Hronika

Tvit koji je spasio svet

jinks RSS / 03.05.2021. u 12:38

tv1.jpg

Desetog januara 2020. godine ugledni kineski stručnjak za zarazne bolesti prof. Džang Jungdžen, nakon neprekidnog rada na sekvenciranju genoma tada još uvek svetu manje-više nepoznatog koronavirusa, čekajući u redu na aerodromu telefonom šalje rezultate istraživanja prijatelju, virusologu Ediju Holmsu sa Sidnejskog univerziteta. Nakon desetominutnog telefonskog razgovora koji je usledio, i dozvole koju je prof. Džang dao Ediju da slobodno raspolaže pomenutim podacima, prof. Holms je objavio čuveni tvit u kome je čitavom svetu obznanio genom novog virusa, i tako ga učinio opštim dobrom. Viralna objava je prikazana na gornjoj slici, i po mnogima će ostati zapamćena kao tvit koji je spasio svet.

Naime, globalnoj naučnoj zajednici je u osvit nove pandemije bilo ključno da što ranije dođe do genetske mape koronavirusa, i procena je da bi kašnjenje u razvoju vakcine bilo gotovo nenadoknadivo da je informacija o genomu došla samo dva-tri meseca kasnije. Naravno, gledajući iz pomenutog ugla, kao i iz mnogih drugih, podaci koje je prof. Džang pružio u tom su trenutku verovatno predstavljali neke od najvrednijih koju je iko i sa kim uopšte i mogao da podeli - ali, on je to svejedno učinio bez ikakve naknade. Što, u stvari, i jeste jedno od obeležja rada u nauci. Da neretko jeste komercijalizovana, ali i da opet više nego često zavisi od neplaćenog rada mnogih, kao i od slobodne razmene informacija i nesputane saradnje među naučnicima.

Sad, možda bi i samo ova priča mogla bar donekle da razuveri armije Nevernih Toma, čije je nepoverenje u, između ostalog, i COVID-19 vakcinu dobrim delom zasnovano i na tome da neko želi na njima da zaradi ili da ih iskoristi. Sad, zašto i kako nekome nije razumljivo da ljudi ne moraju da sarađuju isključivo motivisani materijalnim interesima, već i iz nekih drugih pobuda (što priča o profesorima Džangu i Ediju na određeni način možda upravo i govori) teško je reći, koliko god posledice toga na kraju neretko bile i katastrofične.

Opet, kad već pomenusmo univerzitete, institute, istraživače i antivaksere, interesantno bi bilo pogledati šta nauka uopšte i može da kaže o poreklu ove, sada već uveliko globalne pojave. Naime, antivakserski pokreti odavno već zbunjuju države širom sveta, te su pokušaji da se nešto tako razume i stavi u određeni kontekst postali sve učestaliji, posebno zadnjih godina uoči pojave koronavirusa. Štaviše, ne radi se samo o pojedinačnim i izolovanim istraživanjima, već o opsežnim međunarodnim studijama, koje su, uprkos značajnim kulturološkim, ekonomskim i drugim razlikama izgleda ipak uspele da iznađu određene zakonomernosti antivakserskih pokreta širom sveta.

Između ostalih, u studiji koja je obuhvatila 24 država različitih miljea, autori naglašavaju da suštinsko pitanje nije zašto ljudi odbijaju dokaze o korisnosti vakcinacije, već pre zašto ljudi žele da odbiju dokaze o korisnosti vakcinacije. Takođe, slične studije su pokazale da je većina dosadašnjih pokušaja da se antivakseri razuvere bila krajnje ograničenih dometa. Jer, polazna pretpostavka da se u osnovi antivaksa nalazi neinformisanost ispostavila se krajnje pogrešnom - radilo se o ljudima svih slojeva obrazovanja, od kojih su mnogi ozbiljno vreme ulagali u samoedukaciju i u filtraciju informacija o vakcinama. Štaviše, pokušaji da se karakteristični antivakserski mitovi pobiju činjenicama više nego često su završavali jačanjem nečijih uverenja, pošto ona neretko uopšte i nisu bila zasnovana na racionalnim odlukama, već pre na intuiciji, emocijama ili na osećajima.

U tom smislu, javila se potreba da se detaljnije analizira šta sve u stvari uopšte i može da se nađe u osnovi antivakserskih ideja. One se, po autorima, sastoje kako od spoljašnjih pojavnih oblika, tako i od nekakve unutrašnje osnove, odnosno korena karakterističnih antivakserskih stavova. Spoljašnji pojavni oblici sadrže uveliko već prepoznatljive sumnje, mitove i uverenja, ali je za studiju bitnije bilo ono što se nalazi u korenu pomenutih manifestacija - a to su nečiji strahovi i pogledi na svet, kao i osnovna identitetska pitanja.

Shodno tome, kao rezultat studije izdvojila su se sledeća četiri uzroka antivaksa:

(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije zauzima centralno mesto. Bitno za pomenutu studiju jeste da antivakseri često ne veruju isključivo u farmaceutsku zaveru, već su i inače skloni da svet posmatraju iz ugla zavera koje su protiv njih usmerene.

(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ..., koji kod njih razvijaju zaštitne mehanizme kako bi opravdali izbegavanje istih. Što neretko završava negiranjem tehno-medicinskih dostignuća generalno.

(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti, po kome postoji potreba da se okruženju predoči stav da neko, između ostalog i negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.

(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa. U individualističkom pristupu pojedinci su skloniji uverenjima po kojima bi oni sami trebalo da donose odluke koje ih se tiču, pre nego što bi tako nešto trebalo da se prepusti državi ili bilo kome drugom. Sa druge strane, postoji i odnos prema hijerarhijskom uređenju, u kome se ljudi određuju u odnosu na to da li pre prihvataju hijerarhijski organizovane sisteme upravljanja, ili su više za jednakost u odlučivanju u okviru nekakvih egalitarističkih zajednica.

I, što je interesantno, antivakseri se mogu naći na naizgled suprotstavljenim ekstremima gledano iz oba pomenuta ugla. Na primer, ima ih kako među izraženim individualistima (koji se protive jakoj državi), tako i među egalitaristima, koji opasnost kako po zdravlje, tako i za čitavu okolinu generalno, vide pre u krupnom kapitalu i u bogatim multinacionalnim kompanijama, farmaceutskim ili kojim već drugim.

Ipak, pored navedenih postoje i istraživači koji problem antivaksa ne posmatraju isključivo kao identitetski, već pre kao moralni. I, po njima, između ostalog se i četiri gore navedena uzroka mogu na određeni način svesti manje-više samo na jedan. Onaj, koji verovatno upravo i jeste jedan od naših nastarijih družbenika od samih osvita civilizacije, u kome se ljudi razlikuju po tome da li sebe, ili nekog i nešto drugo vide u centru svega.

Sad, prema autorima, ljude sklonije prvom pristupu lakše je naći među antivakserima. Opet, šta bi sve uopšte i moglo da se nađe u centru pomenute potrebe nije tačno na kraju ni rečeno - što u principu i nije nešto preterano ni bitno.

Sem, nažalost, kada je u pitanju pandemija, u kojoj između ostalog i odbijanje vakcinacije za jednu od posledica upravo to i ima.

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

haklberi_tom haklberi_tom 14:02 03.05.2021

Da!

Ja sam se vakcinisao.
Черевићан Черевићан 15:37 03.05.2021

питам, се питам

šta je jedno od ključnih obeležja rada u farmako nauci

теорија завере ......присутна је Светом
вирус ........из природе или проба чија,
сумње ће трајати правдања још више
но ћар се апити .........фармакомафија
Ribozom Ribozom 19:17 03.05.2021

koja je fora sa hov.

Naime, globalnoj naučnoj zajednici je u osvitu nove pandemije bilo ključno da što ranije dođe do genetske mape koronavirusa, i procena je da bi kašnjenje u razvoju vakcine bilo gotovo nenadoknadivo da je informacija o genomu došla samo dva-tri meseca kasnije


Nije to u pitaanju. Kad imas virus imas i genetsku mapu. Malo vremena treba da se nauci da se uzgaja soj, odvoji sekvenca koja ce se koristiti za iritaciju imunog sistema i tehniku kojom ce se sekvenca stabilizovati (u puferski rastvor sa malo hranjivih peptona i lipidnom opnom koja ce ga cuvati par minuta od razlaganja). Puno vremena treba za proucavanje efikasnosti, trajnosti i evt. nus pojavama. No, vremena nije bilo. Zato mi nije jasno, zasto su tako dugo cekali sa vakcinom.

Znacajno je saznanje da postoji virus (sto rece dr.n 'fajsbuk virus'), kako bi se pocelo sa merama karantina raznih vrsta. Jer da 8 meseci, koliko im je bilo potrebno za vakcinu, nijsu imali i mere karantina, vakcina im ne bi ni bila potrebna za kasnije.

Sto se tice antivaksera, oni nisu pojava, oni su u Srbiji posledica zaglupljivanja. Mislim da je generalna proba bilo ono cuveno zamracivanje od stetnih suncacih zraka. Ima svuda antivaksera, ali je u Srbiji to posebna psiholosko-marketinsko-politicka prica.

Pre neki dan sam na predavanju cuo da Fajzer upravo radi ispitivanje, o tome koliko traju antitela nakon vakcinisanja. Kazu, jos nepotvrdjeno, oko 1 godine, sa odstupanjima u zavisnosti od individue.

Sad, možda bi i samo ova priča mogla bar donekle da razuveri armije Nevernih Toma, čije je nepoverenje u, između ostalog, i u samu COVID-19 vakcinu dobrim delom zasnovano i na tome da neko želi na njima da zaradi ili da ih iskoristi.


A sta je tu cudno sto neko hoce da zaradi na vama/nama? Sta deliti iz ljubavi, kako to neverne Tome rasudjuju. Mene vise nervira, to sto drzavni mocnici kupuju vakcine za nase pare netransparentno, pa nek' nam onda kupuju i vitamine i kafetine.




jinks jinks 20:21 03.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Moram da priznam da ni meni nije najjasnije baš bilo da su istraživači na zapadu u toj meri, bar po priči, zavisili od informacija koje su 10. januara dobili iz Kine od prof. Džanga, kao da i sami nisu već na neki drugi način mogli da dođu do uzorka virusa. Sad, ne znam, možda stvarno i nisu.

Inače, pomenuti detalj je naveden u dokumentarcu "The Vaccine: Conquering COVID".
bene_geserit bene_geserit 04:38 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

oni su u Srbiji posledica zaglupljivanja. ... Ima svuda antivaksera, ali je u Srbiji to posebna psiholosko-marketinsko-politicka prica.

A zbog čega je to u Srbiji "posebna priča" i jel imaš nečim to da potkrepiš ?
bene_geserit bene_geserit 04:40 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Sad, ne znam, možda stvarno i nisu.

Pa filmovi su drugi najbolji izvor tačnih informacija, odmah posle novinskih članaka, odkuda to da se desi da se umetnik malo zaneo.
alselone alselone 05:31 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

bene_geserit
oni su u Srbiji posledica zaglupljivanja. ... Ima svuda antivaksera, ali je u Srbiji to posebna psiholosko-marketinsko-politicka prica.

A zbog je to u Srbiji "posebna priča" i jel imaš nečim to da potkrepiš ?


Imam ja.
alselone alselone 07:52 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Napravio sam lep[i grafik da vidimo gde su na slici antivakserske države kao Nemačka, Francuska, Belgija, Austrija, Norveška, Švedska, Holandija, Italija, Slovenija, Češka, Švicarska, Japan, Hvatska...

alselone alselone 07:53 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ako se ne vidi dovoljno dobro na prethodnoj slici.

bene_geserit bene_geserit 07:54 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

antivakserske države kao Nemačka, Francuska, Belgija

E al oni bi se vakcinisali ali nemaju vakcine,
a mi imamo vakcine ali nećemo da se vakcinišemo zato što smo antivaxeri.
jinks jinks 08:01 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Napravio sam lep[i grafik da vidimo gde su na slici antivakserske države kao Nemačka, Francuska, Belgija, Austrija, Norveška, Švedska, Holandija, Italija, Slovenija, Češka, Švicarska, Japan, Hvatska...


Interesantno, kada bi se grafici fitovali sa eksponencijalnim odzivom sistema prvog reda, koje bi se vrednosti stacionarnih stanja dobile (kao i koliko će se gađati sa stvarnim stacionarnim vrednostima koja će se znati za nekoliko meseci).

Izrael se, izgleda, približio stacionarnom stanju, dok Srbija još uvek nije.
alselone alselone 08:02 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

E al oni bi se vakcinisali ali nemaju vakcine,
a mi imamo vakcine ali nećemo da se vakcinišemo zato što smo antivaxeri.


Vučićeva vlast ima samo jednu jedinu dobru stranu među 1000 loših - razgolila je mnoge "građanske" i libtarske komentarore kao proste (auto)šoviniste, plaćene ili ne.

Eno Milo plaćo botovanje 250 evra na sat.
alselone alselone 08:05 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

E al oni bi se vakcinisali ali nemaju vakcine,


Milan je rekao jednu zanimljivu stvar za Švabe/zapadnu EU pre neki dan - "nisam više siguran da je njihova neorganizovanost i nespremnost oko vakcinacije slučajna". Deluje kao ono hvatanje za novčanik i traženje para u restoranu kada dodje konobar, dok neko drugi ne plati.
alselone alselone 08:06 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

UK se, izgleda, približila stacionarnom stanju, dok Srbija još uvek nije.


Da, i Izrael na 60 posto i UK na 50. Šta je sa ostalih 30 miliona ljudi? Antivakseri? Slučajni antivakseri ili baš onako namerni kao kod nas?
tess1 tess1 08:06 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

E al oni bi se vakcinisali ali nemaju vakcine,

Da, istina.
alselone alselone 08:07 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Da, istina.


Luksemburgđana ima koliko i jedna kutija vakcina pa su opet pri dnu.
tess1 tess1 08:13 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Luksemburgđana ima koliko i jedna kutija vakcina pa su opet pri dnu.

Imam boru jednu duboku, napravila se od mrštenja među obrvama, od konfuzije. Istina je da Austrijanci prave termine i idu u Srbiju po vakcinu. Ima i desničarskih okupljanja vikendom, ali je više onih koji bi vakcinu jer ovde su tek juče otvorili neke radnje, a restorane i kafane će 19.05 nakon skoro godinu dana karantina. I moraš imati potvrdu da si ili vakcinisan ili negativan, da bi nastavio živjeti. Prosto.
alselone alselone 08:13 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ko se seća ove mape iz Ekonomista:



Srbija se vakciniše kasne 2022.

He he he.
alselone alselone 08:15 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

I moraš imati potvrdu da si ili vakcinisan ili negativan, da bi nastavio živjeti. Prosto.


Plašim se mnogih zlouptreba u budućnosti koje mogu proizići iz ovoga.
tess1 tess1 08:23 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Plašim se mnogih zlouptreba u budućnosti koje mogu proizići iz ovoga.

Sve je, ili samo dvije strane, crna i bijela, postalo zloupotreba. Malo izbora. Čitam ovaj opis antivaksera, prije neki dan mi žena (obrazovana, ima zdrave zube i lijepa usta) kaže da će odgađati vakcinu koliko može, imala je i Koronu prošle godine, i par teorija zavjere ima, međutim, njena priča o strancima me ostavila bez teksta, ne toliko vakcina koju ne želi. Puna je smeća kao kontejner. Ili npr znam dvije-tri bitange koje su protiv Vučića, i sad, ili si dobar, lijep, prav, zdrav, protiv njega ili nisi. Strašno. Tunel na pijaci kamenja i smeća, hodaš i biraš kilo smeća, kilo kamenja, i tovariš..
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:40 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
UK se, izgleda, približila stacionarnom stanju, dok Srbija još uvek nije.


Da, i Izrael na 60 posto i UK na 50. Šta je sa ostalih 30 miliona ljudi? Antivakseri? Slučajni antivakseri ili baš onako namerni kao kod nas?

У УК се кренуло од здравствених радника, оних под ризиком због лошег здравственог стања и настаријих, па су редом позивина млађа и млађа годишта. Обухват је врло висок код старијих оф 60 и низак код млађих од 40. Многи још увек нису имали прилику да кажу "не, хвала".

alselone alselone 08:42 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

У УК се кренуло од здравствених радника, оних под ризиком због лошег здравственог стања и настаријих, па су редом позивина млађа и млађа годишта. Обухват је врло висок код старијих оф 60 и низак код млађих од 40. Многи још увек нису имали прилику да кажу "не, хвала".


Sa druge strane, UK ako ovako nastavi, na leto već može vratiti stari ritam života. Sa ekonomske strane to je imperativ.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:55 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Sa druge strane, UK ako ovako nastavi, na leto već može vratiti stari ritam života. Sa ekonomske strane to je imperativ.

Гледајући бројке, и оболевања, и вакциналне, већ су све забране вероватно могле да буду укинуте, али нису.

Након делимичне релаксације 12. априла, следећег викенда је по најконзервативнијим проценама око пола милиона људи демонстрирало против мера, БиБиСи је то потпуно прећутао, а онда се писало о 10.000 демонстраната. Такве ствари стварају неповерење.
alselone alselone 08:58 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Гледајући бројке, и оболевања, и вакциналне, већ су све забране вероватно могле да буду укинуте, али нису.


I ja mislim da su mere na zapadu već duže vreme neproporcionalne.
Zašto? Nemam pojma.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:32 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Imam ja.


Ne pratim te brojke pa hvala na ovome.

Na osnovu ovog gore Srbiji je mnogo duze trebalo da dostigne procenat vakcinisanih nego nekim drugim zemljama (e.g. Nemacka, Urugvaj) koje su kasnije pocele sa vakcinacijom. To se moze smatrati kao potvrda teze da su u Srbiji gradjani vise rezervisani prema vakcinama nego u tim zemljama. Mozda postoji i neko drugo objasnjenje?

Ako je ovo pak tacno onda veliku odgovornost ima vlast koja je dobro radila da nabavi vakcine i organizuje vakcinaciju ali je uzasno lose informisala gradjane o pandemiji i vakcinaciji. Secam se da je jos negde u novembru New Scientist pisao o tome kako su sva tri faktora bitna za uspesnu imunizaciju stanovnistva. Pri cemu za ovo nije problem samo autoritarni karakter vlasti (po ovom grafikonu Madjarska bolje stoji) nego i 'dirigovani haos i konfuzija' kao nacin vladanja - nesto se otelo kontroli pa dinamika haosa nadvladala zacrtane ciljeve.
gvozden1 gvozden1 10:29 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

po ovom grafikonu Madjarska bolje stoji

A ima neko bolji?

Onda smo najgori, ajd da pljujemo po Srbiji.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:39 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

ajd da pljujemo po Srbiji.


Pa pljuj, niko ti ne brani.
alselone alselone 10:52 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Na osnovu ovog gore Srbiji je mnogo duze trebalo


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:55 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone


Hoces da kazes da nije?
alselone alselone 10:57 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Hoces da kazes da nije?


Ma ništa, stvarno, ja to 'nako bezveze.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:02 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ma ništa, stvarno, ja to 'nako bezveze.


Aha, opet naislo kocenje i blokada. Nista onda.
alselone alselone 11:03 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Nego, šta kažeš, Mađarska bolje stoji?

gvozden1 gvozden1 11:05 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
ajd da pljujemo po Srbiji.


Pa pljuj, niko ti ne brani.

A baš bi voleo?

Nije ti ni malo glupavo ovo kad cediš statistiku da bi našao nešto loše u Srbiji?

Ima tu lošeg i bez ceđenja, što po tome ne raspališ.

Loše je što troši naše pare na vakcine pa ih deli okolo kome stigne.

Ako ne može da utroši toliko ne treba da ih kupuje, ili, ako je to dozvoljeno, neka ih proda, a ne ovako, ajd da se pokažemo baje pa da za srpske pare vakcinišemo i kuso i repato. I na Dina Merlina otišle srpske pare.

Vakciniši brate građane Srbije i Srbe van Srbije, ostali neka gledaju šta će.

A ostalo, uspeh kod nabavke, posebno organizacije, odličan.
Nije poput nekih da naprave elektronski sistem koji im sutradan pukne pa nastave zakazivanje peške.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:25 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Nego, šta kažeš, Mađarska bolje stoji?


Evo pogledah malo.

Po Statista trenutno je na 61.82% a Srbija na 51.82%.

Po zvanicnim podacima je u vrhu u EU
http://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#uptake-tab]

Disclaimer: ovo ne znaci da je Orban super-sega-mega-itd.

Inace, pojma nemam sta se prenemazes. U Srbiji vakcinisanje jeste ranije krenulo ali su neke druge zemlje u kracem vremenskom periodu stigle do odredjenog procenta vakcinisanih nego Srbija. A ako se ovim tempom nastavi i ako zaista krene isporuka vakcina kao sto se najavljuje onda ce je do leta mnoge zemlje (iz EU) i presisati. Sto bi bila steta i za sta ce - da ponovim jos jedared - biti odgovorna (delimicno) losa strategija informisanja gradjana.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:29 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

A baš bi voleo?


Sto bi mene zanimalo da li ti pljujes ili ne? Tvoja stvar.

Primedba za kraj: nije moj problem to sto ti moju kritiku vlasti (u tacno pomenutom segmetu) vidis kao pljuvanje po Srbiji. Niko pametan kritikovanje Bojo-a ne dozivljava kao pljuvanje po UK.
zilikaka zilikaka 11:31 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

za sta ce - da ponovim jos jedared - biti odgovorna (delimicno) losa strategija informisanja gradjana.

Ili loša organizacija samog vakcinisanja. Znam dosta ljudi koji su se bili više puta uredno prijavili (jedan je rekorder sa mislim 9 ponovljenih prijava i 5 poziva telefonom gde se žalio što ga ne zovu). Čovek od 60 godina.
Tek je pre 7-8 dana uspeo da uhvati prvu dozu.
Ovde je recimo opšta gužva, za revakcinaciju se čak čeka, bude ih u redu po više od 50.



gvozden1 gvozden1 11:31 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

nije moj problem to sto ti moju kritiku vlasti (u tacno pomenutom segmetu) vidis kao pljuvanje po Srbiji.

A jel?

Mada postoji i ono, znamo se mi i u starom odelu.

Ajd ne foliraj se.
alselone alselone 11:33 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Inace, pojma nemam sta se prenemazes.


Samo posmatram. I uživam, zapravo.
gvozden1 gvozden1 11:39 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Znam dosta ljudi koji su se bili više puta uredno prijavili (jedan je rekorder sa mislim 9 ponovljenih prijava i 5 poziva telefonom gde se žalio što ga ne zovu). Čovek od 60 godina.

A ja znam da mi je pre par dana zazvonio telefon, dobar dan, ovde kol centar Mionica, samo da vas obavestimo da je vakcinaciju moguća bez zakazivanja tog i tog dana u nedelji u domu zdravlja u vašem selu, važi za vas, vašu majku i obavestite, molimo vas, ostale, nemamo sve brojeve telefona.

Oću, fala.

Moja stara majka neće da se vakciniše (neće Vučićeve vakcine ni vitamine) neke komšije išle i nikakvih problema nije bilo.

Dakle selo, vukojebina, Mionica, može li ruralnije?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:39 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ili loša organizacija samog vakcinisanja. Znam dosta ljudi koji su se bili više puta uredno prijavili (jedan je rekorder sa mislim 9 ponovljenih prijava i 5 poziva telefonom gde se žalio što ga ne zovu). Čovek od 60 godina.


Vidis. Nisam upucen i samo pretpostavljam koje su greske napravili. Imao sam utisak da je organizacija vakcinisanja bila dobro organizovana. Bilo di dobro kad bi neko sve te greske mogao i objektivno da analizira - nije ovo poslednja pandemija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:41 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Samo posmatram. I uživam, zapravo.


Hvala i drugi put. Kad te tako lako usreciti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:45 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ajd ne foliraj se.


Evo necu.
zilikaka zilikaka 11:47 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

A ja znam da mi je pre par dana zazvonio telefon, dobar dan, ovde kol centar Mionica, samo da vas obavestimo da je vakcinaciju moguća bez zakazivanja tog i tog dana...

Ja bih se zapitala otkud im tvoj broj telefona, ako ga kojim slučajem nisi prijavio

Sad, s obzirom da je moj podatak tačan, mogu tu razliku da tumačim da neko tamo nas u Vojvodini baš ne smatra mnogo važnim u Srbiji. Čovek kojeg sam navela čak ima mađarsko ime i prezime.
Al pošto navodimo dva oprečna primera, hajdeda se zadržimo na konstataciji da je organizacija bila ko i sve drugo, negde odlična negde očajna. U proseku, vrlodobar dva.
gvozden1 gvozden1 12:06 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.


Ja bih se zapitala otkud im tvoj broj telefona, ako ga kojim slučajem nisi prijavio

Ma nešto je ili od prošle godine zbog nekih dozvola za kretanje u vreme vanrednog stanja, policijsko časa, ili od nekih predavanja, pretpostavljam.
Imaju ga, kako nisam siguran a i ne zanima me previše.

A što je važnije, trude se da vakcinišu što više.
milisav68 milisav68 13:24 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft

Vidis. Nisam upucen i samo pretpostavljam koje su greske napravili.

Nisi upućen, al voliš da komentarišeš :)

Prvo, jeste Srbija pre krenula, ali nije imala 5 miliona vakcina na gomili, već je to srizalo u razmacima (Izrael je imao 14 miliona na gomili).

Drugo, najveći broj je bio kineskih, a mnogo njih je izrazilo želju za rusku ili zapadne vakcine.

Treće, vakcine ne možeš da primiš ako si pod nekom terapijom antibioticima, zbog čega su mnogi vraćani.

Čertvrto, organizacija je bila loša (a i nedostajalo je osoblja), pa su se više forsirali veći gradovi, gde je recimo Beograd skoro već na 50% vakcinisanih, a neki su morali da se prijavljuju po nekoliko puta.

Uzimajući u obzir kakva nam je vlast i uređenost/funkcionalnost države, ovo je fenomenalan uspeh, na koji može samo da se skine kapa, gledajući na ostatak sveta po tom pitanju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:06 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Nisi upućen, al voliš da komentarišeš :)


A nekima to smeta :)

Izneo sam pretpostavke. Jeste uspeh - tu nema zbora. Online prijava je hvaljena svuda.

Da se vratimo na temu komentara. Treci put: moja pretpostavka je da je razlog (pazi ne kazem uzrok) za onoliki procenat rezervisanih (u Srbiji) losa vladina strategija informisanja. Vi koji ste bolje upuceni + volite da komentarisete izvolite iznesite svoje pretpostavke a mozda neko ima i neku cinjenicu pa nek pomene.

A organizacija u vecini EU-drzavama je katastrofa. U jednom momentu je kao bio zabranjen izvoz vakcina iz EU a istovremeno je bilo dozvoljeno firmama (iz EU) da kupuju vakcine za svoje ljude pa je u pojedinim zemljama doslo do toga da su oni svoje zaposlene vakcinisali a falilo je vakcina za one sto su imali prioritet. O tome kako lokalni serifi vakcinisu svoje porodice da ne govorimo. Cini se da se situacija sada (konacno) popravlja ali rezultate cemo videti tek negde tamo sredinom jula. Nadam se da ce se u Srbiji do tada vakcinisati i 'rezervisani'.
alselone alselone 14:20 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Al pošto navodimo dva oprečna primera, hajdeda se zadržimo na konstataciji da je organizacija bila ko i sve drugo, negde odlična negde očajna. U proseku, vrlodobar dva.


Cela priča oko vakcina, a la kart vakcine otprilike, pun izbor svih svetski vakcina, brza rekacija u nabavci, organizacija, call centar i kako sve sve još prijavljivalo, brzina reakcije u organizaciji, a pogotovo komparativno sa najrazvijenijim državama a nedajbože komparativno sa državama jednake ekonomske i političke moći - ocena 4.

alselone alselone 14:23 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Da te podsetim Zili.

Ovo su nam procenjivali



a ovo se desilo

shmoo shmoo 14:26 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Samo posmatram. I uživam, zapravo.


Hvala i drugi put. Kad te tako lako usreciti.



Хвала теби.

Ипак није лако насмејати људе у овим тешким временима.

А теби је то успело.

Баш је занимљиво.

То јест, баш си занимљив.

А и надасве духовит.

То мора да је од тог духа самопорицања?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:43 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

То мора да је од тог духа самопорицања?


Tja.

Danas ste bas navalili. Evo teme da se zabavljate:

Why did Gilgamesh fly the broomstick?
milisav68 milisav68 14:57 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Treci put: moja pretpostavka je da je razlog (pazi ne kazem uzrok) za onoliki procenat rezervisanih (u Srbiji) losa vladina strategija informisanja. Vi koji ste bolje upuceni + volite da komentarisete izvolite iznesite svoje pretpostavke a mozda neko ima i neku cinjenicu pa nek pomene.

Pa naveo sam ti činjenice.

A veliki broj rezervisanih je tvoj pogrešan utisak, i zvuči kao Raduletova pobeda na izborima putem interneta.

Jeste, ima rezervisanih, ali su samo glasni, pa se stiče utisak i da su brojni.

Mi i dalje nismo uvezli dovoljan broj vakcina i revakcina za 50% populacije, zato i nema agresivne vladine kampanje.

Druga stvar, recimo ženin ujak, ima preko 70 godina, zadnji put je bio kod lekara pre više od 30 godina, i to kad mu je cirkular odseko dva prsta, a pre toga kad je bio na regrutaciji :)

On cirka svaki dan po malo, i kad su mu rekli da mora to da batali par dana zbog vakcine, reko - ne treba to meni, imam ja slaninicu, beli luk i rakiju, i nikad mi ništa nije falilo :)

A takvih ljudi koliko hoćeš.
shmoo shmoo 15:03 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
То мора да је од тог духа самопорицања?


Tja.

Danas ste bas navalili. Evo teme da se zabavljate:

Why did Gilgamesh fly the broomstick?




Оооо, па хвала, хвала... Какав неочекивани поклон!

Морам ти узвратити поклончићем к'о створеним за тебе...



Talking gibberish







Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:18 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

A veliki broj rezervisanih je tvoj pogrešan utisak, i zvuči kao Raduletova pobeda na izborima putem interneta.


Pojma nemam o cemu pricas.

Meni je drago ako je procenat rezervisanih/nepoverljivih manji nego sto mislim. Hocu reci, vrlo cu se radovati ako se ispostavi da vlast nije napravila propuste koje sam mislio da je napravila.

Pa naveo sam ti činjenice.


Pa dobro, manje vise cinjenice.

Drugo, najveći broj je bio kineskih, a mnogo njih je izrazilo želju za rusku ili zapadne vakcine.

Mnogo njih je jednako cinjenicno kao i veliki broj rezervisanih.

Ali ok, nije ovo naucna rasprava tako da su takve i izjave kao sledeca

A takvih ljudi koliko hoćeš.


uobicajene u ovakvom razgovoru. Meni to nije razlog da zamerim sagovorniku zasto iznosi svoje misljenje.
nsarski nsarski 15:57 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

ne treba to meni, imam ja slaninicu, beli luk i rakiju, i nikad mi ništa nije falilo :)


Jedan moj poznanik, saksofonista, zna ga gvozden1, sa kojim pijem kafu preko dana (dobro on pije pivo obično) je celog proleća to govorio. Slanina-beli luk, ali je ipak zaglavio koronu. Sada je izlečen i cupka, čeka da prođe 2 meseca od bolesti, da se vakciniše. Ništa slanina, ništa beli luk.
haklberi_tom haklberi_tom 17:00 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Nisi upućen, al voliš da komentarišeš :)


A nekima to smeta :)

Izneo sam pretpostavke. Jeste uspeh - tu nema zbora. Online prijava je hvaljena svuda.

Da se vratimo na temu komentara. Treci put: moja pretpostavka je da je razlog (pazi ne kazem uzrok) za onoliki procenat rezervisanih (u Srbiji) losa vladina strategija informisanja. Vi koji ste bolje upuceni + volite da komentarisete izvolite iznesite svoje pretpostavke a mozda neko ima i neku cinjenicu pa nek pomene.
...

Ja imam samo činjenice.

Prijavili se prvi puta za Sputnjik. Žena insistirala. Nisam imao pojma da veruje samo Rusima.
Tri nedelje posle prijave - ne stiže mejl niti SMS.
Prijavim nas ponovno.
Žena opet naredila da prijavim samo Sputnjik.
Za nekoliko dana stižu nam mejlovi, a ženi i SMS. Meni SMS, niti taj puta, niti kasnije, nije stizao. Razlog ne znam.
Otišli navedenog datuma, zadržali se ukupno pola sata, te 10 minuta posle vakcinisanja da odsedimo - kako je sugrerisano.
Za revakcinaciju nam stigne mejl i odemo na isto mesto, naravno, posle 3 nedelje.
Čekali ovaj puta 30 minuta ukupno.
Nismo imali pratećih pojava.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:57 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ja imam samo činjenice.


Jesu ovo cinjenice ali se ne odnose na to zasto su neki ljudi rezervisani/neodlucni/sumnjicavi. Ali cini se da su oni u Srbiji neznatna (ali glasna) manjina pa je tema svakako bespredmetna.


Nismo imali pratećih pojava.


Odlicno! Drago mi je. Sto vise ljudi treba da se vakcinise.
haklberi_tom haklberi_tom 18:18 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Ja imam samo činjenice.


Jesu ovo cinjenice ali se ne odnose na to zasto su neki ljudi rezervisani/neodlucni/sumnjicavi. Ali cini se da su oni u Srbiji neznatna (ali glasna) manjina pa je tema svakako bespredmetna.


Nismo imali pratećih pojava.


Odlicno! Drago mi je. Sto vise ljudi treba da se vakcinise.

Normalno!
maksa83 maksa83 18:23 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Cela priča oko vakcina, a la kart vakcine otprilike, pun izbor svih svetski vakcina, brza rekacija u nabavci, organizacija, call centar i kako sve sve još prijavljivalo, brzina reakcije u organizaciji, a pogotovo komparativno sa najrazvijenijim državama a nedajbože komparativno sa državama jednake ekonomske i političke moći - ocena 4.

Ja bih se složio oko ocene 4, s tim da je ovo a la kart ... pa ne baš. Ne, nisi mogao da se vakcinišeš bilo čime u svakom trenutku. Ja sam se iskliktao za sve osim kineske, i prav' da ti kažem da nismo onda uleteli u onu rupu u algoritmu ko zna kad bih se izbo. Da sam znao da će se recimo pojaviti free4all Pfizer kao ovih dana možda bih sačekao, ali to nisi mogao da znaš, jer da se ne lažemo - ova vlast (zapravo Vučić kao njena alfa i omega) voli ozbiljno da pretera u veličanju svojih uspeha (manje bitno) a pogotovo u megalomanskim obećanjima (više bitno). Bezočno lažu oko svega non stop, pa nekako blanko verovati da će stvarno biti svih vakcina za sve nije baš bilo blisko pameti.

Inače ne znam što ste naskočili na Neues aus der Nachbarschaft, čovek kaže da je ova vlast mogla da obavi bolju i pravovremenskiju (izmislio reč) informativnu akciju, i ja se sa tim slažem. Umesto toga na šundovizijama i po tabloidima pod njihovom kontrolom defiluju Nestorovići i sl. frindž budale. Nije pomogao ni Vučić sa svojim bežanjem od igle i nosim-masku-samo-kad-me-stranci-pritsnu-inače-ne-bih-mogao-da-se-slikam glupim ponašanjem.
gedza.73 gedza.73 18:33 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

nsarski
Slanina-beli luk, ali je ipak zaglavio koronu. Sada je izlečen i cupka, čeka da prođe 2 meseca od bolesti, da se vakciniše. Ništa slanina, ništa beli luk.

Ja sam kljukan relativno često protiv tetanusa. Pa mi za sada i do sada ništa nije falilo. A i ovde su kupovani lekovi po apotekama kao semenke u prodavnicama zdrave hrane. Može pečeno, može i sirovo a može i kandirano ako nema prva dva.

Nikvet je skoro pomenuo jednu stvar (okidač 'slanina-luk'). Sterilitet se širi poput epidemije. A nije do vakcina.
nsarski nsarski 18:51 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ja sam kljukan relativno često protiv tetanusa. Pa mi za sada i do sada ništa nije falilo. A i ovde su kupovani lekovi po apotekama kao semenke u prodavnicama zdrave hrane. Može pečeno, može i sirovo a može i kandirano ako nema prva dva.


Prvo, mislim da si ti u pitanju kad je reč o Maljokoviću, Valjevcu. Od kako je hučikuči promenio nick sve sam pomešao.

Da, mnogi veruju u te "narodne lekove", pa i Jova. Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu. Go figure.
milisav68 milisav68 18:55 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft

Ali ok, nije ovo naucna rasprava

Nije, ali traži bar malo praćenja medija, što kod tebe nije slučaj, ali voliš da komentarišeš :)

Elem, država je tražila izjašnjavanje građana da bi znala koje vakcine da uveze, pošto smo jedna od retkih koja ima izbor više vrsta.

Na osnovu toga, napravljeni su ugovori i to, za kineske 4 miliona, za rusku 2 miliona i za Fajzer milion.Za astrazeneku je neki manji broj pa ga nisam zapamtio.

Kad sve to sabereš (nisam siguran ni da je sve stiglo) to je ukupno nekih 3,5 miliona vakcuna i revakcina, što je za oko 50% stanovništva.Dosad je revakcinu primilo nešto iznad milion ljudi, što je solidan rezultat jer vakcinacija počela sredinom januara.

I sve je to bilo u medijima, i ja sam na osnovu toga napisao - mnogo ljudi, za razliku od tebe koji si tvoje tvrdnje izneo na osnovu predrasuda.

Takođe, Srbija je u vrhu po potrošnji alkohola - zvanično, a s obzirom da se rakija peče i prilično nezvanično, onda postoji i mnogo ljudi alkoholičara kojima je piće ispred vakcine.

Nešto slično se desilo u Rusiji kada je neka doktorka izjavila da ne bi trebalo se pije alkohol tri meseca nakon primanja prve doze vakcine, pa je spao odziv :)

To je izazvalo mnogo polemike na ruskim medijima, pa je ostalo da visi u vazduhu, ali je kao "skraćeno" na tri dana :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:05 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

milisav68


Takođe, Srbija je u vrhu po potrošnji alkohola - zvanično, a s obzirom da se rakija peče i prilično nezvanično, onda postoji i mnogo ljudi alkoholičara kojima je piće ispred vakcine.

Nešto slično se desilo u Rusiji kada je neka doktorka izjavila da ne bi trebalo se pije alkohol tri meseca nakon primanja prve doze vakcine, pa je spao odziv :)


Meni su za Astra Zeneku na vakcinaciji rekli da ne sme da se pije nedelju dana i ja to poštovao. Ovi moji Englezi me zajebavali ko mladog majmuna, oni su uglavnom svi isto bodeni sa njom, ali ih to nije sprečavalo da vikendom ispijaju hektolitre piva, a isto su bili upozoreni. U fazonu su "ma ko ga jebe".
I onda posle Srbi neodgovorni, nedisciplinovani...
alselone alselone 19:08 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Takođe, Srbija je u vrhu po potrošnji alkohola

Ovo se mi kurcimo ali nije tako.

Madjari su i tu ispred nas.
milisav68 milisav68 19:11 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

nsarski

Jedan moj poznanik, saksofonista, zna ga gvozden1, sa kojim pijem kafu preko dana (dobro on pije pivo obično) je celog proleća to govorio. Slanina-beli luk, ali je ipak zaglavio koronu. Sada je izlečen i cupka, čeka da prođe 2 meseca od bolesti, da se vakciniše. Ništa slanina, ništa beli luk.

Ma ovde je više fokus na alkoholu nego na zdravlju :)

Pričao mi kako su zeznuli nekog njihovog pajtosa.

Bila organizovana vakcinacija u selu u ambulanti, i napravio se red, a oni sedeli u kafani preko puta.I naiđe taj pajtos, oni ga pozovu da sedne sa njima dok čeka red, i on sedne, reč po reč, naruče mu piće, on se zaboravio gde je pošao, i ucirka se :)
milisav68 milisav68 19:21 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone

Ovo se mi kurcimo ali nije tako.

Madjari su i tu ispred nas.

Ma ima mnogo tih lista, a mi smo uvek među prvih 10 :)

Pored Mađarske tu je i Moldavija, Rumunija, Belorusija, Rusija, Litvanija..
alselone alselone 19:23 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ma ima mnogo tih lista, a mi smo uvek među prvih 10 :)

Liste koje sam video nisu takvi ali i neposredna iskustva pijenja po svetu, takodje. Sve sto ima veze sa Englezima pije ko stoga, sve severno pije ko stoka, sve rusko pije ko stoka itd. Mi realno nismo nista posebno. A ni ne mesamo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:27 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
Ma ima mnogo tih lista, a mi smo uvek među prvih 10 :)

Liste koje sam video nisu takvi ali i neposredna iskustva pijenja po svetu, takodje. Sve sto ima veze sa Englezima pije ko stoga, sve severno pije ko stoka, sve rusko pije ko stoka itd. Mi realno nismo nista posebno. A ni ne mesamo.


Rusi ko stoka a Englezi ko svinje (u smislu da se na kraju balade niko ne usvinji kao oni, Rusi bar neko minimalno dostojanstvo zadrže).
maksa83 maksa83 19:29 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Liste koje sam video nisu takvi ali i neposredna iskustva pijenja po svetu, takodje. Sve sto ima veze sa Englezima pije ko stoga, sve severno pije ko stoka, sve rusko pije ko stoka itd. Mi realno nismo nista posebno. A ni ne mesamo.

Za alkohol je teško reći, svi šljemaju, ali smo po broju pušača u svetskom vrhu. Jedan od kulturnih šokova stranaca iz raznih delova sveta kada dođu ovde je što se puši po restoranima i kafićima. Cigarete su nam besmisleno jeftine pošto Filip Moris već decenijama ucenjuje svaku vlast da će ako povećaju akcize da sele fabriku iz Niš i time naprave tamo ozbiljan socijalni problem.
maksa83 maksa83 19:30 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Rusi ko stoka a Englezi ko svinje (u smislu da se na kraju balade niko ne usvinji kao oni, Rusi bar neko minimalno dostojanstvo zadrže).

Jedna od neraskidivih cikličnih zavisnosti civilizacije je što Rusi za nekog ko mnogo pije kažu "pije k'o Finac" a Finci za isto to kažu "pije k'o Rus". Dakle mrtva trka.
alselone alselone 19:37 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Rusi ko stoka a Englezi ko svinje (u smislu da se na kraju balade niko ne usvinji kao oni, Rusi bar neko minimalno dostojanstvo zadrže).


Haha, da.

Pio sam jednom i sa Norvežanima. I kao prva tura ja reko "sada idemo po srpski" i učim ih kako se kuca pa se gleda u oči itd. A pijemo koktele (naravno) iz čaša od dva deci. I posle toga oni meni kao sada pjemo po norveški. Super, kako je to. Na eks.

Ubio sam se kao mače.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:38 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Морам ти узвратити поклончићем к'о створеним за тебе...



Talking gibberish


Hvala lepo - dobio si preporuku od mene.

Tesko je izvuci koja je od pomenutih teorija o 'prvom jeziku' bolja. Moji favoriti su teze koje su zastupali Edo Nyland i Hermann Kvergic pri cemu je Sun-language theory od Kvergica verovatno ludja. Doduse bila je i uticajnija posto se odlicno uklapala u kemalisticki socijalni darvinizam i pozitivizam Ahmet Cevat Emrea. A imala je i spektakularniji kraj.

Poslednji pokusaj da se teza odbrani glasio je: Sunceva teorija jezika nije izmisljotina nego teorija zasnovano na preciznoj metodologiji. Metodologija je doduse zasnovana na Suncevoj teoriji jezika i nigde drugde nije do sada primenjivana pa malo deluje neobicno. Ali kad se covek na nju navikne i prihvati circulus in probando sve postane logicno.
milisav68 milisav68 19:38 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
sve severno pije ko stoka,

Za vikend, radnim danima teško da može da se izdrži taj tempo.

Pa tako godinama...

Ne tvrdim da se kod nas pije najviše, ali da smo u vrhu -jesmo kad se uzme prosečno cela godina.

Ovaj pomenuti ženin ujak ima kazan, i peče rakiju uslužno.Kad krene "sezona", to se peče dan-noć, a nije jedini u selu, i sve to ne ulazi u statistiku, a popije se :)
alselone alselone 19:43 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

radnim danima teško da može da se izdrži taj tempo.

Ma piju se bre kokteli za brančeve. Pije se po par duplih viskija svako veče.

Mogu solidno popiti, makar gledajući za ove moje novosadsko-gikovske prilike. I svaki put kada sam išao napolje, nisam se osećao nešto "dominantnim", naprotiv. Sa druge strane, tamo sam se često družio sa Sales ekipom a zna se da oni cugaju najviše.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:11 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Za vikend, radnim danima teško da može da se izdrži taj tempo.

У теорији, а у пракси има доста локања и током недеље. Није ми познато да игде друго постоји појам liquid lunch.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:22 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ili loša organizacija samog vakcinisanja. Znam dosta ljudi koji su se bili više puta uredno prijavili (jedan je rekorder sa mislim 9 ponovljenih prijava i 5 poziva telefonom gde se žalio što ga ne zovu). Čovek od 60 godina.
Tek je pre 7-8 dana uspeo da uhvati prvu dozu.
Ovde je recimo opšta gužva, za revakcinaciju se čak čeka, bude ih u redu po više od 50.





da u gorepomenutoj madjarskoj je zato odlicno organizovano.

pajz sad:

Sudden release of Pfizer vaccines creates vaccination chaos

Huge lines, hundreds of metres long, formed at hospital vaccination points on Friday morn-ing following the government’s snap an-nouncement that 100,000 Pfizer vaccines would be available on that day only.
The vaccines registration website crashed early in the day, so many people lined up out-side clinics and hospitals, not always in ob-servance of epidemiological rules, to get inoc-ulations without registration.
The government launched the inoculation machinery news totally unexpectedly around midnight Thursday as Prime Minister Viktor Orbán was expected to announce on Friday that four million people had been vaccinated, triggering the next round of easing of lockdown restrictions from Saturday, including the open-ing of football stadiums and hotels to persons with immunity certificates.
However, only 3,913,000 people had been vaccinated by Friday morning.
The cabinet’s decision to make a cam-paignlike inoculation with Pfizer vaccines for one day took healthcare staff by surprise, Népszava reports.
The 100,000 vaccines deployed are ex-actly the same number as were stored in the refrigerators of county and central hospitals and could be defrosted by the morning.
This also meant that staff members had to draw on stockpiles that had been laid aside for second inoculations. It was guessed in the morning that there would be many more appli-cants than the number of inoculations availa-ble.
The real rush started after Orbán an-nounced on Kossuth Rádió at 7.30 a.m. that the vaccines would be available. He said that the Pfizer vaccines must be set aside from Saturday for those 16-18 years of age, who would be inoculated with Pfizer vaccines from May 10. Orbán stressed that those who did not request Pfizer vaccines on Friday would not have another opportunity to do so for weeks.
After the Electronic Healthcare Service website collapsed, emergency task force offi-cials alleged at their regular press conference that the website had fallen victim to a cyberat-tack.
The cabinet has blamed cyberattacks for website collapses on six occasions since the pandemic began, but has said nothing about promised investigations into these attacks, Telex observes.
As ordinary people were unable to regis-ter, they tried to access inoculations at the designated places.
As supplies of Pfizer ran out at many places, some people accepted Sinopharm or AstraZeneca vaccines. Others left when they heard that the Pfizer vaccine had run out.
As to why the cabinet suddenly made the Pfizer vaccines available, Orbán said on the radio that this quantity had originally been set aside for high school students, but the stu-dents changed their mind ahead of their ex-ams this week, due to fears of side effects.
Unnamed experts told Népszava that the government’s ongoing inoculation drive had stalled because people are wary of the Sino-pharm vaccine. They said there were points in the Sinopharm inoculation campaign where there were applicants for only half of the doses, and a few days later for only 10%.
This is why a 100,000-strong push may have been needed, so as to ensure that the number of inoculated should reach the four million figure set by the prime minister.
Orbán did announce at 6 p.m. on Face-book that four million people had been inocu-lated. (nepszava.hu; telex.hu; 444.hu; hvg.hu;
milisav68 milisav68 20:45 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

principessa_etrusca

У теорији, а у пракси има доста локања и током недеље. Није ми познато да игде друго постоји појам liquid lunch.

Jedno je svakodnevno lokanje, a sasvim drugo je da se usvinjiš svaki dan.

To jetra a i čitav organizam ne može da izdrži.

U takvim slučajevima dođe dan kad ti doktor saopšti da si sva svoja pića popio.
alselone alselone 20:46 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Milisave druže, prihvati.
vcucko vcucko 20:50 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

milisav68
alselone

Ovo se mi kurcimo ali nije tako.

Madjari su i tu ispred nas.

Ma ima mnogo tih lista, a mi smo uvek među prvih 10 :)

Pored Mađarske tu je i Moldavija, Rumunija, Belorusija, Rusija, Litvanija..

Bilo koja lista bez Finske je laž u pm.

Po srpskoj gradaciji - laž, prljava laž i laž u pm.
maksa83 maksa83 20:51 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Bilo koja lista bez Finske je laž u pm.

Evoesamreko, stigli Rusi da postave stvari na svoje mesto.
vcucko vcucko 21:00 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

maksa83
Bilo koja lista bez Finske je laž u pm.

Evoesamreko, stigli Rusi da postave stvari na svoje mesto.

zilikaka zilikaka 21:12 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

da u gorepomenutoj madjarskoj je zato odlicno organizovano.

Kad kažem loše, ne znači da ne može gore i da nema ko to gore ume da sprovede.

Ne zaista ovde se nisu proslavili, bar ne na onom uzorku koji je meni dostupan - radno sposobno stanovništvo.
Ne znam da li je to lokalni specijalitet ali svakako ne zaslužuju pohvalu.





maksa83 maksa83 21:13 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Je l' veruješ da i meni kad neko kaže Finska i Finci prvo padne na pamet taj komad iz Night on Earth.
gvozden1 gvozden1 22:14 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Sada je izlečen i cupka, čeka da prođe 2 meseca od bolesti, da se vakciniše. Ništa slanina, ništa beli luk.

Čka izdajnička, izdao je beli luk :)

Al dobro, ovde se ipak izvadio
rusku naravno.

stemajz stemajz 22:35 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

ја у животу толико пијаних људи на улици нисам видео као у хелсинкију
крај децембра, зима, полумрак скоро цео дан, брате, само се тетурају

јесам на куби, у хотелу, швабе и енглезе за шанком како се џапају и свађају ко је на реду да наручи пиво :)))

у петербургу нисам био зими, него лети, лепо време, па им вероватно било мање до шљокања...
на свадби код наше црквене куме (грађанска кума нам је руска јеврејка), чији је тата кгб-овац, сам умирао од смеха и учтиво одбио позив њеног тате и његових маторих кгб пајташа да идемо на викендицу после свадбе да наставимо да пијемо вотку...

а у москви - тамо сам виђао више људи са пивом у руци него у петербургу а увече сам и ја бивао пијан и/или у жемском друштву, па ме савршено било баш брига
tetris tetris 22:50 04.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ja se uvek iznenadim kad na tim listama vidim afričke zemlje tipa Uganda, Gabon i meni najčudnija Nigerija sa 50% muslimanskog stanovništva.
crossover crossover 00:47 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

vrabac_onaj
Rusi ko stoka a Englezi ko svinje (u smislu da se na kraju balade niko ne usvinji kao oni, Rusi bar neko minimalno dostojanstvo zadrže).


Али буквално као свиње, никад нисам видео да се неко тако масовно обезнањује од алкохола као Енглези. И још специјално подивљају кад оду негде са Острва, у Марбељи и Бенидорму кад на сваких сто метара видиш неког како лежи у локви повраћке можеш да будеш сигуран да је блади Брит. Мислим, такви су и код куће у Бирмингему али им скроз попусте кочнице кад оду на море. Додуше, кад оду на скијање у Аустрију онда су фини и културни, не олеше се од алкохола. Што рече један незнани мудрац са Интернета вероватно је то класно питање у питању. Понекад ми је чак мало и жао кад их видим такве, те оикс, шта ћу кад сам слаб на Дела и Роднија.
vcucko vcucko 08:59 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

stemajz

на свадби код наше црквене куме (грађанска кума нам је руска јеврејка), чији је тата кгб-овац, сам умирао од смеха и учтиво одбио позив њеног тате и његових маторих кгб пајташа да идемо на викендицу после свадбе да наставимо да пијемо вотку...

Eto greške.

Da ste nastavili u dači, danas bi možda posedovao deonice naftno - gasnih polja u Jugri. Ili bar nekog rudnika na Uralu.

A samo si trebao da natpiješ par državnih službenika, verovatno u pemziji i van forme.
Čuj samo
stemajz stemajz 09:10 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

е, а можда би сада о мени као 007 хероју писали уместо митскох гру агената петрова и баширова, једина два запослена у гру-у

па бих ја био либтардима крив за убиство фердинанда у сарајеву, кенедија у даласу, "тровање" скрипаља и наваљног те дизање у ваздух војних магацина бугарских шверцера оружјем...

е баш и нису деловали ван форме за вотку а и нису били у пеМзији, чини ми се
gedza.73 gedza.73 11:40 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

nsarski
Prvo, mislim da si ti u pitanju kad je reč o Maljokoviću, Valjevcu.

Ja sam više ovamo 'Od Topole, od Topole...'
Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu.

Ovo jeste zanimljiv fenomen u Srba. Nagrabusili smo do NKVD-KGB agenata a i dalje mislimo da su nam najveća braća.
shmoo shmoo 17:49 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

gedza.73
nsarski

Da, mnogi veruju u te "narodne lekove", pa i Jova. Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu. Go figure.

Prvo, mislim da si ti u pitanju kad je reč o Maljokoviću, Valjevcu.


Ja sam više ovamo 'Od Topole, od Topole...'
Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu.

Ovo jeste zanimljiv fenomen u Srba. Nagrabusili smo do NKVD-KGB agenata a i dalje mislimo da su nam najveća braća.



Можда је у питању припадност истом кругу православног хришћанства?

Поготово због оног заједничког десетвековног непријатеља на трону у Риму који носи белу капицу а није Шиптар?

Па онда осећај да има тамо негде неко ко ће те бранити од тог зла када затреба?

Ма колико год ми то одбијали да признамо, али то је ту негде, дубоко у нама. И не може се објаснити рационално... Никада се емоције не могу у потпуности и до краја објаснити рацијом, ма колико год ми били деца века просветљења и просветитељства.

Можемо ми то да покушавамо, али од та картезијанско-локовског посла нема ништа ма колико год се ми уздали у томе у сопствено високоумије које, као што смо већ више пута утврдили на примерима, и није ништа друго него сујета над сујетама.

Зашто је српска црква 1730. званично декретом са српскословенског (варијанта старословенског настала у нашим манастирима и коришћена скоро 8 векова за преписивање и печатање књига) прешла на рускословенски (данас га називају још и црквенословенски) језик којим је и данас одштампан Оче наш чак и у оним малим црквеним календарима поред верзије и на српском модерном језику?

Самим тим, зашто би се онда било Јоца Маљоковић било сви ти остали вукови исаковичи међ' Сербљима данас разликовали од свих оних милиона и милона истих таквих вукова исаковича од којих постадосмо, а који пројездише на својим коњима овим Балканом током свих ових десетак и кусур векова?



Кад слуге раскрилише врата трпезарије и показаше седишта
за богатим столом, Исакович се трже и неком медвеђом снагом
устаде на ноге. Очни капци беху му сасвим помодрели. Показа им
руком да уђу и рече тихо: »Поједите и не будите што увреждени
слабостјом мојом. Ум ваш не потребуе от мене праздних речи.
Отдавајте чест Императорки царствујушчој. Ничто менше, чувајте у
души тиху нашу надежду: сладост православља«. И кад виде како га
зачуђено гледају, показа им опет руком да улазе и понови још тише:
»сладост православља«



А НКВД и КГБ и СССР... То је нешто што није напунило ни сто година уназад за разлику од "сладости православља" које је десет пута старије, зар не?

И да додам, НКВД, КГБ, СССР је нешто што је, како смо и сами сведочили, пролазно и у нестајању.

"Сладост православља" не пролази и не нестаје.






Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:48 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

I sve je to bilo u medijima, i ja sam na osnovu toga napisao - mnogo ljudi, za razliku od tebe koji si tvoje tvrdnje izneo na osnovu predrasuda.


Eh, kad bi svi komentarisali tako bez predrasuda kao ti. Recimo kao ovo o potrosnji alkohola :)

Nije, ali traži bar malo praćenja medija, što kod tebe nije slučaj, ali voliš da komentarišeš :)


Opet moje voljenje komentarisanja. Nisam bio svestan do sada koliko to nekima ovde smeta. Nije da me to posebno dotice.

To sto nisam pomenuo ni jedan medij ne znaci da sam apsolutno neobavesten. Da jesam ne bih ni komentarisao temu posto me ne bi zanimala. To je valjda jasno = podrazumeva se.

Inace, od sve galame ni ti a niti iko drugi nije izneo cinjenice koje bi potvrdile koji je tacno procenat neobavestenih/rezervisanih. Imamo samo izjavu da je taj procenat manji nego sto ja kazem. To za mene nije dobra obavestenost. Znaci jedna izjava naspram druge. Pri cemu su obe jednako neprecizne.
vcucko vcucko 20:24 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

shmoo
gedza.73
nsarski

Da, mnogi veruju u te "narodne lekove", pa i Jova. Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu. Go figure.

Prvo, mislim da si ti u pitanju kad je reč o Maljokoviću, Valjevcu.


Ja sam više ovamo 'Od Topole, od Topole...'
Meni je zanimljivije kako je on promenio mišljenje, napravio polukružno zaokretanje i sada se kune u vakcinu, rusku naravno. Celog života svirao - i zarađivao - po američkim bazama u Nemačkoj, ali Rusi su mu bliži srcu.

Ovo jeste zanimljiv fenomen u Srba. Nagrabusili smo do NKVD-KGB agenata a i dalje mislimo da su nam najveća braća.



Можда је у питању припадност истом кругу православног хришћанства?

Поготово због оног заједничког десетвековног непријатеља на трону у Риму који носи белу капицу а није Шиптар?

Па онда осећај да има тамо негде неко ко ће те бранити од тог зла када затреба?

Ма колико год ми то одбијали да признамо, али то је ту негде, дубоко у нама. И не може се објаснити рационално... Никада се емоције не могу у потпуности и до краја објаснити рацијом, ма колико год ми били деца века просветљења и просветитељства.

Можемо ми то да покушавамо, али од та картезијанско-локовског посла нема ништа ма колико год се ми уздали у томе у сопствено високоумије које, као што смо већ више пута утврдили на примерима, и није ништа друго него сујета над сујетама.

Зашто је српска црква 1730. званично декретом са српскословенског (варијанта старословенског настала у нашим манастирима и коришћена скоро 8 векова за преписивање и печатање књига) прешла на рускословенски (данас га називају још и црквенословенски) језик којим је и данас одштампан Оче наш чак и у оним малим црквеним календарима поред верзије и на српском модерном језику?

Самим тим, зашто би се онда било Јоца Маљоковић било сви ти остали вукови исаковичи међ' Сербљима данас разликовали од свих оних милиона и милона истих таквих вукова исаковича од којих постадосмо, а који пројездише на својим коњима овим Балканом током свих ових десетак и кусур векова?



Кад слуге раскрилише врата трпезарије и показаше седишта
за богатим столом, Исакович се трже и неком медвеђом снагом
устаде на ноге. Очни капци беху му сасвим помодрели. Показа им
руком да уђу и рече тихо: »Поједите и не будите што увреждени
слабостјом мојом. Ум ваш не потребуе от мене праздних речи.
Отдавајте чест Императорки царствујушчој. Ничто менше, чувајте у
души тиху нашу надежду: сладост православља«. И кад виде како га
зачуђено гледају, показа им опет руком да улазе и понови још тише:
»сладост православља«



А НКВД и КГБ и СССР... То је нешто што није напунило ни сто година уназад за разлику од "сладости православља" које је десет пута старије, зар не?

И да додам, НКВД, КГБ, СССР је нешто што је, како смо и сами сведочили, пролазно и у нестајању.

"Сладост православља" не пролази и не нестаје.


Da.

Ivan IV od zapada smišljeno obeležen kao Grozni je osvojio Kazanj i za mene.
Zauvek je presekao Mongolima Vrata naroda za koljačke upade po Evropi i za mene. I za Shmoo-a i za sve Gedže sveta, ma koliko se oni koprcali.
Petar Veliki (inače, ako ćemo pravo, po liku i delu čist LDP-ovac, sad baš da ne hulim i ne poredim ga sa Velikim Štrumpfom od Fidelinke, ali Petrove ideje su realno dušu dale za statut LDP-a neke '98.), on je dakle obnovio carstvo i za mene i za nas. Jeka Velika je čistila Kavkaz i za mene (i za mog dedu koji je, od sveg šljama, '44. uspeo da pogine u borbi protiv Čerkeza, jebli ih Švabe koji su ih doveli da kolju za bure rakije).

Last but not least (sve samo ne least) milioni su poginuli od Smolenska do Kurska i dalje po vukojebinama i prokletijama istočne Evrope za mene i za nas. U borbi protiv raspomamljenih Orka koji su krenuli da nas zatru, i jedne i druge. To što je lokalna podrepaška bagra posle pobede dočekala trenutak da krene u pljačku i što je poneko osušen, a poneko i jamio, nema nikakve veze sa herojima Staljingrada. Uostalom, samo koju godinu kasnije ko bi spomenuo Staljingrad bivao bi živ sahranjen na golootočkoj steni, toliko o tome. A i brate, taj njihov pravac odstupanja '45., a nadasve društvo u bežaniji i neke usputne stanice... bolje da ne počinjem tu priču, slažemo se da se nikad nećemo složiti i tačka.

aureus aureus 21:35 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Elem, država je tražila izjašnjavanje građana da bi znala koje vakcine da uveze, pošto smo jedna od retkih koja ima izbor više vrsta.

Na osnovu toga, napravljeni su ugovori i to, za kineske 4 miliona, za rusku 2 miliona i za Fajzer milion.Za astrazeneku je neki manji broj pa ga nisam zapamtio.

Nije, vala, Milisave, nego je uvezla šta je u određenom momentu mogla a najviše je mogla iz Kine.
Kad je bilo elektronsko prijavljivanje, B92 je objavio podatke za prvih 200 hiljada prijavljenih.

Tad je 1/3 reklo "bilo koju" a od one 2/3 koji su ipak imali favorite 39 posto je bilo za Sputnjik Ve, 31 za Fajzer-Biontek, po 10-11 posto za AZ i Modernu i 8 posto za Sinofarm.
A do sad od ovog što je došlo 75 posto su Sinofarmove vakcine.
Tako da izjašnjavanje mačku o rep - ljudi su dobili najviše onog čega su najmanje htjeli.

Inače, to su najskuplje vakcine na svijetu (nisam siguran da su najbolje), a ove inicijalno (relativno) velike količine Sinofarmovih vakcina tokom prvih mjeseci 2021. godine, koje su Srbiji a i vlastima, dale mogućnost da nakratko izbiju u svjetski vrh, plaćene su, kako ja vidim stvari, ne samo primjenom formule nesvrstanih koja vuče porijeklo još od druga Tita, nego i korupcijom, kako dosadašnjom tako i budućom. Kineska strana, naime, s godinama dobija sve više i sve kapitalnije projekte po Srbiji, po pravilu u čet'ri oka, a možda je nekome promaklo - isto se desilo upravo nedavno kad su počele da stižu tzv "kineske" vakcine: stidljivo je objavljeno da će Kinezi graditi komunalnu infrastukturu (kanalizaciju i vodovo valjda) u 65 opština u Srbiji, a vrijednost posla je...dvije i po miljarde evra. Mašala.
Tako da one inako najskuplje vakcine postaju još skuplje.

Ali dobro sad. Gotovo.

Kad sve to sabereš (nisam siguran ni da je sve stiglo) to je ukupno nekih 3,5 miliona vakcuna i revakcina, što je za oko 50% stanovništva.Dosad je revakcinu primilo nešto iznad milion ljudi, što je solidan rezultat jer vakcinacija počela sredinom januara.

Poslednji podaci su 3,66 miliona doza, od čega 2,05 bar jednu dozu. S obzirom da Srbija ima 6,9 miliona stanovnika to mu dođe...oko 30 posto je primilo prvu a 23 posto drugu. A od odraslog stanovništva (djeca ionako ne mogu) prvu dozu je primilo 36-37 posto.

Nije mi poznato da li ovi podaci uključuju ili isključuju ljude iz susjednih država koji su se vakcinisali u Srbiji.
shmoo shmoo 22:08 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

vcucko

"Сладост православља" не пролази и не нестаје.



Da.

Ivan IV od zapada smišljeno obeležen kao Grozni je osvojio Kazanj i za mene.
Zauvek je presekao Mongolima Vrata naroda za koljačke upade po Evropi i za mene. I za Shmoo-a i za sve Gedže sveta, ma koliko se oni koprcali.

slažemo se da se nikad nećemo složiti i tačka.




Одакле ти то да се не слажемо?

(Барем ти и ја... Геџа ће сам да каже у своје име ако буде хтео.)

Биће да си протумачио оно моје написано другачије од онога што сам ја хтео да кажем?


Чучко, вероватно си читао?







Ја сам је давно читао, још као студент пре неких 35-40 година...

И сећам се да је једна од занимљивијих теза изречених у тој књизи била да су Руси, као и сваки други паметан народ, заправо учили много тога од својих освајача и да је заправо руска држава у потоњим вековима по својој организационој структури власти имала много тога преузетог из те некадашње огромне државе Џингис Кана која је прва и једина до сада после Александра Великог успевала да контролише тај огромни простор са толико различитих народа, вера, култура и језика.

(Мислим, многи су се тртили, а и данас се трте, да постигну то исто, али осим Александра и Темуџина никоме то још није пошло за руком.)

Иначе, Трубецкој је био лингвиста (један од оснивача Прашке лингвистичке школе) и историчар.

И био је један од покретача еврозијанизма као политичког покрета међу Русима.


The Eurasianists believed that the Soviet regime was capable of evolving into a new national, non-European Orthodox Christian government, shedding the initial mask of proletarian internationalism and militant atheism (to which the Eurasianists were strongly opposed).




А све ово остало што си написао не само да разумем, него се и са свиме слажем мада нас медији деценијама убеђују у супротно.







А ваљда си до сада већ видео по мојим коментарима да ја мас медијима не верујем ниједну ижицу ни јоту.


Углавном, Чучко, да закључимо шта нам је чинити... Нама Србима... У датој садашњој ситуацији... На нама овако малима је да држимо главу изнад воде док пливамо низ ту матицу.


Није то лако, знам...

Али нам није ни први пут. И као и до сада, има простора за то што хоћемо. Малог простора, али га има.

А за све ове домаће чеде-чанак-андрак-мандрак чија жена курва смути па проспи кере из Јакобсфелда у које си ме не знам зашто стрпао, у свему томе имам само једну поруку:






Milan Novković Milan Novković 22:21 05.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
E al oni bi se vakcinisali ali nemaju vakcine,


Milan je rekao jednu zanimljivu stvar za Švabe/zapadnu EU pre neki dan - "nisam više siguran da je njihova neorganizovanost i nespremnost oko vakcinacije slučajna". Deluje kao ono hvatanje za novčanik i traženje para u restoranu kada dodje konobar, dok neko drugi ne plati.

Jesi video junački Japan, srpski Japan, junačkih 1.6% vakcinisano, kaže WaPo (višemanje) kako su loše organizovani

126 miliona ljudi, duplo veći od UK, 12x manje mrtvih, 24 puta u relativnom smislu, a starosni profil lošiji nego u UK. Al grafologija i talasologija sugerišu da su sad u talasu.

Ma Srkija bih ja njima za ministra zdravlja, da im lepo objasni svojim rečima
alselone alselone 04:25 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

zilikaka zilikaka 06:17 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Jesi video junački Japan, srpski Japan, junačkih 1.6% vakcinisano, kaže WaPo (višemanje) kako su loše organizovani

Milanče, sećaš se kako su posle zemljotresa i cunamija uredno stajali u redu za po flašicu vode. I u razvaljenim prodavnicama plaćali šta uzmu.
U isto vremese u znak solidarnosti delile one sadnice japanske trešnje iz autobusa ispred NP. Ako se ne varam, uspeli smo da prevrnemo taj autobus.
alselone alselone 07:11 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Milanče, sećaš se kako su posle zemljotresa i cunamija uredno stajali u redu za po flašicu vode. I u razvaljenim prodavnicama plaćali šta uzmu.


Da, a sada ne mogu da podele vakcine. Koja je to ocena? :)


Ne bi bilo prvi put u istoriji da se zapad iskurva u vreme krize, pusti druge da proplivaju pa kada vide da je sigurno, daju gas, prestignu ove jadnike i uzmu lovorike.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:13 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Jesi video junački Japan, srpski Japan, junačkih 1.6% vakcinisano, kaže WaPo (višemanje) kako su loše organizovani


Japan je jedan od boljih primera kako funkcionise uspesna komunikacija izmedju vlasti i pucanstva. Tamo su gradjani svakodnevno preko telefona dobijali relevantne informacije. Tracking retko gde tako dobro funkcionise. I to od pocetka. Njihovu strategiju osmislili su eksperti sa univerziteta - pravili matematicke modele infekcioznosti virusa - a bolje da ne podsecam sta je nasa vlast i njen krizni stab radio pre godinu dana.
emilia emilia 07:42 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Jesi video junački Japan, srpski Japan, junačkih 1.6% vakcinisano, kaže WaPo (višemanje) kako su loše organizovani


Japan je jedan od boljih primera kako funkcionise uspesna komunikacija izmedju vlasti i pucanstva. Tamo su gradjani svakodnevno preko telefona dobijali relevantne informacije. Tracking retko gde tako dobro funkcionise. I to od pocetka. Njihovu strategiju osmislili su eksperti sa univerziteta - pravili matematicke modele infekcioznosti virusa - a bolje da ne podsecam sta je nasa vlast i njen krizni stab radio pre godinu dana.






Verujem. Ono što mene iznenađuje je starost tamošnjeg stanovništva od 65 godina naviše koji čine jednu trećinu Japana i najugroženija su starosna grupa, i minimalna vakcinacija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana