Ljubav| Nostalgija| Umetnost| Život| Životinjski svet

Njeno velicanstvo snajderka

jednarecfonmoi RSS / 23.09.2022. u 00:17






Setim se nekad onako kroz maglu da su krojaci imali istsknuto mesto u zivotima porodica iz onog, nekog drugog vremena. Narocito za muska odela. Bio je jedan u Marsala Tita, sada davno vec Kralja Milana, delovao je kao gospodin covek, puniji, uzdrzan i za mene uvek interesantan jer je krojacka radnja bila u okviru  stambene zgrade, u prizemlju, te mi je kao devojcici to bilo neobicno.Valjda ocekujes stan a ono radnja. Znam da su mu ljudi donosili materijale za sivenje kao najvece blago, da su se mere uzimale polako i uz razgovor, ali sa preciznoscu u milimetar.Probe su bile neizostavne i prilika za jos malo druzenja.Deda je voleo da razmeni sa njim i koju rec o tkaninama koje su ko zna odakle sve donosene da bi u rukama krojaca nastalo nesto sto ce obradovati citavu familiju a i komsiluk pride. 
Zene su tek pridavale paznju ne samo materijalima i krojevima, nego su se boje znale u nijansu. Sta li danas nekom znaci cinober ili rezedo? 
Kad malo razmislim, tada je vecina u stvari nosila unikate.
Pre neki dan sam bila kod moje snajderke koja mi je u stvari davno vec  i drugarica. Upravo tamo kad odem, a nije retko, zadivljeno posmatran kako iz niceg nastaje nesto ili kako uspe da smisli prepravku a najvise me odusevi kako shvati sta musterija zeli. Jer kad se pojavi neko u brisucem letu i krene da vadi najskuplje moguce firme i da ih redja na sto sa recitacijom sta sve zeli a onda otrci u pravcu parkiranog polublindiranog automobila-tenka, ne znam kako, ali ona sve to uspe da lepo zabelezi bez imalo straha od greske,i gresaka i nema. A zatim da se snadje u papirima, zabelezbama, koncima, stvarima, da pri tom nahrani nekoliko lokalnih macaka koje se setaju macijim korzoom od lokala do lokala, pa posle  juri kuci porodici i unuci, a i tamo je ispred ceka nekoliko pasa i macaka za toplu rec i granule.
I sama sam hiljadu puta kupila skupu odecu za koju sam unapred smislila da  ce biti prepravljena na pravom mestu. Ali da ne bih imala nemoguce ideje, desavalo se da zovem video pozivom iz svlacionice i dobijem odobrenje. 
Moram da kazem, da sam primetila da je izgleda taj krojacki svet zadrzao delic duse bar  jer na moje veliko iznenadjenje kad sam poslata da trazim traku za prosirivanje bozanstvene roze haljine, tamo me u dve radnje docekala nasmejana lica prodavacica, i potpuno bile uzivljene da nadjemo istu nijansu. Medju njima i jedan muskarac koji je izvukao  rastegljivu traku sa ko zna koje police i ta je i kupljena. 
U skrivenom kutku krojacke radnje gde dolaze ljudi sa svih strana sveta, o da, govori se tu svakodnevno nekoliko jezika, pronadjem trenutak srece i radujem se unapred onome sto ce se “stvoriti ” na kraju.
Malo je takvih mesta danas i potrebno je “cuvati” ih pa u to ime i nastadose  ova slova posvecena njenom velicanstvu-mojoj krojacici.



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 01:05 23.09.2022

присетом знаног

Malo je takvih danas

седела сам за машином шила сам
питали ме официри ........чија сам,
(сиромашну ...чинови ме маамили)

- водите ме вашој кући.. ваша сам
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 03:41 23.09.2022

Re: присетом знаног

hvala lepo komentaru monsieur cher,

znam pesmu, ne znam ove vase vase prisetne momente na temu.

budite slobodni a nadasve ako vam po volji da ili ovde napisete u komentaru neki od primera ili mozda jos lepse u novom blogu vam.

gde god se pojavi prica ta, rado cu je procitati ja.
49 41 49 41 12:02 24.09.2022

Re: присетом знаног

Черевићан
Malo je takvih danas

седела сам за машином шила сам
питали ме официри ........чија сам,
(сиромашну ...чинови ме маамили)

- водите ме вашој кући.. ваша сам

Da dopunim ovog mladica.

https://youtu.be/5-ZYD4FbVC0

softelectronics_e softelectronics_e 05:02 23.09.2022

Eeeee, da!

Ne mogu da čitam ovakve sentiše i njaoooo uradke.
Osim da pohvalim upotrebu velikih slova.
I da iskritikujem neupotrebu slova sa kvačicama.
U čemu je tu fazon?
Da li je to oznaka nekakvog plemstva i kuloće?
Ili pak kulovstva?
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:24 23.09.2022

Tempi passati

Ја одавно више немам шнајдерку, али се добро сећам времена када је шнајдерка била она веома важна особа коју смо виђали више него многе рођаке.

Од разних које сам имала прилику да сретнем, најзначајнија је била наша породична, одлична шнајдерка и права Госпођа.

Најважније је било изабрати прави модел за одређени материјал и прилику за коју се хаљина шије и то бирање се одигравало без журбе, у њеној кухињи уз шољицу кафе и прелиставање модних часописа. Друге посете, пробе, су биле краће, и тада се ишло у дневну собу где је стајало велико огледало.

Прошле зиме сам се обрела у њеној улици и залетела да прегледам имена код интерфона, иако знам да су давно помрли, и она, и њена мајка која би понекад са нама попила кафу, и њен млађи геј брат Бата. Прохујала времена.
softelectronics_e softelectronics_e 06:40 23.09.2022

Re: Tempi passati

principessa_etrusca
Ја одавно више немам шнајдерку, али се добро сећам времена када је шнајдерка била она веома важна особа коју смо виђали више него многе рођаке.

Од разних које сам имала прилику да сретнем, најзначајнија је била наша породична, одлична шнајдерка и права Госпођа.

Најважније је било изабрати прави модел за одређени материјал и прилику за коју се хаљина шије и то бирање се одигравало без журбе, у њеној кухињи уз шољицу кафе и прелиставање модних часописа. Друге посете, пробе, су биле краће, и тада се ишло у дневну собу где је стајало велико огледало.

Прошле зиме сам се обрела у њеној улици и залетела да прегледам имена код интерфона, иако знам да су давно помрли, и она, и њена мајка која би понекад са нама попила кафу, и њен млађи геј брат Бата. Прохујала времена.

Ja nisam imao svoju šnajderku.

Eeee, da.
Starije dete, pre par dana, ovde sašilo kaput.
Ekipa u Parizu se oduševila i izneverovala.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:14 23.09.2022

Re: Tempi passati

Ja nisam imao svoju šnajderku.

Eeee, da.
Starije dete, pre par dana, ovde sašilo kaput.
Ekipa u Parizu se oduševila i izneverovala.

Подразумева се да ниси имао, у оном превазиђеном, бинарном свету, шнајдерке су биле женска ствар.

Наравно да су Парижани одушевљени. Са ове стране Ламанша се шило за краљицу, а рецимо Ката купује готово, што у ексклузивним, што у high street радњама (па сваки модел који обуче, распрода се у року од одмах).

Ја намеравам да се мало распитам за шнајдерке по Београду. Ако је неко вољан да препоручи кога зна, шаљите на ПП, бићу врло захвална.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:48 23.09.2022

Re: Tempi passati

Princezo, mnogo ali mnogo hvala za ovaj komentar.

Upravo ovo o cemu pises je ono sto me inspirisalo, plus moja sanjderka iz sadasnjeg vremena.

Ti si napisala to tako sa svim detaljima, pa i samu porodicu snajderke na nacin da se osecam kao deo price dok citam i kao da te vidim kako trazis interfon sa tim i tim prezimenom.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:51 23.09.2022

Re: Tempi passati

princezo, ja moju mogu da preporucim za prepravke jer to, za razliku od drugih, obozava.

za sivenje, mislim da jednostavno nema kad.

napisacu ti sve.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:54 23.09.2022

Re: Tempi passati

eto ti ga na.

a za onaj gore komentar, u principu “sevaj u skokovima” ali se i radujem kad te vidim u tvom stilu ponekad

ovo je upucemo carliju!
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:55 23.09.2022

Re: Tempi passati

Princezo, mnogo ali mnogo hvala za ovaj komentar.

Хвала теби на овом подсећању.
predatortz predatortz 07:51 23.09.2022

Šnajderica...

delovao je kao gospodin covek, puniji, uzdrzan i za mene uvek interesantan


Ovo me vratilo u detinjstvo. U mom kraju, u Tuzli, bio je jedan šnajder, radnju je držao u kući. Visok, sed, suvonjav, sa urednim, negovanim belim brkovima.
Što kažeš, gospodstveno je delovao.
Nekadašnje gradske zanatlije su imale to neko dostojanstvo, kastinsko. Ljudi su to cenili, poštovali ih.
Ćale je kod njega šio odela po meri, u to vreme u prosveti nije moglo kao danas da profa obuje patike, obuče duks i farmerke.
softelectronics_e softelectronics_e 07:53 23.09.2022

Re: Šnajderica...

predatortz
delovao je kao gospodin covek, puniji, uzdrzan i za mene uvek interesantan


Ovo me vratilo u detinjstvo. U mom kraju, u Tuzli, bio je jedan šnajder, radnju je držao u kući. Visok, sed, suvonjav, sa urednim, negovanim belim brkovima.
Što kažeš, gospodstveno je delovao.
Nekadašnje gradske zanatlije su imale to neko dostojanstvo, kastinsko. Ljudi su to cenili, poštovali ih.
Ćale je kod njega šio odela po meri, u to vreme u prosveti nije moglo kao danas da profa obuje patike, obuče duks i farmerke.

Da li je bio naš ili njihov?
predatortz predatortz 08:04 23.09.2022

Re: Šnajderica...

softelectronics_e
predatortz
delovao je kao gospodin covek, puniji, uzdrzan i za mene uvek interesantan


Ovo me vratilo u detinjstvo. U mom kraju, u Tuzli, bio je jedan šnajder, radnju je držao u kući. Visok, sed, suvonjav, sa urednim, negovanim belim brkovima.
Što kažeš, gospodstveno je delovao.
Nekadašnje gradske zanatlije su imale to neko dostojanstvo, kastinsko. Ljudi su to cenili, poštovali ih.
Ćale je kod njega šio odela po meri, u to vreme u prosveti nije moglo kao danas da profa obuje patike, obuče duks i farmerke.

Da li je bio naš ili njihov?


Njihov!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:49 23.09.2022

Re: Šnajderica...

predatorz, takodje najlepse hvala za ovu crticu iz detinjstva i opis snajdera koga ti pamtis.
Milan Novković Milan Novković 11:43 23.09.2022

E...

...Bio je jedan u Marsala Tita, sada davno vec Kralja Milana, delovao je kao gospodin covek, puniji, uzdrzan i za mene uvek interesantan jer je krojacka radnja bila u okviru stambene zgrade, u prizemlju, te mi je kao devojcici to bilo neobicno.Valjda ocekujes stan a ono radnja...

... pa dobro došla i u našu coporate prošlost u Bgd - mi smo gore iznad njega imali kancelarije - kupili 205m2 stan na dva nivoa kad smo imali višak keša, al nikad nismo imali više od 9 zaposlenih pa smo kasnije prodali, mrtav kapital.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:53 23.09.2022

Re: E...

Zezas?

Da li je to taj?

Koji broj Marsala Tita?

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:10 23.09.2022

Re: E...

Nesto iskreno da kazem.

Jer neko ce vec uoicti samo taj detalj verovatno.

Napisala sam da nosim nekad tamo skupe stvari.

To nije da bih sebe nesto velicala, nego se radi o poverenju.

A i vrv neki unutrasnji sukob sa ovim nuvo riš iz teksta, pa kao “ i mi konja za trku imamo” ko ce ga znati.

Volim garderobu, tako da ima i no nejm stvari, super firmiranih, ali i primarkova i vajkikija.

softelectronics_e softelectronics_e 12:17 23.09.2022

Re: E...

jednarecfonmoi
Nesto iskreno da kazem.

Jer neko ce vec uoicti samo taj detalj verovatno.

Napisala sam da nosim nekad tamo skupe stvari.

To nije da bih sebe nesto velicala, nego se radi o poverenju.

A i vrv neki unutrasnji sukob sa ovim nuvo riš iz teksta, pa kao “ i mi konja za trku imamo” ko ce ga znati.

Volim garderobu, tako da ima i no nejm stvari, super firmiranih, ali i primarkova i vajkikija.


Ih!
Milan Novković Milan Novković 12:35 23.09.2022

Re: E...

jednarecfonmoi
Zezas?

Da li je to taj?

Koji broj Marsala Tita?


Zaboravih, blam, ispod te vertikale, do ulice, knjižara.

Zaboravih i da li smo bili odmah do ćoška i samoposluce, ili je bio još jedan ulaz.

Milan Novković Milan Novković 12:57 23.09.2022

Re: E...

jednarecfonmoi
Zezas?

Da li je to taj?

Koji broj Marsala Tita?


Proverio, broj 24.

Sa mobilnog greškom prijavio nekog moderatoru pošto je taj link iznad "Citiraj"
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:37 23.09.2022

Re: E...

ej, nije onda taj ulaz, jer to sto kazes je ja mislim 17.

ta knjizara je tacno prekoputa beogradjanke.

pa dobro, tu i dan danas ima zanatlija, duz te ulice, moguce da je bilo vise krojaca.

bio u blizini i zlatar, frizer ( ovo se ja ne secam, tata mi kaze ) …… secam se neke poslasticarnice sa minjonima u izlogu…..

svasta nesto.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:37 23.09.2022

Re: E...

ej, nije onda taj ulaz, jer to sto kazes je ja mislim 17.

ta knjizara je tacno prekoputa beogradjanke.

pa dobro, tu i dan danas ima zanatlija, duz te ulice, moguce da je bilo vise krojaca.

bio u blizini i zlatar, frizer ( ovo se ja ne secam, tata mi kaze ) …… secam se neke poslasticarnice sa minjonima u izlogu…..

svasta nesto.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:52 23.09.2022

Re: E...

ta knjizara je tacno prekoputa beogradjanke.

Преко пута београђанке је (још увек) књижара СКЗ, то је непарна страна и мислим да је број 15.
maksa83 maksa83 14:18 23.09.2022

Re: E...

Преко пута београђанке је (још увек) књижара СКЗ, то је непарна страна и мислим да је број 15.

U tom bloku zgrada je živeo Branko Ćopić.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:25 23.09.2022

Re: E...

marsala tita 15, ulaz u stambenu zgradu je nekako na levo od ulaza u beogradjanku, dalje na desno je 17 gde sad ima neki hostel.

e sad, ima neki ulaz posle knjizare, te velike, nz dal se on vodi mozda isto kao 15, ili ko zna, lupam 15a, ili je 17 ili……..
da rezimiramo, krojac koga sam opisala je u 15.

za ovog sto pominje milan, ja ne znadem….
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:26 23.09.2022

Re: E...

nije.

desanka i branko su bili u 23.

nekad davno jeste bila knjizara tamo, na cosku.

ovo se vrtimo omo 15 i 17
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:47 23.09.2022

Re: E...

nekad davno jeste bila knjizara tamo, na cosku.

Мислиш на Нолит?

BTW, ту у Ресавској, близу ћошка, са десне стране идући ка Ташу је одлична пекара “Занат”. Праве неке од најбољих хлебова у Бг.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:35 23.09.2022

Re: E...

valjda nolit, zaboravih.

pekaru imam onako kroz maglu u glavi, ali zar njne bila prekoputa ulice pored neke tu radnje gde su se prodavale zeleznicke karte i lozovi.

gore uz resavsku ima i jedan tajni prolaz…..

ovo mapiranje u secanju nekome je mozda bzvz ali nekome vrati vreme hiljadu godina unazad i ozivi uspomene, ljude, korake….
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:59 23.09.2022

Re: E...

pekaru imam onako kroz maglu u glavi, ali zar njne bila prekoputa ulice pored neke tu radnje gde su se prodavale zeleznicke karte i lozovi.

Пекара је релативно нова, праве неке скандинавске sourdough хлебове и колаче.

Кроз маглу се сећам да ту јесте било неко место где су се продавале железничке карте, а друго такво је било на улазу у Безистан са теразијске стране, отприлике где је сада Мекдоналдс.
magnus magnus 20:41 23.09.2022

Varteks

Bakić kad je uložio u Varteks, vratio je tu dobru staru tradiciju šivenja po mjeri . pa krojač može uzet mjeru u ZG. varaždinu i Splitu mislim. rade odjelo po mjeri, personalizirano . Danas je inače nestašica majstora u svemu , svi bi studirali bezveznoće i čekali da im država da poso-Valjda i turizmologiju upisuju da im država vrati panonsko more . a vjerovatno je lakše završit bezvezni faks i znat šta je to prekarijat nego znat sašit odjelo

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:54 23.09.2022

Re: Varteks

magnus,

mislim da si velikim delom u pravu.

x njih studira samo da bi mogli da kazu da su zavrsili “visoke skole” a od zanata masovno beze. to je neki kao trend. pri tom je suludo jer zanatlije sasvim lepo zaradjuju, imam utisak.

varteks mi zvuci poznato….zanimljivo mi je da konfekcija moze da orwvi personalizovana odela.

razmisljam se da li uvek umem da vidim kad je neko odelo kvalitetne izrade a kada ne. uzivo neretko da, ali moja pokojna tetka recimo je znala da vidi na tv-u politicara ili nekog drugog i da kaze tacno.

jos malo u vezi sa konfekcijom. nase neke firme, neko ce sigurno vec znati koje, npr. ateks(?) su osamdesetih izvozile za recimo svajcarsku. znam da je neka drugarica pokazala skijasku jaknu kupljenu u inostranstvu na kojoj je etiketa bila “made in yugoslavia”
Milan Novković Milan Novković 22:32 23.09.2022

Re: Varteks

magnus
Bakić kad je uložio u Varteks, vratio je tu dobru staru tradiciju šivenja po mjeri . pa krojač može uzet mjeru u ZG. varaždinu i Splitu mislim. rade odjelo po mjeri, personalizirano . Danas je inače nestašica majstora u svemu , svi bi studirali bezveznoće i čekali da im država da poso-Valjda i turizmologiju upisuju da im država vrati panonsko more . a vjerovatno je lakše završit bezvezni faks i znat šta je to prekarijat nego znat sašit odjelo


"University Courses of Klingon

The Klingon language has never been taught seriously at a university, but it appeared frequently as a one time special event or as a base for related topics.

List of courses

2020: Arizona

Unconfirmed sources say there is a 1-unit freshman honors seminar on Klingon language this semester taught by Prof. Natasha (nataSa) Warner at the University of Arizona.

2019: Turin

On November 8th, 2019, the news was spread that the University of Turin would offer a course for Klingon language, Dothraki and Elvish.(1) (2) It was presented by Chiara Meluzzi (born 1986) (3)

2018: Klubschule Migros

Klubschule Migros is a Swiss private school which offered some Klingon classes.

2014: University of Texas

The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.

2013: University of Texas

Cecile McKee, a UA professor in the department of linguistics, along with her students and members of the general public have spent the semester answering that question: "What can we learn about language by studying film?"
"

Pa onda uni kursevi iz:

Baking Technology Management

Dairy Herd Management

Brewing and Distilling

Yacht Operations

Masters in Stand-Up Comedy

Bagpiping – Carnegie Mellon

Puppetry

Viking Studies

The Art of Walking

Underwater basket weaving

Zombies in popular media

Oh, look, a chicken! Da ne mislite da se zezam:

College: Belmont University, Nashville, TN

Course Description: Students must write papers using their personal research on the five senses. Entsminger reads aloud illustrated books TheSimple People and Toby’s Toe to teach lessons about what to value by being alive. Students listen to music while doodling in class. Another project requires students to put themselves in situations where they will be distracted and write a reflection tracking how they got back to their original intent.

... itd


What if Harry Potter is real?





bene_geserit bene_geserit 03:45 24.09.2022

Re: E...

Koji broj Marsala Tita?

Jel moguće da još uvek imamo ulicu "Maršala Tita" u Beogradu?
Zar nisu čak i Hrvati to potrebili sa imena njihovih ulica i trgova.
Ulica nosi ime po zločincu i ti tako ostaviš.
principessa_etrusca principessa_etrusca 04:38 24.09.2022

Re: Varteks

varteks mi zvuci poznato….zanimljivo mi je da konfekcija moze da orwvi personalizovana odela.

Многи западњаци који бораве у Кини и Индији се тамо нашију одела код локалних кројача, а жене хаљина ”од милион долара” од тамошњих свила и кадифа, сашивених за релативно мале паре.

Знам за једну хонгконшку фирму, Raja Fashions, могуће да их има још, која долази клијентима на ноге у Европу и Америку. Имају распоред када су у ком граду, инсталирају се у неком хотелу, шију од својих штофова, а онда шаљу сашивена одела из Хонг Конга по свету, све за много мање пара од шивења код европских кројача.
softelectronics_e softelectronics_e 06:00 24.09.2022

Re: Varteks

magnus
Bakić kad je uložio u Varteks, vratio je tu dobru staru tradiciju šivenja po mjeri . pa krojač može uzet mjeru u ZG. varaždinu i Splitu mislim. rade odjelo po mjeri, personalizirano . Danas je inače nestašica majstora u svemu , svi bi studirali bezveznoće i čekali da im država da poso-Valjda i turizmologiju upisuju da im država vrati panonsko more . a vjerovatno je lakše završit bezvezni faks i znat šta je to prekarijat nego znat sašit odjelo


Pa da.
Ali to je, uglavnom, karakteristika u postkomunjarskim zemljama - uči da ne bi radio.
Moje iskustvo sa 'zapadnjacima' je takvo da (naravno, sa inženjerima i naučenjacima) da njih nije sramota da rade konkretne stvari. U stvari, tako njihove karijere i počinju.
Što se tiče studija, ja bih to postavio ovako - postojali bi samo studiji iz jezika, računa, prirodnjaštva, inženjeringa i umetnosti.
Sve ostalo, čak i neke gluposti, bi bile inkorporirane u te studije.
Na svakom studiju bi bilo obavezno fizičko vaspitanje tokom svih 5 godina - i to na visokom nivou.
Kakva kurčeva turizmologija i marketing u menadžmentu, te menadžment u marketingu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:53 24.09.2022

Re: Varteks

Što se tiče studija, ja bih to postavio ovako - postojali bi samo studiji iz jezika, računa, prirodnjaštva, inženjeringa i umetnosti.

Мислим да си ипак мало претерала. Вероватно би било сасвим довољно да се ствари врате на неку тачку пре 100 година и да се данас студира оно што је могло да се студира тада.
Na svakom studiju bi bilo obavezno fizičko vaspitanje tokom svih 5 godina - i to na visokom nivou.

Можда да се сетимо Платона који је био одликовани војник у Пелопонеском рату, познат као снажан и храбар, а само његово име је у ствари био надимак ”широки” због широких рамена и леђа.
maksa83 maksa83 06:59 24.09.2022

Re: E...

Jel moguće da još uvek imamo ulicu "Maršala Tita" u Beogradu?

Nemamo naravno, to je posle Maršala Tita ubrzo postalo Srpskih vladara a sad je Kralja Milana.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:08 24.09.2022

Re: E...

Nemamo naravno, to je posle Maršala Tita ubrzo postalo Srpskih vladara a sad je Kralja Milana.

Сада нема улице названих по познатим партизанима, али су испод радара остале оне које се зову по неознатим.
maksa83 maksa83 07:27 24.09.2022

Re: E...

Сада нема улице названих по познатим партизанима, али су испод радара остале оне које се зову по неознатим.

Mislim da postoji bar Koče Popovića. Od tih transformacija meni je najtraumatičnija bila Borisa Kidriča u Beogradsku pošto sam je prelazio neznano puno puta, to se sećam da mi je baš trebalo neko vreme da je preimenujem u glavi. Na Kralja Milana se nisam navikao još uvek mi je Srpskih vladara, a moguće da mi se i dan danas omakne Bulevar Revolucije mada stvarno retko.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 07:44 24.09.2022

Re: E...

Sine, ja koja komunjare ne mogu da smislim, imam neku internu foru sa uzom familijom da govorimo 27. marta, 14. decembra, do pre desetak godina i Marsala Tita. Valjda neki bunt,sa tim menjanjem ulica i opstim uzivljavanjem i gubljenjem kad te neko iz Przogrnaca pogleda popreko jer si rekao Proleterskih brigada umesto Krunska.
Ne radimo to vise, dosadilo. A moja baba tetka je spominjala i Hartvigovu, to je mozda sadasnja Beogradska, nemam pojma.
Ali ovde u prici je namenski pisano Marsala Tita radi nostalgije, secanja na to vreme, docsravsnjs trenutks…..
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:33 24.09.2022

Re: E...

Sine, ja koja komunjare ne mogu da smislim,

Одрасла сам и поред старијих који су користили предратна имена, Крунска, краљицњ Наталије, књегиње Зорке, Александрова, краља Милана,... , па сам тако све те називе знала, али их наравно сама нисам користила.

Сада међутим, видим да се претварам у сопствене бабе, али у супротном смеру, па кренем таксисти да објашњавам да идем на трг Маркса и Енгелса, али са стране Моше Пијаде, па још да ми стане код ”Борбе”.
zoja444 zoja444 08:34 24.09.2022

Re: E...

mislim da postoji marsala tita u zemunu.
maksa83 maksa83 08:38 24.09.2022

Re: E...

Сада међутим, видим да се претварам у сопствене бабе, али у супротном смеру, па кренем таксисти да објашњавам да идем на трг Маркса и Енгелса, али са стране Моше Пијаде, па још да ми стане код ”Борбе”.

Mislim da je Borba još uvek validan toponim, nikakva ekstravaganca, ili je i mene pregazilo vreme.
shmoo shmoo 08:43 24.09.2022

Re: E...

jednarecfonmoi

Ne radimo to vise, dosadilo. A moja baba tetka je spominjala i Hartvigovu, to je mozda sadasnja Beogradska, nemam pojma.



Јесте.

Моји су од половине тридесетих становали на пола Бориса Кидрича, то јест, Хартвигове, то јест Београдске. Током бомбардовања 1941. једна бетонска табла од погођеног коњичког штаба преко пута Правног факултета им је пролетела кроз кров те њихове кућице па је била полурушевина, али су моји (заједно са фамилијом избеглом пред усташама из Земуна) ту живели до 1945. када су се преселили у кућу на углу Гундулићевог венца и некадашње Павла Папа, испод Бајлонијеве пијаце.

После 1945. дуго је на том месту на пола Хартвигове (Бориса Кидрича) стајала празнина јер је кућица после срушена, али није дуго ништа изграђено. И сећам се када год су ме баба и деда водили на круг двојком да ме разоноде (и данас волим да се возикам градским превозом по граду и да буљим кроз прозор у улице кроз које пролазим и људе на тим улицама) показивали су ми ту празнину између зграда и говорили:"Видиш, сине, ту је некада била наша кућа."

А оно рупа. (ЛИНК)

И онда смо такође у породици стално имали неспоразуме тог типа... Ћале, баба и деда помињу Хартвигову, понеки пут кажу Београдска, сестра и ја исту улицу зовемо Бориса Кидрича... Исто је било и са Краља Милана (Маршала Тита), Краљице Наталије (Народног фронта), Тргом Николе Пашића (Трг Маркса и Енгелса) итд.

Мада нас је моја матора (из села званог стара Чукарица која је за сваки одлазак у центар Београда говорила:"Идемо у варош..." ) све прејебала са неспоразумима када нам је ћале свима заказао састанак испред Балкан биоскопа да гледамо неки филм, а кева мене и сестру одвела у Балканску улицу, па смо тамо џоџали све док нас ћале није пронашао.

Иначе, и та кућа на углу Гундулићевог венца и Павла Папа у којој сам пре поласка у школу проводио све дане осим викенда јер су баба и деда били сервис уместо обданишта, а по поласку у школу код њих сам био викендима, налази се са једне стране парка, а са друге стране парка куда пролазе аутобуси 37 и 34 је улица Ђуре Ђаковића која се данас зове Венизелосова.

И улица Павла Папа је такође променила своје име али сам забоправио како се данас зове.

Само је Гундулићев венац остао са старим именом.

Зато бих се ја руководио том политиком именовања улица... Дајеш, брате, улицама нека имена која су непролазне вредности које ниједна политика или идеологија нема потребу да мења или им дајеш имена типа Висока, Мајданска, Каменичка, Жарковачка, Изворска и слично.

Кажем то из искуства јер су моју стару улицу код Храма Светог Ђорђа на Чукарици осамдесетих преименовали у Душка Радовића, чак смо од ЕПС добијали и рачуне са таквим новим именом улице... Али то једноставно није заживело. И данас та моја стара улица носи име Мајданска.






shmoo shmoo 08:45 24.09.2022

Re: E...

zoja444
mislim da postoji marsala tita u zemunu.



У сваком месту у Србији још увек постоји или је постојала Улица маршала Тита.

Мислим да су тој у Земуну вратили њено старо име - Главна.


niccolo niccolo 08:51 24.09.2022

Re: E...

И улица Павла Папа је такође променила своје име али сам забоправио како се данас зове.

Jelisavete Načić?
shmoo shmoo 08:59 24.09.2022

Re: E...

niccolo
И улица Павла Папа је такође променила своје име али сам забоправио како се данас зове.

Jelisavete Načić?



Можда, Николо... Али морао бих да прођем њоме да бих ти то потврдио.

Него што ја имам проблем... Откако су се баба и деда упокојили пре 30 година, ја сам тим крајем прошао можда 2-3 пута... И сваки пут ми буде тешко јер ми милијарду слика из прошлости тада изађе пред очи и растужим се јер ми сви они много недостају... Исто важи и за Мајданску улицу на Чукарици.

И онда морам баш да се психички припремим да бих туда прошао. Иначе избегавам да онда туда идем. Јбг, много репера и окидача за слике из прошлости везане за мој живот ту има и онда... Разумеш ме већ.

niccolo niccolo 09:02 24.09.2022

Re: E...

Можда, Николо...

Ja to po tvom opisu, deluje da je to ta ulica. Ova Jelisaveta ide od pijace pa do Venizelosove, a seče Gundulićev Venac.

Inače mi u prvom momentu bilo čudno, otkud mu to da je Pavla Papa promenila ime kad znam da sam viđao table na kojima piše Pavla Papa - onda odem na Google Maps i vidim da Pavla Papa zaista ima i dalje, ali u Novom Sadu.
shmoo shmoo 09:08 24.09.2022

Re: E...

niccolo
Можда, Николо...

Ja to po tvom opisu, deluje da je to ta ulica. Ova Jelisaveta ide od pijace pa do Venizelosove, a seče Gundulićev Venac.




Онда јесте, то је та иста улица. Дакле, Јелисавете Начић.


Inače mi u prvom momentu bilo čudno, otkud mu to da je Pavla Papa promenila ime kad znam da sam viđao table na kojima piše Pavla Papa - onda odem na Google Maps i vidim da Pavla Papa zaista ima i dalje, ali u Novom Sadu.




principessa_etrusca principessa_etrusca 09:27 24.09.2022

Re: E...

Онда јесте, то је та иста улица. Дакле, Јелисавете Начић.

Има смисла пошто је она пројектовала оближњу цркву Александра Невског.

(Пројектовала је и моју основну, из које се бежало са часова на Калемегдан преко Малих степеница, које је такође она пројектовала. Слава јој и хвала.)
shmoo shmoo 10:25 24.09.2022

Re: E...

principessa_etrusca
Онда јесте, то је та иста улица. Дакле, Јелисавете Начић.

Има смисла пошто је она пројектовала оближњу цркву Александра Невског.

(Пројектовала је и моју основну, из које се бежало са часова на Калемегдан преко Малих степеница, које је такође она пројектовала. Слава јој и хвала.)



Да, у праву си. Слава јој и хвала.


gvozden1 gvozden1 10:28 24.09.2022

Re: E...


Пројектовала је и моју основну, из које се бежало са часова на Калемегдан преко Малих степеница, које је такође она пројектовала. Слава јој и хвала.)

Zbog škole ili zbog stepenica?:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:39 24.09.2022

Re: E...

principessa_etrusca
Sine, ja koja komunjare ne mogu da smislim,

Одрасла сам и поред старијих који су користили предратна имена, Крунска, краљицњ Наталије, књегиње Зорке, Александрова, краља Милана,... , па сам тако све те називе знала, али их наравно сама нисам користила.

Сада међутим, видим да се претварам у сопствене бабе, али у супротном смеру, па кренем таксисти да објашњавам да идем на трг Маркса и Енгелса, али са стране Моше Пијаде, па још да ми стане код ”Борбе”.



pa to ti pricam

ista meta, isto odstojanje.

moj deda mislim da nikad nije rekao bulevar revokucije, a ja se jedva prebacih na kralja aleksandra.
solo solo 10:43 24.09.2022

Re: E...

У сваком месту у Србији још увек постоји или је постојала Улица маршала Тита.


Neka tako i ostane.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:44 24.09.2022

Re: E...

shmoo
jednarecfonmoi

Ne radimo to vise, dosadilo. A moja baba tetka je spominjala i Hartvigovu, to je mozda sadasnja Beogradska, nemam pojma.



Јесте.

Моји су од половине тридесетих становали на пола Бориса Кидрича, то јест, Хартвигове, то јест Београдске. Током бомбардовања 1941. једна бетонска табла од погођеног коњичког штаба преко пута Правног факултета им је пролетела кроз кров те њихове кућице па је била полурушевина, али су моји (заједно са фамилијом избеглом пред усташама из Земуна) ту живели до 1945. када су се преселили у кућу на углу Гундулићевог венца и некадашње Павла Папа, испод Бајлонијеве пијаце.



После 1945. дуго је на том месту на пола Хартвигове (Бориса Кидрича) стајала празнина јер је кућица после срушена, али није дуго ништа изграђено. И сећам се када год су ме баба и деда водили на круг двојком да ме разоноде (и данас волим да се возикам градским превозом по граду и да буљим кроз прозор у улице кроз које пролазим и људе на тим улицама) показивали су ми ту празнину између зграда и говорили:"Видиш, сине, ту је некада била наша кућа."


А оно рупа. (ЛИНК)

И онда смо такође у породици стално имали неспоразуме тог типа... Ћале, баба и деда помињу Хартвигову, понеки пут кажу Београдска, сестра и ја исту улицу зовемо Бориса Кидрича... Исто је било и са Краља Милана (Маршала Тита), Краљице Наталије (Народног фронта), Тргом Николе Пашића (Трг Маркса и Енгелса) итд.

Мада нас је моја матора (из села званог стара Чукарица која је за сваки одлазак у центар Београда говорила:"Идемо у варош..." ) све прејебала са неспоразумима када нам је ћале свима заказао састанак испред Балкан биоскопа да гледамо неки филм, а кева мене и сестру одвела у Балканску улицу, па смо тамо џоџали све док нас ћале није пронашао.

Иначе, и та кућа на углу Гундулићевог венца и Павла Папа у којој сам пре поласка у школу проводио све дане осим викенда јер су баба и деда били сервис уместо обданишта, а по поласку у школу код њих сам био викендима, налази се са једне стране парка, а са друге стране парка куда пролазе аутобуси 37 и 34 је улица Ђуре Ђаковића која се данас зове Венизелосова.

И улица Павла Папа је такође променила своје име али сам забоправио како се данас зове.

Само је Гундулићев венац остао са старим именом.

Зато бих се ја руководио том политиком именовања улица... Дајеш, брате, улицама нека имена која су непролазне вредности које ниједна политика или идеологија нема потребу да мења или им дајеш имена типа Висока, Мајданска, Каменичка, Жарковачка, Изворска и слично.

Кажем то из искуства јер су моју стару улицу код Храма Светог Ђорђа на Чукарици осамдесетих преименовали у Душка Радовића, чак смо од ЕПС добијали и рачуне са таквим новим именом улице... Али то једноставно није заживело. И данас та моја стара улица носи име Мајданска.








divan prikaz taso.

umrla sam odsmeha zabalkan i balkansku. pa kako se setio tamo da trazi?? krenuo kuci na tramvaj pa vas zatekao ispred radnje gde su se( i dan danas) prodavale kozne stvari, ogrlice za pse, i slicno
gvozden1 gvozden1 10:49 24.09.2022

Re: E...

solo
У сваком месту у Србији још увек постоји или је постојала Улица маршала Тита.


Neka tako i ostane.

Ostaće, ne može se promeniti.

или је постојала

predatortz predatortz 10:54 24.09.2022

Re: E...

Сада нема улице названих по познатим партизанима, али су испод радара остале оне које се зову по неознатим.


Moj antikomunizam je svima poznat, ali ne treba baš sve ni menjati.

Jedan deo detinjstva sam proveo u Ulici Fride Laufer, koja se spajala sa Ulicom Envera Šiljka
Bili su par, oboje su tragično završili, ostalo je to sećanje na njihovu ljubav. Ona Jevrejka, damica, levo orjentisana. On radnik, revolucionar.

Dvoje mladih ljudi čija se ljubav, kao i život, nasilno završila. Ubijeni su od zla!

O ideologiji koju su sledili ne mislim ništa dobro. Ali, njih je vodila želja za pravdom za boljim društvom. Bili su mladi i čestiti ljudi.

Nikad ne bih promenio nazive tih ulica.

Dočim, imena masovnih ubica, poput Tita, Koče, Krcuna, Save Kovačevića, netragom bih izbrisao. Jer njihov trag smrdi zločinom i zverstvima.
niccolo niccolo 13:02 24.09.2022

Re: E...

Onomad angažuje grad Bat u Engleskoj (Bath) arhitektu Džona Vuda da projektuje ulice, a deo zadatka je bio da im da i nazive. Ponestane u nekom momentu Džonu ideje za nazive ulica te upadne na sastanak gradske skupštine i pokuša da prekine diskuju pitanjem koje nazive da da, ali ga predsedavajući odjebe rečima "Quiet, John Wood!"

Tako da danas imaš jednu raskrsnicu u Batu gde se seku Quiet St, John St i Wood St.
razmisljam razmisljam 15:02 24.09.2022

Re: E...

shmoo
.

Мислим да су тој у Земуну вратили њено старо име - Главна.


Вратили су.
predatortz predatortz 15:58 24.09.2022

Re: E...

razmisljam
shmoo
.

Мислим да су тој у Земуну вратили њено старо име - Главна.


Вратили су.


Glavna i Gospodska.

Te Titove uglavnom još imaju u pripizdinama po Vojvodini.
shmoo shmoo 17:19 24.09.2022

Re: E...

jednarecfonmoi

pa kako se setio tamo da trazi??



Човек био ожењен њом. Само се убацио у њен мод размишљања и нашао нас.

Што би рекао Душко Радовић за супружнике, "током година сличности нам се повећавају, а разлике смањују."

Додуше, чика Душко је мислио пре свега на телесне разлике (и сличности) међу супружницима, али применљиво је и на остало сем телесног.

magnus magnus 18:56 24.09.2022

Re: Varteks

Можда да се сетимо Платона који је био одликовани војник у Пелопонеском рату, познат као снажан и храбар
Alsov šef katedre ga "voli".
magnus magnus 19:25 24.09.2022

Re: Varteks

Ali to je, uglavnom, karakteristika u postkomunjarskim zemljama - uči da ne bi radio.
Moje iskustvo sa 'zapadnjacima' je takvo da (naravno, sa inženjerima i naučenjacima) da njih nije sramota da rade konkretne stvari. U stvari, tako njihove karijere i počinju
Ja se toga nagledam u turizmu . Lani jedna sva nadrkana i frustrirana mlada dama ,"povjesničarka umjetnosti" 7 godina studirala "povjest umjetnosti" i sad nema posla.Nada se da bi joj država/županija, ko li več, trebao otvorit muzej suvremene umjetnosti u Pazinu , Savičenti ili tako nekoj varoši da bude kustos.Bjesna što ju jebu glavne kuharice i kuhari"sa srednjom školom".Ja joj kažem , idi u dizajn, radi jelovnike, reklame , prodaj neke usluge, ona gadljiva prema "komercijalizaciji" ( al oče pare) . Misli da država treba više muzeja otvarat ili da je zaposle u školi ili u općini da nadgeleda "investitore"(ovo mi je posebno bilo smješno) ... hrpe takvih diplomirali ekonomiju i menadžment u Puli , slažu gajbe u konzumu.Kad im kažeš što ne pokrenu nešto svoje , ne oni ne bi reskirali nego da ih neko zaposli za stalno da "rukovode projektima"(ko jebe tuđe pare) sjećam se kad sam studirao u Nišu jedini sam ja u domu ( ko izbjeglica) imao 4 kartonske knjiga u sobi i kupio policu za njih , pola studenata pošten digitron nije imalo , ako izuzmeš ove sa elektronca.. od pedesetak ljudi koje sam bolje znao samo su još trojica htjeli bit privatnici i jedan advokat . Ovdje najbolji keramičar kog sam znao je strojarski inženjer sa savršenim osjećajem za geometriju , duplo skuplji od drugih bira kupce , nije problem što studiraju bezvezne stvari , nego šta neznaju šta će sa soboom ni kad uđu niti kad izađu ... izađe sa faksa i ne zna za šta je spreman .. . većina ne zna ništa korisno radit , a za većinu poslova stvarno ne treba faks . ali svi bi radno mjesto ..

inače poslje nove godine mi treba 15 električara , elementarno znanje , ništa posebno , gospodski poso, dva šrafcigera , tablet , leptir mašna po izboru , pantole na peglu ... para dobra ... pa ako znate nekog..
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:57 24.09.2022

Re: Varteks

Alsov šef katedre ga "voli".

Могла сам и без овога
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:31 26.09.2022

Re: Varteks

The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.

Klingon je koriscen u fMRI-istrazivanjima mozga, u izucavanju dinamike komunikacije u virtuelnim zajednicama, u analizama procesuiranja jezika (klingon ima neprirodan akcenat i neuobicajenu morfologiju za govornike evropskih jezika pa je pretpostavka da im treba vise vremena da procesuiraju reci iz ovog jezika)...

Nadsat je izmisljen knjizevni mixed language ali za nove generacije u evropskim metropolama danas je uobicajeno da code switchuju - proslo je vreme kad se na to gledalo kao na 'prljanje' jezika.

Izmisljeni jezik u Finnegans Wake je odlican izvor za izucavanje semantike prirodnih jezika - trosenje vremena i resursa na izucavanje tog dela je vise puta smislenije nego bacanje para na sto hiljada i sedmi projekat koji obecava potpuno originalan i nov pristup sentiment analysis.


Zombies in popular media


Ne znam o cemu se ovde radi ali p-zombie je jako koristan misani eksperiment u philosophy of mind.
softelectronics_e softelectronics_e 13:44 26.09.2022

Re: Varteks

Neues aus der Nachbarschaft
The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.
...

Eeeeee!
Kada čujem ovo jako mnogo, naježim se!
Ako je i od Klingonaca, mnogo je.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:43 26.09.2022

Re: Varteks

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.
...

Eeeeee!
Kada čujem ovo jako mnogo, naježim se!
Ako je i od Klingonaca, mnogo je.


jako mnogo vrlo smesan komentar.

ako je i od tebe, klingonca,jako vrlo me nasmeja.
normalno bez kvačica
bene_geserit bene_geserit 19:19 26.09.2022

Re: Varteks

Klingon je koriscen u fMRI-istrazivanjima mozga, u izucavanju dinamike komunikacije u virtuelnim zajednicama, u analizama procesuiranja jezika (klingon ima neprirodan akcenat i neuobicajenu morfologiju za govornike evropskih jezika pa je pretpostavka da im treba vise vremena da procesuiraju reci iz ovog jezika)

Na svetu ima 50 ili 60 (dokonih) ljudi koji su fluent speakers na klingonskom.
Ne znam što su uopšte izmišljali klingonsi jezik umesto da ih puste da pričaju švapski, meni to ionako zvuči slično.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:20 26.09.2022

Re: Varteks

bene_geserit
Klingon je koriscen u fMRI-istrazivanjima mozga, u izucavanju dinamike komunikacije u virtuelnim zajednicama, u analizama procesuiranja jezika (klingon ima neprirodan akcenat i neuobicajenu morfologiju za govornike evropskih jezika pa je pretpostavka da im treba vise vremena da procesuiraju reci iz ovog jezika)

Na svetu ima 50 ili 60 (dokonih) ljudi koji su fluent speakers na klingonskom.
Ne znam što su uopšte izmišljali klingonsi jezik umesto da ih puste da pričaju švapski, meni to ionako zvuči slično.


Kako bre slicno, potpuno drugaciji glasovi, gradjenje reci, sintaksa. Mozda malo zbog HHHH kao holandski ali kad malo duze slusas cujes razliku cak i kad ne znas ni jedan od ta dva jezika. Mali problem je sto ga svako izgovara pod uticajem maternjeg jezika sa nekim akcentom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:24 26.09.2022

Re: Varteks

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.
...

Eeeeee!
Kada čujem ovo jako mnogo, naježim se!
Ako je i od Klingonaca, mnogo je.


Znaci zdravo dobro si se najedio.
shmoo shmoo 09:49 27.09.2022

Re: Varteks

Neues aus der Nachbarschaft

U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.


Само да потврдим, може.

Него, блогоколега (не усуђујем се да кажем лингвоколега јер нисам ја досегао те језикознанствене и језикозналачке висине - моја интимна терминологија већ неких 40 година уназад: језикознанци и језикозналци), шта ћемо радити?

Уопште се више не поставља питање да ли постоје (SETI).

Превазиђено.

Него, како ћемо комуницирати са њима када се сретнемо (METI).

Радите ли ви у високим лингвистичким кружоцима нешто на томе?

Ја се трудим колико год могу да нешто мало допринесем поред овог мог свакодневног бављења овим нашим овдашњим домаћим ваземаљцима у школским учионицама негујући им њихов матерњи ванземаљски језик.

Ево већ други пут пажљиво читам 'ватајући белешке:






Milan Novković Milan Novković 10:24 27.09.2022

Re: Varteks

Neues aus der Nachbarschaft
The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.

Klingon je koriscen u fMRI-istrazivanjima mozga, u izucavanju dinamike komunikacije u virtuelnim zajednicama, u analizama procesuiranja jezika (klingon ima neprirodan akcenat i neuobicajenu morfologiju za govornike evropskih jezika pa je pretpostavka da im treba vise vremena da procesuiraju reci iz ovog jezika)...

Nadsat je izmisljen knjizevni mixed language ali za nove generacije u evropskim metropolama danas je uobicajeno da code switchuju - proslo je vreme kad se na to gledalo kao na 'prljanje' jezika.

Izmisljeni jezik u Finnegans Wake je odlican izvor za izucavanje semantike prirodnih jezika - trosenje vremena i resursa na izucavanje tog dela je vise puta smislenije nego bacanje para na sto hiljada i sedmi projekat koji obecava potpuno originalan i nov pristup sentiment analysis.


Zombies in popular media


Ne znam o cemu se ovde radi ali p-zombie je jako koristan misani eksperiment u philosophy of mind.

Možeš da naučiš, naravno, ali je to posebno potentno u IT-ju, i možeš u kreativnu probematiku da uletiš bukvalno nekoliko dana pošto si naučio da isprogramiraš "Hello world" (preterujem malo, recimo posle nekoliko meseci).

Čak i prvo-semestralno procesiranje NL instrukcija da bi se nešto uradilo, gde ti gramatički filteri poptuno igronišu "dekorativni" višak ala:

1. Lights on

2. Switch the lights on

3. Would you be so kind to switch the lights on, please

Neko ko nije IT, naučio da uradi Hello world u nekom jeziku, i može da rešava medium to high complexity slagalice, može stvarno za nekoliko meseci da napravi mapping između ovakvog inputa, i očiglednog outputa:

lights.on

I kako taj neko skokne do mašine za kafu već može da počne da se kopka na temu ... humans, čemo ovolika "neefiaksnost", da bi uskoro postao nesiguran na temu šireg značenja pojma "efikasnost".

Dalje, već sledećih par meseci ista osoba može da kaže a šta ako:

1. U prostoriji imamo 2 osobe

2. Prva voli prigušeno toplije svetlo

3. Druga voli jače hladnije svetlo

Pa kaže, aha, context, ajde da njega dodamo kao ortogonalnu dimenziju.

I cool, to radi, al onda počne da ti se čini da kontext nije, baš, ortogonalan na kuća-poso, postoji premnogo forwand i backward sprega, petlja i petljica, ... al da ne idem dalje, sve u svemu ... zamisli da je dama sa tobom u prostoriji, sistem treba da preferira njene želje, a ti si džentlmen koji vodi igru ...

... jako munjevito si u temi, koja čak može da ti se učini jako ineresantna, tako usprežena sa sigranjem.

Orijentacija - ja se ne slažem sa ovim šta si rekao.

To može da bude tačno koliko je tačno i jurenje novog, originalnog šahovkog otvaranja gde si ti i tvoji protivnici još godinama i od majstorskog kandidata, ako bi vredno radio.

Kasnije, to postaje kompleksnije.

Ja sam to radio samo u Fintechu (i u Health & Fitness ali nam taj portal nije nikad zaživeo - krenuli da ga pišemo u javi, i kao "horizontalna" social networking platforma, da ga sada završimo, više manje bi bio bolji od svih ostalih, glavnih, zajedno, Fejs, Google, Twitter, ... ali po mom jako subjektivnom mišljenju ...

... mi sve što radimo radimo ala MS Office paradigm - white sheet of paper, pa udri - samo praviš svoje stranice, može iz templates, naravno i poželjno, sve uneseš u bogatom multi-medijalnom smislu, sve je i threaded diskusija, svaki komentam botato mulčtimedijalni, editori za fotke su tu, za komponovanje uzike, za mixovanje sa tuđim kompozicijama i MIDI rt inputima, ...

Content agregation i disemination ... kako pravim svoju stranicu mogu da uzmem fragment tamo neke tvoje stranice, sa druge lokacije, sve rt ... (ownership i access rights formidable posao, skoro pa najteži, ostalo je geeko-nerdovska teretana, ... pa delenje plena)

I sad tu ideš i sa AI (mi smo se sad ušiljili u Fintech svetu sa semantičkom orijentacijom). Nagađaš:

1. Nothing is isolated

2. Nothing is simple

3. Nothing is what it seams.. Simples, što bi reko Dragoljub:

"If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?

Vidi broj jedan, ne radi se o prostim lego kockicama sa interfejsima, nego se sve prožima, sa mnogo niti ... semantička analiza, tehnička, fundamentalna. U semnatičkoj danas imaš smisao, sutra zbrkanog malog humana, ... nači kontekst opet, ortogonalizace, ... ili ne baš, ...

... i uvek imaš "proof of the puding":

Ako se zajebeš nema pudinga, ako se ne zajebeš ima: nemaš prljavu, penušavu površinu viška arts & humanities, ali je ostatak itekako u arts & humanties nabijen, .. dok ...

... opet ne udariš u zid pa ukapiraš da ne možeš ni bez prljavštine pošto ti je sistem utrčao u kameni zid sterilne mrtve petlje
softelectronics_e softelectronics_e 11:23 27.09.2022

Re: Varteks

Milan Novković
Neues aus der Nachbarschaft
The module "Invented Languages: Klingon and Beyond" offered by the University of Texas at Austin did not teach to speak Klingon, but used invented languages as a vehicle to discuss current ideas about linguistic theory.


U stvari mozes jako mnogo da naucis o prirodi jezika baveci se invented languages.

Klingon je koriscen u fMRI-istrazivanjima mozga, u izucavanju dinamike komunikacije u virtuelnim zajednicama, u analizama procesuiranja jezika (klingon ima neprirodan akcenat i neuobicajenu morfologiju za govornike evropskih jezika pa je pretpostavka da im treba vise vremena da procesuiraju reci iz ovog jezika)...

Nadsat je izmisljen knjizevni mixed language ali za nove generacije u evropskim metropolama danas je uobicajeno da code switchuju - proslo je vreme kad se na to gledalo kao na 'prljanje' jezika.

Izmisljeni jezik u Finnegans Wake je odlican izvor za izucavanje semantike prirodnih jezika - trosenje vremena i resursa na izucavanje tog dela je vise puta smislenije nego bacanje para na sto hiljada i sedmi projekat koji obecava potpuno originalan i nov pristup sentiment analysis.


Zombies in popular media


Ne znam o cemu se ovde radi ali p-zombie je jako koristan misani eksperiment u philosophy of mind.

Možeš da naučiš, naravno, ali je to posebno potentno u IT-ju, i možeš u kreativnu probematiku da uletiš bukvalno nekoliko dana pošto si naučio da isprogramiraš "Hello world" (preterujem malo, recimo posle nekoliko meseci).

Čak i prvo-semestralno procesiranje NL instrukcija da bi se nešto uradilo, gde ti gramatički filteri poptuno igronišu "dekorativni" višak ala:

1. Lights on

2. Switch the lights on

3. Would you be so kind to switch the lights on, please

Neko ko nije IT, naučio da uradi Hello world u nekom jeziku, i može da rešava medium to high complexity slagalice, može stvarno za nekoliko meseci da napravi mapping između ovakvog inputa, i očiglednog outputa:

lights.on

I kako taj neko skokne do mašine za kafu već može da počne da se kopka na temu ... humans, čemo ovolika "neefiaksnost", da bi uskoro postao nesiguran na temu šireg značenja pojma "efikasnost".

Dalje, već sledećih par meseci ista osoba može da kaže a šta ako:

1. U prostoriji imamo 2 osobe

2. Prva voli prigušeno toplije svetlo

3. Druga voli jače hladnije svetlo

Pa kaže, aha, context, ajde da njega dodamo kao ortogonalnu dimenziju.

I cool, to radi, al onda počne da ti se čini da kontext nije, baš, ortogonalan na kuća-poso, postoji premnogo forwand i backward sprega, petlja i petljica, ... al da ne idem dalje, sve u svemu ... zamisli da je dama sa tobom u prostoriji, sistem treba da preferira njene želje, a ti si džentlmen koji vodi igru ...

... jako munjevito si u temi, koja čak može da ti se učini jako ineresantna, tako usprežena sa sigranjem.

Orijentacija - ja se ne slažem sa ovim šta si rekao.

To može da bude tačno koliko je tačno i jurenje novog, originalnog šahovkog otvaranja gde si ti i tvoji protivnici još godinama i od majstorskog kandidata, ako bi vredno radio.

Kasnije, to postaje kompleksnije.

Ja sam to radio samo u Fintechu (i u Health & Fitness ali nam taj portal nije nikad zaživeo - krenuli da ga pišemo u javi, i kao "horizontalna" social networking platforma, da ga sada završimo, više manje bi bio bolji od svih ostalih, glavnih, zajedno, Fejs, Google, Twitter, ... ali po mom jako subjektivnom mišljenju ...

... mi sve što radimo radimo ala MS Office paradigm - white sheet of paper, pa udri - samo praviš svoje stranice, može iz templates, naravno i poželjno, sve uneseš u bogatom multi-medijalnom smislu, sve je i threaded diskusija, svaki komentam botato mulčtimedijalni, editori za fotke su tu, za komponovanje uzike, za mixovanje sa tuđim kompozicijama i MIDI rt inputima, ...

Content agregation i disemination ... kako pravim svoju stranicu mogu da uzmem fragment tamo neke tvoje stranice, sa druge lokacije, sve rt ... (ownership i access rights formidable posao, skoro pa najteži, ostalo je geeko-nerdovska teretana, ... pa delenje plena)

I sad tu ideš i sa AI (mi smo se sad ušiljili u Fintech svetu sa semantičkom orijentacijom). Nagađaš:

1. Nothing is isolated

2. Nothing is simple

3. Nothing is what it seams.. Simples, što bi reko Dragoljub:

"If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?

Vidi broj jedan, ne radi se o prostim lego kockicama sa interfejsima, nego se sve prožima, sa mnogo niti ... semantička analiza, tehnička, fundamentalna. U semnatičkoj danas imaš smisao, sutra zbrkanog malog humana, ... nači kontekst opet, ortogonalizace, ... ili ne baš, ...

... i uvek imaš "proof of the puding":

Ako se zajebeš nema pudinga, ako se ne zajebeš ima: nemaš prljavu, penušavu površinu viška arts & humanities, ali je ostatak itekako u arts & humanties nabijen, .. dok ...

... opet ne udariš u zid pa ukapiraš da ne možeš ni bez prljavštine pošto ti je sistem utrčao u kameni zid sterilne mrtve petlje

Ja, uglavnom, pišem (i izražavam se) light on, a onda mnogi pizde.
Jer oni smatraju, kako li su to komuljare govorili, da se kvantitet konvertuje u kvalitet.
Kada bi mnogi izbacili višak iz onoga što pišu - govore, nikada se to svetlo ne bi upalilo.
Jer bi onda od njihovog palamuđennja ostao samo white MS Office sheet.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:06 27.09.2022

Re: Varteks

ja verujem da je vama zanimljivo silno da caskate o izvesnimjezicima i o IT sektoru.
meni je ovo toliko dosadno i prazno, moze neko da otvori blog na tu temu za koju ste zainteresovani pa da tamo nastavite.
verujem da bi vas to ispunilo, ne kazem sa ironijom. mene vasa konverzacija trenutno zamara.
tako je skarlet o hara rekla nesto slicno o muskarcima i ratovanjima, ko zna, zna.
da se vratim malo na temu bloga.

razmisljam o tome koliko su musterije koje dolaze kod krojaca/ce u stvari slika drustva. svetovi razlicitih miljea sudaraju se u toj maloj radionici kao asteroidi poznatog kosmosa. svet ekstremno bogatih mozda na momente preovladava ( takav deo grada ) unoseci njohov nacin ponasanja i komunikacije.
ne verujem da je bilo tako kod cika mike koji je opisan par komentara ixnad ili u salonu koji je spomenula princeza.
ko je tada….nekada…. isao kod snajdera? postojali su neki imperstivi? nikako knez mihajlovo, bezsesira. da li su se ljudi onog doba toliko razl8kovali kao sto se danas ljudi razlikuju u manirima.
softelectronics_e softelectronics_e 18:08 27.09.2022

Re: Varteks

jednarecfonmoi
ja verujem da je vama zanimljivo silno da caskate o izvesnimjezicima i o IT sektoru.
meni je ovo toliko dosadno i prazno, moze neko da otvori blog na tu temu za koju ste zainteresovani pa da tamo nastavite.
verujem da bi vas to ispunilo, ne kazem sa ironijom. mene vasa konverzacija trenutno zamara.
tako je skarlet o hara rekla nesto slicno o muskarcima i ratovanjima, ko zna, zna.
da se vratim malo na temu bloga.

razmisljam o tome koliko su musterije koje dolaze kod krojaca/ce u stvari slika drustva. svetovi razlicitih miljea sudaraju se u toj maloj radionici kao asteroidi poznatog kosmosa. svet ekstremno bogatih mozda na momente preovladava ( takav deo grada ) unoseci njohov nacin ponasanja i komunikacije.
ne verujem da je bilo tako kod cika mike koji je opisan par komentara ixnad ili u salonu koji je spomenula princeza.
ko je tada….nekada…. isao kod snajdera? postojali su neki imperstivi? nikako knez mihajlovo, bezsesira. da li su se ljudi onog doba toliko razl8kovali kao sto se danas ljudi razlikuju u manirima.

Ma!
Koga to, bre, zanima?!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:46 27.09.2022

Re: Varteks

softelectronics_e
jednarecfonmoi
ja verujem da je vama zanimljivo silno da caskate o izvesnimjezicima i o IT sektoru.
meni je ovo toliko dosadno i prazno, moze neko da otvori blog na tu temu za koju ste zainteresovani pa da tamo nastavite.
verujem da bi vas to ispunilo, ne kazem sa ironijom. mene vasa konverzacija trenutno zamara.
tako je skarlet o hara rekla nesto slicno o muskarcima i ratovanjima, ko zna, zna.
da se vratim malo na temu bloga.

razmisljam o tome koliko su musterije koje dolaze kod krojaca/ce u stvari slika drustva. svetovi razlicitih miljea sudaraju se u toj maloj radionici kao asteroidi poznatog kosmosa. svet ekstremno bogatih mozda na momente preovladava ( takav deo grada ) unoseci njohov nacin ponasanja i komunikacije.
ne verujem da je bilo tako kod cika mike koji je opisan par komentara ixnad ili u salonu koji je spomenula princeza.
ko je tada….nekada…. isao kod snajdera? postojali su neki imperstivi? nikako knez mihajlovo, bezsesira. da li su se ljudi onog doba toliko razl8kovali kao sto se danas ljudi razlikuju u manirima.

Ma!
Koga to, bre, zanima?!


Ma! Ma! Ma! Marsssss …irala, marsirala kralja Petra garda.

Kad tvoj mikro komentar ima smisao, kul je to, kad si dzangrizav,bolje ne komentarisi…npr
literatesa literatesa 08:12 28.09.2022

Re: Varteks

ja verujem da je vama zanimljivo silno da caskate o izvesnimjezicima i o IT sektoru.
meni je ovo toliko dosadno i prazno, moze neko da otvori blog na tu temu za koju ste zainteresovani pa da tamo nastavite.
verujem da bi vas to ispunilo, ne kazem sa ironijom. mene vasa konverzacija trenutno zamara.
tako je skarlet o hara rekla nesto slicno o muskarcima i ratovanjima, ko zna, zna.
da se vratim malo na temu bloga.


Rekla je, sutra ću razmišljati o tome.

Svanulo je sutra, mogao bi neko otvoriti blog o Jezicima i sabotaži, Sabotage. Tema je prefakin preinteresantna.
literatesa literatesa 08:13 28.09.2022

Re: Varteks

I ko kaže, tema bez stila? :)

shmoo shmoo 08:18 28.09.2022

Varteks и кројачки магнет за шпенадле




Е, Једна Реч!

Јесам ти причао да је моја баба, она што је становала у Хартвиговој/Београдској/Бориса Кидрича, била по занимању кројачица.

Учила занат код Жане Грос у Београду. Мајсторица је гледала као своју ћерку, а комшилук бабу звао "Чифуче" иако је Српкиња. Из те куће се баба и удала за деду, а мој ћале је Жану Грос и њене ћерке сматрао својим теткама.

После, између два рата, баба радила код разних модиста и модисткиња, како се то тада називало.

А после Другог светског рата баба радила у текстилној фабрици "Анђа Ранковић" (била руководилац радионице због искуства), одакле је и отишла у пензију отприлике у исто време када је "Анђа Ранковић" постала Беко.

Стално сам баби мажњавао њене кројачке креде и цртао и писао где год стигнем по кући, дворишту и улици.

Највећу помоћ када сам одлазио у ЈНА имао сам од бабе. Баба ми позајмила њен кројачки магнет за скупљање шпенадли на годину дана и онда сам га у војсци користио да размагнетишем све оне аудио касете са џукачком музиком да ме не би другови војници терорисали да морам да слушам разноразне поучне текстове типа сузама сам лепио тапете и слично.

Само узмеш магнет у једну руку да га нико не види, затим замолиш дотичног џукца да ти само мало да касету да је погледаш, пређеш пар пута магнетом преко те аудио касете и после тога касета толико завија да ју је било немогуће слушати.

Џукци се чудили, нису знали шта је, поправљали касетофон иако њему ништа није фалило... Стално ме питали:"Како та твоја касета свира без грешке, а ове наше све завијају?"

Та моја што је радила без грешке била Дисциплина кичме, "Немој да бацаш бетонске табле са врха своје зграде".

И шта ће, мученици, слушали онда само Дисциплину кичме кад већ нису могли да слушају све те своје Зекије, Синане, Шерифе и осталу родбину.

Сјајно сам се забављао тих годину дана у ЈНА по питању разјебавања касета са џукс де лукс музиком.

Хвала мојој баби кројачици за све што је урадила за мене у животу.






shmoo shmoo 08:32 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa

Svanulo je sutra, mogao bi neko otvoriti blog o Jezicima i sabotaži, Sabotage. Tema je prefakin preinteresantna.



Јес, вала! Подржавам идеју!

Саботаж, саботаж!

Овај твој видео није могуће гледати у Србији. Да ти кажем да знаш.

А 7. март био дан инжињерије у старој доброј ЈНА. Кажу, у спомен на рушење моста на Неретви, генијалне тактичке замисли највећег сина наших народа и народности.







literatesa literatesa 08:37 28.09.2022

Re: Varteks

Овај твој видео није могуће гледати у Србији. Да ти кажем да знаш.

Nemoguće, onda ću ga izbrisati. Ako ne možete vi, nećemo ni mi. :))
literatesa literatesa 08:39 28.09.2022

Re: Varteks

А 7. март био дан инжињерије у старој доброј ЈНА. Кажу, у спомен на рушење моста на Неретви, генијалне тактичке замисли највећег сина наших народа и народности.

Nešto je bilo sa tim mostom, pričala je Zili, ne mogu se sad sjetiti, napravili ga pogrešno pa srušili ispravno? :)
shmoo shmoo 08:46 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa
Овај твој видео није могуће гледати у Србији. Да ти кажем да знаш.

Nemoguće, onda ću ga izbrisati. Ako ne možete vi, nećemo ni mi. :))



Цијеним и поштујем!




shmoo shmoo 08:50 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa
А 7. март био дан инжињерије у старој доброј ЈНА. Кажу, у спомен на рушење моста на Неретви, генијалне тактичке замисли највећег сина наших народа и народности.

Nešto je bilo sa tim mostom, pričala je Zili, ne mogu se sad sjetiti, napravili ga pogrešno pa srušili ispravno? :)



Да ли је Зили мислила на онај мост што је срушен 1943. или на онај мост што су га срушили за потребе снимања филма "Битка на Неретви" 1969. године?

Ето, са тим Титовим пионирима и партизанским куририма стварнo никада ниси начисто шта мисле и шта хоће да кажу.




literatesa literatesa 09:05 28.09.2022

Re: Varteks

Да ли је Зили мислила на онај мост што је срушен 1943. или на онај мост што су га срушили за потребе снимања филма "Битка на Неретви" 1969. године?

Da, da, biće da je onaj za snimanje.
literatesa literatesa 09:05 28.09.2022

Re: Varteks

Цијеним и поштујем!

Ljudi smo. :)
literatesa literatesa 09:05 28.09.2022

Re: Varteks

Nismo zviri. :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:24 28.09.2022

Re: Varteks и кројачки магнет за шпенадле

ovo je fenomenalno shmooo!!!!!

inace tvoju pricu sam ispricala u najuzem krugu i svi umiru od smeha za sabotazu jezivih zvukova magnetom.

a ovo sa mme gros i sve na tu temu, divno, edicija ~ “ beograd koga vise nema”


najlepse hvala taso.
softelectronics_e softelectronics_e 09:28 28.09.2022

Re: Varteks и кројачки магнет за шпенадле

jednarecfonmoi
ovo je fenomenalno shmooo!!!!!

inace tvoju pricu sam ispricala u najuzem krugu i svi umiru od smeha za sabotazu jezivih zvukova magnetom.

a ovo sa mme gros i sve na tu temu, divno, edicija ~ “ beograd koga vise nema”


najlepse hvala taso.

Njaooooooo!

Jedan je Shmuu!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:30 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa
ja verujem da je vama zanimljivo silno da caskate o izvesnimjezicima i o IT sektoru.
meni je ovo toliko dosadno i prazno, moze neko da otvori blog na tu temu za koju ste zainteresovani pa da tamo nastavite.
verujem da bi vas to ispunilo, ne kazem sa ironijom. mene vasa konverzacija trenutno zamara.
tako je skarlet o hara rekla nesto slicno o muskarcima i ratovanjima, ko zna, zna.
da se vratim malo na temu bloga.


Rekla je, sutra ću razmišljati o tome.

Svanulo je sutra, mogao bi neko otvoriti blog o Jezicima i sabotaži, Sabotage. Tema je prefakin preinteresantna.



znam da sebe smatras obrazovanom i nemam razloga da sumnjam u to. ali ovde nisam mislila na tu najcuvenjju izreku skarlet nego na jednu drugu situaciu.

muskarci koji joj se bezuspesno udvaraju u dvoristu, pocinju da u njenom prisustvu urnsu i smaraju o ratu i uzive se i krenu da brbljaju. ona se nezamislivo smori i izjavi da ako nastave na tu temu vise nikad nece progovoriti sa njima. i oni svi stadose. jer ipak vazniji je osmeh skarlet od toga dal ce biti ili nece biti rata. tako su bar oni to videli.

da pojasnimo, meni supp da otvorite temu jezici na nekom blogu sto sam predlozila jer i mene zanima!ali ovo sto je do sad pisano je laprdanje i ko ce vise podataka da izbaci, dosadno i suvoparno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:33 28.09.2022

Re: Varteks и кројачки магнет за шпенадле

softelectronics_e
jednarecfonmoi
ovo je fenomenalno shmooo!!!!!

inace tvoju pricu sam ispricala u najuzem krugu i svi umiru od smeha za sabotazu jezivih zvukova magnetom.

a ovo sa mme gros i sve na tu temu, divno, edicija ~ “ beograd koga vise nema”


najlepse hvala taso.

Njaooooooo!

Jedan je Shmuu!



naravno! imamo cast da nastavnik srpskog pred nama napise mikro pismeni i da oduva za 5+.

sad razmisljam da li sam ikad dobila 5 + iz bilo cega
shmoo shmoo 10:04 28.09.2022

Пепито панталоне

softelectronics_e

Jedan je Shmuu!



Него шта!


jednarecfonmoi

najlepse hvala taso.



Имам ја још тих старинских кројачких занмиљивости у сећањима.

Баба је наставила да шије и после одласка у пензију. Није шила за муштерије, него за нас у породици.

Имала баба у кући своју шиваћу машину марке "сингер" (професионалац је професионалац) на ножни погон. Ту стару шиваћу машину наследила моја жена и не пада јој на памет да је отуђи иако је од своје кеве у наследство добила и ону електричну багат шиваћу машину.

И друга баба (по кеви) такође је имала у кући своју шиваћу машину само марке "торпедо". Та баба учила шивење у оним школама за девојке у оно време, пре једног века. Ту машину је наследила моја сестра и такође јој не пада на памет да је отуђи. А занимљиво, Једна Реч, та моја баба је ту своју машину "торпедо" донела као мираз. Да се има за сваки случај.

Видиш како су људи раније размишљали... Ако се у кући остане без прихода, не дај боже, увек ће се некако преживети са неким занатом у рукама иако ти то није професија. Тиме су се руководили.

И кажем ти, шила она моја баба професионална шнајдерка иако већ пензионерка све, од постељина, јастучница до одевних предмета за све нас.

А мене је најбоље обожавала да облачи у пепито панталоне. На свакој слици из детињства (сликано у фото радњи код Урошевића близу чешке амбасаде, наравно) имам на себи пепито панталоне и неку од оних беретки купљених у Балканској улици. Али баш на свакој слици.

Хвала баби за све што је учинила за мене у животу, али јбт једва сам се дочепао мојих првих фармерки у пубертету!






literatesa literatesa 10:09 28.09.2022

Re: Varteks

muskarci koji joj se bezuspesno udvaraju u dvoristu, pocinju da u njenom prisustvu urnsu i smaraju o ratu i uzive se i krenu da brbljaju. ona se nezamislivo smori i izjavi da ako nastave na tu temu vise nikad nece progovoriti sa njima. i oni svi stadose. jer ipak vazniji je osmeh skarlet od toga dal ce biti ili nece biti rata. tako su bar oni to videli.

da pojasnimo, meni supp da otvorite temu jezici na nekom blogu sto sam predlozila jer i mene zanima!ali ovo sto je do sad pisano je laprdanje i ko ce vise podataka da izbaci, dosadno i suvoparno.

Dobro, nisu obratili pažnju na tvoj osmjeh nego pričaju o klingonskom jeziku. Zamisli tek padaju bombe, ti se smješkaš a oni i dalje pričaju o klingonskom jeziku? :)

Rekla bih, ni muškarci nisu kao što su bili ali ovde nikad nisu ni bili, hm, nikad nisu bili pravi muškarci. :)

Iskreno, kad sam juče vidjela da ti se ne sviđa tema, pomislim: koji rck ovde dolazim. Ne na tvoj blog, uopšteno.

- na blogu možeš nekoga ne voljeti ali teško je odrediti u kom pravcu ide priča i kad bi u njoj učestvovali oni koje ne voliš, nebitno, posebno u deficitu autorskih, ljudi koji imaju šta reći nemaju gdje..

+ niko te nije vrijeđao


O beogradskim šnajderkama nemam šta napisati. Spomenula sam da moja mama ima voljenu šnajderku Bošnjakinju, njihov odnos nema dodirne tačke sa vašim sjećanjima, iskustvima, prošlim zaboravljenim životom i itd, i sve je dobro dok šnajderka nije voljena robinjica zlatnih ruku..


I da, položaj žena u krojačkim fabrikama u Indiji, Pakistanu je isto tako jako neprijatna tema. I kod nas postoje fabrike odjeće, obuće, kombinat sa 800 žena, jesu li one manje vrijedne ili veličanstvene da se pozabavi čovjek uslovima rada, i stvaranju komada odjeće i obuće?

Negdje sam pročitala koliko tona godišnje markirane odjeće bace, ne dijele, bace je. I kad čovjek razmisli ali to u ovoj raspaloj civilizaciji toliko ima smisla, nećeš krpice od par stotina i hiljada eura poslati domu za nezbrinutu djecu. Pa šta bi tek tad bilo od nas? :)

shmoo shmoo 10:12 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa
Nismo zviri. :)



Слажем се.

Мада је мени лепо говорио један стари са Мљета док смо парангали заједно у барци уз беванду:

"Сваки народ јема свој смрад."

Памтим (пантин), ево, те његове ричи и 40 година касније. :)


Да ли је Зили мислила на онај мост што је срушен 1943. или на онај мост што су га срушили за потребе снимања филма "Битка на Неретви" 1969. године?


Da, da, biće da je onaj za snimanje.



Так сам си и мислил.

(Рекох већ, чим ме ухвати емоција, пређем на пургерски.)

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:29 28.09.2022

Re: Пепито панталоне

shmoo
softelectronics_e

Jedan je Shmuu!



Него шта!


jednarecfonmoi

najlepse hvala taso.



Имам ја још тих старинских кројачких занмиљивости у сећањима.



Баба је наставила да шије и после одласка у пензију. Није шила за муштерије, него за нас у породици.

Имала баба у кући своју шиваћу машину марке "сингер" (професионалац је професионалац) на ножни погон. Ту стару шиваћу машину наследила моја жена и не пада јој на памет да је отуђи иако је од своје кеве у наследство добила и ону електричну багат шиваћу машину.





И друга баба (по кеви) такође је имала у кући своју шиваћу машину само марке "торпедо". Та баба учила шивење у оним школама за девојке у оно време, пре једног века. Ту машину је наследила моја сестра и такође јој не пада на памет да је отуђи. А занимљиво, Једна Реч, та моја баба је ту своју машину "торпедо" донела као мираз. Да се има за сваки случај.

Видиш како су људи раније размишљали... Ако се у кући остане без прихода, не дај боже, увек ће се некако преживети са неким занатом у рукама иако ти то није професија. Тиме су се руководили.

И кажем ти, шила она моја баба професионална шнајдерка иако већ пензионерка све, од постељина, јастучница до одевних предмета за све нас.

А мене је најбоље обожавала да облачи у пепито панталоне. На свакој слици из детињства (сликано у фото радњи код Урошевића близу чешке амбасаде, наравно) имам на себи пепито панталоне и неку од оних беретки купљених у Балканској улици. Али баш на свакој слици.

Хвала баби за све што је учинила за мене у животу, али јбт једва сам се дочепао мојих првих фармерки у пубертету!









pa ovo je sjajno.

hahahah prepricavam dalje i imas podrsku i tudja secanja na slicne momente sa tin fotografijama.

jbt, pa imam i ja. moja mama i engleski blejzer i skotske suknje i ispiranje mozga sa blek emd woch sarom i sasa baletanke iz londona. i onda sam se jednom, tj. vise puta u pubertetu obukla jezivo, doduse po danasnjim merilima mozda i najnormalnije. konacno postadosmo pomalo zapad u oblacenju. sve vise vidjam na ulici kreacije nespojivig i ponosnd vlasnice isfih odezdi kako uzdignute glave setaju jer su platile neciju platu za to. ali nisu se jos osmelild do kraja. neka blogerks iz i ostranstva pre neki dan bele sportske carape za tenis i sandale i preko toga odelo na kopcanjd na dva reda. na slici to stvarno izgleda ok, i sad po novim terminima i terminologijama, ona to ume da “iznese”. cekam prvu lastu proleca, citaj zivadinku iz koteza da se tako natakari urecimo 95ticu do erport sitija gde radi kao hjuman risorsis. al na srecu, tesko cemo se sresti sem mozda u nekom trznom centru, sta je tuje.
softelectronics_e softelectronics_e 10:51 28.09.2022

Re: Varteks

literatesa
muskarci koji joj se bezuspesno udvaraju u dvoristu, pocinju da u njenom prisustvu urnsu i smaraju o ratu i uzive se i krenu da brbljaju. ona se nezamislivo smori i izjavi da ako nastave na tu temu vise nikad nece progovoriti sa njima. i oni svi stadose. jer ipak vazniji je osmeh skarlet od toga dal ce biti ili nece biti rata. tako su bar oni to videli.

da pojasnimo, meni supp da otvorite temu jezici na nekom blogu sto sam predlozila jer i mene zanima!ali ovo sto je do sad pisano je laprdanje i ko ce vise podataka da izbaci, dosadno i suvoparno.

Dobro, nisu obratili pažnju na tvoj osmjeh nego pričaju o klingonskom jeziku. Zamisli tek padaju bombe, ti se smješkaš a oni i dalje pričaju o klingonskom jeziku? :)

Rekla bih, ni muškarci nisu kao što su bili ali ovde nikad nisu ni bili, hm, nikad nisu bili pravi muškarci. :)

Iskreno, kad sam juče vidjela da ti se ne sviđa tema, pomislim: koji rck ovde dolazim. Ne na tvoj blog, uopšteno.

- na blogu možeš nekoga ne voljeti ali teško je odrediti u kom pravcu ide priča i kad bi u njoj učestvovali oni koje ne voliš, nebitno, posebno u deficitu autorskih, ljudi koji imaju šta reći nemaju gdje..

+ niko te nije vrijeđao


O beogradskim šnajderkama nemam šta napisati. Spomenula sam da moja mama ima voljenu šnajderku Bošnjakinju, njihov odnos nema dodirne tačke sa vašim sjećanjima, iskustvima, prošlim zaboravljenim životom i itd, i sve je dobro dok šnajderka nije voljena robinjica zlatnih ruku..


I da, položaj žena u krojačkim fabrikama u Indiji, Pakistanu je isto tako jako neprijatna tema. I kod nas postoje fabrike odjeće, obuće, kombinat sa 800 žena, jesu li one manje vrijedne ili veličanstvene da se pozabavi čovjek uslovima rada, i stvaranju komada odjeće i obuće?

Negdje sam pročitala koliko tona godišnje markirane odjeće bace, ne dijele, bace je. I kad čovjek razmisli ali to u ovoj raspaloj civilizaciji toliko ima smisla, nećeš krpice od par stotina i hiljada eura poslati domu za nezbrinutu djecu. Pa šta bi tek tad bilo od nas? :)


Žena i ja, svakih nekoliko godina, napakujemo pun auto 'krpa' (garderobe, kako ja to zovem, ali nosive, nepoderane garderobe ) i odvezemo u Prihvatilište za stara i nezbrinuta lica.
Nije nam teško.
shmoo shmoo 10:54 28.09.2022

Re: Пепито панталоне

jednarecfonmoi

jbt, pa imam i ja. moja mama i engleski blejzer i skotske suknje i ispiranje mozga sa blek emd woch sarom i sasa baletanke iz londona




Тако је била обучена и моја прва љубав у животу, Наташа. И имала је још две кике са белим машнама и очи велике као Бамби.




sve vise vidjam na ulici kreacije nespojivig



Еклектицизам у моди, музици, забави, архитектури, уметности,... Ма у свему око нас, а богами и у нама.

Ваљда је то због овог постпостмодернизма у којем живимо последњих тридесетак година.







jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:59 28.09.2022

Re: Varteks

softelectronics_e
literatesa
muskarci koji joj se bezuspesno udvaraju u dvoristu, pocinju da u njenom prisustvu urnsu i smaraju o ratu i uzive se i krenu da brbljaju. ona se nezamislivo smori i izjavi da ako nastave na tu temu vise nikad nece progovoriti sa njima. i oni svi stadose. jer ipak vazniji je osmeh skarlet od toga dal ce biti ili nece biti rata. tako su bar oni to videli.

da pojasnimo, meni supp da otvorite temu jezici na nekom blogu sto sam predlozila jer i mene zanima!ali ovo sto je do sad pisano je laprdanje i ko ce vise podataka da izbaci, dosadno i suvoparno.

Dobro, nisu obratili pažnju na tvoj osmjeh nego pričaju o klingonskom jeziku. Zamisli tek padaju bombe, ti se smješkaš a oni i dalje pričaju o klingonskom jeziku? :)

Rekla bih, ni muškarci nisu kao što su bili ali ovde nikad nisu ni bili, hm, nikad nisu bili pravi muškarci. :)

Iskreno, kad sam juče vidjela da ti se ne sviđa tema, pomislim: koji rck ovde dolazim. Ne na tvoj blog, uopšteno.

- na blogu možeš nekoga ne voljeti ali teško je odrediti u kom pravcu ide priča i kad bi u njoj učestvovali oni koje ne voliš, nebitno, posebno u deficitu autorskih, ljudi koji imaju šta reći nemaju gdje..

+ niko te nije vrijeđao


O beogradskim šnajderkama nemam šta napisati. Spomenula sam da moja mama ima voljenu šnajderku Bošnjakinju, njihov odnos nema dodirne tačke sa vašim sjećanjima, iskustvima, prošlim zaboravljenim životom i itd, i sve je dobro dok šnajderka nije voljena robinjica zlatnih ruku..


I da, položaj žena u krojačkim fabrikama u Indiji, Pakistanu je isto tako jako neprijatna tema. I kod nas postoje fabrike odjeće, obuće, kombinat sa 800 žena, jesu li one manje vrijedne ili veličanstvene da se pozabavi čovjek uslovima rada, i stvaranju komada odjeće i obuće?

Negdje sam pročitala koliko tona godišnje markirane odjeće bace, ne dijele, bace je. I kad čovjek razmisli ali to u ovoj raspaloj civilizaciji toliko ima smisla, nećeš krpice od par stotina i hiljada eura poslati domu za nezbrinutu djecu. Pa šta bi tek tad bilo od nas? :)


Žena i ja, svakih nekoliko godina, napakujemo pun auto 'krpa' (garderobe, kako ja to zovem, ali nosive, nepoderane garderobe ) i odvezemo u Prihvatilište za stara i nezbrinuta lica.
Nije nam teško.


sjajno da to radite!

ja sam u vise navrata nosila u romsko naselje gomilu garderobe, takodje nepoderane. i jednomns vratima kompletno obukla u najk patike malo nosene i debeo dzemper jednog deckica na ulaznim vratima mog stana. i sad cu se ubiti sto sam ovo uospte napisala jer to svi bi trebalo da radimo a ne da brbljamo……o stetnostima u drustvu.
takodje kad uradis neato dobro, frka je da to napises da ne ispadne da to pises da bi se nesto isticao sa tim. ali kakogod, ako ce to da da nekome ideju da uradi slicno, pozdravljam!

softelectronics_e softelectronics_e 12:44 28.09.2022

Re: Varteks

jednarecfonmoi
softelectronics_e
literatesa
muskarci koji joj se bezuspesno udvaraju u dvoristu, pocinju da u njenom prisustvu urnsu i smaraju o ratu i uzive se i krenu da brbljaju. ona se nezamislivo smori i izjavi da ako nastave na tu temu vise nikad nece progovoriti sa njima. i oni svi stadose. jer ipak vazniji je osmeh skarlet od toga dal ce biti ili nece biti rata. tako su bar oni to videli.

da pojasnimo, meni supp da otvorite temu jezici na nekom blogu sto sam predlozila jer i mene zanima!ali ovo sto je do sad pisano je laprdanje i ko ce vise podataka da izbaci, dosadno i suvoparno.

Dobro, nisu obratili pažnju na tvoj osmjeh nego pričaju o klingonskom jeziku. Zamisli tek padaju bombe, ti se smješkaš a oni i dalje pričaju o klingonskom jeziku? :)

Rekla bih, ni muškarci nisu kao što su bili ali ovde nikad nisu ni bili, hm, nikad nisu bili pravi muškarci. :)

Iskreno, kad sam juče vidjela da ti se ne sviđa tema, pomislim: koji rck ovde dolazim. Ne na tvoj blog, uopšteno.

- na blogu možeš nekoga ne voljeti ali teško je odrediti u kom pravcu ide priča i kad bi u njoj učestvovali oni koje ne voliš, nebitno, posebno u deficitu autorskih, ljudi koji imaju šta reći nemaju gdje..

+ niko te nije vrijeđao


O beogradskim šnajderkama nemam šta napisati. Spomenula sam da moja mama ima voljenu šnajderku Bošnjakinju, njihov odnos nema dodirne tačke sa vašim sjećanjima, iskustvima, prošlim zaboravljenim životom i itd, i sve je dobro dok šnajderka nije voljena robinjica zlatnih ruku..


I da, položaj žena u krojačkim fabrikama u Indiji, Pakistanu je isto tako jako neprijatna tema. I kod nas postoje fabrike odjeće, obuće, kombinat sa 800 žena, jesu li one manje vrijedne ili veličanstvene da se pozabavi čovjek uslovima rada, i stvaranju komada odjeće i obuće?

Negdje sam pročitala koliko tona godišnje markirane odjeće bace, ne dijele, bace je. I kad čovjek razmisli ali to u ovoj raspaloj civilizaciji toliko ima smisla, nećeš krpice od par stotina i hiljada eura poslati domu za nezbrinutu djecu. Pa šta bi tek tad bilo od nas? :)


Žena i ja, svakih nekoliko godina, napakujemo pun auto 'krpa' (garderobe, kako ja to zovem, ali nosive, nepoderane garderobe ) i odvezemo u Prihvatilište za stara i nezbrinuta lica.
Nije nam teško.


sjajno da to radite!

ja sam u vise navrata nosila u romsko naselje gomilu garderobe, takodje nepoderane. i jednomns vratima kompletno obukla u najk patike malo nosene i debeo dzemper jednog deckica na ulaznim vratima mog stana. i sad cu se ubiti sto sam ovo uospte napisala jer to svi bi trebalo da radimo a ne da brbljamo……o stetnostima u drustvu.
takodje kad uradis neato dobro, frka je da to napises da ne ispadne da to pises da bi se nesto isticao sa tim. ali kakogod, ako ce to da da nekome ideju da uradi slicno, pozdravljam!


Ovo Prihvatilište gde mi nosimo je na Kumodražu.
A jednom ja zapakujem u kesu skijaško odelo koje ne koristim godinama i stavim pored kontejnera.
Nakon iks dana, vozimo se žena i ja negde, kada na biciklu drug Cigan u mom skijaškom odelu.
A ono dušu dalo za kišu.
Baš sam sebi nekoliko dan bio kuul.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana