Društvo| Život| Životni stil

In my bones

Milan Novković RSS / 10.03.2009. u 01:48

wad1.jpgHAMLET: Do you see nothing there?

QUEEN: Nothing at all, yet all that is I see.

Kažu da ako želimo dobro deci treba da ih obučemo, nahranimo i pustimo s uzice.

Slično, pretpostavljam, važi i za odrasle. I ne samo one koji su manje srećnim okolnostima upetljani u uzice prvenstveno ekonomsko političke prirode.

Od gory "tell me something" mehurova naše, bliske ili tuđe prolaznosti koji s vremena na vreme požure na površinu, do mnogo nežnijih, a uvek prisutnih i uvek nevidljivih demona u obliku finih niti, danas svilenih wad2.jpgsutra buđavih, a uvek tolikobrojnih da nas svako novo rađanje i svaki novi prvi koraci uvek vode tamo gde smo već bili.

Možda na one prve nepokidane uzice, danas okoštale, ono prvo udaranje u još uvek gole grudi, danas tupo, a možda na mesto onog prvog plamena, danas tihog i pokornog.

A možda, samo, u novo proleće.



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:48 10.03.2009

Gordijev čvor

Slično, pretpostavljam, važi i za odrasle. I ne samo one koji su manje srećnim okolnostima upetljani u uzice prvenstveno ekonomsko političke prirode.
Milan Novković Milan Novković 09:50 10.03.2009

Re: Gordijev čvor

Ne vidi se image Vojislave (sad moram da se naviknem da si Vojislav :) iako po referenci vidim da sledi naslov.

Ja ponekad mislim da sam raspetljao neki svoj čvor, a posle vidim da nisam :)

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:51 10.03.2009

Re: Gordijev čvor

Kod mene se vidi.
Evo linka za sliku.
Milan Novković Milan Novković 17:10 10.03.2009

Re: Gordijev čvor

Kod mene se vidi.

Neće pa neće kod mene - možda je kod tebe ukeširana.

Ipak, gugl je nalazi i na drugom mestu, thanks :) (ov dvojica će da se pobiju pre nego što raspetljaju, a to su mogli i mimo čvora :)

Milan Novković Milan Novković 17:18 10.03.2009

Re: Gordijev čvor

Kod mene se vidi

Sad kad vidim karikaturu pada mi na pamet kako ima političara kojima, kad bi im dao lovu onako razjarenima, možeš da oduzmeš politiku i oni ne bi ni primetili :) - novac i bes su im dovoljni.
Doctor Wu Doctor Wu 08:19 10.03.2009

Izgleda da je ipak nešto u našim

kostima. Salmond još ako organizuje referendum, osta od UK- londonski pašaluk.
Milan Novković Milan Novković 09:57 10.03.2009

Re: Izgleda da je ipak nešto u našim

Da, to nam je sigurno u kostima - želja za vlašću i vlasništvom čak i kad je riskantna po druge. A da nam je operišu ko zna u šta bi smo se pretvorili.

Verovatno nam je potreban neki srednji put - često otrcana fraza još češće korišćena baš od onih koji ni malo ne razmišljaju na taj način.

jasnaz jasnaz 09:56 10.03.2009

ko još ? peva ? o slobodi

Milan Novković Milan Novković 10:23 10.03.2009

Re: ko još ? peva ? o slobodi

Sloboda, ljubav, podrška su nam sigurno u kostima, u nekim formama

jasnaz jasnaz 10:39 10.03.2009

! sigurno

vladimir petrovic vladimir petrovic 11:41 10.03.2009

Promene bez promena?

Milan Novković
... da nas svako novo rađanje i svaki novi prvi koraci uvek vode tamo gde smo već bili.


Plus cela change, plus c'est la meme chose. The more things change, the more they are the same...

A opet, ide se napred...
Milan Novković Milan Novković 11:54 10.03.2009

You've never touched water before

A opet, ide se napred

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:02 10.03.2009

Re: You've never touched water before

You've never touched water before


Ovo je još jedan dokaz koliko je tačna ona latinska AB OVO (Od jajeta).
ivana23 ivana23 11:47 10.03.2009

Novo radjanje

Milan Novković Milan Novković 13:31 10.03.2009

Re: Novo radjanje

Ubrzana evolucija
angie01 angie01 12:23 10.03.2009

svako sa svojom sharom,

pa neko,



a neko,



neko kreativan,



neko destruktivan,



neko zavrshen,



a neko vechno u doradi,

Milan Novković Milan Novković 13:42 10.03.2009

Re: svako sa svojom sharom,

a neko vechno u doradi,

A neko jedva da je odmakao od početka

angie01 angie01 13:57 10.03.2009

Re: svako sa svojom sharom,

Milan Novković
a neko vechno u doradi,A neko jedva da je odmakao od početka


hej, al ovo ti je bash odlichan nepomak, ima shta treba za satisfakciju, a nedostaju detalji za opterecenje.:))))
Milan Novković Milan Novković 14:11 10.03.2009

Re: svako sa svojom sharom,

ima shta treba za satisfakciju, a nedostaju detalji za opterecenje.:))))

Kao što pogađaš, ovo je od ženskog autora :)
angie01 angie01 14:20 10.03.2009

Re: svako sa svojom sharom,

Kao što pogađaš, ovo je od ženskog autora :)


pa zene su mudre!
jasnaz jasnaz 12:49 10.03.2009

ko još priča o slobodi

Milan Novković Milan Novković 13:50 10.03.2009

Re: ko još priča o slobodi

Vade mecum

jasnaz jasnaz 15:26 10.03.2009

Vlasnica

taube taube 13:58 10.03.2009

+

'' ko nije stradao od požara u sebi, taj će zajaukati kad mu ljudi prst oprže ''
borba kojom razrešujemo čvorove a posle vidimo da ih nismo razrešili je neprestana, bilo spolja, bilo iznutra.
nema teorije koja nije izmene pretrpila: ko zna kakva sudbina čeka i one koje se danas smatraju istinite i savršene, ipak, najvažnije je da proleće sigurno dolazi
Milan Novković Milan Novković 14:40 10.03.2009

Re: +

ipak, najvažnije je da proleće sigurno dolazi


Jelica Greganović Jelica Greganović 15:51 10.03.2009

Re: +

Spiridon Spiridon 16:41 10.03.2009

Re: +

ipak, najvažnije je da proleće sigurno dolazi



112358oo 112358oo 17:20 10.03.2009

death and rebirth

svako novo rađanje i svaki novi prvi koraci uvek vode tamo gde smo već bili

alexlambros alexlambros 21:58 10.03.2009

da

ne bese fotki, ne bih skuzio text

trebalo je omega umesto ovog Z
Milan Novković Milan Novković 22:34 10.03.2009

Re: da

ne bese fotki, ne bih skuzio text

Ne bih ni ja :)

Video WAD ilustracije na koricama (ove dve u glavnom tekstu) pa onda, u sitne sate, "silovao" jezik oko tih ilustracija :)
Milan Novković Milan Novković 22:57 10.03.2009

Re: da

trebalo je omega umesto ovog Z

Z, omega, ok, neko svetlo ćemo da vidimo sigurno :)

Al, kad si se već setio iteracija na tu temu, verovatno izlazimo po neko svetlo i vazduh i ranije, periodično kroz život, po neki novi početak, iako su koske stare :)

(ja sam, nagađam, kod slova 'R', plus/minus neki beli šum)
alexlambros alexlambros 00:10 11.03.2009

Re: da

Al, kad si se već setio iteracija na tu temu, verovatno izlazimo po neko svetlo i vazduh i ranije, periodično kroz život, po neki novi početak, iako su koske stare :)



Укопавање је прави почетак старења јер је човек млад све док се нe боји да започиње. (Селимовић)

I was beat incomplete
I'd been had, I was sad and blue
But you made me feel
Yeah, you made me feel
Shiny and new (Madonna)

to je to ... zadrzati entuzijazam spram zivota uprkos svemu? Jel sam blizu?
alexlambros alexlambros 00:13 11.03.2009

ILI ....

Al, kad si se već setio iteracija na tu temu, verovatno izlazimo po neko svetlo i vazduh i ranije, periodično kroz život, po neki novi početak, iako su koske stare :)


Put your head on my shoulder baby
Things can't get any worse
Night is getting colder
Sometimes life feels like it's a curse

I can't carry these sins on my back
Don't wanna carry any more
I'm gonna carry this train off the track
I'm gonna swim to the ocean floor

We can't carry these sins on our back
Don't wanna carry any more
We're gonna carry this train off the track
We're gonna swim to the ocean floor

Let the water wash over you
Wash it all over you
Swim to the ocean floor

So that we can begin again
Wash away all our sins
Crash to the other shore

погодите чији су?
Milan Novković Milan Novković 00:52 11.03.2009

Re: da

to je to ... zadrzati entuzijazam spram zivota uprkos svemu

Da, samo što u tom beat-u uvek postoji i ono čega nikad i nikako ne možemo da se oslobodimo (in our bones) pa ma koliko hteli i trudili se ponekad.

Ne moramo da želimo da baš potpuno krenemo od nekog novog početka, ili da beat definišemo potpuno uz pomoć nekog drugog, od prvog do poslednjeg harmonika. Ali, recimo, da jedan od tih uvek prisutnih harmonika želimo da ugasimo i zamenimo. I ne možemo.

Više sam mislio na ukopavanje u taj deo naših ličnih harmonija koji je uvek u nekoj meri prisutan, a koji je počeo da kuca jednom u početku, i gasi se samo jednom na kraju - neke osobine, ili delovi pogleda na svet, mogu da budu male, ali uvek prisutne.
Milan Novković Milan Novković 01:08 11.03.2009

Re: ILI ....

So that we can begin again
Wash away all our sins
Crash to the other shore

погодите чији су?

Pogodio :)
112358oo 112358oo 13:28 12.03.2009

Re: da

Milan Novković
ne bese fotki, ne bih skuzio text

Ne bih ni ja :)

Video WAD ilustracije na koricama (ove dve u glavnom tekstu) pa onda, u sitne sate, "silovao" jezik oko tih ilustracija :)

pretpostavljam da te ovde ozbiljno shvatamo... :) i da napišeš tri tačkice, usledilo bi tumačenje i traženje smisla: milan je pod tim mislio ovo, nije nego ovo... :))
Milan Novković Milan Novković 14:41 12.03.2009

Re: da

pretpostavljam da te blogeri vrlo ozbiljno shvataju, da napišeš i tri tačkice dobio bi smislene komentare tipa: verovatno je pod tim mislio ovo... ili nije to u pitanju, biće da je mislio ovo... :))

Hteo sam više da kažem da tekst ide uz ilustracije, pošto su one bile add-hoc povod za tekst, a ne neka moja "ideja" :)

A što se tiče vlasništva nad značenjem ono je ionako podeljeno između autora i konzumenta i čak je tako ne samo kod talentovanih i elokventnih autora nego i kod onih posebno talentovanih.

Tako, dok blog ima (ako nije zamišljen kao predominantno edukativni ili informativni) neki asociativni potencijal kad su čitaoci u pitanju nije mnogo bitno šta je autor hteo da kaže.

Meni su WAD ilustracije bile cool. Samim tim što su mi pobudile pažnju su proizvele nekoliko misli i asocijacija i ja sam ih bez razmišljanja izlistao. Meni asocijacije koje dodnose ilustracije uvezuju ove ostale nabacane tekstom (otud ovakav komentar na Aleksov komentar - a i u pomalo šaljivom maniru pošto sam posle čitanja njegovih blogova i njegovog strpljivog i prijateljskog reagovanje na nas koji smo skočili da mu komentarišemo stil pisanja o religioznim temama zaključio da je on cool, opušten tip). Pa, od ilustracija:

- Pošto lik zaranja u neke "temelje" pala mi za naslov na pamet engleska fraza "in my bones" koja se odnosi na ono što je u nama, naši temelji, i što više ne možemo promeniti bez obzira na trud (ako srušimo temelje padne i zgrada).

- Pošto smo decenijama u oblacima i zaboravili na temelje tamo možemo svašta da vidimo. Pa mi pao Hamlet na pamet - neko u životu vidi puno, a zna da je to mali deo svega, a neko vidi malo i instistira da je to sve, dve krajnosti, ni jedna nas ne sprečava da poludimo ako nam je takva "karma" :)

- Puštanje s uzice mi palo na pamet pošto nam džaba "ronjenje" ako ćemo ići zatvorenih očiju zato što nam tako dušebrižnici ili pravila nalažu, čak i kad nikoga ne ugrožavamo. Tu su svilene niti (npr roditeljsk iskrena briga), ali i ostale - naši sitni strahovi, lenjost, tuđa zavist ili sebičnost itd.

- U podrum što svesno što nesvesno odlažemo stvari koje nam nisu "potrebne". Tako, tamo je i svest o prolaznosti i naš zapadno-svetski odnos prema njoj.

- Odgledamo svoj "film, od A do Z, editujemo, redigujemo, pišemo brišemo, pravimo planove ali se posle ipak učini da smo na istom :)

- Na kraju, što bi nas i bila neka silna briga ako se lepo osećamo i radujemo proleću, cveću i suncu. Zar uopšte i treba gubiti vreme na neka razmišljanja? :)

Ne samo da uopšte nije bitno da li i drugi ovako vide stvari. nego je interesantno čuti drugačija, originalnija i neočekivanija mišljenja. Da sam izneo mišljenje WAD autorima možda bi rekli "Ma kakvi, nemaš pojma :)"
112358oo 112358oo 15:42 12.03.2009

Re: da

meni je smislen niz tvojih asocijacija i prijalo bi mi da ima više strela koje odapinjemo u nepoznato... :) u pravu si kada kažeš da većina ovaj blog vidi edukativno-informativnog karaktera, ja bih ovde mogao da upotrebim "čemu?" v.p., no najbolje je primerom ukazati da može drugačije...

moj je komentar više u smeru da tvoje asocijacije pronalaze put i kada nije očigledno da će uspeti, taj deo vredi i nije za očekivati da bi iste fotke + tekst imali isti efekat da se neko drugi potpisao ispod... ili možda grešim... :))
- Na kraju, što bi nas i bila neka silna briga ako se lepo osećamo i radujemo proleću, cveću i suncu. Zar uopšte i treba gubiti vreme na neka razmišljanja? :)

upravo tako... :))

p.s. ako se nisam zahvalio na tekstu, onda se to podrazumevalo ili sam bio nepristojan... :)
Milan Novković Milan Novković 16:31 12.03.2009

Re: da

u pravu si kada kažeš da većina ovaj blog vidi edukativno-informativnog karaktera, ja bih ovde mogao da upotrebim "čemu?"

Ja sam mislio na većinski sadržaj nekog konkretnog bloga od nekog autora. Većina ih jeste informativnijeg i obrazovanijeg tipa pa ih najviše takvih i čitamo i meni je ok. Neke čitam bez treptanja i mnogo naučim.

Pošto je pisanje i onako dobra volja autora najbolje je da ljudi pišu kako žele. Meni je veća mera kvaliteta to koliko su učesniki opušteni i poštuju sagovornike, pošto sad ima toliko učesnika da se uvek nađe i interesantna informacija i mišljenje.

Odgovor šta je kome i od koga interesantno je šarenolik - mi u onome što slušamo, čitamo i gledamo neprestano nailazimo na ključeve koji vode u naša sećanja, osećanja i razmišljanja. Što ključ otvara veća vrata kod nas to materijal koji konzumiramo ume jače da rezonira kod nas i budi određenu vrstu jačih emocija, a može i kraće da traje, više komentarišemo, dok često neki informativni materijal, na temu koju slabije poznajemo, ume da bude interesantniji i posvećujemo mu više vremena, a ćutimo.

Uopšte, fenomen online prisustva je sad takav da ga sve više učesnika sve više približava pravom životu po pitanju nekih odnosa. Pre nekoliko godina je bilo preko 100 miliona blogova. Možda ih sada ima bliže 200 miliona. Besmisleno je previše kritički prilaziti prevelikom broju autora po prevelikom broju pitanja kao što je besmisleno, npr, previše kritički gledati na ono šta nam fizička okolina radi u neobaveznom maniru (komšije, prijatelji, poznanici itd)

Ja, u stvari, ni ne razmišljam o tome nego nasumice ulećem u blog u pauzama IT posla (nama posao ume da bude jako iscepkan čekanjem na kompilacije, linkovanje itd) i stanem kad mi tema privuče pažnju ili je od autora na kog sam se već navikao. A kad imam dosta vremena onda razmišljam još manje i pročitam sve :)
112358oo 112358oo 17:29 12.03.2009

Re: da

Pošto je pisanje i onako dobra volja autora najbolje je da ljudi pišu kako žele. Meni je veća mera kvaliteta to koliko su učesniki opušteni i poštuju sagovornike, pošto sad ima toliko učesnika da se uvek nađe i interesantna informacija i mišljenje.

ovo je taman ono što sam propustio da napišem... :) i meni prija kada napisano ne pretpostavlja težinu i premeravanje i kada ne pokušavamo da zadivimo, već da podelimo... :) ako se stvari i nametnu da nešto saznamo, naučimo ili se podsetimo, da se nasmejemo :) ili već bilo šta drugo, one su kao takve prirodne i lako ih je prihvatiti... na kraju i nije važno o čemu ćemo pisati dokle god to interesuje i sagovornika, tek vredi taj osećaj druženja, za koji si u pravu da deluje kao da je preslikan iz stvarnog života...

kad smo kod stvarnog života, gasim komp i idem da uhvatim još malo što je preostalo od beogradskog predvečerja... :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana