Društvo| Istorija| Na današnji dan| Nauka

Sveti Ilija i vatrene kočije protiv Nacizma

natasa_tasic_10 RSS / 01.08.2021. u 23:38

 

sveti_ilija2_dnevne.jpg 

Danas je Sveti Ilija. Ja ga volim, ne samo što je živ svetac u vatrenim kočijama odleteo na nebo, već i što je veliki pravednik, jedan od najvećih svetaca koji postoje.

Pre mnogo  godina sam operisana baš na Svetog Iliju. U Tiršovoj je mojoj majci  doktorka Ljiljana Maksimović rekla sada je samo Bog može spasiti, mi ne možemo više ništa. I otišla je majka u crkvu Svetog Georgija, a otac Bogdan je celu noć čitao molitve u oltaru, sve dok se nisam ujutru probudila iz kome. Lekari nisu mogli da veruju. Od tada moja majka nosi kolač i žito svake godine u crkvu i deli za zdravlje sve dece i svih ljudi.

Kasnije kada sam se udala Sveti Georgije je postala i moja slava, a moja svekrva koja ikonopiše izradila je najlepšeg Svetog Georgija koga sam ikada videla, onoga koji mačem ubija Aždaju i spašava devojku od zla.

Spašava sve nas od zla, vidljivog i nevidljivog, mačem seče sve loše.

Danima  razmišlajm o ovome.Danas je Sveti Ilija, i  Dan sećanja na stradale Rome u Drugom svetskom ratu, na Svetog Savu je Holokaust, dan sećanja na stradale Jevreje, a Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku, Niški logor, Sajmište... ne bi znali jer su se jedni plašili tadašnjeg režima, a drugi su bili nepismeni da bi bilo šta zabeležili ili pokrenuli.

Na Svetog Iliju su Nemci u Ausvicu, u „Ciganskom“ logoru pobili sve do jednog Roma, nikakav trag nisu ostavili, nikakvo sećanje, svi su stradali.

Jednostavno moglo im se, imali su zakon o rasama, silu, i podbornike ideologije koja u nekim sferama i dalje živi.

Gledajući film, Hitler poslednji dani, Gebelsova žena ubija svu svoju decu, jer ne želi da žive u svetu u kome nema nacizma, arijevaca i čistih rasa, nije ni sanjala da će kasnijom sterilizacijom žena ta propaganda biti nastavljena.

Shomo, ovo nema veze sa onim tekstom, a da ti pravo  kažem bila sam izrevoltirana komentarima, i iskrena da budem, ljudi koji su pozitivno komentarisali onakvo kasapljenje, ne bi se ni čas časa libili da urade istu stvar i sada, a i ubuduće.

Elem da se vratiim na Svetoga Iliju, Svetoga Savu i na Svetoga Georgija, i na najveću vezu sviih naših svetaca sa svim stradalima, od Nacista.

Na putu za Jasenovac,na Đurđevdan su svi i Jevreji, Srbi i Romi vagonima odvedeni za Jasenovac. U jednom od njih je nastala  i čuvena pesma, a samo je 1/3 došla do Jasenovca, umrli su na putu do njega. Na Svetog Savu je oslobodjen  Aušvic, a ja duboko verujem da se Sveti Ilija spustio sa svojim vatrenim kočijama i spasio sve  nesrećne romske duše i odveo ih je na bolje mesto.

Danas je Sveti Ilija, danas je Dan sećanja na stradale u Drugom Svetskom ratu. Moja majka je spremila i kolač i žito kao što i svake godine radi da deli za zdravlje i napredak svih, a ako se neko zadesi pored crkve, neka upali sveću za pokoj duša svih stradalih od nacista, bez obzira na veru, naciju, polnu pripadnost, i neka upali sveću za zdravlje i mir preživelih. Jer se oni i dalje sećaju i žive sa tim sećanjem sve dok ne sklope oči i ne odlete u vatrenim kočijama na mesto gde će se sresti sa svima koje su izgubili u bezumlju jednog poremećenog društva.

 

 August 2. th, Memorial Day of the victims of the Holocaust

On the night between August 2., 1944, about 3,000 men, women and children of Roma were killed in gas chambers at the ′′ Family Camp for Gypsies ′′ in Auswitz-Birkenau.

The resolution of the European Parliament, which was adopted on April 15., 2015., is officially declared the Day of Remembrance of the Roma Holocaust victims.

#nabistar #romagenocide #2august

 

 

 



Komentari (398)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 00:49 02.08.2021

па и оне*

ne odletе za vatrenim kočijama

крчкамо се пате нас врућине*
али зна се .....после Св Илије,
Природа своје ......законе има
биће нама Сунце.. све милије
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:52 02.08.2021

Re: па и онa*

Kada smo kod toga, samo neka padne kisa
shmoo shmoo 06:17 02.08.2021

Sh(l)omo

Што би рекао Срђан Фукс.


Shomo, ovo nema veze sa onim tekstom, a da ti pravo kažem bila sam izrevoltirana komentarima, i iskrena da budem, ljudi koji su pozitivno komentarisali onakvo kasapljenje, ne bi se ni čas časa libili da urade istu stvar i sada, a i ubuduće.



Презимењакињо, таквих је одувек било, има их и данас и биће их и убудуће.

Али нисмо сви такви. И на нама осталима који нисмо је да не дозволимо да се то догађа. Или барем да се боримо против тога када год га препознамо.

(Неки којима сам поставио директно питање на том твом блогу који си нажалост обрисала, нису ми одговорили да ли би ми се придружили у утепавању таквих скотова који би и данас да праве концентрационе логоре, да стерилишу, да од црних и смеђих очију и косе праве плаве. Менгеле се и тиме бавио...)

У истој равни са нацистичким концентрационим логорима мени су и слике мале девојчице црне боје коже у зоолошком врту у том истом Бриселу (данас седишту ЕУ) снимљене 1958. године или затвори у Јужној Африци током апартхејда или уништавање Ирака због тога што су том народу њихови лидери обезбедили пристојан живот достојан човека (био сам у Ираку и видео то својим очима, не може нико да ме лаже) захваљујући ресурсима нафте који данас више нису у поседу Ирака и тог народа тамо или бомбардовање Сомалије у истом тренутку док они на земљи сахрањују 40 000 своје деце умрле од глади током грађанског рата у тој несрећној земљи. Могао бих још да набрајам...

Хоћу да ти кажем, не заваравам се ја да тога више нема ма колико год ми мазали слику овог нашег света и доба у којем живимо некаквим "демократским" фарбама.

И исто тако врло добро знам, као што ти рекох, шта значе стереотипи и предрасуде о Ромима у самој Србији. (Да ли си икада покушавала да убедиш родитеље Српчета да нема ничега страшнога у томе што њихово дете седи у истој клупи у школској учионици са малим Ромом или Ромкињом? Мени је то свакодневница, драга моја Наташа.)

На том твом блогу који си обрисала покушао сам само да ти кажем да нисмо сви такви као ти скотови које си читала у коментарима и онда револтирана написала то што си написала у том блогу.

И добро је што смо се ти и ја одмах, још тада, на том твом блогу и споразумели после почетног неспоразума када сам се ја јавио револтиран том написаном паушалном оценом да су сви Срби такви. (Што је такође постало медијски исфабриковани стереотип још од распада СФРЈ, питај ове наше који живе у Западној Европи, Канади, САД,...)

А да поновим, свестан сам ја, Наташа, да је скотова увек било (не само у том крвавом 20. веку) и што је најгоре од свега, да таквих скотова има и данас и биће их убудуће.

Знам ја то.

И не само што знам, него нећу никада ни ћутати нити не радити ништа када видим такве ствари и данас ма колико год покушавали лицемерно да ми то представе као нешто друго, неке "више циљеве и интересе". За мене не мораш да бринеш по том питању. Ако већ не могу ни да урадим нешто, а онда макар буди сигурна да нећу то што скотови и данас раде да само ћутке гледам јер се ја тих скотова не плашим.













А децу им никада нећу опростити. Знаш оно, можемо да опростимо, не смемо да заборавимо. Е па ја не само да не заборављам, него када су деца у питању, не могу ни да опростим и то не само моју децу, него ничију децу, без обзира на националност, веру, боју коже... Познајеш ме толико да знаш то и сама.






freehand freehand 08:20 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

И исто тако врло добро знам, као што ти рекох, шта значе стереотипи и предрасуде о Ромима у самој Србији. (Да ли си икада покушавала да убедиш родитеље Српчета да нема ничега страшнога у томе што њихово дете седи у истој клупи у школској учионици са малим Ромом или Ромкињом? Мени је то свакодневница, драга моја Наташа.)

U mojoj školi i u mom razredu moji su drugovi cigani sedeli najnormalnije. U mojoj je kući violeta koja mi je dodeljena na pomoć u učenju matmatike jela isto što i ja za stolom za kojim i ja. Baš kao i drugari iz komšiluka kad smo posle fudbala ili žmurke dotrčavali za parče leba i pekmeza. I to je bilo pravilo i poželjno ponašanje, da se ne pita za boju, naciju i veru.
E sad, to je bilo vo vremja onog pakla od države što se zvala SFRJ i sistema što se zvao socijalizam, sa tada proklamovanim vrednostima i idealima.
A pre toga, u vreme nacizma, skupljajući broj koji su Nemci odredili za streljanje ljotićevci su pokušavali da skupe što više Cigana i preostalih Jevreja ne bi li njihovim glavama zamenili Srbe, pošto Nemci nisu marili i to im je čak i draže bilo.
Pa smo se vratili na sad, kad se i Srbi međusobno rangiraju po klasama i vrednosti.
Tempora, Shmoo.
freehand freehand 13:09 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.

Pa zato što je odjednom u tom ideološkom haosu odjednom opet postalo važno ko je koje boje kože, nacije i vere i to su ponovo postali kvaliteti od kojih zavisi odnos prema tom nekome, a ne kakva je ličnost i kakva su mu dela.
Ili, jednostavnije - mržnja je prevladala ljubav kao princip. Uz slaganje većine zabenavljenih i zablentavljenih ovaca novootkrivenih u svojim nacionalnim i verskim stadima.
gvozden1 gvozden1 13:38 02.08.2021

Re: Sh(l)omo


Све знам и све ми је то познато и из моје куће и моје школе, једном речју и из мог детињства и младости. И у праву си.

Ništa nije popravilo status Roma, doduše u prošlom vremenu, kao internet.

Od kad se on pojavio odjednom svi dobiše makar po jednog najboljeg prijatelja Roma, odjednom se svi sećaju srećnog detinjstva i druženja sa romskom decom, svi su samo sa cigančićima igrali klikere i jeli pekmez.

A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku (doduše kresnuti Ciganku je ok, razbija se maler) sve to sad izmisliše, za vreme onoga toga nije bilo.
freehand freehand 13:50 02.08.2021

Re: Sh(l)omo


A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku (doduše krenuti Ciganku je ok, razbija se maler) sve to sad izmisliše, za vreme onoga toga nije bilo.





gedza.73 gedza.73 15:27 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

И исто тако врло добро знам, као што ти рекох, шта значе стереотипи и предрасуде о Ромима у самој Србији.


Da ponovo postavim link ka Dežulovićevom tekstu koji je stereotip i predrasuda najgore vrste (takvim Gebelsovskim 'metaforama' su se koristili i nacisti koji su ubijali Rome), koji je Angie zdušno branila i koji je je za Frihenda
Da li je miguća da sam samo ja utiska da je Dežulović gene iskoristio samo kao gradivo za metaforu kojom govori da smo svi, u stvari, ista govna i od istih govana sazdana a uobražena zbog izmišljene posebnosti sopstvenee gradivne mase?


Balkanski sindrom cistokrvnih Marsovaca







shmoo shmoo 17:55 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand
А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.

Pa zato što je odjednom u tom ideološkom haosu odjednom opet postalo važno ko je koje boje kože, nacije i vere i to su ponovo postali kvaliteti od kojih zavisi odnos prema tom nekome, a ne kakva je ličnost i kakva su mu dela.
Ili, jednostavnije - mržnja je prevladala ljubav kao princip. Uz slaganje većine zabenavljenih i zablentavljenih ovaca novootkrivenih u svojim nacionalnim i verskim stadima.



Па знам, али то је толико глупо.

И докле ће да траје.

Не може се на мржњи живети читав живот. Џаба онда и такав живот када томе служи.


freehand freehand 17:58 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

shmoo
freehand
А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.

Pa zato što je odjednom u tom ideološkom haosu odjednom opet postalo važno ko je koje boje kože, nacije i vere i to su ponovo postali kvaliteti od kojih zavisi odnos prema tom nekome, a ne kakva je ličnost i kakva su mu dela.
Ili, jednostavnije - mržnja je prevladala ljubav kao princip. Uz slaganje većine zabenavljenih i zablentavljenih ovaca novootkrivenih u svojim nacionalnim i verskim stadima.



Па знам, али то је толико глупо.

И докле ће да траје.

Не може се на мржњи живети читав живот. Џаба онда и такав живот када томе служи.



U pravu si, al nisam ti ja dobra adresa za takva pitanja. Ni meni nije jasan taj život na mržnji kao pogonskom gorivu. Kao one bakterije na dnu mora što se hranesumpornim isparenjima, jebiga, ali to ne samo da postoji, nego je ovde preovladalo.
I na blogu, što je manji problem, i u realnom životu čemu svedočimo svakoga dana.
shmoo shmoo 18:04 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

gvozden1

Све знам и све ми је то познато и из моје куће и моје школе, једном речју и из мог детињства и младости. И у праву си.

Ništa nije popravilo status Roma, doduše u prošlom vremenu, kao internet.

Od kad se on pojavio odjednom svi dobiše makar po jednog najboljeg prijatelja Roma, odjednom se svi sećaju srećnog detinjstva i druženja sa romskom decom, svi su samo sa cigančićima igrali klikere i jeli pekmez.

A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku (doduše kresnuti Ciganku je ok, razbija se maler) sve to sad izmisliše, za vreme onoga toga nije bilo.



За непромењени статус Рома треба да се обратимо активистима који тврде да раде на побољшању статуса Рома у друштву и узимају неке паре из иностраних донација за то а ништа се не мења осим што Роме сада зовемо Роми.

Или како то пева Петар Божовић са својим Кумом када оде код тог свог Кума Рома на славу:

"Нисам више Циганин,
ја сам сада Ром,
каква дивна промена
у животу мом."

Хучи, ниси пажљиво читао мој коментар упућен Наташи.

Скотова је увек било, има их и сада и биће их убудуће. На нама је да не допустимо да ти скотови воде главну реч у нашем друштву у којем живимо.

Ако случајно скотови буду превладали, онда ћу се борити против тога како знам и умем.

Хоћеш ли ми се тада придружити у томе?


shmoo shmoo 18:09 02.08.2021

Re: Sh(l)omo


Рекох већ, Геџо, то су скотови.

И нема се ту шта даље причати него радити на томе да скотови не превладају у овој нашој заједници у којој живимо.

А таквим скотовима децу никада нећу опростити као што већ рекох.

shmoo shmoo 18:18 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand
shmoo
freehand
А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.

Pa zato što je odjednom u tom ideološkom haosu odjednom opet postalo važno ko je koje boje kože, nacije i vere i to su ponovo postali kvaliteti od kojih zavisi odnos prema tom nekome, a ne kakva je ličnost i kakva su mu dela.
Ili, jednostavnije - mržnja je prevladala ljubav kao princip. Uz slaganje većine zabenavljenih i zablentavljenih ovaca novootkrivenih u svojim nacionalnim i verskim stadima.



Па знам, али то је толико глупо.

И докле ће да траје.

Не може се на мржњи живети читав живот. Џаба онда и такав живот када томе служи.



U pravu si, al nisam ti ja dobra adresa za takva pitanja. Ni meni nije jasan taj život na mržnji kao pogonskom gorivu. Kao one bakterije na dnu mora što se hranesumpornim isparenjima, jebiga, ali to ne samo da postoji, nego je ovde preovladalo.
I na blogu, što je manji problem, i u realnom životu čemu svedočimo svakoga dana.


Знам... Ма нисам ни питао него сам ти се више изјадао због тога...


freehand freehand 18:24 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

За непромењени статус Рома треба да се обратимо активистима који тврде да раде на побољшању статуса Рома у друштву и узимају неке паре из иностраних донација за то а ништа се не мења осим што Роме сада зовемо Роми.

Neće biti. Oni mogu biti samo jedan od detalja na tom pačvorku, lep ili ružan, koristan ili štetan ali uvek je sve do društva i države. Do sistema. do onoga što se u društvu postavlja i promoviše kao vrednost i kao ideal.
haklberi_tom haklberi_tom 18:34 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

shmoo
gvozden1

Све знам и све ми је то познато и из моје куће и моје школе, једном речју и из мог детињства и младости. И у праву си.

Ništa nije popravilo status Roma, doduše u prošlom vremenu, kao internet.

Od kad se on pojavio odjednom svi dobiše makar po jednog najboljeg prijatelja Roma, odjednom se svi sećaju srećnog detinjstva i druženja sa romskom decom, svi su samo sa cigančićima igrali klikere i jeli pekmez.

A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku (doduše kresnuti Ciganku je ok, razbija se maler) sve to sad izmisliše, za vreme onoga toga nije bilo.



За непромењени статус Рома треба да се обратимо активистима који тврде да раде на побољшању статуса Рома у друштву и узимају неке паре из иностраних донација за то а ништа се не мења осим што Роме сада зовемо Роми.

Или како то пева Петар Божовић са својим Кумом када оде код тог свог Кума Рома на славу:

"Нисам више Циганин,
ја сам сада Ром,
каква дивна промена
у животу мом."

Хучи, ниси пажљиво читао мој коментар упућен Наташи.

Скотова је увек било, има их и сада и биће их убудуће. На нама је да не допустимо да ти скотови воде главну реч у нашем друштву у којем живимо.

Ако случајно скотови буду превладали, онда ћу се борити против тога како знам и умем.

Хоћеш ли ми се тада придружити у томе?



Za sve naše SrboMadžare - i ostalo veselo blogovsko društvo!
Još jedna verzija Malog kola!



Kako primaš Bela vodi - samo tako!


shmoo shmoo 18:40 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand
За непромењени статус Рома треба да се обратимо активистима који тврде да раде на побољшању статуса Рома у друштву и узимају неке паре из иностраних донација за то а ништа се не мења осим што Роме сада зовемо Роми.

Neće biti. Oni mogu biti samo jedan od detalja na tom pačvorku, lep ili ružan, koristan ili štetan ali uvek je sve do društva i države. Do sistema. do onoga što se u društvu postavlja i promoviše kao vrednost i kao ideal.



Део тог друштва и тог система су и те организације које се баве мењањем назива али не и нечијег статуса у друштву. То им је и циљ. Да се Власи не досете...

Него да не едитујем тамо где ти рекох да ти се само јадам... Да додам овде...

Јебо их профит. Постао им је свима важнији од човека. Није све то само резултат идеолошких и политичких смутњи које су такође креиране зарад тог истог профита који је данас на месту божанства.

Што би се рекло, а ком свом Мамону се ти скотови моле.

Отуд и та разлика у васпитавању некада и сада.

freehand freehand 18:58 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

shmoo
freehand
За непромењени статус Рома треба да се обратимо активистима који тврде да раде на побољшању статуса Рома у друштву и узимају неке паре из иностраних донација за то а ништа се не мења осим што Роме сада зовемо Роми.

Neće biti. Oni mogu biti samo jedan od detalja na tom pačvorku, lep ili ružan, koristan ili štetan ali uvek je sve do društva i države. Do sistema. do onoga što se u društvu postavlja i promoviše kao vrednost i kao ideal.



Део тог друштва и тог система су и те организације које се баве мењањем назива али не и нечијег статуса у друштву. То им је и циљ. Да се Власи не досете...

Него да не едитујем тамо где ти рекох да ти се само јадам... Да додам овде...

Јебо их профит. Постао им је свима важнији од човека. Није све то само резултат идеолошких и политичких смутњи које су такође креиране зарад тог истог профита који је данас на месту божанства.

Што би се рекло, а ком свом Мамону се ти скотови моле.

Отуд и та разлика у васпитавању некада и сада.


Ti si levičar?
bene_geserit bene_geserit 19:12 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku

Mene mama kad sam bio mali uspavljivala sa:
"Kad se Cigo zaželi medenih kolača
on pošalje Ciganku u selo da vrača
grmi seva, vreme se menja
a Ciganke varošanke još iz sela nema"
(izvinjavam se blogodomaćici ako su joj stihovi uvredljivi, meni su uvek bili simpatični)

Moja prababa, Tankosava, bila seoska babica a uz to i vračara tj. bacala ugljevlje (nisam je upoznao, bila 1865., nego po ćalovoj priči). Uz to je i volela da popije. Muž joj izgino u nekom od balkanskih ratova.
To je ovako izgledalo: dođe žena da se žali npr. da joj krava ne daje mleko (a bilo dosta stoke a malo ispaše, nemož krava da se najede, naravno da ne daje mleka). E sad ako donese flašu sa rakijom, ona vidi da će sve to da se sredi bez problema, a ako ne donese kuku i lele. A to vrelo ugljevlje kad polije vodom tu raznoraznih svetlosnih i zvučnih efekata ima, tata kaže kako je uvek ostajao fasciniran celom predstavom.
shmoo shmoo 19:49 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand
shmoo


Јебо их профит. Постао им је свима важнији од човека.


Ti si levičar?



Јој, немој ме том "терминологијом" у којој су све те еткет(л)е одавно испражњене од сваког значења па када их користимо звуче као да лупамо кутлачама у празне казане.

bene_geserit bene_geserit 20:27 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand
koja mi je dodeljena na pomoć u učenju matmatike

Uvek mi je delovalo da je tebi trebala pomoć u školi.
Jel imaš i sad life coach-a ?

Mada moguće da si ti njoj pomagao a ne ona tebi ?
Hm, to bi već bilo iznenađenje.
magnus magnus 20:41 02.08.2021

Re: Sh(l)omo



ovog su ubili partizani
shmoo shmoo 20:47 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

magnus


ovog su ubili partizani



Јбг, такви људи не припадају никоме.

Зато увек и страдају.

vcucko vcucko 20:50 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

shmoo


А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.


Jeste. Ali u tom sistemu, ako ćemo pravo, mnogo šta nije bilo važno. Ono, radio ne radio svira ti radio. 25-30 godina statiraš u kukuruzu i odeš u penziju. Čuveni pojam pozitivna nula. U takvom okruženju je lakše bilo biti fin i humano vaspitavati.

Onda su/ste/smo 'teli kapitalizam. Ima da se dirinči, a od toga samo za kiriju/kredit i za leba, dok mrdaš. Pa čovek čoveku vuk, svi svima krivi za nešto. A najlakše je okriviti rasu, naciju. I najbrže se primi u masi.

Tokmutaka...
shmoo shmoo 20:56 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

vcucko
shmoo


А зашто смо у неком тренутку одустали од тог хуманог васпитања којим су нас васпитавали да све људе на овом свету гледамо пре свега као на људе, то не умем да ти кажем.


Jeste. Ali u tom sistemu, ako ćemo pravo, mnogo šta nije bilo važno. Ono, radio ne radio svira ti radio. 25-30 godina statiraš u kukuruzu i odeš u penziju. Čuveni pojam pozitivna nula. U takvom okruženju je lakše bilo biti fin i humano vaspitavati.

Onda su/ste/smo 'teli kapitalizam. Ima da se dirinči, a od toga samo za kiriju/kredit i za leba, dok mrdaš. Pa čovek čoveku vuk, svi svima krivi za nešto. A najlakše je okriviti rasu, naciju. I najbrže se primi u masi.

Tokmutaka...



Или укратко, сиротињо и богу си тешка.

А људски живот у свему томе није ништа друго него она бројка на бар коду.

Али нигдар није било да некак није било, или како већ оно иде код Петрице Керемпуха.

gvozden1 gvozden1 21:24 02.08.2021

Re: Sh(l)omo


Mene mama kad sam bio mali uspavljivala sa:
"Kad se Cigo zaželi medenih kolača
on pošalje Ciganku u selo da vrača
grmi seva, vreme se menja
a Ciganke varošanke još iz sela nema"

Iza svakog ćoška vreba

I kod mene u porodici se to pričalo, kucnem u gugl i, zamisli, Keba to snimio :)

Dragan Kojic - Keba
Medeni kolaci
Ovaj tekst je pregledan 47 285 puta


Medeni, medeni kolaci

Kad se ciga zazeli
medenih kolaca
on posalje ciganku
u selo da vraca

Ref. 2x
Grmi seva
vreme se menja
a ciganke varosanke
jos iz sela nema

A ja volim je sta cu sada bez nje
i ja volim je a sprema se nevreme
a nema, nema nje
nase ciganke

Kada ciga zazeli
med i cokoladu
on u selo posalje
cigancicu mladu

Ref. 2x

A ja volim je sta cu sada bez nje
i ja volim je a sprema se nevreme
a nema, nema nje
nase ciganke

freehand freehand 22:10 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

Hm, to bi već bilo iznenađenje.

Život je pun iznenađenja. Naročito za unuka babe vračare.
freehand freehand 22:11 02.08.2021

Re: Sh(l)omo

ovog su ubili partizani

E? Cinkao ga Regan?
haklberi_tom haklberi_tom 17:56 03.08.2021

Re: Sh(l)omo

gvozden1

Све знам и све ми је то познато и из моје куће и моје школе, једном речју и из мог детињства и младости. И у праву си.

Ništa nije popravilo status Roma, doduše u prošlom vremenu, kao internet.

Od kad se on pojavio odjednom svi dobiše makar po jednog najboljeg prijatelja Roma, odjednom se svi sećaju srećnog detinjstva i druženja sa romskom decom, svi su samo sa cigančićima igrali klikere i jeli pekmez.

A sad izmisliše da plaše decu kako će ih Ciganka pokupiti ako ne budu dobra, da je bruka i sramota udati se za Ciganina ili oženiti Ciganku (doduše kresnuti Ciganku je ok, razbija se maler) sve to sad izmisliše, za vreme onoga toga nije bilo.

Za svo veselo društvo na blogu - a i šire!
Majstori!




magnus magnus 20:04 03.08.2021

Re: Sh(l)omo

dođe žena da se žali npr. da joj krava ne daje mleko (a bilo dosta stoke a malo ispaše, nemož krava da se najede, naravno da ne daje mleka).
da im nije neko muzo krave na verige.
bangyahead bangyahead 07:23 04.08.2021

Re: Sh(l)omo

freehand

Ti si levičar?


pa-a, nije nikada ni prestajao da bude, duhovna levica, što kaže muhamed jusufspahić: "i hristos i muhamed su bili socijalisti, okrenuti narodu, služeći narodu." berđajev je čovek pisao o tome naširoko (a i ne samo on od te ekipe egzistencijalnih teologa). s tim što su pisali pre epohe komunističkih revolucija, premda je berđajev već imao i tu komponentu, pošto se desio SSSR...

ali nije se to nikada kosilo jedno s drugim. to smo mi, ljudi, u XX i XXI veku napravili da se kosi.

hvala, dragi Tasići, vječnaja pamjat palima tokom nacizma...


bangyahead bangyahead 07:29 04.08.2021

Re: Sh(l)omo

bene_geserit

Uvek mi je delovalo da je tebi trebala pomoć u školi.
Jel imaš i sad life coach-a ?

Mada moguće da si ti njoj pomagao a ne ona tebi ?
Hm, to bi već bilo iznenađenje.


kako vas bre ne mrzi da se ganjate, i treću deceniju zaredom, ovim malicioznostima? ima li kraja tome? gde se to gasi kod čoveka?
predatortz predatortz 08:56 02.08.2021

Đurđevdan

Na putu za Jasenovac,na Đurđevdan su svi i Jevreji, Srbi i Romi vagonima odvedeni za Jasenovac. U jednom od njih je nastala i čuvena pesma, a samo je 1/3 došla do Jasenovca, umrli su na putu do njega.


Izvor kaže:



Тада се песма звала „Ђурђевдан је”, а професор Жарко Видовић, историчар уметности из Сарајева, који је тада и сам био довезен у злогласни усташки концентрациони логор, сведочи да су Србе 1942. године на Ђурђевдан затворили у сточне вагоне и да их је полиција, по наређењу НДХ, повела на „ђурђевдански уранак”.

Видовић је био у затворима до 1942. године, и то прво у немачком, па у усташком. А у том „Великом транспорту” пребачен је у Јасеновац, одакле је депортован у логор код Нарвика у Норвешкој.

Према његовим речима, на путу према Јасеновцу, заточеници у вагонима без хране и воде почели су да падају у кризе због страха и неизвесности. У општем безнађу, један од њих, за кога се тврди да је био члан сарајевске „Слоге”, у сопственом грчу и немоћи, из поноса и пркоса, први пут је запевао „Прољеће на моје раме слијеће, ђурђевак зелени, свима осим мени – Ђурђевдан је”.

По доступним сведочењима, усташе су због песме „Ђурђевдан” затвориле шибере на вагонима, а затвореници су остали без ваздуха на малом простору, збијени једни до других.

Од 3.000, колико их је кренуло из Сарајева, у Јасеновац је стигло 2.000 душа, а њих две стотине је на крају рата преживело тортуру.

IZVOR
bangyahead bangyahead 07:27 04.08.2021

Re: Đurđevdan

predatortz
Na putu za Jasenovac,na Đurđevdan su svi i Jevreji, Srbi i Romi vagonima odvedeni za Jasenovac. U jednom od njih je nastala i čuvena pesma, a samo je 1/3 došla do Jasenovca, umrli su na putu do njega.


Izvor kaže:



Тада се песма звала „Ђурђевдан је”, а професор Жарко Видовић, историчар уметности из Сарајева, који је тада и сам био довезен у злогласни усташки концентрациони логор, сведочи да су Србе 1942. године на Ђурђевдан затворили у сточне вагоне и да их је полиција, по наређењу НДХ, повела на „ђурђевдански уранак”.

Видовић је био у затворима до 1942. године, и то прво у немачком, па у усташком. А у том „Великом транспорту” пребачен је у Јасеновац, одакле је депортован у логор код Нарвика у Норвешкој.

Према његовим речима, на путу према Јасеновцу, заточеници у вагонима без хране и воде почели су да падају у кризе због страха и неизвесности. У општем безнађу, један од њих, за кога се тврди да је био члан сарајевске „Слоге”, у сопственом грчу и немоћи, из поноса и пркоса, први пут је запевао „Прољеће на моје раме слијеће, ђурђевак зелени, свима осим мени – Ђурђевдан је”.

По доступним сведочењима, усташе су због песме „Ђурђевдан” затвориле шибере на вагонима, а затвореници су остали без ваздуха на малом простору, збијени једни до других.

Од 3.000, колико их је кренуло из Сарајева, у Јасеновац је стигло 2.000 душа, а њих две стотине је на крају рата преживело тортуру.

IZVOR


strašno. a sada, u XXI veku smo mi otprilike ispali dželati. ispašće još da smo mi odvodili ustaše i maltretirali ih u jasenovcu...
maliperica maliperica 09:47 02.08.2021

Globalni eksterminizam ...

....vam pred očima ...a vi o Romima i Aušvicu.

Alo, bre ....dosta te zašećerene vodice ...

predatortz predatortz 12:09 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

....vam pred očima ...a vi o Romima i Aušvicu.

Alo, bre ....dosta te zašećerene vodice ...


Nadam se da se nismo dobro skapirali.
Tebi je genocid nad Jevrejima, Romima i mnogim drugim narodima, počinjen u Aušvicu "šećerna vodica"?

Kakve uopšte covid 19, i sve pojave oko njega, imaju sa ovim što Nataša piše?
Ona se setila žrtava na dan sećanja.

Ti piši o kovidu, ko ti brani...
Neko će ti sigurno ustupiti prostor da objaviš post.
gvozden1 gvozden1 12:28 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Ne verujem da je kovid meta,

Pogledaj ovo do kraja, vredi.

emilia emilia 14:34 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Prema posljednjemu popisu stanovništva iz 2011. godine u Hrvatskoj živi 16.975 Roma, od čega najviše u Međimurskoj županiji. Prema neslužbenim podacima Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade RH, u Hrvatskoj trenutno živi 30.000 do 40.000 Roma, što znači da ih se velik dio ne izjašnjava kao Romi, već pod neku drugu nacionalnost.

Na tritoriji Srbije ukupno živi oko 600.000 Roma.
maliperica maliperica 16:35 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

predatortz
....vam pred očima ...a vi o Romima i Aušvicu.

Alo, bre ....dosta te zašećerene vodice ...


Nadam se da se nismo dobro skapirali.
Tebi je genocid nad Jevrejima, Romima i mnogim drugim narodima, počinjen u Aušvicu "šećerna vodica"?

Kakve uopšte covid 19, i sve pojave oko njega, imaju sa ovim što Nataša piše?
Ona se setila žrtava na dan sećanja.

Ti piši o kovidu, ko ti brani...
Neko će ti sigurno ustupiti prostor da objaviš post.


Ljudi su postali preživari, da ne kažem krave.
A kasapi pred vratima.

Usput

...Sećam se i ja Termopila ....
I pišem šta mi se piše ...i tek da pišem.
Ko i svaki drugi.

principessa_etrusca principessa_etrusca 17:22 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Kakve uopšte covid 19, i sve pojave oko njega, imaju sa ovim što Nataša piše?
Ona se setila žrtava na dan sećanja.

Има везе јер се пред нашим очима установљава апартхајд.
freehand freehand 17:25 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

maliperica
I pišem šta mi se piše ...i tek da pišem.
Ko i svaki drugi.

isto maliperica

...a vi o Romima i Aušvicu.

Alo, bre ....dosta te zašećerene vodice ...

Ajde?
freehand freehand 17:26 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

principessa_etrusca
Kakve uopšte covid 19, i sve pojave oko njega, imaju sa ovim što Nataša piše?
Ona se setila žrtava na dan sećanja.

Има везе јер се пред нашим очима установљава апартхајд.

To je nešto o Izraelu?
Mislim, gde još ima aparthejda?
shmoo shmoo 18:26 02.08.2021

Ђе рече Термопили

Па знамо сви, није нам ништа ново, да овај тзв. глобални ресет индукован короном води право у нови тоталитаризам и потпуну контролу над појединцем.

Није уопште питање да ли ми сви то видимо.

Видимо.

Право питање је да ли ћемо се томе одупрети, пружити некакав отпор таквим настојањима моћних да од нас направе послушно стадо које живи у вечитом страху.

И није то изум нашег доба. Одувек је тако.

Осам хиљада Спартанаца је владало над 200 000 робова искључиво страхом тако што би повремено упадали у насеобине робова, без икаквог повода, и убијали их насумице, како им падну под руку.

Право питање овде није да ли ми видимо шта нам раде него да ли ћемо пристати на тај ропски живот у вечитом страху.

nsarski nsarski 18:32 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

freehand
principessa_etrusca
Kakve uopšte covid 19, i sve pojave oko njega, imaju sa ovim što Nataša piše?
Ona se setila žrtava na dan sećanja.

Има везе јер се пред нашим очима установљава апартхајд.

To je nešto o Izraelu?
Mislim, gde još ima aparthejda?


Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"

shmoo shmoo 20:18 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

emilia


Na tritoriji Srbije ukupno živi oko 600.000 Roma.



Према последњем званичном попису које иначе ради Статистички завод, у Србији без КиМ живи око 150 000 Рома.

Појединци у јавности, међутим, често тврде да Рома у Србији има сигурно четири или пет пута више.

Не знам на чему и на каквим истраживањима и пописима ти појединци заснивају своје тврдње да је број Рома у Србији баш толико већи од оног који је утврђен званичним пописом.

Ти појединци никада не наводе изворе својих информација.


shmoo shmoo 20:23 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Дупло. Грешка.
milisav68 milisav68 21:12 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

shmoo
Ти појединци никада не наводе изворе својих информација.

Jedna analiza.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:27 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Mnoge je sramota da se izjasne tako. E ja se stvarno izvinjavam za onaj blog. Toliko sam bila besna da nemam reci.
Mnoge porodilje se muce kod nas dosta neke zbog nacionalnosti,a neke jer nemaju "vezu", a na decu sam slaba....uf...za nih bi zivot dala.
Sto se tice kovid situacije ja verujem da nece biti zutih i braon zvezda za vakcinisane i nevakcinisane jer je to sumanuto.
Mislim da je samo u pitanju predostroznost.
Moja svekrva je na NZ ne dolazi u Srbiju nikako, a NZ ima mislim najjaci sistem zastite.
A za to sto se ljudi dele po bojama mi nikada nece biti jasno.
Kao sto rekoh danas je Sveti Ilija, a ja njega volim. Sa sve onim vatrenim kocijama i gromovima.
Dobar je on bio i ostao.
Eto danas je veliki svetac i 2015 su svetske sile odlucile da priznaju ovaj zlocin nad Romima. Sto kaze moja prijateljica Jevrejka, diskriminisani i u smrti.

benedykt benedykt 22:06 02.08.2021

Re: Ђе рече Термопили

shmoo
Па знамо сви, није нам ништа ново, да овај тзв. глобални ресет индукован короном води право у нови тоталитаризам и потпуну контролу над појединцем.

Није уопште питање да ли ми сви то видимо.

Видимо.

Право питање је да ли ћемо се томе одупрети, пружити некакав отпор таквим настојањима моћних да од нас направе послушно стадо које живи у вечитом страху.

И није то изум нашег доба. Одувек је тако.

Осам хиљада Спартанаца је владало над 200 000 робова искључиво страхом тако што би повремено упадали у насеобине робова, без икаквог повода, и убијали их насумице, како им падну под руку.

Право питање овде није да ли ми видимо шта нам раде него да ли ћемо пристати на тај ропски живот у вечитом страху.


Mmmdaaa, negRo je l’ ti moćni dođu neki rod onim Moćnim rendžerima ili ja tu nešto propuštam gosn Shmoo…!? Zlobnici bi doduše rekli da vas opako naložili neki mangupi, pa vam onako iz zezanja prodaju (razno)razne babaroge ali za sve pare. Što bi rek’o besmrtni idol i osnivač pokreta SSPSS (Samo srBska paranoja Srbina spašava) gdin Ilija Čvorović, ništa nije slučajno niti onako kako na prvi pogled izgleda. Eto, a rekao bi čovek da je ovo Covid čudo k’o i onaj Španac od pre stotinu ljeta, kad ono znači ima ta neka zavera i rade nam ti zli moćnici o glavi…!?
U svakom slučaju, javite kad krene taj opštenarodni ustanak, mislim ne pristajte braćo nikako na taj ropski život u strahu. Odupreti se mora jer nećemo valjda kao stado da trpimo…?!

magnus magnus 22:30 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"


Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"

pa može u pravoslvnoj crkvi u jerusalemu, ako je kršten.a građanski je mogao tamo odkud je pobjego
benedykt benedykt 22:42 02.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

magnus

Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"


Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"

pa može u pravoslvnoj crkvi u jerusalemu, ako je kršten.a građanski je mogao tamo odkud je pobjego

Proučiti priloženo uputstvo u slikama radi boljeg upoznavanje sa materijom… Mislim da se ne luta sa idejama za rešavanje problema…
shmoo shmoo 08:39 03.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

milisav68
shmoo
Ти појединци никада не наводе изворе својих информација.

Jedna analiza.



У мојој школи у предграђу Београда (то је податак који поуздано знам поред оног пописа из 2011. године) има 20% "ромских" ученика.

А ставио сам под наводнике ово "ромских" јер због лењости бирократије у тих 20% "ромских" ученика урачуната су и деца Горанаца, Ашкалија и других етничких група са КиМ.

Сви су избеглице (односно њихови родитељи) са КиМ од бомбардовања 1999. године. И сви су муслимани по вероисповести. Најчешћа презимена су Касуми, Зумбери, Амети, Рамадани и слично.

У другој школи у истом том београдском предграђу такође има ромске деце али су то деца Рома староседелаца, да тако кажем, и сви се презивају на -ић имају крсне славе итд.

И оно што знам, што сам видео током 20 година рада у оној првој поменутој школи у том београдском предграђу, јесте да се те две групације Рома, или боље речено Рома и "Рома" међусобно никако не подносе.

Али све њих бирократија, систем, социјалне службе, школе итд. подводе под назив Роми.

EDIT: Да додам још да нисам уопште приметио да се ти Роми, Ашкалије, Горанци, Турци итд. у мојој школи устежу или да их је срамота да се сви изјашњавају као Роми управо због бенефиција које имају када се тако изјасне као што су, на пример, бесплатни школски уџбеници, посебни бонус бодови за упис у средње школе за социјално депривиране групе и слично.

shmoo shmoo 08:54 03.08.2021

Re: Ђе рече Термопили

Гос'н benedykt,

Мени ово све више изгледа као да се Вама много допада да идете за мном по Блогу Б92 и да запишкавате моје коментаре где год налетите на њих.

Много ме подсећа тај Ваш рад на неке блогере који се овде више не појављују, а потписивали су се као Корисничко име 1, Кркар, Крос и слично.

Или канда Ви имате можда неких проблема с памћењем?

Барем што се тиче онога што Вам рекох на Јариловом последњем идентитетском блогу (згодно место да Вам то кажем) за комуникацију са мном на Блогу Б92.

Знам да постоје неки лекови за заборављање, помажу доста... Рекле ми ове бабе и деде из мог комшилука док сам пио кафу са њима.

benedykt benedykt 19:31 03.08.2021

Re: Ђе рече Термопили

shmoo
Гос'н benedykt,

Мени ово све више изгледа као да се Вама много допада да идете за мном по Блогу Б92 и да запишкавате моје коментаре где год налетите на њих.

Много ме подсећа тај Ваш рад на неке блогере који се овде више не појављују, а потписивали су се као Корисничко име 1, Кркар, Крос и слично.

Или канда Ви имате можда неких проблема с памћењем?


Iskren da vam budem gosn Shmoo, vaš komentar me je samo dojmio kao savršen primer nadobudne gluposti indukovane treš propagandom a sve ostalo je u vašoj osebujnoj paranoji. A inače, kada smo već kod tih problema sa pamćenjem, imam neki utisak da ih vi imate, ili ste najgori mogući licimur koji postoji. Mada je da se ne lažemo najverovatnija opcija ipak ona koja podrazumeva i jedno i drugo…
Dakle koliko pre četiri dana gosn SS (Srbija Srbima) Shmoo…
shmoo
Хм...

Заиста није лоше понеки пут и пребројати та крвна зрнца. Небитно је да ли су од пре Карађорђа или после њега.

Чисто да с времена на време видимо на чему смо и ко је заиста ко у овој данашњој Србији.

A onda juče kao da smrt nije ništa, gosn Ali nismo svi takvi Shmoo, koji ne deli ljude po veri, boji kože i naciji…
shmoo

Презимењакињо, таквих је одувек било, има их и данас и биће их и убудуће.

Али нисмо сви такви. И на нама осталима који нисмо је да не дозволимо да се то догађа. Или барем да се боримо против тога када год га препознамо.



И исто тако врло добро знам, као што ти рекох, шта значе стереотипи и предрасуде о Ромима у самој Србији. (Да ли си икада покушавала да убедиш родитеље Српчета да нема ничега страшнога у томе што њихово дете седи у истој клупи у школској учионици са малим Ромом или Ромкињом? Мени је то свакодневница, драга моја Наташа.)

Čuveni la patriJotela salto mortale i to u samo tri dana…!? Ne znam gosn Shmoo, a da kažete roditeljama tog Srpčeta da se mora znati ko je zaista ko u današnjoj Srbiji i da nije loše ponekad prebrojati ta krvna zrnca, mislim da znamo koji su od nas Srbi a koji opet to nisu…!??
Tako da ste kralj svih licimura zemlje Srbije, koji glumata sad tu pred Natašom neku kao fol toleranciju a u stvarnosti misli nešto sasvim drugo. Koji samo patetični folirant… Ahahahaha…

P.S. Hvala na pitanju, nisam nikakav Krkar niti bilo ko od navedenih a sa dotičnim gospodinom sam pre deceniju i kusur vodio omanje ratove na ovom istom mestu. Vas se nešto ne sećam doduše, što i nije neko preterano čudo…
bene_geserit bene_geserit 00:00 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Sto se tice kovid situacije ja verujem da nece biti zutih i braon zvezda za vakcinisane i nevakcinisane jer je to sumanuto.

Ja verujem da ti pogrešno veruješ u ovom slučaju na žalost.
Za globalne tirane ovo je idealna prilika da malo disciplinuju raju.

Nego meni jedna stvar nije jasna,
zvaničan broj umrlih od Kovida u Srbiji je 7127.
A recimo odem na onaj site za excess mortality i izaberem Srbiju na grafiku, pogledam period Juli 2020-te (kad je kod nas počelo ozbiljnije) do Juna 2021-ve, i broj dodatnih smrti u odnosu na prethodne godine i očekivanja je 26.3% (prosek iz 2020. jul 26%, avgust 12%, septembar 9%, oktobar -2%, novembar 32%, decembar 94%, 2021. januar -1%, februar 10%, mart 40%, april 50%, maj 28%, jun 17%, da pretpostavimo da je broj umrlih konstantan u toku godine iako baš i nije, najveći je zimi), a kod nas godišnje umre oko 100 hiljada ljudi (malo više) u pred kovid godinama, što znači da je od kovida do sada umrlo u Srbiji oko 27 hiljada ljudi.

E sad karantin i nedostatak bolničkih usluga za druge bolesti je imao uticaja (manje umrlih od gripa ali više od raznih problema), ali verovatno zanemarljivo.
Dakle kako ovi naši tvrde da je umrlih od kovida u Srbiji oko 7 hiljada kad na osnovu excess deaths deluje da je oko 4 puta više ?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:05 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Mi cemo svi da se bunimo onda. Ne znam sta da kazem drugo. Kod nas su svi vakcinisani, ali niko ne treba ni antivaksere da maltretira.
Ne verujem da ce biti naci rezim, ali ce biti tesko.
bene_geserit bene_geserit 01:05 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Mi cemo svi da se bunimo onda

Da u Srbiji postoji iole ozbiljniji kapacitet za bunjenje ne bi Vučić mogao da radi ovo što radi.
Ali vidiš kako prolaze ovi što se bune po ozbiljnijim zemljama Nemačkoj, Francuskoj, leši ih murija bez pardona.
maksa83 maksa83 05:35 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Dakle kako ovi naši tvrde da je umrlih od kovida u Srbiji oko 7 hiljada kad na osnovu excess deaths deluje da je oko 4 puta više ?

Zamislimo nezamislivo, npr. da lažu.
predatortz predatortz 07:01 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Zamislimo nezamislivo, npr. da lažu


PreCednik? Sram te bilo!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:45 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Zamislimo nezamislivo, npr. da lažu.


Tesko je to zamisliti. Bene rece jednom da je Vuciceva Srbija pojam slobode u poredjenju sa EU u kojoj recimo starce hapse kad u javnosti pomenu procenat stranaca medju kriminalcima (podatak koji policija i mediji ionako javno saopstavaju).

Nego kad smo vec kod teme, negde u aprilu ili maju sam ovde skoro anatemisan kada sam pomenuo kako vlada lose informise gradjane o vakcinaciji - navodno mi je bilo tesko da priznam da je Srbija barem u necemu prva ili druga u Evropi. Predlozio sam da uporedimo ponovo broj vakcinisanih negde na leto. Nisam gledao u poslednje vreme brojke ali sada vise nisu samo Madjari ispred nas nego smo ispod evropskog proseka. Kako smo se na onom blogu slozili da problem nije da su Srbi gluplji od drugih naroda bice ipak da vlada nije bas sve tako sjajno uradila kao sto se tvrdilo.


freehand freehand 08:15 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Kako smo se na onom blogu slozili da problem nije da su Srbi gluplji od drugih naroda bice ipak da vlada nije bas sve tako sjajno uradila kao sto se tvrdilo.

Uopšte nije teško uleteti u toplog zeca ovde usudiš li se da se ne složiš sa nekim opštevažećim stavovima i burazerskim viđenjima.
Što se vakcina tiče mislim da je u pitanju pogrešna a opštevažeća percepcija oko tempa nabavke vakcina i samog procesa vakcinisanja.
Pri čemu valja u vidu imati da je i ta nabavka bilamuljatorska i u nekim segmentima i kriminalna baš kao i sve drugo što Vučić radi a uvek za potrebe PR a ne javnog interesa i opšteg dobra.
Doduše, na samom početku, možda i čitavih mesec dana pohrlili su napaljeni i uplašeni, pa je to stvorilo sliku o masovnom odzivu. Kad je to splasnulo opet je mentalna palanka zauzela svoju komotnu poziciju.
shmoo shmoo 09:14 04.08.2021

О скотовима и људима



benedykt

Ne znam gosn Shmoo, a da kažete roditeljama tog Srpčeta da se mora znati ko je zaista ko u današnjoj Srbiji i da nije loše ponekad prebrojati ta krvna zrnca, mislim da znamo koji su od nas Srbi a koji opet to nisu…!??



Када рекох да треба пребројати крвна зрнца у Србији, нисам мислио ни на националност ни на вероисповест ни на боју коже.

Мислио сам да тим пребројавањем крвних зрнаца коначно у овој Србији утврдимо ко су људи а ко су скотови. И да скотовима јасно и гласно кажемо да смо их препознали као скотове. Те да, пошто смо их већ препознали као скотове, више не обраћамо пажњу на њихова просеравања јер је то неопходно да бисмо се извадили из ових гована у која су нас исти ти скотови колективно увалили и држе нас својим просеравањима у томе већ деценијама зато што се они не могу никако отргнути од тог свог ситносопственичког менталитета сакупљачког карактера. Да не кажем, својих малих ситних себичних личних материјалних интереса у свом егоизму и надобудности.

Па макар ти скотови били у овој Србији "још од пре Карађорђа". Треба да се коначно у овој Србији јасно каже, људи на једну страну, скотови на другу страну. Као када се одваја жито од кукоља.

Али Ви изгледа утопљени у сопствену сујету и нисте баш разумели шта сам Вам ја то тада рекао.

Разумећете једаред... Кад-тад, али разумећете.

За такве ствари није никада касно да скотовима коначно буду објашњене.

Биће нам свима онда много боље у овој Србији без обзира на националност, вероисповест, боју коже,...

benedykt benedykt 10:28 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

shmoo


benedykt

Ne znam gosn Shmoo, a da kažete roditeljama tog Srpčeta da se mora znati ko je zaista ko u današnjoj Srbiji i da nije loše ponekad prebrojati ta krvna zrnca, mislim da znamo koji su od nas Srbi a koji opet to nisu…!??



Када рекох да треба пребројати крвна зрнца у Србији, нисам мислио ни на националност ни на вероисповест ни на боју коже.

Мислио сам да тим пребројавањем крвних зрнаца коначно у овој Србији утврдимо ко су људи а ко су скотови. И да скотовима јасно и гласно кажемо да смо их препознали као скотове. Те да, пошто смо их већ препознали као скотове, више не обраћамо пажњу на њихова просеравања јер је то неопходно да бисмо се извадили из ових гована у која су нас исти ти скотови колективно увалили и држе нас својим просеравањима у томе већ деценијама зато што се они не могу никако отргнути од тог свог ситносопственичког менталитета сакупљачког карактера. Да не кажем, својих малих ситних себичних личних материјалних интереса у свом егоизму и надобудности.

Па макар ти скотови били у овој Србији "још од пре Карађорђа". Треба да се коначно у овој Србији јасно каже, људи на једну страну, скотови на другу страну. Као када се одваја жито од кукоља.

Али Ви изгледа утопљени у сопствену сујету и нисте баш разумели шта сам Вам ја то тада рекао.


Aha, znači ne samo da vam treba dodatni fosfor radi boljeg pamćenja i ne samo što ste šampion licimurja, već ste znači i najobičnija lažovčina koja sad ovde pokušava da ispegla svoje zalaganje za prebrojavanje krvnih zrnaca. Čisto da se podsetimo, pošto imate lakši oblik selektivne amnezije očigledno…
Dakle, ovako je to bilo…
shmoo
Драги господине Бенедикт, зашто не послушате своје Министарство вањских и еуропских послова да се не бисте срамотили више пред светом и Еуропом?

benedykt
Kao što rekoh gosn Shmoo, vi očigledno da niste u stanju da vodite normalnu, uljudnu i argumentovanu raspravu, jer vam je valjda bitnije da tražite izdajnike, prebrojavate crvena krvna zrnca tj pokazujete svojim pravedeničkim prstom na nekakve Hrvate ili ti ga na moju malenkost. Inače hvala zaista na pitanju, tj ako je to za išta bitno, Srbin sam čiji su preci već uveliko bili starosedeoci kada su se Karađorđe i njegovi doseljavali u Srbiju.

shmoo
Хм...

Заиста није лоше понеки пут и пребројати та крвна зрнца. Небитно је да ли су од пре Карађорђа или после њега.

Чисто да с времена на време видимо на чему смо и ко је заиста ко у овој данашњој Србији.

Tako da lažite nekog drugog gosn Shmoo, jer evo crno na belo šta ste vi tačno mislili, tj da sam ja Hrvat i kao takav nepodoban. Što reče pre nekih dvadeset i pet godina Šešelj u Zemunu, kada su posle prebrojavanja krvnih zrnaca isterali Barbaliće ni krive ni dužne iz njihovog stana, a takvi kao vi veselo tapšali…
Ne mogu ustaška deca sa srpskom u istu školu…!?!
Prema tome, tu vašu šizo-fašističku kvazi-toleranciju prodajte na nekom drugom mestu, jer kod vas sve počinje i završava na tome da ste vi sebe svrstali u nekakve izabrane pravednike koji sebi daju za pravo da prebrojavaju krvna zrnca i određuju ko je po toj liniji podoban a ko nije. Tako da vas je Nataša dobro pročitala i džaba sad cela ta vaša priča i ti patetični pokušaji peglanja svojih sopstvenih brljotina, jer vi u sebi nosite to isto seme zla koje smatra da neke ljude treba utamaniti iz ovog ili onog razloga. Čisto da vas podsetim kako je i onaj austrijski moler sa smešnim brčićima isto tako pošao od priče kako imaju ti neki skotovi i kako je njegova nacija ugrožena žrtva.
Inače, kada prestanemo Rome da gledamo kao nekakve ine tj kao nešto lošije od nas samih, kada budemo spremni da ih posmatramo kao u svakom pogledu sebi ravne, onda će stvari malo drugačije stajati nego što stoje danas. Isto važi i za svaku drugost gosn Shmoo, bili ti neki ”zli” ini Hrvati, muslimani, Albanci, ili Jaril koji se opet izjašnjava kao Greta Garbo. Prema tome gosn Shmoo tolerancija je ili opšta ili je nema, odnosno niko vama ne može dati za pravo da određujete ko su ti skotovi a koji to nisu a sve na osnovu svog sopstvenog tetrapak svetonazora čvorovićevske provinijencije…

bangyahead bangyahead 11:03 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

nsarski


Doneo je Izraelu istorijsko zlato, ali šampion neće moći da se oženi - "nije Jevrejin"



šta ga briga, uzeo je zlato za nas nejevrejske Izraelce
bangyahead bangyahead 11:09 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

magnus

pa može u pravoslvnoj crkvi u jerusalemu, ako je kršten.a građanski je mogao tamo odkud je pobjego

pa takvi ljudi i prelaze masovno u pravoslavno hrišćanstvo. mislim da je sigurno barem pola miliona Izraelaca inkognito u pravoslavnom hrišćanstvu - koje je i najmanje zahtevno i najmiroljubivije u svetoj zemlji. ipak im je Ravi Hristos lično rodonačelnik religije.
shmoo shmoo 11:35 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

Гос'н benedykt, довољно је само погледати наслов овог коментара.

У њему је садржано све што сам Вама и тада код Јарила на блогу и овде сада на овом блогу рекао.

А потпуно је небитно у томе да ли је неко Хрват или Србин (од пре или после Карађорђа, како Ви рекосте). Ни то није битно у овој причи са овим насловом.

А у том наслову је суштина читаве ове комуникације између Вас и мене на Блогу Б92.

А за све остало нека свако од нас са самим собом види којој ће се страни од ове две наведене у наслову коментара приклонити.

Ту никоме не треба никакав саветодавац док не расправи коначно ту ствар са самим собом.

bangyahead bangyahead 11:42 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

nego, pustiTE prepucavanja, Šlomo :), nego kako ćemo braniti srpsko pravo na odbranu sećanja na stradanje? imamo baš dosta neprijatelja u toj areni, što objektivnih i realnih spoljnih, što mi sami sebi samima - što se vidi i ovde po komentarima.
shmoo shmoo 11:50 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

bangyahead
nego, pusti prepucavanja, Šlomo :), nego kako ćemo braniti srpsko pravo na odbranu sećanja na stradanje? imamo baš dosta neprijatelja u toj areni, što objektivnih i realnih spoljnih, što mi sami sebi samima - što se vidi i ovde po komentarima.



Прешли смо на "ти"?

Без моје дозволе која би требало да означи обострани пристанак на такво обраћање саговорнику?

То неће да може.

Толико блиски Ви и ја ипак нисмо, много смо даље један од другог него што Ви то можете и да замислите.

А такве ликове који то не виде ја заобилазим у широком луку и у реалном животу, а камоли у овом виртуелном.


maksa83 maksa83 12:31 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Nisam gledao u poslednje vreme brojke ali sada vise nisu samo Madjari ispred nas nego smo ispod evropskog proseka.

Nisam umanjivao sliku zbog čitljivosti pa mora da se skroluje:

maksa83 maksa83 12:33 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

predatortz

Zamislimo nezamislivo, npr. da lažu


PreCednik? Sram te bilo!

Ma on u ovom slučaju ne laže, to je izdelegir'o, samo je rekao "hoću sliku da smo (zapravo ja, hehe) do jaja", i onda su minioni vadili brojeve iz dupeta da tako izgleda.
gvozden1 gvozden1 12:48 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

navodno mi je bilo tesko da priznam da je Srbija barem u necemu prva ili druga u Evropi

Pa bila je, ali ti si i tad to relativizovao.

Dok je procenat vakcinisanih zavisio od raspoloživih vakcina, i od organizacije vakcinacije, da, bila je među prvima.
Tad su brojke to govorile, a ti si nešto muljao kako bi brojke zaobišao.

I sad, ovaj procenat bi da koristiš retroaktivno za neko drugo pitanje.

Teško ti da prihvatiš da je Srbija ikad iučemu bila prva.

Jeste, bila je, delila je vakcine šakom i kapom (što joj ja zameram) ali mogu da zamislim vašu sreću da je Srbija bila u poziciji da joj udeljuju milostinju iz Zagrwba ili Sarajeva i da raznorazni srpski Merlini (Miša Vacić otprilike) ide u Sarajevo da se vakciniše.
Ili da je sistem zakazivanja pucao kao kod Hrvata.

Eto nije, uvek je bilo vakcina, sistem dobro radi, to je do države, a što građani neće da se vakcinišu, eto neće, imaju pravo da neće, pa neće.
emilia emilia 13:00 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

shmoo
bangyahead
nego, pusti prepucavanja, Šlomo :), nego kako ćemo braniti srpsko pravo na odbranu sećanja na stradanje? imamo baš dosta neprijatelja u toj areni, što objektivnih i realnih spoljnih, što mi sami sebi samima - što se vidi i ovde po komentarima.



Прешли смо на "ти"?

Без моје дозволе која би требало да означи обострани пристанак на такво обраћање саговорнику?

То неће да може.

Толико блиски Ви и ја ипак нисмо, много смо даље један од другог него што Ви то можете и да замислите.

А такве ликове који то не виде ја заобилазим у широком луку и у реалном животу, а камоли у овом виртуелном.



Ako smem da primetim, bangyahead i benedykt su dva različita korisnika. Izgleda kao da ste ih pomešali.
maksa83 maksa83 13:16 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Jeste, bila je, delila je vakcine šakom i kapom (što joj ja zameram) ali mogu da zamislim vašu sreću da je Srbija bila u poziciji da joj udeljuju milostinju iz Zagrwba ili Sarajeva i da raznorazni srpski Merlini (Miša Vacić otprilike) ide u Sarajevo da se vakciniše.

Samo da kažem da sam ja vrlo ponosan što je delila vakcine šakom i kapom i što su ljudi iz okoline (čak i "neprijateljskih" entiteta) dolazili ovde da se vakcinišu. Bukvalno jedina pametna stvar koju je ova vlast uradila na spoljnopolitičkom planu i demonstrirala neku snagu i moć.

I, vakcinacija je bila prilično dobro organizovana i menadžovana gledano sa ove moje kujundžijske strane.

Ono gde je usrala motku je što je dozvolila da na istim šundovizijama koje narod gleda da mu se saopšti Istina od Vučića gostuju pajaci i budale tipa Nestorović, i što nije iskoristila svoju propagandnu mašineriju (koja inače radi unisono kao satić kad treba da se oblati neki neprijatelj SNS kartela) da podigne svest o vakcinaciji.

gvozden1 gvozden1 13:40 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Samo da kažem da sam ja vrlo ponosan što je delila vakcine šakom i kapom i što su ljudi iz okoline (čak i "neprijateljskih" entiteta) dolazili ovde da se vakcinišu. Bukvalno jedina pametna stvar koju je ova vlast uradila na spoljnopolitičkom planu i demonstrirala neku snagu i moć.

Ima mesta da se bude i ponosno, ali ima i drugi ugao.

U početku je išla priča da vakcine uopšte nisu jeftina stvar.
Država bi makar trebalo da se trudi da kupi dovoljno skupih stvari, ali ipak ne previše, jer je to onda rasipanje para.

Da ne spekulišemo sad da li se ko i koliko ugrađivao, a ne bih se iznenadio ako jeste.
I da nije, greška države je što je loše isplanirala pa kupila mnogo nečeg skupog.

Ako nije mogla da potroši, ako su rokovi isticali, svakako je bolje dati nekome nego baciti, ali trebalo je bolje planirati.

Neki politički poen jeste postignut, verujem i da postoji neki Hrvat ili musliman koji je posle vakcinacije u Srbiji malo ublažio mržnju prema nama, ali mala je to fajda.

Srbe bilo gde vakcinisati je u redu, ali ostali, pa nek vide šta će, nije Srbija dovoljno bogata da vakciniše Dina Merlina.

A tvoj esnaf, e to jeste za ponos.
Sećam se nekog teksta, neki novinar iz Evrope, prati vakcinaciju na sajmu, pita nekog od šefova tu kad će imati presek stanja, podatke o broju i to, i iznenadi se kad mu ovaj pokaže telefon sa ažuriranim podacima u svakom trenutku.

Tad sam malo nakrivio šajkaču :)
haklberi_tom haklberi_tom 13:47 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

maksa83
Jeste, bila je, delila je vakcine šakom i kapom (što joj ja zameram) ali mogu da zamislim vašu sreću da je Srbija bila u poziciji da joj udeljuju milostinju iz Zagrwba ili Sarajeva i da raznorazni srpski Merlini (Miša Vacić otprilike) ide u Sarajevo da se vakciniše.

Samo da kažem da sam ja vrlo ponosan što je delila vakcine šakom i kapom i što su ljudi iz okoline (čak i "neprijateljskih" entiteta) dolazili ovde da se vakcinišu. Bukvalno jedina pametna stvar koju je ova vlast uradila na spoljnopolitičkom planu i demonstrirala neku snagu i moć.

I, vakcinacija je bila prilično dobro organizovana i menadžovana gledano sa ove moje kujundžijske strane.

Ono gde je usrala motku je što je dozvolila da na istim šundovizijama koje narod gleda da mu se saopšti Istina od Vučića gostuju pajaci i budale tipa Nestorović, i što nije iskoristila svoju propagandnu mašineriju (koja inače radi unisono kao satić kad treba da se oblati neki neprijatelj SNS kartela) da podigne svest o vakcinaciji.


U najvećoj meri Сагласан !
crossover crossover 13:59 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

maksa83

Samo da kažem da sam ja vrlo ponosan što je delila vakcine šakom i kapom i što su ljudi iz okoline (čak i "neprijateljskih" entiteta) dolazili ovde da se vakcinišu. Bukvalno jedina pametna stvar koju je ova vlast uradila na spoljnopolitičkom planu i demonstrirala neku snagu i moć.


Sve se slažem samo bih dodao da vakcinacija stanovništva okolnih zemalja nije samo gola politika nego ima mnogo veći značaj u epidemiološkom smislu, to se često zaboravlja kad dođe do krljanja oko politike. Sve ostalo je tri na karte.
gvozden1 gvozden1 14:07 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Sve se slažem samo bih dodao da vakcinacija stanovništva okolnih zemalja nije samo gola politika nego ima mnogo veći značaj u epidemiološkom smislu, to se često zaboravlja kad dođe do krljanja oko politike. Sve ostalo je tri na karte.

Teoretski ljubav..... :)

Ne verujem da postoji ikakav praktični efekat tih nekoliko hiljada ili desetina hiljada vakcina podeljenih okolo, na epidemiološku sliku.

Plus što su Albanci to bacili.

crossover crossover 14:22 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

gvozden1

Sve se slažem samo bih dodao da vakcinacija stanovništva okolnih zemalja nije samo gola politika nego ima mnogo veći značaj u epidemiološkom smislu, to se često zaboravlja kad dođe do krljanja oko politike. Sve ostalo je tri na karte.

Teoretski ljubav..... :)

Ne verujem da postoji ikakav praktični efekat tih nekoliko hiljada ili desetina hiljada vakcina podeljenih okolo, na epidemiološku sliku.

Plus što su Albanci to bacili.



Verovao ili ne, postoji vrlo merljiv efekat. (Negde preko 70k ljudi je vakcinisano u Srbiji kad sam poslednji put gledao, a mnogo više doza je poklonjeno.) Ako te zanimaju precizniji podaci o efektima mogu da se raspitam na Institutu za epidemiologiju VMA pa da ti javim za koji dan. Sigurno nisu bačene pare, nemoj da se sekiraš.
maksa83 maksa83 14:30 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Negde preko 70k ljudi je vakcinisano u Srbiji

Ček bre to je baš smešno bezveze malo, ako je verovati onom infografiku gore. Ako uzmemo da nas je grubo 7 miliona, i neka recimo pola od toga budu punoletni, i ako smo vakcinisani 40% to bi moralo biti bar milion i po. Sve su ovo grube procene ali je to taj red veličine, 70K mi je nesuvislo, odakle je taj broj?

Edit: Neću da brišem nek ostane da se vidi kakav sam brljivi tantuz, sad shvatam da kažeš da je 70K stranaca vakcinisano u Srbiji.
crossover crossover 14:33 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

70k stranaca, Makso. :)
Naših je vakcinisano sa obe doze oko 40 %.
gvozden1 gvozden1 14:39 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Verovao ili ne, postoji vrlo merljiv efekat.

Ako je tako, a verujem ti da jeste, onda makar nešto.
Ali i dalje mislim da to nije bilo tako dobar politički potez kako se čini.

Srbija je mogla da demonstrira svoju poziciju, snagu, i samom činjenicom da svojim građanima obezbedi dovoljno vakcina, i svojim sunarodnicima po svetu, nije za to bilo neophodno deljenje.
Neko je to mogao da shvati kao želju za dominacijom, neko kao udvaranje, a ništa od toga Srbiji ne treba.

Efekat kad Srbi iz RS mogu da se vakcinišu kad hoće, a musliman ne, ili možda da ali da zamoli prvo, neki dodatni obrazac da popuni, tako nešto, bi dovoljno lepo pokazao moć Srbije.

Ništa više ni ovako nije, na tom planu, postignuto.
gedza.73 gedza.73 14:41 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Efekat kad Srbi iz RS mogu da se vakcinišu kad hoće, a musliman ne, ili možda da ali da zamoli prvo, neki dodatni obrazac da popuni, tako nešto, bi dovoljno lepo pokazao moć Srbije.

Mislim da je ipak bilo bolje kako je urađeno. Ko oće može bez obzira na veru ili mesto rođenja.
maksa83 maksa83 14:43 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Srbija je mogla da demonstrira svoju poziciju, snagu, i samom činjenicom da svojim građanima obezbedi dovoljno vakcina, i svojim sunarodnicima po svetu, nije za to bilo neophodno deljenje.

Jeste trebalo. :)

Nije moćan onaj ko može da uzme, nego onaj ko može da da.

U SVAKOM kontekstu.
gvozden1 gvozden1 14:46 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Mislim da je ipak bilo bolje kako je urađeno. Ko oće može bez obzira na veru ili mesto rođenja.

Široka srpska duša :)

Ne radi se o veri, radi se o građanima druge države.

A za Srbiju ne treba da budu isto Srbi iz Hrvatske i Hrvati iz Hrvatske.
Ili Srbi iz BIH i drugi iz te zemlje.
Nisu ni za Mađarsku isto Srbi i Mađari iz Srbije, Mađari tu imaju značajne prednosti.
I tako treba da bude.
gvozden1 gvozden1 14:48 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Nije moćan onaj ko može da uzme, nego onaj ko može da da.

Što u kući treba ni u crkvu se ne daje.

Ili
Ko kupuje ono što mu ne treba, prodavaće ono što mu je najpotrebnije.
gedza.73 gedza.73 14:53 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Široka srpska duša :)

Ne radi se o veri, radi se o građanima druge države.

A za Srbiju ne treba da budu isto Srbi iz Hrvatske i Hrvati iz Hrvatske.
Ili Srbi iz BIH i drugi iz te zemlje.

Ovo je nešto drugo. Slovenci su na primer imali posebnu traku za svoje kamione koji su ulazili u Slo i oni nisu čekali u redu sa ostalima. Trake postoje za građane EU i one van njih.

Ali smatram da ovo sa kovidom i vakcinama nadilazi takve slučajeve (sa kojima mogu da budem saglasan poput ovog sa kekecima) i dobro je što država Srbija nije uslovljavala niti, poput onomad Asutrijanaca beše, stavljala traku oko ruke ljudima koji su ulazili kao izbeglice u EU i razdvajala ih od dece.


gvozden1 gvozden1 15:04 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Ali smatram da ovo sa kovidom i vakcinama nadilazi takve slučajeve

Ma ne nadilazi.
Mislim da je Vučića ponela atmosfera, ili mu se isplatilo da dovlači što više vakcina, a o onoj ludnici je malo ko uključivao hladnu glavu.

Nije dobro kad se ciljaju emocije u politici, kad se očekuje da će neko reći hvala, mora se igrati na kartu, zna se ko je jači, ako hoćeš nešto od mene, moraš nešto da ustupiš.

Ako hoćeš vakcinu, pa moraš makar da zamoliš.

Ovako, mi nudimo, oni se prave blesavi (osim Makedonaca) i to je to.

A Srbija to plaća.
crossover crossover 15:19 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

gvozden1

Srbija je mogla da demonstrira svoju poziciju, snagu, i samom činjenicom da svojim građanima obezbedi dovoljno vakcina, i svojim sunarodnicima po svetu, nije za to bilo neophodno deljenje.
Neko je to mogao da shvati kao želju za dominacijom, neko kao udvaranje, a ništa od toga Srbiji ne treba.


Srbija je mogla da demonstrira malo više pameti da je na vreme pokrenula agresivnu kampanju za vakcinaciju domaćeg stanovništva (i Srpska je domaće stanovništvo), a ne da pušta Nestorovića da bulazni o najsmešnijem virusu na televiziji, i da uvede obaveznu vakcinaciju za zdravstvene radnike. Sve ostalo je politika koja može da se tumači i ovako i onako, ali sa ovakvom vlašću to bistrenje politike je uzaludan posao.
shmoo shmoo 15:21 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

emilia
shmoo
bangyahead
nego, pusti prepucavanja, Šlomo :), nego kako ćemo braniti srpsko pravo na odbranu sećanja na stradanje? imamo baš dosta neprijatelja u toj areni, što objektivnih i realnih spoljnih, što mi sami sebi samima - što se vidi i ovde po komentarima.



Прешли смо на "ти"?

Без моје дозволе која би требало да означи обострани пристанак на такво обраћање саговорнику?

То неће да може.

Толико блиски Ви и ја ипак нисмо, много смо даље један од другог него што Ви то можете и да замислите.

А такве ликове који то не виде ја заобилазим у широком луку и у реалном животу, а камоли у овом виртуелном.



Ako smem da primetim, bangyahead i benedykt su dva različita korisnika. Izgleda kao da ste ih pomešali.



Јао, Емилија, у праву сте!

Нека ми гос'н bangyahead не замери, догодило би се то свакоме када се у нечему учествује без неке нарочите заинтересованости за то у чему се учествује.

А Вама, Емилија, дугујем неизмерну захвалност што тако помно већ на другом блогу узастопце пратите моје дописивање са господином benedyktом и исправљате ме у грешкама насталим због урођене ми немарности према ономе што ме превише и не занима него га одрађујем тек реда ради.


shmoo shmoo 15:21 04.08.2021

Re: О скотовима и људима

.
freehand freehand 16:34 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

(i Srpska je domaće stanovništvo)




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:28 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Pa bila je, ali ti si i tad to relativizovao.

Dok je procenat vakcinisanih zavisio od raspoloživih vakcina, i od organizacije vakcinacije, da, bila je među prvima.
Tad su brojke to govorile, a ti si nešto muljao kako bi brojke zaobišao.


Mrzi me da se vracam na taj blog ali nikakve brojke ja muljao nisam. Niti sam umanjivao to sto je vlada (ne Srbija nego Vuciceva i Brnabickina vlada) uradila. Na to sto je vakcinisala ljude sa strane se koliko se secam nisam ni osvrtao. Dobro je sto su to uradila zbog toga sto ti ljudi u svojim zemljama nisu mogli da se vakcinisu.

Ono sto sam tada rekao ponovicu evo i sad: kampanja informisanja im je bila katastrofalna. Nisu imali nikakvu razradjenu strategiju nego su ljude zbunjivali. Kako vidimo nigde nije lako ubediti ljude da se vakcinisu ali kad imas vladu prema kojoj gradjani imaju tako nizak nivo poverenja onda je problem nekoliko puta ozbiljniji. I danas vidimo rezultate toga. Velika vecina zemalja koja je u aprilu u aprilu bila iza nas uspela je mnogo vise da vakcinise a kod nas u ovom momentu nema nekog pomaka. I to danas moras da vidis i ti. Ja sam to jebiga video i u aprilu.

Da ne govorimo o tome da kada ovo prodje gradjani moraju da traze odgovore na pitanje:
- koliko je vakcinacija kostala i da li je moglo jeftinije?
- da li je neka vakcina koriscena pre nego sto ispitana i pre nego je Agencije za lekove i medicinska sredstva odobrila?
- koliko je ljudi stvarno obolelo i umrlo?
- zasto u Srbiji pcr test placas 70 EUR dok je u mnogim drugim evropskim zemljama besplatan?
- sta je sa onom vakcinom sto se porizvodi u Srbiji, da li se to koristi?
- zasto su prvo uvedene najstroze mere u Evropi a posle najlabavije moguce (mozes recimo u kafic bez testa)?

Odgovori na neka od ovih pitanja su recimo jednako vazni koliko i to da se o Srbiji u stranim medijima pozitivno pisalo. Jer bitno je da se napravi sistem koji ce moci da reaguje kada sledeci put naidje nova pandemija a ne da zivot zavisi od toga kako se Vucic slaze sa bratom Si Djipingom.

A to kako se ja radujem uspehu Hrvatske i neuspehu Srbije mozes da obesis svom mlohavom srbomeru o rep. Sto Free rece:

"Uopšte nije teško uleteti u toplog zeca ovde usudiš li se da se ne složiš sa nekim opštevažećim stavovima i burazerskim viđenjima."
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:42 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Ono gde je usrala motku je što je dozvolila da na istim šundovizijama koje narod gleda da mu se saopšti Istina od Vučića gostuju pajaci i budale tipa Nestorović, i što nije iskoristila svoju propagandnu mašineriju (koja inače radi unisono kao satić kad treba da se oblati neki neprijatelj SNS kartela) da podigne svest o vakcinaciji.


I ona ludača, Mila Sorbona Alečković, vidim da prži antivaks sve u 16, doduše na tviteru uglavnom, srećom da joj ne daju da prismrdi nijednoj televiziji uključujući i šundovizije. Ja bih i to dodao u pohvalu napora vlasti oko vakcinacije, ako je neko ativno drži u tegli.

Nego se Milanče nešto ućutao oko antivakcinacije, nadam se da nije ono najgore (žena ga primorala da se pelcuje).




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:45 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Pa sad mora da cuti i trpi vaksere
maksa83 maksa83 17:59 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

I ona ludača, Mila Sorbona Alečković, vidim da prži antivaks sve u 16, doduše na tviteru uglavnom, srećom da joj ne daju da prismrdi nijednoj televiziji uključujući i šundovizije.

Mislim da ona živi u Francuskoj pa je te objektivne okolnosti sprečavaju da se ističe.
Inače ona je bila na listi ludog Radula na poslednjim izborima.

U najnovijim vestima, Radule i Boško su privedeni k nozi tj. pošto je Šešelj potrošen a Čeda odlepio (bukv. jednom mesčno pravi neki incident, prsne ko lajsna, nešto lomi, sa nekim se pobije) a LDP bi sada imao konjugovano-kompleksno procenta na izborima, našli smo novu konstruktivnu opoziciju da glumimo Parlamentarizam.


gvozden1 gvozden1 18:05 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

srećom da joj ne daju da prismrdi nijednoj televiziji

Tako je Srki, na televiziju mogu samo podobni.
Moralno politički, naravno.

Otišao si ti iz komunizma, al komunizam iz tebe ne odlazi.
Čak i ne popusta.
:)

maksa83 maksa83 18:09 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Tako je Srki, na televiziju mogu samo podobni.
Moralno politički, naravno.

Je l' znaš o kome je uopšte reč? Žena je luda ko k. širi potpuno sumanute budalaštine koje ja ne bih umeo da smislim ni u najluđoj zajebaciji, vakcina preko koje te Bil Gejts kontroliše preko 5G mreže, doslovno taj kalibar ludila ali ubaci još koječega i zamešaj sa dvije žlice marihuane posute esidom. Spram nje Nestorović deluje skoro normalno, ne zezam se.

Svakako nije za televizju da narodu objašnjava kako stvari stoje sa covidom i vakcinama, krajnji domet je Balkan Info jućub kanal gde Teša skuplja te bolide.
gvozden1 gvozden1 18:18 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Je l' znaš o kome je uopšte reč?

Ma znam, naravno.

Mada, čudna je ta sloboda.
Teško je povući granicu ko može a ko ne može.
A najopasnije je vući granicu po sopstvenim stavovima (a ona se čini tako logična, svima)

Kada bih je ja vukao po svijim, 90 posto programa ne bi išlo.

Zato je najbolje da te granice nema, ako neko hoće Milu za gosta, onda Milu.

Raduleta bi morala i nacionalna televizija da ugošćava.

Ma šta svako od nas mislio o halpogrupama.
maksa83 maksa83 18:22 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Zato je najbolje da te granice nema, ako neko hoće Milu za gosta, onda Milu.

Pa postoji nešto što se zove društvena odgovornost, i ne bih lavirao i mahao rukama kako su sve to ravnopravna viđenja univerzuma i da treba da cveta hiljadu cvetova. Ne treba. Za to smo se drugovi borili, da praznoverje i budalaštine žive na margini. To je ono što zovemo napredak civilizacije.
gvozden1 gvozden1 18:28 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...


Pa postoji nešto što se zove društvena odgovornost, i ne bih lavirao i mahao rukama kako su sve to ravnopravna viđenja univerzuma i da treba da cveta hiljadu cvetova. Ne treba. Za to smo se drugovi borili, da praznoverje i budalaštine žive na margini. To je ono što zovemo napredak civilizacije.

Uh, prelistaš li ikad lokalne tv stanice?

Verujem da ne, ali veruj i ti meni, još vračara i vidovnjaka ima po televizijama.

Mila je za takve suva naučnica.

maksa83 maksa83 18:40 04.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

Uh, prelistaš li ikad lokalne tv stanice

Istina, TV bukvalno ne gledam, služi da ponekad vrlo retko pustim film sa hard diska koji je okačen na njega ili da deca okače Switch pa se igraju, mada i to sve ređe. Ovde na udaljenom delu Voždovca ga ni nemam, treba mi ko rupa u glavi.

Verujem da ne, ali veruj i ti meni, još vračara i vidovnjaka ima po televizijama.

Ima verujem, i to je margina o kojoj pričam, i skroz je okej da Mila iznosi svoja viđenja sveta na takvim mestima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana