Eksperimenti u blogovanju

Opet podela među Srbima

zilikaka RSS / 17.05.2020. u 17:44

Mirođija u grašku, za ili protiv? 



Komentari (601)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 17:53 17.05.2020

Правда за мирођију!

Наравно ЗА (мирођију са грашком, куваним кромпиром и лососом).
solo solo 18:01 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Opet podela među Srbima


Nema podela. Lažu.


zilikaka zilikaka 18:07 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
Наравно ЗА (мирођију са грашком, куваним кромпиром и лососом).

Sve se slažem, al izbaciti lososa i dodati reš pečena krilca i batake.
Ako mora, može i nešto pohovano.
Ko je vido lososa i Banatu?
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:40 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Sve se slažem, al izbaciti lososa i dodati reš pečena krilca i batake.

Да си макар рекла смуђ уместо лососа, али добро, нека буду и батаци.

И да не заборавимо, таратор са мирођијом.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:47 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A, šta, grašak može da se kuva i bez mirođije? Verovatno može onda i bez graška...

edit: Evo ga moj burek prvenac, to jest drugenac, prvi je ispao sranje, ali ovaj drugi pokušaj je sasvim ok, prošao je i test malog deteta Broj 2, tražila je repete. Vidi se i na slikama, bio je mek i rskav ko duša, ali ne i previše masan.

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde).





zilikaka zilikaka 19:00 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Да си макар рекла смуђ уместо лососа

Otkud smuđ, on je postan. Njega isto samo pohovanog.
Som je već neka druga priča...
Nego, kad pomenu, danas išli na standardno mesto na riblju čorbu.
Ajd kafana u kojoj su svuda oni doziri za ruke, nego menjali majstora za čorbu.Ovaj em nije potrefio em izgleda zafalilo somovine pa stavio smuđa onoliko.
I tako, ništa nije ko nekad...
alselone alselone 19:05 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

dodati reš pečena krilca


Evo baš od juče.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:42 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
A, šta, grašak može da se kuva i bez mirođije? Verovatno može onda i bez graška...

edit: Evo ga moj burek prvenac, to jest drugenac, prvi je ispao sranje, ali ovaj drugi pokušaj je sasvim ok, prošao je i test malog deteta Broj 2, tražila je repete. Vidi se i na slikama, bio je mek i rskav ko duša, ali ne i previše masan.

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde).



auuu kakva je ovo pogača, šta je ovo..
podrška za trud al što je puno puno je, prvo pitu sa sirom nazivati burekom pa onda još ovo podastirati na uvid..
ne znam..

treba li da dodam, ja u grašak mirođije ne mećem..
no pravim sa teletinom, šangarepom, krompirom i naravno prije svega propržim malo luka, neće da se baci
rodni rodni 19:45 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
A, šta, grašak može da se kuva i bez mirođije? Verovatno može onda i bez graška...

edit: Evo ga moj burek prvenac, to jest drugenac, prvi je ispao sranje, ali ovaj drugi pokušaj je sasvim ok, prošao je i test malog deteta Broj 2, tražila je repete. Vidi se i na slikama, bio je mek i rskav ko duša, ali ne i previše masan.

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde).






Bogami - korektno izgleda!
Meni je kod bureka važno da ne bude premastan i da nema previše sira.
Pre bih (uvek) uzeo prazan burek, nego onaj u koji je narokano sira preko mere.
rodni rodni 19:49 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
A, šta, grašak može da se kuva i bez mirođije? Verovatno može onda i bez graška...

edit: Evo ga moj burek prvenac, to jest drugenac, prvi je ispao sranje, ali ovaj drugi pokušaj je sasvim ok, prošao je i test malog deteta Broj 2, tražila je repete. Vidi se i na slikama, bio je mek i rskav ko duša, ali ne i previše masan.

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde).



auuu kakva je ovo pogača, šta je ovo..
podrška za trud al što je puno puno je, prvo pitu sa sirom nazivati burekom pa onda još ovo podastirati na uvid..
ne znam..

treba li da dodam, ja u grašak mirođije ne mećem..
no pravim sa teletinom, šangarepom, krompirom i naravno prije svega propržim malo luka, neće da se baci

Da.
Kada ne bi bilo paradajza, pravda bi bilo da se luk zove paradajz.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:52 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

auuu kakva je ovo pogača, šta je ovo..
podrška za trud al što je puno puno je, prvo pitu sa sirom nazivati burekom pa onda još ovo podastirati na uvid..
ne znam..


Ispalo je skroz ok, nije kao pita, ni gibanica, nego stvarno ima teksturu bureka (recept sam našao na jutjube od neke bosanke, mada su se tamo pola sata prvo prepirali da li je to sirnica ili burek, pošto preko Drine se to sa sirom ne sme nazivati burekom, burek je uvek sa mesom, evo priznajem da nisam to znao).

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

evo priznajem da nisam to znao).

Ja sam mislio da to i Eskimi znaju, to bosansko
uverenje da su oni pozvani da određuju šta jeste a šta nije burek.
Ono, mi to tako zovemo, a ako mi tako nešto zovemo, svi to tako moraju zvati.
angie01 angie01 20:55 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Pajke- nije ti los burek,-sem sto je malo debeo i deluje slepljeno na ovoj slici gde je presecen- mozda mi se samo cini.

za fil jeste najvaznije kakav je sir, posto tamo kod tebe nema ovih nasih, ja bih onda pomesala fetu i pavlaku i posolila ako nije dovoljnoslano slano.

kore premazujes sa pomesanom smesom sastavljenom od ulja-recimo deci ipo, zavisi od kolicine kora, i deci vode,...ili vise, ali u tom nekim odnosu da ima vise ulja i tu ubacis prasak za pecivo, kasiku soli i kasiku brasna,...kore redjas po tri, ali tako da svaku prvo premazes, malo zguzvas u tepsiji, pa dodas fil, pa opet tri kore, pa fil, pa kore- i tu je kraj. Odgore isto dobro premazes smesom za premazivanje.Kore u okrugloj tepsiji ce ostati da vire, njih posle svakog filovanja okrenes na unutra, ako treba odcepis pa popunis praznine, gledas da ih poredjas ravnomerno i nista ne pritiskas.
zilikaka zilikaka 21:04 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Pajke- nije ti los burek,-sem sto je malo debeo i deluje slepljeno na ovoj slici gde je presecen- mozda mi se samo cini.

Meni se čini da je on pokupovao sav sir u kraju i metno u taj jedan burek, da ne bude da je cicija.
Mada, iskreno, dobar burek sam poslednji put jela u Kruševcu, po preporuci, (bukvalno smo anketirali ljude na ulici gde ima dobar burek i svi nas samo tamo upućivali, a pekara okolo na sve strane) neposredno pre ovog čuda sa virusom.
Pre toga ne pamtim jer slabo ima pravih majstora.
Dakle, ako se neko slučajno zatekne, u centru je mala radnjica, Miki se zove.
angie01 angie01 21:37 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Meni se čini da je on pokupovao sav sir u kraju i metno u taj jedan burek, da ne bude da je cicija.


kolicina sira je bitna stavka, recimo 300 grama plus pavlaka, takodje kore moraju da su natopljene, dobro namascene i da se ne sabijaju- obazrivo se spustaju u guzvaju.


Mada, iskreno, dobar burek sam poslednji put jela u Kruševcu, po preporuci,


mogu da preporucim burek kod Petrovica u Zemunu u Bezanijskoj ulici i u Vrscu, kod stare autobuske stanice,...nisam probala onaj Freejev u Pancevu,...al bice dana.
floki floki 22:14 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
dodati reš pečena krilca

Evo baš od juče.


хехе, ја сам јутрос умесио лепиње, 90% хидратација, па испекао, таман топле за ручак

распалио роштиљ (што је на гас прилично тривијално), па лук+сланина, паприке, тиквице, хоуми сир, чоризо кобасице, туриншке кобасице, ћевапи, испржио са стране кромпириће (гас и тучани тигањ су кева за то)

пајићу, само пичи брате, битно да су деца јела, пусти закерала :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:19 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
Pajke- nije ti los burek,-sem sto je malo debeo i deluje slepljeno na ovoj slici gde je presecen- mozda mi se samo cini.

za fil jeste najvaznije kakav je sir, posto tamo kod tebe nema ovih nasih, ja bih onda pomesala fetu i pavlaku i posolila ako nije dovoljnoslano slano.

kore premazujes sa pomesanom smesom sastavljenom od ulja-recimo deci ipo, zavisi od kolicine kora, i deci vode,...ili vise, ali u tom nekim odnosu da ima vise ulja i tu ubacis prasak za pecivo, kasiku soli i kasiku brasna,...kore redjas po tri, ali tako da svaku prvo premazes, malo zguzvas u tepsiji, pa dodas fil, pa opet tri kore, pa fil, pa kore- i tu je kraj. Odgore isto dobro premazes smesom za premazivanje.Kore u okrugloj tepsiji ce ostati da vire, njih posle svakog filovanja okrenes na unutra, ako treba odcepis pa popunis praznine, gledas da ih poredjas ravnomerno i nista ne pritiskas.


Aha, dobro, otprilike je takav recept samo je manje ulja, a i ne stavlja se brašno u taj premaz.
Za sir, definitivno sam preterao, jer nisam merio nego onako, odoka, a probaću sledeći put to sa pavlakom-fetom. Nije ni ovo loše jedino je rikota malo kao sladunjava i to mi se nije svidelo a i popreko su me gledali u dragstoru kad sam ispraznio raf.

Imao sam i manji problem sa korama, ovim prvim koje se stave na dno tako da polovina viri preko ivice, njih treba na kraju presaviti preko gornjeg dela bureka i ušuškati. E, one su mi se osušile dok sam ovo slagao, pošto sam bio spor, i onda nisam mogao da ih presavijem. Za to mi je žena rekla da ih na početku prsnem sa cooking sprejem, i to će da ih očuva vlažnima da se ne raspadnu kad se presaviju.

Nije ništa slepljeno, lista se lako, nego su ovi slojevi do poslednih dva pravljeni tako što se kore malo nagužvaju, a ta poslednja dva su ravna, to je od od onih kora koje idu prve.

Svejeno, ovo burekče se pojelo ko njišta, a sledeće će biti još bolje! Možda probam i sa mesom ili sa spanaćem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:26 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

хехе, ја сам јутрос умесио лепиње, 90% хидратација, па испекао, таман топле за ручак


E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde), u rerni, mada mora malo da se zeza sa testom, pravi se dan pre. To onda uglavnom pravimo kad imamo goste, a ja pojedam sam pola.

A picu sam na roštilju usavršio do nivoa da bih i drugu Maksi smeo da stanem na crtu sa onim njegovim kikstarter krematorijumom za picu (isto imam gasni roštilji, pa na onaj kamen). Bude pečena za 6 minuta, hrskava, odlična, sad me deca teraju da pečemo svaki vikend...

floki floki 22:33 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
хехе, ја сам јутрос умесио лепиње, 90% хидратација, па испекао, таман топле за ручак


E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde), u rerni, mada mora malo da se zeza sa testom, pravi se dan pre. To onda uglavnom pravimo kad imamo goste, a ja pojedam sam pola.

A picu sam na roštilju usavršio do nivoa da bih i drugu Maksi smeo da stanem na crtu sa onim njegovim kikstarter krematorijumom za picu (isto imam gasni roštilji, pa na onaj kamen). Bude pečena za 6 minuta, hrskava, odlična, sad me deca teraju da pečemo svaki vikend...



дач овен је одлична ствар скроз (туч је мајка)
и ја пице правим у мом роштиљу, ставим камен, буде до 350 степени, скроз у реду
мада чешће ове године лепиње и ћевапи и тако то
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:48 17.05.2020

Re: Правда за мирођију!

floki
srdjan.pajic
хехе, ја сам јутрос умесио лепиње, 90% хидратација, па испекао, таман топле за ручак


E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde), u rerni, mada mora malo da se zeza sa testom, pravi se dan pre. To onda uglavnom pravimo kad imamo goste, a ja pojedam sam pola.

A picu sam na roštilju usavršio do nivoa da bih i drugu Maksi smeo da stanem na crtu sa onim njegovim kikstarter krematorijumom za picu (isto imam gasni roštilji, pa na onaj kamen). Bude pečena za 6 minuta, hrskava, odlična, sad me deca teraju da pečemo svaki vikend...



дач овен је одлична ствар скроз (туч је мајка)
и ја пице правим у мом роштиљу, ставим камен, буде до 350 степени, скроз у реду
мада чешће ове године лепиње и ћевапи и тако то


A koji recept koristiš za testo za lepinje?


bene_geserit bene_geserit 00:07 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde)

Moja žena isto, meni bilo prvo čudno de ćeš lebac u dutch oven-u, ali ispao super.
Mi od kad smo kupili par tih tučanih sudova, jedan onaj braiser najveći - to je super za sva jela koja nisu previše tečna, tj. gulaše i sl. i jedan ovaj duch oven dublji - taj eto može čak i za lebac, a za sva tečnija jela je super čak i za supu, prestali smo da koristimo druge sudove tako reći.
floki floki 00:20 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

моји рецепти за лепиње пајићу ти баш и неће бити од користи, ја морам све без глутена да правим... имаш бре на тјубу сијасет рецепата за лепиње, па се играј, супер је спора ферментација теста и јака темп, слично као за пице
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:25 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

floki
моји рецепти за лепиње пајићу ти баш и неће бити од користи, ја морам све без глутена да правим... имаш бре на тјубу сијасет рецепата за лепиње, па се играј, супер је спора ферментација теста и јака темп, слично као за пице


A, ok, sorry, nisam znao, mada bih ja i te tvoje bez glutena probao. Prave ovde u mojoj kafedžinici scones (ne znam kako se to kaže na srpskom) obične i te bezglutenske, i ti su im odlični, ne sećam se sad koje brašno tačno koriste umesto ovog običnog, i baš su dobri, malo drugačija tekstura, ali je ukus fin. Aj pogledaću neke recepte na youtjubu, ako neko ovde ne okači nešto već provereno. Braja je imao recept za neke hlepčiće, sigurno su dobri ali nisam pribeležio i sad ne znam gde su.



srdjan.pajic srdjan.pajic 01:28 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

bene_geserit
E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde)

Moja žena isto, meni bilo prvo čudno de ćeš lebac u dutch oven-u, ali ispao super.
Mi od kad smo kupili par tih tučanih sudova, jedan onaj braiser najveći - to je super za sva jela koja nisu previše tečna, tj. gulaše i sl. i jedan ovaj duch oven dublji - taj eto može čak i za lebac, a za sva tečnija jela je super čak i za supu, prestali smo da koristimo druge sudove tako reći.


I ja sam prvo bio sumnjičav, to za leba u tuču (znam da mesina ispada odlično). I mi imamo taj neki set a za onaj najteži sam joj kupio neku silikonsku dršku koja se zakači za onu metalnu kad vadiš iz rerne da ti ne ispadne nedajbože, ako ruka zadrhti od zanemoćalosti jer umireš od gladi.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 05:36 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
Meni se čini da je on pokupovao sav sir u kraju i metno u taj jedan burek, da ne bude da je cicija.


kolicina sira je bitna stavka, recimo 300 grama plus pavlaka, takodje kore moraju da su natopljene, dobro namascene i da se ne sabijaju- obazrivo se spustaju u guzvaju.


Mada, iskreno, dobar burek sam poslednji put jela u Kruševcu, po preporuci,


mogu da preporucim burek kod Petrovica u Zemunu u Bezanijskoj ulici i u Vrscu, kod stare autobuske stanice,...nisam probala onaj Freejev u Pancevu,...al bice dana.


ja stavljam 500 gr sira sa 3 jajeta na 500 grama kora..
odstupanje od tog omjera je svetogrđe i šta priča ovaj huči, naravno da je definicija bureka vaspostavljena u Bosni, gdje bi drugo.. e svašta..
i sirnica, ili pita sa sirom u Bosni ne smije biti masna..
nego Srki jbt jesi sam kore pravio?
respect ako jesi
to je definitivno jedna od ultimate stvari u kuhinji.. napraviti dobre domaće kore je ultimate test..
ja ne umijem recimo da istanjim kako valja..
moja mama naravno umije..
ali moja baka šta je radila od tih kora.. e to je već bila umjetnost..
fakat ću morati da vježbam kad bude vremena..
sve tajne zanata su mi prenesene, sad samo da ponovim 1000 puta
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 05:39 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

bene_geserit
E, moja žena pravi odličnu panju u onom tučanom loncu (to se zove dutch oven ovde)

Moja žena isto, meni bilo prvo čudno de ćeš lebac u dutch oven-u, ali ispao super.
Mi od kad smo kupili par tih tučanih sudova, jedan onaj braiser najveći - to je super za sva jela koja nisu previše tečna, tj. gulaše i sl. i jedan ovaj duch oven dublji - taj eto može čak i za lebac, a za sva tečnija jela je super čak i za supu, prestali smo da koristimo druge sudove tako reći.


kako za supu? nije valjda supa u rerni?
i jel pričamo o le creusetu ili nečem drugom?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:01 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
a stavljam 500 gr sira sa 3 jajeta na..

Све где иду јаја, не зове се бурек ни у Србији, ни у Босни, већ пита од сира (гр. тиропита), ако су коре танке, или гибаница, ако су дебеле.

Исто важи и за месо, пита садржи јаја, а бурек не.
napraviti dobre domaće kore je ultimate test..
ja ne umijem recimo da istanjim kako valja..
moja mama naravno umije..

Моја амбиција је да то научим. Ни мама, ни баба нису развлачиле коре да сам макар могла њих да видим како то раде, па ћу морати да се снађем сама, макар јурила по Грин Лејнзу бабе које у неком ћошку турских ресторана праве мали шоу са гомилицом теста коју развуку да буде као флис папир.
...ja u grašak mirođije ne mećem..
no pravim sa teletinom, šangarepom, krompirom

Него, одакле је господин Тадејус, да си “мркву” заменила “шаНгарепом”?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:27 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde ).

Фета би требало да буде основни сир за све варијанте сланих пита, а уместо крем сира и рикоте, радије бих додала котиџ сир да ублажи јаки укус и сланоћу фете, посебно због деце. Можда пола-пола, или већ по укусу.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:33 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
Ispalo je skroz ok, nije kao pita, ni gibanica, nego stvarno ima teksturu bureka (recept sam našao na jutjube od neke bosanke, mada su se tamo pola sata prvo prepirali da li je to sirnica ili burek, pošto preko Drine se to sa sirom ne sme nazivati burekom, burek je uvek sa mesom, evo priznajem da nisam to znao).


Mozes i kiselu vodu umesto vode i praska za pecivo jer ce kisela voda malo odlepiti kore (podici ih) da ne budu previse slepljene. Meni vise odgovara tako jer ne volim ukus praska za pecivo sa korama i sirom..


Da, i ja ne stavljam nikakvo brasno u smesu za prskanje/namaz kora, samo kiselu vodu i ulje.


A krem sir ne bih stavljala takodje (mesala sa feta sirom) jer se potpuno istopi i slepljuje dodatno kore za burek.


Feta sir pa ako ti je previse slan (meni nije) moze pomesan sa kotidz sirom koji nije previse kremast nego je dosta i u komadima i neslan pa tako je najbolja moguca kombinacija u ogranicenom izboru nama u inostranstvima.
predatortz predatortz 09:36 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ja sam mislio da to i Eskimi znaju, to bosansko
uverenje da su oni pozvani da određuju šta jeste a šta nije burek.


I mene je nerviralo to što se raznorazne gluposti nazivaju burekom. Burek je sa mesom i tačka! Naročito me izluđivao termin prazan burek. Jbte, pa to je ništa! Ko peting! nešto započneš, a fali glavni sastojak.

Međutim, onda sam pročitao da braća Turci raznorazna sranja od testenine nazivaju burekom, a oni su ipak malo pozvaniji od nas izBosne da sude o tome šta jeste, a šta nije burek.
alselone alselone 09:41 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Mislim da bi i Makedonci imali puno pravo da odredjuju šta je burek. Ja leti volim više makedonski burek sa sirom, masniji i teži a leti bosanski, lakši i suvlji. U poslednje vreme ga u NS prave ispod sača što je tek odlična fora.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:42 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
newimprovedtadejus
a stavljam 500 gr sira sa 3 jajeta na..

Све где иду јаја, не зове се бурек ни у Србији, ни у Босни, већ пита од сира (гр. тиропита), ако су коре танке, или гибаница, ако су дебеле.

Исто важи и за месо, пита садржи јаја, а бурек не.
napraviti dobre domaće kore je ultimate test..
ja ne umijem recimo da istanjim kako valja..
moja mama naravno umije..

Моја амбиција је да то научим. Ни мама, ни баба нису развлачиле коре да сам макар могла њих да видим како то раде, па ћу морати да се снађем сама, макар јурила по Грин Лејнзу бабе које у неком ћошку турских ресторана праве мали шоу са гомилицом теста коју развуку да буде као флис папир.
...ja u grašak mirođije ne mećem..
no pravim sa teletinom, šangarepom, krompirom

Него, одакле је господин Тадејус, да си “мркву” заменила “шаНгарепом”?


da, u Bosni je to pita sa sirom..
sirnica je više izraz za ono što kupiš u pekari a u čemu nema jaja..
domaća pita je uvijek pita i za mene uvijek s jajima..

muž je Subotičanin.. dakle nipošto lala, taman posla, lale su iz Banata..
za šangarepu se zezam, ni oni ne kažu šangarepa ali naravno ne kažu ni mrkva..
meni to mrkva više ne prelazi nekako preko jezika.. i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac ali mrkva ne mogu..
upropastio me
predatortz predatortz 09:45 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac


Ja se često zahebem pa tražim hrenovke. Onda me malo bledo gledaju...
angie01 angie01 09:47 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

a stavljam 500 gr sira sa 3 jajeta na..


kolicina sira-ili bilo kog drugog fila- zavisi od kolicine kora,...ja licno volim kada fila ima manje.


Све где иду јаја, не зове се бурек ни у Србији, ни у Босни, већ пита од сира (гр. тиропита), ако су коре танке, или гибаница, ако су дебеле.

Исто важи и за месо, пита садржи јаја, а бурек не.


tako je.


napraviti dobre domaće kore je ultimate test..
ja ne umijem recimo da istanjim kako valja..
moja mama naravno umije..


to umjece razvlacenje kora mene fascinira,...doduse nikada nisam probala sama da ih razvlacim, al verujem da je ozbiljna umjesnost u pitanju i te kore se ne mogu uporediti ni sa cim kupovnim.


Aj pogledaću neke recepte na youtjubu, ako neko ovde ne okači nešto već provereno.


Pajke- ja bih ti preporucila da probas da napravis NAN-meni je to najbolja pita bred na svetu-imas na youtube recepte, biraj one gde ih prave Indijci, Pakistanci,...mi smo nekada davno na Tajlandu imali i pec za nan,...sada bih rado volela da imam jednu,( postoje i male verzije tih pei), iako moze da se pece u poklopljenom tiganju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:49 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Mirođija u grašku, za ili protiv?



Ne moze grasak bez mirodjije, meni, takav miris i ukus je iz mog detinjstva (mama mi je odrasla u Vojvodini, grasak sa mirodjijom, beli sos sa mirodjijom itd.) pa tako i ja spremam grasak.

Al stavim mirodjije i vise nego sto treba..
mariopan mariopan 09:54 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

zilikaka
principessa_etrusca
Наравно ЗА (мирођију са грашком, куваним кромпиром и лососом).

Sve se slažem, al izbaciti lososa i dodati reš pečena krilca i batake.
Ako mora, može i nešto pohovano.
Ko je vido lososa i Banatu?

ZA.
Ali malo, sa merom.

Hvala za ideju, ja danas pečem piletinu uz grašak, baš si mi lepo pomogla da odlučim šta za današnji ručak, što je inače najteži deo kuvanja.

Moj zet Grk obožava našu kuhinju, pogotovo pileću supicu (naučio je da kaže "supica" i "ručak" ), i posle svakog ručka me časti sa nedelju dana produženog "gostovanja".

Usput, to se ja borim i za "opstanak u kući".

To je rijaliti program na tv gde se bore najbolji amateri kuvari u Grčkoj, i koja je vrlo popularna ovde. Svako veče pratimo kuvare koji se bore za titulu najboljih pa ako nekom preti izbacivanje sa takmičenja može da izađe "na crtu" i da se bori za dalje takmičenje. Ako bude uspešan po mišljenju nekoliko profesionalaca dobija novu šansu, to se zove "opstanak u kući", i znači može da nastavi takmicenje.

Svaki dan se borim za "opstanak u kući" i za sad mi dobro ide.

Juče napravim i pitu sa jabukama ali nije preživela do danas. Još da smislim koji slatkiš da napravim i ostajem "u kući" za večito?



rodni rodni 10:13 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Ja sam mislio da to i Eskimi znaju, to bosansko
uverenje da su oni pozvani da određuju šta jeste a šta nije burek.


I mene je nerviralo to što se raznorazne gluposti nazivaju burekom. Burek je sa mesom i tačka! Naročito me izluđivao termin prazan burek. Jbte, pa to je ništa! Ko peting! nešto započneš, a fali glavni sastojak.

Međutim, onda sam pročitao da braća Turci raznorazna sranja od testenine nazivaju burekom, a oni su ipak malo pozvaniji od nas izBosne da sude o tome šta jeste, a šta nije burek.

Ja to s mesom ne mogu ni da primirišem - šta god, i kako god, ga Bosanci zvali.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:19 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

I mene je nerviralo to što se raznorazne gluposti nazivaju burekom. Burek je sa mesom i tačka!


Pa nije.

Zavisi (naziv) od kraja do kraja bivse nam zajednicke drzave..

Sto i nema veze u krajnjem slucaju, ukus je vazan a ne naziv.
docsumann docsumann 10:50 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac


Ja se često zahebem pa tražim hrenovke. Onda me malo bledo gledaju...


sjećam se kao student kad sam tražio paštu u menzi, a na liniji tajac...
mariopan mariopan 10:59 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

to umjece razvlacenje kora mene fascinira,...doduse nikada nisam probala sama da ih razvlacim, al verujem da je ozbiljna umjesnost u pitanju i te kore se ne mogu uporediti ni sa cim kupovnim.


Trebalo bi da pokušaš, zabavno je i nije strašno teško. :)

Da podelim mali trik koji ti kaže kakvo testo treba da bude na dodir a da nije previše meko ni previše čvrsto - opipaš svoju ušnu resicu, takvo na dodir treba da bude i testo. Te teksture i te elastičnosti, čvrstine (mekoće).

Osim što je važno dovoljno dugo mesiti svaku "obgu" ponaosob, važno je i vreme "odmaranja" testa, a to se iskustvom nauči, jer zavisi od čvrstoće testa i dužine mešenja.
Testo mora biti dobro izmešeno da se ne bi kasnije kidalo, i sa njim se mora nežno postupati, da se ne probuši prstima. Prvo razvlačenje ide samo nadlanicom, (skineš prstenje) da se započne razvlačenje i to se samo nekoliko puta ukrug okrene u vazduhu, onda se testo spusti na sto, i nastavi samo jagodicama prstiju se razvlači po stolnjaku od sredine ka krajevim stola. Odozdo se vodi rukom, nezno, vide se deblji delovi i sve vreme se u krug tanje dok ne bude tanko da se može čitati kroz njega.

Da se obge ne bi po površini osušile dok se odmaraju premažu se sa malo ulja i to pomaže kasnije da se lepo razvuče.
Recepti za testo su razni, bilo koji može da posluži dok se ne uvežba tehnika, koja je ustvari najvaznija.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:07 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

meni to mrkva više ne prelazi nekako preko jezika.. i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac ali mrkva ne mogu..

Ја сам одрасла говорећи шаргарепа и путер, али кад је приспела млађа генерација, почело је чистунско инсистирање на мрква и маслац. (Једва сам одбранила хиљаду од “старе словенске речи тисућа”.)
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:16 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

to umjece razvlacenje kora mene fascinira,...doduse nikada nisam probala sama da ih razvlacim, al verujem da je ozbiljna umjesnost u pitanju i te kore se ne mogu uporediti ni sa cim kupovnim.

Тотално. Што рекох, амбиција ми је да то научим.
Можда једног дана.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:03 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Naročito me izluđivao termin prazan burek

I mene ono, burek je s mesom i tačka.
A da, i nije nešto taj prazan burek, najbolji jeste onaj s mesom, ali može i sa sirom da bude ok.
vcucko vcucko 13:56 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac


Ja se često zahebem pa tražim hrenovke. Onda me malo bledo gledaju...

Hrenovke i viršle nisu baš isto.

Slično jeste i ljudi po geografskom osnovu koriste oba izraza, ali nije isto.
Nije svaka viršla hrenovka, to bi bila najpribližnija definicija.

Naravno o sastojcima i procentima se radi, ne kažem da su u pitanju potpuno različite stvari.
vcucko vcucko 13:59 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

hoochie coochie man
Naročito me izluđivao termin prazan burek

I mene ono, burek je s mesom i tačka.
A da, i nije nešto taj prazan burek, najbolji jeste onaj s mesom, ali može i sa sirom da bude ok.

Kažu da se Turci (pravi Turci, od Jedrena nadalje) smeju toj bosanskoj fiksaciji da je burek isključivo sa mesom.
Oni ga prave sa svim i svačim, što im na pamet padne.
vcucko vcucko 14:00 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
meni to mrkva više ne prelazi nekako preko jezika.. i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac ali mrkva ne mogu..

Ја сам одрасла говорећи шаргарепа и путер, али кад је приспела млађа генерација, почело је чистунско инсистирање на мрква и маслац. (Једва сам одбранила хиљаду од “старе словенске речи тисућа”.)

Putar.

Tako sam govorio (i svi oko mene) u prethodnom životu. RI/SRH.

Edit:
Vrhnje = pavlaka (kisela i slatka, ona od koje se tuče šlag)
Jogurt i kiselo mlijeko - isto ali obratno: jogurt je bio čvrst, kis. mlijeko tečno.
Mrkva naravno (lokalno karota). Kapula = crni luk, češnjak = beli.
Još neki lokalni nazivi: kapus (umesto kupus), angurija = lubenica,
predatortz predatortz 14:36 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vcucko
predatortz
i dalje mogu da kažem puter recimo a ne maslac


Ja se često zahebem pa tražim hrenovke. Onda me malo bledo gledaju...

Hrenovke i viršle nisu baš isto.

Slično jeste i ljudi po geografskom osnovu koriste oba izraza, ali nije isto.
Nije svaka viršla hrenovka, to bi bila najpribližnija definicija.

Naravno o sastojcima i procentima se radi, ne kažem da su u pitanju potpuno različite stvari.


Sve znam! Hrenovka je zapravo franktfurtska viršla. Ali, zapadno od Drine se taj izraz koristio za viršlu generalno.
Kao što su starije generacije, a neretko i naša, pastu za zube zvali kaladont.
alselone alselone 14:40 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Kao što su starije generacije, a neretko i naša, pastu za zube zvali kaladont.


- Idem malom kupit pume zaškolu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:10 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Да нервирам мало Босанце, погледати горњи десни угао,




predatortz predatortz 15:14 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Kao što su starije generacije, a neretko i naša, pastu za zube zvali kaladont.


- Idem malom kupit pume zaškolu.


To oni imućniji.
Ostali bi rekli tene zaškolu.
mariopan mariopan 15:15 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angurija = lubenica,

U Grckoj anguri su krastavci, pa lubenica i jeste neka vrsta povrća, kad je zelena najvise podseća po ukusu na krastavac.
vcucko vcucko 15:58 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
alselone
Kao što su starije generacije, a neretko i naša, pastu za zube zvali kaladont.


- Idem malom kupit pume zaškolu.


To oni imućniji.
Ostali bi rekli tene zaškolu.

Tenisice.
Uglavnom Slovenijašportov Adidas. Univerzalke i tako to. Proizvode ih i dalje, sa onim starim znakom, i drže cenu, ali nije to više to. Nije ta koža, guma, pre svega lepak i konac. Ono onda je bilo neuništivo.
Pume se iskreno slabo sećam.
angie01 angie01 17:06 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Tenisice.
Uglavnom Slovenijašportov Adidas.


kupJo mi babo teenee, pRaave Ad'daske

tako mi se hvalio moj drug Igor iz Sarajeva, kada je imao 3 godine:).
predatortz predatortz 17:20 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
Tenisice.
Uglavnom Slovenijašportov Adidas.


kupJo mi babo teenee, pRaave Ad'daske

tako mi se hvalio moj drug Igor iz Sarajeva, kada je imao 3 godine:).


Teško da bi bilo koji Igor rekao babo umesto tata, a da od istog tog babe ne dobije preko govornog aparata.

Ja sam jednom rekao upao umesto pao, pa me majka, brzinom na kojoj bi joj i Brus Li pozavideo, odvalila bekhendom i rekla:
Da te više nikad nisam čula da to kažeš!

Za neupućene, srpsko i hrvatsko dete u Bosni padne, muslimansko upa'ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:39 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

nego Srki jbt jesi sam kore pravio?
respect ako jesi


E, nisam, ali sam bio na ovolicno (pokazujem prstima) da i to uradim, isto sam našao neku jako finu Bosanku na youtube koja pokazuje kako se prave kore za pite i burek, ono, da već nisam oženjen, sad bih joj pisao pisma i slao papire za emigraciju preko braka. Ali pošto ni burek nisam nikad pre probao da napravim, onda sam problem raščlanio, pa sam kupio gotove kore (phyllo dough, to moja žena često koristi za njene pite, i sasvim u su korektne, ove sa spanaćem se redovno pobijem sa starijom ćerom ko će da dobija zadnje, te su onako pakovane u male trouglove, spanakopita se zove), elem te kupovne kore su, po meni, sasvim ok, jedino što uvek budu poneke ispucale, valjda jer ih drže srolane i u frižideru, mada ih maksimalno pažljivo ugrejem na sobnu temp, pa nežno otpakujem, tako da mislim da nije do mene, ali to i nema veze, burek je jako forgiving na te sithe nesavršenosti, pošto ono zalivanje sa vodom sve to lepo zakrpi. Pa kad mi burek konačno ispadne savršen sa tim kupovnim korama, onda ću da probam da napravim i te kore.

Čak se i moja keva plaši razvlačenja kora za pite (mada rezance za supu je pravila sama dok konačno nije shvatila da je život kratak i da ima u njemu i drugih čari mimo peglanja, razvlačenja rezanaca i drndanja sa decom), a te kore uredno radi moja kuma-komšinica u Beogradu, poreklom dole negde iz Raške, i to ne izgleda toliko teško, bar kad je gledam, nju ili ovu ženu na youtjubu, tu, kako mi se čini, najviše treba strpljenja i da imaš vešte prste i šake, e, ja to imam. Javiću kad probam, i podneti ovde na uvid javnosti ako ne bude totalni fijasko, da možete da pljujete i zakerate do mile volje!




principessa_etrusca principessa_etrusca 17:46 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Teško da bi bilo koji igor rekao babo umesto tata, a da od istog tog babe ne dobije preko govornog aparata.

"Бабо" није ексклузивно муслимански назив, већ традиционални/рурални, а "тата" модерни/урбани.
Бошњаци су сада присвојили "бабо", а други га се брже-боље одричу.

predatortz predatortz 17:56 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Бабо" није ексклузивно муслимански назив,


Turcizam svakako jeste.
A to se u srpskim i hrvatskim kućama u Bosni izbegavalo.

Бошњаци су сада присвојили "бабо", а други га се брже-боље одричу.


Ne mogu se odreći nečega što nikad, sem u šali, nisam koristio.
Što kaže Đole Balašević, ne znate vi moje babe, kod njih turcizmi nisu mogli proći ispod radara. Za babo, haman, upo, beli i sl., Majevičanke bi mi se nane nanine. Majka je bila ista takva. Oca da sam nazvao "babo" ili "baba" kao još zatucaniji oblik, mislim da progovorio više sa mnom ne bi.
Zanimljivo, jedino što se tolerisalo je amidža za strica, i to kod starijih ljudi po selima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:12 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic

da već nisam oženjen, sad bih joj pisao pisma i slao papire za emigraciju preko braka.


možda da pitaš ženu, možda će imati razumijevanja?
kaži, to je kod nas običaj..

nego i ja varam s tim filo korama s tim što su ovdašnje malo deblje pa ni ne pucaju i sve su savršene, identične i pride malo i slatkaste..
ali opet se ne žalim..

nego poslušaj ti ovaj fazon, kako napraviti pitu a uz 1/10 truda koji ide u standardnu..
uzmeš onih pola kile mladog sira, 3 jajeta, šta još eventualno voliš i soli koliko misliš da treba i ondak to sve smutiš pa dodaš jedno čašu dve kisele vode..
e onda u tu tečnu smjesu jednu po jesnu onako zgužavno uroniš te svoje kore tako da ti se sve dobro natope i upiju šta ima od tečnosti..
te sve preručiš u sud u kom ćeš to peći i rukom malo zagladiš, ušuškaš..
to je onda vrlo slično bosanskoj piti sa sirom..
a pravi se neuporedivo brže..
ima i neki naziv za to al ga ne znam, moja mama to naravno nikad tako pravila nije.. pu pu

isto kore koje se sasuše u bosni se nakvase vodom, ne uljem.. jerbo od vode omekšaju a od ulja postanu hrskave al ne prestanu biti suve..
prosto mokrom rukom ih malo pokvasiš i to je to..

vrabac_onaj vrabac_onaj 18:12 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz

Zanimljivo, jedino što se tolerisalo je amidža za strica, i to kod starijih ljudi po selima.


To zato što srpski "čiča" nije bilo baš bezbedno
floki floki 18:17 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ни ми босански дођоши никад нисмо "бабо" користили

али код староседелаца се користи "баба", акценат на првом слогу, наравно... не нешто ужасно често, али нимало чудно да чујеш...
"ал таљиге воле баба мој"
alselone alselone 18:20 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!


али код староседелаца се користи "баба", акценат на првом слогу, наравно... не нешто ужасно често, али нимало чудно да чујеш...
"ал таљиге воле баба мој"


Moj ćale je tako zvao svog oca uvek, mislim da nikad nije rekao tata.
predatortz predatortz 18:22 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone

али код староседелаца се користи "баба", акценат на првом слогу, наравно... не нешто ужасно често, али нимало чудно да чујеш...
"ал таљиге воле баба мој"


Moj ćale je tako zvao svog oca uvek, mislim da nikad nije rekao tata.


Vidiš, to zavisi od podneblja. Kod vas je to ok jer tog islamskog faktora nije bilo.
Kod nas, među hrišćanima - jeres!
floki floki 18:23 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic


A, ok, sorry, nisam znao, mada bih ja i te tvoje bez glutena probao. Prave ovde u mojoj kafedžinici scones (ne znam kako se to kaže na srpskom) obične i te bezglutenske, i ti su im odlični, ne sećam se sad koje brašno tačno koriste umesto ovog običnog, i baš su dobri, malo drugačija tekstura, ali je ukus fin. Aj pogledaću neke recepte na youtjubu, ako neko ovde ne okači nešto već provereno. Braja je imao recept za neke hlepčiće, sigurno su dobri ali nisam pribeležio i sad ne znam gde su.



безглутенска теста су много осетљива, то је други свет тотално, поготово ако при руци немаш исто брашно као ја, онда ни не можеш рецепт тек тако да примениш...

разне мешавине брашна (хељда, пиринач, кукурз) различито апсорбују воду, па мора да се пази

и техника око теста је другачија јер нема глутена који даје еластицитет тесту...

кад већ ти помене босанку, ево ти ова, она има скроз пристојне рецепте и за лепиње и ћевапе, све је скроз коректно, ја сам одатле пре мало скидао фазоне:



чини ми се да она има и видео око развијања кора...

мени кад се једе пита, скокнем до франкфурта, има мала продавница, момак из бијељине држи, на лицу места праве супер пристојне пите са кромпиром, сиром, месом, вишњама, буреци исто... клијентела су углавном наши мајстори што по бауштелама у франкфурту раде

мрзи ме да покушавам да развијам безглутенске коре сам, није вредно труда баш... у кући практично ништа са глутеном нема, тако је најједноставније
predatortz predatortz 18:24 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vrabac_onaj
predatortz

Zanimljivo, jedino što se tolerisalo je amidža za strica, i to kod starijih ljudi po selima.


To zato što srpski "čiča" nije bilo baš bezbedno


To je bilo za po kući. U boljim porodicama, razume se.
floki floki 18:42 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
alselone

али код староседелаца се користи "баба", акценат на првом слогу, наравно... не нешто ужасно често, али нимало чудно да чујеш...
"ал таљиге воле баба мој"


Moj ćale je tako zvao svog oca uvek, mislim da nikad nije rekao tata.


Vidiš, to zavisi od podneblja. Kod vas je to ok jer tog islamskog faktora nije bilo.
Kod nas, među hrišćanima - jeres!


мој босански завичај није баш нешто пуно турцизама користио, ништа више него колико се генерално у српском језику одомаћило... ваљда зато што су углавном била српска села
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:45 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

nego poslušaj ti ovaj fazon, kako napraviti pitu a uz 1/10 truda koji ide u standardnu..
uzmeš onih pola kile mladog sira, 3 jajeta, šta još eventualno voliš i soli koliko misliš da treba i ondak to sve smutiš pa dodaš jedno čašu dve kisele vode..
e onda u tu tečnu smjesu jednu po jesnu onako zgužavno uroniš te svoje kore tako da ti se sve dobro natope i upiju šta ima od tečnosti..
te sve preručiš u sud u kom ćeš to peći i rukom malo zagladiš, ušuškaš..
to je onda vrlo slično bosanskoj piti sa sirom..
a pravi se neuporedivo brže..
ima i neki naziv za to al ga ne znam, moja mama to naravno nikad tako pravila nije.. pu pu


Moja keva tako pravi gibanicu, mislim sa tim umakanjem kora u tu "sir i ostalo" tekućinu. Gibanicu znam da napravim, više puta sam je pekao ovde, pojeli je ameri ko da je ne znam šta bilo u pitanju (nisam im ni rekao da je to partizanska gibaja, a ne ova četnička, razlika je samo u tome što nema dlake sa brade).

A ovo sa burekom je stvarno lako, samo izgleda treba naštimovati pravu količinu sira (nije to samo gramaža, neko zavisi i kolika ti je tepsija, i te kore, i ima štos kako se ređa kašikom tako da na kraju bude razvnomerno raspodeđen u različitim slojevima. Ova moja tepsija je malo manja od standardne, a ja samo zapeo ko sivonja da potrošim sve kore i sir, rekoh, nije u redu da se baca, dobro, moglo je i za nešto drugo nazad u frižider, ali džabe, navalio da rokam, a i nisam ja ko čarli, mislio sam - od viška sira ne boli glava.
predatortz predatortz 18:46 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

мој босански завичај није баш нешто пуно турцизама користио, ништа више него колико се генерално у српском језику одомаћило... ваљда зато што су углавном била српска села


Isti slučaj i kod mene.
Čak, da te neko stavi u auto i doveze, mislio bi da si u Crnoj Gori ili Hercegovini. A severo-istok Bosne.
floki floki 18:48 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

моји су само мало изнад родног места петра кочића
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:51 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

floki
srdjan.pajic


A, ok, sorry, nisam znao, mada bih ja i te tvoje bez glutena probao. Prave ovde u mojoj kafedžinici scones (ne znam kako se to kaže na srpskom) obične i te bezglutenske, i ti su im odlični, ne sećam se sad koje brašno tačno koriste umesto ovog običnog, i baš su dobri, malo drugačija tekstura, ali je ukus fin. Aj pogledaću neke recepte na youtjubu, ako neko ovde ne okači nešto već provereno. Braja je imao recept za neke hlepčiće, sigurno su dobri ali nisam pribeležio i sad ne znam gde su.



безглутенска теста су много осетљива, то је други свет тотално, поготово ако при руци немаш исто брашно као ја, онда ни не можеш рецепт тек тако да примениш...

разне мешавине брашна (хељда, пиринач, кукурз) различито апсорбују воду, па мора да се пази

и техника око теста је другачија јер нема глутена који даје еластицитет тесту...

кад већ ти помене босанку, ево ти ова, она има скроз пристојне рецепте и за лепиње и ћевапе, све је скроз коректно, ја сам одатле пре мало скидао фазоне:



чини ми се да она има и видео око развијања кора...

мени кад се једе пита, скокнем до франкфурта, има мала продавница, момак из бијељине држи, на лицу места праве супер пристојне пите са кромпиром, сиром, месом, вишњама, буреци исто... клијентела су углавном наши мајстори што по бауштелама у франкфурту раде

мрзи ме да покушавам да развијам безглутенске коре сам, није вредно труда баш... у кући практично ништа са глутеном нема, тако је најједноставније


Super, fala floki, baš ću da probam ovu neku lepinju somunče da sobalim na roštilju, pa napunim sa ćevapima.

nikvet pn nikvet pn 18:52 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
U boljim porodicama, razume se.




Као првака посади ме на колено старији стриц Бранко, архитекта и каже: Теби уствари компликовано да нас зовеш стриче Бранко стриче Вељко него ајде да ми то упростимо. Ево како: одсад сам ја за тебе Чича Бранко а он је Барба Вељко (поморски официр), јел може?

Тако и остало, Чича и Барба
floki floki 18:55 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic

Super, fala floki, baš ću da probam ovu neku lepinju somunče da sobalim na roštilju, pa napunim sa ćevapima.


висока хидратација (лепљиво тесто) и јака ватра (као за пице, преко 300 степени неће сметати нимало, код максе би испале најбоље јер он може преко 400 да набије тамо...), то је главно

код ћевапа је она вода у којој се кувао бели лук скроз супер ствар, исто и да дуже мало месиш месо рукама...
мени су донели и онај калуп за ћевапе, мада сам и на друге начине правио, снаћи ћеш се већ
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:56 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Turcizam svakako jeste.
A to se u srpskim i hrvatskim kućama u Bosni izbegavalo.

Можда се избегавало у време твог одрастања и живота у Босни као традиционални или "затуцани" назив, могуће и као лажни/набеђени турцизам.

Ради се у ствари о старој речи из прото индо-европског језика која је сачувана у санскриту и хиндију, такође у фарсију, одакле је вероватно стигла и у турске језике, али она није турска, већ заједничка, као реч "мама".

Та реч се користила не само у Босни, већ рецимо и у Срему, Бачкој и Банату, чији су српски становници сачували доста од изворних српских обичаја и речи. То је још један разлог што верујем да је реч "бабо" била у употреби у српском језику пре доласка Турака.
maksa83 maksa83 18:57 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Vidiš, to zavisi od podneblja. Kod vas je to ok jer tog islamskog faktora nije bilo.

Bilo je, bilo je.

Da ponovimo - šta je zajedničko grbovima Kikinde i Vršca?




maksa83 maksa83 18:57 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

.
predatortz predatortz 19:00 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
predatortz
Turcizam svakako jeste.
A to se u srpskim i hrvatskim kućama u Bosni izbegavalo.

Можда се избегавало у време твог одрастања и живота у Босни као традиционални или "затуцани" назив, могуће и као лажни/набеђени турцизам.

Ради се у ствари о старој речи из прото индо-европског језика која је сачувана у санскриту и хиндију, такође у фарсију, одакле је вероватно стигла и у турске језике, али она није турска, већ заједничка, као реч "мама".

Та реч се користила не само у Босни, већ рецимо и у Срему, Бачкој и Банату, чији су српски становници сачували доста од изворних српских обичаја и речи. То је још један разлог што верујем да је реч "бабо" била у употреби у српском језику пре доласка Турака.


Sasvim moguće, ne sporim.
No, kod nas je bila jasna etnička odrednica.
Važi i za neka imena koja su u Srbiji odomaćena, a u Bosni su bila rezervisana za muslimane. Jasna, Jasmina, Jasminka...
floki floki 19:01 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

хаха, максо, овоме само конкурише застава мозамбика са калашњиковим :))))

јбт, како се неко из невладиних душебрижника није досетио да муне неки грант зарад акције промене оваквог грба и да банаћае оптужи за геноцид на турцима... пајић да јави оним сподобама на пешчанику или где већ...
angie01 angie01 19:08 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Teško da bi bilo koji Igor rekao babo umesto tata, a da od istog tog babe ne dobije preko govornog aparata.


pa sad ti bolje znas od mene, koja sam bila akter price:)))



Za neupućene, srpsko i hrvatsko dete u Bosni padne, muslimansko upa'ne.


etotigasad- i kome sad smeta drugaciji naglasak, narecje, sto se toliko ovde naziva kulturfasizmom! I to u sredini gde je autentican,...kako se to zove?

..kada vec pomenu, mada za mene nema nikakvog znacaja, al vidim da potenciras- Igor je iz mesovitog braka, majka Srpkinja-odavde rodom, otac Hrvat-autenticni Saralija, koji je govorio tim narecjem,...oni su jedni od mesovitih parova koji su i dalje zajedno, a izBosne i posle glupog rata koji je razdvojio onolike porodice zbog promene klime prema drugim nacijama i verama, pa je takva zajednica najedamput postala opsana i nepozeljna i osudjivana.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:11 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
srdjan.pajic

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde ).

Фета би требало да буде основни сир за све варијанте сланих пита, а уместо крем сира и рикоте, радије бих додала котиџ сир да ублажи јаки укус и сланоћу фете, посебно због деце. Можда пола-пола, или већ по укусу.


Kad sam prvi put probao, baš sam iskombinovao kotidž i fetu, ali sam se zeznuo na drugom mestu, bilo previše vlažno, misim da je trebalo da taj kotidž malo procedim. Dobro, tad sam napravio još nekoliko zajeba (loš recept na youtube-u) i taj prvi burek nije ninašta ličio, sem što je bio okugao. Ali daću kotidžu drugu šansku.

Mnogo je to kalorija, tako da ću opet da probam tek za jedno mesec dva.
predatortz predatortz 19:19 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

etotigasad- i kome sad smeta drugaciji naglasak, narecje, sto se toliko ovde naziva kulturfasizmom!


Daleko od toga da mi smeta, tako ljudi govore, što bih ja imao problem sa tim.
Samo kažem da je izraz "babo" nesvojstven Srbima i Hrvatima u Bosni.
Znam da su roditelji branili deci da koriste te izraze, a neretko smo drugare muslimane zadirkivali zbog njih. I kod njih se, u boljim porodicama, taj izraz izbegavao. U školi, recimo, nije smeo da se koristi u sastavima jee ne pripada standardizovanom srpsko-hrvatskom jeziku. Učitelji, nastavnici i profesori su bili dosta rigidni po tom pitanju.
A Sarajevo jeste imalo taj neki antipatični sleng, pun turcizama i zavijanja, te glasa h gde mu jeste i gde mu nije mesto.
No, Sarajevo nije Bosna, odnosno nije sva Bosna Sarajevo.
maksa83 maksa83 19:19 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

floki
хаха, максо, овоме само конкурише застава мозамбика са калашњиковим :))))

јбт, како се неко из невладиних душебрижника није досетио да муне неки грант зарад акције промене оваквог грба и да банаћае оптужи за геноцид на турцима... пајић да јави оним сподобама на пешчанику или где већ...

Sivido brate oni Crnogorci su čist marketing - mi Njegoš, mi junaci, mi istraga poturica, mi Turke vako mi Turke 'nako mi ovo mi ono, a tamo danas Bijelo Polje, Rožaje, Petnjica, itd.

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...
rodni rodni 19:20 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
principessa_etrusca
srdjan.pajic

Jedino sam se možda malo zeznuo sa debljinom, i verovatno sam stavio malo previše sira, a i sir sam morao da improvizujem (krem sir + rikota + feta + malo dosolio, trebalo je više, ili više fete, ako neko ima bolju ideju kako da se napravi dobra aproksimacija onog što pekari stavljaju u burek, slobodno nek istrese ovde ).

Фета би требало да буде основни сир за све варијанте сланих пита, а уместо крем сира и рикоте, радије бих додала котиџ сир да ублажи јаки укус и сланоћу фете, посебно због деце. Можда пола-пола, или већ по укусу.


Kad sam prvi put probao, baš sam iskombinovao kotidž i fetu, ali sam se zeznuo na drugom mestu, bilo previše vlažno, misim da je trebalo da taj kotidž malo procedim. Dobro, tad sam napravio još nekoliko zajeba (loš recept na youtube-u) i taj prvi burek nije ninašta ličio, sem što je bio okugao. Ali daću kotidžu drugu šansku.

Mnogo je to kalorija, tako da ću opet da probam tek za jedno mesec dva.

Šta je to kotidž?
rodni rodni 19:22 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

maksa83
floki
хаха, максо, овоме само конкурише застава мозамбика са калашњиковим :))))

јбт, како се неко из невладиних душебрижника није досетио да муне неки грант зарад акције промене оваквог грба и да банаћае оптужи за геноцид на турцима... пајић да јави оним сподобама на пешчанику или где већ...

Brate oni Crnogorci su čist marketing - mi Njegoš, mi junaci, mi istraga poturica, mi Turke vako mi Turke 'nako mi ovo mi ono, a tamo danas Bijelo Polje, Rožaje, Petnjica, itd.

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...

Osećam li ja to blagu naklonost ka lalinskim podvizima?
floki floki 19:25 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

maksa83
floki
хаха, максо, овоме само конкурише застава мозамбика са калашњиковим :))))

јбт, како се неко из невладиних душебрижника није досетио да муне неки грант зарад акције промене оваквог грба и да банаћае оптужи за геноцид на турцима... пајић да јави оним сподобама на пешчанику или где већ...

Sivido brate oni Crnogorci su čist marketing - mi Njegoš, mi junaci, mi istraga poturica, mi Turke vako mi Turke 'nako mi ovo mi ono, a tamo danas Bijelo Polje, Rožaje, Petnjica, itd.

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...


ма наравно, и то у равници, нема да турци кажу "јебите се и ви и ваша планинчина"

ид у п...у материну
каже отац сину
пуно село девојака
а ти ј...ш стрину

иначе, бачку римска империја никад није освојила, ако се сећам, чак мислим да су бачвани једаред и кочије неке византијске царице били запленили, тако нешто...
maksa83 maksa83 19:25 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Osećam li ja to blagu naklonost ka lalinskim podvizima?

Ono volem kumu s gaćice na gumu?

Ištenem csarlivojé, šta ti pada napamet...
predatortz predatortz 19:26 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Osećam li ja to blagu naklonost ka lalinskim podvizima?


Šta blagu?
Klanjam im se do zemlje.
Inače, malo se zna da je u ovim našim ratovima Novosadski korpus bio prilično zajeban i ni malo nežan prema braći Rvatima.
Da l' je to zbog 8.ofanzive i onih što ih je voz don'o, ili su i domaći radili posao, to ne zbam. Znam da nisu bili meke ruke.
angie01 angie01 19:28 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Daleko od toga da mi smeta, tako ljudi govore, što bih ja imao problem sa tim.


pa pogledaj sta si napisao za izraz upao/pao.

ili recimo,


Znam da su roditelji branili deci da koriste te izraze, a neretko smo drugare muslimane zadirkivali zbog njih.


sad ispada da se u Bosni odmalena zabranjivalo da se autenticno govori, ako je u govoru bilo lokalnog turcizma, onoliko utopljenog u jezik koji se koristio, na kome su u krajnjoj liniji i knjizevnici pisali.


A Sarajevo jeste imalo taj neki antipatični sleng, pun turcizama i zavijanja, te glasa h gde mu jeste i gde mu nije mesto.


pabogtemazo, cela Bosna zavija na neki svoj nacin-upoznala onoliko ljudi iz BiH i bila i u drugim gradovima sem u Sarajevu i svi nekako slenguju-sto je i normalno.
floki floki 19:31 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

onih što ih je voz don'o, ili su i domaći radili posao, to ne zbam


брате, локални чуружани, не дођоши, то је сурово као чеченски спецназ

а кад их удружиш са онима са воза, онда испадне тако...
predatortz predatortz 19:33 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!


sad ispada da se u Bosni odmalena zabranjivalo da se autenticno govori,


Ako podrazumevaš da je govor bosanskih muslimana autentični govor Bosne, onda grešiš.
Turcizmi su bili nepopularni među Srbima, Hrvatima i obrazovanijim muslimanima.

A da su zabranjivan u školi, to je sasvim normalno. Ili si ti ovde učila neknjiževni srpski jezik?

Ako nisi, što se onda čudiš što smo mi učeni književnom jeziku?
maksa83 maksa83 19:34 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Da l' je to zbog 8.ofanzive i onih što ih je voz don'o, ili su i domaći radili posao, to ne zbam.

Ne verujem da je zbog 8. ofanzive, pošto se kod mojih još od pre 8. ofanzive prenosi s kolena na koleno:

Dođi Švabo ako smeš
U Srbiju da ideš
da dobiješ tanjir supe
i kuglu u dupe
angie01 angie01 19:41 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ako podrazumevaš da je govor bosanskih muslimana autentični govor Bosne, onda grešiš.
Turcizmi su bili nepopularni među Srbima, Hrvatima i obrazovanijim muslimanima.


ja sad ne znam sta da ti velim, al vecina ljudi iz Bosne koje znam su Srbi i svi govore sa turcizmima, vrlo specificno- da l su vam to zabranjivali-ne znam, morala bih da pitam, al mi se cini da ovde insistiras na necemu sto i nije bas tako, sve sa svojim pocetnim komentarom.

Sad ispada da su samo neobrazovani muslimani govorili tako- sto je svakako insinuacija.

U krajnjoj liniji- mi smo u skoli imali u lektiri knjige koje su pisane tim specificnim slengom i ucili znacenje reci koje nismo razumeli- znaci da nije bilo zabranjeno,...i u knjizevnom Srpskom, postoje mnogi turcizmi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:56 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic

Kad sam prvi put probao, baš sam iskombinovao kotidž i fetu, ali sam se zeznuo na drugom mestu, bilo previše vlažno, misim da je trebalo da taj kotidž malo procedim. Dobro, tad sam napravio još nekoliko zajeba (loš recept na youtube-u) i taj prvi burek nije ninašta ličio, sem što je bio okugao. Ali daću kotidžu drugu šansku.

Mnogo je to kalorija, tako da ću opet da probam tek za jedno mesec dva.

Котиџ сир уме да буде воден, громуљице сира скоро као да су у сурутки, али овде има један одличан који користим, Чарлсов, потпуно у класи за себе. Тај не мора да се процеди, али из стандардног није лоше избацити нешто воде. Он је добар и зато што има много мање масти од крем сира, па се добро комбинује са доста масном и сланом фетом.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:03 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

rodni

Šta je to kotidž?


Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.
Nedovoljno sazreli sir iz miješine
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:13 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
srdjan.pajic

Kad sam prvi put probao, baš sam iskombinovao kotidž i fetu, ali sam se zeznuo na drugom mestu, bilo previše vlažno, misim da je trebalo da taj kotidž malo procedim. Dobro, tad sam napravio još nekoliko zajeba (loš recept na youtube-u) i taj prvi burek nije ninašta ličio, sem što je bio okugao. Ali daću kotidžu drugu šansku.

Mnogo je to kalorija, tako da ću opet da probam tek za jedno mesec dva.

Котиџ сир уме да буде воден, громуљице сира скоро као да су у сурутки, али овде има један одличан који користим, Чарлсов, потпуно у класи за себе. Тај не мора да се процеди, али из стандардног није лоше избацити нешто воде. Он је добар и зато што има много мање масти од крем сира, па се добро комбинује са доста масном и сланом фетом.



da znaš da je i onaj waitroseov skroz ok i arlin..
ja ne volim preslane sireve tako da fetu ako dodam dodam baš malo..
al najčešće i ne dodajem, nego uzmem punomasni kotidž i jaja..
ali rijetko i pravim te pite ovde, za mene u pitu mora da ide kajmak.. a kako ovde toga nema (ili bar nema nigdje blizu mene) onda mi to i nije neki gušt..
al eto, once in a blue moon pravim i to sa kotidžom..
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:15 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

mariopan
angurija = lubenica,

U Grckoj anguri su krastavci, pa lubenica i jeste neka vrsta povrća, kad je zelena najvise podseća po ukusu na krastavac.

Lubenica je voce
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:15 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vrabac_onaj
rodni

Šta je to kotidž?


Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.
Nedovoljno sazreli sir iz miješine


pa to je ja mislim baš enleski izraz..
ne znam da imaju neki drugi mladi sir..
njemci istu stvar zovu kvark (nekad se i kod nas koristi)..
Slavonci ga zovu urda (ne znam odakle su oni pokupili)..
ja ga volim u recimo pečenom čiz kejku (eto ti sad mješavine, to je zapravo njemački kezekuhen, oni ga peku, ali pošto se kod nas zna za čizkejk tako ga ja i krstih)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:17 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

kamilo_emericki
mariopan
angurija = lubenica,

U Grckoj anguri su krastavci, pa lubenica i jeste neka vrsta povrća, kad je zelena najvise podseća po ukusu na krastavac.

Lubenica je voce


povrće..
mislim il vrsta tikve il je neka podvrsta u srodstvu sa neuglednim rođakom krastavcem..
dinja isto.. dinja je već tikva 100% ja bih rekla
alselone alselone 20:18 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.


Od hercegovačkih proizvoda najveće otkrovenje mi je bio sir iz miješine i med od kadulje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:25 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vrabac_onaj
predatortz

Zanimljivo, jedino što se tolerisalo je amidža za strica, i to kod starijih ljudi po selima.


To zato što srpski "čiča" nije bilo baš bezbedno

Sto nije bilo bezbjedno? Pod Kozarom, u Prijedpru i okolini to je bio uobicajeni izraz, puno cesce nego stric. Stric se koristio kao zvanicni i sluzbeni naziv.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:26 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
vrabac_onaj
rodni

Šta je to kotidž?


Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.
Nedovoljno sazreli sir iz miješine


pa to je ja mislim baš enleski izraz..
ne znam da imaju neki drugi mladi sir..
njemci istu stvar zovu kvark (nekad se i kod nas koristi)..
Slavonci ga zovu urda (ne znam odakle su oni pokupili)..
ja ga volim u recimo pečenom čiz kejku (eto ti sad mješavine, to je zapravo njemački kezekuhen, oni ga peku, ali pošto se kod nas zna za čizkejk tako ga ja i krstih)


Ma znam bre zezam se rusi ga zovu tvorog (i večina Slovena nešto u tom fazonu) . Svuda se to pravi celoj Evropi, jedan od najstarijih (i najprimitivnijih) načina pravljenja sira.

Ali Käsekuchen je nešto posebno, priznajem. Ume Švabo dobro da klopa, velika je zabluda da ne ume.
predatortz predatortz 20:27 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

kamilo_emericki
vrabac_onaj
predatortz

Zanimljivo, jedino što se tolerisalo je amidža za strica, i to kod starijih ljudi po selima.


To zato što srpski "čiča" nije bilo baš bezbedno

Sto nije bilo bezbjedno? Pod Kozarom, u Prijedpru i okolini to je bio uobicajeni izraz, puno cesce nego stric. Stric se koristio kao zvanicni i sluzbeni naziv.


Zezamo se. Niko ne tvrdi da se to nije smwlo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana