Društvo| Ljubav| Ljudska prava| Religija

Moj prilog

Goran Vučković RSS / 24.09.2013. u 15:25

Posle srpsko-turskog rata 1876-1878 godine, razočaran odnosom srpske države prema ratnim invalidima, jedan poznati pisac je napisao priču koju je završio rečima "ovo je moj prilog".

Videvši jedan komentar na statusu moje školske drugarice iz Jagodine jutros, ja sam poželeo da napišem jednu takvu priču, ali o invalidima jednog drugog rata.

Priča je nastala u afektu, pa se izvinjavam svima koji znaju da nisam religiozan, iako sam dobio sve "pečate" SPC i čak pozivam komšije i prijatelje 9. januara uz odgovarajući protokol (kako zbog svoje supruge, tako i zbog svoga pokojnog dede, koji jeste bio religiozan). Trudim se da razumem o čemu se radi, koliko god mi ni sam protokol a još manje bukvalno značenje "priče" nisu previše bliski. Metafore i parabole, naravno, koristim, pošto nemamo mnogo boljih, posle milenijuma istorije u religiji - i tanke korice onoga što je iznad.

Dakle - ovo je moj prilog - prepisan sa Fejsbuka pre svega zato što mislim da je vreme da taj rat samih protiv sebe završimo, pa činim ono što je u mojoj moći da tom budućem - nadam se ne tako dalekom - miru doprinesem, kako znam i umem.

9916035115_d0b7cfe9ab_b.jpg 



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 15:40 24.09.2013

Au!

Ti si se stvarno naljutio!

Mada, ako ovako pises "na brzinu", kako li je tek kad imas vremena?

Preporukica.
mnenadic mnenadic 15:44 24.09.2013

To što onomad reče Gandi

To je to! Svako bi hteo da Boga smesti u sebe, ali se svi zeznu. Tesno je za dvoje!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:27 24.09.2013

Re: To što onomad reče Gandi

Svako bi hteo da Boga smesti u sebe, ali se svi zeznu. Tesno je za dvoje!

I svako bi hteo u boga da se zgura, al tamo mesta za takve nema...
loader loader 22:46 24.09.2013

Re: To što onomad reče Gandi

svako bi hteo u boga da se zgura, al tamo mesta za takve nema

docsumann docsumann 16:58 24.09.2013

opet


si se šibao sa ekipicima po fejsbuku

blogovatelj blogovatelj 17:05 24.09.2013

Re: opet

opet

si se šibao sa ekipicima po fejsbuku


Ih, kad Vučko krene da cepa naokolo Fejsom, to je milina čitati. Kao Brus Li je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:29 24.09.2013

Dobar,

jedino što bih ja to stavila u drugo lice, to nismo mi, to su oni, njihov teret na grbači ne bih nosila.
I ako si im rekao.
Goran Vučković Goran Vučković 19:47 24.09.2013

Laza

— Hajdemote odavde! — reče kapetanica. — Ovde je nesreća, a mi... — onda pogleda u obe noge svome mužu i u pune obraščiće svoga deteta... — mi smo, hvala bogu, srećni i presrećni!
blogovatelj blogovatelj 20:39 24.09.2013

Re: Laza

Laza


Sve će to narod pozlatiti, moj Vučko...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:52 24.09.2013

"То је мањина и изузетак"

ДАЧИЋ КАЖЕ како хомосексуализам није природан и како су хомићи мањина.

Па и дебели су мањина. И здепасти су мањина.
И није "природно" бити дебео. Нити здепаст.

P.S.
Хомосексуализам је одвајкада присутан у људској историји, и неких 10% популације је увек хомосексуалних склоности. Старогрчка и римска цивилизација нису виделе ништа недолично у оваквој полној опредељености. А што се тиче природности... пингвини су 100% природни. И лабудови. И лешинари. И голубови. И делфини. И мајмуни. И слонови. И жирафе. И лавови. И овце. И хијене. И сви су они, у различитој мери, по својој природи склони хомосексуализму. О ТОМЕ ГОВОРИ ОВАЈ ЧЛАНАК. Свако од побројаних има своје "природне" разлоге зашто се упушта у секс са јединкама истог пола. Овим животињама једино није пало на памет да то раде због гласова бирача.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

ДАЧИЋ КАЖЕ како хомосексуализам није природан и како су хомићи мањина.


Upravo zaštita manjina je merilo razvijenosti društva i demokratije.
AlexDunja AlexDunja 21:15 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

sve se slažem, samo ovo ne razumem
Свако од побројаних има своје "природне" разлоге зашто се упушта у секс са јединкама истог пола. Овим животињама једино то није пало на памет да раде због гласова бирача
.
znaš li ti nekog čoveka koji je postao gej zbog glasova?

edit:
ili se upustio u seks sa jedinkom istog pola, da budem precizna:)
Goran Vučković Goran Vučković 21:17 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

znaš li ti nekog čoveka koji je postao gej zbog glasova?

A političara?
AlexDunja AlexDunja 21:22 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"


A političara?

otvori mi oči

edit; ako misliš na bukvalno gej:)
izvini, ja sam tako shvatila predraga
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:22 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

AlexDunja
znaš li ti nekog čoveka koji je postao gej zbog glasova?

Па неки су политичари спремни на све због гласова. Ко зна -- можда се и такав, у будућности, појави? :)

Јелица
Upravo zaštita manjina je merilo razvijenosti društva i demokratije.

Јесте.
Ја сам за то да друштво штити све мањинске групације.
И слабовиде. И плавокосе. И кљасте. И анорексичне. И дебеле. И високе. И ниске. Такорећи здепасте.
AlexDunja AlexDunja 21:24 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

Па неки су политичари спремни на све због гласова. Ко зна -- можда се и такав, у будућности, појави? :)

i to da vidim:)
expolicajac expolicajac 21:28 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

Па и дебели су мањина. И здепасти.
И није "природно" бити дебео. Нити здепаст.

Pustio sam suzu, onu tešku, pandursku.
mirelarado mirelarado 21:37 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

Ја сам за то да друштво штити све мањинске групације.
И слабовиде. И плавокосе. И кљасте. И анорексичне. И дебеле. И високе. И ниске. Такорећи здепасте.


И нас леворуке који смо присиљени да живимо у већински наопаком свету.
blogovatelj blogovatelj 21:40 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

И нас леворуке који смо присиљени да живимо у већински наопаком свету.


Ima nas još...

Godinama pricaju nema nas puno
a sve nas je vise, sve nas je vise
Godinama pricaju ima nas malo
a sve nas je vise


AlexDunja AlexDunja 21:43 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

И нас леворуке који смо присиљени да живимо у већински наопаком свету.

vi ste u totalnoj prednosti u tenisu, nije fer:)
angie01 angie01 22:01 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

pravda za dlacica!

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

mirelarado mirelarado 22:26 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

AlexDunja
И нас леворуке који смо присиљени да живимо у већински наопаком свету.

vi ste u totalnoj prednosti u tenisu, nije fer:)


Бар у нечему да смо у предности.
AlexDunja AlexDunja 22:49 24.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"


Бар у нечему да смо у предности

a zamisli koji je bedak fedu, najboljem mogućem igraču,
da mu se pojavi levoruki razbijač koji šallje
nezamislive visoke spinove:)

sve je u oku posmatrača, ne samo lepota)
mlekac mlekac 00:01 25.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

mirelarado
Ја сам за то да друштво штити све мањинске групације.
И слабовиде. И плавокосе. И кљасте. И анорексичне. И дебеле. И високе. И ниске. Такорећи здепасте.


И нас леворуке који смо присиљени да живимо у већински наопаком свету.

I disleksicne!




Sto rece profesorka moje Princeze jednoj drugoj ucenici: "Ne umem da ti objasnim kako je to drugacije, ali definitivno svet ne vide isto kao mi!"
a_jovicic a_jovicic 01:43 25.09.2013

Više od parade

Evo i mog skromnog priloga ...

... i sećanja na neka pitomija vremena.

Na žalost LGBT populacija će imati još puno muke da je prihvati ova naša zatucana sadašnjost ali ono što je možda i bitnije od same parade u subotu ... ono što je bitno za sve gradjane Srbije ... ono što se za sve nas "prirodne" kukavice bori ta "neprirodna" manjina ... je da se u subotu skinu maske i vidi koliko je država spremna da se suprotstavi jednoj "prirodnoj" manjini koja svoje neandertalske porive ispoljava na tribinama a često i na ulicama gradova ... i koliko ima istine u tome da su huligani "udarna pesnica" Službe. Ako sve protekne u redu i miru (i navijači budu bacali cveće na policiju) postaće jasno da "vladari iz senke" koriste iste da povremeno "objasne" nama običnim gradjanima kako treba da budemo pokorni i smerni da ne puste "čopor" na nas ... i onda nam stvarno nema više spasa. Ako pak bude sukoba, pa čak ponovo bude i razlupan grad (neće biti prvi a ni poslednji put) onda će aktuelna vlast imati priliku da pokaže na delu kako se sredjuje kaljuga u kojoj smo ... pa nek' pokreće kojekakve "Sablje 2" (il' jatagane ako im milije) i da već jednom izadjemo iz začaranog kruga u kome se vrtimo još od '89-te.
maksa83 maksa83 08:41 25.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

И делфини. И мајмуни. И слонови. И жирафе. И лавови.

Šta reći za jelene...



P.S. Možda se samo igraju Trule Kobile?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:50 25.09.2013

Re: Više od parade

a_jovicic
... i koliko ima istine u tome da su huligani "udarna pesnica" Službe. Ako sve protekne u redu i miru (i navijači budu bacali cveće na policiju) postaće jasno da "vladari iz senke" koriste iste da povremeno "objasne" nama običnim gradjanima kako treba da budemo pokorni i smerni da ne puste "čopor" na nas ... i onda nam stvarno nema više spasa. Ako pak bude sukoba, pa čak ponovo bude i razlupan grad (neće biti prvi a ni poslednji put) onda će aktuelna vlast imati priliku da pokaže na delu kako se sredjuje kaljuga u kojoj smo ... pa nek' pokreće kojekakve "Sablje 2" (il' jatagane ako im milije) i da već jednom izadjemo iz začaranog kruga u kome se vrtimo još od '89-te.


Aca Konspiracija Jovičić...

Čudi me da IDF i Rotšild Fondacija ne stoje iza neke od sukobljenih strana... iza obe, u stvari!
a_jovicic a_jovicic 10:30 25.09.2013

Re: Više od parade

Srđan Fuchs
Aca Konspiracija Jovičić...

Čudi me da IDF i Rotšild Fondacija ne stoje iza neke od sukobljenih strana... iza obe, u stvari!



A pa ovo je pre u pitanju Mossad i FSB!



Šalim se naravno ... mislim na domaće "vladare iz senke".

Da nisam savremenik dešavanja tokom "veselih" '90-tih pa bih i pomislio da je to "razuzdana mladež" ... ali na žalost službe bezbednosti još iz vremena UDBE koriste sportske klubove i saveze kao svoje ispostave (još su im omiljeni bili i auto-moto savezi)

Od "prvog policajca" SFRJ, Staneta Dolanca, koji se preko košarke "lansirao" u političke vrhove (na žalost ne mogu na Youtube-u da nadjem snimak sa finala svetskog prvenstva 1970 u Ljubljani, kada smo pobedili Amere ... gde po dodeli medalja utrčava pred kamere, otima mikrofon i poklanja medalju Titu) ...

Najbolj znamenit športni delavec, ki je prek košarke ustvaril politično kariero, je Stane Dolanc. Bil je organizacijski sekretar svetovnega prvenstva, ki se je maja 1970 končalo v Ljubljani. »Streljajmo z žogami vseh vrst v koše in gole. Ne bomo pa dovolili, da bi z jeklenimi kroglami streljali na ljudi,« je povedal v govoru ob začetku zaključnih bojev. Potem ko je Jugoslavija v dvorani Tivoli osvojila zlato medaljo, pa je sklenil je, da bodo »zlati fantje« odšli do Beograda in pravkar osvojeno zlato kolajno podarili tovarišu Titu.

"Stane Dolanc je zlato medaljo podaril Titu"

... pa do Arkana, regrutovanog od strane Službe i pripremanog da bude atentator na Mira Barešića (ubicu jugoslovenskog ambasadora Vladimira Rolovića) ... koji je krajem '80-tih ujedinio "Delije" i poveo ih na svoje prvo "vatreno krštenje" 13-og maja 1990-te ... na "Maksimir" u Zagrebu ... gde su izazvali nemire (što mnogi smatraju početkom kraja SFRJ) ... a onda te iste huligane regrutovao u svoje para-militarne organizacije tokom ratova '90-tih

... Služba je bila sveprisutna u sportu (a i medju navijačima). To svakako ima smisla zato što su upravo sportisti često putovali na takmičenja po inostranstvu (te je tako i neki "sekretar" kluba mogao da ode na "izlet" i izvrši neki zadatak pod plaštom sportskog dogadjaja ... a i medju navijačima je mogao da se proturi neki koji bi obavio po koji poslić)

Danas su stvari značajno komplikovanije zato što se u medjuvremenu upleo i krupni kriminal ... ali sumnjam da je Služba tek tako prepustila kontrolne mehanizme tamo nekim "biznismenima".

Za kraj evo interesantne analize na zadatu temu ...

Primetno je da fenomen militantnih (pseudo)navijača nesumnjivo proističe iz još uvek dosta svežeg ratnog nasleđa. Ovom prilikom pokušali smo identificirati glavne faktore koji omogućavaju raspojasanim huliganima da u najvećoj meri nekažnjeno divljaju, usput zarađujući veliki novac kroz vršenje najtežih krivičnih dela. Razloge smo podelili u dve kategorije: političko-ideološki determinisane, na jednoj, i one sistemsko-pravne prirode, na drugoj strani.

"Zašto vlasti tolerišu huligane"
docsumann docsumann 15:39 25.09.2013

Re: "То је мањина и изузетак"

pravda za dlacica!


(zvuk uz sliku) iiiiiiiiiiiiiiiiii
loader loader 22:47 24.09.2013

Blato i bižuterija

Zaista, samo treba iznova pročitati
velelepnu pripovetku
"Sve će to narod pozlatiti"

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:33 24.09.2013

!

Ne mislim na kitu.


Vučko, ja sam šokirana.
Goran Vučković Goran Vučković 23:39 24.09.2013

Re: !

Vučko, ja sam šokirana.

Slovenskom antitezom?
bladerunner92 bladerunner92 00:08 25.09.2013

Re: !

Goran Vučković


a ko da odsece?
svi (mada jel mozemo svi ako medju nama ima i ateista?mislim jel to necessary povezano sa verom ta ljudskost u coveku ili je svi imamo bez obzira dal verujemo) ili samo ovi sto su zli prema gejevima i drugim manjinskim grupama?
desava se meni da ne razumem ono sto procitam a i spava mi se...
Goran Vučković Goran Vučković 00:21 25.09.2013

Re: !

desava se meni da ne razumem ono sto procitam a i spava mi se...

Probaj sutra...
bladerunner92 bladerunner92 07:05 25.09.2013

Re: !



Probaj sutra...

dobro
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 25.09.2013

Re: !

i kopajući po mračnim rupama Starog Zaveta


vidim da si ti napustio Hrišćanstvo, ali nije hrišćanska stereotipija napustila tebe, Vuke. Stari Zavet je sasvim okej arhaična književnost, ja često volim da čitam iz nje ljudima na biblijskim lokalitetima (na originalnom jeziku pojedini delovi su čista poezija) koji su inače i pod zaštitom Uneska (pretpostavljam da postmoderni, bezbožnički Unesko ipak jeste imao nešto u vidu kada je zaštitio ta mesta?) ne razumem zašto stalno mora da se pljuje po istoriji vere kada neki očajnički, jadni, bedni kreteni u nekoj tamo zemlji maltertiraju svoje sunarodnike iz bilo kog razloga? je l' ta vera nije u sklopu istorije ljudskosti? ona nije bila pomak iz masovnog ubijanja ka nekoj drugoj, ljudskijoj egzistenciji? dakle, vi zarad jedne humane note dajete sebi za pravo da gazite po drugoj? zašto, pitam se ja? ne vidim drugi razlog osim ideološke infatuacije, stvarno.
Goran Vučković Goran Vučković 08:49 25.09.2013

Re: !


vidim da si ti napustio Hrišćanstvo, ali nije hrišćanska stereotipija napustila tebe, Vuke. Stari Zavet je sasvim okej arhaična književnost, ja često volim da čitam iz nje ljudima na biblijskim lokalitetima (na originalnom jeziku pojedini delovi su čista poezija) koji su inače i pod zaštitom Uneska (pretpostavljam da postmoderni, bezbožnički Unesko ipak jeste imao nešto u vidu kada je zaštitio ta mesta?) ne razumem zašto stalno mora da se pljuje po istoriji vere kada neki očajnički, jadni, bedni kreteni u nekoj tamo zemlji maltertiraju svoje sunarodnike iz bilo kog razloga? je l' ta vera nije u sklopu istorije ljudskosti? ona nije bila pomak iz masovnog ubijanja ka nekoj drugoj, ljudskijoj egzistenciji? dakle, vi zarad jedne humane note dajete sebi za pravo da gazite po drugoj? zašto, pitam se ja? ne vidim drugi razlog osim ideološke infatuacije, stvarno.

Lik kome sam odgovarao je veroučitelj i apsolvent teologije, zato je odgovor bio ovakav.

A u Starom Zavetu ima svega i svačega, mnogo je manje koherentan spis od Novog (jer je pisan u mnogo dužem periodu i pokriva mnogo širi opseg tema) i tu možeš da nađeš manje-više sve što poželiš, samo ako pažljivo čitaš. Potrudio sam se u uvodu da naglasim da ovo nije "traktat protiv vere" a i ta rečenica koju pominješ kaže upravo da se radi o "cherry picking"-u.

Što se tiče ostalog (vera kao prednost u "grupnom odabiranju" u evolucionom smislu, istorijski gledano) ti znaš da je meni omiljeni evolucioni psiholog Džonatan Hajt i da sam već kačio slične stvari ovde - to uopšte ne sporim.
maksa83 maksa83 08:52 25.09.2013

Re: !

A u Starom Zavetu ima svega i svačega, mnogo je manje koherentan spis od Novog

Mene je jedan baptista ubeđivao da je glupo što sam nevernik, pošto je sve to jako logično i tačno, dokazujući to time što je sve što se proreklo u Starom ispunjeno u Novom Zavetu. Morao sam tri puta da ga pitam da bih shvatio da stvarno to hoće da kaže. Amejzing.

Znači, druga sezona Galaktike se naslanja na događaje iz prve sezone, dakle sve je to istina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:56 25.09.2013

Re: !

ne moraš odmah kao robot da odgovaraš, samo pitam, ne svađam se. ima svega i svačega u toj knjizi... možemo da spekulišemo koje su to snage u istoriji civilizacije nametnule proučavanje baš te knjige... u svakom slučaju, napisana je da bi se mobilisala etnička i duhovna svest jednog naroda u periodu ropstva i nesamosvojnosti u rukama drugog naroda. kako i zašto je to postalo merilo za opštu civilizaciju, ostavljam otvoreno to pitanje. možda steknemo iluminaciju u nekom momentu samotnog plutanja kroz kosmos kada jednom i za svagda budemo poslali ovu domaću planetu bestraga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:58 25.09.2013

Re: !

maksa83

Mene je jedan baptista ubeđivao da je glupo što sam nevernik, pošto je sve to jako logično i tačno, dokazujući to time što je sve što se proreklo u Starom ispunjeno u Novom Zavetu. Morao sam tri puta da ga pitam da bih shvatio da stvarno to hoće da kaže. Amejzing.

Znači, druga sezona Galaktike se naslanja na događaje iz prve sezone, dakle sve je to istina.


jebi ga, ko te terao u USA, pa da moraš da vodiš tupavo-površinske razgovore, pored tol'ke lepe srednjevekovne umetnosti u svojoj matičnoj zemlji?
Goran Vučković Goran Vučković 08:59 25.09.2013

Re: !


ne moraš odmah kao robot da odgovaraš, samo pitam, ne svađam se.

Da sačekam par dana pa da odgovorim, ili šta?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:01 25.09.2013

Re: !

ne, nego nemoj tim roboglasom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:02 25.09.2013

Re: !

dublet post.
Goran Vučković Goran Vučković 09:02 25.09.2013

Re: !

ne, nego nemoj tim roboglasom.

A šta bi to bio taj roboglas?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 25.09.2013

Re: !



Goran Vučković Goran Vučković 09:07 25.09.2013

Re: !

Ne moraš da objasniš ako nećeš, naravno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:18 25.09.2013

Re: !

Goran Vučković

Lik kome sam odgovarao je veroučitelj i apsolvent teologije, zato je odgovor bio ovakav.

ja radim sa takvima. tu su naslage vekovnih predrasuda, i s njima afekt ne pomaže, ma koliko je autentično human. jedno je tačno što Ameri kažu, da je taj sistem osmišljen da bi se ljudska volja podvela volji vladika, tako da ti pravoslovni teolozi često pišu dodvoravalčki vladikama, ne baveći se uopšte konkretnim problemima teologije. podvođenje volje jednog čoveka volji drugog čoveka je krajnje problematično, za Amerikance, posebno kada uzmeš da je volja drugog volja pedofila, masovnog ubice, perverznjaka i t. sl. međutim, iz ličnog iskustva, dveri kao organizacija ne podvode svoju volju crkvi, već striktno i isključivo vlastitom rukovodstvu, iako spoljašnju organizaciju imaju po ugledu na crkvu. u tome su klasična organizacija piramidalne strukture i zasnovani su na osnovama straha od autoriteta. kada su utemeljeni u svojoj piramidi, ne boje se ničega (well, almost fearless, apart from their own shadow). često neustrašivost ide samo kada su u grupi, pojedinačno videćeš paničnu reakciju kada, recimo, pored individue prođe pudlica ili čivava čak i bez laveža. oko teologije nevezano za dveri, ona postaje autentična često jedino kada je proganjana - ima tu mnoštva autentičnih, humanih misli, uzimam u obzir rusku religioznu filosofiju (anatemisani od strane zvanične crkve), luteranska neoortodoksija (progonjeni od strane Naci-režima), jevrejska kabalistika (progonjena od mejnstrim rabina), derviš-mistika, zen-budizam, pa i katolički neokatikumenizam, itd. razume se, i ova izmičnost duhovnih fenomena već stvara probleme, sama po sebi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:23 25.09.2013

Re: !

Goran Vučković
Ne moraš da objasniš ako nećeš, naravno.


ček, objašnjavam 6-ogodišnjaku zašto mu je kod sestre (2 meseca) otvorena lobanja, odnosno nije srasla u potpunosti.

ovlaš gledano, moguće da sam istripovao da su ti zvučale mehanički rečenice. my bad, buddy.
Colin_bgd Colin_bgd 09:33 25.09.2013

Re: !

ček, objašnjavam 6-ogodišnjaku zašto mu je kod sestre (2 meseca) otvorena lobanja, odnosno nije srasla u potpunosti.

Mislis da 6-ogodišnjaku ne treba pruziti tacno objasnjenje te pojave?
maksa83 maksa83 11:37 25.09.2013

Re: !

jebi ga, ko te terao u USA, pa da moraš da vodiš tupavo-površinske razgovore, pored tol'ke lepe srednjevekovne umetnosti u svojoj matičnoj zemlji?

Ili ti nešto nisi razumeo, ili ja nešto nisam razumeo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:18 25.09.2013

Re: !

Goran Vučković


A u Starom Zavetu ima svega i svačega, mnogo je manje koherentan spis od Novog (jer je pisan u mnogo dužem periodu i pokriva mnogo širi opseg tema) i tu možeš da nađeš manje-više sve što poželiš, samo ako pažljivo čitaš.


Moj je utisak sličan, u Starom Zavetu možeš da nađeš opravdanje manje-više za sve, sigurno ima i koja da opravda formatiranje diska, naravno ako se udubiš, pravilno tumačiš simbole i metafore i sumnju svedeš na nivo vernika.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:43 25.09.2013

Re: !

Colin_bgd
ček, objašnjavam 6-ogodišnjaku zašto mu je kod sestre (2 meseca) otvorena lobanja, odnosno nije srasla u potpunosti.

Mislis da 6-ogodišnjaku ne treba pruziti tacno objasnjenje te pojave?


sve i da sam xiii-vekovni inok serbski i mislim nešto tome nalik, gospoja (ne bezbožnica, nego čist sotona autonomaški da joj ni crvenokose pegave zelenooke jevrejske veštice nisu ravne ) bi me odmah de-[an]gažirala u svojstvu supružnika... inače, tačno najizvesnije objasnio nisam, pošto je rekao momak, aha, kapiram, to je kao vulkan, koji radi, radi, a kada se smiri prekrije se pločama i ugasne.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:46 25.09.2013

Re: !

maksa83
jebi ga, ko te terao u USA, pa da moraš da vodiš tupavo-površinske razgovore, pored tol'ke lepe srednjevekovne umetnosti u svojoj matičnoj zemlji?

Ili ti nešto nisi razumeo, ili ja nešto nisam razumeo.


ma hteo sam da kažem da se ne osvrćeš na naivetnu baptističku "argumentaciju", i da budeš potpuno bezbrižan kao ateista, a baterije uvek možeš napuniti u svojoj nebesnoj otadžbini.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:49 25.09.2013

Re: !

uros_vozdovac


Moj je utisak sličan, u Starom Zavetu možeš da nađeš opravdanje manje-više za sve, sigurno ima i koja da opravda formatiranje diska, naravno ako se udubiš, pravilno tumačiš simbole i metafore i sumnju svedeš na nivo vernika.



ah, kako je lep i jednostavno funkiconalan svet inženjera...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:52 25.09.2013

Re: !

Goran Vučković
Ne moraš da objasniš ako nećeš, naravno.


Vuke, možeš ti meni da objasniš ako te ne mrzi, zašto i kako si osetio potrebu da se izvinjavaš na početku unosa i gotovo pravdaš što upotrebljavaš religijske pojmove? Da li tebi ta potreba deluje uobičajeno? Ako te ne mrzi da objasniš ja ću priznati da sam pogrešio i da ti nisu zvučale mehanički rečenice.
docsumann docsumann 18:00 25.09.2013

Re: !

Srđan Fuchs
uros_vozdovac


Moj je utisak sličan, u Starom Zavetu možeš da nađeš opravdanje manje-više za sve, sigurno ima i koja da opravda formatiranje diska, naravno ako se udubiš, pravilno tumačiš simbole i metafore i sumnju svedeš na nivo vernika.



ah, kako je lep i jednostavno funkiconalan svet inženjera...



Goran Vučković Goran Vučković 18:02 25.09.2013

Re: !

Vuke, možeš ti meni da objasniš ako te ne mrzi, zašto i kako si osetio potrebu da se izvinjavaš na početku unosa i gotovo pravdaš što upotrebljavaš religijske pojmove? Da li tebi ta potreba deluje uobičajeno? Ako te ne mrzi da objasniš ja ću priznati da sam pogrešio i da ti nisu zvučale mehanički rečenice.

Ne mrzi me da objašnjavam - u suštini nisam ljubitelj kad ateisti popuju vernicima o tome kako i šta treba da veruju i šta je prava vera a šta nije prava vera i takve gluposti - a ovo je baš u tom stilu.

Zato mi je bilo neprijatno, pa sam se unapred izvinio.
nsarski nsarski 18:09 25.09.2013

Re: Diajlog

Iz nekog razloga, ovaj razgovor me podsetio na sledeci witz:

A man went to see his doctor. "You need to stop masturbating," the doctor said. The man asked, "Why?" The doctor replied, "Because I''m trying to examine you!"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:31 25.09.2013

Re: Diajlog

šaljivo, nema šta, mogu da pretpostavim ko je ko u asocijaciji.


Ne mrzi me da objašnjavam - u suštini nisam ljubitelj kad ateisti popuju vernicima o tome kako i šta treba da veruju i šta je prava vera a šta nije prava vera i takve gluposti - a ovo je baš u tom stilu.

Zato mi je bilo neprijatno, pa sam se unapred izvinio.


ne znam da li neko od klasičnih vernika prati blog, u smislu religioznih (ono, veruje bez sumnje, ne propituje, ne nosi najdublju sumnju u sadržaje sopstvene vere), a ovi koji prate sigurno ne vide ništa loše u tvom nastojanju.

"pa se izvinjavam svima koji znaju da nisam religiozan, iako sam dobio sve "pečate" SPC i čak pozivam komšije i prijatelje 9. januara uz odgovarajući protokol"

u tom slučaju ja nisam ispravno razumeo, jer sam shvatio iz ove rečenice da se izvinjavaš prvoj strani, ateističnoj. ova diskusija ne bi ni postojala da je srbija normalno, pristojno društvo. pošto nije moramo da trošimo vreme, nažalost, na bespredmetne razgovore.


Goran Vučković Goran Vučković 19:27 25.09.2013

Re: Diajlog

u tom slučaju ja nisam ispravno razumeo, jer sam shvatio iz ove rečenice da se izvinjavaš prvoj strani, ateističnoj

Znaš kako Gručo Marks kaže o članstvu u klubu? Tima koji bi očekivali izvinjenje za ovako nešto mi ne pada napamet da se izvinjavam.
blogovatelj blogovatelj 00:12 26.09.2013

Re: !

Znači, druga sezona Galaktike se naslanja na događaje iz prve sezone, dakle sve je to istina.


Bolju definiciju religije od one da je opijum za narod još nisam sreo.
Ja bih samo tu dodao da opijum može u sat vremena od čoveka da napravi pokojnika, ako se koristi bez kontrole. Ali je zato nezamenljiv u uslovima kada postoji jezivo visok nivo bola.
Ne leči, ali pomaže...
a_jovicic a_jovicic 10:23 26.09.2013

Re: !

Srđan Fuchs
uros_vozdovac

Moj je utisak sličan, u Starom Zavetu možeš da nađeš opravdanje manje-više za sve, sigurno ima i koja da opravda formatiranje diska, naravno ako se udubiš, pravilno tumačiš simbole i metafore i sumnju svedeš na nivo vernika.

ah, kako je lep i jednostavno funkiconalan svet inženjera...


Nego da ne "razvodnjavamo" ovaj blog ... jel' može za nas inženjere jedan novi na temu "Praktični razlozi koji stoje iza zabrana i preporuka iz svetih knjiga"? ... mislim pre svega na judeo-hriscansko-islamske knjige pošto su se te religije "motale" po ovim prostorima a i imaju isto "korenje" ...

Primer 1: Kosher-Halal odnos prema svinjetini ... u davna vremena nije bilo frižidera pa je svinjetina koja ima drugačiju strukturu masti od ovčetine lako kvarljiva na toplim podnebljima bliskog istoka i severne Afrike ... onda se to umota u priču o "prljavom prasetu koje se očeše o džamiju" pa postane "greh" jesti je ... ovo naravno iz razloga da i neobrazovani nauče šta je opasno.

Primer 2: Izuvanje i pranje nogu na ulazu u džamiju ... lična higijena na pomenutim prostorima je bila vrlo bitna za sprečavanje širenja zaraznih bolesti. Uz nedostatak tekuće vode na ovaj način se obezbedjivalo da vernici barem povremeno obave istu ... čak i oni koji baš ne obožavaju vodu

... i slično

Ja malo drugačije "inženjerski" gledam od kolege Uroša ... po meni su ove knjige bili "User Manual"-i za ciljnu populaciju i verovatno je dosta pravila nastalo iz praktičnih razloga ... naravno sve u cilju održanja i širenja verujuće populacije. Na žalost, nekad davno kad' sam imao vremena da čitam, interesovale su me druge teme ... a danas nemam dovoljno vremena za čitanje ni onog što treba a kamol' starog i novog Zaveta i Kurana-Sune ... a i nemam baš nešto poverenja u prevode ukoliko dolaze od religioznih institucija a ne istoričara (plašim se da je tokom vremena bilo prilično "tumačenja" ubačenih u prevode kako bi se isti približili tadašnjim savremenicima i da se u svemu tome malo gube "originali" ... a baš da pod stare dane učim hebrejski i arapski ... ne ide)
mlekac mlekac 13:01 26.09.2013

Re: !

a_jovicic


Ja malo drugačije "inženjerski" gledam od kolege Uroša ... po meni su ove knjige bili "User Manual"-i za ciljnu populaciju i verovatno je dosta pravila nastalo iz praktičnih razloga ... naravno sve u cilju održanja i širenja verujuće populacije.


Secam se zapanjenosti jednog prijatelja, tadasnjeg studenta medicine, kad sam mu procitala opis lepre iz Starog Zaveta.

Pazi, pricam o vremenu kad si stizao do faksa a da nisi znao ni kako Biblija izgleda, a ne da si je, daleko bilo, procitao.

Covek je bio u potpunom shoku zbog tacnosti opisa.

Slicno je i sa mnogim drugim stvarima.

Recimo, meni je potpuno logicno da religija koja potice iz suvih i vrucih predela koji ne obiluju vodom brani alkohol koji podstice dehidraciju...
blogovatelj blogovatelj 18:43 26.09.2013

Re: !

Recimo, meni je potpuno logicno da religija koja potice iz suvih i vrucih predela koji ne obiluju vodom brani alkohol koji podstice dehidraciju...


Ubroji tu slobodno i krmetinu, isti je razlog.
Ubroji i pet puta dnevno zapiranje pre molitve kod muslimana. Ne mora se nešto nazvati higijena da bi bila higijena. Može se nazvati abdest.
Sve religije koje po malo poznajem, a to su hrišćanstvo, islam, judeizam, imaju svrhu. Sasvim sam siguran da i one koje ne poznajem imaju svrhu, istu ili sličnu.
I zato i tvrdim da makar bog ne postojao, religija mora da postoji.
E sad, uvek gde ima para, tu se nađe i gad da lapa te pare. U svakoj likvidnoj firmi to postoji, pa logično mora postojati i u crkvama...
freehand freehand 07:51 27.09.2013

Re: !

u svakom slučaju, napisana je da bi se mobilisala etnička i duhovna svest jednog naroda u periodu ropstva i nesamosvojnosti u rukama drugog naroda

Biblija kao Manifest. Ovo mi je potpuno novo.
Colin_bgd Colin_bgd 07:48 25.09.2013

Big Bang...

Nisam siguran da oni misle da su im zivoti protraceni...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:11 25.09.2013

prirodna porodica

Ima tu jedna zanimljiva stvar. Protivnici Prajda urlaju kako je parada protivna srpskoj tradiciji i kako je uvezena sa Zapada. A ono sto sami propagiraju kao porodicne vrednosti ili zovu 'prirodnom porodicom' (!) je ideja koja, gle cuda, dolazi bas iz SAD http://www.worldcongress.org/WCF/wcf_tnf.htm. Evo im dolazi na 'porodicnu setnju' vrlo simpatican lik Don Feder.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:32 25.09.2013

Re: prirodna porodica

klasična desničarska organizacija, republikanska, dalje, većina srpske dijaspore je republikanska, dalje, kosta čavoški je od starta povezan s njima, dalje, kosta verovatno pazari ideologiju i lovu iz tih krugova. pretpostavljam, nisam siguran, mada nije on ni sam na vrhu dveri,kako je došlo da se podrška srpske dijaspore okrene od jednog Đinđića i Č.Jovanovića prema jednom Čavoškom, pitam se... dakle, tekma gejevi-desničari na srpskom polju je tekma između interesa američke levice i desnice, a ne striktno naša, srpska, domaća liga. a sve sazdano oko toga da se digne lova, uz malu ideološku potporicu, nafilovanu netrpeljivošću ovog ili onog kova. čudno, žrtve netrpeljivosti su srpski građani s obe strane (ove će ukantati navijači i fašisti, one panduri, a verovatno će i panduri dobiti po dandari).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:26 25.09.2013

Re: prirodna porodica

kosta čavoški je od starta povezan s njima,


Zanimljivo, nisam znao. Jasno mi je da nisu originalni jer iste ideje postoje i u drugim zemljama ali nisam znao da bas saradjuju tako prisno.
predatortz predatortz 09:34 25.09.2013

Re: prirodna porodica

Neues aus der Nachbarschaft
kosta čavoški je od starta povezan s njima,


Zanimljivo, nisam znao. Jasno mi je da nisu originalni jer iste ideje postoje i u drugim zemljama ali nisam znao da bas saradjuju tako prisno.


Zašto je to nelogično? Kad postoji Socijalistička internacionala, nelogično je očekivati da konzervativci ne sarađuju i ne razmenjuju iskustva.
Goran Vučković Goran Vučković 09:54 25.09.2013

Re: prirodna porodica

Zanimljivo, nisam znao. Jasno mi je da nisu originalni jer iste ideje postoje i u drugim zemljama ali nisam znao da bas saradjuju tako prisno.

Srđa Trifković
mlekac mlekac 13:26 25.09.2013

Re: prirodna porodica

Srđan Fuchs


Goran Vučković


Au, sta ste nas sve danas naucili!

Ovo je stvarno eye-opener. Hvala, momci.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:11 25.09.2013

Re: prirodna porodica

predatortz


Zašto je to nelogično? Kad postoji Socijalistička internacionala, nelogično je očekivati da konzervativci ne sarađuju i ne razmenjuju iskustva.


u Srpskoj je to dosta neobično, s obzirom da su Socijalisti liberalni privatno (u domaćoj politici) dok su spolja konzervativni. ali, ja Srpsku duboko poštujem u tom državotvornom aspektu jer je sposobna da animira i traži saveznike čak i među naizgled neprijateljima. konzervativne srpske snage mnogo uspešnije lobiraju nego mi liberalci :). mi lobiramo za državne interese kao mlohave guz'ce, da prostiš.
Goran Vučković Goran Vučković 20:18 25.09.2013

Društvo sa fejsa

bladerunner92 bladerunner92 08:13 26.09.2013

Moj prilog

text mi uopste nije imao smisla tacnije bio mi je prilicno bezveze dok sam mislila da je upucen huliganima kako sam shvatila s obzirom da se niti u uvodnom delu niti u odgovoru na FB-u vidi da je odgovor pisan svestenom licu.
Dakle napisati huliganu parafraziram -ako ni njih ne mozemo da lemamo, da necemo mozda nasu zenu i decu - meni je besmiselno jer mislim da oni lemaju i svoje zenu i decu.O tome koliko mi je bilo bezveze upucivati huligane na stari zavet i cartsvo nebesko necu ni da govorim.Pretpostavljam da medju njima ima i ateista tako da im ovo ne bi nista znacilo a cak i da su svi zaista i vernici s obzirom na njihovo ponasanje rekla bih da su vernici pravoslavci samo deklarativno ili vise iz razloga sto je to in u coporu tako da im i iz tog razloga ovo nista ne bi znacilo.
E ali kad se nize u komentarima saznalo da je odgovor bio upucen svestenom licu "pljuvanje istorije vere" i koriscenje biblijskih metafora je postalo sasvim razumljivo i sve je leglo na mesto kao mali pazl ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana