Kultura| Nauka

Mempleks mašina

jinks RSS / 24.08.2023. u 06:10

mem.jpg

 
Još je 1976. godine Ričard Dokins u svom seminalnom delu "Sebični gen" uveo pojmove mema i memetike, pokušavajući da uspostavi paralelu između Darvinove evolucije vrsta i svog novog modela evolucije kulture. Naime, prema Dokinsu, kao što su geni osnovni nosilac i pokretačka snaga evolucije vrsta, tako su i memi (koje g. Ričard u principu smatra idejama) osnova evolucije kulture. Ipak, jedna od bitnijih razlika je u tome što memetičari, za razliku od genetičara, misle da su memi na određeni način adaptibilniji od gena jer se lakše repliciraju i kombinuju.
 
Suzana Blekmor je u svojoj knjizi "Mem mašina" otišla korak dalje tvrdeći da memi nisu nužno samo ideje, već mogu biti između ostalog i kolokvijalni izrazi, modni trendovi, obrasci ponašanja, pevljivi stihovi iz pesama, ili citati iz filmova i knjiga. Jer, prema Blekmor, možda živimo u svetu koji ponekad deluje i kao "mem mašina", slično "genetskoj evolucijskoj mašini".
 
Šta su to uopšte memi (ili "meme", gde je ovaj pojam eksplodirao u masovnoj kulturi zadnjih godina najviše putem društvenih mreža)? Po teoretičarima memetike za meme važi:
 
(i) da predstavljaju osnovnu jedinicu širenja određene kulture, koji se prenose kopiranjem i reprodukcijom;
 
(ii) da mogu predstavljati pored već oformljenih ideja i neobavezne simbolične gestove, izraze i fraze, neku zaraznu melodiju, karakterističan igrački pokret, kao i mnogo toga drugog;
 
(iii) slično genima memi mogu evoluirati kroz vreme mutacijom i rekombinacijom;
 
(iv) slično genima određene meme se uspešnije reprodukuju i šire, sve u zavisnosti od toga koja se bolje prilagođava uslovima okruženja;
 
(v) iako neretko deluju kao nezaokružene ideje, u kombinaciji sa drugima memama imaju ogroman uticaj na uverenja i ponašanje ljudi, i mogu se koristiti za propagiranje čitavih sistema vrednosti, u promociji proizvoda, ili, što da ne, za širenje globalnog uticaja.
 
Memetika predstavlja relativno novu naučnu granu, koja se bavi različitim aspektima mema, između ostalog i njihovom kategorizacijom, evolucijom, kao i principima memske prirodne selekcije. Sad, kad smo već kod kategorizacije, teorija prepoznaje nekoliko osnovnih vrsta, tipa kulturoloških, političkih, religijskih, kao i najnovijih - internet mema.
 
Ono što je posebno bitno jeste da memi gotovo nikada ne prenose sami već su povezani u skupinama, koje zajedno čine memplekse, iliti nekakva mem-bića (slično kao što i kompleks gena čini određeno živo biće). Ipak, ovaj aspekt memetike, koliko god se činio bitnim, još uvek je tek u povojima.
 
Opet, koncept mempleksa je dovoljno napredovao da se može postaviti pitanje da li se, kao što određeni geni, odnosno osobine, pretiču i postaju dominantni u svima nama, nešto slično dešava i sa pojedinačnim memama unutar mempleksova.
 
Odnosno, ako se svaka kulturološka celina (bilo da se radi o određenoj zajednici, ljudima sličnih uverenja, generacijske pripadnosti ili čega već sve ne) može posmatrati u okvirima mempleksa koji je definiše, da li se onda ta kulturološka celina može svesti na nekoliko, ili čak na jedan dominantni mem.
 
Na primer, da li se dominantnim memom mogu opisati čitavi narodi ili države, ideologije, religije, kulturni pokreti, kao i pojedinci. Verovatno ne, ali bi interesantno bilo uopšte i pokušati tako nešto.
 
Na kraju, kada se već uspostavljaju paralele između gena i mema, ostaje i pitanje da li memi nastaju sami od sebe, ili ih neko na određeni način promišlja ili bar domišlja. Dobro, tu se već zalazi u memetičku Zonu sumraka, ali donekle baca drugačije svetlo i na samu Teoriju evolucije, toliko blisku srcu između ostalih i tvorcu mema Ričardu Dokinsu.
 
P.S.
 
Inače, slika na početku teksta predstavlja neuralni model mempleksa „Teorije zavere". Kada memetičari jednom i budu formirali kompletne „herbarijume" neuralnih modela tipičnih mempleksa, možda će tada memetika moći da se izučava slično botanici ili zoologiji, kao i nekim drugim konvencionalnim naučnim disciplinama.
 


Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 13:32 24.08.2023

трагом mempleks konceptа

или.... kada se već uspostavljaju paralele između gena i mema

дал' избор нам ..........икакав претстоји
глобално за руљом но том краја нема,
песимисте ми одбојни увек има боље
али сад реално .......нелепо се спрема
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:33 24.08.2023

Fin blog

Odnosno, ako se svaka kulturološka celina (bilo da se radi o određenoj zajednici, ili ljudima sličnih uverenja, generacijske pripadnosti ili čega već sve ne) može posmatrati u okvirima mempleksa koji je definiše, da li se onda ta kulturološka celina može svesti na nekoliko, ili čak na jedan dominantni mem.

Na primer, da li se dominantnim memom mogu opisati čitavi narodi ili države, kao i zasebne ideologije, religije, kulturni pokreti, ili sami pojedinci. Verovatno ne, ali bi interesantno bilo uopšte i pokušati tako nešto.


Ovo sa jednim memom ne, jer bi to bio redukcionizam i simplifikacija. Ali moze se govoriti o samoorganizovanim mustrama (emergent patterns) kad odredjeni klasteri postanu dominantniji. To je ono kad u jednoj umetnosti odredjeni stil/stilovi postanu dominantni, kada u jednoj kulturi odredjeni obrazci preovladaju ili kada u politici odredjena ubedjenja obeleze neki duzi period.

U kulturnoj teoriji Ernesto Laclau je ovakve pojave objasnjavao razradjujuci Gramsci-jevu teoriju hegemonije. Iz njegove vizure teorija mema je problematicna posto se ne bavi aktivnom ulogom onih koji ucestvuju u stvaranju mustra (agency problem). Ukratko, pojedinci i grupe ucestvuju u nadmetanju i pokusavaju da nametnu svoju interpretaciju stvarnosti.

Ali svaka dominacija/hegemonia ima svoj rok trajanja i mora da odrzava svoj polozaj boreci se protiv protivnika ne dozvoljavajuci im da kandiduju ili promovisu svoje poglede.

Tako da se ove dve teorije nadopunjuju. I kao sto si fino napisao, ovo se da primeniti na svaku oblast ljudskog delovanja, od razgovora ovde na blogu do rata u Ukrajini.
crossover crossover 16:33 24.08.2023

Re: Fin blog

Ovo sa jednim memom ne, jer bi to bio redukcionizam i simplifikacija. Ali moze se govoriti o samoorganizovanim mustrama (emergent patterns) kad odredjeni klasteri postanu dominantniji. To je ono kad u jednoj umetnosti odredjeni stil/stilovi postanu dominantni, kada u jednoj kulturi odredjeni obrazci preovladaju ili kada u politici odredjena ubedjenja obeleze neki duzi period.


Ima jedna zanimljiva knjiga na tu temu, zove se "Pobuna masa" (Hoze Ortega i Gaset), napisana je pred Ww2, mislim da je i danas aktuelna, naravno uz izvesnu kritičku distancu u odnosu na vreme i okolnosti kad je napisana.
jinks jinks 18:01 24.08.2023

Re: Fin blog

Ali moze se govoriti o samoorganizovanim mustrama (emergent patterns)

Da li se i emergent pattern može smatrati vidom mema.
Iz njegove vizure teorija mema je problematicna posto se ne bavi aktivnom ulogom onih koji ucestvuju u stvaranju mustra (agency problem).

Ovo deluje da ima veze sa pitanjem na kraju bloga o tome da li memi nastaju sami od sebe (što bi bilo u korelaciji sa genetskom paralelom) ili ih neko stvara.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:28 24.08.2023

Re: Fin blog

crossover
Ovo sa jednim memom ne, jer bi to bio redukcionizam i simplifikacija. Ali moze se govoriti o samoorganizovanim mustrama (emergent patterns) kad odredjeni klasteri postanu dominantniji. To je ono kad u jednoj umetnosti odredjeni stil/stilovi postanu dominantni, kada u jednoj kulturi odredjeni obrazci preovladaju ili kada u politici odredjena ubedjenja obeleze neki duzi period.


Ima jedna zanimljiva knjiga na tu temu, zove se "Pobuna masa" (Hoze Ortega i Gaset), napisana je pred Ww2, mislim da je i danas aktuelna, naravno uz izvesnu kritičku distancu u odnosu na vreme i okolnosti kad je napisana.


Skroz. On je ostao skrajnut jer valjda nije pripadao ni jednoj kao velikoj skoli. Identifikovao iste problem recimo kao marksisti ali za razliku od njih nije verovao da ugnjetana masa moze doneti promene nego da moze da napravi cak i stetu i za sebe i za celo drustvo.
angie01 angie01 18:58 24.08.2023

Re: Fin blog

slazem se da je blog znimljiv, tema aktuelna:)

mislim da se mem na netu zove onaj vizuelni imidz, koji odrazava neki stos, foru...

ljudi su generalno skloni da slede, vecina jase celog zivota na talasu inercije, znaci, putem i nacinom koji je kreirao, pokazao neko drugi,... a marketing se bazira na koriscenju nekih ustaljenih, reakcija, razmisljanja, asocijacija,...odredjene target grupe kojoj se obraca, kako bi stvorio mem, koji ce da odradjuje popularizaciju neke ideje, proizvoda.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:59 24.08.2023

Re: Fin blog

Da li se i emergent pattern može smatrati vidom mema.


Vise mozda kao mreza mema (memova?). Kao recimo kad mislis kako je sufizam u islamu 'iznikao' iz raznih ideja koje su se medjusobno takmicile dok nije iskristalisan u onome sto danas poznajemo pod tim imenom. Kao ime samo moze se smatrati memom kada se ono koristi u komunikaciji. Ali sam sufizam je skup razlicitih praksi, prica, simbola i sl. i kroz njih 'zivi' pa su onda oni ta mreza mema. Ta mreza je danas stabilna ali nije skroz zamrznuta jer ono takmicenje je neprekidno pa kad uporedis danasnji sufizam neke zajednice u Spaniji sa onim iz 16og veka iz Anadolije mozes da pratis njegovu genealogiju.


Ovo deluje da ima veze sa pitanjem na kraju bloga o tome da li memi nastaju sami od sebe (što bi bilo u korelaciji sa genetskom paralelom) ili ih neko stvara.


Da, mislim da ima veze. Postoji terminoloski problem jer recimo teoreticari evolucije govore cesto metaforicki o agency (ne znam kako bih to preveo na srpski) kod gena. Sama ideja takmicenja (ono competition) podrazumeva neku vrstu namere. Martin Nowak govori isto o kooopaciji na slican nacin a Tecumseh Fitch o nano-intentionality da predstavi da se i neuroni ponasaju kao agensi.

Sto onda otvara problem da ne znamo sta se krije iza, sta pokrece te agense i sta je struktura agency. Sto vodi u slepu ulicu jer i te strukture objasnjavamo istim principima. To je onaj problem u objasnjenju svesti: mi smo svesni necega jer u glavi imamo malo bice koje je svesno necega koje ima malo bice koje je... Sto je znak da teorija ima praznine.

Pretpostavljam da bi slican problem nastao i kad bi se spojile ove postomarksisticke kulturalne teorije sa teorijom mema ali ne znam na kom nivou objasnjenja. Mozda vec na pocetku a mozda i tek kada se dublje zadje u problematiku.
nask nask 22:37 24.08.2023

Neuralni micelijum



Kažu neki biolozi da se micelijum može posmatrati kao prava neuronska mreža i ne samo zbog fizičke sličnosti već i fiziologije. Mogu da prenose (hemijske) signale i imaju pamćenje.
BTW Ovaj blog pravo osveženje.

slika na početku teksta

Ja vidim pčelu na toj slici, kao CG teselizacija (triangulacija) pre jedno 30 godina.
jinks jinks 09:09 25.08.2023

Re: Neuralni micelijum

Postoji pojam Mycorrhizal network, ili ti WWW - Wood Wide Web, po kome između korenja drveća u šumi, kao i biljaka generalno, postoji mreža mycorrhizal gljivica.

Preko nje, po nekima optimističnijima, na primer stabla u šumi razmenjuju određene supstance, rekli bi i određeni vid informacija ili čega već sve ne, signaliziraju da su napadnuta od strane parazita što okolnim stablima omogućuje da na vreme aktiviraju određene hemijske odbrambene mehanizme, ...




Evo i videa na tu temu

nask nask 17:42 25.08.2023

Re: Neuralni micelijum

Evo i videa na tu temu

Upravo sam na to mislio ali ima još luđi trip, takođe od istih autora.
shmoo shmoo 21:13 25.08.2023

Re: Neuralni micelijum

nask
Evo i videa na tu temu

Upravo sam na to mislio ali ima još luđi trip, takođe od istih autora.



А после Аватара мени прва следећа асоцијација била један филм од пре 40 година...


The title "KOYAANISQATSI" is a Hopi Indian word meaning "life out of balance." Created between 1975 and 1982, the film is an apocalyptic vision of the collision of two different worlds -- urban life and technology versus the environment.



(Koyaanisqatsi, 1982.)

shmoo shmoo 00:49 25.08.2023

Прилог хербаријуму

Inače, slika na početku teksta predstavlja neuralni model mempleksa „Teorije zavere".



То је ИЗ ОДАВДЕ? (ЛИНК)

solo solo 06:54 25.08.2023

Moleban za poslanicu

То је ИЗ ОДАВДЕ





Jest iz odande.

p.s.

Natašaaaaaaaaaa vrati se!

Zoja će da ti oprosti skupštinsku dnevnicu.
zoja444 zoja444 07:07 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo, jesam li ja kriva sto je natasa izbrisala blog? nisam pratila neko vreme. ja se izvinjavam sto sam radoznala. molba za natasu: nekako mi se cini da reaguje impulsivno. prepoznajem tu osobinu. nek prespava.
solo solo 07:14 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo, jesam li ja kriva sto je natasa izbrisala blog


Možda i nisi.

Postavila si joj teško pitanje.

Ti umetnici su jako osetljivi,vidiš kako Docs dubrege kuvar reaguje na kritike.
zoja444 zoja444 07:18 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

ja mislim da je tasa kriv, figurativno receno. mimoisli su im se tajminzi.
jinks jinks 07:25 25.08.2023

Re: Прилог хербаријуму

Hvala Shmoo na linku, sliku sam našao preko Googla, a rad ću obavezno da pročitam.

Edit:

Radi se o modelu povezivanja neurona.

Meni je slika kada sam je video zaličila i na uklapanje mema u određenu formu mempleksa u nekakvom mem-prostoru koji se nalazi ko zna gde.

Gde se ovom slučaju radi o karakterističnom mempleksu "Teorije zavere", što bi moglo da znači da se taj mempleks oslikava na prikazani ili neki drugi način u formi mreže svih njegovih učesnika.

A opet ima i logike da se na sličan način karakteristična forma mempleksa (iz tog nekakvog "mem-prostora" ) odrazi i u obliku nekakve karakteristične neuralne mreže u mozgu svakog od pojedinaca koji u mempleksu učestvuju, što gornja slika prikazuje, i o čemu rad koji si linkovao upravo i govori.
solo solo 07:30 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

ja mislim da je tasa kriv, figurativno receno. mimoisli su im se tajminzi.


Naravno.

Biće kažnjen,

zoja444 zoja444 07:34 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

kako znas ko je ko?
solo solo 07:45 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

kako znas ko je ko?


Odvedeš ih na ručak u skupštinski restoran da jedu i gledaš-

Ako je jeo onda je Tasa ako je jela onda je Nataša.
zoja444 zoja444 07:52 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo, nemoj to da radis. sto bi djuricko rekao u munjama: na.ebaces, svi cete na.ebati
zoja444 zoja444 07:56 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

jinks, kazu razni strucnjaci, da se teorije zavere, pre ili kasnije, ispostave kao tacne.
solo solo 07:57 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo, nemoj to da radis. sto bi djuricko rekao u munjama: na.ebaces, svi cete na.ebati


I ti ćeš sa nama. Prva si je isprozivala.



I tvoja drugarica Tess u paketu.

To ti je po mempleks konceptu
zoja444 zoja444 08:03 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

i ja se podrazumevam. samo sam korektno citirala djuricka. a ti lepo, stand ispred kuce da prikupis potpise ako ti je stalo do tog restorana. i bog da te vidi.
solo solo 08:05 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

a ti lepo, stand ispred kuce da prikupis potpise ako ti je stalo do tog restorana. i bog da te vidi.


Ja sam više za sendviče
Od kuće.

Više nisu botovi, Sad se to zove memovi

I sve lepo u mem mašinu i u tri lepe pičke matere.

Kužiš 444 ?

U temi smo!
zoja444 zoja444 08:10 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

ne valja samo suva hrana. jinks, izvini na trolu. sto se mene tice, brisi slobodno.
solo solo 08:14 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

ne valja samo suva hrana. jinks, izvini na trolu. sto se mene tice, brisi slobodno.


Nismo u trolu.

Razrađujemo teoriju mempleksa i mem mašina u svakodnevnoj političkoj realnosti življa u nas.

Na kraju, kada se već uspostavljaju paralele između gena i mema, ostaje i pitanje da li memi nastaju sami od sebe, ili ih neko na određeni način promišlja ili bar domišlja. Dobro, tu se već zalazi u memetičku Zonu sumraka, ali donekle baca drugačije svetlo i na samu Teoriju evolucije, toliko blisku srcu između ostalih i tvorcu mema Ričardu Dokinsu.


Ti si tipičan primer nekoga ko je narušio Nataši pokušaj da dobije odgovore od Tase i vešto si i domišljato sjebala Nataši narativ pa se žena povukla.
Čisto kontra memovanje.

Jinks nije pokrio sve detalje.

Vidiš ovo je prikaz modela kako si sjebala Nataši narativ.

Ti si desno.



hðr; r c; t; ε; sÞ = εðtÞexp  kr  r ck2  s2ðtÞ
zoja444 zoja444 08:24 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo, ne huskaj protiv mene. ja sam ovde samo iz dosade.
solo solo 08:26 25.08.2023

Kako god


Ide Wikend.

Još jedan.

A blog izdiše lagano.

Ali sigurno.

Svi na Twit.

zoja444 zoja444 10:32 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

nije samo angie. i tasa je zavsio sa mnom. i to javno preko bloga. totalno sam zbunjena.
solo solo 13:29 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

nije samo angie. i tasa je zavsio sa mnom. i to javno preko bloga. totalno sam zbunjena.


Ovđe su svi završili sa svima.

To je naša karma i naša nam borba dala da više nemamo maršala.

tessa1 tessa1 13:46 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu


solo, ne huskaj protiv mene. ja sam ovde samo iz dosade.



i tasa je zavrsio sa mnom. i to javno preko bloga.


:))
solo solo 13:59 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

i tasa je zavrsio sa mnom. i to javno preko bloga.


Iz dosade.
shmoo shmoo 15:37 25.08.2023

Re: Прилог хербаријуму

jinks

Hvala Shmoo na linku



Нема на чему, и други пут. И сваки пут ако знам... Мада, да будем искрен, много чешће не знам па онда и не помажем него ћутим.

Хвала теби за клип о тајном језику дрвећа.

Још једно питање...

između korenja drveća u šumi, kao i biljaka generalno, postoji mreža mycorrhizal gljivica.(Које се може протумачити и као констататција.)


Да ли је можда одатле Џејмс Камерон добио идеју за свој филм Аватар?







shmoo shmoo 15:48 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

solo

Ako je jeo onda je Tasa ako je jela onda je Nataša.


По новом ОБЛИГАТОРНОМ закону о употреби родно осетљивог језика у јавној комуникацији и у образовању који ступа на снагу у мају 2024. године, за овакав јавни испад ти не гине казна од 50 хиљада до 2 милиона динара.

Брате, мардељаћеш и ти са мном вишегодишње робије јер куче нема за шта да нас уједе.

(Чак ни они мали најмањи кучићи.)


I tvoja drugarica Tess u paketu.

To ti je po mempleks konceptu

Ti si desno.






А поглавица племена Бенедикт, ратни поглавица Бене и племенски мудрац и медисин мен Камило?

Шта ће с њима бити?





tessa1 tessa1 20:33 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

I tvoja drugarica Tess u paketu.

Ma ne, neće Zoja da se druži sa mnom a mogla je biti moja najbolja i jedina vrituelna drugarica. :)
zoja444 zoja444 21:45 25.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

tesa, samo spavam.
tessa1 tessa1 03:46 26.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

tesa, samo spavam.

Sve je dobro dok piješ kad si žedna i jedeš kad si gladna, dok ne pomiješaš kao neki pa na 50 stepeni jedeš jer si žedna. :))
promoter promoter 06:05 26.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

tessa1
tesa, samo spavam.

Sve je dobro dok piješ kad si žedna i jedeš kad si gladna, dok ne pomiješaš kao neki pa na 50 stepeni jedeš jer si žedna. :))

Koji su to?
Nikove na sunce!
zoja444 zoja444 10:09 26.08.2023

Re: Moleban za poslanicu

tesa, nova metoda za mrsavljenje: mravinjak u blizini frizidera. dok se otvore vrata, najmanje 20 kom se razmili po telu. jedino sto je i ledena voda tamo.
solo solo 14:30 25.08.2023

.





p.s.

,,Ono što smo uvek propuštali da im kažemo - duvajte ga,,!
Đurić


p.s.2

shmoo shmoo 22:47 25.08.2023

Re: .

solo

,,Ono što smo uvek propuštali da im kažemo - duvajte ga,,!
Đurić



Јебем вам матер ништачку?






Браво маестро целава “калакурница” опеана во 3 минути


solo solo 16:09 25.08.2023

Izvini Čarli

solo solo 21:36 25.08.2023

Počeo je....



a komarci grizu,ko rode 'ebo te.
zoja444 zoja444 10:47 26.08.2023

Re: Počeo je....

solo, sa cime su ti sendvici?
solo solo 14:03 26.08.2023

Re: Počeo je....

solo, sa cime su ti sendvici?


Učlani se pa probaj.

Nema više na rekla kazala.

,,Nema džabe ni kod babe,,
promoter promoter 15:15 26.08.2023

Re: Počeo je....

solo
solo, sa cime su ti sendvici?


Učlani se pa probaj.

Nema više na rekla kazala.

,,Nema džabe ni kod babe,,

Smatraš?
solo solo 16:07 26.08.2023

Re: Počeo je....

Smatraš?


Držim. Nisam solventan ovijeh dana.

A ti ?

promoter promoter 16:42 26.08.2023

Re: Počeo je....

solo
Smatraš?


Držim. Nisam solventan ovijeh dana.

A ti ?


Za osnovne stvari uvek mora da se ima.

No, ubi ova vrućina.
A ja klimu ne podnosim.
Ali?
Morali smo da uključimo dve.
solo solo 16:51 26.08.2023

Botovska je tuga pregolema

No, ubi ova vrućina.
A ja klimu ne podnosim.
Ali?
Morali smo da uključimo dve.




Na vrućinu sendvič sa duvan čvarcima rashlađen u zamrzivaču.

Zoki 444 preporučam!

A zalivaš ledenom bozom.
promoter promoter 17:19 26.08.2023

Re: Botovska je tuga pregolema

solo
No, ubi ova vrućina.
A ja klimu ne podnosim.
Ali?
Morali smo da uključimo dve.




Na vrućinu sendvič sa duvan čvarcima rashlađen u zamrzivaču.

Zoki 444 preporučam!

A zalivaš ledenom bozom.

Ne volim ja toliko mesine.
shmoo shmoo 17:32 26.08.2023

Re: Botovska je tuga pregolema

solo

Na vrućinu sendvič sa duvan čvarcima rashlađen u zamrzivaču.


Овде код нас на Брду неки фаст фуд на Пожешкој продаје овакве сендвиче са цепканом прасетином.

Сећаш се онога из Радована Трећег: "Код нас у селу кад неко некога не воли, само га позове у лов..."

Тако и код нас на Брду.

Ако некога не волиш, позовеш га на сендвич са цепканом прасетином на 37 степени.

И решен проблем.

zoja444 zoja444 23:13 26.08.2023

Re: Botovska je tuga pregolema

solo, ti si druga osoba koja voli bozu. ja je ne volim. da nisi ti ta prva osoba?
solo solo 23:18 26.08.2023

Re: Zoki

solo, ti si druga osoba koja voli bozu. ja je ne volim. da nisi ti ta prva osoba?


Neparnim danima sam prva osoba, parnim danima sam druga.

U februaru (prestupne godine) mešam bozu i ljimunadu - to ti je špricer.
zoja444 zoja444 23:23 26.08.2023

Re: Zoki

da, da. i molim te, ne zovi me zoki. ne volim to.
solo solo 23:45 26.08.2023

Re: Zoki

da, da. i molim te, ne zovi me zoki. ne volim to.


Neću Zorice. Zoja je više nadimak. Zorica je već ozbiljnije.



A sad ozbiljno što bi reko tvoj drugar Tasa.

Znam da je malo indiskretno ali otkri mi na ovaj smorni wikend jesi li bila dobra riba pre recimo 30 god?

Meni se sve javlja da si bila haos.

p.s.

Šta misliš Čarli ti o tomu?
zoja444 zoja444 00:01 27.08.2023

Re: Zoki

je li to solo od ostacu slobodan, necu se vezati...
solo solo 00:14 27.08.2023

Re: Zoki

je li to solo od ostacu slobodan, necu se vezati..


Nemogu sad o tomu,Tasa je još uvek na blogu pa me blam. Stalno mi vata neke greške.

A ima sve u klipovima.

zoja444 zoja444 00:25 27.08.2023

Re: Zoki

haha, a jel ti neka zorica bolna tacka?
solo solo 00:28 27.08.2023

Re: Zoki

haha, a jel ti neka zorica bolna tacka?


Naprotiv sve Zorice su bile sjajne.
shmoo shmoo 00:57 27.08.2023

Re: Zoki

solo
je li to solo od ostacu slobodan, necu se vezati..


Nemogu sad o tomu,Tasa je još uvek na blogu pa me blam. Stalno mi vata neke greške.

A ima sve u klipovima.







Ја преферирам Руже.





solo solo 06:26 27.08.2023

Položio gramatiku ali pao iz pisci

Ја преферирам Руже.


Да скратим причу, нити сам се огребао, нити сам икада добио књигу назад, а већ шест месеци касније више нисам виђао ни Ружу на факултету јербо се удала за неку барабу која је имала политичку перспективу у нашем ондашњем социјалистичком самоуправном систему...

Отада, кад год неко помене Утуљена кандила Драгише Васића, моја душа болно урликне:"Ружооо!!!"


,,Ko prvi Ruža mu devojka ko zadnji Ruža mu žena,,



Samoupravni socijalizam se pretočio u demokratsku kakofoniju,no elementarni principi opstaju vekovima.
Ovde na blogu se gubi vreme sa oblandama a niko neće o filovima.
Tipična zamka potrošačke filozofije,
Kraće forme su bliže istini.
Zato je esencija u narodnim umotvorinama koje zovu i sentencijama.



A i malko šire. Ali samo malko.





itd.....
solo solo 06:33 27.08.2023

Sjebala nam se memetika


Možete da kenjate do mile volje.

To su bila sjajna vremena.

I jutarnja je imala lepši i bolji ukus.



Gde ste se probudili jutros i kako?

Ima li ukusa i mirisa?

Ima li se sa kime podeliti a da nije tastatura ili mobilni telefon?

Ako ima - aferim.
solo solo 06:42 27.08.2023

nostalgija sa senfom


Ajmo na doručak.

S' nogu.

Jebeš dostavu,jebeš Glovo, jebeš picu.

Ovo ,,pica,, - mislim na hranu ne na ......



Oćeš tuki.

Prvo su crvene kioske ofarbali u žuto a sad ih više i nema.

Idemo dalje.



p.s.

Jebite se pseudoblokeri Gazele, jebite se Ćutini i ostali instatwitoblogeri.

To smo gledali.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana