Zdravlje

Niska banja

Vojislav Stojković RSS / 26.07.2022. u 15:08

Dok je mi Cigani i Srbi pevamo po kafanama, srču da i ne spominjem, za taj veliki, muzički obrazovani, svet  to je klasika.

…………… 

Iz ciklusa: Večite pesme

Tagovi



Komentari (445)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:09 26.07.2022

1

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:10 26.07.2022

2

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:11 26.07.2022

3

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:12 26.07.2022

4

shmoo shmoo 10:59 27.07.2022

Re: 4

Vojislav Stojković


Vienna Boys Choir





Хор бечких дечака пева Нишку бању...



Извин'те, гос'н Војо, али мени стварно није никада пружена прилика да растем у Хору бечких дечака.














(Овом сиротом Јапанцу за бубњевима се мозак располутио све бројећи непарно.)

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:34 29.07.2022

Re: 4

shmoo

Извин'те, гос'н Војо, али мени стварно није никада пружена прилика да растем у Хору бечких дечака.
Nije ni mebi, ali ko nam je kriv?




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:15 26.07.2022

5, ( 6, 7. 8....)

milisav68 milisav68 09:24 27.07.2022

Re: 5, ( 6, 7. 8....)

pecaros pecaros 16:14 26.07.2022

Zulfikarpašić

Kao član sastava Henri Texier-a, Bojan Zulfikarpašić (obojica među najznačajnijim evropskim džezerima poslednjih decenija) je nastupao u Studiju M u Novom Sadu, negde krajem osamdesetih. Tu se desio jedan lep potpuri domaćih stvari, među njima i Niška Banja.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:18 26.07.2022

Re: Zulfikarpašić

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:01 27.07.2022

Re: Zulfikarpašić

I jedna verzija za surfovanje. Ako ko uspe da ostane na dasci.

literatesa literatesa 17:45 27.07.2022

Re: Zulfikarpašić

Jadranka Stojaković je na neki način imala japanske sevdalinke. :)
literatesa literatesa 17:50 27.07.2022

Re: Zulfikarpašić

I ne mislim na ovo, konkretno Što te nema, teško bi me ubjedili da to nije japanska sevdalinka. :)

predatortz predatortz 17:05 26.07.2022

Melos...

Meni taj ciganski i orijentalni melos idu na qratz. Geografsko poreklo, verovatno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:39 26.07.2022

Re: Melos...

zilikaka zilikaka 06:58 27.07.2022

Re: Melos...

predatortz
Meni taj ciganski i orijentalni melos idu na qratz. Geografsko poreklo, verovatno.

Kad si tvrd na uši.
Ti neparni ritmovi jesu prirodan deo Balkana, možda najlepši. Imaju ga i Bugari i Grci, Makedonci naravno, i naš jug. Svaki je poseban i prelep, prosto dragocen.
A spram geografskog porekla, pošto se ovde silno selilo a pre toga mešalo, skoro svi su u jednom momentu bili i deo krša, al ih pustilo
literatesa literatesa 08:05 27.07.2022

Re: Melos...

Geografsko poreklo, verovatno.


Kad ja čujem zvuke rodnog kraja..

Prošle sedmice sam prvi put čula Teoduliju, na radiju u autu krenula dva tri žičana takta (ne znam ni jel to takt.. hm, rif, što bi rekao Maksa), naćulim uši, poče pjevati, ok, Srbija, ali, moram napomenuti da sam i za Orthodox Celts dugo godinama mislila da su Irci, tačno i sad kad pišem sumnjam da opet nešto izmišljam :), provjerim poslije ko su ovi sa radija, imaju i album Live iz BL, Branko Isaković saradnik il kompozitor?

Šta su zvuci rodnog kraja ako je mene onako prvih par sekundi vizantijske muzike? (Teodulija (gr. teodul - sluga božji) je teološko-politički pojam kojim se opisuje željeni odnos crkve i države po uzoru na Vizantiju. Odnos između crkve i države u Vizantiji se tradicionalno naziva simfonija.), privuklo..


Prvi zvuci rodnog kraja su palicom od panj pred pećinom? Ok, za rođene na rivi, duvanje u školjku? :)

angie01 angie01 09:05 27.07.2022

Re: Melos...

možda najlepši. ... prosto dragocen.


tako je!

...ciganska, makedonska, sevdalinke,...
nikvet pn nikvet pn 09:12 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
prvih par sekundi vizantijske muzike?




Тек колико да размотримо шта је то Теофил пре неки дан поменуо...
zoja444 zoja444 09:14 27.07.2022

Re: Melos...

pre nekoliko dana, na rts1, emisija kvadratura kruga, bila je posvecena muzeju sevdaha i sevdalinki u sarajevu.
softelectronics_e softelectronics_e 09:15 27.07.2022

Re: Melos...

zoja444
pre nekoliko dana, na rts1, emisija kvadratura kruga, bila je posvecena muzeju sevdaha i sevdalinki u sarajevu.

Nikada to nisam slušao.
Izuzev kada Josipa Lisac 'odveze' nešto - poput 'Omer Beže'.
milisav68 milisav68 09:51 27.07.2022

Re: Melos...

predatortz
Meni taj ciganski i orijentalni melos idu na qratz. Geografsko poreklo, verovatno.

To je zato što pored Azre nisi slušao i Leb i sol, kad si bio mali.


milisav68 milisav68 10:10 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa

Prvi zvuci rodnog kraja su palicom od panj pred pećinom? Ok, za rođene na rivi, duvanje u školjku? :)

U Srbiji brale - u gajde.

literatesa literatesa 10:12 27.07.2022

Re: Melos...

Тек колико да размотримо шта је то Теофил пре неки дан поменуо...

Teofil Pančić? Mora da sam tad kosila, šta je bilo? :)

Numera je odlična, južnjačkog bluza i Vizantije se stide ovi što su im ožmirkurke oduvek stepovale na parketima uz ZZ-top.
literatesa literatesa 10:14 27.07.2022

Re: Melos...

U Srbiji brale - u gajde.

Predatortz je mislio na Duška Kuliša? :)
literatesa literatesa 10:17 27.07.2022

Re: Melos...

Nikada to nisam slušao.
Izuzev kada Josipa Lisac 'odveze' nešto - poput 'Omer Beže'.

Imam par favorita među sevdalinkama. Bilo mi je žao onoliko Kurana bez sevdalinki na radiju.

Kad reče Josipa, njenom jezivo izvođenju sevdalinki samo Štulić parira. Je-zi-vo.
milisav68 milisav68 10:32 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Kad reče Josipa, njenom jezivo izvođenju sevdalinki samo Štulić parira. Je-zi-vo.

Ne lupaj.

literatesa literatesa 10:36 27.07.2022

Re: Melos...

Ni milimetar neću ustuknuti. Sevdalinke dobro pjeva npr Lepa Brena, Josipa je i sa himnom Hrvatske u neobranom grožđu.
milisav68 milisav68 10:45 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Ni milimetar neću ustuknuti. Sevdalinke dobro pjeva npr Lepa Brena, Josipa je i sa himnom Hrvatske u neobranom grožđu.

Jeste.


zilikaka zilikaka 11:00 27.07.2022

Re: Melos...

Sevdalinke dobro pjeva npr Lepa Brena

Sad ih najbolje peva Amira Medunjanin a pre su mnogi ali iz stare garde. Brena nije loše pevala al nije tu klasu nikad ni blizu dostigla.
angie01 angie01 11:01 27.07.2022

Re: Melos...

Jeste.


to sa Josipinom izvedbom himne je bila nevidjena fora-carica!

inace-Lisica ubija kako peva-vise puta je slusala uzivo,...takva je kraljica u svakom smislu...ovo sa Belanom-legendarno, hvala sto si nakacio.
predatortz predatortz 11:22 27.07.2022

Re: Melos...

zoja444
pre nekoliko dana, na rts1, emisija kvadratura kruga, bila je posvecena muzeju sevdaha i sevdalinki u sarajevu.


Tek to je smaranje i prenemaganje!
I tek to mi ide na qratz!
nikvet pn nikvet pn 11:23 27.07.2022

Re: Melos...

Милисаве фала ти ко брату за ЛебиСол Шрпл, откад нисам чуо то благо. А Предатор сирома нуме да разликује јужно од турбо-техерана (фуј).

Нанесе ме једном пут на Дојран поводом рибе, убедљиво туку Војводину осим чорбе. Кад оно препун ресторан, породична прослава, просидба. Астали празни, тек грицкалице али пуна срца пева цела сала ко трениран хор; оно је стати па слушати.



па редом даље класика македонска; банеш ненадано на концерт да се помрзнеш.

Изгледа тачно оно старо: у Босни не певај, у Србији не играј а у Македонији - нити певај нити играј
predatortz predatortz 11:25 27.07.2022

Re: Melos...

To je zato što pored Azre nisi slušao i Leb i sol, kad si bio mali.


Moram da priznam da sam, kad je Yu rock u pitanju, teška 'rvatina!

Jbga, niko nije savršen!

Vlatko?

Ne sporim da je izuzetan muzičar.
Ali, ne vozi me to što kažu klinci.
predatortz predatortz 11:27 27.07.2022

Re: Melos...

zilikaka
Sevdalinke dobro pjeva npr Lepa Brena

Sad ih najbolje peva Amira Medunjanin a pre su mnogi ali iz stare garde. Brena nije loše pevala al nije tu klasu nikad ni blizu dostigla.


Tačno bih Amirin koncert doživeo kao zlostavljanje!
Fahretin kao teži oblik nasilja!
zilikaka zilikaka 11:29 27.07.2022

Re: Melos...

фала ти ко брату за ЛебиСол Шрпл, откад нисам чуо то благо

Vala baš. Ja sam do skoro gledala da uhvtim kad Vlatko nastupa i uvek naravno bilo sjajno al jedan koncert krajem devedesetih, kad je svirao sa Esminom ekipom, to je bilo da se pamti
predatortz predatortz 11:30 27.07.2022

Re: Melos...

, moram napomenuti da sam i za Orthodox Celts dugo godinama mislila da su Irci,


Slušao ih nedavno u Zemunu.
Razvaljuju!
predatortz predatortz 11:34 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
U Srbiji brale - u gajde.

Predatortz je mislio na Duška Kuliša? :)


Co to je Duško Kuliš?
literatesa literatesa 11:43 27.07.2022

Re: Melos...

Sad ih najbolje peva Amira Medunjanin a pre su mnogi ali iz stare garde. Brena nije loše pevala al nije tu klasu nikad ni blizu dostigla.

Odnedavno znam za Brenine sevdalinke i Amiru. U pravu si, Breni je to usput, Amira se posveti cijelim tijelom, i srcem. :)


Moram ovo ispričati nabrzaka, jedna moje mame rođaka, starija, jako starija žena, ode skoro u ordinaciju kod naše zajedničke rođake doktorice i pita je kako si se ti tako lijepa udala za onako ružnog čovjeka, ova odgovori: nije vanjski izgled bitan, moj muž je lijep iznutra.. I ne budi lijena čim se vratila kući pozove i pojada se mojoj mami, onaka naša ljepotica i doktorica udade se za gabora, lijep je on njoj iznutra, zamisli.
A moja će druga sestra: pazi ako ona ne misli da on ima lijepo srce, bubrege..

Te i Amira, pjeva tijelom i lijepim organima. :)
literatesa literatesa 11:45 27.07.2022

Re: Melos...

Voljela je njegova lijepa pušačka pluća i slabu jetru. :)
predatortz predatortz 11:45 27.07.2022

Re: Melos...

Kad reče Josipa, njenom jezivo izvođenju sevdalinki samo Štulić parira. Je-zi-vo.


Mito bekrijo mogu da slušam samo u njegovoj izvedbi.
literatesa literatesa 11:48 27.07.2022

Re: Melos...

Mito bekrijo mogu da slušam samo u njegovoj izvedbi.

Zbuni me hvala Štulićevih sevdalinki, stvarno.
predatortz predatortz 11:54 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Mito bekrijo mogu da slušam samo u njegovoj izvedbi.

Zbuni me hvala Štulićevih sevdalinki, stvarno.


Moj stav o sevdalinkama je sledeći:

Genetika i porodično nasleđe su mi takvi da na pomen haman, aman, zaman, paša i subaša, aga i begova, Suljaginih Fata i Muja što kuju konja po mjesecu, ruka instiktivno traži tetejac.

Dakle, ja to ne mogu nit' slušat, a kamo li uživati u tome.

Onda je jasno da me ne zanimaju ni tehnikalije oko pevanja i izvedbi.
literatesa literatesa 12:29 27.07.2022

Re: Melos...

Genetika i porodično nasleđe su mi takvi da na pomen haman, aman, zaman, paša i subaša, aga i begova, Suljaginih Fata i Muja što kuju konja po mjesecu, ruka instiktivno traži tetejac.

Dakle, ja to ne mogu nit' slušat, a kamo li uživati u tome.

Onda je jasno da me ne zanimaju ni tehnikalije oko pevanja i izvedbi.


Stvaraš fantomsku povijest, praviš sebe goreg nego što jesi. Na stranu što je sevdalinka bila prisutna i u Tuzli i u BL, i što ja nemam genetsku anomaliju radi toga. Naprotiv, najbolje smo funkcionisali kad smo se međusobno uvažavali, oni nas Srbe, mi njih muslimane. Jesi ti morao svaki dan dokazivati da si Srbin mašeći se za kuburu, čuješ li klepetanje nanula?, ja ne, iako su kraj naše kuće prolazili s ibricima na izvor vode.

Moja mama će i ove jeseni odonijeti med i zimnicu šnajderici, muslimanki. Kaže da je malo tako vrijednih i skromnih žena. Kad se vratila (svojoj kući?), mama nakupi tatinih poderanih radnih odnijela i odnese kod nje, samo da bi je vidjela..

Ne, def nemam crno- bijelu sliku, i bila bih oštećena kroz život da sam je imala, ograničena, meni moji roditelji ne bi mogli zabraniti da se družim sa kim ja hoću, niko mi to ne bi mogao zabraniti. Kakve bre burgije i francuski ključevi kad čuješ turske riječi u Bosni?

nikvet pn nikvet pn 12:31 27.07.2022

Re: Melos...

predatortz
ruka instiktivno traži tetejac


Ко Драгољубу на Бугаре
literatesa literatesa 12:35 27.07.2022

Re: Melos...

Ma ne, to je neki kompleks Srbende u odnosu na Tasu džezera sa leptirićima na slavskom kolaču.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:49 27.07.2022

Re: Melos...

nikvet pn
predatortz
ruka instiktivno traži tetejac


Ко Драгољубу на Бугаре

Kad se, onomad, protestovalo, psovali Talijani i skandiralo Trst je naš, kaže jedan Lali - ajde Lalo psuj i ti malo Talijane. a Lalo će:Talijani, Talijani... ta majku vam vašu madžarsku.
predatortz predatortz 13:55 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Genetika i porodično nasleđe su mi takvi da na pomen haman, aman, zaman, paša i subaša, aga i begova, Suljaginih Fata i Muja što kuju konja po mjesecu, ruka instiktivno traži tetejac.

Dakle, ja to ne mogu nit' slušat, a kamo li uživati u tome.

Onda je jasno da me ne zanimaju ni tehnikalije oko pevanja i izvedbi.


Stvaraš fantomsku povijest, praviš sebe goreg nego što jesi. Na stranu što je sevdalinka bila prisutna i u Tuzli i u BL, i što ja nemam genetsku anomaliju radi toga. Naprotiv, najbolje smo funkcionisali kad smo se međusobno uvažavali, oni nas Srbe, mi njih muslimane. Jesi ti morao svaki dan dokazivati da si Srbin mašeći se za kuburu, čuješ li klepetanje nanula?, ja ne, iako su kraj naše kuće prolazili s ibricima na izvor vode.

Moja mama će i ove jeseni odonijeti med i zimnicu šnajderici, muslimanki. Kaže da je malo tako vrijednih i skromnih žena. Kad se vratila (svojoj kući?), mama nakupi tatinih poderanih radnih odnijela i odnese kod nje, samo da bi je vidjela..

Ne, def nemam crno- bijelu sliku, i bila bih oštećena kroz život da sam je imala, ograničena, meni moji roditelji ne bi mogli zabraniti da se družim sa kim ja hoću, niko mi to ne bi mogao zabraniti. Kakve bre burgije i francuski ključevi kad čuješ turske riječi u Bosni?




Nismo mi iz iste Bosne! Ti si iz partizanske, u kojoj se igralo Kozaračko i cvetalo bratstvo i jedinstvo sve dok je pendrek radio.

Ja sam iz one druge, prave, u kojoj je vekovima komšija radio o glavi

U toj mojoj, Srbin nije svršavao na sevdalinke.
literatesa literatesa 14:29 27.07.2022

Re: Melos...

Nismo mi iz iste Bosne! Ti si iz partizanske, u kojoj se igralo Kozaračko i cvetalo bratstvo i jedinstvo sve dok je pendrek radio.

Prvo, nikad nisam vidjela nekoga da igra kozaračko kolo ni oko kuće ni na ulici, vjerovatno da zaigraju kad dođu u Beograd? Kao ona komšinica s mitraljezom što je Krkar pričao, malo puca u nebo, malo igra kolo. Pričao je i Pero Luković, bacaju smeće sa balkona i igraju kozaračko kolo, jedan je skočio s balkona i u letu igrao kozaračko kolo?

Drugo, moji su i ispod Kozare slavili Đurđev i to sam saznala nekom prilikom, kruže legende o muškarcima naše kuće, svi bili naočiti, jel, taj dan za slavu moj pradid imao problema sa prababom em ona bila naopaka em dođe jedra komšinica, i ide priča o tome, sad nije bitno šta se desilo nego kad, vrijeme, 2-3 god nakon rata.

O ovima sa očeve strane iz Čikaga ne znam kako sevdalinkom opisati renesansu, behar :), rekoh ti da su meni dolari asocijacija na Božiće, odgovorio si da je tebi ljubav prema porodici iako nisi vjernik. Zatim, rekoh da nisam ateista.

Čak ni ta priča o rasrbljenim partizanima (dr Mladen Stojanović je bio pravoslavac, i Gavrilo) ne pije više vode (jedino u naručenim dramskim tekstovima za Sarajevo iz Austrije?), kao i ono da nismo smjeli slaviti slavu, to nije istina, mi smo slavili slavu, jedni odmah poslije rata tamo gdje se čovjek ne bi nadao da slave (ne radi komunista nego što su vjerovali da je Bog od njih digao ruke), i drugi još od hajduka, dolarima i crkvu pravili..

sam iz one druge, prave, u kojoj je vekovima komšija radio o glavi

I imali smo komšije muslimane i Hrvate (od 4 najbolje drugarice, njih tri su bile mesanke, četvrta je bila Hrvatica, kod njih sam proslavili Božić, rat počeo), komšije muslimane pod Kozarom koji su mom didu uvijek pomagali i itd..

Ko tebi trenutno radi o glavi u Srbiji?

toj mojoj, Srbin nije svršavao na sevdalinke.

Ne znam šta bih ti rekla, u mom kraju vrovci, medvjedi i ojkače, Tuzla je uvijek bila više muslimanska, možda otud tvoja blokada, i genetika. Znao bi Solo, babo.
gvozden1 gvozden1 14:56 27.07.2022

Re: Melos...

Genetika i porodično nasleđe su mi takvi da na pomen haman, aman, zaman, paša i subaša, aga i begova, Suljaginih Fata i Muja što kuju konja po mjesecu, ruka instiktivno traži tetejac.


Pazi ovo, o Ajši. Ide na TV valjda oko magazin, i u njemu priča o pljevaljskim tamburašima.
Mnogima, pa i meni, je bilo čudno otkud u Pljevljima tamburaši.

I objasni čovek, sasvim logično.

A taj čovek je pisac pesme Mali mrav, zove se Ruždija.
Da, svi to odmah preziru, ali pazi.

Opisuje stvarni događaj, klinac i klinka se sklone malo u mrak, neka svadba bila, tako nešto, i njoj zaista uđe mrav u nedra, i ona krene da zavlači ruke u nedra da se brani od mrava.
A vreme kad klinac nije smeo ni da pomisli da je dodirne, samo pričaju.

I šta drugo da se mota po glavi pubertetlije nego, uh, da sam na njegovom mestu.

A klinac pisao pesme, držalo ga to i to veče kući napiše.

Kaže da ga je samo, tj prvi, odmah, razumeo Duško Radović, čitao je njemu, poznavali se, i poredio tu pesmu sa njegovom o plavom žaketu.

A onda je to pevao ko je već pevao, i postala je šta je postala.

Od tada tu pesmu doživljavam sasvim drugačije.

predatortz predatortz 18:16 27.07.2022

Re: Melos...

nikvet pn
predatortz
ruka instiktivno traži tetejac


Ко Драгољубу на Бугаре


Voleo sam ga zbog toga! Čak sam ga jednom namerno nazvao Bugarinom. Nalepio me je najstrašnije, totalno je izgubio kontrolu.
Onda sam mu rekao da se zezam baš zbog te njegove srčanosti.
Dobio sam jednu od najlepših pp sa izvinjenjem od kad sam na ovom mestu.

literatesa literatesa 18:58 27.07.2022

Re: Melos...

Dobio sam jednu od najlepših pp sa izvinjenjem od kad sam na ovom mestu.

I meni se jednom javio, reče mi da je on za RS, prije onog incidenta kad pokoj mu duši nije gledao svoja posla, ne shvatih šta se dešava jer nismo razmjenili ružne komentare, njemu je valjda izgledalo da me uvrijedio..

Ovako je bilo:

- ma dobro :)
- samo da znaš
- ćao
- ćao

:)

solo solo 19:17 27.07.2022

Re: Tessana

ali, moram napomenuti da sam i za Orthodox Celts dugo godinama mislila da su Irci,


'ebo te zašto me ovo uopšte ne iznenađuje!

Pa jesu Irci nego šta su.

Svi smo mi Celti poreklom.

Jedino si ti ojstrougarka. Bo te Franjo Ferdinand.

Imaš li uopće ideju zašto Irac Irca u guzicu firca?

I daj više taj tekst o Čerčilu. Osušila si Tasu. Ubi ga neizdrž.Obožava Čerčila.
predatortz predatortz 19:22 27.07.2022

Re: Melos...

Na stranu što je sevdalinka bila prisutna i u Tuzli


Bila!
Samo su je neki voleli i slušali, a neki ne.

Kao i bilo koju muziku, uostalom.

Meni, konkretno, ne prija.

Rekoh, delom, i zbog čega. A i inače, veoma mi je smorna ta vrsta muzike.

Možeš da mi veruješ, a i ne moraš, ja imam urođen otklon prema svemu orjentalnom.
Žena me godinama smara da idemo u Tursku na more. Slušam jako pozitivna iskustva onih koji su išli. Ne vredi!
Nisam otvoren prema islamskom svetu. Ne krijem to!
Do mene je, generalizacija je glupa, sve priznajem.
Ali, to sam ja!
Ćale mi je sličan, pokojna majka je imala nešto blaži otklon, stric je bio dosta isključiviji od mene, obe babe prilično isključuve u tom pogledu, deda, onaj kog sam upamtio, kao i majka imao nešto tolerantniji stav.
Ali, ono da neko oženi ili se uda - e to nije imao niko od mojih.
Sevdalinka nam, svima, bila prilično strana.
solo solo 19:27 27.07.2022

Re: Melos...

Rekoh, delom, i zbog čega. A i inače, veoma mi je smorna ta vrsta muzike.

Možeš da mi veruješ, a i ne moraš, ja imam urođen otklon prema svemu orjentalnom.


Što jes' jes'. Kako da igraš uz sevdalinku. Nemere.



predatortz predatortz 19:32 27.07.2022

Re: Melos...

Kako da igraš uz sevdalinku


Ne umem da igram. A žao mi!
Jbga, nisam ritmičan...
Probao par puta, naneo lakše telesne povrede onim bliže do mene.
Kumovao na Čarapanskoj svadbi, kum treba da povede kolo, živ se izblamirao!
Lakše bih naučio mozak da operišem nego kolo da igram.

Sa druge strane, moja rođena sestra igra kao da je u kolu rođena. Žena lepo igra, stariji sin išao na folklor. Mlađi na mene! Krajnji domet - šutka!
solo solo 19:38 27.07.2022

Re: Melos...

Ne umem da igram. A žao mi!
Jbga, nisam ritmičan...


Ništa lepše no kad sojke izuju cipele pa opiče.

Igra je čudo.



Orjent nije za potceniti.

Aj' slaži da ne bi?
solo solo 19:49 27.07.2022

Re: Tessofobija

Tuzla je uvijek bila više muslimanska, možda otud tvoja blokada, i genetika. Znao bi Solo, babo.



Nisam u toku. Kosio sam po šljiviku.

Čija baba homofob, šta veliš draga.
literatesa literatesa 20:09 27.07.2022

Re: Tessofobija

Žena me godinama smara da idemo u Tursku na more. Slušam jako pozitivna iskustva onih koji su išli. Ne vredi!
Nisam otvoren prema islamskom svetu. Ne krijem to!

Predatortz, nisam ni ja teferičila uz sevdalinke kraj Vrbasa. I u Beogradu postoje ljudi koji ne slušaju narodnjake, to je fenomen. Ne volim ni ja Indiju, ni Indijce, ne bih otišla da mi plate, i itd.. Sevdalinka na radiju ne znači da je čovjek izdajnik svog roda, veliki san fan radija (sad su to podkasti, privatno džez, najviše slušam džez npr norveški ovih dana, al ovde čovjek kad me čita rekao bi samo cepam narodnjake i kolo, štaš, sve je laž :), maloprije ugledam naslov Prija pjevala pred 20.000 ljudi u Splitu pjesmu Legitimno, potražim ko je Prija, pjevačica iz Srbije, cc)..

stariji sin išao na folklor.

Kul. :)
literatesa literatesa 20:10 27.07.2022

Re: Tessofobija

Čija baba homofob

Za čije gej babe zdravlje. :)
gvozden1 gvozden1 21:13 27.07.2022

Re: Melos...


Možeš da mi veruješ, a i ne moraš, ja imam urođen otklon prema svemu orjentalnom.


Koja greška !





predatortz predatortz 21:17 27.07.2022

Re: Melos...

gvozden1

Možeš da mi veruješ, a i ne moraš, ja imam urođen otklon prema svemu orjentalnom.


Koja greška !








Ne! Ne volim! Suviše mi to slatko,slipavo...
Ni prineti lepoj torti!
vcucko vcucko 21:25 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Mito bekrijo mogu da slušam samo u njegovoj izvedbi.

Zbuni me hvala Štulićevih sevdalinki, stvarno.


U redu i prepev i Dilan i bluz, šta je već. Ali ova pesma je po osećanju čista sevdalinka. I još nisam čuo, da neko kaže da ne valja.

Zašto (ciljano?) navlačite nacionalnu i versku odoru na muziku? Znači nije sevdalinka jer se tekst ne sastoji od turcizama?!

Onda je "Dok palme njišu grane" čista sevdalinka. Tamo ima behara i bitni su.

A tek "Sejmeni", to ne da je sevdalinka, to je standard sevdalinke. UBosni kažu, ko zna otpjevat' Sejmene taj je pjevač. Ovi drugi se samo izmotavaju. A priča o turskim sejmenima koji teraju Srbina.

Jednu od najljepših, najčuvenijih i najprepjevanijih je napisao Heinrich Heine. A neupućeni bi se zakleli da je spjevana na Bosforu. Ili bar u Bahčisaraju, nekoj tatarskoj princezi. E pa nije.

gvozden1 gvozden1 21:33 27.07.2022

Re: Melos...

Suviše mi to slatko,

?!?!?!
Suviše slatko.
To može da bude?

:)
literatesa literatesa 21:40 27.07.2022

Re: Melos...

. I još nisam čuo, da neko kaže da ne valja.

Zašto (ciljano?) navlačite nacionalnu i versku odoru na muziku? Znači nije sevdalinka jer se tekst ne sastoji od turcizama?!

A ljudi moji gdje ti ode. I šta si iskarikirao, podigao sve na viši nivo. Štulića i Josipu znam naizust skoro sve numere. Kakav sad fakin nacionalizam ako kažem da su im sevdalinke šity? Nema veze jel o Miti bekriji il o Bajri. I šta je bio Mita, Mitar, Makedonac?

Štulićeve sevdalinke na YouTube, i još ona jeziva električna gitara, su najnježnije rečeno incident, naj njžn. Josipin glas nije za sevdalinku, tvrdoća riječi.. strankinja da pjeva ne bi sevdalinku podredila sebi, svom stilu kao Josipa strankinja u sevdahu.
literatesa literatesa 21:42 27.07.2022

Re: Melos...

Vcucko, pretjerao si, al dobar je to komentar. :)
literatesa literatesa 21:43 27.07.2022

Re: Melos...

Koja greška !

Uh, preslatko. Molim vas ljudi, to ne znači da moramo nekoga lišiti života.
literatesa literatesa 21:47 27.07.2022

Re: Melos...

Predatortz ugleda tulumbu i maši se za pištolj. :)
solo solo 21:53 27.07.2022

Re: Tess

Štulićeve sevdalinke na YouTube, i još ona jeziva električna gitara, su najnježnije rečeno incident, naj njžn. Josipin glas nije za sevdalinku, tvrdoća riječi.. strankinja da pjeva ne bi sevdalinku podredila sebi, svom stilu kao Josipa strankinja u sevdahu.



Čemu ta potreba pa evo i tvoja nešto nametati. Dovoljno je ponuditi pa ko shvati i prihvati.....
O ukusima se ne raspravlja.

Ova izreka je prvobitno glasila: “De gustibus et de coloribus non disputandum”, to jest, “O ukusima i o bojama ne treba raspravljati”.

Starogrčki istoričar Plutarh piše da je kada je Julije Cezar obilazio prijatelja Valerija Lea u Milanu, njegov domaćin poslužio ga je kuvanim šparglama prelivenim puterom. Stari Rimljani, međutim nisu nikada koristili puter za kuvanje, već isključivo maslinovo ulje, jer su puter smatrali “varvarskom hranom”. Kada su se njegovi prijatelji požalili, kako bi smirio strasti Cezar izgovara izreku “De gustibus non est disputandum”.

Izreka ima dvojako značenje. Konvencionalno se smatra da znači dopušteni pluralizam mišljenja ili subjektivni doživljaj sveta oko nas. S druge strane, postoje tumačenja da se o ukusu ne raspravlja, jer je on subjektivan, a ne potpuno relativan i objektivan.


O ukusima se ne raspravlja reče pas i nastavi da liže svoja jaja!
A boga mi i tuđa.

predatortz predatortz 21:55 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Predatortz ugleda tulumbu i maši se za pištolj. :)




Ne tulumbu bre, poslastičara!

Lako ti je sad me zajebavati, opio me planinski vazduh.
literatesa literatesa 21:59 27.07.2022

Re: Tess

Čemu ta potreba pa evo i tvoja nešto nametati. Dovoljno je ponuditi pa ko shvati i prihvati dovoljno.

O ukusima se ne raspravlja.

Dobro je nisi napisao na latinskom "živi i pusti druge da žive".

Je li bre, jel se ti drogiraš?
literatesa literatesa 22:01 27.07.2022

Re: Melos...

Lako ti je sad me zajebavati, opio me planinski vazduh.

I meni bi smiješno. :)

Gdje ste, na odmoru negdje?
predatortz predatortz 22:04 27.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Lako ti je sad me zajebavati, opio me planinski vazduh.

I meni bi smiješno. :)

Gdje ste, na odmoru negdje?


Patio se neko vreme na moru ženi za ljubav, ssd se ona, meni za ljubav, pati na planini.
Motamo se, što bi danas rekli, po regionu.
solo solo 22:06 27.07.2022

Re: Tess

Je li bre, jel se ti drogiraš?


Indiskretna seljanko

vivere et alii vivere


''bo te ćelavi Čerčil.
vcucko vcucko 22:22 27.07.2022

Re: Melos...

predatortz
literatesa
Predatortz ugleda tulumbu i maši se za pištolj. :)




Ne tulumbu bre, poslastičara!

Lako ti je sad me zajebavati, opio me planinski vazduh.

Ovo što ovde prodaju pod tulumbe je nekakva koncentrovana šećerina i shvatam da ljudima ne ide.

Ali svojevremeno (na brodu) bio kuvar Turčin, neki Ahmet. Mislim Turčin iz Turske, iz Smirne. Od tamo po brodovima se vuku dve škole, jedna iz Stambola i jedna iz Smirne. Ovi iz Carigrada su malo nadmeni, ti iz Smirne (Izmir) su ljudine, onako u prosjeku, ali svi zajedno su OK, ono bolje bilo imat' na brodu Turke nego naše.

E, tog Ahmeta tulumbe, znači davio se u njima. Nije da nisu slatke, ali još manje da su preslatke, onako taman, a tekstura mi i danas u nepcima. On napravi kamaru, a meni umota u salvetu koliko može, za kasnije. Ipak ono, sin prvog kapa kompanije, nije zgoreg. Ali nije (samo) to, Turci su raja, vjeruj mi.

Bazao s nima, klinac, po dalekom Istoku, pazili me bolje nego svog. Čovjeka od mene napravili...
literatesa literatesa 22:32 27.07.2022

Re: Melos...

Patio se neko vreme na moru ženi za ljubav, ssd se ona, meni za ljubav, pati na planini.
Motamo se, što bi danas rekli, po regionu.

Kul. :)


Mi još nismo odlučili, Portugal ili Grčka, i to tek polovinom Septembra.
literatesa literatesa 22:34 27.07.2022

Re: Tess

Indiskretna seljanko

Hajde molim te nije problem kad otkačiš, samo taj minimum kako bih ti rekla, saberi se, ne nudi minimum, kao gore besmislica sa kojom si se nastavio, i slika onog kera..
vcucko vcucko 22:40 27.07.2022

Re: Melos...

Meni najlepša verzija, Dženan Lončarević:

angie01 angie01 22:56 27.07.2022

Re: Melos...

Meni najlepša verzija, Dženan Lončarević:


Himzo je tu tata,...okacila sam vec.
literatesa literatesa 23:01 27.07.2022

Re: Melos...

Meni najlepša verzija, Dženan Lončarević:

Nije mi poznat Lončarević. Najlepša je ova. :)

shmoo shmoo 23:17 27.07.2022

Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

solo

I daj više taj tekst o Čerčilu. Osušila si Tasu. Ubi ga neizdrž.Obožava Čerčila.



Дабре, звао ја Черчила чак и на славу, толико га волим, и да заједно у цркви окрећемо мој славски колач, али није хтео да дође.

Упорно ме одбија. Каже Черчил, грешни смо јер још увек нисмо пронашли своју душу.

Запази саксије окренуте наопачке на главама ових колонијалних трупа. Изгледају баш као да ће да запевају севдалинку, је л' да?






literatesa literatesa 23:30 27.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

Запази саксије окренуте наопачке на главама ових колонијалних трупа. Изгледају баш као да ће да запевају севдалинку, је л' да?

Ko bi bolje znao od Soloa diplomiranog orijentologa samo jednim parkiranjem u Tuzli?


Zaboravih gore napisati, Nedžad Salković uz Ansambl Radojke i Tineta Živković.


Taso, ti nastaviš li eliminisati glavate Bosance Srbende Pilipende, one koji znaju riječi sevdalinke, Olivera Dragojevića, na Srbe iz Ulcinja, bez krsne slave (ima i takvih) i itd, stvarno će ta srpska ćirilica stati pod jednu šljivu, nije joj se dalo pružiti dalje i visočije.. Bruka.
shmoo shmoo 23:31 27.07.2022

Православни Келти Подунавске Коњфедерације

solo

O ukusima se ne raspravlja reče pas i nastavi da liže svoja jaja!
A boga mi i tuđa.








Пази 'вако...

Ја у својој колекцији имам Звездину црвено-белу к(а)равату, малу, врло малу.

А мала је из практичних разлога, да не би могла да послужи на улици да фасујем неки гробарски катил ферман који би ми евентуално послали ови фрањевци из Југославенскога шпортскога друштва "Партизан".

Затим имам шал Чукаричког, па шал Спартака из Москве и на крају још једино зелено-бели дрес Селтика из Глазгова.

И не треба ми ништа више. Хвала лепо, немам апетита.

Мој комшија Аца Селтик ми каже да су најпаметнији, па самим тим и најуспешнији келтски владари биле у ствари владарке, то јест жене.

Што би рекао Филип Младеновић, паметноме доста.

То јест, sapienti sat.









literatesa literatesa 23:32 27.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

Da, i na dijasporce.

Taso, tvoj srbometar je pimpekčić.
shmoo shmoo 23:42 27.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

literatesa
Da, i na dijasporce.

Taso, tvoj srbometar je pimpekčić.




Зовем га интимно Даворин.





literatesa literatesa 23:48 27.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

Зовем га интимно Даворин.

Пимпекчић.
vcucko vcucko 23:59 27.07.2022

Re: Православни Келти Подунавске Коњфедерације

shmoo


Ја у својој колекцији имам Звездину црвено-белу к(а)равату, малу, врло малу.

Из практичних разлога, да не би могла да послужи на улици да фасујем неки гробарски катил ферман.


Ne pitaj (i ne pitaš, ali reći ću ti). Bio sam u subotu protiv ovih Orbanovih iz Topolya. Sačuvaj me bože i sakloni.

Znači, kad shvatiš: imamo četiri trećerazredna crnca (jer za drugorazredne nema para) i oni su jedini za koje, onako navučeno ali ajde, možeš da kažeš da u nekom momentu možda i mogu da urade nešto, što se uz mnogo dobre volje može podvesti pod igru zvanu fudbal. Ovo sve drugo, da pustiš vodu. Pa za četres' dana kad im dođe rodbina opet da pustiš vodu. Za svaki slučaj.

Više nema ni klanova na tribinama, ujedinjeno i jug i istok i zapad teraju upravu. Ovamo na zapadu, svi okrenuti ka onoj ovalnoj, Titovoj loži, besne face, pesnice, ovi gore ni da trenu, đon obraz.

Ne valja. Daleko sam od neke bezrezervne podrške ŽPantiću i takvima, imaju i oni putera onoliko, ali ovo baš ne valja. Sad vidim oteraše Batka Ivicu, valjda najmanja šteta a vide da su blizu motke pa su nekoga morali.

Baš ne valja, evo bojim se ovih Kiprana u četvrtak.
shmoo shmoo 00:04 28.07.2022

Отужне тулумбе и баклаве

literatesa
Зовем га интимно Даворин.

Пимпекчић.



Кажу да му је то држављанство.

Републичко и савезно, по Уставу из 1974.

Уместо презимена.

А зашто нико није споменуо мистериозне туфахије?

Због незгодне етимологије?

To fuck... What?






shmoo shmoo 00:13 28.07.2022

Re: Православни Келти Подунавске Коњфедерације

vcucko

Ne pitaj (i ne pitaš, ali reći ću ti). Bio sam u subotu protiv ovih Orbanovih iz Topolya. Sačuvaj me bože i sakloni.



Гледао сам. Срећа те су ти Орбанови из Бачке Тополе те недеље пред Партизан продали оног Бањца у Русију иначе би вас разнели на стадиону војске исто као што су разнели и нас на Брду.

Baš ne valja, evo bojim se ovih Kiprana u četvrtak.


Верујем ти. И није твој страх уопште неоснован јер сам гледао Партизан и видео какви су.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:41 28.07.2022

Re: Melos...

vcucko
literatesa
Mito bekrijo mogu da slušam samo u njegovoj izvedbi.

Zbuni me hvala Štulićevih sevdalinki, stvarno.


U redu i prepev i Dilan i bluz, šta je već. Ali ova pesma je po osećanju čista sevdalinka. I još nisam čuo, da neko kaže da ne valja.

Zašto (ciljano?) navlačite nacionalnu i versku odoru na muziku? Znači nije sevdalinka jer se tekst ne sastoji od turcizama?!

Onda je "Dok palme njišu grane" čista sevdalinka. Tamo ima behara i bitni su.

A tek "Sejmeni", to ne da je sevdalinka, to je standard sevdalinke. UBosni kažu, ko zna otpjevat' Sejmene taj je pjevač. Ovi drugi se samo izmotavaju. A priča o turskim sejmenima koji teraju Srbina.

Jednu od najljepših, najčuvenijih i najprepjevanijih je napisao Heinrich Heine. A neupućeni bi se zakleli da je spjevana na Bosforu. Ili bar u Bahčisaraju, nekoj tatarskoj princezi. E pa nije.



Kod nas je orijentalizam u knjizevnost prvo dosao kod Srba i Hrvata iz nemackog romantizma*. Prvo Zmaj pa posle pre svega Santic i Stankovic. I sevdalinke kao gradske pesme su nastale pod uticajem tog pokreta. Pre toga su muslimani svirali na sazu i cemanu a hriscani guslali i ojkali.

*Pre svega odatle ali i pre toga iz prosvetiteljstva nam je dosla i ideja nacije.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:44 28.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Meni najlepša verzija, Dženan Lončarević:

Nije mi poznat Lončarević. Najlepša je ova. :)




I meni je ova medju lepsima. Nastala prvo iz jevrejske religiozne molitve koja se posle preoblikovala u sefardsku svetovnu pesmu.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:48 28.07.2022

Re: Melos...

Možeš da mi veruješ, a i ne moraš, ja imam urođen otklon prema svemu orjentalnom.
Žena me godinama smara da idemo u Tursku na more. Slušam jako pozitivna iskustva onih koji su išli. Ne vredi!
Nisam otvoren prema islamskom svetu. Ne krijem to!


Kako bi te Jermeni, hriscanski Arapi ili Jevreji popreko pogledali ako bi orijentalno poistovetio sa islamom.
literatesa literatesa 08:20 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

Запази саксије окренуте наопачке на главама ових колонијалних трупа. Изгледају баш као да ће да запевају севдалинку, је л' да?

Taso, svi su nastavnici, profesori, učitelji jezika, svugdje u svijetu, na koncu i ograničeni i fašisti, samo kad se trefi srpski on je debil i na koncu i na početku.


Npr oxfordski prof engleskog, mislite da je njegovo viđenje dominacije engleskog samo nevin patriotizam, il kako bi reagovao da sutra Germani kažu, ok, pali sa engleskim iz naših klupa, od danas samo njemački*, il kad kineski postane obavezan i Englezima i Njemcima, posebno senzibilnim Francuzima koji još uvijek ne znaju ni engleski ni njemački.. I itd. Navodim primjer jezičkog fašizma i populizam, kad nastavnik srpskog o sevdalinkama kaže da izvođači imaju izvrnute saksije na glavi i oni koji ih slušaju sluge su okupatora to nije ni Zadruga, tamo su navodno sa dna kace (slušaju li Priju?), al razumih i da je nacionalizam zabranjen..


Svi oni čuvaju jezik od drugih naroda i nameću, bili bi megalomani. Samo srpski debil čuva jezik od svog naroda i zbija ga pod jednu beogradsku šljivu.



*) Kad ste kod izbacivanja prvo pisaca (nisam vidjela šta je Free rekao:), pa ruskog iz škole, pisala sam kako je reagovao T. Man radi njemačkog, izlazio pred studente u Americi i stao u odbranu jezika, jezika zemlje koju je napustio jer nije ubica kao zemljaci?, prije neki dan razmišljam (to baš često radim, zar ne?) čitajući istoriju Gimnazije, koliko vremenski njemačkog nije bilo, i da li je bilo prekida?, ne, bili smo okupirani, ali nakon i između rata? Jugoslavija nije ni jedan dan bojkotovala njemački u BiH?

Taso, znaš li ti nešto o prekidima učenja njemačkog u beogradskim najstarijim školama?
zilikaka zilikaka 08:22 28.07.2022

Re: Melos...

Tačno bih Amirin koncert doživeo kao zlostavljanje!

Ne znam koliko znaš, al žena na koncertima peva sve. Od makedonskih preko juga Srbije, dvojke, pa do zagorskih i nešto od starog popa ili Azre.
Ono što je najvažnije što sve od toga Peva.
literatesa literatesa 08:28 28.07.2022

Re: Melos...

Kod nas je orijentalizam u knjizevnost prvo dosinao kod Srba i Hrvata iz nemackog romantizma*. Prvo Zmaj pa posle pre svega Santic i Stankovic. I sevdalinke kao gradske pesme su nastale pod uticajem tog pokreta. Pre toga su muslimani svirali na sazu i cemanu a hriscani guslali i ojkali.

*Pre svega odatle ali i pre toga iz prosvetiteljstva nam je dosla i ideja nacije.

Napiši blog.


Ćeman je violina, izgibo radi saze? :)
predatortz predatortz 08:34 28.07.2022

Re: Melos...

Kako bi te Jermeni, hriscanski Arapi ili Jevreji popreko pogledali ako bi orijentalno poistovetio sa islamom.


Ti si u pravu, sve ja to teorijski znam
Praktično, stvari stoje ovako:
Sve što je istočno od Požarevca i južno od Niša, mene slabo zanima. A bio sam i video, nije da nisam.
Grčka je tu neki izuzetak, ali ne mogu reći da sam i tamo oduševljen. U Istanbulu sam bio, ne turistički, memi je ono odvratno!
docsumann docsumann 09:02 28.07.2022

Re: Melos...

Kako bi te Jermeni, hriscanski Arapi ili Jevreji popreko pogledali ako bi orijentalno poistovetio sa islamom.



ponajbolji mix modernog i tzradicionalnog orjentalnog

vcucko vcucko 09:19 28.07.2022

Re: Melos...

Neues aus der Nachbarschaft

Pre toga su muslimani svirali na sazu i cemanu a hriscani guslali i ojkali.

Čitao negde, kažu da je taj deo u onoj seriji o Sulejmanu baš nategnuto izmišljen. Ono, Ibrahim-Paša svira pravu kremonsku violinu. Nemoguće u to doba. Tursko ćemane je izgledalo i zvučalo sasvim drugačije.

Uopšte je sve ušminkano, verovatno ciljano. Jeste Suljo bio veliki vladar i prosvetitelj, pogotovo u odnosu na evropske kolege (gde je glavna zanimacija i dalje bila paljenje veštica po trgovima). Ali enterijeri, odeća, sve je to prikazano previše evropski. A njegov dvor je ipak bio, još uvek, više arapski.
shmoo shmoo 09:24 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

literatesa

kad nastavnik srpskog o sevdalinkama kaže da izvođači imaju izvrnute saksije na glavi i oni koji ih slušaju sluge su okupatora

Samo srpski debil čuva jezik od svog naroda i zbija ga pod jednu beogradsku šljivu.



По обичају, машиш суштину.


On se nada da se priča neće završiti sa Pravopisom srpskog jezika za ijekavski izgovor, nego da će sljedeći korak biti prilagođavanje urađene nomativne gramatike srpskog jezika za ijekavski prostor, te da jednotomni matični Rečnik srpskog jezika bude pripremljen i objavljen za ovaj prostor pod nazivom Rječnik srpskog jezika. (ЛИНК)



А пошто видим да си довољно писмена, знаш сва слова азбуке и абецеде, онда ово твоје учитавање није уопште случајно.

Сасвим је намерно, рекао бих и злонамерно.

Није уопште проблем у саксијама окренутим наопачке.

Проблем је у колонијалним трупама на Балкану којима су те саксије саставни део униформе.

(Види под Ханџар дивизија као наследницима и потомцима тих колонијалних балканских трупа са фесићима изнад аустроугарске униформе. Ови из Ханџар дивизије су после носили усташке униформе. То су они муслимани који су добили и леп назив "хрватско цвијеће".)

Отприлике као они боби пандури по Лондону што носе уместо шлема турбан Сика.

Није проблем у турбану (фесићу), проблем је у униформи испод турбана (фесића).


Taso, znaš li ti nešto o prekidima učenja njemačkog u beogradskim najstarijim školama?



Знам много.

И до почетка деведесетих у српским школама (мислим на Србију) 70% ученика је учило руски језик као обавезни предмет.

Онда су те бројке почеле да се мењају у корист других језика, углавном немачког, када је ученицима и родитељима дато право да бирају страни језик који ће дете учити.

Поред енглеског као главног језика и обавезног предмета, сви остали страни језици у српским школама (Република Србија) су обавезни изборни предмет, што значи да је то избор ученика и њихових родитеља.

(Мада сам ја одувек причао родитељима да им је боље да им деца уче кинески језик као "језик будућности", како то већ воле да кажу штовани родитељи када размишљају о будућности своје деце. Бољу прођу на тржишту рада деца ће имати са кинеским него са немачким језиком.)

И знам да према последњим статистичким подацима опет расте популарност руског језика.

Рецимо, само у мојој школи до пре 2-3 године немачки као изборни језик учило је 90% ученика, а руски језик 10%.

Сада је тај однос немачки језик:руски језик 50%:50% у мојој школи по ономе како су се ове године определили ученици и њихови родитељи.

Што се тиче ових твојих осталих коментара о Језику и језицима, мрзи ме да уопште и одговарам на њих.

Заклео сам се самом себи да са dilettantes and crackpots више никада нећу да комуницирам о Језику и језицима. Досадно ми је и бесмислено да тако проводим своје време. (ЛИНК)

Ево ти га другар Neues aus der Nachbarschaft, он је исто образовани лингвиста са потребним квалификацијама и репутацијом, колико сам схватио, и зна човек много више од мене о тим стварима, па расправљај ти лепо то са њим.

А колонијалне трупе са фесићима и сер Винстон су нешто друго.

Са севдалинкама или без њих.

О томе увек можемо.

Кад смо већ ту, шта ти кажеш?

Само аустроугарске колонијалне трупе из Босне са фесићима на вид' му главе, машала знају да певају севдалинке?

Е?

Ма је ли то можно?





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:26 28.07.2022

Re: Melos...

Napiši blog.


Jes, pa da posle skupljam ovde gvozdeni ledeni minuli rad ko ovi gospari iz Milne i Bobovisca - "... cilo misto izasrano, a svit mene zove da skupjan galebinu. Judi, pa nisan se ja posra, niti san plaćen da skupjan!"

Nastavak: http://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/otoci/ludu-pricu-odavno-nismo-culi-krdo-goveda-seta-bracem-i-radi-stetu-otocani-su-izbezumljeni-gosca-da-ce-skocit-u-bazen-a-gleda-je-15-krava-i-vol-dosli-se-napit-tili-smo-platit-lovce-da-ih-smaknu-onda-znas-koja-je-ura-1211712

Ćeman je violina, izgibo radi saze? :)


Ćeman je ranije bio vise nesto kao gusle a posle se naziv koristio za violinu. Turci i danas kad sviraju violinu 'udaraju u keman'. Kaman na farsiju znaci luk.

Saz ti je tambura slicna sargijama. Damir Imamovic ga svira.

Primeti kako je iz udaranja u sargije u podrinjskoj Bosni nastao ovaj novi Gara-stil muziciranja - a sviraju brze od Toy Dolls-a. Okacio bih nesto ali se plasim Predatortz ce otvoriti.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana