Životni stil

Za naše preko, i sve goste

zilikaka RSS / 08.11.2020. u 18:45

 

 

Jednima:

Ala naše za malo bejaše

beše slatko al za vreme kratko 

Drugima:

Sve je lepo i vreme valjano,

jer je ovo jedva dočekano 

 

 pa dalje:

Na šta si me prevario lolo

na bombone, jebale te one

Popela se žaba na banderu

pa se keri što je na banderi.

Mene moja naučila mati,

popij sine kad ti drugi plati.

Ženiću se onom koja puši,

nek mi meso na tavanu suši

Imam šupu a na šupi rupa

komšinicu gledam kad se kupa

Keceljice i ti si odelo,

ti pokrivaš najmilije telo...

 

 



Komentari (297)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 18:51 08.11.2020

izeš softver

kad ne možeš da umetneš klip i udesiš sve kako treba, nego moraš da dodaješ u komentarima.

Ovaj naslov je samo eto povod, za blog koji već neko vreme čuči i čeka.

Dakle - bećarac.

Ovo nešto što sam postavila je samo da bi se počelo (a i kakav je to bećarac ako ga nikom ne nameniš, da mu teraš kiselo)

Dalje može kako ko voli. U stihu, u prozi, sa ili bez bušilica i patuljaka, a ja ću tu i tamo ubacivati nove strofe, kolko da vam obogatim repertoar ako zatreba.
zilikaka zilikaka 19:00 08.11.2020

kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Volem kuma još volijem kumu
Kuma nosi gaćice na gumu
Aoj kumo da nam nisi kuma
pukla bi ti na gaćici guma

Vidi kuma nosi crnu mašnu
novce čuva kod žene u tašnu

Kumuj kume, sad je tvoja vlada,
opraće ti noge nova mlada
Opraće ti noge do kolena
od kolena nek ti pere žena
Kumuj kume to je tvoje pravo
nemoj posle da ti bude žao
maksa83 maksa83 19:28 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Idem šorom šutiram kamičke x2
aj ala sam se uželeo piva x2


U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

popela se muva na banderu x2
češe p... o trofaznu žicu x2


E, ovo su oni pristojni. Pazi kad mi nepristojne koje znam ne pada na pamet da pišem.

niccolo niccolo 19:40 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Ovaj je pristojan?
zilikaka zilikaka 19:54 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Pazi kad mi nepristojne koje znam ne pada na pamet da pišem.

Ih, pa takvih ima daleko više pa je i meni bio problem da proberem, nego ipak bećarac još i tako-tako, al Cajka...tu nema skoro ništa što bi smelo ovde.

Doduše, ima meni omiljena:

Mali deda i veliki,
vukli babu po štrnjiki
Jebala vas takva šala
svo sam dupe oderala

A ima i jedna koju sam nedavno čula. Malo preteže na onu stranu al greota da se propusti:

Kad sam bio u Parizu
dr.o sam na Mona Lizu
Ovde nemam njene slike
Pa sad moram otprilike

gvozden1 gvozden1 20:11 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma


A ima i jedna koju sam nedavno čula

Ljuba Moljac?
maksa83 maksa83 20:31 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

niccolo
U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Ovaj je pristojan?

U da. Za one neizrečene ovo je Šekspirov sonet.
zilikaka zilikaka 21:31 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

gvozden1

A ima i jedna koju sam nedavno čula

Ljuba Moljac?


Može biti. Ja prvi put čula al liči na njegove provale. Ovi naši ubacili u pesmu.
gvozden1 gvozden1 21:43 08.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma


"Svi su redom u Parizu - drkali na Mona Lizu,

Mesec dana i Van Goga dizala se srednja noga.

Ceni Francuz lepa dela i zbog duha i zbog tela,

a kad nema vredne slike, od ga drka otprilike."
haklberi_tom haklberi_tom 08:42 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

maksa83
Idem šorom šutiram kamičke x2
aj ala sam se uželeo piva x2


U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

popela se muva na banderu x2
češe p... o trofaznu žicu x2


E, ovo su oni pristojni. Pazi kad mi nepristojne koje znam ne pada na pamet da pišem.


Gluposti!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:26 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

niccolo
Ovaj je pristojan?

Gde ima to da je bećarac pristojan? Pa, to bi bio Contradictio in adjecto, dakle, protivrečnost u prirodnome (Vujaklija). Primera radi:

Ja bi prco, kurac se otrco,
pa ga stavljam u kujnu na banak
da se suši, pa da bolje buši.

Jedan, dva, evo ti ga na...
niccolo niccolo 14:30 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Vojislav Stojković
niccolo
Ovaj je pristojan?

Gde ima to da je bećarac pristojan?

Kod Makse
maksa83 maksa83 14:35 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Ja bi prco, kurac se otrco,
pa ga stavljam u kujnu na banak

Ovaj me malo podseća na:

jedva čekam poskupljenje mesa (x2)
prodam kurac kupim Mercedesa (x2)

jedan dva opsa sa (1x)
jedan dva evo ti ga na (1x)
haklberi_tom haklberi_tom 14:40 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

maksa83
Ja bi prco, kurac se otrco,
pa ga stavljam u kujnu na banak

Ovaj me malo podseća na:

jedva čekam poskupljenje mesa (x2)
prodam kurac kupim Mercedesa (x2)

jedan dva opsa sa (1x)
jedan dva evo ti ga na (1x)

Strašno!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:47 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

niccolo
Vojislav Stojković
niccolo
Ovaj je pristojan?

Gde ima to da je bećarac pristojan?

Kod Makse

Biće da ga je pobrkao sa valcerom.





maksa83 maksa83 15:17 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Strašno!

Razumem, problem je Mercedes, želiš nešto sa ruskim kolima.

Premijerno:

Mala moja sedi na tronožac
da uteram Volga Zaporožac

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:33 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

maksa83

U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Može i ovako a da ostane pristojno:
U mog strica 8 kobasica,
7 suši, osmu strina puši.

aureus aureus 16:57 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Vojislav Stojković
maksa83

U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Može i ovako a da ostane pristojno:
U mog strica 8 kobasica,
7 suši, osmu strina puši.


Kebina pjesma.
haklberi_tom haklberi_tom 17:12 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Vojislav Stojković
maksa83

U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Može i ovako a da ostane pristojno:
U mog strica 8 kobasica,
7 suši, osmu strina puši.


... a stric pazi
da se ne uguši
haklberi_tom haklberi_tom 17:12 09.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

maksa83
Strašno!

Razumem, problem je Mercedes, želiš nešto sa ruskim kolima.

Premijerno:

Mala moja sedi na tronožac
da uteram Volga Zaporožac


Šta fali mercedesu?!
antioksidant antioksidant 12:18 10.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

niccolo
U mog strica 8 kobasica x2
7 prži osmu strina drži x2

Ovaj je pristojan?


kobasice se peku
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:14 10.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

maksa83

popela se muva na banderu x2
češe p... o trofaznu žicu x2

U verziji koju sam ja čuo, nije muva, već je žaba. Msm, šta ima muva da se penje, ona leti i sleti, dok je sa žabom drugi slučaj, ta ima da se penje.... i penje...
A ta žaba, kada se konačno popenje, prvo se keri što je na banderi, pa tek onda češe picu o trofaznu žicu.

Šta reći, nije samo da mešaš bećarac i valcer, već i muve i žabe.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:05 10.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma


U verziji koju sam ja čuo

Ja nikad nisam čuo ni za žabu, a bogami, ni za muvu.
Baba se pentra po banderi i boga psuje što joj nema struje ili radi ovo što ja više ne smijem pisati od sramote pred gvozdenom,
zilikaka zilikaka 22:23 10.11.2020

Re: kad kad je svatovski, kreće se od kuma

Ja nikad nisam čuo ni za žabu, a bogami, ni za muvu.

Za žabu je opšte poznato, al ima i mnogo pristojnija verzija, gore postavljena Pa se keri što je na banderi
To isto može i baba, naravno. Ona tek!


razmisljam razmisljam 19:13 08.11.2020

Мој омиљени

Шором средом
свима матер редом
Не баш свима
Само злотворима

И, успут, каже се: Немој куме да ти буде жаВо. Ем се како ваља римује са право, ем је једино исправно у нашим крајОвима.
razmisljam razmisljam 19:16 08.11.2020

Re: Мој омиљени

А има и она парафраза на

Сео Сремац на Венац па виче:
- Ој, Бачвани, девојке вас диче.

која, ако је веровати мом тати, гласи

Сео Сремац на Венац па пиша*
- Ој, Бачвани, одакле вам киша.

Извињавам се, ал' таки текст.
zilikaka zilikaka 19:25 08.11.2020

Re: Мој омиљени

Pa ima ona šetačka

Idem šorom i pucam pištoljom
Pištolj mali neće da opali

Idem šorom vozim se motorom
Iza ugla opiči me kugla

Idem šorom i nosim banderu
Misli rulja da je stigla struja
g.radicevic g.radicevic 19:37 08.11.2020

..

Al’ sam sinoć jednu uz banderu,
desnom nogom udario keru.

Što sam sinoć jednu uz tarabu
bosom nogom nagazio žabu.

Čuvajte se garavuša ljudi,
garava se triput noću budi.

Sve se kanem, da se žena manem,
al’ ne mogu, fala milom Bogu!

Prođe veče, već se zora budi,
oj Bačkuljo, tebe Sremac ljubi.
zilikaka zilikaka 20:05 08.11.2020

Re: ..

Čuvajte se garavuša ljudi,
garava se triput noću budi.


Ima i dalje:

A plavuša ništa nije bolja
tek pred zoru njoj dolazi volja
A i smeđa ne sme da se vređa
najlepša je kad okrene leđa

Moram da prizam da sam je pre nekoliko nedelja pripremala za ovaj blog. Sastala se sa dvojicom nekadašnjih sviraca ovde u lokalu.

Naravno, najveći problem bio probrati one što mogu u javnost.

vcucko vcucko 21:24 08.11.2020

Re: ..

Gledaj gnjurca,voda do koljena
kad dođe plima, bit će i rima.

U mog strica osam kobasica,
sedam przi osmu strina drzi.

Jebes miša koji rupu bira,
i svirača koji džabe svira.

Mala svoju davala za stoju,
na stanici u Novom Doboju.

Ruska Lajka stradala u zraku,
ti ces mala stradati u mraku.

kamilo_emericki kamilo_emericki 19:49 08.11.2020

Ojkaca

U dijelu Bosanske krajine oko Kozare ne pjeva se becarac ali se pjeva ojkaca.

Ja na vrata caca (otac) pita "Ko je",
Mati kaze: "Propast kuce tvoje".
Kuco moja, bagremove grede
Sve sam prod'o, prodacu i tebe
Ujna moja pokojnog ujaka
Bi li htjela ljubiti necaka?
Ja sam is'o i opet cu ici
Tudjoj zeni pa sta bude meni
Ide baba i pusi cigaru
Bezec baba bog te jebo staru.
Majka maru nasla u mljecaru
Objesila noge na becaru.
zilikaka zilikaka 20:07 08.11.2020

Re: Ojkaca

Ujna moja pokojnog ujaka
Bi li htjela ljubiti necaka?



Tu je Cajka šampion, za te rodbinske odnose.
Znaš ono

Id u pi..u materinu,
reče tata sinu
puno selo lepih žena
a ti j..eš strinu
gedza.73 gedza.73 20:34 08.11.2020

Re: Ojkaca

to je ova
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:54 08.11.2020

Re: Ojkaca

zilikaka
Ujna moja pokojnog ujaka
Bi li htjela ljubiti necaka?



Tu je Cajka šampion, za te rodbinske odnose.
Znaš ono

Id u pi..u materinu,
reče tata sinu
puno selo lepih žena
a ti j..eš strinu

Kako rece maksa, ja biram one pristojne pjesme koje se pjevaju i na svadbama, da sve napisem sta sam cuo po zborovima mozda bi me i banovali.
zilikaka zilikaka 20:58 08.11.2020

Re: Ojkaca

ja biram one pristojne pjesme koje se pjevaju i na svadbama, da sve napisem sta sam cuo po zborovima mozda bi me i banovali.


PA jeste, al ima i tu pravilo. do ponoći se još drži na vrckavom al kad se popije dovoljno i popuste kajasi...

U to ime, spram satnice:

Alaj smo se ja i moja braća
Naskidali devojačkih gaća


a ima i gej verzija

Alaj sam se imena mi moga
naskidao muških pantalona

omega68 omega68 08:59 09.11.2020

Re: Ojkaca

d u pi..u materinu,
reče tata sinu
puno selo lepih žena
a ti j..eš strinu


Tašta zetu
u klozetu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:51 08.11.2020

a jel uz to ide neka muzika?

jer u mom kraju to ide uz obaveznu muziku
npr. ovako

mojaaaaaaaaaaa maaaaaaaaaala nosi suknju mini
ispod mini napisala skini

mojaaaaaaaaaaa maaaaaaaaaala nosi suknju maksi
ispod maksi napisala taksi

refren
i ja i ja i ja ja ja
i ja bi se udala
ja se moram udati
ne mogu izdurati

a što je pjesma moje mladosti koju sa zadovoljstvom mužu izvodim dugi niz godina
e sad on kako je čovjek izrazito zloban tvrdi (a inače je muzikalan kao panj) da ista pjesma ima i stih

jarac kozu pritjero uz lozu
koza jajca sčepala za j..ca

laže zlobnik i oće da mi se uneredi u uspomenu iz mladosti..
e dakle ja sam taj uradak tražila i tražila dugi niz godina po bespućima interneta al bezuspješno
svtar je inače bila redovna na svim linija prigradskih autobusa a i šire u poslednjoj deceniji prethodnog vijeka..
danas nažalost vjerovatno se više ne može naći..
današnja omladina ne zna da cijeni kvalitet
zilikaka zilikaka 20:01 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

a jel uz to ide neka muzika?
jer u mom kraju to ide uz obaveznu muziku

Poslušaj klip koji sam okačila.
Eto, ide baš uz takvu muziku.

laže zlobnik i oće da mi se uneredi u uspomenu iz mladosti..


Pa takve stihove imaš gde hoćeš.

Od onih uobičajenih

Iju iju, daj da ljubim priju
prija prosta, ne zna šta je dosta
, preko rođaka svih vrsta

Strina stricu okrenula-zna se
A stric strini, da prostiš, izvini

Uja ujnu satero u kujnu
Ujna dreči a uja je gnječi


do onih iz opusa mrtva priroda
Svađali se na polici lonci
Lonac kanti utero da pamti

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:05 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

zilikaka
a jel uz to ide neka muzika?
jer u mom kraju to ide uz obaveznu muziku

Poslušaj klip koji sam okačila.
Eto, ide baš uz takvu muziku.

laže zlobnik i oće da mi se uneredi u uspomenu iz mladosti..


Pa takve stihove imaš gde hoćeš.

Od onih uobičajenih

Iju iju, daj da ljubim priju
prija prosta, ne zna šta je dosta
, preko rođaka svih vrsta

Strina stricu okrenula-zna se
A stric strini, da prostiš, izvini

Uja ujnu satero u kujnu
Ujna dreči a uja je gnječi


do onih iz opusa mrtva priroda
Svađali se na polici lonci
Lonac kanti utero da pamti




aaaaaaaaaaa jeste to je to, ladno lalinska verzija gare, nisam znala da to postoji..
elem, našla sam autora genijalnog uratka kog se sjećam iz mladosti.. Zoran Kulina..
i ima uradak zvan mega gara gdje taj cinculincu ritam ladno ide 25 minuta bez pertjeranih varijacija..
sjajno
maksa83 maksa83 20:31 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

jer u mom kraju to ide uz obaveznu muziku


gedza.73 gedza.73 20:43 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

i ima uradak zvan mega gara gdje taj cinculincu ritam ladno ide 25 minuta bez pertjeranih varijacija..

ubedljivo najbolja gara

'ne dam svoja vojvođanska žita,
gledam naša polja valovita,
op mala bosonoga...'

a kad smo već kod ovog žanra čuveni Zoka Bosanac





kamilo_emericki kamilo_emericki 20:50 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

newimprovedtadejus
jer u mom kraju to ide uz obaveznu muziku
npr. ovako

mojaaaaaaaaaaa maaaaaaaaaala nosi suknju mini
ispod mini napisala skini

mojaaaaaaaaaaa maaaaaaaaaala nosi suknju maksi
ispod maksi napisala taksi

refren
i ja i ja i ja ja ja
i ja bi se udala
ja se moram udati
ne mogu izdurati

a što je pjesma moje mladosti koju sa zadovoljstvom mužu izvodim dugi niz godina
e sad on kako je čovjek izrazito zloban tvrdi (a inače je muzikalan kao panj) da ista pjesma ima i stih

jarac kozu pritjero uz lozu
koza jajca sčepala za j..ca

laže zlobnik i oće da mi se uneredi u uspomenu iz mladosti..
e dakle ja sam taj uradak tražila i tražila dugi niz godina po bespućima interneta al bezuspješno
svtar je inače bila redovna na svim linija prigradskih autobusa a i šire u poslednjoj deceniji prethodnog vijeka..
danas nažalost vjerovatno se više ne može naći..
današnja omladina ne zna da cijeni kvalitet



Ovo je ojkaca kolo u kojem se pjeva.
Postoje dvije grupe pjevaca koje se natpjevavaju i takmice ko ce znati vise pjesama i ko ce duze izdrzati. Kolo zna potrajati pa se iscrpi i repertoar a bogami i snaga. Cesto, u takvom slucaju, jedna grupa pocinje pjevati "erotske pjesme" nadajuci se da druga grupa nece prihvatiti takav repertoar.
Jednom sam cuo i ovo:
..be caca u sobi, u kraju
Sestre glede a braca dr....


zilikaka zilikaka 20:55 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?


aaaaaaaaaaa jeste to je to, ladno lalinska verzija gare, nisam znala da to postoji..


Saćudaseubijem


Nego, ima i jedna iz okolnog sela naseljenog Bosancima

Ovim šorom gazile su Švabe
sada gaze bosanske barabe


kamilo_emericki kamilo_emericki 21:04 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

zilikaka

aaaaaaaaaaa jeste to je to, ladno lalinska verzija gare, nisam znala da to postoji..


Saćudaseubijem


Nego, ima i jedna iz okolnog sela naseljenog Bosancima

Ovim šorom gazile su Švabe
sada gaze bosanske barabe



Pavelicu gdje su ti ustase
Partizani kuruze obrase

maksa83 maksa83 21:13 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Pavelicu gdje su ti ustase
Partizani kuruze obrace

Dođi Švabo ako smeš
U Srbiju da ideš
da dobiješ tanjir supe
i kuglu u dupe

(mora vojvođanskim akcentom, tako se kod nas prenosi s kolena na koleno)
shmoo shmoo 22:51 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

kamilo_emericki

Pavelicu gdje su ti ustase
Partizani kuruze obrace



Извини, а је л'

"обраће" (футур?)

или

"обраше" (аорист?)


Питам за усташе, њима граматика није јача страна.

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:30 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

shmoo
kamilo_emericki

Pavelicu gdje su ti ustase
Partizani kuruze obrace



Извини, а је л'

"обраће" (футур?)

или

"обраше" (аорист?)


Питам за усташе, њима граматика није јача страна.


Pardon, druze nastavnice. Greska prilikom kucanja. Obrase, aorist je u pitanju.
Inace pjesma je nastala jedno jutro kad je omladina, uz partizansku pratnju, obrala po noci kukuruzno polje Knezpolju koje su ustase cuvale ali nisu smjeli izlaziti iz bunkera tokom noci.
Evo jos nekoliko partizanskih koje se ponovo pjevaju pod Kozarom.

Moj dragane id' u partizane
Nemoj cekat da te zene brane
Moj mitraljez svira ustajanje
Fasistima kroz zeleno granje
Sinoc mi se otelila krava
Na teletu Pavelica glava
Puska puca a mitraljez laje
Kozarska se vojska ne predaje.

PS
Zaista moram kupiti tastaturu koja ima ili cirilicu ili latinicu sa kvacicama

maksa83 maksa83 23:43 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Zaista moram kupiti tastaturu koja ima ili cirilicu ili latinicu sa kvacicama

Vrlo ćeš teško naći u Francuskoj u prodaji nešto što nije Fr tastatura, čak ni US ili UK raspored, a dobru tastaturu sa Sr. rasporedom nije lako naći ni u Srbiji (ovu poslednju moju tvrdnju treba uzeti s povelikom rezervom pošto ih nikad nisam aktivno tražio, pošto me sve što nije US raspored tastera vrlo usporava i frustrira). Nikad nisam imao tastaturu sa ispisanim našim slovima ali ih kucam od minimum 1992. Najbolje je da namestiš naš raspored na (pretpostavljam) Windowsima i nađeš eksperimentima gde je šta i navikneš se. Možeš da imaš nekoliko "tastaturnih rasporeda" (francuski, srpski latinica, srpski ćirilica) i šaltaš se među njima, najbolje nekom kombinacijom tastera koja inače ništa ne radi, mislim da je Win-SPACE default za to.

Pogledao sam sad kako izgleda Fr. tastatura i rekao bih da su naša slova tamo verovatno na sledećim slovima na tvojoj tastaturi:

%µ¨£

Slovo na najgornjem levom tasteru (odmah ispod ESC) nisam uspeo da prizovem na ekran sa podešenom Fr. tastaturom verovatno zato što sam odbio da mi francuski bude display language. Da ti dajem uputstvo kako ti da dodaš Sr. tastaturu na Windowsu je besmisleno pošto su ti Windowsi najverovatnije potpuno lokalizovani na francuski a ja ne znam dovoljno IT francuskog osim osnovnog ordinateur, logiciel, octet i sl.

shmoo shmoo 23:57 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

kamilo_emericki

Pardon, druze nastavnice. Greska prilikom kucanja. Obrase, aorist je u pitanju.



Па видим ја да ми ту нешто рима шкрипи са тим "обраће".

Што би рек'о мој Кум, са презименом које одмах свима јасно каже да је плаве крви пореклом из круга двојке, гос'н Половина:

"Ој, пјесниче, бркови ти плави,
прст у дупе па их нагарави!"


Све у реду, не замерам ти ја ништа. Него са оним "обраће" не могу да иду усташе него "устаће".

П.С. - Рекох ли ти ја да су ми клинци, узраста 5-8. разред, на последњем писменом сад у октобру (писмене пишемо писаном ћирилицом, исправак радимо писаном латиницом), писаном ћирилицом уместо "живот" писали "зивот", уместо "школа" писали "скола"... И тако на гомили примера?

Пази, руком писана ћирилица.

Последица наставе на даљину током које користе смартфоне и остала сокоћала на којима не знају да пишу текст другачије него ошишаном латиницом.

Гомила њих тако. Све у глави избркано.

Еј, 8. разред, 14-15 година.

А пише писаном ћирилицом у вежбанци реченицу:"Неким лјудима је зивот много тезак јер су судбином осудјени да се муце."

У јуну нас чека завршни (матурски) испит за основне школе.

'Ај погоди кога ће и родитељи и просветне власти да окриве за ово...

maksa83 maksa83 23:59 08.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Пази, руком писана ћирилица.

Užas.
shmoo shmoo 00:01 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Пази, руком писана ћирилица.

Užas.



Ноћима нисам спавао због тога.

Преврћем се по кревету и размишљам шта да им радим, како да им помогнем да ту збрку у својој глави превазиђу...

gvozden1 gvozden1 00:08 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

obrala po noci kukuruzno polje Knezpolju

Čiji su kukuruz obrali?


Ps

Zili, jel mogu i četničke ili samo ove banditske?
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:21 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Zaista moram kupiti tastaturu koja ima ili cirilicu ili latinicu sa kvacicama

Vrlo ćeš teško naći u Francuskoj u prodaji nešto što nije Fr tastatura, čak ni US ili UK raspored, a dobru tastaturu sa Sr. rasporedom nije lako naći ni u Srbiji (ovu poslednju moju tvrdnju treba uzeti s povelikom rezervom pošto ih nikad nisam aktivno tražio, pošto me sve što nije US raspored tastera vrlo usporava i frustrira). Nikad nisam imao tastaturu sa ispisanim našim slovima ali ih kucam od minimum 1992. Najbolje je da namestiš naš raspored na (pretpostavljam) Windowsima i nađeš eksperimentima gde je šta i navikneš se. Možeš da imaš nekoliko "tastaturnih rasporeda" (francuski, srpski latinica, srpski ćirilica) i šaltaš se među njima, najbolje nekom kombinacijom tastera koja inače ništa ne radi, mislim da je Win-SPACE default za to.

Pogledao sam sad kako izgleda Fr. tastatura i rekao bih da su naša slova tamo verovatno na sledećim slovima na tvojoj tastaturi:

%µ¨£

Slovo na najgornjem levom tasteru (odmah ispod ESC) nisam uspeo da prizovem na ekran sa podešenom Fr. tastaturom verovatno zato što sam odbio da mi francuski bude display language. Da ti dajem uputstvo kako ti da dodaš Sr. tastaturu na Windowsu je besmisleno pošto su ti Windowsi najverovatnije potpuno lokalizovani na francuski a ja ne znam dovoljno IT francuskog osim osnovnog ordinateur, logiciel, octet i sl.


Hvala makso, mislio sam da ne mogu na francuskoj tastaturi imati nasu latinicu.
maksa83 maksa83 00:27 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Hvala makso, mislio sam da ne mogu na francuskoj tastaturi imati nasu latinicu.

Na bilo kojoj fizičkoj tastaturi možeš da imaš bilo koji "kodni raspored", tj. možeš da kucaš na bilo kom jeziku/pismu. Evo našao sam uputstvo na francuskom:

Changer la langue de Windows 10


Edit: Nekad su računari i sva galanterija bili "office beige" boje, danas su mahom crni, verovatno ti je najlakše da negde nađeš neki taaaanki srebrni permanentni flomaster (ako postoji beli još bolje) i kad nabodeš gde je šta napišeš to slovo na tasteru. Postoje firme koje prave nalepnice ali ovo ti je verovatno najlakše/najbrže rešenje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:34 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

shmoo
kamilo_emericki

Pardon, druze nastavnice. Greska prilikom kucanja. Obrase, aorist je u pitanju.



Па видим ја да ми ту нешто рима шкрипи са тим "обраће".

Што би рек'о мој Кум, са презименом које одмах свима јасно каже да је плаве крви пореклом из круга двојке, гос'н Половина:

"Ој, пјесниче, бркови ти плави,
прст у дупе па их нагарави!"


Све у реду, не замерам ти ја ништа. Него са оним "обраће" не могу да иду усташе него "устаће".

П.С. - Рекох ли ти ја да су ми клинци, узраста 5-8. разред, на последњем писменом сад у октобру (писмене пишемо писаном ћирилицом, исправак радимо писаном латиницом), писаном ћирилицом уместо "живот" писали "зивот", уместо "школа" писали "скола"... И тако на гомили примера?

Пази, руком писана ћирилица.

Последица наставе на даљину током које користе смартфоне и остала сокоћала на којима не знају да пишу текст другачије него ошишанопм латиницом.

Гомила њих тако. Све у глави избркано.

Еј, 8. разред, 14-15 година.

А пише писаном ћирилицом у вежбанци реченицу:"Неким лјудима је зивот много тезак јер су судбином осудјени да се муце."

У јуну нас чека завршни (матурски) испит за основне школе.

'Ај погоди кога ће и родитељи и просветне власти да окриве за ово...


Zao mi je Taso, steta za tu djecu.
Ali, kad god pomislim da kritikujem ovu danasnju mladez sjetim se kako su mene, nas kritikovali stariji zbog muzike, duge kose, farmerki i cega sve ne. Sad dolazi na mene red da gundjam ali se pitam da li imam pravo na to.
Da samo vidis i cujes kako Francuzi kukaju na promjene u jeziku koje se nezaustavljivo sire u svakodnevnoj komunikaciji.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:45 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Hvala makso, mislio sam da ne mogu na francuskoj tastaturi imati nasu latinicu.

Na bilo kojoj fizičkoj tastaturi možeš da imaš bilo koji "kodni raspored", tj. možeš da kucaš na bilo kom jeziku. Evo našao sam uputstvo na francuskom:

Changer la langue de Windows 10


O ovo cu sutra da pokusam uraditi.
Encore une fois. Merci.

shmoo shmoo 00:46 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

kamilo_emericki

Zao mi je Taso, steta za tu djecu.
Ali, kad god pomislim da kritikujem ovu danasnju mladez sjetim se kako su mene, nas kritikovali stariji zbog muzike, duge kose, farmerki i cega sve ne. Sad dolazi na mene red da gundjam ali se pitam da li imam pravo nato.
Da samo vidis i cujes kako Francuzi kukaju na promjene u jeziku koje se nezaustavljivo sire u svakodnevnoj komunikaciji.



Па знам, друже, али ово нису промене у језику.

Ово је елементарна неписменост.

Пази, неко ко има писмо по принципу један глас-једно слово (немој ми рећи да многи на овом глобу за тим не жуде?) да пише сада писаним словима ћирилице на српском језику "цекај" уместо "чекај".

Мислим да на то морамо да гунђамо без обзира колики маторци били.

То више није ни неразумевање прочитаног (функционална неписменост), то је сада елементарна неписменост.

Разумеш?

Зато ја кукам.

А промене у језику су свакодневне. То је неоспорно.

И сасвим уобичајна појава и за француски и за српски и за било који други језик у свету.

Али ово није то.

kamilo_emericki kamilo_emericki 00:51 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

gvozden1
obrala po noci kukuruzno polje Knezpolju

Čiji su kukuruz obrali?


Ustaski gvozdene, ustaski. Tamo gdje su ustase vladale sve je bilo njihovo sto su htjeli da bude, bez obzira ko je posijao i na cijoj njivi.
nsarski nsarski 00:52 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Ноћима нисам спавао због тога.

Преврћем се по кревету и размишљам шта да им радим, како да им помогнем да ту збрку у својој глави превазиђу...


Puškicama

maksa83 maksa83 00:53 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Мислим да на то морамо да гунђамо без обзира колики маторци били.

Moramo.

Ja sam se bukvalno učlanio na ovaj blog da bih mogao da serem Alex Dunji i Ninoslavu Ranđeloviću što ne koriste naša slova, do tad sam malo čitao povremeno bez juzera. Ne nešto specijalno njima kao njima ali oni su mi prvi upali u oči i tako je to drugovi krenulo.
shmoo shmoo 01:00 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

nsarski
Ноћима нисам спавао због тога.

Преврћем се по кревету и размишљам шта да им радим, како да им помогнем да ту збрку у својој глави превазиђу...


Puškicama










crossover crossover 01:08 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Мислим да на то морамо да гунђамо без обзира колики маторци били.

Moramo.

Ja sam se bukvalno učlanio na ovaj blog da bih mogao da serem Alex Dunji i Ninoslavu Ranđeloviću što ne koriste naša slova, do tad sam malo čitao povremeno bez juzera. Ne nešto specijalno njima kao njima ali oni su mi prvi upali u oči i tako je to drugovi krenulo.


То је елементарна култура. Ако је неком толики напор да подеси кодни распоред, што је тривијално једноставно данас, то само значи да је бахата сељоберчина која покушава да сакрије неписменост. Такве само прескролујем, немам очи за бацање ни стрпљења за криптоанализу.

А ти си заслужио медаљу за тај напор и стрпљење, без зајебавања. Или макар тепсију баклаве са пистаћима, кад већ нећеш захер торту ко сви нормални људи.
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:09 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?


Па знам, друже, али ово нису промене у језику.

Ово је елементарна неписменост.

Slazem se i od sveg srca ti zelim da uspijes umanjiti, ako ne mozes do kraja iskorijeniti tu nepismenost.
nsarski nsarski 01:13 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

А ти си заслужио медаљу за тај напор и стрпљење, без зајебавања. Или макар тепсију баклаве са пистаћима, кад већ нећеш захер торту ко сви нормални људи.


Boga mi, Maksa je u tom smislu imao pozitivan uticaj na mene. Ja sam koristio ošišanu latinicu - jebiga tada sam živeo u usa, skoro sve tekstove pisao na engleskom, i bilo mi je teško da se naviknem na srpsku latinicu. Sada sam to prevazišao.

Štaviše, mislim da čovek-bloger treba da se trudi da pravi što manje slovnih grešaka. Svakom se omakne, naravno, ali ako primetiš da ti se potkrala, vrati se pa je popravi. Elementarno poštovanje i vaspitanje to nalažu, rekao bih.
crossover crossover 01:23 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Štaviše, mislim da čovek-bloger treba da se trudi da pravi što manje slovnih grešaka. Svakom se omakne, naravno, ali ako primetiš da ti se potkrala, vrati se pa je popravi.


Ма словне грешке нису проблем, то се свима дешава са овим врљавим тастатурама какве данас праве, јбг погрешиш понекад, ништа страшно. Али шта је тешко да се подеси кодни распоред, измислили људи два писма можеш да бираш шта волиш, и има на свим оперативним системима. Дакле, само мождана лењост је у питању.
shmoo shmoo 01:24 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83, crossover, nsarski



Тужни моменат наступи када схватиш колико њих заправо то и не зна да уради, да подеси кодни распоред. Мислим ту на одрасле.

И онда није ни чудо што овим клинцима о којима ја причам нема код куће ко то ни да покаже.

А богами, ни у школи нема много наставника који би умели то да им покажу. А за лиценцу наставника један од услова између осталих услова прописује и тзв. дигиталне компетенције. А они не умеју да промене писмо којим чукају по тастатури.

Ономад су тзв. администратори (наставници техничког и информатике) које је директор у мојој школи именовао домен моје школе на Едмоду пријавили ошишаном латиницом. Еј, назив школе, образовне институције, на образовној мрежи коју користимо за наставу на даљину написан ошишаном латиницом! И шта онда виде деца и родитељи код куће када се улогују?

Кад се тад нисам шлогирао, никад нећу.


mirelarado mirelarado 01:27 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

nsarski
А ти си заслужио медаљу за тај напор и стрпљење, без зајебавања. Или макар тепсију баклаве са пистаћима, кад већ нећеш захер торту ко сви нормални људи.


Boga mi, Maksa je u tom smislu imao pozitivan uticaj na mene. Ja sam koristio ošišanu latinicu - jebiga tada sam živeo u usa, skoro sve tekstove pisao na engleskom, i bilo mi je teško da se naviknem na srpsku latinicu. Sada sam to prevazišao.

Štaviše, mislim da čovek-bloger treba da se trudi da pravi što manje slovnih grešaka. Svakom se omakne, naravno, ali ako primetiš da ti se potkrala, vrati se pa je popravi. Elementarno poštovanje i vaspitanje to nalažu, rekao bih.


Ovaj razgovor je muzika za moje uši (i oči! i oči!). Stvarno je minimalan trud u pitanju, upotreba odgovarajućeg pisma za jezik kojim se piše. Aljkav odnos prema pisanju često je znak da i u mišljenju vlada zbrka.

Taso, pokušaj da pridobiješ devojčice kao saveznike ističući da pravi šmekeri pišu sva slova, kako na kompjuteru i mobilnom, tako i rukom. Onda će i dečaci leći na rudu. :)
shmoo shmoo 01:34 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

nsarski

bilo mi je teško da se naviknem na srpsku latinicu. Sada sam to prevazišao.



А замисли тек какву папазјанију у глави имају ови клинци и клинцезе о којима вам причам.

Код њих је то све још увек у развоју и повезано, знаш и сам, са моториком, развојем синапси итд. Петаци када пишу, забаце језик иза увета од напора. К'о да носе џакове.

(Имао сам, нпр, ученика са дауновим синдромом који управо због развоја моторике и синапси није могао да пише писаним словима. Али штампаним да, и то је писао без грешке.)

И замисли сада какав је њима у том узрасту бурурет, што каже Микеле, у глави са том ошишаном латиницом са екрана.

То је оно што мене највише од свега ту плаши.

shmoo shmoo 01:37 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

mirelarado

Taso, pokušaj da pridobiješ devojčice kao saveznike ističući da pravi šmekeri pišu sva slova, kako na kompjuteru i mobilnom, tako i rukom. Onda će i dečaci leći na rudu. :)



Хвала, Мирела, одличан савет!

Преко срца до памети.

Али пре тога, имам утисак, морам прво да придобијем родитеље и наставнике у школи.

Да почнем са мамама и колегиницама?

mirelarado mirelarado 01:40 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Да почнем са мамама и колегиницама?


Svaki početak je težak.
shmoo shmoo 01:59 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

mirelarado
Да почнем са мамама и колегиницама?


Svaki početak je težak.










srdjan.pajic srdjan.pajic 02:37 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

То је елементарна култура. Ако је неком толики напор да подеси кодни распоред, што је тривијално једноставно данас, то само значи да је бахата сељоберчина која покушава да сакрије неписменост. Такве само прескролујем, немам очи за бацање ни стрпљења за криптоанализу.


E, to sam ja pokušao da objasnim par puta drugu canetu.seljačini, nudio čak i konkretnu pomoć ako ne ume, a ne ume, ali nije vredelo. Pa sam se odlučio za preskakanje komentara.
maksa83 maksa83 08:34 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Тужни моменат наступи када схватиш колико њих заправо то и не зна да уради, да подеси кодни распоред. Мислим ту на одрасле.

Ovo je nepopularno mišljenje ali ja mislim da je tu država morala tvrdo da se umeša, to se rešava prosto atestom pri uvozu (svaka stvar mora da ima atest) - ne možeš da uvezeš i prodaješ tastaturu bez naših slova, tačka. Kod kamila u Francuskoj je nemoguće ući u radnju i kupiti tastaturu koja nije Fr., to tamo bukvalno ne postoji (tako mi je kukao drugar koji se tamo preselio pre ~20 godina), dakle ako hoćeš ne-Fr tastaturu moraš da se dovijaš, naručuješ sa nekih stranih Amazona, neko ti donese i sl., to zahteva eksplicitan napor. To jeste smaranje za ljude kao što sam ja ali nas ima dovoljno malo da na to ne treba obraćati pažnju, zarad višeg cilja, a i nije da kupuješ tastaturu jednom nedeljno pa je sad to neka kataklizma. Pretpostavljam da je ovde bar po školama taj neophodni minimum zadovoljen u nabavkama, mada me ne bi čudilo ni da je to vrlo šareno.
haklberi_tom haklberi_tom 08:55 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Zaista moram kupiti tastaturu koja ima ili cirilicu ili latinicu sa kvacicama

Vrlo ćeš teško naći u Francuskoj u prodaji nešto što nije Fr tastatura, čak ni US ili UK raspored, a dobru tastaturu sa Sr. rasporedom nije lako naći ni u Srbiji (ovu poslednju moju tvrdnju treba uzeti s povelikom rezervom pošto ih nikad nisam aktivno tražio, pošto me sve što nije US raspored tastera vrlo usporava i frustrira). Nikad nisam imao tastaturu sa ispisanim našim slovima ali ih kucam od minimum 1992. Najbolje je da namestiš naš raspored na (pretpostavljam) Windowsima i nađeš eksperimentima gde je šta i navikneš se. Možeš da imaš nekoliko "tastaturnih rasporeda" (francuski, srpski latinica, srpski ćirilica) i šaltaš se među njima, najbolje nekom kombinacijom tastera koja inače ništa ne radi, mislim da je Win-SPACE default za to.

Pogledao sam sad kako izgleda Fr. tastatura i rekao bih da su naša slova tamo verovatno na sledećim slovima na tvojoj tastaturi:

%µ¨£

Slovo na najgornjem levom tasteru (odmah ispod ESC) nisam uspeo da prizovem na ekran sa podešenom Fr. tastaturom verovatno zato što sam odbio da mi francuski bude display language. Da ti dajem uputstvo kako ti da dodaš Sr. tastaturu na Windowsu je besmisleno pošto su ti Windowsi najverovatnije potpuno lokalizovani na francuski a ja ne znam dovoljno IT francuskog osim osnovnog ordinateur, logiciel, octet i sl.


Ja 'slova' menjam sa 'Alt-Shift'.
Naravno, ne mogu da koristim 'srpsku' tastaturu, pa nikako.

haklberi_tom haklberi_tom 09:01 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Мислим да на то морамо да гунђамо без обзира колики маторци били.

Moramo.

Ja sam se bukvalno učlanio na ovaj blog da bih mogao da serem Alex Dunji i Ninoslavu Ranđeloviću što ne koriste naša slova, do tad sam malo čitao povremeno bez juzera. Ne nešto specijalno njima kao njima ali oni su mi prvi upali u oči i tako je to drugovi krenulo.

Koliki bi to doprinos bio da si se zadržao na tome zbog čega si se učlanio.
Da sereš o jednoj, konkretnoj, stvari.
Ovako si se rasplinuo.
haklberi_tom haklberi_tom 09:09 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

mirelarado
nsarski
А ти си заслужио медаљу за тај напор и стрпљење, без зајебавања. Или макар тепсију баклаве са пистаћима, кад већ нећеш захер торту ко сви нормални људи.


Boga mi, Maksa je u tom smislu imao pozitivan uticaj na mene. Ja sam koristio ošišanu latinicu - jebiga tada sam živeo u usa, skoro sve tekstove pisao na engleskom, i bilo mi je teško da se naviknem na srpsku latinicu. Sada sam to prevazišao.

Štaviše, mislim da čovek-bloger treba da se trudi da pravi što manje slovnih grešaka. Svakom se omakne, naravno, ali ako primetiš da ti se potkrala, vrati se pa je popravi. Elementarno poštovanje i vaspitanje to nalažu, rekao bih.


Ovaj razgovor je muzika za moje uši (i oči! i oči!). Stvarno je minimalan trud u pitanju, upotreba odgovarajućeg pisma za jezik kojim se piše. Aljkav odnos prema pisanju često je znak da i u mišljenju vlada zbrka.

Taso, pokušaj da pridobiješ devojčice kao saveznike ističući da pravi šmekeri pišu sva slova, kako na kompjuteru i mobilnom, tako i rukom. Onda će i dečaci leći na rudu. :)

Čekaj!
A kako ćeš onda da budeš kul ako ne pišeš ošišanim slovima.
Da se zna kada je šišanje, a kada sisanje.
Nepismenjaci kojima se na to ukaže se brane time da ne žele da ih to zamara i odnosi im pažnju od veleumnih stvari koje imaju da iskažu.
Seljaci, šta reći!
maksa83 maksa83 09:29 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Koliki bi to doprinos bio da si se zadržao na tome zbog čega si se učlanio.
Da sereš o jednoj, konkretnoj, stvari.
Ovako si se rasplinuo.

Obzirom da ovde već godinama kucaš istih 5 rečenica tvoja ocena tuđih doprinosa svakako nosi specijalnu težinu.
aureus aureus 09:33 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

srdjan.pajic
То је елементарна култура. Ако је неком толики напор да подеси кодни распоред, што је тривијално једноставно данас, то само значи да је бахата сељоберчина која покушава да сакрије неписменост. Такве само прескролујем, немам очи за бацање ни стрпљења за криптоанализу.


E, to sam ja pokušao da objasnim par puta drugu canetu.seljačini, nudio čak i konkretnu pomoć ako ne ume, a ne ume, ali nije vredelo. Pa sam se odlučio za preskakanje komentara.

Kod mene dodatno postoji tendencija da preskačem komentare gdje rečenice počinju malim slovom.
Neki kraći pročitam, duži uglavnom ne.
Možda je nekome lakše tako da piše, ali ovdje je u pitanju dvostrani odnos: njemu/njoj lakše - meni (nepotrebno) teže.
haklberi_tom haklberi_tom 09:39 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Koliki bi to doprinos bio da si se zadržao na tome zbog čega si se učlanio.
Da sereš o jednoj, konkretnoj, stvari.
Ovako si se rasplinuo.

Obzirom da ovde već godinama kucaš istih 5 rečenica tvoja ocena tuđih doprinosa svakako nosi specijalnu težinu.

Eto vidiš!
aureus aureus 09:52 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Koliki bi to doprinos bio da si se zadržao na tome zbog čega si se učlanio.
Da sereš o jednoj, konkretnoj, stvari.
Ovako si se rasplinuo.

Obzirom da ovde već godinama kucaš istih 5 rečenica tvoja ocena tuđih doprinosa svakako nosi specijalnu težinu.

Ali on pet istih rečenica kuca sa preko 50 različitih naloga.
Ipak je uložio neki trud.

Pogrešan, slažem se.
maksa83 maksa83 09:53 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Eto vidiš!

Vidim, a vidim i da si ljut na mene što je Trunpo pukao uprkos tome što je poslednjih pola godine proveo sabotirajući izborni proces sjebavanjem USPS-a. Neću da glumim da sam neki dobar čovek nego ću lepo da priznam da mene činjenica da to tebe i tebi slične lepi na plafon ispunjava priličnom toplinom (za razliku od npr. benea zbog kog mi je žao), pa ću stoički (Taso je l' ima ovde j?) izdržati tvoj bes, mislim da je to više nego fer cena za tako lep osećaj. Što bi rekli u Ekvilibrijumu - I'll pay it gladly.

Kao utehu nudim univerzalno staro persijsko "i to će proći".


haklberi_tom haklberi_tom 10:30 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
Eto vidiš!

Vidim, a vidim i da si ljut na mene što je Trunpo pukao uprkos tome što je poslednjih pola godine proveo sabotirajući izborni proces sjebavanjem USPS-a. Neću da glumim da sam neki dobar čovek nego ću lepo da priznam da mene činjenica da to tebe i tebi slične lepi na plafon ispunjava priličnom toplinom (za razliku od npr. benea zbog kog mi je žao), pa ću stoički (Taso je l' ima ovde j?) izdržati tvoj bes, mislim da je to više nego fer cena za tako lep osećaj. Što bi rekli u Ekvilibrijumu - I'll pay it gladly.

Kao utehu nudim univerzalno staro persijsko "i to će proći".



Baš mi je drago što je tebi draže da ja 'ne jebem' nego da ti 'sam jebeš'.
Da se izrazim slikovito, u stilu sa bećarcima na drugom threadu.
Što se tiče Trumponje, meni je 'srce puno' da ga nisu koknuli.
Jer - su se ti zbog kojih se ti (i tebi slični) raduju, toliko puta dokazali.
A ja ću već nekako da vas podnesem.
Nije mi naporno nadjebavanje sa tobom i tebi sličnima.
haklberi_tom haklberi_tom 10:31 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

aureus
maksa83
Koliki bi to doprinos bio da si se zadržao na tome zbog čega si se učlanio.
Da sereš o jednoj, konkretnoj, stvari.
Ovako si se rasplinuo.

Obzirom da ovde već godinama kucaš istih 5 rečenica tvoja ocena tuđih doprinosa svakako nosi specijalnu težinu.

Ali on pet istih rečenica kuca preko 50 različitih naloga.
Ipak je uložio neki trud.

Pogrešan, slažem se.

Gluposti!

PS - vidiš da je dovoljna i jedna jedina reč - ali prava.
aureus aureus 10:45 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

haklberi_tom

Gluposti!

PS - vidiš da je dovoljna i jedna jedina reč - ali prava.

Čarli, malo si flipnuo u zadnje vrijeme.
Ali, nemoj imati brige, ako ponovo primijetim kakav napredak kod tebe, naravno da ću ga pohvaliti, kao što sam to redovno činio u onoj fazi kad si ostvarivao mali ali konstantan napredak i iz grupe najgorih blogera sišao ispod 88. percentila.

Sad je došlo do određene degradacije, ali vjerujem u tebe. Ti si bistar tip, samo su ti se stvari pomutile.
shmoo shmoo 10:56 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83

Ovo je nepopularno mišljenje ali ja mislim da je tu država morala tvrdo da se umeša, to se rešava prosto atestom pri uvozu (svaka stvar mora da ima atest) - ne možeš da uvezeš i prodaješ tastaturu bez naših slova, tačka.



Можда је непопуларно, али нас је већ двојица који тако мислимо.

Осим лаптопова, моја драга и ја купили и таблет за школу. Лакше него да теглимо лаптоп. На таблету имамо ћирилицу, али само бугарску. Мојој жени није то проблем, она ионако предаје енглески, али ја га не користим и не носим у школу.

Мислим, није проблем, скинућемо ми нашу ћирилицу када баш буде запело да и ја носим таблет у школу, одавно смо научили како то да урадимо, али ето ти један пример за ово што причаш.

А наша држава... Ех, наша држава...

Пре пар година сам се запањио када сам на скупу "ИКТ у настави" (конференцији и сајму технологије у образовању) који се одржава код нас у Бел Експо Центру од једне колегинице из Бањe Луке у њеном излагању чуо да је Република Српска, пуштајући Мајкрософт на своје тржиште, тражила и да сваки ученик и наставник у школама у Српској добије таблет од чика Гејтса. По мени, сасвим фер дил. Оно, бизнис али фер. Мора и друга страна нешто да добије, мајка му стара.

Знаш кад би се ови наши билмези (бизони?) тако нечег досетили када склапају такве уговоре?

У лимбургу месецу. Знаш онда ко већ буде ошишан у лимбургу месецу.


П.С. - Сећам се да је први компјутер моја сестра (преводилац) крајем осамдесетих добила од неког свог другара из Француске. Брате рођени, и она своје преводе и ми шта нам је требало куцали у кај рајтеру! Штампач са оним зумбаним са стране папиром, флопи диск и оне танке дискете...

И сећам се да је језик на том компјутеру био искључиво француски. Не франгле, како би многи помислили, него француски и само француски.

Они држе до себе и до свог језика као основног оруђа своје културе, а ми...




mesan mesan 11:54 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
u Francuskoj je nemoguće ući u radnju i kupiti tastaturu koja nije Fr., to tamo bukvalno ne postoji (tako mi je kukao drugar koji se tamo preselio pre ~20 godina)

Propao svet Makso, za svih 6 kompjutera/laptopa koje sam ovde video naručene bila je opcija za bilo kakvu tastaturu, konkretno pazar od zvaničnog distributera Epla u FR, sa Dell.fr, i neki distributer za Lenovo.
Na Dell.fr je International tastatura 2EUR jeftinija od francuske, a imaš i nemačku i italijansku u ponudi, za koji evro više.

Jedan Epl su nam poslali sa FR tastaturom, koju smo uredno vratili bez troška i dobili traženu International/US.
mesan mesan 12:17 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
u Francuskoj

Da dodam --- cenim (poluironično) što se Francuzi trude da drkaju svoj narod jezičkom policijom koja vekovima "radi na" beskorisnim "reformama" --- evo u najnovijoj potiskuju kvačice kao što je "^", a te kvačice su jedino što ti ukazuje na poreklo i značenje reči, što je netrivijalna stvar jer se sva slova gutaju u izgovoru pa sve zvuči isto kao francuski buldog sa nazebom koji stenje dok ga guze, a tu je i negativan fidbek na pisanje, čak i odrasli znaju pogrešno da pišu najtrivijalnije konjugacije
---
no, mimo svega toga FR tastatura mora biti najimbecilniji izum na planeti, da li si je ikad video?

Reći ću ovoliko:
Svi numerički karakteri zahtevaju shift/ctrl/alt, ali ne svaki isto, dalje u nizu tastera sa numeričkim znacima imaš nasumično ubačeno "ç", dok TAČKA, pazi čoveče najčešći karakter posle razmaka, dakle TAČKA, zahteva shift (za razliku od tačke-zapete), isto tako suprotstavljeno stoje "?" i "!"..........

Daj profesionalnu IT dijagnozu
haklberi_tom haklberi_tom 12:24 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

mesan
maksa83
u Francuskoj je nemoguće ući u radnju i kupiti tastaturu koja nije Fr., to tamo bukvalno ne postoji (tako mi je kukao drugar koji se tamo preselio pre ~20 godina)

Propao svet Makso, za svih 6 kompjutera/laptopa koje sam ovde video sveže naručene je bila opcija za bilo kakvu tastaturu, konkretno pazar od zvaničnog distributera Epla u FR, sa Dell.fr, i neki distributer za Lenovo.
Na Dell.fr je International tastatura 2EUR jeftinija od francuske, a imaš i nemačku i italijansku u ponudi, za koji evro više.

Jedan Epl su nam poslali sa FR tastaturom, koju smo uredno vratili bez troška i dobili traženu International/US.

Da.
Od francuskog znam svega nekoliko reči - ložisiel, oktet, sorti, entre i slično.
Ono što i je fascinantno je toliko arčenje alfabeta pri pisanju, koje se izgubi pri čitanju.
Na primer, napiše se 'Renault' (7 slova), a pročita se 'Rno' (3 slova).
Da li si ih pitao čime objašnjavaju toliko razbacivanje resursa?
maksa83 maksa83 12:34 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

no, mimo svega toga FR tastatura mora biti najimbecilniji izum na planeti, da li si je ikad video?

Video sam je, i to nije lako rešiv problem tako da svi budu srećni na kraju. Ja sam ispratio celu istoriju YU slova od YUSCII-ja preko JUS015b pa preko "gde da nađem dobar font sa našim slovima za Windows?" pa do ovog sada gde sve manje više radi kako treba. Plastika je svuda ista, imaš slova koliko imaš, rasporediš ih kako znaš i umeš. Nekome će to biti ok, neko sa malo specifičnijim potrebama će biti nesrećan. Da uvek imamo na umu da manje više svi kucamo po rasporedu napravljenom da USPORI američke sekretarice pošto su se mašine kvarile od prebrzog kucanja kad one uđu u fazon.
aureus aureus 12:52 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

Ono što i je fascinantno je toliko arčenje alfabeta pri pisanju, koje se izgubi pri čitanju.
Na primer, napiše se 'Renault' (7 slova), a pročita se 'Rno' (3 slova).
Da li si ih pitao čime objašnjavaju toliko razbacivanje resursa?



Probaj s finskim.
Finci, naime, pišu kako govore, možda čak i dosljednije nego Srbi jer je kod njih dugo "a" napisano "aa", dugo "u" je "uu", dakle, čim ga vidiš znaš kako da ga pročitaš. (Za razliku od srpske riječi "luk".
Osim toga, jezgrovitost je kod njih na cijeni. Usta se ne otvaraju reda radi, ćaskanje u principu ne vole baš, pričaju samo kad imaju šta da kažu.

Juoksentelisinkohan?
- Pitam se da li trebalo da trčim okolo bez cilja? (Prevod.)
haklberi_tom haklberi_tom 13:41 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

aureus
Ono što i je fascinantno je toliko arčenje alfabeta pri pisanju, koje se izgubi pri čitanju.
Na primer, napiše se 'Renault' (7 slova), a pročita se 'Rno' (3 slova).
Da li si ih pitao čime objašnjavaju toliko razbacivanje resursa?



Probaj s finskim.
Finci, naime, pišu kako govore, možda čak i dosljednije nego Srbi jer je kod njih dugo "a" napisano "aa", dugo "u" je "uu", dakle, čim ga vidiš znaš kako da ga pročitaš. (Za razliku od srpske riječi "luk".
Osim toga, jezgrovitost je kod njih na cijeni. Usta se ne otvaraju reda radi, ćaskanje u principu ne vole baš, pričaju samo kad imaju šta da kažu.

Juoksentelisinkohan?
- Pitam se da li trebalo da trčim okolo bez cilja? (Prevod.)

Ja sam ekonomičan, pa tako imam svoje plejsholdere za razne situacije - koji svima budu jasni.
haklberi_tom haklberi_tom 13:44 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
no, mimo svega toga FR tastatura mora biti najimbecilniji izum na planeti, da li si je ikad video?

Video sam je, i to nije lako rešiv problem tako da svi budu srećni na kraju. Ja sam ispratio celu istoriju YU slova od YUSCII-ja preko JUS015b pa preko "gde da nađem dobar font sa našim slovima za Windows?" pa do ovog sada gde sve manje više radi kako treba. Plastika je svuda ista, imaš slova koliko imaš, rasporediš ih kako znaš i umeš. Nekome će to biti ok, neko sa malo specifičnijim potrebama će biti nesrećan. Da uvek imamo na umu da manje više svi kucamo po rasporedu napravljenom da USPORI američke sekretarice pošto su se mašine kvarile od prebrzog kucanja kad one uđu u fazon.

Ja sa tastaturama, od kada je sveta i veka, imam jednu muku - bez obzira kakve su.
A to je da ne mogu da držim podlaktice paralelne, jer me pri takvom položaju ruku zabole prsa.
No, sve, pa i to, ima i svoju prednost - pa su mi kažiprst i srednji prst najmanje opterećeni pri 'kucanju'.
Čime su sačuvani za suptilnije rabote.
maksa83 maksa83 13:57 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

A to je da ne mogu da držim podlaktice paralelne, jer me pri takvom položaju ruku zabole prsa.

Paralelne sa čim? Sa stolom ili jednu sa drugom? Ako je ovo pod b) - zašto bi to iko radio?
haklberi_tom haklberi_tom 14:07 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

maksa83
A to je da ne mogu da držim podlaktice paralelne, jer me pri takvom položaju ruku zabole prsa.

Paralelne sa čim? Sa stolom ili jednu sa drugom? Ako je ovo pod b) - zašto bi to iko radio?

Ovo pod b) bez obzira što to ne bi niko radio.
haklberi_tom haklberi_tom 18:57 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

kamilo_emericki
shmoo
kamilo_emericki

Pavelicu gdje su ti ustase
Partizani kuruze obrace



Извини, а је л'

"обраће" (футур?)

или

"обраше" (аорист?)


Питам за усташе, њима граматика није јача страна.


Pardon, druze nastavnice. Greska prilikom kucanja. Obrase, aorist je u pitanju.
Inace pjesma je nastala jedno jutro kad je omladina, uz partizansku pratnju, obrala po noci kukuruzno polje Knezpolju koje su ustase cuvale ali nisu smjeli izlaziti iz bunkera tokom noci.
Evo jos nekoliko partizanskih koje se ponovo pjevaju pod Kozarom.

Moj dragane id' u partizane
Nemoj cekat da te zene brane
Moj mitraljez svira ustajanje
Fasistima kroz zeleno granje
Sinoc mi se otelila krava
Na teletu Pavelica glava
Puska puca a mitraljez laje
Kozarska se vojska ne predaje.

PS
Zaista moram kupiti tastaturu koja ima ili cirilicu ili latinicu sa kvacicama


Pogledao ovaj klip!
Fenomenalno!
gvozden1 gvozden1 20:16 09.11.2020

Re: a jel uz to ide neka muzika?

kamilo_emericki
gvozden1
obrala po noci kukuruzno polje Knezpolju

Čiji su kukuruz obrali?


Ustaski gvozdene, ustaski. Tamo gdje su ustase vladale sve je bilo njihovo sto su htjeli da bude, bez obzira ko je posijao i na cijoj njivi.


A znači to im je strategija protiv ustaša bila, oberu im kukuruz?
:)

hajd onda jednu kukuruznu

Jedan selja poboja se gladi,
Pa po njivi kuruze posadi.
U svoj muci i velikoj tami,
Ponikoše sve kurčevi sami.
Bilo ih je i manjih i većih,
Otprilike ko magareći.
Misli selja, šta da radi sada
- Oćera ih do Novoga Sada.
Kada čule novosadske dame,
Dotrčale na pijacu same.
Koja bješe bogata i mlada
Ona bira po pet-šest komada.
Koja bješe sirota u Boga,
Ona bira jednog debeloga.
angie01 angie01 20:22 08.11.2020

za svega ponesto.

kobaje, svargle, konji, reke, riba, stolarski radovi, "kuvarice". pogace, riblje corbe, maskare,...

zilikaka zilikaka 20:49 08.11.2020

Re: za svega ponesto.

angie01
kobaje, svargle, konji, reke, riba, stolarski radovi, "kuvarice". pogace, riblje corbe, maskare,...


E, kad pomenu ribu, danas smo jeli karaše i deveriku. Kolega pecaroš da mi učini, donese par kila te sitnije ribe, ima tome 2 meseca. Ajd što sam se naradila dok sam očistila nego stvarno nekako tu sitnu ribu nisam spremala. Malo razmažena pa navikla na ozbiljniju. Opet, ubedi me da je par sati pre pečenja narceckam od gore, sve na po par milimetara rezovi, pa da ostavim neko vreme posoljenu i onda reš ispečem, klasika brašno-ulje.

Jeste zajebancija oko spremanja al skoro nismo tako slatko jeli. Sve one sitne kosti su nestale. Divota.
angie01 angie01 22:32 08.11.2020

Re: za svega ponesto.

Jeste zajebancija oko spremanja al skoro nismo tako slatko jeli. Sve one sitne kosti su nestale. Divota.


mljac, mljac,...u restoranima na Zemunskom keju sluze deveriku slicno spremljenu, koja je nevidjeno slataka, jedes je prstima k'o cips.


haklberi_tom haklberi_tom 09:41 09.11.2020

Re: za svega ponesto.

zilikaka
angie01
kobaje, svargle, konji, reke, riba, stolarski radovi, "kuvarice". pogace, riblje corbe, maskare,...


E, kad pomenu ribu, danas smo jeli karaše i deveriku. Kolega pecaroš da mi učini, donese par kila te sitnije ribe, ima tome 2 meseca. Ajd što sam se naradila dok sam očistila nego stvarno nekako tu sitnu ribu nisam spremala. Malo razmažena pa navikla na ozbiljniju. Opet, ubedi me da je par sati pre pečenja narceckam od gore, sve na po par milimetara rezovi, pa da ostavim neko vreme posoljenu i onda reš ispečem, klasika brašno-ulje.

Jeste zajebancija oko spremanja al skoro nismo tako slatko jeli. Sve one sitne kosti su nestale. Divota.

Bljak!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana