Eksperimenti u blogovanju| Literatura| Život

JUGOSLAVIJATIKUM (9/11)

horheakimov RSS / 13.09.2021. u 22:31

emerv ejntel

            Kada bi samo mogao da se vrati unazad, da premota leto ’90. Izašao bi na javno mesto psovao bi i proklinjao. Mnogi bi ga gledali kao ludaka ali oni koji bi sklanjali pogled, znao bi da oni znaju, ne samo da znaju nego oni sve i kuvaju, prokleti kuvari i kuvarice. Sa takvima nije želeo da deli vazduh.

 

 

 

            Oni odugovlače ali neće da odustanu, neće da odu. Svemir je minimalan, Maksimir dovoljan. Jedan čovek je uboden nožem u predelu podlaktice, mnogi su ubodeni, mučki, u leđa. Druga tragedija tog leta desila se u rudniku Kreka, kako zgodno. Automatska sahrana, već su bili pod zemljom.

            - Jesam li ja već odavno pod zemljom, sa ovom zemljom?

            Zatvorio se u kuću celu jesen i gledao kasete. Reklo bi se da je nestao sa scene. Ništa se nikada ne odigra po planu. Dugme na video rekorderu, ono za premotavanje unazad, prvo je prestalo da radi.

 

nastaviće se... 



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 10:19 14.09.2021

kad bih mogao

da vratim film unazad
promjenio bih kasetu
solo solo 10:50 14.09.2021

.

nask nask 12:34 14.09.2021

Re: .

Au, gde se ovog seti. Bili mi se totalno izbrisali sa mentalnog VHS-a. Ova je stvar taman izašla pred polazak u vojsku. ... Majke šalju decu na groblje ...

da vratim film unazad
promjenio bih kasetu

Da u tome je sva zajebancija, jer vraćanje filma vraća i hardver, tako da je konačan rezultat identičan prvobitnom. Početna stanica je ujedno i poslednja.


angie01 angie01 13:11 14.09.2021

Re: kad bih mogao

macak_tosa macak_tosa 18:59 14.09.2021

Re: kad bih mogao

docsumann
da vratim film unazad
promjenio bih kasetu

Sreća te je konačno krepala ta nakarada od tzv. Jugoslavije.
Bilo, ne ponovilo se!
solo solo 21:01 14.09.2021

Re: kad bih mogao

Sreća te je konačno krepala ta nakarada od tzv. Jugoslavije.
Bilo, ne ponovilo se!


Čaki uvek sam hteo da te pitam pa zaboravim. Budi iskren pa reci da li si u toj Yugoslaviji imao i neke lepe trenutke kojih se sećaš?
Recimo kad si skino junfer i slične događaje.
Pa nije valjda sve bilo tako loše.
milisav68 milisav68 21:17 14.09.2021

Re: .

nask
Au, gde se ovog seti. Bili mi se totalno izbrisali sa mentalnog VHS-a. Ova je stvar taman izašla pred polazak u vojsku. ... Majke šalju decu na groblje ...

RTS sprema cd kompilaciju novog talasa bendova koji su snimali za PGP RTB, pa su pominjali i grupu Beograd, Pilote sa "Ne veruj u idole", zaboravio sam šta još...
shmoo shmoo 22:37 14.09.2021

?

milisav68
nask
Au, gde se ovog seti. Bili mi se totalno izbrisali sa mentalnog VHS-a. Ova je stvar taman izašla pred polazak u vojsku. ... Majke šalju decu na groblje ...

RTS sprema cd kompilaciju novog talasa bendova koji su snimali za PGP RTB, pa su pominjali i grupu Beograd, Pilote sa "Ne veruj u idole", zaboravio sam šta još...








(Мислим, ако су Пилоти били баш толико значајни за ту сцену од пре 40 година, да останемо онда у локалу... У истој месној заједници... )

macak_tosa macak_tosa 05:10 15.09.2021

Re: kad bih mogao

solo
Sreća te je konačno krepala ta nakarada od tzv. Jugoslavije.
Bilo, ne ponovilo se!


Čaki uvek sam hteo da te pitam pa zaboravim. Budi iskren pa reci da li si u toj Yugoslaviji imao i neke lepe trenutke kojih se sećaš?
Recimo kad si skino junfer i slične događaje.
Pa nije valjda sve bilo tako loše.

Suvišno pitanje!
Pa naravno da je bilo.
Ali nije bilo zaslugom dragoga druga Tite, najvećeg sina i bla, bla, bla, ...
Naravno, uvek se setim jadnih Francuza, Engleza, Nemaca, Danaca i Lihtenštajnijanaca koji nisu imali sreće da uživaju odrastajući u komunjarskom raju.
milisav68 milisav68 15:25 15.09.2021

Re: ?

shmoo

(Мислим, ако су Пилоти били баш толико значајни за ту сцену од пре 40 година, да останемо онда у локалу... У истој месној заједници... )

A pa nije ovo novi talas, ovo su akustičari sa višeglasnim pevanjem, nešto kao s vremena na vreme.
shmoo shmoo 15:51 15.09.2021

Re: ?

milisav68
shmoo

(Мислим, ако су Пилоти били баш толико значајни за ту сцену од пре 40 година, да останемо онда у локалу... У истој месној заједници... )

A pa nije ovo novi talas, ovo su akustičari sa višeglasnim pevanjem, nešto kao s vremena na vreme.



Слушали су много Канзас у детињству. Знам то поуздано.

А шта је то "нови талас"?

Шта то значи што се тиче музике?

Шта обједињује Идоле, Оргазам и Шарла као најизвиканије (Пилоти, Петар и зли вуци, Шта се види кроз дурбин, Радничка контрола, Безобразно зелено, ТВ Морони, ВИА Талас, Урбана герила... узми кога год хоћеш из тог доба - крај седамдесетих и почетак осамдесетих прошлог века у Београду) у музичком смислу?

Шта им је заједничко у музичком смислу?

Немају ама баш ништа заједничко осим времена у којем су настали и свирали.

Онда су по том мерилу, време у којем су настали и свирали, и Браћа такође "нови талас", зар не?







solo solo 16:07 15.09.2021

Re: kad bih mogao

Suvišno pitanje!
Pa naravno da je bilo.


U 'ebote, mora da nije lako imati tako nesretno detinjstvo bez lepih uspomena.

Zaebana je ta gorčina. Treba umeti živeti sa tijem.

No srećna okolnost je da je sada došla sloboda i da se lakše diše.

macak_tosa macak_tosa 18:28 15.09.2021

Re: kad bih mogao

solo
Suvišno pitanje!
Pa naravno da je bilo.


U 'ebote, mora da nije lako imati tako nesretno detinjstvo bez lepih uspomena.

Zaebana je ta gorčina. Treba umeti živeti sa tijem.

No srećna okolnost je da je sada došla sloboda i da se lakše diše.


Ko kaže da sam imao nesrećno detinjstvo!
Ja baš mislim da je bilo srećno.
Jer - sam, između ostaloga, voleo mamu i tatu više od Druga Tite.
solo solo 19:30 15.09.2021

Re: kad bih mogao

Ko kaže da sam imao nesrećno detinjstvo!
Ja baš mislim da je bilo srećno.
Jer - sam, između ostaloga, voleo mamu i tatu više od Druga Tite.


Jesi bijo u Kumrovcu Mačak?

solo solo 20:38 15.09.2021

Smrt fašizmu-sloboda narodu

Objasnio Malnar u pet rečenica kako se po starim VHS-ovima javljaju oštećenja koje poneki vide u blue-ray kvalitetu.




I živeo narodni heroj Marijan Badel!

milisav68 milisav68 22:27 15.09.2021

Re: ?

shmoo
Шта им је заједничко у музичком смислу?

Nisu bili preslikane kopije bendova ili vrste muzike, već spoj više žanrova, odnosno uticaja, kao i politički angažovane tekstove, odnosno o problemima mladih.

Ne zaboravi da je baš u to vreme Tito umro, pa je nekako nastao vakum zbog silne klasične muzike :)

Tu imaš i Olivera Mandića sa Beograd noću, koji si sam kačio.

Pa onda Idole sa ubačenim popovima.

Koja sa Akrobatom, pa posle sa Kičmom.

Paralelno si u zapadnom delu zemlje imao Azru, Kazalište, Film...

I da ne nabrajam dalje, ni za koga ne možeš da kažeš - e ovi su preslikani ti i ti.

Dopuna.

Film Dečko koji obećava najbolje objašnjava atmosferu novog talasa.
shmoo shmoo 08:31 16.09.2021

Re: ?

milisav68
shmoo
Шта им је заједничко у музичком смислу?

Nisu bili preslikane kopije bendova ili vrste muzike, već spoj više žanrova, odnosno uticaja, kao i politički angažovane tekstove, odnosno o problemima mladih.




Dugi kisni dan,
a patike propustaju skroz.
Sutra jos, sutra jos
moram stici na jug
hvatam prvi voz.
Moja rodbina
strasno brine zbog tog.
Za to sam, kazu, mlad.
Sad napustam sve,
prljave ulice i dim.
Trazim svet, pravi svet
u kom necu biti sam,
i gde imam s kim.
Pada noc,
u vozu uhvati me san.
Vagon pun, strasno pun
al' ne brine me to -
ostvaruje se plan.



Ово ти не звучи довољно ангажовано?

Баш некако те године Кики Пилот (становао у згради преко пута зграде у којој су живела браћа Грујић из Браће, а сви заједно у непосредном комшилуку музичке школе "Ватрослав Лисински" на Бановом брдету ) отишао у аскару... Служио у 63. падобранској. И приликом неког скока пао на главу, имао и потрес мозга, био у болници... Од тада га зајебавамо да је још блесавији него пре одласка у ЈНА.


Ne zaboravi da je baš u to vreme Tito umro, pa je nekako nastao vakum zbog silne klasične muzike :)



Месец дана класике на свим програмима. Што кажу у Церовац, "мртвачка музика". Прва ствар коју сам чуо на Радију Студио Б после тих месец дана (добро памтим тај тренутак јер су се моје уши силно изненадиле после месец дана Брамса, Римског Корсакова, Бетовена,...):







Tu imaš i Olivera Mandića sa Beograd noću, koji si sam kačio.



То је био пре свега визуелни експеримент са музичком подлогом, први кемп на телевизији у Београду, Србији и Југославији.

После су са телевизијом као медијем експериментисали по истом рецепту и Идоли (Руски уметнички експеримент, Сава Шумановић), а све захваљујући Борису и Туцку.


Pa onda Idole sa ubačenim popovima.



Кокетирање са српским национализмом који се полако будио. Што би рекли у Давитељу, "наци панк и српске шајкаче".


Koja sa Akrobatom, pa posle sa Kičmom.

Paralelno si u zapadnom delu zemlje imao Azru, Kazalište, Film...


И Милан са Катарином Другом, потоњом ЕКВ (јер им је бивши члан који је мардељао због 2 грама вутре забранио да користе име Катарина Друга на које је он званично полагао ауторско право), па

Баш то и покушавам да ти кажем. Толико различитости.

А све то називамо "новим таласом".

Па онда једино могу да закључим да све те бендове тога доба једино повезује управо то време у којем су настакјали и свирали. Музика их свакако не повезује.

И онда по том критеријуму, време настанка и деловања бенда, ни Браћа се не издвајају.

А музички свакако јесу различити од свих осталих, пресликани или не.


I da ne nabrajam dalje, ni za koga ne možeš da kažeš - e ovi su preslikani ti i ti.



Прљаво казалиште или Филм (на пример) ти нису пресликани британски new wave? Азра са прва два албума, нарочито другим акустичарским много подсећа C, S, N & Y. Оргазам са првим албумом на Секс пистолсе, па пресеци са Иги Попом. Гиле научио да пева тек на Les Chansones Populaires (упознали Албахарија у међувремену ). Дотле се само драо у микрофон копирајући Ротена. Идоли нису људски знали ни да свирају сем помало Дивљан гитару, остали сви дудуци на инструментима. Отуд та њихова "оригиналност". Дивљанова мука из тог доба у вези са Шапером (цитирам):"Како убедити лика који чита Дучића и Шантића да свира и пева рокенрол?"

Зато боље да не причамо о "музичкој оригиналности" нашег новог таласа.

Dopuna.

Film Dečko koji obećava najbolje objašnjava atmosferu novog talasa.



Слажем се. И то зато што се и радило само о атмосфери једног доба, а не о некој музичкој оригиналности.

Био сам присутан, Милисаве. Висио у СКЦ и по њиховим концертима. Носио им опрему за концерте. Дружио се са њима, причао, знао детаље који нису изашли ни до данас у јавност.

Идејни творац те атмосфере једног доба (али не и оригиналне музике! ) која је зрачила из СКЦ био је Небојша Пајкић.



Ево ти још један бенд из тог доба којег се данас ретко ко сећа... Такође не баш превише музички оригиналан, али се уклопио у ту атмосферу шаренила и различитости што је заправо и било најважније достигнуће тог београдског, српског и југословенског новог таласа - да се изађе из дотадашње униформности домаће музике за младе са Брегиним чобанским роком и ска ска ска скакутањима на Доживјети стоту (које је скинуо од Британаца попут Меднес и Спешлс) на једном крају те униформности и музички виртуозне домаће поп музике која је скидала фанки Њујорк саунд Оливера Мандића и Бобана Петровића (Метеорологија). (О крајње досадној и до тада већ потрошеној тзв. фестивалској музици на програмима главних радио центара, Београда, Загреба и Љубљане, да не причамо... Она је већ тада скоро потпуно изгубила млађу публику.)

Та разноликост и шаренило су највеће достигнуће нашег новог таласа што јесте био искорак од оног што је постојало до тада и то и јесте био циљ.

Што се тиче саме музике, све су то биле копије неког другог из иностранства са покиушајима да се дода нешто од сопствене оригиналности и креативности, често и онда када није псотојало скоро никакво умеће на инструментима. Сети се само гитар солоа Часлава из Лаких пингвина на "Можда, можда"









Дакле, Милисаве, ту си у праву... Била је битна та атмосфера... Музика (не баш оригинална) ишпла је уз то.

Јер... Ево како је то изгледало уочи саме те атмосфере која се касније развила:










Хипнотисано пиле и Лимуново дрво су у Београду на ово што си видео у горњем клипу дошли као нешто најоригиналније што смо тада могли да замислимо (ма колико год копирали неку инострану музику), а да побегнемо из те дотадашње униформности "домаће музике за младе". Негде је требало каналисати ту енергију која се видела код Хајдучке чесме и која је била прилично неочекиване за надлежне који су тада контролисали наше друштво.


И по чему су онда Браћа са својим Канзас саунд толико различити од тог нашег музички не баш оригиналног новог таласа?

А лепо су се уклопили у општу атмосферу тог доба.



Чисто да не мистификујемо данас толико тај наш нови талас у СФРЈ тога доба.

Атмосфера шаренила и различитости (у још увек социјалистичкој СФРЈ одмах после смрти Фараона, што каже Чарли) је била кључна и највеће достигнуће свега. Музика је ту била споредна.

macak_tosa macak_tosa 09:14 16.09.2021

Re: ?

Ali kako?
... je moguće napisati ovoliko dugačak post, naravno, uz to smislen?
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:21 16.09.2021

Re: ?

са Брегиним чобанским роком и ска ска ска скакутањима на Доживјети стоту (које је скинуо од Британаца попут Меднес и Спешлс) н



Dobro napisano Taso, a Bregović, da je samo citirano ukrao ni po muke, u svom muzičkom opusu on nema ama baš ništa originalno, sve je negde pokupio.


Nije u tome jedini ali je najkradljiviji..
maksa83 maksa83 10:58 16.09.2021

Re: ?

Ово ти не звучи довољно ангажовано?

Mislim, dakle mis-lim da im je za te rane radove tekstove pisala Marina Tucaković (koja se ubr. trenutno u covid bolnici na aparatima bori za život). Posle je trebalo od nečeg živeti pa je sada bard šunda.

Edit: nevezano za Pilote i Marinu, svi da pročitate "Kako smo propevali" Ivana Ivačkovića.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:14 16.09.2021

Re: ?

svi da pročitate "Kako smo propevali" Ivana Ivačkovića.



Srećom knjiga ima samo hiljadu+ strana..


P.S. EX YU rok enciklopediju Janjatovića smo valjda svi čitali. Neko mi je, ne sećam se više ko, odavno uzeo na čitanje i nikad nije vratio.
maksa83 maksa83 11:50 16.09.2021

Re: ?

Srećom knjiga ima samo hiljadu+ strana..

Nije srećom nego na žalost, žao ti je kad je gotova i što nema više detalja. Mada je i ovakva kakva je apsolutno sjajna.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:56 16.09.2021

Re: ?

maksa83
Srećom knjiga ima samo hiljadu+ strana..

Nije srećom nego na žalost, žao ti je kad je gotova i što nema više detalja. Mada je i ovakva kakva je apsolutno sjajna.



šalim se bre.. jel bolja od Janjatovićeve?
macak_tosa macak_tosa 13:41 16.09.2021

Re: ?

apacherosepeacock
svi da pročitate "Kako smo propevali" Ivana Ivačkovića.



Srećom knjiga ima samo hiljadu+ strana..


P.S. EX YU rok enciklopediju Janjatovića smo valjda svi čitali. Neko mi je, ne sećam se više ko, odavno uzeo na čitanje i nikad nije vratio.

Ko da čita 1000 strana?!
Makso, ne moraš da daš siže cele knjige, nego daj (samo) siže o 'SMAK-u'.
Jer - je su oni za mene, gotovo, zakon.
Ja nisam išao kod Hajdučke česme da slušam taj 'pastirski rok', ali sam zato na koncert Smaka u Pioniru (mislim da su tada bili izdali Crnu damu) išao 3 dana uzastopno (ili tako nekako).
maksa83 maksa83 16:03 16.09.2021

Re: ?

šalim se bre.. jel bolja od Janjatovićeve?

Ne znam, nemam je pa ne mogu da poredim. Ovo se čita u jednom dahu. Ivačković ume od svega da napravi priču koja te povuče k'o neki uragan. Janjatovićeva je faktografska, ova je rekao bih više anegdotska, mada i faktografska.
solo solo 16:25 16.09.2021

Noonecantouchus,we'restrongerthan fate

macak_tosa
Ali kako?
... je moguće napisati ovoliko dugačak post, naravno, uz to smislen?


Tasa

Ko to kaže ko to laže da Tasi treba autorska?

Rodio se ko autor i šta sad?

shmoo shmoo 18:34 16.09.2021

Re: ?

maksa83
Ово ти не звучи довољно ангажовано?

Mislim, dakle mis-lim da im je za te rane radove tekstove pisala Marina Tucaković


Мислим да им је овај текст, Моја родбина (група Браћа ако си ма њих мислио) писао Бајага.

Али нисам сигуран, не смем то да тврдим.
maksa83 maksa83 18:54 16.09.2021

Re: ?

Мислим да им је овај текст, Моја родбина (група Браћа ако си ма њих мислио) писао Бајага.

Ne, očigledno nisam dobro ispratio tok konverzacije, mislio sam da je reč o Pilotima.
milisav68 milisav68 19:44 16.09.2021

Re: ?

shmo

Чисто да не мистификујемо данас толико тај наш нови талас у СФРЈ тога доба.

Ne mistifikujem ja tu ništa, ali tvoja Braća ne mogu i novi talas i punktum.

E, zaboravio sam da napišem da je novi talas postojao u svetu (UK i USA), i da se oslanjao (proisteko) na pank (i ska, i rege, i psihodeliju).Zato recimo imaš Čorbu koja je izbacila svoja dva najbolja albuma (Mašta i Priroda) u to vreme, a nisu novi talas.

Bregović se kao i obično ogrebo.

I da, bilo je tu mnogo amatera, ali pored njih su često profesionalni muzičari koji su krpili rupe.

U Idolima je pored Divljana tu bio Zdenko Kolar.

Pre Gileta, pevač je bio Ljuba, Đuletov brat (Van Gog).

Samo, virtuoznost na instrumentima nije garancija dobre muzike, zato se recimo Korni grupa pogubila sa solažama i pesmama od 10-15 minuta, kad je ponestalo kreativnosti.

Tu je uleteo, prvo pank, pa zatim i novi talas, sa tzv dva tona pesmama.

I ne tvrdim da je naš, baš-baš autentičan, ali jeste pomalo specifičan u odnosu na ono što se radilo po svetu, baš zbog te poluzatvorenosti zemlje, odnosno cenzure i autocenzure.Znaš i sam za gomilu pesama gde je jedno bilo na ploči, a drugo se pevalo na koncertima.

Uglavnom, sve vrste muzike su kvalitetne onoliko koliko ih izdrži zub vremena, pa tako i novi talas, ima tu kvalitetnih stvari, ali isto i velikih sranja.
solo solo 19:52 16.09.2021

Back to the Future

Ево ти још један бенд из тог доба којег се данас ретко ко сећа..


milisav68 milisav68 19:59 16.09.2021

Re: ?

maksa83

Ne, očigledno nisam dobro ispratio tok konverzacije, mislio sam da je reč o Pilotima.


Marina je Zani pisala tekstove.

I da ne dodajem na prethodni komentar.

Tvrdo srce i velike uši, gitaru svirao komšija od mog druga, koji nas je učio da sviramo gitaru.

Bila zajebancija da svira solaže bolje od Blekmura :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:01 16.09.2021

Re: ?

maksa83
šalim se bre.. jel bolja od Janjatovićeve?

Ne znam, nemam je pa ne mogu da poredim. Ovo se čita u jednom dahu. Ivačković ume od svega da napravi priču koja te povuče k'o neki uragan. Janjatovićeva je faktografska, ova je rekao bih više anegdotska, mada i faktografska.


E, e, hvala za preporuku, naručiću, volim kad je prošarano anegdotama i interesantno napisano.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:13 16.09.2021

Re: ?

Zato recimo imaš Čorbu koja je izbacila svoja dva najbolja albuma (Mašta i Priroda) u to vreme, a nisu novi talas.


E, pogledala sad onaj video Beograd Noću koji je Tasa okačio, ukucam Mandića Olivera i saznam tek sad da je bilo u planu da se priključi Ribljoj Čorbi, planovi, dogovori i posvadjaju se pre izvedbe plana.
milisav68 milisav68 20:26 16.09.2021

Re: ?

apacherosepeacock

E, pogledala sad onaj video Beograd Noću koji je Tasa okačio, ukucam Mandića Olivera i saznam tek sad da je bilo u planu da se priključi Ribljoj Čorbi, planovi, dogovori i posvadjaju se pre izvedbe plana.

Da, znam za to, bilo je tu velikih "sudara", kao recimo u Ranom mrazu, Bora i Balašević :)
shmoo shmoo 20:33 16.09.2021

Слатка птица младости

milisav68

Ne mistifikujem ja tu ništa, ali tvoja Braća ne mogu i novi talas i punktum.








Ма најважније је било да се читава ствар у то доба ушаренила јербо је постајала опасно и убитачно досадна услед своје униформности.

Отуд хвала том шаренишу званом нови талас у СФРЈ.

А Локнер који се после прикључио Бајаги пошто је овај напустио Чорбу имао је у то исто време џез рок групу Потоп.

Ишао са мном у Земунску гимназију, иста смо генерација исто као што сам иста генерација и са млађим Грујићем, бас у Браћи, као и Кикијевим млађим буразером Банетом, бас у Пилотима од друге плоче, са којима сам такође ишао у исте школе али на Брду.

И сећам се како смо Локнер и ја и још неки бежали са часова у Земунској да гледамо како Пет Метини истоварује своју опрему пред концерт у Пинкију, те да се одушевљавамо и том музиком до имбецилности као и сваком другом...

Јбг, кад волиш музику... Све ти је онда супер.

Само нека је шарено да не буду војничке корачнице и маршеви.

И ове сам познавао... Исто преко басисте...





apacherosepeacock apacherosepeacock 20:47 16.09.2021

Re: ?

milisav68
apacherosepeacock

E, pogledala sad onaj video Beograd Noću koji je Tasa okačio, ukucam Mandića Olivera i saznam tek sad da je bilo u planu da se priključi Ribljoj Čorbi, planovi, dogovori i posvadjaju se pre izvedbe plana.

Da, znam za to, bilo je tu velikih "sudara", kao recimo u Ranom mrazu, Bora i Balašević :)


Da, Bora kvariša.. mada su obe kombinacije on sa Oliverom on sa Balaševićem on sa.. khm mnogima, malo nespojive.
shmoo shmoo 20:51 16.09.2021

Re: ?

milisav68
apacherosepeacock

E, pogledala sad onaj video Beograd Noću koji je Tasa okačio, ukucam Mandića Olivera i saznam tek sad da je bilo u planu da se priključi Ribljoj Čorbi, planovi, dogovori i posvadjaju se pre izvedbe plana.

Da, znam za to, bilo je tu velikih "sudara", kao recimo u Ranom mrazu, Bora i Balašević :)



Било свега и свачега... Љуљај ме нежно је требало да пева Маја Оџаклијева. Али је каснила, није ни дошла у заказано време у студио. И да не би плаћени сати у студију за снимање Оливеровог ауторског дела пропали, узме и ствар отпева за снимање Оливер Мандић.

И песма постане хит.

Морам Солоу да вратим за Ду Ду А - Дуду Вуду, Дуду Ванила и Дуду Је Је, то јест Беби Дол.

Прва група Беби Дол, Анода Руж.

Били предгрупа Дугмету на концерту у Пиониру.

Са тог концерта једино сам и запамтио Аноду Руж иако је на том концерту Дугмету бубњеве тукао Ђиђи Јанкелић којег поред Гара Тавитијана највише и поштујем од свих наших бубњара тога доба.









И то је исто био нови талас, Милисаве.

milisav68 milisav68 21:05 16.09.2021

Re: Слатка птица младости

shmoo

Ма најважније је било да се читава ствар у то доба ушаренила јербо је постајала опасно и убитачно досадна услед своје униформности.

Отуд хвала том шаренишу званом нови талас у СФРЈ.

Pa to ti pričam :)

I da ne pišem drugi komentar.

Da, slažem se Bebi Dol je novi talas.
milisav68 milisav68 21:14 16.09.2021

Re: ?

apacherosepeacock

Da, Bora kvariša.. mada su obe kombinacije on sa Oliverom on sa Balaševićem on sa.. khm mnogima, malo nespojive.

Ne bih se složio, mislim da su svi oni preveliki autori da bi mogli da se slože.

I svako je dobar na svoj način.
maksa83 maksa83 21:31 16.09.2021

Re: ?

E, e, hvala za preporuku, naručiću, volim kad je prošarano anegdotama i interesantno napisano.

Ima recimo pišična priča o tome kako je snimljen Amsterdam R. Čorbe, onaj čuvar nije hteo da pusti u studio Edija Granta pošto "nije na njegovom spisku", i bio je vrlo istrajan u tome na šta ga je Bora (pošto se druga prilika da snimiš pesmu sa Edijem Grantom neće stvoriti, njega su smotali na brzaka kad je bio ovde) uhvatio za revere, podigao i ubacio naglavačke u onu čuvarsku kabinu i dok se ovaj pribrao uleteli. Ima i tragičnih delova o npr. Silvani Armenulić (što je meni sve bilo zanimljivo uprkos tome što me žanr ne zanima, ali pošto ne znam ništa o tome a ovaj ume da priča priče i to mi je bilo zanimljivo).

Ima zilion detelja o koječemu, a ono što je po menE vrednos' knjige je što ti usput opisuje širi društveni kontekst u kome se stvari dešavaju.
shmoo shmoo 21:38 16.09.2021

Re: Слатка птица младости

milisav68
shmoo

Ма најважније је било да се читава ствар у то доба ушаренила јербо је постајала опасно и убитачно досадна услед своје униформности.

Отуд хвала том шаренишу званом нови талас у СФРЈ.

Pa to ti pričam :)

I da ne pišem drugi komentar.

Da, slažem se Bebi Dol je novi talas.



Тако је.

Таласало се. Са тим новим таласом.

И то је била суштина свега.

Ма шта год ко и како свирао.


П.С. - Још увек ми је смешно оно "чудо од технике", онај cassio, на Одбрана и последњи дани Идола. А тај њихов албум на крају по неком гласању у Европи био међу 3-4 најбоља ЛП албума те године у друштву са Дипеш Мод, Фалком (Комесар, Амадеус) и, ваљда Јело (Yello)






crossover crossover 22:31 16.09.2021

Re: ?

shmoo
Чисто да не мистификујемо данас толико тај наш нови талас у СФРЈ тога доба.

Атмосфера шаренила и различитости (у још увек социјалистичкој СФРЈ одмах после смрти Фараона, што каже Чарли) је била кључна и највеће достигнуће свега. Музика је ту била споредна.


Istina. Odlična analiza, Taso. Jedino što je netačno u tvom komentaru je ovo: "Гиле научио да пева тек на Les Chansones Populaires". Gile nikad nije naučio da peva.
crossover crossover 22:55 16.09.2021

Re: ?

apacherosepeacock
E, pogledala sad onaj video Beograd Noću koji je Tasa okačio, ukucam Mandića Olivera i saznam tek sad da je bilo u planu da se priključi Ribljoj Čorbi, planovi, dogovori i posvadjaju se pre izvedbe plana.


Oliver Mandić se proslavio po tome što je dok je svirao sa Pop Mašinom, na koncertu na Sajmu, zavrljačio Moog-a sa bine jer je bio nezadovoljan zvukom na tonskoj probi. Ta hala stvarno ima krš akustiku ali da baciš sa bine na ladan beton Moog-a koji je koštao kao bolja kola je baš veliki... perfekcionizam.
shmoo shmoo 07:53 17.09.2021

Re: ?

crossover
shmoo
Чисто да не мистификујемо данас толико тај наш нови талас у СФРЈ тога доба.

Атмосфера шаренила и различитости (у још увек социјалистичкој СФРЈ одмах после смрти Фараона, што каже Чарли) је била кључна и највеће достигнуће свега. Музика је ту била споредна.


Istina. Odlična analiza, Taso. Jedino što je netačno u tvom komentaru je ovo: "Гиле научио да пева тек на Les Chansones Populaires". Gile nikad nije naučio da peva.






Па добро сад... Не будимо ситничави...

Да се нађемо на томе да је Гиле почео само мало разговетније, ако не већ боље, да пева на Фрасу у шупи пошто су се упознали са Албахаријем који је Гилету у свом приватном времеплову кроз плавичасти дим открио Енглберта Хампердинка?

Поменух ли ја Милисаву у том посту ТВ Мороне... Имали су пробе и концерте у просторијама месне заједнице тамо у оним блоковима 21, 22 преко пута Центра Сава... (Никада нисам научио те бројеве блокова на Новаку...)

Не знам више ни кога сам све поменуо, много их је било...

Весело и шарено!






alselone alselone 08:35 17.09.2021

Re: ?

Edija Granta


Kad opljackam Voban-banku
Odoh ja na Jamajku
Jer tamo zivi Edi Grant
Mator kao Robert Plant
Edi Grant peva rege
Uz pomoc naseg gitariste Brege
Edi i Brega nasi su idoli
Njihov hit svaki od nas voli
shmoo shmoo 10:42 17.09.2021

Слатка птица младости 2

Још једна илустрација те атмосфере из тих година за Милисава...

(А и да се подсетимо и те септембарске годишњице, ред је.)

Зашто је Васа Опел (Београдски фантом) сваку ноћ окупљао толико публике на Славији која је аплаудирала и навијала за њега док он од пандура прави мајмуне, а све за време Титовог боравка у Хавани на његовом последњем самиту несврстаних почетком септембра 1979?

Па и то ти је показатељ колико је била велика та жеља и колики је притисак постојао да се изађе из те униформности, једнообразности колективитета који гуши сваку индивидуу те да се коначно од шуме види и појединачно дрво, односно да у маси сваки појединац ипак има свој лик.

Васу Опела су ишли да гледају не само млади него и матори. Мој ћале ишао са својим друштвом, ја са својим... Па се после пешке ноћу враћали заједно на Брдо од Славије јербо у 2-3 ујутро ноћни превоз ишао на сваких сат времена и ниси ни могао да уђеш у тај ноћни бус због гужве коју су правили Васини обожаваоци.

И баш зато, због те атмосфере коју смо тада имали, почетком деведесетих су ми силно засметали сви они Службини "четници" који крећу на тенковима аутопутем ка Загребу.

Мислим, свака част теби, Хучију и још понеком на овом Блогу Б92, али ви ипак нисте исто што и они који су почетком деведесетих на Звездином Северу скандирали:"Јебаћемо Тајчи, јебаћемо Тајчи!!!"

И при томе сами себе називали српски четници.

А како смо то, на жалост, од навијања за Васу Опела и новог таласа да бисмо побегли од једноличног униформног друштва у којем се појединац уопште и не види током дугог низа деценија за само неколико година опет стигли до нове униформности у друштву заогрнуте провидним плаштом "српског национализма" и "четништва" по рецепту из филмова Вељка Булајића, заборавивши притом на оно шаренило и право на различитост за које смо мислили да смо се коначно изборили за њих после Фараонове смрти, то је ипак за једну посебну анализу којој овде није место.






docsumann docsumann 10:47 17.09.2021

Re: ?

alselone
Edija Granta


Kad opljackam Voban-banku
Odoh ja na Jamajku
Jer tamo zivi Edi Grant
Mator kao Robert Plant
Edi Grant peva rege
Uz pomoc naseg gitariste Brege
Edi i Brega nasi su idoli
Njihov hit svaki od nas voli


dobra pošalica, samo što je Edi sa Barbadosa


alselone alselone 10:58 17.09.2021

Re: ?

dobra pošalica, samo što je Edi sa Barbadosa


To je iz ove pesme

docsumann docsumann 11:40 17.09.2021

Re: ?

alselone
dobra pošalica, samo što je Edi sa Barbadosa


To je iz ove pesme



jbg, nisam baš ispratio njihov oposum
alselone alselone 11:51 17.09.2021

Re: ?

jbg, nisam baš ispratio njihov oposum

Ja jesam i to prilično.

Negde oko 2002. godine sretnem u Izvršnom veću Pećinka (jednog od pevača), koji je tada već otišao iz benda i radio u sekretarijatu za sport i omladinu. I u nekom razgovoru sa još nekom ekipom on nešto kaže i na to mu ja odgovorim citirajući jedno tri, četiri stiha iz sredine jedne od njihovih malo poznatih pesama od pre 7,8 godina.

Bilo mu drago. :)

Nažalost ili na sreću, pamtim previše reči pesama.
maksa83 maksa83 12:08 17.09.2021

Re: ?

Ja jesam i to prilično.

Naravno znaš poreklo i prirodu i značenje stihova:

Snajo, kurvo
jebaću ti mater
alselone alselone 12:21 17.09.2021

Re: ?

Snajo, kurvo
jebaću ti mater


Ne znam.
milisav68 milisav68 12:57 17.09.2021

Re: Слатка птица младости 2

shmoo
А како смо то, на жалост, од навијања за Васу Опела и новог таласа да бисмо побегли од једноличног униформног друштва у којем се појединац уопште и не види током дугог низа деценија за само неколико година опет стигли до нове униформности у друштву заогрнуте провидним плаштом "српског национализма" и "четништва" по рецепту из филмова Вељка Булајића, заборавивши притом на оно шаренило и право на различитост за које смо мислили да смо се коначно изборили за њих после Фараонове смрти, то је ипак за једну посебну анализу којој овде није место.

Heh:(Ne mogu da nađem video da bi ga okačio, pošto je na tviteru,pa ću malo da prepričam.

"У новом таласу су градске сцене Београда, Загреба и Љубљане формулисане према три града у свету."


link

Elem, Ljubljana prema Brelinu (nemački nacionalizam), Zagreb prema Londonu (engleski tip nacionalizma), i Beograd prema Njujorku - anacionalan.


maksa83 maksa83 13:07 17.09.2021

Re: ?

alselone
Snajo, kurvo
jebaću ti mater


Ne znam.

Po predanju koje ja znam iz tijeh vremena snaja kurva kojoj će jebati mater je Jasna Šekarić koja se učlanila u JUL.
alselone alselone 13:16 17.09.2021

Re: ?

Po predanju koje ja znam iz tijeh vremena snaja kurva kojoj će jebati mater je Jasna Šekarić koja se učlanila u JUL.


Zanimljivo.

Sjajan su bend bili. I deo kultnog NS trioa - Ateisti, Hantersi i Ritam Nereda. Ako se ne varam, mada je stvarno bilo davno, mislim da su išli na turneje zajedno.

docsumann docsumann 15:01 17.09.2021

Re: ?

meni je početkom 90-tih bilo interesantno kako to da je tadašnja BG (a i šire) punk hard core scena bila kvalitetna i vitalna, dok iole dobrog ekstremnog metala jedva da je bilo u tragovima.
ustvari bilo je nekih pokušaja kao Bloodbath (gitarista je poslije svirao u Sanšajnima), ali problem je bio taj što si za tu vrstu muzike morao da budeš vrhunski svirač i pri tom žestoko navježban.

Bloodbath uživo su bili raspad u pokušaju da zvuče kao Sepultura.

vremenom je ipak stasala generacija klinaca koji su bili u stanju da sviraju ekstremni metal na svjetskom nivou, al to je uglavnom bilo poslije 2000.

od vojvođanske hc-metal-trash crossover scene, 90-tih -2000-tih, meni su se najviše dojimali Overdrive

pecaros pecaros 18:28 17.09.2021

Re: ?

maksa83
a ono što je po menE vrednos' knjige je što ti usput opisuje širi društveni kontekst u kome se stvari dešavaju.


Evo još jedne knjige koja govori o periodu koji je mladićima i devojkama s bloga manje zanimljiv, a takođe opisuje društveni kontekst.

Pa se može saznati ko je procenjivao idejno-političku podobnost tekstova pesama koje su imali da izvedu pred drugom Titom. Ja znam al' neću da kažem.


macak_tosa macak_tosa 19:21 17.09.2021

Re: ?

pecaros
maksa83
a ono što je po menE vrednos' knjige je što ti usput opisuje širi društveni kontekst u kome se stvari dešavaju.


Evo još jedne knjige koja govori o periodu koji je mladićima i devojkama s bloga manje zanimljiv, a takođe opisuje društveni kontekst.

Pa se može saznati ko je procenjivao idejno-političku podobnost tekstova pesama koje su imali da izvedu pred drugom Titom. Ja znam al' neću da kažem.



Daj reci ime te komunjare!
crossover crossover 19:37 17.09.2021

Re: ?

shmoo
Поменух ли ја Милисаву у том посту ТВ Мороне... Имали су пробе и концерте у просторијама месне заједнице тамо у оним блоковима 21, 22 преко пута Центра Сава... (Никада нисам научио те бројеве блокова на Новаку...)


U 21. tu smo i mi imali probe godinu dve dok nismo iskamčili od penzosa neki ćumez u mom 23. bloku. Meni je od kompletnog opusa TV Morona najzanimljivija bila bubnjareva mlađa sestra. :)
alselone alselone 19:50 17.09.2021

Re: ?

maksa83




shmoo shmoo 20:42 17.09.2021

Re: ?

crossover
shmoo
Поменух ли ја Милисаву у том посту ТВ Мороне... Имали су пробе и концерте у просторијама месне заједнице тамо у оним блоковима 21, 22 преко пута Центра Сава... (Никада нисам научио те бројеве блокова на Новаку...)


U 21. tu smo i mi imali probe godinu dve dok nismo iskamčili od penzosa neki ćumez u mom 23. bloku. Meni je od kompletnog opusa TV Morona najzanimljivija bila bubnjareva mlađa sestra. :)



Мићо бубњар, сестра Мица.

С Мицом сам био у одељењу у Земунској.

ТВ Морони су старији од нас генерацију-две... Сећам се да су већ били бруцоши (певач Цеки студирао немачки, виђао сам га после на факсу, Срђан Драгојевић у том тренутку психологију али већ више није свирао с њима бас него само долазио да се види са друштвом) после ЈНА док смо ми још увек били на четвртој години средње.

Иначе, Мица спадало божје. Још увек...

За последње обележавање матуре 2018. (ми то на сваких 5 година, па 35 година од матуре, у том тренутку имамо сви већ 53-54 године), другар из одељења Љиша преузме на себе да позове Мицу која се пре тога није поајвљивала на тим прославама сигурно 15-20 година нити се са неким из одељења виђала.

Позове је он, ишћакулају се пријатно, пристане Мица да дође, али каже Љиши:

"Јао, Љишо, мене мало срамота да дођем... Угојила сам се страшно, имам 120 кила..."

(Лаже, наравно, и даље је мршава као када смо имали 18 година.)

Љиша се забезекне јер не може њу с том њеном висином да замисли да има 120 кила:

"Немој да причаш!!! Па како? Али добро, немој да се секираш, шта те брига... Ево, и ја сам оћелавио па се не секирам."

Пази, навукла га је као малог мајмуна.

И наравно да нам је одмах увече на обележавању матуре препричала тај телефонски разговор.

Била и остала спадало божје.

Дописивао сам се њом редовно док сам служио ЈНА. Она тада вежбала дактилографију, па ми у писмима као прилог стално слала Хармсове приче које је прекуцавала за вежбу. Пази, на ону СМБ депресију, ја добијам од ње Хармсове приче... Добро се не упуцах у вугла у аскари из оне моје М70, 7,62 мм.

И у једном писму ја јој се пожалим како нам у војсци не дају ниједно друго воће него само јабуке и како сам се ужелео банана.

У следећој њеној пошиљци за мене стиже у касарну пластична банана, знаш из оних кич пластичних воћних аранжмана што су стајали на столовима у дневним собама.

Још увек чувам ту њену пластичну банану као успомену на те дане.

Мица, спа-да-ло... Али духовито спадало.



pecaros pecaros 21:57 17.09.2021

Re: ?

macak_tosa

Daj reci ime te komunjare!


Pa... to je trebalo da bude nešto što će te zaintrigirati da pročitaš knjigu, koja je, onako, simpatična.

Ali evo, samo za tebe - to je onaj sa naše političke scene što se odvajkada najglasnije zalaže za otvaranje dosijea.
crossover crossover 22:49 17.09.2021

Re: ?

shmoo
"Јао, Љишо, мене мало срамота да дођем... Угојила сам се страшно, имам 120 кила..."

(Лаже, наравно, и даље је мршава као када смо имали 18 година.)


Najlepši osmeh i najlepše dupe sa ove strane Save! Dva sasvim dovoljna razloga da se svako jutro budiš i ideš u školu. :)
macak_tosa macak_tosa 06:10 18.09.2021

Re: ?

pecaros
macak_tosa

Daj reci ime te komunjare!


Pa... to je trebalo da bude nešto što će te zaintrigirati da pročitaš knjigu, koja je, onako, simpatična.

Ali evo, samo za tebe - to je onaj sa naše političke scene što se odvajkada najglasnije zalaže za otvaranje dosijea.

Ma, jebeš našu političku scenu.
Ja to poznajem površno. Ko da proučava te budale.
shmoo shmoo 08:37 18.09.2021

Re: ?

crossover
shmoo
"Јао, Љишо, мене мало срамота да дођем... Угојила сам се страшно, имам 120 кила..."

(Лаже, наравно, и даље је мршава као када смо имали 18 година.)


Najlepši osmeh i najlepše dupe sa ove strane Save! Dva sasvim dovoljna razloga da se svako jutro budiš i ideš u školu. :)







solo solo 19:50 18.09.2021

Svi smo mi naši

Ma, jebeš našu političku scenu.


Da, živela Yugoslavija.



Jel znaš ti druže Taso ko je bio Valter?

shmoo shmoo 20:44 18.09.2021

Re: Svi smo mi naši

solo
Ma, jebeš našu političku scenu.


Da, živela Yugoslavija.

Jel znaš ti druže Taso ko je bio Valter?





Знам ко је био Walter, хвала Шиби Крвавцу ђе чуо и ђе не чуо.

Сад се тако зове једна кафана у мом крају. Мислим, Walter. Са све петокраком.

Das ist Walter!







Тургењевљевом улицом 100-150 метара даље је Буена Виста са сликама Че Геваре и Фидела Кастра, кубанским заставама и музиком где обично пијем куба либре замишљајући да сам српски Хемингвеј.

















А чујем да тих Waltera, кафана не илегалаца, има и по другим деловима Београда.

Али није им баш нека клопа. У том Walteru. Пробао сам. Не одскачу од просека. сасвим сасвим просечни и уобичајни што се кухиње тиче. А из тог просека не може да их извуче ни леп ентеријер нити вицкасто име за кафану, са све петокраком на тањирима, чашама, салветама, есцајгу и чачкалицама.








П.С. - Матори, а зашто волиш да тим прстом дубиш још дубље ионако дубоку рану која због тих прстију никако да зарасте?






solo solo 21:31 18.09.2021

Re: Svi smo mi naši

П.С. - Матори, а зашто волиш да тим прстом дубиш још дубље ионако дубоку рану која због тих прстију никако да зарасте?


Kojim prstom?

Šta mislite, zašto muškarci imaju dugačak nokat na malom prstu?

Ukoliko i vi imate "ideju" zašto neko ima potrebu da fura nokat na malom prstu, a nije u anketi, molimo da nam odgovor ostavite u komentaru.





p.s.

Атмосфера шаренила и различитости (у још увек социјалистичкој СФРЈ одмах после смрти Фараона, што каже Чарли) је била кључна и највеће достигнуће свега. Музика је ту била споредна.


Šarenilo i različitost su se održali Bogu 'fala ali je muzika postala kompleksnija i nekako lekovita baš,baš.

shmoo shmoo 09:15 19.09.2021

Нокти боје дуге, прсти боје туге

solo

П.С. - Матори, а зашто волиш да тим прстом дубиш још дубље ионако дубоку рану која због тих прстију никако да зарасте?


Kojim prstom?




Како ми то рече једном приликом једна моја колегиница из школе мојих година:"Све што сам некада имала у малом прсту, отишло у средњи. Због година вероватно..."









Šta mislite, zašto muškarci imaju dugačak nokat na malom prstu?


Ukoliko i vi imate "ideju" zašto neko ima potrebu da fura nokat na malom prstu, a nije u anketi, molimo da nam odgovor ostavite u komentaru.



Чуо сам нека предања и легенде да је то због свирања гитаре. Не знам колико има истине у томе...










docsumann docsumann 11:02 19.09.2021

Re: Нокти боје дуге, прсти боје туге



ovdje i nisu tako loši. Mengele (Eyesburn) na bubnjevima.
moguće i da su ti ispadi kojima sam prisustvovao bili uslovljeni lošim ozvučenjem...jbg, davno je bilo, a memorija mi fuzzirana
mentol mentol 15:42 19.09.2021

Re: ?

alselone

Sjajan su bend bili. I deo kultnog NS trioa - Ateisti, Hantersi i Ritam Nereda

Izostavio si "Zbogom Brus Li"...

OP je ipak druga kategorija
solo solo 19:17 19.09.2021

Re: Нокти боје дуге, прсти боје туге

Све што сам некада имала у малом прсту, отишло у средњи. Због година вероватно..."




Izvini Jarile.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:49 19.09.2021

Re: ?

Voban-banku


ako je voban maskota vojvodjanske banke, ko je maskota zajecarske? a sjenicke?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:52 19.09.2021

Re: ?

Sjajan su bend bili. I deo kultnog NS trioa - Ateisti, Hantersi i Ritam Nereda. Ako se ne varam, mada je stvarno bilo davno, mislim da su išli na turneje zajedno.


ateiste sam donekle pratio (uz neprevazidjeni varburg), za ove cuo manje vise. gde mu je onda obojeni program? mislim da su daleko iznad.
gvozden1 gvozden1 20:04 19.09.2021

Re: Svi smo mi naši

solo




Jel znaš ti druže Taso ko je bio Valter?



Ovaj
[url=https://www.novosti.rs/vesti/naslovna/reportaze/aktuelno.293.html:396134-Valter-branio-Beograd]
Četnički major Žarko Todorović inspirisao najpopularnije partizanske akcione filmove. Protiv Todorovića Gestapo je pokrenuo najveću i najsloženiju kontraobaveštajnu akciju na Balkanu[/url]
Черевићан Черевићан 14:39 14.09.2021

maamom bivšeg

premotavanje u nazad prvo je prestalo da radi

mnogi bi u prošlost hteli
zarad ...........ko zna čega,
Budućnost je ..nedorekla
al' je Prošlost puna svega

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana