Eksperimenti u blogovanju| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Umetnost

Za okruglim stolom

Nebojša Milikić RSS / 06.02.2010. u 16:04

Poštovani,

Hoću da vas pozovem na diskusiju koja će se održati u ponedeljak u 13 časova u CZKDu,

OKRUGLI STO - REGIONALNI CENTRI: ALTERNATIVNA ILI JEDINA MREŽA INTELEKTUALNE, KULTURNE I UMETNIČKE RAZMENE

NEKADA DRŽAVA SADA REGION, KAKO OD SPIN-OFF PROJEKATA DO INSTITUCIJE KULTURNI CENTAR

Razgovor će se baviti ulogom i značajem kulturnih centara u regionu osnovanih od 1990-tih do danas, odnosom novih institucija i države, načinima produkcije i konstrukcije novih institucija, odnosno kulturnim centrom kao mestom produkcije, i mestom participativnih projekata koji okupljaju veliki broj saradnika i učesnika u proizvodnim procesima.

Jednodnevni skup u dva dela:

I deo 13-16h

Učesnici:

Kuda.org/CrnaKuća, Novi Sad/Zoran Pantelić

MAMA, Zagreb/Nenad Romić

SCCA/pro.ba, Sarajevo/Asja Hafner

REX, Beograd/Katarina Živanović, v.d. direktor Muzeja istorije Jugoslavije

REX, Beograd Nebojša Milikić

Moderator: Vladimir Tupanjac

Nakon ovog, od 18h planiran je planiran i okrugli sto na temu: PRAVO NA PRODUKCIJU: Cilj razgovora je da preispita pravo na produkciju kroz razgovor sa umetnicima, teoretičarima, kulturnim producentima, izdavačima koji su se svojim radom u poslednjih petnaest godina izborili za ovo pravo.

A dozvolite i da vas ukratko obavestim o jučerašnjim izlaganjima na okruglom stolu ZA POLITIČKI ODGOVORAN DIZAJN, PREZENTACIJA I REPREZENTACIJA: PRODUKCIJA/INSTITUCIJA/KONTEKST, koja sam nažalost, slušao samo od pola, tako da sam, razumljivo, morao ponešto i da rekonstruišem.

 

Dragan Protić Prota: I nakon velikih zemljotresa, ostaju, osim svima vidljivih, gromkih, i one sićušne, najmanje prsline, iz kojih ponekad zaista stidljivo a ponekad samo/tek neprimetno, proviruju punačke vlati – to su nove ideje u umetnosti i dizajnu! I zato je naš rad – rad pincetom ili čačkalicom, koja malkice kao čisti oko tih vlati a malkice ipak i đubri, što samo deluje kontradiktorno a nije! Šta sam hteo ovim da kažem? Glavno je da se vlati provuku po svaku cenu, da promole glavu i otisnu se u svet i to u prenesenom smislu, ne stvarno kao Žole! Dakle, figurativno govoreći, umesto da se tamo učaure, to mogu da izvedu i ovde. Zato meni nisu potrebni ni stan ni hrana, ni pantalone na kraju krajeva, pa ni oblaci, jer ne može se dobro raditi i viljuškom i pincetom, i na zemlji i u datoj atmosferi. Umesto svega toga, potreban nam je hirurški konac kojim ćemo precizno povezati vlati u vlakna, a ova u mrežu požrtvovanja i jedne stvaralačke radosti, koja nas jedina može sakloniti od odurnih nedaća.

Žole: Ja sam evo proveo tri godine u Londonu i naučio sam da je kapitalizam bez veze. Ali ne bih trebao samo ja da idem u London da učim o tome već svi ovde prisutni treba da idu, potrebna nam je dvostruka participacija a ne mi da samo da ne učimo a vi ne samo da ne da slušate!

Hor bečkih studenata dizajna: Jeste Žole, i nas su učili tamo na akademiji da radimo zajedno! Da budemo zajedno! Ali ovde nemamo gde da se okupimo i tako budemo zajedno, nema nijednog alternativnog mesta! Mi zbog toga i patimo, melanholični smo na ovakvim razgovorima, često i ćutljivi. Ponekad nam se čini da nemamo ni slobodu govora i izražavanja. Kao umetnici a i onako... barem tako piše u našim aplikacijama.

Žole: To vam je isto u Londonu, verujte mi na reč! 

Moderatorka razgovora Nadežda Milenković: Pitala bih izokola Boruta Vilda da mu nije malo gadno da dizajnira novine kao što je Politika?

Borut: Svi znamo da je reč politika nastala od reči polis (a ko bi ga znao, možda i od reči policija), što znači grad ili u prevodu - posao, i zato sve što nas u gradu i na poslu kao dizajnere okružuje, u neku ruku i jeste dizajn a jeste i politika! Ovo se u grafičkom dizajnu zove cirkularna argumentacija.

Miljenko Dereta: ali cirkularna argumentacija može biti sasvim subverzivna! Ti si Borute naterao pisce tekstova u Politici da čitaju tekstove koje su potpisali, da bolje razumeju napisano. I meni su stvari jasnije od kada je taj novi dizajn i prelom. Ne tugujem više za onom starom dobrom Politikom, sada je i ova nova dobra!

Nadežda Milenković: A meni je stalo da pričamo o sloganima, to je moj fah! Evo, recimo moj slogan koji je obeležio godine Peščanika: “Iz šupljeg u prazno!”!. To mi je jedan od omiljenih slogana, kao i onaj Gotov je!. Čekaj, ne, pomešala sam nešto, Peščanik nije gotov!

Neko iz publike: Razgovor je besmislen!

Nadežda: Ajde da pričamo viceve?

Borka Pavićević se sita narazgovarala sa mikrofonom, za šta publika nije pokazivala interesovanje, pa iskreno govoreći, ni vaš izveštač: (Jedna od njenih agilnijih rečenica popela se mrtva ladna među publiku i nastavila tamo da razmišlja o svojoj uzburkanosti.) Mislim zato da je u redu da ovde citiram jedan drugi svoj izveštaj, o Borkinom govoru kao dramaturškoj formi, jer je, iako pre napisan sa stanovišta kulturnih studija, i kao takav (sasvim) delimično odgovarajući jučerašnjem, zaista neprofesionalno zaboravljenom izdanju: ...

“Zauzvrat, prihvatio sam da pomognem njegovoj NGO Stanica (iz Prištine, nap. izv.), oko transkripta govora jedne osobe iz Beograda, koja je nastupila na nekoj prethodnoj ovdašnjoj konferenciji... kao: "ja ću lakše da razumem šta priča". Ma, ti Albanci, ne samo da se prave da ne znaju srpski, nego sad ne znaju ni engleski kad ga pričaju Srbi i Srpkinje. Stavivši slušalice na uši i bacivši se na dobrovoljni rad za Kosovo, čuo sam isprepucale glasove Borke Pavićević... jedan glas je zaključivao, drugi predskazivao, treći definisao... tri različite stvari... a u jednoj istoj rečenici... njeni tekstovi u Danasu - privatni/javni arhiv rastrojene misleće delatnosti - pravi su melem za čitaoca u poređenju sa raštrkanim meandrima njenog govora... pa još na engleskom, tom hudom donatorskom jeziku koji obavezuje na strah od preciznosti i želju za dopadljivošću... i tako... još mi sada reci kako da ja ustvari pišem zapisnik o svemu ovome, o slici-pošiljci i borbi sa audio-Borkom? A pitam se kako li je to tek bilo da se vidi?!?! Ona, u odeždi starešine manastira, u Prištini, u Stanici – Kapelici...

(O tome odakle je ovaj izveštaj i o čemu je sve govorio, možda u nekom sledećem blogu).

Borka Beograd, juče u CZKD, bila je u manje starešinskoj odeždi a u podjednako otmenoj svađi sa gramatikom i sintaksom. Ali je pošteno rekla: moje govno – moja odgovornost! I ponovila to tri puta, kao neku mantru. (Zato su se valjda i ostale njene rečenice razmilele po publici - da traže onu odbeglu i zabludelu. Kada su se sve ponovo okupile, nadalje u diskusiji, moglo se zaključiti da one ipak održavaju određene međusobne veze, jer recimo i kada jedna rečenica pretiče drugu ili treću, i dalje sve ostaju u nekoj vrsti grupe, dinamičke celine, poput maratonaca na početku trke).

Prota Dragan Protić:

Oslušnimo boje sad:

Žuta – Sunce! Crna – H(l)ad!

Izgled zna mu skoro svak,

A posao?

O-ho-ho,

- malo ko!

Ima l’ zube? Ima l’ svlak?

Il’ je samo panker jak??

Hej, pa to je daždevnjak!!!

Prota Dragan Protić: Ne zamerite...

Žole: Uzmimo sada London Skuul Ovikonomiks, bio sam tamo baš na jednom predavanju za studente iz trećeg sveta, ne znam zašto. Predavanje nikako da počne, čekali smo i čekali. I onda, na katedru se nekako popelo - nikad ne biste pogodili - jedno bodljikavo prase! Znam da zvuči idiotski, ali ipak je to London (svakakve su se živine oni navukli od kojegde!). I da vidite, svi se ućutali, niko ni da pisne. Meni je odmah delovalo namešteno, ali šta ću, ćutim i gledam. Prase se okrenulo oko sebe, malo osluškivalo žamor i nagađanja u sali i, kad se već tu našlo, stalo da gleda svoja posla. Malo je šuškalo po papirima, a malo gledalo podozrivo preko ivice katedre i mrdalo bodljama. Onda je leglo pod mikrofone i uspavljivalo se, prijateljski žmirkajući na studentariju. I malo po malo, samo čuješ neki zvuk, kao kad se pokvari tranzistor pa krči. Ili je prase krkljalo u snu ili su se bodlje trljale o mikrofone, ne znam tačno. Upišavanje...

Glas iz nebesa: Interaktivna nastava, školarina – 5000 funti!

Žole: Naravno, sve sam to samo sanjao, ali mislim da je dobra priča za našu temu. Jer kako da čovek zna je li bodljikavo prase zaista i prase, mislim, ko bi ga znao šta se zaista krije ispod tih bodlji?

Borka Beograd: Dizajn ne nudi sve pogodnosti poniranja u suštinu. Ako je predstava dobra, ona je dizajn po sebi, dizajn je dakle sama predstava a ne nekakav plakat. Ako je prase bodljikavo, to je predstava a ne prase! Sada, na ovoj dodeli nagrade, Nj. V. Kraljica mi je diskretno rekla: “Gredaj svoja posla i jonda kad ih nemas Bolka! U mezuvremenu ce se neshto vech deziti!” I kako sad to da se dizajnira, da se “odradi”?!?! To ne može da se odradi, vekovna mudrost je mudrost, njoj ne treba nikakav dizajn!

Nune se samo smeškao i treptao pod jakim svetlom, blagosiljajući nove aktivističke naraštaje.

Novi aktivistički naraštaji u oblasti dizajna (hor bečkih studenata): Ko smo, gde smo? Gde li su alternativna mesta i dešavanja? I gde je uopšte alternativa? Nema je ni na karti grada! Ako nije obeležena, kako da je nađemo i upražnjavamo? I mi smo izgubljena generacija!

Miljenko Dereta je zaključio skup rečima: sve je ovo tako duhovito i čilo, vidim novi optimizam na horizontu, pogotovo što se danas u Knez Mihajlovoj pokazalo da demokratske snage nisu tako krhke kao što su možda izgledale. Nakon trijumfa slavne 2000ite, dočekali smo ponovo taj dan kad će negativci biti isprebijani na ulici, tako da ovi mladi ljudi u publici, junaci preloma i prese, jesu možda i jedna svetla prethodnica omladinskog preduzetništva u deljenju pravde.

 

(APLAUZ)

 

 

 

 

 



Komentari (15)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 22:19 06.02.2010

Češ, češ...

Nebojša,

hoće li na ovaj okrugli sto u ponedeljak da dođu bečke devojčice?

I ko su ovi mrski Vilotići - Nune, Borka, Nadežda, Miljenko i ostali? Može da se ovo malo titluje, za nas sa jeftinijim kartama - ili je namenjeno samo Vilotićima? Opet neki blokčići?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:52 06.02.2010

Re: Češ, češ...

eh, da, jeste ispalo šifrovano, a opet, to su na neki način i Vilotići... btw, imaš sve učesnike tog okruglog stola-razgovora na sajtu czkd-a, ništa tajno, možda samo uobrazilja da to jesu neki opšte poznati akteri ovdašnje kulturne scene, pa kao ne treba titl... malo je akcija tipa kažeš "u Cara Trajana kozje uši..." - caru Trajanu... da... ali čekaj, nije valjda da ne znaš ko je Nune??
Goran Vučković Goran Vučković 23:37 06.02.2010

Re: Češ, češ...

Nebojša Milikić
eh, da, jeste ispalo šifrovano, a opet, to su na neki način i Vilotići... btw, imaš sve učesnike tog okruglog stola-razgovora na sajtu czkd-a, ništa tajno, možda samo uobrazilja da to jesu neki opšte poznati akteri ovdašnje kulturne scene, pa kao ne treba titl... malo je akcija tipa kažeš "u Cara Trajana kozje uši..." - caru Trajanu... da... ali čekaj, nije valjda da ne znaš ko je Nune??

Ma znam ko su (pročitam ponekad ponešto od Borke kad mi se omakne da kupim novine, pa onda Nadežda, pa Dereta) - ali mi nije jasna kompozicija bloga - kako zezanje na račun njihovog posela može da pomogne vašem poselu?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 15:58 07.02.2010

Re: Češ, češ...

aaaa, ti se zalažeš protiv slobode izveštavanja?? Pa ja se uopšte ne zalažem da oni to sve ne pričaju, zar ne? Uostalom, kako da ne može da pomogne zezanje na poselu, zar nisi čuo za hanzeatsku nesolidarnost tj. drugarsku samokritiku?? Kako možeš da se baviš nečim a da to ne dovodiš u pitanje i na kraju krajeva - ne razumeš; da ne razumeš odnos između onoga što to (čime se i sam baviš) jeste i onoga kako to čime se i sam baviš izgleda i komunicira? Zašto da i to nije jedan novi mogući interfejs ka već postojećem kontentu? Uostalom, zvuči li ti ovo poznato: "This separation can improve content accessibility, provide more flexibility and control in the specification of presentation characteristics, enable multiple pages to share formatting, and reduce complexity and repetition in the structural content"
Goran Vučković Goran Vučković 18:22 07.02.2010

Re: Češ, češ...

aaaa, ti se zalažeš protiv slobode izveštavanja??

Jok, samo pokušavam da shvatim tok misli i radnje i tehniku motivacije.

Primeti situaciju: ima neka ekipa za koju sam koliko-toliko čuo (Nune, Borka, Nadežda etc) - i neka ekipa za koju, osim tebe, iskreno, nisam ni čuo. Vidim da se zezaš sa ovim prvima, karikiraš njihovu priču o nekom jubileju CZKD - mislim, ok - kapiram da smatraš da su bili raštimovani i to - ali ne kapiram kako to pomaže promociji vašeg okruglog stola.

Ok, shvatam da je to neka regionalna saradnja - ali ne vidim kako činjenica da su tri ekipe iz različitih kupea - automatski proizvodi kvalitet. I čitam tako neku satiru o Vilotićima pokušavajući da shvatim kako to na pozitivan način utiče na promociju onoga što ovo tvoje društvance radi. I ne kapiram. I onda zaključim da su to neke vaš esnafske cake i čaršijska bockanja koje nisu ni namenjene nama, zanatlijama i nadničarima. Otud moji komentari gore.

"This separation can improve content accessibility, provide more flexibility and control in the specification of presentation characteristics, enable multiple pages to share formatting, and reduce complexity and repetition in the structural content"

Možda je ova CSS aluzija objašnjenje onoga što pitam gore, ali mi značenje izmiče...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 21:14 07.02.2010

Re: Češ, češ...

Goran Vučković
aaaa, ti se zalažeš protiv slobode izveštavanja??

Jok, samo pokušavam da shvatim tok misli i radnje i tehniku motivacije.

Primeti situaciju: ima neka ekipa za koju sam koliko-toliko čuo (Nune, Borka, Nadežda etc) - i neka ekipa za koju, osim tebe, iskreno, nisam ni čuo. Vidim da se zezaš sa ovim prvima, karikiraš njihovu priču o nekom jubileju CZKD - mislim, ok - kapiram da smatraš da su bili raštimovani i to - ali ne kapiram kako to pomaže promociji vašeg okruglog stola.


Zanimljivo tumačenje. Ali ko kaže da je to uopšte trebalo da pomogne promociji "našeg" stola? Ko kaže da će se on razlikovati od prethodnog? Karikiranje je dakle aluzija na predtekst a i okruženje u kome ću se i sam naći i nalazim se... taj predtekst se može opisati i jednostavnije i tačnije, ali mi nedostaje motivacije za to, a nedostaje mi i jezik, dakle, još nije oformljen kritički jezik za takav opis... a za ovakvu a la "fan-fikšn" formu, eto, imam neku inspiraciju i neki jezik na raspolaganju...


Ok, shvatam da je to neka regionalna saradnja - ali ne vidim kako činjenica da su tri ekipe iz različitih kupea - automatski proizvodi kvalitet. I čitam tako neku satiru o Vilotićima pokušavajući da shvatim kako to na pozitivan način utiče na promociju onoga što ovo tvoje društvance radi. I ne kapiram. I onda zaključim da su to neke vaš esnafske cake i čaršijska bockanja koje nisu ni namenjene nama, zanatlijama i nadničarima. Otud moji komentari gore.


Poprilično si u pravu, osim u tome da je to trebalo pozitivno da utiče na sledeću promociju - ovu iz različitih kupea... da bih dao kontekst Vilotićima, morao sam da dam i te šire informacije... dakle, ujedinio sam komentar, najavu i poziv, jer svaki takav poziv koji upućujem prijateljima i kolegama, ionako izaziva kod njih i neki komentar ili osećaj sličan ovom ovde... barem ja tako vidim stvari...


"This separation can improve content accessibility, provide more flexibility and control in the specification of presentation characteristics, enable multiple pages to share formatting, and reduce complexity and repetition in the structural content"

Možda je ova CSS aluzija objašnjenje onoga što pitam gore, ali mi značenje izmiče...


Pa lepo, uzmi da su kulturna produkcija, akteri, politika, izvestan content... baš zato što jesu i čaršijska bockanja, mogu imati i neki opštiji smisao, koji se, na kraju krajeva, ni ne tiče samih aktera... u tom smislu ja u postu predlažem novi interfejs za taj content, interfejs koji, poput CSSa, predlaže ili uključuje sve te mogućnosti boljeg sagledavanja, organizacije, optimizacije ili sharing-a contenta... eto, zato sam citirao ovo gore, čisto da pokušam da napravim link sa onim što ti pišeš na svom blogu... postoje i drugi sadržaji, skupovi informacija i operativni sistemi - pored onih vezanih za digitalne tehnologije - koji mogu biti svima od koristi ali za njih ne postoji dovoljno razumljiv ili zanimljiv interfejs... pa ja kao pokušavam da pravim taj interfejs, nisam naravno specijalista, ali morate i vi da se potrudite malo...
Goran Vučković Goran Vučković 23:06 07.02.2010

Re: Češ, češ...

Ali ko kaže da je to uopšte trebalo da pomogne promociji "našeg" stola? Ko kaže da će se on razlikovati od prethodnog?

Niko to decidno ne tvrdi - samo je ovaj blog kao način najave sutrašnjih okruglih stolova... khm... pomalo neortodoksan - što mu, naravno, ne mora biti fatalna mana.

Na drugi pogled... da, informacija/izveštaj sa onog drugog okruglog stola se može shvatiti donekle kao samoironija u odnosu na pomalo generički jezik poziva iznad - ili bar tako izgleda nekom ko je izvan "priče"
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:23 07.02.2010

Re: Češ, češ...

Goran Vučković
Ali ko kaže da je to uopšte trebalo da pomogne promociji "našeg" stola? Ko kaže da će se on razlikovati od prethodnog?

Niko to decidno ne tvrdi - samo je ovaj blog kao način najave sutrašnjih okruglih stolova... khm... pomalo neortodoksan - što mu, naravno, ne mora biti fatalna mana.


a pomalo je i luteranski, što mu svakako mora biti mana...


Na drugi pogled... da, informacija/izveštaj sa onog drugog okruglog stola se može shvatiti donekle kao samoironija u odnosu na pomalo generički jezik poziva iznad - ili bar tako izgleda nekom ko je izvan "priče"


to je već moja nepažnja, ili neumeće da organizujem sadržaj... ali, generički jezik poziva iznad je pre upravo izraz nemoći da se generiše kritički jezik koji sam gore pominjao... zato hibrid rečenog i nerečenog, poznatog i nepoznatog... traži se jezik, eksperimentiše u b-logovanju...
Goran Vučković Goran Vučković 15:37 08.02.2010

Re: Češ, češ...

a pomalo je i luteranski, što mu svakako mora biti mana...

Pa po pitanju poređenja sa verama nekako izgleda ortodoksniji više nego luteranskiji, jer je ta svrsishodnost u tehnikama prezentacije i marketinga nekako više fenomen vezan za pragmatične luteranske kulture nego za vizantijske mustre ponašanja (evo jedne druge reference na računarske nauke, kad već pričamo o Vizantiji)
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 19:41 08.02.2010

Re: Češ, češ...

Goran Vučković
a pomalo je i luteranski, što mu svakako mora biti mana...

Pa po pitanju poređenja sa verama nekako izgleda ortodoksniji više nego luteranskiji, jer je ta svrsishodnost u tehnikama prezentacije i marketinga nekako više fenomen vezan za pragmatične luteranske kulture nego za vizantijske mustre ponašanja (evo jedne druge reference na računarske nauke, kad već pričamo o Vizantiji)


da... ali sad je već pitanje kako uopšte razumemo reč ortodoksan, tj. neortodoksan, koju si ti inače upotrebio da podvučeš da moja najava nije napisana po tradicionalnim ili običajnim pravilima najavljivanja, zar ne? Ako se složimo da je i Luter neka vrsta ortodoksa, onda smatram da je najava, baš u smislu marketinga, više ortodoksna u smislu a la luteranska nego neortodoksna kako si je ti "krstio "... a nadalje, tu vrstu ortodoksije vidim i kao izvestan problem najave tj. bloga, zato i komentar: "... što mu svakako mora biti mana"...
Goran Vučković Goran Vučković 20:25 08.02.2010

Re: Češ, češ...

da... ali sad je već pitanje kako uopšte razumemo reč ortodoksan, tj. neortodoksan, koju si ti inače upotrebio da podvučeš da moja najava nije napisana po tradicionalnim ili običajnim pravilima najavljivanja, zar ne? Ako se složimo da je i Luter neka vrsta ortodoksa, onda smatram da je najava, baš u smislu marketinga, više ortodoksna u smislu a la luteranska nego neortodoksna kako si je ti "krstio "... a nadalje, tu vrstu ortodoksije vidim i kao izvestan problem najave tj. bloga, zato i komentar: "... što mu svakako mora biti mana"...

Da, okačio proglas na vrata Crkve Za Kulturnu Dekontaminaciju

U potrazi za zajedničkim jezikom
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:16 08.02.2010

Re: Češ, češ...

Goran Vučković
da... ali sad je već pitanje kako uopšte razumemo reč ortodoksan, tj. neortodoksan, koju si ti inače upotrebio da podvučeš da moja najava nije napisana po tradicionalnim ili običajnim pravilima najavljivanja, zar ne? Ako se složimo da je i Luter neka vrsta ortodoksa, onda smatram da je najava, baš u smislu marketinga, više ortodoksna u smislu a la luteranska nego neortodoksna kako si je ti "krstio "... a nadalje, tu vrstu ortodoksije vidim i kao izvestan problem najave tj. bloga, zato i komentar: "... što mu svakako mora biti mana"...

Da, okačio proglas na vrata Crkve Za Kulturnu Dekontaminaciju

U potrazi za zajedničkim jezikom


haha, baš tako...
Goran Vučković Goran Vučković 23:44 08.02.2010

Re: Češ, češ...

haha, baš tako...

Pade mi nešto na pamet - pa danas je ponedeljak veče - noć posle napornog dana!

Kako je bilo? Jel bilo bečkih devojčica?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 16:59 09.02.2010

Re: Češ, češ...

Goran Vučković
haha, baš tako...

Pade mi nešto na pamet - pa danas je ponedeljak veče - noć posle napornog dana!

Kako je bilo? Jel bilo bečkih devojčica?


biće i novi izveštaj, ali prvo da popravim stari, imao sam neke reklamacije... evo gore, pred kraj, naći ćeš već...
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:05 07.02.2010

:)

Pozdravi Joku

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana