Filozofija| Sport| Zabava

FANTASTIČNA PETORKA

docsumann RSS / 04.02.2023. u 13:16

zagrijavanje za  Super Bowl... 

yKT09Y2.png

Lejn Džonson, Isak Seumalo, Džejson Kelsi, London Dikerson, Džordan Mailata 

 

Ne znam koliko je moj navijački slučaj atipičan, al mene ka NFL-u nije privukla plejmejkerska magija legendarnih kvoterbekova, niti superherojski prodori raningbekova.
Tokom te famozne (inficirajućo-inicirajuće) nfl utakmice, koju sam u zimu 2008. neplanirano odgledao u jednom hercegnovskom kafiću, u kojem smo žicali bogu dane, mene je skroz opčinila odbrana u žuto-crnim dresovima. Djelovali su mi tako epski silno, žestoko, neprobojno...
Bila je to, ispostaviće se, legendarna odbrana Pitsburg Stilersa, sa Troj Polamaluom, Džejms Herisonom, Trejsi Hemptonom (nouz tekl ;) ), Vudlijem, Klarkom... koja me je te večeri načinila navijačem ekipe iz grada čelika i iste sezone mi donjela prvu navijačku titulu.

I godinama nakon toga u nfl-u su me privlačile ekipe sa dominantnom, fizičkom odbranom, a pas rašeri su mi postali najinteresantniji igrači za gledanje.
No, malo-po malo, posmatrajući sve te silne duele na liniji skrimidža moja pažnja se sve više okretala krupnim momcima sa druge strane fronta.
Počeo sam da uviđam koliko je ofanzivna linija esencijalna u američkom fudbalu.
Ona praktično diktira sve - I napad kroz vazduh i napad trčanjem, štiti kvoterbeka i kontroliše sat*!
No o svemu tome nešto više par redova niže...Da prije toga predstavim članove ovog masivnog kvinteta.

bkAZJar.png 


Ofanzivna linija (pozicije u žutom)  sastoji se od Centra, dva Garda (lijevog i desnog) i dva Tekla (takođe, lijevog i desnog), i to bi bilo tvrdo jezgro ofanzivne linije. Njoj se, na bokovima, mogu opcionalno pridodati jedan ili dva tajtenda.
Danas je generalna tendencija da tajtendi sve manje učestvuju u blokovima, više se okrećući ulozi (slot) hvatača. Opet, ekipe koje su stavile veći akcenat na trčanje, ne samo da koriste tajtende kao blokere, već to zahtjevaju i od vajd risivera. Najbolji primjer za to su upravo Iglsi.

Centar započinje svaki napad dodavanjem lopte kroz svoje noge ka kvoterbeku koji stoji iza njega (tzv. snep). Centar bi mogao da doda loptu i drugačije, recimo da se okrene i uruči loptu qb-u licem u lice, što je svakako  pouzdanije dodavanje. Međutim to bi bilo pogubno i po njega i po kvoterbeka. Dodavanje kroz noge omogućuje centru da što prije oslobodi ruke, uspravi se  i dospje u poziciju za blok. Već u sledećem dijeliću sekunde uletiće u žestok kontak sa protivničkim linijašem.

Iako snažne građe, centri su obično nešto lakši od ostalih linijaša. Prevelika težina bi ih ometala u izvođenju snepa I opstruirala im agilnost koja je za centra bitna koliko I snaga. Ovo je naročito važno kod napada trčanjem.
Zajedno sa centrom, gardovi primaju najveći pritisak protivničke odbrane. Štobisereklo - Lomče u loče. Među gardovim treba tražiti najsnažnije momke u nfl-u. Težine koji oni dižu na treninzima  bliske su onim s kojim treniraju strongmeni. Kako je čuveni wide receiver Endi Mos, to već rekao za svoje kolege linijaše - They eat weights.
Teklovi imaju najzahtjevniji zadatk na liniji skrimidža pošto konstantno ulaze u duele sa najopasnijim pasrašerima protivničke ekipe. Pored toga,  zona koju pokrivaju zbog otvorenih bokova je znatno šira od one za koju su zaduženi gardovi. Teklovi obično imaju najbolje atletske sposobnosti od svih linijaša. Zato kvalitetni teklovi i jesu tako rijetke (i skupe) zvjerke.
U napadu dodavanjem uloga o-linije je da prvenstveno štiti svog kvoterbeka, pokušavajući da održi džepu kojem se on nalazi što širim, što duže vrijeme. Tako omogućuju qb-u da dobro osmotri situaciju, pronađe eventualnog slobodnog hvatača i komotno uputi pas. Ponekad je kolaps džepa jednako destruktivan po napad kao i sam sek. Ekstra težina pomaže ofanzivnim linijašima da uštopuju nalet defanzivnih linijaša. Takođe XXXXL tjelesni gabariti u startu omogućuju blokiranje više prostora, a u NFL-u je svaki centimetar bitan, poneki i presudan.
Pri napadu dodavanjem, o-linija zapravo djeluje kao odbrana - reaktivno, odgovarajući na pas raš protivničkih defanzivaca.

Pri napadu trčanjem, sve se mjenja. Sad ofanzivni linijaši istupaju ka defanzivcima, pokušavajući da nametnu blokove koji njihovom raning beku otvaraju prostor za inicijalni prodor u protivnički dio terena.
Kod najboljih o-linja, pri napadu trčanjem, moguća su raznorazna kompleksna ukrštanja, zamjena mjesta pri kojima, recimo, lijev tekl i gard mogu pretrčati skroz na desnu stranu i blokirati lajnbekere koji se nalaze na tom dijelu terena, dodatno otvarajući prostor raning beku.
Ekipe koje imaju najbolji napad trčanjem obično imaju i vrhunsku o-liniju. Kvalitetan raning bek je tu pod obavezno, ali njegov učinak i vjek trajanja u mnogome zavisi od kvaliteta ofanzivnih linijaša.

Ključ  dobre o-linije, pored individualnih kvaliteta svakog od linijaša, je u hemiji, međusobnom povjerenju i koordinisanosti akcija. Na liniji skrimidža gdje se gomila stvari na malom prostoru izdešava ekstremno brzo i žestoko, moraš dobro znati šta radiš i da to što radiš, radiš brzo i snažno. Udvajanje ili zamjena bloka zahtjeva visoku sinhronizovanost i uigranost, što znači da u istom trenutku svi moraju biti na istoj stranici, a registar šema blokiranja svakog tima je obično debeo kao njujorški telefonski imenik. Kad tome dodaš i šeme odbrane protivnika s kojim se susrećeš, to bude poprilično podataka za memorisati.
Ofanzivni linijaši često predstavljaju zaseban mini  kolektiv unutar samog tima. Druže se i izlaze zajedno, prave roštilje, zajedničke izlete, kako bi podspješili duh zajedništva. Neke od tih škvadri su zauvijek ušle u legat NFL-a kao legendarni Hogsi (o-linija šampionskog tima Vašington Redskinsa s kraja 80-tih), ili čuveni Great Wall of Dallas koji je Kaubojsima iskrčio tri titule početkom devedesetih.

Kao što ste neki već primjetili iz mojih komentara na NNN-ovim blogovima, veliki sam fan ovosezonske ofanzivne linije Filadelfija Iglsa (za koje navijam od prošle godine), a sve zbog "holivudske priče" o nfl avanturi Džordana Mailate, australijskog samoanca, koji je prije 4 godine došao u Ameriku da se oproba u sportu koji nikad nije igrao.
Doduše Mailata je bio vrlo dobar u ragbiju, a njegove izvaredne fizičke predispozicije, visina, snaga i brzina su ujedno bili jedini aduti koje je imao da ponudi na NFL draftu. Nešto malo skraćenog kursa je prošao neposredno pred draft testiranje, kako tamo ne bi ispao totalni hrkljuš.
Igra sudbine  pokrenula je događaje u pravcu da je mendžment Iglsa zamolio njihovog koordinatora ofanzivne linije, legendarnog i po mnogima najboljeg u svom poslu, Džefa Stoutlanda, da skokne do draft kampa i za svaki slučaj osmotri jednog momka iz Australije koji bi trtebao da bude među zadnje rangiranim prospektima. Stoutland, koji je nevoljno zamjenio golf vikend za posjetu draft centru, gdje su potencijalni rukiji demonstrirali svoje sposobnosti na raznoraznim testovima snage, brzine, skočnosti, agilnosti, ostao je zatečen Mailatinim fizikalijama. Kako je sam rekao, da je Džordan Mailata igrao američki fudbal na koledžu bio bi prvi pik drafta!

Ovako izabran je u 7. rundi , kao 233. pik.  Bio je to jedan od najvećih  dobitaka na lutriji NFL drafta

Nakon draftovanja od strane Iglsa, Mailatu je  čekalo  silno učenje i nadoknađivanje nepostojećeg znanja, savladavanje tehnika, taktičkih šema i nabacivanje dodatnih kilograma mišića. Forsiranim kursem i uz žestok dril, Stoutland je za 3 godine od Mailate stvorio lijevog tekla elitnog kalibra, pravu silu na terenu od 203 cm I 170kg. Već u prvoj svojoj sezoni Mailata je pobacao ili kako to Ameri kažu ispalančikario (pejnkeikd) neke od najpoznatijih nfl defanzivaca. Njegov izlazak u polje kod napada trčanjem bukvalno unosi strah među protivničke lajnbekere. A lajnbekeri su zajebani likovi...Mailata  trenutno važi za jednog od najboljih lijevih teklova u nfl-u. Ujedno, s ugovorom od 64M dolara na 4 godine, postao je najplaćeniji australijski sportista.

boORdFD.png

Mailata i Stoutland na jednom od mnogobrojnih prekovremenih treninga 


Rame uz rame s Mailatom, kao gard na lijevoj strani, igra London Dikerson, softmor, koji je već u drugoj sezoni izabran za Pro Bowl meč (ekvivalent All Star-u u NBA). Izuzetno snažan, naročito u gornjem dijelu tijela, uz to i besprekorne tehnike, dozvolio je samo 1 sek ove sezone. Dikerson i Mailata  brzo su razvili izvrsnu međusobnu hemiju (obojica su pravi gentle giant-i), što uz njihove ekstraordinarne fizičke moći, lijevu stranu linije čini zonom visokog nasilja
Na poziciji centra igra živa legenda Iglsa, njen Super Bowl kapiten, duša i srce zelenih ptica -Džejson Kelsi.
Definitivno najbolji centar današnjice. Terijer u tijelu traktora. A prije svega vrhunski poznavalac igre.
Niko ne zna da koristi (postavlja) svoje tijelo u igri kao Kelsi. Njegov duel iz prvog kola plej ofa, sa Dexter Lawrencom, ogromnim nouz teklom NY Džajantsa (težim od Kelsija 20-25kg), u kojem ga je Kelsi jednom rukom bacio na tlo postao je viralan.
Kao desni gard već duže vrijeme ustalio se Isak Seumalo. Kvalitetan i pouzdan linijaš, vjerovatno najslabija karika ove grupe, al' koji bi nastupao u prvoj postavi u 90% timova lige.
Desni tekl je u ovom trenutku najbolji linijaš NFL-a, još jedna legenda Iglsa - Lejn Džonson. Uz Kelsija i Dikersona, učesnik ovogodišnjeg Pro Bowla. Džonson već sezonu i po nije dozvolio sek preko svoje pozicije. U finalu konferencije potpuno je neutralisao (vjerovatnog) osvajača nagrade za najboljeg defanzivca godine - Nika Bozu.
Iza ove moćne družine stoji višegodišnji naporan rad pod čvrstom rukom, većpomenutog, Džef Stoutlanda, neprikosnovenog autoriteta među trenerima ofanzivnih linijaša. Najbolje priznanje njegovom radu, dao mu  je sam Mailata, kada je u onim blic samopredstavljanjima svakog igrača pred utakmicu, gdje u sekund i po izgovore svoje ime, pozicju u timu i univerzitet s kojeg dolaze, na ovu zadnju stavku odgovorio sa - University Jeff Sttoutland
Tokom tekućeg playoff-a, Iglsi ruše mnoge postsezonske rekorde vezane za igru trčanjem, u ukupnim jardima, u osvojenim 1. daunima (ovo je ključno u kontrolisanju sata*, tj. vremena u kom posjedujete loptu tokom utakmice, čime se protivnički napad drži van terena, a odbrana iscrpljuje)... QB, Danijel Hrts oborio je rekord za kvoterbekove po broju tačdaunova trčanjem (15) za čitavu sezonu. Ogromna zasluga za sva ta postignuća pripada pomenutoj petorci koja je neumorno razgrtala protivničke odbrane i otvarala blok-koridore kroz koje bi i šleper mogao da se protjera. Statistika vrednovanja igrača grubo je škrta prema o-lajnmenima. Njihov učinak se uglavnom vrednuje kroz uspjeh drugih. Kroz efikasnost trčanja, zaštićenost kvoterbeka. Ali linijaši to shvataju sasvim lično i personalno i žrtvovaće svoje tijelo, ako treba, da spriječe sek ili da poguraju raning beka za još koji jard.
O-linija Iglsa je trenutno (zvanično & statistički) najbolja ofanzivna linija NFL-a i to je ubjedljivo demonstrirala u plej ofu.
Očekuje ih još jedan izazov. Onaj najveći. Da u Super Bowlu pobijede Čifse predvođene najtalentovanijim kvoterbekom današnjice - Petrikom Mahomsom.

I na kraju, šta reći, koju poruku poslati, sem - Run, Igls, run! :) 

Tagovi



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 13:25 04.02.2023

Da, da!

Kakvi su ovo krkani?

docsumann docsumann 13:31 04.02.2023

Re: Da, da!

softelectronics_e
Kakvi su ovo krkani?



nježni




docsumann docsumann 15:16 04.02.2023

Re: Da, da!

krkani


Australija je ponosna na svog krkana u Super Bowlu


docsumann docsumann 14:29 04.02.2023

video demonstracija gorenapisanog

vcucko vcucko 14:50 04.02.2023

Re: video demonstracija gorenapisanog

Taj lik (Mailata), evo sad čitam, pre nekoliko godina je pao na treningu i posle toga morao na operaciju na otvorenom srcu

Kad se posle toga vratio na ragbi teren neko ga je iz NFL snimio i pozvao na probu.

Jeste Samoanac poreklom, ali australijski imigrant, rođen u Sidneju. Za tren sam pomislio da je bio etablirani samoanski ragbista (Samoa valjda redovno igra na svetskim prvenstvima u ragbiju i čak ima neke rezultate) ali nije, igrao je u Australiji u juniorskoj konkurenciji.

Ima i braću koji su isti krkani (istog gabarita) kao i on i naravno igraju ragbi.

Često pomislim, da li bi pokojni Džona Lomu, da se zbog para ili slave prebacio, da li bi dakle bio jednaka zvezda i u NFL? Znam da nije isto, ali upravo zato se i pitam. Ili pokojni Miha ili Roberto Karlos, naravno uz period prilagođavanja, da li su mogli do pedesete da teraju kao Vinatijeri, ono samo da uđu za kik? Nikad nećemo znati.
docsumann docsumann 15:01 04.02.2023

Re: video demonstracija gorenapisanog

Često pomislim, da li bi pokojni Džona Lomu, da se zbog para ili slave prebacio, da li bi dakle bio jednaka zvezda i u NFL? Znam da nije isto, ali upravo zato se i pitam.


on i jeste dobijao ponude od NFL klubova. da je pristao definitivno bi bio sila u nošenju lopte.

sličan slučaj bio je sa Kristian Okojeom, bivšim nigerijskim bacačem diska...on se odlučio da zaigra af

NNN NNN 15:07 05.02.2023

Re: video demonstracija gorenapisanog

video demonstracija gorenapisanog
ahaha, ono prvo je "stay down!" situacija, a u sledeća dva slučaja je izgledalo kao da mrgu iz protivničke ekipe može ovako bukvalno da odvede u bioskop
docsumann docsumann 15:27 05.02.2023

Re: video demonstracija gorenapisanog

YT je pun onih kratkih klipova na kojima Mailata baca i sravnjanja različite kalibre defanzivaca, al se ne daju okačit bez da ih linkujem.

evo jednog bisera kompletne o-linije, sa Mailatinom dominacijom () na kraju

Черевићан Черевићан 15:06 04.02.2023

ex abrupto

run, Hit, run!

овај спорт* ми .........нешто ............није чучно
малко силеџијски............... (Америма сличи),
(више преферирам роњење на дах или шах)
навијачима* битно .............неk' се само пичи
docsumann docsumann 15:10 04.02.2023

Re: ex abrupto

малко силеџијски


di malko?


uzdravlje ser Čer
gvozden1 gvozden1 19:00 04.02.2023

E,

Javi kad krene trol, pa sa pričamo o ozbiljnim stvarima.
Kako i dolikuje ozbiljnim ljudima.

:)


Šalim se, samo da se javim.
softelectronics_e softelectronics_e 20:05 04.02.2023

Re: E,

gvozden1
Javi kad krene trol, pa sa pričamo o ozbiljnim stvarima.
Kako i dolikuje ozbiljnim ljudima.

:)


Šalim se, samo da se javim.

Pa da.
Doksumanuti priča o ovom tzv. sportu, a ništa nam ne javlja kako stoje naši u Crnoj Gori.
docsumann docsumann 09:19 05.02.2023

Re: E,

a ništa nam ne javlja kako stoje naši u Crnoj Gori.


ponestaje senfa na koti 25

softelectronics_e softelectronics_e 10:11 05.02.2023

Re: E,

docsumann
a ništa nam ne javlja kako stoje naši u Crnoj Gori.


ponestaje senfa na koti 25


Mogu da ti rečem da senf i jeste rana štogod.
Javi koordinate da šaljem.
Naši smo!
svarog svarog 21:12 04.02.2023

Malo si poranio :)

Jer će blog isteći do Superbola :)
Ali svaka čast na tekstu. Jako informativan, koga zanima.

Mene su osvojili Stilersi koju godinu ranije, kada je 3K počeo da prenosi NFL. I pored Džeroma Beriša i Hajnsa Vorda, osvojila me je lajnbekerska linija Bel, Porter, Harison.

Elem Iglsi imaju ono sto je potrebno za pobedu protiv Čifsa, pas raš sa 4 igrača. Tako su Baksi razbili Čifse pre dve godine.
Ali, posle te katastrofe KC je pojačao OL, i sada LT igra višestruki proboler Orlando Braun (zanimljivo da je izabran za Probol jedne godine kao LT, a jedne kao RT dok je igrao u Baltimoru).
Levog garda igra Džo Tuni, koji je došao iz NE Patriotsa kao jedan od najboljih gradova u ligi.
Centar je Creed Humphrey, u drugoj godini u ligi, a još kao ruki se nametnuo kao jedan od najboljih centara u ligi.
Dakle, leva strana OL deluje kao sasvim sposobna da sačuva Mahomsa, ali i da otvori rupe za trkače Čifsa.
Na desnoj strani gard je Trej Smit, druga godina i Vajli na teklu. Po ovoj strani moglo bi da duva.
Otežavajuća okolnost je povreda Mahomsa koja mu otežava kretanje i skremblovanje, kada je najopasniji.
Ako oni uspeju da sačuvaju Mahomsa ovo može biti dobar meč.
docsumann docsumann 09:18 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Malo si poranio :)
Jer će blog isteći do Superbola :)


biće ih još
docsumann docsumann 10:33 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Elem Iglsi imaju ono sto je potrebno za pobedu protiv Čifsa, pas raš sa 4 igrača. Tako su Baksi razbili Čifse pre dve godine.


kao što o-linija Iglas obara NFL rekorde, isto čini i d-škvadra.
mislim da im nedostaje 4-5 sekova da dostignu čuvenu odbranu Čikago Bers 1984-1985 (oni drže 1. i 2. mjesto) u ukupnom broju sekova u čitavoj sezoni, tj. regularni dio + plejof.


EDIT: samoan mafia

softelectronics_e softelectronics_e 10:53 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

docsumann
Elem Iglsi imaju ono sto je potrebno za pobedu protiv Čifsa, pas raš sa 4 igrača. Tako su Baksi razbili Čifse pre dve godine.


kao što o-linija Iglas obara NFL rekorde, isto čini i d-škvadra.
mislim da im nedostaje 4-5 sekova da dostignu čuvenu odbranu Čikago Bers 1984-1985 (oni drže 1. i 2. mjesto) u ukupnom broju sekova u čitavoj sezoni, tj. regularni dio + plejof.


EDIT: samoan mafia


Njaooooo!
docsumann docsumann 11:15 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

softelectronics_e
docsumann
Elem Iglsi imaju ono sto je potrebno za pobedu protiv Čifsa, pas raš sa 4 igrača. Tako su Baksi razbili Čifse pre dve godine.


kao što o-linija Iglas obara NFL rekorde, isto čini i d-škvadra.
mislim da im nedostaje 4-5 sekova da dostignu čuvenu odbranu Čikago Bers 1984-1985 (oni drže 1. i 2. mjesto) u ukupnom broju sekova u čitavoj sezoni, tj. regularni dio + plejof.


EDIT: samoan mafia


Njaooooo!



imaš više o tome na ovom blogu - LINK

aa, vidim tamo te već ima... 'nolko
svarog svarog 16:07 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

kao što o-linija Iglas obara NFL rekorde, isto čini i d-škvadra.
mislim da im nedostaje 4-5 sekova da dostignu čuvenu odbranu Čikago Bers 1984-1985 (oni drže 1. i 2. mjesto) u ukupnom broju sekova u čitavoj sezoni, tj. regularni dio + plejof.

U vezi sa tim rekordima, prvo odskora se igra jedan meč više u sezoni, a drugo i važnije, Fila je ove godine imala neverovatno lak raspored. To se nastavilo i u plej ofu gde su dobili verovatno najlosiju ekipu u celom plej ofu, džajantse, a pravo iskušenje trebalo je da bude meč sa SF do kog faktički nije ni došlo.

A i defanzivna linija Čifsa nije loša. Zanimljivost je da je DT Kris Džons, najbolji unutrašnji linijas ove sezone svoj prvi (a nedugo zatim i drugi) sek u plej ofu napravio u prošlom kolu protiv Bengalsa. A veteran je i ima dosta plejof utakmica kao i jedan osvojen i jedan izgubljen superbol

U DL Čifsa sila je i DE Frenk Klark, a nije se lose pokazao ni ruki Karalaftis.

Međutim, linija Gay Bolton je jedna od najboljih lajnbekerskih u ligi i oni bi mogli da igraju ključnu ulogu u zatvaranju trčanja Iglsa. Kako trkača tako i Hurtsa.

Moj pik je da će Čifsi staviti ekstra igrače da zatvore trčanje i da će naterati Hurtsa da baca loptu za poene. Srećom za njega, ima i kome. AJ Brown i Devonta Smit su među najboljim hvatackim tandemima u ligi.
Opet, 49si su im sasvim zatvorili duboke pasove i iskoristili jednu od mana Hurtsa, ne baš vrhunsku preciznost.
docsumann docsumann 16:21 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Kris Džons će biti najbolji defanzivni igrač na SB-u, ali sveukupno d-linija Iglsa je u stanju da generiše više pritiska na qb-a sa svih strana.

bitno je koliko će Mahoms biti mobilan nakon povrijede članka u prvom kolu PO-a. s skremblovanjem ima više šanse da kreira i vodi igru pod (projektovanim) pritiskom.

EDIT: mislim da su Iglsi jači u oba pravca na liniji skrimidža. sad koliko, i da li će to toliko biti dovoljno za pobjedu, vidjećemo.

ja se nadam da hoće i više nego što treba
crossover crossover 19:42 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Ali svaka čast na tekstu. Jako informativan, koga zanima.


Čak je i moju pažnju uspeo da zadrži na tekstu iako me af slabo zanima. Pogotovo na onom taktičko-tehničkom delu. Stvarno sam sve pročitao. :)
docsumann docsumann 19:50 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

a i naslovna slika je kao da je u pitanju neki hardcore bend iz 90-tih

stvarno mi je drago da sam zainteresovao nekog ko nije u af-u.

crossover crossover 20:01 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

a i naslovna slika je kao da je u pitanju neki hardcore bend iz 90-tih


Jel mi veruješ da sam na trenutak pomislio da su The Clutch.
Al svejedno ti je odličan tekst čak i za nas koji pojma nemamo.


docsumann docsumann 20:29 05.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Jel mi veruješ da sam na trenutak pomislio da su The Clutch.


šta ti je prokletstvo koincidencije i sinhroniciteta.

prije pola sata sam gledao preporuke od pjevača Klača za 11 non-metal albuma za metalce.

evo ih...


Atomski mrav Atomski mrav 15:21 06.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Mene su osvojili Stilersi koju godinu ranije, kada je 3K počeo da prenosi NFL. I pored Džeroma Beriša i Hajnsa Vorda, osvojila me je lajnbekerska linija Bel, Porter, Harison.


Prva LB postava Stilersa tih godina: insajd lajnbekeri su bili Džejms Farior i Leri Fut a autsajd lajnbekeri su bili Klark Hagans i Džoi Porter. Džejms Herison je zamenio Hagansa nakon što se ovaj povredio i postao nezamenljiv član lajnbekerske linije. Mene su Stilersi očarali tada početkom 2000-tih jer su bili, uz divizijskog rivala Baltimor Rejvense, verovatno najtvrđa ekipa u NFL-u. To me je više privuklo nego npr. Iglsi sa Donovanom MekNabom, Falkonsi sa Majklom Vikom, Oukland Rejdersi sa Ričom Genonom i Džeri Rajsom, San Francisko 49ersi sa Terelom Ovensom ili Nju Ingland Pejtriotsi sa Tomom Brejdijem.


svarog svarog 16:27 06.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Atomski mrav
Mene su osvojili Stilersi koju godinu ranije, kada je 3K počeo da prenosi NFL. I pored Džeroma Beriša i Hajnsa Vorda, osvojila me je lajnbekerska linija Bel, Porter, Harison.


Prva LB postava Stilersa tih godina: insajd lajnbekeri su bili Džejms Farior i Leri Fut a autsajd lajnbekeri su bili Klark Hagans i Džoi Porter. Džejms Herison je zamenio Hagansa nakon što se ovaj povredio i postao nezamenljiv član lajnbekerske linije. Mene su Stilersi očarali tada početkom 2000-tih jer su bili, uz divizijskog rivala Baltimor Rejvense, verovatno najtvrđa ekipa u NFL-u. To me je više privuklo nego npr. Iglsi sa Donovanom MekNabom, Falkonsi sa Majklom Vikom, Oukland Rejdersi sa Ričom Genonom i Džeri Rajsom, San Francisko 49ersi sa Terelom Ovensom ili Nju Ingland Pejtriotsi sa Tomom Brejdijem.




Ijao autokorekt mi ispravio Betisa u Beriša

Da, čoveče zaboravio sam na Fariora i Futa. Kendrel Bel je 2001. bio defanzivni ruki godine (to sam sad guglao, naravno da se ne sećam).
I bio mi je super Kordel Stjuart, QB Stilersa, koga su brzo šutnuli, a zamenio ga je Tomi Madox koji mi baš nije legao.

A zaboravio si na Sent Luis Remse - Kurt Vorner, Maršal Folk, Tori Holt, Ajzak Brus. Koji napad!
Pored Stilersa tad sam zavoleo i Džajantse jer je Strahan izmaltretirao Vornera i najbolji napad u ligi su sveli na 15-16 poena.
Sad više volim napadački fudbal :)

A juče sam video najavu za "30 for 30" film o Rejvensima iz 2000.
bocvena bocvena 08:42 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

em što sam kliknula na ovaj sajt, em pročitala tekst o AF i bio mi skroz uzbudljiv, em što sam prespavala ovaj cluch devedesetih! bravo, momci:)
sad slušamo po kolima "vamonos, vamonos" i "sucker for the witch". i muž vam zahvaljuje



Atomski mrav Atomski mrav 13:44 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

A zaboravio si na Sent Luis Remse - Kurt Vorner, Maršal Folk, Tori Holt, Ajzak Brus. Koji napad!
Pored Stilersa tad sam zavoleo i Džajantse jer je Strahan izmaltretirao Vornera i najbolji napad u ligi su sveli na 15-16 poena.


Jeste, zaboravio na Remse, greatest show on turf... A Džajantse pamtim po Tikiju Barberu, raning beku i Džeremiju Šokiju, tajt endu. U Bakanirsima su bili Kišon Džonson, Majk Alstot i Voren Sep...
svarog svarog 14:55 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Da, Tiki Barber i njegov brat blizanac Rondi Barber CB u Tampi sa kojom je osvojio i titulu u onoj sezoni kad su odbrana Baksa i Alstot pregazili sve pred sobom.

Neki magazin ih je tada svrstao među 100 najlepših ljudi na svetu :)


A kad smo kod Džajantsa uvek mi je na pameti poraz iz plejofa 2002. od SF. Izgubili su 24 razlike prednosti, na kraju imali drajv do prilike za šut za pobedu, loše izveli snep, holder skremblovao i bacio pas, a sudije nisu svirale čist pas interfirens negde oko linije end zone.
Posle se NFL izvinio zbog loše odluke, ali gotovo mleko je već bilo prosuto.

A taj isti dan samo u ranijem terminu igrali su Pitsburg i Klivlend gde su Stilersi preokrenuli 15 razlike. Oba meča sa velikim brojem poena.
Atomski mrav Atomski mrav 15:59 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

A kad smo kod Džajantsa uvek mi je na pameti poraz iz plejofa 2002. od SF. Izgubili su 24 razlike prednosti, na kraju imali drajv do prilike za šut za pobedu, loše izveli snep, holder skremblovao i bacio pas, a sudije nisu svirale čist pas interfirens negde oko linije end zone.
Posle se NFL izvinio zbog loše odluke, ali gotovo mleko je već bilo prosuto.

Sećam se te utakmice, povlačenje za dres koje je video ceo stadion... ta situacija, uz onaj tačdaun Sijetla protiv Grin Beja (uz "amaterske" sudije, doduše) i nedosuđeni pas interfirens u konferencijskom finalu Nju Orlins - LA Rems mi je najveća sudijska omaška otkad gledam NFL.

A taj isti dan samo u ranijem terminu igrali su Pitsburg i Klivlend gde su Stilersi preokrenuli 15 razlike. Oba meča sa velikim brojem poena.

Mislim da je u pitanju bila prva sezona koja je prenošena na 3K... čini mi se da su igrali Čikago i SF, SF je vodio isto tako 2 - 3 tačdauna razlike u 4. četvrtini, Terel Ovens je igrao utakmicu života, gledaoci su već počeli da napuštaju stadion (igralo se u Čikagu) ali Bersi uspevaju da izjednače i pobede u produžetku. Na sledećoj utakmici koju su igrali u Čikagu, na stadionu veliki transparent "Neću više nikad otići kući pre kraja utakmice". Taj preokret, kada sam i ja mislio da je sve gotovo, ću uvek pamtiti.

I bio mi je super Kordel Stjuart, QB Stilersa, koga su brzo šutnuli, a zamenio ga je Tomi Madox koji mi baš nije legao.

Meni je Medoks bio simpatičan, ono imao je i izbačaj i preciznost ali su te sezone Stilersi ispali od Braunsa, ako se ne varam a sledeće sezone je valjda došao Rotlisberger. Stjuart je bio dobar QB ali se nije uklapao u ofanzivne šeme te prve sezone koju sam gledao, bio je daleko skloniji "izletima u trčanje" nego što su treneri zaduženi za ofanzivu u Stilersima bili u stanju da isprate i ukalkulišu u akcije koje su pozivali. Ofanziva Stilersa je tada bila prilično konzervativna (smash mouth fudbal, naglasak na trčanju)... Stjuart je na kraju završio karijeru u Baltimoru gde je više igrao kao panter nego kao QB.
softelectronics_e softelectronics_e 17:10 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Atomski mrav
A kad smo kod Džajantsa uvek mi je na pameti poraz iz plejofa 2002. od SF. Izgubili su 24 razlike prednosti, na kraju imali drajv do prilike za šut za pobedu, loše izveli snep, holder skremblovao i bacio pas, a sudije nisu svirale čist pas interfirens negde oko linije end zone.
Posle se NFL izvinio zbog loše odluke, ali gotovo mleko je već bilo prosuto.

Sećam se te utakmice, povlačenje za dres koje je video ceo stadion... ta situacija, uz onaj tačdaun Sijetla protiv Grin Beja (uz "amaterske" sudije, doduše) i nedosuđeni pas interfirens u konferencijskom finalu Nju Orlins - LA Rems mi je najveća sudijska omaška otkad gledam NFL.
...

Mrav!
Nemoj da pričaj da u toj 'suptilnoj' i nadasve prefinjenoj igri, ima i povlačenjea za dres?
Strašno!
svarog svarog 18:00 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

nedosuđeni pas interfirens u konferencijskom finalu Nju Orlins - LA Rems



Jbt taj tim NO je bio zreo za titulu i onda Minesota miracle, pa onda taj nedosuđeni faul protiv Remsa. Sa off i def linijom Sejntsi bi bili mnogo veći takmac Patriotsima od Remsa
docsumann docsumann 18:10 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

pa onda taj nedosuđeni faul protiv Remsa


ono je bilo baš grdno, kardinalno grdno dosuđeno
docsumann docsumann 18:16 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Minesota miracle


inače, originalni Minesota miracle je iz 1985. a vezano je za Čikago Berse kad je Džim Mekmanom ubjedio Ditku da ga pusti u igru (bio je na klupi zbog oporavka od povrijede) u mpomentu kad su gubili prilično od domaćih Vikinga... Ditka je na kraju popustio, a Džim je u sledeća 3 napad bacio 3TD-a i uz Pejtonovu asistenciju okrenuo rezultat...
Atomski mrav Atomski mrav 21:28 07.02.2023

Re: Malo si poranio :)

Jbt taj tim NO je bio zreo za titulu i onda Minesota miracle, pa onda taj nedosuđeni faul protiv Remsa. Sa off i def linijom Sejntsi bi bili mnogo veći takmac Patriotsima od Remsa

Dru Bris je, kao i Aron Rodžers, zaslužio više od jednog šampionskog prstena.
docsumann docsumann 12:45 05.02.2023

ofanzivni linijaši

su jedna od rijetkih pozicija u NFL-u, uz kvoterbeka, tajtenda i kikera, gdje su bijeli igrači zastupljeni u većem procentu. to posebno važi za centralne linijaše, centre i gardove, kod kojih je primarna statička snaga, a atletske sposobnosti su manje bitne.
naravno, dinamični gardovi su suvo zlato.
bude tu dosta i polinežana, al za naboljeg o-linijaša svih vremena, smatra se jedan etnički meksikanac - Antoni Munjoz, najbolji igrač u istoriji Sinsinati Bengalsa





real man

docsumann docsumann 21:15 05.02.2023

Re: ofanzivni linijaši



debeli, brzi i pametni
svarog svarog 23:00 05.02.2023

Re: ofanzivni linijaši

docsumann docsumann 23:22 05.02.2023

Re: ofanzivni linijaši

svarog

Dva najbolja centra u sezoni


a Mahoms i Hrts dva najveća konkurenta za MVP nagradu. Mahom je zaslužio po ličnim postignućima, Hrts za uticaj na tim i lideršiping.

a po meni u SB-u nastupiće i dva najbolja difenziv tekla -Džouns i Hardgrejv.

najbolji tajtend - Trevis Kelsi

naj o-linijaš- Lejn

biće na terenu par elitnih vedeta. u centru pažnja svakao biće kvoterbekovi.
NNN NNN 15:04 05.02.2023

Go, Čifs, go!

Ofanzivna linija je u božju mater važna stvar!
Svaki iole pristojan QB mnogo više duguje svojoj O-liniji nego nekom WR, pa makar i najbolji.
I za nas laike se to najslikovitije videlo u onom SB kada su Čisfsi spletom okolnosti ostali bez ofanzivne linije - Mahoms koji je u stanju da baci loptu na više načina nego ostatak lige zajedno se celu utakmicu borio za goli život (napravljena je gomila pošalica i komičnih mimova tih dana na njegov račun, tj. više na račun nepostojanja O-L)

Prvi put da Čifse nekako ne doživljavam kao ("izrazite'') favorite, ali ću svejedno da navijam za njih, jer uvek postoji realna šansa, pogotovo u amerčikom fudbalu.
Bilo bi lepo da mlađi Kelsi nadigra brata :)
Pitam se za koga navijaju njihovi roditelji, rođaci, familija...
docsumann docsumann 15:19 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

kako god bude, jedan od Kelsi bradrsa će imati 2 prstena...

ne znam da li si uhvatio njihov podkast (New Heights), odlični su domaćini i što je najvažnije - zabavni.

bilo je još poznate braće u nfl-u, al se ne sjećam drugog slučaja da su oba brata sami vrh na svojoj poziciji (top1-top2) i to nekoliko godina u nizu.

evo sjetih se Watt bradrsa
svarog svarog 15:53 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

Najpoznatija su braća Mening. Imali su šanse da se sastanu u SB, jer su igrali cele karijere u različitim konferencijama.
Ipak, i pored osvojena ukupno 4 Superbola nisu se našli u finalu.

I braća Mekkorti igraju u NE, i oba su osvojila SB ako se ne varam.

docsumann docsumann 16:22 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

svarog
Najpoznatija su braća Mening. Imali su šanse da se sastanu u SB, jer su igrali cele karijere u različitim konferencijama.
Ipak, i pored osvojena ukupno 4 Superbola nisu se našli u finalu.

I braća Mekkorti igraju u NE, i oba su osvojila SB ako se ne varam.



da li je Ilaja primljen u HoF?

i Mreninzi (je l se tako reče? zvuči ko leminzi) imaju YT podkast.
svarog svarog 20:10 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

da li je Ilaja primljen u HoF?


Mislim da ne. Rani je za njega, nije baš toliko dobar bio :)

Slucajno sam obavestio moderatora. Izvinjavam se
docsumann docsumann 20:24 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

svarog
da li je Ilaja primljen u HoF?


Mislim da ne. Rani je za njega, nije baš toliko dobar bio :)

Slucajno sam obavestio moderatora. Izvinjavam se


cenim da će oba Kelsi brata da završe u Kuću Slavnih. konstantni proboleri, čak i višestruki čalnovi allpro tima (ekvivalent prvoj petorci lige u NBA).
Trevis je javno obznanio da cilja 15000 jardi i rekord Toni Gonzalesa.

što se Watt-ova tiče, JJ je definitivno HoF, TJ mora još da se dokazuje. generalno povrijede su mu najveća potencijalna obstrukcija na tom putu.




svarog svarog 21:14 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

TJ će mislim imati veću karijeru od JJ. I zbog kvaliteta i zbog toga što igra u boljoj i većoj ekipi.

Obojica Kelsija su HoF materijal 1/1. Trevis će uz Mahomsa premašiti Gronka, mada tesko po broju titula.

Eto, malo bacanja pasulja :)
docsumann docsumann 22:53 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

I zbog kvaliteta i zbog toga što igra u boljoj i većoj ekipi.


s ovim drugim se slažem, al sa prvim nikako.

JJ Watt je na vrhuncu karijere bio ubjedljivo najbolji defanzivac lige, zato i ima 3 DPOY nagrade (po mnogima, me included, debelo pokraden za MVP nagradu). jedini igrač koji je imao dvije sezone sa po 20+sekova.
svarog svarog 22:56 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

Pred ovim je tek karijera, a već drži rekord po broju sekova u sezoni.
docsumann docsumann 23:17 05.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

svarog
Pred ovim je tek karijera, a već drži rekord po broju sekova u sezoni.


više na polovini karijere nego na početku

29 godina, u NFL-u od 2017. na poziciji na kojoj igra vjerovatno može još 5-6 godina.
brata su mu upravo povrijede omele za još koju vrhunsku sezonu

Atomski mrav Atomski mrav 15:06 06.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

brata su mu upravo povrijede omele za još koju vrhunskih partija.u sezonu


Pa kad moraju da se rvu sa ovim buldožerima iz ofanzivne linije...
docsumann docsumann 17:37 07.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

Jeff Stoutland produžio saradnju sa Iglsima kao trener ofanzivne linije mada je imao ponude od par klubova za ofanzivnog koordinatora.
inače, od 2013. od kade je Stoutland na pozicji koju i sad obnaša, o-linija Iglsa je 4 puta proglašavana najboljom oganzivnom linijom lige (2013, 2017, 2019, 2022).
docsumann docsumann 08:14 09.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

zvanični renking o-linija:

1. Iglsi
2. Čifsi!!!
3. 49ersi
...

s tim da je ovogodišnja o-linija Iglas najbolje ocenjena postava u istoriji franšize.
i jedna od najboljih ikad sastavljenih
panta panta 13:48 10.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

docsumann
zvanični renking o-linija:

1. Iglsi
2. Čifsi!!!
3. 49ersi
...

s tim da je ovogodišnja o-linija Iglas najbolje ocenjena postava u istoriji franšize.
i jedna od najboljih ikad sastavljenih

Zašto se timovi u kolektivnim sportovima sve češće zovu franšize?
Meni je smešno kada čujem našeg čoveka da za sportski klub kaže fanšiza.
docsumann docsumann 14:29 10.02.2023

Re: Go, Čifs, go!

panta
docsumann
zvanični renking o-linija:

1. Iglsi
2. Čifsi!!!
3. 49ersi
...

s tim da je ovogodišnja o-linija Iglas najbolje ocenjena postava u istoriji franšize.
i jedna od najboljih ikad sastavljenih

Zašto se timovi u kolektivnim sportovima sve češće zovu franšize?
Meni je smešno kada čujem našeg čoveka da za sportski klub kaže fanšiza.


klubovi u NFL-u, NBA-u i drugim američkim sportskim ligama nemaju pravno-tržišni status kao fudbalski ili košarkaški klubovi u Evropi, gdje asocijacijna postojećih klubova formira savez, odnosno ligu.

u NBA, NFL-u nema novih klubova koju upadaju iz nižih rangova takmičenja. sistem je zatvoren (novi klub može da nastane samo ako se liga odluči da izbaci novu franšizu)
nosilac prava je sama liga (asocijacija) koja ustupa prava učestvovanja u takmičenju kroz kupovinu vlasništva nad nekom od franšiza lige.

klub s promjenom vlasnika, može promjeniti i matični grad


EDIT: čarli, jesi li se to ponovo reinkarnir'o? opet neku minu nagazilo??
docsumann docsumann 16:32 07.02.2023

da malo sam sebe trolujem


ne znam jeste li ukačili YT kanal Goatkovic, niti da li ga je ko do sada spominjao na blogu, ali lik je uradio neke sjajne analize, a još bolje ih prezentirao i treba ga promaknuti

NNN NNN 00:51 09.02.2023

Re: da malo sam sebe trolujem

Objasnili.
Jedino što su previše razvukli weak eru, jer već sa pojavom Nadala Federer dobija dostojnog rivala. Federer ima recimo najduži niz pobeda na top 10 protivnicima i to je 24 u periodu od 2003-2005. (i drugi najduži od 17 2006-2007. koliko je imao i Novak 2015-2016.) jer tada bukvalno nije ima dostojnog protivnika, od 2007. i pojave Đokovića više nije ima takve pobedničke nizove, zapravo u svojoj prebogatoj karijeri nema ni jednu jedinu godinu u kojoj je dobacio do 20 pobeda nad top 10 protivnicima (rekord mu je 19, a Đoković ima 5 godina sa preko 20 pobeda i 2015. je imao čak 31 pobedu nad top 10 !).
Takođe i kada se pogleda broj osvojenih turnira u kojima su pobeđivali 2+ top 10 protivnika Đoković tu valjda ima 57, dok su i Nadal i Federer na ispod 40.
Ima još mnogo pokazatelja da je Đoković imao dosta teži put u svojoj karijeri od dva najveća protivnika (posebno Federera, a i Nadal dosta toga duguje svojoj nedodirljivosti na šljaci).

Ukratko Federer jeste najveći profiter slabe ere u tenisu, bukvalno je došao i pokupio sve, ali opet je uspeo da privuče puno publike i podigne tenis na ove visine, pa mu se i malo "gleda kroz prste".

Od 2007. i pojave "trijumvirata" Velike trojke počinje Zlatna era u tenisu.
NNN NNN 00:05 09.02.2023

Trol

LeBron jutros prestigao Džabara po ukupnom broju poena i postao najbolji strelac u istoriji NBA lige! (Lejkersi izgubili kod kuće od Oklahome).

Sat vremena pre LeBronovog rekorda Jokić imao tripl dabl (do koga je stigao još u prvom poluvremenu!!) u laganoj pobedi protiv Minesote (inače dva dana ranije Denver ubedljivo izgubio od njih bez većeg dela prve petorke - prekjuče igrao sam MPJ, a jutros nije igrao samo Džamal Marej).
Mislim da bi u ovakvim utakmicama Jokić (da je pumpač statistike) mogao realno da dođe do "duplog tripl-dabla" tj. da ima u tri parametra preko 20 (što bi bilo tek treći put u istoriji lige), ali njega te stvari ne interesuju, ni sinoć nije ulazio u poslednjoj četvrtini, a mislim da u drugom poluvremenu nije ni jednom šutnuo na koš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana