Istorija| Život

Jugoslavija

Milan Novković RSS / 28.11.2020. u 16:26

Ja jako malo znam o Jugoslaviji mimo:

• Ličnog iskustva od 1958. kad sam se rodio, pa do 1986. kad sam otišao u UK, prvo da bazam i po još nekim stranim srpskim teritorijama osim jednodnevnih Trst bazanja za vreme fakulteta, a drugo da napišem i po neku liniju softverskog koda i na „alternativnim" okruženjima u mašinama, alatima i aplikacijama. Ispostavilo se da je na ovo drugo trebalo malo čekati, pošto je Energoprojekt tih godina baš rokao na ove teme.

• Toga da je u Jugoslaviji stvarno bilo mnogo bolje od ovog siromaštva većine u Srbiji sada, iako sam naučio da je mene olakše zavarati pošto sam u Jugoslaviji 75% vremena živeo u mehuru koji su naduvali roditelji i rodbina da bi mene štitio od štetnog zračenja spolja. Ovih poslednjih 25% vremena je stvarno bilo cool, al ne umem da ih objasnim, što ne znači da ne grešim, silovito, možda je ljudima sad dobro bar onoliko kao što je i nama onomad bilo.

• Pa toga da je Zapad doneo odluku o Jugoslaviji, ne jugoslovensko stanovništvo - mehanizmi hibridnog ratovanja su već uveliko bili dokumentovani i Jugoslavija je bila prvi poligon gde su ti mehanizmi isprobani u praksi, na putu cepkanja sveta u krajevima koji bi, na neke druge načine, bili teži za pljačkanje i kontrolu

U to ime, a znam da ovde ima stručnjaka i poznavalaca svih vrsta, i dobrih i loših, emotivnijih pa hladnokrvnijih, ako je mogao Philip K. Dick da se "frlja" alternativnim istorijama što ne bi mogli i mi - šta bi bilo da se Jugoslavija nije raspala, a šta bi bilo ako bi se ponovo sastavila?



Komentari (839)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

haklberi_tom haklberi_tom 16:40 28.11.2020

M'da!

Bilo, ne ponovilo se!
Milan Novković Milan Novković 16:43 28.11.2020

Re: M'da!

haklberi_tom
Bilo, ne ponovilo se!

Pa dobro, al šta ako se ponovi, onako kako je bilo, ili na neki drugi način, a kakav to, onda?!
zilikaka zilikaka 18:15 28.11.2020

Re: M'da!

Pa dobro, al šta ako se ponovi, onako kako je bilo, ili na neki drugi način, a kakav to, onda?!

Sad kolaju glasine da će praviti nešto slično od siromašnih delova bivše Juge, plus onih koji su tad stvarno bili najzaostaliji i nisu se mogli porediti.
Baška što bi to bili klasični rogovi u džaku, mnogo gora sublimacija ujedinjenih netrpeljivosti, al ako spolja odluče, sateraće nas u taj tor pa kako bilo.

Tako kad gledaš, Juga je bila 7 zvezdica.


dolazel dolazel 09:54 29.11.2020

Re: M'da!


Milan Novković
haklberi_tom
Bilo, ne ponovilo se!

Pa dobro, al šta ako se ponovi, onako kako je bilo, ili na neki drugi način, a kakav to, onda?!


Прво одговор на питање зашто је Југославија настала и зашто се распала, поготово на такав начин па тек онда поглед у будућност. Тим редом.
А настала је након првог светског рата. Хрватска, Словенија и БиХ желе да уђу у федерацију са Србима јер се плаше да ако одмах објаве самосталност да ће их прогутати нека од империја около (Италија, Мађарска). У федерацији они желе што више самосталности и надају се лабавој конфедерацији кроз коју ће моћи да испоље своје историјске тежње.
Са друге стране, Србија као земља која је први у региону извојевала самосталност од Отоманског Царства, жели да федерација буде под јасном контролом Београда и где ће се Срби први питати и имати примат у односу на друге нације.
Значи свака страна је ушла са потпуно супротним очекивањима и зато се та земља и распала на крају јер су Тито и комунист само закопали националне страсти под тепих у облику "братсва и јединства" које је важило само у деловима где је била снажна комунистичка контрола (Београд и околина). Чим је снага комуниста престала, све оно што је деценијама гурано под тепих је испливало на површину и проузроковало ужасан грађански рат.
Да ли ће се Југославија поново вратити и у ком облику - можда али сигурно не док постоје генерације које су проживеле сав пакао деведесетих. Са обзиром на промену структуре становништва Балкана и страховите миграције свих врста које се дешавају последњих година, ко зна шта будућност носи.
maksa83 maksa83 16:44 28.11.2020

za početak


Bili bismo strah i trepet minimum Eurobasketa, a bogami bi se hronično guralo sa nama na postolju i na svetskom.

Što se tiče ostatka rasprave, ponovio bih ono sa zlosretnog Plekijevog bloga.




Edit: malopre sam saznao da smo u basketu upravo izgubili od Švajcarske (u kojoj od sportova znaju za Federera i skijanje), a trbušasti čovek nam je dao trojku.
teslana teslana 16:58 28.11.2020

Svakom svoj san.

emotivnijih

Da, mi iz Bosne posebno smo tanani na te zezalice, lizalice.
solo solo 17:01 28.11.2020

1986. kad sam otišao u UK

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:13 28.11.2020

Crni Milane

Ti si baš rešio da izazoveš krvoproliće na blogu.

haklberi_tom haklberi_tom 18:52 28.11.2020

Re: Crni Milane

vrabac_onaj
Ti si baš rešio da izazoveš krvoproliće na blogu.


Ma jok!
No, pošto nema nekih drugih blogova - dobro dođe i ovo kao zagrevanje.
Milan Novković Milan Novković 23:41 28.11.2020

Re: Crni Milane

vrabac_onaj
Ti si baš rešio da izazoveš krvoproliće na blogu.


Pošto sam do jutros obrisao samo jedan komentar na blogu, i to u 14 godina, i u poslednjih 12 meseci, a jutros nekoliko desetina ...

... moram da poništim ovih nekoliko desetina ovim blogom (mislim da se autori nisu naljutili - ništa, u stvari, nije bilo zapaljivo - ćaskanje)

E sad, pošto stvarno ne znam mnogo o Jugoslaviji, a jesam je napustio sa prijatnim sećanjima, dodaću nešto na sadašnjosti, a ako se na prošlost prolije neka krv onih što bolje znaju - so be it - ja kampanjski blogujem i u svakom povratku naletim na neko sitno krvoproliće.

Sadašnjost: opet, nije o Jugoslaviji, ali jeste o Evropi i Evroaziji

Već sam negde spomenuo, počinju da se dižu obrve po pitanju nemačkog ponašanja u odnosu na Rusiju.

Ovako idu prve crtice prvih ljudi što se dotiču teme:

- Evroazija je velika priča

- Nemačka i Rusija su ključni terminali

- Rusija ima energente, sirovine, odličan komplement Nemačkoj

- Zašto onda podrivaju odnose s Rusijom?

- Novi Svecki Poredak imperijalisti vrše pritisak na Nemačku da se odseca Evropa od Azije u pokušaju da se što duže održe u borbi za, sad već de-facto izgubljenu hegemoniju.

- A Nemačka nije nikad iz svesti potpuno izbacila ideju o širenju, i sad, možda, tvrdi pazar pokušavajući da dobije širu i dublju kontrolu nad Evropom.
maksa83 maksa83 23:49 28.11.2020

Re: Crni Milane

- A Nemačka nije nikad iz svesti potpuno izbacila ideju o širenju, i sad, možda, tvrdi pazar pokušavajući da dobije širu i dublju kontrolu nad Evropom.

A mene ovde zajebavaju zbog te tvrdnje, ali niko ne zna moje muke, i kako je meni. Svake nedelje imam sastanak u kome figuriše šarena ekipa a tu je i jedan Nemac (u suštini skroz ok tip), i sad, kad dođemo do one tačke kad on kaže "ok, anything else to discuss", dakle kakva se to epska unutrašnja borba odvija u meni da mi na to ne izleti "invading Poland?". Ok, znaju oni da sam budala, ali to može da bude previše. Svake srede mi je frka "da li ću biti dovoljno jak i ovaj put?".
haklberi_tom haklberi_tom 08:24 29.11.2020

Re: Crni Milane

maksa83
- A Nemačka nije nikad iz svesti potpuno izbacila ideju o širenju, i sad, možda, tvrdi pazar pokušavajući da dobije širu i dublju kontrolu nad Evropom.

A mene ovde zajebavaju zbog te tvrdnje, ali niko ne zna moje muke, i kako je meni. Svake nedelje imam sastanak u kome figuriše šarena ekipa a tu je i jedan Nemac (u suštini skroz ok tip), i sad, kad dođemo do one tačke kad on kaže "ok, anything else to discuss", dakle kakva se to epska unutrašnja borba odvija u meni da mi na to ne izleti "invading Poland?". Ok, znaju oni da sam budala, ali to može da bude previše. Svake srede mi je frka "da li ću biti dovoljno jak i ovaj put?".

Izdrži legendo!
zilikaka zilikaka 17:17 28.11.2020

Na negledačke

Prvo preporuka za stav. Reko-uradio.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:28 28.11.2020

Re: Na negledačke

zilikaka
Prvo preporuka za stav. Reko-uradio.

+1
solo solo 17:43 28.11.2020

Mali prilog temi



Kolko da ,,analizatori teme,,() lakše analiziraju.



aureus aureus 18:18 28.11.2020

Koliko postotaka, koliko armature

Nisam siguran da bi bilo pametno obnavljati Jugoslaviju, ali evo jedne teme sa prostora bivše Jugoslavije.
Bivše države, što bi rekli Hrvati.

Evo šta piše sarajevsko "Oslobođenje" povodom završetka izgradnje zeničke (za)obilaznice...

Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima. O kompleksnosti izgradnje ovih poddionica najbolje govore podaci da je na iste ugrađeno preko 340.000 m3 betona i 37 milijuna tona armature.

1) "Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima."
- Ne znači! To treba drugačije napisati. Ako kažemo "13 objekata - što znači 48 posto dionice" to bi podrazumijevalo da postoji 14 nečega drugog.

2) "...37 milijuna tona armature."
- 37 miliona tona je 37 milijardi kilograma armature. A po sadašnjoj cijeni armature...
Lakše malo sa tim milijunima tona.
Za onu grdosiju od Golden Gejta ja utrošeno 88 hiljada tona čelika.

Mislim da ne mogu preporučiti godišnju pretplatu na "Oslobođenje".
alselone alselone 18:28 28.11.2020

Trenutno me od Jugoslavije

mnogo više brine povratak na online nastavu. Online nastava je teško sranje, i što se tiče same nastave a pogotovo što se tiče manjka socijalizacije. Težak, težak smor ako se to i desi.

Pored toga želeo bih da podelim jednu od najlepših slika koju sam video u poslednje vreme. Autorica je jedna mlada i prosperiteta slikarka, Doda.




zilikaka zilikaka 18:58 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Pored toga želeo bih da podelim jednu od najlepših slika koju sam video u poslednje vreme. Autorica je jedna mlada i prosperiteta slikarka, Doda.

Svaka čast, al priznaj da je ovo predstavljanje u javnosti zaslužila jer je nacrzala tatu. Da je to kojim slučajem bila mama promrsio bi jedno "baš lepo, alde sad nactaj još nešto", sve čekajući da stigneš na red.
alselone alselone 19:41 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Svaka čast, al priznaj da je ovo predstavljanje u javnosti zaslužila jer je nacrzala tatu. Da je to kojim slučajem bila mama promrsio bi jedno "baš lepo, alde sad nactaj još nešto", sve čekajući da stigneš na red.


Izbor motivacije za umetničko delo, jednako je važan kao i samo umeće.
gvozden1 gvozden1 19:45 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Da je to kojim slučajem bila mama promrsio bi jedno "baš lepo, alde sad nactaj još nešto", sve čekajući da stigneš na red.

Ko zna koliko je to puta rekao dok nije dočekao ovo :)

Ma šalim se, nije garant, ćere više vole tate (zato što i njih tate vole najviše na svetu, zna se to)

Slika je sjajna, još da je tata malo lepši :)
alselone alselone 19:57 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Ma šalim se, nije garant, ćere više vole tate (zato što i njih tate vole najviše na svetu, zna se to)


Tako je, tako je. :)

Ova druga mala lepotica je ukapila šale. Mala kozerka js skontala jedan dan da sam se nasmejao kada je rekla "mama" ali nekim grubim glasom. Zahtevala je da joj se donese jelo (ješno dete) i rekla je tim važnim grubim glasom.

Sada me ladno zasmejava svaki dan ciljano, dodje do mene i kaže "mama" tim glasom. A tek malo preko godinu dana. Ko-me-di-ja.
zilikaka zilikaka 20:07 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

svaki dan ciljano, dodje do mene i kaže "mama" tim glasom. A tek malo preko godinu dana

Pa dete pametno, na majku, nisi valjda nešto drugo umislio?
mirelarado mirelarado 20:11 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Ova druga mala lepotica je ukapila šale. Mala kozerka js skontala jedan dan da sam se nasmejao kada je rekla "mama" ali nekim grubim glasom. Zahtevala je da joj se donese jelo (ješno dete) i rekla je tim važnim grubim glasom.

Sada me ladno zasmejava svaki dan ciljano, dodje do mene i kaže "mama" tim glasom. A tek malo preko godinu dana. Ko-me-di-ja.


Dakle, slična narav kao njena vršnjakinja iz moje porodice. Vazda nasmejana, prezire kašice i neustrašivo juriša na "pravu 'ranu". :)
alselone alselone 20:12 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Pa dete pametno, na majku, nisi valjda nešto drugo umislio?


Pametno žgepče, nema šta. I spava napolju poslepodne svaki dan, čak i kada je ovako hladno. Obožava da spava napolju, razvali se po dva, dva i po sata. Samo se malo bolje obuče i pokrije i u kolica na džonjanje.
alselone alselone 20:28 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Dakle, slična narav kao njena vršnjakinja iz moje porodice. Vazda nasmejana, prezire kašice i neustrašivo juriša na "pravu 'ranu". :)

E, baš to. I to ne samo na pravu hranu, nego i da jede samostalno. Ona za ručak pojede hrane više nego par godina starija sestra. Neverovatno. :)
docsumann docsumann 21:02 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Pored toga želeo bih da podelim jednu od najlepših slika koju sam video u poslednje vreme. Autorica je jedna mlada i prosperiteta slikarka, Doda.




nask nask 22:21 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Doda

te ladno nacrtala u istoj ravni, nije greška, dete kapira da si veći ali u istoj ravni tj. ravnopravni.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:25 28.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

gvozden1
Ma šalim se, nije garant, ćere više vole tate (zato što i njih tate vole najviše na svetu, zna se to)


Dabome.
vrabac_onaj vrabac_onaj 06:52 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

alselone
Ma šalim se, nije garant, ćere više vole tate (zato što i njih tate vole najviše na svetu, zna se to)


Tako je, tako je. :)


Ček da počne da ulazi u pubertet, tu neke stvari mogu da se promene. Sa ovom mojom se to upravo dešava poslednjih meseci. Da li tek sada počinje u potpunosti da shvata (pre bih rekao oseća) tu različitost polova, šta li je...

Sve u svemu, majka je i dalje stroža i veči autoritet, sa njom se fajta do iznemoglosti ali oko nekih konkretnih stvari (ja joj samo kenjam kada usvinji kuhinju i sve ostavi tako, ne pospremi).
Ja je prosto nerviram. Ništa konkretno, jednostavno "smetam zato što postojim".
Pisao sam već, najbitniji razlog zašto ja u ovoj epidemiološkoj situaciji i pored ovog rada od kuće jedanput-dvaput nedeljno odem do firme da radim je da malo danem dušom od nje, da odmorim.

A u firmi nigde nikog, milina, cela jedna polovina sprata moja :)
alselone alselone 07:44 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Ček da počne da ulazi u pubertet, tu neke stvari mogu da se promene. Sa ovom mojom se to upravo dešava poslednjih meseci. Da li tek sada počinje u potpunosti da shvata (pre bih rekao oseća) tu različitost polova, šta li je...

Siguran sam da se to vrati na dobar odnos, ako su temelji bili dobri,jos jace,kao opruga.
maksa83 maksa83 08:06 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Ček da počne da ulazi u pubertet, tu neke stvari mogu da se promene. Sa ovom mojom se to upravo dešava poslednjih meseci. Da li tek sada počinje u potpunosti da shvata (pre bih rekao oseća) tu različitost polova, šta li je...

Sve u svemu, majka je i dalje stroža i veči autoritet, sa njom se fajta do iznemoglosti ali oko nekih konkretnih stvari (ja joj samo kenjam kada usvinji kuhinju i sve ostavi tako, ne pospremi).
Ja je prosto nerviram. Ništa konkretno, jednostavno "smetam zato što postojim".

To mislim nema veze sa polovima (*), ona postaje svesno biće iz ovog vremena a ti više nisi onaj veliki koji obezbeđuje zabavu nego stvorenje iz bumerozoika koje sipa loše šale i ne da joj/mu da diše. To je sve normalno, mada svakako superponirano ovom situacijom.

(*) gledajući ove drugare koji imaju ćerke kažem uvek da bih radije bio čoban koji brine o krdu gladnih krokodila nego gajio ćerku u pubertetu, u kakve se to lomove pretvara i kako mezimice postaju izvor čupanja kose, ali gledajući sve te iste primere rekao bih da sve to legne nazad na svoje mesto oko 18/19/20 godina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:43 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

maksa83
ona postaje svesno biće iz ovog vremena a ti više nisi onaj veliki koji obezbeđuje zabavu nego stvorenje iz bumerozoika koje sipa loše šale i ne da joj/mu da diše.


Savršeno rečeno! Svestan sam i sam toga međutim ipak imam utisak da ima malo veze i sa time što postaje svesna svoje "ženskosti".


(*) gledajući ove drugare koji imaju ćerke kažem uvek da bih radije bio čoban koji brine o krdu gladnih krokodila nego gajio ćerku u pubertetu, u kakve se to lomove pretvara i kako mezimice postaju izvor čupanja kose


Nemoj bre da nam plašiš Alsa, nek uživa u blaženom neznanju dok još može. I meni tako bilo mnogo lepo do pre...pa svega 4-5 meseci unazad.
Neverovatna transformacija za kratko vreme. Još proletos je to bilo sasvim drugo drugo dete. Odnosno, proletos je bilo dete sada ne znam šta je...
Da kažeš devojka, jebiga još nije. Devojčica? Hmmm, pa ne baš ni to.
alselone alselone 08:54 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

te ladno nacrtala u istoj ravni, nije greška, dete kapira da si veći ali u istoj ravni tj. ravnopravni.


Pa da, tako i mi tumačimo.

Ovako je sin nacrtao mamu kada je bio mali.
Tumačimo da tolike šake ima zato što ga je stalno mazila.

A što se tiče ravnopravnosti mislim da je to ključan element za pravilan razvoj ličnosti. Prvo je bez premca ljubav, bezgranična i neuslovljena.

Ima onaj jedan crtež, nacrtan je momak narkoman, leži u lokvi izlučevina, pored je špric, on je mržav i onako raspad, terminalna faza a pored je nacrtana majka i u baločiću piše "ja ga mogu spasiti". Ne promeniti, nego spasiti. To je majčinski odnos, do kraja za i zauvek bez obzira šta.

Pored toga poverenje i poštovanje, tj. ravnopravnost. U principu se zna čija je poslednja ali ja jako retko potežem taj argument.

Na primer oblačenje, kada je majka oblači za vrtić to se sve uklopi lepo, prava princeza da bude, iako se njoj nekad nešto ne sviđa ili ima omiljene stvari. Ali zato kada je tata oblači:

- mogu li ove žute hulahopke?
- može
- suknja?
- neophodno!
- a za njima ova ljubičasta majica, nova, piši briši?
- naravno
- preko ću zeleni bolero sa Pepom?
- svakako
- tri ove omiljene plastične ogrlice?
- savršeno
- sat, plave čizme za kišu sa Elzom i naprvi mi dva repića
- podrazumeva se

Kad dodje takva kući obavezeno ide "kako si je pustio takvu u vrtić kao cirkus".
alselone alselone 08:58 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Da kažeš devojka, jebiga još nije. Devojčica? Hmmm, pa ne baš ni to.

Nego je ovde napisao za sina u pubertetu da bi u isto vreme gledao i Sunđer Boba i porniće.
freehand freehand 10:16 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

(*) gledajući ove drugare koji imaju ćerke kažem uvek da bih radije bio čoban koji brine o krdu gladnih krokodila nego gajio ćerku u pubertetu, u kakve se to lomove pretvara i kako mezimice postaju izvor čupanja kose, ali gledajući sve te iste primere rekao bih da sve to legne nazad na svoje mesto oko 18/19/20 godina.

Pa i ne baš, sve to zavisi od osobe i karaktera. U mom slučaju bio je taj neki momenat kad su me jednostavno izbacile iz života. Kad su majka ićerka postale posebna društvena jedinica sa šaptanjem i sašaptavanjem i samo onekim prezrivim pogledom upućenim prema meni (mungosa su uglavnom ignorisale). Predasi u ignorisanju bili su najgori, i služili su da se na ocu, to jest meni, probaju novoizrasli očnjaci i kandže.
Ne ponovilo se.
S tim što su njih dve i danas celina a ja sam onaj "prepoznaj uljeza".
Kakav otac, kakvi bakrači. Majka i ćerka, to je to.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:46 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

maksa83

(*) gledajući ove drugare koji imaju ćerke kažem uvek da bih radije bio čoban koji brine o krdu gladnih krokodila nego gajio ćerku u pubertetu, u kakve se to lomove pretvara i kako mezimice postaju izvor čupanja kose, ali gledajući sve te iste primere rekao bih da sve to legne nazad na svoje mesto oko 18/19/20 godina.


šta konkretno?
ja sam jedared u pubertetu iz bijesa iskidala majicu sa sebe na komadiće tipa 3 puta 3 cm.. ladno sam prvo istrgla kragnu (polo majica) a onda sam komad po komad čupala ispod duksa ostatke pa ih kidala na manje komade..
a bila onaj malo puniji unakrst pleteni pamuk, dobro sam se pomučila al fakat me bijes prošao..
moja majka je vazda bila pametna žena, samo zatvorila vrata i iskulirala
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:51 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

vrabac_onaj
nek uživa u blaženom neznanju dok još može.

i još kaki je opinionated ima da bude vatromet..
meni bi recimo plašilo kako bi reagovala na fazu kad djevojčice odluče malo da se poigraju svojim uticajem na muški rod pa prigle "droca" stil..
neka i ne ali većina da (ja definitivno jesam)..
to bi mi možda bilo teško da oćutim.. moja mama je baz blama ladno iskulirala mada sam ja stavrno imala eskapade za nevjerovati..
e a recimo kod sinova bi mi bilo teško da gledam da dovedu kući neku rospiju, muž kaže u al ću da kupim kokice i da uživam to će biti spektakl
Milan Novković Milan Novković 11:00 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

freehand
(*) gledajući ove drugare koji imaju ćerke kažem uvek da bih radije bio čoban koji brine o krdu gladnih krokodila nego gajio ćerku u pubertetu, u kakve se to lomove pretvara i kako mezimice postaju izvor čupanja kose, ali gledajući sve te iste primere rekao bih da sve to legne nazad na svoje mesto oko 18/19/20 godina.

Pa i ne baš, sve to zavisi od osobe i karaktera. U mom slučaju bio je taj neki momenat kad su me jednostavno izbacile iz života. Kad su majka ićerka postale posebna društvena jedinica sa šaptanjem i sašaptavanjem i samo onekim prezrivim pogledom upućenim prema meni (mungosa su uglavnom ignorisale). Predasi u ignorisanju bili su najgori, i služili su da se na ocu, to jest meni, probaju novoizrasli očnjaci i kandže.
Ne ponovilo se.
S tim što su njih dve i danas celina a ja sam onaj "prepoznaj uljeza".
Kakav otac, kakvi bakrači. Majka i ćerka, to je to.

Polovi postoje s evolucionim razlogom. Dva osnovna su:

1. Što efikasnija zaštita genoma od oštećenja. U to ime žene imaju menopauzu, a muškarci ne, pa tako mogu da šalju dobre gene koje su nasledili i od majke i od oca u budućnost i u poznijim godinama. Recombinacija pomaže da se oštećenja koja je nakupio stariji otac (donekle) "ponište".

2. Specijalizacija. Ona je značajna. Nekad se smatralo da je ovo osnovni razlog zašto je evolucija izbusila polove. I opet, specijalizacija da bi se što efikasnije geni poslali u budućnost. Znanje i umeće su jedan od većih faktora i mogu da se stiču na dva osnovna načina (primeri samo, ništa nije crno belo) - radoznalošću koja često mora da se zadovolji i na riskantan način, koja je naglašena kod muškaraca - recimo vereš se uz liticu da po jaja nekih ptica. Sin će, u proseku, po ova znanja ići kod oca.

Žene ne srljaju, one su egzistencijalnije, i dok muškarci stiču tako na prvi pogled značajna pojedinačna znanja žene, u stvari, to tiše rade kompozicijom sitnijih stvari (u proseku). Kompozicija je jako moćan obrazac - organizaciona fenomenologija kaže da kako ukomponujemo određen broj sitnica u sistem taj sistem, odejdnom, ume da stekne neke kvalitetne osobine koje ne možemo da objasnimo logikom.

Interesantno je, na primer, zašto evolucija nije i ženama dana sličnu sirovu fizičku snagu kao muškarcima kod ljudi. Prosečnu privlačnost između polova je, i dalje, mogla da reguliše feromonima, a znamo da kod nekih životinjskih vrsta ženke umeju da budu podjednako jake, pa i jače od mužjaka.

Verovatno zato, pošto smo mi na višem stupnju intelektualnog razvoja, da bi se žene evoluirane u postizanju simetrije između polova, na inteligentniji, pa tako potentniji način - sticanjem specifičnih znanja.

Ako gledate mozad dece od rođenja - on počinje da se "gužva" tek negde pri prvom rođendanu, neocortex počinje da buja i potrebna je veća površina. Posle toga ide interesantna igra koja balansira znanja i umreženost mozga.

Prvo se rapidno umrežava do maksimuma oko 5., 6. godine - dete premalo zna u početku i umrežavanje podržava brže učenje. U ovom dobu, smo, tako, najefikasniji u učenju nekih stvari - recimo jezika.

Dalje, kako sve više znamo, mozak je nepotrebno previše uvezan. Oko 11., 12. godine ta uvezanost se naglo skreše, i onda vidimo te promene o kojima pričate - sin je spremniji za vrhunska znanja na temu kako razbiti glavu protivniku, pa je otac bolji učitelj, devojčice za znanja iz oblasti gde otac i nije nešto potkovan
alselone alselone 11:00 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

i još kaki je opinionated

alselone alselone 11:05 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Žene ne srljaju, one su egzistencijalnije, i dok muškarci stiču tako na prvi pogled značajna pojedinačna znanja žene, u stvari, to tiše rade kompozicijom sitnijih stvari (u proseku).


Žene su evolutivno usmerene da budu zainteresovanije za ljude a muškarci za stvari. Ovi moji su podeljeni po polovima po to jasnoj definiciji savršeno, on je sa 5 godina koristio google voice search na engleskom da nađe batch skripte koje šalju msgbox kako imaš virus na računaru, dok ona dana ne zna ni daljinski da koristi ali priča srpski kao da je četvrti razred, razume roditelje i drugu decu odlično, prati karaakteristike i karaktere, i što je još važnije, kao najmlađa u ulici, nije i najinferiornija.

Murškarci su pol krajnosti, sa jedne strane ih pol gura u to da idu napred za poslom, da budu naučnici, ceo-i itd, a sa druge strane ih isto gura da se ubijaju, i sebe i druge, da sve ostave i budu beskućnici, da zaglave zatvor, da se drogiraju itd.
solo solo 11:23 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Polovi postoje s evolucionim razlogom


Milanče nemoj da se mučiš nagađanjima.

Nego šta misliš da li naše ,,arhitekte,, imaju polove?

Da mislim na njih.

vrabac_onaj vrabac_onaj 11:32 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

alselone
. Ovi moji su podeljeni po polovima po to jasnoj definiciji savršeno,


Ja imam to jedno, al kod nje nije baš tako. Na primer, kada je imala nekih 6 godina ona mi je pokazala da možeš onog čovečuljka dole desno ma gugl mapi samo da spustiš na mapu gde se plavi i automatski uđeš u street view. Do tada sam ja prebacivao na satelit pa onda zumirao do iznemoglosti dok me samo ne prebaci na street view, kao poslednji tupson

U zadnjih par godina je ne jednom meni ili ženi pokazivala kako se podešavaju neke stvari na telefonu...

Da ne sponjimem ono legendarno kada je krenula u prvi razred...
Elem, išla tek nekih petanaestak-dvaes dana u školu i pitam je ja jedan dan kako je danas bilo u školi, šta su učili koje časove su imali itd. I sad priča ona o matematici, srpskom i kaže da su imali tog dana i fizičko.
"I, kako je bilo na fizičkom?" - pitam ja.
Sledi odgovor:
"Super! Devojčice su igrale između dve vatre a mi smo igrali fudbal!"

(Pri tome, ako neko nije zapazio do sada ovde blogu, da naglasim: ja baš nisam neki ljubitelj fudbala tako da se ne može reči da je to bio neki moj uticaj)

Ali kao što rekoh, sada se stvari polako menjaju...
Milan Novković Milan Novković 11:46 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

solo
Polovi postoje s evolucionim razlogom


Milanče nemoj da se mučiš nagađanjima.

Nego šta misliš da li naše ,,arhitekte,, imaju polove?

Da mislim na njih.


Zavisi dokle su dobacili u razvoju.

Od našeg nekad, kad je Y hromozom u pitanju, gde smo gledali kako da mi pobijemo njihove muške, pa dođemo do dragocene teritorije, uređenog okruženja, i žena, umesto da oni pobiju naše muške, došli smo do, evo, nivoa gde još uvek premalo znamo a bi nam ova "prosta" raspodela bila više ptete nego koristi.

Ipak, tužna je vest da je Y hromozom već sad dramatično kraći od X (imamo i mi X, komada 1) u broju baznih parova i (protein coding) gena, i da se i dalje skraćuje.

Naš nivo razvoja u ovom trenutku je takav da prosto nemamo dovoljno vremena da, i kad bi genetika pa hemija to dozvoljavali, sve bitno u smislu razvojne "infrastrukture", i ono što je sad pomereno ka devojčicama, i ono ka dečacima, naučimo dovoljno brzo.

Pa je, na primer, "srljanje" kao razvojni i istraživački obrazac, iako moćan, relativno resource intensive na način kako ga mi sad koristimo, pa ženama nedostižan, a nama ne ostavlja dovoljno vremena da se podučimo u ženskim veštinama (radon my French).

A srljanje sada, kao takvo, liči na obrazac koji ne može da ostane u predugačkom istorijskom kontekstu pošto mi sada baš rapidno stičemo nova znanja, tj civilizacijska kumulativa ubrzano raste.

Ipak, i pored eksplozivnog razoja tehnike koja nam ubrzava učenje, pogotovo sad sa XR (Extended Reality: Virtual Reality, Augmented Reality, Augmented Virtuality), pa 3D priningom, npr, energijom ... još će dugo, samo sve uže forme srljanja, biti jako produktivne - recimo naviješ se u jurnjavi za nekom idejom, možda iracionalnom po opštem mišljenju, i spremno upucaš mnoge godine ili većinu produktivnog života u to - manje su ti šanse da uspeš, ali ako uspeh tamo čeka to tvoje srljanje, u tom vremenu, je bilo jedini "očigledan" način.

Pošto je mozak jako plastičan - ako žena ima nezajažljivu strast za matematikom od malena može da bude matematičar kao najbolji muškarac, i bolji, ako muškarac ima nezajažljivu strast za širenjem znanja kako to žene rade može da bude kao najbolja žena (minus ono gde nas fiziologija ograničava, naravno).

I mozak je dosta brz u toj plastičnosti - slično kao mišići, koske, itd, kako vežbamo pomera se da nam pomogne u tome na šta smo se navili.

Pa ćemo, verovatno, i ubrzo videti, a i sada vidimo, da se taj procep u grupama interesovanja polako sužava dans, uz pomoć sve moćnijih alata za brzo učenje.
Milan Novković Milan Novković 12:02 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

vrabac_onaj
...
"Super! Devojčice su igrale između dve vatre a mi smo igrali fudbal!"
...



Pa dobro, ti si outdoor "fanatik". Šanse su da ćeš vam životni režim, čak i ako ti žena nije ljubitelj, bar donekle pomeriti u stranu gde idete na izlete, ponekad kampujete, itd.

I pomeriš detetu pomalo strasti i ka uživanju u adrenalinu.

I Srki to priča za svoju decu, a tako se i moja strraija ćerka razvila od malena - majka joj puno putovala na posao (tri voza u prvom poslu) pa dete provodilo mnogo više vremena u mom društvu.

Neko prosto pravilo sugeriše da bi oba roditelja trebala da provode neki minimum sa decom, bez obzira na pol, prosto deca steknu više "materijala" za bogatije uživanje u životu kasnije.
alselone alselone 12:05 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

"Super! Devojčice su igrale između dve vatre a mi smo igrali fudbal!"


Gledam letos žena i ja iz dvorišta, ide ova mala iz društva na ulici, najmanja, nešto su se posvađali, hoda unazad i pokazuje sa obe šake srednji prst. haha! Nema sa njom cile mile.
alselone alselone 12:06 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Neko prosto pravilo sugeriše da bi oba roditelja trebala da provode neki minimum sa decom, bez obzira na pol, prosto deca steknu više "materijala" za bogatije uživanje u životu kasnije.


Živeo rad od kuće. :)
solo solo 12:08 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Pa je, na primer, "srljanje" kao razvojni i istraživački obrazac, iako moćan, relativno resource intensive na način kako ga mi sad koristimo, pa ženama nedostižan, a nama ne ostavlja dovoljno vremena da se podučimo u ženskim veštinama (radon my French).


Za sada je jedina konstanta ,,srljanje,,

A život kratak.

ps A tek ,,Dark Side of the Moon,,? Laži,manipulacije,zablude...

Ancient Mystery of Puma Punku Stones in Tiahuanaco



Izvinjavam se na ponavljanju sa tvog prthodnog bloga ali tu jedino vidim konstantu za sada:

Evanđelje po Mateju glava 13.

,,14 Tako se ispunja na njima proročanstvo Izaije, koje glasi: "Slušat ćete, a nećete ipak razumjeti, vidjet ćete, a nećete ipak vidjeti.

15 Otvrdnulo je srce naroda ovoga. Uši su njegove gluhe, oči su njegove zatvorene. Očima neće da vidi, ušima neće da čuje, srcem neće da razumije, niti da se obrati, da ga iscijelim.,

16 A blagoslovljene su oči vaše, što vide, i ušima vašim, što čuju!,,




zemljanin zemljanin 12:59 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

alselone
Neko prosto pravilo sugeriše da bi oba roditelja trebala da provode neki minimum sa decom, bez obzira na pol, prosto deca steknu više "materijala" za bogatije uživanje u životu kasnije.


Živeo rad od kuće. :)

Živeo nerad od kuće. :)
vcucko vcucko 14:14 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

newimprovedtadejus

e a recimo kod sinova bi mi bilo teško da gledam da dovedu kući neku rospiju, muž kaže u al ću da kupim kokice i da uživam to će biti spektakl

Definiši rospiju

Bilo šta žensko ili ipak postoje nijanse?
alselone alselone 14:17 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

zemljanin
alselone
Neko prosto pravilo sugeriše da bi oba roditelja trebala da provode neki minimum sa decom, bez obzira na pol, prosto deca steknu više "materijala" za bogatije uživanje u životu kasnije.


Živeo rad od kuće. :)

Živeo nerad od kuće. :)


Ne bih voleo nikad da ne radim. Makar 10, 15 sati nedeljno. Mislim da je to zdravo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:15 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

vcucko
newimprovedtadejus

e a recimo kod sinova bi mi bilo teško da gledam da dovedu kući neku rospiju, muž kaže u al ću da kupim kokice i da uživam to će biti spektakl

Definiši rospiju

Bilo šta žensko ili ipak postoje nijanse?


izazov će biti da koliko je moguće suzim obuhvat al recimo šta bi mi vjerovatno najviše išlo na nerve i teško bih se suzdržala to je ako recimo bude nesposobna sa djecom pa je budem morala gledati kako joj beba urla u rukama satima a ona ne može da je smiri (a recimo meni ne da)..
il ne daj bože ne urla jadniče ni u rukama..
to ako uspijem da preguram a ne poludim biće odlično..
ja se sva zarozam iznutra kad vidim mlad par koji kao kulira i gura bebence koje urliče u kolicima..
posebno ako su one male novorođene pa ne može ni da se dere nego onako mjauče jadniče a oni kao šetaju, mlada majka mora valjda da se posveti sebi, šta li..
ne moram reći da bi ja to sve debelom motkom al jbg sudbina je kurva i uopšte ne sumnjam da će me natjerati i oko toga da progutam govance jer realno ni ja svojoj sveki nisam ostala dužna
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

a imam to jedno, al kod nje nije baš tako. Na primer, kada je imala nekih 6 godina ona mi je pokazala da možeš onog čovečuljka dole desno ma gugl mapi samo da spustiš na mapu gde se plavi i automatski uđeš u street view. Do tada sam ja prebacivao na satelit pa onda zumirao do iznemoglosti dok me samo ne prebaci na street view, kao poslednji tupson


E, zahvali se ćerki i u moje ime!

A mene ova starija jutros pita: dady, can I change your gender in Prodigy?

Igramo tu neku igricu, prvo je igrala samo ona, onda je u školi dobila još jedan nalog, pa krenula od početka a meni dala njen prvi nalog, pa sad možemo da igramo zajedno. Ali nije zadovoljna kako ja ukrašavam moj karakter, pa stalno nešto menja i popravlja... na kraju je i pol došao na red.


maksa83 maksa83 19:47 29.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

E, zahvali se ćerki i u moje ime!

Koji ste bumeri...
alselone alselone 08:31 30.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

i još kaki je opinionated ima da bude vatromet..
meni bi recimo plašilo kako bi reagovala na fazu kad djevojčice odluče malo da se poigraju svojim uticajem na muški rod pa prigle "droca" stil..
neka i ne ali većina da (ja definitivno jesam)..

Od juče razmišljam da li da odgovorim na ovo, pa sam stavio samo smajlija ali mi ne da đavo mira.

Koja si ti budala, jebo mamu.

Sve što si imala reći na onaj simpatičan crtež je to kako će moja ćerka preuzeti droca stil i ja ću zbog toga biti ljut i nesrećan, pa ćemo se svađati.

Sa tobom zaista nešto nije u redu.
Milan Novković Milan Novković 10:31 30.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

alselone
mnogo više brine povratak na online nastavu. Online nastava je teško sranje, i što se tiče same nastave a pogotovo što se tiče manjka socijalizacije. Težak, težak smor ako se to i desi.

Pored toga želeo bih da podelim jednu od najlepših slika koju sam video u poslednje vreme. Autorica je jedna mlada i prosperiteta slikarka, Doda.

Tata baš zarast'o
Milan Novković Milan Novković 10:36 30.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

zilikaka
svaki dan ciljano, dodje do mene i kaže "mama" tim glasom. A tek malo preko godinu dana

Pa dete pametno, na majku, nisi valjda nešto drugo umislio?

Lepo i pametno na majku, valjda, to ja svakom tati prvo poželim
alselone alselone 10:49 30.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Tata baš zarast'o

Tata se poslednji put obrijao 18. septembra 2017, a pre toga negde 2014. :)
zilikaka zilikaka 14:57 30.11.2020

Re: Trenutno me od Jugoslavije

Tata se poslednji put obrijao 18. septembra 2017, a pre toga negde 2014. :)

al se zato redovno šiša...


pecaros pecaros 18:32 28.11.2020

...

• Pa toga da je Zapad doneo odluku o Jugoslaviji, ne jugoslovensko stanovništvo - mehanizmi hibridnog ratovanja su već uveliko bili dokumentovani i Jugoslavija je bila prvi poligon gde su ti mehanizmi isprobani u praksi, na putu cepkanja sveta u krajevima koji bi, na neke druge načine, bili teži za pljačkanje i kontrolu


Mislim da je zapad potkopavao sistem a ne državu i da posle pada berlinskog zida više nije imao destruktivnu ulogu.

Verujem da je ponuda o kojoj govori Kiro Gligorov izražavala iskrenu želju za opstanak SFRJ. Ponudu su naši nacionalni heroji glatko odbili:

I onda je De Lor počeo ovako: "Unija je spremna da odmah političkom odlukom prizna pridružno članstvo Jugoslavije u Evropskoj uniji. Vi znate šta to znači, koje imate privilegije" i tako dalje. "Drugo", kaže, "ja sam dobio nalog da spremim program od pet i po milijardi dolara kao injekciju da Markovićev program dalje uspešno produži." I počeo je da govori - ovoliko će dati Svetska banka, ovoliko Monetarni fond, ovoliko Evropska investiciona banka, ovoliko Banka za obnovu i razvoj i tako dalje, ovoliko će dati Evropska unija iz svog budžeta i tako dalje, sve skupa pet i po milijardi. I drugih nekoliko tačaka, jedno desetak tačaka, je izredao - sve skupa jedan za nas vrlo povoljan aranžman. Pre svega, tada bismo mi bili prva zemlja od svih onih zemalja koje su kasnije sličnom političkom odlukom još 1992. godine postale pridružni članovi - među njima Rumunija, Bugarska i ovi drugi - koja je dobila pridružno članstvo.


INTERVJU KIRE GLIGOROVA

ovde ima stručnjaka i poznavalaca svih vrsta, i dobrih i loših, emotivnijih pa hladnokrvnijih,


Da se samoodredim: Hladnokrvni, loš poznavalac.
pecaros pecaros 21:43 28.11.2020

Re: ...

guska-i-rostilj
Киро и Зоран


Kakve veze ima Zoran sa Kirom i raspadom Jugoslavije?
freehand freehand 21:48 28.11.2020

Re: ...

pecaros
guska-i-rostilj
Киро и Зоран


Kakve veze ima Zoran sa Kirom i raspadom Jugoslavije?

Pa "Zoran" kome se tako familijarno tepa oslovljavanjem jedan je od hodajućih paradoksa ovog prostora, koga najveći broj jugonostalgičara tretira "svojim" koji ne preza od kolabioracije i paktiranja sa zlom uz reviziju istorije po modelu poželjnog za novo vreme.
To je onaj model u kome Srbija ( ne Vučić, u toj priči nebitan) na rposlavi godišnjice vezane za Prvi svetski rat sedi u osmom redu desno, na solici pred klozetom, a nemačka u loži. Jer je tako oportuno u tom momentu.
magnus magnus 14:39 29.11.2020

Re: ...

Киро и Зоран
Kiro mlađano bugarče , mislim da je i neko "lavčeto " dobio ko student u sofiji, deklarirani bugar. Poslje brozov spletkaroš. Proglašavatelj, okupatorskog ustava koji je krivac za rat i raspad. Ako neko ne razumje zašto Rusi nisu "uletjeli" da pomognu Jermenima , neće razumijet zašto Srbi neće uskočiti "Skoplju" kad se potkače sa Šiptarima . Osim da im se debelo sve neplati po principu "pri vas embargo", vjerovatno ne postoji tvorevina koju bi srbi trebali kvarnije i mučkije iscipelariti i ostaviti okolnim lešinarima od bejoterema
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:41 29.11.2020

Re: ...


Mislim da je zapad potkopavao sistem a ne državu i da posle pada berlinskog zida više nije imao destruktivnu ulogu.

Sve zavisi šta pokriva termin "zapad".
Neko je bilo za raspad Jugoslavije a neko protiv toga. Većina je mislila da ih se ne tiče. U jednom od brojnih dokumentarnih filmova o Miteranu njegov savjetnik za evropska pitanja iz doba raspada Jugoslavije svjedoči koliko se Miteran protivio raspadu Jugoslavije a ako je raspad već neizbježan onda nema priznanja pojednačnih država dok se ne postigne konačni dogovor o razlazu.
Kako se ministar vanjskoh poslova Francuske, po Miteranovoj naredbi, suprostavljao priznanju Slovenije i Hrvatske u Pariz je došao lično Kol da moli Miterana za pristanak. Miteran je prvo odbio sa riječima da će to izazvati još veći rat i krvoproliće koje će se raširiti po Balkanu. Kol ga jeonda uzeo za obe ruke i molio ga kao prijatelja za uslugu da dopusti priznanje Slovenije i Hrvatske i da on lično garantuje da neće doći do širenja rata već smirivanja.
Miteran je bolovao raka prostate i rak je već bio u poodmakloj fazi tako da je svoje obaveze svodio na minimum. Sastanak ga je već bio iscrpio i on je dao pristanak na priznanje.
Ootatak priče se zna a Miteran se ostatak života žalio da ga je Kol slagao i žalio što je dao pristanak na priznanje.
Delor (sastavljeno, Delors) nije zbog Nijemaca mogao dati taj novac, oni su držali blagajnu kad već nisu mogli vojsku, a Jugoslavija im nije bila omiljena država. Valjda ima neke veze sa istorijom.
pecaros pecaros 22:17 29.11.2020

Re: ...

kamilo_emericki

Delor (sastavljeno, Delors) nije zbog Nijemaca mogao dati taj novac, oni su držali blagajnu kad već nisu mogli vojsku, a Jugoslavija im nije bila omiljena država. Valjda ima neke veze sa istorijom.



Mislim da bi bilo zaista čudno da se sastavi tako detaljna i konkretna ponuda, pa da bi se nakon našeg pristanka reklo - e, šalili smo se.

U mom sećanju je ostalo da je nemačko priznanje stiglo u momentu kada očuvanje SFRJ više nije bila opcija. Po svemu sudeći, ni Kol nije bio za priznanje, dok nije doteralo cara do duvara:

... da su Rajsmilerovi komentari Kola dovodili do ludila. Sve dok kancelar nije rekao: „Priznaću ih, dosta mi je više toga“.


O NOVINARU KOJI JE "PRIZNAO" HRVATSKU
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:13 29.11.2020

Re: ...


Mislim da bi bilo zaista čudno da se sastavi tako detaljna i konkretna ponuda, pa da bi se nakon našeg pristanka reklo - e, šalili smo se.

Ne treba precjenjivati kapacitete i obraz tih silnih briselskih diplomata koji obično završe u raznim komisijama kad u matičnim državama izgube pozicije i pošalju ih tamo da ih se rastosiljaju.
pecaros pecaros 23:57 29.11.2020

Re: ...

kamilo_emericki

Mislim da bi bilo zaista čudno da se sastavi tako detaljna i konkretna ponuda, pa da bi se nakon našeg pristanka reklo - e, šalili smo se.

Ne treba precjenjivati kapacitete i obraz tih silnih briselskih diplomata koji obično završe u raznim komisijama kad u matičnim državama izgube pozicije i pošalju ih tamo da ih se rastosiljaju.


Ti si neozbiljan. Znači, on je to smislio dok se tog jutra tuširao?

Žak Delor je pročitao predlog koji je bio usaglašen na Ministarskom savetu EU:
solo solo 19:37 28.11.2020

Čin-Čin


Samo za naše u UK. Malo prisećanja nije na odmet.

gvozden1 gvozden1 21:50 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Samo za naše u UK. Malo prisećanja nije na odmet.


Možda će im ovo biti draže, prisnije je



A i kuma mu.
maksa83 maksa83 22:06 28.11.2020

Re: Čin-Čin

gvozden
Možda će im ovo biti draže, prisnije je

Kao nedopečeni i neodlučni sveže konvertovani polu monarhista osećam potrebu da ti javim da je, za razliku od tate NJKVa koji se Bajdenu iskreno načesatitao na pobedi i okačio svoje slike sa njim, sin princ Filp ovog (Bajdena) onako pomalo na finjaka iznapušavao u fazonu "nadam se da ćeš sad da budeš dobar pošto si bio vrlo loš prema našem narodu, siso drtava izlapela". Ok, možda ne baš tim rečima, ali to je poruka.

Kao mlađi monarhista početnik pitam tebe kao starijeg i iskusnijeg monarhistu, šta se u ovoj situaciji radi? Ćutimo i čekamo dode ovaj i da dođe Fiilp sve na prirodno ili rnnnngeeee kroz prozor? Ne bih da prenagljujem i nešto na svoju (crnu) ruku, zanima me koji su običaji.






gvozden1 gvozden1 22:37 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Ćutimo i čekamo dode ovaj i da dođe Fiilp


Ja se nadam da je to strategija, ali stvarno.

Pisao sam o tome kako se meni čini.
Postoji krunski savet, (i još tih tela) čine ga osbiljni ljudi (Dušan Kovačević je jedan od njih), ako ne bi imali nikakav cilj, ne bi imalo ni smisla da sede tamo.
A iznenadilo bi da ti ozbiljni ljudi sede u nekom besmislenom telu.
A šta bi osim uspostavljanja monarhije mogao da bude cilj?

Tako da se moj nivo poznavanja stvari može nazvati, nadam se da je to to :)
maksa83 maksa83 22:42 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Ja se nadam da je to strategija, ali stvarno.

Ne bih se šokirao, Filip se rekao bih diskretno ali vrlo ozbiljno pozicionira za Nešto. Ima dostojanstven nastup, hejtere hendluje fenomenalnim aikidom, dođe ti da aplaudiraš (čak i ako nisi monarhista). Ne znam da li to radi sam svojeručno ili je unajmio neku didžital PR firmu da to radi za njega. Ako je ovo drugo onda je opet ozbiljan pošto je unajmio ozbiljne, ozbiljne profesionalce.

Inače ne bih mnogo polagao na krunski savet i đedove koji tamo sede, oni su tu radi prestiža ili ćara i ne znaju baš u kom veku žive, nema tamo nikog ko bi umeo da smisli ovakvu strategiju.
gvozden1 gvozden1 22:51 28.11.2020

Re: Čin-Čin

nače ne bih mnogo polagao na krunski savet i đedove koji tamo sede, oni su tu radi prestiža ili ćara i ne znaju baš u kom veku žive, nema tamo nikog ko bi umeo da smisli ovakvu strategiju.


Pa ni ja ne verujem da su je oni smišljali, ali da su tu zato što tu treba da sede ne neki fićfirići, a oni su pristali da sede, a posebno pristali da se ne raklamiraju što tu sede (zaista je teško čuti bilo koga od njih da o tome priča) meni daje notu ozbiljnosti.

Ma kako to meni pogrešno zvučalo, ali činjenica je da je ličnost sadašnjeg prestolonaslednika iskompromitovana, i to ne da ju je on sam iskompromitovao, drugi su, njihovi protivnici, ali kako bilo da bilo, iskompromitovan jeste.
Može se i od monarhista čuti, pa gde on da bude kralj.

Pogrešno je to razmišljanje, ali rašireno je, to je, sasvim moguće, razlog da se sa povratkom na monarhiju ne insistira u ovom trenutku.
Ne bi smelo da se pokuša pa da iz nekog razloga propadne.
freehand freehand 22:59 28.11.2020

Re: Čin-Čin

maksa83
Ja se nadam da je to strategija, ali stvarno.

Ne bih se šokirao, Filip se rekao bih diskretno ali vrlo ozbiljno pozicionira za Nešto. Ima dostojanstven nastup, hejtere hendluje fenomenalnim aikidom, dođe ti da aplaudiraš (čak i ako nisi monarhista). Ne znam da li to radi sam svojeručno ili je unajmio neku didžital PR firmu da to radi za njega. Ako je ovo drugo onda je opet ozbiljan pošto je unajmio ozbiljne, ozbiljne profesionalce.

Inače ne bih mnogo polagao na krunski savet i đedove koji tamo sede, oni su tu radi prestiža ili ćara i ne znaju baš u kom veku žive, nema tamo nikog ko bi umeo da smisli ovakvu strategiju.

Ako pričamo o povratku na državno uređenje u kome se rođenjem nasleđuje pozicija pvrog u državi i nosioca njenog suvereniteta - jebem li ga, valjda ni i nismo toliko ludi i očajni.
maksa83 maksa83 22:59 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Ma kako to meni pogrešno zvučalo, ali činjenica je da je ličnost sadašnjeg prestolonaslednika iskompromitovana, i to ne da ju je on sam iskompromitovao, drugi su, njihovi protivnici, ali kako bilo da bilo, iskompromitovan jeste.

Meni se čini da se on iskompromitovao u tačkama u kojima je pustio da ga vodaju ovi đedovi i ne baš đedovi, svakako tu ima likova iza čijeg poduhvata ja baš ne bih stao (mislim Matija Bećković, Čeda Antić, Emir Kusturica, get the fuck out of my face što bi rekao Edi Marfi) a i Filip nije prvi na liniji nego Petar, što je šteta, pošto je reklo bi se faca. To ti je taj problem sa Kraljevima, ne možeš da ih biraš.
freehand freehand 23:01 28.11.2020

Re: Čin-Čin

To ti je taj problem sa Kraljevima, ne možeš da ih biraš.

Ali zato raduje činjenica da u trenutnoj situaciji možeš da ih ne biraš.
maksa83 maksa83 23:02 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Ako pričamo o povratku na državno uređenje u kome se rođenjem nasleđuje pozicija pvrog u državi i nosioca njenog suvereniteta - jebem li ga, valjda ni i nismo toliko ludi i očajni.

Ma dobro to se huči i ja zezamo pomalo, kao, mene nsarski konvertovao, argumenti su mu zapravo jako dobri ali ipak dođemo do onoga gde su misguided što bi rekao agresor - Srbe ne zanima Kralj kao potomak Karađorđa, zanima ih Tvrda Patrijarhalna Figura koja lupa šakom o sto, to su nabavili i ne treba im drugi dok ovog ne potroše.

A princ Filip je reklo bi se ok tip.

freehand freehand 23:05 28.11.2020

Re: Čin-Čin

A princ Filip je reklo bi se ok tip.

Ok t(r)ip što bi rekao don Juan de Cocksuman
gvozden1 gvozden1 23:15 28.11.2020

Re: Čin-Čin

To ti je taj problem sa Kraljevima, ne možeš da ih biraš.


Ma nije to problem.
Ličnost kralja nije presudna stvar, u sada podrazumevanom obliku monarhije, kralj je čast a ne vlast, nije predsudna.
Kakva god da je ličnost ne može štetu da napravi jer ne zavisi mnogo stvari od njega.

Monarhija ili republika, e to je već presudno.
Da ne ponavljam sad osnovnu stvar koja je tebe prelomila da makar monarhiju ne odbacuješ apriori, da bi sprečila pojavu raznoraznih simbola nacije poput Slobe, Koštunice, Vučića....jer bi mesto simbola bilo jednom za svagda zauzeto.

Druga bitna stvar, a ti, znam, tome (za sad) ne pridaješ važnost, je kontinuitet srpske državnosti.
Ona je nastala i trajala samo kao monarhija,to joj je kontinuitet, to je ona (neću da da napišem prirodno stanje :))
Tradicija, (a tradicija je i kontinuitet) jeste stvar koja se uglavnom uvažava i ističe, a srpska država ima tradiciju monarhije.
vcucko vcucko 23:15 28.11.2020

Re: Čin-Čin

freehand

Ako pričamo o povratku na državno uređenje u kome se rođenjem nasleđuje pozicija pvrog u državi i nosioca njenog suvereniteta - jebem li ga, valjda ni i nismo toliko ludi i očajni.

Vidim u ovom drugom, gde se kao nešto bira, procvali smo kao nikad pre.

Sve skačemo, lupamo se petama u doope i vičemo sreća-sreća-radost!
aureus aureus 23:19 28.11.2020

Re: Čin-Čin

vcucko

Vidim u ovom drugom, gde se kao nešto bira, procvali smo kao nikad pre.

Sve skačemo, lupamo se petama u doope i vičemo sreća-sreća-radost!

Vcucko, preživio si!

O kakvog li veselja!
Znao sam!
maliperica maliperica 23:22 28.11.2020

Re: Čin-Čin

aureus


O kakvog li veselja!



O kakvog li veselja!
freehand freehand 23:27 28.11.2020

Re: Čin-Čin

maliperica
aureus


O kakvog li veselja!



O kakvog li veselja!

Anonimusa opet proteralo sa Fejsbuka pa mora ovde da nameće bitne teme
maksa83 maksa83 23:33 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Druga bitna stvar, a ti, znam, tome (za sad) ne pridaješ važnost, je kontinuitet srpske državnosti.
Ona je nastala i trajala samo kao monarhija,to joj je kontinuitet, to je ona (neću da da napišem prirodno stanje :))
Tradicija, (a tradicija je i kontinuitet) jeste stvar koja se uglavnom uvažava i ističe, a srpska država ima tradiciju monarhije.

Meni se te dve stvari (ni sam ne verujem da ću ovo da napišem, pao mi nivo sušija u krvi) zapravo sviđaju, ja padam na taj (gruba i pogrešna reč, ali nemam drugu pri ruci) bling. Meni se sviđa Oplenac, ona kripta je veličanstvena, sviđa mi se Marićevića jaruga, to su sve fantastične priče i mesta. To može da bude retrogradno i bezveze samo tupsonu koji nije video kako drugi evropski narodi brinu o tome, kako tamo glancaju te kripte i biste i mačeve davno mrtvih ljudi, i TO, ta stvar je ono što nas čini delom tog evropskog sveta, kakva god bila na ovoj našoj skali.

Ono oko čega se mi ne slažemo je romantizovana predstava srpske države pre SFRJ i svakodnevna priroda tih Monarhija i Monarha, i oko ideje da će ta romantizirana fikcija odjednom da postane naša realnost. Bojim se da neće, i da je ovo ta ista realnost, samo nema tih simbola, fali taj bling.
aureus aureus 23:34 28.11.2020

Re: Čin-Čin

freehand
maliperica
aureus


O kakvog li veselja!



O kakvog li veselja!

Anonimusa opet proteralo sa Fejsbuka pa mora ovde da nameće bitne teme

Njemu je uvijek zanimljivo da u Francuskoj vidi vatru, slupan auto, polomljen izlog, krvavog policajca, premlaćenog demonstranta...

Mada ne znam šta je to toliko zanimljivo kad su se Francuzima neredi osladili još od Francuske revolucije i ne mogu dugo izdržati a da nešto ne slupaju.
freehand freehand 23:39 28.11.2020

Re: Čin-Čin

Meni se te dve stvari (ni sam ne verujem da ću ovo da napišem, pao mi nivo sušija u krvi) zapravo sviđaju, ja padam na taj (gruba i pogrešna reč, ali nemam drugu pri ruci) bling Meni se sviđa Oplenac, ona kripta je veličanstvena, sviđa mi se Marićevića jaruga, to su sve fantastične priče i mesta.

A Radovanje, ništa brt?
maksa83 maksa83 23:40 28.11.2020

Re: Čin-Čin

ARadovanje, ništa brt?

Ne razume?
maliperica maliperica 23:42 28.11.2020

Re: Čin-Čin

freehand
maliperica
aureus


O kakvog li veselja!



O kakvog li veselja!

Anonimusa opet proteralo sa Fejsbuka pa mora ovde da nameće bitne teme

Пре свега јебало вас то изражавања " протерало " .
То је ваљда неки фазон, шта ли ?
Под 2.
Треба бити стварно велики идиот и у овим тренуцима пребогатим политичким и историјским значењима - прекопавати по историји.

Ало, бре,мислите помало и на децу, а не само на чукундеду !


freehand freehand 23:45 28.11.2020

Re: Čin-Čin

maksa83
ARadovanje, ništa brt?

Ne razume?

Verovatno zbog slovne greške, al bez obzira. ovo ti je druga strana medalje.



Možda je kucnuo čas da dijete Filip se od Turaka traži da nam se vrati glava? Mada bi imali pravo da kažu - neće moći braćo Srbi, sami ste je poslali, niko je nije tražio. Tike-tike-tačke.
maliperica maliperica 23:49 28.11.2020

Re: Čin-Čin

aureus


Njemu je uvijek zanimljivo da u Francuskoj vidi vatru, slupan auto, polomljen izlog, krvavog policajca, premlaćenog demonstranta....

Да се вратимо на фабричко подешавање.
Ти А видиш само то што наводиш.
И сада и увек.
Само манифестације.
Ја - мало више.

aureus aureus 00:06 29.11.2020

Re: Čin-Čin

maliperica
aureus


Njemu je uvijek zanimljivo da u Francuskoj vidi vatru, slupan auto, polomljen izlog, krvavog policajca, premlaćenog demonstranta....

Да се вратимо на фабричко подешавање.
Ти А видиш само то што наводиш.
И сада и увек.
Само манифестације.
Ја - мало више.

Neredi u Francuskoj nisu nikakva novost.
To je Francuska.
E u Japanu ili na Islandu, to bi mogla biti druga priča.

Evo, neredi na Islandu, to je zanimljivije.
1949. godina.



Neredi su izbili kad je islandski parlament izglasao pristupanje svježe formiranom NATO paktu. Zapravo je Island bio jedan od osnivača.
Kao što se vidi na slici, polupani su neki prozori na parlamentu. Ljudi su bacali jaja i kamenje i umalo nisu razbili glavu predsjedniku skupštine (ne vidi se na slici).
Policija je po prvi put na Islandu upotrebila suzavac. Trebalo im je 60 godina da ga ponovo upotrebe, 2009.

Nije loše da se ovo zna.
maksa83 maksa83 00:13 29.11.2020

Re: Čin-Čin

Možda je kucnuo čas da dijete Filip se od Turaka traži da nam se vrati glava? Mada bi imali pravo da kažu - neće moći braćo Srbi, sami ste je poslali, niko je nije tražio. Tike-tike-tačke.

Ko zna šta bi bilo, Turska je ozbiljna imperija. Jesmo se mi batrgali ali nije ni da nismo bili drugari kad je zatrebalo, npr. kad se opsedao Konstantinopolj, a i u okviru regionalne ko-da-više-para saradnje topove za taj pothvat im je pravio izvesni, pazi sad - Mađar, koji se zvao pazi sad još pažljivije - Orban.

U krajnjoj liniji nisu to Rusi koji su u fazonu "braćo najdraža Srbi, dajte vi nama ono što smo vam poklonili, a mi ćemo da vam vratimo ono što smo vam ukrali".

Inače, ta predaja Karađorđeve glave Turcima... ne liči li malo na Đinđićevo liferovanje Slobodana u Hag? Ma-lo? Ma-lec-no?
freehand freehand 00:27 29.11.2020

Re: Čin-Čin

maksa83
Možda je kucnuo čas da dijete Filip se od Turaka traži da nam se vrati glava? Mada bi imali pravo da kažu - neće moći braćo Srbi, sami ste je poslali, niko je nije tražio. Tike-tike-tačke.

Ko zna šta bi bilo, Turska je ozbiljna imperija. Jesmo se mi batrgali ali nije ni da nismo bili drugari kad je zatrebalo, npr. kad se opsedao Konstantinopolj, a i u okviru regionalne ko-da-više-para saradnje topove za taj pothvat im je pravio izvesni, pazi sad - Mađar, koji se zvao pazi sad još pažljivije - Orban.

U krajnjoj liniji nisu to Rusi koji su u fazonu "braćo najdraža Srbi, dajte vi nama ono što smo vam poklonili, a mi ćemo da vam vratimo ono što smo vam ukrali".

Inače, ta predaja Karađorđeve glave Turcima... ne liči li malo na Đinđićevo liferovanje Slobodana u Hag? Ma-lo? Ma-lec-no?

Nisam ti ja baš skroz bez veze dodao taj Radovanjski lug na spisak značajnih mesta. Često ga zažagreni (ukrao od Sarojana9 serbski monarhisti preskoče, a posle ide ono jbg, moralo se. Takopđe se često zaboravi i da ustanak nije počeo kad je tlačilo raju nego kad je udarilo na knezove, i da ustanak nije dignut na imperiju nego protiv dahija.
Što se pak Đinđića i Miloševića tiče - on ga je poslao celog, ne samo glavudžu, a i nategnuta je paralela, ko praćka.
nego što se tog Radovanjskog luga tiče... Ima tu još jedna stvar: dve dinastije, Maksimoviću. Sutradan po ukidanju komunizma/republike (to ti je isto u glavi serbskog domaćina) pojavio bi se neki Obrenović odnekle kao pretendent sa sve polovinom Srbije kao svojim pristalicama. I to ti je ko jen-i-jen=dva.
Pa Crna ruka, pa sve redom i kako Bog zapoveda.
Tako da se ja ne bih baš mnogo ložio na te vonabi prinčeve.Da se lašte sablje i šlemovi, al neka ih nek čuče po muzejima i spomen kkućama.
maksa83 maksa83 00:36 29.11.2020

Re: Čin-Čin

Što se pak Đinđića i Miloševića tiče - on ga je poslao celog, ne samo glavudžu, a i nategnuta je paralela, ko praćka.

Poslao ga celog ali ga dokotrljali nazad i zakopali u dvorištu ko kanarinca. Ali to nije poenta. Pogledaj ko je tu simbol čega.
nego što se tog Radovanjskog luga tiče... Ima tu još jedna stvar: dve dinastije, Maksimoviću. Sutradan po ukidanju komunizma/republike (to ti je isto u glavi serbskog domaćina) pojavio bi se neki Obrenović odnekle kao pretendent sa sve polovinom Srbije kao svojim pristalicama. I to ti je ko jen-i-jen=dva.
Pa Crna ruka, pa sve redom i kako Bog zapoveda.

Upravo o tome i ja pričam. Kraljevi, romantika, dvorovi, ženimo princeze, simboli, kao da tih ludih Obrenovića (koji reklo bi se jesu bili mentoli u tih poslednjih par generacija) nije ni bilo.

Nego kad to reče. Imamo (uslovno rečeno) austrofilne Obrenoviće čija se dekadencija i ko-vas-jebe-miševi svima popela na k. Pojavljuje se ultra-desna Crna Ruka i baca ih sa terase, bude pohapšeno i malo tih Radikala, (glavni pušteni, na intervenciju Austrije koja je tad bila Zapad), ali svakako deset godina kasnijena vlast dolazi taj Rusofil Radikal.

Turu-ru-ru.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:07 29.11.2020

Re: Čin-Čin

ultra-desna Crna Ruka


Ovo je u najmanju ruku problematična kvalifikacija te organizacije. Da su bili ultra, bili su. Svrstavnje njih u bilo koji deo poltičkog spektra je veoma nezahvlno (i to ne samo zbog toga što je gomila njih kasnije završila međ komunjarama).

EDIT:
austrofilne Obrenoviće
i ovo baš ne stoji. Jedino je Milan tu bio zaista austrofilan, a ni od od početka.
Čak ni onaj sumanuti, a nesrećno iskasapljeni Aleksandar nije bio baš "austrofilan".
maksa83 maksa83 07:20 29.11.2020

Re: Čin-Čin

Ovo je u najmanju ruku problematična kvalifikacija te organizacije. Da su bili ultra, bili su. Svrstavnje njih u bilo koji deo poltičkog spektra je veoma nezahvlno (i to ne samo zbog toga što je gomila njih kasnije završila međ komunjarama).

Ajde da kažemo da su za tadašnje vreme te kvalifikacije neprimerene (tj. da levo i desno dobija smisao tek u XX veku) ali Apis je bio tvrdi binSr.

i ovo baš ne stoji. Jedino je Milan tu bio zaista austrofilan, a ni od od početka.

Znam zašto sam napisao "uslovno rečeno" pre toga što si citirao, a sad što s' ti to isek'o bemliga.

Politika im je bila mahom naslonjena na Austriju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:38 29.11.2020

Re: Čin-Čin

Ajde da kažemo da su za tadašnje vreme te kvalifikacije neprimerene (tj. da levo i desno dobija smisao tek u XX veku) ali Apis je bio tvrdi binSr.


Ma Apis nije bio jedini tamo i on je posebna priča.Svi oni su tada bili "tvrdi Srbi", međutim nacionalizam je u to vreme u Evropi mnogo više vezivan za demokratske i liberalne tendencije nego za neki konzervativizam.
Obaška, što je među njima bilo i nekih koji su nagainjali anarhizmu, šarena je to bila ekipa.

Politika im je bila mahom naslonjena na Austriju.


Od Berlinskog kongresa da. Mihailo (da, da, taj prosvećeni "apsolutista koji nas je vodio na zapad" ) je bio rusofil. Pa i Milan se više oslanjao na Ruse do San Stefana. Aleksandar je kasnije želeo to da izbalnsira ali je čovek sam po sebi bio lujka.
A Kodža Miloš je bio...pa zna se, trgovac. Ko da više, često je bilo u pitanju ko njemu da više a ako se uklopi još u interese naroda i države tim bolje ali nije nužno :)
maksa83 maksa83 08:17 29.11.2020

Re: Čin-Čin

da, da, taj prosvećeni "apsolutista koji nas je vodio na zapad" ) je bio rusofil

Dvestogodišnji Dan Mrmota.
alselone alselone 09:13 29.11.2020

Re: Čin-Čin

Ne bih se šokirao, Filip se rekao bih diskretno ali vrlo ozbiljno pozicionira za Nešto. Ima dostojanstven nastup, hejtere hendluje fenomenalnim aikidom, dođe ti da aplaudiraš (čak i ako nisi monarhista). Ne znam da li to radi sam svojeručno ili je unajmio neku didžital PR firmu da to radi za njega. Ako je ovo drugo onda je opet ozbiljan pošto je unajmio ozbiljne, ozbiljne profesionalce.

Meni ono glupo što je napisao. "Sort yourself" nije nešto što kažeš predsedniku od strane kralja, nego nevaspitanom detetu od strane roditelja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:40 29.11.2020

Re: Čin-Čin

maksa83

Dvestogodišnji Dan Mrmota.


Dobro sad, ne baš. Uz sve probleme i sranja, lep napredak je Srbija doživela od Maričevića jaruge do Cera i Kolubare i ekonomski i kulturno i po pitanju unutrašnjih sloboda, ako uzmeš u obzir da su krenuli da je stvaraju nepismeni seljaci u raspadajućem i tada već ozbiljno zaostalom Otomanskom carstvu i da je sve i svašta u spoljnjem svetu bilo u najmanju ruku neblagonaklono prema samom njenom postojanju a da ne pričamo razvoju i emancipaciji (kako spoljnjoj tako i unutrašnjoj).

Tu onda dođemo do same teme koju je Milan zadao. Po mom mišljenju ta svinjarija od zajedničke države nas je skupo koštala, meni to iz ove perspektive deluje toliko očigledno da se iskreno čudim kada se uopšte postavljaju ove teme.
Osećam se kao da mi neko objašnjava da je mleko crno a ne belo ili da me ubeđuje da je zemlja ravna ploča.
Prosto, ne znam šta da mu kažem.
Naročito još ako priča o Titoslaviji (mislim da je to adekvatniji naziv za tu državnu tvorevinu koja je postojala od 1945. do 1990.)

Što naravno ne znači da bih bio protiv stvaranja te države pred i oko samog Velikog rata. Nemam pojma, čak je vrlo verovatno da bih bio za, naročito ako pretpostavim da sam tada bio u nekim dvadesetim-tridesetim godinama života.

Međutim, zaista mislim da su iz ove perspektive te stvari sada kristalno jasne, kao što rekoh.

I ne, ne mislim da se sada treba praviti da te nesrećne zemlje nije nikada bilo, da treba zaboraviti, truditi se da izbrišeš gumicom. To je prvo nemoguće, a drugo i da je moguće, glupo je.

Jedino što bih zakonski uveo minimalnu kaznu od 10 godina teške robije za svakog ko se u javnosti usudi da propagira ponovno stvaranje te države u bilo kom obliku.
Onako demokratski bih to uveo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana