Budućnost

Egzodus, braćo, egzodus...

Vojislav Stojković RSS / 12.06.2011. u 18:08

Istorija egzodusa, istorija je ljudske civilizacije. Setimo se Mojsija i starozavetnog egzodusa. Uostalom, zar nisu i naši preci, Stari Slaveni, krenuli u egzodus, negde iza ili oko Karpata, u pravcu jugoistoka Evrope? Pa, Čarnojević i velike seobe Srbalja, zbog turskog zuluma, sa Kosova i iz južne Srbije u srednju Evropu sve do St. Andreje i Pešte, pa albanska golgota... Ali, zašto da idemo tako daleko u istoriju? Slike egzodusa Srba iz Zapadne Slavonije, posle “Bljeska”, iz Kninske Krajine, posle “Oluje”  i sa Kosova i Metohije, posle “Milosrdnog anđela”, tako su sveže.

Nema sumnje, najtraženiji haški begunac je konačno u Ševeningenu.

Da li je Srbija time ostvarila punu saradnju sa Haškim tribunalom?

Izgleda da nije.

Zašto?

Pa, naravno,  zato što je opaki magacioner iz sela Pačetin, opština Vinkovci, Socijalistička  Republika Hrvatska, još uvek u bekstvu.

Gde se krije taj monstrum?

Pa, naravno, u Srbiji.

Tom marginalcu u političkim previranjima i vojnim sukobima devedesetih godina prošlog veka, posle hapšenja Ratka Mladića, na domaćoj i međunarodnoj berzi terorista i ratnih zločinaca naglo skače cena. Više na domaćoj, nego međunarodnoj . Ko ne veruje neka pročita tekst exmilicionera Miloša Vasića u najnovijem Vremenu.

Da li će vlasti Srbije uhapsiti i tog krvoločnog magacionera?

Predsednik Srbije tvrdi da hoće.

Ne sumnjam.

Da li će Srbija time ostvariti punu saradnju sa Haškim tribunalom?

Sumnjam, i to osnovano.

Jer, duga je lista optuženih i osuđenih  Srba, političkih lidera, vojnih komandanata, policijskih funkcionera  iz Srbije, Hrvatske i BiH koji čame u Ševeningenu i zatvorima diljem Evrope. Ništa manji broj nije onih koji su optuženi i/ili osuđeni za ratne zločine u Srbiji. Ali, to ni izdaleka nije dovoljno.

Bramerc jeste pohvalio Srbiju zbog hapšenja Ratka Mladića, ali je postavio i pitanje zašto se na hapšenje tako dugo čekalo, ko je sve pomagao Mladićevo skrivanje, ko su jataci, ko simpatizeri, zašto su tragaoci bili tako inertni i, naravno, dao je zadatak da se sve to ispita i istraži. Do tada nema pozitivne ocene.

Holandski parlament  nacinalne traume i osećaj krivice za Srebrenicu leči proceduralnim razlozima. Jeste Mladić u Hagu, ali oni o tome još nisu dobili zvanično obaveštenje od glavnog tužioca. Do tada neka Srbija čeka na ratifikaciju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju.

A tek Kosovo?

Priznanje nezavisnosti Kosova u početku nije bio uslov za ulazak Srbije u EU. Nakon hapšenja Ratka Mladića, situacija se menja. Niže diplomatsko osoblje iz Brisela i pojedinih zemalja EU taj uslov uveliko najavljuje.

Kada  i onaj magacioner s početka priče bude u Ševeningenu, sva je prilika da će priznanje Kosova postati novi  ključni  uslov.  Ako Srbija i taj uslov ispuni i prizna Kosovo kao samostalnu i nezavisnu državu, naći će se već nešto, Jug  Srbije, Sandžak, Vojvodina, prava seksualnih manjina…,  a ako baš ništa drugo, ono makar kamen u bubregu, što bi rekao Duško Radović.

Sva je prilika da Srbija kao država nikada, a možda ni tada, neće stići u EU.

Ima li onda izlaza?

Naravo da ima: Egzodus, braćo, egzodus…

Istorija egzodusa, istorija je ljudske civilizacije. Setimo se Mojsija i starovzavetnog egzodusa.

 images?q=tbn:ANd9GcTgNkN5o7-m8wQyMCag5kIqEPyT1l8dHO3qYBlopbnp4SYi2SIh

Uostalom, zar nisu i naši preci, Stari Slaveni, krenuli u egzodus, negde iza ili oko Karpata, u pravcu jugoistoka Evrope? Pa, Čarnojević i velike seobe Srbalja, zbog turskog zuluma, sa Kosova i iz južne Srbije u srednju Evropu, sve do St. Andreje i Pešte, pa albanska golgota...

images?q=tbn:ANd9GcQYv7Wmx-tm-usyHPV222G-1kJkQGr3fr-j71shXpSTnB6Xff8b 

Ali, zašto da idemo tako daleko u istoriju? Slike egzodusa Srba iz Zapadne Slavonije, posle “Bljeska” , iz Kninske Krajine, posle “Oluje” i sa Kosova  i Metohije, posle “Milosrdnog anđela”, tako su sveže.

images?q=tbn:ANd9GcRtalONxZI7_5iBSjHrT7MRf6u2V85cuQQgPAZ3paDmHjV6XdiX 

Dakle, nama Srbima iz Srbije ne ostaje ništa drugo nego da krenemo u novi egzodus .

Kuda?

Pa, naravno, u zemlje EU.

Ne pojedinačno, svako za sebe, kao do sada, nego masovno i organizovano,  u više kolona.

Prva i ponajveća kolona Srbalja uputila bi se u pravcu Den Haga, tačnije Ševeningena. U toj koloni bili bi svi Srbi odgovorni za ratove devedesetih i, naravno, odgovorni za sve zločine počinjene u njihovo ime. To su svi oni punoletni građani Srbije koji su, svojevremeno, glasali za Slobodana Miloševića, ali i oni koji su glasali protiv Slobodana Miloševića, ili nisu uopšte glasali, ali nisu bili dovoljno uporni u obaranju njegovog režima. Umesto pokojnog Arsenija Čarnojevića, ovu najveću kolonu bi predvodila Nataša Kandić.

U drugoj koloni bili bi svi Srbi koji su izbegli u Srbiju iz Hrvatske, BiH i sa Kosova. Oni bi se, na onim istim traktorima, uputili također u Hag, ali ne pred Haški Tribunal, već pred Međunarodni sud pravde.  Za njih ne moramo da brinemo, imaju iskustva, navikli su na egzoduse.

U svim ostalim kolonama bili bi mladi Srbi i Srpkinje, koji su u vreme ratova devedesetih bili deca ili su rođeni posle devedesetih, i samim tim  nikako ne mogu biti odgovorni ili krivi za ratove devedesetih, ali jednog dana mogli bi biti optuženi po osnovu naslednog  genetskog koda.

Drž se Evropo, evo nas, ponovo dolazimo!

images?q=tbn:ANd9GcRbCkvXGa9fOk8OelyFspSM6cWpB246p5bGoZGkNazz-4CesoPU5A 

Tagovi



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kick68 kick68 18:14 12.06.2011

muzicka podloga



Edit: Prva!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:13 12.06.2011

Re: muzicka podloga

Može, a može i ova:

Ribozom Ribozom 19:13 12.06.2011

Re: muzicka podloga

Mene je potres'o tvoj blog, vise nego cela predjasnja gangula, od Evokadije do 'komisije za biznis'.
Ne znam koje je resenja, ako ga uopste ima. Ako je zacrtano, onda se prepustimo sudbini (mislim da si ti napisao negde da parafraziram: da se sklupcamo u obliku fetusa i cekamo)
Procitao sam neke komentare na e-blatu, i razocarao se u buducnost.
Zameram ti na spominjanje Natase K. u blogu, nije joj mesto u ovoj prici.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:22 12.06.2011

Re: muzicka podloga

Ribozom

Zameram ti na spominjanje Natase K. u blogu, nije joj mesto u ovoj prici.

U ovoj priči,imenovana gospođa je metafora za sve ono što se od Srbije traži, a ona ne može da ispuni.
Ako sam pogrešio, izvinjavam se i njoj i tebi.
jedi-knight jedi-knight 19:27 12.06.2011

A kada ce....

Kada i onaj magacioner s početka priče bude u Ševeningenu, sva je prilika da će priznanje Kosova postati inovi ključni uslov. Ako Srbija i taj uslov ispuni i prizna Kosovo, kao samostalnu i nezavisnu državu, naći će se već nešto (Jug Srbije, Sandžak, Vojvodina, prava seksualnih manjina…)

A kad ce doci na red promena svesti kod gradjana Srbije, na primer: da se tetrapak od jogurta ne baca kroz prozor automobila, da se ne tuku zene, deca, pederi, lezbejke, Romi, grobari, delije..., da se ne krade, pa ni kraducka, da se cuva i cisti svoja okolina i bez posebnog poziva, da nam srednjoskolci imaju fond reci veci od 2000 ( jer je evropski standard za osmogodisnjake 10 000 ), da se za buducnost ne pitaju prorocice i gatare, vec da se planira i radi, da model ponasanja, govora i dobrog ukusa ne bude Sasa Popovic i njemu slicni, da se u dobru muziku ubraja samo ona koja se slusa zabacene glave, podignutih ruku i uz izraz lica umiruceg, da bez straha od podsmeha mozes da kazes javno da si nesto "ovih dana" citao, da se politikom bave najmudriji, da imamo i asfalt na putevima, da ne govorim o prugama, da mozes da kupis stan na kredit bez da zalozis organe...

Valjda ce i ovo doci na red.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:45 12.06.2011

Re: A kada ce....

jedi-knight
Kada i onaj magacioner s početka priče bude u Ševeningenu, sva je prilika da će priznanje Kosova postati inovi ključni uslov. Ako Srbija i taj uslov ispuni i prizna Kosovo, kao samostalnu i nezavisnu državu, naći će se već nešto (Jug Srbije, Sandžak, Vojvodina, prava seksualnih manjina…)

A kad ce doci na red promena svesti kod gradjana Srbije da se ne tuku ...pederi, lezbejke



Pa vidiš da sam prava seksualnih manjina naveo (boldovano).
Međutim, u Hrvatskoj i pedere i lezbijke ovih dana tuku (Split), ali to ne smeta EU da je primi u svoje redove. Ali, kad u Srbiju tuku pedere, e to je onda druga stvar..

I ovom prilikom, zbog etikete homofoba, koju su jurišnici druge Srbije bez ikakvog razloga okačili uz moje ime, moram da istaknem da sam protiv svakog nasilja nad seksualnim i drugim manjinama, kako u Splitu, tako i u Beogradu, a i šire.

Hteo sam da kažem, da je stara dama Evropa vrlo mušičava i kapriciozna. Mislim da je klimaks u pitanju.
jedi-knight jedi-knight 19:51 12.06.2011

Re: A kada ce....

Hteo sam da kažem, da je stara dama Evropa vrlo mušičava i kapriciozna. Mislim da je klimaks u pitanju.


Ne treba mi to zbog Evropske unije da radimo, vec zbog sebe. Kako cemo ovaki cupavi i musavi u Evropu?
jedi-knight jedi-knight 20:01 12.06.2011

Re: A kada ce....

Kada i onaj magacioner s početka priče bude u Ševeningenu, sva je prilika da će priznanje Kosova postati inovi ključni uslov. Ako Srbija i taj uslov ispuni i prizna Kosovo, kao samostalnu i nezavisnu državu, naći će se već nešto (Jug Srbije, Sandžak, Vojvodina, prava seksualnih manjina…)


Ja sam govorio o sustinskoj promeni nas samih, a ne prilagodjavanju. Ako prava seksualnih manjina brani policija, onda to nisu prava nego jad i beda.
49 41 49 41 21:59 12.06.2011

Re: A kada ce....



Hteo sam da kažem, da je stara dama Evropa vrlo mušičava i kapriciozna. Mislim da je klimaks u pitanju.


Staru damu niko ne j...; jer pocne nesto pa nezna kako da zavrsi, histericna je ponekad - a, niko ne voli histeriju.

Sto bi rekla moja baba; em' joj se iska, em joj se stiska.
gorkav gorkav 00:14 13.06.2011

Re: A kada ce....

Ne treba mi to zbog Evropske unije da radimo, vec zbog sebe. Kako cemo ovaki cupavi i musavi u Evropu?

A ko je tebe takvog, čupavog i musavog , i pozvao u tu evropu.
jedi-knight jedi-knight 00:32 13.06.2011

Re: A kada ce....

A ko je tebe takvog, čupavog i musavog , i pozvao u tu evropu.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:29 13.06.2011

Re: A kada ce....

49 41

Sto bi rekla moja baba; em' joj se iska, em joj se stiska.


Il, što bi reko moj deda: "Htela bi da se hebe, al ne bi da joj uđe", a opštepoznato je da je Srbija puna muškarčina.
mikimedic mikimedic 10:30 13.06.2011

Re: A kada ce....

Kada i onaj magacioner s početka priče bude u Ševeningenu, sva je prilika da će priznanje Kosova postati inovi ključni uslov. Ako Srbija i taj uslov ispuni i prizna Kosovo, kao samostalnu i nezavisnu državu, naći će se već nešto (Jug Srbije, Sandžak, Vojvodina, prava seksualnih manjina…)


uslov - ciji?

komisije ili drzava clanica?
thefreak thefreak 13:29 13.06.2011

Re: A kada ce....

jedi-knight
Hteo sam da kažem, da je stara dama Evropa vrlo mušičava i kapriciozna. Mislim da je klimaks u pitanju.


Ne treba mi to zbog Evropske unije da radimo, vec zbog sebe. Kako cemo ovaki cupavi i musavi u Evropu?


Isto kao i Rumuni, Bugari, Hrvati, Slovaci, Cesi, Poljaci, svi su oni musavi usli(ili ce uci) u EU.
jedi-knight jedi-knight 16:24 13.06.2011

Re: A kada ce....

Isto kao i Rumuni, Bugari, Hrvati, Slovaci, Cesi, Poljaci, svi su oni musavi usli(ili ce uci) u EU.


Slazem se, ali opet to nema veze sa onim o cemu pricam. Ne trebamo mi da ispunimo uslove propisane nam od EU, vec da prihvatime neke vrednosti. Jednostavno je to.
A ako cemo da imamo Rumune, Bugare i ostale kao alibi da i dalje budemo cupavi i musavi, onda nam nista ne znaci i da nas sutra prime.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:36 13.06.2011

Re: A kada ce....

Naravno, najbolje bi bilo da se umijemo, očešljamo, pa i našminkamo, ako treba.
jedi-knight jedi-knight 16:41 13.06.2011

Re: A kada ce....

Naravno, najbolje bi bilo da se umijemo, očešljamo, pa i našminkamo, ako treba.


Mislim da treba. Zbog sebe
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:51 13.06.2011

Re: A kada ce....

Dabome.
thefreak thefreak 12:41 14.06.2011

Re: A kada ce....

jedi-knight
Isto kao i Rumuni, Bugari, Hrvati, Slovaci, Cesi, Poljaci, svi su oni musavi usli(ili ce uci) u EU.


Slazem se, ali opet to nema veze sa onim o cemu pricam. Ne trebamo mi da ispunimo uslove propisane nam od EU, vec da prihvatime neke vrednosti. Jednostavno je to.
A ako cemo da imamo Rumune, Bugare i ostale kao alibi da i dalje budemo cupavi i musavi, onda nam nista ne znaci i da nas sutra prime.


Ma naravno, ali to nikako nije lako kao sto smo recimo dve`iljadite mislili da ce biti.Kad nam ekonomija stane na noge, kad narod dobije samopouzdanje, kad ne mora da brine sta ce sutra dati deci da jedu, onda ce moralne vrednosti pa i neke druge vrednosti da dodju do izrazaja.Ovako ljudi okupani ratnom krvlju, sankcijama, ali pre svega nadi devedestih da ce kad Milosevic ode Srbija biti obecana zemlja i ta nada koja je nestala u ovih 11 godina zahvaljujuci nesposobnim politicarima koji i dalje gore nego pijavice sisaju krv ljudima, ne daju im da disu!
U Srbiji postoje 3 opcije, jedna je da gledas kako propadas i da nista ne preduzimas, druga je da se bavis kriminalom i da rizikujes da zivot provedes ili iza resetaka ili 2 m pod zemljom, treca je da bezis u tri lepe od Srbije.
gorran2 gorran2 19:47 12.06.2011

Zanimljiva analiza

obogaćena fantaskikom,

ali mi je malo čudno da se prijem u EU posmatra s jedne strane kao polaganje nekog ispita iz vladanja, a s druge kao uslov bez kojeg nema života.

a možda bi, radi konteksta, vredelo pomenuti i "egzodus" 700.000 ne-Srba 1992. sa teritorije buduće Republike Srpske

izgleda da su egzodusi kontagiozni
libela libela 19:54 12.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

gorran2
...
a možda bi, radi konteksta, vredelo pomenuti i "egzodus" 700.000 ne-Srba 1992. sa teritorije buduće Republike Srpske

izgleda da su egzodusi kontagiozni

a to je vec zavirivanje u tudje dvoriste!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:02 12.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

@ gorran2: Za početak, složio bih se naslovom tvog komentara.

Ulazak u EU jeste ispit za Srbiju, ne samo iz vladanja, čuo si za onih nekoliko hiljada pitanja. Mene, plaši mogućnost da će, ako Srbija odgovori na tih nekoliko hiljada pitanja, uslediti pitanje a la Glogov Kolac, koje bi, npr, moglo da glasi: "Priznaje li Srbija Kosovo kao nezavisnu i suverenu državu, da ili ne?"

Uostalom što da se mučimo, bolje da krenemo u egzodus put zemalja EU, a Srbiju pod šljivama da ostavimo na čuvanje trećepozivcima.

Dr M Dr M 23:47 12.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

Uostalom što da se mučimo, bolje da krenemo u egzodus put zemalja EU, a Srbiju pod šljivama da ostavimo na čuvanje trećepozivcima.


Kukuuu, šta li ću sa tolikim šljivama?

Za Srbiju već znam šta ću

pooraću, zalivaću,

od propasti sačuvaću,

vaše kuće, vaša sela

napraviću malo jela

da nemate lica bela

kad vas vrate iz Brisela.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:09 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

Dr M


Trećepozivci iz Balkanskog rata 1913. godine, u svojoj odeći sa državnim oružjem: Miloš Dimitrijević, Periša Nedeljković i Panto Ćirović, svi poreklom iz sela Majdan na planini Rudnik:

mikimedic mikimedic 10:35 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

"Priznaje li Srbija Kosovo kao nezavisnu i suverenu državu, da ili ne?"


a ko ce da postavi to pitanje



koje je, by the way, totally superfluous.

ako srbija priznaje kosovo, valjda je to negde objavljeno. ako nije, valjda ga ne prizanje.

ili sam nesto propustio?


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:15 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza


mikimedic
"Priznaje li Srbija Kosovo kao nezavisnu i suverenu državu, da ili ne?"


a ko ce da postavi to pitanje



Sv. Petar na vratima EU.


mikimedic mikimedic 12:42 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

Sv. Petar na vratima EU.


sveti petar u medjunarodnom pravu nema pravnu sposobnost priznavanja drzava. tu sposobnost imaju samo same drzave.
thefreak thefreak 13:33 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

mikimedic
"Priznaje li Srbija Kosovo kao nezavisnu i suverenu državu, da ili ne?"


a ko ce da postavi to pitanje







Pa ko drugi nego tate ove planete, USA.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:41 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

U mom tekstu govori se uslovima koji bi se mogli postaviti Srbiji za ulazak u društvo odabranih.
A kada je reč o uslovu priznavanja Kosova od strane Srbije, a da bi eventualno bila primljena u EU, on može biti postavljen explicite (DA ili NE) ili implicite (niz pojedinačnih zahteva koji znače isto), ali to ne menja stvar.javascript:;

Inače, Sv. Petar je moja metafora, a međunarodno pravo tvoja zabluda.

mikimedic, ni tebi, kao ni Pajiću, više neću moći da pojašnjavam ono o čemu pišem, ponovo moram tetki da odnesem lek. Izvini me.
Ili što bi rekao Anf, nađi nekog drugog nacionalistu (on je rekao fašistu), pa ga zezaj, ja nešto nisam razpoložen za to, pogotovo ponedeljkom.

mikimedic mikimedic 21:50 13.06.2011

Re: Zanimljiva analiza


U mom tekstu govori se uslovima koji bi se mogli postaviti Srbiji za ulazak u društvo odabranih.
A kada je reč o uslovu priznavanja Kosova od strane Srbije, a da bi eventualno bila primljena u EU, on može biti postavljen explicite (DA ili NE) ili implicite (niz pojedinačnih zahteva koji znače isto), ali to ne menja stvar


da bi pisao o uslovima za uclanjenje trebalo bi i da postavis (prvenstveno sebi) pitanje ko takve uslove uopste moze da postavi.

onda bi mozda dosao do zakljucka da komisija ne moze da postavi takav uslov srbiji, vec to mogu samo drzave clanice.

pod uslovom da je njih 27 pre toga priznalo kosovo. onda bi se islo na paralelni pristupni put kosova i srbije.

medjutim posto to nije slucaj, ne postoji sansa da se takav uslov postavi srbiji. kako zamisljas da 22 eu clanice postave to kao uslov srbiji?

recimo da se to desi - i sta onda? ostalih pet drzava i dalje odbija da to ucini, a znamo da kipar nece priznati kosovo cak ni kad bi srbija to uradila. i sta cemo onda - srbija nece moci da udje u uniju bas zato sto je priznala kosovo...

a bas me zanima kako zamisljas ulazak kosova u uniju?

ah da, odjavio si se...

znam, uglavnom izgubim sagovornike kad ostanu bez argumenata.

tom tom 07:46 15.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

Mene, plaši mogućnost da će, ako Srbija odgovori na tih nekoliko hiljada pitanja, uslediti pitanje a la Glogov Kolac, koje bi, npr, moglo da glasi: "Priznaje li Srbija Kosovo kao nezavisnu i suverenu državu, da ili ne?"


Mene plaši mogućnost da će Srbija da se pravi luda zauvek i da nikada neće priznati Kosovo (i Metohiju?)

Na kraju krajeva, to je samo igra reči. Kosovo postoji kao takvo, i tu realnost treba priznati. Da li ćemo formalno-pravno priznati kao samostalnu državu nema nikakve veze, ali ipak, nećemo ući u Evropu dok i to ne učinimo, jer će to značiti da smo se konačno osvestili!

A za to vreme, neki ljudi će vaspitavati svoju decu i unuke na istorijskim, slobodarskim tradicijama srpskog naroda, pa možda neka generacija povrati Kosovo u nekom novom ratu! E, a tad, ima da im se osvetimo za sve! I za Karpate, i za Murata, i za Pavelića, i za Klintona, i za Solanu, i za Miloševića, i za Tita, i za Dražu, i za Djindjića..... samo kad se mi lepo ujedinimo pod jedan barjak, ima čudo da napravimo.
mikimedic mikimedic 10:22 15.06.2011

Re: Zanimljiva analiza

nećemo ući u Evropu dok i to ne učinimo, jer će to značiti da smo se konačno osvestili!


a jel se kipar osvestio


alselone alselone 20:03 12.06.2011

...

- Поживе, моје православље слатко, многа љета у матери мојој, па ће во вјеки живет во вси моји потомци.
...
"А кад се погледа овако у ноћ? Кад се стане, ево овде, у мрак, на вратима? Кад се погледају сва поља у месечини? Сва она брда у даљини... град, кровови... тамо облаци... сазвежђа... то небо пуно светлости? Кад се пред свим тим ућути? Је ли и онда као да пролазимо безумно... без смисла... је ли могуће да је све то једна бездана празнина?"

Тад честњејши Исакович поче будити Комесара и, већ сасвим напит, блену у ноћ, пуну звезда, прешав погледом сва месечином обасјана поља... све шуме у даљини... брда... и облаке... па, уневши се бискупу у лице, прошапута... "тамо аз појду..." и заплака.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:53 12.06.2011

Re: ...

Бескрајни, плави круг. У њему звезда.......
princi princi 20:38 12.06.2011

Хајмо, главу горе!

Па није јебена ЕУ мера свих ствари.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:05 12.06.2011

Re: Хајмо, главу горе!

Čovek je mera svih stvari, one koje postoje da postoje i one koje ne postoje da ne postoje (Protagora)... A na tom svijetu, stalna samo mijena jest (Gundulić).
nurudin nurudin 21:14 12.06.2011

Препорука за текст...




Испод овог клипа на јутјубу стоји следећеи коментар - не износим никакав вредносни суд, нити се одређујем према коментару - само га преносим:


LJUDIII!!!!!!!!!!!!!!!!

SRBI, HRVATI, SLOVENCI, MAKEDONCI, BOSNJACI,CRNOGORCI

STOOOOOOOOOOOOOKOOOOOOO!!!

NE DOZVOLITE DA NAS JEBU AMERI I EVROPA! DAJ DA MI NJIH JEBEMO
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:28 12.06.2011

Re: Препорука за текст...

hvala za preporuku i za prenos.
freehand freehand 21:17 12.06.2011

A da se porađamo svi

ko Maestro i zapišamo im dalekovod?
gorran2 gorran2 21:24 12.06.2011

Re: A da se porađamo svi

Dobra ideja.
Samo nemoj mnogo visoko da pišaš.
freehand freehand 22:44 12.06.2011

Re: A da se porađamo svi

gorran2
Dobra ideja.
Samo nemoj mnogo visoko da pišaš.

Eh, a ja mislio on načitan...
Mislim, sem Manifesta.
gorran2 gorran2 22:53 12.06.2011

Re: A da se porađamo svi

Hehe, Melkiora Tresića se nisam setio, priznajem
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:04 13.06.2011

Re: A da se porađamo svi

Nije bitno što ga se nisi setio, važno je da freehand, ipak, ne piša visoko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:44 13.06.2011

Hmmmm...


Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?
freehand freehand 07:38 13.06.2011

Re: Hmmmm...

srdjan.pajic

Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?

Ćuti, bre, i pišaj..Saćemo da svetlimo!
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:48 13.06.2011

Re: Hmmmm...

freehand
srdjan.pajic

Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?

Ćuti, bre, i pišaj..Saćemo da svetlimo!


Neka, neka, ajte vi, ja idem samo tu nešto da pogledam, odma se vraćam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:03 13.06.2011

Re: Hmmmm...

srdjan.pajic

Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?


Pa, dobro si primetio, na neki način jeste i self pity, ali ona zdrava vrsta koja rađa odlučnost da se situacija promeni. Naravno, blog je i još o ponečemu, ali nemam vremena da ti šire pojašnjavam, moram tetki da odnesem lek.
mikimedic mikimedic 10:37 13.06.2011

Re: Hmmmm...

Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?


paz' kad se slazem sa pajcetom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:17 13.06.2011

Re: Hmmmm...

mikimedic

paz' kad se slazem sa pajcetom.


Drago mi je kad su moji gosti složni, manje mi je bitno oko čega.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:39 13.06.2011

Re: Hmmmm...

Vojislav Stojković
srdjan.pajic

Dal' može neko da mi objasni o čemu je ovaj blog? Liči na neki self pity,
srbovanje u svakom slučaju, ali jel' ima neki sadržaj, ili je to to?


Pa, dobro si primetio, na neki način jeste i self pity, ali ona zdrava vrsta koja rađa odlučnost da se situacija promeni. Naravno, blog je i još o ponečemu, ali nemam vremena da ti šire pojašnjavam, moram tetki da odnesem lek.


Zastupam teoriju da ne postoji takva stvar kao zdrav self pity. Mada, i meni ponekad dodje žao izgubljenog vremena.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:59 13.06.2011

Re: Hmmmm...

Ima raznih teorija i njihovih zastupnika:
Self-pity may be considered normal, and in certain circumstances healthy, so long as it is transitory and leads to either acceptance or a determination to change the situation.

A, što se tiče izgubljenog vremena, saglasan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:09 14.06.2011

Re: Hmmmm...

Vojislav Stojković
Ima raznih teorija i njihovih zastupnika:
Self-pity may be considered normal, and in certain circumstances healthy, so long as it is transitory and leads to either acceptance or a determination to change the situation.

A, što se tiče izgubljenog vremena, saglasan.


Pa kod nas prelazni režim baš potraja. A i ne vidi se da vodi u navedenom pravcu. Možda ja ne vidim dobro.
saboter saboter 21:29 12.06.2011

Prica o blatu

Ziveo jedan covek u podnozju brda i sva se voda slivala u njegovo dvoriste. A ni covek nije bio bas od najcistijih, kroz prozor bacao djubre i stoku stalno pustao da vrslja po blatu i gomilama djubreta. Ispod njegove kuce prolazila je glavna seoska dzada, ali od vode sa brda i djubreta iz dvorista koje je vec pocelo da se preliva, ulicu skoro da nisi mogao da koristis.
Jednog dana, kod coveka dodjose neki ugladjeni prevaranti i rekose mu: Resili smo da asfaltiramo put do tvoje kuce ali da ti pre toga iskopas kanal oko kuce da se voda ne sliva preko tvog dvorista i na asfalt nanosi blato, a i da ocistis dvoriste i vise ne bacas djubre kroz prozor. E da, i ovu stoku malo da vezes da ne istrcava pred kola.
Covek im na to kaze, Ja hocu da vi meni asfaltirate put i jos date para da renoviram kucu, a dal cu ja da kopam kanal, vezujem stoku i djubre bacam u kontejner to je moja stvar.
Ovi ugladjeni prevaranti se okrenuse i odose, posle par dana izbise novi put preko drugog kraja sela, a covek ostade do kraja zivota razocaran u ljude sto ga izdadose i ostavise da zivi u svom tom blatu i djubretu.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:21 13.06.2011

Re: Prica o blatu

Poučna priča, samo šteta što ima tužan kraj.

Saboter, hvala na javljanju.
saboter saboter 15:09 13.06.2011

Re: Prica o blatu

Vojislav Stojković
Poučna priča, samo šteta što ima tužan kraj.

Saboter, hvala na javljanju.


Za coveka iz price koji je sam odabrao bas takav kraj tuzno je sto misli da mu svet nesto duguje.

"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes you nothing. It was here first."


Bio bih zakleti protivnik EU, da sam Nemac. Ali posto nisam, nemam nista protiv EU, ali ni neke prevelike zelje da po svaku cenu budem u njoj. To me nece speciti da radim za svoje dobro kao da EU i ne postoji, bez obzira sto je 95% zahteva EU upravo za moje dobro. 5% je takozvani industrijski otpad.
Od debla bukve ne mozes da napravis stolicu a da nemas gubitaka u drvetu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:54 13.06.2011

Re: Prica o blatu

Dabome.
omega68 omega68 21:37 12.06.2011

Jeremija

zar nisu i naši preci, Stari Slaveni, krenuli u egzodus, negde iza ili oko Karpata, u pravcu jugoistoka Evrope?

D' izvineš , ja verujem da ovo nije tačno.Bili smo mi ovde i pre tog doba( pogledati istraživanja Dragoslava Srejovića u vezi dunavske civilizacije)
A pre egzodusa imamo da obavimo još nešto
p.s.
najslađe data preporuka data ovih dana
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:37 12.06.2011

Re: Jeremija

Hvala omega, vidimo se u Briselu.
kukusigameni kukusigameni 08:16 13.06.2011

svuda podji, svojoj kuci dodji

Mojsije
Dakle, nama Srbima iz Srbije ne ostaje ništa drugo nego da krenemo u novi egzodus .

Kuda?

Pa, naravno, u zemlje EU.

Ne pojedinačno, svako za sebe, kao do sada, nego masovno i organizovano, u više kolona.


Moze, al' tek kad zavrse Koridor 10. Znaci nikad.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:19 13.06.2011

Re: svuda podji, svojoj kuci dodji

Zašto da putujemo, kad možemo da letimo.

jednatanja jednatanja 08:29 13.06.2011

Nije problem

što ne možemo u EU iako tamo pripadamo i neke stvari bi zaista bile lakše (neke verovatno teže).

Glavni problem je što naši raznorazni lideri nemaju ideju za budućnost. Ponavljaju kao papagaji "ulazak u EU", međutim to je nedovoljno.

U svakom biznisu (pa i EU) neko će te primiti, uzeti u društvo ako si im atraktivan na neki način. Šta mi radimo da učinimo sebe atraktivnima? Nemaju ideju koja objedinjuje, nemaju jasan pravac razvoja za sledećih 30 godina, sve nešto postižu u komadićima, da ne kažem mrvicama. I radimo sve unazad, na "raščišćavanju" uzaludno trošeći vreme i energiju na stvari koje neće u dovoljnoj meri pokazati napredak.

Da li su ikad naši lideri (ne znam, možda jesu, ne pratim redovovno) rekli "Naša ideja je da učinimo Srbiju najkompetentnijom državom u tom i tom sektoru, i uradićemo to i to da bi to ostvarili"? Lideri su ti koji moraju da rade na ostvarivanju stabilnosti u državi jer bez toga neće imati produktivne građane i radnike. A bez ideje vodilje, bez plana, bez komuniciranja sa građanima o ideji vodilji, o viziji, o nečemu što bi nas učinilo kompetentnim, je samo tapkanje u mestu. "Ulazak u EU" nije dovoljno.

p.s. tužan ali dobar tekst, kao i uvek Vojo...
omega68 omega68 09:09 13.06.2011

Re: Nije problem

Da li su ikad naši lideri (ne znam, možda jesu, ne pratim redovovno) rekli "Naša ideja je da učinimo Srbiju najkompetentnijom državom u tom i tom sektoru, i uradićemo to i to da bi to ostvarili"?

nisu
Možda i jesu, ali samo rekli.Ništa dela
A čak i samo poljoprivredom možemo da budemo atraktivni
ne možemo u EU iako tamo pripadamo


možemo , ako se svi pokatoličimo
možemo i ako to ne uradimo, samo bićemo kloaka u kojoj treba da se udavimo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:14 13.06.2011

Re: Nije problem

jednatanja

Glavni problem je što naši raznorazni lideri nemaju ideju za budućnost. Ponavljaju kao papagaji "ulazak u EU", međutim to je nedovoljno.



Njihovi prethodnici su ponavljali kao papagaji o "ulazku u komunizam", crkve o odlasku u raj. Međutim, u komunizam, u vreme dok smo ga mi gradili, niko nije stigao, za raj se ionako ne zna, pa nam je bilo lakše. Ali, u EU su odavno ušli neki naši susedi od kojih smo nekada bolje živeli. Zato su današnji lideri u problemu i retko ko veruje u njihove mantre u brzom ulasku Srbije u EU.

PS: Hvala, jednatanja.
jednatanja jednatanja 10:43 13.06.2011

Re: Nije problem

A čak i samo poljoprivredom možemo da budemo atraktivni


Upravo to, Omega, ako je poljoprivreda, onda nek´bude poljoprivreda, ili neki njen segment. Ne kažem da ne treba imati raznovrstan portfolio, u slučaju da nešto omane, ali ne možemo ni biti eksperti u svemu. Mi samo nadograđujemo i pokušavamo da spasavamo propala komunistička preduzeća jer možda verujemo da tu imamo iskustva i potencijala, ali nije tačno. Šta sa mladim generacijama? Evo čitam, pre 5 godina, dvojica istraživača sa jednog univerziteta u US osnovali kompaniju za istraživanje jedne prirodne (!) supstance iz grožđa. Pre dve godine ovu kompaniju je kupio Glaxo-Smith Klein za 790 miliona dolara. Gde je IT industrija? Tu ne trebaju toliko ni sirovine, ni tradicija, čak ni fabrike, samo stimulacija mladih kadrova, ali bez vizije ništa!
jednatanja jednatanja 11:00 13.06.2011

Re: Nije problem

Ali, u EU su odavno ušli neki naši susedi od kojih smo nekada bolje živeli.


Da, verujem da misliš na Bugarsku i Rumuniju. Eno i Turska ima želju da uđe u EU od samog njenog osnivanja, ali i bez nje, oni imaju ideju i pravac koji im je omogućio da se ove godine plasiraju na mesto br. 8 u G-20.
malaramona malaramona 19:15 13.06.2011

Re: Nije problem

omega68

ne možemo u EU iako tamo pripadamo


možemo , ako se svi pokatoličimo
možemo i ako to ne uradimo, samo bićemo kloaka u kojoj treba da se udavimo.


A šta ćemo mi koji smo već katolici?
skyspoter skyspoter 13:30 13.06.2011

hmmmm....

Slike egzodusa Srba iz Zapadne Slavonije, posle “Bljeska”, iz Kninske Krajine, posle “Oluje” i sa Kosova i Metohije, posle “Milosrdnog anđela”, tako su sveže



Prema EC standardima nije to egzodus – to je ekonomska migracija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:49 13.06.2011

Re: hmmmm....

A prema standardima moje malenkosti to je etničko čišćenje.

Етничко чишћење је еуфемизам за истребљење мањинског становништва од стране већинског, путем затварања, прогона или убистава, у циљу постизања етничке хомогености на одређеној територији.
tom tom 07:21 15.06.2011

Bljak!

Ako sam dobro razumeo, Evropa, Amerika, Vatikan, masoni, templari, CIA i Soroš su krivi za ovo što nam se dogodilo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:05 15.06.2011

Re: Bljak!

Tom, plašim se da nisi dobro razumeo. Feler je, verovatno, do mog načina pisanja, ne pišem explicitno, ali, evo, da pokušam:
Da su SAD i EU malo bolje razumeli srpsku realnost, nakon izručenja SM Hagu, Đinđić bi možda bio živ, a mi vrlo blizu EU.
Ovim blogom pokušao sam da kažem, da uslovljavanjima jednom mora doći kraj, Srbiji je potrebna pomoć EU, ista ona koju je EU pružila Bugarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj ... a ne nova uslovljavanja.

U nadi da ćemo se sledećom prilikom bolje razumeti, pozdrav i hvala na javljanju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana