Film| Hobi| Planeta| Sport| Zabava

U potrazi za savršenim džepnim nožem

albicilla RSS / 10.01.2016. u 14:07

Victorinox Outrider vs. Swiss Soldier's Knife 08

V_The_Eiger_Sanction_small_zpsvx0bhu1m.jpg 

Mislim da sam se u male viktorinokse zaljubio u svojim alpinističkim danima, gledajući Klinta Istvuda kako u Kazni na planini Ajger (The Eiger Sanction) preseca uže o kome visi. 

Kasnije sam se pitao da li je moguće jednim potezom sečiva od 6 cm preseći opterećeno uže od 12 mm debljine (i došao do odgovora: nije baš verovatno, ali ako je sečivo maestralno naoštreno, nije ni nemoguće). Privlačnost tih nožića dobrim delom je ležala u multifunkcionalnosti u kombinaciji s malom težinom, kao i karakterističnom zvuku opruge pri otvaranju; no, vremenom je ograničena dužina sečiva počela da mi smeta i zaboravio sam na švajcarce...

V_zpsss1o6gsp.jpg

...sve do dana kada sam s prijateljima brojao ptice na jezeru Boka, na jugoistoku Botsvane (levo). Prebrojasmo mi tako kojih 400 Abdimovih roda, 6 nilskih gusaka, te 4 vrste pataka, 6 vrsta čaplji i još ponešto, a onda oni iz Defendera izvadiše sto i stolice i neke mafine i sokove, pa L. krenu da nešto otvori viktorinoksom Outrider. Wow! Do tada nisam ni znao da postoje švajcarci od 8 cm.

I ostao mi je taj model u sećanju, da ga par godina kasnije i nabavim. Sad, šta jeste a šta nije savršen nož zavisi od korisnika i toga za šta će ga i u kakvim prilikama koristiti, ali 8 cm je već sasvim funkcionalno sečivo i, naravno, deo peroreza kojim sam se najčešće služio. Po učestalosti korišćenja slede makazice - kasapljenje sopstvenih noktiju mi je OCD. No, šta je s ostalim delovima?

Sva tri šrafcigera sam koristio bar po nekoliko puta godišnje, otvarač za konzerve i nešto češće, a onaj za flaše možda tek jednom u par godina. Nekako u prirodu ne vučem staklene flaše da mi taj otvarač i zatreba. Otvarač za vinske flaše sam podjednako retko koristio – vina uopšte ne konzumiram.

Victorinox%20Outrider%20small_zpsrk9t9ky9.jpg

I tako dolazim do onog probojca/igle/čega li, u čiju se svrsishodnost ljubitelji švajcaraca kunu, kažu, probija sve, pa čak buši i drvo. Ja sam ga u desetak godina koristio samo jednom, kada sam iz zavejane Srbije sleteo u toplu Indiju i nakon par dana po prvi put u životu dobio plikove po stopalima, te spalio taj probojac i njime ih izbušio. Kao medicinski instrument, pokazao se svrsishodnim. A šta je sa testericom za drvo?

Sama testerica je jako kvalitetna i zaista se njome može strugati drvo do debljine ruke, ali, koliko vam to često treba? Meni je u desetak godina koliko imam Outrider zatrebalo tek dva puta. Jednom sam, sasvim novim kolima krenuo zaraslim šumskim putem, gde je trnje počelo da grebe lak (što mi je Ms. albicilla jako zamerila), pa sam, shvativši da je to zaboravljen i zapušten put, tom testericom odsekao nekoliko mladih bagremova da napravim minimum prostora da mogu da okrenem kola i zbrišem odatle. Drugi put smo M. i ja išli u rikverc kraj jednog blatnjavog ribnjaka, pa pokupili nekakvu granu koja se odozdo zaglavila i nije htela da ispadne, pa smo je prestrugali.

Ipak, svakodnevno vučem sa sobom nešto što sam koristio tek dva puta u deset godina, a da to nije bio ni medicinski zahvat, da opravda nosanje testere! A dodajte na to i one skoro beskorisne otvarače za flaše!

Victorinox%20Soldier%20small_zps6zdyoeo6.jpg

I onda se 2009. pojavio novi model, pravljen isprva za nemačku i švajcarsku armiju (ovaj na slici je pribor švajcarske vojske). A kako se mnoge vojske trude da bar ograniče, ako ne i iskorene alkoholizam kod svojih pripadnika, onaj vadičep je netragom nestao, da bude zamenjen jednim praktičnim krstašem. I šrafciger na otvaraču za flaše je ovde dobio na masivnosti i ozbiljnosti, a dosadna viktorinoks-crvena drška zamenjena je zelenom sa gumenim umecima protiv klizanja sa stola i drugih glatkih površina. Nažalost, nestale su one tako korisne makazice, a ostala bljak-testera, ali je zato sečivo sasvim redizajnirano i na slici izgleda fantastično. Ne odolim, već u svojoj potrazi za savršenim džepnim nožem zamenim Outrider ovim novim vojničkim modelom.

Bez trećeg sloja (tj. makazica), drška je tanja, a čitav perorez lakši. Sečivo je dobilo onu rupu za palac, da omogući otvaranje jednom rukom, što, istina, jeste moguće, ali nije i udobno. Sama rupa je u tu svrhu premala, a čitava drška prekratka da se to komotno izvede (iako mi šake nisu posebno krupne), pa sam ubrzo digao ruke od jednoručnog otvaranja. Ipak, zahvaljujući toj rupi u sečivu, otpao je onaj klasični urez za nokat, koji samo služi da vam se sir za mazanje zavuče u njega, pa vam za pranje noža onda treba i čačkalica. Dakle, jednoručno otvaranje nije baš uspelo, ali u neku ruku jeste napredak (u smislu lakšeg pranja).

I ovde dolazim do onog što se na ovoj slici gotovo ne vidi: polovina sečiva je testerasta, ali to na slici deluje blago i diskretno. U stvari je testerica kao na onim glupim steak noževima iz escajga kakvi vas po restoranima samo nerviraju – nesposobna da tu šniclu zaista i preseče, već je samo struže, mrvi i komada. Zamislite samo Klinta Istvuda kako besomučno testeriše ono uže s početka! I tako dobijate nož koji u stvari ne može da – seče. Pokušao sam da ubijem taj nesrećni testerasti deo kamenom za oštrenje pa, shvativši da ga tako samo oštećujem, a da ću ga, nastavim li tako, i upropastiti, odustao. Novi vojnički model je za ovu fabriku potpuni promašaj i korak unazad.

I tako je lepi, ali jedva napola korisni novajlija postao ukras na polici za knjige, a u moj ranac se vratio provereni i overeni Outrider.

U želji da svoje iskustvo podelim s Victorinoxom, pisao sam im i predložio da na svom sajtu ponude custom modele kod kojih bi kupci sami birali koje elemente žele. Moram priznati da sam se iznenadio kada sam dobio odgovor i obrazloženje da bi im to bilo prekomplikovano jer bi, rekoše, onda za svaki model morali da proračunaju snagu opruge, da se dobije onaj savršeni zvuk pri otvaranju.

Tako je moja potraga za savršenim džepnim nožem, kod koga bih imao samo minimum delova kojima se zaista služim, a ne i mrtav teret, i dalje otvorena. A do tog otkrića, služim se Outriderom – nesumnjivo jednim od najboljih modela koji je Victorinox proizveo otkako je fabrika 1884. otvorena.



Komentari (175)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 14:13 10.01.2016

moja potraga zahtevala

da nožić ima klješta i ostao sam na Gerberu
tyson tyson 15:59 10.01.2016

Noževi

I ovde dolazim do onog što se na ovoj slici gotovo ne vidi: polovina sečiva je testerasta, ali to na slici deluje blago i diskretno.

Ta blago testerasta oštrica noža zapravo daleko efikasnije seče užad, što je najverovatnije opredelilo Victorinox za tu opciju kod "vojničkog" modela.

Koliko ljudi - toliko ćudi; mislim da je logika svih onih funkcija/alata kod mulitfunkcionalnog noža da ima ono što može da ti zatreba u datom trenutku, makar to bilo jednom godišnje, i da onda ta alatka izvrši funkciju (dakle da je upotrebljiva a ne ukras), gde korisnik onda pravi kompromis između potreba i dimenzija noža.

Moj savršeni Victorinox model je Huntsman; iako dobar deo alata iskoristim otprilike jednom godišnje bitno mi je da su tu kad/ako mi zatrebaju, jer je to po pravilu onda kada nema drugih mogućnosti u okolini. Huntsman je moj EDC nož, i Victorinox modeli su tu neprevaziđeni.

No, kada idem posebnom potrebom negde - izlet, veranje po planinama, ribolov, lov, kampovanje, boravak u opasnom području, itd. - po pravilu nosim i nož koji je pravljen za tu vrstu aktivnosti kao glavni alat, a Huntsman kao dobrodošlu praktičnu podršku.


emsiemsi emsiemsi 10:31 11.01.2016

Re: Noževi

tyson
I ovde dolazim do onog što se na ovoj slici gotovo ne vidi: polovina sečiva je testerasta, ali to na slici deluje blago i diskretno.

Ta blago testerasta oštrica noža zapravo daleko efikasnije seče užad, što je najverovatnije opredelilo Victorinox za tu opciju kod "vojničkog" modela.

Koliko ljudi - toliko ćudi; mislim da je logika svih onih funkcija/alata kod mulitfunkcionalnog noža da ima ono što može da ti zatreba u datom trenutku, makar to bilo jednom godišnje, i da onda ta alatka izvrši funkciju (dakle da je upotrebljiva a ne ukras), gde korisnik onda pravi kompromis između potreba i dimenzija noža.

Moj savršeni Victorinox model je Huntsman; iako dobar deo alata iskoristim otprilike jednom godišnje bitno mi je da su tu kad/ako mi zatrebaju, jer je to po pravilu onda kada nema drugih mogućnosti u okolini. Huntsman je moj EDC nož, i Victorinox modeli su tu neprevaziđeni.

No, kada idem posebnom potrebom negde - izlet, veranje po planinama, ribolov, lov, kampovanje, boravak u opasnom području, itd. - po pravilu nosim i nož koji je pravljen za tu vrstu aktivnosti kao glavni alat, a Huntsman kao dobrodošlu praktičnu podršku.



Ја сам преке нарави, па не смем да носим нож.
albicilla albicilla 11:26 11.01.2016

Re: Noževi

Ta blago testerasta oštrica noža zapravo daleko efikasnije seče užad, što je najverovatnije opredelilo Victorinox za tu opciju kod "vojničkog" modela.


Ne bih se slozio da serrated secivo bolje sece uze od ostre ostrice.

Ono bolje testerise tvrde strvari koje se opiru ostrici, ali mene nervira iz vise razloga. Jedan je i sto se to ostri tako sto se svojevrsna obla turpijica uvaci u svaku recku posebno, a ja sebe ne vidim toliko zaludnim da tako nesto radim.
49 41 49 41 21:47 10.01.2016

CRKT pocket knife

Godinama ga imam kao privezak za kljuceve. Bio je poklon od bivseg managera.
Secivo dugo 4 cm.

Sta nisam sekao - busio sa njime; otvarao konzerve. Nijedan zub na ostrici, vrh ostar kao prvog dana.
Prestao da ga nosim kao privezak, kad su me mnogo puta vratili na skeniranju drzavnih institucija.
-Ovo, idi vrati u auto.
Sad lezi stalno u autu pri ruci.

There's nothing like the real thing. The Original K.I.S.S.®, family is the revolutionary high-tech statement by Knifemakers' Guild member and K.I.S.S. designer "Daddy K.I.S.S." Ed Halligan. It stands for "Keep It Super Simple."

Delilah's P.E.C.K.® (or Precision Engineered Compact Knife) is Ed's baby, weighing less than 1 oz. and only 2.625 inches long when closed. Just think of it as a sweet little K.I.S.S. When open, the graceful 1.75" Razor-Sharp Wharncliffe blade is a high-performance cutting tool suited for hundreds of daily tasks.

A thumb stud is used to one-hand open the blade, and as the blade is fully rotated open, the frame lock snaps crisply in behind the blade to give a sound lockup. The blade can be closed with one hand, simply by releasing the frame lock.

The blade features a Wharncliffe grind on the front and flat on the backside—so that when the blade is closed onto its handle/frame, the precision fit effectively "seals" the cutting edge to the frame, even though it's exposed. Both blade and frame are 420J2 stainless steel in a fine bead-blast finish.

The design of the K.I.S.S. series pocket/money clip permits them to be used in a variety of ways: clipped to the pocket; as a money clip knife; and with split-ring or lanyard, as a key chain knife.

In the wake of the success of the K.I.S.S. and P.E.C.K., a flock of imitators has appeared; none offers the simple elegance of Ed Halligan's original design, and none offers the value of CRKT quality manufacturing. In fact, the more Ed's design is imitated, the better it looks.

P.S.
Kvalitet celika (tvdoce), se utvrdjuje na licu mesta prodaje; secenje spenadli udarcem.
Ne sme ostati nijedan (ni mikronski) zub na secivu.
zaharaga zaharaga 23:37 10.01.2016

Re: CRKT pocket knife

49 41
Godinama ga imam kao privezak za kljuceve. Bio je poklon od bivseg managera.
Secivo dugo 4 cm.

Sta nisam sekao - busio sa njime; otvarao konzerve. Nijedan zub na ostrici, vrh ostar kao prvog dana.
Prestao da ga nosim kao privezak, kad su me mnogo puta vratili na skeniranju drzavnih institucija.
-Ovo, idi vrati u auto.
Sad lezi stalno u autu pri ruci.

...


Meni su jednog svajcarca uzeli singapurci na aerodromu, malajci im ga vodu zavrtali.

Prosao je taj noz na privesku nekoliko aerodroma do tog singapura, uvek uredno stavljen u korpicu koja je isla kroz rendgen, i niko nije ni trepnuo od onih bezbednjaka. Par puta su trazili da otvorim laptop, a na noz pred nosom nisu ni paznju obratili. I onda se ona stoka zuta krezuba nasla da mi sere: Ser, ovo ne sme, ser, ovo ne moze, ser, istupite iz reda, ser mu ga u majcin pirinac. I uze mi noz pacov singapurski. A doleteo sam s tim nozem u dzepu. Zao mi tog noza, ka sina rodjena, za mi ga je ka brata jednoga, od oca mi ostanuo sinu, itd. Mislim, ono, bas mi zao. Sad bih opet uzeo neku utoku, i ovaj outrigger se cini bas dobro. Doduse, meni i otvarac i vadicep stvarno trebaju, mozda koliko i secivo. Odvrtke i to, isto koristim cesto. Testeru, onako. Makaze retko, nego uzmem malo vece cipele.

Daklem, hvala za vrlo korisan blog, eto i takav neki put naidje.


49 41


Kvalitet celika (tvdoce), se utvrdjuje na licu mesta prodaje; secenje spenadli udarcem.
Ne sme ostati nijedan (ni mikronski) zub na secivu.


E, za tako nesto vrediti dati i pristojnu paru!
tyson tyson 00:56 11.01.2016

Re: CRKT pocket knife

Uh, ne znam; malo sam skeptičan prema kineskim noževima, a u Columbia River nisu odoleli iskušenju povećanja profita smanjenjem troškova izrade.


albicilla albicilla 10:50 11.01.2016

Re: CRKT pocket knife

tyson
Uh, ne znam; malo sam skeptičan prema kineskim noževima, a u Columbia River nisu odoleli iskušenju povećanja profita smanjenjem troškova izrade.




Znam. Ni sam ne znam da li treba da budem skeptican ili ne, ipak je noz prva alatka koju su rani hominidi izumeli i koliko ga god usavrsavao, ostaje u sustini sasvim jednostavna i primitivna alatka.

Ne sumnjam da mogu da naprave dobar noz, ali sumnjam u njihovu kontrolu kvaliteta u proizvodnji.
albicilla albicilla 11:31 11.01.2016

Re: CRKT pocket knife

Meni su jednog svajcarca uzeli singapurci na aerodromu, malajci im ga vodu zavrtali.


Moj prvi viktorinoks za nokte, kako zovem taj mini od 4 cm s makazicama i turpijicom za nokte, isti koji sam imao jos od srednje skole, oduzeli su mi Grci u Atini posle 9.11 panike. Popizdeo.

I onda, posto su me tako opasnog razoruzali, u avionu su mi dali metalnu viljusku.

Mislim, s 4 metalna siljka znatno je lakse nabosti vratnu arteriju pilota nego s onom igrackom!
tyson tyson 01:56 12.01.2016

Re: CRKT pocket knife

Ne sumnjam da mogu da naprave dobar noz, ali sumnjam u njihovu kontrolu kvaliteta u proizvodnji.

Pa, da. Nož treba da je kvalitetno i precizno sklopljen, da potraje i da izdrži razna opterećenja. Mora da bude napravljen od kvalitetnih materijala, od drške, nitni/šrafova, opruga, futrole, do naravno sečiva. Savremeni čelici su skupi, i valja ih znati napraviti. Poslednje ali ne i najmanje važno, valjana termička obrada sečiva je od izuzetnog značaja. Gajim osnovanu sumnju da se masovnom proizvodnjom u Kini može sve ovo postići, a za cenu finalnog proizvoda koja je otprilike pola cene iste stvari napravljene u nekoj zapadnoj zemlji.


49 41 49 41 01:51 11.01.2016

Dzepni nozic

Dedu je I sv. zatekao kao ucitelja na Staroj Planini.
Otac tek rodjen, ostao je sa Babom.
Rat ih je razdvojio.
Bugari su nagrnuli, sve klali i streljali.
Ubrzo su i dedu zarobili, sa 10-to godisnjim sinom.
Vezali su ih konopcima, oko clanaka nogu i ruku uz telo.
Razdvojili su decu od odraslih. Deca se prva streljaju.

Deda je celu noc potrosio, da se dokopa dzepnog nozica u kosulji, isece konopce oko ruku; zatim oko nogu.

Oslobodio se, barake u kojoj su bili zatvoreni u cik zore; kada su pocela prva streljanja.
albicilla albicilla 10:47 11.01.2016

Re: Dzepni nozic

49 41
Dedu je I sv. zatekao kao ucitelja na Staroj Planini.
Otac tek rodjen, ostao je sa Babom.
Rat ih je razdvojio.
Bugari su nagrnuli, sve klali i streljali.
Ubrzo su i dedu zarobili, sa 10-to godisnjim sinom.
Vezali su ih konopcima, oko clanaka nogu i ruku uz telo.
Razdvojili su decu od odraslih. Deca se prva streljaju.

Deda je celu noc potrosio, da se dokopa dzepnog nozica u kosulji, isece konopce oko ruku; zatim oko nogu.

Oslobodio se, barake u kojoj su bili zatvoreni u cik zore; kada su pocela prva streljanja.


Auh...

Imam druga, kako smo se selili po svetu, izgubili smo kontakt, koji sa sobom nosi dzepni nozic svog oca, sa drskom od roga.

On mi je objasnio da je nekada bilo lako razlikovati kvalitetne nozeve od onih drugih: kvalitetni su pravljeni s drskom od jelenjeg roga, a oni drugi od plastike.

A njegov otac je tim nozem najcesce cistio ribu. Na svom honey moonu, na nekom kanadskom jezeru, njime je i rasecao skalp svoje zene ne bi li joj iz glave izvadio udicu.

Mislim da je izbor mesta za honey moon bio u potpunosti njegov. A ona je bila iskusna bolnicarka iz WWI i sigurno joj se nije svidjalo da joj time raseca glavu.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:32 11.01.2016

Re: Dzepni nozic

49 41
Dedu je I sv. zatekao kao ucitelja na Staroj Planini.
Otac tek rodjen, ostao je sa Babom.
Rat ih je razdvojio.
Bugari su nagrnuli, sve klali i streljali.
Ubrzo su i dedu zarobili, sa 10-to godisnjim sinom.
Vezali su ih konopcima, oko clanaka nogu i ruku uz telo.
Razdvojili su decu od odraslih. Deca se prva streljaju.

Deda je celu noc potrosio, da se dokopa dzepnog nozica u kosulji, isece konopce oko ruku; zatim oko nogu.

Oslobodio se, barake u kojoj su bili zatvoreni u cik zore; kada su pocela prva streljanja.



Au,koja prica,strasno
49 41 49 41 05:38 13.01.2016

Re: Dzepni nozic

jednarecfonmoi
49 41
Dedu je I sv. zatekao kao ucitelja na Staroj Planini.
Otac tek rodjen, ostao je sa Babom.
Rat ih je razdvojio.
Bugari su nagrnuli, sve klali i streljali.
Ubrzo su i dedu zarobili, sa 10-to godisnjim sinom.
Vezali su ih konopcima, oko clanaka nogu i ruku uz telo.
Razdvojili su decu od odraslih. Deca se prva streljaju.

Deda je celu noc potrosio, da se dokopa dzepnog nozica u kosulji, isece konopce oko ruku; zatim oko nogu.

Oslobodio se, barake u kojoj su bili zatvoreni u cik zore; kada su pocela prva streljanja.



Au,koja prica,strasno


Meni, je strasnije;
-gde je Deda prenocio prethodne noci sa sinom kod zene iz podrucja.

A..., ostavi mi sina. Znas da nemam dece. Cuvacu ga kao oci u glavi!
Bugari, prvo decu ubijaju.

Deda trci preko njive u cik zore.
Streljacki stroj ga primeti i okrene plotun prema njemu.
Spotakne se o grbavu zemlju i padne.

Streljacki stroj, ubedjen da su ga ubili.
"Nastavili svoj zadatak".

-Deda lezeci nicice, slusa vrisak sina; Jao tata ubise me!

jkt2010 jkt2010 04:11 11.01.2016

Leatherman

Sve je to lepo ali... there can be only one:



Link
albicilla albicilla 10:42 11.01.2016

Re: Leatherman

jkt2010
Sve je to lepo ali... there can be only one:



Link


Nesumnjivo dobra stvar, ali to su, u mojim ocima, prvenstveno kljesta, plus nesto elektricarskog alata (imam druga, programera, koji za otvaranja i rastavljanje kompjutera koristi samo leatherman), pa iako ima sasvim funkcionalno secivo, ono je u drugom planu.

Za moj ukus, pretezak.
jkt2010 jkt2010 09:12 12.01.2016

Re: Leatherman

albicilla
jkt2010
Sve je to lepo ali... there can be only one:



Link


Nesumnjivo dobra stvar, ali to su, u mojim ocima, prvenstveno kljesta, plus nesto elektricarskog alata (imam druga, programera, koji za otvaranja i rastavljanje kompjutera koristi samo leatherman), pa iako ima sasvim funkcionalno secivo, ono je u drugom planu.

Za moj ukus, pretezak.


Ima za svaki preferncijal...
Meni je Leatherman prosto nekako ... solidniji.
Evo napr Micra. Manje od $30





albicilla albicilla 09:33 12.01.2016

Re: Leatherman

Micra je malo ozbiljnija igracka, ali mi je ipak tesko da nesto sto su dominantno kljesta, zovem nozem, makar imala secivo.

Leatherman sam samo u jednom periodu zeleo, dok sam se bavio speleologijom - kljesta nekad dobro dodju da zapocnu odvrtanje sigurnosne matice karabinera koja je zapekla, puna osusenog blata (narocito bitno kad vam se ide u WC, a karabiner nece da popusti - jednom sam viktorinoksom na brzinu napravio slic na vodonepropusnim pantalonama koje ga nisu imale...).
jkt2010 jkt2010 12:56 13.01.2016

Re: Leatherman

albicilla
Micra je malo ozbiljnija igracka, ali mi je ipak tesko da nesto sto su dominantno kljesta, zovem nozem, makar imala secivo.

Micra nema klešta, ima makaze, al dobro, da ne davim.
albicilla albicilla 10:01 15.01.2016

Re: Leatherman

Micra nema klešta, ima makaze, al dobro, da ne davim.


Deluju masivno te makazice, mogu li se njima komotno seci nokti?
albicilla albicilla 10:38 11.01.2016

kada kazem “savrsen”, u stvari mislim

Ok, kada kazem “savrsen”, u stvari mislim savrsen za mene i namene za koje ga koristim.

Nesumnjivo postoje bolji, i nozevi i celici, ali ja necu njima busiti burad za naftu niti seci drva za ogrev, pa mi takva vrsta savrsenstva ne treba.

Outiderom se, ipak, najcesce sluzim u kuhinji. Ako mi ustreba duze secivo, posegnem za Opinelom 12, a tek ako secem nesto atipicnih dimenzija, recimo celo pile, uzimam pravi kuhinjski noz.

Tako da se perorezom sluzim svakodnevno, vremenom ga tupim i sam, sasvim nestrucno, ostrim.

Nisam od onih kojima to sluzi da stoji na polici i da se njime sluze tek nekoliko dana u godini.
emsiemsi emsiemsi 10:43 11.01.2016

Re: kada kazem “savrsen”, u stvari mislim

albicilla
Ok, kada kazem “savrsen”, u stvari mislim savrsen za mene i namene za koje ga koristim.

Nesumnjivo postoje bolji, i nozevi i celici, ali ja necu njima busiti burad za naftu niti seci drva za ogrev, pa mi takva vrsta savrsenstva ne treba.

Outiderom se, ipak, najcesce sluzim u kuhinji. Ako mi ustreba duze secivo, posegnem za Opinelom 12, a tek ako secem nesto atipicnih dimenzija, recimo celo pile, uzimam pravi kuhinjski noz.

Tako da se perorezom sluzim svakodnevno, vremenom ga tupim i sam, sasvim nestrucno, ostrim.

Nisam od onih kojima to sluzi da stoji na polici i da se njime sluze tek nekoliko dana u godini.

Мој отац је имао две (маллтене) амајлије са којима је и сахрањен --- транзистор Филипс и џепни ножић (наравно, обоје је свакодневно користио).
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:34 11.01.2016

Re: kada kazem “savrsen”, u stvari mislim

emsiemsi
albicilla
Ok, kada kazem “savrsen”, u stvari mislim savrsen za mene i namene za koje ga koristim.

Nesumnjivo postoje bolji, i nozevi i celici, ali ja necu njima busiti burad za naftu niti seci drva za ogrev, pa mi takva vrsta savrsenstva ne treba.

Outiderom se, ipak, najcesce sluzim u kuhinji. Ako mi ustreba duze secivo, posegnem za Opinelom 12, a tek ako secem nesto atipicnih dimenzija, recimo celo pile, uzimam pravi kuhinjski noz.

Tako da se perorezom sluzim svakodnevno, vremenom ga tupim i sam, sasvim nestrucno, ostrim.

Nisam od onih kojima to sluzi da stoji na polici i da se njime sluze tek nekoliko dana u godini.

Мој отац је имао две (маллтене) амајлије са којима је и сахрањен --- транзистор Филипс и џепни ножић (наравно, обоје је свакодневно користио).


Ti nozici su bili vazni,znam da se deda opsedao da ima neki mocan.

Ako ne gresim,bili su i statusni simbol.

Nesto a la Parker olovka.
tyson tyson 01:51 12.01.2016

Re: kada kazem “savrsen”, u stvari mislim

Ti nozici su bili vazni,znam da se deda opsedao da ima neki mocan.

Ako ne gresim,bili su i statusni simbol.

Nesto a la Parker olovka.

Šta se do sada zapatilo kod mene:



S leva na desno:
- Victorinox Huntsman
- Ausonia Caltagirone (dobio na poklon sa Sicilije)
- Spyderco Nilakka
- Buck 110
- Laguiole en Aubrac, 10cm, Blonde Horn drška
- Okapi (poklon od policajca iz Južne Afrike, iz šteka zaplenjenih noževa; čeka sređivanje)
- kineska kopija Buck 110, iz vremena detinjstva

Nisam preterani ljubitelj sklapajućih noževa; daleko više cenim dobar klasičan nož. Nož je alat.


albicilla albicilla 09:19 12.01.2016

Re: kada kazem “savrsen”, u stvari mislim

Ausonia Caltagirone
albicilla albicilla 11:38 11.01.2016

Victorinox Hunter Pro

Da li je ko koristio novi Victorinox Hunter Pro?

Ne znam sta da mislim o modelu, potpuno je druga prica od onog na sta pomislim kada kazem svajcarac.

nikvet pn nikvet pn 12:03 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro


Ипак :

krkar krkar 12:50 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro


Imao ovakvog, šta je taj sve uradio u svom životu!

krkar krkar 12:55 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Da li je ko koristio novi Victorinox Hunter Pro?


Jebeš plastiku za dršku, uzmi gumu. Ona rupa ne služi ničemu a vrh je ni v rit ni mimo.




Ako mene pitaš

albicilla albicilla 13:15 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

nikvet pn

Ипак :



Ma imam i taj, kupio ga za 5 DEM 1980-ih, ali kod njega ne volim dve stvari: prekratko i prespicasto secivo, toliko zasiljeno da se na njega svako malo nabodem i pri vrhu preusko da bi se njime ma sta moglo mazati na hleb.
tyson tyson 18:02 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Ипак :


Domaći odgovor na Buck 110





tyson tyson 18:18 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Da li je ko koristio novi Victorinox Hunter Pro?

Ne ali ja lično nešto ne verujem u sklopive noževe za boravak u prirodi koji se reklamiraju kao alat za grube radnje (naročito sečenje oblica udarcima po gornjoj strani sečiva; za takve stvari preferiram sečivo duže od Hunter Proovog 100mm, svakako kudikamo deblje, po mogućstvu od čelika kvalitetnijeg od 440C i definitivno sa full tangom).

Dopada mi se što ima skandinavsko sečivo sa duplom oštricom, i gumenu dršku.

No, to sam samo ja.

albicilla albicilla 20:12 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Ne ali ja lično nešto ne verujem u sklopive noževe za boravak u prirodi koji se reklamiraju kao alat za grube radnje (naročito sečenje oblica udarcima po gornjoj strani sečiva; za takve stvari preferiram sečivo duže od Hunter Proovog 100mm, svakako kudikamo deblje, po mogućstvu od čelika kvalitetnijeg od 440C i definitivno sa full tangom).

Dopada mi se što ima skandinavsko sečivo sa duplom oštricom, i gumenu dršku.


Iako je mozda i moguce cepati neku granu njime, rekao bih da je to ipak

Mislim da je drska plasticna, a ne gumena.

PS. Kada ja razmisljam o nozu, mislim o alatu za secenje hrane, mozda ponekad tek nesto drugo. A za oblice, nekako ce sikirica to bolje da uradi. I nece izgledati smesno.
zilikaka zilikaka 21:06 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Ипак :



@nikvet pn
@krkar

E, SAD su mi mnoge stvari jasnije.

Sto godina imamo to čudo u kući i nebrojeno puta mi je nuđeno da ga koristim kao idealan, univerzalni nož.
Aj za sečenje praseta, al baš za mazanje kifle..., pri čemu ja imam svog malog švajcarca koji je godinama imao stalno mesto u tašni (ko što priliči jednoj Sosi Militarki), a kojim pristojan i normalan svet može da zadovolji 98% svojih iznenadnih potreba.


P.S. A i ono dugme, opruga i blesav hod tog vašeg iz Prizrena! Kolko puta sam mislila da ću ostati bez prsta dok ga zatvaram.


nikvet pn nikvet pn 23:22 11.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

al baš za mazanje kifle..


Их, зденку дуже љуштим него што је мажем по кифли; вештина или навика небитно. Него друго сам хтео да приметим : оштрење. Ништа горе од тупог ножа. Осим класике на тоцилу са финалним полирањем има ли ту новитета ?
krkar krkar 00:22 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Осим класике на тоцилу са финалним полирањем има ли ту новитета ?


Jebeš sve te novitete.

Ja, doduše, imam u kući i nekoliko tupih noževa. Pošto žena nikad nije uspela da nauči ni čemu koji nož služi (dovodi me do ludila kad uzme najmanji mogući nož za nešto ili kad nožem z a hleb uzme nešto ozbiljno da seče) a još manje rukovanje oštrim noževima (a ja svakim svojim mogu da se obrijem), to smo se dogovorili da držim 3 tupa noža za nju. Da ne odseče prste, par puta bila opasno blizu.

I onda ili ja sečem ili ne gledam kako ona nešto mrcvari tupim neodgovarajućim nožem.

Obično jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu. Žene, naravno, odu koznagde
krkar krkar 00:23 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

P.S. A i ono dugme, opruga i blesav hod tog vašeg iz Prizrena! Kolko puta sam mislila da ću ostati bez prsta dok ga zatvaram.


Moj Prizrenac je (bio) fiksni. Ali znam o čemu govoriš, ima jako glupih sistema, i loše izvedenih.
albicilla albicilla 09:26 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

krkar
Осим класике на тоцилу са финалним полирањем има ли ту новитета ?


Jebeš sve te novitete.

Ja, doduše, imam u kući i nekoliko tupih noževa. Pošto žena nikad nije uspela da nauči ni čemu koji nož služi (dovodi me do ludila kad uzme najmanji mogući nož za nešto ili kad nožem z a hleb uzme nešto ozbiljno da seče) a još manje rukovanje oštrim noževima (a ja svakim svojim mogu da se obrijem), to smo se dogovorili da držim 3 tupa noža za nju. Da ne odseče prste, par puta bila opasno blizu.

I onda ili ja sečem ili ne gledam kako ona nešto mrcvari tupim neodgovarajućim nožem.

Obično jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu. Žene, naravno, odu koznagde


To s tupim nozevima... Zena sve sece malim reckavim i glupim nozem iz escajga, a ni za jedan drugi ne zna cemu sluzi (ponekad uzme moj stari lovacki noz iz detinjstva, ceski, koji je, osecam pod prstima, na putu da mu se drska raspadne na sastavne delove - zeznuo se nekoliko puta i oprao ga u masini; mada ja ponekad i outrider operem u masini, njemu to ne smeta, jedino logo malo izbledi).

Ali, ima tu jos - par mojih nozeva koje je davno ostrio drugar koji je web developer po struci, ali maestralni ostrac po vokaciji i kome dolaze lovci iz drugih gradova da jedino njemu povere svoje najskuplje primerke; e tih par ne pipa ni kada stoje na dasci za secenje. Ne pomera ih s mesta otkako je cula da je opinel presekao slobodno-viseci prusik od 6 mm jednim zamahom...

Mada su se davno istupili, a ja ih samo na brzinu provucem kroz ikein ostrac.
albicilla albicilla 09:35 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Obično jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu. Žene, naravno, odu koznagde


NNN NNN 12:37 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu


jbt, ovo je tako mačo!
Je l' se posle i brijete tim noževima?
Ne, ne, neću da znam, neka ostane fantazija

NNN NNN 12:37 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

dupli kometar...
uh, ovo je baš ostavilo utisak...
posle ovoga, ja sam u najmanju ruku, latentni gay

larisa_bg larisa_bg 15:52 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

NNN
dupli kometar...
uh, ovo je baš ostavilo utisak...
posle ovoga, ja sam u najmanju ruku, latentni gay




neka si, isplati se, mislim, za onakav komentar

posle igraju onu igru koju samo najzajebanije muškarčine smeju da igraju

albicilla albicilla 16:51 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

larisa_bg
NNN
dupli kometar...
uh, ovo je baš ostavilo utisak...
posle ovoga, ja sam u najmanju ruku, latentni gay




neka si, isplati se, mislim, za onakav komentar

posle igraju onu igru koju samo najzajebanije muškarčine smeju da igraju



Gde li ovo samo iskopa... ali ima dobar glas
zilikaka zilikaka 17:25 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Ja, doduše, imam u kući i nekoliko tupih noževa. Pošto žena nikad nije uspela da nauči ni čemu koji nož služi (dovodi me do ludila kad uzme najmanji mogući nož za nešto ili kad nožem z a hleb uzme nešto ozbiljno da seče) a još manje rukovanje oštrim noževima (a ja svakim svojim mogu da se obrijem), to smo se dogovorili da držim 3 tupa noža za nju. Da ne odseče prste, par puta bila opasno blizu.

I onda ili ja sečem ili ne gledam kako ona nešto mrcvari tupim neodgovarajućim nožem.


Pređosmo mi na kujnu.
Da bi oštar nož imao smisla, moraš da koristiš dasku. U protivnom, ako držiš u ruci...

E, al treba oljuštiti nekad i krompir, i jabuku, pa ti tuplji reckasti još kako imaju smisla.

Nego, aj, bez sve šale, ima li neki iskustva sa onim novotarijama poput keramičkih noževa za kujnu?
El to stvarno onako dobro ko što reklamiraju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:40 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

El to stvarno onako dobro ko što reklamiraju?


Ma nema veze.
Moje ćere to kupile, (da se ne lažemo, ja im kupio, one samo rekle da im se dopada:)).
Ne znam kako ga upotrebljavaju pošto uglavnom nisam sa njima kad ga koriste, verovatno na najpogrešniji mogući način, ali kad sam ga jednom prilikom, posle recimo mesec dana, uzeo i probao....tupo bre ko ćuskija.
zilikaka zilikaka 18:34 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

hoochie coochie man
El to stvarno onako dobro ko što reklamiraju?Ma nema veze.Moje ćere to kupile, (da se ne lažemo, ja im kupio, one samo rekle da im se dopada:)).Ne znam kako ga upotrebljavaju pošto uglavnom nisam sa njima kad ga koriste, verovatno na najpogrešniji mogući način, ali kad sam ga jednom prilikom, posle recimo mesec dana, uzeo i probao....tupo bre ko ćuskija.


To sam i pretpostavljala. Jedino ne razumem kako pa nož možeš pogrešno koristiti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:07 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Jedino ne razumem kako pa nož možeš pogrešno koristiti.


Žensko :)
(nemoj da se ljutiš, zezam se)

Mnogo je tu detalja, i čini mi se da se to ne može naučiti, ili se ima osećaj za to ili nema.

Ne mogu trenutno da se setim ni jedne tipične situacije pogrešne upotrebe noža u kuhinji, a siguran sam da ih ima, ali recimo, sečeš neko drvo, granu, i pogrešno je seći pod pravim uglom u odnosu na uzdužnu osu, rez mora da bude kos.
Em je lakše preseči a i nož se manje tupi.
Ili, skidaš nešto sa nečega, opet primer drveta. Skidaš npr onaj tanak sloj između kore i drveta, kambijum, i neretko "genijalci" to rade tako što postave nož normalno u odnosu na osu i trljaju njime tamo ovamo preko te površine. To ubija nož.

Ili, evo setih se situacije u kuhinji, imaš celo pile, treba da ga isečeš.
Ako lako ne pogodiš zglobove nego uporno pokušavaš na pogrešnom mestu, (nije dovoljno da bude blizu, mora da bude tačno između dve koske), još ako pokužavaš da to "prestružeš" povlačeći nož napred nazad, ubićeš ga.....

U poslu koji povremeno radim (kalemljenje) nož mora da bude savršeno oštar, (mora bukvalno da brije, tako se i proba) inače je uspeh pod velikim znakom pitanja.

E taj nož se ne daje stvarno nikome.



zilikaka zilikaka 19:18 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

Žensko :)
(nemoj da se ljutiš, zezam se)


Ma jok, što bih. Meni to dođe ko kompliment.
I tako mi malo ko veruje da mi to i krštenici piše.
krkar krkar 22:55 12.01.2016

Oštar nož

NNN
jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu


jbt, ovo je tako mačo!
Je l' se posle i brijete tim noževima?
Ne, ne, neću da znam, neka ostane fantazija



Delimično si pogodio ali i nisi baš jerbo si nemaštovit.

Kad isteramo žene noževe oštrimo obučeni u ženske midere, haltere i taj rad a onda ih testiramo tako što njima brijemo noge. Jaja brijemo samo dok se ne popije prva tura pića, iz obEktivnih razloga.
krkar krkar 23:07 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

posle igraju onu igru koju samo najzajebanije muškarčine smeju da igraju


Bošsačuvaj, to je mrcvarenje noža. A za to i ne treba da bude oštar.

Za OVO treba da bude vrhunski oštar (doduše ovako kao na filmu ne može nikako):

krkar krkar 23:12 12.01.2016

Keramički noževi

Da bi oštar nož imao smisla, moraš da koristiš dasku.


Plastične daske su odlične ali jednostavno - ne volem. Ružne su mi i kvit, to je za vašarske ćevabdžinice, ne za ozbiljnu kuhinju.

Vremenom sam sasvim prešao na daske od bambusa, najbolje su i najčvršće, ne savijaju se od vlage i najmanje škode nožu. Naravno, daska mora da bude debela bar 3 cm, ispod toga ne vredi.

Od domaćih nikako bukove. I nikako ne prati daske, samo očistiti vlažnom krpom. Radije ošmirglati nego prati.

A keramički noževi su odlična stvar za sitne kuhinjske poslove. Jeftini a relativno oštri i tu oštricu drže dugo. Imam dva, jedan najkraći za čišćenje voća i povrća i jedan srednji tanki, za razna nezahtevna seckanja. Glavna im je mana nikakva čvrstoća, mogu samo da seku a poprečnu čvrstoću i elastičnost nemaju nego su krti i s njim ne bih smeo ni da zgnječim čen belog luka. Ali odlični za te sitne pare. Ne znam kako se oštre, neki sistem mora da ima ali nisam probao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 12.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

zilikaka
hoochie coochie man
El to stvarno onako dobro ko što reklamiraju?Ma nema veze.Moje ćere to kupile, (da se ne lažemo, ja im kupio, one samo rekle da im se dopada:)).Ne znam kako ga upotrebljavaju pošto uglavnom nisam sa njima kad ga koriste, verovatno na najpogrešniji mogući način, ali kad sam ga jednom prilikom, posle recimo mesec dana, uzeo i probao....tupo bre ko ćuskija.


To sam i pretpostavljala. Jedino ne razumem kako pa nož možeš pogrešno koristiti.


Pazi, ima tih keramičkih noževa i "noževa", i to možeš da vidiš po ceni. A i imaš i one metalne noževe kod kojih je sečivo obloženo (coated) keramikom. Ako nadješ negde (amazon.com, na primer) Kyocera-ine, tu nema greške. Jedino je oštrenje malo jebada, obično moraš da ih šalješ nazad u fabriku, mada sad ima da se kupe i dijamantski oštrači, za po kući. Zbog toga ja i nisam neki ljubitelj, mada sam ih probao, i odlični su.

tyson tyson 01:30 13.01.2016

Re: Victorinox Hunter Pro

posle igraju onu igru koju samo najzajebanije muškarčine smeju da igraju

Domaća varijanta:




emsiemsi emsiemsi 06:46 13.01.2016

Re: Oštar nož

krkar
NNN
jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu


jbt, ovo je tako mačo!
Je l' se posle i brijete tim noževima?
Ne, ne, neću da znam, neka ostane fantazija



Delimično si pogodio ali i nisi baš jerbo si nemaštovit.

Kad isteramo žene noževe oštrimo obučeni u ženske midere, haltere i taj rad a onda ih testiramo tako što njima brijemo noge. Jaja brijemo samo dok se ne popije prva tura pića, iz obEktivnih razloga.

Будале !
Jukie Jukie 11:18 13.01.2016

Re: Oštar nož

krkar
NNN
jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu

jbt, ovo je tako mačo!
Je l' se posle i brijete tim noževima?
Ne, ne, neću da znam, neka ostane fantazija

Delimično si pogodio ali i nisi baš jerbo si nemaštovit.

Kad isteramo žene noževe oštrimo obučeni u ženske midere, haltere i taj rad a onda ih testiramo tako što njima brijemo noge. Jaja brijemo samo dok se ne popije prva tura pića, iz obEktivnih razloga.


Ovo bi bila zanimljiva scena u filmu (kao oni pasusi u knjigama koje zamisliš na jedan način a kad vidiš ekranizaciju shvatiš da si pogrešno zamislio)

krkar krkar 12:15 13.01.2016

Oštar nož je oštar nož

E, al treba oljuštiti nekad i krompir, i jabuku, pa ti tuplji reckasti još kako imaju smisla.


Tup nož nikad nema smisla a narezani nož je pogrešan nož za krompir i jabuku. I za većinu hrane.

Oštrina noža najlakše se meri na paradajzu. Ako može da preseče paradajz bez mrcvarenja - onda je oštar.

albicilla albicilla 13:21 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Oštrina noža najlakše se meri na paradajzu. Ako može da preseče paradajz bez mrcvarenja - onda je oštar.


Da. To je i meni znak da je vreme za ostrenje :)
cassiopeia cassiopeia 14:38 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

krkar
Oštrina noža najlakše se meri na paradajzu. Ako može da preseče paradajz bez mrcvarenja - onda je oštar.


Ja odlepim kad ne mogu paradajz lepo da isečem. Uopšte ne volim tupe noževe. Imam neka dva kompleta, nikakva zvučna imena, jedan kupili na nekom buvljaku, doneli ga iz Nemačke, kasnije vidim da ga ima tamo u onim top shop emisijama. E tu ima jedan nož, dugačak, tanak i elastičan, dušu dao da isečem tanke šnicle, za to mi i jedino i služi. Reckavi me izbezumljuju, to samo kad presecam neko integralno pecivo. Moj muž je totalni duduk za upotrebu noža, hteo da preseče kosku od plećke i skršio mi sataru.

Oštar nož je milina za rad u kuhinji. Ja puno koristim povrća u ishrani, i volim sve uredno iseckano.

Jedan od tih kompleta su oni keramički, za kuhinjske poslove skroz dobri.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:55 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Ja odlepim kad ne mogu paradajz lepo da isečem.


Vi izgleda radite sa prilično tupim noževima.
Kad do toga dođe, da paradajz ne seče lako, da ga gnječi, to je već ozbiljno tupa stvar.
Mora da ga seče lako bilo da je na nekoj podlozi, dasci, bilo da je u ruci.
cassiopeia cassiopeia 19:24 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

hoochie coochie man
Ja odlepim kad ne mogu paradajz lepo da isečem.


Vi izgleda radite sa prilično tupim noževima.
Kad do toga dođe, da paradajz ne seče lako, da ga gnječi, to je već ozbiljno tupa stvar.
Mora da ga seče lako bilo da je na nekoj podlozi, dasci, bilo da je u ruci.


Desi se, kod mame, tetke...moji su oštri :)

Pa ne mora da bude nešto preterano tup, pa da malo teže seče paradajz.
zilikaka zilikaka 20:00 13.01.2016

Re: Gradacija

Oštrina noža najlakše se meri na paradajzu. Ako može da preseče paradajz bez mrcvarenja - onda je oštar.


Da. To je i meni znak da je vreme za ostrenje :)




Vi izgleda radite sa prilično tupim noževima.


Zbog ovakvih stvari volim ovaj blog
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Pa ne mora da bude nešto preterano tup, pa da malo teže seče paradajz.


To kad tek malo teže seče je stanje kad treba reagovati.
Nekoliko pračića šmirgl papira razlilčitih granulacija, par minuta vremena i gotova stvar.
Naravno, treba malo treninga, da se ruka navikne, da se stekne rutina u održavanju ugla oštrenja.
Mada, vidim neki od toga prave rituale, seanse oštrenja noževa :)
Gluposti.

Nego, domaćice, zante li za caku oštrenja na tanjir?
NNN NNN 22:43 13.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

hoochie coochie man
Ja odlepim kad ne mogu paradajz lepo da isečem.


Vi izgleda radite sa prilično tupim noževima.
Kad do toga dođe, da paradajz ne seče lako, da ga gnječi, to je već ozbiljno tupa stvar.
Mora da ga seče lako bilo da je na nekoj podlozi, dasci, bilo da je u ruci.


Možda nož okrenu naopako
NNN NNN 22:46 13.01.2016

Re: Oštar nož

krkar
NNN
jednom-dvaput godišnje organizujem Dan oštrenja noževa, dođu drugari i donesu svoje noževe i ulaznice: neki piće, neki meze pa tako laganica oštrim u muškom društvu


jbt, ovo je tako mačo!
Je l' se posle i brijete tim noževima?
Ne, ne, neću da znam, neka ostane fantazija



Delimično si pogodio ali i nisi baš jerbo si nemaštovit.

Kad isteramo žene noževe oštrimo obučeni u ženske midere, haltere i taj rad a onda ih testiramo tako što njima brijemo noge. Jaja brijemo samo dok se ne popije prva tura pića, iz obEktivnih razloga.



Potpuno te razumem,
dok obriješ jedno - nož se već istupi,
a šta ćemo sa ostalim...

cassiopeia cassiopeia 08:58 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

hcm
Nego, domaćice, zante li za caku oštrenja na tanjir?


Okreneš tanjir naopako i oštriš na onoj ivici na dnu tanjira. Je l' tako?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:10 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Okreneš tanjir naopako i oštriš na onoj ivici na dnu tanjira. Je l' tako?


Da :)
Tu caku sam video od jedne (debele) kuvarice, i stvarno radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:45 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

cassiopeia
hcm
Nego, domaćice, zante li za caku oštrenja na tanjir?


Okreneš tanjir naopako i oštriš na onoj ivici na dnu tanjira. Je l' tako?


Pa to se zna, keramika je dobar abraziv, a tu na donjoj strani tanjira obično nema glazure pa je keramičlka površina izložena i onda može da struže. Za isto možeš da upotrebiš i razbijen tanjir. Mada je to meni sve malo, nekako, bez stila. Ništa bez kamena za oštrenje, a kod boljih majstora i više njih:


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Mada je to meni sve malo, nekako, bez stila


Ma kakav stil, radiš nešto, primetiš da nož teže ide, ostaje ti da čekaš priliku da ga naoštriš sa stilom a dotle da radiš tupim, ili da u par sekundi rešiš problem, a kasnije da ga oštriš sa stilom.
Nije ovo način da se trajnije reši problem, ne može se tako naoštriti neki zapušten krndelj od noža, to je samo način da se reši trenutni problem.

A dobro da postavi ovaj klip pošto se razlikuju mišljenja oko smera u kom se nož prevlači preko kamena, šmirglpapira, brusa i ostalih površina.
Ovaj način, da se vuče u oba smera je brži i bolji, ali treba iskusna ruka, a za neiskusne je bolje da povlače samo u smeru kontra od smera sečenja.
Ako se samo malo poveća ugao u odnosu na podlogu kad se gura u smeru sečenja, umesto da se oštri nož se još više tupi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:15 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

Ma kakav stil, radiš nešto, primetiš da nož teže ide, ostaje ti da čekaš priliku da ga naoštriš sa stilom a dotle da radiš tupim, ili da u par sekundi rešiš problem, a kasnije da ga oštriš sa stilom.


Nisam ja kuvar amater ko ovde neki, da moram da se dovijam u kritičnim momentima: ja počinjem to sa molitvom, samobičevanjem, oblačenjem čiste kecelje. zaključavanjem mačaka u gostinjsku sobu, i onda skoro ritualnim oštrenjem mog glavnog noža, na kamenu od Japanca!

Da, dobar je ovaj video, ja sam uvek oštrio "iz ruke": iako je uvek bio oštar kao brijač nikad nisam uspeo da postignem ovo što Japanac kaže, da nožekanja ostane oštra nekoliko meseci. Doduše, to mi ni sad ne polazi za rukom, verovatno ne pogodim ugao kako treba, ili mi nož nije baš neki ekstra kvalitet. Obično ga naoštrim jednom u par nedeljea, za skoro svakodnevnu upotrebu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 14.01.2016

Re: Oštar nož je oštar nož

ja sam uvek oštrio "iz ruke":


I ja.
Najčešće šmirgl papir, ne preko 1000 granulacije, mislim da nema potrebe, Ispod neki časopis (ne valja baš skroz tvrda podloga ako nije idealno ravna, staklo npr, kažu da je dobra podloga za miša ali ja to nikad nisam probao) i teraj. Na kraju preko kaiša.
Bude to skroz dobro.
Toliko dobro da u zgradi, a bogami i u selu, važim za majstora :)

Ima to svojih prednosti, komšinice nekad donesu noževe da im naoštrim, ali ima i mana, nekad mi nož pošalju po ženi :)


krkar krkar 12:41 11.01.2016

Do jaja!

Napišem traktat, stavim linkove i slike i kliknem u međuvremenu na link... džebga

Outrider ako mene pitaš.

Imam 4 švajcarca, najviše koristim Huntsman koji je na granici upotrebljivosti. pre njega imao pa izgubio Swiss Champ koji je za mnoge stvari neupotrebljiv jer je predebeo iako mi je bar jednom spasao život zahvaljujući alatki za skidanje krljušti kojom se mogu skinuti zeger-osigurači. Imam i jedan Alpineer koji sam dobio ali ga nikad ne bih kupio jer ne vidim svrhu velikih švajcaraca.

Najviše koristim dva gerbera, jedan sklopljivi titanijumski sa polunarezanom oštricom od 3 inča koji je odličan za nošenje (čak i ako ga zaboraviš u prtljagu jer ga većina aerodromskih KD rendgena ne prepoznaje, jednom prošao pa morao da pregovaram da me puste u sortirnicu da mi ga u Frankfurtu ne nađu Švabe) i jedan isto sklopivi od 4,5 inča sa čeličnom oštricom i odličnim, čvrstim gumenim rukohvatom.

Ipak, najkorisniji za svakodnevnu upotrebu mi je Opinel. Jedan prohtomski Opinel 7 imam već 15+ godina i to na jeddrilici i iako odavno nije oštren niti je više uopšte nož već pre univerzalna alatka i dalje preživljava u toj korozivnoj atmosferi.

A najdraži mi je ipak moj prvi pravi lovački nož iako u lov više ne idem: japanski Precise Deerslayer, savršen i posle 30 godina.

Dakle, nema univerzalnog. Razmisli čemu će ti služiti pa po tome odaberi.
emsiemsi emsiemsi 13:03 11.01.2016

Re: Do jaja!

krkar
Napišem traktat, stavim linkove i slike i kliknem u međuvremenu na link... džebga

Outrider ako mene pitaš.

Imam 4 švajcarca, najviše koristim Huntsman koji je na granici upotrebljivosti. pre njega imao pa izgubio Swiss Champ koji je za mnoge stvari neupotrebljiv jer je predebeo iako mi je bar jednom spasao život zahvaljujući alatki za skidanje krljušti kojom se mogu skinuti zeger-osigurači. Imam i jedan Alpineer koji sam dobio ali ga nikad ne bih kupio jer ne vidim svrhu velikih švajcaraca.

Najviše koristim dva gerbera, jedan sklopljivi titanijumski sa polunarezanom oštricom od 3 inča koji je odličan za nošenje (čak i ako ga zaboraviš u prtljagu jer ga većina aerodromskih KD rendgena ne prepoznaje, jednom prošao pa morao da pregovaram da me puste u sortirnicu da mi ga u Frankfurtu ne nađu Švabe) i jedan isto sklopivi od 4,5 inča sa čeličnom oštricom i odličnim, čvrstim gumenim rukohvatom.

Ipak, najkorisniji za svakodnevnu upotrebu mi je Opinel. Jedan prohtomski Opinel 7 imam već 15+ godina i to na jeddrilici i iako odavno nije oštren niti je više uopšte nož već pre univerzalna alatka i dalje preživljava u toj korozivnoj atmosferi.

A najdraži mi je ipak moj prvi pravi lovački nož iako u lov više ne idem: japanski Precise Deerslayer, savršen i posle 30 godina.

Dakle, nema univerzalnog. Razmisli čemu će ti služiti pa po tome odaberi.

Јеботе патак !
Па ти се у све разумеш --- од лова, преко риболова, пилотирања и слично.
Да ли си ти икада ишта радио, мислим, конкретно ?
Успут --- гледам недавно слике једног мог гимназијског другара како се дичи да су побили велики број дивљих свиња у неком лову. Он сав поносан, а мени убијање животиња одвратно (и набијање гузица и преждеравање потом ... имао сам прилика неколико пута да видим сличне идиотарије).
Наравно, да он (и слични њему) имају гомилу образложења за тај чин (слично пушачима када бране предности пушења).
krkar krkar 13:12 11.01.2016

Re: Do jaja!

Да ли си ти икада ишта радио, мислим, конкретно ?


Jok. Mene plaćaju da identifikujem budale koje posle zasipaju chemtrailsima i zrače HAARP-om iz Beljine i gledaju hoće li još više pobudaliti.

Hvala ti, Čarli!
emsiemsi emsiemsi 13:53 11.01.2016

Re: Do jaja!

krkar
Да ли си ти икада ишта радио, мислим, конкретно ?


Jok. Mene plaćaju da identifikujem budale koje posle zasipaju chemtrailsima i zrače HAARP-om iz Beljine i gledaju hoće li još više pobudaliti.

Hvala ti, Čarli!

Бијељине се каже.
Успут --- ко те плаћа, ЦИА или БНД ? Или ова локална калакурција из Региона ?
krkar krkar 14:06 11.01.2016

Re: Do jaja!

Бијељине се каже.


Stvarno si debil!

Beljina, за Коштуницине кретене и ћирилицом.

Ono u Tvorevini zvalo se Belina, jedno vreme, dok nisu shvatili da im tolika glupost baš i ne treba.


albicilla albicilla 14:11 11.01.2016

Re: Do jaja!

Ipak, najkorisniji za svakodnevnu upotrebu mi je Opinel. Jedan prohtomski Opinel 7 imam već 15+ godina i to na jeddrilici i iako odavno nije oštren niti je više uopšte nož već pre univerzalna alatka i dalje preživljava u toj korozivnoj atmosferi.


Imam Opinelovu 12-sticu, inox, sjajan kada mi treba nesto vece, ali malo glomazan da ga nosim u rancu, osim ako znam da me na kraju puta ceka lubenica ili neki rostilj.

Razmisljam o kompromisu Outridera i Opinela 12 – Opinel 10?
emsiemsi emsiemsi 14:26 11.01.2016

Re: Do jaja!

krkar
Бијељине се каже.


Stvarno si debil!

Beljina, за Коштуницине кретене и ћирилицом.

Ono u Tvorevini zvalo se Belina, jedno vreme, dok nisu shvatili da im tolika glupost baš i ne treba.



Што се нервираш --- страдаће ти ганглија !?
Успут --- да ли си видео како је лепо прослављен Свети Стефан ?
krkar krkar 15:13 11.01.2016

Re: Do jaja!

Успут --- да ли си видео како је лепо прослављен Свети Стефан ?


Mora i Vučić bar jednom godišnje da se opusti. Kad već ne sme sa duhovnim ocem Šešeljem - može sa stričevićima Genocidovićima.

Seirite, seirite. Tako ste i po Ilidži, Kninu i Peći seirili.
krkar krkar 15:15 11.01.2016

Re: Do jaja!

Razmisljam o kompromisu Outridera i Opinela 12 – Opinel 10?


Ne, Outrider svakako. Koristan da se nešto zašrafi, secne, uhvati, otvori vino...

Opinel je samo čist nož, Outrider je već sistem.
albicilla albicilla 15:46 11.01.2016

Re: Do jaja!

Outrider je već sistem.


To! To treba prodati marketingu Victoinoxa
emsiemsi emsiemsi 17:17 11.01.2016

Re: Do jaja!

krkar
Успут --- да ли си видео како је лепо прослављен Свети Стефан ?


Mora i Vučić bar jednom godišnje da se opusti. Kad već ne sme sa duhovnim ocem Šešeljem - može sa stričevićima Genocidovićima.

Seirite, seirite. Tako ste i po Ilidži, Kninu i Peći seirili.

Нисмо ми усташе !
drzura drzura 17:39 11.01.2016

Re: Do jaja!


Он сав поносан, а мени убијање животиња одвратно (и набијање гузица и преждеравање потом ... имао сам прилика неколико пута да видим сличне идиотарије).




tyson tyson 17:58 11.01.2016

Re: Do jaja!

Ne, Outrider svakako. Koristan da se nešto zašrafi, secne, uhvati, otvori vino...

Opinel je samo čist nož, Outrider je već sistem.

Svakako. Jednostavno, ne može se porediti iako su oba na neki način legendarna u svojoj klasi (mislim, "švajcarski nož" u klasi multifunkcionalnih noževa, i Opinel kao jevtin džepni nož).

Sa Opinelom dobijaš jevtin, pouzdan, kvalitetan džepni nož, a sa Outriderom sve to i gomilu dodatnog alata.

Uzmi lepo Outrider, a istom prilikom počasti sebe novim Opinelom jer si tako u mogućnosti I onako košta kao prosečna flaša vina u SRB, na kojoj si već uštedeo jer vino ne trošiš; sve se slaže

tyson tyson 17:59 11.01.2016

Re: Šum

Нисмо ми усташе !

E, 'ajde nastavite negde drugde; na PM recimo.


bolid1 bolid1 00:17 12.01.2016

Re: Do jaja!


Outrider svakako. Koristan da se nešto zašrafi, secne, uhvati, otvori vino...


Outrider mi stoji u lab. mantilu u dzepu, bas za to...sitne popravke po labu da ne prekopavam tri ormana i idem preko pola hodnika za srafciger.

Skoro uzeh Rangerwood, preuzeli su model od Wenger-a i doterali sa ga sa sve drvenom drskom, do sada, svajcarac koji meni najbolje lezi u ruci.

Marttiini-ja necu nikada prezaliti, bio u Rovanijemiju, mislio se hocu/necu, nesto mi bilo skupo i ne uzeh...zivotni zajeb.
tyson tyson 00:54 12.01.2016

Re: Do jaja!

Marttiini-ja necu nikada prezaliti, bio u Rovanijemiju, mislio se hocu/necu, nesto mi bilo skupo i ne uzeh...zivotni zajeb.

Zezaš; pa Marttini noževi su po 20-30 evra...? To je finska industrija, jevtini entry level noževi, otprilike finska verzija švedske More.


bolid1 bolid1 14:45 12.01.2016

Re: Do jaja!


Zezaš; pa Marttini noževi su po 20-30 evra...? To je finska industrija, jevtini entry level noževi, otprilike finska verzija švedske More.


Za tadasnji studentski budzet 30ak eur je znalo da se razvuce u spavanje, jedenje i pijenje

Sad ozbiljno, nisu bas toliko jeftini, osnovni modeli su u rangu 20-30 eur, medjutim, prave stvari koje mi preporucise lokalci isle i do 100ke. Kako bilo, ovi sa kojima sam se ja druzio, domari iz nekog omladinskog centra, bogu iza nogu, su imali uredno po jedan za pojasom...i znam da su bili ubitacno naostreni (ok, to je individualno), lepo lezali u ruci i ovi su ih maltertirali kad god je nesto trebalo. Sva je sansa da nije najbolje/najskuplje sto ima ali rekao bi da je njihova logika bila cena/kvalitet.
49 41 49 41 17:00 11.01.2016

Ovde, brate fali Sosa

masinka, kuvarica, ...
Kao da se i ona "pokvarila" ili uhvatila zalet; N.G. Badnje vece, Bozic i sastavi S.N.G.

Ona ce vam odrzati kratko predavanje o kvalitetu celika, termickoj obradi, tvrdoci, zilavosti.

zilikaka zilikaka 18:44 12.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

Ovde, brate fali Sosa
masinka, kuvarica, ...
Kao da se i ona "pokvarila" ili uhvatila zalet; N.G. Badnje vece, Bozic i sastavi S.N.G.

Ona ce vam odrzati kratko predavanje o kvalitetu celika, termickoj obradi, tvrdoci, zilavosti.


Neće.

Čelik za noževe bi, po meni spadao u alatne čelike, a inače za metalurgiju važi pravilo da je sve manje-više poznato al opet najviše zavisi od dobrog "majstora" i sitnih caka. To povodom sastava i strukture materijala. Onda se proveravaju mehaničke osobine i o tome izdaju uverenja.
Načelno najmanje verujem kineskim uverenjima o kvalitetu, jer sam imala priliku svašta da vidim. Naime, oni će ti lake ruke napisati šta god trebalo, bez obzira na stvarno stanje.
Do skoro je to za zapad Evrope (bez Italije) bilo nezamislivo, al se sve češće i to javlja. Valjda pritisak konkurencije stvara nove moralne norme i poglede na svet.

...a to koliko nemam pojma o materiji svedoči činjenica da se godinama oštrim da kupim bar jedan odličan kuhinjski nož, i da pri tome ne znam gde da ga pronađem a da stvarno valja i potraje.
tyson tyson 19:08 12.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

...a to koliko nemam pojma o materiji svedoči činjenica da se godinama oštrim da kupim bar jedan odličan kuhinjski nož, i da pri tome ne znam gde da ga pronađem a da stvarno valja i potraje.

Pa evo, na primer ovde:

KAI Europe

Naravno, moraš da znaš za šta će ti taj nož prvenstveno trebati.

zilikaka zilikaka 19:46 12.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

Naravno, moraš da znaš za šta će ti taj nož prvenstveno trebati.


Nećeš da znaš
tyson tyson 20:22 12.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

Nećeš da znaš

Хаха; само немој ножем да сечеш коске, и по сваку цену избегавај порцеланске даске за сечење


zilikaka zilikaka 20:38 12.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

само немој ножем да сечеш коске, и по сваку цену избегавај порцеланске даске за сечење

Onda nešto prigodno


...a lično preferiram drvene daske, jer su mi najčistije. Jedino što ne trpe udaranje i kratko traju zbog sudomašine.
Mada, da se ozbiljno nečim bavim, svakako bih nabavila onu debelu teflonsku, ko mesari.
Sa porcelanskim nemam iskustva, al mi nešto govori da je pretvrda i vrlo krta
krkar krkar 00:25 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosajavas

Čelik za noževe bi, po meni spadao u alatne čelike


Imao sam mačetu, tačnije mediteransku varijantu mačete koja se zove kosijer/kosir/kosor koju su mi napravili radnici fabrike alata u Trebinju kad sam imao nekih 20 godina. Najbolja prijateljica moje majke, tehnolog metala, bila hje tamo dugogodišnji glavni konstruktor i tehnički direktor i jednom prilikom slučajno naleti kad sam krčio neki trnjak standardnim kosijerom i sledeći put kad je dolazila donese mi jedan koji je izgledao kao iz Ratova zvezda. Ali je i bio najbolja alatka koju sam u životu imao, savršeno čvrst ali elastičan, nije prenosio vibracije (brzo se prigušivao) a oštrio se jednom godišnje. Čudo. E, ona je to uradila od nekog specijalnog alatnog čelika koji Trebinje inače nije koristilo u toj dimenziji pa je posebno naručila. Majstori te kosijere i mačete obično rade od lista opruge, smatra se da je najbolji, ali ovo što mi je R. napravila bilo je čudo. Ko god ga je probao hteo je ili da ga kupi ili da ga ukrade. Na kraju ga neko i jeste ukrao i često sam mu želeo da odseče sam sebi nogu njime.

Na kuhinjskom nožu nije mesto nikakvim zubima, to je za neke druge stvari.

Neophodno je imati dobre noževe u kuhinji ali važno je krenuti od prvog (posle kad shvatiš šta je dobar nož onda kupuješ sve što ti treba, redom).

Za prvi je najbolje uzeti veliki "opšti kuhinjski nož" (Chef's knife, Couteau de chef, Kochmesser, Coltello da cucina) jer je najsvestraniji i laik na njemu najlakše uoči razliku između dobrog noža i smeća.

Minimalna korisna dužina sečiva je oko 18 cm, idealna 20-23. Postoje dva oblika sečiva, francuski i nemački, nema suštinske razlike, razlike su male (preferiram nemački ali nebitno). Nekoliko važnih stvari kod kuhinjskog noža:

Mora da deluje solidno. Niko od nas nije metalurg i u principu nož koji izgleda ozbiljno može da bude ozbiljan. Obrnuto važi samo kod japanaca koji su posebna priča.

Mora da bude marka sa imenom. No-name noževi jednostavno ne valjaju. Pojavi se 1 u 1000 ali ne vredi rizikovati.

Sečivo mora da bude što masivnije i teže i mora da bude klinasto. Sve što je paralelno i samo se na oštrici sužava je smeće (opet, osim Japanaca koji su sui generis).

Najbolji su noževi kojima sečivo ide do kraja drške, što se vidi u preseku. Tradicionalno kuhinjski noževi imaju drške od farbanog drveta ali danas ima i odličnih veštačkih materijala, guma, plastika... ima čak i metalnih ručki koje ne volim. Klasična drška drži se za produžetak sečiva sa 2 ili 3 nitne. Samo kod najkvalitetnijih noževa možete uzeti nešto sa drškom na kojoj se ne vidi dokle ide čelik (to su uglavnom drške od veštačkih materijala) - kod dobrih marki ide do kraja odnosno do malo pre kraja, do unutrašnjeg sloja.

Drvene netretirane drške ne cenim. Gumene su odlične kad se dobro naprave.

E, sad tri najvažnije stvari za dobar nož:

1. Koren sečiva: dobar nož ima značajno proširenu oštricu u korenu sečiva na koju se bez ikakvog prelaza nastavlja drška

2. balans: nož je na tom zadebljanju perfektno balansiran

3. oštrica: sama oštrica pravilno je usečena u sečivo bez ikakvih prelaza i kerefeka

Ako ima ovo onda ima šanse da je dobar nož.

Najvolim nemačke klasične marke Zwilling i Dreizack (Wusthof) iako ima još dosta odličnih Nemaca.




Nedavno sam kupio jedan Fiskars od 21 cm za poklon (ne poklanjaju se noževi nego se otkupe za dinar, da ne komplikujem) i bio sam toliko zadovoljan da sam uzeo jedan i sebi.




Što se japanskih noževa tiče - sjajni su ali ja imam jedn problem. Imam jedan Kai Santoku i nož je fascinantan, odlično balansiran i lak za upotrebu ali ima tipičnu japansku oštricu koja je sa jedne strane ravna a samo sa druge sečena u ravan klin a ja za njeno oštrenje nemam alat ni iskustva. A kad moram da nosim nož drugome na oštrenje onda mi baš i nije mio (obaška što ne znam u Beogradu nijednog oštrača koji to ume ra uradi kako treba).

krkar krkar 00:28 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

избегавај порцеланске даске за сечење


Kakve, pobogu, porcelanske daske? Ima li ikog normalnog kome bi uopšte palo na pamet da to kupi???
krkar krkar 00:30 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

kratko traju zbog sudomašine.


Zapamti:

U mašinu NE IDU NOŽEVI I DASKE. Ni masat.

Može escajg (ako može) ali nož u mašini - nikako. Čak ni ako piše da može, to proizvođači seru, radi kretena. ne može.

Nož se pere hladnom vodom i nikako drugačije!

A daska se NE PERE UMAKANJEM, POTAPANJEM ni bilo kakvim surovim, glupim i nepotrebnim metodima. Pređe se vlažnom krpom, po potrebi se brusi (šmirgla). Može i da se spali let lampom (ako baš mora). Ali voda - JOK!
tyson tyson 01:24 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

Kakve, pobogu, porcelanske daske? Ima li ikog normalnog kome bi uopšte palo na pamet da to kupi???

Odlična stvar, za održavanje nema bolje a za upotrebu čistije. Takođe ne upija nikakve sokove kao nusprodukt hrane koja se seče. Ali nije za ozbiljniji kuhinjski rad koji zahteva upotrebu dobrog noža bez duple, "mikro" oštrice*, inače otupi nož očas posla.





* U najprostijem objašnjenju tipova oštrica to je ovaj drugi, gde ugao oštrice noža nije toliko oštar (što ima svoje prednosti i mane):




Jukie Jukie 04:44 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosa

krkar

A daska se NE PERE UMAKANJEM, POTAPANJEM ni bilo kakvim surovim, glupim i nepotrebnim metodima. Pređe se vlažnom krpom, po potrebi se brusi (šmirgla). Može i da se spali let lampom (ako baš mora). Ali voda - JOK!

Mi smo uvek imali neke drvene daske, ova poslednja je baš debela, ali sa jedne strane miriše na crni luk a sa druge na beli... što god secneš na njoj miriše na luk
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:34 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosajavas

Imao sam mačetu, tačnije mediteransku varijantu mačete koja se zove kosijer/kosir/kosor

Мачета и косијер немају везе, потпуно две врсте алата, и изгледом и техником рада. Мада, намена им је стварно слична.
Ножеви?
Довољан је један -- санотоку, рецимо.
Што он не може -- а мало је тога -- послужиће, малтене, било која канта. Ја у 99% случајева користим свој сантоку. Нож мора да је комфоран за рад.
Керамички ножеви?
Сјајни. Nsarski има генијалну kyoceru.

Данас, пошто сви копирају све, заиста има пуно солидних ножева на тржишту. Чак и код нас, кад их тражите тамо где треба.
albicilla albicilla 10:06 13.01.2016

Re: Ovde, brate fali Sosajavas

A kad moram da nosim nož drugome na oštrenje onda mi baš i nije mio (obaška što ne znam u Beogradu nijednog oštrača koji to ume ra uradi kako treba).


Rekoh vec u jednom ranijem komentaru - ja znam coveka. Preporucujem ga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana