Društvo| Putovanja| Sex

Sećanja na aerodrome

zilikaka RSS / 25.02.2024. u 11:26

gost: alselone

 

Spletom srećnih okolnosti, prvu deceniju poslovne karijere obeležila su mi putovanja mada i danas par puta godine posećujem sajmove ili klijente. 

 

Prvo putovanje je bilo za Minken. Gde će Srbin prvo nego u Njemačku. Završio sam faks, našao oglas na netu za posao u jednoj velikoj nemačkoj firmi iz Regensburga, poslao CV „na blanko“ i pozovu me. Uplate mi kartu i ja kao pravi balkanski zelenbać pitam „a kako ja da dođem kada nemam papirnu kartu, šta da dam kondukteru“. Tu mi objasne da se samo javim na aerodromu i dam pasoš i da će sve da radi samo. Nemačka medecina je najbolja! Oduševljen sam bio kako funkcioniše razvijen svet. Aerodroma se sećam onako baš po nemački – uređeno, lako za snalaženje, sve obeleženo. Lako sam se snašao iako sam putovao prvi put, jednostavno sam pronašao železničku stanicu, seo na voz na samom aerodromu ili negde u blizinu. Aerodrom je bio veoma lep i čist i nekako „pravougan“, nije imao mnogo kreativnosti ili lepršavog dizajna, ali je bio nemački praktičan. To sam i očekivao. I sećam se oduševljenja Regensburgom, to je jedan prelep, prelep bavarski grad. Nama iz Vojvodine veoma bliske arhitekture i duha. I ljudi koji piju pivo ujutru uz doručak. 

 

Za sledeće putovanje zaslužna je jedna misao koja mi se uvukla u glavu tih godina – želeo sam bivšu devojku da zaprosim u Sankt Peterburgu, ispod Ermitaža, na obali Neve, za novogodišnju ponoć. Štekala se lova neko vreme za to ali sam uspeo da sakupim i krenuli smo za mene u najveću avanturu života a za nju u proputovanje „uštedeo sam, hajmo da vidimo Rusiju“. Sećam se moskovskog aerodroma kao „nabijenog“, bili su mi niski plafoni pa kao da nisam imao vazduha. Tome su zaslužne i neverovatne gužve jer smo putovali 30. decembra. Sećam se i da smo jeli naravno boršč na aerodromu i da je bio u redu. Zatim Piter sa aerodromom koji mi se baš svideo. Sećanja su varljiva i danas ne mogu da vratim slike ali vraćam emociju, bilo je lepo i organizovano. Iako nismo znali jezik a ni oni engleski, lako smo se snalazili i po aerodromima a i za prevoz do hotela. Kasnije smo shvatili da stopiranje itekako radi u Rusiji. Ako ljudi idu u tvom pravcu, ustopiraš ih i za neku simboličnu kintu te prevezu do račvanja vaših puteva. Kako smo uvežbavali naglasak lokacije na koju idemo, tako je cena padala za tih par dana koliko smo tamo ostali. 

 

Treće putovanje je bilo preko bare i to za Los Anđeles preko Frankfurta. Frankfurt kao Minhen, samo veći. Sve veliko, uredno, logično, jasno, sećam se i sala za pušenje i kako sam bio šokiran koliko cigare mogu da smrde i meni tada pušaču. Kupio sam naravno belu kobasicu i bila je sranje, jeftina bela viršla precenjenog statusa. Lako sam se snašao u ukrcao za let preko okeana. Sećam se i da su mi dodelili sedište pored havarijskog izlaza i da sam bio srećan što sam mogao noge da ispružim na tom dvanaestočasovnom letu. Kada sam stigao dočekao me je LA u svom sjaju, sa velikim aerodromom, svetlim, sa avgustovski plavim nebom u januaru, majskom temperaturom, palmama… Bio sam uzbuđen kao nikad do tada. Ovaj aerodrom sam posećivao sigurno dvocifren broj puta i sećam se da ni jednom nije bila velika gužva, uvek sam prolazio relativno lako, što je retkost za tako veliko čvorište. Možda sam imao sreće a možda je zaista tako uvek. 

 

Četvrto putovanje je bilo za Ekvador, takođe preko Nemačke. U Ekvadoru smo prvo sleteli u Kito, glavni grad. Aerodrom je bio mali, u izgradnji i renoviranju i sećam se da smo se jedva izvukli iz gužve. Na aerodromu sam se zadržao dugo na pasoškoj kontroli pošto nisu mogli da nađu Srbiju među papirima. Službenica je zvala šeficu posle 10 minuta bezuspešnog kucanja, za koje vreme sam krenuo da polako paničim u sebi, motivisan filmovima i tretmanom u Južnoj Americi, pa su konačno iz neke debele knjige našli ekvivalenciju i rekli „A, Jugoslavija“, ja reko, „Da“, i tu me puste. Ovde moram da kažem da sam kroz kasnije godine putovao još najmanje 10 puta u Južnu Ameriku i da mi se nikada ništa ružno nije desilo, ni najmanje, i da sam shvatio kako su te predrasude bile potpuno pogrešne. Kito je grad pored vulkana, na (bez guglanja) skoro 3000 metara nadmorske visine, i prvi put sam imao visinsku bolest, pri čemu me je glava bolela 36 sati bez prestanka i lekovi nisu pomagali. Da nije prošla ubrzo, nema drugog leka osim da sam se spustio, pa popeo još jednom. Ugasite pa upalite računar, to je logika koja radi i u ovom slučaju. 

 

Posle ovoga se sećanja mešaju i redosleda ne mogu da se setim ali posetio sam Kolumbiju, sleteli smo u Kali i sećam se da se taksista kog nam je naručila firma-domaćin nije zaustavio ni na jednom crvenom svetlu dok nas je vozio sa aerodroma. Sleteli smo nešto posle ponoći i dok smo prošli sve kontrole i pokupili kofere bilo je skoro 2 ujutru, i čovek se nije zaustavio ni jednom. Samo bi usporio pred semafore i nastavio kao da je zeleno. 

 

Sećam se i aerodroma u gradu Lago Agrio u Ekvadoru. Mali aerodrom sa samo jednim gejtom, praktično pista i mala zgrada. Pošto smo izašli, nalazili smo se u sred prašume, vlažnost vazduha je bila šokantna za nas koji smo to prvi put iskusili i samo je falio Švarceneger da protrči kroz žbunje i lijane sa raketnim bacačem. Super iskustvo i još bolja hrana, pogotovo voće. 

 

Slično je bilo i na Galapagosu. Sećam se da su mi lupili pečat u pasoš koji je bio u obliku kornjače. Jedna pista, jedan gejt. Sećam se i da su me prozvali preko razglasa kada smo se vraćali. Došao sam do službenika i pitali su me da li je to moj kofer. Bio je moj kofer. Pitali su me da li imam kamenje unutra. Šta, rekao sam. Kamenje, da li imate kamenje?! Imao sam kamenje. Zabranjeno je iznošenje vulkanskog kamenja sa Galapagosa. Moram priznati da sam tada maznuo jedan mali kamen. Imao sam četiri kamena i tri sam izvadio i dao im a najmanji sam ostavio u koferu uz sav rizik iznošenja kamenja. Razumem ih, plaše se realne situacije u kojoj im turisti odnesu ostrvo (arhipelag). 

 

Američki aerodromi su manje-više svi isti. San Francisko, San Dijego, Hjuston, Denver, Filadelfija, Njujork, Čikago, Atlanta, Sijetl, Orlando, i možda još neki. Ni jednog se ne sećam nešto posebno ali se sećam osećaja – u Americi se toliko leti, da nema ni malo glamura na aerodromima, samo praktičnost. Dok se u Evropi ili u Aziji taj glamur avionskog prevoza može i dalje pomalo osetiti, u Americi je aerodrom kao autobuska stanica. Ljudi dođu, popiju nešto i pojedu na brzaka dok čekaju, ukrcavaju se i šibaju dalje. Karte se veoma lako menjaju i kombinuju uz minimalne troškove bez problema i na sam dan leta. Par puta sam imao takvu potrebu i to što bi trebalo da bude neprijatna avantura, postane kratko i efikasno rešenje. Sa dva takva američka aerodroma posetio sam blogere ovdašnje koji su me predivno ugostili i zahvalan sam im i dalje. 

 

Kad to već pomenuh prekombinaciju letova, sećam se starog aerodroma Ataturk. Kasnio je let iz Beograda, pa smo propustili naredni let. Turci su nas držali 8 sati na transfer desku dok konačno nisu shvatili da nemaju konekciju za nas do sutra i dali nam hotel. Osam sati! Aerodrom je bio nabijen, niskih plafona, i bile su ogromne gužve. Veoma neprijatno iskustvo. Bio sam veoma ljut što sam proupustio let jer sam propustio važne sastanke i u hotelu sam pio nešto što se zove raki da se malo opustim a u stvari je rakija od grožđa. Napolju je besnela jesenja oluja a ja sam izneo raki i kutiju cigara napolje i džibrio i pio dok nije počelo da deluje. 

 

Novi aerodrom Istanbul je najlepši i najmoderniji aerodrom koji sam video. Ogromnih dimenzija, tako da nema osećaja gužve, veoma visokih plafona i dobre ventilacije, i ogromnog broja prodavnica, restorana, i raznih drugih sadržaja. Volim da idem preko Turske. Turci su po meni najbolja evropska aviokompanija i imaju najbolji aerodrom. 

 

Madrid – stari aerodrom, takođe gužva, nabijeno, puno suvenira u obliku bika, i sećam se da sam kofere svaki put čekao veoma dugo. Mediteranski narodi su veoma opušteni. Ono što je pohvalno je španska železnica i pošto sam išao svaki put za Sevilju, išao sam vozom. Ono što nije pohvalno u tome je udaljenost aerodroma od železničke stanice i ide se dosta busom, što nije praksa u modernim državama. 

 

Na primer Amsterdam, stanica je u podrumu i tu sam hvatao konekciju za Groningen. Sjajan aerodrom, puno dobre klope, sireva naravno, uredno, čisto, organizovano, praktično, po holandski. Nema greške. I bilo je puno prodavnica cveća, što je baš lepo. 

 

Rim mi se nije svideo. Išao sam samo dva puta od kojih sam jednom imao čekanje od 12 sati i sećam se da na tom terminalu nije bilo nikakvog sadržaja. Roming je tada bio neverovatno skup, interneta nije bilo na terminalu, kao ni nekih prodavnica, restorana, pa da makar razgledam okolo. Usirio sam se 12 sati, i to posle leta od 12 sati. 

 

Pariza se ne sećam skoro uopšte. Neupečatljivo potpuno. I izgubili su mi kofer. Naravno. 

 

Jedini put gde su me zezali je bilo u Švajcarskoj. Aerodrom je po nemačkom standardu, samo malo manji ali su me cimali da im objašnjavam gde idem i čime se bavim i to do detalja iako sam bio u tranzitu, nisam im ulazio u državu. Jebo ih Federer a i fontana od sira. 

 

Ovde moram dodati da sam često po aerodromima bio predmet pretresanja i provera, pošto sam ćelav, visok, sa bradom i nosim isključivo trenerke tokom puta. Čovek balkanske fizionomije i tog stila vrlo verovatno može biti kriminalac. Prvih par godina mi je malo bilo neprijatno i bezrazložno sam se plašio, ali sam oguglao. 


E, da, kada se toga setim, pošto sam dosta putovao, imao sam bodove od Lufthanse, i onda sam u jednom momentu zamenio te bodove za poklone. Ali, kvaka je bila u tome da je to moglo samo za EU građane a kako to jelte nisam bio, dao sam adresu jednog blogera odavde koji mi je onda doneo te stvari na aerodrom. Zahvalan sam mu i dalje iako je prošlo dosta vremena. 

 

Na blogu sam upoznao i čoveka koji je jedini imao HONI status kod Lufthanse. To je za nas „klince“ koji smo tada putovali i sakupljali te bodove, jer momci moraju da naprave takmičenje od svega, bilo vau, kao da je bio superstar. Ovako je otprilike išla računica – sa par letova u okviru jedne godine do Amerike mogao si da dobiješ oko 30,000 milja što je bilo dovoljno za prvi status, Frequent Flyer, i male beneficije koje idu sa tim. Sa 7, 8 letova u jednoj godini do Amerike ili jedno 30 po Evropi, mogao si da dođeš do 100,000 milja i statusa Senatora sa baš velikim beneficijama. Meni je jedne godine falio jedan let. I imali smo čak zakazan sastanak u LA krajem decembra i sve bi se lepo pogodilo za taj status, i u poslednji momenat prebace sastanak za početak januara. I za kraj – za HONI status trebalo je 300,000 milja godišnje i tako dve godine za redom. Zvuči nenormalno i trebalo je kampovati dve godine u kabini biznis klase, praktično. 

 

Peking – po kineski. Ogroman, veoma prijatno osoblje, ali hladnog stila. Prošli smo lako, svi natpisi su bili i na engleskom, nije nam trebala viza, što je baš kul. Sećam se takođe da su Kinezi imali malo problema sa identifikacijom osoba preko fotografije, pošto smo verovatno njima svi mi veoma slični, kako su i oni nama. Kinezi su veoma predusetljivi i prijateljski i ugostili su nas kao nigde na svetu. Mi smo njima odneli majice sa Batom Životinjom, domaću čokoladu i rakiju. 

 

U Maleziji sam koristio više aerodroma pošto smo posetili par gradova a zbog konfiguracije države, avio prevoz je standardni vid saobraćaja. Ne sećam se aerodroma, davno je bilo ali se sećam aviona i pogotovo strjuardesa. Izgledale su kao u filmovima, sa kratkim crvenim veoma izazovnim uniformama i sve su bile veoma lepe i zgodne. Dok je kabinsko osoblje na zapadu mahom u zrelim godinama, skoro pa svakodnevnog stila oblačenja, na istoku je često suprotno. 

 

Veliki broj pomenutih aerodroma sam posetio više puta zbog presedanja a bilo je još nekih koje sam posetio samo radi presedanja, kao što je na primer aerodrom u Panami, London, e, da bili smo i u Belorusiji ali se ne sećam izgleda, mislim da je bilo sve obično, ništa nije bilo ni previše dobro ni previše loše da bih se sećao, pa onda jednom Emirati samo presedanje i tako dalje. 

 

Od svih tih aerodroma i svih ti putovanja, samo na jednom smrde toaleti svaki put.

 

Na beogradskom. 

 

 

P.S. (ko se seća a ko ne, Đinđić je imao jednu sjajnu rečenicu na tu temu – "koji je razlog da ovaj sat na ulazu ne radi")

  



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 13:27 25.02.2024

путовање са дозом нервозе

или......nije bilo ni previše dobro ni previše loše

летење сам но беше му оно Баш волео
на све 4 стране..........омлатих Планету ,
како старим паника....ме бре уме апити
с' помисли о пловилу те му...дигнинету

maksa83 maksa83 13:46 25.02.2024

markiran

Ovde moram dodati da sam često po aerodromima bio predmet pretresanja i provera, pošto sam ćelav, visok, sa bradom i nosim isključivo trenerke tokom puta. Čovek balkanske fizionomije i tog stila vrlo verovatno može biti kriminalac.

Ne bih rekao da si ti balkanske fizionomije (*), a moguće da si u nekom trenutku uradio nešto što te je "markiralo", to može biti i nešto sasvim nevino tipa "ulećeš šprintom na gejt u poslednjoj sekundi" ili "zaboravio perorez u zadnjem džepu". Ja sam uspeo da uradim obe te stvari i u sledećih nekoliko godina sam imao malo specijalniji tretman nego pre, tipa "hajde dođi ovamo sa tom torbom" u Amsterdamu, preko mlađanog Crnca sa dredovima koji se vidno unervozio kad mu je riba sa terminala dala znak da trebalo da me pretrese u Čikagu (ko me zna zna da ne delujem nimalo preteće) pa do "hajde ti stani u onaj red tamo gde malo detaljnije pregledaju" na FranFurtu (sreća nije bilo nijednom "nasloni se rukama na zid, opusti mišić i sarađuj" uz <FLAP> koji se čuje kad neko navuče gumenu rukavicu).


(*) Više mi deluješ kao neki prerasli Jermen. :)))
alselone alselone 13:51 25.02.2024

Re: markiran

Moguće.

Ali je sada prestalo. Letos sam na primer odlučio da nastavim vežbanje toko puta pa sam poneo kreatin sa sobom pošto sam bio u "kuri" i to sam stavio dozu za par dana u neku plastičnu kutijicu. Ko je pio kreatin zna kako izgleda. I niko me ništa nije pitao.
alselone alselone 13:53 25.02.2024

Re: markiran

Više mi deluješ kao neki prerasli Jermen. :)))


Jednom sam pred put promenio berbera i lik me napravi na arapskog teroristu-propovednika jebote. Ostavi mi dužu bradu nego obrično a brkove mi stanji previše. I sad, možete mi verovati i li ne, ali išao sam sa Turcima i imao sam emergencu sedište, i kada je bilo vreme za molitvu neki lik je došao tu isped mene jer ima prostora i spustio ćilimče i krenuo da klanja, a kada me je video, klimnuo mi je glavom. Malo je reći da nisam nikada više išao kod tog berbera.
angie01 angie01 14:18 25.02.2024

Re: markiran

kad mu je riba sa terminala dala znak da trebalo da me pretrese u Čikagu


moj jedini incident sa carinom, je bio sa Madjarima i to kada sam bila klinka-mlada, lepa, naivna, sa malim crvenim kariranim koferom, idem kod drugarice u Hamburg i najjeftinaj karta je vozna,...i meni carinik prevrne do postave onaj mali kofer, sa sve onim tasinim cvorovicevskim pogledom i ja u zabezeku gledam, sta traze medju mojim stvarima- tipa ves, farmerke, majce, majce, dzemperi, carapice, kozmetika, pokloncici iz zavicaja,...koga bi trebalo to da zanima i cime su ih isprovocirale moje crvene lokne,...tu su nesto prevrtali, zgledali se i na kraju otisli besni....posle svih drugih granica, presla sam i onu sa Berlinskim zidom, gde su me samo otpratili pogledom-imala sam super farmerke i cizme:)...znaci, niko nigde nista, samo Madjari- Lofosago segedbe.
alselone alselone 14:28 25.02.2024

Re: markiran

Ja sam bukvalno juče išao preko aerodroma u Čikagu (zato sam i napisao blog, pošto sam putovao), i kolega je imao majicu sa Njegošem i lik na proveravanju kofera nam se javio sa "dobro jutro" sa iskvarenim akcentom.
Milan Novković Milan Novković 17:21 25.02.2024

Re: markiran

maksa83
Ovde moram dodati da sam često po aerodromima bio predmet pretresanja i provera, pošto sam ćelav, visok, sa bradom i nosim isključivo trenerke tokom puta. Čovek balkanske fizionomije i tog stila vrlo verovatno može biti kriminalac.

Ne bih rekao da si ti balkanske fizionomije (*), a moguće da si u nekom trenutku uradio nešto što te je "markiralo", to može biti i nešto sasvim nevino tipa "ulećeš šprintom na gejt u poslednjoj sekundi" ili "zaboravio perorez u zadnjem džepu". Ja sam uspeo da uradim obe te stvari i u sledećih nekoliko godina sam imao malo specijalniji tretman nego pre, tipa "hajde dođi ovamo sa tom torbom" u Amsterdamu, preko mlađanog Crnca sa dredovima koji se vidno unervozio kad mu je riba sa terminala dala znak da trebalo da me pretrese u Čikagu (ko me zna zna da ne delujem nimalo preteće) pa do "hajde ti stani u onaj red tamo gde malo detaljnije pregledaju" na FranFurtu (sreća nije bilo nijednom "nasloni se rukama na zid, opusti mišić i sarađuj" uz koji se čuje kad neko navuče gumenu rukavicu).


(*) Više mi deluješ kao neki prerasli Jermen. :)))

Khm, ....

Ne nepreteće delovanje Mireli zlato, tebi srebro

EDIT: Dok sam razmišljao da li je fazon neukusan (što se tiče Mirele, naravno) kako sam se setio da je ona pored pameti i sasvim razumna pa opuštena osoba kažiprs mi je nekontrolisano pritisnuo Return


docsumann docsumann 17:39 25.02.2024

Re: markiran

Ko je pio kreatin zna kako izgleda. I niko me ništa nije pitao.


kreatin je keva


PS imao sam i pjesmu koja se tako zove, kao kontrafora na sve one džanki rnr pjesme, heroin, cocaine, litium...
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:27 25.02.2024

Re: markiran

maksa83

Ne bih rekao da si ti balkanske fizionomije (*)...


(*) Više mi deluješ kao neki prerasli Jermen. :)))


Dobro, tebi i Luka Dončić likom liči na Janeza a tip ima klasičnu dinaroidnu facu
maksa83 maksa83 21:37 25.02.2024

Re: markiran

Dobro, tebi i Luka Dončić likom liči na Janeza a tip ima klasičnu dinaroidnu facu

Bre Luka Dončić ima najkekec facu u celom Kekec univerzumu, nema kekecastije od toga. Gabarite je pokupio dinarske.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:40 25.02.2024

Re: markiran

maksa83

Bre Luka Dončić ima najkekec facu u celom Kekec univerzumu


Ja samo mislim da se ti nisi dovoljno muvao po dinarskim vukojebinama.
Rekoh ti već, tip ko da je juče sišao sa Žabljaka. Govorim o faci a ne o gabaritima.
zilikaka zilikaka 21:43 25.02.2024

Re: markiran

maksa83
Dobro, tebi i Luka Dončić likom liči na Janeza a tip ima klasičnu dinaroidnu facu

Bre Luka Dončić ima najkekec facu u celom Kekec univerzumu, nema kekecastije od toga. Gabarite je pokupio dinarske.

Ja nisam znala čoveka (po faci) do pre 3 minuta, priznajem, al evo potvrđujem da jeste model za Kekeca. Gabarite ne uzimam u obzir.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:47 25.02.2024

Re: markiran

zilikaka

Ja nisam znala čoveka (po faci) do pre 3 minuta, priznajem, al evo potvrđujem da jeste model za Kekeca. Gabarite ne uzimam u obzir.


Biće da se ni ti nisi muvala dovoljno po tim vukojebinama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:52 25.02.2024

Re: markiran

Pretpostavljam da je ovaj tip na slici neki Švabo ili Danac na primer :)

maksa83 maksa83 22:12 25.02.2024

Re: markiran

Pretpostavljam da je ovaj tip na slici neki Švabo ili Danac na primer :)

Ne, to je Dinarid nema greške.
alselone alselone 23:17 25.02.2024

Re: markiran

kreatin je keva

Dobar je. Kao što si ti rekao još pre godinu dana kada smo pričali - osetiš da radi. A sa druge strane bez nuspojava, pošto je najanaliziraniji suplement u istoriji.
predatortz predatortz 23:30 25.02.2024

Re: markiran

alselone
Moguće.

Ali je sada prestalo. Letos sam na primer odlučio da nastavim vežbanje toko puta pa sam poneo kreatin sa sobom pošto sam bio u "kuri" i to sam stavio dozu za par dana u neku plastičnu kutijicu. Ko je pio kreatin zna kako izgleda. I niko me ništa nije pitao.


Da se nosiš u kurac!
Ja rat vodim u kući sa starijim da se mane tog sranja.

Ono, ja sam izgubio pravo da držim predavanja o fit izgledu, mada se lagano vraćam u formu, ali i kada sam ličio na gladijatora nisam koristio ništa.

Uvek sam se držao saveta mog dobrog profe fizičkog koji nam je govorio da je za lepo i pravilno oblikovano telo više nego dovoljna vlastita težina, redovno i ispravno vežbanje.

A za trkeljisanje po aerodromima, ima i onog što ti Maksa reče, ali dosta je i do fizičkog izgleda.
Ljudi koji rade te poslove su obučeni da uočavaju ekstreme (upadljivo visok, namrgođen, upadljivo mršav, gojazan, obučen za sloj više ili manje od većine...).
Moja iskustva su da su me najviše trkeljisali kada sam bio nadrndan. Kad sam takav, to mi je i rođena majka rekla, imam katilski pogled.

Onda me malo skrenu u stranu...

alselone alselone 01:53 26.02.2024

Re: markiran

Uvek sam se držao saveta mog dobrog profe fizičkog koji nam je govorio da je za lepo i pravilno oblikovano telo više nego dovoljna vlastita težina, redovno i ispravno vežbanje.

Koji si matorac smarač bumer. Pusti momke da vežbaju, mladi su i u punoj snazi. A ne, ti došao ko onaj nastavnik fizičkog iz Lajanja na zvezde da im objasniš kako treba da vežbaju samo sa svojom težinom. Booring.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:21 26.02.2024

Re: markiran

Srećom da mi je život tako odredio da po aerodromima belosveCkim ne moram da se muvam skoro nikad, sem kad idemo u goste ili putujemo u Srbiju, dakle ne više od jednom godišnje, a od inostranih aerodroma zapravo najbolje poznajem one na ostrvlju Istočnih kariba, to jest Windward islands (ništa vredno opisivanja). Tako da ne mogu da diskutujuem o sličnostima i razlikama, ali moram da uložim manju primedbu u vezi sa denverskim aerodromom, koji je drugačiji od ostalih američkih aerodroma, a koji zaiste svi liče jedan na drugi, i po dizajnu i po funkcionalnosti.

Kompletna aerodromska zgrada nema zidani ili betonski ili stakleni krov, nego platneni, u vidu mnoštva vigvama (simboliše večito prijateljstvo između belih ljudi i Indijanaca, koje smo nesretnim spletom okolnosti mahom utamanili). Onda svuda po aerodromu mogu da se vide male neobične sklupture troll-ova i drugih kao gipsanih lavića, samo interesantnijih. Pa u onoj podzemnoj automatskoj železnici koja razvozi putnike čuje se vrlo muževan glas kauboja/spikera, plljunotog Džoni Keša, koji kao da je malopre uterao krave u štalu, otresao prašinu sa sebe, pa blagim ali autoritativnim glasom upozorava putnike koja je sledeća stanica i da se ne zajebaju sa vratima jer voz mora da krene. O kučićima za maženje u cilju smirivanja živaca nervoznih putnika sam već pisao. Kao i o plavom kamenom konju sa crvenim okom, Bluecifer-u, propetom na livadi ispred aerodroma, remek delom čuvenog meksičkog vajara, Luisa Himeneza, koga je isti konj ubio na mestu kad mu je pao na glavu u studiju. Da ne pominjem recimo klizalište na otvorenom, za putnike koji čekaju na svoj let, pa bi hteli aktivno da ubiju vreme, leti je to namernjeno za neke druge sportove. I tako dalje, inače na internetu može da se nađe puno članaka sa kojekakvim blesavim teorijama zavere vezanim za ovaj aerodrom.

Ostalo je sve manjeviše isto, klopa ništa naročito, ali neće niko umreti od gladi ćak ni na najudaljenijim i od boga zaboravljenim gejtovima, kafa je sasvim ok, u komisione ne ulazim, klonje besprekorno čiste kao uostalom i ceo aerodrom, pušenje kao kategorija odavno ne postoji, pa nema ni onih gasnih komora. Jedino zanimljivo je što uvek ima neka lepa izložba pored onih mostova kojima se pešaka prelazi sa jedne grupe gejtova do drute, koga ne mrzi da hoda pa uzme voz ili crnogorca. A poslednjih godinu dana nešto opasno majstorišu u glavnoj zgradi gde je terminal, pa liči na Surčin, jedino je parking lakši i nema divljih taksista. Ni pogled iz aerodroma nije ništa naoričito jer je u preriji, malo predaleko od obronaka Stenovitih planina, pa se od denverskog smoga i dima šumskih požara planine retko odatle vide, za taj užitak mora malo da se vozi na zapad.

A od neobičnih događaja na ovom aerodromu, sećam se samo jednog kašnjenja poletanja, kad se na avionu nešto pokvarilo, tipa motor ili stajni trap, vrata za izlazak u slučaju opasnosti, tako nešto nevažno. I onda je pilot rekao saće to očas da se sredi, jer na ovom aerodromu imaju najmoderniju robot halu sa rezervnim delovima za sve avione koji postoje, koja radi na principu vending mašine, ubaciš žeton, ukucaš koji ti deo aviona treba i robot odozgo nađe taj deo, podigne ga, prenese i nežno spusti na pokretnu traku, samo posle majstori to zašrafe na avion. Onda pilota nismo čuli jedno 45 minuta, da bi nam, kad se ponovo javio, sa blagim razočarenjem u glasu, saopštio da je razlog kašnjenja to što se pokvario robot u toj vending mašina hali, pa je Miško iz Torntona morao od kuće da dođe, da uđe u halu sa tamićem i nađe taj deo koji je crkao na avionu i to zameni ručno.

Pilot se, najverovatnije, samo dobro zajebavao sa nama putnicima, koji smo pizdeli zbog promašenih presedanja.
predatortz predatortz 07:08 26.02.2024

Re: markiran

alselone
Uvek sam se držao saveta mog dobrog profe fizičkog koji nam je govorio da je za lepo i pravilno oblikovano telo više nego dovoljna vlastita težina, redovno i ispravno vežbanje.

Koji si matorac smarač bumer. Pusti momke da vežbaju, mladi su i u punoj snazi. A ne, ti došao ko onaj nastavnik fizičkog iz Lajanja na zvezde da im objasniš kako treba da vežbaju samo sa svojom težinom. Booring.


Nije problem u vežbanju. Treba da vežbaju i razvijaju se. Samo ne treba da piju nikakva sranja, to je višak.
alselone alselone 09:35 26.02.2024

Re: markiran

Samo ne treba da piju nikakva sranja, to je višak.

Neće im od kreatina biti ništa. Kreatin je najanaliziraniji suplement na svetu u istoriji. Stotine ako ne i hiljade studija i radova su objavljeni o kreatinu. Za taj suplement stvarno ne moraš da brineš.

Ima u još nešto, što je meni važno. Ja kupujem takve stvari ne samo zato što rade ili ne rade nego zato što se zanimam dok vežbam pa mi to daje dodatnu motivaciju. Pa tako nekada pijem kreatin, pa sam kupio neke kockice za rehidrataciju što ih reklamira Đoković, pa kupim proteinski prah neki mesec, pa sam imao Apple sat i gikovski pratio grafike i podatke, pa sam ga sada zamenio za još bolji Garmin, i tako dalje. Napravim si neku zanimaciju od svega toga da nije samo suvoparno vežbanje.
predatortz predatortz 09:41 26.02.2024

Re: markiran

Neće im od kreatina biti ništa. Kreatin je najanaliziraniji suplement na svetu u istoriji.


Koji ume da sjebe bubrege ukoliko se ne unosi dovoljno tečnosti ili se prećera sa dozom.
alselone alselone 09:44 26.02.2024

Re: markiran

Koji ume da sjebe bubrege ukoliko se ne unosi dovoljno tečnosti ili se prećera sa dozom.

Nisam siguran da se ovo dešava, ali verujem da si pronašao.
Ali što bi preterivao sa dozom? Što se tiče vode, misilm da je dovoljno da popiješ dozu sa punom čašom vode.
predatortz predatortz 09:49 26.02.2024

Re: markiran

Ali što bi preterivao sa dozom?


Zato što imaš 17 godina i po difoltu si tupav do bola, a misliš da je otac onaj koji tu nešto sere jer nema pojma ni o čemu u životu... A hoćeš brz rezultat jer tvoj drugar ima veću masu od tebe.
Kreatin traži pojačanu hidrataciju, a klincima to prepustiti na savest i njihovu pamet nije baš mudro.



vrabac_onaj vrabac_onaj 09:52 26.02.2024

Re: markiran

predatortz

Zato što imaš 17 godina i po difoltu si tupav do bola, a misliš da je otac onaj koji tu nešto sere jer nema pojma ni o čemu u životu...



Ehhh...
angie01 angie01 10:08 26.02.2024

ne bih da se mesam,

Ja kupujem takve stvari ne samo zato što rade ili ne rade


nego da kazem, sta sam saznala, jer je mladji sin krenuo da vezba sa momcima iz kraja, jedan od njih je poceo da donosi razne suplemente, valjda u zelji da ubrza efekat,...pa je i sin popio par puta neke te cudesne stvari koje preporucuju.

elem, mi smo se raspitali, citali-ja sam izricito protiv unosenja dodataka za bilo sta, evo da priznam-i doktorka je definisala sva ta saznanja ovako:

kreatin pumpa misice i jos vezuje vodu dodatno-znaci mora da se poveca unos vode, ako se koristi,

mora da se koristi redovno, da bi taj postignuti efekat ostao, jer kada se prestane, dopumpanje splasne.

dovodi do mucnine, jer jeste neprirodno unosenje sastojka, koji se dobija prirodno iz mesa i ribe.

moze da dovede do problema sa bubrezima, jer se u njima talozi.

moze da ubrzava/promena metabolicki proces-sto znaci, da dolazi do poremecaja, kada se prestane sa koriscenjem.

moze da dovede do opadanja kose-ne secam se vise objasnjenja.

kako god, to je vestacka dohrana, koja menja prirodno funkcionisanje laboratorije u organizmu i menja je,....i svi zeljenji efekti su postojani, samo dok se preparat koristi.

ja ne mogu da zamislim, da neko dozivotno pije kreatin-i sta bi onda bile posledice.

eto, rekoh, olaksah savest, a svako neka radi kako misli.


alselone alselone 10:14 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

ja ne mogu da zamislim, da neko dozivotno pije kreatin-i sta bi onda bile posledice.

Apsolutno ne.

I razumem vas, ne bih ni ja voleo da moja deca piju bilo šta, samo kažem da nije crno za kreatin, verovatno su vas naplašili drugi roditelji.
angie01 angie01 10:19 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Apsolutno ne.

I razumem vas, ne bih ni ja voleo da moja deca piju bilo šta, samo kažem da nije crno za kreatin, verovatno su vas naplašili drugi roditelji.


rekoh, ja sam pricala sa doktorkom i citala o tim dodacima, ovo sto sam napisala je ona rekla.

ispada da je kreatin-doping,..napumpa ti brze misice, jos povuce vodu u njih, a kada prestanes da ga pijes, oni se spuvaju,....ujedno ti metabolizam shebe, jer si ga naterao da drugacije radi...sto je logicno.

evo, recimo doks-on je svojom ishranom, iskljucio neke enzime da se produkuju i sada, kada bi pojeo zalogaj nekog mesa, ono ne bi moglo da se svari.

ja sam prisustvola jednom takvom ekscesu- srecom je ortak sve brzo povratio.
predatortz predatortz 10:55 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

verovatno su vas naplašili drugi roditelji.


Nop!
Drugar, urolog.
alselone alselone 10:59 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Drugar, urolog.

Prvi put kad sam bio kod urologa, razgovor ide ovako:

- Dobro, reci šta si radio?
- Nisam ništa radio, prehadio sam se.
- U redu to, nego reci šta si zaista radio?
- Ma stvarno nisam ništa, prehladio sam se.
- Jebeš čoveka koji nikada nije imao triper! Budi iskren.
- Haha, pa stvarno nisam ništa, ne znam šta da vam kažem.
- Pazi, ja ću tebi napisati dva izveštaja, jedan da pokažeš kući u kom piše to što ti kažeš, da si se prehadio jer si sedeo na ladan beton, a jedan pravi za tebe. I spisak lekova će biti drugačij, samo kaži šta si radio da znam kako da te lečim i da ti kažem smeš li kodkuće il ida te boli glava neko vreme!
- Nisam ništa čoveče, zar se ne prehlađuju ljudi!

Deda urolog najveća legenda imao je kvalitetan pristup očuvanju svetinje braka.
maksa83 maksa83 11:02 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Ja bih oko suplemenata i potrebe za njima uvek verovao olimpijcu čiji cilj nije da se napumpa i izgleda lepo na plaži nego brz oporavak od napora i optimalne performanse:

alselone alselone 11:03 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

TLDR, šta je rekao za kreatin?
angie01 angie01 11:07 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

šta je rekao za kreatin?


ja bih rekla- ko Galofak za pilice:)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:11 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

maksa83
Ja bih oko suplemenata i potrebe za njima uvek verovao olimpijcu čiji cilj nije da se napumpa i izgleda lepo na plaži nego brz oporavak od napora i optimalne performanse:

al bolje ti je da vjeruješ ovom s plaže.. tvoji i njegovi ciljevi (kao i cost benefit) su slični ako ne isti..
olimpijac ima skroz drugu računicu i svakako će imati viši prag tolerancije na nuspojave.. prosto ulozi su kod njega mnogo veći.. to mu tako reći cijeli život..
a tebi samo one dve nedelje na plaži..
dobro, ni tad, znam, al opet..

vrabac_onaj vrabac_onaj 11:12 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Kreatin je verovatno najmanje štetan od svih tih sranja.
Steroidi (što kreatin nije) su već ozbiljno opasni.

Pre neki dan u komšiluku umro momak 26 godina. Znali se po kučkarenju, imao dva Haskija, mužjaka i ženku, Buvara ih obožava.
Bio fin dečko, nije ostavljao utisak neke ložane (ja nisam ni znao da uzima, nikada nismo o tome pričali), super smo se družili po Šumi i na Truci i džukci i nas dvojica. I pre par meseci, srčani udar, na mestu mrtav. Kažu zbog steroida.

EDIT:
Nije pre neki dan, nego pre dva-tri meseca.
docsumann docsumann 11:15 26.02.2024

Re: markiran

Kreatin traži pojačanu hidrataciju,


istina.

jedan od efekata kreatina je i pojačano rehidriranje mišićnih ćelija.
maltene, upumpa svega više u mišić - glikogena, kratain fosfata (koji se poslije pretvara u adenozintrifosfat, osnovni izvor energije mišića), a samim tim i vode.

al dodatna količina unesene vode tokom dana je ok i mimo kreatina, kad se trenira

otud kad si na kreatinu mišiću djeluje ekstremno tvrdo i volumenizovano, što je upravo posljedica njihove dobre podmirenosti .


kod vegana i vegetarijanaca efekat kretina je pojačan, pošto je jedan od glavnih izvora kreatina u ishrani crveno meso.




maksa83 maksa83 11:15 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

TLDR, šta je rekao za kreatin?

Ja sam ga odgledao davno informativno (nisam na tom nivou da mi išta od toga treba, ali volim njega da slušam) pa se ne sećam, ali prema spisku linkova na proizvode ispod videa čini se da se kreatin uopšte ne spominje. Moj tejkauej iz njegove priče je da suplementi imaju smisla u kontekstu intenzivnog treninga prevashodno jer skraćuju vreme oporavka mišića i ligamenata između ekstremnih napora.
maksa83 maksa83 11:17 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

al bolje ti je da vjeruješ ovom s plaže.. tvoji i njegovi ciljevi (kao i cost benefit) su slični ako ne isti..

Nije, jer je taj s plaže spreman da žrtvuje koješta da bi izgledao na plaži, kao što su uostalom i olimpijci (i vrhunski sportisti generalno) spremni da žrtvuju svašta za rezultate.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:22 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

maksa83
al bolje ti je da vjeruješ ovom s plaže.. tvoji i njegovi ciljevi (kao i cost benefit) su slični ako ne isti..

Nije, jer je taj s plaže spreman da žrtvuje koješta da bi izgledao na plaži, kao što su uostalom i olimpijci (i vrhunski sportisti generalno) spremni da žrtvuju svašta za rezultate.


eno ga sad..
pa gdje može on biti spremniji da se žrtvuje za rezultate od profesionalnog sportiste pa još olimpijca..
ti se kanda nisi mnogo družio sa profesionalnim sportistima..
njima je skoro pa racionalno da si naprave trajne fizičke posljedice ako će time da namaknu lovu da si tu tako fizički oštećenu starost učine udobnijom..
onaj s plaže.. ni blizu nema takvu računicu.. on može biti lud al računica mu je skroz druga..
e tj. ne valja naravno slušati ni njega.. daleko bilo..
ali slijediti savjete čovjeka koji će možda milione da namakne ako si našteluje performanse na maksimum u tih par godina vrhusnke karijere..
to je bukvalno suludo
maksa83 maksa83 11:26 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

ali slijediti savjete čovjeka koji će možda milione da namakne ako si našteluje performanse na maksimum u tih par godina vrhusnke karijere..
to je bukvalno suludo

Bolje da odgledaš video, ne mogu nit želim da se svađam oko toga, nemam što kažu psa u toj trci, mora njegov kontekst da se sagleda. Tip nije ni dugoprugaš ni kratkoprugaš ni dizač tegova ni bacač kugle nego streličar.
predatortz predatortz 11:29 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Deda urolog najveća legenda imao je kvalitetan pristup očuvanju svetinje braka.


Inače, lekare delim u dve kategorije:

1. komercijalisti, odnosno na platnom spisku farmaceutskih kuća, pa može sve i "ovo je najbolje, obavezno kupite"
2. one koji još leče ljude. njima verujem!
alselone alselone 11:36 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

1. komercijalisti, odnosno na platnom spisku farmaceutskih kuća, pa može sve i "ovo je najbolje, obavezno kupite"
2. one koji još leče ljude. njima verujem!


S tim da se plaši da broj ovih drugih opada, ne samo kao posledica globalnog trenda rastakanja tkiva drušva i komercijalzacije do maksimuma svega, nego kao i posledica napretka farmaceutske industrije do nivoa nerazumevanja od strane lekara do kraja šta se tu u pozadini dešava. Postaće broj dva i neznajući.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:42 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

maksa83
ali slijediti savjete čovjeka koji će možda milione da namakne ako si našteluje performanse na maksimum u tih par godina vrhusnke karijere..
to je bukvalno suludo

Bolje da odgledaš video, ne mogu nit želim da se svađam oko toga, nemam što kažu psa u toj trci, mora njegov kontekst da se sagleda. Tip nije ni dugoprugaš ni kratkoprugaš ni dizač tegova ni bacač kugle nego streličar.


a jbt pa ne svađamo se, valjda razgovaramo..
that said ovo je propast brate.. tip ladno guta deset različitih suplemenata od kojih je solidan broj upitno dal uopšte djeluje (tipa nema dokaza da vitamin D inakakav način poboljšava imunitet ako se uzima kao suplement a i sa ostlaim ti je isto-slično, pa ditoo kolagen a da ne pominjemo tumerik)..
al ostaje kod svih da je aktivna supstanca neki dio te tablete a ostatak je hemija koju tu moraš da imaš da bi stvar pretvorio u tabletu.. pa si i sve to zgutao.. a da nije uopšte jasno dal si išta postigao time..
baš baš loše..

that said ja zgutnem tu i tamo protein, čistu surutku dehidriranu..
a ni kolagen ne bi odbila mada ne uzimam..
piti tumerik tablete je već hard code nonsense.. brate pojedi supu jbt..
ali dobro da, suplementi oće da budu malo i religija i ako baš se hoće pa hoće nije manjak doktora na netu pa bar slušati njih.. a ne neke random dudes..

jovilim_e jovilim_e 11:46 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

vrabac_onaj
Kreatin je verovatno najmanje štetan od svih tih sranja.
Steroidi (što kreatin nije) su već ozbiljno opasni.

Pre neki dan u komšiluku umro momak 26 godina. Znali se po kučkarenju, imao dva Haskija, mužjaka i ženku, Buvara ih obožava.
Bio fin dečko, nije ostavljao utisak neke ložane (ja nisam ni znao da uzima, nikada nismo o tome pričali), super smo se družili po Šumi i na Truci i džukci i nas dvojica. I pre par meseci, srčani udar, na mestu mrtav. Kažu zbog steroida.

EDIT:
Nije pre neki dan, nego pre dva-tri meseca.

Uh!
Zašto se o tome ništa ne govori?
Od tolikih televizija i sličnih sranja, niko da kaže klincima da prestanu da se glupiraju i tovare tim sranjima.
jovilim_e jovilim_e 11:52 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

predatortz
Deda urolog najveća legenda imao je kvalitetan pristup očuvanju svetinje braka.


Inače, lekare delim u dve kategorije:

1. komercijalisti, odnosno na platnom spisku farmaceutskih kuća, pa može sve i "ovo je najbolje, obavezno kupite"
2. one koji još leče ljude. njima verujem!

Kako ih razlikuješ?
jovilim_e jovilim_e 11:54 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

newimprovedtadejus
maksa83
ali slijediti savjete čovjeka koji će možda milione da namakne ako si našteluje performanse na maksimum u tih par godina vrhusnke karijere..
to je bukvalno suludo

Bolje da odgledaš video, ne mogu nit želim da se svađam oko toga, nemam što kažu psa u toj trci, mora njegov kontekst da se sagleda. Tip nije ni dugoprugaš ni kratkoprugaš ni dizač tegova ni bacač kugle nego streličar.


a jbt pa ne svađamo se, valjda razgovaramo..
that said ovo je propast brate.. tip ladno guta deset različitih suplemenata od kojih je solidan broj upitno dal uopšte djeluje (tipa nema dokaza da vitamin D inakakav način poboljšava imunitet ako se uzima kao suplement a i sa ostlaim ti je isto-slično, pa ditoo kolagen a da ne pominjemo tumerik)..
al ostaje kod svih da je aktivna supstanca neki dio te tablete a ostatak je hemija koju tu moraš da imaš da bi stvar pretvorio u tabletu.. pa si i sve to zgutao.. a da nije uopšte jasno dal si išta postigao time..
baš baš loše..

that said ja zgutnem tu i tamo protein, čistu surutku dehidriranu..
a ni kolagen ne bi odbila mada ne uzimam..
piti tumerik tablete je već hard code nonsense.. brate pojedi supu jbt..
ali dobro da, suplementi oće da budu malo i religija i ako baš se hoće pa hoće nije manjak doktora na netu pa bar slušati njih.. a ne neke random dudes..


Odaj mi makar delić tvoje tajne.
Kako se ti u sve razumeš?
I ne samo razumeš, nego se u sve najbolje razumeš?
predatortz predatortz 11:59 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

jovilim_e
predatortz
Deda urolog najveća legenda imao je kvalitetan pristup očuvanju svetinje braka.


Inače, lekare delim u dve kategorije:

1. komercijalisti, odnosno na platnom spisku farmaceutskih kuća, pa može sve i "ovo je najbolje, obavezno kupite"
2. one koji još leče ljude. njima verujem!

Kako ih razlikuješ?


đavo je u detaljima.
prvi su slatkorečiviji, sto im je uvek pun najnovijih kataloga i flajera među kojima je baš ono što tebi trenutno treba.
ovi drugi su nadrndaniji, ništa ti ne nude, pregledaju te i kažu svoj sud. takvi rade pos'o!
zaharaga zaharaga 12:09 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

vrabac_onaj
Kreatin je verovatno najmanje štetan od svih tih sranja.
Steroidi (što kreatin nije) su već ozbiljno opasni.

Pre neki dan u komšiluku umro momak 26 godina. Znali se po kučkarenju, imao dva Haskija, mužjaka i ženku, Buvara ih obožava.
Bio fin dečko, nije ostavljao utisak neke ložane (ja nisam ni znao da uzima, nikada nismo o tome pričali), super smo se družili po Šumi i na Truci i džukci i nas dvojica. I pre par meseci, srčani udar, na mestu mrtav. Kažu zbog steroida.

EDIT:
Nije pre neki dan, nego pre dva-tri meseca.


A znas li mozda je li bio vakcinisan?
To, na zalost, u poslednje vreme ima i te kako veze.

jovilim_e jovilim_e 12:17 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

predatortz
jovilim_e
predatortz
Deda urolog najveća legenda imao je kvalitetan pristup očuvanju svetinje braka.


Inače, lekare delim u dve kategorije:

1. komercijalisti, odnosno na platnom spisku farmaceutskih kuća, pa može sve i "ovo je najbolje, obavezno kupite"
2. one koji još leče ljude. njima verujem!

Kako ih razlikuješ?


đavo je u detaljima.
prvi su slatkorečiviji, sto im je uvek pun najnovijih kataloga i flajera među kojima je baš ono što tebi trenutno treba.
ovi drugi su nadrndaniji, ništa ti ne nude, pregledaju te i kažu svoj sud. takvi rade pos'o!

Eh!
Moja doktorka je ljubazna, skoro da smo postali i prijatelji.
I nikada mi nije ništa savetovala da kupim od farmacije, nego sve na recept.
zaharaga zaharaga 12:23 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

newimprovedtadejus
maksa83
al bolje ti je da vjeruješ ovom s plaže.. tvoji i njegovi ciljevi (kao i cost benefit) su slični ako ne isti..

Nije, jer je taj s plaže spreman da žrtvuje koješta da bi izgledao na plaži, kao što su uostalom i olimpijci (i vrhunski sportisti generalno) spremni da žrtvuju svašta za rezultate.


eno ga sad..
pa gdje može on biti spremniji da se žrtvuje za rezultate od profesionalnog sportiste pa još olimpijca..
ti se kanda nisi mnogo družio sa profesionalnim sportistima..
njima je skoro pa racionalno da si naprave trajne fizičke posljedice ako će time da namaknu lovu da si tu tako fizički oštećenu starost učine udobnijom..
onaj s plaže.. ni blizu nema takvu računicu.. on može biti lud al računica mu je skroz druga..
e tj. ne valja naravno slušati ni njega.. daleko bilo..
ali slijediti savjete čovjeka koji će možda milione da namakne ako si našteluje performanse na maksimum u tih par godina vrhusnke karijere..
to je bukvalno suludo


Pricao jedan tip koji je u mladosti pokusao da postane profesionalni biciklista, da se njihovi, profesionalni biciklisticki razgovori ogranicavaju na iskljucivo 3 teme: pare, zivopisne polne radnje, i tzv. kiseline tj. ono sto se bode u venu, tj. suplementi za fizicku formu, sto zabranjeni, sto oni koji ce tek biti zabranjeni.

Uzgred, sto se tice upropascene dece, neka klinka ruskinja, klizacica, recimo 16 g., kaznjena zato sto je imala vec nekakav nalaz na sportskom testiranju. Izbacili je iz takmicenja na ne znam koliko godina, verovatno se vise nece baviti klizanjem. Njena trenerica se pravdala da je dete jelo nekakav sladoled i pilo caj, da je to sve podmetnuto. Ma da. Samo se nadam da ce se dete naci u zivotu, zavrsiti neku skolu i manuti se vrhunskog sporta. Nije zdravo.
docsumann docsumann 12:28 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

treba imati na umu da postoje i ljudi na koje kreatin ne djeluje (kako se očekuje).

kod drugih, pak, daje odlične rezultate.

opet kod sportova gdje je elastičnost i pokretljivost primarnija od snage i eklsplozivnosti, ne treba pretjerivati sa kreatinoim, jer zna da utiče na skraćenje amplitude mišićnog rada, baš uslijed nabreklosti samih mišićčnih ćelija. mišić postane tvrđi i neelastičniji, što može dovesti do povećanja raizika od povređivanja.

ovo sam saznao od bivšeg kolege, Italijana, koji je igrao američki fudbal (DT)



ono gdje je efekat kreatina najveći je povećanje učinka sa povećanim opterećenjem, pošpto je njegov uticaj na obnmovu ATP-a u anaerobnim iuslovima rada mišića presudan.

recimo da vam omogućuje produženi šprint kao na 200 ili 400m, ili još par ponavljanja u seriji sa težinom kojim inače trenirate ili pak povećanje maximuma u vježbi za 10-15%.
maksa83 maksa83 12:29 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Pricao jedan tip koji je u mladosti pokusao da postane profesionalni biciklista, da se njihovi, profesionalni biciklisticki razgovori ogranicavaju na iskljucivo 3 teme: pare, zivopisne polne radnje, i tzv. kiseline tj. ono sto se bode u venu, tj. suplementi za fizicku formu, sto zabranjeni, sto oni koji ce tek biti zabranjeni.

Čitao sam baš davno neki intervju sa tipom koji je na vrhu antidoping komisije, on kaže da uopšte nije pitanje da li se na tom vrhunskom nivou neko dopinguje nego samo da li to mogu da otkriju - "trka u naoružanju".

vrabac_onaj vrabac_onaj 12:34 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

zaharaga


A znas li mozda je li bio vakcinisan?
To, na zalost, u poslednje vreme ima i te kako veze.



Ne znam.
Znam da sam ja vakcinisan 2X Astra Zeneka + 1X Fajzer i evo hvala Bogu još uvek mrdam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:38 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

Inače, moje mišljenje je da ako se ne baviš profi sportom (dakle živiš od toga) ne vidim razlog da uzimaš bilo kakve "dodatke i pojačivače", da ih tako kolokvijalno nazovem.
Profesionalni sport je već nešto drugo, ne možeš biti "konkuretan" u moru ostalih "drogiranih".
medjutim92 medjutim92 13:03 26.02.2024

Re: markiran

docsumann
PS imao sam i pjesmu koja se tako zove, kao kontrafora na sve one džanki rnr pjesme, heroin, cocaine, litium...



nikvet pn nikvet pn 13:40 26.02.2024

Re: markiran

maksa83
"ulećeš šprintom na gejt u poslednjoj sekundi"


Па то, шпринт. У Атланти преседаo па мало дуже пушио и... Оп, стој, оди вамо. Али отићи ће ми авиЈон! Нек иде. Тркељисање фул, изување. Добро. На гејту фајронт, кажем: Разумем вас, српски пасош, наравно. Он се љутне: О не, није дискриминација, рандомли, ево Ирац, Индијка. Стварно иза мене панкер нитован, па замотана тачкирана и надаље с коца и конопца. Једино се загуљено српско чичиште нешто буни. То је за вашу безбедност! каже. Фалалепо, безбедно ми оде путнички за Лапово. Нисам разгледао јесу ли Ирца разнитовали нити Индијку размотавали.

Продужише карту на шалтеру фрај, за мање од сата следећи лет. Ујбт. Дневно има двоцифрено летова два и по сата Атланта-Минеаполис. Замало колико и 25км Параћин-Јагодина глиста-аутобуса.

А стварно код Пајића аеродром моћан ко сиднејска опера. Било на NG како једнога на полетању бочни ветар одувао у прерију. И сви се спасли. За преријске кучиће не знамо.
cmix909 cmix909 14:45 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

predatortz
... lekare delim u dve kategorije...

Ima u Bgd jedan kardiolog-profesor s visedecenijskim iskustvom koji leci na daljinu, odnosno odvraca pacijente od posete svojoj privatnoj ordinaciji -- saslusa ih i kaze sta da uzmu ili sta drugo da rade ili ne rade. Jeftina i efikasna resenja. Ja ga nisam ni cuo ni video, jer su mi puls, pritisak, IQ i jos svasta (bez nesto) ispod normale, ali znam iz takoreci prve ruke za nekoliko takvih slucajeva. A znam, maltene sto posto pouzdano, i za profesora Hajda iste specijalnosti.
Dopisano: Izmislja dijagnoze, propisuje skupu terapiju i prilicno precenjuje svoje 'usluge'.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:24 26.02.2024

Re: markiran

zaboravio perorez u zadnjem džepu

Ја носим мини швајцарац увек са собом, његово сечиво је у дозвољеним границама.



docsumann docsumann 20:20 26.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

vrabac_onaj
Inače, moje mišljenje je da ako se ne baviš profi sportom (dakle živiš od toga) ne vidim razlog da uzimaš bilo kakve "dodatke i pojačivače", da ih tako kolokvijalno nazovem.
Profesionalni sport je već nešto drugo, ne možeš biti "konkuretan" u moru ostalih "drogiranih".


rezon na mjestu, al brate, kad te čelik obuzme...tu zapinješ k'o da se spremaš za ni sam ne znaš što.

i onda se pod stare dane, s poluinvalidnim ramenoim pitaš - a što mi je sve to trebalo?
jbmg, trebalo je za nešto, no sam zaboravio


EDIT:



nask nask 22:09 26.02.2024

Re: markiran

Zato što imaš 17 godina i po difoltu si tupav do bola, a misliš da je otac onaj koji tu nešto sere jer nema pojma ni o čemu u životu...

5 years old - Dad knows everything!

7 years old - Dad knows.

10 years old - Maybe dad doesn’t know?!

12 years old - Dad doesn’t know.

14 years old - Dads gone crazy!

16 years old - Can’t take dad seriously.

18 years old - What does dad know?!

22 years old - Dads talking rubbish!

24 years old - I know more than dad!

26 years old - Dad seems to know some things after all.

30 years old - Think I should ask dad about this?!

40 years old - It’s amazing how dad went through all this!

45 years old - Dads been right all along.

50 years old - If dad was here, I could have learned a lot.
Milan Novković Milan Novković 22:29 26.02.2024

Re: markiran

nask
Zato što imaš 17 godina i po difoltu si tupav do bola, a misliš da je otac onaj koji tu nešto sere jer nema pojma ni o čemu u životu...

5 years old - Dad knows everything!

7 years old - Dad knows.

10 years old - Maybe dad doesn’t know?!

12 years old - Dad doesn’t know.

14 years old - Dads gone crazy!

16 years old - Can’t take dad seriously.

18 years old - What does dad know?!

22 years old - Dads talking rubbish!

24 years old - I know more than dad!

26 years old - Dad seems to know some things after all.

30 years old - Think I should ask dad about this?!

40 years old - It’s amazing how dad went through all this!

45 years old - Dads been right all along.

50 years old - If dad was here, I could have&nbsp;learned&nbsp;a&nbsp;lot.

A tek deda kad postaneš



Sličnu šolju sam ja dobio od starijeg unuka - tj ova gore je fotošopirana, a moja je prava.
maksa83 maksa83 22:55 26.02.2024

Re: markiran

50 years old - If dad was here, I could have learned a lot.

Ili kako to kažu u Vodiču:

- U ovakvim trenutcima mi je žao što nisam slušao šta mi je otac pričao.
- Šta ti je pričao?
- Ne znam, nisam slušao...
NNN NNN 23:52 26.02.2024

Re: markiran

"ulećeš šprintom na gejt u poslednjoj sekundi
u Amsterdamu

Desilo mi se, stjurdese su mi aplaudirale i odmah na ulazu u avion mi dale čašu vode (česmara neka), ja u (od znoja) mokroj narandžastoj (da učinim čast domaćinima) majici sedam u svoje sedište i u tom trenutku objavljuju da će let da kasni 15 minuta (kasnio skoro pola sata).
Inače sam stekao utisak ekstremne dezorganizacije na "Šitholu", valjda su nešto renovirali na aerodromu i onda je bilo potpuno rasulo, upotpunjeno snimcima terorstičkog napada u Briselu od par nedelja ranije koji su se ciklično vrteli na video bimovima, bukvalno sam imao utisak da učestvujem u nekom masovnom eksperimentu.

crossover crossover 03:34 27.02.2024

Re: ne bih da se mesam,

vrabac_onaj
na Truci


Тамо је некада било много лепо, док се није оно около изградило. Мир и тишина као на селу, а видиш одозго пола Београда и солидан комад Баната. Мало је фалило да сад будемо комшије.
NNN NNN 19:24 27.02.2024

Re: markiran

predmet pretresanja i provera, pošto sam ćelav, visok, sa bradom
Sve potpuno suprotno: nizak, duga kosa, bez brade (najčešće), možda i bez neke balkanske fizionomije, nisam putovao u trenerci...
Uglavnom što se pretresanja tiče jedino u Varšavi su mi "pretresali" kosu, tj. proveravali da nešto ne krijem u repu, inače baš sam bio pomislio kako bih mogao stvarno nešto da sakrijem, pošto nigde drugde mi nisu to radili (doduše imam relatvino mizerno iskustvo) ali su me poljski konzervativci neprijatno iznenadili, jer nisam video da su drugima nešto zagledali u kosu.
zilikaka zilikaka 20:20 27.02.2024

Re: markiran

Izgleda da oko pretresa nema pravila. Pazi kad su sad , u subotu, nama detaljno tarakali stvari, zagledali nas, ostavili da čekamo na, nećeš verovati, rumunskoj granici pri ulazu. Pri tome svi u pasošu imamo gomilu njihovih ulaza, išli nas dvoje matoraca i sin student, da pazarimo po nešto, i da nam dupe vidi puta. Plus išli priručnim autom (Polo star skoro 20 godina) jer na onom glavnijem crkla sijalica veče pred put.

Ne znam kakvu sumnju smo probudili al nikad ni slično nije bilo.
alselone alselone 21:58 27.02.2024

Re: markiran

Banaćanima je Rumunija zapad.
Milan Novković Milan Novković 22:19 27.02.2024

Re: markiran

zilikaka
Izgleda da oko pretresa nema pravila. Pazi kad su sad , u subotu, nama detaljno tarakali stvari, zagledali nas, ostavili da čekamo na, nećeš verovati, rumunskoj granici pri ulazu. Pri tome svi u pasošu imamo gomilu njihovih ulaza, išli nas dvoje matoraca i sin student, da pazarimo po nešto, i da nam dupe vidi puta. Plus išli priručnim autom (Polo star skoro 20 godina) jer na onom glavnijem crkla sijalica veče pred put.

Ne znam kakvu sumnju smo probudili al nikad ni slično nije bilo.

Jedna moja baš draga drugarica, iskren i prijatan osmeh, iskrena i prijatna faca, ništa sumnjivo, i nikakvih loših misli na pameti je svaki but bila zaustavljena na granici i pretresana.

I ona jednom, iz zezanja, sve to objasni cariniku i pita ga zašto - zbog kose, rekao on - bujna kovrdžava kosa.

Video sam i da NNN to spominje i mislim se, pa majkumu, da išta znaju o evuluciji bilo bi im jasno da ako baš svaki put pretresaju ženu sa iskrenom i veselo facom, zbog kose, odavno bi istrebili pojavu gde takve žene sakrivaju haubice u fLizuru
predatortz predatortz 22:55 27.02.2024

Re: markiran

Jedna moja baš draga drugarica, iskren i prijatan osmeh, iskrena i prijatna faca, ništa sumnjivo, i nikakvih loših misli na pameti je svaki but bila zaustavljena na granici i pretresana.


Imate na biometrijskom dokumentu broj koji kazuje sa koliko osoba se poklapa fizionomija vašeg lica.

Dovoljno je da nemate sreće, pa da je neka od tih osoba tražena po nekom osnovu.

Onda panduru na pasoškoj kontroli ekran krene malo da blinka i eto trkeljisanja.

zilikaka zilikaka 09:25 28.02.2024

Re: markiran

Imate na biometrijskom dokumentu broj koji kazuje sa koliko osoba se poklapa fizionomija vašeg lica.

Gde to ima, na dokumentu ili se njima pojavi?
Zanimljivo bi bilo saznati koliko dvojnika imaš, ako imaš
predatortz predatortz 09:33 28.02.2024

Re: markiran

zilikaka
Imate na biometrijskom dokumentu broj koji kazuje sa koliko osoba se poklapa fizionomija vašeg lica.

Gde to ima, na dokumentu ili se njima pojavi?
Zanimljivo bi bilo saznati koliko dvojnika imaš, ako imaš


Pogledaj ličnu kartu, pa na poleđini u dnu imaš niz slova i brojeva, od kojih svaki nešto označava (državu, br.lk,MB...). Poslednji broj u tom nizu označava koliko osoba u nacionalnom regisru (biometrijskih) podataka u tvojoj zemlji ima veoma sličnu fizionomiju lica u odnosu na tvoju fizionomiju i karakteristike.
Devet, u mom slučaju.

Edit:

Evo sad nacunjah da ovo izgleda nije tačno, mada su mi neki panduri tvrdili da je to to.

U svakom slučaju, moje izvinjenje ako grešim. Nemam način da proverim istinitost.
angie01 angie01 14:03 25.02.2024

Ah,

kao bas mlada, volela sam aerodrome-recimo, na Beogradski samo isli posle predavanja na faxu, da gledamo poletanje i sletanje aviona,....isto tako, jedno duze vreme mi je letenje bilo famozno, uzivancija, al bas, cudila sam se onima, koji se odmah naroljaju, da bi preziveli put, ja sam malo gledala oblake, malo film, malo spavala i sve super,...sad mi je sve to tesko smaranje...sve su blizi redovi sedista, a i ona su sve uza, imam osecaj da moram da odsrafim noge, da bi mi bilo udobno...a ja sam jos petit model.

imala sam i prijatelje u posadi, pa se nekad zadesilo da letim s njima-onda dobijem sve kao i posada:))) Recimo, moja kuma je ceo zivot radila kao stjuardesa, iako je zavrsila fax, pa su moja deca, ako bi se ona zadesila na letu, imala priliku da udju i u pilotsku kabinu.

aerodrome ne volim-imam razne dogadjaje vezane za njih- spavanje na aerodromu sa malim detetom, jer je otkazan let i zamajavju te, da evo, samo sto nije, da ne bi platili hotel,...prelazak granice na aerodromu, jer tranzitni nema kabinu za pusace, prepakivanje rucnog prtljaga, jer na tranzitnom-London, neki krelac kaze, da ne moze dva rucna prtljaga, a ti stojis u redu od sat i po...i uskoro ti polece avion,...kompulsivna kupovina u nekim radnjama na aerodromu, jer cekas dete i skroz si sludjen,...koliko doceka i ispracaja, jednom smo napravili zurku, koliko je ljudi doslo da nas isprati,...tako, razna osecanja se mesaju,...lepo je putovati, mozda najlepse, al je sve nekako postalo histericno i sustinski-negostoljubivo, kao mravi koji ulaze u mravinjak za sta su platili.

kad si pomenuo MaLeziju-tamo smoislivozom, koji je isao kroz prasumu-fantazija jedna,...voz, na opste iznenadjenje-odlican, klopa u vagon restoranu-super,...ne znam dali sam jela bolji Tom Jam Gung, nego u tom vozu- nevidjeno iskustvo,....isto u Penangu, u MEku, azijaska verzija fransize je savrsena hrana...bolji su samo domaci specijaliteti:))) i to u nekim rupcagama, gde oni jedu.

nikad ame niko bolje nije osisao, nego neki njihov haj klas frizer-gej, naravno.
alselone alselone 14:18 25.02.2024

Re: Ah,

Cela te industrija se skurcala a nekada je bila stvarno glamurozna. Sedišta su sve uža, prostora za noge sve manje, hrana je apsolutno užasna u velikom broju kompanija, dodatne beneficije nepostojeće itd. A cene nisu mnogo manje, ako mogu da primetim.

Što se tiče Malezije i klope, sećam se jednog restorana gde smo jeli nešto sa soja sosom i to je bio najbolji sos koji sam probao do tada. Nisam jeo mnogo puta na istoku nešto sa sojom ali kapiram da je ono što stigne do nas teški prosek.
angie01 angie01 14:27 25.02.2024

Re: Ah,

Što se tiče Malezije i klope, sećam se jednog restorana gde smo jeli nešto sa soja sosom i to je bio najbolji sos koji sam probao do tada. Nisam jeo mnogo puta na istoku nešto sa sojom ali kapiram da je ono što stigne do nas teški prosek.


ja sam naucila, da kada negde ides, jedes tamo gde jedu oni-tako smo uradilii u Maleziji,...malo se raspitali, malo gledali gde idu domaci i usli u neki njihov lokal-naizgled skroman,..al ono sto su nam doneli,je bilo-fenomenalno, jedino smo morali da zmurimo na prljavi kecelju kuvara sles konobara, koja je izgledala, kao da je stalno briosao prljave ruke o nju.

inace, prelazak te ganice mi je bio najstresniji u zivotu, jer smo sa stanice krenuli nekim kombijem, u komeje bilo i drugoh ljudi i ja na prelazu ukapiram, kako je sav prtljag u gepeku i da je neko mogao da ti nesto podmetne, ako je hteo-sto nije redak slucaj,..ako ti na granizi Malezije nadju drogu, nema nikakvog razgovora, odmah sledi kazna.
alselone alselone 14:29 25.02.2024

Re: Ah,

ja sam naucila, da kada negde ides, jedes tamo gde jedu oni-tako smo uradilii u Maleziji,...malo se raspitali, malo gledali gde idu domaci i usli u neki njihov lokal-naizgled skroman,..al ono sto su nam doneli,je bilo-fenomenalno, jedino smo morali da zmurimo na prljavi kecelju kuvara sles konobara, koja je izgledala, kao da je stalno briosao prljave ruke o nju.

To jeste. I cene su sigurno tri puta manje. U Kaliju kada smo jeli u fensi restoranu sa partnerskom firmom, lik sa dvocevkom je čuvao restoran. Kali i dalje nije baš najsigurniji grad.
angie01 angie01 14:58 25.02.2024

Re: Ah,

To jeste.


ne vazi za Kinu:)))


I cene su sigurno tri puta manje


kako gde, cim vide da nisi njihov, naplate ti malo jace.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:21 25.02.2024

Re: Ah,

Cela te industrija se skurcala a nekada je bila stvarno glamurozna.

60-тих је отворен нови аеродром у Сурчину и тада је постојала само једна зграда, она у којој је сала која ће касније, мада не за дуго, постати терминал за домаће летове. У средини те сале, за данашње појмове омање, стајала је стаклена коцка, можда величине 5Х5, можда и мања, пуна густо посађеног зеленила, што је мени као детету личило на тропску башту, мада скоро сигурно није била, али јесте била један потпуно непотребан луксуз. На спрату је био ресторан са стакленим зидом према писти одакле су могла да се посматрају полетања и слетања, а дуж тог зида је била тераса ако си баш хтео да чујеш заглушујућу буку мотора и осетиш смрад керозина.

Те стаклене баште се данас слабо ко сећа, а ја сам недавно, у албуму једне давно преминуле рођаке нашла фотографију из раних 70-их на којој је пар newly weds који крећу на свадбено путовање, па су се сликали испред тог зеленила. Имали су 28-29 година, он је носио одело и кравату, а она шанел костим, бисере око врата и штикле! Из данашње перспективе, сасвим надреално.

Наравно, може се бити обучен удобно и истовремено гламурозно, али ретко ко се данас потруди у том правцу. Огромне гужве на аеродромима су их учиниле непријатним местима где се путници гурају у редовима, морају да скидају ципеле, распакују козметику и рачунаре, чекају на пасошкој контроли итд.

Европски аеродроми су ипак у некој минималној мери задржали трунчицу давног гламура, за разлику од америчких који су функционални и негламурозни на начин европских аутобуских станица. (Кад си поменуо LAX, оно што је мој најачи утисак је мирис океана који осетиш чим изађеш из аеродромске зграде.)
zilikaka zilikaka 20:47 25.02.2024

Re: Ah,

imala sam i prijatelje u posadi, pa se nekad zadesilo da letim s njima-onda dobijem sve kao i posada:))) Recimo, moja kuma je ceo zivot radila kao stjuardesa, iako je zavrsila fax, pa su moja deca, ako bi se ona zadesila na letu, imala priliku da udju i u pilotsku kabinu.

Ja za ovo imam dobru anegdotu.
Išli mi negde na letovanje, porodično svo troje, čarter let, ali je valjda odrađivala neka Češka kompanija, il tako nešto.
Ne znam tačno kako je počelo, valjda prvo muž otišao u WC, pa usput nešto valjda pitao stjuardesu, a kako je i sam imao poprilično veze sa takvim poslom, kad se vratio na mesto došla stjuardesa da mu kaže da ga kapetan zove u kabinu. Kapetan bio naš čovek pa mu valjda došlo da prekrati vreme u priči znaš ovog, znaš onog.
U međuvremenu sin bio isto rad sebe, vratio se na sedište i pita gde mu nestao otac, a meni došlo da se zabavljam.
Kako su sabijeni redovi a kako su svi okolo videli da je ušao u kabinu (sedeli smo nekako napred) ja rekoh prilično glasno da je pitao da mu daju da proveze malo on i evo sad ga zvali. Imaju tradiciju da puste nekog od putnika.
Još nastavim da će sigurno pitati sad kapetana da mu i sinu dozvole da proba malo.

...mislim da možete da zamislite to okretanje i zabezeknute poglede onih ispred.

michiganac michiganac 23:05 25.02.2024

Re: Ah,

mislim da možete da zamislite to okretanje i zabezeknute poglede onih ispred.


alselone alselone 02:23 26.02.2024

Re: Ah,

Кад си поменуо LAX, оно што је мој најачи утисак је мирис океана који осетиш чим изађеш из аеродромске зграде


Jeste. :)
Sad će bene da uleti sa time kako mrzi taj grad, ali nema slučajno status koji ima, ima svoj šarm. Jeste danas mahom upropašćen grad, ali bez obzira.

Šta me još seća na taj aerodrom.
Posle 20ak sati leta, firma mi rezervisala auto i dolazim da ga pokupim. Sedam, a ono automatik. Prvi put. Prošla je ponoć po našem vremenu, putovao sam dugo, umoran i smoren i ne znam da vozi automatika.

Pošto sam svoj auto vozio godinama po zvuku motora a ne po obrtajima ili brzini, kako čujem da motor počinje da se čuje, pritiskam kočnicu kao kvačilo i krećem da prebacujem. Znači, pola sata mi je trebalo da izađem sa aerodroma i da prođem neku malu uličicu kako bih ušao na autoput. Realno komedija ali meni tada veoma stresno.

I onda se tako vozim autoputem od 12 traka, idem prema centru LA-a, sijaju svetla oblakodera u daljini, miriše slan vazduh, ja 30 godina, kosa crna do dupeta. Dobro, ovo poslednje nije. Kako kul osećaj jebote, i sada se malo ježim kad se setim.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:28 26.02.2024

Re: Ah,

Posle 20ak sati leta, firma mi rezervisala auto i dolazim da ga pokupim. Sedam, a ono automatik.

Моје прво искуство са аутоматиком је било у јутарњем саобраћају у СФ, хотел у финансијском дистрикту, чим седнеш у кола си у сабраћајној гужви у центру, а ја бих да мењам брзине и још морам да пазим на вожњу десном страном.

Где одседаш у ЛА?
alselone alselone 09:39 26.02.2024

Re: Ah,

Где одседаш у ЛА?


Hotel se zove Holiday Inn Burbank Media Cente, pošto smo radili za utility koji se nalazi nedaleko. Lep, prosečan, ništa specijalno ali udobno i čisto sa super lokacijom.

I što je najvažnije ima svoj restoran, što sve manje hotela ima. Pošto je devet sati razlike, a ja jelte gladan od jutra kao monstrum, onda dočekam 6 ujutru da se otvori restoran, a to je 3 poslepodne po našem, znači propustio sam i doručak i ručak, onda naručim biftek i 4 jaja za doručak. Ameri koji mahom jedu kafu za doručak me gledaju kao da sam lud.
jovilim_e jovilim_e 10:04 26.02.2024

Re: Ah,

principessa_etrusca
Posle 20ak sati leta, firma mi rezervisala auto i dolazim da ga pokupim. Sedam, a ono automatik.

Моје прво искуство са аутоматиком је било у јутарњем саобраћају у СФ, хотел у финансијском дистрикту, чим седнеш у кола си у сабраћајној гужви у центру, а ја бих да мењам брзине и још морам да пазим на вожњу десном страном.

Где одседаш у ЛА?

Moje prvo iskustvo sa automatikom je bio neki američki džipčina pre iks godina.
Već sutradan sam ga vozio kao da čitav život vozim automatike.
Po povratku u BG, samo me je pretpostavka o nedostatku servisa za automatske menjače odvratila da ne kupujem automatike.
predatortz predatortz 10:08 26.02.2024

Re: Ah,


Moje prvo iskustvo sa automatikom je bio neki američki džipčina pre iks godina.


Moje devedesetih kada je muž sestre od tetke, Holanđanin, došao Volvom sa automatskim menjačem.
Nije se teško prešaltati sa manuelnog na automatski menjač, ali sam imao osećaj da se svaki put kada auto menja stepen prenosa osećalo više nego kada ja to radim na manuelnom menjaču.

alselone alselone 10:12 26.02.2024

Re: Ah,

Nije se teško prešaltati sa manuelnog na automatski menjač, ali sam imao osećaj da se svaki put kada auto menja stepen prenosa osećalo više nego kada ja to radim na manuelnom menjaču.


Nije lako, ali once you go automatik, you never go back. Moj auto je danas automatik i nema šanse da ikada više kupim manuelac. Dodatno, danasšnji automatici su do jaja, jer ovaj moj na primer ima dva menjača ispod pa ti na celom drugom menjaču priprema brzinu koja će ti trebati, pa prebacuje ceo menjač, da tako kažem, a ne samo brzine. Jedva se oseti kada promeni, skroz je glatka kriva momenta.
jovilim_e jovilim_e 10:13 26.02.2024

Re: Ah,

predatortz

Moje prvo iskustvo sa automatikom je bio neki američki džipčina pre iks godina.


Moje devedesetih kada je muž sestre od tetke, Holanđanin, došao Volvom sa automatskim menjačem.
Nije se teško prešaltati sa manuelnog na automatski menjač, ali sam imao osećaj da se svaki put kada auto menja stepen prenosa osećalo više nego kada ja to radim na manuelnom menjaču.


Zato što se to kod automatika dogodi trenutno pa malo 'cimne'.
A kod manuelnog menjača to traje zbog niza sukcesivnih radnji .... ubrzavanje, pritiskanje kvačila, izbacivanje iz trenutne brzine, ubacivanje u sledeću veću brzinu, otpuštanje kvačila. To iz manje u veću.
Iz veće u manju ima takav broj koraka uz drugačiju dinamiku.
jovilim_e jovilim_e 11:55 26.02.2024

Re: Ah,

principessa_etrusca
Cela te industrija se skurcala a nekada je bila stvarno glamurozna.

60-тих је отворен нови аеродром у Сурчину и тада је постојала само једна зграда, она у којој је сала која ће касније, мада не за дуго, постати терминал за домаће летове. У средини те сале, за данашње појмове омање, стајала је стаклена коцка, можда величине 5Х5, можда и мања, пуна густо посађеног зеленила, што је мени као детету личило на тропску башту, мада скоро сигурно није била, али јесте била један потпуно непотребан луксуз. На спрату је био ресторан са стакленим зидом према писти одакле су могла да се посматрају полетања и слетања, а дуж тог зида је била тераса ако си баш хтео да чујеш заглушујућу буку мотора и осетиш смрад керозина.

Те стаклене баште се данас слабо ко сећа, а ја сам недавно, у албуму једне давно преминуле рођаке нашла фотографију из раних 70-их на којој је пар newly weds који крећу на свадбено путовање, па су се сликали испред тог зеленила. Имали су 28-29 година, он је носио одело и кравату, а она шанел костим, бисере око врата и штикле! Из данашње перспективе, сасвим надреално.

Наравно, може се бити обучен удобно и истовремено гламурозно, али ретко ко се данас потруди у том правцу. Огромне гужве на аеродромима су их учиниле непријатним местима где се путници гурају у редовима, морају да скидају ципеле, распакују козметику и рачунаре, чекају на пасошкој контроли итд.

Европски аеродроми су ипак у некој минималној мери задржали трунчицу давног гламура, за разлику од америчких који су функционални и негламурозни на начин европских аутобуских станица. (Кад си поменуо LAX, оно што је мој најачи утисак је мирис океана који осетиш чим изађеш из аеродромске зграде.)

Mislim da sam te jedno sreo na surčinskom Aerodromu kada sam pratio neku decu.
Namigni ako si to bila ti.
nask nask 15:13 25.02.2024

A ovaj ne pominješ



Od svih tih aerodroma i svih ti putovanja, samo na jednom smrde toaleti svaki put.

Na beogradskom.

Pa ti idi tamo gde ne smrde, drugosrbijanče jedno. Evo sada sam zvao Gvozdena da te izmeri onim svojim srbometrom, pa da vidim da li ćeš još samo jednom da ispljuješ Srbiju i njen napaćeni ali premudri narod.

Nego znam da voliš da se šokiraš, a i struka ti je

alselone alselone 15:30 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

A ovaj ne pominješ

Jesu to naši?
Jako malo sa putovao sa našim legendama i od toga samo jednom do Čikaga (juče) a ostalo sve u okviru Evrope pa tamo presedao za dalje. Bilo je u redu juče. Ali i naši grbave maksimalno, ponajviše sa klopom. Ne toliko da je gadno i veštački kao u Luftvafe, nego je baš malo.
zaharaga zaharaga 15:45 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ


Od svih tih aerodroma i svih ti putovanja, samo na jednom smrde toaleti svaki put.

Na beogradskom.



Ete ti ga sad! Pa je li i dan danas tako?

Pitujem, jer koliko sam cuo, precednik i otac savremene Svrbije aerodrom dade francuzima (i jos je zatvorio Nis, da im ne smeta.

A ovde i drugde napredno europsko i gradzanisticko nazi goreng (i susi) stado govorase da je Europa die beste, da treba da nam dodju stranci da sve preuzmu i da nas dovedu u red. Pa dodjose li ti stranci? Dovedose li makar nuznike u red? Makar toliko bi mogli da obave, kad su vec dosli da gazduju!






zoja444 zoja444 16:15 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

sta?! alselone je drugosrbijanac?! deluje sasvim normalno za razliku od nekih ovde. lep blog alselone.
Milan Novković Milan Novković 17:08 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

zoja444
sta?! alselone je drugosrbijanac?! deluje sasvim normalno za razliku od nekih ovde. lep blog alselone.

Normalno naravno, uživo veseo, lep i iskren "say what again" smile


jovilim_e jovilim_e 17:10 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

zaharaga

Od svih tih aerodroma i svih ti putovanja, samo na jednom smrde toaleti svaki put.

Na beogradskom.



Ete ti ga sad! Pa je li i dan danas tako?

Pitujem, jer koliko sam cuo, precednik i otac savremene Svrbije aerodrom dade francuzima (i jos je zatvorio Nis, da im ne smeta.

A ovde i drugde napredno europsko i gradzanisticko nazi goreng (i susi) stado govorase da je Europa die beste, da treba da nam dodju stranci da sve preuzmu i da nas dovedu u red. Pa dodjose li ti stranci? Dovedose li makar nuznike u red? Makar toliko bi mogli da obave, kad su vec dosli da gazduju!



Što se tiče toaleta na benzinskim pumpama po Srbiji, mogu da kažem da je sada higijena mnogo bolja nego ranijih godina.
I da, najuredniji su toaleti na Gazpromovim pumpama.
zoja444 zoja444 17:43 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

milane n., da li znate da su tablice idealne telesne tezine dale avio kompanije a ne neke lekarske komisije i naucnici.
Milan Novković Milan Novković 18:36 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

zoja444
milane n., da li znate da su tablice idealne telesne tezine dale avio kompanije a ne neke lekarske komisije i naucnici.

Nisam znao, thanks.

Dok je moj BMI bio ispod 20 - nači lean, mean fighting machine - meni su te neke tablice govorile da sam predebeo i da treba na licu mesta da smršam.

A onda sam se ugojio, pa baš ugojio al ok umeo da sednem u avion i prostrem i laptop ispred sebe (imao sam čak i 7-9 Kg laptops, doduše sa ispravljačem, neke gaming budalaštine sa Vista operativnim)

Pa onda malo smršao, al još svetlosne godine ispred mene da bih sad - baš juče doleteo ovde, imam oko 4 leta mesečno - London - Alicante (Španija) - u Ryanair, npr, morao da uvučem stomak da bih spusio onu tacnu ispred sebe (video sam da i Alse kuka) ...

... pa tu onda bude i mobilni (laptop ne vadim više bar 15 godina), naočare sa futrolom ... ajd bar je novčanik sad elektronski ... ear-buds sa onim kućištem gde je je akumulator za dopunjavanje, neke gricke, piće, ... i tako juče...

... ja uzeo sedište C, do prolaza, uvek tako, do mene Španac - kicoš neki ali fin čoek, nije u cvetu mladosti i BMI isto tu, šačica tuceta, bar 7 slojeva odeće na vrhu nešto od kože pa krzna pri vratu, zacipzarovan do vrata - inače T-Shirt okruženje, ja tako u majici i prijatno - nači on je B.

Krenu avion ka pisti ja mu kažem da se pomei na A, do prozora, kaže ne sme ajd bar dok ne uzletimo

Ajd, uzletimo, on se pomeri na A 100% i B 15 posto, naručio kafu sa tonama mleka i šećera - mleko u onim plastičnim kesicama od po dal nekoliko mililitara.

Nači ne zna se ko je nezgrapniji, ali ja sam mator i ljukavo ljisic i u uslovima većeg rizika usporim i pažljivo pravim pokrete, haos ipred mene pa polako odložim naočare u kutiji i ear-buds u kutiji (slušao neku audio knjigu harwardskog profesora o tome zašto smo evoluirali kako jesmo - pošto ti likovi imaju fazone između sebe koji kažu da naša fiziologija ne bi imala veze sa životom da nije evolucionog svetla (primer - imamo isturene noseve da bi se više kovitlao i prelamao vazduh pa vlažio više kako ne bi sušio pluća - ajd, ima smisla, što što nije evolucija i druge jadne životinje podarila tim)

I odložim tih par mojih stvari na B sedište, deo do mene - lik spustio B tacnu i na njoj pokušava da organizuje svoju kafu, tj iscedi sva ona silna mleka.

Otvara polako prvo - to je ko mala kesica, i počinje da stiska tu kesicu kad je pomislio da će mlaz mleka, ko iz krave kad je muzu da ide u njegovu šolju.

I taj baš oštar mlaz pravo na kutiju mojih naočara, stara pa malo odškrinuta, kroz taj procep. A untra se tapacirung odlepio od kučišta, pa ode mleko ispod tapacirunga ...

E da ga izsimuliraš ne bi tako uspela, on se izvinjava, al cool smo obojica, posle je kupovao neke parfeme - dragoj, pretpostavljam - da se smiri

jovilim_e jovilim_e 18:41 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

Milan Novković

...

I taj baš oštar mlaz pravo na kutiju mojih naočara, stara pa malo odškrinuta, kroz taj procep. A untra se tapacirung odlepio od kučišta, pa ode mleko ispod tapacirunga ...

E da ga izsimuliraš ne bi tako uspela, on se izvinjava, al cool smo obojica, posle je kupovao neke parfeme - dragoj, pretpostavljam - da se smiri

Krenu avion ka pisti ja mu kažem da se pomei na A, do prozora, kaže ne sme ajd bar

Eeeee, jebem ti taj tapacirung u kutiji za naočari.
Ako se ne polomi ona lisnata opruga za zatvaranja poklopca, onda se obavezno odlepi taj tapacirung u poklopcu.
nask nask 19:55 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

Jesu to naši?

Beč i Austrian, za nas Srbe nema gates, nego bus i stepenice.
alselone alselone 23:19 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

sta?! alselone je drugosrbijanac?! deluje sasvim normalno za razliku od nekih ovde. lep blog alselone.

Ne, ne, nego očinski savetujem kao prvosrbijanac šta da se promeni a pošto me užasno nervira. Zahvaljujem na pažnji.
alselone alselone 23:19 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

sta?! alselone je drugosrbijanac?! deluje sasvim normalno za razliku od nekih ovde. lep blog alselone.

Ne, ne, nego očinski savetujem kao prvosrbijanac šta da se promeni a pošto me užasno nervira. Zahvaljujem na pažnji.
alselone alselone 23:19 25.02.2024

Re: A ovaj ne pominješ

Beč i Austrian, za nas Srbe nema gates, nego bus i stepenice.

Znam. Bude to i u Njemačku često. Bilo i u Turskoj poslednji put.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana