Budućnost| IT| Tehnologija| Život| Životni stil

Gemini ante portas

Milan Novković RSS / 07.12.2023. u 11:42

Guglov multimodal AI primer

 

Uskoro će u browsere ... u US ... dok Evropljani regulišu regulativu.



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:32 07.12.2023

ovo će biti više za kreativce

manje za one koji se bave brojevima..
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..
tekst i slika su za mane manje korisni mada je jasno da če biti primjena..
maksa83 maksa83 12:38 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:46 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.


hm, imam a ne vidim ga.. moguće da imaju različite pakete..
nego malo sam ga previše uopštila..
mogu svi da nešto urade sa brojevima..
više sam mislila da spoji sve trenutne mogućnosti sa brojevima (dakle od proste regresije do najsloženijeg LSTMa) sa ovim LLM mogućnostima i onda zaista postane nešto što može da opsluži sve zahtjeve..
pitaš ga šta će biti sa recimo cijenom bakra tad i tad i on ne kaže ja sam jezički model nego izračuna neki set odgovora i kaže kako ih je izračunao..
tehnički sigurno može..
zašto se ne radi u tom pravcu ne znam..
možda se i radi negdje..
možda je procjena da je jezički dio utrživiji..
ne znam

Milan Novković Milan Novković 12:49 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.

Uh, ovo je skraćeni primer, roka ga multimodal svašta - prevazišao je Gemini humans na mnogo mesta već. Vidi ovo: daš mu papir sa dijagramima, funkcijama, 1D, 2D, ... on ti generiše software koji generiše te crteže, ispravlja matematiku koju si isisao rukom pa pogrešio, ...

... samo da uradim VAT return (mrzim ga ko Nemca, iako više trošim nego što zarađujem pa dobijam lovu nazad), ... i zalepim neke pločice ...

Dakle, ovo je za sve, LLM kreativa ... to će uskoro u zabavištu da rade ... esencija inteligencije je prepoznavanje i pravljenje modela, čitanje, NE PISANJE, kreativnost je laka, razumevanje teško - contraintuitivno, znam ...
maksa83 maksa83 13:01 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

Dakle, ovo je za sve, LLM kreativa ... to će uskoro u zabavištu da rade ... esencija inteligencije je prepoznavanje i pravljenje modela, čitanje, NE PISANJE, kreativnost je laka, razumevanje teško - contraintuitivno, znam ...


Nije kontraintuitivno (bar meni nije), mi smo odrasli na tim stvarima pa znamo npr. za Moravec's Paradox - da je snaga potrebnog kompjutinga srazmerna "starosti" veštine, tako da je npr. kompleksno računanje za računar - lako (čak i simboličko) pošto smo to poslednje savladali, i da je stvaranje slike i teksta i zvuka teže od toga ali relativno lako pošto smo to naučili pre toga, a rezonovanje je teže pošto smo počeli da rezonujemo pre toga, a senzomotorički kompjuting još teži. Što nam je neka veština evolutivno starija i duže izgrađivana to je teža za kompjuterski emulirati.
jinks jinks 13:02 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.

Da, deluje tako.

Spiridon Spiridon 14:03 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

ovo će biti više za kreativce
manje za one koji se bave brojevima..


neki cak misle da je to dobra vest jer kada budu napravili verziju koja "se bavi brojevima" onda ce to znaciti da ce sve pod enkripcijama postati nebezbedno.

Jel gresim?
Milan Novković Milan Novković 14:32 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.

Imam, osnovnu plus Visio. Nisam još probao.

Bemliga, ok, MS je uzleteo povrh Ofisa i OLEa, al ovi ga rokaju sa multimodal - nekoliko godina su ispred ostalih. Možda i do 5.

Ok, sa IBMom nikad ne znaš, oni su weird firma bizarno dobrih techies, i bizarno loših biznis ljudi (u relativnom smislu, u poređenju sa techies), a dok ne vidimo GPT-5 teško je reći za OpenAI.

Al ima i drugih, pa ni vo nedavno koškanje unutar OpenAI nije prvi - neku su im genijalci otišli pre toga.

Pitao sam ja Barda pre mesec dana kada će prestići humans u orkestraciji - kaže teško reći, za 5-10 godina.

Tada ulećemo u singularity vortex (moja primedba, al video sam i druge da "vide" vortex tu negde, u budućnosti).

Another goodie ovih dana: nanites ovih dana pokrpili prva oštećenja na ćelijskom nivou.

U stvari ulazimo u percolation theory epsilon okolinu - još malo pa S&T ključanje.

promoter promoter 14:41 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

newimprovedtadejus
maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.


hm, imam a ne vidim ga.. moguće da imaju različite pakete..
nego malo sam ga previše uopštila..
mogu svi da nešto urade sa brojevima..
više sam mislila da spoji sve trenutne mogućnosti sa brojevima (dakle od proste regresije do najsloženijeg LSTMa) sa ovim LLM mogućnostima i onda zaista postane nešto što može da opsluži sve zahtjeve..
pitaš ga šta će biti sa recimo cijenom bakra tad i tad i on ne kaže ja sam jezički model nego izračuna neki set odgovora i kaže kako ih je izračunao..
tehnički sigurno može..
zašto se ne radi u tom pravcu ne znam..
možda se i radi negdje..
možda je procjena da je jezički dio utrživiji..
ne znam


Molim pojašnjenje!
Milan Novković Milan Novković 17:05 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

promoter
newimprovedtadejus
maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.


hm, imam a ne vidim ga.. moguće da imaju različite pakete..
nego malo sam ga previše uopštila..
mogu svi da nešto urade sa brojevima..
više sam mislila da spoji sve trenutne mogućnosti sa brojevima (dakle od proste regresije do najsloženijeg LSTMa) sa ovim LLM mogućnostima i onda zaista postane nešto što može da opsluži sve zahtjeve..
pitaš ga šta će biti sa recimo cijenom bakra tad i tad i on ne kaže ja sam jezički model nego izračuna neki set odgovora i kaže kako ih je izračunao..
tehnički sigurno može..
zašto se ne radi u tom pravcu ne znam..
možda se i radi negdje..
možda je procjena da je jezički dio utrživiji..
ne znam


Molim pojašnjenje!




maksa83 maksa83 17:12 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce



promoter promoter 17:45 07.12.2023

Re: ovo će biti više za kreativce

Milan Novković
promoter
newimprovedtadejus
maksa83
ja čekam iteraciju koja će da spoji analizu brojeva i teksta..

Tako nešto već imaš u MS varijanti tj. to već radi Copilot ako imaš MS 365 pretplatu, npr. ume da uradi SWOT analizu, kažeš mu "na ti ovi dokumenti i pogledaj na Internetu taj-i-taj-i-taj URL, napravi mi summary na osnovu tih dokumenata i ovih ovde podataka, hvala, a sad mi napravi od toga prezentaciju".

Za biznis, kladio bih se na Microsoft.


hm, imam a ne vidim ga.. moguće da imaju različite pakete..
nego malo sam ga previše uopštila..
mogu svi da nešto urade sa brojevima..
više sam mislila da spoji sve trenutne mogućnosti sa brojevima (dakle od proste regresije do najsloženijeg LSTMa) sa ovim LLM mogućnostima i onda zaista postane nešto što može da opsluži sve zahtjeve..
pitaš ga šta će biti sa recimo cijenom bakra tad i tad i on ne kaže ja sam jezički model nego izračuna neki set odgovora i kaže kako ih je izračunao..
tehnički sigurno može..
zašto se ne radi u tom pravcu ne znam..
možda se i radi negdje..
možda je procjena da je jezički dio utrživiji..
ne znam


Molim pojašnjenje!





LOL
Colin_bgd Colin_bgd 12:54 07.12.2023

Rubber Soul

Ljudi, narocito oni koje je vreme zaista pregazilo, se fasciniraju ovim AI "novotarijama", a to je u rangu kada se onomad sa sibera preslo na digitron...

Ni vise ni manje...
maksa83 maksa83 13:05 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Ljudi, narocito oni koje je vreme zaista pregazilo, se fasciniraju ovim AI "novotarijama", a to je u rangu kada se onomad sa sibera preslo na digitron...

Ni vise ni manje...

Bogami je mnogo, mnogo, mnogo više. Ovo će izazvati ozbiljne poremećaje na tržištu rada (zapravo već izaziva) tj. ovo je level izuma parne mašine ali za mozak, a šta je značila parna mašina svi znamo.

P.S. Da kažem to ovako - u budućnosti će u tzv. "knowledge worker" kategoriji postojati oni koji to umeju da koriste i oni bez posla.
tessa1 tessa1 13:24 07.12.2023

Re: Rubber Soul

tj. ovo je level izuma parne mašine ali za mozak, a šta je značila parna mašina svi znamo.


Zamislila sam mozak kako se puši. :)

Mnogo dobro poređenje, slikovito i oštroumno.




Milane, tema je bombonica. :)
Colin_bgd Colin_bgd 13:38 07.12.2023

Re: Rubber Soul

maksa83
Ljudi, narocito oni koje je vreme zaista pregazilo, se fasciniraju ovim AI "novotarijama", a to je u rangu kada se onomad sa sibera preslo na digitron...

Ni vise ni manje...

Bogami je mnogo, mnogo, mnogo više. Ovo će izazvati ozbiljne poremećaje na tržištu rada (zapravo već izaziva) tj. ovo je level izuma parne mašine ali za mozak, a šta je značila parna mašina svi znamo.

P.S. Da kažem to ovako - u budućnosti će u tzv. "knowledge worker" kategoriji postojati oni koji to umeju da koriste i oni bez posla.

Mislim, ok, rekao si isto sto i ja, samo mnogo bolje. Ali i poslovi ce se menjati. Danas svi sede po kancelarijama, kao nesto "rade". Izmislice se opet novi (i stariji!) poslovi za masu radnicke klase, bez brige...

Ja licno ne brinem da ce AI zavladati svetom (sto ne znaci da i nece), samo im treba postaviti pitanje da rese partizani-cetnici konandram i doci ce do kratkog spoja, a vrlo moguce i do eksplozije, kao Joshua u War Games...
maksa83 maksa83 13:56 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Mislim, ok, rekao si isto sto i ja, samo mnogo bolje. Ali i poslovi ce se menjati. Danas svi sede po kancelarijama, kao nesto "rade". Izmislice se opet novi (i stariji!) poslovi za masu radnicke klase, bez brige...

Imao sam utisak da je to tvoje downplaying, mislim, jeste digitron bio revolucija u odnosu na šiber ali ne neka kapitalna, tj. ne u meri u kojoj je programabilan računar bio revolucija za digitron. Bil Gejts je u nekom prastarom intervjuu rekao otpr. da je "kompjuter - bicikl za mozak". Ako je kompjuter bio bicikl za mozak ovo je "teretni brod koji se kreće brzinom Formule 1".

Izmislice se opet novi (i stariji!) poslovi za masu radnicke klase, bez brige...

Menščini da će biti čupavo tj. da će se društva izboriti sa tim u skladu sa svojim bogatstvom i društvenom svešću/zrelošću, a možda bidne i neki globalni prevrat. Možda je ova erozija srednje klase i posledično skretanje sveta udesno posledičica svega toga, tj. možda su tu i tamo neke demonstracije koje vidiš omen of things to come. Ostanimo tjund što kažu....
Colin_bgd Colin_bgd 14:07 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Menščini da će biti čupavo tj. da će se društva izboriti sa tim u skladu sa svojim bogatstvom i društvenom svešću/zrelošću, a možda bidne i neki globalni prevrat. Možda je ova erozija srednje klase i posledično skretanje sveta udesno posledičica svega toga, tj. možda su tu i tamo neke demonstracije koje vidiš omen of things to come. Ostanimo tjund što kažu....

Uvek je cupavo, i uvek, na kraju, svi dodju na isto...

Sta moze sustinski drugacije da "nam" se desi? Sve reke teku, postar uvek zvoni dvaput, a i bogati placu...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:13 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Colin_bgd
Menščini da će biti čupavo tj. da će se društva izboriti sa tim u skladu sa svojim bogatstvom i društvenom svešću/zrelošću, a možda bidne i neki globalni prevrat. Možda je ova erozija srednje klase i posledično skretanje sveta udesno posledičica svega toga, tj. možda su tu i tamo neke demonstracije koje vidiš omen of things to come. Ostanimo tjund što kažu....

Uvek je cupavo, i uvek, na kraju, svi dodju na isto...

Sta moze sustinski drugacije da "nam" se desi? Sve reke teku, postar uvek zvoni dvaput, a i bogati placu...


e i ti ga sad uprosti..
neki dođu, neki i nestanu..

no da, složila bih se da će AI kako sada stvari stoje samo da podigne sposobnost prosječnog kancelarijskog uposlenika za još koji red veličine u odnosu na onog iz recimo sredine 20. vijeka..
kovid je sasvim solidno pokazao kako se bez ogromne većine nas sasvim solidno može.. rijetko je ko i šta ostao netaknut..
možda tek poneki hirurg (mada i to, šta smeta i da rikneš ako je došao na tebe red), bin men famozni (fakat jeste malo smor da zakopavaš đubre u bašti al i to bi moglo ako bi moralo), ajde i poneki dispečer.. mada fakat i bez struje, vode, gasa.. i to se može..
svi smo super nepotrebni a na stranu zamjenjivi..
al volemo da se družimo, udružujemo, konfabuliramo pa ćemo i nastaviti po svemu sudeći..
ne znam samo kako će silne gluparije na blogu opstati u nekom svijetu super provjerivosti činjenica al slutim bez večih poteškoća..
ignorisanje činjenica je kanda vještina koju se teško da poljuljati
tessa1 tessa1 14:16 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Bil Gejts je u nekom prastarom intervjuu rekao otpr. da je "kompjuter - bicikl za mozak". Ako je kompjuter bio bicikl za mozak ovo je "teretni brod koji se kreće brzinom Formule 1".

Propast. :))
nikvet pn nikvet pn 14:30 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Colin_bgd
samo im treba postaviti pitanje da rese partizani-cetnici


Не призивај ПиЧвајз плиз

Већ сада је однос доктор-пацијент, адвокат-клијент итд поприлично пољуљан полузнањем са интернета. А тек са овим турбо-свезнањем...

promoter promoter 14:50 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Colin_bgd
Menščini da će biti čupavo tj. da će se društva izboriti sa tim u skladu sa svojim bogatstvom i društvenom svešću/zrelošću, a možda bidne i neki globalni prevrat. Možda je ova erozija srednje klase i posledično skretanje sveta udesno posledičica svega toga, tj. možda su tu i tamo neke demonstracije koje vidiš omen of things to come. Ostanimo tjund što kažu....

Uvek je cupavo, i uvek, na kraju, svi dodju na isto...

Sta moze sustinski drugacije da "nam" se desi? Sve reke teku, postar uvek zvoni dvaput, a i bogati placu...

Ma normalno!
Saglasan!
Prevelika oduševljenost, čak fasciniranost, ljudskim kreacijama i tehnologijom.
Do pre cca 30 godina, kompom su znali da rukuju (pazi - rukuju) samo profesionalci.
A sada i babe, na primer, kao naša Endži.
Ništa od modernih izuma, po ingenioznošču, nije veće od, npr, izuma točka.
Sa razvojem tehnologije, razvijaju se i mogućnosti korisnika te tehnologije.


tessa1 tessa1 15:48 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Ništa od modernih izuma, po ingenioznošču, nije veće od, npr, izuma točka.


Na desktopu trenutno imam jedan folder, i ovaj jedan je eto tako ostao nemam pojma što, volim čistu i jednobojnu radnu površinu prvu koju ugledam kad otvorim prozor u virtuelni svijet..

Post, piše ispod post.

Npr kao post na vodi?

Neko drugi bi pomislio post latinska riječ zatim, nakon


Evo šta šta još znači post,

"Skup testova kojima se PC sam podvrgava kada ga uključite. Priča se da ako računar ne prođe na nekom od testova, on prikazuje kriptičnu poruku o grešci i odlazi u ćošak dok ne dođe tehničar." (nešto kao šrot?:)

Itd..

U stvari je post od paketa, pošte koji sam rješavala, potpisivala, odgovorila, jer se u međuvremenu paket izgubio..

Šta hoću reći, ne znam da li podcjenjujete AI ili sebe precjenjujete tj ovo manično-depresivno čovječanstvo koje bi izazvalo atomski rat iz bizarnijeg nehata od npr samo pogrešnog tumačenja 4 slova ispod jednog foldera..

xanadu92 xanadu92 22:56 07.12.2023

Re: Rubber Soul

POST ( Power-On Self-Test) - Nakon što se sistem uklјuči, ili se pritisne reset taster (takozvano “hladno podizanje” – cold boot) pokreće se POST (Power-On Self-Test), odnosno kompletno testiranje hardvera.
Flash ROM sadrži BIOS, ali i poseban program koji se zove POST. On proverava, identifikuje i analizira sistemske komponente kao što su procesor, RAM, kontroleri i ostali delovi čipseta, video kartice, tastatura, hard disk i druge diskove (ako ih ima) i ostali hardver, prilikom svakog uklјučenja računara. U stvari, POST program samo šalјe zahtev komponentama računara da same pokrenu ugrađene procedure testiranja, a o rezultatima testiranja se obaveštava korisnik zvučnim signalom ili prikazom na monitoru.
tessa1 tessa1 23:52 07.12.2023

Re: Rubber Soul

Hvala lijepo.

Iskreno. :)
emilia emilia 06:48 09.12.2023

Re: Rubber Soul

tessa1 tessa1 08:53 09.12.2023

Re: Rubber Soul

Komentar ispod TNYT teksta E.U. Agrees on Landmark Artificial Intelligence Rules, rekoh li dosadnog?, ne?, ok, dozlaboga teksta. :)


Ne, ovako je bilo, prvo primjetih samo ove dvije rečenice i prije komentara,


"The deal reached in Brussels took three days of negotiations, including an initial 22-hour session that began Wednesday afternoon and dragged into Thursday. The final agreement was not immediately public as talks were expected to continue behind the scenes to complete technical details, which could delay final passage. Votes must be held in Parliament and the European Council, which comprises representatives from the 27 countries in the union."


"Yet even as the law was hailed as a regulatory breakthrough, questions remained about how effective it would be. Many aspects of the policy were not expected to take effect for 12 to 24 months, a considerable length of time for A.I. development. And up until the last minute of negotiations, policymakers and countries were fighting over its language and how to balance the fostering of innovation with the need to safeguard against possible harm."



tessa1 tessa1 21:29 09.12.2023

Re: Rubber Soul

Malo preozbiljno shvatih post na vodi, ugađam sebi kao da sam u drugom stanju. :)

Kako nazvati, hljepčići ili kolačići celer-sjeckani orasi-chia-ovsene pahuljice, pravila sam uz ovo i krem od sočiva crvenih i zelena salata, bilo je ukusno..


tessa1 tessa1 21:35 09.12.2023

Re: Rubber Soul

Gdje smo stali ovde?, na kraju svijet opet?, svako sa svojim AI- kolačićima, puslicama. :)







Leave the World Behind potpisuje Sam Esmail (Mr.Robot i negledljiv Homecoming radi Dž. Roberts), režija, scenario tj bazirano na istoimenoj knjizi (pisac Rumaan Alam)


producenti Barak i Mišel Obama,


Itanu (E. Hawke) je neprijatno koliko je Džulija loša glumica, ne može sakriti da bi se najradije pokrio po glavi i prespavao dan, ostao u krevetu, neprijatno su neskladan filmski para, hladan, izvještačen, strašno,

Film spašava Mahershala Ali, dominacija od prve do poslednje sekunde, i ako se pravite da Džulija ne postoji ima dobrih scena, dijaloga, humora i složenu poruku u dvije rečenice: "Nema kontrole, niko ne povlači konce. Najbolje čemu se možeš nadati je upozorenje".. ali baš, baš pravite da je nema..

Kamera je odlična, halo efekat iz Mr. Robota (INXS, New Sensation), doživljavaš sliku, riječ i muziku i pozitivno i negativno..


Черевићан Черевићан 13:19 07.12.2023

nulus efektus sine causa

или......Uskoro će

у овом брате мозгом кљокнут
80 посто......не умем се снађем,
преосталих ...........(а до стотке)
граничи ме искрено с'безнађем
Milan Novković Milan Novković 16:51 08.12.2023

Re: nulus efektus sine causa

Черевићан
или......Uskoro će

у овом брате мозгом кљокнут
80 посто......не умем се снађем,
преосталих ...........(а до стотке)
граничи ме искрено с'безнађем



emilia emilia 07:02 09.12.2023

Re: nulus efektus sine causa

gavros gavros 13:33 07.12.2023

Nema šta,

sve zna! Ništa od šestomjesečne pauze u razvoju AI.
Spiridon Spiridon 13:59 07.12.2023

..

postavih na drugom blogu vec ovo pitanje ali ovo je bolje mesto za to. Dakle:

jel postoji bojazan da neka napredna verzija AI moze da razbije enkripcije i da onda nastane opsti dar-mar?

maksa83 maksa83 14:09 07.12.2023

Re: ..

jel postoji bojazan da neka napredna verzija AI moze da razbije enkripcije i da onda nastane opsti dar-mar?

AI ne pošto je matematika enkripcije neumoljiva. Sa druge strane quantum computing može da promeni tu igru pošto oni neki "napad na enkripciju" koji bi trajao godinama (ili stotine godina) mogu da skrate na jedan dan.
Spiridon Spiridon 14:13 07.12.2023

Re: ..

mogu da skrate na jedan dan.


znaci ipak smo najebali


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:15 07.12.2023

Re: ..

Spiridon
mogu da skrate na jedan dan.

znaci ipak smo najebali


pa ne nužno..
kriminal postoji otkad i ljudsko društvo.. baš kao i dogovor..
nije potrebno da je nešto nemoguće uništiti/ukrasti..
samo je potrebno dovoljno obeshrabriti takav postupak
Spiridon Spiridon 14:50 07.12.2023

Re: ..

Da, da ... naročito u sukobima kao što je ovaj u Ukraini
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:03 07.12.2023

Re: ..

Spiridon
Da, da ... naročito u sukobima kao što je ovaj u Ukraini


tamo pogotovo..
ne znam jesi mogao smisliti gori primjer..
rat u Ukrajini je do te mjere dogovor da Ukrajina recimo i danas koristi ruski gas..
i obe rade taman onoliko koliko su ohrabrene ili obeshrabrene da urade..
ni manje ni više (a svakako bi se moglo smisliti još ishoda od ovog koji gledamo)

Spiridon Spiridon 16:28 07.12.2023

Re: ..

rat u Ukrajini je do te mjere dogovor da Ukrajina recimo i danas koristi ruski gas.


eh ti nepoprvljivi optimisto


bangyahead bangyahead 19:27 07.12.2023

Re: ..

Spiridon
mogu da skrate na jedan dan.


znaci ipak smo najebali




Posebno kada ta mudrolija dođe u ruke IDF-a.
maksa83 maksa83 19:37 07.12.2023

Re: ..

Posebno kada ta mudrolija dođe u ruke IDF-a.


IDF se ispisao iz Civilizacije i vratio drito u kameno doba, džaba mu kvantni kompjuteri, nije to za njih.

Mačke imaju tu foru da - ako si ti njen Izabranik (kod mene je to uvek manje dete, njega najviše vole iz nekog razloga) - kad spavaš dođe i sedne ti na grudi i čeka da se probudiš, a ako se ne budiš onda krene da te smara i gura njuškom.

Iz tog razloga je mene ova slika baš jako drknula, jače nego sve ostale.


kamilo_emericki kamilo_emericki 19:59 07.12.2023

Re: ..

maksa83




Danas sam prvi put u životu opsovao televiziju. Neki tip iz Levijevog šinjela hvalio obzirnost izrealske vojske.
Pred ovom fotografijom sam ostao bez riječi.
tessa1 tessa1 21:17 07.12.2023

Re: ..

Srđane, dobro si prošao, zamisli da si i Bosanac?

I gdje si? :)


+


Sjeća li se neko od svih ovih prisutnih, divnih i ćutljivih ljudi na kojem je blogu Nsarski podjelio sliku sa nekoliko radnika u Bjeloj kući, o čemu se radi?, “pomješanih emocija” (na svakom sam licu pročitala drugu emociju, bila sam genijalna, ukratko) dočekuju Trampa.. na istom blogu je i Principessa podjelila sliku dvoje mladih, on i ona i korpulentno kosmat gost iz Sirije..

Potrebna mi je i žao mi što je nisam sačuvala, možda i jedina bitna od milion bačenih i propuštenih.
crossover crossover 23:08 07.12.2023

Re: ..

maksa83
AI ne pošto je matematika enkripcije neumoljiva.


Oh cryptography, thou art a heartless bitch.
Milan Novković Milan Novković 23:47 07.12.2023

Re: ..

maksa83
jel postoji bojazan da neka napredna verzija AI moze da razbije enkripcije i da onda nastane opsti dar-mar?

AI ne pošto je matematika enkripcije neumoljiva. Sa druge strane quantum computing može da promeni tu igru pošto oni neki "napad na enkripciju" koji bi trajao godinama (ili stotine godina) mogu da skrate na jedan dan.

Pitao ja Barda, isto pre otprilike mesec dana, da mi lista quantum computers po broj qbita koliko imaju.

I da mi on, dal IBM na vrhu - za očekivati, ali kao što rekoh oni su biznis-weird, weirdos uopšte, pa često manje interesantni, izlista svašta pa i svoj Sycamore sa 40+ qbita.

A pošto znam da ne može da se ima toliko entangled qubita u single-quantum-state (recimo IBM ima dal preko 1000 (ukupno, Condor), a sa npr 200 (entangled) možeš da zapamtiš klasično stanje svakog atoma u univerzumu - 200 ili nekoliko stotina, mrzi e da računam, ... oko 10**80 atoma u vidljivom univerzumu) a to nigde nije iskakalo kao činjenica do pre, recimo, godinu-dve kad sam periodično radio pretrage na tu temu, napravim ja ovu primedbu i pitam ga da pojasni: kaže a da, pa ne u single-quantum-state, Sycamore može da ih spakuje 12 (vrlo impresivno je i ovo) ...

IBM Condor je impresivan pošto je opštije namene, a imaju i Herona (mojoj ženi skače pritisak na ime Heron pošto joj je dotični dva puta pojeo ribice iz ponda u bašti, a lenja da stavi onu mrežicu) koji, "kao takav" ima manj equbita ali mu prave tunable arhitekturu koja povezuje qubite pa će da ih slažu i u 4000-5000 qubita konfiguracije dal 2025.

Al nije lako, to je kao da praviš superkomputere sa ogromnim brojem Z80 u klasičnom computingu - jako reputable je i to, ali na putu simuliranjima vidljivih i nevidljivih univerzuma stoji problem rezolucije kvantnih stanja - kao kad smanjuješ geometriju čipova, i sa svakim nonometrom na dole sve je prisutniji šum kvantne mehanike, a "signal" sve slabiji (čak i ako ne računaš EUV++ i ostale litografske probleme).

Ja mislim (odoka) da Kinezi stižu i prestižu zapad polako i da im ozbiljnije beži jedino IBM - nagađam ovo, "edukativno"

Ps: Oviše cifrica mi je ovde iz glave (ne sve, pošto neke iskaču i ovih dana), al su redovi veličina relativno ok.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:38 08.12.2023

Re: ..

crossover
maksa83
AI ne pošto je matematika enkripcije neumoljiva.


Oh cryptography, thou art a heartless bitch.


e a šta tedoh po ovom pitanju..
dve stvari..
prvo, ne znam dal ste primjetili da svaku veću transakciju (recimo 100 hiljada reda veličine za zapadne standarde) morate da ovjerite i potpisom na papiru..
banke pored višestruke digitalne evidencije sve čuvaju i u papirnoj verziji..
e upravo da se ne bi ne daj bože zaturilo..
pri tome su isto marljivije oko evidencije dužnika nego povjerilaca.. te treba imati u vidu kad se negdje neka lova krene akumulirati..
u tom smislu i nekakav totalni wipe out finansijskih podataka ne znači i totalni reset.. bar ne dugova.. to vam po svemu sudeći neće niko zaboraviti..
štednju pak bi i moglo da se desi pa valja obratiti pažnju..

s druge strane.. hakeri već imaju mogućnosti da manje više provale u svaki sistem..
pa tu radi jedno obeshrabrivanje a drugo osiguranje..
od većih skandala (pitah barda da me podsjeti za detalje i odmah je junoša prišao u pomoč) je od prije 7 godina kad su centralnoj banci Indonezije drpili 80 miliona al to je zaista p. dim u odnosu na dve godine kasnije ukradenih 4 milijarde sovereign fondu Malezije..
siromasi, kakav blamaž..
elem sve to već može.. i dešava se na dnevnoj bazi..
nešto pokrije osiguranje..
nekog uhvate..
nekog ne uhvate..
epilog je jedino da svi stalno trošimo sve više i više vremena na zašitutu..
ja konkretno ni ne radim sa bilo kakvim osjetljivim podacima a opet u prosjeku 5 puta dnevno zovem msft broj da me uloguje, i recimo desetak puta dnevno moram da se akreditujem na različitim epovima plus za svaki novi dokument i mejl moram da u par klikova definišem nivo povjerljivosti..
cjenim da na te procedure dnevno trošim bar deset minuta..
sluti da će stvar postajati gora dok ne postane bolja i neka mi je logika da sve što na kontra strani AI može da obezbjedi kao prednost istvoremeno je obezbjeđuje i na našoj strani.. dakle hakeri su većih mogućnosti ali smo i mi..
te bih ja rekla business as usual..
a total reset prosto nije opcija sve do neke apokaliptične verzije u kojoj prosto više nema ni ljudi pa ni podataka da im se kradu..
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:09 07.12.2023

Eh

maksa83 maksa83 19:13 07.12.2023

štamuteško...


Nisi pravi gazda ako nisi gazda koji kad ima puno da se istovari nosi džakove...



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:24 07.12.2023

Re: štamuteško...

maksa83

Nisi pravi gazda ako nisi gazda koji kad ima puno da se istovari nosi džakove...

izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..
nego nikako da uzmem number go up i going infinite.. a ni da ekranizuju ne stižu..
cjenim da će sledeći blow up biti u domenu AI
maksa83 maksa83 20:39 07.12.2023

Re: štamuteško...

onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove

Taj se mislim više ne hvata lopate, ali kažu upućeni da ako treba ume da lopata itekako i da je vrlo ozbiljan lopatar, za razliku od Muska koji je pozer koji je jednom baš baš davno nešto programirao (pa su to ubrzo bacili u đubre). Kažu i da su oni oko Altmana još ozbiljniji lopatari od njega a da je on baš vičan toj lopati.

tessa1 tessa1 21:18 07.12.2023

Re: štamuteško...

izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..

Dobro, do prije neki dan je bila garancija da se radi o neškolovanoj sirotinji.
maksa83 maksa83 08:59 08.12.2023

Re: štamuteško...

izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.
Milan Novković Milan Novković 10:07 08.12.2023

Re: štamuteško...

maksa83
izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.

Ne, ne, Tadejus verovatno misli na našeg Sama, Altmana (ok, malo smešno da smo nestrpljivi i sačekamo da ona kaže, ...

... al kad smo tu, i meni je Sam Altman stran, i sumnjam da bih mu dozvolio da mi čuva leđa (i pun i nije pun)

Worldcoin mu je mračan. Nije lako smisliti distopijski projekat na "humanističkiji" način - bem li ga, to nije neko vizionarstvo, fucking Star Trek ti nudi tone boljih vizija sa više optimizma u humankind.

I jeste, potrošio je i crkavicu na Havajima.

A šitkojn šitlord - on "hara-harao-neće harati" po karibima - neverovatna pojava, epitom truleža više US kaste.

Sam Altmanu su neki ljudi otišli, i nebi se on ovaj sad put tako olako provukao da se nisu investitori, pa zaposleni sa share options usrali od straha za urušavanje crkavice koju imaju u firmi.

A ne bi se ona ni urušavala preterano da nije i Brockman otišao, pa MS uleteo - na kraju su se lepo ratosiljali prethodnog upravnog odbora i zaokružili "american way" u progresiji - ala ko jebe prethodne dogovore, lova je bitna...

... dobro, de, jeste bitna, ali imaji su toliko načina ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:15 08.12.2023

Re: štamuteško...

maksa83
izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.


ma ne bre nego pričam o altmanu a asocijacija mi je na ovog drugog jer mi skroz rings a bell ta priča 46 miliona vila, kripto private equity i ne skidanje sa malih prijemnika..
ne moš u klonju da odeš a da te tamo ne sačeka svježe nafenirani altman..
ja bih rekla broj dane dok ne pukne neki skandal i u tom svijetu..
promoter promoter 10:22 08.12.2023

Re: štamuteško...

newimprovedtadejus
maksa83
izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.


ma ne bre nego pričam o altmanu a asocijacija mi je na ovog drugog jer mi skroz rings a bell ta priča 46 miliona vila, kripto private equity i ne skidanje sa malih prijemnika..
ne moš u klonju da odeš a da te tamo ne sačeka svježe nafenirani altman..
ja bih rekla broj dane dok ne pukne neki skandal i u tom svijetu..

'ne skidanje' se piše 'neskidanje'.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:24 08.12.2023

Re: štamuteško...

Milan Novković

... dobro, de, jeste bitna, ali imaji su toliko načina ...


njima je sada u bordu Leri Samers..
a sinoć ničim izazvana pustim u pozadini onaj doku o krizi 2008 kom je narator Met Dejom.. dal se zove Inside job.. mislim da da..
pa se podsjetim kako su tamo okrpili Samersa kao bukvalno okorjelo korumpirano govno (okrpili su istina i pola struke al recimo Štros Kan ispao poštenjačina), valjda je to i bio problem.. ako su svi krivi niko nije kriv..
i elem evo ti ga ovaj ponovo jaše sve pršti..
ja bih se stvarno jako iznenadila da ta stvar nekako gadno ne pukne..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:25 08.12.2023

Re: štamuteško...

promoter
newimprovedtadejus
maksa83
izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.


ma ne bre nego pričam o altmanu a asocijacija mi je na ovog drugog jer mi skroz rings a bell ta priča 46 miliona vila, kripto private equity i ne skidanje sa malih prijemnika..
ne moš u klonju da odeš a da te tamo ne sačeka svježe nafenirani altman..
ja bih rekla broj dane dok ne pukne neki skandal i u tom svijetu..

'ne skidanje' se piše 'neskidanje'.


čarli jbt jesi ti to došao do N u bukvaru..
ako ako
promoter promoter 14:38 08.12.2023

Re: štamuteško...

newimprovedtadejus
promoter
newimprovedtadejus
maksa83
izgleda da ni tovarenje džakova nije garancija da se ne radi o budali..
onaj Altman koliko provaljujem takođe vrlo tovari džakove al eno ga ladno prekuječe je bilo vila na Havajima 46 miliona, danas je osnivanje bitkoin private fund a frizurica i imidžič su več neko vrijeme..
džaba..
to tako ako ne izađe opet u neki big time skandal kolji me..

Sad ja kontam, ti zapravo kažeš Altman a ne pričaš o Altmanu nego o Sam Brinkman-Friedu, šitkojn šitlordu. Mislim da taj nije lopatao.


ma ne bre nego pričam o altmanu a asocijacija mi je na ovog drugog jer mi skroz rings a bell ta priča 46 miliona vila, kripto private equity i ne skidanje sa malih prijemnika..
ne moš u klonju da odeš a da te tamo ne sačeka svježe nafenirani altman..
ja bih rekla broj dane dok ne pukne neki skandal i u tom svijetu..

'ne skidanje' se piše 'neskidanje'.


čarli jbt jesi ti to došao do N u bukvaru..
ako ako

Meni nije teško da ispravim tu elementarnu nepismenost.
Poseban respekt imam za Dijasporce, jer nije lako održavati rođeni jezik u dijaspori.
Nakon nekog perioda reči počinju da nestaju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:42 08.12.2023

Re: štamuteško...

promoter

Meni nije teško da ispravim tu elementarnu nepismenost.
Poseban respekt imam za Dijasporce, jer nije lako održavati rođeni jezik u dijaspori.
Nakon nekog perioda reči počinju da nestaju.

Ako mogu skromno da ti se zahvalim u ime svih nas, bogami si nas zaduzio
solo solo 21:33 07.12.2023

Ma jebo to


Aj' glasaj.

Ili pitaj AI šta bi zaokružila.

1. ALEKSANDAR VUČIĆ – SRBIJA NE SME DA STANE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

2. IVICA DAČIĆ – PREMIJER SRBIJE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

3. DR VOJISLAV ŠEŠELj – SRPSKA RADIKALNA STRANKA – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

4. MILICA ĐURĐEVIĆ STAMENKOVSKI – BOŠKO OBRADOVIĆ – NACIONALNO OKUPLjANjE – DRŽAVOTVORNA SNAGA – SRPSKA STRANKA ZAVETNICI – SRPSKI POKRET DVERI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

5. DR MILOŠ JOVANOVIĆ – NADA ZA SRBIJU – SRPSKA KOALICIJA NADA – NOVI DSS – POKS – VOJISLAV MIHAILOVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

6. VAJDASÁGI MAGYAR SZÖVETSÉG – ELNÖKÜNKÉRT, KÖZÖSSÉGÜNKÉRT, A JÖVŐÉRT!/SAVEZ VOJVOĐANSKIH MAĐARA – ZA NAŠEG PREDSEDNIKA, ZA NAŠU ZAJEDNICU, ZA BUDUĆNOST! – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

7. SRBIJA PROTIV NASILjA – MIROSLAV MIKI ALEKSIĆ – MARINIKA TEPIĆ (STRANKA SLOBODE I PRAVDE, NARODNI POKRET SRBIJE, ZELENO-LEVI FRONT, NE DAVIMO BEOGRAD, EKOLOŠKI USTANAK – ĆUTA, DEMOKRATSKA STRANKA, POKRET SLOBODNIH GRAĐANA, SRBIJA CENTAR, ZAJEDNO, POKRET ZA PREOKRET, UDRUŽENI SINDIKATI SRBIJE "SLOGA“, NOVO LICE SRBIJE) – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

8. USAME ZUKORLIĆ – UJEDINJENI ZA PRAVDU – STRANKA PRAVDE I POMIRENJA – BOŠNJACI SANDŽAKA, TOMISLAV ŽIGMANOV – DEMOKRATSKI SAVEZ HRVATA U VOJVODINI / USAME ZUKORLIĆ – UJEDINjENI ZA PRAVDU – STRANKA PRAVDE I POMIRENjA – BOŠNjACI SANDžAKA, TOMISLAV ŽIGMANOV – DEMOKRATSKI SAVEZ HRVATA U VOJVODINI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

9. SDA SANDžAKA – DR SULEJMAN UGLjANIN/SDA SANDŽAKA – DR. SULEJMAN UGLJANIN – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

10. ZAJEDNO ZA BUDUĆNOST I RAZVOJ – KOALICIJA ZA MIR I TOLERANCIJU – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

11. NARODNA STRANKA – SIGURAN IZBOR. OZBILjNI LjUDI – VUK JEREMIĆ, DR SANDA RAŠKOVIĆ IVIĆ, SINIŠA KOVAČEVIĆ, VLADIMIR GAJIĆ, MARINA LIPOVAC TANASKOVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

12. DOBRO JUTRO, SRBIJO – SAŠA RADULOVIĆ (DJB) – BORIS TADIĆ (SDS) – ANA PEJIĆ (OTETE BEBE) – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

13. POLITIČKA BORBA ALBANACA SE NASTAVLjA – ŠAIP KAMBERI /BETEJA POLITIKE E SHQIPTARËVE VAZHDON – SHAIP KAMBERI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

14. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ – MI – GLAS IZ NARODA, PROF. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

15. SRBIJA NA ZAPADU – DA SE STRUKA PITA – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

16. RUSKA STRANKA – SLOBODAN NIKOLIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

17. ČEDOMIR JOVANOVIĆ – MORA DRUGAČIJE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

18. ALBANSKA DEMOKRATSKA ALTERNATIVA – UJEDINjENA DOLINA ALTERNATIVA DEMOKRATIKE SHQIPTARE-LUGINA E BASHKUAR – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati


London - studio?


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:54 07.12.2023

Re: Ma jebo to

solo

Aj' glasaj.

Ili pitaj AI šta bi zaokružila.

1. ALEKSANDAR VUČIĆ – SRBIJA NE SME DA STANE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

2. IVICA DAČIĆ – PREMIJER SRBIJE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

3. DR VOJISLAV ŠEŠELj – SRPSKA RADIKALNA STRANKA – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

4. MILICA ĐURĐEVIĆ STAMENKOVSKI – BOŠKO OBRADOVIĆ – NACIONALNO OKUPLjANjE – DRŽAVOTVORNA SNAGA – SRPSKA STRANKA ZAVETNICI – SRPSKI POKRET DVERI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

5. DR MILOŠ JOVANOVIĆ – NADA ZA SRBIJU – SRPSKA KOALICIJA NADA – NOVI DSS – POKS – VOJISLAV MIHAILOVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

6. VAJDASÁGI MAGYAR SZÖVETSÉG – ELNÖKÜNKÉRT, KÖZÖSSÉGÜNKÉRT, A JÖVŐÉRT!/SAVEZ VOJVOĐANSKIH MAĐARA – ZA NAŠEG PREDSEDNIKA, ZA NAŠU ZAJEDNICU, ZA BUDUĆNOST! – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

7. SRBIJA PROTIV NASILjA – MIROSLAV MIKI ALEKSIĆ – MARINIKA TEPIĆ (STRANKA SLOBODE I PRAVDE, NARODNI POKRET SRBIJE, ZELENO-LEVI FRONT, NE DAVIMO BEOGRAD, EKOLOŠKI USTANAK – ĆUTA, DEMOKRATSKA STRANKA, POKRET SLOBODNIH GRAĐANA, SRBIJA CENTAR, ZAJEDNO, POKRET ZA PREOKRET, UDRUŽENI SINDIKATI SRBIJE "SLOGA“, NOVO LICE SRBIJE) – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

8. USAME ZUKORLIĆ – UJEDINJENI ZA PRAVDU – STRANKA PRAVDE I POMIRENJA – BOŠNJACI SANDŽAKA, TOMISLAV ŽIGMANOV – DEMOKRATSKI SAVEZ HRVATA U VOJVODINI / USAME ZUKORLIĆ – UJEDINjENI ZA PRAVDU – STRANKA PRAVDE I POMIRENjA – BOŠNjACI SANDžAKA, TOMISLAV ŽIGMANOV – DEMOKRATSKI SAVEZ HRVATA U VOJVODINI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

9. SDA SANDžAKA – DR SULEJMAN UGLjANIN/SDA SANDŽAKA – DR. SULEJMAN UGLJANIN – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

10. ZAJEDNO ZA BUDUĆNOST I RAZVOJ – KOALICIJA ZA MIR I TOLERANCIJU – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

11. NARODNA STRANKA – SIGURAN IZBOR. OZBILjNI LjUDI – VUK JEREMIĆ, DR SANDA RAŠKOVIĆ IVIĆ, SINIŠA KOVAČEVIĆ, VLADIMIR GAJIĆ, MARINA LIPOVAC TANASKOVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

12. DOBRO JUTRO, SRBIJO – SAŠA RADULOVIĆ (DJB) – BORIS TADIĆ (SDS) – ANA PEJIĆ (OTETE BEBE) – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

13. POLITIČKA BORBA ALBANACA SE NASTAVLjA – ŠAIP KAMBERI /BETEJA POLITIKE E SHQIPTARËVE VAZHDON – SHAIP KAMBERI – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

14. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ – MI – GLAS IZ NARODA, PROF. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

15. SRBIJA NA ZAPADU – DA SE STRUKA PITA – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

16. RUSKA STRANKA – SLOBODAN NIKOLIĆ – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

17. ČEDOMIR JOVANOVIĆ – MORA DRUGAČIJE – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

18. ALBANSKA DEMOKRATSKA ALTERNATIVA – UJEDINjENA DOLINA ALTERNATIVA DEMOKRATIKE SHQIPTARE-LUGINA E BASHKUAR – kandidati za poslanike u dokumentu koji možete sačuvati

London - studio?


ladno ima i da se struka pita.. baš kvalitetno zajebavanje..
that said ja bi šarnula 7 a može vala i koje god oćeš samo da nije od ovih sigurnih sns glasova i to je to..
nema se tu puno oko čega hvatati za glavu zaista
bene_geserit bene_geserit 06:38 09.12.2023

Re: Ma jebo to

that said ja bi šarnula 7

Kad gledam ovu listu sve nešto mi se čini da će samo Vučić da pređe cenzus. Koliki je cenzus?
maksa83 maksa83 06:56 09.12.2023

Re: Ma jebo to

Kad gledam ovu listu sve nešto mi se čini da će samo Vučić da pređe cenzus. Koliki je cenzus?

Mislim da je sobaljen na 3%. Će prođe Vučić, 4., 7, moguće 5. a nije sigurno za 11., tranke manjina mislim da imaju neki mnoto manji cenzus pa ga one ozbiljne uvek pređu.
bene_geserit bene_geserit 12:01 09.12.2023

Re: Ma jebo to

Mislim da je sobaljen na 3%. Će prođe Vučić, 4., 7, moguće 5. a nije sigurno za 11., tranke manjina mislim da imaju neki mnoto manji cenzus pa ga one ozbiljne uvek pređu.

Ali 12 i 17.
Nego vidim, još jedni zajebancija izbori. Šta će Vučiću onako čvrstorukačka kampanja kad je konkurencija dasupišaš?
maksa83 maksa83 12:13 09.12.2023

Re: Ma jebo to

Ali 12 i 17.

Jeste, ono je nadrealno, još kad ih gledaš iz veće blizne i šta rade i šta pričaju, potpuno ludilo, pogotovo Čeda čija je kampanja bukvalno Loš Esid Trip Protiv Miša Koji Mu Je Sjebao Život Ali Više Tako Neće Moći (miš je Đilas).

Nego vidim, još jedni zajebancija izbori. Šta će Vučiću onako čvrstorukačka kampanja kad je konkurencija dasupišaš?

Zato što mu je na republici projektovano manje nego pre, a u lokalu - najvažnijem lokalu - Beogradu postoji mogućnost da izgubi jer su se i on i njegova svita debila popeli ljudima dovoljno na kurac da se prenu i urade nešto, za početak izađu na izbore i glasaju protiv njih. Grad se u poslednjih godinu dana potpuno raspao od kad je stavio onog mentola da glumi gradonačelnika a i svašta se drugo u međuvremenu izdešavalo, trend im je negativan a to je nedopustivo.
solo solo 21:44 07.12.2023

P.S. mali (ne)reprezentativni uzorak


Neka neko otvori blog,recimo ovaj što je dobio ime po putinovom dedi lenjinovom i staljinovom kuvaru i da organizujemo izbore pre izbora.

Da vidimo za (protiv) koga bi blogeri glasali.
promoter promoter 09:56 08.12.2023

Re: P.S. mali (ne)reprezentativni uzorak

solo

Neka neko otvori blog,recimo ovaj što je dobio ime po putinovom dedi lenjinovom i staljinovom kuvaru i da organizujemo izbore pre izbora.

Da vidimo za (protiv) koga bi blogeri glasali.

Ja glasam za Koštunicu.
Štaaaaa?
Ne učestuje na izborima?
tessa1 tessa1 10:14 08.12.2023

Re: P.S. mali (ne)reprezentativni uzorak

Ja glasam za Koštunicu.

Stvarno je Koštunica bio tvoj favorit?

(ne znam ništa o Koštunici, pitanje nema skrivenu namjeru)
freehand freehand 09:10 08.12.2023

Vala

... meni se ovaj svet u kome su mašine pametnije od čoveka a mrtvi ljudi prave nove pesme ne sviđa ni kao ideja, kamoli kao praksa.
mlatisa mlatisa 10:00 08.12.2023

Poređenje

Chat GPT

Pitanje
Pera, Mika i Laza imaju zajedno tri kuglice. Pera i Mika imaju zajedno dve kuglice dok Mika i Laza imaju zajedno dve kuglice. Koliko kuglica ima Pera, koliko Mika a koliko Laza.

Odgovor
Neka PP predstavlja broj kuglica koje ima Pera, MM broj kuglica koje ima Mika, a LL broj kuglica koje ima Laza.

Prema datom:

P+M+L=3P+M+L=3 (zajedno imaju tri kuglice)
P+M=2P+M=2 (Pera i Mika zajedno imaju dve kuglice)
M+L=2M+L=2 (Mika i Laza zajedno imaju dve kuglice)

Da bismo rešili ovaj sistem jednačina, možemo koristiti oduzimanje drugih od prvih dve jednačine:
(P+M+L)−(P+M)=3−2
(P+M+L)−(P+M)=3−2

Odatle dobijamo L=1L=1. Zatim možemo zameniti L=1L=1 u treću jednačinu:
M+1=2
M+1=2

Što daje M=1M=1. Sada možemo zameniti L=1L=1 i M=1M=1 u drugu jednačinu:
P+1=2
P+1=2

Odatle sledi P=1P=1.

Dakle, Pera ima 1 kuglicu, Mika ima 1 kuglicu, a Laza ima 1 kuglicu.


Google Bard
Pitanje
Pera, Mika i Laza imaju zajedno tri kuglice. Pera i Mika imaju zajedno dve kuglice dok Mika i Laza imaju zajedno dve kuglice. Koliko kuglica ima Pera, koliko Mika a koliko Laza.
Odgovor

Пера има две kuglice, Мика има једну kuglicu, а Лаза има једну kuglicu.

Објашњење:

Из првог дела питања знамо да Пера, Мика и Лаза имају укупно три kuglice. Из другог дела питања знамо да Пера и Мика имају две kuglice, а Мика и Лаза имају две kuglice. Ово значи да Пера, Мика и Лаза деле ове три kuglice.

Ако Пера и Мика имају две kuglice, то значи да једна од њих има једну kuglicu, а друга две. Дакле, Пера има две kuglice, а Мика има једну kuglicu.

Ово оставља само једну kuglicu за Лазу. Дакле, Лаза има једну kuglicu.

Дакле, одговор је:

Пера: 2
Мика: 1
Лаза: 1

Дакле, одговор је две kuglice за Перу, једна kuglica за Мику и једна kugлица за Лазу.

Да ли има још неких питања?


Немам више питања!
maksa83 maksa83 10:06 08.12.2023

Re: Poređenje

Немам више питања!

Ja bih ga pitao i "Barde brt čime se drogiraš?"
tessa1 tessa1 10:12 08.12.2023

Re: Poređenje

Немам више питања!


Mlatiša je car i ima carstvo.

Koliko carstava imaju drugi?

0


:))
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:20 08.12.2023

Re: Poređenje

maksa83
Немам више питања!

Ja bih ga pitao i "Barde brt čime se drogiraš?"


e više chat ne koristim a ne sjećam se dal je on imao neku vrstu refresh button?
elem, bardu možeš da ponavljaš upit i on će ponoviti i promjeniti odgovor (dugme mu se zove regenerate draft)..
samo na trivijalna pitanja ponavlja isti odgovor..
inače ga baš baš bitno mijenja..
a što nas dovodi do problema lokalnog maksimuma u optimizaciji..
može da zbunari hiljade različitih odgovora na isto pitanje zavisno od polazne tačke.. i po svemu sudeći nema nekog sjajnog načina da mu se ograniči polazna tačka..
solo solo 10:26 08.12.2023

Re: Poređenje

Koliko carstava imaju drugi?


Tess je zapravo Chat GPT (za bosansko tržište)

Profil koji je napravljen zarad experimentisanja u blogovanju.

Zato njeni narativi zbunjuju blogere.



p.s.

Gde je Zoja 444 ?

Nestade.

Milan Novković Milan Novković 10:32 08.12.2023

Re: Poređenje

mlatisa
Chat GPT

Pitanje
Pera, Mika i Laza imaju zajedno tri kuglice. Pera i Mika imaju zajedno dve kuglice dok Mika i Laza imaju zajedno dve kuglice. Koliko kuglica ima Pera, koliko Mika a koliko Laza.

Odgovor
Neka PP predstavlja broj kuglica koje ima Pera, MM broj kuglica koje ima Mika, a LL broj kuglica koje ima Laza.

Prema datom:

P+M+L=3P+M+L=3 (zajedno imaju tri kuglice)
P+M=2P+M=2 (Pera i Mika zajedno imaju dve kuglice)
M+L=2M+L=2 (Mika i Laza zajedno imaju dve kuglice)

Da bismo rešili ovaj sistem jednačina, možemo koristiti oduzimanje drugih od prvih dve jednačine:
(P+M+L)−(P+M)=3−2
(P+M+L)−(P+M)=3−2

Odatle dobijamo L=1L=1. Zatim možemo zameniti L=1L=1 u treću jednačinu:
M+1=2
M+1=2

Što daje M=1M=1. Sada možemo zameniti L=1L=1 i M=1M=1 u drugu jednačinu:
P+1=2
P+1=2

Odatle sledi P=1P=1.

Dakle, Pera ima 1 kuglicu, Mika ima 1 kuglicu, a Laza ima 1 kuglicu.


Google Bard
Pitanje
Pera, Mika i Laza imaju zajedno tri kuglice. Pera i Mika imaju zajedno dve kuglice dok Mika i Laza imaju zajedno dve kuglice. Koliko kuglica ima Pera, koliko Mika a koliko Laza.
Odgovor

Пера има две kuglice, Мика има једну kuglicu, а Лаза има једну kuglicu.

Објашњење:

Из првог дела питања знамо да Пера, Мика и Лаза имају укупно три kuglice. Из другог дела питања знамо да Пера и Мика имају две kuglice, а Мика и Лаза имају две kuglice. Ово значи да Пера, Мика и Лаза деле ове три kuglice.

Ако Пера и Мика имају две kuglice, то значи да једна од њих има једну kuglicu, а друга две. Дакле, Пера има две kuglice, а Мика има једну kuglicu.

Ово оставља само једну kuglicu за Лазу. Дакле, Лаза има једну kuglicu.

Дакле, одговор је:

Пера: 2
Мика: 1
Лаза: 1

Дакле, одговор је две kuglice за Перу, једна kuglica за Мику и једна kugлица за Лазу.

Да ли има још неких питања?


Немам више питања!

Bard nije Gemini!

U početku ti LLMs svi imaju te boljke - i ovo su primeri lakih stvari za fiksirai (ogroman broj nas programera se lepi za teške bagove, lake ostavljamo za posle - ja umem i da ih zaboravim zauvek ...

LLMs bez dodatnog rada tipično prave greške ko ljudi i više su pomereni ka statističkoj analizi jezika, nego analitici.

Gemini je nešto sasvim drugo, i upravo je na formalnim testovima dobio bolje rezultate od Chat GPT-4 u matematikama.

Gemini će biti deo Barda uskoro, ali samo u US - za početak. U EU i UK imaju regulativnih problema (ovi naši "pametuju" al probaću ga, naravno, čim se pojavi, uz pomoć VPNa (osim ako nisu od one najgore sorte pa provere da li koristim VPN pa nisam u US nego u UK - mogu ako hoće, takve baš ne gotivim).

Trebao bi da imaš još pitanja Evo zašto:

- Iako smo mi odskočili od drugih živuljki na planeti Zemlji ta razlika po kojoj smo odskočili je, kontraintuitivno, relativno laka za pokriti u AIu u većini - ne svemu.

- A pre ćemo pokriti i teži deo te razlike nego ono što mogu da rade mačići, kučići, ... postići sličan nivo autonomnosti u proizvoljnoj okolini.

- To je teško, i iako kritikuju ovaj gore video da je marketinški tim povukao par prljavih poteza:

1. Nisu u stvari pričali sa AI nego kucali pitanja - ne vidim zašto bi, solidan speech recognition sam ja koristio 1993-4, i godinama koristimo Android funkciju (dobro, delegirana cloudu) - non-issue

2. Davali su mu snapshots iz videa - ok, i meni je bolo oči to da je prosto real-timeliness nadrealno dobra, al mislio sam super nabudžena mašina je u pitanju ... pitanje CPU snage, a lako je iz video strima izabrati snapshots

... nego nije bitno, onog gde su pokazali da su odskočili je sam preciznost sa kojom analiziraju sliku - statičnu, moving ... nebitno, pitanje snage - i shvate je. To razne živuljke bolej rade od AI, i još dosta godina će bolje raditi.

Tj, dok to ne urade, chat-bots će nas inpresionirati, bolt-on analitički i ostali dodaci još više (Wolfram plugin je u GPT-4, biće i u Gugletu jednog dana, a sumnjam da su njima potrebni), ali nećemo skoro videti autonomnog robota u okolini snalažljivog kao mi ili niži sisari, čak kičmenjaci, ... dok AI ne postane dovoljno dobar u scene-recognition ...

... a izgleda da je Gemini preskočio taj prag plus, ok, možda još sačeka na procesorsku snagu.

Pa je fora fore što će Gemini postojati i u izdanjima sa dramatično manjih footprints, nano verzija će u Google mobilne.

Mislim da je njihova nano verzija dobra ko Grok, otprilike (Tvitter verzija) a činjenica da je toliko mala app govori da su se sveli na dramtično manje "parametara" u modeliranju - GPT-4 ima straubalni broj parametara - ultimativni brute-force (ok, ako na nečemu ubrzano rade onda je to to)

Tako, sve u svemu, radoznalost u ovom trenutku je mnogo isplativija od samopouzdanja
tessa1 tessa1 11:49 08.12.2023

Re: Poređenje

Bard nije Gemini!


Mudro,

Ali rekao si onomad da je ChatGPT neozbiljan za Barda, level, virtuelne domaćice koje ne zarađuju velike novce.. (napisala bih masne, ali postim:)


+


Milan Novković Milan Novković 13:19 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Bard nije Gemini!


Mudro,

Ništa posebno mudro, Bard je LLM, Gemini multimodal AI ' najobičnija činjenica.


Ali rekao si onomad da je ChatGPT neozbiljan za Barda...

Jesam. Jeste, Bard kao LLM sedi povrh mnogo bolje search engine.
Ali to je bilo, i sada, unutar malih domena koji mene interesuju.

Kao LLM Chat GPT je u početku:

1. Rekao da ako jedna žena rodi dete za 9 meseci, 9 žena će izroditi jedno dete za mesec dana

2. Isto, ako dvoja kola krenu od A do B stići će duplo brže nego ako krenu samo jedna

Ali, kao što rekoh u komentaru, meni su nebitne te analitičke sitnice zato što su lake za pokrpiti. Te prve verzije su LLMs, chatbots, prave iste greške kao ljudi - od ljudi su naučili ne samo dobre stvari, nego i većinu loših.

Chat GPT je zapušao rupe vrlo efikasno.

Bard je čekao Gemini.


level, virtuelne domaćice koje ne zarađuju velike novce.. (napisala bih masne, ali postim:)


To nisam rekao, ti znaš da nisam rekao, i da nisam bio prinuđen da čitam dosta iz psihologije (inače mi nije uopšte privlačna disciplina) sad bih ti reako zašto mislim da ti to tako kažeš

Rekao sam da je Chat GPT na teme oko kojih sam se ja vrteo bio beskoristan - tj uopšte ne mogu da ga koristim u poslu. Bard mogu, i pre Geminija. Tj izneo sam lokalizovanu činjenicu pošto mi je posao IT i pitanja su mi bila u delićima ITja koje jako dobro poznajem.

Zarađivanje velikog novca: killer kombinacija je kad se uspe, u poslu koji volimo, i koji bi radili 12-17 sati dnevno, uključujući i vikende, i da nam plaćaju mnogo manje - koliko god samo da pokrijemo troškove...

... pa tako decenijama, a da prema nikome nismo bili nefer ...

Ajd da sačekamo da ti prođe post pa da se nesputano izražavaš.
maksa83 maksa83 14:05 08.12.2023

Re: Poređenje

Kao LLM Chat GPT je u početku:

1. Rekao da ako jedna žena rodi dete za 9 meseci, 9 žena će izroditi jedno dete za mesec dana

To je iskreno verovanje ponekog prodakt/prodžekt menadžera kog sam sreo u životu.

- Koliko treba vremena za ovo?
- Šest meseci.
- A ako dodamo još jednog čoveka?
- Pola godine.
- Zajebavaš me.
- Ti si prvi počeo.


tessa1 tessa1 14:11 08.12.2023

Re: Poređenje

To nisam rekao, ti znaš da nisam rekao,



Nisi, istina. :)



Sjetih se kad je moje dijete bio mali i obećam mu ponedeljkom ili početkom sedmice da ćemo ići negdje u petak, subotu, nedelju, u kino, posjetiti nešto, putovati, rođendan i itd,

Kako ja to izgovorim glasno on prvo odmah krene odbrojavati dane do tog dana, i onda kako život namjesti, desi se nešto da ne mogu ispuniti obećano, kiša pada, prehlađeni smo, idemo negdje drugo, došli nam gosti, imam posla i itd..

I meni tih par minuta kad mu moram reći da od plana nema ništa vjerujte mi jedan od težih u životu, smišljam po cjelo jutro kako da saopštim al da to ne izgleda kao da se neće desiti, mislim, ja znam da se neće desiti ali kako ga uvjeriti da će se možda desiti i mi ćemo možda ići?, kako održati nadu preko vikenda do ponedeljka kad bih smislila nešto drugo, drugi plan? :)

Jer šta biva - a takav je i danas postao čovjek, stvarno odgovoran, ne daje obaćenja koja ne može ispuniti i ako obeća on to uradi - prvo, imao je krupne oči, ima i sada, zagleda se u mene dugo, ćuti, i ja vidim taj svijet iza njegovih leđa kako se ruši, veliki kameni zamak pada uz prasak, i kaže: ali, rekla si..

Od tog trenutka i naredna dva dana nastaje tiha drama, do ponedeljka ujutru on će nekoliko puta dnevno spomenuti: ali, rekla si.. Hoda za mnom, u autu smo, ili se pojavi u kuhinji, stoji kraj mene i kaže: ali, rekla si.. i ode..


U početku sam se pravdala, nikad nije bio razlog moja ljenost, pa sam prošla faze da mu objasnim kako je sve laž, lagati je normalno, i ja lažem, prošli smo i fazu da se mora pomiriti sa tim da je njegova mama jednostavno loš čovjek, laže- obećava- ne ispunjava, i to rade ljudi kada odrastu, ej, kažem mu: nemoj da mi vjeruješ, ne polaži nade.. :)


Ne, ne, ništa nije pomoglo s kakvom je upornošću bio razočaran.. Ali, rekla si.


Smjenjivala se godišnja doba sporadično, bude nam lijep vikend i ja dobre volje obećam da i sledeći vikend idemo negdje kul, znam i gdje odmah iiii tako krene.. :)
Milan Novković Milan Novković 15:05 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
To nisam rekao, ti znaš da nisam rekao,



Nisi, istina. :)



Sjetih se kad je moje dijete bio mali i obećam mu ponedeljkom ili početkom sedmice da ćemo ići negdje u petak, subotu, nedelju, u kino, posjetiti nešto, putovati, rođendan i itd,

Kako ja to izgovorim glasno on prvo odmah krene odbrojavati dane do tog dana, i onda kako život namjesti, desi se nešto da ne mogu ispuniti obećano, kiša pada, prehlađeni smo, idemo negdje drugo, došli nam gosti, imam posla i itd..

I meni tih par minuta kad mu moram reći da od plana nema ništa vjerujte mi jedan od težih u životu, smišljam po cjelo jutro kako da saopštim al da to ne izgleda kao da se neće desiti, mislim, ja znam da se neće desiti ali kako ga uvjeriti da će se možda desiti i mi ćemo možda ići?, kako održati nadu preko vikenda do ponedeljka kad bih smislila nešto drugo, drugi plan? :)

Jer šta biva - a takav je i danas postao čovjek, stvarno odgovoran, ne daje obaćenja koja ne može ispuniti i ako obeća on to uradi - prvo, imao je krupne oči, ima i sada, zagleda se u mene dugo, ćuti, i ja vidim taj svijet iza njegovih leđa kako se ruši, veliki kameni zamak pada uz prasak, i kaže: ali, rekla si..

Od tog trenutka i naredna dva dana nastaje tiha drama, do ponedeljka ujutru on će nekoliko puta dnevno spomenuti: ali, rekla si.. Hoda za mnom, u autu smo, ili se pojavi u kuhinji, stoji kraj mene i kaže: ali, rekla si.. i ode..


U početku sam se pravdala, nikad nije bio razlog moja ljenost, pa sam prošla faze da mu objasnim kako je sve laž, lagati je normalno, i ja lažem, prošli smo i fazu da se mora pomiriti sa tim da je njegova mama jednostavno loš čovjek, laže- obećava- ne ispunjava, i to rade ljudi kada odrastu, ej, kažem mu: nemoj da mi vjeruješ, ne polaži nade.. :)


Ne, ne, ništa nije pomoglo s kakvom je upornošću bio razočaran.. Ali, rekla si.


Smjenjivala se godišnja doba sporadično, bude nam lijep vikend i ja dobre volje obećam da i sledeći vikend idemo negdje kul, znam i gdje odmah iiii tako krene.. :)

I ja se prepoznajem u tome, with a twist

Ja sam dosta anarhičan. Al anarcho sindikalista mi je dominantna principal component i uopšte dosta improvizujemo pa su klinci "resilient" malo više na iznenađenja - mi retko u godišnji od 7 dana po Evropi bukiramo više od prvog noćenja. Dok žena nije počela da se roguši redovno smo nosili i par šatora, i bila je mešavina najjeftinijeg, jako jeftinog i jako udobnog, al ovo u mestima gde se zadržavamo duže zbog interesantnog mesta i stvari za videti, restorana, ...

Dok se nisam oženio u solo periodima sam umeo i do 20 dana zaredom da spavam pod vedrim nebom - dobro, nema ih mnogo, tih perioda, i pored klot-geek stereotipnosti

Meni nije strana ni tegoba kad mi se učini da sam se previše zabo u svoje interese i projekte pa ostavio premalo vremena za decu.

U to ime, švrljanja, evo ti jedna fotka sa Midžora (Stara Planina, dobaciš do magičnog, pa onda polako u divljinu ...

... ovde nisam završio 1 Kw pojačalo za 432 MHz i poneo da ga završim u planini - naravno da nisam uspeo, ali je i tim na anteni podbacio pa nam ekspedicija nije uspela, iako su nam lokalni volovi fino vukli agregate i opremu uzbrdo, ostale samo jako lepe uspomene i fazoni na Bugraskoj strani ...


promoter promoter 15:19 08.12.2023

Re: Poređenje

Milan Novković
tessa1
To nisam rekao, ti znaš da nisam rekao,



Nisi, istina. :)



Sjetih se kad je moje dijete bio mali i obećam mu ponedeljkom ili početkom sedmice da ćemo ići negdje u petak, subotu, nedelju, u kino, posjetiti nešto, putovati, rođendan i itd,

Kako ja to izgovorim glasno on prvo odmah krene odbrojavati dane do tog dana, i onda kako život namjesti, desi se nešto da ne mogu ispuniti obećano, kiša pada, prehlađeni smo, idemo negdje drugo, došli nam gosti, imam posla i itd..

I meni tih par minuta kad mu moram reći da od plana nema ništa vjerujte mi jedan od težih u životu, smišljam po cjelo jutro kako da saopštim al da to ne izgleda kao da se neće desiti, mislim, ja znam da se neće desiti ali kako ga uvjeriti da će se možda desiti i mi ćemo možda ići?, kako održati nadu preko vikenda do ponedeljka kad bih smislila nešto drugo, drugi plan? :)

Jer šta biva - a takav je i danas postao čovjek, stvarno odgovoran, ne daje obaćenja koja ne može ispuniti i ako obeća on to uradi - prvo, imao je krupne oči, ima i sada, zagleda se u mene dugo, ćuti, i ja vidim taj svijet iza njegovih leđa kako se ruši, veliki kameni zamak pada uz prasak, i kaže: ali, rekla si..

Od tog trenutka i naredna dva dana nastaje tiha drama, do ponedeljka ujutru on će nekoliko puta dnevno spomenuti: ali, rekla si.. Hoda za mnom, u autu smo, ili se pojavi u kuhinji, stoji kraj mene i kaže: ali, rekla si.. i ode..


U početku sam se pravdala, nikad nije bio razlog moja ljenost, pa sam prošla faze da mu objasnim kako je sve laž, lagati je normalno, i ja lažem, prošli smo i fazu da se mora pomiriti sa tim da je njegova mama jednostavno loš čovjek, laže- obećava- ne ispunjava, i to rade ljudi kada odrastu, ej, kažem mu: nemoj da mi vjeruješ, ne polaži nade.. :)


Ne, ne, ništa nije pomoglo s kakvom je upornošću bio razočaran.. Ali, rekla si.


Smjenjivala se godišnja doba sporadično, bude nam lijep vikend i ja dobre volje obećam da i sledeći vikend idemo negdje kul, znam i gdje odmah iiii tako krene.. :)

I ja se prepoznajem u tome, with a twist

Ja sam dosta anarhičan. Al anarcho sindikalista mi je dominantna principal component i uopšte dosta improvizujemo pa su klinci "resilient" malo više na iznenađenja - mi retko u godišnji od 7 dana po Evropi bukiramo više od prvog noćenja. Dok žena nije počela da se roguši redovno smo nosili i par šatora, i bila je mešavina najjeftinijeg, jako jeftinog i jako udobnog, al ovo u mestima gde se zadržavamo duže zbog interesantnog mesta i stvari za videti, restorana, ...

Dok se nisam oženio u solo periodima sam umeo i do 20 dana zaredom da spavam pod vedrim nebom - dobro, nema ih mnogo, tih perioda, i pored klot-geek stereotipnosti

Meni nije strana ni tegoba kad mi se učini da sam se previše zabo u svoje interese i projekte pa ostavio premalo vremena za decu.

U to ime, švrljanja, evo ti jedna fotka sa Midžora (Stara Planina, dobaciš do magičnog, pa onda polako u divljinu ...

... ovde nisam završio 1 Kw pojačalo za 432 MHz i poneo da ga završim u planini - naravno da nisam uspeo, ali je i tim na anteni podbacio pa nam ekspedicija nije uspela, iako su nam lokalni volovi fino vukli agregate i opremu uzbrdo, ostale samo jako lepe uspomene i fazoni na Bugraskoj strani ...



Gde si ti?
Na fotografiji ne vidim ni jednog ćelavca.
Milan Novković Milan Novković 15:26 08.12.2023

Re: Poređenje

promoter
Milan Novković
tessa1
To nisam rekao, ti znaš da nisam rekao,



Nisi, istina. :)



Sjetih se kad je moje dijete bio mali i obećam mu ponedeljkom ili početkom sedmice da ćemo ići negdje u petak, subotu, nedelju, u kino, posjetiti nešto, putovati, rođendan i itd,

Kako ja to izgovorim glasno on prvo odmah krene odbrojavati dane do tog dana, i onda kako život namjesti, desi se nešto da ne mogu ispuniti obećano, kiša pada, prehlađeni smo, idemo negdje drugo, došli nam gosti, imam posla i itd..

I meni tih par minuta kad mu moram reći da od plana nema ništa vjerujte mi jedan od težih u životu, smišljam po cjelo jutro kako da saopštim al da to ne izgleda kao da se neće desiti, mislim, ja znam da se neće desiti ali kako ga uvjeriti da će se možda desiti i mi ćemo možda ići?, kako održati nadu preko vikenda do ponedeljka kad bih smislila nešto drugo, drugi plan? :)

Jer šta biva - a takav je i danas postao čovjek, stvarno odgovoran, ne daje obaćenja koja ne može ispuniti i ako obeća on to uradi - prvo, imao je krupne oči, ima i sada, zagleda se u mene dugo, ćuti, i ja vidim taj svijet iza njegovih leđa kako se ruši, veliki kameni zamak pada uz prasak, i kaže: ali, rekla si..

Od tog trenutka i naredna dva dana nastaje tiha drama, do ponedeljka ujutru on će nekoliko puta dnevno spomenuti: ali, rekla si.. Hoda za mnom, u autu smo, ili se pojavi u kuhinji, stoji kraj mene i kaže: ali, rekla si.. i ode..


U početku sam se pravdala, nikad nije bio razlog moja ljenost, pa sam prošla faze da mu objasnim kako je sve laž, lagati je normalno, i ja lažem, prošli smo i fazu da se mora pomiriti sa tim da je njegova mama jednostavno loš čovjek, laže- obećava- ne ispunjava, i to rade ljudi kada odrastu, ej, kažem mu: nemoj da mi vjeruješ, ne polaži nade.. :)


Ne, ne, ništa nije pomoglo s kakvom je upornošću bio razočaran.. Ali, rekla si.


Smjenjivala se godišnja doba sporadično, bude nam lijep vikend i ja dobre volje obećam da i sledeći vikend idemo negdje kul, znam i gdje odmah iiii tako krene.. :)

I ja se prepoznajem u tome, with a twist

Ja sam dosta anarhičan. Al anarcho sindikalista mi je dominantna principal component i uopšte dosta improvizujemo pa su klinci "resilient" malo više na iznenađenja - mi retko u godišnji od 7 dana po Evropi bukiramo više od prvog noćenja. Dok žena nije počela da se roguši redovno smo nosili i par šatora, i bila je mešavina najjeftinijeg, jako jeftinog i jako udobnog, al ovo u mestima gde se zadržavamo duže zbog interesantnog mesta i stvari za videti, restorana, ...

Dok se nisam oženio u solo periodima sam umeo i do 20 dana zaredom da spavam pod vedrim nebom - dobro, nema ih mnogo, tih perioda, i pored klot-geek stereotipnosti

Meni nije strana ni tegoba kad mi se učini da sam se previše zabo u svoje interese i projekte pa ostavio premalo vremena za decu.

U to ime, švrljanja, evo ti jedna fotka sa Midžora (Stara Planina, dobaciš do magičnog, pa onda polako u divljinu ...

... ovde nisam završio 1 Kw pojačalo za 432 MHz i poneo da ga završim u planini - naravno da nisam uspeo, ali je i tim na anteni podbacio pa nam ekspedicija nije uspela, iako su nam lokalni volovi fino vukli agregate i opremu uzbrdo, ostale samo jako lepe uspomene i fazoni na Bugraskoj strani ...



Gde si ti?
Na fotografiji ne vidim ni jednog ćelavca.

Pogodi (ni nalik ovom sada meni tako da je nebitno - da ne znam koji sam, i da ne poznajem ostale ljude, nikad ne bih sebe "ubo" na ovoj fotci)
tessa1 tessa1 15:29 08.12.2023

Re: Poređenje

Ja sam dosta anarhičan. Al anarcho sindikalista mi je dominantna principal component i uopšte dosta improvizujemo


Ma da, mene je u osnovnoj školi na pitanje učiteljice da opišu roditelje u dvije riječi, opisao kao duhovitu i unkonventionell. :)



Jesi li ti gore kraj šatora lijevo?

tessa1 tessa1 15:32 08.12.2023

Re: Poređenje

Šta ste ovo radili, vršili žito? I cjedili divlje jabuke u sirće, najzdravije, iz prese u kanister? :)
Milan Novković Milan Novković 16:05 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Ja sam dosta anarhičan. Al anarcho sindikalista mi je dominantna principal component i uopšte dosta improvizujemo


Ma da, mene je u osnovnoj školi na pitanje učiteljice da opišu roditelje u dvije riječi, opisao kao duhovitu i unkonventionell. :)



Jesi li ti gore kraj šatora lijevo?


Taj, al to možeš da pogodiš samo zato što sam rekao da izgledam nadrndano dok ćutim a nisam deo neke konverzacije, i da se skoro nikad ne češljam (prao kosu svaki dan, kad sam mogao, al fen i češalj su mi bili neverovatno strani).

A kad propričam sa nekim, jbg, face od Mikija Mausa (nešto manje uši, al ne mnogo) do, šta znam, uvek nasmejanog Foresta Gampa (ja se do bloga uopšte nisam kačio sa ljudima, a onda me ekipa brutalno iskvarila

Naša prva radio amaterska ekspedicija za ETFa je bila Zvijezda, Vareš - nisam skenirao one sa ljudima, a od mnogo više i wow svojih fotki uglavnom su ukućani pri prvom planu pa preskačem ...

... smešnih priča sa Zvijezde, sa tumaranjima zagubljenih članova po mrklom mraku oko 2am, kolko hoćeš ... ta ekspedicija nam je uspela.


tessa1 tessa1 16:50 08.12.2023

Re: Poređenje

Taj, al to možeš da pogodiš samo zato što sam rekao da izgledam nadrndano dok ćutim a nisam deo neke konverzacije, i da se skoro nikad ne češljam (prao kosu svaki dan, kad sam mogao, al fen i češalj su mi bili neverovatno strani).


Ostao si likom isti, samo ti fali razbarušen detalj na glavi. :)


Odakle je ova druga slika?




Bratu sam još kad je Als pokazivao didovu kuću pola drvena pola kamena, il bi od pradida, rekla da pošalje neke slike, ne neke nego tačno određene, kod njega su, i zaboravili smo..


Ima jedna, slikao je stećke iz snijega u mećavi i iza širok horizont padine sa koje vjetar skida snijeg, vidi se ponegdje svjetlo smeđa zemlja, i u daljini bijela planina boje sivo-bjelog rudnika soli i vrhovi kao nacrtan crni ugljem, nevjerovatno.. uhvatio je onaj prah prvog tankog sloja snijega kotrlja se na vjetru..
tessa1 tessa1 16:50 08.12.2023

Re: Poređenje

Milan Novković Milan Novković 16:55 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Taj, al to možeš da pogodiš samo zato što sam rekao da izgledam nadrndano dok ćutim a nisam deo neke konverzacije, i da se skoro nikad ne češljam (prao kosu svaki dan, kad sam mogao, al fen i češalj su mi bili neverovatno strani).


Ostao si likom isti, samo ti fali razbarušen detalj na glavi. :)


Odakle je ova druga slika?





Bratu sam još kad je Als pokazivao didovu kuću pola drvena pola kamena, il bi od pradida, rekla da pošalje neke slike, ne neke nego tačno određene, kod njega su, i zaboravili smo..


Ima jedna, slikao je stećke iz snijega u mećavi i iza širok horizont padine sa koje vjetar skida snijeg vidi se ponegdje svjetlo smeđa zemlja, i u daljini bijela planina boje sivo-bjelog rudnika soli i vrhovi kao nacrtan crni ugljem, nevjerovatno.. uhvatio je onaj prah prvog tankog sloja snijega koji se kotrlja na vjetru..

Zvijezda, oko Vareša

Evo još jedne odatle


Milan Novković Milan Novković 16:56 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1

Super cool
tessa1 tessa1 17:01 08.12.2023

Re: Poređenje

Zvijezda, oko Vareša

Evo još jedne odatle

Hm, jel vi mislite da ja znam gdje je Vareš, baš, baš tačno, ili ima neki u Vojvodini, vrijedi li napisati, da prostite? :)


Milan Novković Milan Novković 17:35 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Zvijezda, oko Vareša

Evo još jedne odatle

Hm, jel vi mislite da ja znam gdje je Vareš, baš, baš tačno, ili ima neki u Vojvodini, vrijedi li napisati, da prostite? :)


Kasna 1977:



Mi radioamateri u takmičenjima na ultrakratkim talasima, tada 144 MHz i 432 MHz, umemo da odemo na "ekspedicije", na planine sa vrhovima koji dominiraju bližom i daljom okolinom: antene su manje (2m i 70cm talasne dužine), a idemo što više pošto se ti talasi prostiru do horizonta, malo dalje zbog raznih efekata, iako može i odbijanjem od meteorita (naš klub odradio prvi u YU) pa Meseca.

I to je onda i mala avanturica pa dobro zezanje
tessa1 tessa1 17:44 08.12.2023

Re: Poređenje

Mi radioamateri u takmičenjima na ultrakratkim talasima, tada 144 MHz i 432 MHz, umemo da odemo na "ekspedicije", na planine sa vrhovima koji dominiraju bližom i daljom okolinom: antene su manje (2m i 70cm talasne dužine), a idemo što više pošto se ti talasi prostiru do horizonta, malo dalje zbog raznih efekata, iako može i odbijanjem od meteorita (naš klub odradio prvi u YU) pa Meseca.

I to je onda i mala avanturica pa dobro zezanje



Radio-drama mi je nedosanjan san, raduje me vrijeme kada će Online ili na Netu biti razne radionice pa i radio-drame.

Milane, radioamaterstvo i kartu cijenim više od svega, i sve na njoj obilježene rute. :)


Jeste li vi vidjeli, zaboravim vas pitati, kafe Putin u BL?





tessa1 tessa1 17:45 08.12.2023

Re: Poređenje

Radio-drama mi je nedosanjan san, raduje me vrijeme kada će Online ili na Netu biti razne radionice pa i radio-drame.


Zove li se i ovo gomilanje? :)
Milan Novković Milan Novković 18:18 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Radio-drama mi je nedosanjan san, raduje me vrijeme kada će Online ili na Netu biti razne radionice pa i radio-drame.


Zove li se i ovo gomilanje? :)

Nebitno! Bitne su priče koje imamo.

A Magični kaže da svi imamo bar jednu priču za ispričati, i kaže da se "mehanika" pisanje može naučiti, a ja širim, ako sam ga dobro razumeo, a i ako nisam, improvizujem - mogu se naučiti i kritična znanja baratanja mehanikom umetničkog dojma, stilova, esencija i dotičnog je, na kraju, ...

... priča koju imamo, i eto nas na početku petlje. A priča će nam pomoći i oko fuzije nas i tog kasno stečenom i pomalo na početku usiljenog znanja, dok znanje ne postane deo nas.

Jednom si me i sama savetovala da uzmem dal neki kurs, knjižicu - i hoću, tj skoro da mi je u bucket listi, a pisanje romana obavezna stavka, ako treba i ja-tarzan-ti-džejn rečnikom i gramatikom
tessa1 tessa1 18:46 08.12.2023

Re: Poređenje

Jednom si me i sama savetovala da uzmem dal neki kurs, knjižicu - i hoću, tj skoro da mi je u bucket listi, a pisanje romana obavezna stavka, ako treba i ja-tarzan-ti-džejn rečnikom i gramatikom


Da, da jesam. :)


Gola ledina.

Maloprije se ne sjetih misleći na zemlju sa koje vjetar skida snijeg..





Dobro, ovo je smiješno. :))


NA KAVI S AGRESOROM / Naši susjedi otvorili kafić nazvan po ruskom diktatoru: Pazite kako se ulizuju Putinu, prikazali ga većim nego što je

U Banja Luci je otvoren kafić po imenu "Putin", a posvećen je predsjedniku Rusije Vladimiru Putinu. Ispred ovog osebujnog kafića nalazi se i lutka Vladimira Putina u nešto višem izdanju u odnosu na prirodnu veličinu ruskog predsjednika. U kafiću je moguće naručiti i hranu, a neka od jela nose nazive "Putin", "Dostojevski", "Sibir"...





Kupuju oružje i govori im čovjek da će isporučiti tek nakon sedam dana..



promoter promoter 19:25 08.12.2023

Re: Poređenje

tessa1
Zvijezda, oko Vareša

Evo još jedne odatle

Hm, jel vi mislite da ja znam gdje je Vareš, baš, baš tačno, ili ima neki u Vojvodini, vrijedi li napisati, da prostite? :)



To bi Endži mogla da ti pomogne.
Jer je ona turizmolog.
I jer je slušala turizmološku geografiju.
Ali joj ništa ne priznaj ako ne zna šta je ugao magnetne deklinacije.
tessa1 tessa1 19:36 08.12.2023

Re: Poređenje

Ne, ne, ne radi to.. što bi rekao Vrabac Predatortzu da meni ne drmusa kavez. :)
mentol mentol 23:36 08.12.2023

Re: Poređenje

dragosevacsutra dragosevacsutra 23:36 10.12.2023

Re: Poređenje

Jer šta biva - a takav je i danas postao čovjek, stvarno odgovoran, ne daje obaćenja koja ne može ispuniti i ako obeća on to uradi - prvo, imao je krupne oči, ima i sada, zagleda se u mene dugo, ćuti, i ja vidim taj svijet iza njegovih leđa kako se ruši, veliki kameni zamak pada uz prasak, i kaže: ali, rekla si..


carice

prolazim kroz isto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana