Društvo

Ko se bije, taj se voli...

Krugolina Borup RSS / 29.08.2010. u 22:00

Politika, ponedeljak, 30. avgust 2010.

Srbija razgovara: Postoji li poverenje između pacijenata i lekara  

Milica Nikolić-Urošević: Umesto "Prava pacijenata" - "Tucite lekara".
Branka Stamenković: Kao službena lica lekari su za mene policajci

srbija.jpg 

Sukob između ujaka dvogodišnje devojčice i lekarke u Urgentnom centru ponovo je otvorio pitanja koliko su poljuljani odnosi između pacijenata i zdravstvenih radnika i da li se izgubljeno poverenje može vratiti. Na ovo pitanje odgovor su pokušale da daju Branka Stamenković, pisac bloga, korisnik zdravstvenih usluga, poznata kao inicijator građanske inicijative "Majka hrabrost", i dr Milica Nikolić-Urošević, specijalista opšte medicine u beogradskom Domu zdravlja "Vračar" i potpredsednik Sindikata lekara i farmaceuta Srbije.

Politika: Koliko nedavni sukob u Urgentnom centru govori o duboko poremećenim odnosima između lekara i pacijenata?

Milica Nikolić-Urošević: Pre tri, četiri godine iz Ministarstva zdravlja je pokrenuta kampanja "Prava pacijenata". Problem je što naš narod ne čita onako kako je to napisano, nego su mnogi to pročitali kao: "Tucite vašeg doktora".

Branka Stamenković: Ne slažem se s tim. Kampanju "Prava pacijenata" sam doživela kao pomak nabolje, ali bih se složila da je sve ostalo na papiru.

Nikolić-Urošević: U većini slučajeva taj odnos je dobar, ali se razlikuje zavisno od nivoa zdravstvene zaštite. Osnovi problem u našem zdravstvu zbog koga je došlo do poremećaja poverenja je obezvređivanje zvanja i znanja doktora od strane Ministarstva zdravlja. Uniženi smo ovom platom. To daje pravo pacijentima i njihovim pratiocima da na nama iskaljuju svoj bes.

Politika: Da li su pratioci devojčice imali pravo da prisustvuju reanimaciji u Urgentnom centru?

Nikolić-Urošević: Ako se radilo o intenzivnoj nezi, gde je zaštita od infekcije najvažnija, apsolutno nije bilo mesta ni za koga drugog osim lekara.

Stamenković: Pitanje je zašto majka insistira da bude u sobi za reanimaciju kada decenijama unazad nikome nije to padalo na pamet. Nagađam da nema poverenja.

Nikolić-Urošević: Ali, ona nije zdravstveni radnik.

Stamenković: Ona je roditelj. Bila sam u pedijatrijskoj bolnici u Firenci gde je roditelj pored deteta sve vreme, ulazi s njim u operacionu salu, dok se ne uspava. Kada završe operaciju, roditelj ulazi da bude s detetom u trenutku buđenja. Niko od nas decenijama ranije, pa ni danas, ne ustaje ujutru iz kreveta i ne kaže: "Nemam šta da radim, idem malo u Urgentni centar da bijem doktore".

Nikolić-Urošević: Decenijama je bilo problema, ali se nije pričalo. U poslednje vreme, zahvaljujući medijima, najveći kriminalci koji siluju maloletnice označavaju se inicijalima, a doktori punim imenom i prezimenom, čak se objavljuju i fotografije.

Stamenković: Nisu krivi mediji, nego informatičko doba.

Politika: Da li su učestali napadi na lekare dovoljan razlog da se traži status službenog lica za zanimanje lekara?

Nikolić-Urošević: Insistiramo da se najbrže moguće donesu izmene ili dopune Krivičnog zakona koje bi svako delo napada na medicinsko osoblje u toku rada kvalifikovalo kao teško krivično delo i bilo u nadležnosti javnog pravobranioca.

Stamenković: Lekari nikako ne mogu dobiti status službenog lica. I bez statusa, pacijenti se osećaju obespravljeno i bespomoćno. Već imamo osećaj da lekari imaju stravičnu moć u svojim rukama. Ne samo da odlučuju o životu i smrti, nego postoji jedna opšta percepcija da ako imaš pare da potplatiš - živećeš, ako nemaš - nećeš.

Nikolić-Urošević: Ja to ne prihvatam.

Politika: Da li se lekari osećaju bespomoćno i obespravljeno?

Nikolić-Urošević: Obespravljeni smo i nemoćni sa svim zahtevima koje nam država nameće, a nemamo zaštitnika naših prava. Znanje, informacija jeste moć, ali se pitam zašto se niko ne žali na privatnike.

Stamenković: Ja idem i kod privatnog i kod državnog lekara. Nemam primedbe na privatne lekare. Kada sam odvela dete s temperaturom kod privatnika, pregled je trajao 45 minuta.

Nikolić-Urošević: Dajte nam više vremena za dostojanstveni pregled pacijenta. Nije problem vreme, nego nepoštovanje. Svako misli da može da nas napada.

Politika: Šta pacijent treba da uradi ako ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom?

Nikolić-Urošević: Postoji zaštitnik prava pacijenata, pa svako može da napiše šta je doktor loše učinio. U svakom slučaju, ne treba doktora da tuče.

Stamenković: Zaštitnici prava pacijenata služe samo za ukras.Pacijent ne može ništa da uradi.

Politika: Da li postoji način da se povrati poverenje na relaciji pacijent lekar?

Nikolić-Urošević: Tako će biti dok država bude održavala sadašnje stanje jer je najlakše kada se zavade ove dve strane. Imam utisak da je ministarstvo zauzelo takav stav da bi opravdalo besmisleno male plate doktora. Prava pacijenata stoje na papiru i nikako ne mogu da se ostvare.

Politika: Znači, povećanje minutaže za pregled pacijenta bi bar delimično rešilo problem?

Nikolić-Urošević: To sigurno znači više vremena za pacijenta kome bismo mogli sve da objasnimo. To bi bio početak.

Stamenković: Da biste povratili poverenje, vi morate da se otvorite. Ako ja hoću da budem pored mog deteta i da gledam šta mu vi radite, morate da me pustite da budem pored deteta. Ako ja tražim protokol od neke zdravstvene ustanove, oni meni moraju da daju taj protokol.

Nikolić-Urošević: Imate pravo na to.

Stamenković: Ali, to se ne dešava. Postoji zatvoren sistem i otpor prema tome.

Nikolić-Urošević: Zakon je regulisao i obaveze pacijenta, a ne samo pravo.

Politika: Da li je primereno da se lekari osećaju kao bogovi. Da li se vi osećate kao bog?

Nikolić-Urošević: Ne, ja se osećam kao rudar, a ne kao bog. Od početka do kraja, tako sam plaćena, tako sam tretirana.

Politika: Da li možda smatrate da su pacijenti ponekad previše zahtevni ili traže svoja prava?

Nikolić-Urošević: Zahtevni pacijenti su samo onda kada stignu od privatnog doktora, s gomilom preporučene terapije, sa 12, 13 lekova koje bih ja, pošto radim na opštoj medicini, trebalo da propišem. Ja kažem: "Izvinite, ali ja nisam pisar privatnog doktora koji usput nije stavio ni svoj pečat".

Stamenković: Pacijenti su previše obavešteni. Ako nemate vremena da mi odgovorite na sva moja pitanja, ja prihvatam da nemate vremena i da treba da vam daju više vremena.

Nikolić-Urošević: Treba vama da daju više vremena, a ne nama. To nam je zajednički interes. Dajte da se lekari bave medicinom, pacijentima, odnosnom prema pacijentu, a ne da gledaju i da kucaju u kompjuter.

Politika: Šta je osnovni razlog da dolazi ne samo do verbalnih sukoba, već i do nasilnih akata između pacijenata i lekara?

Nikolić-Urošević: Ja mislim da je osnovni razlog što imamo veliki uticaj izveštaja privatnih doktora koji nisu obavestili pacijenta šta se od lekova piše na recept, šta koliko košta, šta treba da uradi, kome treba da se javi.

Stamenković: Razlog je nedostatak jasnih pravila, pisanih protokola. Niko nije odgovarao za grešku.

Nikolić-Urošević: Mi insistiramo na protokolima lečenja, to nam je zajednički interes.

Politika: Mislite da su se ljudi u Urgentnom centru potukli jer nije bilo pisanih pravila?

Nikolić-Urošević: Ne, već zbog toga što je neko bio bahat.

Stamenković: Većina lekara je dobra, ali više nego u drugim strukama među lekarima ima bahatih i arogantnih.

Nikolić-Urošević: Ja se ne slažem. Ja ne pričam o istim bahatostima. Ja ovde ne pričam čak ni o majci, već o rođaku. Pričam o bahatosti ljudi koji dolaze, pratilaca, ne o bahatosti doktora.

Stamenković: Recite mi da li je ovo bahato ponašanje. Dovedem dete od šest meseci na redovan ultrazvučni pregled kukova. Ulazim u ordinaciju, lekarka ne kaže ni dobar dan, pregleda dete i ode ka vratima, izgovarajući: "Kontrola za šest meseci". Ja se usudim da kažem: "Da li je sve u redu?". Ona kaže: "Jeste". Ja pitam: "A zašto onda kontrola za šest meseci?". U tom trenutku se ona pretvara u aždaju koja bljuje vatru u kaže: "Pa ako ćete tako da se ponašate, majka, ne morate uopšte više da ga dovodite. U stvari, najbolje da ga više i ne dovodite". I izlazi. Ja u tom trenutku krećem za njom da joj svašta kažem. Ona bi na moje reči odgovorila ne znam čime i došlo bi do tuče. Ko je tu bio bahat: ona ili ja?

Nikolić-Urošević: Ja to ne bih nazvala bahatošću. Bahatost je nešto drugo, da vas je nazvala svakakvim imenima. To je nedostatak komunikacije.

Stamenković: Zar to nije uskraćivanje informacije na koju ja imam pravo?

Nikolić-Urošević: Slažem se. Ali, nije bahatost. Lekar treba da se nauči da ne uskraćuje informacije.

Stamenković: A vi ne možete da shvatite da se ja u toj situaciji osećam bespomoćno i obespravljeno. Šta ja mogu da uradim u takvoj situaciji?

Nikolić-Urošević: U svakom slučaju ne da napadnete doktora. Komunikacija je dvosmerna ulica. Vi stalno očekujete od nas da budemo stalno nasmejani.

Stamenković: Naravno, ja vas plaćam za to.

Nikolić-Urošević: Izvinite, molim vas, ovo je ključna rečenica. Koliko ova država plaća lekare? Najčešća rečenica koju nam kažu je: "Ja vas plaćam". Ko me plaća da stalno budem na ivici da budem pretučena, maltretirana, da budem nazivana raznim imenima u svojoj ordinaciji? Ako vam lekarka nije rekla dobar dan to je odraz nevaspitanja, a ne bezobrazluka.

Stamenković: I onda ja sa tim što mi je nažvrljala dođem kući i počnem da "guglam" po Internetu, pošto mi ona nije dala informaciju.

Nikolić-Urošević: Kako vam nije dala? Rekla vam je da je sve u redu. I da dođete za šest meseci.

Stamenković: Ali, nije mi rekla zašto da dođem ponovo za šest meseci.

Nikolić-Urošević: Ne možete da kažete ni da je bahata, ni da je bezobrazna. I ja imam možda neke komentare na svoje kolege, ali je činjenica da ne možemo pojedinačnim slučajevima da karakterišemo sve ljude.

Stamenković: To je samo primer kako se nepoverenje rađa.

Nikolić-Urošević: Informacija mora da postoji i ja se potpuno slažem s vama. Moramo da naučimo lekare da prenose informacije.

Stamenković: Ko treba da uči lekare o tome da li rade pogrešno, ja ne znam, ako treba mi ćemo i da vas bijemo da vas motivišemo.

Nikolić-Urošević: Nemojte da nas bijete jer to tek nije u redu. Upravo zbog toga ćemo da tražimo dopunu Krivičnog zakona. Zakon mora prvo da reguliše šta je lekarska greška, pa protokole lečenja što će štititi i nas i vas.

Stamenković: Ako dobijete status službenog lica ja više neću moći da vas gledam kao lekare već ću vas gledati kao policajce.

Nikolić-Urošević: Mi zato i ne tražimo status službenog lica kao policajci, već tražimo dopunu Krivičnog zakona.

Stamenković: Tražite moć. I dalje će biti tuča. Ništa to neće sprečiti tuče. Još će možda pogoršati stvari. Ne daj bože da sutra čujem da je ubijen lekar. Da li vi shvatate da to produbljava jaz?

Nikolić-Urošević: U čemu je razlika ubijen lekar ili ubijen čovek na ulici. Ubijen je čovek, nije bitno čime se bavi.

Politika: Da li stvarno mislite da će jednog dana doći do toga da pacijent ubije lekara?

Stamenković: Ja se nadam da neće.

Nikolić-Urošević: Ako se nastavi ovako, hoće.

Politika: Mislite li da su tako narušeni odnosi između lekara i pacijenata?

Stamenković: Odnosi su jako narušeni. Pogledajte dve godine unazad. Sve više i više je stvari. Imali ste aferu "Bubreg", "Kraba", "300 evra za operaciju pacijenta"... To i pacijentima uliva poverenje da nešto može da se promeni.

Nikolić-Urošević: Šta?

Stamenković: Pod jedan, da postoje jasna pravila, pod dva - da se otvorite i prestanete da budete bahati i da skrivate informacije.

Nikolić-Urošević: Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.

Stamenković: Sa statusom službenog lica nećete dobiti poštovanje koje želite. Dobićete strah pacijenata.

Autori: Olivera Popović - Danijela Davidov-Kesar

 



Komentari (255)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 22:02 29.08.2010

hvala za ovo

ne bih sama nasla u novinama.

Stamenković: Ko treba da uči lekare o tome da li rade pogrešno, ja ne znam, ako treba mi ćemo i da vas bijemo da vas motivišemo.

Ju!
sentinel26 sentinel26 22:34 30.08.2010

Je li ovaj tekst podrška nasilju?

Stamenković: Ko treba da uči lekare o tome da li rade pogrešno, ja ne znam, ako treba mi ćemo i da vas bijemo da vas motivišemo.


Ljekare mogu učiti samo stručniji i sposobniji ljekari, a nikako siledžije, novinari i pacijenti..!

O batinama kao sredstvu motivacije ne bih, ima tu stručnjaka koji su ih primjenjivali.

Napolje sa nasiljem iz zdravstvenih i drugih ustanova.

Svi koji probleme pokušavaju rješavati nasiljem kao u konkretnom slučaju moraju odgovarati i nijesu za sažaljenje već za osudu.

Intervju je uradjen kao da ga je naručio sam doživotni ministar zdravlja, 3:0 za ministra tj. za dalje održavanje bolesnog sistema zdravstva.

Kakva pitanja takvi i odgovori.
Bahatih i nevaspitanih ima i u zdravstvu i u prosveti i medju novinarima a u državnoj administraciji najviše.

Ovim razgovorom sa doktorkom i ovom diskusijom na blogu stanje neće biti popravljeno, samo će neka pražnjenja možda biti nekome od koristi.

Kompletan sistem zdravstva ne valja, privatnu praksu izjednačiti sa državnom.

Nikakav status "službenih lica" zdravstvu nije potreban, a mislim da nije ni moguć, a poslije njih javiće se i prosveta i drugi.

Bolje je rješenje da se u Krivičnom zakoniku poveća broj krivičnih djela koja se gone po službenoj dužnosti.

Neodgovorno je nemaran odnos pojedinih zdravstvenih radnika dovoditi u vezu sa njihovim platama, bez obzira što je izazvana, doktorka nije smjela to da povezuje.

Pitanje prava rodbine pacijenata i njihova pravovremena informisanost nijesu u rukama pojedinih ljekara nego zdravstvenog sistema, to treba da im piše u opisu radnog mjesta.

*************************
Prije dvije godine vodjena je u Beogradu (i ovdje na blogu ) hajka za smjenu direktorke DZ N.Beograd i voljom gradonačelnika i uz stručnu asistenciju odbornika ona je smijenjena.

Malo prije toga "povoda" i njene smjene, poslije infarkta za vrijeme boravka u ordinaciji mojeg ljekara, a slučajno je naišla jedna (druga ) doktorka iz DZ N.Beograd. Van radnog vremena se zadesila tu i strpale su me u njena kola, odvezla me pravo u bolnicu najvećom brzinom kojom je mogla.
Ne prima mito i ne žali se na platu (veoma pouzdana i provjerena informacija )...

Preporučujem, ne mogu braniti, da ne "bijete" ljekare, trebaće vam, i protivzakonito je, a nije ni ljudski, nije ..., nije ...
cult cult 23:03 30.08.2010

Re: Je li ovaj tekst podrška nasilju?

Stamenković: Ko treba da uči lekare o tome da li rade pogrešno, ja ne znam, ako treba mi ćemo i da vas bijemo da vas motivišemo.


je li ovaj tekst podrška nasilju?


Ne samo podrška, već i poziv na nasilje.
Sigurno će se naći bar nekoliko labilnijih čitalaca ovog teksta koji će ovo "ako treba, mi ćemo i da vas bijemo" uvrstiti u svoje potencijalne reakcije u slučaju nezadovoljstva lekarom. Čudi me da novinarka Politike ovo nije izbacila. Ipak, što neko dole reče, Politika nije Kurir.
b92fmember b92fmember 07:46 31.08.2010

Re: Je li ovaj tekst podrška nasilju?


Preporučujem, ne mogu braniti, da ne "bijete" ljekare,


osim ako vam ne traze mito.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:54 01.09.2010

Re: Je li ovaj tekst podrška nasilju?

meni ova sa leve fotografije vec samim svojim izgledom uliva nepoverenje.
libkonz libkonz 22:20 29.08.2010

e

Sve si bolja!
Svaka čast za odgovore.
cbronson cbronson 22:33 29.08.2010

bravo branka



Nikolić-Urošević
Ako vam lekarka nije rekla dobar dan to je odraz nevaspitanja, a ne bezobrazluka.
ne, to nije znak ni nevaspitanja ni bezobrazluka - to je znak da me lekarka ne postuje, ni kao pacijenta, ni kao ljudsko bice.
postavljam onda pitanje - kako ce da me leci ako me ne dozivljava ni kao pacijenta ni kao ljudsko bice?
Nikolić-Urošević
Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.
ja ovo stvarno ne razumem. pa taj privatnik je od svog novca sazidao zgradu, kupio opremu, pribavio dozvole i poceo sa radom, uz cenovnik naravno.
a ovi drzavni su dosli u opancima, skolovali se o trosku drzave, stazirali o trosku drzave, rade na opremi koju je kupila drzava, rade u objektima koje je kupila drzava. pa sta je tu onda njihovo da bi mogli da naplacuju onima koji su sve to vec svojim izdvajanjem kupili? ima li njihovom bezobrazluku kraja?
navucite im opet opanke u kojima su dosli i vratite ih tamo odakle su dosli!
evo im i otpremnine
strenum strenum 22:47 29.08.2010

Re: bravo branka

cbronson

Nikolić-Urošević
Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.
ja ovo stvarno ne razumem. pa taj privatnik je od svog novca sazidao zgradu, kupio opremu, pribavio dozvole i poceo sa radom, uz cenovnik naravno.
a ovi drzavni su dosli u opancima, skolovali se o trosku drzave, stazirali o trosku drzave, rade na opremi koju je kupila drzava, rade u objektima koje je kupila drzava. pa sta je tu onda njihovo da bi mogli da naplacuju onima koji su sve to vec svojim izdvajanjem kupili? ima li njihovom bezobrazluku kraja?
navucite im opet opanke u kojima su dosli i vratite ih tamo odakle su dosli!
evo im i otpremnine


S tim sto bih ja dodala da privatnici imaju i mnogo vece rizike, jer ne mogu da znaju koliko ce koji mesec imati pacijenata, nekada njihov prihod ne predje drzavnu lekarsku platu. A da ne pricam koliko godina moraju da rade kvalitetno, da se stalno usavrsavaju i nadogradjuju od svojih para da bi se za njih proculo!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:59 29.08.2010

Re: bravo branka

Brisala sam komentare koje smatram suvišnim za suštinu diskusije.
scabies scabies 23:03 29.08.2010

Re: bravo branka

navucite im opet opanke u kojima su dosli i vratite ih tamo odakle su dosli!

Genijalno! Idući tvojom logikom dolazimo do toga da lekari koji nisu imali nikakve veze sa opancima i nisu imali izbora nego da se školuuju o trošku budžeta (koji su i sami punili koliko i ti) imaju puno pravo da se sa istim prezirom ophode prema svima koji imaju manje novca, obrazovanja, pedigrea, čega god od njih. Da nije tužno ovo što pišeš, smejala bih ti se.
cbronson cbronson 23:08 29.08.2010

Re: bravo branka

S tim sto bih ja dodala da privatnici imaju i mnogo vece rizike, jer ne mogu da znaju koliko ce koji mesec imati pacijenata, nekada njihov prihod ne predje drzavnu lekarsku platu. A da ne pricam koliko godina moraju da rade kvalitetno, da se stalno usavrsavaju i nadogradjuju od svojih para da bi se za njih proculo!!!

jasno, sav rizik biznisa je prisutan.
uz sve medicinske vestine, lekar sa privatnom praksom mora da uci i vestine menadzmenta, marketinga...
a ne ovi sto hoce velike plate i da im drzava dovozi pacijente kamionima kao stoku, a ta stoka vec sve platila iz svog dzepa, i taj beli mantil i one klompice i sluskice...
kako bih ja voleo da ih razhebem bez milosti samo da sam nedelju dana tmilosavljevic the vechiti. i sve te pilulice sto se nabavljaju zbog lobiranja proizvodjaca, to bi im sve dao da progutaju odjednom, bez vode.
cbronson cbronson 23:18 29.08.2010

Re: bravo branka

Genijalno! Idući tvojom logikom dolazimo do toga da lekari koji nisu imali nikakve veze sa opancima i nisu imali izbora nego da se školuuju o trošku budžeta (koji su i sami punili koliko i ti) imaju puno pravo da se sa istim prezirom ophode prema svima koji imaju manje novca, obrazovanja, pedigrea, čega god od njih. Da nije tužno ovo što pišeš, smejala bih ti se.

???????????
oni koji imaju novca su se oduvek tako i odnosili prema onima koji nemaju novca?
ovde se radi o pljacki drzavne imovine. oni koji nisu imali nista osim volje da zavrse medicinu sada bi da naplacuju veoma skupo svoje usluge onima koji su im obezbedili skolovanje, staziranje, radno mesto, zgrade, opremu...
oni koji su imali novca morali su da zavrse drzavni medicinski fakultet, to je tacno, ali sa svojim novcem mogu da otvore privatne klinike i da posluju onako kako umeju. od tog svog poslovanja, ukoliko je uspesno mogu da isplacuju i velike plate.
da rezimiramo - kada je vlasnik kapitala drzava, onda drzava odredjuje plate.

kada je vlasnik kapitala privatnik, onda on odredjuje visinu plate.

i drzava i privatnik ocekuju od svojih zaposlenih da savesno i predano obavljaju svoj posao.
scabies scabies 23:55 29.08.2010

Re: bravo branka

kako bih ja voleo da ih razhebem bez milosti samo da sam nedelju dana tmilosavljevic the vechiti. i sve te pilulice sto se nabavljaju zbog lobiranja proizvodjaca, to bi im sve dao da progutaju odjednom, bez vode.
Krugolina, da li je moguće da tebi ovakav komentar ne bode oči? Da li je moguće da ove iz Laze puste odma' za kompjuter i da na to još niko ne reaguje???
Mislim da bi bilo lepo i civilizovano da bude obrisan. Sem ako ne želiš da pošalješ poruku da ti ne smeta i da se slažeš. Ne bi me iznenadilo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:59 29.08.2010

Re: bravo branka

Krugolina, da li je moguće da tebi ovakav komentar ne bode oči?


Stil mi bode oči taman koliko mi i Cult-ov stil bode oči.
Ali trudim se da čujem šta je rečeno, a ne kako je rečeno.
Čini mi se da je ovde rečeno nešto otpriike: "E, kad bi mi neko dao da budem ministar zdravlja samo nedelju dana, uveo bih nešto reda. Poradio bih pre svega na korupciji."
scabies scabies 00:05 30.08.2010

Re: bravo branka

Stil mi bode oči taman koliko mi i Cult-ov stil bode oči.
Ok, tvoj blog, možeš kako hoćeš...
Ali reći da ovo liči na Cultov stil je potpuno netačno. Ili bar ja nikad nisam imala priliku da vidim da je Cult vulgaran i agresivan u svojim komentarima.
scabies scabies 00:09 30.08.2010

Re: bravo branka

Čini mi se da je ovde rečeno nešto otpriike: "E, kad bi mi neko dao da budem ministar zdravlja samo nedelju dana, uveo bih nešto reda. Poradio bih pre svega na korupciji."
Hahahaha
"Da ih razjebem" se odnosilo na sistem, kažeš?
Ovaj blog je uvek bio mesto za samoterapiju nekim ljudima, čemu kvariti tradiciju?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:13 30.08.2010

Re: bravo branka

"Da ih razjebem" se odnosilo na sistem, kažeš?


Ne.
Odnosilo se na one za koje je tzv. ministar zdravlja rekao da će da ih nabije na kolac.
skener92 skener92 00:16 30.08.2010

Re: bravo branka

Krugolina, da li je moguće da tebi ovakav komentar ne bode oči? Da li je moguće da ove iz Laze puste odma' za kompjuter i da na to još niko ne reaguje???
Mislim da bi bilo lepo i civilizovano da bude obrisan.



bilo bi lepo i civilizovano da ovo nisi napisala.
scabies scabies 00:18 30.08.2010

Re: bravo branka

Ne.
Odnosilo se na one za koje je tzv. ministar zdravlja rekao da će da ih nabije na kolac.
I ako se sećaš i tada sam bila zgranuta. Sada sam zgađena.
Ali ako dotičnom komentatoru takve fantazije smanjuju napetost, anksioznost, probleme sa potencijom... slobodno nek' nastavi.
scabies scabies 00:24 30.08.2010

Re: bravo branka

bilo bi lepo i civilizovano da ovo nisi napisala.
Reče osoba koja je u odgovoru meni (na blogu koji je pisala Spartanka_Afrodita, pre skoro 2 godine) pominjala muški polni organ. I taj komentar je bio izbrisan, iako se ovde očigledno svašta toleriše.
skener92 skener92 00:34 30.08.2010

Re: bravo branka

scabies
bilo bi lepo i civilizovano da ovo nisi napisala.
Reče osoba koja je u odgovoru meni (na blogu koji je pisala Spartanka_Afrodita, pre skoro 2 godine) pominjala muški polni organ. I taj komentar je bio izbrisan, iako se ovde očigledno svašta toleriše.



???

pre nekog vremena si (mrzi me da trazim) protestovala sto je neko psihijatrijsku bolnicu nazvao 'ludara' (i bila si u pravu). na cini li ti se da je ovo sto si veceras napisala kontradiktorno?



maca22 maca22 00:39 30.08.2010

Re: bravo branka

skener92
pre nekog vremena si (mrzi me da trazim) protestovala sto je neko psihijatrijsku bolnicu nazvao 'ludara' (i bila si u pravu). na cini li ti se da je ovo sto si veceras napisala kontradiktorno?

Nije kontradiktorno. I tada je neke likove (ne secam se sad koga) proglasila da pripadaju zdravstvenoj instituciji zatvorenog tipa. Jel se dobro secam Scabi? :)
scabies scabies 00:39 30.08.2010

Re: bravo branka

pre nekog vremena si (mrzi me da trazim) protestovala sto je neko psihijatrijsku bolnicu nazvao 'ludara' (i bila si u pravu). na cini li ti se da je ovo sto si veceras napisala kontradiktorno?
Meni ne. Psihijatrijski bolesnici nisu ludaci, ali ne može se reći da nemaju problema sa psihičkim zdravljem. Konstatovati da neko ima psihijatrijski problem nije uvreda.
A to što neki reč Laza čitaju kao ludara, nije moj problem.
I, da, najveći broj psihijatrijskih bolesnika jesu fini i pristojni ljudi.
cbronson cbronson 09:36 30.08.2010

Re: bravo branka

scabies
Krugolina, da li je moguće da tebi ovakav komentar ne bode oči? Da li je moguće da ove iz Laze puste odma' za kompjuter i da na to još niko ne reaguje???

ja vas licno nisam vredjao. a umem. mnogo efektnije nego sto to vi cinite.
Ali ako dotičnom komentatoru takve fantazije smanjuju napetost, anksioznost, probleme sa potencijom... slobodno nek' nastavi.
draga scabies, tako ljubazan poziv sa vase strane nikako necu odbiti i svakako da cu nastaviti. zakljucujem i da vam se vec dopadam... razmisljajuci o mojim komentarima u istoj recenici pominjete i potenciju i poziv da nastavim... i to bas tim redom.
kru
Ali trudim se da čujem šta je rečeno, a ne kako je rečeno.

to je osobina koja krasi svaku inteligentnu osobu.
Čini mi se da je ovde rečeno nešto otpriike: "E, kad bi mi neko dao da budem ministar zdravlja samo nedelju dana, uveo bih nešto reda. Poradio bih pre svega na korupciji."
ne samo nesto reda, mnogo reda. i ne bih radio samo na korupciji. a sasvim ozbiljno bih razmotrio i zahteve za povecanjem plata i promenama zakona. najpre plate. sta lekarima predstavljaju dezurstva? priliku da sede kod kuce ili negde u blizini radnog mesta i da se po potrebi odazovu. takvu potrebu procenjuje, mozes misliti, dezurna sestra.
i dalje plate. koliko traju tzv. lekarske pauze? koliko traju tzv. vizite?
a sada rad, efektivni i kvalifikacije i strucnost. kada sve nabrojano oduzmem i dodam, ako ima sta za dodavanje, ispada da je plata vise nego dovoljna za vreme provedeno u efektivnim radnim casovima. i vise od toga.
sto se tice kvalifikacija i strucnosti, to je tek posebna prica. lekari kod nas uveliko mistifikuju svoje znanje i strucnost pribegavajuci oprobanoj taktici na ovim prostorima, a to je taktika - veo tajne. oni sebe predstavljaju cuvarima tajni koje nisu dostupne obicnim smrtnicima koji se lece. veoma cesto dobra komunikacija izmedju lekara i pacijenta ne postoji zbog lekarske nesigurnosti po pitanju dijagnoze. lekar nije siguran u sebe i svoje znanje i zato cutanjem izaziva osecaj misticnog kod pacijenta, umesto da u sto kracem roku, zavisno od vrste problema, pacijentu saopsti dijagnozu i mere koje namerava da preduzme. veoma cesto zbog nestrucnosti lekari se oslanjaju na misljenje drugih lekara, kolega, koji imaju nesto vise znanja i iskustva. da ne pominjemo one koji su preko veze zavrsilii medicinu i sada lece ljude.
na kraju bih se osvrnuo na krugolinin primer iz ordinacije koji u tekstu pominje - nekada je lepa i topla rec upucena pacijentu delotvornija od bilo kakvog leka ili terapije.
malasneki malasneki 10:48 30.08.2010

Re: bravo branka

Nikolić-Urošević: Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.

uhvatila se za plate i ne pusta... zar joj je potrebna veca plata da bi bila ljubazna, nasmesena i posvecna poslu koliko pristojnost i zvanje zahtevaju?
antonacci antonacci 11:12 30.08.2010

Re: bravo branka

malasneki
Nikolić-Urošević: Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.

uhvatila se za plate i ne pusta... zar joj je potrebna veca plata da bi bila ljubazna, nasmesena i posvecna poslu koliko pristojnost i zvanje zahtevaju?


Verovatno da. Ne kažu džabe "koliko para - toliko muzike".

Ono što mene, doduše, fascinira kod nekih lekara jeste što uopšte rasipaju energiju na to da se nadlajavaju sa pacijentima. Nije li prosto lakše odgovoriti na pitanje?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:14 30.08.2010

Re: bravo branka

uhvatila se za plate i ne pusta... zar joj je potrebna veca plata da bi bila ljubazna, nasmesena i posvecna poslu koliko pristojnost i zvanje zahtevaju?

nažalost, to je tačno. ljubazniji su zadovoljniji ljudi a ako neko odlazi na dobro plaćen posao, onda ima veći motiv da bude ljubazan. nije to samo tako u zdravstvu, važi za sve.

e sad, postoje bazično nevaspitani ljudi (i većina ih radi na GAKu ). kad se setim svojih pregleda tamo...jbt, sve govore latinski, dernjaju se ako ne legneš "kako treba" i ako pitaš "a šta je to (neki latinski izraz koji ponavljaju i kažu da-ga-nema-tu-gde-ga-traže-u-meni)" i tražiš bilo kakvo objašnjenje, dobiješ gomilu latinskih izraza (ako imaš sreće da ih uopšte dobiješ) te je najbitnije u tom trenutku na vreme uključiti portable audio-recorder, kasnije sve zapisati i odneti svom ginekologu na dešifrovanje...ili guglu na srč.

takođe, zašto mi ginekolog u privatnoj praksi pri tzv. vaginalnom ultrazvuku prvo kaže kako pregled izgleda pa mi u toku pregleda govori šta vidi, a na GAK-u toga nema? ko im je zabranio da izgovore dve yebene rečenice? da li dve yebene rečenice koštaju par desetina evra više?! pričanje se posebno plaća?! give me a fucking break! i sad da zamislimo da je oda od strane države tretirana kao i policajac.

kad se već pominju protokoli, moja mama je prošle godine ležala na VMA 7 dana i posle 2 tražila svog doktora (koji je načelnik za to odeljenje...) i pojavila se doktorka vrlo neprijatna u fazonu "možete mene sve da pitate, zašt da zovete njega?!". ?!?!?! tek Kasnije, kada je mama shvatila da je sestra moje snaje najbolja prijateljica sa tom nadrndanom lekarkom, onda joj je posvećena pažnja i te ONDA joj je objašnjeno da je ta lekarka zadužena kao glavna na odeljenju a da načelnik (glavni doktor moje mame) dolazi u vizitu 2x nedeljno.
šta da mi je snaja neka druga? ko i kada treba da objasni koji je lekar za šta zadužen? ili da gledamo u pasulj?

ako se lekarima da to što traže, biće sve mnogo gore!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:16 30.08.2010

Re: bravo branka

Ono što mene, doduše, fascinira kod nekih lekara jeste što uopšte rasipaju energiju na to da se nadlajavaju sa pacijentima. Nije li prosto lakše odgovoriti na pitanje?

maca22 maca22 11:25 30.08.2010

Re: bravo branka

malasneki
Nikolić-Urošević: Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.

uhvatila se za plate i ne pusta... zar joj je potrebna veca plata da bi bila ljubazna, nasmesena i posvecna poslu koliko pristojnost i zvanje zahtevaju?

NE! Njoj treba veca plata bi je pacijenti vise postovali.
malasneki malasneki 11:36 30.08.2010

Re: bravo branka

maca22
malasneki
Nikolić-Urošević: Bahatost ne postoji kao što ni korupcija ne postoji generalizovano. Kada budemo imali isti status i plate kao privatnici, pacijenti će nas mnogo više poštovati.

uhvatila se za plate i ne pusta... zar joj je potrebna veca plata da bi bila ljubazna, nasmesena i posvecna poslu koliko pristojnost i zvanje zahtevaju?

NE! Njoj treba veca plata bi je pacijenti vise postovali.

pa to, valjda se postuje covek koji tebe postuje i normalno se ophodi, a ne onaj koji je bogatiji... jbt pa nije to spanska serija gde se bogatima klanjaju cim ih vide...
maca22 maca22 11:41 30.08.2010

Re: bravo branka

To je srpska serija - ako imas veliku platu i status sluzbenog lica ima da te postuju.
Kao onaj u Djekni: "sluzbe mi moje"
malasneki malasneki 11:49 30.08.2010

Re: bravo branka

maca22
To je srpska serija - ako imas veliku platu i status sluzbenog lica ima da te postuju.
Kao onaj u Djekni: "sluzbe mi moje"


bogumi jes'
niccolo niccolo 12:06 30.08.2010

Re: bravo branka

da li dve yebene rečenice koštaju par desetina evra više?!

A pa nije to toliko zbog par desetina evra više, nego ako ti se ne svidi taj privatnik ti odeš kod drugog, pa on mora da se trudi da ti bude što je moguće prijatnije kod njega da ne bi otišla kod drugog...Državni u najvećoj meri i dalje imaju monopol (jer mnogi ne mogu da plaćaju preglede kod privatnika)...
antioksidant antioksidant 12:11 30.08.2010

Re: bravo branka

A pa nije to toliko zbog par desetina evra više, nego ako ti se ne svidi taj privatnik ti odeš kod drugog, pa on mora da se trudi da ti bude što je moguće prijatnije kod njega da ne bi otišla kod drugog...

а и што су нељубазнији и што је већа гужва то више пацијената одлази код истих лекара у "приватну праксу"
maca22 maca22 22:24 03.09.2010

Re: bravo branka

skener92
scabies
bilo bi lepo i civilizovano da ovo nisi napisala.
Reče osoba koja je u odgovoru meni (na blogu koji je pisala Spartanka_Afrodita, pre skoro 2 godine) pominjala muški polni organ. I taj komentar je bio izbrisan, iako se ovde očigledno svašta toleriše.



???

pre nekog vremena si (mrzi me da trazim) protestovala sto je neko psihijatrijsku bolnicu nazvao 'ludara' (i bila si u pravu). na cini li ti se da je ovo sto si veceras napisala kontradiktorno?

Joj ovu triviju zaboravih.
Sad cu ja tri znaka pitanja: ??? :)

Ne znam na sta mislite, mozda je to neki drugi post, ali ako mislimo na isto, niko nije upotebio rec 'ludara' koja je markirana potcenjivackim osecanjima. Vec 'ludnica' koja je nemarkirana na takav nacin, ali nije politcki korektna u zavisnosti ko je upotrebi, i u kom kontekstu. Te je cisto licemerje, a bogami i tesko poturanje spocitavati nezlonamernom laiku taj termin.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:15 29.08.2010

Re: poverenje

Ponovo brisala par komentara.

Molim vas, hajde da pokušamo da se usresredimo na suštinu - na ono što je rečeno. A ne na činjenicu da se, recimo, lično nisam farbala od januara.
maca22 maca22 23:22 29.08.2010

Re: poverenje

Sustina je da oni hoce povisicu. I to je sve. A mozda mi sustina i izmice, jer mi zena vrluda u prici.

Istina da im treba vise vremena za pacijenta, i da bi mozda trebalo da je zaposleno vise lekara koje treba platiti, za sta verujem da ima novca u fondu, ali taj fond je zlatna koka, i koliko citamo, s tim novcem se svasta desava.

A nije tacno da je u privatnom delu sve med i mleko jer na primer citamo ovo
http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/skandal-beoklinika-ponovo-leci-47636.php

Mozes da stavis kanu, ako ne volis farbu. :)
jacHa. jacHa. 23:28 29.08.2010

Re: poverenje

makni slike iz teksta
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:26 30.08.2010

Re: poverenje

makni slike iz teksta

a zašto? šta se koga tiče kako ko izgleda?? tema je nešto sasvim drugo.
cult cult 23:47 29.08.2010

This time, next year

pošaljite Hansela.

Bolje bi zastupao vaša prava. Argumentovanije, konciznije.
Ovo sve nešto zbrda-zdola.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:50 29.08.2010

Re: This time, next year

pošaljite Hansela.


Slažem se.
Hansel i Scabi.
Tzv. "otesana" kombinacija.
Za razliku od mene i tebe "neotesanih", ebi ga.

EDIT: Kad malo bolje razmislim, valjda ćemo do "this time, next year" da rešimo problem??!!
maca22 maca22 23:50 29.08.2010

Re: This time, next year

Pa da, Krugolina je opsirna, Hanselovi postovi i elaboracija su u kratki u tri reci. :)
cult cult 00:03 30.08.2010

Re: This time, next year

realno, ova sto je "priredjivala" intervju ti je naklonjena. Vidi se po poslednjoj recenici. Poklonila ti je "zaključak" koji treba da odjekuje u glavama čitalaca.
Enivej, dr je u ovom haotičnom razgovoru bila bolja. Uglavnom ti je izbila "sluzbeno lice" argument iz ruku više puta. Vidi se da je čitala Hanselov blog i priključenija, tj. komentare. Spremila se. No, nebitno. Ceo intervju zvuči kao da ste se ušibali kofeinom pre toga.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:12 30.08.2010

Re: This time, next year

cult
realno, ova sto je "priredjivala" intervju ti je naklonjena. Vidi se po poslednjoj recenici. Poklonila ti je "zaključak" koji treba da odjekuje u glavama čitalaca. Enivej, dr je u ovom haotičnom razgovoru bila bolja. Uglavnom ti je izbila "sluzbeno lice" argument iz ruku više puta. Vidi se da je čitala Hanselov blog i priključenija, tj. komentare. Spremila se. No, nebitno. Ceo intervju zvuči kao da ste se ušibali kofeninom pre toga.


Jel' mogu da te pitam nešto?

Kakvo je tvoje mišljenje, da li je primer koji sam u intervjuu dala kao primer bahatosti doktorke, po tebi bahatost ili nije?

Meni je to bio totalni šok tokom intervjua, kada je dr Nikolić-Urošević rekla da to nije bahatost. Iskreno sam se zapanjila. Smatrala sam da je to par-ekselans primer bahatosti.

Posle sam se, pravo da ti kažem, preispitivala. Da li je moguće da to nije bahatost, i da to samo ja doživljavam kao bahatost? Da li je moguće da lekari i pacijenti imaju tako različite poglede na iste stvari?
cult cult 00:13 30.08.2010

Re: This time, next year

Za razliku od mene i tebe "neotesanih"

Sad tek videh edit.
Zanimljiva percepcija.
Beauty is in the eye of the beholder, što kaže naš narod.
maca22 maca22 00:20 30.08.2010

Re: This time, next year

Moje misljenje (mada nisam pitana:) je da je ono u pocetku primer bahatosti, a kasnije sta je rekla - bezobrazluka.
cult cult 00:30 30.08.2010

Re: This time, next year

Da li je moguće da to nije bahatost, i da to samo ja doživljavam kao bahatost? Da li je moguće da lekari i pacijenti imaju tako različite poglede na iste stvari?


Ovako kako si opisala, da, zvuči bahato.
Ti, zabrinuta majka, zabrinutim tonom, gotovo u pola glasa, čak sa malo izvinjavajućom notom, postavljaš pitanje.
Ona iz čista mira prosipa salvu apsolutno ničim izazvanog, jel, besa.
Potpuno nadrealno. Nerealno. Whatever...
Zo, ako je to tako bilo, onda je to vrlo nepristojno i bahato.

Da li je moguće da lekari i pacijenti imaju tako različite poglede na iste stvari?

Poslednja stvar na koju bih podelio svet je na lekare i pacijente.
Hm. Da nisi ti malo previše u ovoj priči...
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:38 30.08.2010

Re: This time, next year

Enivej, dr je u ovom haotičnom razgovoru bila bolja.


Nije to bilo takmičenje ko će biti bolji. To je bio razgovor, jer kad postoji neki problem, razgovor je osnova da se on razume, kao prvo, a potom i reši.
Da je sreće da je više ovakvih razgovora između lekara i pacijenata.

Vidiš li ti da smo se dr i ja u par stvari totalno složili?

Da je više razgovora, bilo bi više i slaganja.
maca22 maca22 00:47 30.08.2010

Re: This time, next year

Krugolina Borup
Vidiš li ti da smo se dr i ja u par stvari totalno složili?

Meni deluje da je to iznudjeno slaganje, dok joj je plata i status sluzbenog lica prioritet.
scabies scabies 01:15 30.08.2010

Re: This time, next year

dok joj je plata i status sluzbenog lica prioritet.
A zašto tebe toliko žulja njena plata i njena bezbednost?
Znaš li kolika je njena plata kao lekara specijaliste opšte medicine u domu zdravlja? AKo imam dobre informacije, oko 60000 dinara. Manje od 600eura. Misliš da je to mnogo?
maca22 maca22 02:06 30.08.2010

Re: This time, next year

Scabi, promasujes.
antonacci antonacci 07:36 30.08.2010

Re: This time, next year

Ne promašuje, plate su im mizerne.
antioksidant antioksidant 08:09 30.08.2010

Re: This time, next year

Ne promašuje, plate su im mizerne.

промашује
мале плате нису изговор

ко је 2001.те видео људе које су на тенту у свој оној угљеној прашини радили на ремонту за никакву плату више не кука
тада сам присуствовао најкраћем штрајку у историји штрајкова, завршио се 25 секунди пошто је почео када је радник спржених плућа рекао:"људи, посао нам није готов".
maca22 maca22 09:01 30.08.2010

Re: This time, next year

Scabies promasuje.
Prvo licnim napadom, mene nista ne zulja, niti ima osnov za takvu tvrdnju. Ruzno obracanje, ali samo govori o njoj.
Drugo, ja imam osnov da primetim da su doktorki prioriteti plata i status jer o tome stalno prica. I tamo da gde mu tema nije! Nastupa stavom da je poverenje pacijenata direktno ugrozeno time sto ona ima malu platu ( ) i kako ce se povratiti povisicom ( ) . I trazi taj status sluzb. lica koji im nece pomoci, koliko ce im za osecaj bezbednosti pomoci prisutni radnici obezbedjenja, a za sticanje poverenje pacijenta ce im pomoci vise zaposlenih zdravstvenih radnika da bi bilo manje guzve i da bi mogli da rade pod manjim opterecenjem, i da se napokon otvore i krenu da priznaju probleme, lekarske greske itd.

Verujem ja da su oni nezadovoljni platom (i ne samo njom) ali svoj interes trpa u pricu gde mu mesto nije. Jer je tema poverenje pacijenta. A mogla bih da, osim direktnog primecivanja, malo zlocesto ekstrapoliram zakljucke: toliko im je stalo do poverenja pacijenta da o njemu njihova predstavnica ne moze ni da prica, vec samo o sebi: sta njoj treba i kako da se zastiti od posledica nezainteresovanosti za pacijenta...
cbronson cbronson 09:52 30.08.2010

Re: This time, next year

maca22
A mogla bih da, osim direktnog primecivanja, malo zlocesto ekstrapoliram zakljucke: toliko im je stalo do poverenja pacijenta da o njemu njihova predstavnica ne moze ni da prica, vec samo o sebi: sta njoj treba i kako da se zastiti od posledica nezainteresovanosti za pacijenta...

bulls eye
antonacci antonacci 11:14 30.08.2010

Re: This time, next year

za sticanje poverenje pacijenta ce im pomoci vise zaposlenih zdravstvenih radnika da bi bilo manje guzve i da bi mogli da rade pod manjim opterecenjem, i da se napokon otvore i krenu da priznaju probleme, lekarske greske itd.


O amin sestro, tako je, ali večiti Tomica ne dozvoljava da se zapošljava više lekara.
antioksidant antioksidant 11:29 30.08.2010

Re: This time, next year

ali večiti Tomica ne dozvoljava da se zapošljava više lekara.

odakle ti to?
pre neku godinu je pokupljena sila lekara sa biroa da bi se pozaposljavali...
e sad kakva je organizacija primarne, sekundarne i tercijalne zastite to je vec nesto drugo...
a tek sto nam se fond (cije su pare) bavi svojim poslom... to je za pesmu
maca22 maca22 11:35 30.08.2010

Re: This time, next year

@ AO: Pa kako nije, u domu zdravlja zakazuju na 15 minuta pacijenta, a zakazuju na mesec dana unapred. Ili duze. Onda znaci treba vise lekara.

Druga stvar, moja prijteljica lekar kaze da dezurstvo u bolnici joj traje 12h bese ili vise, a ne 8h, jer nece da placaju vise lekara.

Ali Antonacci, ja ne vidim da se ona buni protiv TOG postupka ministarstva i ne vidim da kaze: "dajte nam uslove za bolji rad".
Nego ta lekarka trazi vecu platu, a potrebe pacijenata ce da svede na minimum preko sistema zapostavljaljanja, sestara koje izigravaju kerbere, zastrasivanjem, i statusom tog strashnog sluzbenog lica. Ukratko preko ledja najslabijeg "u lancu ishrane".
antonacci antonacci 11:48 30.08.2010

Re: This time, next year

odakle ti to?


Jedna doktorka iz Sombora mi je to rekla pre nekih mesec dana, kad smo pričali o mladim doktorima koji sede besposleni na birou, pitajući se zašto se upisuje otliko ljudi, ako ni za ovo odškolovano nema posla. Budući da sam bio pripit, nisam zapamtio baš sve što mi je pričala ali je rekla da ne mogu da zaposle recimo pet ili šest novih lekara, ako nema odobrenje od ministarstva, jer su to nova radna mesta u suštini. Kao što ne mogu ni da šalju ljude na specijalizacije koje su im potrebne, ako ministarstvo ne kaže da su im potrebne. (Dakle, to nije zvanična informacija.)

Ali Antonacci, ja ne vidim da se ona buni protiv TOG postupka ministarstva i ne vidim da kaze: "dajte nam uslove za bolji rad".


Njoj su plate preče, očito. Svako svoje dupe štiti.
antioksidant antioksidant 11:57 30.08.2010

Re: This time, next year

jer su to nova radna mesta u suštini

дакле систематизације не одговарају потребама
тј организација заштите у србији је катастрофална...
Unfuckable Unfuckable 18:45 30.08.2010

Re: This time, next year

odakle ti to?


odavde?
Hansel Hansel 19:21 30.08.2010

Re: This time, next year

cult
pošaljite Hansela.Bolje bi zastupao vaša prava. Argumentovanije, konciznije.Ovo sve nešto zbrda-zdola.

Hvala, ali ne volim da se slikam! Evo, još ni avatar nemam!

maca22
Pa da, Krugolina je opsirna, Hanselovi postovi i elaboracija su u kratki u tri reci. :)

Maco, što si ljuta, nisam ti ja brisao komentare! Šalim se, znam da Branku gotiviš više od mene (hm, kad bi mene uopšte i gotivila! )

cult
Vidi se da je čitala Hanselov blog i priključenija, tj. komentare. Spremila se. No, nebitno. Ceo intervju zvuči kao da ste se ušibali kofeinom pre toga.

Opa, ti reče da nemaju vremena da čitaju takva štiva?

Šalim se opet. Iskreno, sumnjam da je čitala. Sa dotičnom sam, inače, razgovarao pre više od godinu dana, nadam se da će to uskoro moći negde da se vidi, makar na internetu.

To što deluju "ušibane kofeinom" mislim da je od novinarskog skraćivanja.

I tako, hvala što me pomenuste u odsustvu, stvarno ste me iznenadili!
baroniknez baroniknez 00:03 30.08.2010

...

obzirom da ne volim dok radim svoj posao da mi je neko iznad glave, razumem lekare. kada mi neko stane iza glave prvo mu kazem da se makne, a ako mu se to ne svidja moze slobodno da trazi drugog da mu uradi posao.

inace problem je u informacijama i organizaciji. kada odete u urgentni nemate nikakvu informaciju ko sta i gde radi i ljudi grese i to stvara izmedju njih i lekara problem,
kukusigameni kukusigameni 00:38 30.08.2010

Pecat

Nikolić-Urošević: Zahtevni pacijenti su samo onda kada stignu od privatnog doktora, s gomilom preporučene terapije, sa 12, 13 lekova koje bih ja, pošto radim na opštoj medicini, trebalo da propišem. Ja kažem: "Izvinite, ali ja nisam pisar privatnog doktora koji usput nije stavio ni svoj pečat".


A ako je stavio pecat?
kukusigameni kukusigameni 00:48 30.08.2010

Nije tacno

Ako ja hoću da budem pored mog deteta i da gledam šta mu vi radite, morate da me pustite da budem pored deteta.


Sad ja kao Mikimedic: Gde to pise?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:50 30.08.2010

Re: Nije tacno

Gde to pise?


Pa, to je suština problema, to je i razlog što dolazi do sukoba i čak fizičkih obračuna - činjenica da nigde ne piše, a treba da piše!
scabies scabies 01:04 30.08.2010

Re: Nije tacno

Ako ja hoću da budem pored mog deteta i da gledam šta mu vi radite, morate da me pustite da budem pored deteta.

A gde to još članovi porodice ulaze u operacione sale ili sale za reanimaciju? Reci samo jednu zemlju.
Meni je samo neverovatno da ti nisi shvatila da tako može više da se odmogne pacijentu. Ako ima lekara koji pristaju - super, ali svi oni koji ne žele prisustvo u takvoj situaciji treba da budu poslušani.
Rekla sam već, moja majka niakda nije htela da gleda bilo kakve intervencije na nama. Bila je svesna da tako onome ko radi povećava nervozu.
maca22 maca22 01:11 30.08.2010

Re: Nije tacno

scabies
Ako ja hoću da budem pored mog deteta i da gledam šta mu vi radite, morate da me pustite da budem pored deteta.

A gde to još članovi porodice ulaze u operacione sale ili sale za reanimaciju? Reci samo jednu zemlju.

Evo, ja sam cula za Englesku i Norvesku.
scabies scabies 01:12 30.08.2010

Re: Nije tacno

Evo, ja sam cula za Englesku i Norvesku.
Šta si čula? I od koga?
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:15 30.08.2010

Re: Nije tacno

A gde to još članovi porodice ulaze u operacione sale ili sale za reanimaciju? Reci samo jednu zemlju.


Ja bila u pedijatrijskoj klinici u Firenci, gde su roditelji s decom non stop, i u operacionu salu ulaze s detetom i s njim su dok se dete ne uspava, onda izlaze iz operacione sale dok traje operacija, čim se operacija završi ulaze ponovo u operacionu salu i pored deteta su dok se ne probudi, i onda voze dete iz operacione sale na intenzivnu negu, gde je ponovo roditelj sve vreme s detetom, pa u sobu za oporavak, ponovo roditelj sve vreme s detetom.

Rekoh već, ne mora baš roditelj da bude u sali za reanimaciju, ali da se probije prozor / izlog / štagod, da sve to bude transparentno.
maca22 maca22 01:15 30.08.2010

Re: Nije tacno

Zeljka Lekic | 24.08.2010. 18:38

Ja sam anesteziolog i pored Srbije radila sam u Engleskoj nekoliko godina, a sada sam u Svedskoj.
Kod nas u Srbiji jos vaze pravila da se dete odvaja od roditelja pre operacije ili u toku bilo kakve akutne intervencije.
Medjutim, u ovim zemljama gde sam ja radila, roditelji se ne odvajaju od dece, ulaze u operacionu salu i prisutni su dok ne uspavamo dete. U toku reanimacije dece i odraslih, rodbina ima pravo da bude prisutna i postoji personal koji vodi racuna o njima ukoliko im zatreba pomoc. Jednom sam ucestvovala u reanimaciji jednog decaka koja, na zalost, nije zavrsila uspesno zbog prirode bolesti i majka je bila tu sve vreme.
Mislim da roditeljima i rodbini, bar onima koji zele da budu prisutni, to mnogo znaci.
Mozda bi nasi mogli da promene nasa kruta pravila. Ovde ne mislim da je doktorka kriva, jer ona je postupila onako kako smo u Srbiji nauceni.

http://www.politika.rs/index.php?lid=lt&show=rubrike&part=list_reviews&int_itemID=146999
scabies scabies 01:22 30.08.2010

Re: Nije tacno

u Firenci, gde su roditelji s decom non stop, i u operacionu salu ulaze s detetom i s njim su dok se dete ne uspava, onda izlaze iz operacione sale dok traje operacija, čim se operacija završi ulaze ponovo u operacionu salu i pored deteta su dok se ne probudi



Krugolina Borup Krugolina Borup 01:26 30.08.2010

Re: Nije tacno

Scabi, pobogu, niko nije tražio da bude u operacionoj sali dok traje operacija! (Izuzev Karleušine tetke, koja je snimala carski rez kamerom. Šta god da Stanojević tvrdi, iz pouzdanih izvora imam potvrdu da je bilo baš tako.)

Reanimacija i operacija su dve različite stvari. Ali, ne moramo čak ni tako daleko da idemo. Ovde se ne dozvoljava ni da neko bude pored žene koja se porađa, što nije ni operacija ni reanimacija.

Kada ja pričam o "otvaranju zatvorenog sistema", pričam o otporu lekara da promene način rada na koji su navikli, način rada koji njima olakšava posao, ali zato pacijenta maltretira neopevano.
scabies scabies 01:31 30.08.2010

Re: Nije tacno

Reanimacija i operacija su dve različite stvari.
A, pa što ne kažeš, ne mogu ja sve da znam.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:33 30.08.2010

Re: Nije tacno

A, pa što ne kažeš, ne mogu ja sve da znam.


Što si ti u nekom zahebanom raspoloženju večeras... Šta ti je?
scabies scabies 01:45 30.08.2010

Re: Nije tacno

Što si ti u nekom zahebanom raspoloženju večeras... Šta ti je?
Izvinjavam se ako se neprimereno ponašam. Mnogo sam umorna, a ne mogu da zaspim, pa mi je to možda otišlo na živce malo. Ako sam gde preterala, briši, molim te.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:47 30.08.2010

Re: Nije tacno

Izvinjavam se ako se neprimereno ponašam. Mnogo sam umorna, a ne mogu da zaspim, pa mi je to možda otišlo na živce malo. Ako sam gde preterala, briši, molim te.


Ma, sve ok, Scaby, nema nikakvog razloga za bilo kakvo brisanje. Niti mislim da se neprimereno ponašaš. Nego se oseća da nisi u uobičajenom stanju. Ja bar osećam.
blokator blokator 14:25 30.08.2010

Re: Nije tacno

Politika: Da li su pratioci devojčice imali pravo da prisustvuju reanimaciji u Urgentnom centru?
Nikolić-Urošević: Ako se radilo o intenzivnoj nezi, gde je zaštita od infekcije najvažnija, apsolutno nije bilo mesta ni za koga drugog osim lekara.

Doktorka je izbegla tacan odgovr iz nepoznatog razloga i nazalost izostalo je insistiranje na odgovoru.Roditelji su bili u sobi reanimacije,a njihovo dete je bilo ozivljavano od strane vec prisutnih lekara(najtezi momenata za roditelje)i nigde nije niti spomenuta intenzivna nega ili operaciona sala.U komentarima u novinama su vec date preporuke lekara u ovakvim slucajevima gde se dete ozivljava u prisustvu roditelja :
"Izvestaji su pokazali da je utesno za porodice da budu uz dete koje dozivelo zastoj disanja i/ili rada srca,jer im pomaze da dobiju relaisticniji prikaz pokusaja reanimacije i smrti.Ove porodice pokazuju manje anksioznosti i depresije u sledecih nekoliko meseci nakon smrti.Posveceni iskusni clan osoblja treba da prati roditelje tokom reanimacije ,da im objasni postupke celokupnog tima i odgovara na njihova pitanja..."(European Resuscitation Council)
Sva druga prava roditelja deteta koje nije sposobno, da samo donese odluku o svome lecenju,preporucene su od "European Association for Children in Hospital" i dovoljno je postaviti samo deo za daljnji razgovor:
-Deca u bolnici imaju pravo da njihovi roditelji ili pravna zamena za njihove roditelje budu celo vreme sa njima
-Deca i roditelji imaju pravo da budu informisani na nacin koji odgovara uzrastu i razumevanju.Treba poduzeti mere da se ublazi fizicki i emocionalni stres
-Deca i roditelji imaju pravo da informisani ucestvuju u svim odlukama u vezi lecenja.Svako dete bice zasticeno od nepotrebnog lecenja istrazivanja.
-Deca moraju biti zbrinuta od strane osoblja,cija obuka i vestine, zadovoljavaju da odgovore na fizicke,emocionalne i razvojne potrebe dece i roditelja...
Koliko se kod nas lekari spremni da objasne svoje strucne postupke,govori i podataka da nijedna bolnica nije nikada priznala lekarsku gresku,kao da njih nema i kao da svi lekari umeju da lece po medicinskim standardima.
kukusigameni kukusigameni 00:51 30.08.2010

Kakvo tupavo pitanje

Šta pacijent treba da uradi ako ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom?


Sta lekar treba da uradi ako ga pacijent iz cista mira nazove pogrdnim imenom?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:53 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Sta lekar treba da uradi ako ga pacijent iz cista mira nazove pogrdnim imenom?


Da pozove obezbeđenje.

Da se vratimo na originalno pitanje: šta pacijent da uradi kada ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom? Recimo, žena leži na porođajnom stolu, jauče od bolova pošto joj nisu dali ništa protiv bolova, a lekar kaže: "Ne deri se, kravo jedna!" Šta ta žena da radi?
kukusigameni kukusigameni 00:54 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ili ulazi pacijent kod privatnog lekara (nema obezbedjenja) i kaze: Bacicu ti kasikaru ako ovo ne bude kako treba!
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:56 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ili ulazi pacijent kod privatnog lekara (nema obezbedjenja) i kaze: Bacicu ti kasikaru ako ovo ne bude kako treba!


Da pozove policiju.

Da se vratimo na originalno pitanje: šta pacijent da uradi kada ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom? Recimo, žena leži na porođajnom stolu, jauče od bolova pošto joj nisu dali ništa protiv bolova, a lekar kaže: "Ne deri se, kravo jedna!" Šta ta žena da radi? (Ps: mobilni su joj oduzeli, ne može da zove policiju.)
kukusigameni kukusigameni 00:58 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Da pozove policiju.


Da pozove SLUZBENO LICE?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:59 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Da pozove SLUZBENO LICE?


Da.
Jel' to zbog nečeg problem?

Da se vratimo na originalno pitanje: šta pacijent da uradi kada ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom? Recimo, žena leži na porođajnom stolu, jauče od bolova pošto joj nisu dali ništa protiv bolova, a lekar kaže: "Ne deri se, kravo jedna!" Šta ta žena da radi? (Ps: mobilni su joj oduzeli, ne može da zove policiju.)
kukusigameni kukusigameni 01:03 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Razmisli sama. Ja mislim da ni za tvoje ni za moje pitanje nema bas nekog srecnog odgovora, osim ako mozda, naglasavam mozda, taj lekar nije sluzbeno lice.
BTW, policajac koji tukao onog klinca je suspendovan iz sluzbe. Znas zasto? Jer je sluzbeno lice.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:07 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ja mislim da ni za tvoje ni za moje pitanje nema bas nekog srecnog odgovora, osim ako mozda, naglasavam mozda, taj lekar nije sluzbeno lice.


Amanzaman, kako si to zaključio?

Lekar, u slučaju ugroženosti, može da pozove đa obezbeđenje, đa policiju.
Trudna žena je vezana za krevet, u nesnosnim bolovima, potpuno zavisna od medicinskog osoblja, lišena bilo kakve podrške bilo koga sebi bliskog, i oduzet joj je mobilni telefon te ne može nikoga da pozove u pomoć.

Jedino da svakoj trudnici, na ulazu u porodilište, dodelimo po jednog policajca.
kukusigameni kukusigameni 01:08 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Pravo je pacijenta da bira lekara koji ce ga leciti.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:10 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

BTW, policajac koji tukao onog klinca je suspendovan iz sluzbe. Znas zasto? Jer je sluzbeno lice.


Netačan odgovor.

Suspendovan je zato što trenutno postoji dobra volja u ministarstvu unutrašnjih poslova da se stanje u policiji promeni i da se takve stvari sankcionišu.

Kada bi ista dobra volja postojala u ministarstvu zdravlja, takva bi se ponašanja sankcionisala i lekari bi bivali suspendovani i bez statusa službenog lica.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:11 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Pravo je pacijenta da bira lekara koji ce ga leciti.


Samo na nivou primarne zaštite.

Kad dođeš na porođaj, nemaš pravo da biraš ništa - ko ti se zadesi u smeni, to ti je.
kukusigameni kukusigameni 01:16 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Kad dođeš na porođaj, nemaš pravo da biraš ništa - ko ti se zadesi u smeni, to ti je.


Tacno. I?
maca22 maca22 01:17 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Da se vratimo na originalno pitanje: šta pacijent da uradi kada ga lekar iz čista mira nazove pogrdnim imenom? Recimo, žena leži na porođajnom stolu, jauče od bolova pošto joj nisu dali ništa protiv bolova, a lekar kaže: "Ne deri se, kravo jedna!" Šta ta žena da radi? (Ps: mobilni su joj oduzeli, ne može da zove policiju.)
scabies scabies 01:18 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Kada bi ista dobra volja postojala u ministarstvu zdravlja, takva bi se ponašanja sankcionisala i lekari bi bivali suspendovani i bez statusa službenog lica.
kukusigameni kukusigameni 01:18 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ne moze nista. Vec sam to napisao.
Ja mislim da ni za tvoje ni za moje pitanje nema bas nekog srecnog odgovora,

maca22 maca22 01:19 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

kukusigameni
Ne moze nista. Vec sam to napisao.
Ja mislim da ni za tvoje ni za moje pitanje nema bas nekog srecnog odgovora,


I sta predlazete?
maca22 maca22 01:19 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

scabies
Kada bi ista dobra volja postojala u ministarstvu zdravlja, takva bi se ponašanja sankcionisala i lekari bi bivali suspendovani i bez statusa službenog lica.
A da li neko zna za slučaj kad su se dva lekara potukla u operacionoj sali? Guglajte malo.

Nazalost, znam. Jel umro taj pacijent bese?
kukusigameni kukusigameni 01:20 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ja predlazem da me ubedite da je to pravilo, a ne izuzetak.
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:22 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Ja predlazem da me ubedite da je to pravilo, a ne izuzetak


Čim ti mene ubediš da prebijanje lekara jeste pravilo, a ne izuzetak.
maca22 maca22 01:23 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Pitam sta predlazete da se uradi povodom tih slucajeva kada ih nazovu kravom?
maca22 maca22 01:23 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Pitam sta predlazete da se uradi povodom tih slucajeva kada ih nazovu kravom?
kukusigameni kukusigameni 01:23 30.08.2010

Re: Kakvo tupavo pitanje

Čim ti mene ubediš da prebijanje lekara jeste pravilo, a ne izuzetak.


Nije pravilo. Izuzetak je.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana