvuče, samo zahvaljujući brzom dolasku policije, koja je uspela da ga spasi, od tada četiri bulmastifa, ubivši jednog od pasa. Tada je te pse čuvala Baričevičeva biša i sada već pokojna žena. Tvrdila je da su psi gestikulaciju slučajnog prolaznika, shvatili kao napad i da su je, u stvari, branili.

Napad, ali i kasnija dešavanja, su tada otvorila polemike u slovenačkoj javnosti. Naime, Veterinarska uprava Slovenije je, nakon ovog napada, dala nalog da se psi usmrte. Vlasnici su se usprotivili, Baričevič je čak podigao i ustavni spor. Ministarstvo poljoprivrede Slovenije je, na osnovu mišljenja stručne komisije i pravnih službi, izdalo odluku kojom se psi najpre šalju na prevaspitavanje. U centru za pse, u okolini Ljubljane, dva od tri psa su, u prisustvu vlasnika, napala instruktorku koja se, uz pomoć kolege, izvukla sa samo nekoliko ugriza. Uprkos tome, stručna komisija je dala mišljenje da su psi uspešno prošli trening prevaspitavanja i dati su na čuvanje Saši Baričeviču, uz uslov da smeju da se kreću na samo dve ograđene lokacije, od kojih je jedna kuća pred kojom su ga sinoć ubili, a van toga samo na povocu, sa korpom na njušci i u pratnji vlasnika ili članova najbliže porodice.

Odluci Ministarstva poljoprivrede su se tada usprotivile, ne samo neke od opozicionih političkih stranaka, koje sada traže ostavku ministra koji je potpisao tu odluku, već je i državno pravobranilaštvo prošlog leta predalo tužbu protiv tog ministarstva, tvrdeći da se »vraćanjem izuzetno opasnih pasa ugrožava javna bezbednost«. Upravni sud je odbacio tužbu sa obrazloženjem da državno pravobranilaštvo za nju nema ovlašćenje vlade.

Neki od poznatih slovenačkih kinologa se nisu slagali sa ovim mišljenjem, već tada tvrdeći da prevaspitavanje tih opasnih pasa neće imati efekta ako psi ne budu nakon toga razdvojeni i pojedinačno dati drugim vlasnicima, uz to da ne smeju da se vrate i žive na mestu na kom su već napadali.

Ostalo se završilo sinoć. Strašno i neshvatljivo.

Dr. Sašo Baričevič je bio naš porodični lekar. Uvek pun razumevanja, strpljiv, brižan, dobar i ljubazan. Još uvek ne mogu da shvatim da ga više nema i da je umro takvom strašnom smrću. Tu zaista ostajem bez reči.

Edit: (5.1.2010.) Jutros je, iz austrijskog Lesea, stigla još jedna tragična vest - dva psa, rotvajlera, su do smrti rastrgla 79-godišnju majku vlasnika pasa. Psi su sa živeli u istoj kući sa pokojnicom, a tragedija se desila u unutrašnjem dvorištu kuće, koje je bilo i dvorište preduzeća njenog sina, koje u rotvajleri čuvali. Starica je nađena rastrgnuta u dvorištu, psi pored nje. Ne zna se zbog čega su je napali. 

 



Komentari (257)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

insomnicarka insomnicarka 13:11 03.02.2010

Bez reči

Uh. Mislim da je bilo kakav komentar suvišan. Kakva besmislena tragedija.
JJ Beba JJ Beba 13:39 03.02.2010

Re: Bez reči

katastrofa, užas
baš mi žao. sva se ježim kad čujem tako nešto.

poznajem porodicu gde je detetu pitbul odgizo pola lica. Bili su u gostima kod prijatelja i pas koji je btw poznavao dete i dete poznavalo psa, samo je odjednom dobio program i zgrabio dete. morali su da ubiju psa da ga skinu sa detinjeg lica zbog grča koje neki terijeri dobijaju pri ugrizu.

poznavala sam i momka, bavio se muzikom, ubio rotvajler
jbt

svaki dan gledam vlasnike pasa kako vode svoje ljubimce van povodca.

bez teksta sam

Jelica Greganović Jelica Greganović 00:58 05.02.2010

Re: Bez reči

Vrlo slična stvar se dogodila i našim prijateljima, u gostima je maltežan ugrizao njihovu devojčicu, imala je 3-4 godine, za lice. Poznavao ju je, igrao se sa njom, tada je sedela na podu pored majčinih nogu i niko ne zna šta se desilo, u trenutku.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 13:23 03.02.2010

kučeći psiholig...

ovo zanimanje postoji tridesetak godina pod tim imenom u BELOM svetu...mi balkanci - jašta da su tu i slovenci ma kako se batrgali - još mislimo da znamo, pa tako i prolazimo...strašno je svakako,ali opet se potvrdilo da ko ne zna,ili misli da zna mora da strada.kad tad.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:30 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Da, ali izgleda da problem postoji i na drugoj, ljudskoj strani...jedan od članova komisije, koja je ocenila da su psi uspešno prošli proces prevaspitavanja, koja se sada uveliko proziva, je za ovdašnji info-portal, danas rekao:

"Stvar smo na široko obradili i Baričeviču pod jako strogim uslovima dali mogućnost da mu se vrate psi. Kroz proces obrazovanja i prevaspitavanja bi morao da, pored pasa, ide i on, tek tada bi komisija utvrdjivala da li sposoban da bude njihov vlasnik. Zaplelo se je kod toga da su psi prošli prevaspitavanje, a on nije. Iako sam mu konkretno rekao da je najugroženiji upravo on i ponudio mu svoju pomoć, on mi se na tome samo zahvalio i nikada me nije pozvao. Očito je mislio da je dovoljno sposoban i jak da bude vođa krda", rekao je za 24ur.com kinolog Franc Šterman.
ivana23 ivana23 13:38 03.02.2010

***

Procitala na 24UR jos sinoc. Stvarno strasno!

Izkušnje kažejo, da psa lahko prevzgojiš, a prevzgojiti moraš tudi človeka. To je pa zelo težko, skoraj nemogoče.
- kinolog in veterinar Jože Vidic

Odnosno: Iskustva kazu da psa lako prevaspitas, a prevaspitati moras i coveka. To je jako tesko, skoro nemoguce.

* Ne ide mi u glavu njegov poriv da takve pse i dalje drzi u svom okruzenju.

U tekstu se moze procitati predpostavka da su se psi medjusobno sukobili, a kada je Baricevic pokusao da ih smiri-razdvoji, oni su napali njega.

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:02 03.02.2010

Alenka Klemenčič,

kinolog kog sam gore pomenula, koja jedina ima dozvolu za prevaspitavanje opasnih pasa, je rekla da je ona znala da će do takvog napada doći čim je odlučeno da se psi vrate gospodaru.
"Sve zajedno je jako tragično, jedina pozitivna stvar je da, ako je već neko morao da nastrada, nije nastradao neko ko se samo našao u pogrešno vreme na pogrešnom mestu", napisala je danas Klemenčičeva na svom blogu.
Dodala je i da je vlasnik, odlukom sudam morao da ide na školovanje sa psima, ali nije došao u njeno društvo za prevaspitavanje takvih pasa.
"Pas koji je jednom napao, napašće još jednom. Naročito ako je u krdu", kaže ona, a kako je ova tragedija ponovo otvorila priču o opasnim vrstama pasa i zahtevima da se njihov uzgoj zabrani u Sloveniji, Klemenčičeva dodaje:
"Naglašavam da nema opasnih vrsta. Niti opasan pas postane opasan tako da se probudi u 7 ujutru, a u 7.15 postane opasan. Takvih nema ni jedan odsto. Obazrivost i znanje su potrebni kod svake vrste, pre svega je važno pravilno vaspitaanje od mladunca dalje, bez obzira na vrstu. Pre no što pas postane opasan i opterećujuć za okolinu, on pokazuje znake toga, koje ljudi spregledaju ili njegovo ponašanje brane zbog prevelkike ljubavi prema životinji."
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:11 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

mislio da je dovoljno sposoban i jak da bude vođa krda

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 14:39 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

...kao što nas,hvala milim svevišnjima ima raznih,tako i tih četvoronožnih živuljki ima baš svakojakih.opisaću samo radne‚u koje spadaju i bulmastifi, a sve ću druge smestiti u ostale,mada je to potpuno netačno,ali ajde da ne pišem predugačko...dakle,radni paseki po svojoj konstituciji spadaju u krupne/velike/preko 35-40kg teške pse.snažni,puni energije a po prirodi,kao i svi psi zantiželjni, moraju se obučavati od šteneta za buduća zanimanja: psa čuvara,psa tragača ili psa pomagača.ukoliko se tu na prvom koraku zakaze, dobijate razmaženu,neobuzdanu životinju koja se ponaša kao svako ražmaženo derle,ali sa tom iznimkom što je u kučećem svetu normalno nekoga ugristi naročito za njušku, jer tu najviše boli.kada takav pas odraste uz saznanje da mu je dozvoljeno sve onda od takvog psa nema vajde. može se samo ucmekati.(ajd' sad zamislite koliko bi svet bio sretniji da se i ljudski soj može tako!) ZATO U BELOM SVETU ne može svaka šuša da ima bul mastifa,rotvajlera,pitbula,razne doge i hibride, i u dosta zemalja takvi su psi zabranjeni za držanje kao kućni ljubimci.samo dobro dresiran radni pas je uz svog vodiča pas koji je ispunio srhu svog postojanja.ovde moram nabrojati da svi takvi divni psi čuvaju povereno im područje, brane gospodara i njegovu porodicu, otkrivaju npr.drogu,explosiv...svaki radni pas se u odredjenom periodu,npr.godina dana,što zavisi od karaktera svakog pojedinačnog primerka,ponovo doškolovava,proverava i resetuje nebi li ostao utreniran i posvećen svojim zadacima do maksimuma. radni pas ima samo jednog gospodara kojeg MORA DA SLUŠA. kada prvi put ODBIJE SARADNJU čitav tim psihologa traži uzrok.kada ponovi prekršaj,a nedaj bože,napadne, ide u karantin i dugotrajno posmatranje. svaki kinolog koji zna šta je utreniran radni pas koji napadne bilo kog čoveka,a kamo li svoga gospodara,pa olako tvrdi da se takav pas može rehabilitovati, rizikuje da doživtno izgubi radnu dozvolu u USA.mislim da se takvi slučajevi mogu nabrojati na prste jedne ruke.
u ovom slovenačkom slučaju desila se klasična greška da ljubav prevlada nad razumom, što je svakako objašnjivo s ljudske tačke gleišta...nažalost svet je surov, a ljubav je još jednom dokazala da nije merilo.
zato za kućne ljubimce imajmo jazavičare,pudlice,štrulice i ostale do desetokilše...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:54 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

i ostale do desetokilše...

Auu, naš Varvarin ne znam da l 2 kile ima...moraćemo da se gojimo...
mlekac mlekac 15:21 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

I potpuno se slažem sa tim što je taj čovek rekao. Moja porodica godinama drži pse. Gotovo uvek krupnije vrste. I uvek je važilo isto pravilo - pas mora da zna svoje mesto. Psi su životinje čopora. Mora da se zna ko je Alfa u kući. Ako vlasnik nije sposoban da bude Alfa, onda bolje da ni ne drži pse.
Bulmastifi jesi krupni, ali oni su, u principu, rasa koja se lepo može obučiti. Problem nastaje kad ih drži neko ko ne zna kako se to radi.
Žao mi je zbog tvog doktora, ali oćigledno je da u toj kući niko nije imao autoritet nad tim psima.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 15:22 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

obavezno krenite s klopajem belog mesa,šunkice,baklava,makoša pa krempite...uh, što me Mrvica posmatra u okce skenirajući njuškicom svaki moj zalogaj...prosto se pribojavam da me ne čapi za kašiku...jel'ostalo novogodišnje sarme?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:30 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Nema sarme, neko vreme je nećemo ni pominjati.
San Varvarinov je mačija hrana koju, naravno, ne sme da dobije...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 15:50 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Pokojni doktor je imao 3 (tri) agresivna psa na gomili. Neobazrivo i opasno.
Rešenje: razdvojiti zauvek pse, uspavati najagresivnijeg, videti da li je moguća socijalizacija ona druga dva. Ako nije, zna se... Sad, beše mu...

Odrastao sam pored kerova i u kući (dvorištu) ih nikad nije bilo manje od 5 (pet), uglavnom nemačkih oštrodlakih ptičara (umeju da budu oštri prema drugim psima, prema vlasniku su gotovo uvek blagorodni) bilo je i poentera i engleskih setera (po neki bude bandoglav i zaguljen).

Fakat, bio je i jedan seter po imenu Demon (ime je bilo proročki dato). Taj je od rodjenja, kad nije imao šta i koga, ujedao nogu od stolice i proštac. Dobio je injekciju za spavanje jer je već sa dve godine bilo jasno da mu nema pomoći. Naprosto je bio lud kao šeširdžijin zec.

Vlasnik profiliše psa... Nešto je tu bilo užasno pogrešno. Nema agresivnih rasa po default-u (sem ako se pas baš ne rodi ćaknut) - empirijski dokazano. Uzgred, moj labrador po kome deca puze i uz koga prohodavaju i sa kojim spavaju, na primer ima običaj da se pošiba sa drugim psima...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:58 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Najpre su čak bila 4 bulmastifa, za koje je brinula njegova bivša žena, u vreme kad su napali onog nesrećnika kog su panduri jedva spasili, ubivši jednog od pasa. Onda su ostala 3. Žena je u međuvremenu umrla, pse je na čuvanje dobio on, iako su, kao što vidiš iz komentara i kao što uostalom i sam pišeš, kinolozi rekli da to ne bi smelo da se desi, nužno je bilo bar odvojiti ih i dati vlasnicima, sposobnijim od njega, da brinu o njima.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 16:07 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

pa mkar mu kupite gumenog miša...onog što pišti do zla boga,pa da vas animira kad ogladni!
mariopan mariopan 16:27 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

mogul_sad_ja_kasti
pa mkar mu kupite gumenog miša...onog što pišti do zla boga,pa da vas animira kad ogladni!

Moj je imao zeku. Nikada ga nije ugrizao dovoljno jako da mu otkine glavu, trajao nam je po pola godine. Glavu smo mu otkidali otimajući se za njega. Zbunilo ga "zeka iz dva dela", koji da uzme? Bacim to u dzak za đubre i kupim novog. Sutra, progrizao samo malu rupicu i izvadio oba dela svog starog zeke. A obaška što smo se igrali po vasceli dan. Ništa nije hitnije da se uradi nego da se dobacujemo papučama, otimamo za zeku, blesavimo po kući..pile moje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:34 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Ima gumeno pile, kao mrtvo, uši nam probi pištanjem...a nemilosrdno nasrće i na maslačke, koji nam sad zimi baš nedostaju, a i na suvo lišće. Mada mu proradio čuvarkućski nagon, čim neko šušne oko ulaznih vrata, a da nije od članova porodice, Varvarin digne takvu dževu, da je to čudo jedno. Takođe, nedajbože da se noću vatiš za kvaku od Princezine sobe, opasni odmah počinje da reži i dok ti ne čuje glas ne prestaje. Fras ga je spopao pre neki dan kad je došao majstor da popravlja struju u Princezinoj sobi, Iki se raspametio od ljutnje.
mariopan mariopan 17:20 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Jelica Greganović
Ima gumeno pile, kao mrtvo, uši nam probi pištanjem...a nemilosrdno nasrće i na maslačke, koji nam sad zimi baš nedostaju, a i na suvo lišće. Mada mu proradio čuvarkućski nagon, čim neko šušne oko ulaznih vrata, a da nije od članova porodice, Varvarin digne takvu dževu, da je to čudo jedno. Takođe, nedajbože da se noću vatiš za kvaku od Princezine sobe, opasni odmah počinje da reži i dok ti ne čuje glas ne prestaje. Fras ga je spopao pre neki dan kad je došao majstor da popravlja struju u Princezinoj sobi, Iki se raspametio od ljutnje.

Mogu da zamislim šou.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 18:40 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

joj...kad sam zabasala,sad moram nastaviti...i mi imamo pileta obezglavljanog i bez njega ne idemo ni na godišnji on je omiljen za dobacivanje;šal dobijen na jednoj demokratskoj konvenciji (NIJE FER DA IH REKLAMIRAM), upleten i zavezan u čvor služi za teglenje(igra se zove teglenje...pa ide ime dotičnog šefa stranke.pr.a )ali naša jedina,omiljena i igra za sva vremena je fudbalica! i ma koliko se kilometara-milja-koraka šetali naša kera smatra ličnim neuspehom-krahom-stihijom ako se vratimo kući bez bar jednog poluvremena. sreća je da je deca obožavaju pa se bogami i otimaju oko njene uloge glavnog ometača u ekipi!
kera je jazavičarka inače...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:56 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Majstor mu je pripretio da će da ga ujede ako ne prestane da laje.

Naš Mali sin takođe obavlja fudbalske treninge sa Varvarinom, po stanu. Sto puta sam im rekla da prestanu da se ganjaju sa loptom...ne vredi...uboga komšinica ispod nas se ne žali, ali se verovatno već spakovala za emigraciju.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 22:12 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

ja podržavam MalogSina...jedino što je problem da će Mali stići Velikog pa ćeš i ti morati da zaigraš to je kod na stiglo dotle da je naš studenat doneo neopozivu odluku da će svom psu,KADA SE OŽENI, odmah pokloniti Rubikovu kocku!
(ali da niko ne čuje,ta fudbalica mi dodje ko sasvim dobra rekreacija! cvrtz!)
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:19 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Mogu da ga naučim da čita, pa da čitamo zajedno...to je isto lepo...umesto da jurcamo po stanu...
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 22:35 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

prava stvar...kako mi to nije palo NAUM UM MI!
margos margos 22:52 03.02.2010

Re: kučeći psiholig...

to je isto lepo...umesto da jurcamo po stanu..

Potpuno si u pravu...
mariopan mariopan 00:11 04.02.2010

Re: kučeći psiholig...

margos
to je isto lepo...umesto da jurcamo po stanu..

Potpuno si u pravu...

Kako mi je lepo da pročitam i nešto lepo o kučećem rodu. jaoooo kako mi nedostaje moje malo zlato.
Neću više da čitam ovaj blog
Jel ima neko malu slatku kucu za usvajanje?
Ovo nisam ja napisala to mi je samo od sebe izmilelo iz tastature.
margos margos 10:24 04.02.2010

Re: kučeći psiholig...

Jel ima neko malu slatku kucu za usvajanje?
Ovo nisam ja napisala to mi je samo od sebe izmilelo iz tastature.

Čim dođeš, šaljem ti linkove za razna prihvatilišta i volontere - svaki dan po neko psetance traži gazdu.:)
samodakazemnesto samodakazemnesto 15:27 04.02.2010

Re: kučeći psiholig...

mom vestiju je danas treci rodjendan....
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:50 04.02.2010

E, pa onda, Vesti

SREĆAN TI ROĐENDAN!



sentinel26 sentinel26 13:26 03.02.2010

To je samoubistvo

Da li je moguće da ljekar nije bio svjestan opasnosti po ljude koju predstavljaju ti psi poslije dva prethodna slučaja.

U ovom "samoubistvu" su učestvovali njegova bivša supruga, "posmrtno" i svakako država..

Ja se veoma dobro sjećam kako su svojevremeno DS i SPO pružili otpor odluci Beograda o obaveznoj vakcinaciji svih pasa u gradu..

Beograd je pun lutalica, a ovi koji vodaju pse po ulicama i parkovima ne poštuju propise, povoci nijesu bezbedni i velika većina ne nosi korpe..

Svakako mi je žao čovjeka (doktora ) bez obzira što je i sam doprineo sopstvenoj pogibiji..

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:35 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Pravo da ti kažem, to je jedna od stvari o kojoj sam razmišljala i kada se desio onaj napad od pre 4 godine...lekar koji se zakleo da će se boriti za ljudske živote, u trenutku kada je jedan ljudski život bio ugrožen od strane pasa, makar oni i pogrešno shvatili gestikulaciju prolaznika, se bori za to da uprkos već dva napada na čoveka, a potom i trećeg na prevaspitavanju, psi ostanu živi...ja shvatam ljubav prema životinjama i jako sam slaba na njih, ali...ne znam do kuda može da seže ta ljubav? Preko granice straha i razumevanja?
Što se pasa lutalica tiče, otkako imamo ovo psetance, sve više razmišljam kako li to izgleda u Bgd, kako šetaš psa, ako svako malo možeš da naiđeš na lutalicu, koja prosto reaguje u skladu sa fajlom koji joj je napakovala Mama Priroda...o ljudima tek da ne govorim...
sybil sybil 13:40 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Beograd je pun lutalica, a ovi koji vodaju pse po ulicama i parkovima ne poštuju propise, povoci nijesu bezbedni i velika većina ne nosi korpe.

mene je negde 90-ih ujeo pas lutalica u molerovoj ispred zgrade moje tetke. iz cista mira dok sam prolazila i naravno primila sam tetanus, moja tetka zvala inspekciju, uspostavilo se da je pas miljenik zgrade i moja tetka je jedva izvukla zivu glavu od idiota kojima je uzela ljubimca.elem, bilo gde u zapadnoj evropi i USA pasa po ulicama jednostavno-nema, mozes da hodas bez straha.
troll on sorry moram
glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.
troll off
sybil sybil 13:42 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Preko granice straha i razumevanja?

tacno, ljude ne dotice to sto se desava drugima sve dok ne osete na svojoj kozi.
libela libela 13:46 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

sybil

...glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.
troll off


Neverovatno da i ovu temu moras da ispolitizujes!
Atomski mrav Atomski mrav 13:47 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.

?!?!?!


Jesi li bila nekad u Bukureštu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:48 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Nema ih ni u Švajcarskoj, tradicionalno vojno nezavisnoj. Nije ih bilo ni u Sloveniji, svih godina pre njenog ulaska u NATO.
Biljana 77 Biljana 77 13:53 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

..ja shvatam ljubav prema životinjama i jako sam slaba na njih, ali...ne znam do kuda može da seže ta ljubav? Preko granice straha i razumevanja?
Isti slučaj. Izgleda da kao i svaka druga strast, i ljubav prema životinjama može da pređe sve granice i dovede dovde.. A opet, sistem je na neki način morao da interveniše. Jedan napad može da bude strah, samoodbrana, splet nesrećnih okolnosti, šta god, ali već sledeći je obrazac ponašanja.

Žao mi je što ste izgubili dragu osobu.

sybil sybil 13:54 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Atomski mrav
glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.

?!?!?!


Jesi li bila nekad u Bukureštu?

otikad je bukurest zapadna evropa, citaj sta sam napisala.
i hajde da ne sirimo diskusiju, ja sam se ispricala za troll. sorry jos jednom.
Atomski mrav Atomski mrav 14:02 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Ja sam citirao glupost koju si napisala, a to je da u NATO državama nema pasa lutalica. Rumunija je članica NATO-a a u Bukureštu ima pasa lutalica na svakom koraku. Pse lutalice sam viđao i u Holandiji, koja JESTE u Zapadnoj Evropi.

Trol je jedno a budalaština nešto sasvim drugo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:04 03.02.2010

Biljana,

hvala...a sve je tako da čovek prosto ne može da veruje...
sybil sybil 14:12 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

Atomski mrav
Ja sam citirao glupost koju si napisala, a to je da u NATO državama nema pasa lutalica. Rumunija je članica NATO-a a u Bukureštu ima pasa lutalica na svakom koraku. Pse lutalice sam viđao i u Holandiji, koja JESTE u Zapadnoj Evropi.

Trol je jedno a budalaština nešto sasvim drugo.

ja sam napisala zapadna evropa i usa koje su u nato, a ne ceo nato.
i hajde da ne sirimo diskusiju,nije lepo.

mostarac mostarac 15:46 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.

E to je osnovni zadatak NATO-a, da potamani pse lutalice.
Koja glupost Boze dragi
mariopan mariopan 16:09 03.02.2010

Re: To je samoubistvo

troll on sorry moram
glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.
troll off

Nisi videla Atinu?
Spavaju nasred trotoara, na leđima, na ulazima u radnje. Uhranjeni, maženi, napojeni. Ispred radnji kada su vrućine spavaju skoro na pragu jer tu duva hladno iz klime, tu im iznesu vodu i hranu, mušterije preskaču, nikome ne smeta a oni i ne trepnu kada ih preskačemo.

I da vidiš kako pametno prelaze ulice
sanja_idf sanja_idf 16:29 03.02.2010

Re: Biljana,

Jelica Greganović
hvala...a sve je tako da čovek prosto ne može da veruje...


Zasto?! Ja verujem da ima losih vlasnika koliko i pasa koji su jednostavno agresivniji od drugih... cuvala sam vise njih, razlicite rase (pekinezera, uzasno agresivnog i prgavog cak i prema meni od koje se bojao, si-cua, tj. nju, jako mirnu i umiljatu i sada na kraju Jack Terriera koji je veca maza od bilo koje koju poznajem...) i prema svima se isto ponasala! Cuvala ih od 2 i po meseca, spavali su sa mnom kao bebe, dobijali kao mali batine za velike gluposti, prosli drill torturu i silence treatmente... si-cu je povremeno pravila drske ispade, ali nikada nije grizla dok sam pekinezera morala da dam veterinaru jer jednostavno nista nije pomagalo. Ovaj moj poslednji Jack Terrier jednostavno NECE da se okrene protiv ljudi ili drugih zivotinja. Jedna macka ga je skoro ubila, hteo je da se igra, odneo joj je kosku (apsolutno nema predstavu o tome sta znaci biti agresivan), a klinac komsijin ga pre par dana malo povredio dok su se igrali - samo se povukao i tuzno me gledao bez ikakve reakcije prema njemu. On ume sa mnom da se poigra agresivnije u smislu da mu povremeno dozvolim da mi gricka prste, ali cak ni to ne radi punom snagom KOJI TROLL HVALIM SVOG LJUBIMCA!!!! Koske su problem jer ih kupujem na pet dana (najvece koje postoje i rastrgne ih sa uzivanjem), ljudi nisu... da jesu, ma koliko da ga volim, on jednostavno ne bi bio tu gde jeste.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 12:45 04.02.2010

Re: To je samoubistvo

ovo je tek veeeeliki problem...ljude treba poučiti da ne može zgrada da ima psa!? psi ili mačke se ne bi smele hraniti po ulazima,okolini zgrada, zajedničkim dvorištima...ko želi da hrani živuljku mora o njoj i da brine... kvazi dušebriznici samo još više izlažu opasnostima te jadne napuštene životinje pružajući im lažnu nadu da đe ih ZAUVEK hraniti,štititi...primiti u čopor!
samodakazemnesto samodakazemnesto 15:39 04.02.2010

Re: To je samoubistvo

imam psa. tj,nije to pas to je jedan straaasni lik. setam ga i po parkovima i svugde gde moze samnom. i da,pustam ga u parku da se izigra "sa drustvom". u pitanju je westie. sve mogu da razumem,ali stvarno ne razumem koji problem je poneti kesicu od kuce i pokupiti??? ako ni zbog cega,ono zbog sramote. mene su nemrvirali komentari prolaznika tipa "ma svaka ti cast sto kupis..." kad vidim koliko ih zapravo ne pokupe za svojim psom,onda razumem sto mi svaka cast. hiljadu puta mi se desi da prodjem kroz "minsko polje" da bih pokupila "minuli rad" mog psa.
s druge strane... verujte da se vise bojim ljudi ,nego pasa lutalica. ima i treca strana,a to su vlasnici pasa. ja bi uvela pre psiho test za ljude koji zele imati psa,nego psihologa za pse.

shure shure 20:34 04.02.2010

Re: To je samoubistvo

Jelica Greganović
Nema ih ni u Švajcarskoj, tradicionalno vojno nezavisnoj. Nije ih bilo ni u Sloveniji, svih godina pre njenog ulaska u NATO.

Pa recimo da iz azila Monike Brukner iz Djurdeva(pola puta izmedju Novog Sad-a i Zrenjanina-a),periodicno,odlaze,put Svajcarske,napustene kuce na udomljavanje.Veliki broj svajcaraca udomljava mesance,pa je i to mozda razlog,sto ih tamo na ulicama nema!
A sigurno(da ne bi neko od zivotinjomrzaca pomislio i ponadao se)nije zato sto su potamanjeni!
Pozdrav Jelice
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:40 04.02.2010

Re: To je samoubistvo

Ali ih nema na ulicama, a Švajcarska je tradicionalno vojno nezavisna.
libela libela 13:26 03.02.2010

Cetvrti napad?!?!

Karakter psa je tesko promeniti, pogotovo kad su u pitanju zreli psi (kao ovi). Ovo je trebalo jos odavno uspavati!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Ovdašnji stručnjaci, i oni za prevaspitavanje opasnih pasa, kažu da je taj projekt bio osuđen na propast i da je samo bilo pitanje trenutka kada će da se desi tragedija. Tvrde da ti psi, koji su već napadali u krdu, u krdu nakon vaspitavanja ne bi smeli da ostanu. Kao što više nikad ne bi smeli da žive kod tog vlasnika, već bi ih trebalo razdvojiti i dati drugim vlasnicima, koji bi provereno morali da budu sposobni da sa njima izađu na kraj. Kao i da nikada više ne bi smeli da žive na mestu gde su već napali čoveka. Urađeno je potpuno suprotno, vraćeni su vlasniku, na isto mesto, u krdu.
Sada gornji kinolog proba da pretpostavi kako je došlo uopšte do sinoćne tragedije...kaže da su se verovatno psi potukli između sebe, jer su se izgleda stalno borili za prevlast u krdu, da je Sašo probao da ih razdvoji i da su onda napali njega.
libela libela 13:48 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Glavni u celoj prici, po meni, pored doktora, je taj kinolog! Ne znam kakvi su mehanizmi u SLO, ali ovog bi trebalo tuziti i oduzeti mu licencu!
Atomski mrav Atomski mrav 13:48 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

U tom slučaju je dotični lekar sam sebi kriv. Tražio je đavla, a znamo kako se to obično završava. Šta je sa svima onima koji su napadani od tih pasa, a koji za to nikako nisu krivi?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:51 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Slažem se da je sam kriv, ali kao i u brojnim drugim slučajevima gde onaj ko izazove nesreću i sam nastrada, prosto je čoveku žao...
Naravno da je tek posebna priča onih koje su pre toga ti psi napadali...sudski proces koji je zbog toga pokrenuo onaj što se jedva živ izvukao se još nije završio, vuče se po sudu...a za to vreme su psi već "prevaspitani" i vraćeni vlasniku, koji je sinoć tako tragično platio životom preveliko poverenje koje je imao u njih.
Atomski mrav Atomski mrav 13:54 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Pored odgovornosti pokojnog lekara i pokojne mu žene (oni su sad oboje pokojni pa se tu priča završava), tu svakako treba da odgovaraju "nadležni" koji su dozvolili da se psi vrate na ulicu.

I još na kraju - nikako mi nisu jasni ljudi koji vole i gaje te krvoločne pse. Šta fali maltezerima i zlatnim ritriverima?
sybil sybil 13:56 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

tako je. koker spanijeli rules
libela libela 13:59 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Atomski mrav


I još na kraju - nikako mi nisu jasni ljudi koji vole i gaje te krvoločne pse. Šta fali maltezerima i zlatnim ritriverima?

Znas kako... Opasan pas-opasan gazda. To, valjda tako ide. Zamisli karikaturu: celavi, namrsteni klinac vodi civavu?!?! Pa pas mu ide uz imidz!
Nije ni cudo sto su krenuli masovno da drze staford terijere. A kad su skontali s cim imaju posla, krenulo je masovno poklanjanje istih. Samo prelistajte malo oglase, od rasnih pasa sto se poklanjaju, bar 50-60% su americki staford terijeri. Strasno!
stari92 stari92 13:59 03.02.2010

Glupost je,ipak,nemerljiva kategorija

Ono što je poznato običnom ''puku'',nažalost nije expertima.
U narodu se kaže ''Hrani kuče - da te (ne)ujede '',što naravno ne znači
da do ujeda vlasnika (i drugih) dolazi zbog gladi,već poremećaja (traume)
prilikom odgoja ili nasleđem.
Poznato je da se nakon prve (!)agresije prema vlasniku,običan gedža ranije
tojagom ili sačmarom,a sada injekcijom veterinara trajno uspava životinju.
I tu više ne važe nikakva pravila čovečnosti,humanosti,idi mi -dođi mi NVO,
jer naposletku,radi se o Životinji.
Sve što pokaže dozu deformiteta u ponašanju,agresivnosti,devijacije x/y :
treba eliminisati.
Da vredi prevaspitavanje,ne bi zatvori bili puni povratnika.
Hemijska kastracija i sl. gluposti takođe ne daju rezultate.
Kako li su tek umislili da prevaspitaju životinjski,čist,ubilački nagon -
da ne poveruješ ?!

D
ivana23 ivana23 14:02 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Atomski mrav
Šta fali maltezerima i zlatnim ritriverima?

I njih je potrebno vaspitati. Ne kazem da su krvolocni, ali umeju biti vrlo neugodni i nekultivisani.

Isli smo na slavu pre 15 dana, jedan zlatni retriver me je zamalo oborio (a da ne kazem i koliko ispljao, drze ga u dvoristu) kada nam je poleteo u susret. I tako je navaljivao na svakog gosta koji je naisao.
Vlasnici (moja zaova i njen muz) su imali objasnjenje - jos je mali (7 meseci), voli da se igra... Ni izvini, ni hoces li da se ocetkas... Nista!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:06 03.02.2010

Iz wikipedije


They were never bred for hunting purposes, and should not show signs of aggression. However, they have a bad reputation of randomly losing their mind and attacking people and/or their owners
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:10 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Da, sad se i vodi rasprava oko onih koji su odlučili da se psi vrate vlasniku...što seže jasno i do politike, jer su to odlučili državni organi. Opoziciona Slovenačka narodnjačka stranka traži ostavku ministra poljoprivrede, koji je i potpisao odluku suprotnu odluci veterinarske uprave, a na osnovu koje psi nisu uspavani. Sada se otkrivaju i rupice u zakonima i postupcima koje su vlasnicima omogućile da se izbore da psi ostanu živi i vraćeni njima.
Što se tiče krvoločnih vrsta...ja se, ponoviću, ne razumem mnogo u pse, ali sam spremna da poverujem u gore navedene reči Klemenčičeve...ne znam da li je neka vrsta genetski opasna ili opasna postaje nesposobnošću vlasnika.
Mi imamo toy poodlu, Ikara Varvarina, velikog taman ko moj ogromni mačak. Odbila sam sve dečije pokušaje da imamo velikog psa. Nemamo dvorište i meni bi bilo žao psa koji živi u stanu. Možda grešim, ali prosto mislim da velikim psima treba puno životnog prostora i da je sve ostalo svojevrsno mučenje životinje. Moguće je da se varam...
sybil sybil 14:30 03.02.2010

Re: Glupost je,ipak,nemerljiva kategorija

I tu više ne važe nikakva pravila čovečnosti,humanosti,idi mi -dođi mi NVO,
jer naposletku,radi se o Životinji.

nemoralno je ovo sto si rekao.
humani tretman zivotinja je imperativ civilizovanog drustva. zivotinje nemaju svest kao ljudi, ali zivotinje-osecaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:32 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

od rasnih pasa sto se poklanjaju, bar 50-60% su americki staford terijeri.

Kako je moguće da se iko usudi da uzme takav poklon?
bjes bjes 14:39 03.02.2010

Re: Glupost je,ipak,nemerljiva kategorija

sybil
I tu više ne važe nikakva pravila čovečnosti,humanosti,idi mi -dođi mi NVO,
jer naposletku,radi se o Životinji.

nemoralno je ovo sto si rekao.
humani tretman zivotinja je imperativ civilizovanog drustva. zivotinje nemaju svest kao ljudi, ali zivotinje-osecaju.


evo kako to rade civilizovano u jednoj zapadnoj zemlji, clanici NATOa (pazi podvlacim)
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 14:46 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

verovatno neki s vezom!
stari92 stari92 14:48 03.02.2010

Glupost je,ponekad,nemerljiva

Kažu da je Fricl (samo jedan u nizu Monstruma) plakao u zatvoru
zbog neuslovnog tretmana i sl.
Kažu da boa prilikom gutanja žabe,miša .. pušta suzu-oseća ona
ali i žrtve.

Elem,humanost i''ta poetika'' važe samo u slučaju kada se ne radi o

Ž i v o t i nj i,Monstrumu,..
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:56 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

To je bila tročlana komisija kinologa, koja je zaključila da su psi uspešno prošli prevaspitavanje...a mehanizmi su očito takvi da se moglo desiti to šta se desilo...
mlekac mlekac 15:29 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Ne verujem u to da su se psi "tek tako" međusobno potukli. Kada u kući živi više od jednog psa, oni dobro znaju svoja mesta u čoporu. Doduše, ako su svi mužjaci, događa se da onaj koji se oseti jak pokuša da osvoji višu poziciju, ali ostali se, obično, ne mešaju sve dok ne dođe do "zbacivanja" bivšeg predvodnika čopora. (Usput, krdo krava, ali čopor pasa )
Pre će biti da je doktor, nenamerno, uradio nešto što je isprovociralo najmočnijeg od njih trojice, on je napao, doktor je pao, a onda su se druga dvojica pridružila...
iris.davidovich iris.davidovich 16:25 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Znas kako... Opasan pas-opasan gazda. To, valjda tako ide. Zamisli karikaturu: celavi, namrsteni klinac vodi civavu?!?! Pa pas mu ide uz imidz!


ili taj klinac u odrasloj verziji: can't handle a real dog - can't handle a real woman
kad rece civava, mi smo imali komsinicu koja je imala civavu i macku. tako jednom sretnemo se u liftu, ona s civavom, i ja je pitam je l' se biju, ona kaze "ma ne. on zna ko je glavni ovde"
blazha2000 blazha2000 17:28 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Pozdrav!Razgovarao sam nedavno sa jednim veterinarom koji ima psa rase Dogo Argentino.Po nekim enciklopedijama pasa i na internetu,a Boga mi i od nekih ljudi,sam procitao i cuo da je opasan pas.Jedan moj poznanik je imao tog psa i napao mu je trogodisnju cerkicu,sto me je dodatno uverilo da jeste opasan pas,medjutim pas gore pomenutog veterinara je bio prava maza.Kasnije u razgovoru sa njim sa zapamtio jednu recenicu,citiracu : "Pas je onakav kakvim ga naucis,bezobzira na rasu." Posle temeljnog razmisljanja sam shvatio da je covek u pravu.Ovo sto se dogodilo ovom doktoru koga su rastrgli sopstveni psi je uzasno,ali treba se zapitati da li su tako i nauceni?Znam puno ljudi koji svoje pse daju na dresuru,ali je pitanje kako ih ti ljudi dresiraju,a vrlo cesto u odsustvu vlasnika psa.Verujem da bi bilo logicno da vlasnik bude prisutan na dresuri,jer se ocekuje da kasnije njegov autoritet postuje pas.Pitanje je i da li se pas obucava da bude disciplinovan,poslusan,vodic slepima (...)ili da bude odbrambeni pas.Kada se sklope kockice,moze se i predvideti kako ce se neki pas ponasati.Siguran sam da postoje i agresivni psi i pored obuke,ali zna se kako se ti psi drze i,eventualno,setaju.Jos jedna bitna stvar je i kako se tretiraju.Sve to kad se uzme u obzir mozda su ovi psi imali losu dresuru ili su mozda bili zanemareni ili ko zna sta,nije zahvalno spekulisati.U svakom slucaju ne treba demonizovati neku vrstu pasa,jer ,ipak sam sklon da verujem,da je pas onakav kakvim ga naucis.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:03 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

To je upravo ono što je rekla ona stručnjakinja, kinolog.
U susednoj zgradi živi tip sa takvom dogom. Zove se Kongo. Izgleda zastrašujuće, beo, posečenih ušiju, malo crvenih očiju...a kao beba je, kad vidi malo kuče on odmah legne da bi mališa mogao da mu priđe da se igraju...Ali, jak je kao strvina, pre neki dan ga je Iki neočekivano ugledao, uplašio se i lanuo par puta. Kongo je sedeo, vlasnik stajao pored. I onda je Kongo neočekivano skočio i bacio se ka Ikiju. Vlasnik se sa sve svoja dva metra i sto kila, prostro po snegu za njim, celom dužinom. Nikada nisam videla da pas skokom iz mesta obori tolikog čoveka.
blazha2000 blazha2000 23:36 03.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Da,neverovatno su snazni,ali ne mora automatski da znaci da ce biti agresivni....neko je napisao da ,jednom kad pas shvati da je on gazda,nema nazad.Covek mora da ostvari autoritet i da ga odrzi,da bude psu najbolji prijatelj,i pas njemu,ali da se zna ko je glavni.Tada se mogu izbeci sve nezeljene situacije i cak se nece ni dolaziti u priliku da se desi nesto nezeljeno.Ja zelim sebi da kupim bull terrier-a,to su oni sa krivom njuskom i sitnim ocima.Mnogi kazu da je ruzan,meni je prelep.Video sam klip na you tube-u kako se jedan tako mali,ali izuzetno jak pas,borio sa bikom,i ipak nisam pun predrasuda da pomislim da je svaki krvolocan ,a neki cak tu vrstu zovu "the family clown".Dobar je sa decom,strpliv i srcan.Isto tako ni bull mastif nece napasti ako ga tako naucite.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:49 04.02.2010

Re: Cetvrti napad?!?!

Prestolonaslednik je sanjao da dobije engleskog buldoga...to su oni što im vise pertle iz usta...Nisam iskazala razumevanje.
dirtyharry dirtyharry 13:36 03.02.2010

Ja mislim

sa svim dužnim poštovanjem prema pokojniku da je dotični kako naši tinejdžeri "bio šrpican u mozak" pa je još uvek čuvao te pse.

psi najpre šalju na prevaspitavanje.

I u ovo ne verujem. Ako su to matori psi ne verujem da može lako da promene svoju ćud. Možda grešim ali to je moje mišljenje.

Na ponašanje psa pored njegovog karaktera veoma veliku ulogu igra vaspitanje. Ko zna kako su ti psi bili vaspitani.

Inače užas je to što se desilo, stvarno strašno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:43 03.02.2010

Re: Ja mislim

Ja stvarno nisam stručnjak za pse, ne bih da tvrdim šta ne znam, ali mi se ono što sam gore napisala, šta su rekli stručnjaci, čini logičnim...zaboravila sam samo da napišem i da je jedini kinolog koji ima licencu za bavljenje opasnim psima u Slo (od strane Veterinarske uprave), rekla i da pored gornjih mera, novi vlasnik mora da ima bar 30kg više od takvog, prevaspitanog psa.
Naravno da je pitanje kako su bili vaspitavani, ali ovi stručnjaci kažu da, bez obzira na vaspitanje, ovde je veliku ulogu igrala činjenica da su živeli u krdu (dva psa su već krdo), tako da su se očito ponašali više prema zakonima krda, no onako kako je čovek pokušavao da ih vaspita.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 14:52 03.02.2010

Re: Ja mislim

čopor...psi žive u čoporu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:57 03.02.2010

Re: Ja mislim

Izvinjavam se, moja greška, naravno - čopor.
nikvet pn nikvet pn 15:04 03.02.2010

Re: Ja mislim

čopor...psi žive u čoporu!

Nije to presudilo ... I malamut je izrazito čoporativni pas pa nikad ujed.
Imaju svi mastifoidni psi neko povremeno pomračenje uma. Nekom psu često, nekome retko, individualno. Imaju i drugi psi ( ređe doduše ) ali nije isto pudlica i ovakva zverka, jelda.
nikvet pn nikvet pn 13:45 03.02.2010

ujed

Pas ima pravo na ujed :
- nužna odbrana - ako mu je ugrožen život
- po komandi - odnosi se na službene pse
Sve ostalo - ne može !
Pas koji je samo jednom ujeo čoveka smatra se ujedljivim i opasnim. Treba ga oduzeti pa ili izolacija ili eutanazija. Prevaspitavanje ne uspeva.
stari92 stari92 14:26 03.02.2010

Setiti se priče,ko može,poštovanog

nsarskog,prilikom puta po Japanu slikao spomenik psu
koji je godinama nakon smrti vlasnika dolazio na peron
i čekao.
Ova paralela je neophodna da bi se shvatilo i razlučilo
normalno od nenormalnog ponašanja.

D
nikvet pn nikvet pn 14:37 03.02.2010

Re: Setiti se priče,ko može,poštovanog

spomenik psu
koji je godinama nakon smrti vlasnika

stvarno divna priča.
Postoji jedna jedina neujedljiva rasa - aljaski malamut. Otkud on takav kad je najbliži vuku ?
Pa eto Eskimima bilo frka samo da zareži jer ujed u onim uslovima je fatalna stvar. Zato odmah na licu mesta - bunda. I tako stotinama godina selekcije izbrisana im i klica pomisli napada na čoveka.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 14:54 03.02.2010

Re: ujed



- ako se maltretira, npr. dira se dok jede
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 14:55 03.02.2010

Re: Setiti se priče,ko može,poštovanog

čuveni Akita
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:04 03.02.2010

New York

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 15:32 03.02.2010

Re: Setiti se priče,ko može,poštovanog

e...sadena...malamut nema razloga za ujedanje!
crnči po vasceli dan na mestu, gde ako ne dobije da jede, može samo da ga pojede beli medved! inače, na Aljasci su nekada organizovali krvave borbe istih ali im zabranilo! SPAMETOVALO SE PA TO VAM JE!...a ka'ćemo mi(opet mislim i na slovence),još se ne zna!
dilan_dog_93 dilan_dog_93 14:03 03.02.2010

@

Strasna tragedija...
nema sta da se doda...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:10 03.02.2010

Bulmastif

Prijatan je porodični pas, ljubazan i veran svom gospodaru. Deca mu mogu napraviti svašta i neće se razljutiti. Uprkos masivnosti nežan je i osećajan. Oprezan je, i iako nije agresivan, u svakom je trenutku spreman za brbu i obranu svog vlasnika. šire



Vrlo retko psi napadaju svoje gospodare. Zabeleženi su slučajevi kod rase pitbul, kada ostareli mužjak napada vlasnika.
U ovom tragičnom slučaju verovatno je reč o posebnoj vrsti odgoja ili potpuno pogrešnog odnosa vlasnika prema psu, kada se uloga menja i pas postaje gospodar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:21 03.02.2010

Re: Bulmastif

Da, ali ovde ne piše da znaju da budu i samosvoji, kao i da u čoporu znaju da se ponašaju potpuno drugačije no pojedinačno.
margos margos 14:39 03.02.2010

Re: Bulmastif

kao i da u čoporu znaju da se ponašaju potpuno drugačije no pojedinačno.

Da, o ovome ljudi ne razmišljaju. Ozbiljne su to stvari... jednog tako jakog i moćnog psa je teško obuzdati, a kamoli tri ili četiri. Pa i četiri kokoške mogu da te iskljucaju do krvi, a kamoli masa od 50-60 kg mišića sa onakvim moćnim vilicama, pa x 4 . :(
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:41 03.02.2010

Re: Bulmastif

Evo šta kažu poznavaoci rase:

Ono sto se ponovo desilo u Sloveniji,je strasno.Zao mi je jer je u pitanju ljudski zivot,da zavrsi na takav nacin.
Znam da bm.mogu da budu agresivni prema,nepozeljnim gostima,na teritoriji koja im je poverena na cuvanje,kad vlasnik nije tu.
Ali da oni napadaju svog vlasnika i izujedaju do smrti,veliki,veliki problem je u samom vlasniku.Tako da je,verovatno covek zver od umiljatih i predobrih bm.stvorio je krvolocne zveri,pse ubice, koji su mu dosli glave.Ko zna u kakvim su uslovima ziveli ti jadni psi,ko zna do kojih je granica isao taj covek,da stvori takve ubice i onda ispada u medijima da bm su krvolocni kao rasa a svi mi znamo da su oni u svari velike dobrice sto bi svoj zivot dali za svog gospodara.
Tuzna je sudbina tih pasa,koji su zavrsili na takav surov nacin a da su imali samo malo paznje i ljubavi pruzene od vlasnika bili bi i oni kao i svi normalni bm.Moze da se desi da neki pas bude malo agresivniji ali ako se drzi pod kontrolom,nije problem.Kod ovog vlasnika je problem sto su svi bili agresivni i krvolocni,mislim da je sam vlasnik kriv za to sto se na zalost desilo.
izvor


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:46 03.02.2010

Re: Bulmastif

Evo šta kažu poznavaoci rase:

Bolje da su ćutali.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 15:00 03.02.2010

Re: Bulmastif

pitbulu(zbog uzgoja se išlo na namerne mutacije da bi se dobila jačinina ugriza) fontanela srasta tako što neminovno pritiska mozak, te kod matorih životinja takva malformacija može da izazove ludilo i slične phihoboleštine...
mariopan mariopan 15:16 03.02.2010

Re: Bulmastif

mogul_sad_ja_kasti
pitbulu(zbog uzgoja se išlo na namerne mutacije da bi se dobila jačinina ugriza) fontanela srasta tako što neminovno pritiska mozak, te kod matorih životinja takva malformacija može da izazove ludilo i slične phihoboleštine...

Slažem se.

Verujem da je uzgoj "ciste rase" bilo koje, da bi se dobila određena karakteristika pasa, zapravo zločin prema prirodi i samim psima, mačkama, uopšte, životinjama a to smo skrivili mi, ljudi.

Da bi dobili "slatke male" ili "opasne velike" morali su biti ukrštani u srodstvu,dugi vremenski preriod, što je dalo niz pratećih mana i bolesti. Umesto da je priroda birala najbolje, najsnalažljivije, najpametnije ...birali su ljudi po svojim željama. Dobili smo to što smo dobili.

Zato meni nisu krive životinje nego ljudi.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 15:36 03.02.2010

Re: Bulmastif

libela libela 15:57 03.02.2010

Re: Bulmastif

Vojislav Stojković
Evo šta kažu poznavaoci rase:...
Ali da oni napadaju svog vlasnika i izujedaju do smrti,veliki,veliki problem je u samom vlasniku...

Svojevrmeno sam imao razgovor s uzgajivacem rase Cane Corso. Kolega je hteo da uzme od nekog lika kuce ove rase jer je imao problema. Na pitanje sta je bilo, receno mu je da je napao vlasnika. Kad sam to pomenuo ovom uzgajivacu, on je samo rekao: uspavati jer kad on napadne gazdu, onda je to kraj. Pravilno vaspitanje i socijalizacija treba da krenu od ranog zivota a kod ovoga je nesto propusteno jer je, kako kaze covek, ekstremno retko da CC napadne gazdu. Slicna je i prica sa bulmastifom, pretpostavljam.
Covek kad uzme kuce, preuzeo je na sebe veliku odgovornost. Na zalost, doktor je verovatno, imao malo vremena da se psima posveti... a oni traze i vreme!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:30 03.02.2010

Re: Bulmastif

Verujem da je uzgoj "ciste rase" bilo koje, da bi se dobila određena karakteristika pasa, zapravo zločin prema prirodi i samim psima, mačkama, uopšte, životinjama a to smo skrivili mi, ljudi.


Ne, nije zlocin.
Zivotinje su tu da sluze ljudima i covek ih prilagodjava svojim potrebama, Ako se, kao sto je slucaj sa trenutnim trendom, skoro izjednacavaju prava coveka i zivotinje to je tek zlocin prema prirodi.
Najcistija rasa u zivotinjskom svetu je arapski konj, sigurno da je u dobijanju tako ciste rase (nastajala vekovima) vrseno i ukrstanje u srodstvu, i nista ne fali toj rasi dok se zna ko je konj a ko covek.
Treba se zapitati kolko zapravo sve te kvazinauke kao sto je kereca psihologija (leba ti?) zapravo samo prave probleme a nikakve koristi od toga nema.
Sta je ta "nauka" rekla? Kad pas napadne vlasnika treba ga uspavati.
A sta rade seljaci (neko to pomenu gore) u takvim situacijama i bez psihologa?
Uspavaju...na nacin koji im je na raspolaganju.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 22:40 03.02.2010

Re: Bulmastif

Zivotinje su tu da sluze ljudima i covek ih prilagodjava svojim potrebama

prava stvar...pobiti sve što smeta a ne koristi LJU(DI)NAMA! onda pobite sve ono što se ne sviđa i ono što nam se ćefne...pravi put za opstanak čiste rase!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 03.02.2010

Re: Bulmastif

prava stvar


Naravno da je prava stvar
Ili ti mislis da je prava stavr suprotno, da covek treba da sluzi zivotinjama ili da bar budu jednaki u pravima?
Cista rasa u zoologiji je ideal draga moja.
Na tome radi nauka vec vekovima i niko jos do tebe nma tome ne zameri.
Sto je rasa cistija to je sve pa i ponasanje jedinki predvidivije pa tako i ponasanje pasa npr. Temprament i cud su nasledne kategorije pa tako od agresivnih roditelja pasa, konja, goveda i ostalog je veca verovatnoca da ce i potomstvo biti agresivno. Takvi se ne koriste za priplod a ako su opasni po coveka onda se ubijaju.
Ako ti je draze da to eufemiziras pa da kazes uspavljuju onda uspavljuju.
Zasto? da bi se otkonila opasnost po coveka, moze i po LJUDINE.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:25 03.02.2010

Re: Bulmastif

no comment...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:35 03.02.2010

Re: Bulmastif

no comment..


Nisam ni sumnjao.
Kinologija nije nauka i tu nastaje problem.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 00:13 04.02.2010

Re: Bulmastif

ovo je već filozofija pa odustajem...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana