Gradjanske inicijative

OTVORENO PISMO premijerki i vicepremijerki

Filip Mladenović RSS / 22.08.2017. u 23:14

Idealan položaj Apatina
Idealan položaj Apatina
Slobodna zona "Apatin"
Slobodna zona "Apatin"
Poštovana gospodjice Brnabić, uvažena gospodjo Mihajlović,

moram Vam priznati da sam sa velikom nelagodnošću primio vest da je nedavnim Zaključkom Vlade Srbije Javno preduzeće "Putevi Srbije" iz privatizacionih primanja budžeta dobilo kratkoročnu pozajmicu od 622 miliona dinara, odnosno oko pet miliona evra. Za šta? Za zamenu stubova sa natrijumovim svetiljkama novim led sijalicama duž auto-puta kroz Beograd u dužini od 40km, od aerodroma "Nikola Tesla" do Bubanj potoka!

Ne sporeći činjenicu da su nove led sijalice štedljivije i lakše za održavanje, pitam se da li u Vladi Republike Srbije postoji neki raspored prioriteta kada je reč o raspodeli budžetskih sredstava? 

Sticajem novinarskih okolnosti proteklih dana sam bio na radnom zadatku u Apatinu.

U tom najzapadnijem vojvodjanskom gradu, na obali Dunava i granici sa Hrvatskom, trenutno se teško živi zbog devastirane privrede. Stanje je toliko loše da je primetno kontinuirano smanjenje broja stanovnika u Apatinu.

Gradjanke i gradjani ovog grada, kao i njegovi izabrani funkcioneri, najviše nade polažu u Slobodnu zonu "Apatin", jednu od 14 slobodnih zona u našoj zemlji. Tokom proteklih godina slobodne zone su doživele pravi ekonomski bum: u 2015. godini ostvarile su promet od oko 5 milijardi evra, što je rast od 97% u odnosu na prethodnu godinu. Izvoz iz naših slobodnih zona dostigao je 2,5 milijarde evra, što je oko 20 odsto ukupnog izvoza Srbije.
Na žalost, Slobodna zona "Apatin" je najmanje uspešna, izmedju ostalog i zato što joj nedostaje 12 kilometara železničke pruge, od Slobodne zone "Apatin" do Bogojeva.
Kada bi postojalo to parče železničke pruge, Slobodna zona "Apatin" bi postala mnogo atraktivnija za investitorke i investitore i tako relativno brzo dostigla poslovne rezultate ostalih slobodnih zona u Srbiji. Još kad se jednog dana izgradi i luka sa logističkim centrom, sigurno će biti medju prve 3 najuspešnije slobodne zone!

Takodje, kraj Apatina Dunavom svake godine plovi izmedju 500 i 700 rečnih kruzera.

Kada bi svaki deseti rečni kruzer pristao u Apatinu, to bi bila pristojna finansijska i turistička dobit za ovaj lepi grad. Ali, rečni kruzeri ne mogu da pridju Apatinu, jer je protekle zime veliki led uništio pristanište. Domaćini kažu da se to desilo zato što je pristanište, inače novo, loše izgradjeno, pa je prvi veći led na Dunavu dokrajčio ono što je ljudski nemar, tj. pohlepa već načela.

U svakom slučaju, navodeći ova dva primera iz Apatina, jasno je da Vlada Republike Srbije mora u svom radu i prilikom donošenja odluka uvažavati prioritete. Zato predlažem, ako je moguće, da "Putevi Srbije" pomenutu kratkoročnu pozajmicu od 5 miliona evra što pre vrate, kako bi se pomoglo Apatinu, ili da Vlada na isti način pozajmi Apatinu, iz privatizacionih primanja budžeta, neophodna finansijska sredstva za izgradnju tih preko potrebnih 12 kilometara železničke pruge i za popravku oštećenog pristaništa na Dunavu.

U Beogradu, 23. avgusta 2017.                                                                                      Filip Mladenović

P.S. 

 

Atačmenti



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 23:26 22.08.2017

Racionalizacija pritiska na vlast

Filipe,

Otvaraš možda previše frontova preko kojih vršiš pritisak na državnu vlast.

Još nije riješeno ovo (Ani Brnabić - OTVORENO), a ti si krenuo sa novim inicijativama.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:41 22.08.2017

Re: Racionalizacija pritiska na vlast

To se rešava, barem tako mi je obećano pre dve sedmice!
aureus aureus 23:49 22.08.2017

Re: Racionalizacija pritiska na vlast

Filip Mladenović
To se rešava, barem tako mi je obećano pre dve sedmice!

Ajde bar nešto.

Jesi li stigao da ispratiš ovo sa radnicima "Goše" i konfliktom sa Makedonijom?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:56 22.08.2017

Re: Racionalizacija pritiska na vlast

To sa "Gošom" je nacionalna sramota.
A sa Makedonijom takodje!

Srbija i pod ovom recikliranom SPS-SRS vlašću nastavlja da srlja iz poraza u poraz.
Prošle godine u oktobru u Crnoj Gori, a potom ove godine u aprilu u Makedoniji!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:43 23.08.2017

Halo Bing, kako sinovac!

Ne sporeći činjenicu da su nove led sijalice štedljivije i lakše za održavanje,


To što ti to ne sporiš - em ništa ne znači (*), em je i dalje ceo poslić upriličen za isti grupu ljudi koji su od firme koja se bavi led sijalicama (sic!) nabavili za grdne novce novogodišnju rasvetu u Beogradu.

Znači jedino što se ne može osporiti ej da je na led sijalicama odlična zarada od više stotina procenata.

Ušteda? Ma hajte moliću lepo!

Znači taj Apatin, može da se reši, kada se obrate Sinovcu i predoče mu povoljni... uh, čekaj, pa tako je rešeno pristanište prošli put. Dakle nema šta mnogo da pričaju, nego samo da zatraže Repete!


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:58 23.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!


(*)

Nevezano, za one mufljuze vezane za prodicu Vučić što se bave uvaljivanjem leda državi, ove LED sijalice što se kod nas prodaju su očiogledno (skoro ☻) sve falsifikat do falsifikata.

Evo već druga Philips sijalica, uredno kupljene u radnji koja prodaje samo LED osvetljenje, crkla koliko maltene odmah ;> Dobro to odmah je bilo pet-šest meseci skoro celodnevne upotrebe, ali je to čak i za obične sijalice "koliko odmah", a ove bi morale da traju - Onoliko! godinama i godinama. Nije nego!

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:13 23.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

sijalice što se kod nas prodaju su očiogledno (skoro ☻) sve falsifikat do falsifikata.


Ne znam sta uvaljuju vama ali i meni u NL kupljene ne sastave 6 meseci.
A cestitih sijalica trosadzija (bas smo se istrosili) vise nema nigde da se kupe.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:52 23.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

Ne znam sta uvaljuju vama ali i meni u NL kupljene ne sastave 6 meseci.


Znači problem u Filipsu samom ;> Moram da krenem da pazarim baš original! kineske, možda one traju dužee ;> Jedini problem što, barem ove što sam gledao, sve bela svetlost, nema finih toplih tonova, zato sam i uzimao Filipsove. A one "stare" Master Fluo su bile (kod mene još uvek ) odlične i trajne do...ma sve dok ih sam ne polomim pri odvrtanju ;> Doduše tada ovde bilo i zvanično Philips predstavništvo, pa pobegli, sada nam verovatno onaj Vučićev uvozi ono što Del Boj proglasi za škart ;>

Nema veze, i inače imam gomilu zaliha "klasičnih" ☻ fluo

A cestitih sijalica trosadzija (bas smo se istrosili) vise nema nigde da se kupe.


Ih, ima ovdi na kamare! Meni nije inače do uštede u struji, nego u toploti, jer imam na dosta mesta gde gore 24/7 pa previše zagreju i grlo a i stare žice u zidu ;> Kad su se davno, davno ;> pojavile prve "štedljive", ihaj radosti!
maksa83 maksa83 12:28 23.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

To što ti to ne sporiš - em ništa ne znači (*), em je i dalje ceo poslić upriličen za isti grupu ljudi koji su od firme koja se bavi led sijalicama (sic!) nabavili za grdne novce novogodišnju rasvetu u Beogradu.

Mojoj majki po nalogu grada sređivalo fasadu zgrade, stavili skele negde u martu, i te skele stajale, stajale, stajale tako 2 meseca, i onda u jednom trenutku krenuli da rade, i uradili nekako, i onda još skele stajale, stajale, stajale. Nikom nije bilo jasno zašto su skele toliko stajale, stajale, stajale, da bi se ispostavilo da to gradu iznajmljuje tip koji je neko SNS moodo u Infostanu, i da se to iznajmljivanje sklela naplaćuje 2 EUR dnevno, po metru kvadratnom fasade.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:44 23.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

da bi se ispostavilo da to gradu iznajmljuje tip koji je neko SNS moodo u Infostanu, i da se to iznajmljivanje sklela naplaćuje 2 EUR dnevno, po metru kvadratnom.


Baš tako, klasika! Doduše nije tip uvek neka SNS skrotumna kesica, bivalo je istih takvih ()a možda i jeste isti ☻) koji su bili neko DS i ini razni (obaška SPO ;> ) skrotumi.

Inače se baš zbog fasade stalno raspravljam sa komšijama - jer sam davno, davno, još kada su započeli sa tim "proijektom" Fasade vaše, ideje i džepsovi naši, a novci od svih ostalih ;> video kaok to ide - postave ljudima skelu pa više od godinu dana nemaju prozore ni balkone, barem ne takve na koje mogu da izađi i pogledaju vanka ;>

Ali ne, ovi "moji" se stalno trude da nam opština - grad, kogod, kao "sredi" fasadu. Koja je odlična, nego hoće kao one Tomine stiropore radi "energetske efikasnosti" ;> E jes, će onih par santima ;> nešto mnogo da pomogne, pogotovo što su više od pola zidovi koji nisu deo fasade, nego deo lođa u stanovima, pa što sopstveni a što unutrašnji zid koji je spolja lođa susednog stana.

Inače, ne deru samo na "taksi čekanju" skela, nego oderu stanare i na onaj deo koji sami plaćaju, jer nabiflaju ugovore i cene - kao ono nekad državni servisi za kola - donošenje šrafcigera, dva radna sata, a odna još doneo pogrešni, pa morao dva puta da se šetka - ukupno 6 sati! ☻
princi princi 01:05 24.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

maksa83
To što ti to ne sporiš - em ništa ne znači (*), em je i dalje ceo poslić upriličen za isti grupu ljudi koji su od firme koja se bavi led sijalicama (sic!) nabavili za grdne novce novogodišnju rasvetu u Beogradu.

Mojoj majki po nalogu grada sređivalo fasadu zgrade, stavili skele negde u martu, i te skele stajale, stajale, stajale tako 2 meseca, i onda u jednom trenutku krenuli da rade, i uradili nekako, i onda još skele stajale, stajale, stajale. Nikom nije bilo jasno zašto su skele toliko stajale, stajale, stajale, da bi se ispostavilo da to gradu iznajmljuje tip koji je neko SNS moodo u Infostanu, i da se to iznajmljivanje sklela naplaćuje 2 EUR dnevno, po metru kvadratnom fasade.

:))))))))). Genijalno! Posle kažu sve privatizuj.
alselone alselone 01:10 24.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

:))))))))). Genijalno! Posle kažu sve privatizuj.


Drzavna mafija. Ne moze se protiv njih boriti.

Jedino da probamo da ih zovemo telefonom i da im mljackamo u slusalicu.
emsiemsi emsiemsi 07:39 24.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

princi
maksa83
To što ti to ne sporiš - em ništa ne znači (*), em je i dalje ceo poslić upriličen za isti grupu ljudi koji su od firme koja se bavi led sijalicama (sic!) nabavili za grdne novce novogodišnju rasvetu u Beogradu.

Mojoj majki po nalogu grada sređivalo fasadu zgrade, stavili skele negde u martu, i te skele stajale, stajale, stajale tako 2 meseca, i onda u jednom trenutku krenuli da rade, i uradili nekako, i onda još skele stajale, stajale, stajale. Nikom nije bilo jasno zašto su skele toliko stajale, stajale, stajale, da bi se ispostavilo da to gradu iznajmljuje tip koji je neko SNS moodo u Infostanu, i da se to iznajmljivanje sklela naplaćuje 2 EUR dnevno, po metru kvadratnom fasade.

:))))))))). Genijalno! Posle kažu sve privatizuj.

Јок !
Купуј скеле и изнајмљуј државним фирмама !
Милина.
Што би се рекло, где се удружи приватно и државно, зна се које најебе.
bene_geserit bene_geserit 06:26 28.08.2017

Re: Halo Bing, kako sinovac!

alselone
Drzavna mafija.

Da ne mislite da je samo po Srbiji tako, isto je i ovde u Kaliforniji.
Kad god je vlast ukljucena u posao i sindikati, sve traje (i kosta) beskonacno.
Evo radili su parking na plazi preko 2 godine - najbezvezniji parking, samo beton na zemlji, nista nivoi, nikakve zgrade, po cak nista ni za placanje posto je besplatan.
Dve godine su i radili neki mostic cirka 3 metra.
Evo popravku nekih trejlova za setanje rade vec 7 meseci (i ko zna kad ce da zavrse) - to mu dodje nasipanje nekog sljunka.

Jedini lek je - privatnici da rade, drzava nista direktno da ne placa. Kod nas srecom nema sindikata u gradjevini.
reanimator reanimator 09:51 23.08.2017

...

Kada bi postojalo to parče železničke pruge, Slobodna zona "Apatin" bi postala mnogo atraktivnija za investitore

A investitorke da sede kući, kuvaju ručak i čuvaju decu?
Dokle više na blogu tolerisanje mizoginije i seksizma?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:34 23.08.2017

Re: ...

reanimator
Kada bi postojalo to parče železničke pruge, Slobodna zona "Apatin" bi postala mnogo atraktivnija za investitore

A investitorke da sede kući, kuvaju ručak i čuvaju decu?
Dokle više na blogu tolerisanje mizoginije i seksizma?


U pravu ste. Odmah ću ispraviti!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:55 23.08.2017

Re: ...

Dokle više na blogu tolerisanje mizoginije i seksizma?


Zanavek! Doklen god ne dođe do reforme jezika ;>

Poštovana gospodjice Brnabić, uvažena gospodjo Mihajlović,


zato mizogini Englezi imaju "MiZ" da se ne bi žeMskinje vređale sa tim da l su gospoje ili gospojice
tadejus tadejus 13:53 23.08.2017

Re: ...

Dont Fear The Reaper

zato mizogini Englezi imaju "MiZ" da se ne bi žeMskinje vređale sa tim da l su gospoje ili gospojice


ma treba im svima (gospojicama ne Englezima) po dve vruće po turu pa da vidimo onda oćel se vrjeđat..
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:08 23.08.2017

Re: ...

ma treba im svima (gospojicama ne Englezima) po dve vruće po turu pa da vidimo onda oćel se vrjeđat..


U stvari je problem (cenim ja) prvobitno nasato tako što su se one precvale vređale kada ih se po difoltu zvalo gospoja, a one još uvek gospojice
tadejus tadejus 14:17 23.08.2017

Re: ...

Dont Fear The Reaper

U stvari je problem (cenim ja) prvobitno nasato tako što su se one precvale vređale kada ih se po difoltu zvalo gospoja, a one još uvek gospojice


precvalima po pet vrućih po turu..
emsiemsi emsiemsi 14:20 23.08.2017

Re: ...

tadejus
Dont Fear The Reaper

U stvari je problem (cenim ja) prvobitno nasato tako što su se one precvale vređale kada ih se po difoltu zvalo gospoja, a one još uvek gospojice


precvalima po pet vrućih po turu..

Стара кока, добра супа !
mlatisa mlatisa 19:02 23.08.2017

Re: ...


A investitorke da sede kući, kuvaju ručak i čuvaju decu?
Dokle više na blogu tolerisanje mizoginije i seksizma?

U pravu ste. Odmah ću ispraviti!


Dokle više nasilja nad srpskim jezikom? Privredni subjekti nemaju rod. Poput: sto i stolica. Da je reč o licima primedba bi imala smisla. (Taso pomagaj!)

Mada mislim da je reč o podj.... pa ne moraš baš tako lako da pecaš na provokacije.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:58 23.08.2017

Re: ...

Dokle više nasilja nad srpskim jezikom? Privredni subjekti nemaju rod.


Ovo će da se vrnemo malo kasnije, ali za početak to oko "nasilja nad jezikom". Neprecizno izražavanje je problem broj jedan (ajde de, možda tek br.2 ;> ) i svojevrsno nasilje nad jezkom. Pa dakle, šta znači :

Privredni subjekti nemaju rod. Poput: sto i stolica.


Da li to "Poput" znači da su "sto i stolica" privredni subjekti, ili da za razliku od elemenata nameštaja ;> kao što su sto (imenica muškog roda) i stolica (imenica ženskog roda), "privredni subjketi nemaju rod".

A onda - a da kako "nemaju rod"? Koje to imenice "nemaju rod" (mimo viceva o Mađaricama), pa makar bio i srednji.

Da nije možda da kao "sto i stolica" imaju samo jedan rod (pa koji im se zalomi ☻) tj. da se primenjuju pravila Gramatičkog roda za predmete i pojave? Te da je "investitor" neki predmet ili pojava a ne profesija (zar nije?)

Tjah, baš nejasno napisano.

Elem, neću da ulazim u osnovnu tvrdnju glede tih "privrednih subjekata" i rodova jer ne znam koje je to gramatičko pravilo (em ja ne znam gramatiku, em ti pišeš nejasno pa uplićeš nekakve stolove u privredne subjekte ;> ) ali otkud ti ideja da je

investitor = privredni subjekat

Ako ćemo po zakonu (a ne po tome što je, eto, ta aktivnost i profesija vezana za priovredu - ali to tek ništa ne objašnjava glede rodova) naravno da nije jedno te isto, jer investitor može da bude i fizičko lice ili grupa fizičkih lica (a koji se nisu ozakonili kao privredni subjekat).

Uostalom šta je to taj "privredni subjekat"? Po Zakonu to su privredna društva i preduzetnici. No, dobro, šta ja znam možda gramatika ili pravopis imaju svoje definicije "privrednih subjekata" - ma ne bi me čudilo i da se bave i tehničkim normativima za šrafove ;>

A dođe čovek, fizičko lice, i investira u štagodveć. Pa mu se osladi, pa krene da se bavi time u vidu zanata ;> Pa kada ga pitaju - a da šta je, a on Che Na To:

- Investitor!

Pa ako se već insistira na toj jezičkoj rodnoj ravnopravnosti, pored sociološkinja (i finansijerki) red je da imamo i investitorke ;>>

Mada mislim da je reč o podj....


Ma nije valjda!? Pa kakvog to sve sveta ima, tccccc!

blogovatelj blogovatelj 03:05 24.08.2017

Re: ...

zato mizogini Englezi imaju "MiZ" da se ne bi žeMskinje vređale sa tim da l su gospoje ili gospojice


To postoji i u srpskom. Ako ne znaŠ je li dama udata, obavezno ide oslovljavanje sa gospoice.
predatortz predatortz 08:51 24.08.2017

Re: ...

ma treba im svima (gospojicama ne Englezima) po dve vruće po turu pa da vidimo onda oćel se vrjeđat..


Neki fetiš?
emsiemsi emsiemsi 13:14 23.08.2017

Латинично слово Đ

Gradjanke i gradjani

Ако се користе латинична слова č, ć, ž, š, онда не би било лоше да се научи да постоји и слово Đ.
Дакле, квотовано се правилно пише Građanke i građani.
Ако си већ на новинарском задатку, ево да ти овим путем мало помогнем да ти чланак буде писменији.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:20 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Hvala Vam na komentaru.

Vaša opaska je deplasirana, jer se dj koristi ravnopravno kao i đ.
emsiemsi emsiemsi 13:29 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Filip Mladenović
Hvala Vam na komentaru.

Vaša opaska je deplasirana, jer se dj koristi ravnopravno kao i đ.

Није депласирана - јер не постоје две варијанте, него само она коју сам навео. Оно што ти користиш, користе они који не знају или, пак, не знају где се налази слово đ на тастатури.
Ако не знаш где се налази на 'енглеској' тастатури, налази се на тастеру ]. Лево од њега је тастер [, а десно од њега је тастер \.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:34 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Hvala Vam na komentaru.


Pravilno se kaže:

"Hvala na korisnom prilogu" (© by zprotic)

Vaša opaska je deplasirana, jer se dj koristi ravnopravno kao i đ.


Elem, ja ali baš namerno (ne sviđa mi se latinično slovo "đ", pa to ti je ☻) koristim "dj", ali ne tvrdim da je to po pravopisu, pa još "ravnopravno". Ravnopravno? U kom koordinatnom sistemu? ;> Ali ajhde, valjda ima negde i to u knjigama o jeziku, daj da vidimo, pa da me više ne grizhe savest (nisam ironičan, čak dapače ☺)

A do tada -- evo "prevod" na ćirilicu tvog "ravnporavnog"

Поштована господјице Брнабић, уважена господјо Михајловић,

Mhua da, to je makro glup i zadrt, pa ne zna za slovnu ravnopravnost ☻
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:34 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Vas demantuje stvarnost, odnosno činjenice.

Otvorite bilo koju knjigu sa latiničnim pismom, pregledajte dnevnu štampu ili časopise sa latiničnim pismom, pa ćete se uveriti da se slova dj i đ ravnopravno koriste.

maksa83 maksa83 13:38 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Ако не знаш где се налази на 'енглеској' тастатури, налази се на тастеру ]. Лево од њега је тастер [, а десно од њега је тастер .

Čarlivoje, kad postanem gradonačelnik, ti ćeš da mi budeš Goran Vesić, tj. Gradski Menadžer.

Svećeiopismenimo! (Ako nas u međuvremenu ne fiknu s terase k'o Aleksandra i Dragu Mašin)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:38 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

pa ćete se uveriti da se slova dj i đ ravnopravno koriste.


Koristi se ravnopravno (sic!) gomila nepismenih fraza i konstrukcija - eto, ono "isto" se koristi ne "ravnopravno" nego "većinski", pa mu ne daje nikakav pravopisni legitimitet, koliko god jezik bio "živa stvar".

Ravnopravno se koriste i mitovi o Kosovu, obaška negiranja zločina po Srebrenici, pa ne bih baš bio rad da kažem - Hebiga, ako se koristi "ravnopravno" mora biti da tako treba i da su u pravu.

NB - za vreme Slobe se "nedamo" koristilo baš onako "ravnopravno" ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:41 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Svećeiopismenimo! (Ako nas u međuvremenu ne fiknu s terase k'o Aleksandra i Dragu Mašin)


Kreni polako da praviš zalihu piksli!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:46 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Čarlivoje, kad postanem gradonačelnik, ti ćeš da mi budeš Goran Vesić, tj. Gradski Menadžer.


Ubr, imasm ja za tebe gradskog arhitektu, moj drug iz osnovne škole koji je pismene radove iz Engleskog jezika pisao ćirilicom! Sve zarad lepote! Šteta što se to nije malo više proširilo sada bi već bilo ravnopravno.
aureus aureus 13:50 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

maksa83
Ако не знаш где се налази на 'енглеској' тастатури, налази се на тастеру ]. Лево од њега је тастер [, а десно од њега је тастер .

Čarlivoje, kad postanem gradonačelnik, ti ćeš da mi budeš Goran Vesić, tj. Gradski Menadžer.

Svećeiopismenimo! (Ako nas u međuvremenu ne fiknu s terase k'o Aleksandra i Dragu Mašin)

Полако, Максо.

Разумијем да су ти након оног блога порасли политички апетити, али морају ли баш одмах тако лоша персонална рјешења?
maksa83 maksa83 13:51 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Ubr, imasm ja za tebe gradskog arhitektu, moj drug iz osnovne škole koji je pismene radove iz Engleskog jezika pisao ćirilicom! Sve zarad lepote! Šteta što se to nije malo više proširilo sada bi već bilo ravnopravno.

Ravnopravno je.

Uveo Gospodin naš i Bog - Radule, neka se svjati ime njegovo:

emsiemsi emsiemsi 13:55 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

maksa83
Ако не знаш где се налази на 'енглеској' тастатури, налази се на тастеру ]. Лево од њега је тастер [, а десно од њега је тастер .

Čarlivoje, kad postanem gradonačelnik, ti ćeš da mi budeš Goran Vesić, tj. Gradski Menadžer.

Svećeiopismenimo! (Ako nas u međuvremenu ne fiknu s terase k'o Aleksandra i Dragu Mašin)

Нормално !
Наши смо, договорићемо се !
Успут --- какав глуп овај блоговски едитор. Да би написали backslash карактер (\), односно, да би био виђен након притиска дугмета "Objavi", мораш да га напишеш два пута један за другим.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:57 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Разумијем да су ти након оног блога порасли политички апетити, али морају ли баш одмах тако лоша персонална рјешења?


Ma to on namerno, da se raja zanima diskusijom o personalnim rešenjima, a ne di su novci iz Blagajne od onih davnih Predsedničkih (ravnopravno, zar ne) Izbora!
maksa83 maksa83 14:01 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Разумијем да су ти након оног блога порасли политички апетити, али морају ли баш одмах тако лоша персонална рјешења?

Čarlivoje, evo javio se i Apis.

Javi Službi.

emsiemsi emsiemsi 14:03 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

maksa83
Разумијем да су ти након оног блога порасли политички апетити, али морају ли баш одмах тако лоша персонална рјешења?

Čarlivoje, evo javio se i Apis.

Javi Službi.


Има ко ће са овога блога да јави где треба.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:08 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Hajde malo o temi bloga, a ne o sporednim stvarima!

Nije ovo mesto za mentalne i pravopisne marginalije!
maksa83 maksa83 14:12 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Hajde malo o temi bloga, a ne o sporednim stvarima!

Ok.

Bravo Filipe, napisao si još jedno otvoreno pismo.
aureus aureus 14:12 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Filip Mladenović
Hajde malo o temi bloga, a ne o sporednim stvarima!

Nije ovo mesto za mentalne i pravopisne marginalije!

Е то!

Волим кад оштру сабљу узмеш и посјечеш тролове!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:14 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Nije ovo mesto za mentalne i pravopisne marginalije!


Pa ti si ih raspirio svojim marginalnim (ne)pravopisnim tvrdnjama o "slovnoj ravnopravnosti".

A o temi? Pa rekli smo - U pravu si! Šta sad hoćeš dalje? Tema iscrpljena, zatvaraj blog.
aureus aureus 14:16 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Углавном, браво за још једно отворено писмо.
nsarski nsarski 14:17 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Bravo Filipe, napisao si još jedno otvoreno pismo.

Imao sam ja jednog profesora srpskog u osnovnoj školi (srećom, igrao je samo jedno polugodište), pa nas je učio šta je to manIJak.
Kaže: "ManIJak je, deco, brezobrazan. Piše pisma, broji bandere..." I rekao da ih se čuvamo.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:19 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Piše pisma, broji bandere..." I rekao da ih se čuvamo.


Da preciziramo: rekao vam da čuvate bandere ili da se sklanjate od manijaka koji broje bandere (i pišu pisma ☻)
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:23 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Bolje je i brojati bandere nego visiti na njima.

No, vratimo se temi bloga!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:26 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Bolje je i brojati bandere nego visiti na njima.


Da li oni koji broje bandere rade to da bi druge na njih kačili (pa da znaju koliko slobodnog mesta ima) ili da bi znali na kojoj će da vise?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:28 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Dokon pop i jariće krsti!

Vratimo se komentarisanju teme bloga: zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije.
maksa83 maksa83 14:32 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Vratimo se komentarisanju teme bloga: zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije.

Zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije su pogrešni, i zabrinjavajući.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:58 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

maksa83
Vratimo se komentarisanju teme bloga: zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije.

Zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije su pogrešni, i zabrinjavajući.


Nisu!
emsiemsi emsiemsi 15:38 23.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Dont Fear The Reaper
maksa83
Vratimo se komentarisanju teme bloga: zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije.

Zapostavljenost Slobodne zone "Apatin" i odsustvo prioriteta u odlučivanju Vlade Republike Srbije su pogrešni, i zabrinjavajući.


Nisu!

Јесу !
Нећу да чујем више ни đ !
blogovatelj blogovatelj 03:09 24.08.2017

Re: Латинично слово Đ

Bravo Filipe, napisao si još jedno otvoreno pismo.


Mogao bi da izda zbirku otvorenih pisama.
alselone alselone 14:34 23.08.2017

Bogojevo

Ko nije išao šinobusom do Bogojeva, taj ne zna šta je pakao.
blogovatelj blogovatelj 03:12 24.08.2017

Re: Bogojevo

Bogojevo
Ko nije išao šinobusom do Bogojeva, taj ne zna šta je pakao.


Ih, ja išao kad je Arkan imao bazu u Erdutu, mnogo puta. Pa uđe stoka, a u transportnim vrećama im zveče pokradene boNbe, kalaši i municija.
smrde.smrdic smrde.smrdic 14:37 23.08.2017

"Slobodna zona Apatin"

Uff, koliko gluposti nadrobljeno:

1. Za potrebe pruge za potrebe tzv. "Slobodne zone Apatin", ne prozivajte premijerku Srbije, nego se obratite nadležnim institucijama, u ovom slučaju opštini Bilje (Republika Hrvatska) i firmi "Hrvatske željeznice - Infrastruktura" (kao operateru pružne infrastrukture), a tek potom hrvatskom premijeru/predsjedniku ... Jer se tzv. "Slobodna zona Apatin" nalazi na području te države.

2. Ta zona je najgora, ne zato što ne postoji pruga, nego što niko normalan neće da uloži svoje teško stečene pare, u blago rečeno, "kriminalan prostor". Sutra, kad Vučić i ostala naprednjačka svita vrate to Hrvatskoj, ne samo što će ulagači da ostanu bez uloženog, nego će još da plate kazne za nelagalnu gradnju, zauzimanje javnog dobra bez koncesije, uništavanje područja parka prirode itd.

3. Do pred 20 godina postojale su dve pruge do Apatina, obe su propale jer nikakvog prometa nije bilo. Graditi novu prugu za nepostojeći teret, dok istodobno na glavnim koridosrkim prugama se jezdi sa 30km/h je idiotski. Ali kakva je vlast i "ovakvi aktivisti", može da očekuješ slično.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:43 23.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Slobodna zona "Apatin" se nalazi na teritoriji Republike Srbije (videti slike).

To što je ova slobodna zona u neposrednoj blizini granice sa Hrvatskom je njena velika prednost.

Planiranom izgradnjom luke i logističkog centra, uz mala ulaganja za nedostajućih 12 km železničke pruge, Slobodna zona "Apatin" će steći velike potencijale za razvoj čitavog kraja, uključujući i susednu opštinu Odžaci.
smrde.smrdic smrde.smrdic 17:53 23.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Filip Mladenović
Slobodna zona "Apatin" se nalazi na teritoriji Republike Srbije (videti slike).

To što je ova slobodna zona u neposrednoj blizini granice sa Hrvatskom je njena velika prednost.

Planiranom izgradnjom luke i logističkog centra, uz mala ulaganja za nedostajućih 12 km železničke pruge, Slobodna zona "Apatin" će steći velike potencijale za razvoj čitavog kraja, uključujući i susednu opštinu Odžaci.

Teritorij Srbije... je k'o i Vukovar, Drvar, Herceg Novi, Tokio....

Neki od nas su puno bliže i bolje upoznati sa situacijom. Taj deo je još od M. Terezije bio u Baranji (kada je Dunav bio ovaj kanal desno), to što čika Koriolis čini svoje i što su se sređivanjem plovnog puta Dunava kopali kanali ne menja ništa. I u carevini i u kraljevini i pod Titom morali smo da plaćamo poreze i u Belom Manastiru...

Ili kako to hrvatsko ministarstvo vidi (link), a onda odeš u naš katastar i vidiš isto to. Ili na sveznajući Gugl.

Onda je par "uglednika" za vreme rata videlo da probaju malo jelte, "osnovali" "Zonu" i pokušali uvaljati što mogu. Ali svako iole ozbiljan ode u katastar...

Pruga. Da je samo minimum građevinskih radova odraditi (samo poravnavanje terena, ugradnja materijala - geotex, tucanik, pragovi i šine) to izađe 2 miliona ojra po kilometru. Bez skretnica, signalizacija, mostova, rampi, zgrada, voznih sredstava... 24 miliona ojra za prugu koja se veže na jednako lošu vezu prema Bogojevu i Somboru... A tih 24 miliona nije uloženo u sve vojvođanske pruge otkad je Tito umro.
Da je za doba KuK monarhije ili kraljevine Jugoslavije napravljen nekakav "metro" sistem prema Somboru, koji je tada imao kakvu takvu važnost, možda bi danas to bila živa pruga. Ovako kada nema tereta, kada se i Sombor raspada i postaje selendra.... To što su se sada napredni setili da im nešto ne ide (isti ljudi su devedesetih bili u SPS, 2000tih velike demokrate,...), a pokušavaju ukrasti na bilo koje načine je druga i dulja priča...
blogovatelj blogovatelj 03:15 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

smrde.smrdic

Uff, koliko gluposti nadrobljeno:


Koliki neko smrad treba da bude da bi otvorio novi nalog na Blogu B92 samo da bi odgovorio na Filipovo otvoreno pismo?
Smrade, opusti se, zezamo se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:59 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Smrade, opusti se, zezamo se.

Био смрад или не, али -- по хрватском катастру оно је стварно хрватска територија, ко оде на његов линк увериће се.

ЛИНК
alselone alselone 09:01 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Био смрад или не, али -- по хрватском катастру оно је стварно хрватска територија, ко оде на његов линк увериће се.


Jeste. Ako prodajes ili kupujes zemljiste i nekretnine po vikend naseljima oko Apatina, Bezdana, Backog Monostora, ne ides u katastar u Somboru nego u Belom Manastiru.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:15 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

alselone
Био смрад или не, али -- по хрватском катастру оно је стварно хрватска територија, ко оде на његов линк увериће се.


Jeste. Ako prodajes ili kupujes zemljiste i nekretnine po vikend naseljima oko Apatina, Bezdana, Backog Monostora, ne ides u katastar u Somboru nego u Belom Manastiru.

Сад сам увеличао целу зону.
Лудило.
Граница катастра и државна "границе" (Дунав) се уопште не поклапају.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:18 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Јеботе, Филипе, какав си ти новинар?!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:19 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

este. Ako prodajes ili kupujes zemljiste i nekretnine po vikend naseljima oko Apatina, Bezdana, Backog Monostora, ne ides u katastar u Somboru nego u Belom Manastiru.


Ovo mi nije jasno - dakle, "oko" Bačkog Monoštora ili Bezdana ideš u Hrvatsku a za Bački Monoštor "leži" u Somboru? Ili neke "leže u" Somboru, a neke u Hrvatskoj? Jer ove nasumice proverene iz Monoštora i Bezdana su u Somboru.

Општина: СОМБОР
Катастарска општина: БАЧКИ МОНОШТОР
6133 1 220 ПАШИНА АДА ЊИВА 6. КЛАСЕ ПОЉОПРИВРЕДНО ЗЕМЉИШТЕ

Општина: СОМБОР
Катастарска општина: БАЧКИ МОНОШТОР
6723 1 320.301 СИГА ШУМА 2. КЛАСЕ ШУМСКО ЗЕМЉИШТЕ

Општина: СОМБОР
Катастарска општина: БЕЗДАН

4512 3 1.402 ЦРКВЕНА ХУМК ЊИВА 2. КЛАСЕ ПОЉОПРИВРЕДНО ЗЕМЉИШТЕ
alselone alselone 09:24 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ili neke "leže u" Somboru, a neke u Hrvatskoj?


Da, ovo je tacno, plus neki delovi Monostora leze i sa one strane Dunava, u HR.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:34 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

И сад ће наредних пет векова да се свира око тога, тих бара и мочвара.
Нормално, Хрвати неће дати своје баре и мочваре, а ми ћемо да кукамо као за отетим Косовом.

Ево, већ видим -- оно око Пиранског залива између Усташа и Коњушара биће ништа наспрам мочварног сукоба Четника и Усташа.
predatortz predatortz 09:53 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Predrag Brajovic
И сад ће наредних пет векова да се свира око тога, тих бара и мочвара.
Нормално, Хрвати неће дати своје баре и мочваре, а ми ћемо да кукамо као за отетим Косовом.

Ево, већ видим -- оно око Пиранског залива између Усташа и Коњушара биће ништа наспрам мочварног сукоба Четника и Усташа.


A šta ti predlažeš?
Da se da?
Jebeš ga, lako je tuđu dedovinu poklanjati...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Jebeš ga, lako je tuđu dedovinu poklanjati...

Misliš -- Hrvati nama da daju? Jer "sporne" teritorije su njihove. :))))
Pazi, ono je, verovatno, mahom državno zemljište, kome trebaju močvarišta i plavne livade.

Pa da imaš na umu, da ni oni tebi neće dati, kao što ti nisi hteo "dedovinu" njima.
predatortz predatortz 10:16 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Predrag Brajovic
Jebeš ga, lako je tuđu dedovinu poklanjati...

Misliš -- Hrvati nama da daju? Jer "sporne" teritorije su njihove. :))))
Pazi, ono je, verovatno, mahom državno zemljište, kome trebaju močvarišta i plavne livade.

Pa da imaš na umu, da ni oni tebi neće dati, kao što ti nisi hteo "dedovinu" njima.


Onda treba da se radi arbitraža. Pa da vidimo gde se sve ima ispravljati, pa da Srbi iz BiH malo zategnu oko pitanja mosta u Neumu, pa da malo štite suverenitet BiH (za koji ih uzgred zabole patka, ali mogu da ospore projekat od vitalne važnosti za Hrvatsku)...
Što se mora sve svesti na ustaše i četnike?
Igramo se malo u rukavicama, i tako to...
maksa83 maksa83 10:43 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Јеботе, Филипе, какав си ти новинар?!

Ratnohuškački, očigledno.

Kao, daj pet miliona 'vamo, daj tamo, i onda "ops! pa to je Njino. A pa aj sad malo u tenkove, kad smo već uložili..."
alselone alselone 10:51 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

kome trebaju močvarišta i plavne livade.

Ako im ne trebaju onda je najlakse resenje da daju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:51 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ratnohuškački, očigledno.

Ma, jok, lobira, uzeo kintu, pa cepa po temi.

Jbt, mi nismo normalni: evo i na zvaničnom sajtu Vlade republike Srbije pretenzije na hrvatsku teritoriju:

UPRAVA ZA SLOBODNE ZONE

Inače, ceo ovaj kraj će tavoriti dok se ne reše ovakve stvari. Biznis voli čiste odnose i uređenu državu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:54 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ako im ne trebaju onda je najlakse resenje da daju.

Nisu poludeli da daju!
Ja kad sam hteo da dajem, Preda me je za to korio!
Je l' objasnio Preda da se "dedovina" ne daje tek tako.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:54 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

alselone
Ili neke "leže u" Somboru, a neke u Hrvatskoj?


Da, ovo je tacno, plus neki delovi Monostora leze i sa one strane Dunava, u HR.


Viš nisam imao pojma. Ma čak ni to da se nalazi tu uz Dunav ;> Sad sam otvorio Earth pa pogledao, baš zaista, em Dunav, em kanali (mada, kakve pare država uzima za navodnjavanje - odvodnjavanje, rekao bi čovek da se nalazi u Sahari ;> ) pa njive, šume, svašta ima :)
alselone alselone 10:58 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Je l' objasnio Preda da se "dedovina" ne daje tek tako.


Pa i ne daje se. Ni jedna normalna drzava ne daje svoju teritoriju zato sto je to mocvara koja nikom ne treba. A ako cemo po dedovini trebalo bi samo pogledati kako se taj grad preko Dunava zove.
cassiopeia cassiopeia 11:20 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ni jedna normalna drzava ne daje svoju teritoriju zato sto je to mocvara koja nikom ne treba.


Pitanje je čija je teritorija. Hrvati se pozivaju na zemljišne knjige iz doba Austrougarske, a Srbija na avnojevske granice. Po svoj prilici će biti međunarodna arbitraža.
alselone alselone 11:21 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Pitanje je čija je teritorija. Hrvati se pozivaju na zemljišne knjige iz doba Austrougarske, a Srbija na avnojevske granice. Po svoj prilici će biti međunarodna arbitraža.


Iako je ceo raspad Jugoslavije izvrsen po avnojevskim granicama, ne sumnjam da ce biti ljudi u Srbiji (i ovde na blogu) koji ce zastupati suprotno misljenje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:29 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Logična granica je Dunav.
Odakle ova granica, iz SFRJ, nema druge?
Ona je avnojevska?
alselone alselone 11:39 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Odakle ova granica, iz SFRJ, nema druge?
Ona je avnojevska?


Ova previse krivudava je katastartska koja potice kako kaze Cass iz Austrougarske. Mislim da je avnojevska isla sredinom Dunava.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:45 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Da, logična granica je Dunav.

Ali, što se Slobodne zone "Apatin" tiče, sve je čisto. Blizina Hrvatskoj je velika prednost ove slobodne zone, ali je mana nedostatak luke i tih 12 kilometara železničke pruge.

Opština Apatin ima izuzetno povoljan geografski položaj. Nalazi se u blizini državne granice sa Mađarskom i Hrvatskom i direktno se naslanjanja na reku Dunav, koja u Apatin ulazi na 1.367 km, a napušta ga na 1.409,5 km, dužine od 42 km.

Teritorijom Opštine prolazi regionalni put R-101, koji povezuje Apatin sa Somborom i Bogojevom koji se pruža do graničnog prelaza sa R. Hrvatskom kod Erduta, kao i lokalni put Apatin - Prigrevica (izlazi na magistralni put M - 18, Sombor - Novi Sad).

Plovni put reke Dunav definisan je kao Panevropski koridor VII, prirodna saobraćajnica koja međusobno povezuje 10 evropskih zemalja.

Železnička mreža u Zapadnobačkom okrugu obuhvata četiri pruge u funkciji, i to: pruga od Subotice preko Sombora, Prigrevice, Sonte do Bogojeva (Hrvatska), od Bogojeva preko Odžaka ka Novom Sadu. Na ovim prugama se odvija kako putnički, tako i robni saobraćaj.

U Slobodnoj zoni "Apatin" trenutno posluje nekoliko firmi (detalji: http://www.freezoneapatin.com/).
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:50 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Iako je ceo raspad Jugoslavije izvrsen po avnojevskim granicama, ne sumnjam da ce biti ljudi u Srbiji (i ovde na blogu) koji ce zastupati suprotno misljenje.


Nema veze AVNOJ - nego reka. Zakoni su svukud jasni, reka menja smer, menja se i granica koja ide sredinom reke. I naravno koliko god je to "jasnO" nikada i nigde to nije baš išlo bez problema ;>

Elem, nisam povezao loakcije, a za ovaj spor znam - pa to se vuče već iha-haj, a kao pokušavali su da ga reše svi - kao što su mnogi opstruirali rešenja. Osnovno je da se 15 godina rešenje tražilo Komisijski - a u Komisije se gurali kojekakvi, samo da bude svađe a ne rešenja. Obaška Komisije radile po principu - prošle godine jedared, ove malo ređe ☻ Verovatno tako bilo i s druge strane, niko nije ni hteo ni izgleda smeo, da reši stvar, nego šutni konzervu do sleedeće godine, pa će da vidimo.

Da su oterali na arbitražu, odavno bi to bilo rešeno, ali mnogima očigledno ne odgovara da se to reši, što iz straha, što GO TO 10 ;> A još pre 6-7 godina stručnjaci (kojih - barem ne ovih pravih) u Komisiji s naše strane nije bilo, su savetovali da se ide na arbitražu - Piran tek počeo, pa da se time Hrvatska dovede u (ne)priliku da ne može da za Piran traži rešenje po međunarodnom rpavu, a da za Dunav, ne prihvata takvo rešavanje.

10
No, naravno, ko će da sluša savete, kad se dobra para vrti svukud di je nekakvo mutno stanje.
maksa83 maksa83 13:04 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Pitanje je čija je teritorija. Hrvati se pozivaju na zemljišne knjige iz doba Austrougarske, a Srbija na avnojevske granice. Po svoj prilici će biti međunarodna arbitraža.

Ja kao prvoiposrbijanac mislim da bi - posle svega što se desilio - pozivanje na bilo šta osim na avnojevske granice bilo sviranje qrcu. Ako se sve, sve, sve iseckalo po tim crticama, onda štaqrac...

Austrugarske mape ... rrrright.
emsiemsi emsiemsi 13:05 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Filip Mladenović
Da, logična granica je Dunav.

Ali, što se Slobodne zone "Apatin" tiče, sve je čisto. Blizina Hrvatskoj je velika prednost ove slobodne zone, ali je mana nedostatak luke i tih 12 kilometara železničke pruge.
...

Оооо, Боже драги !?
Близина Хрватске је битна за шта у овом конкретном случају !?
Да Хрвати отварају фирме у овој слободној зони или шта ?
Јебо те !
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:26 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

emsiemsi
Filip Mladenović
Da, logična granica je Dunav.

Ali, što se Slobodne zone "Apatin" tiče, sve je čisto. Blizina Hrvatskoj je velika prednost ove slobodne zone, ali je mana nedostatak luke i tih 12 kilometara železničke pruge.
...

Оооо, Боже драги !?
Близина Хрватске је битна за шта у овом конкретном случају !?
Да Хрвати отварају фирме у овој слободној зони или шта ?
Јебо те !


Kapital, investicije... nemaju ni veru, ni nacionalnost, ni državljanstvo, već samo - ekonomski interes.

Na sajtu http://www.freezoneapatin.com možete se uveriti koje sve pogodnosti nudi Slobodna zona "Apatin".

P.S. Proverite i uverite se koliko investitora iz Hrvatske ima ulaganja i firmi u Srbiji, pa ćete videti koliko je Vaš komentar deplasiran!
cassiopeia cassiopeia 14:39 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

alselone

Iako je ceo raspad Jugoslavije izvrsen po avnojevskim granicama, ne sumnjam da ce biti ljudi u Srbiji (i ovde na blogu) koji ce zastupati suprotno misljenje.


U pravu si, Badinterova komisija je rekla po avnojevskim. Hrvatska potegla pitanje razgraničenja i veruju da će potegnuti to pitanje oko našeg ulaska u EU. Tu su se zeznuli jer je EU rekla da to zainteresovane strane reše među sobom ili međ. arbitražom.
Po meni bi bilo ok rešenje granica posred Dunava. To i jeste avnojevska koliko znam.
cassiopeia cassiopeia 14:42 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Predrag Brajovic
Logična granica je Dunav.
Odakle ova granica, iz SFRJ, nema druge?
Ona je avnojevska?


Avnojevska je valjda Dunav.
emsiemsi emsiemsi 15:03 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

cassiopeia
alselone

Iako je ceo raspad Jugoslavije izvrsen po avnojevskim granicama, ne sumnjam da ce biti ljudi u Srbiji (i ovde na blogu) koji ce zastupati suprotno misljenje.


U pravu si, Badinterova komisija je rekla po avnojevskim. Hrvatska potegla pitanje razgraničenja i veruju da će potegnuti to pitanje oko našeg ulaska u EU. Tu su se zeznuli jer je EU rekla da to zainteresovane strane reše među sobom ili međ. arbitražom.
Po meni bi bilo ok rešenje granica posred Dunava. To i jeste avnojevska koliko znam.

Ма, то ће ускоро, за цца 40 година, када ми уђемо у ЕУ постати ионако небитно.
Тако грађанисти, тј. новокомунисти кажу, тј. да границе нису битне, посебно када се разграничења обављају на српску штету.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:27 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ma kakvi, nije avnojevska granica Dunav, sad guglao, ono na mojoj karti je, tako da će svirači one stvari u sledećim decenijama imati sjajnu temu: čija je koja močvara, to blago koje imaju u drugoj državi.

Te sve sporne teritorije treba ograditi žicom od 3 metra visine, pa da vidimo koja je svrha hrvatske teritorije u urbanoj celini Apatina. A i naše močvare usred Hrvatske.
alselone alselone 16:31 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ma kakvi, nije avnojevska granica Dunav, sad guglao, ono na mojoj karti je, tako da će svirači one stvari u sledećim decenijama imati sjajnu temu: čija je koja močvara, to blago koje imaju u drugoj državi.

Sranje, znaci da ocekujemo natezanje. A Hrvati su ispusili od slovenaca, pa ce im ovo biti pitanje nacionalnog ponosa. Doduse njima je sve u vezi sa Srbijom pitanje nacionalnog ponosa.
aureus aureus 16:49 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Predrag Brajovic

Te sve sporne teritorije treba ograditi žicom od 3 metra visine, pa da vidimo koja je svrha hrvatske teritorije u urbanoj celini Apatina. A i naše močvare usred Hrvatske.

Iz nekog razloga, volim da gledam Google maps, granice itd.

Evo jedne lijepe granične linije između Slovenije i Hrvatske.
Nije Piranski zaliv:



Osim toga, ni granica Hrvatske sa Mađarskom ne ide posred današnjeg toka rijeke Drave.
I ta granica je dosta pijana.


cassiopeia cassiopeia 17:07 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Predrag Brajovic
Ma kakvi, nije avnojevska granica Dunav, sad guglao, ono na mojoj karti je, tako da će svirači one stvari u sledećim decenijama imati sjajnu temu: čija je koja močvara, to blago koje imaju u drugoj državi.

Te sve sporne teritorije treba ograditi žicom od 3 metra visine, pa da vidimo koja je svrha hrvatske teritorije u urbanoj celini Apatina. A i naše močvare usred Hrvatske.

Ja sam onda pogrešno razumela. U svakom slučaju biće zanimljivo.
maksa83 maksa83 17:13 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

pa da vidimo koja je svrha hrvatske teritorije u urbanoj celini Apatina.


Ovo dole je ulica u Baarle-Nassau, gradu na holandsko-belgijskoj granici, a ove bele putače su granična linija. Doduše njihovi odnošaji su manje komplikovani od naših i hrvatskih.

aureus aureus 17:17 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

maksa83
pa da vidimo koja je svrha hrvatske teritorije u urbanoj celini Apatina.


Ovo dole je ulica u Baarle-Nassau, gradu na holandsko-belgijskoj granici, a ove bele putače su granična linija. Doduše njihovi odnošaji su manje komplikovani od naših i hrvatskih.


Ima toga još po svijetu.
Baarle-Nassau je jedan od najfantastičnijih i vjerovatno najpoznatijih slučajeva.

Ja sam lunjajući mapama, našao i njemačku enklavu unutar Švajcarske, kod Šafhauzena.
Doduše, ona nema eksklave, i nije tako ludački izlomljena kao ta na holandsko-belgijskoj granici.



Mada, čitava Švajcarska je puna raznih džepova, njima su mnogi važni gradovi negdje na granici, u nekom džepu: Ženeva, Lugano, Šafhauzen, Bazel...

EDIT. Kad rekoh Lugano...italijanska enklava u Švajcarskoj:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:45 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Doduše njihovi odnošaji su manje komplikovani od naših i hrvatskih.

Misliš da 3 metra ograde neće biti dovoljno?!
Ništa, idemo na 5 metara visine onda.

EDIT:
Мртав сам озбиљан.
Мислим, који ће ти q-рац комад земље у другој држави којем можеш да приђеш само десантним чaмцем или ховеркрaфтом, то би требало показати овим мојим ожичавaњем.

EDIT EDITA:
А натераш да за парцелу струју и воду власник мора да довлачи подводним каблом из матичне државе. А сву домаћу фекалну канализацију спроведеш на те парцеле.


tyson tyson 18:14 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Оооо, Боже драги !?
Близина Хрватске је битна за шта у овом конкретном случају !?

Pa valjda mogućnost da se brzo i jevtino plasira roba, ili servisira i to tržište...?


emsiemsi emsiemsi 19:56 24.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

tyson
Оооо, Боже драги !?
Близина Хрватске је битна за шта у овом конкретном случају !?

Pa valjda mogućnost da se brzo i jevtino plasira roba, ili servisira i to tržište...?



Па да !
Превозиће робу чамцем или скелом преко Дунава.
krkar krkar 13:30 25.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Ja kao prvoiposrbijanac mislim da bi - posle svega što se desilio - pozivanje na bilo šta osim na avnojevske granice bilo sviranje qrcu.


Granice po austrougarskom premeru iz 1873. i jesu avnojske granice. To je jasno navedeno u dokumentima poslerathe komisije za razgraničenje. Svuda gde je Dunav meandrirao granice su bile nesporne osim u dva sitna slučaja gde su menjane iz čisto praktičnih razloga, uz obostranu saglasnost (tipa ostalo selo bez mosta pa da se pripoji gde mož da prođe). Najveća izmena je na delu koji je na Savi a ne Dunavu - Jamena tražila da se pripoji Srbiji a Strošinci* Hrvatskoj, opewt iz svojih praktičnih razloga. I to je i usvojeno.

*) nisam napamet 100% siguran jesu li Strošinci; za Jamenu sam siguran
krkar krkar 13:37 25.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

Osim toga, ni granica Hrvatske sa Mađarskom ne ide posred današnjeg toka rijeke Drave.
I ta granica je dosta pijana.


Ta granica je rađena u istom premeru kad i ona na Dunavu. Otad Drava meandrirala ali granica ostala gde je i bila - što i jeste u skladu sa usvojenim principima.

Srbija ima takav slučaj sa Rumunijom na Neri. Otkako je granica utvrđena 1923. (kada je pratila sredinu toka glavnog kanala) meandridala je na više mesta pa sada iz bele Crkve možeš da odeš da se kupaš u Rumuniji a da ostaneš na desnoj obali Nere.

To im je fora, Belocrkvanima, da se kupaju baš tu jer Rumuni ponekad ulete i pišu kazne. Srbijanci se ne mešaju, zna se gde je granica. Čuo sam da su par puta i srbijanski pogranični policajci onima koje su Rumuni pustili pisali prijave za ilegalan prelazak granice.
aureus aureus 14:35 25.08.2017

Re: "Slobodna zona Apatin"

krkar
Osim toga, ni granica Hrvatske sa Mađarskom ne ide posred današnjeg toka rijeke Drave.
I ta granica je dosta pijana.


Ta granica je rađena u istom premeru kad i ona na Dunavu. Otad Drava meandrirala ali granica ostala gde je i bila - što i jeste u skladu sa usvojenim principima.

Srbija ima takav slučaj sa Rumunijom na Neri. Otkako je granica utvrđena 1923. (kada je pratila sredinu toka glavnog kanala) meandridala je na više mesta pa sada iz bele Crkve možeš da odeš da se kupaš u Rumuniji a da ostaneš na desnoj obali Nere.

To im je fora, Belocrkvanima, da se kupaju baš tu jer Rumuni ponekad ulete i pišu kazne. Srbijanci se ne mešaju, zna se gde je granica. Čuo sam da su par puta i srbijanski pogranični policajci onima koje su Rumuni pustili pisali prijave za ilegalan prelazak granice.

Наравно. Треба раздвојити праксу ових или оних граничара, то може да буде и овако и онако.
Али границу, једном кад је утврђена, и потврђена у парламентима не треба дирати без пријеке потребе.
Кад утврђујемо границу, трудићемо се да она иде посред ријеке, али не можемо од ријека тражити да никад не мијењају свој ток, поготово од равничарских, је л' тако?
- Тако је.
- Нећемо, дакле, свако двије године састајати се и гледати гдје је средина ријеке. То се уради једном и стави у архиву. И ћао.
Исто тако, широм Европе, поготово централне и западне Европе, имаш обиље примјера градова на граници, сусједних градова који се додирују, а службено их дијели граница...па шта?
- Ништа. Остави тако како је.
- Додуше, кад је у питању граница у приморју и на мору...ту сам на страни Словеније и Црне Горе.
Ту постоје снажни практични разлози да се једној од земаља изађе у сусрет.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana