Društvo| Politika

Može li doći do podele Kosova?

Drago Kovacevic RSS / 05.05.2010. u 14:24
kosovo2.jpg

Vesti koje se mogu pročitati vezano za diplomatske inicijative u odnosu na konačno rešavanje statusa i odnosa između Srbije i Kosova, postaju sve zanimljivije i sve učestalije.

Situacija na Kosovu i problem njegova statusa, te odnos i incijative Srbije prema tome pitanju, vraćaju se na svetsku političku i medijsku scenu. Nosioci novih incijativa za ubrzavanje rešenja sporova oko Kosova su SAD i Evropska unija, što dodatno uozbiljuje celu stvar.

Postoje najave da će administracija SAD, kao vodećeg čoveka za sređivanje stanja na Balkanu angažovati Kamerona Mantera, bivšeg ambasadora u Beogradu, koji je sada na službi u Bagdadu. Kameron Manter slovi za dobrog poznavaoca balkanskih prilika, a pre dve godine se pominjao kao čovek od odlučujećeg uticaja na formiranje aktuelne vlade Srbije.
 
Još 24. aprila, predsednik Srbije Boris Tadić, dao je intervju za “Al Džaziru” i tom prilikom pomenuo nove pregovore sa kosovskim Albancima. Na pitanje da li se pregovori odnose na moguću podelu Kosova nije dao odgovor, ali je pominjao fleksibilnost, pa i to “da ne može jedna strana da izgubi sve, a da druga strana dobije sve”.
 
Američki stručnjak za spoljnu politiku Nikolas Gvozdev je u uticajnom časopisu Forin afers izneo stav da su „status“ i „granice“ odvojena pitanja i da se o statusu ne može pregovarati, dok je tema granica otvorena. Nakon toga je ugledni prištinski analitičar Veton Suroi izneo tvrdnju da je u međunarodnoj zajednici preovladao stav da se pregovorima reše odnosi Beograda i Prištine i da će uskoro krenuti tajni pregovori. Ministarstvo spoljnih poslova Srbije kategorički tvrdi da su „sve to samo provokacije“ i da neće biti pregovora pre iznošenja mišljenja MSP i zasedanja Generalne skupštine UN tim povodom. Ministar spoljnih poslova Srbije Vuk Jeremić izjavio je za Tanjug da su pregovori o KiM mogući samo u okvirima Rezolucije 1244.
 
Istovremeno Evropski parlament priprema rezoluciju u kojoj se od Srbije traži pragmatičan odnos naspram Kosova te zahteva da Srbija prestane sa blokiranjem integracija Kosova u međunarodne organizacije.
 
Javio se i ministar inostranih poslova Italije, uticajne zemlje u regionu, Franko Fratini i najavio je da će razgovori Beograda i Prištine početi odmah nakon konferencije o zapadnom Balkanu u Sarajevu, a britanski Bi-Bi-Si nezvanično otkrio da bi tri glavne teme razgovora mogle biti decentralizacija, kulturno nasleđe i sever Kosova.
 
Vašington se sprema da zatraži ukidanje rezolucije 1244 koja je glavno uporište aktuelne srpske politike prema Kosovu. Politički analitičar Obrad Kesić kaže da SAD očekuju od Srbije pristanak za ukidanje Rezolucije 1244 odmah po donošenju mišljenja Međunarodnog suda pravde. Nova rezoilucija, koja bi potom usledila, pozivala bi se na mišljenje MSP-a i u suštini bi bila ključ za daljnje učvršćivanje kosovske nezavisnosti.
 
Kesić dodaje da su očekivanja Vašingtona i Beograda suprotstavljena. Dok SAD žele da Kosovo postane član UN, Srbija hoće pregovore o granicama. Takođe, vlada u Beogradu nije dovoljno jaka da bi u javnost izašla sa vešću da pregovara o podeli, a slično je i sa vladom u Prištini. Mada Hašim Tači šalje signale da je spreman za tajne pregovore, s tim da se pitanje statusa ostavi po strani, odustaće ukoliko ga Ramuš Haradinaj napadne za „prodaju Kosova“ - objašnjava Kesić.
 
Dnevni list Blic je objavio, pozivajući se na izvore u Vašingtonu, da se već vode neformalni, tehnički pregovori u kojima učestvuju predstavnici ministarstava spoljnih poslova, MUP-a i kabineta predsednika, ali su oni ograničeni na to da se između dve administracije stvore mreže kontakata i kanala koji bi funkcionisali u slučajevima izbijanja krize.
Nezavisno od ovoga, pomenimo mišljenje Vetona Suroija.
 
"Kosovo, kao i uvek, čak i u sadašnjoj situaciji, može biti izvor destabilziacije zbog činjenice da Srbija svojom politikom mešanja u nezavisnost Kosova doprinosi destabilizaciji regiona. To što treba istaći je da se očekuje još veći pritisak zemalja EU i SAD za još jedan tajni proces pregovora Kosova i Srbije za normalizaciju odnosa", ocenio je on.
 
Iako je potpuno izvan konteksta, znakovita je i izjava Dmitrija Rogozina, ruskog ambasadora pri NATO-u, gde je on Kosovo ocenio vrlo ružnim rečima, kao tvorevinu bez budućnosti. Ta izjava bi se mogla tumačiti kao signal srpskim vlastima da ne traži rešenje za Kosovo po modelu SAD i EU. Pronalaženje tog modela izbacilo bi Rusiju kao igrača u balkanskim prilikama, a Srbiju približilo NATO, što nikako nije ruski interes.
 
Očigledno je da su zapadni partneri zainteresovani za stabilizaciju balkanskih prilika i u okviru toga brže rešavanje kosovskog pitanja. Srpska politika bi mogla naći interes, a verovatno i kosovska strana da pregovaraju o granicama, to jest o podeli Kosova. S obzirom na zamorenost javnosti ovom temom, brojnim životnim pitanjima, katastrofalnim ekonomskim stanjem i stalnim držanjem u fokusu ove teme - moglo bi se proceniti da to ne bio veliki rizik za srpsku političku vlast, te da bi ona uspešnim završetkom tih pregovora mogla iste proglasiti svojim velikim uspehom. Uostalom, i u značajnom delu tvrde srpske nacionalne struje, tema podele Kosova odavno je prisutna kao poželjno rešenje.
 
No, hoće li stvari krenuti tim pravcem, ostaje da se vidi. Iskustvo nas uči da se na Balkanu ni manje komplikovane situacije nego li je kosovska nisu lako rešavale.
( tekst koji sam objavio na regionalnom portalu seebiz.eu,5.5.2010)
 


Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 14:46 05.05.2010

if then petlja

if međunarodna zajednica želi srbiju za partnera
then može doći do podele kosova
if međunarodna zajednica ne želi srbiju za partnera
then return to devedesete
medjutim92 medjutim92 15:40 05.05.2010

Re: if then petlja

predatortz
if međunarodna zajednica želi srbiju za partnera
then može doći do podele kosova
if međunarodna zajednica ne želi srbiju za partnera
then return to devedesete


Ne valja ti petlja.

Nešto negde zavisi i od nas.
predatortz predatortz 15:42 05.05.2010

Re: if then petlja

Nešto negde zavisi i od nas.



I ja bi voleo...
loader loader 17:30 05.05.2010

Re: if then petlja

predatortz:

if međunarodna zajednica želi srbiju za partnera...

Jašta da želi.
Al mi ne kapiramo da ima i drugih koje želi, a bili su joj saveznici u nezgodnim i burnim časovima kad smo mi bili jogundžije i rusofili
pa se samo radi o redosledu međusobnog ljubljenja
...
A ono, Dragino, "Može li doći do podele Kosova?" ...
Jašta da može.
Ali neće
Jer se ne isplati ni njima sa oblim belim kapicama,
ni nama sa šaj...


Ma, bre, igramo pametno, i mi, i oni,
a Ameri ništa ne kapiraju, nego se lože

aleksandarz92 aleksandarz92 22:55 05.05.2010

Re: if then petlja

medjutim92
predatortz
if međunarodna zajednica želi srbiju za partnera
then može doći do podele kosova
if međunarodna zajednica ne želi srbiju za partnera
then return to devedesete


Ne valja ti petlja.

Nešto negde zavisi i od nas.

if nešto zavisi od nas
then do q..tza
Filip2412 Filip2412 14:55 05.05.2010

...

Jel onaj Haradinaj bese sedeo u Hagu, i ondak volshebno ucinio da svedoci optuzbi nestanu? Ako je on tvrda struja Kosova onda stvari postaju malo jasnije... ako malo podigne glas moze opet da zavrsi na sudu.

Doduse ta kosovska vlast je verovatno do grla u kriminalu, pretpostavljam da ih zapad sve drzi u shaci. Pevace onako kako im se kaze iz Washingtona.

Kako god bilo, nadajmo se da dodje do nekakvog sporazuma i zavrsi se ova mucna pat pozicija. Srbija mora znati svoje granice i mora imati punu kontrolu u okviru svojih granica...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:29 05.05.2010

Re: ...

Srbija mora znati svoje granice i mora imati punu kontrolu u okviru svojih granica...

Slažem se...Nadam se da je i vlast toga svesna..
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:18 05.05.2010

Re: ...

Drago Kovacevic

Slažem se...Nadam se da je i vlast toga svesna..

nada umire poslednja
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:39 05.05.2010

Re: ...

Ma kakva podela Kosova zar nisi cuo danas Jeremica kako poziva na novo ujedinjenje sa nasim najvaznijim partnerima BiH i Hrvatskom. Situacija se vrtoglavo menja iz minuta u minut. Mora da se gospodja Jeremic vratila sa Jadrana puna pozitivnih utisaka. Samo ne znam kud se dedose stubovi spoljne politike i bratska Afrika.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:45 05.05.2010

Re: ...

Neues aus der Nachbarschaft
Ma kakva podela Kosova zar nisi cuo danas Jeremica kako poziva na novo ujedinjenje sa nasim najvaznijim partnerima BiH i Hrvatskom. Situacija se vrtoglavo menja iz minuta u minut. Mora da se gospodja Jeremic vratila sa Jadrana puna pozitivnih utisaka. Samo ne znam kud se dedose stubovi spoljne politike i bratska Afrika.

Ma to o "najvažnijim parnerima" to je druga vrsta namigivanja. To se odnosi na obavezu da se bude "konstruktivan" u BIH...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:57 05.05.2010

Re: ...

Jel onaj Haradinaj bese sedeo u Hagu, i ondak volshebno ucinio da svedoci optuzbi nestanu?

Pa kad koincidencijom slučajnosti izgiboše onoliki svedoci...
loader loader 17:11 05.05.2010

Re: ...

Slažem se...Nadam se da je i vlast toga svesna..

Filip2412 Filip2412 18:22 05.05.2010

Re: ...

Jelica Greganović
Jel onaj Haradinaj bese sedeo u Hagu, i ondak volshebno ucinio da svedoci optuzbi nestanu?

Pa kad koincidencijom slučajnosti izgiboše onoliki svedoci...

da, jedan greskom odseko sebi glavu prilikom brijanja, drugi se obesio o kvaku, treci pao sa stolice i poginuo... sve nesrecni slucajevi
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:19 05.05.2010

Re: ...


da, jedan greskom odseko sebi glavu prilikom brijanja, drugi se obesio o kvaku, treci pao sa stolice i poginuo... sve nesrecni slucajevi

Ne zaboravi onog što je sam napao sedmoricu većih od sebe, ničim izazvan, i slučajno se, tom prilikom, smrtno samoizbo nožem.
angie01 angie01 14:58 05.05.2010

Crna Rupa!

svi imaju neshto da kazu, vide ovako, onako, imaju stav, procenu, rezoluciju, granice, interese, bla, bla, bla,(+plus one silne godine potpune ignoracije u sastavu YU), a niko ne nudi reshenje za te ljude dole, ko da se radi o eksperimentalnom terenu za probe video igrica, bez konachne verzije-chisto poligonski.
Inner Party Inner Party 15:21 05.05.2010

Re: Crna Rupa!

angie01
... niko ne nudi reshenje za te ljude dole, ko da se radi o eksperimentalnom terenu za probe video igrica, bez konachne verzije-chisto poligonski.


Pa naravno da je tako. Zar se ne dole ne radi o "ovcama i livadi"?!


Inner Party Inner Party 15:18 05.05.2010

Bac u kry

Ako se ponovo sedne za sto, bice to ogroman poraz za spoljnu politiku SAD (i mnogih zemalja EU). Recimo da bih ja bio veoma iznenadjen da se to desi, jer to bi znacilo da oni na neki nacin dizu ruke od svog (NATO) projekta...

A sto se kosovskih Albanaca tice nisam siguran da ce oni koji sednu za sto to i preziveti.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:24 05.05.2010

Re: Bac u kry

Inner Party
Ako se ponovo sedne za sto, bice to ogroman poraz za spoljnu politiku SAD (i mnogih zemalja EU). Recimo da bih ja bio veoma iznenadjen da se to desi, jer to bi znacilo da oni na neki nacin dizu ruke od svog (NATO) projekta...

A sto se kosovskih Albanaca tice nisam siguran da ce oni koji sednu za sto to i preziveti.

Ma ne..Kakav poraz..Ako si pročitao ono što sam napisao, neće biti razgovara o statusu. Srbija može razgovarati o granici. Pitanje je samo hoće li iskoristiti vreme u kome će to biti moguće...
angie01 angie01 15:36 05.05.2010

Re: Bac u kry

Pitanje je samo hoće li iskoristiti vreme u kome će to biti moguće...


a kako je to Srbija iskoristila vreme, kada su granice bile onakve , kakve su njoj odgovarale?

zshto bi bilo ko ochekivao da ce sada biti drugachije?

nekako se vishe pricha svodi na to-gde je carinikova kucica-nego, shta ce biti sa ljudima koji tamo zive.

Koji je to fenomenalan plan ustanoveljen za gradjane u okviru granica Srbije-koje nisu sporne?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:42 05.05.2010

Re: Bac u kry

angie01
Pitanje je samo hoće li iskoristiti vreme u kome će to biti moguće...


a kako je to Srbija iskoristila vreme, kada su granice bile onakve , kakve su njoj odgovarale?

zshto bi bilo ko ochekivao da ce sada biti drugachije?

nekako se vishe pricha svodi na to-gde je carinikova kucica-nego, shta ce biti sa ljudima koji tamo zive.

Koji je to fenomenalan plan ustanoveljen za gradjane u okviru granica Srbije-koje nisu sporne?

Ovo bi trebala biti pitanja za kreatore srpske spoljne i unutrašnje politike...
Ja zaista nemam odgovor na njih...no po mom mišljenju biće sasvim ograničeno vreme za moguće razgovore o granicama. Ako se u te razgovore ne uđe u optimalno vreme, kasnije ih neće biti moguće otvoriti.
I da kažem, ja nisam siguran da je to namera srpske politike...ali nazire se mogućnost takvih razgovora.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:29 05.05.2010

Granica

Ako si pročitao ono što sam napisao, neće biti razgovara o statusu. Srbija može razgovarati o granici.

Ima tu jedna fintica koju su koristili pre no što se Kosovo otcepilo. Tada je EU stalno ponavljala da nema menjanja postojećih granica Srbije. Kada sam jednog EU zvaničnika, već na rubu živaca pitala kako podržavaju osamostaljivanje Kosova bez menjanja granica Srbije, isti mi je otkrio malu tajnu velikih majstora zaprške - to se odnosi na granice Srbije prema drugim zemljama, na spolja (Albanija, Makedonija...), ne na unutrašnja menjanja...ma koliko to suludo zvučalo. Time je podržan i jedan od uslova tada postavljen Kosovu, za osamostaljivanje - nema anšlusa, tj. pripojenja, ni sa jednom susednom zemljom u kojoj žive Albanci.
Dakle, to bi i sada moglo da se primeni, jer granice Srbije za koje su rekli da ne smeju da se menjaju se ni prilikom mogućeg deljenja Kosova ne bi promenile, dakle ostalo bi se pri tom načelu. Unutra, to smo već videli da može da se radi.
dragan7557 dragan7557 06:36 06.05.2010

Re: Bac u kry

nekako se vishe pricha svodi na to-gde je carinikova kucica-nego, shta ce biti sa ljudima koji tamo zive.

Ljudi su najmanje važni, interesi (tuđi) diktiraju sve.

cerski
seceranac seceranac 15:35 05.05.2010

interesi

meni se ipak cini da svi imaju interes da sve ostane ovako kako jeste i to duze vremena

- srpski politicari imaju izgovor za svo zlo i vecitu temu za izbore i kampanje (plus lep ventil za ispustanje drzavnih para na kajmanska ostrva)
- kosovski siptarski politicari veoma slicno + mogu da nastave sa kriminalom skoro neosmetano
- EU ima interes da kosovom ucenjuje, zamajava i odugovlaci prijem srbije (i ostalih balkanaca) u uniju - prijem koji ionako ne planira da ostvari bilo kada
- amerika ima interes da stanje ostane napeto kako bi imala opravdanje za drzanje trupa na kosovu gde kontrolisu bitne tokove bitne "robe" a uskoro i gasa i nafte (jeftinije im je drzati vojnike na kosovu nego u arizoni, a mnogo korisnije)
- rusija ima interes da stanje na kosovu bude nestabilno kako bi bar zadrzala svoj uticaj na balkanu (doduse veoma mali uticaj)

e ja se sada pitam zasto bi ovi ljudi resavali ovaj problem kada to nikome nije u interesu?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:48 05.05.2010

Re: interesi

e ja se sada pitam zasto bi ovi ljudi resavali ovaj problem kada to nikome nije u interesu?

Hmm, ne bih rekao da baš nije nikome u interesu...Mislim da je upravo EU i SAD u interesu stabilnost na Balkanu.
seceranac seceranac 15:57 05.05.2010

Re: interesi

Drago Kovacevic
e ja se sada pitam zasto bi ovi ljudi resavali ovaj problem kada to nikome nije u interesu?

Hmm, ne bih rekao da baš nije nikome u interesu...Mislim da je upravo EU i SAD u interesu stabilnost na Balkanu.


Voleo bi da obrazlozis svoj stav, sta time dobijaju a sta gube? Interes nije emocionalna kategorija pa mora postojati neki realan interes.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:24 05.05.2010

Re: interesi

Voleo bi da obrazlozis svoj stav, sta time dobijaju a sta gube? Interes nije emocionalna kategorija pa mora postojati neki realan interes.

Evo, ovako...
SAD ima interes da ceo prostor Balkana bude stabilan i uđe u NATO pakt. Tu jedino imaju još problema sa Srbijom.Neće ga imati onoga časa kad se pitanje Kosova reši. Osim toga, SAD-e i NATO imaju veliki angažman u Iraku i Avganistanu.Svaka nestabilnosti na Balkanu bi bilo u neskladu sa njihovim interesima.
EU ima još izraženiji interes za stabilnošću jer je Balkan u Evropi. Pored ostaloga, ni najmanje im ne odgovaraju migracije sa Balkana prema razvijenim zemljama EU, a u nestabilnim uslovima one su masovna pojava. Odgovara im integracija Balkana u EU i ne zadržava EU prijem nego balkanske zemlje ne ispunjavaju standarde.
Trenutno, ekonomska kriza dosta zamagljuje stvari. Slom evra bi recimo mogao biti ogroman problem i promena politike, ali do toga neće doći.
Nestabilnost ne odgovara ni kosovskoj vladi. Njima bi odgovarala stabilnost više nego bilo kome drugom, naravno uz nužan uslov da sa Srbijom napravi modus vivendi.
Stabilnost odgovara i Srbiji iz mnogo razloga i čini mi se da bi srpska vlast potražila neko rešenje za Kosovo, s tim da ne bude ponižena. To bi upravo mogla biti podela.
Ispada da jedino Rusiji to ne bi odgovaralo, ali oni i nisu neki veliki faktor u ovoj priči.
seceranac seceranac 17:31 05.05.2010

Re: interesi

Nisi me bas najbolje razumeo ovde ja govorim o interesu onih koji su na vlasti u tim zemljama a ne o interesu naroda.
SAD ima interes da ceo prostor Balkana bude stabilan i uđe u NATO pakt. Tu jedino imaju još problema sa Srbijom.Neće ga imati onoga časa kad se pitanje Kosova reši. Osim toga, SAD-e i NATO imaju veliki angažman u Iraku i Avganistanu.Svaka nestabilnosti na Balkanu bi bilo u neskladu sa njihovim interesima.

Kakav interes ima SAD vlast za stabilnost na kosovu? Konkretno u parama? Ako nema nestabilnosti nema prodaje oruzja, nema potrebe za vojnim bazama, jedini deo ekonomije koji sada radi propada, lobisti vojne industrije ce biti prilicno nezadovoljni time pa bi brze bolje podrzali kandidate koji vole ratove i vojske. Nazalost ne postoje lobisti koji lobiraju za mir isplacujuci milione za kampanje politicara
EU ima još izraženiji interes za stabilnošću jer je Balkan u Evropi. Pored ostaloga, ni najmanje im ne odgovaraju migracije sa Balkana prema razvijenim zemljama EU, a u nestabilnim uslovima one su masovna pojava.

Zamisli migracije posle prijema ovih drzavica u EU. Ono sa poljacima bi bilo zanemarljivo.
Nestabilnost ne odgovara ni kosovskoj vladi. Njima bi odgovarala stabilnost više nego bilo kome drugom, naravno uz nužan uslov da sa Srbijom napravi modus vivendi.

Nisi odgovorio kako bi im odgovarala stabilnost i uzalazk u EU? Mislis da bi po ulasku u EU mogli neometano da nastave svoje poslove?
Stabilnost odgovara i Srbiji iz mnogo razloga i čini mi se da bi srpska vlast potražila neko rešenje za Kosovo, s tim da ne bude ponižena. To bi upravo mogla biti podela.

Srbiji sigurno odgovara stabilnost ali ne i srpskim politicarima a posto se samo politicari pitaju znaci nema stabilnosti.
Ispada da jedino Rusiji to ne bi odgovaralo, ali oni i nisu neki veliki faktor u ovoj priči.

I ruski politicari imaju interes da bude nestabilno mada ne tako veliki kao ostali

da ponovim, ja ovde pricam o interesu politicara a ne o interesu drzava koje oni predstavljaju
banat.hardkor banat.hardkor 02:30 06.05.2010

Re: interesi

Ovo su sve pogrešne premise ali neko ih se već dohvatio, tako da...
dragan7557 dragan7557 06:40 06.05.2010

Re: interesi

- srpski politicari imaju izgovor za svo zlo i vecitu temu za izbore i kampanje (plus lep ventil za ispustanje drzavnih para na kajmanska ostrva)

Umesto srpski stavi samo političari.

cerski
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:24 05.05.2010

drago,

napisamo ti i ja tekstove vrlo slična sadržaja (istoga dana objavljeni) s tim što se u mom (na nervnoj bazi) najviše radi o o ovoj "telefonskoj pometnji" pa ja umesto tadića citiram kosovsko srpske političare a u vezi s telefonijom ... a veton nam je zajednički :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:28 05.05.2010

Re: drago,

ana_radmilovic
napisamo mi tekstove vrlo slična sadržaja s tim što se u mom (na nervnoj bazi) najviše radi o o ovoj "telefonskoj pometnji" pa ja umesto tadića citiram kosovsko srpske političare a u vezi s telefonijom ... a veton nam je zajednički :)

Ja tebi priznajem primat kad je Kosovo u pitanju...
Nema sada nikoga ko o tome piše a da ume bolje od tebe uloviti one male a značajne stvari koje rečitije od bilo koje velike politike govore kakva su tamo kretanja...
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:35 05.05.2010

Re: drago,

Drago Kovacevic

Ja tebi priznajem primat kad je Kosovo u pitanju...
Nema sada nikoga ko o tome piše a da ume bolje od tebe uloviti one male a značajne stvari koje rečitije od bilo koje velike politike govore kakva su tamo kretanja...

ne staj mi na muku tako ti svega
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:42 05.05.2010

Re: drago,

ana_radmilovic
Drago Kovacevic

Ja tebi priznajem primat kad je Kosovo u pitanju...
Nema sada nikoga ko o tome piše a da ume bolje od tebe uloviti one male a značajne stvari koje rečitije od bilo koje velike politike govore kakva su tamo kretanja...

ne staj mi na muku tako ti svega

Ma znam da ti nije lako...ali ekspert se postaje samo uz muku...
Eto, da ti je neko rekao pre dve godine da će nekom biti važno šta ti misliš o Kosovu,kazala bi mu da je lud...
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:44 05.05.2010

Re: drago,

Drago Kovacevic
..
Eto, da ti je neko rekao pre dve godine da će nekom biti važno šta ti misliš o Kosovu,kazala bi mu da je lud...

i danas bi mu rekla da je lud
pereca011 pereca011 22:55 06.05.2010

Re: drago,

Drago Kovacevic
ana_radmilovic
Drago Kovacevic

Ja tebi priznajem primat kad je Kosovo u pitanju...
Nema sada nikoga ko o tome piše a da ume bolje od tebe uloviti one male a značajne stvari koje rečitije od bilo koje velike politike govore kakva su tamo kretanja...

ne staj mi na muku tako ti svega

Ma znam da ti nije lako...ali ekspert se postaje samo uz muku...
Eto, da ti je neko rekao pre dve godine da će nekom biti važno šta ti misliš o Kosovu,kazala bi mu da je lud...

jak ekspert..
dolybell92 dolybell92 16:46 05.05.2010

Podela ?

E , samo da mi je znati šta bi se to
delilo, ko bi delio i kako ?

Ja koliko vidim, već je podeljeno...
da ako ugrabimo...

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:58 05.05.2010

Može li doći do podele Kosova?

Može, što ne bi moglo, kad je mogla Srbija da se deli, što ne bi moglo i Kosovo. Sve sad može. Samo je pitanje - pošto?
dolybell92 dolybell92 19:47 05.05.2010

Re: Može li doći do podele Kosova?

Samo je pitanje - pošto?


Barter aranžman...
dragan7557 dragan7557 06:45 06.05.2010

Re: pošto-poto

Samo je pitanje - pošto?

Pa, poto.
cerski
jaksa scekic jaksa scekic 16:58 05.05.2010

Lepo sa vam rekao

jos 14 marta

Dodik: Podela Kosova jedino realna

U intervjuu podgoričkom „Danu“, Dodik je rekao da će Albanci vrlo teško vladati severom Kosova i ocenio da će u tom delu uvek biti nasilja i nestabilnosti i nikad neće biti demokratije.
„Podela Kosova je jedino dugoročno i trajno rešenje, koje je dobro i za Albance“, smatra premijer Republike Srpske.
Po njegovoj oceni, Srbiji treba dati satisfakciju kako bi mogla da kaže: „Evo, priznajemo.“
“Znam da crkva i mnogi ljudi u Srbiji ne misle tako, ali Srbija ne sme dozvoliti da zbog Kosova bude zarobljena još 50 godina“, kazao je Dodik ocenivši da je kosovski mit vekovima zarobljavao političku svest Srba.
Odgovarajući na pitanje da li postoji politička volja u Srbiji za ovakvo rešenje, Dodik je rekao da se „volja uvek stvori, ako se ide za rešenjima“.
„To rešenje još niko ne pominje, pa se i ne zna da li postoji volja za to. Sada vladaju emocije u duhu parole ’Ne damo Kosovo’, a nismo na Kosovu“, rekao je Dodik.
“Da sam u poziciji albanskih rukovodilaca, sever Kosova bih ponudio za trajni mir i razgraničenje sa Srbijom“, dodao je Dodik.


Nema sta ni da oduzmem, ni da dodam, sve ide u tom pravcu....a resice se u dvouglu Beograd-Washington, stim da se Washington jos uvek lomi iz hiljadu i jednog razloga, a Srbija cuti, gleda i merka.
sybil sybil 04:46 06.05.2010

Re: Lepo sa vam rekao

Da sam u poziciji albanskih rukovodilaca, sever Kosova bih ponudio za trajni mir i razgraničenje sa Srbijom“, dodao je Dodik.

Hoce Albanci da pregovoraju o severy Kosova, nema problema, ali zauzvrat traze da se jug Srbije gde su vecina Albanci pripoji Kosovu.
todor_vasic todor_vasic 21:54 06.05.2010

Re: Lepo sa vam rekao

Hoce Albanci da pregovoraju o severy Kosova, nema problema, ali zauzvrat traze da se jug Srbije gde su vecina Albanci pripoji Kosovu.


Ako bi sever Kosova pripao Srbiji,juzno od Ibra u enklavama bi ostalo priblizno isti broj Srba kao i Albanaca na jugu Srbije.Ti ljudi ( u obe drzave ) bi sluzili za prikazivanje multietnicnosti i multikulturalnosti zajednica,cisto da se i jedni i drugi pohvalimo kako smo otvorena drustva,kako je suzivot moguc.
sybil sybil 08:34 07.05.2010

Re: Lepo sa vam rekao

ako postoji reciprocitet kao sto kazete, onda ja jesam za podelu kosova, tj. da severni delovi pripadnu srbiji pod uslovom da srbija marginalizuje desnicarske organizacije i bia i pristupi u nato. sve ostalo nije realno. srbija moze da trazi podelu kosova bezuslovno, ali to se nece dogoditi.
loader loader 17:17 05.05.2010

Luft balon drvenih zidova

Podela Kosova znači priznanje nezavisnosti Kosova. Teško da će se to ovde progutati. Em političke kalkulacije , em silan narod koji Kosovo ipak ne bi da da, bez obzira što ništa konkretno u svrhu tog nedavanja ne bi da učini .
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:51 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

loader
Podela Kosova znači priznanje nezavisnosti Kosova. Teško da će se to ovde progutati. Em političke kalkulacije , em silan narod koji Kosovo ipak ne bi da da, bez obzira što ništa konkretno u svrhu tog nedavanja ne bi da učini .

podela kosova znači priznanje nezvisnosti istog,
ne verujem da će se to "teško ovde progutati"
i ne bih računala na "silan narod koji kosovo ipak ne bi da da"
nego mene brine ona priča o "destabilizaciji regiona" kojom prete oni kojima se ne svidja nova promena granica. onda opet srbi budu krivi itd...

mada, priznajem, možda nisam obkjektivna - odavde sve to izgleda malo drugačije
jaksa scekic jaksa scekic 17:58 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

ana_radmilovic
loader
Podela Kosova znači priznanje nezavisnosti Kosova. Teško da će se to ovde progutati. Em političke kalkulacije , em silan narod koji Kosovo ipak ne bi da da, bez obzira što ništa konkretno u svrhu tog nedavanja ne bi da učini .

podela kosova znači priznanje nezvisnosti istog,
ne verujem da će se to "teško ovde progutati"
i ne bih računala na "silan narod koji kosovo ipak ne bi da da"
nego mene brine ona priča o "destabilizaciji regiona" kojom prete oni kojima se ne svidja nova promena granica. onda opet srbi budu krivi itd...

mada, priznajem, možda nisam obkjektivna - odavde sve to izgleda malo drugačije


Ta podela nece ici preko noci, probude se ljudi, kad ono granica, sve ce to da traje, kako ja kazem-dugo,meko prizemljenje, a one teritorije sa srpskom vecinom koje budu ostale, imace visok stepen autonomije
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:15 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

ne verujem da će se to "teško ovde progutati"

I ja mislim..Pojavio bi se grupica obrazovaca i pokreta 1389, možda još hiljadu ljudi sa njima i to bi se nakon dreke od nekoliko dana samo od sebe ugasilo..
adam weisphaut adam weisphaut 18:57 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

ja mislim..Pojavio bi se grupica obrazovaca i pokreta 1389, možda još hiljadu ljudi sa njima i to bi se nakon dreke od nekoliko dana samo od sebe ugasilo..

Mislim da bi vecina ljudi osetila mesavinu olaksanja i ravnodusnosti..
loader loader 19:15 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

Kad rekoh "Teško da će se to ovde progutati. Em političke kalkulacije , em silan narod koji Kosovo ipak ne bi da da, bez obzira što ništa konkretno u svrhu tog nedavanja ne bi da učini . " upravo sam ovo poslednje imao na umu kao veoma važno za procenu reakcije. To je faktor koji bi možda uticao da sve prođe sa neznatnim posledicama.
Ipak, ne treba zaboraviti da je okosnica današnje politike, koja mnoge strasti miri - i Evropa, i Kosovo. Kad se ovo drugo skloni iz dnevnopolitičkog govora mnogi će u tome videti priliku da profitiraju. Dići će se, verovatno, silan glas demagoga i osvedočenih političkih profitera (naravno, taj njihov profit nije samo politički). A to seme se ovde veoma lako prima. Možda ne bi došlo do nekakvih nemira, ali bi u mnogome okrenulo društvenu usredsređenost sa kreacije na ponovnu, tihu destrukciju i mitomanski lelek, pokazivanje na izdajnike, pokazivanje na prošlost, pokazivanje na severoistok mape... Ne bi to bilo tako jednostavno. U svakom slučaju, puno energije bi koštalo. A nama svaki dan dragocen, jer ionako kasnimo 2-3 decenije, tehnološki, civilizacijski...

ana_radmilovic ana_radmilovic 19:28 05.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

jaksa scekic


Ta podela nece ici preko noci, probude se ljudi, kad ono granica, sve ce to da traje, kako ja kazem-dugo,meko prizemljenje, a one teritorije sa srpskom vecinom koje budu ostale, imace visok stepen autonomije

u stvari, ima smisla to što veliš :)

mada, kada je kosovo u pitanju ne bi me čudilo ni da se deo zemlje odvoji i poleti u nepoznatom pravcu. mislim, ovde ionako ne važi i zakon gravitacije tako da mi se (posebno kad sam ovde) svaka prognoza čini jednako mogućom i nemogućom.
petarjjj petarjjj 11:34 07.05.2010

Re: Luft balon drvenih zidova

Oni imaju stav da uzmu mi da ne damo ... auf.

Teško da bi i Solomon ovo rešio!
G r o f G r o f 21:18 05.05.2010

Može li doći do podele Kosova?

Ne...
Drago ne zbunjuj auditorijum izmišljenim pitanjima.
Kosovo je u celini i celosti srpsko, samo ne znam šta mu je u poslednje vreme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana