Kultura| Mediji| Politika| Umetnost

SELO GORI, POČNITE SA GAŠENJEM

Bojana Maljević RSS / 15.03.2010. u 00:17
Danima odlažem pisanje novog teksta. Odlažem, jer mi se prevrće želudac kad počnem da ga pišem. Ne ide mi. Loše mi je, fizički loše. Muka živa, a na temu reforme pravosuđa u Srbiji. Zapravo, da budem preciznija - na temu "nezavisnog sudstva". Lepo stavim pred sebe svu dokumentaciju i krenem sa "Poštovani gospodine Homen.... ", napišem par rečenica... počne muka i stanem. Pa onda promenim adresu: "Poštovana gospođo ministarka".... Ne biva mi bolje, pa vičem: "Lavor, deco, lavor!". Znam da bi trebalo, znam i da ovaj blog neće biti jedino mesto na kojem ću morati to nekako da "povratim" iz sebe, ali se mučim. Jer zapravo odbijam da poverujem da toliko zlo postoji.  
U međuvremenu, a na jednu drugu temu od koje mi se takođe povraća, moj kolega Goran Jevtić dao je sjajan intervju u današnjoj "Politici". Uz njegovu saglasnost prenosim ga u celosti. To činim sa naročitim zadovoljstvom i uz sve pohvale pre svega za Gondžu, potom za novinarku Borku Trebješanin i na kraju za urednika koji je dao pametan naslov tekstu. Naslov koji bi mogao da stoji uz različite teme u Srbiji danas, pa i na moju koju ću ovih dana napisati.
A ovome što je Goran rekao - nemam šta da dodam. Samo da kažem: BRAVO, GONDŽO!
 
Село гори, почните са гашењем
Стиче се утисак да ни нашег градоначелника Драгана Ђиласа не интересује култура, каже глумац Горан Јевтић
GORAN-JEVTICH-GLUMAC.jpg
Горан Јевтић Фото Ж. Јовановић

Глумац Горан Јевтић тумачиће лик Салвадора Далија у представи „Хистерија или фрагменти анализе опсесивне неурозе” Терија Џонсона чија премијера се, у режији Ивана Вуковића, очекује у априлу на сцени „Студио” Југословенског драмског позоришта. Тако ће лепези занимљивих сценских јунака, од Исака Њутна, Светог Саве, Бранислава Нушића, Александра Обреновића, до Адолфа Хитлера и многих других, Јевтић додати лик – Салвадора Далија. Комад „Хистерија или фрагменти анализе опсесивне неурозе” бави се последњим данима Фројдовог живота којег у представи тумачи Младен Андрејевић.

– Дали је велики уметник. Морам да признам да ми је жао што не живим у времену када су уметници имали велику важност. Када су њихове речи могле много тога да промене. Ствари се данас некако слабо покрећу. Нема ничег тако јаког и помпезног – каже Јевтић.

Истражујући животну филозофију Салвадора Далија, наш саговорник усвојио је и нека његова начела, као рецимо: „Сликару сликај”.

– Целог живота желео сам да се бавим глумом. Да она не буде само посао на који одлазим, већ да буде и моја филозофија, начин живљења и мишљења. Дали је, поред тога, човек који не припада много стварности. То је, чини ми се, нешто што имам и ја у себи. Никада нисам много припадао стварности. Први пут када сам направио паузу од годину дана у позоришту, срео сам се са стварношћу и схватио колико је грозна и колико јој не припадам. Имам право да у тој стварности не учествујем више него што ми прија. Имам своју стварност, истину, начела по којима се водим.

И поред тога што би се могло рећи да је Горан Јевтић тек ушао у зрело глумачко доба, иза себе има чак 39 остварених позоришних представа. Занимљиво је и његово виђење актуелног позоришног, уметничког тренутка:

– Уметност више нема снагу. Исцрпила се, изгубила. Постоји много људи из прошлих времена који се још увек грчевито боре за своје позиције, упуштају се у теме које не разумеју, једноставно њихова филозофија живљења више није оно што нас је Шекспир у „Хамлету” учио да би позориште требало да буде „летопис овог времена”. Људи, уметници, истрошили су се на погрешним странама. Годинама се излазило на улице због нечијег доласка на власт. Уметници не би смели превише да се баве стварима које их се не тичу. Морају да задрже снагу! Мислим да људи који се тренутно баве културом лоше раде свој посао. Сви се баве глобалном друштвеном политиком. Али се, зато, нико не бави рапидним пропадањем Музеја савременe уметности, Народног музеја, проблемима које има Иван Тасовац у Београдској филхармонији – каже Горан Јевтић.

Иако стални члан позоришта „Бошко Буха”, београдска публика га из вечери у вече гледа на различитим сценама београдских позоришта. О актуелном репертоару, Јевтић каже:

– Имамо сцену која је бенигна, која се никога не тиче. Морамо да правимо добре, важне и велике представе које нас се тичу. Које говоре о времену у којем живимо, које морају да покрену лавину питања. Југословенско драмско позориште на сцени „Ступица” имало је занимљивих представа, али зато на Великој сцени „Љуба Тадић” није имало значајних остварења. Атеље 212 у овом тренутку још увек није избацио велику, важну, квалитетну представу. Битеф театар је потпуно упропашћен већ годинама. Недопустиво је да дотирана београдска позоришта јуре комерцијалне успехе. Дужност београдских позоришта јесте да публици пруже озбиљан уметнички квалитет, а не да по сваку цену на благајнама доказују да имају добар репертоар. Благајна не доказује ништа. Уметност и њена рефлексија на стварност и публику може да докаже значај онога што постављамо, а то колико је карата продато по оним или овим ценама не мора нужно да буде никакав показатељ нашег квалитета.

Немојте више, додаје Горан Јевтић, да ми говорите о 5. октобру и проневереним револуцијама. Цео мој живот је проневерена револуција. Да ли је могуће да нико нема петљу, ни снагу да каже: чекајте, па није све лоше проистекло од Милошевића. То је било пре десет година. Ни у 2000-им није урађено ништа вредно на пољу културе. Изволите: прозовите демократе, либерале, квазисрпске демократе. Прозовите их именом и презименом. Они седе у влади, у скупштини, кажите ко су ти људи. Бавите се њима.

Графит „Филозофија паланке” који је, случајно или не, освануо на фасади Атељеа 212 у тренутку премијерног извођења мјузикла „Коса” подстакао је Горана Јевтића на горко размишљање.

– Мислим да се то односило на глобалну културну слику овога града и земље. Овде су људи толико уплашени, не буне се. И не говоре!

Нужно је изаћи изван институција, јер је у њима почео да влада принцип једног газде који одлучује о свему. Ми смо се звали и социјалистичка земља, па су наше социјалистичке вође живеле у вилама на Дедињу. Фидел Кастро ће за себе да каже да је комуниста, а живи као неприкосновени краљ овога света. Демократија којом се зове Америка ће да гуши све што је побуна и реч против ње, ако треба и ратовима, а у исто време ће отварати судове. Стиче се утисак да ни нашег градоначелника Драгана Ђиласа не интересује култура. Једне назива овим или оним именима, друге расељава како он хоће. Морам да признам да ми је било тужно да видим председника Тадића на снимању серије „Село гори, а баба се чешља”, с обзиром на то да га никада нисам видео у позоришту на некој представи.

Зашто толика и таква огорченост, питали смо Горана Јевтића који је био познат по ведром, здравом осмеху:

– Укинули су ми простор деловања слободе. Интервјуе не користим за своју афирмацију, већ да саопштим оно што мисле моји пријатељи, колеге, и многи грађани ове земље, а немају прилику да то искажу. Имам довољно година да верујем у себе, и довољно достојанства да подигнем глас кад ме нешто боли. Крајње је време да кад село гори неко то почне, коначно, да гаси.


 [објављено: 14/03/2010] 


Komentari (138)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 23:33 15.03.2010

Re: trolujete li trolujete...

nije tacno.

Bojim se da je Bojana u pravu u ovom specifičnom slučaju - ćorava posla par excellence
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:36 15.03.2010

Re: trolujete li trolujete...

nije tacno.

U pravu si, Vishnja92, samo pokusavam nekako da smirim situaciju ne bismo li razgovor zavrsili iole konstruktivno. Mada je to ponekad nemoguce :)
Izvini, moram da se nasalim. Ili to - ili mi krene ona muka pa moram da vicem "Lavor!"
Pozz
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 15.03.2010

Re: trolujete li trolujete...

Bojana Maljević
samo pokusavam nekako da smirim situaciju

Са Гораном за тим немаш потребе. Погледај само како смирено делује на аватару...
Goran Vučković Goran Vučković 00:01 16.03.2010

Re: trolujete li trolujete...

Са Гораном за тим немаш потребе. Погледај само како смирено делује на аватару...

To je bik Hamiš, višestruki prvak u takmičenju lepote brdskih goveda - fini je bio i miran, ali su nas upozorili da mu ne diramo rogove
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:13 16.03.2010

Re: trolujete li trolujete...

domazetovic.andrej domazetovic.andrej 02:19 16.03.2010

Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Pročitah tekst, komentare i malo je simpatično bilo pratiti ovu raspravu između par članova. No, ono sto ja vidim ovde je nešto sto me podseca na problem koji sam primetio u Novom Sadu, gde i živim. Naime, ja sam mišljenja da struku ne može niko toliko da degradira spolja, koliko ona samu sebe iznutra može da uruši. Pozorište, film, glumu uopšte ne može niko od nas publike toliko da unizi koliko su sami glumci spremni da sami sebe uruše i degradiraju zaradi jedne tezge. To što je BOTA posetio snimanje - mene više interesuje KO TO UOPŠTE SNIMA???

Kako je moj hobi vezan za muziku, upoznao sam dosta muzičara u Novom Sadu od kojih sam očekivao sve osim da se međusobno mrze zbog 30 eura neke tezge od pre tri godine. I kako onda da iz takve atmosfere očekujem neku lepotu, energiju koja će me povući?

Stanje u kulturi kod nas se samo svodi na to koliko će se ko očešati o državu, grad, opštinu, sponzore zaradi neke predstave ili snimanja filma. A pri tome ako se neko usudi da pita zbog čega uopšte da takve projekte finansiraju građani, dobijemo arogantni odgovor da je to avangarda i da mi to ne razumemo. Kao da iz popularnosti nekog glumca/ice automatski sleduje da je on/ona i pametan, filozof, svestran i da su njegovi/njeni stavovi apsolutne istine. Iz prenetog intervjua ja samo vidim žal jednog glumca nad okruženjem u kome radi. Ne vidim šta on planira po tom pitanju da uradi? Osim da se povuče u svoj paralelni svet - pobegne od stvarnosti...

Bojana, ja vam iskreno želim da odete u Novi Zeland! Mnogo gorčine osećam kod mnogih ljudi koji kad god se razočaraju nečim ovde samo prete odlaskom u inostranstvo. A 15 godina ne odlaze, već ostaju i prete. Neće se ništa samo desiti da se stvari promene; ako vam nešto smeta potrebno je nešto i uraditi. A to neće uraditi ni jedna vlada, ni jedan ministar ili savetnik... Bojim se da ako ne odete da ćete se uvek kajati zbog čega niste otišli.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:48 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

[
Mnogo gorčine osećam kod mnogih ljudi koji kad god se razočaraju nečim ovde samo prete odlaskom u inostranstvo. A 15 godina ne odlaze, već ostaju i prete.

Nije li vam to indikativno za... malo drugaciji zakljucak?

Uzgred, ja nikada nisam govorila da cu da odem. Sada prvi put razmisljam o tome. Istinski.

Razlozi su toliko ozbiljni da, ipak, zahtevaju poseban blog. Koji cu sigurno napisati, kada ispovracam sve sto je neophodno, da bi mirno stalo na papir.

Pozz i hvala na komentaru.
Goran Vučković Goran Vučković 02:49 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Uzgred, ja nikada nisam govorila da cu da odem. Sada prvi put razmisljam o tome. Istinski.

Preporučujem Novi Sad, ako već mora da bude nešto "novo" :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:56 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Preporučujem Novi Sad, ako već mora da bude nešto "novo" :)

Juče sam bila u Novom Sadu! I verovali ili ne - tačno to sam izgovorila :)
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 03:00 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Nisam Bojana konkretno mislio na vas kada sam rekao 15 godina. Ali sam slušao mnoge koji već dugi niz godina prete, a ne rade ništa po tom pitanju. Bilo je nedavno i istraživanje među studentima, gde je preko 70% njih reklo da bi otišlo nakon diplomiranja, ali manje od 9% je nešto i uradilo po tom pitanju. O toj inertnosti celog društva sam razmišljao dok sam ovo pisao... I to najpotentnijeg dela društva...

Vama, naravno, želim samo najbolje. I ako vas "golica crv" odlaska mislim da treba da odete... Neće to vremenom proći... Ovo od moje malenkosti koja je i bila, i vratila se, i kojoj je lep život bio i ovde i tamo - Bogu hvala
sanja_idf sanja_idf 14:45 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Jbg, da je lako dobiti vize na duze ili jos bolje pasos neke druge drzave, verujem da bi ostao jedino Beograd sa svojim pasalukom od Srbije. Ovi "razocarani" bi otpalili, da se malo na strani razocaravaju sto su trosili godine... a veliko-srbi cepali bi u prestonicu kao i do sada doduse - selo - grad - akcentovano - grandiozno - faaaaca!
Hah! Razocarenje! Hahah!
Brinem se da mi mozak nije ozbiljno ostecen - Baba je RUZNA i STARA, ali je IN. Babu bi trebalo UBITI. Baba mora postati underground trash... baba je ruzna i stara i gusi, smrdi brate! Babu vole deca, voli je seljacija iz dijaspore, voli je seljacija u zemlji i voli je PreCednik. Babu treba ubiti ne bi li deca zaboravila da ona postoji. Babu i njene unucice tipa Jeca, Peca, Leca... Ceeeeee... Malo ce se seljacija dosadjivati, pa ce se nervirati, pa ce se smoriti i citati sta nadje, gledati sta moze... al', to kad bi Ministar imao plan, kada bi ova zemlja i ovaj narod znao gde zeli da bude za 10, 50 i 100 godina i kakvu decu zeli da stvara. Tada bi se i mogla nametnuti neka druga kultura koja bi i mentalitet malo izmenila u narednih 100 godina. Ali, odakle meni ideja da oni ne deluju... pa ti sto gledaju Babu nekada su bili starci sto se palcem potpisuju i ljudi sa sela koji samo RTS u planini hvataju, a sada je to generacija ljudi u 40tim kojima je SIN DRAGAN!!!!!!! interesantan... jbg. To znaci da se pretvaraju u svoje roditelje ti isti koji su bombardovani sankcijama i kulturnom devedesetih... kao drzali su se neki, kao borili se... i sad nista, smesno im je... oslepeli su!

Mene je Evropa promenila, ja vise ne mogu da razumem sve ove vesti koje citam. Ne mogu da shvatim kako je moguce da Predsednik Republike Srbije ima vremena da ide da vidi snimanje jedne toliko trash serije (posvetih vreme, youtubovah da ne pricam napamet...).

I BTW, mislim da iako nije pisano pravilo, OBAVEZA jednog predsednika JESTE da da primer, a cini mi se da ovo nije bas za "primer". Drazi mi je kad sampanjac pije... Sta daje ta serija? Anestetik ponovo! 90.te all over again...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:08 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

sanja_idf

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:23 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

sanja_idf
I BTW, mislim da iako nije pisano pravilo, OBAVEZA jednog predsednika JESTE da da primer, a cini mi se da ovo nije bas za "primer".

Да пробам:
Колико Борис Тадић воли глумце и они њега, видело се на последњим изборима. Председник је чест посетилац позоришта, али и његова супруга Тања.

Додуше, много је упечатљивије и народу интересантније кад Председник оде на Бабу..., него, рецимо, да погледа неки класични комад. Кога би занимао наслов: Тадић на премијери Есхилове Орестије?!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:36 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Додуше, много је упечатљивије и народу интересантније кад Председник оде на Бабу..., него, рецимо, да погледа неки класични комад. Кога би занимао наслов: Тадић на премијери Есхилове Орестије?!

treba ipak reci da je predsednik prilikom obilaska doticnoj seriji isao u radnu posetu, dok je ovo drugo bio čist pležr
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:52 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Aleksandar Stosic
treba ipak reci da je predsednik prilikom obilaska doticnoj seriji isao u radnu posetu, dok je ovo drugo bio čist pležr

Свакако. И то му онда дође као ненадани комплимент с твоје стране за њега. (Баба је под морање, а позориште је плезир. Мука је то, бити председник...)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:19 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

вакако. И то му онда дође као ненадани комплимент с твоје стране за њега. (Баба је под морање, а позориште је плезир. Мука је то, бити председник...)

uopste ne mislim da je Tadic ljakse koji ne ide u pozoriste, naprotiv!Ali, mi je bila jako smesna jedna scena u kojoj je on, kao predsednik drzave, stajao ispred zakljucanih vrata Narodnog pozorista i gurao se sa ostalim ljudima ispred. To guranje, u kojem nema reda, sa predsednikom na celu, bilo je bas onako tipicno za nase prilike. a to se sve poklopilo sa mojim boravkom u varsavi, i odlaskom u Teatar Narodowy gde smo gledali Tristana i gde je publika psle predstave napravila maltene kilometarski red (jedan za drugim) i u miru za max 5 minuta dosla do svojih kaputa.
sanja_idf sanja_idf 17:37 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Да пробам:
Колико Борис Тадић воли глумце и они њега, видело се на последњим изборима. Председник је чест посетилац позоришта, али и његова супруга Тања.

Додуше, много је упечатљивије и народу интересантније кад Председник оде на Бабу..., него, рецимо, да погледа неки класични комад. Кога би занимао наслов: Тадић на премијери Есхилове Орестије?!


Ma potpuno je nebitno sta on voli ili ne voli, bitno je ono sto radi i promovise.
Njegov ukus i slobodne aktivnosti me se ne ticu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:48 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Mene je Evropa promenila, ja vise ne mogu da razumem sve ove vesti koje citam. Ne mogu da shvatim kako je moguce da Predsednik Republike Srbije ima vremena da ide da vidi snimanje jedne toliko trash serije (posvetih vreme, youtubovah da ne pricam napamet...).

I BTW, mislim da iako nije pisano pravilo, OBAVEZA jednog predsednika JESTE da da primer, a cini mi se da ovo nije bas za "primer". Drazi mi je kad sampanjac pije... Sta daje ta serija? Anestetik ponovo! 90.te all over again...

Nemam sta da dodam :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:32 16.03.2010

Re: Možda smo ipak blizu nekog zaključka?

Ma potpuno je nebitno sta on voli ili ne voli, bitno je ono sto radi i promovise.
Njegov ukus i slobodne aktivnosti me se ne ticu.

:)
nestor92 nestor92 10:41 16.03.2010

Selo je vec ugljenisano

Nisam citao nijedan komentar, samo Vas tekst.

Mi smo vec na zgaristu.

Ne samo da ne mozemo vise da se vadimo na Milosevica, vec mislim da sada imamo mnogo veci problem.

Sto rece jedan beogradski advokat povodom reforme pravosudja ( voleo bih da znam sta imate da kazete kad Vas muka malo prodje ): "Lako je bilo ubediti strance kad Milosevic nesto ovako uradi, ali sada ... svi MISLE da su na vlasti dobri momci"

Da li su?

Da li su ikada bili ( ako zaboravimo panegirike pocivsima ) ?
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:03 16.03.2010

Re: Selo je vec ugljenisano

Sto rece jedan beogradski advokat povodom reforme pravosudja ( voleo bih da znam sta imate da kazete kad Vas muka malo prodje ): "Lako je bilo ubediti strance kad Milosevic nesto ovako uradi, ali sada ... svi MISLE da su na vlasti dobri momci"

Da li su?

Hvala na komentaru. Bas tako kako ste napisali. Spremam se da napisem slucaj vezan za nezavisno pravosudje, treba mi i vremena i snage. Ali hocu, budite uvereni. Lici kao da ce, na zalost, biti veliki skandal.
gorstak92 gorstak92 11:00 16.03.2010

100

Zar je moguće da niko neće da uzme komentar pod okruglim rednim brojem???
A vi kako te?
O čemu se ovde radi?
Goran Vučković Goran Vučković 11:07 16.03.2010

Re: 100

A vi kako te?

Hvala na pitanju, što i vama želimo
gorstak92 gorstak92 11:54 16.03.2010

Re: 100

Hvala na pitanju, što i vama želimo

Ne, ne i 100 x ne!
Prvo da regulišeš onaj nokat pa onda da se vratiš na diskusiju sa nama gladnima!
I da priznaš otkud ti pare za onaj Argento!
Kakvog je ukusa?
I molim te bez upotrebe sintisajzera prilikom opisa.
Goran Vučković Goran Vučković 12:47 16.03.2010

Re: 100

Ne, ne i 100 x ne!
Prvo da regulišeš onaj nokat pa onda da se vratiš na diskusiju sa nama gladnima!
I da priznaš otkud ti pare za onaj Argento!
Kakvog je ukusa?
I molim te bez upotrebe sintisajzera prilikom opisa.

Je l' prvo da regulišem nokat, pa onda da priznam za pare i ukus?
gorstak92 gorstak92 13:04 16.03.2010

Re: 100

Je l' prvo da regulišem nokat, pa onda da priznam za pare i ukus?

Hehe...
To ćeš morati sa moderatorom 06 na pp da vidiš.
Šta ona kaže to ti je što ti je.
P.S. Ionako će nas obrišu jer ovo nije vezano za temu. A šta je tema?
Goran Vučković Goran Vučković 13:07 16.03.2010

Re: 100

A šta je tema?

Ono što se trenutno Nune i Predrag dopisuju, računam
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:26 16.03.2010

Re: 100

Goran Vučković
A šta je tema?

Ono što se trenutno Nune i Predrag dopisuju, računam

Могуће, мада није извесно.

Мени је, лично, пошто сам пролетео кроз коментаре, тема била како да формулишем твој наступ. И паде ми, на ум, формулација: ти се, бре, Вучко, несносно стрпљив човек...
Goran Vučković Goran Vučković 13:33 16.03.2010

Re: 100

Могуће, мада није извесно.

Pa čini mi se da je za dva reda veličine relevantnije od ostalih komentara.

Мени је, лично, пошто сам пролетео кроз коментаре тема била како да формулишем твој наступ. И паде ми, на ум, формулација: ти се, бре, Вучко, несносно стрпљив човек...

Od tvojih pohvala se obično zagrcnem

EDIT: ček da stavim šlem (zbog ovog "dva reda veličine" )
ecce-florian ecce-florian 19:00 16.03.2010

komentar o pravosuđu

da li može da se postavi komentar o pravosudju iako blog o pravosuđu još nije napisan zbog mučnine i povraćanja?
Da ne dođe do dehidratacije, bojim se.
Naime , nisam siguran da je to trol jer ja ovaj blog doživljavam kao blog o pravosuđu.
drugi osnov po kom je vidljivo nepostojanje namere da trolujem sadržan je u tome da postavljanje komentara na nenapisan ali zato nagovešten blog esencijalno predstavlja umetničku instalaciju a koliko sam razeumeo ovde je umetnost kao takva predmet komentarisanja.
Samo da se zna , nisam pomenuo gospodina čije pominjanje imena dovodi do brisanja komentara i ovo nema veze sa istim, da ne bi i ovaj komentar bio brisan i nepotrebno izricana sankcija .

Ne mogu da ne pozdravim rakurs kolege blogera mikimedica iz kog je vidljiv trud da se komentator pojmi ne kao personifikacija duha, već nasuprot tome, kao pojmovno opredeljeno depersonalizovano mišljenje - stav, a sve na blogu.

Ovo nije raspra upućena nijednom pojedinačnom komentatoru, niti pak autoru po sebi,te je zato i postavljam kao komentar za sebe, jer nema adresata kome bi mogao uputiti pp ovog sadržaja.

srdačno vaš
florian
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:06 16.03.2010

Re: komentar o pravosuđu

da li može da se postavi komentar o pravosudju iako blog o pravosuđu još nije napisan zbog mučnine i povraćanja?
Da ne dođe do dehidratacije, bojim se.

O, da, naravno. Samo izvolite.
To što sam ja u fazi dehidratacije ne znači da vi ne mozete o tome.... a mozda mi i pomogne :)
ecce-florian ecce-florian 22:48 16.03.2010

Re: komentar o pravosuđu

O, da, naravno. Samo izvolite.

Ma izvoliti ti, mani mene
Evo ja se naprimer u potpunosti slažem sa svim ovim dole citiranim,kao ti sa Gondžinim intervjuom i nemam ništa da dodam.

Jes da bi ovo prenošenje onda moglo da bude i nov blog na temu pravosuđa , kao ovaj tvoj naprimer , ali da sad ne pravimo hiperprodukciju blogova

Elem

U razgovoru sa predsednicom Visokog saveta sudstva Natom Mesarović i ministarskom pravde Snežanom Malović dobio sam uveravanja da ti podaci nisu korišćeni, izjavio je Rodoljub Šabić, ali je za naš radio rekao da on i njegovi saradnici imaju zakonsku obavezu da dobiju direktan uvid u izborni materijal. Na pitanje da li je od Visokog saveta sudstva zatražio uvid u izborni materijal, Šabić kaže:

“Još formalno nisam, ali to ću početkom sledeće nedelje zatražiti.“

RFE: Bojite li se da će odstraniti te informacije, ako ih je bilo?

Šabić: "Ne mogu da se bojim da će ih odstraniti jer moram valjda da verujem jednom ministru i jednom predsedniku Vrhovnog suda da ih nema. Prema tome, ako oni ne govore istinu, iluzorno je očekivati da ćemo tamo nešto naći.”



izvor




Međutim, Vukadinović je 13. januara na sednici Odbora Skupštine Srbije za bezbednost, odgovarajući na poslaničko pitanje da li je BIA učestvovala u reizboru sudija i dostavljala podatke Ministarstvu pravde, rekao da je BIA postupala po zakonu.

“Po podzakonskom aktu koji je donela Vlada Republike Srbije o obavljanju bezbednosnih poslova... Mi imamo obavezu da sarađujemo sa drugim državnim organima i da, kao jedini u državi, imamo pravo i obavezu da kontraobaveštajno štitimo kako Republiku Srbiju tako i državne organe, naravno i lica koja su od posebnog značaja.“

Vukadinović je na sednici pomenutog odbora rekao da nije u situaciji da nedvosmisleno potvrdi da je BIA dostavila bilo kakve podatke i informacije u vezi sa postupkom reizbora sudija.

Nekoliko dana kasnije prvi čovek BIA je za dnevnik “Blic” izjavio da je Vlada pomenutom uredbom omogućila BIA da obavi bezbednosnu proveru i onih koji se primaju na rad u sudovima. Rekao je da u tom podzakonskom aktu stoji da su među licima koja se bezbednosno štite i proveravaju, a što je nadležnost i njegove agencijie, i nosioci najviših tužilačkih i sudskih funkcija. Prevedeno na svima razumljiv jezik – da BIA sme da proverava sudije i tužioce.


izvor

da ne zaboravim
specijalni lek za glumce na bazi drame

dramine





Bojana Maljević Bojana Maljević 23:57 16.03.2010

Re: komentar o pravosuđu

Ma izvoliti ti, mani mene
Evo ja se naprimer u potpunosti slažem sa svim ovim dole citiranim,kao ti sa Gondžinim intervjuom i nemam ništa da dodam.

Ja bih na ovo tvoje imala mnogo toga da dodam, ali to zaista zahteva zaseban blog.
nestor92 nestor92 00:08 17.03.2010

Fascinantno!

Visoki savet sudstva treba u narednih nekoliko dne da predlozi pet kandidata za Ustavni sud koje ce formalno izabrati Vrhovni kasacioni sud.

Tako nesto mi se ucinilo da sam procitao.

Pa sam razmislio sta sam procitao.

Pa sam preveo.

Nata Mesarevic predsedava prvim telom koje ce preloziti kandidate koje ce drugo telo kojim takodje predsedava Nata Mesarevic izabrati da budu clanovi treceg tela koje treba da odluci da li je prvo telo i u njemu Nata Mesarevic dobro uradilo jedan vazan posao.

Da li sam ja normalan?

Da li su normalni oni koji su to smislili?

I, uopste, sta to znaci biti normalan?

I ko ce je spreciti da u Ustavni sud ne progura nekog od blize rodbine? Moralni obziri?

Doci ce ona i na Novi Zeland
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:06 17.03.2010

Re: Fascinantno!

Da li sam ja normalan?

Da li su normalni oni koji su to smislili?

I, uopste, sta to znaci biti normalan?

...su najčešća pitanja koja ja sebi postavljam dok gledam dokumentaciju o kojoj ću pisati uskoro.
I, naravno, ne samo ta. Ima još jedno pitanje koje mi se stalno nameće (dok mi je glava nad lavorom):
Ko ili šta je iznad zakona u ovoj zemlji? A naročito: Kako?

Ali kao što rekoh, to je za zaseban blog.
Pozz i hvala na komentarima...
nestor92 nestor92 10:02 17.03.2010

Medjutim...

... mene takodje interesuje hocu li za svog zivota uci u NARODNI MUZEJ. Ili u NARODNU BIBLIOTEKU.

E to je tek fascinantno.

To su sada potpuno virtuelne ustanove. I to traje... i traje... i traje...

U slucaju Narodnog muzeja zaista se pitam: hocu li ga ikad vise videti iznutra onako kako je odavno trebalo?

Dakle, stanje u drustvu je . U svakom segmentu. A kad biste malo o tome, sledi Vam naravno tro(lo)vanje.

Lep pokusaj.
ecce-florian ecce-florian 12:45 17.03.2010

Re: Medjutim...

Medjutim...
... mene takodje interesuje hocu li za svog zivota uci u NARODNI MUZEJ. Ili u NARODNU BIBLIOTEKU.

E to je tek fascinantno.

To su sada potpuno virtuelne ustanove.


Ali su zato Narodne kuhinje realne

Ja bih na ovo tvoje imala mnogo toga da dodam, ali to zaista zahteva zaseban blog.


Ne razumem, ako imaš, što ne dodaš ?Ništa ne dopišeš ni na Gondžu ni na pravosuđe. Samo prenosiš.Šteta

Ali kao što rekoh, to je za zaseban blog

Obožavam aoriste. A blog nejverovatnije neće biti samo zaseban već i poseban
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:32 17.03.2010

Re: Medjutim...

Obožavam aoriste. A blog nejverovatnije neće biti samo zaseban već i poseban

Hoće, sigurno. Jedino što imam dilemu da li da ga pišem u aoristu (bejah, videh, verovah, nađoh, odbiše, prevariše, urgiraše...) ili u nekom drugom vremenu.
U svakom slučaju, pravnički jezik podrazumeva dosta aorista, pa će, nadam se, biti i:
"zahtevaše, uhapsiše, isporučiše... te se stekoše uslovi ..."

:)
Hvala Vam na korespodenciji. Doza humora potrebna je čak i kada ništa nije smešno.
Priznajem, muka mi je već nešto manja. To ohrabruje.
Pozz
B.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana