Budućnost| Muzika| Na današnji dan

Aklamacija

antioksidant RSS / 15.09.2010. u 11:43

Sad svi znamo šta je aklamacija. Kada se svi saglase sa nekim tekstom koji je toliko pun opštih mesta i neodređen da se svi i mogu složiti sa njim. E, pre 3 godine u skupštini UN je prošla još jedna aklamacija. O demokratiji. To je jedan pojam toliko opšti i neodređen da se svi mogu složiti s njim.

 ...demokratija univerzalna vrednost, zasnovana na slobodnoj volji naroda da odrede svoj politički, ekonomski kulturni i društveni sistem i u potpunosti učestvuju u svim aspektima života...

 Ne verujem da "obeležavanje Dana demokratije" na bilo koji način pomaže demokratičnosti društva ali... public awareness... i taj rad. Tema za razmišljanje, koska za žvakanje...

Pogrešio je Fukujama. Nije došlo do kraja istorije (što je bilo i logično za uočiti ako promeniš tačku posmatranja), putovanje se nastavlja i uživaćemo u njemu sve dok se ne zaludimo da putovanju ima kraja. Nema konačnih rešenja. Naročito nema uvezenih. Inače, treba paziti šta želiš. Može se ostvariti...

 Our honeymoon is over 
And the best days of our love are dead and gone

(Stihove gore možete shvatiti i kao najavu desetogodišnjice 5. oktobra :-))

800px-Democracy_Index_-_The_Economist_-_2007.svg.png

klik na slik

While democracies share common features, there is no single model of democracy

Sretan vam DAN demokratije!

Sail on, sail on 
O mighty Ship of State! 
To the Shores of Need 
Past the Reefs of Greed 
Through the Squalls of Hate 
Sail on, sail on, sail on, sail on

I'm sentimental, if you know what I mean 
I love the country but I can't stand the scene. 
And I'm neither left or right 
I'm just staying home tonight, 
getting lost in that hopeless little screen. 
But I'm stubborn as those garbage bags 
that Time cannot decay, 
I'm junk but I'm still holding up 
this little wild bouquet: 
Democracy is coming to the U.S.A.

.....................................

.............................................

...........................................

to ako vam se slavi. meni je sunce dovoljan razlog za osmeh. a za kraj vas neću pitati šta je demokratija (što naravno ne znači da ne očekujem odgovore) već šta mislite šta će biti mesijina poruka kad ponovo dođe među nas?

meni se čini da znam šta bih voleo da čujem

:)))



Komentari (42)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 11:51 15.09.2010

Mesija

šta mislite šta će biti mesijina poruka kad ponovo dođe među nas?

Nije bio, nije i neće doći, ima pametnija posla. A i kad bi došao i proveo samo jedan dan u Srbiji, zanemeo bi
antioksidant antioksidant 11:54 15.09.2010

Re: Mesija

:)
nisam mislio na srbiju mikele već na plavu loptu (sad gde god da se spusti samo da ima wireless... sve jedno je - čuće se
mikele9 mikele9 12:32 15.09.2010

Re: Mesija

:)
nisam mislio na srbiju mikele već na plavu loptu (sad gde god da se spusti samo da ima wireless... sve jedno je - čuće se

E ako je na plavu loptu onda....mislis da se plava lopta razlikuje od... AO prijatelju, i ako ga budemo culi, svako ce poruku tumaciti na svoj nacin. Mada, Mesija ima snage i zadatak da odradi svoj posao...prvo hemijsko Cistiliste pa onda...ti desno, ti levo, ti tamo, ti ovamo
antioksidant antioksidant 12:36 15.09.2010

Re: Mesija

svako ce poruku tumaciti na svoj nacin

tome se i nadam
plaše me univerzalna tumačenja
mikele9 mikele9 12:59 15.09.2010

Re: Mesija

tome se i nadam
plaše me univerzalna tumačenja

U tome se slazem s tobom, nista pogubnije od univerzalija
buldozer92 buldozer92 15:42 15.09.2010

a,shta ce,jadan,On ~ maybe :

antioksidant
:)
wireless... sve jedno je - čuće se



a,u suton,na reminiscencitivno razgibavanje uz :



Z Bog,naravno, ..
Apercepcije,Algoritma,..(pomalo)) Alopecije,..



buldozer92 buldozer92 16:42 15.09.2010

.. jer .. , nishta strano Nam nije ..



:



))
buldozer92 buldozer92 17:42 15.09.2010

I tako .. Imagine (J.Lenon))

This is not here

%

&


.
kukusigameni kukusigameni 22:28 15.09.2010

Re: Mesija

antioksidant antioksidant 12:04 15.09.2010

nedemokratija

skoro bez komentara

sopstveno nerazumevanje i strah sasuti drugom u lice...
nisko
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:11 15.09.2010

Re: nedemokratija

na dan demokratije...

a tamo je sve pocelo.

p.s.
već šta mislite šta će biti mesijina poruka kad ponovo dođe među nas?


"sad kad sam stvarno tvoj
polako palimo svjetla
ovo su prve dobre vijesti
pocinju plesati svi brodski kompasi
jer smo totalno drukciji od drugih..."
d j o l e d j o l e 12:21 15.09.2010

Možda

deo odgovora na pitanje šta je demokratija može da se pronađe u njenom izvoru (ili u onome što se istorijski smatra njenom kolevkom). A možda i ne.

A to je Atinska demokratija.

Atina je pre uvođenja demokratije bila običan grad država, ništa specijalno bogatija, jača ili naprednija od bilo koje druge grčke države/grada.

I onda su iz nekog genijalnog razloga (ustvari, taj deo priče ne znam pa zato tako pišem) došli na ideju da u gradu uvedu demokratiju (ustvari, najviše da uvedu slobodu govora u to vreme ... čemu sada verovatno odgovara sloboda govora i sloboda pisane reči ... naravno uz neke druge prateće sistemske promene, mada je u suštini sve ostalo ostalo manje više isto ... glavni igrači su ostali manje više isti).

To je za posledicu imalo neverovatan napredak (ekonomski, naučni, filozofski, trgovački, geografski ... Atina je čak došla u situaciju da osvaja Siciliju) Atine, gde je država u roku od samo tri generacije (koliko je demokratija ustvari i trajala) uspela da postane univerzalni simbol demokratije i slobode.

Kao što rekoh cela priča o atinskoj demokratiji trajala je samo tri generacije ... ukinuta je zbog slabosti izazvanih sukobima sa Spartom ... gde je formalan uzrok bilo to što su u narodu i aristokratiji krenula previranja zbog sumnji da politička i pre svega filozofska elita ruži atinske paganske bogove.

I ko su upšte bili ljudi koji su u Atini nosili demokratiju (od kojih su neki zapamćeni kao najveći filozofi svih vremena). Jedan, na kome se sticajem okolnosti i prelomilo vreme u kome je ukidana atinska demokratija bio je Sokrat (Platonov učitelj). Na kraju je čak bio i ubijen ... i kažu da su istog trenutka kada su ga ubili Atinjani shvatili koliko će im nedostajati (i on, i posredno koliko će im nedostajati demokratija i sloboda da u previranjima koja daje sloboda brže i bolje napreduju od drugih). Kažu da im je možda najviše nedostajao njegov izoštren duh, koji je u svakom trenutku uspevao da im skrene pažnju na to šta je moglo da bude, i šta bi moglo da bude.

p.s.

Pretpostavljam da ovo nije odgovor na vaše pitanje ... ali, mesija Dostojevskog (u Velikom inkvizitoru) nije govorio ništa. Ipak, čak je i tišinom uspeo da ubedi ljude oko sebe (pa čak i neke vrlo visoke sveštenike, što se u jednom događaju pre 2000 godina pokazalo da nekad može da bude veoma teško) da je mesija.
antioksidant antioksidant 12:27 15.09.2010

Re: Možda

Pretpostavljam da ovo nije odgovor na vaše pitanje ... ali, mesija Dostojevskog (u Velikom inkvizitoru) nije govorio ništa. Ipak, čak je i tišinom uspeo da ubedi ljude oko sebe (pa čak i neke vrlo visoke sveštenike, što se u jednom događaju pre 2000 godina pokazalo da nekad može da bude vrlo teško) da je mesija.

Hvala na odgovoru u svakom slučaju, mada sam ja više zainteresovan za "poruku" nego za samog nosioca. A pod porukom podrazumevam ono nešto što nam za malo izmiče...
d j o l e d j o l e 12:42 15.09.2010

Re: Možda

Koliko sam razumeo, tu poruku o kojoj pišete ljudi već nose sami u sebi. I možda bi je rekli bas tom čoveku u toj tišini, u trenutku kada bi poverovali da je mesija (kao što se ustvari i desilo u romanu ... kao što je visoki sveštenik, možda i ne znajući da je zna, pred onim za koga je poverovao da je mesija sam bez ikakvih problema ispričao vrlo upečatljivo suštinu svoje priče ... možda bi se isto desilo svakom drugom čoveku u toj situaciji).
antioksidant antioksidant 12:46 15.09.2010

Re: Možda

tu poruku ljude već nose sami u sebi

to verujem
I možda bi je rekli baš tom čoveku u toj tišini, u trenutku kada bi poverovali da je mesija
sebi da je ispričamo. to je sve


I ako sam negde stigao, bilo je iznutra
U sebe, u sebe, u sebe i nikako spolja
I gore i dole i levo i desno u meni
U sebe, u sebe, u sebe i nikako spolja
Tamo je put, tamo je cilj, tamo je znak



d j o l e d j o l e 13:07 15.09.2010

Re: Možda

sebi da je ispričamo. to je sve

možda je to onaj trenutak koji se između ostalog zove i trenutak strašnog suda
antioksidant antioksidant 13:09 15.09.2010

Re: Možda

možda je to onaj trenutak koji se između ostalog zove i trenutak strašnog suda

možda...
zvuči tačno
Goran Vučković Goran Vučković 12:26 15.09.2010

Evo još jedna umalo-aklamacija

Svi članovi gornjeg doma francuskog parlamenta (osim jednog zlikovca koji je rešio da ne dozvoli da bude aklamacija) su odlučili da zazidaju oko 1.900 žena u njihove kuće, pod pretnjom da će ih kažnjavati po 150 evra kad god ih vide na ulici, obučene onako kako one, iz ovog ili onog razloga, žele ili moraju da budu obučene (feredža).

A ako požele da ipak izađu, a ne mogu da se dogovore sa mužem kako će da trpe tu sramotu da su nepokrivene, mogu da prijave muža - što će onda porodicu koštati 30.000 evra (možda to neko i ima da plati a da ne unesreći porodicu, ko bi znao) i hranitelja porodice u zatvoru na godinu dana.

Vive la France! Liberté, égalité, fraternité!
antioksidant antioksidant 12:49 15.09.2010

Re: Evo još jedna umalo-aklamacija

osim jednog zlikovca

zlikovci će spasiti svet
mikimedic mikimedic 12:45 15.09.2010

Osecam li ja to u tvom tonu...

... da si kanda malko nezadovaljan predolozenom srpskom rezolucijom?
antioksidant antioksidant 12:47 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

mikimedic
... da si kanda malko nezadovaljan predolozenom srpskom rezolucijom?

ne, nije rezolucija bitna (samo je uvod u pojam "aklamacije"
mikimedic mikimedic 12:55 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

ne, nije rezolucija bitna


znam, ovakva kakva je apsolutno nebitna. pa se i mogla usvojiti aklamacijom.
antioksidant antioksidant 12:57 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

mikimedic
ne, nije rezolucija bitna


znam, ovakva kakva je apsolutno nebitna. pa se i mogla usvojiti aklamacijom.

dakle slažes se sa mojom "definicijom" aklamacije?
mikimedic mikimedic 13:06 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

da.
antioksidant antioksidant 13:08 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

mikimedic
da.

dakle rezolucija ne predstavlja "prodaju kosova", "odustajanje od borbe"...
mikimedic mikimedic 13:22 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

dakle rezolucija ne predstavlja "prodaju kosova", "odustajanje od borbe"...


ne, jer nikakve veze sa kosovom nema.

rezolucija je autogol, u smislu da anulira u potpunosti sve kvalitete (i pored brojnih nedostataka), kao i znacajnu politicku prednost koje je misljenje donelo srbiji.

generalna skupstina je ovom rezolucijom misljenje stavila ad-akta, umesto da rezolucijom jasno naglasi da drzave clanice treba da ga se pridrzavaju u svojoj politici prema srbiji (kosovu). ne bi trebalo da zaboravimo da je ga trazila misljenje, na osnovu svoje nadleznosti, u funkciji daljeg postupanja generalne skupstine.

posle ovakve rezolucije misljenje se stavlja u fioku, nema nikakvog daljeg postupanja i to je najveca mana njene razvodnjenosti. na stranu sto je ovom rezolucijom generalna skupstina rekla medjunarodnom sudu pravde - 'dezaba ste krecili'. jes' da je na nas zahtev, ali dzabe.

naravno da nikakve veze same po sebi rezolucija nema sa daljom politikom u vezi kosova. a mogla je i te kako da ima.





Biljana 77 Biljana 77 13:29 15.09.2010

Rezolucije, aklamacije, sranja

ecce-florian ecce-florian 15:10 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...


rezolucija je autogol, u smislu da anulira u potpunosti sve kvalitete (i pored brojnih nedostataka), kao i znacajnu politicku prednost koje je misljenje donelo srbiji.

Lako je tebi da budeš objektivan kad imaš radnu i boravišnu. Prvo i mi da udjemo u EU, da postanemo kao pojedinci ekonomski nezavisni pa onda da ravnopravno diskutujemo.
ps
vid što sam pronašao univerzalnu alatku za uređenje virtuelne stvarnosti tipa rasprave na blogu npr:
mikimedic mikimedic 15:38 15.09.2010

Re: Osecam li ja to u tvom tonu...

Lako je tebi da budeš objektivan kad imaš radnu i boravišnu.




nit' imam radnu, a jos manje boravisnu.
predatortz predatortz 12:56 15.09.2010

Jedan od mogućih odgovora

već šta mislite šta će biti mesijina poruka kad ponovo dođe među nas?


Mislim da bi rekao nešto poput mladih zemunaca

Došao sam da vam hebem kevu!
antioksidant antioksidant 12:58 15.09.2010

Re: Jedan od mogućih odgovora

koga? čime?
predatortz predatortz 12:59 15.09.2010

Re: Jedan od mogućih odgovora

antioksidant
koga? čime?



Otprilike...
angie01 angie01 13:20 15.09.2010

,

Ni jedno drustvo ne moze sebe da nazove demokratskim preko noci, jer preko noci ne moze da se ostvari osnovni princip na kome se zasniva kopanje demokratskog temelja dok se ne dobije osnov za zidanje demokratije. Taj princip je obrazovanje. Bez obrazovanja, demokratija je iluzija. Da bi se smanjila razlika izmedju vladavine uma i saglasnosti vecine, nuzno je obrazovanje.
Ako je ono nedostizno ili se slabo odvija, tada nema demokratije!

Ideal atinske demokratije su bili sloboda, pravda i opsta p r o s v e c e n o s t. Njihova ideja nije vladavina prava vec vladavina pravednog prava i zakona. Grcko vidjenje demokratije bilo je vidjenje drustva vrlina i vrednosti i borba za opsti princip dobra ali
demokratija se ne shvata kao jednakost prema brojcanoj nadmoci vec kao jednakost prema vrednostima.
Svi nemaju ista prava ali svi mogu da dodju u situaciju da ih imaju.
Biljana 77 Biljana 77 13:25 15.09.2010

Pretenciozan je svaki odgovor

na ovo pitanje...
šta mislite šta će biti mesijina poruka kad ponovo dođe među nas?

Mislim da je tužan jer smo zaboravili sve što je onomad poručivao.

Možda:

ecce-florian ecce-florian 13:36 15.09.2010

Kad smo već kod danova

Propustio sam da prigodno obelešim 8. septembar , medjunarodni dan pismenosti.
Kake to veze ima sa medjunarodnim danom demokratije

Pa ima višestruke
a) i dan pismenosti medjunarodni
b) umesto pre tri usvojen je pre 43 godine
c) usvojen je isto od strane UN i to UNESCO-a

Sem ovih osnovnih ima i sledeće

U Srbiji ima cca 1.350.000 nepismenih u svetu cca 862 milijona ( koga ne mrzi nek proveri procentualnu zastupljenost ukupne populacije Srbije , misim Srbi i građani Srbije, u ukupnoj sveckoj populaciji- pa to nek stavi u proporciju sa participacijom u pogledu nepismenih)
Ako prihvatimo da u Srbiji ima cca 7.500.000 stanovnika ( morm traziti saglasnost jer je to bez Kosova I Metotije) onda je to nekih skromnih cca 18%.
Poređenja radi Crnogorci tvrde da je po popisu kod njih nepismeno 12.600 ljudi ili 2,35 % stanovništva čime se bliže evropskom standardu. Isti je izgleda od bivših republika ispunila samo Slovenija a on predviđa mogućnost nepismenosti za 1% stanovništva.
Pored 1,35 miliona nepismenih Srbija se hvali da ima 6,5 % visoku i višu strčnu spremu ili ti cca 487.500 (ima i nekih podataka da je vss 1,8% ali da sad batalim)

Zato
7.500.000 miliona Srba i građana Srbije ima 2.029.260 otvorenih naloga na Facebook-u (pretpostavljam da dobar deo i bloguje) dakle jedan FB na 3,69 Srba odnosno građana Srbije.
Ovo višestruko premašuje broj lica koja žive u domaćinstvima sa gradskim(seoskim) vodovodom i kanalizacijom.
I kave ovo veze ima s demokratijom

Da bi Srbi i građani Srbije u dogledno vreme ograničili vlast Borisa Tadića u ispustavili neka minimalna demokracka prava, moraju a kako to uče istorijski primeri da nakon borbe u kojoj ista izvojuju o tome sačine i neki pismeni trag tipa Magna carta libertate Serbie.Sa navedenih razloga pre sam za to da se krene sa obeležavanjem dana pismenosti ( i ovako ranije pada) pa da tek onda krenemo na demokratski fundus.

Postoji i varijanta b - ubrzana ( Srbi su u istoriji već preskakali neke nužne istorijske stepenice u razvoju i ubrzano se razvijali )
Posmatrajući iz navedenog rakursa možda bi borbu valjalo zapođeti sa novim tehnologijama
Predlog:
da svaki od 2.029.260 Srba kao i građana Srbije prilikom prve posete intrenetu a radi facesboka napiše i pisamce precedniku Srbije kao precedniku svih Srba i građana Srbije ,o tome šta ga muči.
Evo atrese

mail
jzivanovic@predsednik.rs
i sajt
[url=www.narodnakancelarija.rs][/url]

Nauka i tehnika u službi demokratije
antioksidant antioksidant 13:39 15.09.2010

Re: Kad smo već kod danova

pre sam za to da se krene sa obeležavanjem dana pismenosti ( i ovako ranije pada) pa da tek onda krenemo na demokratski fundus.

slažem se
propust
opravdanje? ni ovo nije bilo planirano - natrčao sam na vest
Biljana 77 Biljana 77 13:45 15.09.2010

Kad smo već kod danova

Propustio sam da prigodno obelešim 8. septembar , medjunarodni dan pismenosti.

Uredno ga obeležavam već 33 godine.

Šalu na stranu, posao koji radim dao mi je malo bolji uvid u stanje funkcionalne pismenosti, na slučajnom, jako velikom i šarenolikom uzorku. Nisam verovala da je toliko poražavajuće. Tako da me nekad ne čudi ni najmanje sve ostalo. Može biti da je vlast i demokratija u Srbiji zaista slika i prilika njenog življa.
ecce-florian ecce-florian 14:56 15.09.2010

Re: Kad smo već kod danova

Može biti da je vlast i demokratija u Srbiji zaista slika i prilika njenog življa.

Biljana 77 Biljana 77 13:47 15.09.2010

Demokratija

i njena deca:



Mir joj duši.
aleksanadar aleksanadar 14:38 15.09.2010

Син тираније





Пронађите разлике.
kleinemutter kleinemutter 11:43 17.09.2010

demokratija

Demokratija je kad i marginalne grupe ljudi imaju jednaka prava na skolovanje , rad , srecu, pa kako god i u kom god to obliku bilo, i niko ih ne sikanira , zato sto su invalidi, sto su Romi, sto su stari, sto su trudnice ili porodilje, sto su bolesni, sto su homopopulacija i sl.

Demokratija je i kad deca ne moraju da rade, nego mogu da budu deca i igraju se.
Demokratija je i kad roditelj sam moze da odluci kad da upise dete u skolu da li sa 6, 7, ili 8 godina.

Demokratija je i da ljudi u godinama ne dobijaju otkaze ili ako ih dobijaju da im odmah bude obezbedjen drugi posao.

Demokratija bi bilo jos stosta, ali opsti zakljucak je da demokratije nema, nego da je to jedan mit od kojeg ,,neki,, zive.
Lepi pozdravi
km
antioksidant antioksidant 12:15 17.09.2010

Re: demokratija

Lepi pozdravi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana