Istorija| Putovanja| Sport| Životni stil

Pariz-Brest-Pariz 1891.

ulicni-muzicar RSS / 10.10.2023. u 22:29
Neverovatna priča o prvom Pariz-Brest-Pariz: 1891. godina je, pobeđuje onaj ko uopšte ne spava... 71 sat!

Prvo izdanje PBP-a dogodilo se 6. septembra 1891, kao plod ideje Pierre Giffard-a, velikog ljubitelja bicikala i glavnog urednika "Petit Journal"-a, koji je nekoliko meseci ranije objavio knjigu o biciklizmu "La Reine Vélo".

PARIGI-BREST-PARIGI-1891-05-Storia-della-prima-edizione-il-vincitore-Charles-Terront-affiche.png

Te godine PBP postao je najduža biciklistička trka organizovana do tada. Maksimalno vreme za uspešan završetak bilo je 10 dana. Propisi su nalagali da učesnici mogu da koriste samo po jedan bicikl na celoj ruti, a kako bi se izbegla njegova zamena, organizatori na startu trke stavljaju poseban pečat na svaki bicikl.

Naučnici su se pobunili. Doktori jednoglasno sude:
"Ova ideja je čista ludost." "Preterivanje u biciklizmu smrtonosno je za bicikliste kao i predoziranje arsenom. Loše će se završiti".

Ali uprkos tome što je nauka bila protiv njega, PBP je odmah naišao na veliko interesovanje javnosti. Kotizacija za učestvovanje, 5 ondašnjih franaka, dostupna je svima i uredništvo Petit Journal-a ubrzo je bilo preplavljeno prijavama za učešće. Stiže ih čak 576. Mnogi su se kasnije predomislili, ali njih 300 prihvata izazov, a među njima je i 7 žena! Ali u poslednjem trenutku Pierre Giffard odlučiće da ne prihvati predstavnice nežnijeg pola.

Najpre se htelo da trka ima internacionalni karakter, ali ipak je prevladao nacionalni duh i na startu su bili samo Francuzi. Postojao je strah od Engleza, smatrani su prejakima, tako da nisu pozvani. Doslovno su uništili Francuze, u junu mesecu iste godine, na prvoj trci Bordo-Pariz, na kojoj je pobedio George Pilkington Mills iz Londona.

Nagrade koje se mogu osvojiti su vredne: 2000 franaka za pobednika, 1000 franaka za drugoplasiranog, 500 za trećeplasiranog itd. do 21. mesta.

PARIGI-BREST-PARIGI-1891-02-Storia-della-prima-edizione-planimetria.jpg

Ruta vijuga duž "Route Nationale numéro 12", od Pariza do Bresta, prolazeći kroz Versailles, Trappes, Pontchartrain, Houdan, Dreux, Nonancourt, Verneuil, Mortagne-au-Perche, Alençon Pré-en-Pail, Mayenne, Laval, Vitré, Châteaubourg, Rennes, Lamballe, Saint-Brieuc, Guingamp, Belle-Isle-en Terre, Morlaix i Landerneau. Okret na pola puta, u Brestu (place du Champ-de-Bataille), i povratak istom rutom. Na kontrolnim tačkama su predstavnici biciklističkih klubova iz Bretanje, osnovani za tu priliku.

PARIGI-BREST-PARIGI-1891-04-Storia-della-aprima-edizione-Partenza-foto-355906345.png

Zora je 6. septembra 1891, samo tri meseca nakon prvog izdanja trke Bordo-Pariz (5 godina pre prvog Paris-Roubaix, 12 godina pre prvog Tour de France), ispred redakcije dnenvog lista okupilo se 206 trkača (nisu svi od 300 prijavljenih došli). Među biciklima na startu je i 10 tricikala, 2 tandema i jedan velosiped bicikl (onaj da ogromnim prednjim i malim zadnjim točkom). Znak za start, u 7:03 sati, daje se trubom.

Nakon prolaska ispod Porte-Dauphinea, pioniri PBP-a započinju svoju avanturu dugu 1.198 kilometara, koju će gotovo u potpunosti voziti po zemljanim putevima.

Charles Terront (34 godine, iz Bayonnea), koji će pobediti na ovoj trci, vozi Humber, engleski čelični bicikl, težak 21 kg, sa Michelin gumama, revolucionarnim u to vreme. Braća Michelin, Edouard i André, angažovala su ga da testira njihov novi proizvod: gumu koja se lako skida i koja se može ponovno namontirati običnim šrafcigerom, sve za manje od pola sata.

Charles Terront je izvanredno građen, kreće žestoko i ubrzo je sam u vođstvu. Ali nakon 278 km buši gumu i njegov najveći konkurent, 36-godišnji Jiel Laval iz Bordoa, sustiže ga i prestiže. Ali Laval je malo razmažen, gubi previše vremena na jelo i tuširanje, dok Terront zaustavljanja smanjuje na minimum i uskoro mu je za petama. Počinje i trka unutar trke, jer jedan koristi gume Michelin, drugi gume Dunlop.

Na oba bicikla postoji i zvono. Koristi se, ne samo kao sredstvo za upozoravanje, nego i protiv umora i pospanosti: noću, ako zatreba, zvoniš i to ti pomaže da ostaneš budan.

Terront i Laval voze rame uz rame satima. Torront ponovi buši gumu i opet zaostaje za konkurentom. Na okretnicu u Brestu Laval dolazi sam.

Popodne je, ponedeljak, 7. septembar. Prvu polovinu trke prešao je za 34 i po sata, sa prosečnom brzinom od 17,5 km/h. Na kontrolnoj tački na obali Atlantskog oceana, okrenulo je 106 biciklista (zabeleženo je već 100 odustajanja).

Terront kasni 51 minut za vodećim. Zaostatak se stalno povećava i iznosi sat i 20 minuta na ulazu u Guingamp. Ali tu se događa preokret...

Pada noć i vodeći Laval dobija savet od svojih trenera da se odmori barem nekoliko sati. Međutim, vest stiže do suparničkog tima i Terront ne okleva da iskoristi priliku. Prkoseći snu, odlučuje da obiđe Guingamp, kako ga Lavalovi članovi tima ne bi primetili. Zaobilazi grad sporedni putem i prelazi u vođstvo. Laval mirno spava, a kad se probudio kasnio je već par sati za liderom trke.

Ali Pariz-Brest-Pariz je dugačak i iznenađenjima nije kraj.

Charles Terront prolazi kroz Mortagne-au-Perche (koji je i dan danas jedna od kontrolnih tačaka na PBP-u) i već je viđen kao pobednik trke. Usred noći pozdravlja ga razdragana publika, čak su mu priredili i vatromet. Ali, nakon izlaska iz grada, na spustu, udara glavom u granu jednog drveta i pada. Lomi jednu kurblu, očajan je, ali nastavlja da okreće pedale samo jednom nogom, sve do obližnjeg grada Saint-Maurice. Imao je sreću da brzo pronađe kovačku radnju, gde mu majstor popravlja kvar. Laval je još daleko, a Terront sve bliže ulazu u Pariz.

Njegovi prijatelji i stotine biciklista dočekuju ga u gradu Versailles (Versaj). Zaustavlja se nakratko i slavi s njima uz čašu šampanjca. Od Versaja do Pariza prati ga more obožavatelja na biciklima.

U sredu 9. septembra, u rano jutro, Terront prolazi kroz cilj, na Boulevard Maillot, gde se okupilo 10.000 ljudi, a mnogi su tu proveli čitavu noć čekajući pobednika.

440px-Charles_Terront_en_1891.jpg

Tri dana i tri noći u sedlu: 71 sat i 37 minuta. 1.198 kilometara, sa prosekom od 16,78 km/h.

Terrontovo vreme je odlično, i u današnje vreme bilo bi za poštovanje. Kad je Laval stigao, već je bilo popodne. Drugi je, ali zaostao je za pobednikom 8 sati i 27 minuta. Treći, Henri Couillebeuf, stigao je u Pariz tek narednog dana.

Prvi Pariz-Brest-Pariz završilo je 98 biciklista. Samo petorica za manje od od 100 sati. Izvesni Laurent, iz Saint-Etienne-a, stiže na cilj sedam dana posle pobednika. Njegovo vreme je 245 sati. A dvojica biciklista stići će još kasnije, daleko izvan vremenskog limita.

Za kompaniju Michelin to je veliki trijumf. Charles Terront, koji je postao zvezda francuskog biciklizma, izjavljuje da je na PBP pobedio zahvaljujući novim gumama: "Imao sam pet bušenja guma, ali zbog jednostavnog demontiranja, za njihove zamene nisam potrošio ukupno više od tri i po sata".

Zvuči nestvarno, ali sve ovo dogodilo se pre 132 godine. 12 godina pre nego što je izmišljen Tour de France, 5 godina pre rađanja modernih Olimpijskih igara.

*

Prvi PBP: 206 startera, 98 finišera.

1. Terront Charles 71:37
2. Jiel-Laval Pierre 80:04
3. Coullibeuf Henri 94:43
4. Jean-Marie trči 95:31
5. Gras Ernest 97:20
6. Allard Marius 104:20
7. Lavoncourt Guillaume 104:58
8. Joyeux Théodore 108:55
9. Taylor Ernest 109:11
10. Germaux Maurice 109:23


napisao Alberto Ferraris, za reviju "Cicloturismo"



Komentari (134)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ulicni-muzicar ulicni-muzicar 22:31 10.10.2023

PBP

Kad napišem, tj. prevedem, i tekst o drugom PBP (1901), napisaću nešto i o svojim iskustvima na tom maratonu iz 2019. i ove 2023. godine.
nask nask 23:18 10.10.2023

Re: PBP

Srećno ti bilo.



"Preterivanje u biciklizmu smrtonosno je za bicikliste kao i predoziranje arsenom. Loše će se završiti"

Bili doktori u pravu.

576 prijava a 206 startovalo, kako se ono kaže: prodata ali neostvarena usluga.

Pratio sam biciklizam, uglavnom TdF, dok nije Lens zglajzo i usrao celu priču, ko da čeka pet godina da sazna ko je stvarno pobedio. Malkice pratim ovih godina zbog Pogačara i Roglića. Preko novina. Štampanih.
bene_geserit bene_geserit 03:35 11.10.2023

Re: PBP

ko da čeka pet godina da sazna ko je stvarno pobedio

Pa stvarno je pobedio onaj ko je bio prvi, a dopinguju se svi do jednog.
Ko se ne dopinguje nije kompetitivan.
nask nask 12:28 11.10.2023

Re: PBP

a dopinguju se svi do jednog

Merio, čuo ili samo tako došao do tog zaključka?
bene_geserit bene_geserit 02:54 12.10.2023

Re: PBP

Merio, čuo ili samo tako došao do tog zaključka?

Čuo od drugara koji se bavio biciklizmom.
Batalio je tamo oko punoletstva kad mu je drugar iz tima izginuo tako što se spuštajući se sa Kopa zakucao u kamion.
A i zaključio da ne mož da bude kompetitivan bez dodataka.
nask nask 11:24 12.10.2023

Re: PBP

Čuo od drugara koji se bavio biciklizmom.

Reprezentativan uzorak, nema šta. Malo mi je bezveze kada se takve stvari generalizuju, pogotovo kada je u pitanju ocrnjivanje hiljada ljudi koji se bave nekim sportom.
angie01 angie01 23:06 10.10.2023

jedan od mojih omiljenih crtaca,

nisam nasala ceo film, nekada je bio na youtube,



Черевићан Черевићан 01:28 11.10.2023

трагом оног од пре 132 г

или....Zvuči nestvarno, ali sе dogodilo

да би данас био... то што јесте
бициклизам је...морао почети,
особе с духом далековиднијим
тачно су знале...када започети
tessa1 tessa1 08:27 11.10.2023

#1

Extra, nemam vremena sad čitati. Znam da je dobro, 100%. :)
gedza.73 gedza.73 10:03 11.10.2023

Put džinova Srbija 1939.



nask nask 12:48 11.10.2023

Re: Put džinova Srbija 1939.

Srbija ima idealnu geografiju za biciklizam, čudi me da nismo barem regionalna sila u tom sportu.
gedza.73 gedza.73 13:10 11.10.2023

Re: Put džinova Srbija 1939.

nask
Srbija ima idealnu geografiju za biciklizam, čudi me da nismo barem regionalna sila u tom sportu.

Ima određen broj rekreativaca (redovni, sa dobrom opremom i solidnim kilometražama).
U poređenju sa biciklističkim nacijama nije ne znam šta al' nije ni nezanemarljivo s obzirom da se ne kotira nešto visoko među 'popularnim' sportovima kod nas.



nask nask 13:29 11.10.2023

Re: Put džinova Srbija 1939.

E, a film mi je do jaja.
gedza.73 gedza.73 09:13 12.10.2023

Re: Put džinova Srbija 1939.

E, a film mi je do jaja.

Gledajući film deluje i da su brzi.
shmoo shmoo 10:56 11.10.2023

Pariz-Brest-Pariz 1891.

ulicni-muzicar

Zvuči nestvarno, ali sve ovo dogodilo se pre 132 godine. 12 godina pre nego što je izmišljen Tour de France, 5 godina pre rađanja modernih Olimpijskih igara.



Да, сјајно!



Давно, као клинац, патио сам што не могу себи да приуштим тркачки бицикл марке рено.

Тај модел сам сматрао највишим могућим достигнућем које сам икада видео када је бициклизам у питању.

(За мене је то било отприлике као харли дејвидсон међу моторима. )

Одавно не пратим ништа по том питању...

А који су данас најважнији и најпознатији произвођачи тркачких бицикала?

Да ли ту још увек главну реч воде Французи, Чеси и Италијани?

nask nask 12:47 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Да ли ту још увек главну реч воде Французи, Чеси и Италијани?

Trek i Cannondale-US, Giant-Tajvan (pod njima ima više marki), Bianchi-Italija, Canyon-Nemačka, Cervélo-Kanada/Nizozemska (njih voze Jumbo Visma tim, oni su uzeli gotovo sve pobede u poslednje tri godine, a u 2023. su uzeli sve). Samo ovu poslednju kombinaciju znam iz glave, ostale sam izguglao.

Давно, као клинац, патио сам што не могу себи да приуштим тркачки бицикл марке рено.

Vidi se da si gradsko dete. Mi iz provincije mislili da od češkog Favorita nema bolje. Burazer kupio njihov desetobrzinac što je početkom sedamdesetih bilo čudo. 10 (deset) brzina bate, pa to samo što ne leti, a bio lagan kao perce jer je imao aluminijumski okvir, takođe čudo u to vreme.
shmoo shmoo 13:04 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask

Vidi se da si gradsko dete. Mi iz provincije mislili da od češkog Favorita nema bolje. Burazer kupio njihov desetobrzinac od što je početkom sedamdesetih bilo čudo. 10 (deset) brzina bate, pa to samo što ne leti, a bio lagan kao perce jer je imao aluminijumski okvir, takođe čudo u to vreme.



Џаба ми што сам градско дете када ми је најдаљи домет био словеначки бицикл из Крања. И то са пет брзина.



Зато сам и сањао реноа.

Да, праве легенде смо причали о бициклима које можеш да подигнеш са земље окаченог о мали прст руке колико су лагани.

Хвала ти за листинг произвођача.

И да не отварам нови коментар...

Srbija ima idealnu geografiju za biciklizam, čudi me da nismo barem regionalna sila u tom sportu.



И то је својевремено било боље органозовано од базе па навише. Чукарички (спортско друштво, не само фудбалски клуб, а сада је то раздвојено и спортско друштво лагано умире) некада је имао сасвим пристојне у националним оквирима секције и за кошарку, рукомет, скијање, бокс,... Па и за бициклизам. Неки моји из фамилије су били чланови тог бициклистичког Чукаричког и такмичили се.

Међутим, одавно ту нема више те организације спортског друштва и ентузијаста који би повукли целу ствар. А нема ни пара.

Претпостављам да није боље ни са другим спортским друштвима у оквиру којих су постојали бициклистички клубови и ето ти одговора зашто је код нас данас тако.

Сада се бициклизам у Србији углавном своди на појединце ентузијасте и аматере попут нашег блогодомаћина од којих се неки окупљају и у такмичарским клубовима.

Али ентузијазам сам по себи није довољан.

Нема у Србији ни тако мало бициклистичких клубова колико бисмо можда помислили, али велико је питање како се ради и тренира у тим клубовима па онда сразмерно свему томе имамо или немамо неке међународне успехе.

Вероватно је у питању и новац који треба уложити у тај спорт.

А без добре базе, знаш и сам правило за сваки спорт, нећемо ништа ни постизати ако се све то не промени набоље.

Можда би то могао да буде одговор на твоје питање.


Бициклистички савез Србије - чланови (ЛИНК)

nask nask 13:26 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Можда би то могао да буде одговор на твоје питање.

Ali me opet kopka kako to da je Slovenija (broj stanovnika malo više nego grad Beograd i četvrtinu površine Srbije) svetska sila u biciklizmu. Iz tebi očiglednih razloga kapiraš da mi je to vrlo drago u pogledu Slovenije ali mi nije drago u pogledu Srbije. Jbg, i ovako mator volim da maštam i da se nadam.


shmoo shmoo 13:31 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask
Можда би то могао да буде одговор на твоје питање.

Ali me opet kopka kako to da je Slovenija (broj stanovnika malo više nego grad Beograd i četvrtinu površine Srbija) svetska sila u biciklizmu. Iz tebi očiglednih razloga kapiraš da mi je to vrlo drago u pogledu Slovenije ali mi nije drago u pogledu Srbije.



Ех, Словенија...

Прва разлика је у традицији и неговању бициклизма као спорта.

А друга разлика је стандард живота. Ти барем то знаш... Чак у СФРЈ стандард живота у Словенији и у Србији се драстично разликовао.

Сећаш се да су и онда имали најмању стопу незапослености од свих бивших СФРЈ република, сети какви су им били возови у поређењу са оним гаравим тандркавим шинобусима у Србији... Организационо, Словенија је за нас из Србије тада била као Швајцарска. А и данас је тако. Сећам се колико су мене изненадиле те разлике када сам ишао да служим ЈНА у Илирској Бистрици.

Па моја жена када је почела да ради у школи као професор 1987. имала је плату у противредности од 1000 дојче марака.

Њена фах колегиница из Словеније такође професорка енгелског у исто то време је имала плату од 2000 дојче марака.

Све то има везе када поредиш Словенију и Србију и питаш се зашто је код њих бициклизам на много вишем ниовоу него у Србији.


Jbg, i ovako mator volim da maštam i da se nadam.






И ја.

И не капирам депресију маторих људи којима и сам сада припадам.

Али то је зато што се много дружимо са децом.

Па знаш оно... С ким си, такав си.



promoter promoter 13:36 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask
Можда би то могао да буде одговор на твоје питање.

Ali me opet kopka kako to da je Slovenija (broj stanovnika malo više nego grad Beograd i četvrtinu površine Srbije) svetska sila u biciklizmu. Iz tebi očiglednih razloga kapiraš da mi je to vrlo drago u pogledu Slovenije ali mi nije drago u pogledu Srbije. Jbg, i ovako mator volim da maštam i da se nadam.



Slovenci se više drogiraju.
Šta drugo?
nask nask 13:45 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Slovenci se više drogiraju.
Šta drugo?

Možda im je Tita menje u glavi, pa imaju više mentalnog prostora i vremena da se bave pametnim stvarima? Recimo životom.
promoter promoter 13:49 11.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask
Slovenci se više drogiraju.
Šta drugo?

Možda im je Tita menje u glavi, pa imaju više mentalnog prostora i vremena da se bave pametnim stvarima? Recimo životom.

Iskusno!
Šta drugo?!
tessa1 tessa1 09:21 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Srbija ima idealnu geografiju za biciklizam, čudi me da nismo barem regionalna sila u tom sportu.



Srbi nemaju taj mentalitet discipline, patnje, koja je potrebna za biciklizam.


Malkice pratim ovih godina zbog Pogačara i Roglića.


Da, i Mark Cavendish i Michael Kwiatkowski mi drže pažnju.

gedza.73 gedza.73 09:45 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

shmoo
Организационо, Словенија је за нас из Србије тада била као Швајцарска

'Organizaciono' su Srbiju tada uređivali Srbi. Koji su još onda tvrdili kako zapadno-satanističko-buržoaska biciklistička industrija samo što nije propala.

Све то има везе када поредиш Словенију и Србију и питаш се зашто је код њих бициклизам на много вишем ниовоу него у Србији.

To ima veze sa sistemom gde jedan od čelnih ljudi srpskog sporta izjavi kako ne poštuje ljude koji nisu bili u zatvoru i da samo jaki ljudi mogu tako nešto izdržati. Kao i stavom dobrog dela naše populacije da kad vidi biciklistu svira, psuje, po portalima komentariše kako ih treba zgaziti, zabraniti da se voze putem...
Ili pokušajima da se 'organizaciono' u Beograd uvede iznajmljivanje bicikli (ili električnih trotineta slagaću te) što se na kraju svelo na opštu krađu kao skoro nigde u svetu. Da ne širim temu na krađu ili uništavanje saobraćajnih znakova. Sigurno su nas i na to naterali 'neki sa strane'.

shmoo shmoo 10:08 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

gedza.73
shmoo
Организационо, Словенија је за нас из Србије тада била као Швајцарска

'Organizaciono' su Srbiju tada uređivali Srbi. Koji su još onda tvrdili kako zapadno-satanističko-buržoaska biciklistička industrija samo što nije propala.

Све то има везе када поредиш Словенију и Србију и питаш се зашто је код њих бициклизам на много вишем ниовоу него у Србији.

To ima veze sa sistemom gde jedan od čelnih ljudi srpskog sporta izjavi kako ne poštuje ljude koji nisu bili u zatvoru i da samo jaki ljudi mogu tako nešto izdržati. Kao i stavom dobrog dela naše populacije da kad vidi biciklistu svira, psuje, po portalima komentariše kako ih treba zgaziti, zabraniti da se voze putem...
Ili pokušajima da se 'organizaciono' u Beograd uvede iznajmljivanje bicikli (ili električnih trotineta slagaću te) što se na kraju svelo na opštu krađu kao skoro nigde u svetu. Da ne širim temu na krađu ili uništavanje saobraćajnih znakova. Sigurno su nas i na to naterali 'neki sa strane'.




Дај сад овде једну слику Путина да употпуниш свој доживљај.

Не просеравај се бре више, Геџо, леба ти!

Кога, бре, уопште боли курац за ове твоје идеолошко-дневнополитикантске тлапње на једном блогу који се бави бициклизмом.

Да ли мораш баш сваки блог, ма о чему год тај блог био и коју год тему имао, да усераваш својим булшитима о "Србима комунистима, малим Русима" и осталим глупостима из свог уског репертоара, још уже перцепције света око себе и још ужег менталног оквира?





gedza.73 gedza.73 10:54 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

shmoo
Кога, бре, уопште боли курац за ове твоје идеолошко-дневнополитикантске тлапње на једном блогу који се бави бициклизмом.

'Ideološko-dnevnopolitikanske tlapnje' da poštovan čovek u Srbiji može biti samo onaj koji je neko vreme proveo u zatvoru dovode do jednog od beočuga u lancu koji se odnosi na saobraćajnu (ne)kulturu u nas. Tako karika po karika i ode sve u krasni. Zašto ti mrziš Srbiju i želiš srpskom narodu zlo?
још уже перцепције света

Moja uže percepcija upoređuje odnos prema biciklistima kod nas i kod 'njih'. Aj pogodi na čiju štetu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:23 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

gedza.73
shmoo
Кога, бре, уопште боли курац за ове твоје идеолошко-дневнополитикантске тлапње на једном блогу који се бави бициклизмом.

'Ideološko-dnevnopolitikanske tlapnje' da poštovan čovek u Srbiji može biti samo onaj koji je neko vreme proveo u zatvoru dovode do jednog od beočuga u lancu koji se odnosi na saobraćajnu (ne)kulturu u nas. Tako karika po karika i ode sve u krasni. Zašto ti mrziš Srbiju i želiš srpskom narodu zlo?
још уже перцепције света

Moja uže percepcija upoređuje odnos prema biciklistima kod nas i kod 'njih'. Aj pogodi na čiju štetu.


gedžo manjak upornosti ti se ne može osporiti..
nego odgledam sinoć čak dva filma..
počela sam toliko rijetko da idem u kancelariju da kad odem bukvalno to doživim kao uspinjanje na Kilimandžaro sam, satare me načisto.. te sam se onda lijepo izvalila u hotelju i nisam ustajala dok ne odgledah dva filma u cugu..
elem..
Nock at the cabin..
poslednji Šajmalanov film i odličan.. ja njega i inače volim mada mu je većina filmova blesava u sutšini ali zabavna za gledanje..
e ovaj je zabavan ali i sa 100% pogođenom metaforom..
u suštini govori o tome da se ne možemo zatvarati u svoje staklene balone, da se ipak mora boriti za bolje društvo čak i kad to (i pogotovo onda) od nas iziskuje i neku žrtvu..
a sve u kontekstu sve većeg broja ljudi (i sama sam takva) koji se povlači u neku svoju oazu porodice i prijatelja i ne angažuje šire od najuže zajednice iako je svjesna da društvo škripi na svim krivinama jer glupima, zlima i bahatima nije teško da nameću svoje budalaste ideje..

e onda da se izbijem iz bedaka pogledam i
Cocaine bear
e to je već čist plezir, malo gora ima al dobro urnebesan, odlična ekipa, svaka preporuka za kvalitetnu razbibrigu..

e i kad samo kod kvalitetne zajebancije ne znam dal sam pričala.. ljetos u rodnoj grudi pogledan stari film sa Stivom Martinom..
i sad on u nekoj romantičnoj sceni kaže dami Why don't you slip into something more comfortable
a prevod kaže (wait for it) Što se i ti ne razgaćiš..
e dakle ljeto smo proveli jedni drugima sugerišući razgaćavanje (razgaćivanje?)..
svaka čast majstoru, preveo ga je
nask nask 11:39 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

taj mentalitet discipline, patnje,


Da, patnja. Mislim da je biciklizam jedan od sportova gde je mentalna i fizička patnja prosečnom čoveku teško zamisliva. Plus je najsmrtonosniji sport. Ne zbog dopinga.

Za mene su uprkos svih problema oko dopinga (nadam se uglavnom u prošlosti) biciklisti, pogotovo oni koji voze turove, totalni heroji.



Tom Doumolin Giro 2019.

Koji drugi sportista (sem možda onih u kojima se legalno mlate) bi posle pada, rasečenog kolena od lanca ustao i nastavio da bicikla sledećih 2 sata. Ovo nije čak ni nešto ekstremno šta ti momci i devojke mogu da trpe.
maksa83 maksa83 14:30 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Da, patnja. Mislim da je biciklizam jedan od sportova gde je mentalna i fizička patnja prosečnom čoveku teško zamisliva.


milisav68 milisav68 16:43 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask
Možda im je Tita menje u glavi, pa imaju više mentalnog prostora i vremena da se bave pametnim stvarima? Recimo životom.

A možda treba da čitamo šta se stvarno dešavalo od `45. do `90. pa bi nam mnoge stvari bile jasnije.

Biciklizam nije reper ni za šta, kao ni skijanje, kao ni vaterpolo, kao ni košarka...

U vaterpolu se zadnjih 30 godina za medalju bore Mađari, Hrvati, Crnogorci i mi.Tu se muvaju i Španci, Italijani i Grci, a od ostatka sveta Ameri i Australijanci.

I sad treba da konstatujemo kako ostatak sveta ne voli da se kupa.
mentol mentol 17:27 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

tessa1


Srbi nemaju taj mentalitet discipline, patnje, koja je potrebna za biciklizam.



Mislim da je za biciklizam bitnija mentalna nedisciplina...
A Srbin, ako je motivisan, može da pati koliko god hoće

Evo npr. ja sam triput uspešno prešao granicu između Srbije i Hrvatske, ilegalno, biciklom.

Prvi put je bilo najteže...
Trideseti decembar, temperatura -1 celzijusa, krenem iz NS-a u Zagreb biciklom a imam zabranu ulaska u Hrvatsku (prekoračio boravak pa me proterali...)
Doverglam do Ljube, pa kroz šumu s biciklom na leđima nekako do Iloka, onda kroz Slavoniju do Zagreba... Nisam imao telefon, GPS,.. izgubio se dvaput, jednom kod Županje (stigao do Save) a drugi put u Ivanić gradu...
Na pola puta ostanem bez svetla pa u mraku pratim belu liniju...
Uglavnom, stigao sam do Zagreba polumrtav, pothlađen...al taman za doček nove godine...

Drugi put je bilo bolje... leto, avgust, Dunav rekordno nizak, pun mesec,.. kupim kod Kineza pojas za spasavanje, na njega stavim bicikl, vežem oko struka najlon za pecanje i preplivam oko ponoći od Tikvare do Šarengrada vukući za sobom bicikl pa onda opušteno do Karlovca...

Kad sam treći put (ilegalno) prelazio već je bio počeo migrantski talas, i graničari počeli bolje čuvati granicu... prešao sam legalno u Mađarsku pa preko neke njive u Baranju (još nije bilo žice...)

E sad... zašto sam to radio mogao bih napisati kod jednarecfonmoi, na njenom najnovijem blogu, ali neću!
Svi bi ovde mislili (pogotovo predatortz) da sam idi(j)ot... mada, ionako, verovatno, misle...





nask nask 19:26 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Svi bi ovde mislili (pogotovo predatortz) da sam idi(j)ot... mada, ionako, verovatno, misle...

Ne mislim da si idiot, već mentol. Ali ovo što si napisao meni zvučii dovoljno ludo pa bih zaista voleo da čitam o tim tvojim dogodovštinama. Evo jedne opuštene i prikladnog naslova.


solo solo 20:07 12.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

kupim kod Kineza pojas za spasavanje, na njega stavim bicikl, vežem oko struka najlon za pecanje i preplivam oko ponoći


Najlon koje debljine?

Pitam za prijatelja somdžiju.
mentol mentol 18:30 13.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask

Ne mislim da si idiot, već mentol. Ali ovo što si napisao meni zvučii dovoljno ludo pa bih zaista voleo da čitam o tim tvojim dogodovštinama.


Hvala ti nask! Drago mi je da smatraš da sam samo mentol i ludak, a ne idiot:)

Svašta mi se dešavalo u životu i ponekad pomislim da me Bog namerno maltretira zato što mu je to zabavno... i da mi je od svih bogova zapao baš onaj okrutni, starozavetni...
Eto , i vernik sam i komunjara a to ne može izaći na dobro:)

Npr. letos (da ostanem u temi bloga...) obiđem ostrvo biciklom uzduž i popreko, dosadi mi... kupim čamac (gumenjak) i pentu, pa ću sad da oplovim ceo arhipelag...
U početku je bilo dobro. Odem na neko ostrvce, budem tamo sam.., uživam...
Onda, jedan dan, odem na neko malo ostrvo, privežem čamac, uskočim u more i vidim moj telefon kako pluta pored mene...
Krenem nazad a motor neće da upali, počne da duva južina, talasi metar i po, neki meteorološki fenomen koji su nazvali "Lucifer"... temperatura 40°C
Pokušavam da ga upalim satima i naposletku shvatim da je puklo crevo i da benzin curi. Zakrpim nekako to crevo i konačno upalim motor ali nisam znao da su se neki ljudi zabrinuli za mene, zvali me a ja nedostupan, alarmirali lučku kapetaniju a oni poslali gliser i ronioce da me traže.....
Bilo je nazgodno ploviti ali sam prejahao talase i stigao nazad do svog ostrva.a oni me tamo već prežalili, osećao sam se kao pokojni Toza...
To je bio kraj moje kapatanske karijere:(

S jedne strane drago mi je da se neko brine za mene a sa druge... drugi ljudi znaju biti poprilično opterećenje...

A pokušao sam, svojevremeno, i monaški živeti, sam u šumi, ali svejedno su me i tu našli (ti drugi ljudi) i sve mi iskomplikovali (...

Jutros odem na buvljak i nađem neku knjigu, koju sam čitao davno... Ovako počinje:

Evo jedne opuštene i prikladnog naslova


solo


Najlon koje debljine?

Pitam za prijatelja somdžiju.


Nisam ribolovac ali mislim da to zavisi od težine soma. Ako imaš vagu izmeri koliko si težak pa pogledaj u specifikaciji za najlon...
Samo se nadam da je taj tvoj prijatelj sportski ribolovac:)

solo solo 18:36 13.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Nisam ribolovac ali mislim da to zavisi od težine soma. Ako imaš vagu izmeri koliko si težak pa pogledaj u specifikaciji za najlon...


Pa ti si tvoj najlon proverio na terenu.

To je ipak validna informacija,znaš ono vuče te struja Dunava,vetar,bicikl landara u vodi.....

Nije isto kao i na suvom.

OK je i ako želiš da sakriješ tu informaciju.

Hu kerz!
nask nask 19:08 13.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Hvala ti nask! Drago mi je da smatraš da sam samo mentol i ludak, a ne idiot:)

Ma samo čitam kako se potpisuješ, ko sam ja da išta smatra o ljudima koji su odabrali da idu putem kojim se ređe ide. Sve najbolje na tom putu. Iskreno mislim.
mentol mentol 21:19 13.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

nask




docsumann docsumann 22:21 14.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

Da, patnja. Mislim da je biciklizam jedan od sportova gde je mentalna i fizička patnja prosečnom čoveku teško zamisliva. Plus je najsmrtonosniji sport. Ne zbog dopinga.


profesionalni bodi bildinhg je najsmrtonosniji sport. zbog dopinga.
shmoo shmoo 22:48 14.10.2023

"Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

docsumann
Da, patnja. Mislim da je biciklizam jedan od sportova gde je mentalna i fizička patnja prosečnom čoveku teško zamisliva. Plus je najsmrtonosniji sport. Ne zbog dopinga.


profesionalni bodi bildinhg je najsmrtonosniji sport. zbog dopinga.


Прати га одмах раме уз раме и дизање тегова.

Ретко који светски првак или олимпијски шампион међу дизачима тегова је дуго живео. Обично умиру у средовечном добу, многи и пре тридесете године живота, чак и када престану да се активно баве својим спортом због дугогодишњег допинга који почиње у раној младости. Свашта им се у организму поремети и упропасти пре времена због те хемије - допинга.

И то се у том спорту такође подразумева као и у профи боди билдингу. Сви они на то гледају као на нормалну појаву.

Ovaj sport se suočava sa rizikom uklanjanja sa Igara zbog stalnih problema sa dopingom. Talahadze je rekao da bi prekršioci trebali dobiti ono što zaslužuju, ali da bi sport trebao biti uključen u Igre u Parizu. (ЛИНК)



(Ћале моје другарице из детињства, Владан Михајловић, био је у оно време, осамдесетих, секретар светске федерације дизача тегова па сам после мог доживљаја тада са дизачима тегова причао са њим о томе. И он се касније такође упокојио а да није доживео 50 година старости.)

Док сам као тинејџер тренирао кајак, зими бисмо, када се заледи Језеро код Аде а богами неки пут и Сава, тренинге имали у спортском центру Кошутњак због трим стазе, базена и теретане на једном месту. Теретану смо често делили са неким другим спортистима, па се тако сећам да је са нама тренинге у теретани у исто време имао и ондашњи првак Европе у бацању кугле, Владимир Милић.

А неки пут са нама су тренирали заједно и чланови клуба дизача тегова Партизан. На једном од тих тренинга у теретани заједно са њима њихов тренер гледа мог другара и мене док дижемо тегове и позове нас да променимо спорт и да постанемо чланови његовог клуба. Пристанемо нас двојица, одемо на њихове тренинге...

И већ после 2-3 тренинга са дизачима тегова донесе тај исти тренер гомиле неких кутијица и флашица са разноразним шареним пилулама за мог другара и мене и почне да нам детаљно објашњава како то да пијемо, у које време, које дозе итд.

Нас двојица га одмах одбијемо. Он нам рекао да онда не можемо да будемо дизачи тегова и чланови њиховог клуба. Ми одговоримо да баш и не морамо, па се вратимо међу кајакаше и кануисте.

Другар и ја смо тада имали 16-17 година.

crossover crossover 01:16 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

shmoo

И то је својевремено било боље органозовано од базе па навише. Чукарички (спортско друштво, не само фудбалски клуб, а сада је то раздвојено и спортско друштво лагано умире) некада је имао сасвим пристојне у националним оквирима секције и за кошарку, рукомет, скијање, бокс,... Па и за бициклизам. Неки моји из фамилије су били чланови тог бициклистичког Чукаричког и такмичили се.


И ја сам био једно пет шест година у Чукаричком, све док је на једној трци нека сомина улетела колима међу нас доле испод надвожњака код Аде. Мене је промашио али је један другар из клуба годину дана прележао у кориту. Тад сам баталио организовани спорт али сам после возио још више него док сам био у клубу, једно време и са неким веслачима из Графичара којима је неко објаснио да је педалање баш добар тренинг за њих. Уствари, спојила нас је заједничка нетрпељивост према пецарошима који су стално задимљавали површину и околину Језера у намери да се обрачунају с комарцима, веслачима и поштеним бициклистима.
shmoo shmoo 08:32 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

crossover
shmoo

И то је својевремено било боље органозовано од базе па навише. Чукарички (спортско друштво, не само фудбалски клуб, а сада је то раздвојено и спортско друштво лагано умире) некада је имао сасвим пристојне у националним оквирима секције и за кошарку, рукомет, скијање, бокс,... Па и за бициклизам. Неки моји из фамилије су били чланови тог бициклистичког Чукаричког и такмичили се.


И ја сам био једно пет шест година у Чукаричком, све док је на једној трци нека сомина улетела колима међу нас доле испод надвожњака код Аде. Мене је промашио али је један другар из клуба годину дана прележао у кориту. Тад сам баталио организовани спорт али сам после возио још више него док сам био у клубу,



То је то. Није се имало ни где да се педала. Ни сада није много боље. Кад кренеш бициклом обреновачким друмом, прво се прексрстиш па шта ти бог да успут.

Постоји сада та бициклистичка стаза која иде од Новог Београда до Аде (а мислим да има још понегде у граду) али то није за тренинге него за рекреативце пошто одмах поред стазе шетају људи, деца истрчавају на стазу итд.

једно време и са неким веслачима из Графичара којима је неко објаснио да је педалање баш добар тренинг за њих.




Благо њима.

Јесте то добро, али је нама тренер, када смо га питали за педалање, објаснио укратко да је трчање мајка па би затим сео у свог фићу и возио поред нас док трчимо по Ади диктирајући нам темпо на појединим деоницама вичући кроз отворен прозор на ауту.

(Јбт, тада а и када сам се вратио из војске, могао сам да се трчећи попнем од моје куће код Храма Светог Ђорђа до стадиона Чукаричког на врху Брда и да се ни најмање не задувам.)

Уствари, спојила нас је заједничка нетрпељивост према пецарошима који су стално задимљавали површину и околину Језера у намери да се обрачунају с комарцима, веслачима и поштеним бициклистима.


Ја сам био и остао романтик па сам на тај дим на води против комараца на Језеру гледао као на лагану мистичну измаглицу изнад воде из које ће се појавити моја водена вила у коју ћу се заљубити за читав живот као у филмовима снимљеним по романима Џејн Остин или сестара Бронте. При томе нисам обраћао пажњу на мирисе и тако сам склопио вечни мир са пецарошима.




docsumann docsumann 10:10 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

spominjao sam već na blogu da sam radio svojevremeno za jednu bg firmu, čiji je vlasnik nekoć bio predesdnik dizačkog kluba Partizan.
od njega sam čuo svjedočenje ljekara bugarske reprezentacije, koja je u to vrijeme bila odmah iza SSSR-a po uspjesima .
jednom prilikom, kad su Bugari gostovali kod nas, izvedu ih domaćini na večeru, pa kad su se nakon toga dobro zapili pitaju oni ovog ljekara - Aj' reci pravo šta im daješ?
- Insulin
- A kako?
- Dam im startnu dozu, pa čekam reakciju. Ako im ne bude ništa povećavam dozu. Pa tako sve dok ne padnu u komu.
E onda malo smanjim - I to je mjera.



insulin ima jak anabolički efekat, a praktički je nedetektiv, pošto je on jedan od ključnih hormona koje tijelo već samo proizvodi.
često se zloupotrebljava u bodibildingu i sportovima snage. mnogi postanu šećeraši, pošpto im sopstvena produkcija insulina oitkaže od prevelike vještački upumpane količine.

sličan efekat imaju i steroidi (modifikacije testosterona), gdje testisi prestanu da ga proizvode, upravo zbog enomne količine unjete dopingom. oni se mogu vratiti u funkciju, al za to treba vremena.
skidanje s steroida (testoterona) zna da ima jebene psihičke posljedice. opada motivacija, elan, energija...opći down.






zoja444 zoja444 10:21 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

docs, u koju komu, hipo ili hiper? zar to nije opasno? kako je taj doca znao da ce se povratiti iz kome?
docsumann docsumann 13:25 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

docs, u koju komu, hipo ili hiper?


drektno iz svog laičko ugla, rekao bih - hipoglikemčka


kako je taj doca znao da ce se povratiti iz kome?
vjerovatno ima iskustva, a i znanja, kad je već postao ljekar ncionalčnog tima.
pretpostavljam, da to nisu duboke kome.
nask nask 14:09 15.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

Другар и ја смо тада имали 16-17 година.

Slična priča ali u AK CZ. Ja čak nisam ni ukapirao sa onim naivnim/glupim mozgom o čemu pričaju. A sve proslavljena imena naše atletike. Zločinci bre.

I bate što su ti momci smrdeli na pokvarenu turšiju za vreme i posle treninga, a prdeli čist ciklon b.
shmoo shmoo 15:41 15.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

nask
Другар и ја смо тада имали 16-17 година.

Slična priča ali u AK CZ. Ja čak nisam ni ukapirao sa onim naivnim/glupim mozgom o čemu pričaju. A sve proslavljena imena naše atletike. Zločinci bre.

I bate što su ti momci smrdeli na pokvarenu turšiju za vreme i posle treninga, a prdeli čist ciklon b.


Изгледа да су екипни спортови некада ( "у наше време" ) били ипак мало више поштеђени од тога.

А данас више нисам сигуран ни у то гледајући ове модерне гладијаторе на фудбалском терену.

(Претпостављам да је и са кошарком данас исто тако.)

milisav68 milisav68 19:39 15.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

shmoo
Изгледа да су екипни спортови некада ( "у наше време" ) били ипак мало више поштеђени од тога.

А данас више нисам сигуран ни у то гледајући ове модерне гладијаторе на фудбалском терену.

(Претпостављам да је и са кошарком данас исто тако.)


Ma, od OI `84. u LA se američkim sportistima ne proverava da li su dopingovani.

Sve neki džentlmeni u komitetu, pa veruju na reč.

Seti se samo kako su Nemci igrali 1990. u Italiji.

Hemije ima svuda, samo je pitanje količine.
crossover crossover 23:42 15.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

shmoo
То је то. Није се имало ни где да се педала. Ни сада није много боље. Кад кренеш бициклом обреновачким друмом, прво се прексрстиш па шта ти бог да успут.


Ма ово је била званична такмичарска трка, са све обезбеђењем и пандурима на раскрсницама, али се мамлаз провукао негде и направио крш.

Ја сам био и остао романтик па сам на тај дим на води против комараца на Језеру гледао као на лагану мистичну измаглицу изнад воде из које ће се појавити моја водена вила у коју ћу се заљубити за читав живот као у филмовима снимљеним по романима Џејн Остин или сестара Бронте. При томе нисам обраћао пажњу на мирисе и тако сам склопио вечни мир са пецарошима.


Каже тај мој ортак из Графичара да су пар пута хтели душу да испусте од те романтике, кад се спусти дим на воду нема шансе да га избегнеш, штипа за плућа и смрди ко да су запалили даске од клозета, а ти мораш да веслаш кроз ту димчину до Таложника и назад.

Једном, кад су били на припремама у Херцег Новом за неку међународну регату, кренули да тренирају рано изјутра, идеални услови, сунчан дан, нигде никог, море мирно, површина мора равна ко стакло, глува тишина - чист зен. Али, увек се нађе неко ко ће да разјебе склад у космосу, на пар метара од чамца искочи нешто огромно из мора, направи салто и тресне назад у воду. И онда опет још једном, тек из другог пута су схватили да је то делфин Јоца који их је спазио и дошао да се игра. Каже овај мој ортак - замисли да ти тако нешто искочи поред чамца, у животу се нисам тако усро. Тако је настао зент будизам.
zoja444 zoja444 05:44 16.10.2023

Re: Pariz-Brest-Pariz 1891.

hahaha zent budizam. krenulo mi je jutro sa smehom. valjda je to dobar znak.
gedza.73 gedza.73 10:04 16.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

milisav68
Ma, od OI `84. u LA se američkim sportistima ne proverava da li su dopingovani.
Sve neki džentlmeni u komitetu, pa veruju na reč.

The United States Anti-Doping Agency... USADA...  organization and the national anti-doping organization (NADO) for the United States.

On 24 August, 2012... (USADA) announced that it had imposed on Lance Armstrong a sanction of lifetime ineligibility and disqualification of competitive results achieved since 1 August, 1998.

On 22 October, 2012, the UCI accepted the USADA findings and formally stripped Lance Armstrong of his seven Tour de France.

The Union Cycliste Internationale (UCI]... is the world governing body for sports cycling and oversees international competitive cycling events


Statement From USADA CEO Travis T. Tygart Regarding The U.S. Postal Service Pro Cycling Team Doping Conspiracy
Today, we are sending the ‘Reasoned Decision’ in the Lance Armstrong case and supporting information to the Union Cycliste International (UCI), the World Anti-Doping Agency (WADA), and the World Triathlon Corporation (WTC). The evidence shows beyond any doubt that the US Postal Service Pro Cycling Team ran the most sophisticated, professionalized and successful doping program that sport has ever seen.

The USPS Team doping conspiracy was professionally designed to groom and pressure athletes to use dangerous drugs, to evade detection, to ensure its secrecy and ultimately gain an unfair competitive advantage through superior doping practices. A program organized by individuals who thought they were above the rules and who still play a major and active role in sport today.

Our mission is to protect clean athletes by preserving the integrity of competition not only for today’s athletes but also the athletes of tomorrow. We have heard from many athletes who have faced an unfair dilemma — dope, or don’t compete at the highest levels of the sport. Many of them abandoned their dreams and left sport because they refused to endanger their health and participate in doping. That is a tragic choice no athlete should have to make.



milisav68 milisav68 16:00 16.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

gedza.73
milisav68
Ma, od OI `84. u LA se američkim sportistima ne proverava da li su dopingovani.
Sve neki džentlmeni u komitetu, pa veruju na reč.

The United States Anti-Doping Agency... USADA...  organization and the national anti-doping organization (NADO) for the United States.

Vidi, ovo OI znači Olimpijske igre, što znači da u komitetu vole malo da zažmure.

Drugo, hemija se gura u različitim oblicima i kako se dogovore koliko je dozvoljeno, a Lans Armtrong je samo pretero to dogovoreno/dozvoljeno, odnosno zakačio se sa sponzorima koji su gurali celu ekipu, a on mislio da može da traži više para nego što je dozvoljeno.

U biciklizmu se još od sedamdesetih gura testeteron, a valjda znaš da je to hormon koji proizvodi ljudski organizam (muškarci više, žene manje), i da je tada bilo teško utvrditi/dokazati posle trke da ga je neko uzimao.Vremenom su ta ispitivanja napredovala, pa su se onda preciznije dogovorili koliki maksimum može da bude.

I nije samo biciklizam u pitanju, jednostavno vrhunski sport pomera granice, što zbog opreme, što zbog ishrane, što zbog načina treniranja, ali i zbog raznih dozvoljenih i nedozvoljenih sredstava.

Recimo, Novak Đoković u toku meča pije vodu obogaćenu elektrolitima (što jeste dozvoljeno, ali je generalno prevara), i ta voda mu daje dodatnu energiju (odnosno, pretpostavljam, smanjuje grčeve u mišićima kod velikih napora).
gedza.73 gedza.73 18:33 16.10.2023

Re: "Дон Стероид" - графит на зиду у Железнику

Vidi, ovo OI znači Olimpijske igre, što znači da u komitetu vole malo da zažmure.



In United States Anti-Doping Agency v. Montgomery, a Court of Arbitration for Sport (CAS) Tribunal found Olympic track and field gold medalist and former world record holder Tim Montgomery (Montgomery) guilty of doping. The Tribunal determined, after considering the evidence presented by the United States Anti-Doping Agency (USADA), that Montgomery had taken THG, a prohibited performance enhancing drug known in colloquial parlance as "the Clear." As punishment, Montgomery was banned from competition for two years, stripped of his on-track achievements dating back to March 200l, and ordered to repay an estimated $1 million in earnings.


Jones is also disqualified from all competitive results obtained on and subsequent to Sept. 1, 2000, and must forfeit all medals, results, points and prizes from that date, the anti-doping agency said.

ulicni-muzicar ulicni-muzicar 14:29 11.10.2023

pbp

Hvala svima na komentarima.

- pogledao sam onaj film, zanimljiv je
(zanimljivo je i ono "kroz divlju Grdeličku klisuru )

- Ima još marki bicikala: Pinarello, Colnago, Cube itd.

- Slovenci su i u ultrabiciklizmu sila: pokojni Jure (zamalo da napišem Ivo ) Robič, pobedio je 5 puta na RAAM, Marko Baloh je učestvovao 7-8 puta, sa odličnim plasmanima...

*

Priču o PBP iz 1901. ipak neću da prevodim, nije toliko zanimljiva.
Ali evo linka, pa ko hoće neka pogleda: https://www.quicicloturismo.it/2023/08/19/quella-volta-che-lo-spazzacamino-garin-vinse-la-parigi-brest-parigi-e-poi-divento-francese/?fbclid=IwAR2DWLQg5KdcODDOVa1Qk11SwDusrjYE6K1gmMG8-HerUii2Youy5nvHON4
solo solo 09:13 12.10.2023

Mora podloga


Ceo blog bez tematske muzičke podloge.

I još kod muzičara.

Mora malo.



solo solo 09:23 12.10.2023

.


Za našu drugaricu Tess.

tessa1 tessa1 09:40 12.10.2023

Re: .

Ovo ispišavanje po Netu je postalo naporno, zemlja plače..


Dobro si me napomenuo zašto da napravim Substack, i uskratim i ovih 5 min ovde, prije neki dan navodim razloge protiv, sad se sjetih razloga za..
promoter promoter 09:44 12.10.2023

Re: .

tessa1
Ovo ispišavanje po Netu je postalo naporno, zemlja plače..


Dobro si me napomenuo zašto da napravim Substack, i uskratim i ovih 5 min ovde, prije neki dan navodim razloge protiv, sad se sjetih razloga za..

Oooo, jebote!
Ljutiš se ko ljuta paprika.
solo solo 09:51 12.10.2023

Re: .

Dobro si me napomenuo zašto da napravim Substack, i uskratim i ovih 5 min ovde, prije neki dan navodim razloge protiv, sad se sjetih razloga za..


Teško.

Zajebo te Maxa.

tessa1 tessa1 10:07 12.10.2023

Re: .

Oooo, jebote!
Ljutiš se ko ljuta paprika.



Evo, ovo je moj poslednji komentar na blogu B92, zadnji, kao u ono školi kad su govorili o poslednjoj i zadnjoj klupi, iza je zid, ne može se slagati klupa..

Pet minuta mi je bilo potrebno, ni toliko, samo moram naći ljepšu boju grafita umjesto crne, to ću kasnije.

Ali u ovom svemu najviše nervira, ponižava, pomisao virtuelnih duša da će neko dolaziti na ispišavanje jer nema kud, mora, svakodnevno i isto, ne jedno, dvoje troje, njih deset se ispišava, samo se smjenjuju i 50 gleda i zamišlja da se ono ispišava..


Gospode bože i opsujem i pljunem ujedno..


https://tsynops.substack.com
promoter promoter 10:36 12.10.2023

Re: .

tessa1
Oooo, jebote!
Ljutiš se ko ljuta paprika.



Evo, ovo je moj poslednji komentar na blogu B92, zadnji, kao u ono školi kad su govorili o poslednjoj i zadnjoj klupi, iza je zid, ne može se slagati klupa..

Pet minuta mi je bilo potrebno, ni toliko, samo moram naći ljepšu boju grafita umjesto crne, to ću kasnije.

Ali u ovom svemu najviše nervira, ponižava, pomisao virtuelnih duša da će neko dolaziti na ispišavanje jer nema kud, mora, svakodnevno i isto, ne jedno, dvoje troje, njih deset se ispišava, samo se smjenjuju i 50 gleda i zamišlja da se ono ispišava..


Gospode bože i opsujem i pljunem ujedno..


https://tsynops.substack.com

Izvini, ali ja tebi ne verujem da je ovo tvoj poslednji komentar na blogu.
Ti ne deluješ kao osoba snažnog karaktera i samodiscipline.
Suviše si plahovita i prečesto reaguješ ishitreno.
I nesmotreno.
Doduše, samodisciplina može i da se trenira.
Ali je uspeh, počesto, neizvestan.
zoja444 zoja444 11:37 12.10.2023

Re: .

tessa, i ja isto kao i ti. smetaju im 3 zene na blogu. fuj.
promoter promoter 11:39 12.10.2023

Re: .

zoja444
tessa, i ja isto kao i ti. smetaju im 3 zene na blogu. fuj.

Koje su to tri?
solo solo 12:26 12.10.2023

Re: .

Koje su to tri?


shmoo shmoo 14:36 12.10.2023

К'о Хари Лајм код Грејема Грина

promoter
zoja444
tessa, i ja isto kao i ti. smetaju im 3 zene na blogu. fuj.

Koje su to tri?



Да није Емилија та трећа жена?

solo solo 20:05 12.10.2023

Pršuta

Да није Емилија та трећа жена?



Nije definitivno.

Osim ako nije tamnoput.



p.s.

vcucko vcucko 06:22 13.10.2023

Re: К'о Хари Лајм код Грејема Грина

shmoo
promoter
zoja444
tessa, i ja isto kao i ti. smetaju im 3 zene na blogu. fuj.

Koje su to tri?



Да није Емилија та трећа жена?


Isseimarijo

shmoo shmoo 08:42 15.10.2023

Re: .

tessa1
Oooo, jebote!
Ljutiš se ko ljuta paprika.



Evo, ovo je moj poslednji komentar na blogu B92, zadnji


Мени је ово познато од раније. Видео сам овакве реченице на Блогу Б92 много пута.

И ниједан једини пут од тога није било ништа.

Зато ти и не верујем.





shmoo shmoo 08:55 15.10.2023

Јој, срамотеееееее!!!

vcucko
shmoo
promoter
zoja444
tessa, i ja isto kao i ti. smetaju im 3 zene na blogu. fuj.

Koje su to tri?



Да није Емилија та трећа жена?


Isseimarijo





Сећаш се оног вица после Светског првенства у Француској 1998. када је Пеђа Мијатовић против Холандије из пенала декнуо у пречку па се после тога момци вратили кући.

И Пеђа хоће да изађе да се прошета Подгорицом, али не сме од срамоте па се преруши и тако изађе на улицу и налети на неку бабу која му каже:"Ђе си, Пеђо!"

Збуни се Мијатовић, врати се кући, дода на маскирање браду и бркове, изађе на улицу, опет иста баба која му каже:"Ђе си, Пеђо!"

Врати се Мијатовић кући, дода још неке елементе на своју маску и опет на улицу и опет иста баба:"Ђе си, Пеђо!"

"Шта ти је бре, баба, откуд знаш да сам ја Пеђа Мијатовић?"

"Нијесам ја баба, ја сам Дејо Савићевић."

zoja444 zoja444 09:03 15.10.2023

Re: К'о Хари Лајм код Грејема Грина

taso, sto ste se okomili na tessu? ima zena pravo da se predomisli. koliko puta si ti napustao blog pa te i zezaju zbog toga.
shmoo shmoo 09:12 15.10.2023

Re: К'о Хари Лајм код Грејема Грина

zoja444
taso, sto ste se okomili na tessu? ima zena pravo da se predomisli. koliko puta si ti napustao blog pa te i zezaju zbog toga.



Ко их јебе кад су глупи буквалисти па све овде речено, то јест написано, схватају дословце баш тако.

Зато ми њихово зезање дође некако као моје зезање са њима.

Ево, да те задовољим...

Ово овде сада је заиста мој последњи/задњи коментар на Блогу Б92.

Је л' ми верујеш?





zoja444 zoja444 09:20 15.10.2023

Re: К'о Хари Лајм код Грејема Грина

zasto da ti bude poslednji, pu, pu, pomeri se smesta. idi zadovolji jednurec, napisi nesto o temi, moli te zena vise puta. i veoma je afirmativna prema tebi.
shmoo shmoo 09:25 15.10.2023

Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

zoja444
zasto da ti bude poslednji, pu, pu, pomeri se smesta. idi zadovolji jednurec, napisi nesto o temi, moli te zena vise puta. i veoma je afirmativna prema tebi.


Улични музичар није жена, колико сам укапирао.

А овде сам написао и понешто о педалању.

(Ево, ево, послушаћу те... Нећу ја да пишем, мрзи ме... Али послушаћу те.)

zoja444 zoja444 09:40 15.10.2023

Re: Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

ljudi, gde vam je sirina uma. i glupi imaju pravo da postoje. inteligencija je i genetski uslovljena pa se i nema izbora. ovde smo uglavnom prosecno inteligentni sa manje ili vise znanja i iskustva.
shmoo shmoo 09:46 15.10.2023

Re: Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

zoja444
ljudi, gde vam je sirina uma. i glupi imaju pravo da postoje. inteligencija je i genetski uslovljena pa se i nema izbora. ovde smo uglavnom prosecno inteligentni sa manje ili vise znanja i iskustva.



Наравно да глупи имају права да постоје.

Само не треба стално да кукају и да се жале што су глупи све тврдећи и мислећи за себе да су најпаметнији у свијет.

И уз то још и најлепши, најбркатији, најгрлатији, најагресивнији и са највећим споловилом.

(Видети код Виба за најбркатије, најгрлатије и најјаче претке на Балкану. Ја још увек нисам у свом животу упознао Српкињу или Србина који за себе не мисли да је најпаметнији у свијет.)

А испостави се на крају да се увек нађе неко ко има већи само глупи у својој сујети то не могу да схвате.

Ми просечни то капирамо.

Можда не сви, али неки од нас просечних то ипак капирамо.





zoja444 zoja444 10:05 15.10.2023

Re: Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

hehe, a gde su tu srpkinje, zene? sta one imaju? dobra ti je ona prica o pavlu vujisicu.
promoter promoter 10:34 15.10.2023

Re: Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

shmoo

...

И уз то још и најлепши, најбркатији, најгрлатији, најагресивнији и са највећим споловилом.

...



Žene bi trebalo da se hvale sa najmanjim spolovilom?
Valjda!
solo solo 11:12 15.10.2023

evo,evo...

(Ево, ево, послушаћу те..







i zapamti,nema botovanih
solo solo 11:13 15.10.2023

Re: Сви буквалисти Блога Б92, алес цузамен

ljudi, gde vam je sirina uma. i glupi imaju pravo da postoje. inteligencija je i genetski uslovljena pa se i nema izbora. ovde smo uglavnom prosecno inteligentni sa manje ili vise znanja i iskustva.


shmoo shmoo 12:13 15.10.2023

Re: evo,evo...

solo

i zapamti,nema botovanih



И ботови имају право на живот.

Поготово откако је паризер појефтинио.

solo solo 17:10 13.10.2023

VOA - Situation Room




Javio se naš čovek,turistički vodič,vesti iz prve ruke.


nask nask 19:09 13.10.2023

Re: VOA - Situation Room

Javio se naš čovek

Prespavo? Javio nam se blogodrugar već u nedelju.
solo solo 20:18 13.10.2023

Re: VOA - Situation Room

Prespavo? Javio nam se blogodrugar već u nedelju.


gde?
Promaklo.
nask nask 14:12 15.10.2023

Re: VOA - Situation Room

Ne na blogu već u medijima raznim.
shmoo shmoo 21:18 13.10.2023

?

Зашто ја више не видим Јутјуб клипове у туђим коментарима на Блогу Б92 нити могу да их качим у својим коментарима и зашто ми, када хоћу да се улогујем, избацује да конекција није сигурна па морам да кликнем на сенд енивеј или тако некако да бих се улоговао?

solo solo 21:39 13.10.2023

Re: ?

?
Зашто ја више не видим Јутјуб клипове у туђим коментарима на Блогу Б92 нити могу да их качим у својим коментарима и зашто ми, када хоћу да се улогујем, избацује да конекција није сигурна па морам да кликнем на сенд енивеј или тако некако да бих се улоговао?


Pređi na wind. XP

ko ti je provajder za net?

To je pitanje za njihovu tehničku podršku.

Možda i neka viruščina.

Iščekiraj antivirus program.

I na kraju ti ostaje Maxa
shmoo shmoo 21:49 13.10.2023

Re: ?

solo

Možda i neka viruščina.



Ма јок, то је тако само на Блогу Б92.

И тако је када се улогујем на Блог Б92 и са других машина.

Све сем Блога Б92 функционише као и увек.


I na kraju ti ostaje Maxa



Прешао бих ја одмах на Максу него се бојим да ће Зоја бити љубоморна.

Љубоморне жене су зајебана ствар.

solo solo 22:07 13.10.2023

Re: ?

Ма јок, то је тако само на Блогу Б92.

И тако је када се улогујем на Блог Б92 и са других машина.

Све сем Блога Б92 функционише као и увек.


E onda je Angie iskamčila moderaciju.

Popismo Karakas u najavi.



promoter promoter 05:03 14.10.2023

Re: ?

shmoo
Зашто ја више не видим Јутјуб клипове у туђим коментарима на Блогу Б92 нити могу да их качим у својим коментарима и зашто ми, када хоћу да се улогујем, избацује да конекција није сигурна па морам да кликнем на сенд енивеј или тако некако да бих се улоговао?


Sa Majkrosoft Edžom tih problema nema.
Adervajs, sa Hromom i Mozilom isto i kod mene.
Prema tome, koristi Edž dok to majstori ne oprave.
Ispod možeš da pročitaš objašnjenje.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/insecure-password-warning-firefox?as=u&utm_source=inproduct
shmoo shmoo 06:31 14.10.2023

Re: ?

solo
Ма јок, то је тако само на Блогу Б92.

И тако је када се улогујем на Блог Б92 и са других машина.

Све сем Блога Б92 функционише као и увек.


E onda je Angie iskamčila moderaciju.

Popismo Karakas u najavi.






Опуштено.





shmoo shmoo 06:33 14.10.2023

Re: ?

promoter
shmoo
Зашто ја више не видим Јутјуб клипове у туђим коментарима на Блогу Б92 нити могу да их качим у својим коментарима и зашто ми, када хоћу да се улогујем, избацује да конекција није сигурна па морам да кликнем на сенд енивеј или тако некако да бих се улоговао?


Sa Majkrosoft Edžom tih problema nema.
Adervajs, sa Hromom i Mozilom isto i kod mene.
Prema tome, koristi Edž dok to majstori ne oprave.
Ispod možeš da pročitaš objašnjenje.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/insecure-password-warning-firefox?as=u&utm_source=inproduct



Хвала!


solo solo 10:21 14.10.2023

al' će biti sranja

AL KAIDA POSLALA JEZIVU PORUKU Svet strahuje od osvete: "Neka se džihad proširi na svaku zemlju, more i nebo"


Ovo nije trebalo.

Ovo jako ne valja!

JBG.
shmoo shmoo 23:37 14.10.2023

Алстерски хибрид

pobeđuje onaj ko uopšte ne spava... 71 sat!

Tri dana i tri noći u sedlu: 71 sat i 37 minuta. 1.198 kilometara, sa prosekom od 16,78 km/h.



Седамдесетих година прошлог века припадници војске и полиције Уједињеног краљевства користили су посебан метод мучења за ухапшене припаднике ИРА у циљу изнуђивања признања или откривања битних информација. Тај метод се састојао од различитих психо тортура - урлање сатима у лице везаном човека претећи смрћу његовим најближима, понижавања на различите начине итд.

Један од поступака у том хибридном психо мучењу је био да затвореника натерају да стоји лицем окренут према зиду и да само врховима прстију на рукама овлаш додирује зид не дозвољавајући му да промени положај ни на секунд нити да заспи.

Кажу записи из архива да су прве кризе код затвореника обично наступале после 24 сата без сна, после 48 сати неспавања затвореник би упадао у веома тешко стање, а 72 сата нико није преживео.

Ето, па да упоредимо са ових 71 сат окретања педала на бициклу без сна.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 04:06 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

shmoo
pobeđuje onaj ko uopšte ne spava... 71 sat!

Tri dana i tri noći u sedlu: 71 sat i 37 minuta. 1.198 kilometara, sa prosekom od 16,78 km/h.



Седамдесетих година прошлог века припадници војске и полиције Уједињеног краљевства користили су посебан метод мучења за ухапшене припаднике ИРА у циљу изнуђивања признања или откривања битних информација. Тај метод се састојао од различитих психо тортура - урлање сатима у лице везаном човека претећи смрћу његовим најближима, понижавања на различите начине итд.

Један од поступака у том хибридном психо мучењу је био да затвореника натерају да стоји лицем окренут према зиду и да само врховима прстију на рукама овлаш додирује зид не дозвољавајући му да промени положај ни на секунд нити да заспи.

Кажу записи из архива да су прве кризе код затвореника обично наступале после 24 сата без сна, после 48 сати неспавања затвореник би упадао у веома тешко стање, а 72 сата нико није преживео.

Ето, па да упоредимо са ових 71 сат окретања педала на бициклу без сна.


Pa lakše je dok se vozi. Lakše se odupireš snu...
shmoo shmoo 08:37 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

ulicni-muzicar
shmoo
pobeđuje onaj ko uopšte ne spava... 71 sat!

Tri dana i tri noći u sedlu: 71 sat i 37 minuta. 1.198 kilometara, sa prosekom od 16,78 km/h.



Седамдесетих година прошлог века припадници војске и полиције Уједињеног краљевства користили су посебан метод мучења за ухапшене припаднике ИРА у циљу изнуђивања признања или откривања битних информација. Тај метод се састојао од различитих психо тортура - урлање сатима у лице везаном човека претећи смрћу његовим најближима, понижавања на различите начине итд.

Један од поступака у том хибридном психо мучењу је био да затвореника натерају да стоји лицем окренут према зиду и да само врховима прстију на рукама овлаш додирује зид не дозвољавајући му да промени положај ни на секунд нити да заспи.

Кажу записи из архива да су прве кризе код затвореника обично наступале после 24 сата без сна, после 48 сати неспавања затвореник би упадао у веома тешко стање, а 72 сата нико није преживео.

Ето, па да упоредимо са ових 71 сат окретања педала на бициклу без сна.


Pa lakše je dok se vozi. Lakše se odupireš snu...



Могуће.

Ипак је то другачије него стајање уза зид док врхови прстију на рукама само овлаш дотичу зид које се подразумевало у овом мучењу затвореника званично названом Алстерски хибрид.

А можда је на ПБП могло макар мало и да се дремне док се педала на правцима.

К'о ови Турци у хладњачама на аутопуту.

ulicni-muzicar ulicni-muzicar 12:49 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

Zaista je lakše dok se motaju pedale.
Problem bi bio sedeti u fotelji i ne zaspati...

Meni je rekord oko 46 sati motanja (sa pauzama, naravno) bez sna. Ali mnogo je teško. Tako da ne znam da li bih mogao da doguram do 50 sati. Jedino možda ako bih danima pre toga spavao po 9 sati dnevno.
st.jepan st.jepan 13:34 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

Meni je rekord oko 46 sati motanja (sa pauzama, naravno) bez sna. Ali mnogo je teško. Tako da ne znam da li bih mogao da doguram do 50 sati.

Jednom davno, ja sam izdurao preko 50 sati (od petka popodne do nedelje kasne uveče).

Bez odmora, a sad mi se čini i bez jela, svo to vreme sam, balansirajući na visokoj i nehumano uzanoj skeli, crnim flomasterom crtao po zidu naručeni, 11 metara dugačak i preko 2 metra visok crtež. U jednom tenutku primetio sam da je zid, koji je po mom zahtevu prethodno bio prekrečen u sivo, sav prošaran crvenim flekama. Nije izgledalo loše (sivo-crno-crveno), ali odakle bre ta crvena?! Tek kad sam sišao sa skele da dohvatim pali flomaster, video sam da mi je desna podlattica skroz krvava. Meso se pojavilo.

Ja jesam pozitivista, ali ne i dogmaski pozitivista - za izuzetke sam otvoren, tako da uopšte ne isključujem mogućnost da sam, ne samo zbog izdržljivosti, već i zbog rezultata koji je znatno nadilazio moje realne mogućnosti, tada bio posednut.

Verujem da bez posednuća slične vrste, ni ti breventi ne bi bili mogući.
shmoo shmoo 15:37 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

ulicni-muzicar

Meni je rekord oko 46 sati motanja (sa pauzama, naravno) bez sna. Ali mnogo je teško.



st.jepan

Jednom davno, ja sam izdurao preko 50 sati (od petka popodne do nedelje kasne uveče).
Bez odmora, a sad mi se čini i bez jela, svo to vreme sam, balansirajući na visokoj i nehumano uzanoj skeli, crnim flomasterom crtao po zidu naručeni, 11 metara dugačak i preko 2 metra visok crtež.

Verujem da bez posednuća slične vrste, ni ti breventi ne bi bili mogući.



Мислим да је у питању ово што Стјепан каже.

Ради тада у нама нешто (назовимо га адреналин или како год) што нас тера да идемо и преко те границе за коју смо пре тога мислили да је крајња граница наше издржљивости.

bene_geserit bene_geserit 20:37 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

Ради тада у нама нешто (назовимо га адреналин или како год) што нас тера да идемо и преко те границе за коју смо пре тога мислили да је крајња граница наше издржљивости.

Ja sam jednom igrao preferans 72 sata bez prestanka.
I puno puta 48+ sati, ali ovo gore mi je rekord.
E sad, bez obzira na sve negativno, kad je čovek mlad podnosi stvari ali ko zna kako to utiče na zdravlje, srce i ostalo dugoročno, ali
mi je pomoglo da razvijem kondiciju što se tiče držanja koncentracije
što je jako bitno u mojoj struci
jer kad je frka i treba da se stvari reše na o-ruk, biti sposoban da držiš koncentraciju npr. 16 sati je jako korisno
kad svi prolupaju od umora.
shmoo shmoo 21:24 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

bene_geserit
Ради тада у нама нешто (назовимо га адреналин или како год) што нас тера да идемо и преко те границе за коју смо пре тога мислили да је крајња граница наше издржљивости.

Ja sam jednom igrao preferans 72 sata bez prestanka.
I puno puta 48+ sati, ali ovo gore mi je rekord.
E sad, bez obzira na sve negativno, kad je čovek mlad podnosi stvari ali ko zna kako to utiče na zdravlje, srce i ostalo dugoročno, ali
mi je pomoglo da razvijem kondiciju što se tiče držanja koncentracije
što je jako bitno u mojoj struci
jer kad je frka i treba da se stvari reše na o-ruk, biti sposoban da držiš koncentraciju npr. 16 sati je jako korisno
kad svi prolupaju od umora.



Ваљда нам тада, у тим тренуцима када прелазимо ту границу, читав организам прелази на посебан режим рада какав нема свакодневно.

И онда се само поставља питање колико организам може да функционише у том посебном режиму рада, а то је вероватно код свакога од нас различито.

И у томе је опет најважније оно што се тада догађа у мозгу.

Физичка издржљивост у тим ситуацијама када терамо организам преко те границе за коју смо мислили да је крајња граница издржљивости нашег организма последица су искључиво онога што нам се догађа у мозгу у тим тренуцима.

Рађени су у доба Хладног рата неки екперименти у војне сврхе са дугим периодима неспавања испитаника уз помоћ неких стимулативних средстава (неких гасова) али су последице неких од тих експеримената (СССР) биле толико застрашујуће да их ја не бих сада овде качио јер желим вечерас да спавам мирно и без кошмара.

Сан и спавање је нешто са чиме никако не треба искушавати сопствени мозак јер немамо појма куда може да нас тај мозак одведе ако му се превише дуго ускраћује то ресетовање које ми називамо сан и спавање.

milisav68 milisav68 21:48 15.10.2023

Re: Алстерски хибрид

shmoo
bene_geserit
Ради тада у нама нешто (назовимо га адреналин или како год) што нас тера да идемо и преко те границе за коју смо пре тога мислили да је крајња граница наше издржљивости.

Ja sam jednom igrao preferans 72 sata bez prestanka.
I puno puta 48+ sati, ali ovo gore mi je rekord.
E sad, bez obzira na sve negativno, kad je čovek mlad podnosi stvari ali ko zna kako to utiče na zdravlje, srce i ostalo dugoročno, ali
mi je pomoglo da razvijem kondiciju što se tiče držanja koncentracije
što je jako bitno u mojoj struci
jer kad je frka i treba da se stvari reše na o-ruk, biti sposoban da držiš koncentraciju npr. 16 sati je jako korisno
kad svi prolupaju od umora.



Ваљда нам тада, у тим тренуцима, организам прелази на посебан режим рада какав нема свакодневно.

И онда се само поставља питање колико организам може да функционише у том посебном режиму рада,. а то је вероватно код свакога од нас различито.



Ma naravno, možeš kako hoćeš, al ne možeš dokle hoćeš.

Nismo svi "sastavljeni" od istog materjala.

Neko će da vrti pedale 50km, a neko će da skoči 2,5m u vis.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana