In memoriam

Pesnik istine i slobode

Filip Mladenović RSS / 11.01.2023. u 13:52

Američki pesnik, esejista i prevodilac srpskog porekla Čarls Simić, jedan od najvećih svetskih pesnika, preminuo je 9. januara 2023, u 84. godini.

Rođen je kao Dušan Simić 1938. godine u Beogradu, odakle je sa majkom emigrirao 1953. najpre u Pariz, pa u SAD (pri kraju II sv. rata otac je emigrirao najpre u Italiju, a zatim u Ameriku, dok su majka i sin skoro 10 godina čekali pasoše).

Za svoj poetski opus osvojio je brojne međunarodne nagrade, uključujući i Pulicerovu nagradu, kao i nekoliko srpskih i regionalnih književnih nagrada: Nagrada „Edgar Alan Po", Nagrada Američke akademije, Međunarodna Grifinova nagrada za poeziju, Nagrada „Valas Stivens", Nagrada Poeta Laureatus Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Medalja „Robert Frost" za životno delo u poeziji, Nagrada Vilček za umetnost i humanistiku, Nagrada „Zbignjev Herbert" i Zlatni venac Struških večeri poezije.

Pesme je počeo da piše još u srednjoj školi. Na njegove pesničke početke posebno su uticali američki pesnici Volt Vitmen, Emili Dikinson, Volas Stivens...

Najvažnije zbirke pesama Čarlsa Simića su "Haronova kosmologija", "Svet se ne završava", za koju je 1990. godine dobio Pulicerovu nagradu, "Šetnja sa crnom mačkom", "Venčanje u paklu", "Majstor prerušavanja"...

Najznačajnije knjige eseja su "Alhemija sitničarnice", "Metafizičar u mraku", "Gledaj dugo i netremice"... 

Kao prevodilac Čarls Simić je veoma značajan za Srbiju, jer je prevodeći poeziju Vaska Pope, Ivana Lalića, Milorada Pavića, Radmile Lazić, Novice Tadića doprineo popularizaciji srpske književnosti u SAD.

Prevodio je i druge pesnike ex Jugoslavije. Sačinio je i jednu antologiju srpske poezije "Konj ima šest nogu".

Član Američke akademije za umetnost i književnost postao je 1995. godine.

Čarls Simić je bio profesor na Univerzitetu u Nju Hempširu, gde je predavao američku književnost i kreativno pisanje.

U znak sećanja, poštovanja i večne slave, odlomak iz njegovog eseja "OTPADNIK":

"..Kao i mnogi drugi, ja sam imao utisak da je Jugoslavija uspješna zemlja koje se neće tako lako raspasti ni poslije Titove smrti. Dva puta sam na kratko posjetio Beograd, 1972. i 1982, čuo sam za neke etničke incidente, ali sam nastavio vjerovati, čak i kad je kasnih 80-tih, poslije pojave prvih nacionalističkih lidera, retorika postala žučnija, da će razum na kraju prevladati. Nisam imao problema sa kulturnim nacionalizmom, ali mi se gadio nacionalizam koji je zahtijevao neupitnu solidarnost sa predrasudama, samoobmanjivanje i kolektivnu paranoju. Nisam ga mogao podnijeti ni u Americi, a još manje u Srbiji. Nekolicina prijatelja i rođaka iz Beograda govorila mi je o usponu novog lidera, spasioca nacije, koji se zvao Slobodan Milošević i činilo se da svi oni o njemu imaju dobro mišljenje. Počeo sam čitati beogradske novine i tjednike, a mjesečni telefonski računi su mi se značajno povećali, sve u pokušaju da razumijem što se događa. Nakon više od četrdeset godina u Americi postao sam ponovo Srbin, samo, kako bi neki rekli, loš Srbin.

"Ne želimo više živjeti s njima", govorili bi mi moji prijatelji. Oni su htjeli potpuno razdvajanje od Hrvata i Bosanaca, ali u isti čas željeli su i Srbiju koja bi obuhvaćala sve teritorije gdje su Srbi živjeli stoljećima. Kad sam ih upozorio da se to ne može učiniti bez krvoprolića, postajali bi vrlo kivni na mene jer, za boga, oni su pristojni ljudi koji ne odobravaju nasilje. Oni naprosto nisu prihvaćali da lideri i politike kojima su se oni oduševljavali vode prema klanju.

Na moje pitanje: "Kako se možete razdvojiti kad ste vi svi međusobno pomiješani?" nikad nisam dobio izravan odgovor. Mogao sam se sjetiti etničke pomiješanost, u našem beogradskom susjedstvu i nisam mogao zamisliti da bi netko stvarno pokušao učiniti nešto tako zlo. Osim toga, ja sam volio izmiješanost. Veći dio mog života proveo sam prevodeći poeziju iz svih dijelova Jugoslavije, imao sam neku predodžbu o njihovim kulturama i nisam vidio nikakvu prednost u tome da netko živi u getu samo sa svojima.

Naravno, bio sam naivan. Nisam razumio koji ogroman prestiž imaju nehumanost i brutalnost kod nacionalista. Takođe, nisam shvaćao do kojeg su stupnja oni nepristupačni razumnim argumentima. To da im se predoče neizbježne posljedice njihovih postupaka nije na njih ostavljalo nikakav utisak, oni su naprosto odbijali vjerovati u vezu uzroka i posljedica.

Poražavajući aspekt svakog nacionalizma je da ne razumije da su nacionalizmi slični jedan drugome kao slike u zrcalu, da je većina njihovih priopćenja nešto što se već čulo na drugim mjestima i u drugim vremenima. Uskogrudni u svojoj etnocentričnosti, sigurni u svoju superiornost, indiferentni prema kulturnim dostignućima, vjerskim običajima i političkim interesima i strahovima svojih susjeda, sve što su 1990. godine trebali bio je vođa koji bi ih odveo u katastrofu.

Kako to da sam je vidio što mnogi drugi nisu? Ili, kako bi Srbi rekli, što me je učinilo odrodom (otpadnikom)?

Godine Vijetnamskog rata formirale su moj način mišljenja. Trebalo mi je neko vrijeme da shvatim pravu veličinu podvale i čistog ludila u našim novinama, na televiziji i u političkim stavovima pa da uvidim u što su nas naši zapjenjeni domoljubi, sa svojim pozivima na neselektivno klanje, uvalili. Rat je učvrstio ono što je već bilo moje nepovjerenje prema svim razlozima koji traže da se pravimo da ne vidimo pokolje nevinih.

Sjećam se kako su antiratnim demonstrantima u New Yorku vikali: "Odite u Rusiju." Dakle to je tako, mislio sam, ti se opredjeljuješ za nepovredivost pojedinca, a tvoji sugrađani te odmah žele objesiti. Još i danas naši konzervativci dokazuju da smo rat u Vijetnamu izgubili jer su demonstranti potkopali vojsku koja je bila prisiljena boriti se jednom rukom vezanom na leđima. Drugim riječima, da smo se mi borili neometano i ubili četiri milijuna Vijetnamaca umjesto dva, pobijedili bismo u tom ratu.

Milošević mi je od samog početka, od kasnih 80-tih, izgledao kao loša vijest. Nešto od toga sam i rekao u intervjuu srpskim novinama. To je izazvalo reakciju; nazvan sam, između ostalog i izdajnikom koga plaćaju srpski neprijatelji. Za mene je to bio samo poticaj.

Poslije opsade hrvatskog grada Vukovara 1991, nije trebalo biti Nostradamus da se prorekne kako će sve to loše završiti za Srbe. Napisao sam mnoge članke u srpskim i njemačkim novinama u kojima sam iznosio argumente protiv nacionalista. I mnogi drugi u Srbiji činili su isto, snažnije i elokventnije od mene. Bili smo u manjini. Kao što je to uobičajeno svuda, kukavička, korumpirana intelektualna klasa nije bila voljna zvoniti na uzbunu da su ratni zločini počinjeni, naviknuta kao što je bila pod komunizmom, da bude sluga vlasti.

Vjerovanje u nezavisnost intelektualaca, što se toliko puta u dvadesetom stoljeću pokazalo, obična je bajka. Najodvratniji zločini počinjeni u bivšoj Jugoslaviji imali su oduševljenu podršku ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje. Čak i pjesnici izuzetnog talenta i ugleda našli su razloge da veličaju razaranje gradova. Kad bi plakali, to bi bilo samo nad svojima. Nijednom se nisu potrudili da se odmaknu i zamisle kolika je cijena tih ratova koje su njihovi vođe započeli, za sve ostale.

Mnoge moje zemljake ja sam zbunjivao i uzrujavao. Srbi uvijek zamišljaju složene zavjere: svaki je događaj za njih varka iza koje djeluju neki skriveni interesi. Predodžba da su moja stajališta moja, rezultat besanih noći i grižnje savjesti, bila je nezamisliva. Bilo je aluzija o mojoj obitelji, nagovještaja da smo mi godinama bili sumnjivi, da smo mi zapravo stranci koji su se stoljećima uspjeli prikazivati kao Srbi.

Najdraži od tih tračeva bio mi je o CIA-i, da mi je platila velike novce da pišem pjesme protiv Srbije i kao rezultat toga sad živim lagodnim životom u vili u New Hampshireu, gdje me poslužuje gomila crnih slugu.

Nesposobni da vode državničku politiku ili da ustanove legitimne nacionalne interese, jedino u čemu su Milošević i njegovi sljedbenici bili dobri bilo je poticanje mržnje i huškanje susjeda na susjeda. Danas znamo da je svu tobože spontanu patriotsku vojnu pomoć koja je slana za obranu Srba u Hrvatskoj i Bosni organizirala, naoružavala i kontrolirala Miloševićeva tajna služba.

Ništa ne može toliko obeshrabriti kao promatranje, godinu za godinom, razaranje gradova i sela, ubijanje i protjerivanje ljudi, znajući da se njihove patnje nisu morale dogoditi. Otkad su novine i tjednici postali dostupni na Internetu, ustajao bih rano svako jutro, čitao ih i, neizbježno, do osam sati padao u najdublju depresiju.

Srbi često, u samoobrani, kažu da nisu oni jedini koji su činili ratne zločine. Naravno da nisu. Da su svi drugi bili anđeli, ne bi danas u Srbiji bilo nekoliko stotina tisuća izbjeglica. Međutim, moralna je obaveza da se prvo raščisti sa ubojstvima u vlastitoj obitelji.

Otkrio sam, međutim, da to nije nešto što se očekivalo od domoljuba. Uloga intelektualaca je bila da nađu opravdanja za ubojice žena i djece. A uloga novinara i političkih komentatora da šire laži i poslije dokazuju da su te laži bile istina. Odmah mi je postalo jasno da se od mene tražilo da postanem suučesnik u zločinu tako što ću se praviti da razumijem i opraštam djela za koja sam znao da su neoprostiva.

Naravno, nisu samo Srbi stavljali takve zahtjeve. Nije mnogo bolje ni u današnjoj Americi, ali to nije isprika. Nespremnost da se suoči s prošlošću učinila je od Srbije društvo koje zaostaje, nesposobno da se okrene sadašnjosti, a još manje da se uhvati u koštac s teškim problemima današnjice. To je malo kao obitelj koja svaku večer sjedi zajedno oko stola praveći se da nitko ne zna da je baka zaklala poštara škarama, a tata pokušao silovati jednu od svojih malih kćeri u kupaoni.

Najgore što vam se može dogoditi je da ste u pravu u vezi sa svojima. To se nikad ne oprašta. Bolje je biti u krivu stotinu puta. Oni će to kasnije objasniti velikom ljubavlju prema vlastitom narodu. Nacionalisti bi nas vjerojatno više cijenili da smo se fotografirali kako koljemo neko dijete nego što demonstriramo protiv rata koji su oni vodili i izgubili..."

 

 

Atačmenti



Komentari (651)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 15:06 11.01.2023

M'da!

Koliki bi njegov, tek, bio pesnički opus da je ostao da živi 'pod drugom Titom', u tom bastionu slobode bratskih naroda i narodnosti.
Inače, slava mu!
solo solo 15:23 11.01.2023

Re: M'da!

pod drugom Titom', u tom bastionu slobode bratskih naroda i narodnosti.




Slava mu, drugu Titi.

freehand freehand 17:42 11.01.2023

Re: M'da!

softelectronics_e
Koliki bi njegov, tek, bio pesnički opus da je ostao da živi 'pod drugom Titom', u tom bastionu slobode bratskih naroda i narodnosti.
Inače, slava mu!

To se vidi po tome što si ti, eto, ostao da živiš pod drugom Titom gde ti je mislilo potpuno zakržalo, ali onda je došao Koštunica pa je to sve zajedno otišlo na gore, bez obzira što je to izgledalo nemoguće.
softelectronics_e softelectronics_e 19:17 11.01.2023

Re: M'da!

freehand
softelectronics_e
Koliki bi njegov, tek, bio pesnički opus da je ostao da živi 'pod drugom Titom', u tom bastionu slobode bratskih naroda i narodnosti.
Inače, slava mu!

To se vidi po tome što si ti, eto, ostao da živiš pod drugom Titom gde ti je mislilo potpuno zakržalo, ali onda je došao Koštunica pa je to sve zajedno otišlo na gore, bez obzira što je to izgledalo nemoguće.

Jebiga!
Ipak nas komunjare nisu sve stigli da oteraju.
A nije da se nisu trudili.
freehand freehand 20:57 11.01.2023

Re: M'da!

softelectronics_e
freehand
softelectronics_e
Koliki bi njegov, tek, bio pesnički opus da je ostao da živi 'pod drugom Titom', u tom bastionu slobode bratskih naroda i narodnosti.
Inače, slava mu!

To se vidi po tome što si ti, eto, ostao da živiš pod drugom Titom gde ti je mislilo potpuno zakržalo, ali onda je došao Koštunica pa je to sve zajedno otišlo na gore, bez obzira što je to izgledalo nemoguće.

Jebiga!
Ipak nas komunjare nisu sve stigli da oteraju.
A nije da se nisu trudili.

Jeste, za tebe su imali specijalnu jedinicu za teranje, po celu noć su ti pod prozorom vikali "IŠ! IŠ!" al tvrd je orah voćka čudnovata.
solo solo 15:31 11.01.2023

inače drugovi

gvozden1 gvozden1 18:18 11.01.2023

Re: inače drugovi

solo

Opet te ne zanima?
:)
solo solo 18:54 11.01.2023

Re: inače drugovi

Opet te ne zanima?


Zamisli, ne. Ali me zanima da li viriš.

Dobro je. Tu si.



Znaš ono,pijemo pivo ispred radnje i sprdamo se.
gvozden1 gvozden1 19:05 11.01.2023

Re: inače drugovi

Ali me zanima da li viriš.

Ja ovde virim, a ti si valjda svoj na svome?

Što virenjem ne zoveš tvoje pojavljivanje ovde?

Nego, pusti to, što se bre stidiš da priznaš ono što ne možeš da sakriješ, tvoje jugokomunističke, titoističke poglede?

Svaki put se upecaš, obavezno reaguješ i to uvek na isti način, a onda kao, ma mene to ne zanima.

Glupo je to.
solo solo 19:12 11.01.2023

Re: inače drugovi

jugokomunističke, titoističke poglede?



Ove?




Kako da te ubedim gvozdeni. Nabijem na tuki i Broza i Dražu. I slične.

I bog stvori sprdnju. U nedelju. Bilo mu dosadno 7 dan.
gvozden1 gvozden1 21:21 11.01.2023

Re: inače drugovi

Kako da te ubedim gvozdeni. Nabijem na tuki i Broza i Dražu. I slične.

Pa nikako.

Sve dok u priču o diktaturi i diktatoru ubacuješ Dražu, nikako.

Odnos prema diktaturi nema nikakve veze sa Dražom, a on se ubacuje da bi se diktatura relativizovala šemom, a kakav je bio Draža.

I priča se prebacuje na drugo polje.

Nema veze kakav je bio Draža, hajd da vidimo kakav je bio komunizam.
shmoo shmoo 14:33 12.01.2023

Re: inače drugovi

gvozden1
solo

Kako da te ubedim gvozdeni. Nabijem na tuki i Broza i Dražu. I slične.

Pa nikako.

Sve dok u priču o diktaturi i diktatoru ubacuješ Dražu, nikako.




Алоооо! (Курир, Информер итд.)

Вас двојица!

Кад сте пре заборавили да поменете и оног кока колиног Деда Мраза а још није ни прошла српска нова година?










Черевићан Черевићан 17:34 11.01.2023

exceptis excipiendis

Kako se možete razdvojiti kad ste vi svi međusobno pomiješani?

Балканом смо цревно повезани
и ма кол'ко .......тежили датости,
погледајмо назад ....или напред
То нас јабло и То ће нас јепсти
gedza.73 gedza.73 17:50 11.01.2023

.

Filip Mladenović
Rođen je kao Dušan Simić 1938. godine u Beogradu, odakle je sa majkom i ocem emigrirao 1953. najpre u Pariz, pa u SAD.

E moj novinarU koji se držiš činjenica. Njegovog oca su kao narodnog neprijatelja (inženjer) hapsili ovi tvoji čobani i čobanke sa ćoškastim glavama i manjkom pameti pa pobegao od 'slobode' odmah nakon rata.

A dobar ti je ovaj blog jer je gospodin Simić odlično opisao ono što ti hvališ
Mr. Simic said his chief poetic preoccupation has been history. “I’m sort of the product of history; Hitler and Stalin were my travel agents,” he said. “If they weren’t around, I probably would have stayed on the same street where I was born. My family, like millions of others, had to pack up and go, so that has always interested me tremendously: human tragedy and human vileness and stupidity.”
The New York Times


Napisao je kako su se Hitler i Staljin dogovorili da on postane američki pisac. A da su ga u beogradskoj školi učili kako su Tito, Staljin i Lenjin mudraci koji će da spasu svet.


Inače njega i njegovu majku su u zatvor strpali komunisti jer su hteli da pobegnu iz komunističke Jugoslavije.

jedino u čemu su Milošević i njegovi sljedbenici bili dobri

Kad je pisao o Miloševiću naveo je kako je rođen u Požarevcu koji je poznat po zatvoru u koji su nakon rata zatvarali antikomuniste.
freehand freehand 18:02 11.01.2023

Re: .

Kad je pisao o Miloševiću naveo je kako je rođen u Požarevcu koji je poznat po zatvoru u koji su nakon rata zatvarali antikomuniste.


Poznati zatvorenici
Poznati zatvorenici su Svetozar Marković, Vasa Pelagić, Vlado Dapčević, Đura Đurović, Mihajlo Mihajlov, Zvonimir Begić, Adem Demači, Kristijan Golubović, Milorad Ulemek, Sretko Kalinić, Rade Marković, Zvezdan Jovanović, Aljbin Kurti, Dragoljub Milanović i Sreten Jocić.[3]

gedza.73 gedza.73 18:12 11.01.2023

Re: .

nakon rata zatvarali antikomuniste.

A ti slobodno javi Amerikancima da isprave to što je Čarls SImić napisao u svojoj knjizi. Ipak ti imaš Pulicera.
solo solo 18:07 11.01.2023

za brata Gvozdena




predatortz predatortz 20:01 11.01.2023

Ne razumem

Zašto Srbin iz Beograda koji je emigrirao u Ameriku piše na hrvatskom jeziku?
Srpski zaboravio, a hrvatski naučio tamo?
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:15 11.01.2023

Re: Ne razumem

predatortz
Zašto Srbin iz Beograda koji je emigrirao u Ameriku piše na hrvatskom jeziku?
Srpski zaboravio, a hrvatski naučio tamo?


Kada su poznatog hrvatskog i jugoslovenskog književnika Miroslava Krležu pitali zašto u svojim tekstovima i govorima koristi i reč tisuću i reč hiljadu, on je odgovorio: "Koristio bih i treću reč, ali ne postoji."
predatortz predatortz 20:21 11.01.2023

Re: Ne razumem

Filip Mladenović
predatortz
Zašto Srbin iz Beograda koji je emigrirao u Ameriku piše na hrvatskom jeziku?
Srpski zaboravio, a hrvatski naučio tamo?


Kada su poznatog hrvatskog i jugoslovenskog književnika Miroslava Krležu pitali zašto u svojim tekstovima i govorima koristi i reč tisuću i reč hiljadu, on je odgovorio: "Koristio bih i treću reč, ali ne postoji."


Hvala na trudu, ali ovo nije odgovor na moje pitanje.

Jer ovde nisu u pitanju jedna, dve ili pet reči.
Ovde je sve napisano na jeziku koji piscu nije maternji jezik, a ni jezik njegove nove domovine.

Ako je u pitanju neki novinski članak, a znamo da srpski jezik vređa hrvatske čitaoce, pa je prevod u pitanju, bio bi red da se navede izvor.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:29 11.01.2023

Re: Ne razumem

https://pescanik.net/otpadnik/
predatortz predatortz 20:39 11.01.2023

Re: Ne razumem

Filip Mladenović
https://pescanik.net/otpadnik/


Ah, onda je jasnije...


Nego, ajmo o tekstu...

Kaže čovek da bi nacionalisti pre oprostili klanje deteta nego protest protiv rata.

Ja sam nacionalista i mislim da je to mišljenje imbecilno.

Poznajem dosta nacionalista i ni jedan moj poznanik, a sve su to porodični i ostvareni ljudi, većinom intelektualci, nikome ne bi oprostio klanje bilo kog deteta.

Svrstati sve nacionaliste, onako đuture, u zveri kojim je klanje deteta prihvatljivije od oponiranja njima, može samo zao i ostrašćen čovek. Bez obzira na to kakvi su mu poslovni uspesi, takav čovek je loš čovek.

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:58 11.01.2023

Re: Ne razumem

Od drveta ne vidite šumu, tj. poentu citiranog teksta:

..."Vjerovanje u nezavisnost intelektualaca, što se toliko puta u dvadesetom stoljeću pokazalo, obična je bajka. Najodvratniji zločini počinjeni u bivšoj Jugoslaviji imali su oduševljenu podršku ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje. Čak i pjesnici izuzetnog talenta i ugleda našli su razloge da veličaju razaranje gradova. Kad bi plakali, to bi bilo samo nad svojima. Nijednom se nisu potrudili da se odmaknu i zamisle kolika je cijena tih ratova koje su njihovi vođe započeli, za sve ostale..."
predatortz predatortz 22:13 11.01.2023

Re: Ne razumem

Filip Mladenović
Od drveta ne vidite šumu, tj. poentu citiranog teksta:

..."Vjerovanje u nezavisnost intelektualaca, što se toliko puta u dvadesetom stoljeću pokazalo, obična je bajka. Najodvratniji zločini počinjeni u bivšoj Jugoslaviji imali su oduševljenu podršku ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje. Čak i pjesnici izuzetnog talenta i ugleda našli su razloge da veličaju razaranje gradova. Kad bi plakali, to bi bilo samo nad svojima. Nijednom se nisu potrudili da se odmaknu i zamisle kolika je cijena tih ratova koje su njihovi vođe započeli, za sve ostale..."


Naricanje na tuđim grobljima nije česta rabota, niti treba preterano verovati onim koji tvrde da ih tuđi grob boli jednako kao i grob nekog njihovog.

Prosto, to nije prirodno.


shmoo shmoo 22:35 11.01.2023

Срам те било, Филипе!

Од свега што је покојник за свога живота написао, од свих песама, есеја и превода које је он оставио иза себе, ти си као најважније што је остало иза Чарлса Симића одабрао да нам овде цитираш делове његовог есеја Отпадник објављеног на Пешчанику пре 10 година, дакле 2012. и у којем је Симић писао о распаду Југославије и о Србима и Хрватима, по вољи и у складу са "идеолошким" опредељењима пешчаничића и другосбијанчића на шта си ти још, Филипе, додавао овде и своја болдовања поједиих делова тог есеја које ти сматраш важним за своју пилићарску шибицарску дневнополитикантску пропаганду односно твој вечити булшит на Блогу Б92 који увек иде у смеру продужавања овог "четничко-партизанског" грађанског рата међу Србима који траје ево преко 80 година и никада да се заврши због вас, титопионирских другосрбијанских гована од људи и ваших друштвених привилегија које и данас браните оваквим нечасним средствима као што је овај твој ин меморијам блог за Чарлса Симића.

Каква си ти бескрупулозна гњида, Филипе, која нема ни трунке поштовања чак ни за мртве лицемерно заодевајући свој пропагандистички рад у наводно одавање поште преминулом Чарлсу Симићу.

Фуј! Таква фела људи каква си ти, без трунке скрупула и поштовања за било шта па чак и за покојнике које искоришћавате у својој одвратној пропаганди зарад сопствених ситношићарџијских дневнополитиканмтских интереса, највише ми се гади.

Лепо вам рече ономад онај један блогер...

Нисте ви, Титови пионирчићи, храбри зато што се ничега не бојите већ зато што се ничега не стидите.

А Чарлс Симић би ти овде испод овог твог блога у којем га овако нечасно искоришћаваш вероватно написао исто ово што сам ти ја написао.


1938.


Те godine su nacisti umarširali u Beč,
Supermen se prvi put pojavio u Action Comics,
Staljin je tamanio svoju braću revolucionare,
Prvi Dairy Queen restoran otvoren je u Kenkakiju, Ilinois,
Dok sam ležao u svojoj kolevci i zapišavao pelene.

„Моrа da si bio divna beba", pevao je Bing Krozbi.
Pilot kog su novine prozvale „Pogrešan smjer" Korigen
Poleteo je iz Njujorka prema Kaliforniji
Ali je, umesto toga, sletio u Irsku, dok sam posmatrao svoju majku
Kako iz svoje plave spavaćice izvlači dojku i postaje mi sve bliža.

Tog septembra uragan je čitav jedan bioskop
U Vesthempton Biču oduvao u more.
Ljudi su se pribojavali smaka sveta.
Riba za koju se verovalo da je izumrla pre 70 miliona godina
Pojavila se u mreži južnoafričkih ribara.

Ležao sam u kolevci dok su dani postajali hladniji i kraći,
I prvi teški sneg je pao preko noći
Ispunjavajući moju sobu tišinom.
Verujem da sam još dugo, dugo slušao svoj plač.



Чарлс Симић

(1938-2023)


Или Симићев

Esej o poeziji nobelovke Luiz Glik (ЛИНК)



из 2020.

Било шта си могао да изабереш за овај ин меморијам блог за Чарлса Симића.

А ти из покојникове богате писане заоставштине изабереш оно што теби треба, есеј о Србима, Хрватима и Југославији, за још једно твоје другосрбијанско просеравање на Блогу Б92.

Фуј!

Филипе, гњидо од човека.



freehand freehand 23:10 11.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Било шта си могао да изабереш за овај ин меморијам блог за Чарлса Симића.

А ти из покојникове богате писане заоставштине изабереш оно што теби треба, есеј о Србима, Хрватима и Југославији, за још једно твоје другосрбијанско просеравање на Блогу Б92.

Umesto da je lepo otišao na Tasinu komisiju za pomoć u izboru i odobravanje izabranog motiva, kontrolu napisanog i mur na kraju za objavljivanje.


Филипе, гњидо од човека.

Našla se cvećka da se onesvesti nad šibicarenjem i večitim bulšitom, vazda ko klatno između kmečanja nad sopstvenom tužnom blogovskom sudbinomi prizivanjem moderacije sa jedne i džulovskim vređanjem ljudi koji joj se, toj cvećki, nisu ni obratili a kamoli zamolili za odobrenje sopstvenog stava i mišljenja.
E, Taso, oćeš ti jednu bonu da ti da čika Frihend?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:47 11.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Uz odlomak iz teksta "Otpadnik", publikovane su i 2 pesme iz bogatog poetskog opusa Čarlsa Simića, jedna na našem, a druga na engleskom jeziku.

A tu je i uvod, posvećen izuzetnoj pesničkoj i profesorskoj karijeri Čarlsa Dušana Simića.

Slava mu!
predatortz predatortz 23:54 11.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Filip Mladenović
Uz odlomak iz teksta "Otpadnik", publikovane su i 2 pesme iz bogatog poetskog opusa Čarlsa Simića, jedna na našem, a druga na engleskom jeziku.

A tu je i uvod, posvećen izuzetnoj pesničkoj i profesorskoj karijeri Čarlsa Dušana Simića.

Slava mu!


Ajde sad pošteno...
Da nije "Otpadnika", u kom je prenaglašena krivica Srbije za događaje iz devedesetih i prilično neobjektivno prikazan taj turbulentni period, da li bi bilo ovog bloga?

Ili, da je ovako opisao secesionističke politike bivših republika i njihov nacionalizam, sa elementima ustaštva u Hrvatskoj i islamizma u BiH?

Ja sam ubeđen da ne bi!
shmoo shmoo 00:13 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz
Filip Mladenović
Uz odlomak iz teksta "Otpadnik", publikovane su i 2 pesme iz bogatog poetskog opusa Čarlsa Simića, jedna na našem, a druga na engleskom jeziku.

A tu je i uvod, posvećen izuzetnoj pesničkoj i profesorskoj karijeri Čarlsa Dušana Simića.

Slava mu!


Ajde sad pošteno...
Da nije "Otpadnika", u kom je prenaglašena krivica Srbije za događaje iz devedesetih i prilično neobjektivno prikazan taj turbulentni period, da li bi bilo ovog bloga?

Ili, da je ovako opisao secesionističke politike bivših republika i njihov nacionalizam, sa elementima ustaštva u Hrvatskoj i islamizma u BiH?

Ja sam ubeđen da ne bi!




И ја сам убеђен да не би јер је то Филипов манир.


shmoo shmoo 00:20 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand

E, Taso, oćeš ti jednu bonu da ti da čika Frihend?




Хвала, чика Фрики, мене научили да не узимам боне од непознатих и сумњивих чика на улици.

Не знам зашто, али уопште нисам изненађен да баш ти први од свих вас другосрбијанских комесара на Блогу Б92 потрчиш да браниш овај гњидински Филипов ин меморијам блог. И то не зато што мислиш да је Филип у праву него зато што схваташ да сам ја у праву, али не смеш то и да признаш чак ни самом себи, а камоли другима.

По систему, ако су Турчину руке крваве до лаката, потурици морају бити крваве до рамена, а?

Баш су те добро издресирали у том вашем другосрбијанском циркусу, чика Фрики.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:40 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Publikovani blog je kao ogledalo: svako u njemu ogleda vlastiti način mišljenja, svoj etički kod i dostignuti nivo empatije.

Zaključak: "Ko ne može da zavija, neće naći svoj čopor." Dušan Simić

shmoo shmoo 08:37 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Filip Mladenović
Publikovani blog je kao ogledalo: svako u njemu ogleda vlastiti način mišljenja, svoj etički kod i dostignuti nivo empatije.

Zaključak: "Ko ne može da zavija, neće naći svoj čopor." Dušan Simić




Тако је, Филипе!

Ево ти твој блог у којем злоупотребљаваш покојника зарад својих ситносопственичких интереса сакупљачког менталитета, огледај се ти у њему до миле воље.

Па када се на крају свега, када будеш подвукао црту испод оваквог сопственог писања на Блогу Б92, уплашиш од онога што видиш као свој сопствени одраз у том огледалу, иди одмах да се пожалиш свом чопору који си одавно нашао.

Имаће они разумевања за тебе док им будеш плакао на рамену и тешиће те колико год могу.





freehand freehand 09:11 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Не знам зашто, али уопште нисам изненађен да баш ти први од свих вас другосрбијанских комесара на Блогу Б92 потрчиш да браниш овај гњидински Филипов ин меморијам блог. И то не зато што мислиш да је Филип у праву него зато што схваташ да сам ја у праву, али не смеш то и да признаш чак ни самом себи, а камоли другима.

Pajeste, i ja znam da Filip - niti bilo ko drugi - ne sme da piše ono što ON misli, nego mora TEBE da pita šta će i kako o kojoj temi.
Al nije svestan da je pobedio onaj ko prvi pokaže na sagovornika i vikne "UTA TA KOMESAR!"

Taso... Može bona, ipak?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:40 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

shmoo
Filip Mladenović
Publikovani blog je kao ogledalo: svako u njemu ogleda vlastiti način mišljenja, svoj etički kod i dostignuti nivo empatije.

Zaključak: "Ko ne može da zavija, neće naći svoj čopor." Dušan Simić




Тако је, Филипе!

Ево ти твој блог у којем злоупотребљаваш покојника зарад својих ситносопственичких интереса сакупљачког менталитета, огледај се ти у њему до миле воље.

Па када се на крају свега, када будеш подвукао црту испод оваквог сопственог писања на Блогу Б92, уплашиш од онога што видиш као свој сопствени одраз у том огледалу, иди одмах да се пожалиш свом чопору који си одавно нашао.

Имаће они разумевања за тебе док им будеш плакао на рамену и тешиће те колико год могу.



U jednom od intervjua Čarls Simić kaže: "..."Poezija je odbrana individualnosti. To je način da se čovek brani od svega, od svog plemena, porodice, religije… Pesnici su uvek bili po strani, a poezija je jedino mesto gde čovek može da kaže: ‘Slušajte, sve je to lepo, svi ti vaši istorijski planovi itd., ali ja imam svoj život. Tu sam sâm, i pokušavam da razumem ove zvezde, ovu ženu koju volim, moj grad, bašticu oko koje ima posla…"

Sporedna uloga

Imao sam malu ulogu bez reči
u krvavom epu. Bio sam unutar
bombardovanog mnoštva u zbegu.
Iz daljine je naš veliki vođa
kreštao kao petao sa balkona.
Ili to beše neki veliki glumac,
u ulozi našeg velikog vođe?

To sam ja, eno, rekoh klinčadiji,
stešnjen između onog čoveka
sa obe ruke podignute u zavojima
i starice što je razjapila usta
kao da hoće da pokaže zub

koji je jako boli. Sto puta sam
premotavao traku, nijednom
me nisu opazili u toj velikoj sivoj masi
što liči na svaku veliku sivu masu.

Ajd sad u krevet, konačno rekoh.
Znam da sam bio tamo. Samo su jedan
prizor stigli da snime.
Bežali smo, dok su nam avioni prljili kose,
onda su nestali, a mi smo stajali
ošamućeni u gradu koji gori.
Ali to, naravno, nisu snimili.

Tokom ratova devedesetih Čarls Simić je bio žestoki kritičar srpskog, ali i svih drugih podivljalih ovdašnjih nacionalizama i o tome objavljivao tekstove u nezavisnim medijima. Sa podjednakom žestinom kritikovao je i trapavu i osionu politiku Zapada prema Balkanu. "Da bi neko bio priznat kao žrtva, neophodno je da pripada naciji koju su mediji proglasili za žrtvu. U jugoslovenskoj tragediji nije bilo ničeg nepredvidivog. Religija, kulturna opredeljenost i nacionalne obmane bile su samo pretekst. Nacionalisti širom sveta pokušavaju da nas navedu na svoje genocidne ideje pozivajući se na istorijske tokove. Oni odbacuju svaku mogućnost izbora i veruju isključivo u čelični zakon koji kaže da ćeš ili ubijati ili biti ubijen. Ovo je najgnusnija od svih laži. Pol Pot, Idi Amin, argentinski generali – svi su oni deo velike, vesele familije moći gladnih političara i ubica koji se nalaze svuda širom planete i koji liče jedni na druge više nego što liče na bilo kog slobodoumnog čoveka u bilo kom narodu, uključujući i njihov sopstveni", napisao je prikazujući knjigu engleskog novinara Tima Džude o Srbima.

gvozden1 gvozden1 12:22 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Publikovani blog je kao ogledalo

Publikovani blog se samo uklapa u tvoje stereotipe.

Ovo, da postaviš nešto što je napisalo neko zvučno ime, i da to smatraš neporecivim dokazom ti se dešava hiljaditi put.

Jer što bi baš mišljenje Čarlsa Simića bilo presudno?

Zato što je pesnik, što je obrazovan?
Pa zar on sam ne reče da postoje

ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje.


To se apsolutno može primeniti na njega.
Njegovo obrazovanje bi navelo čoveka da pomisli da će on znati bolje, ali eto ne zna.

Ili je on izuzet od sopstvenog zaključka?


softelectronics_e softelectronics_e 12:34 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
Publikovani blog je kao ogledalo

Publikovani blog se samo uklapa u tvoje stereotipe.

Ovo, da postaviš nešto što je napisalo neko zvučno ime, i da to smatraš neporecivim dokazom ti se dešava hiljaditi put.

Jer što bi baš mišljenje Čarlsa Simića bilo presudno?

Zato što je pesnik, što je obrazovan?
Pa zar on sam ne reče da postoje

ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje.


To se apsolutno može primeniti na njega.
Njegovo obrazovanje bi navelo čoveka da pomisli da će on znati bolje, ali eto ne zna.

Ili je on izuzet od sopstvenog zaključka?



Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!
Neverovatno!
Užas!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:56 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
Publikovani blog je kao ogledalo

Publikovani blog se samo uklapa u tvoje stereotipe.

Ovo, da postaviš nešto što je napisalo neko zvučno ime, i da to smatraš neporecivim dokazom ti se dešava hiljaditi put.

Jer što bi baš mišljenje Čarlsa Simića bilo presudno?

Zato što je pesnik, što je obrazovan?
Pa zar on sam ne reče da postoje

ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje.


To se apsolutno može primeniti na njega.
Njegovo obrazovanje bi navelo čoveka da pomisli da će on znati bolje, ali eto ne zna.

Ili je on izuzet od sopstvenog zaključka?




Pa ako su ti "stereotipi" antifašizam, demokratija, sloboda, tolerancija, ljudskost... nemam ništa protiv tog i takvog uklapanja.

A što se tiče njegovih kritičkih reči o zlu zvanom srpski nacionalizam, on i sam priznaje da je mnogo njih bolje pisalo o toj mentalnoj boleštini.

Jedan od tih je i Koča Popović:
"Srbi su samo protiv onoga ko bi hteo da ih makar malo opameti, a oduševljeno kliču svakome ko ih još više zaglupljuje, unazađuje i unesrećuje."
gvozden1 gvozden1 13:11 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Pa ako su ti "stereotipi" antifašizam, demokratija, sloboda, tolerancija, ljudskost... nemam ništa protiv tog i takvog uklapanja.

Ne, stereotip su ti da su Srbi loši a svi ostali dobri.

A što se tiče njegovih kritičkih reči o zlu zvanom srpski nacionalizam, on

On i Koča Popović, a šta kažu o tome Branislav Nušić i Jovan Dučić?

Ili su oni budale, a Koča pametan?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:14 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Pa ako su ti "stereotipi" antifašizam, demokratija, sloboda, tolerancija, ljudskost... nemam ništa protiv tog i takvog uklapanja.

Ne, stereotip su ti da su Srbi loši a svi ostali dobri.

A što se tiče njegovih kritičkih reči o zlu zvanom srpski nacionalizam, on

On i Koča Popović, a šta kažu o tome Branislav Nušić i Jovan Dučić?

Ili su oni budale, a Koča pametan?


Ne zamenjujte teze tako prizemno!

Srpski izrodi, srpski ratni zločinci, srpski ratni huškači... su SVI LOŠI, imenom i prezimenom, ne zaklanjajući se pokvareno i neljudski iza srpskog naroda!
predatortz predatortz 14:35 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Srpski izrodi,


se zovu, redom:

poturice
komunisti
drugosrbijanci

zajedničko im je da se moraju dokazivati novim šefovima izrazitom mržnjom prema svemu što je srpsko


gvozden1 gvozden1 15:01 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Srpski izrodi, srpski ratni zločinci, srpski ratni huškači... su SVI LOŠI, imenom i prezimenom, ne zaklanjajući se pokvareno i neljudski iza srpskog naroda!

Ček bre, pa zar ovaj tvoj ne reče
"Srbi su samo protiv onoga ko bi hteo da ih makar malo opameti, a oduševljeno kliču svakome ko ih još više zaglupljuje, unazađuje i unesrećuje."


Srbi, kaže, a ti ističeš, ne izrodi, nego baš Srbi.

A ko kaže, tajkun iz lopovske kuće, lopovski vaspitan, nadmen i ohol, i on ti je idol.

A oni koji su ponosno isticali svoj srpski nacionalizam, kao ona dvojica koje pomenuh, njih bi tajkun da opamećuje.
Eto ti tvoj izbor, između tajkuna iz lopovske kuće i Dučića, biraš Koču.

Sasvim očekivano.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:36 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz
Srpski izrodi,


se zovu, redom:

poturice
komunisti
drugosrbijanci

zajedničko im je da se moraju dokazivati novim šefovima izrazitom mržnjom prema svemu što je srpsko




Oni koji se kritički odnose prema aktuelnom režimu naroda kome pripadaju, najveće su i najznačajnije patriote.

A oni koji slepo slede i podržavaju režime, kao što su Zlobin ili Putinov, najgori su izrodi vlastitih naroda!

To kaže i istorija, i zdrav razum i elementarna ljudskost!

Ili kako je to pokojni Patrijarh Pavle lepo sročio: "BUDIMO LJUDI IAKO SMO SRBI!"
predatortz predatortz 15:46 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


A oni koji slepo slede i podržavaju režime, kao što su Zlobin ili Putinov, najgori su izrodi vlastitih naroda!


Zašto je Titov diktatorski režim, u kom du ljudi ubijani, robijali po zatvorima i logorima zbog reči, u kom su bile zabranjene građanske, političke i ekonomske slobode, bolji od ovih režima?

Kako režim u kojem te pojede noć ili završiš na Golom otoku može veličati bilo koji patriota ili čovek slobodarskih shvatanja?

Takav režim mogu veličati:

- psihopate
- ekstremni komunisti
- oni koji su od njega imali koristi

Dakle, kako god, loši ljudi.

I izdajnici slobode, naroda i demokratije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:14 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz

A oni koji slepo slede i podržavaju režime, kao što su Zlobin ili Putinov, najgori su izrodi vlastitih naroda!


Zašto je Titov diktatorski režim, u kom du ljudi ubijani, robijali po zatvorima i logorima zbog reči, u kom su bile zabranjene građanske, političke i ekonomske slobode, bolji od ovih režima?

Kako režim u kojem te pojede noć ili završiš na Golom otoku može veličati bilo koji patriota ili čovek slobodarskih shvatanja?

Takav režim mogu veličati:

- psihopate
- ekstremni komunisti
- oni koji su od njega imali koristi

Dakle, kako god, loši ljudi.

I izdajnici slobode, naroda i demokratije.


U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.

Na kraju krajeva, Broza je istorija zauvek smestila na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije XX veka, dok su Zloba i Putin najgori izrodi vlastitih naroda!
predatortz predatortz 16:21 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.


Po čemu?

Kod Slobe si, da ništa drugo, mogao politički da se organizuješ, izađeš na izbore i pobediš ga.

A kod tvog diktatora i za samu želju da naglas izgovoriš nešto tako ti je sledovao zatvor.

Na kraju krajeva, Broza je istorija zauvek smestila na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije XX veka, dok su Zloba i Putin najgori izrodi vlastitih naroda!


Broz je bitan jedino u Brozovoj istoriji i nigde više.

A za ovu dvojicu, sve sam ubeđeniji da će ih svet, u ne tako dalekoj budućnosti, smatrati prvim koji su pružili otpor novom nacizmu.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:55 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz

U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.


Po čemu?

Kod Slobe si, da ništa drugo, mogao politički da se organizuješ, izađeš na izbore i pobediš ga.

A kod tvog diktatora i za samu želju da naglas izgovoriš nešto tako ti je sledovao zatvor.

Na kraju krajeva, Broza je istorija zauvek smestila na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije XX veka, dok su Zloba i Putin najgori izrodi vlastitih naroda!


Broz je bitan jedino u Brozovoj istoriji i nigde više.

A za ovu dvojicu, sve sam ubeđeniji da će ih svet, u ne tako dalekoj budućnosti, smatrati prvim koji su pružili otpor novom nacizmu.



Novi nacizam predstavljaju upravo ta 2 zločinačka režima, Zlobin i Putinov: etnička čišćenja, masovni ratni zločini, primarne i sekundarne masovne grobnice, silovanja,logori, bombardovanja civilnih objekata, pljačke, razaranja gradova, žrtvovanja mladih ljudi prisilnim mobilizacijama..
freehand freehand 17:24 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!
Neverovatno!
Užas!

Ček sad, moron, a kako su Pupin i Tesla stigli u Ameriku? Bežali od komunizma? Svi oni makedonci, Kinezi i Japanci u devetnaestom veku?
Kako su svi oni Nemci, Englezi, Francuzi i Irci pre njih stigli u Ameriku, da se utrkuju u genocidu nad prastanovništvom i u međusobnom masakriranju?
Mislim, sem što si glup ko kurac ima li tu bar neke sramote ili si isti ko oni Koštuničini bolidi poput Šormaza i Bakareca koji ne znaju za sramotu?
gvozden1 gvozden1 17:24 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.

U poređenju sa Hitlerovim Musolinijev je bolji, u poređenju sa Džingis kanon Staljinov je bolji, u poređenju sa Enver Hodžinim Titin je bolji, u poređenju sa Titinom Vučićev je bolji....i tako možemo za svaki sistem u istoriji naći da je od nečega bio bolji, ali tako porede neznalice poput tebe.

Sistem se poredi sa zamišljenim idealom, i procenjuje koliko je blizu ideala, i da li se razvija u tom pravcu.

Što je sistem bliži idealu, i što više teži njemu, to je bolji.

E tu dolazimo do toga, da svako bira ideal, pa je nekome ideal sloboda, demokratija, ljudska prava, taj "narativ" i u odnosu na to se rangiraju sistemi.


Ti si, navodno, zastupnik tog ideala, a ovamo, hvališeš sistem u kome je sve to bilo zabranjeno.
Izričito, nesumnjivo, direktno, zakonima.

To pokazuje da ti nemaš blage veze ni šta zastupaš, ni šta je to što kažeš da je tvoj ideal.

Dalje, u svom nerazumevanju ideš dotle da drugima namećeš svoje stavove, ne razumeš da je slobodno imati mišljenje različito od tvog.

Čak dotle ideš da bi i drugim narodima nametao svoje stavove.
Tipično staljinistički.

Šta tebe briga šta, koga, i zašto Rusi biraju na vlast u svojoj državi?

Hoće Putina, na tebi je da to prihvatiš, pozdraviš.
I paziš kako se Putin odnosi prema tvojoj državi, a kako će Rusima biti sa njim na vlasti, to ostavi Rusima.

Nisi ti pametniji od ruskog naroda da znaš šta je za njih bolje, Putin ili onaj mamlaz što je u apsu, pametniji su oni od tebe.

A i više prava imaju da biraju sebi vlast.


Može o ovome nadugačko, ali osnovni tvoj problem je neznanje u kombinaciji sa drugim stvarima, nespremnosti da učiš, sa povodljivošću, indoktriniranošću, idolopoklonstvu, pozerajem.....

Sve u svemu, ti si izgubljen slučaj.
freehand freehand 17:29 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.

Kako ti ovde, u poređenju sa Putinom, stoje Porošenko i Zelenski?
Ja nisam čuo da je bilo gde u Rusiji zabranjeno bilo šta na ukrajinskom jeziku, da je zabranjen bilo koji kompozitor,pisac ili pesnik, da je iz udžbenika izbačen bilo koji ukrajinski političar ili oficir, da je srušen bilo koji spomenik bilo kom sovjetskom građaninu ukrajinskog porekla.
Niti sam čuo da su zabranjene sve opozicione stranke i svi mediji koji nisu pod vladinom kontrolom.
O čemu bulazniš sad ti ovde?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:56 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.

Kako ti ovde, u poređenju sa Putinom, stoje Porošenko i Zelenski?
Ja nisam čuo da je bilo gde u Rusiji zabranjeno bilo šta na ukrajinskom jeziku, da je zabranjen bilo koji kompozitor,pisac ili pesnik, da je iz udžbenika izbačen bilo koji ukrajinski političar ili oficir, da je srušen bilo koji spomenik bilo kom sovjetskom građaninu ukrajinskog porekla.
Niti sam čuo da su zabranjene sve opozicione stranke i svi mediji koji nisu pod vladinom kontrolom.
O čemu bulazniš sad ti ovde?



U Rusiji ne, ali zato Putinov zločinački režim na teritoriji Ukrajine ubija, uništava, poravnava, zakopava u masovne grobnice... sve što je ukrajinsko, od beba, dece i žena, do staraca!
Da ne pominjem ukrajinske kulturne ustanove, spomenike, istorijsko nasledje...
gedza.73 gedza.73 17:58 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
Ja nisam čuo da je bilo gde u rusiji zabranjeno bilo šta na ukrajinskom jeziku, da je zabranjen bilo koji kompozitor,pisac ili pesnik,

Al su zato zabranjeni neki ruski pisci (dvojica da budem precizan i ne, nisam im zapamtio imena). Čak su u Dumi dali poredlog da im se konfiskuje imovina.
Alu Pugačevu ruski tabloidi (državne novine) po starom, dobrom i opropanom SSSR receptu razvlače jer je protiv rata. Nije jedina koja je otišla a i spisak uhapšenih ljudi po Rusiji je ogroman. Mnogi ne smeju da se vrate jer ih je Car proglasio za neprijatelje.

Razumljiv je tvoj stav i stav određenog broja u Srbiji pošto smo decenijama skloni diktaturama i autokratijama. 'Sve to sjebano u glavu čoueče'
da je srušen bilo koji spomenik bilo kom sovjetskom građaninu ukrajinskog porekla.

Misliš da su vodili računa o spomenicima prilikom demoliranja Ukrajine neselektivnim, divljačkim bombardovanjem u kome su učešće imali kriminalci, sadisti i seksualni prestupnici?
Protivno ruskom ustavu jedan od heroja koji je dobio neko rusko odlikovanje je mladić koji je pretprošle godine upao u kuću i čoveka ubio žaračem samo da bi ga opljačkao. On je heroj, slobodan i ugledan Drug države Rusije, primer štobise reklo a intelektualci su izdajnici i neprijatelji.



Filip Mladenović Filip Mladenović 17:58 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
U poredjenju sa Zlobinim i sa Putinovim režimom, Brozov režim je neuporedivo bolji, tj. manje loš.

U poređenju sa Hitlerovim Musolinijev je bolji, u poređenju sa Džingis kanon Staljinov je bolji, u poređenju sa Enver Hodžinim Titin je bolji, u poređenju sa Titinom Vučićev je bolji....i tako možemo za svaki sistem u istoriji naći da je od nečega bio bolji, ali tako porede neznalice poput tebe.

Sistem se poredi sa zamišljenim idealom, i procenjuje koliko je blizu ideala, i da li se razvija u tom pravcu.

Što je sistem bliži idealu, i što više teži njemu, to je bolji.

E tu dolazimo do toga, da svako bira ideal, pa je nekome ideal sloboda, demokratija, ljudska prava, taj "narativ" i u odnosu na to se rangiraju sistemi.


Ti si, navodno, zastupnik tog ideala, a ovamo, hvališeš sistem u kome je sve to bilo zabranjeno.
Izričito, nesumnjivo, direktno, zakonima.

To pokazuje da ti nemaš blage veze ni šta zastupaš, ni šta je to što kažeš da je tvoj ideal.

Dalje, u svom nerazumevanju ideš dotle da drugima namećeš svoje stavove, ne razumeš da je slobodno imati mišljenje različito od tvog.

Čak dotle ideš da bi i drugim narodima nametao svoje stavove.
Tipično staljinistički.

Šta tebe briga šta, koga, i zašto Rusi biraju na vlast u svojoj državi?

Hoće Putina, na tebi je da to prihvatiš, pozdraviš.
I paziš kako se Putin odnosi prema tvojoj državi, a kako će Rusima biti sa njim na vlasti, to ostavi Rusima.

Nisi ti pametniji od ruskog naroda da znaš šta je za njih bolje, Putin ili onaj mamlaz što je u apsu, pametniji su oni od tebe.

A i više prava imaju da biraju sebi vlast.


Može o ovome nadugačko, ali osnovni tvoj problem je neznanje u kombinaciji sa drugim stvarima, nespremnosti da učiš, sa povodljivošću, indoktriniranošću, idolopoklonstvu, pozerajem.....

Sve u svemu, ti si izgubljen slučaj.


I Nemice i Nemci su glasali za Hitlera, i Srpkinje i Srbi su glasali za Zlobu i?

Zna se dobro kako su tragično prošli!

Ista sudbina čeka i Ruskinje i Ruse koji su glasali za Putina!
freehand freehand 18:00 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

U Rusiji ne, ali zato Putinov zločinački režim na teritoriji Ukrajine ubija, uništava, poravnava, zakopava u masovne grobnice... sve što je ukrajinsko, od beba, dece i žena, do staraca!
Da ne pominjem ukrajinske kulturne ustanove, spomenike, istorijsko nasledje...

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?
gedza.73 gedza.73 18:13 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!

Još kulovski pokušavaju da sve te ljude koji su bežali iz diktature opišu kao emigrante u potrazi za novcem. Simićevu majku, njega i njegovog brata su nabili komunisti u zatvor. Pokojnog Vlastu Velisavljevića iz istog razloga... izjavio je kako više nije mogao da gleda egzekucije ljudi, da su ljudi 'jurili jedni druge, ubijali se' i da je rešio da pobegne sa drugovima. Komunisti su ga uhapsili i strpali u logor na beogradsku Adu.

Još će da školski sud u Beogradu kad su podobni gimnazijalci prebijale nepodobne drugove u 'toplom zecu' proglase za dečiji nestašluk a ne kao komunističku politiku.

Pa su neki ljuti što je Simić uporedio Hitlera i Staljina pa još u negativnom kontekstu stavio sletove, mitingovanje, indoktrinaciju dece Titom, Staljinom i Lenjinom.
gedza.73 gedza.73 18:20 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika,

Pre nedelju, dve ruskog tajkuna zgazila lada. Nije ispao kroz prozor. Inače je ta promaja baš postala smrtonosna boles' u Rusiji. Čim se malo jače otvore vrate neki Rus koji nije po volji ispadne kroz prozor. Ili slomi vrat na stepenicama. Ili se otruje pečurkama ili ga ubiju jer nije hteo da jede otrovne pečurke (kao u onom bugarskom vicu na divne sovjetsko-ruske dane).

Mada se dešavalo i da kamion pregazi Ruse (mislim da su u pitanju funkcioneri DNR-a koji su rekli nešto protiv 'specnazi operacije') a da ga ne pronađu. Sad dal' su naši imali dobre odnose sa KGB-om ili obrnuto ali Fap sa peskom je ozbiljan tradicionalni argument u diskusiji sa neistomišljenicima.


niccolo niccolo 18:47 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Pre nedelju, dve ruskog tajkuna zgazila lada. Nije ispao kroz prozor. Inače je ta promaja baš postala smrtonosna boles' u Rusiji.

Što bi rekao Bora Čorba, samoubica se ubio s leđa.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:53 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
U Rusiji ne, ali zato Putinov zločinački režim na teritoriji Ukrajine ubija, uništava, poravnava, zakopava u masovne grobnice... sve što je ukrajinsko, od beba, dece i žena, do staraca!
Da ne pominjem ukrajinske kulturne ustanove, spomenike, istorijsko nasledje...

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?


Setite se sudbine folksdojčera iz Vojvodine ili sudbine Italijana iz Istre nakon II svetskog rata.

Pa nije Ukrajina napala Rusiju, već obratno!

Pa ne ruše se gradovi unutar Ruske Federacije, već ukrajinski gradovi!
bene_geserit bene_geserit 19:40 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Filipe, zbog čega je taj tvoj "pesnik istine i slobode" bio tolika pička da promeni ime iz Dušan u Čarls?
gvozden1 gvozden1 19:41 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Setite se sudbine folksdojčera iz Vojvodine ili sudbine Italijana iz Istre nakon II svetskog rata

Znači fojbe su ok?
Ko pobedi ima pravo na to.

Zapamti ovo, pa ako bog da pa pobedi Rusija, predloži to i njima.
gedza.73 gedza.73 20:24 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Što bi rekao Bora Čorba, samoubica se ubio s leđa.

Al' jeste zajebano. Zaboraviš da zatvoriš vrata i promaja ti očas posla dođe glave.

Prosto mi je neverovatno da smo mi došli u situaciju... ne u situaciju nego u obor u kome se vrtimo između dva narativa koji su nam maksimum.

Prvi je onaj čuveni 'al im je Tile naš suknuo kad je zapalio kubanski tompus u Ovalnoj sobi iako je zabranjeno (što o nije)' i drugi 'kako Putin zna sa svojim tajkunima, naredi da potpišu pa im traži plajvaz nazad a oni ni da pisnu'.

Likovi koji se oduševljavaju takvim autokratama i njihovom vladavinom su za mene de-bi-li. Ili botovi sendvičari. Nešto poput onih koji su za litar zejtiina, mesni narezak i dečiju radost u Vranju pored Vacketa glasali za Savez vojvođanskih Mašara. Otprilike taj nivo i taj kapacitet. '3000 za gospođu'

Umesto da iskoristimo svoje potencijale (koje nesporno posedujemo) mi sami sebi lomimo noge, sipamo srebro u oči, sečemo ruke da bismo bili prosjaci i radili za gazde kriminalce stroge ruke, autokratskog vladanja i kriminalnih zakona koji mogu da budu a ne moraju da znače.

Sa sve Staljinovom sovjetskom himnom i prigodnim komentarima drugova i drugarica pionira


Magični Gamer
3 years ago
Sjetite se druga Tita danas bi bili ko rusija, bili smo 3 sila svijeta, samo da napomenem da smo sad oko 100 mjesta

Buki 78
4 years ago
PUTINA za Presednika Srbije Dozivotnog,da ovako uradi i kod nas....

Zeljko Cica
2 years ago
Balkan i Rusija bila bi dobra kombinacija.

Luna
3 years ago
Legendo, veliki covece, ljudino. Uramicu tvoju sliku i staviti je na zid. Kunem se.

'I odma ti bude bolje'. Kad staviš sliku.
freehand freehand 20:35 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?

Ja bih te molio da se setiš da se predstavljaš kao novinar i da se maneš spinovanja i odgovoriš na pitanja. Dakle

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?
bene_geserit bene_geserit 21:39 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ovaj komentar je trebao da stane kod "Bulazniš, Filipe.".

Nego našao je nekog slučajnog Srbina koji je eto promenio ime iz Dušan u Čarls i koristi hrvaštinu kad piše iz nekog razloga a i voli da pljuje po Srbiji, dakle ista budala ko Filip (Filip verovatno misli da je u pitanju "great minds think alike" ).
To sa promenom imena, od Evropljana rade uglavnom Jevreji.
Od Srba samo pičke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:52 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika,

Pre nedelju, dve ruskog tajkuna zgazila lada. Nije ispao kroz prozor. Inače je ta promaja baš postala smrtonosna boles' u Rusiji. Čim se malo jače otvore vrate neki Rus koji nije po volji ispadne kroz prozor. Ili slomi vrat na stepenicama. Ili se otruje pečurkama ili ga ubiju jer nije hteo da jede otrovne pečurke (kao u onom bugarskom vicu na divne sovjetsko-ruske dane).

Mada se dešavalo i da kamion pregazi Ruse (mislim da su u pitanju funkcioneri DNR-a koji su rekli nešto protiv 'specnazi operacije') a da ga ne pronađu. Sad dal' su naši imali dobre odnose sa KGB-om ili obrnuto ali Fap sa peskom je ozbiljan tradicionalni argument u diskusiji sa neistomišljenicima.




Nego ode im i onaj Surovkin, Jebač 6.0, ako sam dobro prebrojao, kog su ponosno zvali Sirijski kasapin. Nešto se ni on nije najbolje pokazao u slamanju ukrajinskog otpora, osim što je došao na genijalnu ideju da se gađaju elektrane i trafostanice pred zimu.


predatortz predatortz 23:11 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nego ode im i onaj Surovkin, Jebač 6.0, ako sam dobro prebrojao, kog su ponosno zvali Sirijski kasapin. Nešto se ni on nije najbolje pokazao u slamanju ukrajinskog otpora, osim što je došao na genijalnu ideju da se gađaju elektrane i trafostanice pred zimu.


Nigde, ostaje u igri. A ti razmisli kako NATO prolazi u ovom proxy ratu u koji je uložio preko ruskog vojnog budžeta, kompletan intelidžens i planiranje operacija.
Naravno, da ne zaboravimo specijaliste za razna oruđa i oružja, kao i vojnike pod firmom dobrovoljaca.

Jesu letos imali nekih pomaka, ali je to stalo, a sada je Rusija ponovo u inicijativi.

Ono, Amerika će prodati mnogo oružja EU glupanima koji već otvoreno priznaju da su svoje zalihe istrošili kroz "pomoć" Ukrajini. Ali, ko ih jebe, neka plaćaju kad su glupi i kad ih Ameri i Britanci jebu ko sanske koze...

Upamti, biće ovo dug rat. Dug i skup za sve, pa i za Rusiju.

Ali će najveću cenu platiti Ukrajina, a potom Evropa.

I svet više neće biti isti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:40 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?

Ja bih te molio da se setiš da se predstavljaš kao novinar i da se maneš spinovanja i odgovoriš na pitanja. Dakle

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?


Prema podacima UN, najmanje 408 dece je poginulo od početka agresije zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu do kraja 2022. godine. Ministarstvo pravde Ukrajine navodi brojku od 437 potvrđenih slučajeva. Međunarodne nevladine organizacije na terenu navode veće brojeve. “Save the Children” navodi da je pređena “crna granica” od hiljadu dece poginule u ratu u Ukrajini! Još najmanje 735 dece je teško povređeno, a u pitanju su uglavnom povrede ekstremiteta, očiju i glave.

Što se tiče političkih zbivanja u Ukrajini, zabrani političkih partija, progonu i mučenju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika... mislim da je to logična posledica agresije Putinovog režima i ratnog stanja, koje traje evo već skoro 11 meseci.

Ne zaboravimo da veliku cenu agresije tog zločinačkog režima ne plaća samo napadnuti ukrajinski narod, već i ruski narod, čiju omladinu Putin nemilosrdno žrtvuje u jednom unapred izgubljenom i nepotrebnom ratu!
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:45 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz
Nego ode im i onaj Surovkin, Jebač 6.0, ako sam dobro prebrojao, kog su ponosno zvali Sirijski kasapin. Nešto se ni on nije najbolje pokazao u slamanju ukrajinskog otpora, osim što je došao na genijalnu ideju da se gađaju elektrane i trafostanice pred zimu.


Nigde, ostaje u igri. A ti razmisli kako NATO prolazi u ovom proxy ratu u koji je uložio preko ruskog vojnog budžeta, kompletan intelidžens i planiranje operacija.
Naravno, da ne zaboravimo specijaliste za razna oruđa i oružja, kao i vojnike pod firmom dobrovoljaca.

Jesu letos imali nekih pomaka, ali je to stalo, a sada je Rusija ponovo u inicijativi.

Ono, Amerika će prodati mnogo oružja EU glupanima koji već otvoreno priznaju da su svoje zalihe istrošili kroz "pomoć" Ukrajini. Ali, ko ih jebe, neka plaćaju kad su glupi i kad ih Ameri i Britanci jebu ko sanske koze...

Upamti, biće ovo dug rat. Dug i skup za sve, pa i za Rusiju.

Ali će najveću cenu platiti Ukrajina, a potom Evropa.

I svet više neće biti isti.


Ukrajinski narod ima u ovom suludom ratu nešto što nijedan ruski vojnik nema: visok moral i jaku odlučnost da se odbrani od agresije zločinačkog Putinovog režima.

Kada se to sjedini sa najmodernijim naoružanjem, koje stalno pristiže, nije teško pogoditi epilog. Rat može da traje i narednih 5 godina, ali se pobednik dobro zna!
shmoo shmoo 23:46 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

srdjan.pajic

Nego ode im i onaj Surovkin,



Није никуда отишао.

Кажу да је сада Суровикин на положају заменика овог новоименованог Герасимова.

Претпоостављам да вероватно више нема потребе да се пеглају украјинске електране и трафостанице јер их је већина сјебана толико да енергетски систем Украјине скоро да више и не постоји. (А данас у Кијеву, на пример, температура била -6 и није се пела изнад -1)

И онда претпостављам да је сада дошао тренутак за неку другу врсту ратовања.


The Gerasimov Doctrine... calls for a 4:1 ratio of non-military to military action. Gerasimov emphasizes "the importance of controlling the information space and the real-time coordination of all aspects of a campaign, in addition to the use of targeted strikes deep in enemy territory and the destruction of critical civilian as well as military infrastructure." Also he proposes to cloak regular military units in "the disguise of peacekeeper or crisis-management forces. (ЛИНК)



И такође само претпостављам да Суровикин остаје ту у близини, у штабу Герасимова као његов заменик за случај да је опет потребно да се пегла.

Ово све ја онако лаички, несам школовала за те ратне игре.

gvozden1 gvozden1 23:54 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ministarstvo pravde Ukrajine navodi

Ovo kao argument iole razuman čovek ne navodi.
Ali Filip ne samo da navodi, nego i veruje.

Šta li ti nećeš progutati?

Što se tiče političkih zbivanja u Ukrajini, zabrani političkih partija, progonu i mučenju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika... mislim da je to logična posledica agresije Putinovog režima i ratnog stanja, koje traje evo već skoro 11 meseci.


I posle se čudiš što ne možeš da zaradiš za lebac od novinarstva.

Novinar koji ne zna da je svega toga bilo i pre početka rata.
gvozden1 gvozden1 23:56 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ukrajinski narod ima u ovom suludom ratu nešto što nijedan ruski vojnik nema: visok moral i jaku odlučnost

Ima, pa puna Evropa dezertera.
Pola od toga otišlo u Rusiju.
predatortz predatortz 23:57 12.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

agresije zločinačkog Putinovog režima


Čoveče, ti si kao neki novinar.

Prestani da pišeš floskule, zvuče glupavo.

Nisi na skupu koji su organizovali partizanski komesari, niti je ovo '44. godina.



Filip Mladenović Filip Mladenović 00:05 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
Ukrajinski narod ima u ovom suludom ratu nešto što nijedan ruski vojnik nema: visok moral i jaku odlučnost

Ima, pa puna Evropa dezertera.
Pola od toga otišlo u Rusiju.


A koliko je mladih ljudi pobeglo iz Rusije, jer neće da ratuju kako bi Putin i njegovi tajkuni imali još veće jahte i deblje novčanike!?

Pa taj zločinački režim ne ratuje samo protiv ukrajinskog naroda, već i protiv sopstvenog, ruskog naroda: ubija i zatvara političke protivnike, istinoljubive novinare, hapsi masovno antiratne demonstrante, prisilno mobiliše topovsko meso širom Rusije!


gvozden1 gvozden1 00:11 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A koliko je mladih ljudi pobeglo iz Rusije

Manje nego iz Ukrajine.
A Rusija triput veća.

Ako ti i metematika nešto znači.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:34 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
A koliko je mladih ljudi pobeglo iz Rusije

Manje nego iz Ukrajine.
A Rusija triput veća.

Ako ti i metematika nešto znači.


Agresija zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu nije pitanje matematike, već pitanje nemoralnosti i korumpiranosti jednog poretka, kome ljudski život ne predstavlja NIŠTA.

Pročitajte knjigu "Putinova Rusija", autorka Ana Politkovska.




freehand freehand 08:35 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Prema podacima UN, najmanje 408 dece je poginulo od početka agresije zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu do kraja 2022. godine. Ministarstvo pravde Ukrajine navodi brojku od 437 potvrđenih slučajeva. Međunarodne nevladine organizacije na terenu navode veće brojeve. “Save the Children” navodi da je pređena “crna granica” od hiljadu dece poginule u ratu u Ukrajini! Još najmanje 735 dece je teško povređeno, a u pitanju su uglavnom povrede ekstremiteta, očiju i glave.

Jesi li proverio - da li su ovde pobrojana i deca iz Donjecka, sahranjena u Aleji anđela? Ako jesu - čija su ota deca žrtve, ako nisu - zašto nisu, filipe?

Što se tiče političkih zbivanja u Ukrajini, zabrani političkih partija, progonu i mučenju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika... mislim da je to logična posledica agresije Putinovog režima i ratnog stanja, koje traje evo već skoro 11 meseci.

Ako dobro razumem ti ovde nalaziš opravdanja za čist fašizam, sadržan u političkim progonima i zabranama i ukidanju svih sloboda na teritoriji jedne države, koristeći argumente preuzete od Gebelsa i Pinočea?

P.S.

Ovo je do 2017.


freehand freehand 08:42 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

srdjan.pajic
gedza.73
progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika,

Pre nedelju, dve ruskog tajkuna zgazila lada. Nije ispao kroz prozor. Inače je ta promaja baš postala smrtonosna boles' u Rusiji. Čim se malo jače otvore vrate neki Rus koji nije po volji ispadne kroz prozor. Ili slomi vrat na stepenicama. Ili se otruje pečurkama ili ga ubiju jer nije hteo da jede otrovne pečurke (kao u onom bugarskom vicu na divne sovjetsko-ruske dane).

Mada se dešavalo i da kamion pregazi Ruse (mislim da su u pitanju funkcioneri DNR-a koji su rekli nešto protiv 'specnazi operacije') a da ga ne pronađu. Sad dal' su naši imali dobre odnose sa KGB-om ili obrnuto ali Fap sa peskom je ozbiljan tradicionalni argument u diskusiji sa neistomišljenicima.




Nego ode im i onaj Surovkin, Jebač 6.0, ako sam dobro prebrojao, kog su ponosno zvali Sirijski kasapin. Nešto se ni on nije najbolje pokazao u slamanju ukrajinskog otpora, osim što je došao na genijalnu ideju da se gađaju elektrane i trafostanice pred zimu.





Surovikin je hijerarhijski napredovao na mesto pomoćnika ministra odbrane, a na mestu glavnokomandujućeg vojne operacije u Ukrajini zamenio ga je Valerij Gerasimov, sam ministar odbrane. Po tumačenjima koja sam čitao to je učinjeno jer se ta operacija diže za još jedan stepen više, kvantitativno i kvalitativno a obrazloženje je da je logično da u toj novoj strukturi Gerasimov preuzme ikomandu i odgovornost.
Inače, Gerasimov je, uz Šojguai Putina jedan iz plejade ruskih rukovodilacakoji su od februara prošle godine smenjivani po pet, teško obolevali po sedam a ubijani najmanje po deset godina u zapadnim mejnstrim medijima.
Kažu da ga Zalužni smatra genijem.
softelectronics_e softelectronics_e 09:19 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

predatortz

A oni koji slepo slede i podržavaju režime, kao što su Zlobin ili Putinov, najgori su izrodi vlastitih naroda!


Zašto je Titov diktatorski režim, u kom du ljudi ubijani, robijali po zatvorima i logorima zbog reči, u kom su bile zabranjene građanske, političke i ekonomske slobode, bolji od ovih režima?

Kako režim u kojem te pojede noć ili završiš na Golom otoku može veličati bilo koji patriota ili čovek slobodarskih shvatanja?

Takav režim mogu veličati:

- psihopate
- ekstremni komunisti
- oni koji su od njega imali koristi

Dakle, kako god, loši ljudi.

I izdajnici slobode, naroda i demokratije.

Ili kako bi se to tačnije reklo - govna.
softelectronics_e softelectronics_e 09:21 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand

Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!
Neverovatno!
Užas!

Ček sad, moron, a kako su Pupin i Tesla stigli u Ameriku? Bežali od komunizma? Svi oni makedonci, Kinezi i Japanci u devetnaestom veku?
Kako su svi oni Nemci, Englezi, Francuzi i Irci pre njih stigli u Ameriku, da se utrkuju u genocidu nad prastanovništvom i u međusobnom masakriranju?
Mislim, sem što si glup ko kurac ima li tu bar neke sramote ili si isti ko oni Koštuničini bolidi poput Šormaza i Bakareca koji ne znaju za sramotu?

Aj ne seri!
softelectronics_e softelectronics_e 09:28 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!

Još kulovski pokušavaju da sve te ljude koji su bežali iz diktature opišu kao emigrante u potrazi za novcem. Simićevu majku, njega i njegovog brata su nabili komunisti u zatvor. Pokojnog Vlastu Velisavljevića iz istog razloga... izjavio je kako više nije mogao da gleda egzekucije ljudi, da su ljudi 'jurili jedni druge, ubijali se' i da je rešio da pobegne sa drugovima. Komunisti su ga uhapsili i strpali u logor na beogradsku Adu.

Još će da školski sud u Beogradu kad su podobni gimnazijalci prebijale nepodobne drugove u 'toplom zecu' proglase za dečiji nestašluk a ne kao komunističku politiku.

Pa su neki ljuti što je Simić uporedio Hitlera i Staljina pa još u negativnom kontekstu stavio sletove, mitingovanje, indoktrinaciju dece Titom, Staljinom i Lenjinom.

Ali neki istaknuti blogeri tvrde da je na sletu bilo kul i do jaja.
Budalčine!
softelectronics_e softelectronics_e 09:32 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika,

Pre nedelju, dve ruskog tajkuna zgazila lada. Nije ispao kroz prozor. Inače je ta promaja baš postala smrtonosna boles' u Rusiji. Čim se malo jače otvore vrate neki Rus koji nije po volji ispadne kroz prozor. Ili slomi vrat na stepenicama. Ili se otruje pečurkama ili ga ubiju jer nije hteo da jede otrovne pečurke (kao u onom bugarskom vicu na divne sovjetsko-ruske dane).

Mada se dešavalo i da kamion pregazi Ruse (mislim da su u pitanju funkcioneri DNR-a koji su rekli nešto protiv 'specnazi operacije') a da ga ne pronađu. Sad dal' su naši imali dobre odnose sa KGB-om ili obrnuto ali Fap sa peskom je ozbiljan tradicionalni argument u diskusiji sa neistomišljenicima.



Nije to ništa specifično za Ruse.
Posebno kada su ratna vremena.
Tako rade, manje ili više, sve vlasti kada je vojni režim.
Nema tu govora o demokratiji.
To isto rade i Ameri.
I tamo je bežanija pri svakom ratu.
Naravno, sada braća Ameri rat vode najviše 'onlajn' i 'remotely', tako da i bežanije ima manje.
Ono što jeste bitno, i po čemu treba da se vodi razlučivanje, je ponašanje vlasti u miru.
softelectronics_e softelectronics_e 09:38 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Filip Mladenović
freehand
U Rusiji ne, ali zato Putinov zločinački režim na teritoriji Ukrajine ubija, uništava, poravnava, zakopava u masovne grobnice... sve što je ukrajinsko, od beba, dece i žena, do staraca!
Da ne pominjem ukrajinske kulturne ustanove, spomenike, istorijsko nasledje...

Bulazniš, Filipe. Imaš li relevantne podatke o stradanju civila u Ukrajini, kao prvo?I zašto se oni ne zovu "kolateralna šteta"?
I šta misliš o zabrani političkih partija i svih medija van kontrole vlade, progonu mučenju i ubijanju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika i kulture i pozivima na uništavanje svega što je rusko u Ukraijini?


Setite se sudbine folksdojčera iz Vojvodine ili sudbine Italijana iz Istre nakon II svetskog rata.

Pa nije Ukrajina napala Rusiju, već obratno!

Pa ne ruše se gradovi unutar Ruske Federacije, već ukrajinski gradovi!

Nije mi jasna ta opsesija granicama.
Kod svih komunjara su jedino granice važne.
A 'bore' se za svet bez granica.
Jebeš granice!
Braća Ameri su to oko 100 puta dokazali, od posle drugog svetskog rata, da granice nisu važne kada rokaju druge - nego da su važne demokratija i ljudska prava.
Kakve veze imaju granice?
Misliš da je samo zbog granica ukrajinskom režimu dozvoljeno da seru Rusima koji tamo žive na glavu?
To su i oni mislili, ali su za takvo mišljenje, i, još više, postupke - dobili kurac po pički.
I proustaše imaju isti stav - da su im jedino od Tite bitne granice.
Kako bi mogli nesmetano da seru po Srbima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:15 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
Prema podacima UN, najmanje 408 dece je poginulo od početka agresije zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu do kraja 2022. godine. Ministarstvo pravde Ukrajine navodi brojku od 437 potvrđenih slučajeva. Međunarodne nevladine organizacije na terenu navode veće brojeve. “Save the Children” navodi da je pređena “crna granica” od hiljadu dece poginule u ratu u Ukrajini! Još najmanje 735 dece je teško povređeno, a u pitanju su uglavnom povrede ekstremiteta, očiju i glave.

Jesi li proverio - da li su ovde pobrojana i deca iz Donjecka, sahranjena u Aleji anđela? Ako jesu - čija su ota deca žrtve, ako nisu - zašto nisu, filipe?

Što se tiče političkih zbivanja u Ukrajini, zabrani političkih partija, progonu i mučenju političkih protivnika, rušenju spomenika, zabrani ruskog jezika... mislim da je to logična posledica agresije Putinovog režima i ratnog stanja, koje traje evo već skoro 11 meseci.

Ako dobro razumem ti ovde nalaziš opravdanja za čist fašizam, sadržan u političkim progonima i zabranama i ukidanju svih sloboda na teritoriji jedne države, koristeći argumente preuzete od Gebelsa i Pinočea?


Taj propagandni, ratno-huškački narativ o nacizmu u državi koja ima legitimno izabranog predsednika - Jevrejina, više ne koristi ni hunta iz Kremlja.
Takodje, ni Putin više ne govori o "specijalnoj vojnoj operaciji", već o ratu u Ukrajini.
gedza.73 gedza.73 11:17 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


srdjan.pajic
Nego ode im i onaj Surovkin, Jebač 6.0, ako sam dobro prebrojao, kog su ponosno zvali Sirijski kasapin. Nešto se ni on nije najbolje pokazao u slamanju ukrajinskog otpora, osim što je došao na genijalnu ideju da se gađaju elektrane i trafostanice pred zimu.

Ovdašnja publika koja prati rijaliti 'Putinova farma 6' je bila oduševljena Surovikinom i prenosila sve ono što su im tabloidi servirali u rubrici 'starleta ulazi spremna u rijaliti, nikome neće da ćuti'.
Jeste da su babe generali i pukovnici u 'Narod pita' tvrdili kako je rat sa Surovikinom maltene gotov u oktobru jer je Surovikin imao vrhunske rezultate u Siriji sa vrlo malo izgubljenih boraca.

Jedino su preskočili da kažu kako se esesovci iz Vagnera tamo nisu računali u statistiku što je bitno uticali na rezultate 'uspeha'.


Imalo je ovde stručnjaka koji su u februaru objašnjavali taktiku da Putin ide prvo sa topovskim mesom a onda sa profesionalcima, da im ne treba mobilizacija pa sa Surovikinim došli do pijanih rezervista kojima spadaju pantalone a naoružavaju ih zarđalim puškama.

Ili kad su onomad tvrdili da tenkovska kolona od 64 km stiže u Kijev, postavlja ukrajinskog Lukašenka na vlast a onda preko Berlina osvaja Pariz i skida svecku vladu satanista koju kontrolišu reptili.

A kad im se sjebala kolona onda im FSB zarotirao argumente da je žrtvovanje kolone bila varka kako bi se osvojio Liman i Herson. Onda na to dodaju da Putinova vojska sporo napreduje jer čuvaju živote svojih vojnika uz tvrdnju da iako su Herson i Liman osvojili žrtvovanjem vojnika u tenkovskoj koloni odatle se 'taktički' povlače jer su dobre volje.

Još kad im Kinezi lupili ćušku ućutali se i sa pominjanjem nukelarnog udara ako im bude ugrožena ruska teriotija. Što je bio razlog referenduma na prostoru koji nije u trenutku održavanja bio pod ruskom kontrolom pa faktički, po ruskim izjavama, Ukrajina sada ratuje u Rusiji a Putinu uprkos pretnjama je jedino ostalo da mobiliše sirotinju sa Kavkaza i tvrdi kako će da upotrebi Pokemon kugle koje niko na svetu nema osim njega.

gedza.73 gedza.73 11:19 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Filipe samo za tebe. Azovci u Ukrajini
gedza.73 gedza.73 11:28 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


softelectronics_e
Nije to ništa specifično za Ruse.

To isto rade i Ameri.

Nisam rekao da ne rade ali da postoje bitne razlike između sistema.
Rusija je partijska oligarhija u kojoj se od opričnika Ivana Groznog došlo do Putinovih opričnika. Probaj u Rusiji da protestvuješ protiv rata u Ukrajini i u SAD na primer protiv rata u Afganistanu. Ili probaj na nekom višem nivou da u Rusiji pričaš protiv Putina i u SAD protiv Trampoa ila Bajdena. Poredim u najgrubljim crtama a onda možemo da spustimo na niži nivo običnog radnika u fabrici i kvalitet njegovog života.

Koliko novinara ima na Zapadu koji iznose kritički stav o ratu u Ukrajini i odnosu prema Rusiji a koliko njihovih kolega u Rusiji koji imaju kritički stav o politici ruskog rukovodstva? Severnu Koreju tek da ne pominjem.
I nije to toliko bitno već otkud to da su Srbi oduševljeni Putinovom Rusijom, Lukašenkovom Belorusijom, Kinom druga Sija i Kim Džongovom Korejom.
softelectronics_e softelectronics_e 11:30 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73

softelectronics_e
Nije to ništa specifično za Ruse.

To isto rade i Ameri.

Nisam rekao da ne rade ali da postoje bitne razlike između sistema.
Rusija je partijska oligarhija u kojoj se od opričnika Ivana Groznog došlo do Putinovih opričnika. Probaj u Rusiji da protestvuješ protiv rata u Ukrajini i u SAD na primer protiv rata u Afganistanu. Ili probaj na nekom višem nivou da u Rusiji pričaš protiv Putina i u SAD protiv Trampoa ila Bajdena. Poredim u najgrubljim crtama a onda možemo da spustimo na niži nivo običnog radnika u fabrici i kvalitet njegovog života.

Koliko novinara ima na Zapadu koji iznose kritički stav o ratu u Ukrajini i odnosu prema Rusiji a koliko njihovih kolega u Rusiji koji imaju kritički stav o politici ruskog rukovodstva? Severnu Koreju tek da ne pominjem.
I nije to toliko bitno već otkud to da su Srbi oduševljeni Putinovom Rusijom, Lukašenkovom Belorusijom, Kinom druga Sija i Kim Džongovom Korejom.

Ne znam.
Nije mi jasno ni što se oduševljavaju Ukrajinom?
Ni, uostalom, bilo čime.
gedza.73 gedza.73 11:40 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

softelectronics_e
To su i oni mislili, ali su za takvo mišljenje, i, još više, postupke - dobili kurac po pički.

Po mom skromnom laičkom sudu ovo nema veze ni sa pravima Rusa ni sa pravima Ukrajinaca.
Rusija je napala Japan i dobila preko pičke. Nije se raspala odmah sutradan nego su ti problemi bujali i završili se (ili počeli) Oktobarskom revolucijom.
Rusija je napala Finsku, dobila preko pičke i posredno izgubila potencijal da bolje postavi odbranu od napada nacističke Nemačke.
Rusija je napala Afganistan, dobila preko pičke i nakon nekih desetak godina se srušila sama od sebe tako što su se bivše SSSR republike odvojile od Moskve.

Rusija i da pobedi u ovom ratu (a neće onako kako je ona zamislila jer nema teorijske šanse da stigne u Kijev i postavi svoju vladu) tako što će da uzme neke teritorije dugoročno je izgubila jer bez drugog dela Ukrajine (koji joj od ovog rata postaje smrtni neprijatelj) Rusija više nema pristup Evropi.
Najbolji kupac energenata Evropa (koja je takođe kratkoročno gubitnik) je našla i pronalazi druge snabdevače, bivše SSSR republike bogate neregentima traže svoj put mimo tutorstva Moskve (čak pokazuju prkos tako što muštraju Putina što je pre bilo nezamislivo), Kina ulazi u azijski deo SSSR-a, unutrašnji problemi Rusije zbog Putinovih odluka će da narastaju i pitanje dal' će biti neka Oktobarska, smena ka demokratiji ili odlazak u još goru autokratiju.
Uprkos Putinovim željama da bude Doli ovca koja kombinuje Petra Velikog i Staljina Rusija će biti redukovana na regionalnu silu sa nuklearnim potencijalom. Nešto poput Koreje.

Na stranu što je potpuno izolovana od tehnologija a svet ne ide u nazad, nego ka napred.

Još samo jedna baba Vanga prognoza. S tim što u odnosu na one rusoma'nite prognoze koje se plasiraju a ni jedna do sada se nije pokazala kao tačna meni ova moja deluje bar malo logično.

Plus što sam mišljenja kako ne treba dozvoliti Švabama i Rujama da vode svet.
gedza.73 gedza.73 11:50 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

softelectronics_e
Nije mi jasno ni što se oduševljavaju Ukrajinom?

Ne oduševljam se Ukrajinom. Ovako mali i sebičan kakav jesam draže bi mi bilo da je I svetski rat počeo krizom u Maroku a ne atentatom u Sarajevu. A da je počeo u Maroku opet bi mi bilo draže da pratim iz daljeni nego da sam na frontu. Jer bi onda ŠBB KBB Srbija imala više stanovnika, ne bi bila srušena, spaljena i opljačkana, ne bi ruski komunisti u Srbiji uradili ono što su uradili, više ljudi bi ostalo ovde pa bi onda DUšan SImić bio u čitankama a ne neki Zogović ili Marko Ristić, pa ne bi imali ubicu za predsednika republike Srbije osamdesetih, ne bi imali Miloševića koji bi bio dobar banakrski službenik umesto najgori srpski političar, Šešeljko bi bio slovoslagač a Slobodan Jovanović intelektualac na koga bi se omladina ugledala, Pekić ugledan član Demokratske stranke sedamdesetih umesto Ljubiše Ristića iz JUL-a.

jbg. Ima do usuda, ima do toga gde se nalazimo ali po stavovima u vezi ovog rata ima mnogo toga što je samo do nas.

al' dobro. Kažu da je prosek srpskog gastarbajtera (koji to više nije nego je to čovek koji se asimilovao u novu domovinu) negde oko 35 godina a da je naš starosni prosek 43 godine.
softelectronics_e softelectronics_e 11:57 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
softelectronics_e
To su i oni mislili, ali su za takvo mišljenje, i, još više, postupke - dobili kurac po pički.

Po mom skromnom laičkom sudu ovo nema veze ni sa pravima Rusa ni sa pravima Ukrajinaca.
Rusija je napala Japan i dobila preko pičke. Nije se raspala odmah sutradan nego su ti problemi bujali i završili se (ili počeli) Oktobarskom revolucijom.
Rusija je napala Finsku, dobila preko pičke i posredno izgubila potencijal da bolje postavi odbranu od napada nacističke Nemačke.
Rusija je napala Afganistan, dobila preko pičke i nakon nekih desetak godina se srušila sama od sebe tako što su se bivše SSSR republike odvojile od Moskve.

Rusija i da pobedi u ovom ratu (a neće onako kako je ona zamislila jer nema teorijske šanse da stigne u Kijev i postavi svoju vladu) tako što će da uzme neke teritorije dugoročno je izgubila jer bez drugog dela Ukrajine (koji joj od ovog rata postaje smrtni neprijatelj) Rusija više nema pristu Evropi.
Najbolji kupac energenata Evropa (koja je takođe kratkoročno gubitnik) je našla i pronalazi druge snabdevače, bivše SSSR republike bogate neregentima traže svoj put mimo tutorstva Moskve (čak pokazuju prkos tako što muštraju Putina što je pre bilo nezamislivo), Kina ulazi u azijski deo SSSR-a, unutrašnji problemi Rusije zbog Putinovih odluka će da narastaju i pitanje dal' će biti neka Oktobarska, smena ka demokratiji ili odlazak u još goru autokratiju.
Uprkos Putinovim željama da bude Doli ovca koja kombinuje Petra Velikog i Staljina Rusija će biti redukovana na regionalnu silu sa nuklearnim potencijalom. Nešto poput Koreje.

Na stranu što je potpuno izolovana od tehnologija a svet ne ide u nazad, nego u napred.

Još samo jedna baba Vanga prognoza. S tim što u odnosu na one rusoma'nite prognoze koje se plasiraju a ni jedna do sada se nije pokazala kao tačna meni ova moja deluje bar malo logično.

Plus što sam mišljenja kako ne treba dozvoliti Švabama i Rujama da vode svet.

Nezgodno je u bilo čemu, istoriji pogotovo, koristiti reč 'nikad'.
Uostalom, kada su Rusi bili ozbiljno napadani, Rusi su ozbiljno i uzvratili.
Ili i ti misliš da su Hitlera pobedili Francuzi, Englezi i USA?
Kako god da bude, Rusi su isuviše veliki da bi njihovi interesi bili ranga Severne Koreje ili pomenute Finske ili npr. Belgije.
Sila je to.
I imaju silu da svoje interese zaštite.
Uostalom, treba učiti od najboljih.
Braća Ameri su delovanje sile usavršili.
Istina, kod Amera nema cile mile.
Ni pola miliona dece, tih malih zločestih kolateralaca nije puno pobiti, ako im stoje na putu.
Jebote!
I onda neko zamera Rusima.
Nešto.
gedza.73 gedza.73 13:56 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nezgodno je u bilo čemu, istoriji pogotovo, koristiti reč 'nikad'.

U pravu si.
Uostalom, kada su Rusi bili ozbiljno napadani, Rusi su ozbiljno i uzvratili.

Neće niko 'ozbiljno' da napadne nego će da im ubaci Trojanskog konja.
Kako god da bude, Rusi su isuviše veliki da bi njihovi interesi bili ranga Severne Koreje ili pomenute Finske ili npr. Belgije.

To se najbolje vidi nakon ruske agresije. 141 država sveta je osudila agresiju, čak i uzdržani Kinezi i Indijci su im u oblande zavijeno rekli kako su uprskali sa ratom.

Istina, kod Amera nema cile mile.
Ni pola miliona dece, tih malih zločestih kolateralaca nije puno pobiti, ako im stoje na putu.
Jebote!

Da. Jenkiji su gadni što se tiče ratova od druge polovine XX veka. Nema gde se nisu umešali i izazavali krvoproliće. Bilo da postavljaju diktatore, bilo da ih svrgavaju.
I onda neko zamera Rusima.
Nešto.

Nisu ni Rusi cvećke. Koliko su oni tek svoje dece pobili što u čistkama što u gulazima. A i po komšiluku su šenlučili sa ubijanjem dece i genocidima kako kao caristička tako kao i komunistička Rusija.
I imaju silu da svoje interese zaštite.

Nemaju. Iako se na prvu čini da su ovi plaćenici iz ruskih NVO u pravu. Doduše naš bivši ministar tvrdi da su izvanplanetarne sile na strani Putina i da on pobeđuje. Ali bukvalno tim rečima na državnoj televiziji.

kad vidim ove polupismene JNA generale iz nekih popizdina kojima nisu smeli ni ovce na čuvanje da daju pa ih poslali u vojne škole i setim se Sonje Biserko, NAtaše Kandić, Jelene Milić pitam se šta smo mi Bogu zgrešili.


softelectronics_e softelectronics_e 14:04 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Nezgodno je u bilo čemu, istoriji pogotovo, koristiti reč 'nikad'.

U pravu si.
Uostalom, kada su Rusi bili ozbiljno napadani, Rusi su ozbiljno i uzvratili.

Neće niko 'ozbiljno' da napadne nego će da im ubaci Trojanskog konja.
Kako god da bude, Rusi su isuviše veliki da bi njihovi interesi bili ranga Severne Koreje ili pomenute Finske ili npr. Belgije.

To se najbolje vidi nakon ruske agresije. 141 država sveta je osudila agresiju, čak i uzdržani Kinezi i Indijci su im u oblande zavijeno rekli kako su uprskali sa ratom.

Istina, kod Amera nema cile mile.
Ni pola miliona dece, tih malih zločestih kolateralaca nije puno pobiti, ako im stoje na putu.
Jebote!

Da. Jenkiji su gadni što se tiče ratova od druge polovine XX veka. Nema gde se nisu umešali i izazavali krvoproliće. Bilo da postavljaju diktatore, bilo da ih svrgavaju.
I onda neko zamera Rusima.
Nešto.

Nisu ni Rusi cvećke. Koliko su oni tek svoje dece pobili što u čistkama što u gulazima. A i po komšiluku su šenlučili sa ubijanjem dece i genocidima kako kao caristička tako kao i komunistička Rusija.
I imaju silu da svoje interese zaštite.

Nemaju. Iako se na prvu čini da su ovi plaćenici iz ruskih NVO u pravu. Doduše naš bivši ministar tvrdi da su izvanplanetarne sile na strani Putina i da on pobeđuje. Ali bukvalno tim rečima na državnoj televiziji.

kad vidim ove polupismene JNA generale iz nekih popizdina kojima nisu smeli ni ovce na čuvanje da daju pa ih poslali u vojne škole i setim se Sonje Biserko, NAtaše Kandić, Jelene Milić pitam se šta smo mi Bogu zgrešili.



Ma normalno!
Ništa tu nije, previše, sporno.
Osim ovoga
To se najbolje vidi nakon ruske agresije. 141 država sveta je osudila agresiju, čak i uzdržani Kinezi i Indijci su im u oblande zavijeno rekli kako su uprskali sa ratom.

Jer to ne bi trebalo da se posmatra tako.
Ti brojevi su potpuno nebitni.
Jer iza tih brojeva stoji USA, odnosno, ispred tih brojeva.
Nije valjda da je glas Srbije jednako vredan kao glas USA.
Tako da su ti svi brojevi pičkin dim.
Njihov zadatak je da glasnije dreče od gospodara.
Na toj skali, i pri ovakvim tektonskim događanjima, bitno je samo šta kaže Amer, Kinez i Rus.
I niko više.

pecaros pecaros 15:15 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Jer bi onda ŠBB KBB Srbija imala više stanovnika, ne bi bila srušena, spaljena i opljačkana, ne bi ruski komunisti u Srbiji uradili ono što su uradili, više ljudi bi ostalo ovde pa bi onda DUšan SImić bio u čitankama a ne neki Zogović ili Marko Ristić, pa ne bi imali ubicu za predsednika republike Srbije osamdesetih, ne bi imali Miloševića koji bi bio dobar banakrski službenik umesto najgori srpski političar, Šešeljko bi bio slovoslagač a Slobodan Jovanović intelektualac na koga bi se omladina ugledala, Pekić ugledan član Demokratske stranke sedamdesetih umesto Ljubiše Ristića iz JUL-a.


A kud se u ovoj tvojoj bajkovitoj projekciji dedoše radikali? Zar nije upravo radikalizam obeležio čitavu predratnu epohu? S tim u vezi - kolika bi, teritorijalno, bila velika ta tvoja Srbija, i ko bi, u tvojoj viziji, ratovao za teritorije - Pekić sa svojim demokratama? Ili bi radikali iz te tvoje bajke bili nekakvi drugačiji, lepši i bolji nego ovi koje imamo? Pa bi svi "problematični" okolni narodi bili oduševljeni takvom vlašću, a ratova ne bi ni bilo?.

Inače, naravno da bi Milošević opet bio (ne)uspešni političar - bio bi tamo gde je vlast, uz svog najdražeg opozicionara gde bi, zajedničkim snagama, opet napravili neko sranje. Vreme je da razumeš da takve ljude ne vodi ideologija. U tom scenariju posle čuvene rečenice "niko ne sme da vas bije" ti bi oduševljeno nosio bedž sa likom radikala Miloševića, pa sada ne bi morao da se stidiš što si uspaljeno krenuo za jednim komunistom.

freehand freehand 15:35 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Taj propagandni, ratno-huškački narativ o nacizmu u državi koja ima legitimno izabranog predsednika - Jevrejina, više ne koristi ni hunta iz Kremlja.

Kapoi u nacističkim logorima bili su Jevreji. Predsednik opštine u varšavskom getu bio je Jevrejin. Arijel šaron, teški ratni zločinac, general i predsednik izraelske vlade bio je Jevrejin. I?
Pošto već pretenduješ da se predstavljaš kao novinar i intelektualac odgovori na jednostavno pitanje: da li su u navedenim civilnim žrtvama ukrajinskog rata ubrojani i civili iz Donbasa i deca iz Aleje anđela?
I dali je za ovo tvoje bulažnjenje gore ako jesu ili ako nisu?

Takodje, ni Putin više ne govori o "specijalnoj vojnoj operaciji", već o ratu u Ukrajini.

Imaš li neki link prema bilo kojoj Putinovoj izjavi u kojoj se tako nešto čuje ili da zaključim da si počeo i besramno da lažeš kao što si do sada besramno spinovao?

Inače, i Janukovič je bio apsolutno legalno izabrani predsednik Ukrajine.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Surovikin je hijerarhijski napredovao na mesto pomoćnika ministra odbrane, a na mestu glavnokomandujućeg vojne operacije u Ukrajini zamenio ga je Valerij Gerasimov, sam ministar odbrane.



Baš čudan smer napredovanja sa glavnokomandujućeg u zamenika glavnokomandujućeg. A pogotovu postavljanje ministra odbrane za komandanta te njihove nazovi specijalne operacije, meni to liči na očajničke poteze, na kraju će Putin morati da se prihvati posla glavnokomandujućeg, ili bar neku od svojih gimnastičarki da delegira za taj posao.

Ono što se priča je da se Surovikin malo previše uskurčio pa krenuo da zaobilazi tu hijerarhiju koju pominješ u pokušaju da komunicira sa oligarsima vlasnicima velesile, da bi sebi osigurao kakvu takvu budućnost, što se nije svidelo Šojguu, te je ovaj sproveo tu malu reorganizaciju oko njega, da pokaže gde je Surovikinu mesto i da ovaj malo skupi krilca, da ne bi i on leteo niz stepenište u nekom trenutku. To kod njih stvarno liči sad na tursku seriju.

Za Gerasimova se sećam da se pričalo da su ga roknuli Ukrajinci, kao što su potamanili gomilu generala koju su se tuda muvali i kurčili se i o kojima više nema da se priča, a Šojgu je zaista misteriozno nestao jedno vreme, pretpostavljam da su ga oligarsi poslali malo na fabrička podešavanja, pošto od tada ne liči više na sebe.

Aj videćemo za to podizanje operacije za jedan stepen, mislim, ovde su to mnogi stručnjaci obećavali, najavljivali neke Jebače koji napokon dolaze da reše stvari, samo što nisu, tu neki dan od srede, ja to više ne stižem ni da pohvatam i dokumentujem.




gedza.73 gedza.73 17:47 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

softelectronics_e
Ti brojevi su potpuno nebitni.
Jer iza tih brojeva stoji USA, odnosno, ispred tih brojeva


Ne bih baš ja rekao da tih sto četrdeset država baš u svemu sluša SAD. Ako bi' tako bilo onda Putinova Rusije je bleda senka imperijalističke i kolonijalne Rusije jer nju niko neće da sluša i stane iza nje osim par diktatura.
Na toj skali, i pri ovakvim tektonskim događanjima, bitno je samo šta kaže Amer, Kinez i Rus.

'Rus' je ovim ratom ojačao američku hegemoniju, podario novi život NATO paktu, od Ukrajine napravio novi Zid, Kinu stavio iznad sebe a Rusiju gurnuo van svih svetskih tokova na put na kome je čeka ili neki novi Nemcov ili Prigožin ili Ambramovič.
Smanjenje sfere uticaja joj ne gine.

Sve ovo nije bitno, bitno je da smo mi ponovo podržali generala Jazova (i isto ćemo da prođemo) i da je najvažniji naš izbor sistema. Da je Srbin bolje zaštićen u SAD, EU, Rusiji, Kini ili Severnoj Koreji. Institucije.

Ujedno da prijavim pored onih što su otišli iz Srbije i jedna devojčica za koju nisam znao. Napustila fakultet i otišla u Francusku a njen brat koji je završio fakultet ide na razgovor ovih dana i odlazi za Nemačku.
gedza.73 gedza.73 17:56 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
S tim u vezi - kolika bi, teritorijalno, bila velika ta tvoja Srbija, i ko bi, u tvojoj viziji, ratovao za teritorije

de si bre Tihi nisam te poznao. jel' ovo sa AFŽ-a ili sa partijskog sastanka u toku radnog vremena dok ste čitali biltene 'Mirko i Slavko u NOB-u'?

Vreme je da razumeš da takve ljude ne vodi ideologija.

Razumeo. To ste vi komunjare napravili takav sistem za sebe pa su takvi isplivali na površinu. Kako beše ono za udbaše? Ako nisi spreman da ubiješ rođake jer su partijski nepodobni, neće te prime. Komunizam u praksi u svom najboljem svetlu.

Partokratija, kult vođe sa idolopoklonstvom, podobnost, uvlakaštvo, cinkarenje, lopovluk... Zato se ti sa nostalgijom sećaš tih vremena i pokušavaš da odbraniš takav sistem.

pecaros pecaros 18:23 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73

Razumeo.




Od dva sajta koji govore o istoj temi, jedan pisan latinicom na celoj strani, birao si onaj drugi, pisan ćirilicom, u tri kratke rečenice. I njih si, formalno, pogrešno razumeo. Pa kako od tebe da čovek očekuje da bilo šta razumeš?

gedza.73
Zato se ti sa nostalgijom sećaš tih vremena i pokušavaš da odbraniš takav sistem.


Takav sistem ste odbranili (a boga mi, još uvek ga branite) vi koji ste krenuli za vođom čim je uskliknuo prvu blentavu parolu koja je prijala vašim ušesima.

Nego, ovo masivno botovanje vas nekolicine postaje baš smorno. Da li neke stvari dobijaju na ubrzanju, samo još nismo svesni toga?
gedza.73 gedza.73 19:31 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Takav sistem ste odbranili (a boga mi, još uvek ga branite) vi koji ste krenuli za vođom čim je uskliknuo prvu blentavu parolu koja je prijala vašim ušesima.

Da bre.
Nego, ovo masivno botovanje vas nekolicine postaje baš smorno.

Misliš kako treba da ostane ona istorija da je kuče skočilo kako bi odbranilo Tita jer je bilo svesno da će Tito dati Pecarošu posao? Ili da je Tito bio demokratski izabran predsednik a SFRJ bogata, uređena država sa institucijama u kojoj su poštovana ljudska prava i slobode?

Inače da te podsetim Slobodan Milošević je isto kao i Tito i kao mnogi drugi komunisti izabran u krugu Partije jer je podoban i poslušan. Sve to ista goveda. Kao i oni koji ih hvale.
freehand freehand 20:03 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Baš čudan smer napredovanja sa glavnokomandujućeg u zamenika glavnokomandujućeg.
I pomoćnika ministra. Al to, kad skapiraš ono "dizanje za jedan stepenik" i kad krene ovo iz Belorusije.

A pogotovu postavljanje ministra odbrane za komandanta te njihove nazovi specijalne operacije, meni to liči na očajničke poteze, na kraju će Putin morati da se prihvati posla glavnokomandujućeg, ili bar neku od svojih gimnastičarki da delegira za taj posao.

Putin je sve vreme glavnokomadjući ukupnih ruskih snaga, al to ne može da razume, pretpostavljam, neko kome državu vodi, kobajagi, osoba koja se pozdravlja sa mrtvima, sapliće i pada po ulici i na stepenicama dok ga jure asistenti i državni službenici da ne zaluta, i priča čudnim naglaskom poput pijaniz vulkanizera sa ustima punim pucfala subotom uveče.


Ono što se priča je da se Surovikin malo previše uskurčio pa krenuo da zaobilazi tu hijerarhiju koju pominješ u pokušaju da komunicira sa oligarsima vlasnicima velesile, da bi sebi osigurao kakvu takvu budućnost, što se nije svidelo Šojguu, te je ovaj sproveo tu malu reorganizaciju oko njega, da pokaže gde je Surovikinu mesto i da ovaj malo skupi krilca, da ne bi i on leteo niz stepenište u nekom trenutku. To kod njih stvarno liči sad na tursku seriju.

Gde se to priča? I kad poiminješ tursku seriju - kako ti izgleda kad pijana baba koja vodi kongres ode na Tajvan da napravi svetsko sranje, pa se vrati, pa joj muža napadne dečko sa kojim se zajedno drogirao, a posle u kongresu njenog naslednika izaberu iz 205. puta?

Za Gerasimova se sećam da se pričalo da su ga roknuli Ukrajinci, kao što su potamanili gomilu generala koju su se tuda muvali i kurčili se i o kojima više nema da se priča, a Šojgu je zaista misteriozno nestao jedno vreme, pretpostavljam da su ga oligarsi poslali malo na fabrička podešavanja, pošto od tada ne liči više na sebe.

Pretpostavljam da se to priča na mestima istim na kojima se pričalo i ono pogrešno, i Šojgu je nestao pa se povratio. Čudno je kako se kod tih tvojih izvora stalno isto nešto priča al niko ne mari za ono što je lagao juče.

Aj videćemo za to podizanje operacije za jedan stepen, mislim, ovde su to mnogi stručnjaci obećavali, najavljivali neke Jebače koji napokon dolaze da reše stvari, samo što nisu, tu neki dan od srede, ja to više ne stižem ni da pohvatam i dokumentujem.

Ne moraš ti ništa da dokumentuješ, evo sad i ti tvoji izvori prenose. Pogledaj malo situaciju u belorusiji i oko Kijeva.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:46 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Putin je sve vreme glavnokomadjući ukupnih ruskih snaga, al to ne može da razume, pretpostavljam, neko kome državu vodi, kobajagi, osoba koja se pozdravlja sa mrtvima, sapliće i pada po ulici i na stepenicama dok ga jure asistenti i državni službenici da ne zaluta, i priča čudnim naglaskom poput pijaniz vulkanizera sa ustima punim pucfala subotom uveče.


Opet si nešto ljut i ne pratiš o kome i o čemu ovde pričamo.
freehand freehand 20:50 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

srdjan.pajic
Putin je sve vreme glavnokomadjući ukupnih ruskih snaga, al to ne može da razume, pretpostavljam, neko kome državu vodi, kobajagi, osoba koja se pozdravlja sa mrtvima, sapliće i pada po ulici i na stepenicama dok ga jure asistenti i državni službenici da ne zaluta, i priča čudnim naglaskom poput pijaniz vulkanizera sa ustima punim pucfala subotom uveče.


Opet si nešto ljut.

Nisam, Šabane, keve mi.
Nije valjda da ti se ne dopada kako sam ti opisao predsednika, a koristio sam najblaže moguće reči načine da ga opišem, i njega i državu koju on, takav, može da vodi.
Al da se ne zezamo - pitanje je tu nešto drugo: ko, zaista, vodi SAD? I kakva je to država u kojoj zombija drže na bini dok uništavaju svet?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana