Ljubav

LJUBAV A I NIKAD NE BITI PRVI....

mikele9 RSS / 03.04.2012. u 23:35

ljubav-na-nebu.jpg

Lao Ce u knjizi Tao Te, glava LXVII, između ostalog konsekventno kaže:

Ja imam tri bogatstva:

Prvo je-Ljubav.

Drugo je-Nikad suviše mnogo.

Treće je-Nikad biti prvi u svetu

Treće bogatstvo ide u prilog mom mišljenju i stavu o radoznalosti, o saznavanju, o ispitivanju, studiranju, analizi, kopanju, otkrivanju, obogaćivanju sebe...Nikad biti prvi u svetu, po meni znači krotiti sopstvenu sujetu i želju za samoisticanjem, suzbijati sopstvenu oholost iliti taštinu.

Ilustrovaću to zgodom iz jednog filma (ne sećam se naslova). Glavni junak (Ričard Gir) pita stručnjaka za vanzemaljske inteligencije: Ako su ta bića na mnogo višem stupnju razvitka od nas, zašto nam se ne pokažu,zašto nas ne nauče svemu što znaju? Stručnjak (Alen Bejts) mu odgovara:Vi ste na višem stupnju od bubašvabe, jeste li ikad i jednoj bubašvabi pokušali da prenesete ono što znate?

Onda ću po ko zna koji put, citirati Konfučija: Čovek koji voli učenost bolji je od čoveka koji je poznaje, a čovek koji u njoj nalazi sreću,bolji je od čoveka koji je voli. I još: Znati ono šta znaš i znati šta ne znaš,karakteristično je za onoga koji zna. I još samo: Čovek koji se hvali bez ikakvog stida,uveriće se da je veoma teško živeti prema svojoj hvali.

A Ljubav? Čovek, mudrac, Lao Ce, koji je živeo pre više od 2500 godina, sa sigurnošću je znao da je Ljubav višeslojna moć i snaga kojoj po jačini nema premca!

U ovom trenutku mi padaju na pamet (već nekoliko puta citirani) stihovi arapskog pesnika iz Hiljadu i jedne noći: Ti breme ljubavi na pleća si mi svalio a ja sam tako slaba da jedva nosim haljinu. Ovi stihovi govore o ljubavi koja zbog svoje siline i snage postaje teret, breme. Ili je izgovor za neodaziv?

U filmu Lepotica i zver iz tridesetih godina prošlog veka, Zver kaže Lepotici: Et cependent, Votre reve et  d'etre loin de moi. Tu već nije problem sa teretom ljubavi, u tom trenutku (barem), u pitanju je neostvarljivost ljubavi zbog fizičkog izgleda jedne od strana.

Teofil Gotje u Sonetu (prevod/prepev Danilo Kiš) peva:

Tvoj pogled u srce pada kao uglja ljuska.

Živeo bih s tobom u ćumezu nekom surom:

Tvoja ljubav svaku zabit ozari azurom.

Silina istinske ljubavi zamagljuje ili potpuno briše sve oko sebe, dovoljna je sama sebi, ništa van nje ne postoji!

I kao još jednu potvrdu, nudim vam Murakamija, odnosno bukvalno početak njegove knjige SPUTNIK LJUBAV: U proleće svoje dvadeset i druge godine, Sumire se prvi put u životu zaljubila.Bila je to ljubav snažna kao kad tornado protutnji kroz prostranu ravnicu,sve pred sobom sravni,zavitla u nebo, neobuzdano iskida i porazbija u paramparčad.

Pa onda Hajne u knjizi LE GRANDE u glavi I, ustvari iznad teksta, piše: Ona je bila ljupka i On je Nju voleo,On nije bio ljubak i Ona Njega nije volela.

Zanimljivo je i ovo Zaratrustrino : U ljubavi je uvijek ponešto ludila.

Ili crtica iz mog života. Moj drug Peca, lep crnomanjast momak, nizak rastom ali očaravajućeg ponašanja, izražajnih očiju i dubokog baršunastog glasa, gajio je posebnu vrstu sklonosti ka visokim krupnim devojkama. Sećam se dobro dok smo kao studenti džedžali u velikom ulaznom holu fakulteta i komentarisali i kibicovali koleginice koje su prolazile, da je on nezainteresovano pušio cigaretu. U trenutku kada bi Peca uzviknuo Jao! Kakva riba!, i bez okretanja glave smo znali da je visoka i teža od nas bar desetak kilograma. Često je znao da mi, dok smo se preko mosta vraćali kući, kaže: Mikele dragi, moj san je da se zatrčim a da me moja devojka uhvati u naručje i ljubi i nosi kao bebu. Oženio se iznenada mršavom i slabunjavom devojkom sa kojom je dobio sina i ćerku. Međutim, Peca nije odustajao od svog sna. Posle razvoda, oženio je Kristijanu (Dankinju) koja je iako skladno građena i lepa, bila viša za glavu od mene i teža bar petnaest kilograma! Pri upoznavanju rekao mi je: Gledaj! zatrčao se i Kristijana ga je spremno i spretno uhvatila u naručje. Čini mi se da bismo lako mogli pronaći uzroke ili razloge zbog kojih je Peca .....itd., ali mislim da to nije neophodno.Ovo je samo jedna priča o čoveku koji je ostvario svoj san u ljubavi. Iako je prošlo više od 30 godina i danas su zajedno.

Posebna vrsta ljubavi, prava, jedina prava ili šta već, je ljubav koju nam u svojim mislima na kraju knjige MOST SVETOG KRALJA LUJA, Torntona Vajdlera nudi igumanija Marija: Postoji svet živih i svet pokojnih a most između njih jeste ljubav, jedino što nadživljuje, jedini smisao.

Možemo naravno dugo i naširoko raspredati o manifestacijama i konsekvencama ljubavi ali nas to može odvesti daleko, nenadano gde. Ali, za kaj pa ne? Iako:

Antonio Tabuki u PRIČI O JEDNOJ SLICI piše: Nikad ne treba znati sve a u nekim stvarima bolje je ne kopati previše."

Kao da je u dosluhu s Hajneom koji je u FLORENTINSKIM NOĆIMA pisao: Ništa tako ne izmuči čoveka kao preturanje po starim uspomenama.

Ovo je samo croquis, na vama je da ga nadgradite ako imate volje i želje.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Sofroniye Sofroniye 23:44 03.04.2012

Zavisi,,,

Ali slazem se za kopanje :) neki put je bolje ne znati...

EDIT: ono sto hocu da kazem jeste da u drustvu postoje razni krugovi ljudi koji obavljaju razne zadatke. Neki jednostavno prodju kroz zivot bez mnogo filozofije (razmisljanja) nego jednostavno lepo odzive. A svako kad umire ima neku svoju mudrost :)

A sto se zena tice sto bi rekao Jovan Surutka (ako se ne varam - mozda je urbana legenda) nema lose zene ni dobre antene :) Mada se neki kunu u ono sto je zena sitnija to je dinamitnija tako da je taj tvoj drug Peca verovatno izuzetak sto se tice zenskih gabarita
mikele9 mikele9 07:41 04.04.2012

Re: Zavisi,,,

Ali slazem se za kopanje :) neki put je bolje ne znati...

EDIT: ono sto hocu da kazem jeste da u drustvu postoje razni krugovi ljudi koji obavljaju razne zadatke. Neki jednostavno prodju kroz zivot bez mnogo filozofije (razmisljanja) nego jednostavno lepo odzive. A svako kad umire ima neku svoju mudrost :)

A sto se zena tice sto bi rekao Jovan Surutka (ako se ne varam - mozda je urbana legenda) nema lose zene ni dobre antene :) Mada se neki kunu u ono sto je zena sitnija to je dinamitnija tako da je taj tvoj drug Peca verovatno izuzetak sto se tice zenskih gabarita

Nisam stručnjak za antene ali Gos'n Surutka je u pravu što se tiče žena.
Moj Peca nije baš tako usamljen kako ti misliš, pre tri dana sam sreo drugara iz davne mi mladosti i molio me da mu naslikam akt njegove najnovije ljubavi koja kako mi reče ima 120 kila! Trebaće ti ogromno platno, rekao mi je pri rastanku
mariopan mariopan 23:53 03.04.2012

..

I ja mislim da ne treba preduboko kopati, baš sve raščlaniti, secirati, zaviriti unutra i saznati. To često ubija svu čar ljubavi.
mikele9 mikele9 07:17 04.04.2012

Re: ..

I ja mislim da ne treba preduboko kopati, baš sve raščlaniti, secirati, zaviriti unutra i saznati. To često ubija svu čar ljubavi.

I ja tako mislim ali i pored toga što bi se verbalno složili s nama, postoji ogroman broj ljudi, žena i muškaraca, koji prosto moraju, imaju potrebu, da kopaju, pa zaista, to često zna da bude pogubno po ljubav.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 00:01 04.04.2012

Ništa takve ne može uveriti

I još samo: Čovek koji se hvali bez ikakvog stida,uveriće se da je veoma teško živeti prema svojoj hvali.

Ako se i uveri (sumnjam da je razum takvog na tom nivou da i može) taj će i dalje terati kako tera. To mu je jedini način da sebe vidi u lepom svetlu. I nema šanse da mu objasniš kako ga drugi vide. A možda je u Konfušijevo vreme bilo tako kako on kaže.
mikele9 mikele9 07:25 04.04.2012

Re: Ništa takve ne može uveriti

Ako se i uveri (sumnjam da je razum takvog na tom nivou da i može) taj će i dalje terati kako tera. To mu je jedini način da sebe vidi u lepom svetlu. I nema šanse da mu objasniš kako ga drugi vide. A možda je u Konfušijevo vreme bilo tako kako on kaže

Mislim da je Konfučije imao na umu viđenje sebe u sopstvenom ogledalu i to nasamo, bez prisustva publike. Ima danas a bilo je uvek, mnogo njih koji su svesni svoje minornosti pa i dalje teraju kako teraju, možda još i žešće što su duboko u sebi svesni svojih mana i nedostataka. Tja, svakodnevno ih možemo videti na delu.
freehand freehand 00:03 04.04.2012

Moja vjerna ljuba

kad joj tako, jutrom, kažem

Moje srce, ptica diljine
našlo je svoje nebo
u tvojim očima.
One su carstvo zvezda,
one su kolevka jutra...

nekad kaže:
Dušo moja!
A nekad, opet
A budale...

A uvek preskočim detalj o autorstvu starog Tagorea, za potrebe smuvavanja i pravljenja na intelektualca...
mikele9 mikele9 07:32 04.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

kad joj tako, jutrom, kažem

Moje srce, ptica diljine
našlo je svoje nebo
u tvojim očima.
One su carstvo zvezda,
one su kolevka jutra...


nekad kaže:
Dušo moja!
A nekad, opet
A budale...
A uvek preskočim detalj o autorstvu starog Tagorea, za potrebe smuvavanja i pravljenja na intelektualca...
Pošto neko nekad reče da je i ljubav rat, sva su sredstva dozvoljena pa i preskakanje autorstva, odnosno intelektualne svojine (kako se to danas kaže) starca Rabidranata
mirelarado mirelarado 22:42 04.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

Pošto neko nekad reče da je i ljubav rat, sva su sredstva dozvoljena pa i preskakanje autorstva, odnosno intelektualne svojine (kako se to danas kaže) starca Rabidranata


Ех, види се да су мушкарци Марсови поклоници, све им је рат, борба на живот и смрт, па и љубав. Добро, ко је у том рату победник, а ко побеђени? ;-)
freehand freehand 22:50 04.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

mirelarado
Pošto neko nekad reče da je i ljubav rat, sva su sredstva dozvoljena pa i preskakanje autorstva, odnosno intelektualne svojine (kako se to danas kaže) starca Rabidranata


Ех, види се да су мушкарци Марсови поклоници, све им је рат, борба на живот и смрт, па и љубав. Добро, ко је у том рату победник, а ко побеђени? ;-)

Ma pusti Mikelea, ko da se on seća šta je to...
Ja, recimo, znam da sam porobljena sirotinja raja - oduvek.
Jedem iz ruke, kad i šta mi se da i ne džilitam se mnogo.
Jer rat je bio gotov davno pre početka.

mirelarado mirelarado 22:58 04.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

Јer rat je bio gotov davno pre početka.


Безусловном предајом.
freehand freehand 23:01 04.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

mirelarado
er rat je bio gotov davno pre početka.


Безусловном предајом.


Masakr na prvi pogled

vladimir petrovic vladimir petrovic 08:22 05.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

Mirelarado
... Ех, види се да су мушкарци Марсови поклоници, све им је рат, борба на живот и смрт, па и љубав. Добро, ко је у том рату победник, а ко побеђени? ;-)

Hm. Na ovo se može replicirati: vidi se da su žene Venerini poklonici; nema pobednika i pobeđenih, svi su podjednako srećni i dugovečni...

Moj drugar Dušan kaže da onaj ko ne shvata da je život rat (odnosno borba), taj propušta da život prolazi mimo njega, he, he, he...

mikele9 mikele9 08:28 05.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

Ех, види се да су мушкарци Марсови поклоници, све им је рат, борба на живот и смрт, па и љубав. Добро, ко је у том рату победник, а ко побеђени? ;-)

Ma pusti Mikelea, ko da se on seća šta je to...
Ja, recimo, znam da sam porobljena sirotinja raja - oduvek.
Jedem iz ruke, kad i šta mi se da i ne džilitam se mnogo.
Jer rat je bio gotov davno pre početka.

Rat polova je činjenica ali se slažem s Freejem da je, ma koliko se mi batrgali, pobeda uvek na drugoj strani Naravno uz svest o tome.
nikola_kovac nikola_kovac 10:27 05.04.2012

Re: Moja vjerna ljuba

taj propušta da život prolazi mimo njega

А ово је лоше због...?
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:44 05.04.2012

Probudite se!

... taj propušta da život prolazi mimo njega

nikola_kovac
... А ово је лоше због...?


Ne vuci me za jezik.

Antoni de Melo (Nsarski dobije ospe kada vidi da ja citiram De Mela) svoju knjigu "Buđenje" počinje ovako:

"Većina ljudi je, i neznajući to, uspavana. Rađaju se uspavani, žive uspavani, žene se i udaju uspavani, podižu decu uspavani, umiru uspavani, da se nikad stvarno ne probude. Nikad ne uspevaju da shvate lepotu i čudesnost onoga što nazivamo ljudskom egzistencijom".

E na to je moj drugar Dušan mislio.
Bar ja mislim da je on tako mislio.

Ako treba, mogu da to i nacrtam, he, he, he...
fantomatsicna fantomatsicna 03:34 04.04.2012

Ko bi rekao

Da i freehand zna da bude romantican.
mikele9 mikele9 07:43 04.04.2012

Re: Ko bi rekao

Da i freehand zna da bude romantican.

JA! Ej, zvao me na burek u Pančevo, ima tome...
freehand freehand 08:23 04.04.2012

Re: Ko bi rekao

mikele9
Da i freehand zna da bude romantican.

JA! Ej, zvao me na burek u Pančevo, ima tome...

Matori pokvarenjak!
ti tu očekuješ romansu?!
mikele9 mikele9 08:32 04.04.2012

Re: Ko bi rekao

Matori pokvarenjak!
ti tu očekuješ romansu?!

Ku'š veće romanse od bureka u dvoje
sesili sesili 07:08 04.04.2012

Kako kaže Desanka

Ima više draži ona slatka strepnja, čekanje i stra'
sve je mnogo lepše, samo dok se traži
o čemu se samo tek po slutnji zna.

Ne znam da li sam baš u reč citirala (tek sam popila kafu), ali te ljubavi koje dodju kao tornado, tako i protutnje. Nada Marinković piše u knjizi "Naslednici" o nekim lepim ljubavima. Čini se nemogućim, čini se kasnim, ali su se ostvarile.

Lepo je znati svašta, ali naši stari su govorili da ko mnogo zna, mnogo pati. Pa zato - umereno!
mikele9 mikele9 07:48 04.04.2012

Re: Kako kaže Desanka

Ima više draži ona slatka strepnja, čekanje i stra'
sve je mnogo lepše, samo dok se traži
o čemu se samo tek po slutnji zna.

Ne znam da li sam baš u reč citirala (tek sam popila kafu), ali te ljubavi koje dodju kao tornado, tako i protutnje. Nada Marinković piše u knjizi "Naslednici" o nekim lepim ljubavima. Čini se nemogućim, čini se kasnim, ali su se ostvarile.

Lepo je znati svašta, ali naši stari su govorili da ko mnogo zna, mnogo pati. Pa zato - umereno!

Draga moja Sesili, što sam stariji, sve umerenije A nekad, davno li to beše, nisam se baš držao tetka Desankinog traženja i čekanja
bocvena bocvena 07:53 04.04.2012

Potpuno nezavisno od

Lao Cea, došla sam do istih zaključaka: ljubav, umerenost, skromnost.

To, naravno, ne znači, da te mudrosti sprovodim u delo svakoga dana...nekad se baš zaglupim:))))

(nevezano vezano: ovih dana mi klinci u školi pričaju o sebi , roditeljima, vršnjacima...stomak mi se vezao u čvor. Gomila pogubljenih! Niko nije dorastao svojoj ulozi. Klinci, kao neke samonikle voćke, bauljaju kroz život. Žedni prihvatanja, pripadanja i ljubavi. Ko prvi stigne do njih (siledžije, navijači, dileri, psihijatri), njihovi su.)

I ko što braća Bitlsi kažu...



mikele9 mikele9 08:27 04.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

Lao Cea, došla sam do istih zaključaka: ljubav, umerenost, skromnost.

To, naravno, ne znači, da te mudrosti sprovodim u delo svakoga dana...nekad se baš zaglupim:))))

(nevezano vezano: ovih dana mi klinci u školi pričaju o sebi , roditeljima, vršnjacima...stomak mi se vezao u čvor. Gomila pogubljenih! Niko nije dorastao svojoj ulozi. Klinci, kao neke samonikle voćke, bauljaju kroz život. Žedni prihvatanja, pripadanja i ljubavi. Ko prvi stigne do njih (siledžije, navijači, dileri, psihijatri), njihovi su.)

I ko što braća Bitlsi kažu...

Skromnost je vrlina što čoveka krasi,
zato želim BO i ti takva da si

Davno se ovako pisalo po Spomenarima, setih se.
Mada dužinom sopstvenog mi života merena, skromnost i ostale vrline nam dođoše glave Mi skromni, plemeniti, humanisti, moralne gromade....a oni i ovi, kradu li kradu, i ni da trepnu
Što se tiče braće nam the bitlsa, isto k'o hrist i buda i mnogi pre i posle njih a na sunčanom danu, ljubavi kol'ko da stane u epruvetu.
mrale54 mrale54 15:51 04.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

mikele9
Skromnost je vrlina što čoveka krasi


Skromnost?

U ljubavi??

Pa vi niste normalni!
Majke mi!

Jedan kafanski poeta reche - skromnost je najveca vrlina - kad nemash nijednu drugu...

E, sad ti trolujem post!

Kucam komentar udaljen samo 20 km. od Fodele-a!
Da, da - na Kritu sam!
Opet!
Dobio posao na Santoriniju, bio 10 dana, uradio shta je trebalo i gazda mi kaze - ili Zakintos ili Krit - tamo si mi od mnogo vece koristi (ima vise posla!).
A, ja naivan ko madjarska sobarica, jel'te, sve se neckam!
I, vec peti dan zavarujem neke ograde, popravljam brave, farbam, i svashta josh, a chekam vikend pa - na pecanje i klopicu u Fodele...moze i domace vince (eeeej, pivo nisam pio vec 15 dana!!)

Doduse, kad razmislim, i nije neki trol - i ja pishem o ljubavi...
Mojoj...
Veeeelikoj...

Eh, Krit...




mikele9 mikele9 18:19 04.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

Skromnost?

U ljubavi??

Pa vi niste normalni!
Majke mi!

Jedan kafanski poeta reche - skromnost je najveca vrlina - kad nemash nijednu drugu...

E, sad ti trolujem post!

Kucam komentar udaljen samo 20 km. od Fodele-a!
Da, da - na Kritu sam!
Opet!
Dobio posao na Santoriniju, bio 10 dana, uradio shta je trebalo i gazda mi kaze - ili Zakintos ili Krit - tamo si mi od mnogo vece koristi (ima vise posla!).
A, ja naivan ko madjarska sobarica, jel'te, sve se neckam!
I, vec peti dan zavarujem neke ograde, popravljam brave, farbam, i svashta josh, a chekam vikend pa - na pecanje i klopicu u Fodele...moze i domace vince (eeeej, pivo nisam pio vec 15 dana!!)

Doduse, kad razmislim, i nije neki trol - i ja pishem o ljubavi...
Mojoj...
Veeeelikoj...

Eh, Krit...

Mrale, keve mi Radmile, sa'ću da doletim na Krit, pa u Fodele i prebiću te k'o mačku Što mi bre praviš zazubice
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:33 05.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

Bocvena
... došla sam do istih zaključaka: ljubav, umerenost, skromnost.

Uf.
Ne znam kom segmentu blogera je namenjena ova poruka.
Meni se čini da ove tri reči ne idu zajedno.
Skoro bi se moglo reći da tamo gde su umerenost i skromnost i nema ljubavi.
Temperamentni ljudi govore: "Kad voljem voljem, kad koljem koljem", zar ne?

milisav68 milisav68 08:49 05.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

vladimir petrovic

Temperamentni ljudi govore: "Kad voljem voljem, kad koljem koljem", zar ne?

Kad voljem voljem, kad ne voljem koljem.
bocvena bocvena 10:23 05.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

Ne znam kom segmentu blogera je namenjena ova poruka.

Pa penzionerima.

Ovo o skromnosti se nije odnosilo na ljubav već na činjenicu da smo Lao Ce i ja istomišljenici.

Skoro bi se moglo reći da tamo gde su umerenost i skromnost i nema ljubavi

Skoro i ne bi.
Ljubav je osetljiva biljka, beži definicijama, stalno se transformiše. Nekad je strast sama, nekad zajednički odlazak u samoposlugu.
Razni ljudi, razne želje, razne tačke na vremenskoj krivulji.
mrale54 mrale54 19:14 05.04.2012

Re: Potpuno nezavisno od

mikele9

Mrale, keve mi Radmile, sa'ću da doletim na Krit, pa u Fodele i prebiću te k'o mačku Što mi bre praviš zazubice


Al' pazi kad oboozavam kad ee primas k'o saucesce!

A, kapiram da mi treba jos malo truda, pa da zajebavamo Krkara, odavde, koje je ulje najbolje!
Miislim zajedno - ti i ja!
Odavde bre!

U tom cilju poslacu fotke sa juznog Krita, danasnje, sadio neku zivu ogradu oko baste hotela...i nisam hteo da se vracam kuci...jebi ga...

A, kad volim - dajem sve i HOCU sve - pa sad gde vi tu vidite skromnost, meni nejasno!?
jinks jinks 08:06 04.04.2012

...

Treće bogatstvo ide u prilog mom mišljenju i stavu o radoznalosti, o saznavanju, o ispitivanju, studiranju, analizi, kopanju, otkrivanju, obogaćivanju sebe

Zamislite koje bi tek bilo bogatstvo da u analizi, otkrivanju, kopanju, obogacivanju sebe, uvek pogadjate iz prvog cuga.
mikele9 mikele9 08:30 04.04.2012

Re: ...

Zamislite koje bi tek bilo bogatstvo da u analizi, otkrivanju, kopanju, obogacivanju sebe, uvek pogadjate iz prvog cuga.

Vremenom bi postalo dosadno
jinks jinks 08:47 04.04.2012

Re: ...

Mozda i ne. Mozda bi vam se samo sa vremenom brze prosirivao krug pitanja koja postavljate, tako da bi time i trajanje prvog cuga postajalo sve duze. Odnosno, pitanja bi postajala sve kompleksnija.
mikele9 mikele9 12:06 04.04.2012

Re: ...

Mozda i ne. Mozda bi vam se samo sa vremenom brze prosirivao krug pitanja koja postavljate, tako da bi time i trajanje prvog cuga postajalo sve duze. Odnosno, pitanja bi postajala sve kompleksnija.

Da, tako gledano, u pravu ste, ja to i činim ceo svoj život i vrlo se osećam kao Sokrates: Što više znam, postajem svestan (veličine) onog što ne znam (parafraza).
antioksidant antioksidant 08:17 04.04.2012

хвала


само ово око бубашваба: то, ко је на вишем ступнју развоја је упитно. по способности преживљавања шијунас за 2 копља. ми смо прваци у способности мењања околине (што, кад претерамо, није баш нека препорука)
mikele9 mikele9 08:39 04.04.2012

Re: хвала


само ово око бубашваба: то, ко је на вишем ступнју развоја је упитно. по способности преживљавања шијунас за 2 копља. ми смо прваци у способности мењања околине (што, кад претерамо, није баш нека препорука)

Drugi kontekst ali si u pravu. Bubašvabe, škorpije i parcovi, o bakterijama da i ne govorimo, su supermenovi a propos preživljavanja u odnosu na nas. Mada u ovoj zemlji, preživljavanje je dostiglo zavidne visine...pardon, nizine
muaddib92 muaddib92 16:42 04.04.2012

Re: хвала

.. Поздрав уз препоруку комшији из суседног блока за инспиративан пост са пуно узбудљивих цитата, додајем само један везано за давну причу о томе како су Дорси себи одабрали име на основу цитата (непроверено, било на емисији 'Вече уз радио почетком 1970-тих) како постоје ствари о којима све знамо а постоје и ствари о којима ништа не знамо, па су између њих - врата.
Према Викију, пак, то је било по стиху Виљема Блејка:
"If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite

Гледе моје перцепције, задовољава ме ово доле

mikele9 mikele9 18:29 04.04.2012

Re: хвала

.. Поздрав уз препоруку комшији из суседног блока за инспиративан пост са пуно узбудљивих цитата, додајем само један везано за давну причу о томе како су Дорси себи одабрали име на основу цитата (непроверено, било на емисији 'Вече уз радио почетком 1970-тих) како постоје ствари о којима све знамо а постоје и ствари о којима ништа не знамо, па су између њих - врата.
Према Викију, пак, то је било по стиху Виљема Блејка:

"If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite

Гледе моје перцепције, задовољава ме ово доле

Hvala na preporuci i komšijskom pozdravu, otpozdrav sa moje strane
Blejkova doors i Wild Child Live od Doors, zadovoljiše i moju trenutnu percepciju
angie01 angie01 08:30 04.04.2012

u skladu sa naslovom:)))

kada je bio mali, sin mojih prijatelja, koji je u medjuvremenu porastao i postao poznat,...danima dolazio iz vrtica nesreacan, uplakan, s pogledom u daljinu,pitaju ga sta je sine, a on posle nekog vremena prizna da je zaljubljen, al da je problem sto su i svi drugi decaci zaljubljenu u istu devojcicu, a da ti drugi imaju vise uspeha u skretanju paznje voljeng bica od njega!

I skoci njegov cale pobedonosno, krenuo nesto, super, bravo, koja taktika,...mali se zbunio, trepce, kakva taktika,...kaze tata, pa to majstore, pustis ove somove da se izredjaju do 16-te,a onda ti nastupas!

'naci, ljubav, a i nikada ne biti prvi!

bocvena bocvena 08:39 04.04.2012

Re: u skladu sa naslovom:)))

angie01



(opet Bitlsi:)
mikele9 mikele9 08:42 04.04.2012

Re: u skladu sa naslovom:)))

kada je bio mali, sin mojih prijatelja, koji je u medjuvremenu porastao i postao poznat,...danima dolazio iz vrtica nesreacan, uplakan, s pogledom u daljinu,pitaju ga sta je sine, a on posle nekog vremena prizna da je zaljubljen, al da je problem sto su i svi drugi decaci zaljubljenu u istu devojcicu, a da ti drugi imaju vise uspeha u skretanju paznje voljeng bica od njega!

I skoci njegov cale pobedonosno, krenuo nesto, super, bravo, koja taktika,...mali se zbunio, trepce, kakva taktika,...kaze tata, pa to majstore, pustis ove somove da se izredjaju do 16-te,a onda ti nastupas!

'naci, ljubav, a i nikada ne biti prvi!

E jesi džavolica Angie, nasmeja me samo tako
blau.punkt blau.punkt 10:18 04.04.2012

ljubav ?


svaki šupak na svetu može reći da nekoga voli

ali to ne znači ništa ma koliko da je istina -

to i dalje ne znači ništa jer:

ono što osećamo je na kraju važno samo nama,

ali ono što č i n i m o ljudima za koje kažemo da ih volimo

to je ono što je važno, to je jedina stvar koja se računa


mikele9 mikele9 12:09 04.04.2012

Re: ljubav ?

svaki šupak na svetu može reći da nekoga voli

ali to ne znači ništa ma koliko da je istina -

to i dalje ne znači ništa jer:

ono što osećamo je na kraju važno samo nama,

ali ono što č i n i m o ljudima za koje kažemo da ih volimo

to je ono što je važno, to je jedina stvar koja se računa

U pravu si plava.tačko, svašta se izgovara i lupeta ali su dela najvažnija.
horheakimov horheakimov 21:58 04.04.2012

The Mothman Prophecies je film

ne biti prvi u svetu ne vredi za vrhunske sportiste
a tamo se ne stize bez ljubavi,
sportiste prema sportu i najblize okoline prema sportisti
suvise mnogo je pleonazam
mikele9 mikele9 22:45 04.04.2012

Re: The Mothman Prophecies je film

ne biti prvi u svetu ne vredi za vrhunske sportiste
a tamo se ne stize bez ljubavi,
sportiste prema sportu i najblize okoline prema sportisti
suvise mnogo je pleonazam

I suviše mnogo veoma vrlo nadasve... si u pravu... i za pleonazam... a gde ga pronađe
nikola_kovac nikola_kovac 22:48 04.04.2012

Љубав је...

прецењена.

Мени се десила три пута, и сва три пута није успела. Због ради многих ствари.


Љубав није довољна.
Filip2412 Filip2412 00:24 05.04.2012

Re: Љубав је...

Љубав је...
прецењена.
Tako je, a sumanute price i bajke tipa Romeo & Julija samo pospesuju zabludu.

Love with moderation... if you want to survive.


mikele9 mikele9 08:35 05.04.2012

Re: Љубав је...

прецењена.
Мени се десила три пута, и сва три пута није успела. Због ради многих ствари.


Љубав није довољна.

Možda zato što je nema mnogo, kao zlata ili dragog kamenja, zato što je retka
Meni se desila jedan put i još sam s njom. Ne treba mešati zaljubljenost, strast...sa ljubavlju.
Na ljubavi se mora svakodnevno raditi.
nikola_kovac nikola_kovac 10:31 05.04.2012

Re: Љубав је...

Možda zato što je nema mnogo, kao zlata ili dragog kamenja, zato što je retka
Meni se desila jedan put i još sam s njom. Ne treba mešati zaljubljenost, strast...sa ljubavlju.
Na ljubavi se mora svakodnevno raditi.

Хе, хе... зашто многи, када се спомене љубав заједно са бројком преко 1, одмах у разговор увлаче заљубљеност, страст, конфузију и тако то? Зар многи не верују да се права љубав дешава више од једанпут у животу?

Ја бих Микеле рекао да се теби права љубав није десила једанпут, већ да си једанпут дозволио да ти се деси. Поздрав за праву љубав.
Filip2412 Filip2412 14:36 05.04.2012

Re: Љубав је...

Хе, хе... зашто многи, када се спомене љубав заједно са бројком преко 1, одмах у разговор увлаче заљубљеност, страст, конфузију и тако то
Nikola, ako vec tvrdite (ti i mikele) da zaljubljenost i strast nema veze sa ljubavlju zasto se onda ne zaljubite u otazdbinu, u knjigu, ili u drvo? De bas nadjoste ženu da volite, cemu to? Samo pitam

Po meni je zaljubljenost i strast jedina realna stvar ovde a ostalo je u domenu filosofije - i to sa razlogom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:29 05.04.2012

Re: Љубав је...

nikola_kovac
... Љубав је прецењена.


Čekaj malo.
Prvo, ako je ljubav precenjena onda je precenjeno i prijateljstvo.
Prijateljstvo, čemu?
(Uglavnom iz sebičnih razloga, pomažemo prijatelje da bi oni pomagali nama, kada smo u nevolji: ja češem tvoja leđa, ti češeš moja... ).
Precenjena je i lepota.
Precenjena je - sreća.

I što je najvažnije, precenjene su vrline (o tome ću pisati uskoro jedan blog), odnosno precenjeno je DOBRO.

A ovo
Мени се десила три пута, и сва три пута није успела

razlog teba tražiti u tebi, ne u partneru. Ili se možda krećeš u lošem društvu, odnosno tamo gde su male mogućnosti za pronalaženje iole odgovarajućeg parnera.
Zapravo, ja pretpostavljam da ti aspiriraš savršenstvu, pa (podsvesno) to tražiš od drugih.
Najzad, baš je dobro što tri tvoja pokušaja nisu uspela.
Podigni glavu, sledeći put će verovatno uspeti (valjda si i ti nešto usput naučio, he, he, he... ).

Meni ne brinu takvi, sa neuspelim ljubavima (među njima su bili, uostalom, najbolji pesnici, pa i muzičari).
Mene brinu oni kojima sve ide od ruke, u svemu su uspešni.

(Izvini, ispade da olako delim lekcije o uspešnim i neuspešnim ljubavnim dogadjanjiama. Jok. Ja lično sam imao više od tri neuspele ljubavi, pa ništa... ).
nikola_kovac nikola_kovac 20:13 05.04.2012

Re: Љубав је...

Nikola, ako vec tvrdite (ti i mikele) da zaljubljenost i strast nema veze sa ljubavlju zasto se onda ne zaljubite u otazdbinu, u knjigu, ili u drvo?

Тамо кад су били студентски дани, а ја певао у неком хору, одемо ми негде на страну на припреме за неки концерт. Хотел је био на почетку шуме. Знаш онај осећај када бавиш поглед - узгред, и он тако бачен остане залепљен за неку особу? Па кад већ очи почну да пеку од нетрептања ти схватиш да си се заљубио? Тако ја почнем да разгледам шуму, и поглед ми се залепи за једно дрво. Светло смеђе, изразито равне коре, високог стабла и доста широке крошње. Оно што је било врло једноставно, а што углавном није тако са људима, јесте да сам само пришао и без најаве само почео да га мазим. Онда сам га загрлио и наслонио образ. Онда сам осетио стабилност и постојаност које ми је дрво пружило. Е онда сам се осетио малим. А онда сам дрво пољубио, врло нежно.

Не, није било секса.

Интересантно је да су остали хористи, када су видели шта ја радим, кренули да раде исто. Било је нечег посебног у том дрвету.
nikola_kovac nikola_kovac 20:27 05.04.2012

Re: Љубав је...

Prvo, ako je ljubav precenjena onda je precenjeno i prijateljstvo.

Љубав је осећање, пријатељство је форма односа.
Елем, разлика између љубавничког и пријатељског односа је у следећем:

пријатељи су, на симболичком (или метафоричком) нивоу, одређени аспекти нас (одређени дискурси у нашем несвесном) са којима немамо никаквих проблема - можда нам нису освешћени, али би лако могли да буду;

љубавници су, на симболичком (или метафоричком) нивоу, одређени аспекти нас (одређени дискурси у нашем несвесном) са којима имамо разноразне проблеме - или ти аспекти постоје у нама, али имамо неки проблем да их активирамо како би постали активни чиниоци нашег идентитета, или они не постоје у нама, али нам је потребно да постоје.

А ово твоје "чешкамо се" - престани да читаш де Мела.

razlog teba tražiti u tebi, ne u partneru

Ах драги мој Владимире, ти баш волиш да причаш о себи. Лепо је то, бар мени који волим да слушам...

Разлог је наравно и увек у мени.
Zapravo, ja pretpostavljam da ti aspiriraš savršenstvu, pa (podsvesno) to tražiš od drugih.

Ах драги мој Владимире, зар ме не познајеш? Ја да аспирирам савршенству? Па ваљда знаш да је мој циљ и моја храна једино - интензитет.

Те у вези са тим...

Ja lično sam imao više od tri neuspelih ljubavi

Моје љубави су биле врло успеле.
iza_duge iza_duge 21:53 06.04.2012

Um i srce

Suzana Tamaro kaže: '' Idi kuda te srce vodi.'' Neki drugi bi rekli : '' Srce vidi, glava bira.''


'' Um je zarobljenik reči i njemu najviše odgovara neujednačeni ritam naših misli. Srce, za razliku od uma, diše i ono je jedini organ koji pulsira i koji može da se uskladi sa pulsiranjem u kosmosu.

Ali, ljubav se ne rađa u srcu, nego u nosu. Kada se dve osobe sretnu i međusobno privuku, počinju da predaju jedno drugome sitne hormone koji se unose kroz nos i prodiru do mozga; tamo, u nekoj njegovoj viziji izazivaju ljubavnu oluju.

... Zbog Ernestove blizine tih dana, prvi put u životu sam imala osećaj da moje telo nema granice. Činilo mi se da oko sebe imam jedan energetski prsten koji je vibrirao pri svakom pokretu... ''

Suzana Tamaro
mikele9 mikele9 23:27 06.04.2012

Re: Um i srce

Suzana Tamaro kaže: '' Idi kuda te srce vodi.'' Neki drugi bi rekli : '' Srce vidi, glava bira.''


'' Um je zarobljenik reči i njemu najviše odgovara neujednačeni ritam naših misli. Srce, za razliku od uma, diše i ono je jedini organ koji pulsira i koji može da se uskladi sa pulsiranjem u kosmosu.

Ali, ljubav se ne rađa u srcu, nego u nosu. Kada se dve osobe sretnu i međusobno privuku, počinju da predaju jedno drugome sitne hormone koji se unose kroz nos i prodiru do mozga; tamo, u nekoj njegovoj viziji izazivaju ljubavnu oluju.

... Zbog Ernestove blizine tih dana, prvi put u životu sam imala osećaj da moje telo nema granice. Činilo mi se da oko sebe imam jedan energetski prsten koji je vibrirao pri svakom pokretu... ''

Suzana Tamaro

Baš lepo, lepo, LEPO!
iza_duge iza_duge 00:19 07.04.2012

Iz knjige: Idi kuda te srce vodi

'' ... Te noći sam iznenada postala svesna da između naših duša i naših tela ima puno malih prozora, ako su otvoreni, emocije prolaze; ako su pritvoreni, one se jedva provlače; samo ih ljubav sve odjednom širom otvara kao pod naletom vetra.

U životu svakog čoveka postoji samo jedna žena sa kojom može da ostvari savršenu vezu, kao što u životu svake žene postoji samo jedan muškarac sa kojim se oseća kompletna. Pronaći se, sudbina je malobrojnih. Svi ostali su prinuđeni da žive u jednoj vrsti nezadovoljstva i neprekidne čežnje. Koliko je ovakvih susreta, jedan u deset hiljada, jedan u milion, u deset miliona? Da, jedan u deset miliona. Sve ostalo su prilagođavanja, prolazne privlačnosti epiderma, afiniteti tela ili karaktera, socijalne nagodbe. ''
iza_duge iza_duge 12:29 07.04.2012

I samo još nešto...

Delići razgovora iz intervjua sa Erikom Emanuelom Šmitom:

'' Ljubav je vera u tajnu, jer je za mene drugo biće uvek tajna. Strast je opsednutost, fikcija. Strast je slepa. Ljubav je kratkovida, hirurški precizna.
Retko kada dvoje ljudi istovremeno vole jedno drugo istim intenzitetom. Voleti drugog znači prihvatiti da je drugi važniji od nas. I uvek je drugi važniji. To znači prihvatiti i to da je taj drugi slobodan, da je nemoguće posedovati ga, ali isto tako prihvatiti i da vas može izdati, prevariti, te tako, ljubav je i opasna.
Ali, samo onda kada volimo nekog sa svim njegovim manama, mi volimo tog nekog. U svakom drugom slučaju, mi ne volimo tu osobu, već volimo ljubav.
Dakle, ja verujem u ljubav, ali verujem i u to da je ljubav retkost.''
mikele9 mikele9 14:53 07.04.2012

Re: I samo još nešto...

Delići razgovora iz intervjua sa Erikom Emanuelom Šmitom:

'' Ljubav je vera u tajnu, jer je za mene drugo biće uvek tajna. Strast je opsednutost, fikcija. Strast je slepa. Ljubav je kratkovida, hirurški precizna.
Retko kada dvoje ljudi istovremeno vole jedno drugo istim intenzitetom. Voleti drugog znači prihvatiti da je drugi važniji od nas. I uvek je drugi važniji. To znači prihvatiti i to da je taj drugi slobodan, da je nemoguće posedovati ga, ali isto tako prihvatiti i da vas može izdati, prevariti, te tako, ljubav je i opasna.
Ali, samo onda kada volimo nekog sa svim njegovim manama, mi volimo tog nekog. U svakom drugom slučaju, mi ne volimo tu osobu, već volimo ljubav.
Dakle, ja verujem u ljubav, ali verujem i u to da je ljubav retkost.''

Tako isto i ja! Ali iako je retka ipak postoji a našim trudom moglo bi je biti i više.
emanuella emanuella 23:28 07.04.2012

Re: I samo još nešto...

Umiju to žene. Prislone guz, bok ili sisu, i muškarac povileni. Umiju da predu umiljato i gledaju hebozovno.
I hoće odmah dijamantni prsten i brak.
Decki bi da kresnu, pa opet put pod noge i drito do slobode: piva, ribe, sitna kocka, fudbal, klošarenje.
hebeno, buraz, hebeno.
Hajde budi baja, pa obećaj joj sretnu budućnost!? Ili priznaj da ne mislis nista ozbiljno??
Iskustvo mi kaže:samo opušteno.
Sloboda je sloboda, a brak je mrak. Izvinite, ali te malograđanske institucije tjeraju mi strah u kosti.
Pitam jednog poznanika, koji ima lovu, biznis, razjeban brak, dakle:uspješan gospodin, gdje mu je ljubavnica sa kojom sam ga viđala posljednjih dana, a on kaže: „Otišla za svojim ljubavnikom“, i dodaje: „Sve su žene kurve“.A onda pocne da bari mene. Htjedoh mu reći – pa šta bi ti karao, kada ne bi bilo kurvi, ali zašutjeh. Najbolje je budalama ništa ne govoriti.
mikele9 mikele9 00:30 08.04.2012

Re: I samo još nešto...

Najbolje je budalama ništa ne govoriti.

AKSIOM

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana