Ekologija| Moj grad

Beograd na vodi, oko vode i u vodi ...

Đorđe Bobić RSS / 07.03.2014. u 14:25

Beograd na vodi a izgleda po maketi koja kola medijima da će mu deo biti i u vodi.

O ovom zamašnom projektu sam pisao sa namerom da podržim inicijativu koja bi, ako počne da živi u realnom Beogradu, bila ostvarenje višedeceniskog sna Beograđana o stvarnom izlasku Beograda na Savu u prostoru Savskog amfiteatra. Bilo je u tim tekstovima i nekih opaski i dobronamernih zvocanja, šta da se radi, inžinjerska posla, a posebno je naglašeno da ovako kapitalan projekat ne može bez javnosti i anketnog javnog konkursa za urbanističko rešenje najdragocenijeg beogradskog prostora, niti je moguće zanemariti sve dosadanje projekte urađene za prostor Savskog amfiteatra koji jesu kulturna zaostavština nastajala kroz rad više generacija kojima je davana prilika da kažu šta misle o svemu tome i kako vide buduće središte Beograda. Posle je objašnjeno sa visokog mesta da su primedbe i razna drugačija mišljenja i zvocanja oko prezentiranog projekta u medijima moguća ukoliko onaj koji zvoca može da pokaže tri mijljarde nekih para i time se kvalifikuje za diskusiju.

Razumeo sam poruku i nemoćan da obezbedim uslove za ulaz u salu gde bih možda iskazao neko svoje mišljenje ili nešto pitao, stavio sam u arhivu a za neke bolje dane svoje moguće zvocalice, ostao sam samo na podršci i postao navijač projekta prateći prilježno iskaze dužnosnika o najboljem poslu za Beograd od kada postoji i koji će grad pretvoriti u srpski Paradis.

Ipak, imam jedno pitanje koje ne mogu izbeći ma koliko se trudio da uvažim dati uslov o kvalifikaciji za postavljanje istog, mislim pitanja koje ne mogu utihnutu. Elem, po slikici u 3D modelu primećujem da je predviđena izgradnja veoma visokog objekta u samom toku reke Save, ušao je nekoliko desetina metara u međunarodni plovni put i suzio širinu reke. Kreativni napor arhitekte koji se odlučio na ovakav potez se može uzeti kao pokušaj da daruje Beogradu jednu sasvim posebnu i do sada neviđenu urbanu atrakciju. Naravno bilo bi to pregrađivanje Save moguće (istina, više bih voleo da je nemoguće) ali pod uslovom da stručnjaci za plovne puteve, reke, vode, ekologiju, hidrogeologiju, mehaniku tokova kažu da li ovakva egzibicija može da opstane i da neće proizvesti neke, možda i loše ili ne daj Bože, nepopravive posledice na tok reke Save i obale Beograda.

Dakle, pitanje je da li će pre usvajanja prezentiranog projekta biti učinjena studija ili neki dokument od stručnog, nezavisnog tima koji bi javnost obavestio o mogućim posledicama sužavanja toka reke Save. O dobrim i lošim posledicama a dobro bi bilo da kao ozbiljni ljudi to znaju i inicijatori projekta Beograd na vodi, posebno mislim na dužnosnike koji se u ovom slučaju angažuju bez rezerve i što treba svakako ceniti.

A ima i još nešto, možda zvuči zajedljivo ili već tako nekako; daš nekome 90 hektara da se razigra i zida šta hoće a izgleda da nije dovoljno već uze i deo korita reke koja tu protiče odvajkada.

Link 1

             

Atačmenti



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 14:29 07.03.2014

ne rade

linkovi, da prijavim.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 14:30 07.03.2014

Re: ne rade

Hvala Uroše, evo trudim se ...
cikaron cikaron 14:50 07.03.2014

Re: ne rade

Београд на води је највероватније још једна глупост и бајка попут еурополиса, кинеске четврти, трамваја испод француске улице....
Део града (Савамала) је заиста ругло града...Крш, шине, каљуга, аутобуси, камиони, пицин парк, зарђали шлепови, отпад, гараже ... и заиста бих волео да се нешто промени у том делу града. Волео бих да се нешто направи у том делу, макар и тај београд на води. Све је боље од тренутног хаоса и расула. СВЕ. Волео бих да могу да верујем да ће се нешто догодити у том делу града. Стварно бих волео па макар то било и вучићевих руку дело. Савамала је пре оног рата била центар града...центар живота, трговине.... Требало би поново да тако буде... али некако вучићу не могу да верујем.

А госн. Бобића бих само желео да питам једно питање. Шта је за време док је он био градски архитекта конкретно урађено да се Савамала цивилизује и доведе у ред?
bluestar bluestar 15:21 07.03.2014

Re: ne rade

cikaron

Део града (Савамала) је заиста ругло града...Крш, шине, каљуга, аутобуси, камиони, пицин парк, зарђали шлепови, отпад, гараже





Ruglo nad ruglima. Pogledajte na sta lici zeleznicka stanica glavnog grada Srbije. Katastrofa.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:31 07.03.2014

Re: ne rade

Београд на води је највероватније још једна глупост и бајка попут еурополиса, кинеске четврти, трамваја испод француске улице....


Vrlo moguće, Barem u delu da će nešto slično slikovnici da se zaista i izgradi. Ali to ne znači da se neće maltene pokloniti tih stotinjak hektara. Cela priča i jeste sa tim ciljem i započeta.

Ne verujem da će biti baš totalno kao što je bio slučaj (u malom) sa zemljištem u Rajićevoj, koje je eto već deceniju i kusru van svih tokova (ko ono beše odgovoran za to? ☻ ) niti se naplaćuje išta niti se gradi nešto niti će ikada da se gradi. (obaška posečen i raskopan nekgdašnji park na čijem je mestu sada poduboka močvara u sred grada, u kojoj se legu brojne boleštine) ali.nema dvojbe da će poveliko parče centralnog gradskiog zemljišta preći u privatne ruke (i džepse).

A konkursi i slične priče, ma to je ovde samo formalnost. Aman eno onog monstruoznog užasa koji je pobedio na konkursu za "spajanje Disko kluba i restorana u Magacin hali sa Kalamegdanom". Konkurs namešten, kao što je i cela "ideja" nameštena od strane onih koji će jedini i da imaju koristi od toga.

A onaj futuristički užas od hotela je - kako izgleda svi smatraju - "prava stvar" za lokaciju ispod Kalamegdanske tvrđave.

A el se seća neko onog davnog konkursa, na osnovu kojeg uskor ide "plansko" pretvaranje Slavije u betonski ringišpalj (namesto da postave park oni beton i tzv. fontanu).

Tako će i ovaj Beograd na vodi, na kraju biti Žednih Preko Vode ;>
zoky.nbgd zoky.nbgd 17:27 07.03.2014

Francuska ulica

izvini ali ne mogu da se složim da je tunel od Francuske ulice do Tadeuša Košćuška glupost i bajka. Time bi se dobila jedna fenomenalna neprekinuta pešačka zona od Albanije do Kališa.
Ja odlazim korak dalje i nadam se neprekinutoj pešačkoj zoni od Slavije do Kalemegdana, postojale su neke ideje ali na tome je i ostalo, a priznaćete da bi vraćanje Terazija u prvobitni oblik kao pešačke zone-trga sa onom lepom fontanom, od centra grada napravilo prelepo mesto za šetnju i odmor.
cikaron cikaron 18:06 07.03.2014

Re: Francuska ulica

zoky.nbgd
izvini ali ne mogu da se složim da je tunel od Francuske ulice do Tadeuša Košćuška glupost i bajka. Time bi se dobila jedna fenomenalna neprekinuta pešačka zona od Albanije do Kališa.
Ja odlazim korak dalje i nadam se neprekinutoj pešačkoj zoni od Slavije do Kalemegdana, postojale su neke ideje ali na tome je i ostalo, a priznaćete da bi vraćanje Terazija u prvobitni oblik kao pešačke zone-trga sa onom lepom fontanom, od centra grada napravilo prelepo mesto za šetnju i odmor.


Наравно да није глупост и било би лепо да се направи. ја бих лично волео када би направили и тај Београд на води, Еурополис и све што су икада фантазирали - На жалост, по мом мишљењу то је само још једна предизборна лаж.
loader loader 20:25 07.03.2014

Re: Francuska ulica

Наравно да није глупост и било би лепо да се направи. ја бих лично волео када би направили и тај Београд на води,

Ma kakav Beograd na vodi !
Srbija na vodi, bre
cikaron cikaron 20:48 07.03.2014

Re: Francuska ulica

loader
Наравно да није глупост и било би лепо да се направи. ја бих лично волео када би направили и тај Београд на води,

Ma kakav Beograd na vodi !
Srbija na vodi, bre

Шта год...само да се уклони оно ругло.
Не знам колико година имаш али је већ 40 година слушам да "Београд мора да изађе на своје реке"
AlexDunja AlexDunja 21:33 07.03.2014

Re: Francuska ulica

Srbija na vodi, bre

+ do tokija
loader loader 20:38 08.03.2014

Re: Francuska ulica

AlexDunja
Srbija na vodi, bre

+ do tokija


To je već zalogaj... Morali bi Arapi da nam daju i neku solidnu makar polovnu flotu da to realizujemo ...
mariopan mariopan 21:01 08.03.2014

Re: ne rade

cikaron

Ovo je deo Beograda koji bih volela da vidim obnovljen i sačuvan, nije baš sve đubre.



cikaron cikaron 10:09 09.03.2014

Re: ne rade

mariopan
cikaron

Ovo je deo Beograda koji bih volela da vidim obnovljen i sačuvan, nije baš sve đubre.





Naravno.

mariopan mariopan 13:33 09.03.2014

Re: ne rade

cikaron
mariopan
cikaron

Ovo je deo Beograda koji bih volela da vidim obnovljen i sačuvan, nije baš sve đubre.





Naravno.




Ima tamo tako lepih zgrada da me duša boli kako su oronule i zapuštene, pocrnele...tuga gledati.
st.jepan st.jepan 15:24 07.03.2014

?

primećujem da je predviđena izgradnja veoma visokog objekta

Minareta?

oskar-z-wild oskar-z-wild 17:21 08.03.2014

Re: ?



Možda pre pinus nego minaret.
milos_mijatovic milos_mijatovic 15:31 07.03.2014

Мени мира не да

овај мост што иде од куле до друге обале. Како ће, побогу, бродови да пролазе испод њега???
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:32 07.03.2014

Re: Мени мира не да

milos_mijatovic
овај мост што иде од куле до друге обале. Како ће, побогу, бродови да пролазе испод њега???


Pa smanjiće ih s jedne strane, a onda vratiti na prvobitnu veličinu s druge.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:35 07.03.2014

Re: Мени мира не да

milos_mijatovic
овај мост што иде од куле до друге обале. Како ће, побогу, бродови да пролазе испод њега???


A možda će (ako gore pominjano rešenje još ne bude gotovo do završetka mosta) da ih prebacuju na onaj kanal do Soluna?
charlie charlie 22:04 07.03.2014

Re: Мени мира не да

mesta da su primedbe i razna dru

Направиће преводницу као на Ђердапу !
Шта је проблем !?
milojep milojep 15:33 07.03.2014

Splavograd

Nije Beograd ušao u vodu, nego je slika data sa poplavnim vodostajem

Anex projekta je Beograd pod vodom!
st.jepan st.jepan 16:50 07.03.2014

itd.

po maketi koja kola medijima

Jes vala, rekao bih da kola već više od mesec dana.
Skroz neizmenjena!
Kakva je pljunuta, takva i ostala - TO VAM JE TO!
Nema veze što, od kako se pojavila, po netu kola nedoumica koji je grad na njoj predstavljen. Mnogi su već primetili da Beograd nije - na maketi ničeg što bi potsećalo na konfiguraciju BG terena!
A i taj smešni mostić! Svakom je jasno da se ispod njega ne bi moglo ni sandolinom!
Biće ipak da je, kao što sam već negde napisao, ta skička iskopana negde na Google Images - valjda je otpadak nekog konkursa za pitaj Boga koji grad.
E sad, da li je sve ovo bilo dovoljno da se, malom prepravkom crteža, stvar učini manje uvredljivom? Ma kakvi, zna Vučić da će njegova ciljna grupa spremno da popase i ovo.
zemljanin zemljanin 17:22 07.03.2014

da smanjimo doživljaj ...

Igrači u ovom projektu nisu neka tamo off-shore već ozbiljni ljudi sa ozbiljnim parama ... nemam nikakve sumnje da tu greške neće biti ... možda bi moglo ovako ili onako, možda malo više otvorenosti za predloge itd. ali da li će i koliko, sama Srbija i Beograd, profitirati od ovog projekta - to zavisi od nas ... indirektna korist za Bg je nemerljiva a ona direktna, kroz angažovanje ljudi, posao i sl. to bi moralo da bude transparentno u domenu da nema mnogo muvanja sa naše strane ... muvanja sa njihove strane sigurno neće biti barem ne u meri da to utiče na sam projekat ...

Ako dobro čitam sam tekst, autor to i ne spori, već ističe da deo dokumentacije, koji je itekako bitan, nije dostupan ...
nim_opet nim_opet 21:56 07.03.2014

Re: da smanjimo doživljaj ...

muvanja sa njihove strane sigurno neće biti barem ne u meri da to utiče na sam projekat .


Muvanja sa njihove strane vec ima: prihvataju, na nagovor PPVa i drustva, da se upuste u posao, makar deklarativno, koji se sprovodi nasuprot vazecoj regulativi drzave Srbije.
milos_mijatovic milos_mijatovic 00:57 08.03.2014

Re: da smanjimo doživljaj ...

zemljanin
Igrači u ovom projektu nisu neka tamo off-shore već ozbiljni ljudi sa ozbiljnim parama ... nemam nikakve sumnje da tu greške neće biti ... možda bi moglo ovako ili onako, možda malo više otvorenosti za predloge itd. ali da li će i koliko, sama Srbija i Beograd, profitirati od ovog projekta - to zavisi od nas ... indirektna korist za Bg je nemerljiva a ona direktna, kroz angažovanje ljudi, posao i sl. to bi moralo da bude transparentno u domenu da nema mnogo muvanja sa naše strane ... muvanja sa njihove strane sigurno neće biti barem ne u meri da to utiče na sam projekat ...

Ako dobro čitam sam tekst, autor to i ne spori, već ističe da deo dokumentacije, koji je itekako bitan, nije dostupan ...


Има превише АЛИ/ЗАШТО око овог пројекта. Ако сам добро разумео, измештање колосека требало би да почне отприлике кад и предизборна тишина. Зашто? Железничка станица ће бити измештена. Али где? Прокоп није ни близу завршетка. Зашто челници града Београда врше акробације типа:"биће две/три зграде, можда хотел, не знам, видећемо". Зашто константно опада најављена вредност пројекта, као и људи који ће се на њему запослити? Да подсетим како је то изгледало пре мање од 6 месеци: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:458707-Beograd-na-vodi-vredan-osam-milijardi-evra

Не могу више, убиће ме жена ако наставим да зрачим негативном енергијом (с обзиром на доба дана ). Идемо у Праг за викенд, а када се вратимо-можда ће ПеПеВе већ све сам изградити, изгарајући и неспавајући. Опет сам почео да закерам
hajkula1 hajkula1 01:19 08.03.2014

Re: da smanjimo doživljaj ...

milos_mijatovic


Има превише АЛИ/ЗАШТО око овог пројекта. Ако сам добро разумео, измештање колосека требало би да почне отприлике кад и предизборна тишина. Зашто? Железничка станица ће бити измештена. Али где? Прокоп није ни близу завршетка.



Čekam da dođe gavrilo da ti odgovori.

To sam i ja pitala na temi Feketic, gde smo raspravljali o PPV i njegovim šarenim lažama i samopromociji.

...

http://blog.b92.net/text/23777/Feketic-ekonomska-politika




ivana23 ivana23 01:32 08.03.2014

***

zemljanin zemljanin 03:16 08.03.2014

Re: da smanjimo doživljaj ...

nim_opet
muvanja sa njihove strane sigurno neće biti barem ne u meri da to utiče na sam projekat .


Muvanja sa njihove strane vec ima: prihvataju, na nagovor PPVa i drustva, da se upuste u posao, makar deklarativno, koji se sprovodi nasuprot vazecoj regulativi drzave Srbije.

Nisam pratio priču u svim detaljima tako da ne mogu da komentarišem te navode ... sa druge strane, verujem da ste svi svesni da je Srbija odavno bankrotirala i da tkz. investicije nisu način izlaska iz problema ... neće ni ovaj projekat da nas spasi ali može da zaposli mnogo domaćih firmi i pameti ... e sad, da li se to i planiralo ili ne, to ćemo videti ... ostaje ipak ogromna korist ovakvog projekta kroz turizam i sl. ...

Arapi, Kinezi itd. su oni koji imaju pare i treba im dati realnu prednost u odnosu na EU, USA i ostale ... ali i mi moramo imati jasnu ideju šta očekujemo od tih ulaganja i koji je minimum naših interesa kao države ...

Kao što je hajkula navela, treba imati i jasno definisane planove, rešenja, rokove, penale i sl stvari, da nam se ne desi da ga grade ko Savin hram, uz doplatne markice ...
charlie charlie 06:16 08.03.2014

Re: da smanjimo doživljaj ...

milos_mijatovic
zemljanin
Igrači u ovom projektu nisu neka tamo off-shore već ozbiljni ljudi sa ozbiljnim parama ... nemam nikakve sumnje da tu greške neće biti ... možda bi moglo ovako ili onako, možda malo više otvorenosti za predloge itd. ali da li će i koliko, sama Srbija i Beograd, profitirati od ovog projekta - to zavisi od nas ... indirektna korist za Bg je nemerljiva a ona direktna, kroz angažovanje ljudi, posao i sl. to bi moralo da bude transparentno u domenu da nema mnogo muvanja sa naše strane ... muvanja sa njihove strane sigurno neće biti barem ne u meri da to utiče na sam projekat ...

Ako dobro čitam sam tekst, autor to i ne spori, već ističe da deo dokumentacije, koji je itekako bitan, nije dostupan ...


Има превише АЛИ/ЗАШТО око овог пројекта. Ако сам добро разумео, измештање колосека требало би да почне отприлике кад и предизборна тишина. Зашто? Железничка станица ће бити измештена. Али где? Прокоп није ни близу завршетка. Зашто челници града Београда врше акробације типа:"биће две/три зграде, можда хотел, не знам, видећемо". Зашто константно опада најављена вредност пројекта, као и људи који ће се на њему запослити? Да подсетим како је то изгледало пре мање од 6 месеци: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:458707-Beograd-na-vodi-vredan-osam-milijardi-evra

Не могу више, убиће ме жена ако наставим да зрачим негативном енергијом (с обзиром на доба дана ). Идемо у Праг за викенд, а када се вратимо-можда ће ПеПеВе већ све сам изградити, изгарајући и неспавајући. Опет сам почео да закерам

Тако је !
Пази да не будеш проглашен кочничарем.
charlie charlie 22:08 07.03.2014

Независни тим ...

Када чујем за независне експерте, тимове, стручњаке и слично, рефлексно се осврнем да ли је тоалет слободан !
8c_competizione 8c_competizione 23:13 07.03.2014

prvo zapalo za oko

gdine Bovicu, ono sto je meni prvo zapalo za oko jeste ova niska cuprija koja spaja ovaj neboder sa NBgd stranom

na renderu se ne vide svi detalji, ali hoce li ovo biti nekakva pomicna cuprija ili cemo uz ovo kopati i kanal-obilaznicu oko Beograda?
charlie charlie 23:25 07.03.2014

Re: prvo zapalo za oko

8c_competizione
gdine Bovicu, ono sto je meni prvo zapalo za oko jeste ova niska cuprija koja spaja ovaj neboder sa NBgd stranom

na renderu se ne vide svi detalji, ali hoce li ovo biti nekakva pomicna cuprija ili cemo uz ovo kopati i kanal-obilaznicu oko Beograda?

Ово није лоша идеја !
Квалификовао си се за министра.
hajkula1 hajkula1 02:54 08.03.2014

Re: prvo zapalo za oko

8c_competizione
gdine Bovicu, ono sto je meni prvo zapalo za oko jeste ova niska cuprija koja spaja ovaj neboder sa NBgd stranom

na renderu se ne vide svi detalji, ali hoce li ovo biti nekakva pomicna cuprija ili cemo uz ovo kopati i kanal-obilaznicu oko Beograda?




Verujem da si gledao snimke Dubaija. Ravnica puca. Pešćano prostranstvo.

Kod nas je reljef skroz drugačiji. Mora da se poštuje ambijentalna celina (da li uklapanje i koliko se uklapa u postojeće a koliko treba nešto da se istakne, odnosno sve novoprojektovano mora da bude harmonično; funkcija, oblik, boja, materijal, veličina, orijentacija, pravac pružanja...).
Vidljivost Hrama Svetog Save, pogled na Hram, vidljivost Hrama sa raznih tačaka, na primer. (Tako je i zamišljeno kod gradnje Hrama.) I ne samo to.
Postoje neke tačke koje su važne u arhitekturi; u odnosu na koje se projektuje; gradi priča; kompozicija; da zadrži pogled ili da ga usmeri. Arhitekte znaju o čemu pričam.
Ima naselje, blok zgrada, građeno, kada se posmatra iz ptičje perspektive, u obliku arapskih znakova /slova, pozdrav Alahu. Primetila sam na jednom snimku makete Beograda na vodi, oblike i raspored zgrada što me je asociralo na to, a što ne bih želela u svom gradu.
(Na Novom Beogradu ima zanimljivih rešenja, naročito nekih blokova, mnogi znaju za to. Pogledajte mapu i tragajte za slikama. )

PPV (Mali) je obećao da zgrada železničke stanice ostaje. Ostalo treba da se uklapa, planira, projektuje u odnosu na nju.




Đorđe Bobić Đorđe Bobić 17:25 08.03.2014

Re: prvo zapalo za oko

Brodovi koji imaju šifru se teleportuju kroz tu ćupriju ...
8c_competizione 8c_competizione 19:14 09.03.2014

Re: prvo zapalo za oko

Verujem da si gledao snimke Dubaija. Ravnica puca. Pešćano prostranstvo.

Kod nas je reljef skroz drugačiji.


Hajkula, nas reljef nije nista problematicno. Nase nepovoljnosti cemo pretvoriti u prilike.

Dakle, prvi predlog je da se oko kule napravi brodna obilaznica-tunel. ideeeeaaaalono mesto za to je pravac tunela koji povezuje Most na Adi i Ustanicku. Sto ne prokopati tunel dublje, pa na najvisem nivou vozaju auto, srednji nivo (lahki) metro a dole brodovi. Taj pravac je inace idealan posto prolazi i ispod Vince, a posto je tamo nas nuklearni institu, mogli bi ovaj tunel da pretvorimo u ubrzavac/usporivac brodova, tako da uspemo da napravimo prvi tunel kod kog se brod pojavi istog trenutka na izlazu kada i na ulatu (Star Trek bi nam pozavideo). Evo i prvih rendera



a kada veci brodovi ne prolaze, Turisticka agencija moze da organizuje obilaske, ali se tada ne bi koristio nuklearni reaktor:



Druga metoda (po Klausu Kinskom) je malko vise klasicna, ali radi podjednako:

8c_competizione 8c_competizione 19:28 09.03.2014

Re: prvo zapalo za oko

vidljivost Hrama sa raznih tačaka


jel to znaci da u dogledno vreme mozemo ocekivati uklanjanje/izmestanje Beogradjanke, posto jelte moze zasmetati Dacicevcima kada stranim gostima sa "Kale ...ovaj ...da. to je ..." bude pokazivao na Hram?

hajkula1 hajkula1 23:54 07.03.2014

evo neke kule

Nije to samo naša specijalnost ni ekskluzivnost



Kineske novine “The Peoples Daily” su službene novine Komunističke partije i kao takve zaslužuju impresivnu zgradu. Ovih dana zgrada je obišla sve svetske medije, ali ne zbog razloga kojeg bi hteli partijski čelnici. Naime zgrada je izazvala opšte ismevanje jer podseća na ogroman penis.
Iako bi trebala da bude završena tek za godinu dana, zgrada je već postala pravi hit u Kini, a vlasti rade punom da cenzurišu sve moguće natpise koji ismevaju oblik zgrade. Ako pokušate na Veibu (kineski pandan Tviteru i Fejsbuku) da pronađete zgradu ili čak ime novina, iskočiće poruka koja tvrdi da su rezultati pretraživanja ilegalni. Da stvar bude još bizarnija, neki mediji su počeli da izveštavaju o izgradnji, koristeći igru reči.
Tako je “Times of India” svoj članak započeo rečenicom “Novo 150 metara visoko sedište “The Peoples Daily”-a, glavnog organa Komunističke partije…” Ali, Kinezi su se našalili na račun zgrade i pokazali kako bi izgledala da se slučajno intimno upozna sa ostalim kineskim građevinama...


Originalno objavljeno na stranici www.svet.rs/planeta/kineska-zgrada-postala-predmet-podsmeha-zbog-svog-neobicnog-oblika © svet[i][/i]


http://www.svet.rs/planeta/kineska-zgrada-postala-predmet-podsmeha-zbog-svog-neobicnog-oblika





hajkula1 hajkula1 00:14 08.03.2014

Ekologija

Pisala sam na jednoj temi kako mi izgleda ta sličica modela Beograda na vodi. Da ne ponavljam.

Veoma značajan aspekt je ušteda energije, uopšte ekološki pristup i ugodnost života i boravka na tom dizajniranom, novosagrađenom prostoru a da se postojeći ne remeti nego unapredi.

Evo malo za razmišljanje.


Iako je naša zemlja jedan od najvećih zagađivača i rasipnika energije u Evropi, upravo srpski patent za energetsku efikasnost mogao bi da napravi revoluciju u održivoj gradnji. Inovativni Q sistem štedi energiju u objektima i do 80 odsto, već je zaslužio priznanje na globalnom nivou, a svetsku premijeru imao je na upravo završenom Međunarodnom sajmu građevinarstva u Beogradu

Zgrade koje čuvaju planetu


Iako je naša zemlja jedan od najvećih zagađivača i rasipnika energije u Evropi, upravo srpski patent za energetsku efikasnost mogao bi da napravi revoluciju u održivoj gradnji. Inovativni Q sistem štedi energiju u objektima i do 80 odsto, već je zaslužio priznanje na globalnom nivou, a svetsku premijeru imao je na upravo završenom Međunarodnom sajmu građevinarstva u Beogradu.

Ono što je Svetski poslovni savet za održivi razvoj najavio još tokom 2009. godine u revolucionarnoj studiji „Transformacija tržišta“, Evropski parlament je sad konačno i potvrdio. Sledi verovatno jedan od najvećih zaokreta u borbi za očuvanje planete i životne sredine u poslednjih nekoliko decenija, a novi ekološki adut postaju energetski efikasne zgrade. One će u najvećoj meri uticati na stanje planete u bliskoj budućnosti, biće centralni element energetske politike na globalnom nivou, a mnoge probleme mogao bi da reši inovativni srpski patent.Ovaj zaokret ne čudi ako se zna da zgrade trenutno troše više od 40 % ukupne energije na globalnom nivou – više i od saobraćaja (28 %) i od celokupne industrije (31 %), a istovremeno emituju skoro istu količinu ugljen-dioksida koji je glavni krivac za sve intenzivniji efekat staklene bašte. To zgrade čini najvećim potrošačem i zagađivačem na planeti, što znači da je ustaljeno mišljenje da su saobraćaj i industrija najveći neprijatelji životne sredine zapravo jedna od najvećih „ekoloških zabluda“.

Za budućnost planete

U najnovijem izveštaju Evropskog parlamenta o energetskom planu do 2050. godine, usvojenom 14. marta ove godine, predviđa se smanjenje potrošnje energije u svim objektima za čak 80 % u naredne četiri decenije, jer je to jedini način da planeta ostane održivo mesto za život. Ako se tome doda i prognoza da će do 2050. na planeti živeti više od 10 milijardi ljudi, a čak 70 % njih u gradovima, jasno je zašto održivost gradova postaje jedno od centralnih pitanja budućnosti. Kada je reč o našoj zemlji, situacija nije optimistična. Objekti u Srbiji zbog zastarele tehnologije gradnje i loše izolacije troše u proseku tri puta više energije nego oni u EU, što našu zemlju svrstava u grupu najvećih rasipnika energije na starom kontinentu. Olakšavajuća okolnost je činjenica da već danas u svetu postoji tehnologija gradnje koja bi mogla da prepolovi potrošnju energije u zgradama, a jedan od najvećih ekoloških aduta dolazi upravo iz naše zemlje.

Patent iz Srbije

Naime, grupa domaćih inženjera predvođena mr Jovanom Nikolićem osmislila je nakon sedam godina istraživanja takozvani Q sistem gradnje, koji je 2010. dobio jednu od najpoznatijih nagrada u svetu građevine – Lafarge Invention Awards. Iako je na konkurs pristiglo više od 1.000 projekata iz celog sveta, Q sistem je nagrađen kao najbolji projekat ekološke gradnje u Evropi jer omogućava uštedu energije i do 80 %. „Što je Tesla bio za struju, rešenja koja nudi kompanija Quattro Houses su za građevinu”, najavili su predstavnici Lafargea nov sistem gradnje prilikom uručivanja nagrade srpskom patentu.

Energetski pasoš

Prva kuća izgrađena novom tehnologijom testirana je termalnim kamerama, koje su potvrdile da se ušteda energije kreće do 80 % u svim vremenskim uslovima, a Grocka će biti zapamćena kao prva lokacija na kojoj je isproban Q sistem. Ovo je posebno značajno ako se zna da se i naša zemlja polako usmerava ka energetski efikasnim objektima, pa od septembra 2012. nijedan novosagrađeni objekat u Srbiji ne može da dobije upotrebnu dozvolu ukoliko nema takozvani „energetski pasoš“. „Pravilnikom o energetskom pasošu predviđeno je razvrstavanje zgrada u osam energetskih kategorija, od A+, što je ocena za najveću energetsku efikasnost, do G, što je ocena za najmanju. Nove zgrade u Srbiji moraju da imaju bar kategoriju C, a mi već polako ulazimo u kategoriju B prema srpskoj kategorizaciji, što govori da smo već sada na nivou evropskog proseka”, kaže izumitelj Q sistema Jovan Nikolić.


...

http://citymagazine.rs/clanak/zgrade-koje-cuvaju-planetu/#

max.cohen92 max.cohen92 07:07 08.03.2014

GangUla nam style...

Mislim da sam idiotizam pristupa ozbiljnoj stvari kao sto je revitalizacija cele jedne gradske sredine, jos veoma znacajne, kompleksne, sa istorijskim nasledjem, sam po sebi govori o svrsi ovog projekta u datom trenutku. Marketing diletanata. Ima i prevod na srpski ove teze, ali ovaj medij nije na nivou diletantskih biltena poput Kurira. Elem, zasto se baviti budalastinama, treba biti strpljiv i cekati da se kula od karata sama urusi, a hoce. Do tada odrzavati bar svoj um zdravim.
Ono sto bez obzira na paradoksalnost postojanja cak i komentarisanja teme, je izostanak ozbiljne reakcije strucnih , profesionalnih krugova, cak i na pomisao o ovakvoj baljezgariji. Toliko arhitekata, planera, akademika iz uze i sire struke se provlaci u javnosti, po medijima, a niko da izadje i javno kaze koju razboritu o ovom marifetluku. Ovako se stice utisak odobravanja, tihog aplauza, mozda cak i dobrovoljnog, ne znam...ja bar imam taj tip grca u stomaku na ono sto mi je servirano.
Neki saraceni hoce da nam naprave svoju viziju Las Vegasa, delom nasom lovom, na nasem tlu, po svom ukusu, da naprave zabranjeni grad u gradu i svi su OK sa tim? Sta mislite, da ce tu biti nedeljnog blejanja po lepom vremenu i pravljenja tehno selfija za razne profile? E, pa nece. Ima da stave kerbere sa jebenim sabljama i turbanima da vas tejzerima teraju od svih tih iskusenja (iskreno i duboko verujem da ce se zavrsiti na onom China town style renderu, kao sto je ipocelo...), a vi svi kao siromasna deca pred poslasticarnicu da gledate kako drugi jedu kolace. To je poenta. Nema reakcije kad neko hoce ocigledno da nas obljubi u predelu rektuma. Niko, nista. Svi sapucu da je Mali u stvari jos manji nego sto mu ime kaze, da je Vucic sve samo ne gospodin, a niko da kaze jasno i glasno marsh bre sa vasim idiotskim silovanjem nase inteligencije, ne moze bre, ideja vam je kretenizam. Pitati ih da li oni veruju iskreno u to sto plasiraju, ako klimnu glavom u Yoda style, odma' ponuditi adekvatnu lekarsku pomoc sirotim ljudima, jer su u konfliktu sa razumom...tacka. Tacka nije zbog Chede, da se razumemo, mada mi se dopada kampanja.
Gos. Bobicu, Vi ste bar u dubini duse disident, profesionalac ste, imate kredibilitet, viknite, opsujte, podrzacemo, nece biti samo eho u prazno. Ovako vise ne ide.









charlie charlie 07:39 08.03.2014

Re: GangUla nam style...

max.cohen92
Mislim da sam idiotizam pristupa ozbiljnoj stvari kao sto je revitalizacija cele jedne gradske sredine, jos veoma znacajne, kompleksne, sa istorijskim nasledjem, sam po sebi govori o svrsi ovog projekta u datom trenutku. Marketing diletanata. Ima i prevod na srpski ove teze, ali ovaj medij nije na nivou diletantskih biltena poput Kurira. Elem, zasto se baviti budalastinama, treba biti strpljiv i cekati da se kula od karata sama urusi, a hoce. Do tada odrzavati bar svoj um zdravim.
Ono sto bez obzira na paradoksalnost postojanja cak i komentarisanja teme, je izostanak ozbiljne reakcije strucnih , profesionalnih krugova, cak i na pomisao o ovakvoj baljezgariji. Toliko arhitekata, planera, akademika iz uze i sire struke se provlaci u javnosti, po medijima, a niko da izadje i javno kaze koju razboritu o ovom marifetluku. Ovako se stice utisak odobravanja, tihog aplauza, mozda cak i dobrovoljnog, ne znam...ja bar imam taj tip grca u stomaku na ono sto mi je servirano.
Neki saraceni hoce da nam naprave svoju viziju Las Vegasa, delom nasom lovom, na nasem tlu, po svom ukusu, da naprave zabranjeni grad u gradu i svi su OK sa tim? Sta mislite, da ce tu biti nedeljnog blejanja po lepom vremenu i pravljenja tehno selfija za razne profile? E, pa nece. Ima da stave kerbere sa jebenim sabljama i turbanima da vas tejzerima teraju od svih tih iskusenja (iskreno i duboko verujem da ce se zavrsiti na onom China town style renderu, kao sto je ipocelo...), a vi svi kao siromasna deca pred poslasticarnicu da gledate kako drugi jedu kolace. To je poenta. Nema reakcije kad neko hoce ocigledno da nas obljubi u predelu rektuma. Niko, nista. Svi sapucu da je Mali u stvari jos manji nego sto mu ime kaze, da je Vucic sve samo ne gospodin, a niko da kaze jasno i glasno marsh bre sa vasim idiotskim silovanjem nase inteligencije, ne moze bre, ideja vam je kretenizam. Pitati ih da li oni veruju iskreno u to sto plasiraju, ako klimnu glavom u Yoda style, odma' ponuditi adekvatnu lekarsku pomoc sirotim ljudima, jer su u konfliktu sa razumom...tacka. Tacka nije zbog Chede, da se razumemo, mada mi se dopada kampanja.
Gos. Bobicu, Vi ste bar u dubini duse disident, profesionalac ste, imate kredibilitet, viknite, opsujte, podrzacemo, nece biti samo eho u prazno. Ovako vise ne ide.










Савршено !
Едитуј ово о Чединој кампањи (да не кажем - избаци), па да буде "браво и савршено".
Нема смисла овај бриљанран сиже прљати Чедом !
grmfrm grmfrm 11:34 08.03.2014

Re: GangUla nam style...

Mislim da sam idiotizam pristupa ozbiljnoj stvari kao sto je revitalizacija cele jedne gradske sredine, jos veoma znacajne, kompleksne, sa istorijskim nasledjem, sam po sebi govori o svrsi ovog projekta u datom trenutku.


Da vidim kako nam je inace stalo do istorijskog nasledja o kome se toliko brinemo.

E, pa nece. Ima da stave kerbere sa jebenim sabljama i turbanima da vas tejzerima teraju od svih tih iskusenja (iskreno i duboko verujem da ce se zavrsiti na onom China town style renderu, kao sto je ipocelo...), a vi svi kao siromasna deca pred poslasticarnicu da gledate kako drugi jedu kolace.


I treba a jadni smo do bola postali, ovo nas mozda i otrezni bo nam pas mater.
gavrilo gavrilo 09:54 08.03.2014

Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

Na stranu izbori i hoce li biti ista od plutajuceg grada ili ne.To i nije tema bloga.
Meni je fascinantno nesto drugo,
Odjednom svi su strucni, talentovani, estete, a onda pogledas beogradske kvartove i vidis koliko je zapravo rugla nazidano u poslednjih 50 godina u Beogradu.
Beograd je vecim delom arhitektonsko ruglo od grada i veoma je prljav.
Vecina zgrada u kojima zive Beogradjani su musave, zapustene, sa smecem oko zgrade, iskrabane a ako stanare pitate zasto je to tako uvek upere prst u drugog.
Beograd na vodi ako ikada bude sazidan bice najlepsi deo Beograda dostojan svake svetske metropole.
I uveren sam da ce pre biti sazidan taj grad nego sto ce zaziveti estetika u ulazima zgrada i na ulicama Beograda.
max.cohen92 max.cohen92 13:45 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

Zadnjih 50 godina su razni strucnjaci pre svega Zeleznica sekli vene i diljem se bacali po podu na svaki pomen izmestanja sina iz Savamale. Niko nije ni razmisljao o prstenu oko Beograda, daleko bilo o mostu od Munzea do ChaChaCha. Most je i bio prvi preduslov da se uopste razmislja o Savamali, obezbedjivanje para za ranzirne terminale takodje. Sve odradjeno za vreme Djilasa. Nebitno cija zasluga, ali vazno kao preduslov za bilo kakvu intervenciju.
Da su zgrade urnisane sto vremenom, sto nebrigom jesu. I krivi su svi koji su ikad bili makar i shugavi predsednici kucnih saveta, kamo li nesto vise. A to nesto vise je sistem koji konkretno na mojoj zgradi, koja je pod zastitom drzave, uz sve apele nas stanara da hocemo da 1/1 isfinansiramo sanaciju fasade iz 1927. od 1988.cirka, trenira uspostavljanje kulta samo-vaznosti kojekakvih idiotluka poput Zavoda za zastitu spomenika i slicnih budalastina. Dakle, sistem je problem, glup, bahat i apsolutno beskoristan. Ostalo su posledice nedostatka manevarskog prostora i cinjenica da niko vise nije bio ni do kurjeg oka g.Branku Pesicu. Dakle bilo se pokorno, bezidejno ,politicki korektno i impotentno.
Da nesto treba uraditi sada sa Savamalom, treba. Da treba praviti ovaj idiotluk, ne treba.
gavrilo gavrilo 14:16 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

preskocio si najskuplji most u Srbiji onaj na Adi...inace najmanje frekventan most u Beogradu, sazidan parama iz budzeta ciju cenu jos ne znamo.
Sve to sto si naveo je sazidano parama iz budzeta parama poreskih obveznika.
Ne vidim nikakvu mudrost Djilasa u tome.Taj most postoji zato sto nema kanalizacije u prigradskim naseljima, zato sto nema negde obdaniste, skola, zato sto su putevi puni rupa itd.

Ovaj plutajuci grad se nece zidati iz budzeta, pa njegova gradnja nece ugroziti projekte zidanja obdanista, skola, infrastrukture koja je van Beograda a svakako ce izgradnja toga uposliti nezaposleno stanovnistvo.

Zasto ljudi to tako ne kapiraju.
Opet podvlacim, nisam slepi vernik Beograda na vodi.
Ako se to desi super, ako ne nikom nista.





little_radojica little_radojica 14:17 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

max.cohen92
Zadnjih 50 godina su razni strucnjaci pre svega Zeleznica sekli vene i diljem se bacali po podu na svaki pomen izmestanja sina iz Savamale. Niko nije ni razmisljao o prstenu oko Beograda, daleko bilo o mostu od Munzea do ChaChaCha. Most je i bio prvi preduslov da se uopste razmislja o Savamali, obezbedjivanje para za ranzirne terminale takodje. Sve odradjeno za vreme Djilasa. Nebitno cija zasluga, ali vazno kao preduslov za bilo kakvu intervenciju.
Da su zgrade urnisane sto vremenom, sto nebrigom jesu. I krivi su svi koji su ikad bili makar i shugavi predsednici kucnih saveta, kamo li nesto vise. A to nesto vise je sistem koji konkretno na mojoj zgradi, koja je pod zastitom drzave, uz sve apele nas stanara da hocemo da 1/1 isfinansiramo sanaciju fasade iz 1927. od 1988.cirka, trenira uspostavljanje kulta samo-vaznosti kojekakvih idiotluka poput Zavoda za zastitu spomenika i slicnih budalastina. Dakle, sistem je problem, glup, bahat i apsolutno beskoristan. Ostalo su posledice nedostatka manevarskog prostora i cinjenica da niko vise nije bio ni do kurjeg oka g.Branku Pesicu. Dakle bilo se pokorno, bezidejno ,politicki korektno i impotentno.
Da nesto treba uraditi sada sa Savamalom, treba. Da treba praviti ovaj idiotluk, ne treba.


Тако је. Ригидан систем који је поставила струка још у СФРЈ и који је неким чудом опстао је искључио сам себе. Док су архитекти маштарили да имају моћ изражавања као док су пројектовали Нови Београд, тајкуни и дунђери су градили. Сада је тај јаз између струке и стања на терену непремостив и мора доћи до девалвације ликовних вредности да би се уопште могло причати о икаквим вредностима. У принципу све у нашем друштву ће морати да девалвира, од динара до Београда на води.
little_radojica little_radojica 14:29 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

gavrilo
preskocio si najskuplji most u Srbiji onaj na Adi...inace najmanje frekventan most u Beogradu, sazidan parama iz budzeta ciju cenu jos ne znamo.
Sve to sto si naveo je sazidano parama iz budzeta parama poreskih obveznika.
Ne vidim nikakvu mudrost Djilasa u tome.Taj most postoji zato sto nema kanalizacije u prigradskim naseljima, zato sto nema negde obdaniste, skola, zato sto su putevi puni rupa itd.

Ovaj plutajuci grad se nece zidati iz budzeta, pa njegova gradnja nece ugroziti projekte zidanja obdanista, skola, infrastrukture koja je van Beograda a svakako ce izgradnja toga uposliti nezaposleno stanovnistvo.

Zasto ljudi to tako ne kapiraju.
Opet podvlacim, nisam slepi vernik Beograda na vodi.
Ako se to desi super, ako ne nikom nista.


Како знаш да је најскупљи кад му се не зна цена? Читав тај потез са обилазницом је урбанистички и логистичи теже извести него Београд на води, који је у принципу хипертрофирани Белвил. А финансирање обданишта боље стави у исту раван са богомољама које су у међувремену никле по Београду, а и шире. А ако си толико наиван да верујеш да Београд на води неће имати ништа са парама пореских обвезника (целе Србије, а не само Београђана) онда боље пробај са оним: "Свака част Вучићу, за само годину дана је успео... бла, бла, бла"
max.cohen92 max.cohen92 14:33 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

"Свака част Вучићу, за само годину дана је успео... бла, бла, бла"

...da mi postane ogavniji lik od Miskovica.

I to u kakvoj konkurenciji!
gavrilo gavrilo 15:11 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

@little_radojica

- cena mosta na Adi sa pristupnim trakama i svim sto prati taj most ide od 160 do 400 miliona evra.To su procene strucnjaka ali se verovatno nikada nece saznati koliko je taj projekat kostao gradjane.

-ne znam u kom smislu mislis da je teze napraviti obilzanicu oko Beograda, da li mislis na novac ili realizaciju?
To je smesno u poredjenu sa onim sto mozes da vidis ako ikada odes u Dubaji.Ljudi mi smo zaista smesni.
Da sam na Vucicevom mesto umesto ulaganja novca u kampanju organizaovao bih kolektivni odlazak Srba u posetu Dubaiju.

-Beograd na vodi ce se graditi u etapama.Ono najeksluzivnije i najskuplje gradice se tudjim parama.(tako je receno)

Ako ovo uspe Beograd ima sansu da dobije zgradu opere, ako ovo ne uspe Beograd nece dobiti tu zgradu ni za 50 godina.
Ni muzeji nam ne rade, nema se para da se renoviraju.
Ljudi dajte bre uozbiljite se, ceo svet ode napred mi zivimo u nekom nasem matriksu u kome je do pre dve godine izvod iz maticne knjige rodjenih ima rok vaznosti 6 meseci!
Kako to moze zastareti ko ti je otac ko ti je majka i gde si se rodio?
little_radojica little_radojica 15:41 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

gavrilo
@little_radojica

- cena mosta na Adi sa pristupnim trakama i svim sto prati taj most ide od 160 do 400 miliona evra.To su procene strucnjaka ali se verovatno nikada nece saznati koliko je taj projekat kostao gradjane.


Ако је 160 није скуп, ако је 400 скуп је. "Истина је негде тамо"

-ne znam u kom smislu mislis da je teze napraviti obilzanicu oko Beograda, da li mislis na novac ili realizaciju?


Ја лепо написах: "урбанистички и логистички". Овде имаш једну малтене празну парцелу, а овамо пола града кроз који пролази тај правац и зилион праваца који се на њега спајају.

To je smesno u poredjenu sa onim sto mozes da vidis ako ikada odes u Dubaji.Ljudi mi smo zaista smesni.
Da sam na Vucicevom mesto umesto ulaganja novca u kampanju organizaovao bih kolektivni odlazak Srba u posetu Dubaiju.

Хвала био сам, видео сам света, а и сад ти се обраћам из будућности на неки начин. Дубаи је рококо и твоја занесеност њиме долази из немогућности да ствари сагледаш и из те перспективе. Не кажем да бих се бунио да у Београду све зграде буду нове и да из те позиције причамо о архитектури, али није злато све што сија.

-Beograd na vodi ce se graditi u etapama.Ono najeksluzivinje i najskpulje gradice se tudjim parama.(tako je receno)


"Речено је". И ти си тиме све си рекао.

AKo ovo uspe Beograd ima sansu da dobije zgradu opere, ako ovo ne uspe Beograd nece dobiti tu zgradu ni za 50 godina.
Ni muzeji nam ne rade, nema se para da se renoviraju.
Ljudi dajte bre uozbiljite se, ceo svet ode napred mi zivimo u nekom nasem matriksu.


Музеји нам не раде јер нико не иде у њих. И ако иде иде у "Ноћи музеја" да цирка и да каже како је био. Скоро су средњошколци прекинули грчку трагедију и тако устоличили нови жанр траги-трагедију. А опера ће успут постати тржни центар са 4D биЈоскопом у коме ће се давати Спајдермен.

И баш ми је драго да си споменуо Матрикс.
gavrilo gavrilo 16:13 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

@little_radojica

-Muzeji nam ne rade jer se krov urusava i prokisnjava (Narodni muzej i muzej Savremene umetnosti).

-Izvrces ono sto napisem, razumem predizborni su dani i svi smo pomalo politicari.
Ja nisam rekao da Beograd treba da bude Dubaji.
Ovde se stvari postavljaju kao da Dubaji treba da uci od Beograda i da je Beograd svetski centar kulturne bastine i da jedini mi to znamo sacuvati.
Presmesni smo i ne umemo sacuvati nista.U pokusaju da nesto sacuvamo izgubimo korak sa razvojem sto je kljuc napretka i sticanja neke buduce kulturne zaostavstine.

-Pozicija iz koje i ti i ja pisemo je ista.Ni ti ni ja nismo vidoviti.
Ti ne mozes znati hoce li (ako je i bude)opera biti trzi centar.Ti mozes samo siriti svoju viziju koja se moze ispostaviti kao kleveta u nekom buducem vremenu.
Razumes, ti si se opredelio da ces glasati za nekoga ko se ne preziva Vucic i iz te pozicije ti sagledavas i prognozu vremena.
Ja po svemu sudeci necu uopste glasati.Taj dan mi je rodjendan i napicu se.
hajkula1 hajkula1 17:03 08.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

a svakako ce izgradnja toga uposliti nezaposleno stanovnistvo.



Naročito

Ko je zaradio na mostu na Adi? Zašto je toliko skup? Ko zarađuje na izgradnji mosta cha-cha-cha?

Mostovi su potrebni kao i sve ostalo ali je potrebno racionalno ponašanje. Ovako, potpisuju se tajni ugovori, stavljaju procenti u džepove i na tajne račune političara na vlasti a svi mi smo sve preazaduženiji.

Ne kolje se krava za kilo mesa.

Snimak modela koji su nazvali Beograd na vodi, samo pokazuje kako nas smatraju, tupavcima i debilima. Nisu se ni tolicko potrudili da taj model bar liči na mesto gde bi se gradilo.



Da bi počeli da uklanjaju postojeću železničku stanicu, valjda moraju prvo nove da završe.



mariopan mariopan 09:00 09.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

little_radojica
Музеји нам не раде јер нико не иде у њих.

Muzej u Zrenjaninu lepo radi i ima rekordnu posetu, verujem iz razloga što je ulaz besplatan a postavke zanimljive i sadržajne.
Mi smo rekorderi po posetama muzeju.
Proveri ako misliš da nije tačno.

edit

Naša blogerka Prskalica je kustos u ZR muzeju.
8c_competizione 8c_competizione 19:16 09.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

od 160 do 400 miliona evra


izvini Gavrilo, u cemu je problem da saznamo pravu cenu?

slozices se da ova varijacija od 160 do 400 (dakle 2 koma nesto puta) vise je neozbiljna!
little_radojica little_radojica 07:33 10.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

mariopan
little_radojica
Музеји нам не раде јер нико не иде у њих.

Muzej u Zrenjaninu lepo radi i ima rekordnu posetu, verujem iz razloga što je ulaz besplatan a postavke zanimljive i sadržajne.
Mi smo rekorderi po posetama muzeju.
Proveri ako misliš da nije tačno.

edit

Naša blogerka Prskalica je kustos u ZR muzeju.


Ма у праву си, него сам и ја луд што одговарам на те Гаврилове мали Перица генерализације, па и сам упаднем у једну такву.

Гаврило,
Има музеја који раде, има музеја који не раде, разичити су начини финансирања и проблеми са којима се суочавају, али у принципу свака институција културе је посебна прича. Део притиска на њих су финансијске природе, а део је стање система вредности и духа у друштву, али увек су присутна оба притиска у неком односу који се мења од случаја до случаја. Тако да никаква опера све и да нам падне са неба неће сама од себе решити проблем, а не може се тек тако ни рећи да ће одмоћи. У сваком селу постоји дом културе или нешто што је тако започето, па остало недовршено, па су данас тамо теретане и кафићи (не свуда, али има и тога и то такође указује на тренд).

Мој проблем је само то што неко ко је био у Сингапуру један дан може да помисли да ће бити културнији ако у његовом граду постоји Опера На Реци коју је предложио, финансирао и изградио странац, а довео екипу из Кана и Милана да гледају опере сваког дана и да такво унапређење културе вреди да му грађани Србије напишу бланко чек. Тако да није случај да неко ставља Београд изнад Дубаија, него га управо ти стављаш у ранг Париза, Лондона, Рима, где је питање грађења опере техничко питање финансирања, док питање потребе за опером решавају опет за то одговарајуће институције.

Треба бити умерено нереалан (тј. амбициозан) тако да кад се зна у ком стању је "конзумирање културе" у Србији данас планираш развијање културе тако да може да утиче на то стање. Инкрементално, не револуционарно. Иако мислим да наметање културе одгоре грађењем здања и кроз финансијске подстицаје није хумано, свакако нисам ни за стајање по страни док неразвијено тржиште са све шпекулантима спроводи своју селекцију.
Задатак културе и оних који се њоме баве је да се боре и изборе за Оперу На Реци, не да је добију на сребрном послужавнику!

И још један погрешан утисак си стекао, а то је да се неко овде гнуша идеје Београда на води или идеје да се сарађује са Арапима. Да је стручна јавност погубила компас и остала тврдоглава у својим поделама и јаловим расправама и да је потребна њихова другачија улога, то смо написали и ја и Макс, али да ју је требало овако искључити из процеса само да би Вучић имао са чиме да се слика у кампањи, није.

-Pozicija iz koje i ti i ja pisemo je ista.Ni ti ni ja nismo vidoviti.
Ti ne mozes znati hoce li (ako je i bude)opera biti trzi centar.Ti mozes samo siriti svoju viziju koja se moze ispostaviti kao kleveta u nekom buducem vremenu.
Razumes, ti si se opredelio da ces glasati za nekoga ko se ne preziva Vucic i iz te pozicije ti sagledavas i prognozu vremena.
Ja po svemu sudeci necu uopste glasati.Taj dan mi je rodjendan i napicu se.


Будућа клевета!???
Немамо шесто чуло, али имамо осталих пет, па да видимо да нас Вучић лаже и маже и кад спомиње Београд на Води и оперу и високе зграде и Мерцедес и нема те акробације коју ти можеш у виртуелном простору извести да то изрелативизујеш.

EDIT: На препоруку Земљанина са којим се ретко слажем, али чије аутентично мишљење искрено ценим обрисао сам последњу реченицу и реченицу у којој се инсинуира да си ти СНС-бот
zemljanin zemljanin 10:40 10.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

Боље иди тамо кликћи на плусиће и минусиће и попуњавај табелу.

Ova rečenica jednostavno ne spada u domen korektne diskusiije ... jedno je neslaganje i pobijanje logike i stavova a drugo je definitivno nipodaštavajući kontekst ove rečenice ... čak i ako je ovo politička tema i predizborno prepucavanje, svi ćemo mi i nakon izbora biti ovde i zalagati se ili kukati na kulturu i ostalo ... valjda je moguće da počnemo sa primenom neke od tih kultura u međusobnoj komunikaciji a pre završetka "Beograd na vodi" ...

ipak, moguće je da ne čitam dobro smisao iste pa ako je tako, onda je ovaj komentar suvišan ...
hajkula1 hajkula1 11:22 10.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

gavrilo

Kako to moze zastareti ko ti je otac ko ti je majka i gde si se rodio?



U međuvremenu neko može da umre? Tom logikom.
little_radojica little_radojica 11:47 10.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

zemljanin
Боље иди тамо кликћи на плусиће и минусиће и попуњавај табелу.

Ova rečenica jednostavno ne spada u domen korektne diskusiije ... jedno je neslaganje i pobijanje logike i stavova a drugo je definitivno nipodaštavajući kontekst ove rečenice ... čak i ako je ovo politička tema i predizborno prepucavanje, svi ćemo mi i nakon izbora biti ovde i zalagati se ili kukati na kulturu i ostalo ... valjda je moguće da počnemo sa primenom neke od tih kultura u međusobnoj komunikaciji a pre završetka "Beograd na vodi" ...

ipak, moguće je da ne čitam dobro smisao iste pa ako je tako, onda je ovaj komentar suvišan ...


Едитовао. У праву си, можда Гаврило заиста мисли својом главом...
zemljanin zemljanin 12:11 10.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

little_radojica
Едитовао.

nije teško biti fin
milos_mijatovic milos_mijatovic 23:27 11.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

little_radojica
zemljanin
Боље иди тамо кликћи на плусиће и минусиће и попуњавај табелу.

Ova rečenica jednostavno ne spada u domen korektne diskusiije ... jedno je neslaganje i pobijanje logike i stavova a drugo je definitivno nipodaštavajući kontekst ove rečenice ... čak i ako je ovo politička tema i predizborno prepucavanje, svi ćemo mi i nakon izbora biti ovde i zalagati se ili kukati na kulturu i ostalo ... valjda je moguće da počnemo sa primenom neke od tih kultura u međusobnoj komunikaciji a pre završetka "Beograd na vodi" ...

ipak, moguće je da ne čitam dobro smisao iste pa ako je tako, onda je ovaj komentar suvišan ...


Едитовао. У праву си, можда Гаврило заиста мисли својом главом...


charlie charlie 14:51 12.03.2014

Re: Da se i ja oglasim povodom Begea na vodi..

gavrilo
@little_radojica

- cena mosta na Adi sa pristupnim trakama i svim sto prati taj most ide od 160 do 400 miliona evra.To su procene strucnjaka ali se verovatno nikada nece saznati koliko je taj projekat kostao gradjane.

-ne znam u kom smislu mislis da je teze napraviti obilzanicu oko Beograda, da li mislis na novac ili realizaciju?
To je smesno u poredjenu sa onim sto mozes da vidis ako ikada odes u Dubaji.Ljudi mi smo zaista smesni.
Da sam na Vucicevom mesto umesto ulaganja novca u kampanju organizaovao bih kolektivni odlazak Srba u posetu Dubaiju.

-Beograd na vodi ce se graditi u etapama.Ono najeksluzivnije i najskuplje gradice se tudjim parama.(tako je receno)

Ako ovo uspe Beograd ima sansu da dobije zgradu opere, ako ovo ne uspe Beograd nece dobiti tu zgradu ni za 50 godina.
Ni muzeji nam ne rade, nema se para da se renoviraju.
Ljudi dajte bre uozbiljite se, ceo svet ode napred mi zivimo u nekom nasem matriksu u kome je do pre dve godine izvod iz maticne knjige rodjenih ima rok vaznosti 6 meseci!
Kako to moze zastareti ko ti je otac ko ti je majka i gde si se rodio?

Само да издвојим да си ово за крштеницу лепо образложио !
grmfrm grmfrm 11:31 08.03.2014

Aman

Da li je ikada iko odavde sa bloga bio u UAE.
Da jeste videli bi koliko su oni ozbiljni kada su gradjevine u pitanju.
To znaci imati viziju.

Gavrilov komentar je odlican i rekao je sve sto treba i sa tim se slazem.
I ja mislim da ce to da bude sjajan projekat kada se zavrsi i njegova buducnost
zavisi o nasem odnosu prema istom a to ako se odnosimo Gavrilo lepo napisa.
max.cohen92 max.cohen92 13:50 08.03.2014

Re: Aman

Oni nemaju viziju, nego imaju komplekse i visak kinte, pa to izgleda kao vizija. A kad imas gooomilu kesha, a imas suvu kaljugu iz koje si potekao, shvatis u datom trenutku da bi bilo civilizacijski uputno, a i lepo za oko to pimp svoj deo predela sa Marsa,jos ako moze da se inkasira od toga, Uber Bingo ...i eto ga UAE.
grmfrm grmfrm 08:57 09.03.2014

Re: Aman

Oni nemaju viziju, nego imaju komplekse i visak kinte, pa to izgleda kao vizija. A kad imas gooomilu kesha, a imas suvu kaljugu iz koje si potekao, shvatis u datom trenutku da bi bilo civilizacijski uputno, a i lepo za oko to pimp svoj deo predela sa Marsa,jos ako moze da se inkasira od toga, Uber Bingo ...i eto ga UAE.


Samo razmisli sta bi mi uradili da smo bili na njihovom mestu.
little_radojica little_radojica 13:13 08.03.2014

Немам ни ја три мелејарде...

... али бих на лакат проговорио.

Овај идејни пројекат је одрађен. Као што би га група студената одрадила недељу дана пред предају. Сад ту има два проблема.
Један је што се то нажалост тако ради и у Емиратима и у Русији и којекуде. Гдегод има леба без мотике. Гдегод има петро долара и новобогаташа. Јер они су довољно богати да купују брзо и кусо. Јер ће у међувремену да нападају други новци са неба.
Други је што ће то због таквог приступа да кошта више. Грађевинске фирме живе од накнадних радова. И мале и велике и наше и стране. Све што није дефинисано у старту биће фактурисано уз искрени осмех од увета до увета. Ђорђе поставља озбиљно питање које може да помери цену пар стотина милиона горе-доле. Ту је и питање моста. Ту су и остала отворена питања (измештање станица, рашчишћавање терена, инфраструктура,...) То такође значи плус/минус неколико стотина милиона долара. Е сад, кога ће то да кошта? Па оног ко то не зна. А ја нешто мислим да Арапи имају више искуства у зидању од Вучића, који је са наше стране најстручнији за уговарање оваквих послова.
max.cohen92 max.cohen92 14:11 08.03.2014

Re: Немам ни ја три мелејарде...

Немам ни ја три мелејарде...
... али бих на лакат проговорио.

Овај идејни пројекат је одрађен. Као што би га група студената одрадила недељу дана пред предају. Сад ту има два проблема.

Немам ни ја три мелејарде...
... али бих на лакат проговорио.

Овај идејни пројекат је одрађен. Као што би га група студената одрадила недељу дана пред предају. Сад ту има два проблема.


Bravo! Bas tako. No problema ima milion, ne dva...jedino ako si mislio na dve milke problema, onda OK.

Znas i sam da ako je greska QS-a veca od 10% to je blago receno propast za projekat. Ovakvim pristupom i burazerskom ekspertizom, imajuci u vidu da je neko brilijantno i epohalno glup rekao da ce (ja se i dalje nadam i verujem da je ovo samo los, los, ogavan marketing, al` iritira!)zemlja Srbija da bude gradsko komunalno pre nego si gonici kamila trijumfalno dovedu kakve Engleze da rade konstruktivni deo za sve pare, u startu se pravi minus od bar 20% od Gross vrednosti projekta. Ko placa? Placaju klinci koji se radjaju na ginekoloskim stolovima proizvedenim 1972. u DDR-u, placa desetine mrtvih na Ibarskoj svake godine, placaju penzioneri koji meso gledaju samo na najavama akcija u pauzama turske serije...oni placaju da se neko vezba na grbaci i glavi malog, obicnog coveka. Tadic je doveo ortopeda za Ministarstvo prostornog planiranja, kretenizam epskih razmera, ovaj drzi prezentaciju projekta od 3mlrd u hotelskoj sobi, daje nekim Pakistancima da dodaju mostove na rendere, jer forma bolje izgleda...ej,bre! Pa ne moze bar svaka chuka da stavi most preko druge najvece reke u zemlji, jer mu se slaze uz render. Ima li ovde icega vise?
A o tome da ce neko da marne lovu od Arapa na dodatne radove...to ni botovi SNSa ne bi progutali.
gavrilo gavrilo 14:48 08.03.2014

Re: Немам ни ја три мелејарде...

little_radojica
... али бих на лакат проговорио.

Овај идејни пројекат је одрађен. Као што би га група студената одрадила недељу дана пред предају. Сад ту има два проблема.
Један је што се то нажалост тако ради и у Емиратима и у Русији и којекуде. Гдегод има леба без мотике. Гдегод има петро долара и новобогаташа. Јер они су довољно богати да купују брзо и кусо. Јер ће у међувремену да нападају други новци са неба.
Други је што ће то због таквог приступа да кошта више. Грађевинске фирме живе од накнадних радова. И мале и велике и наше и стране. Све што није дефинисано у старту биће фактурисано уз искрени осмех од увета до увета. Ђорђе поставља озбиљно питање које може да помери цену пар стотина милиона горе-доле. Ту је и питање моста. Ту су и остала отворена питања (измештање станица, рашчишћавање терена, инфраструктура,...) То такође значи плус/минус неколико стотина милиона долара. Е сад, кога ће то да кошта? Па оног ко то не зна. А ја нешто мислим да Арапи имају више искуства у зидању од Вучића, који је са наше стране најстручнији за уговарање оваквих послова.


Bio sam u Kuala Lumpuru, Singapuru, Dubaiju, Dzakarti.Pogled na ta tri grada iz aviona i na Beograd iz aviona je nebo i zemlja.Mi kaskamo za njima desetine godina.To su megapolisi sa kojima se Beograd ne moze ni porediti.
Mi smo zemlja saltera i pecata, eksperata, javnih rasprava i korupcije, mi ne umemo sagledati nekakvu siru sliku estetike.Mi gledamo kako zivot prolazi u nasim vecitim raspravama.Mi cemo radije na 100 godina ograditi limenom ogradom sava-malu nego dati tu lokaciju onima koji imaju novca i iskustva u zidanju najeksluzivnijih zgrada i kvartova na svetu.
U Knez Mihajlovoj ulici deset godina stoji ogradjeno ruglo na kome treba da nikne velelepni hotel jer strucnjaci zele da konzerviraju neki deo kalemegdana koji je tu pronadjen kada su se iskopavali temelji za hotel.
Sta je tu vama normalno?
Imamo jedan od najruznijih glavnih gradova u Evropi.Mozemo mi sebe lagati da to nije tako ali jeste.Ljudi putujte.
Mi nikada necemo napraviti metropolu od Beograda jel mi to ne umemo, zato sam i zagovornik da se to da onima koji tu provereno umeju.
Za 20 godina oni naprave kvart u kome zivi vise miliona stanovnika nego u celom Beogradu!
I onda smo mi eksperti i strucnjaci, ma dajte spustite se na zemlju.
mariopan mariopan 17:02 09.03.2014

Re: Немам ни ја три мелејарде...

gavrilo
U Knez Mihajlovoj ulici deset godina stoji ogradjeno ruglo na kome treba da nikne velelepni hotel jer strucnjaci zele da konzerviraju neki deo kalemegdana koji je tu pronadjen kada su se iskopavali temelji za hotel.
Sta je tu vama normalno?

Stoji zato što celokupan život u Srbiji stoji, i to nije normalno.

Ali je normalno i da se sačuva deo prošlosti ako je vredan čuvanja, kao što su uradili Grci u Atini, kada su dozvolili gradnju nove zgrade (mislim da je u pitanju banka) ali da se stare zidine arheološke vrednosti, otkrivene pri kopanju temelja za novu, savremenu zgradu, sačuvaju.

Sačuvane su tako da je iskopano toliko zemlje da se zidine starog grada ogole i budu vidljive, sve pokriveno debelim staklom i osvetljeno, pa gazite preko tog stakla i razgledate taj stari grad dok ulazite u novu zgradu, vrlo atraktivno izgleda, a preko toga je podignuta nova i moderna zgrada.
Ništa nije uništeno.
Može i tako?

Za ostatak komentara se slažem.
little_radojica little_radojica 07:42 10.03.2014

Re: Немам ни ја три мелејарде...

Mi nikada necemo napraviti metropolu od Beograda jel mi to ne umemo, zato sam i zagovornik da se to da onima koji tu provereno umeju.


Ми не треба да имамо метрополу, ако нисмо у стању да је сами направимо и одржавамо. Нема пречице, једноставно, култура се не може купити. Није ни вирус да се преноси кроз ваздух па да је запатимо од неког специјалног утицајног поједница, био он Ноам Чомски, шеик или ППВ. Култура се гради усклађеним интелектуалним напорима целог друштва дуги низ година.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 14:42 08.03.2014

Ovde fali drug Tito ...

Mislim da su komentari veoma emotivni i tačni što je teško uraditi ... emocije i egzaktizam se nekako tuku ali kad se slože znači da je došlo do grla.
Mislim posle ovog da je neophodno nekako dovesti druga Tita, privremeno, odozgo pa da pouči ove novokomponovane politikante koji navežbavaju vođenjee države na sasvim neuk način koristeći populizam i priče o nadolazećoj sreći za narodne mase koja samo što nije došla. Kažu: ... ama brate ima da bude isplativo i to zato što ja to tako kažem ...
Drug Tito bi ih poučio kako se to radi, elegantno, a bili bi i ti konkursi i javne rasprave i time bi se bavili odgovorni ljudi koji znaju posao kao kad beše nekad ono sa Novim Beogradom i posle kad proveri da su ukapirali može da se vrati tamo gore i da gleducka.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:32 08.03.2014

Re: Ovde fali drug Tito ...

Da da, sve se sećam, zlatno doba našeg omiljenog autoritarca Tita, javne rasprave televizovane, demokratija pardon samoupravljanje na delu, nenamešteni konkursi za nepodobne, cool man.

Da ne zaboravim RADNE AKCIJE i УДАРНИКЕ pod vodstvom Komandant-potpukovnika Rudolfa Hribernika!



Možda bi upravo trebalo prisilno oterati ove internet kenjce na "dobrovoljne radne akcije" da čupaju korov u SAVSKOM "AMFITEATRU" - eksluzivnom domenu školovanih ARHITEKATA.

PS.
Nisam Esenesovac ni bot.
2+2=4
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 17:40 08.03.2014

Re: Ovde fali drug Tito ...

oskar-z-wild oskar-z-wild 17:55 08.03.2014

Re: Ovde fali drug Tito ...

Kakvi popovi druže? Samo Srbski...



Kako smo gradili Novi Beograd. OOOO RUK!!

A danas vam ne valjaju političari pa je ispod vašeg digniteta da se mešate, osim u brizi da ne nam ne otmu i ne oštete Arapi "rečno korito".

Pretpostavljam da bi se tako osećali i Titovi klasni neprijatelji da ih nisu ahmajnovski uklonili.

Napomena: ništa lično. Kad pišem "vi" mislim na množinu - gospodu blogere.


oskar-z-wild oskar-z-wild 18:01 08.03.2014

AHA!! A ŠTA JE OVO!???



Zajam od Arapa, možda? Ili još bolje od Morgan-Rokfelera! a nostalgičari?
Stare metode izgleda nisu izumrele.

oskar-z-wild oskar-z-wild 18:40 08.03.2014

Re: AHA!! A ŠTA JE OVO!???

Kako vidim situaciju Srbiji oko poduhvata "Beograd na vodi"?

Građani Srbije kao da neće da zajednički rade jer su partijski podeljeni. Demokratija ih je podelila! Jedinstven slučaj! Ismejavaju građevinski projekt i neće da učestvuju u njemu jer je to inicijativa JEDNE PARTIJE, iako bi rezultat imao beneficije za celu privredu.

I to nije tako samo zbog izbora, neki građani aktivno žele neuspeh ovoj zemlji.

Znači da je "stranački patriotizam" (stranačka pripadnost) jači od "državnog patriotizma". Odličan recept za neuspeh.

Zaključak koji neki nude je: Srbiji treba jednopartijski sistem i to sa drugom Tilencetom na čelu. Žalosno. I to od onih koji bi trebali da savetuju mlade generacije koje su se sada značajno već namnožile.

charlie charlie 10:49 09.03.2014

Re: AHA!! A ŠTA JE OVO!???

oskar-z-wild
Kako vidim situaciju Srbiji oko poduhvata "Beograd na vodi"?

Građani Srbije kao da neće da zajednički rade jer su partijski podeljeni. Demokratija ih je podelila! Jedinstven slučaj! Ismejavaju građevinski projekt i neće da učestvuju u njemu jer je to inicijativa JEDNE PARTIJE, iako bi rezultat imao beneficije za celu privredu.

I to nije tako samo zbog izbora, neki građani aktivno žele neuspeh ovoj zemlji.

Znači da je "stranački patriotizam" (stranačka pripadnost) jači od "državnog patriotizma". Odličan recept za neuspeh.

Zaključak koji neki nude je: Srbiji treba jednopartijski sistem i to sa drugom Tilencetom na čelu. Žalosno. I to od onih koji bi trebali da savetuju mlade generacije koje su se sada značajno već namnožile.


Лепо си сажео нашу стварност !
На жалост, многи овакву елементарну ствар не могу да схвате.
Имао бих (некакво) разумевање на не желе да схвате.
Овако је веома поражавајуће --- да не могу да схвате "2 + 2 математику".
little_radojica little_radojica 08:56 10.03.2014

Re: Ovde fali drug Tito ...

Đorđe Bobić
Mislim da su komentari veoma emotivni i tačni što je teško uraditi ... emocije i egzaktizam se nekako tuku ali kad se slože znači da je došlo do grla.
Mislim posle ovog da je neophodno nekako dovesti druga Tita, privremeno, odozgo pa da pouči ove novokomponovane politikante koji navežbavaju vođenjee države na sasvim neuk način koristeći populizam i priče o nadolazećoj sreći za narodne mase koja samo što nije došla. Kažu: ... ama brate ima da bude isplativo i to zato što ja to tako kažem ...
Drug Tito bi ih poučio kako se to radi, elegantno, a bili bi i ti konkursi i javne rasprave i time bi se bavili odgovorni ljudi koji znaju posao kao kad beše nekad ono sa Novim Beogradom i posle kad proveri da su ukapirali može da se vrati tamo gore i da gleducka.



Свака част. Само то је мало познато у широј јавности у којој се често може чути и да је Нови Београд некакав соц-реализам.

Препоручено штиво за читање је докторат Владимира Кулића са Универзитета у Тексасу КЛИК на PDF

Јесте обимно и на енглеском, али је одлично документовано ово о чему Ђорђе помало шифровано прича. Можда и боље штиво је књига књига проф. Љиљане Благојевић "Нови Београд - оспорени модернизам".

У међувремену, да напоменемо само пар ствари. Нови Београд је замишљен као грандиозни пројекат стварања свега Новог (ново друштво, нова престоница, нови град, нове институције, нов ликовни израз) у који су били укључени сви наши архитекти (а много њих је имало пуно искуства из Западне Европе). Био је организован конкурс са (нејасно) израженим архитектонским критеријумима, али са јасно израженим симболичким правцима у којима треба да се развија пројекат. Од свега замишљеног у политичарским главама, изведен је СИВ и зграда ЦК, а од великих урбанистичких идеја само железничка станица на Новом Београду. Треба ли рећи, не онако како је замишљана... Судар са реалношћу је наиме био прегадан, као што ће бити и овај који нам се тек спрема. Тито је био бравар, који је позвао архитекте на разговор након конкурса за зграду ЦК која је требала да буде морфолошки и симболички центар свега тога Новог. Ниједна прва награда није била додељена, само три друге, јер је политички врх сматрао да архитекте нису добро разумеле идеју, па им је заказао други круг, да још једном о свему промисле. Зато их је Тито позвао да им објасни како да пројектују. Али све лепо запаковано у целофан, уз новинаре за сликање, тако да он испадне неко ко има даљу визију од оних који јесу на високом нивоу, али је ипак не домашују. После се све то разводњило јер је било јасно да је Ново друштво и Нова економија једно, а Нови град и Нова урбана морфологија нешто сасвим друго и да нису толико компатибилни сви тако на гомили. Архитектама су тада одрешене руке да се баве обичним стамбењацима уместо великим пројектима за велике Нове институције који су изостали (*). Али су архитекте и конкурси постојали и питали су се нешто.
67 година касније, са друге стране реке имамо замисао о једној другој ерекцији (а који други облик/форму идеје политичара о архитектури и друштву уопште и могу да поприме?), нешто заобљенију додуше, коју у складу са временом политичког прагматизма и одсуства идеологије треба да финансира, пројектује и зида харизматични брат шеик-алтруиста. 67 година касније, дакле, немамо више ни конкурсе нити икакву друштвену полугу (е ту је Вучић за ред величина страшнији лик од Тита) да се мешамо у то какви ће нам бити градови и друштво, па ни да изнесемо своје визије. Ми сва питања која имамо решимо на изборима, једном у четири године. П онда за 50 година. А у међувремену ћемо да градимо стамбењаке...

(*)
Ту су архитекте и остали пројектанти, радећи за велике грађевинске фирме које су градиле станове за конкурсе великих друштвених предузећа имале једну изразиту супрематију у односу на крајњег корисника чија добробит је, опет, спомињана само у политичке сврхе. Све се променило, само та дистанца архитеката (па и осталих пројектаната) и крајњих корисника се није смањила. Ту рупу су попунили архитекте-шпекуланти и неархитекте-пројектанти (види: дивља градња) са којима ови правоверни нису хтели да имају ништа осим да им издају/не издају лиценцу и да их критикују са висине путем стручних часописа. Објективно, нико им то не може ни замерити, јер нису могли знати колико ово лудило непоштовања институција може да траје, па су све време, логично, борили за интегритет тих институција и практично завршили (само)изоловани. Крајњи корак је учинио Свемоћни Мирођија ППВ кад их је преко ноћи de facto укинуо дајући пројекат брату који каже да има три милијарде новаца.
fantomatsicna fantomatsicna 21:14 08.03.2014

Pažnja!

fantomatsicna fantomatsicna 22:57 08.03.2014

Uskoro u vašem gradu

Beograd na vodi
mr.fogg mr.fogg 16:35 09.03.2014

Beograd na kopnu

Čudna je ova priča o BG-u na vodi.
Mož' biti da grešim (ne živim u BG-u), al' nekako mi je logično da se prvo sredi Beograd na kopnu pa posle i taj na vodi.
Šta vi Beograđani mislite?
Da li je Beograd na kopnu sređen?
hajkula1 hajkula1 20:51 09.03.2014

Re: Beograd na kopnu

mr.fogg
Čudna je ova priča o BG-u na vodi.
Mož' biti da grešim (ne živim u BG-u), al' nekako mi je logično da se prvo sredi Beograd na kopnu pa posle i taj na vodi.
Šta vi Beograđani mislite?
Da li je Beograd na kopnu sređen?



Ne samo Beograd, cela Srbija vapi za sređivanjem.

Kada se nešto gradi, onda treba to da bude na najbolji način, sve osmišljeno a ne u cilju da se neki nakradu.

Gradnja stanova je ok kao pokretač privrede ali novac tako uložen, postaje mrtav kapital.
Beograd je pun stanova koji ne mogu da se prodaju a ni izdavanje u zakup ne ide.


(Evo Vučić ponovo na Pinku + Krle i Petar Luković)
mr.fogg mr.fogg 19:07 09.03.2014

DVESTA PORODICA!

Sad baš gledam vesti B92 ... kažu da ima DVESTA PORODICA, koje ne znaju gde će da budu raseljene. Ma, daj, vratite tu milijardu. Pustite ljude da žive. Kome zapravo treba taj BG na vodi?
ivana23 ivana23 22:14 09.03.2014

Re: DVESTA PORODICA!

Ma, daj, vratite tu milijardu


Ta milijarda je za popunjavanje rupe u budzetu, a ne za Bg na vodi.
mariopan mariopan 22:37 09.03.2014

Re: DVESTA PORODICA!

mr.fogg
Sad baš gledam vesti B92 ... kažu da ima DVESTA PORODICA, koje ne znaju gde će da budu raseljene. Ma, daj, vratite tu milijardu. Pustite ljude da žive. Kome zapravo treba taj BG na vodi?

Kome da je vratimo?
Da li si je negde video?
Ja nisam.
I verovatno neću ni videti.
Nestaće u vidu magle pre nego što se ohladi od puta do Srbije, kao i svi mega giga projekti kojima su nam zamazivali oči. Biće pojedena, poslužiće da se održe na vlasti još pet minuta, da se gladan narod umiri i utiša..... samo da kum obavi neke svoje posliće, da neko pokupi koferče ispod stola, ili svastika zaposli malog.....a posle - potop..... već viđeno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana