Sramota za Novi Sad

Nikola Knežević RSS / 18.05.2008. u 18:19

novisad.jpgVeć izvesno vreme patim od nesanice, ali razlog istoj nije psihološke ili fiziološke prirode, već administrativne. Možda će se neki i zapitati kako je to moguće, ali razlog za to je krajnje bizaran. Već izvesno vreme samo nekoliko metara od moga prozora, u večernjim satima odvija se prava drama. Ispred stanice policije svakoga dana u večernjim satima počinju se sakupljati građani sa svom dokumentacijom koja im je potrebna da bi došli do svojih ličnih isprava, ali i sa potrebštinama koje će im biti potrebne da lakše prebrode noć koju će provesti ispred stanice policije, čekajući da se u jutarnjim časovima otvore kancelarije i tako svoju besanu noć nastave čekajući među prvima u dugom redu.

Naime, o čemu se radi. U celom gradu dnevno administrativni aparat može da obradi svega 44 zahteva za ličnim ispravama, što je neuporedivo manje od dnevne potražnje, pa je samim tim bezraložno uputiti se u jutarnjim časovima da bi se ovakav posao obavio jer su u to vreme već svi zahtevi već uveliko prešli „administrativnu kvotu“. Iz ovog razloga građani Novoga Sada su izloženi poniženju, ruglu i svemu onome na šta su navikli u vremenima na koje smo mislili da se neće vratiti. Ali eto, birokratski haos sa kojim se naše Ministarstvo unutrašnjih poslova očigledno jako loše snalazi, potrudilo da nam održava ovakvu vrstu „kondicije“, tek da se ne zaboravi ili možda anticipira tek ono što nam sledi. Zlu ne trebalo.

Elem, tek za one koji su iz Novoga Sada, uopšte ne govorim o gradskom SUP-u na bulevaru Kralja Petra, već o maloj stanici u ulici Srpskih Sestara, koja je inače do nedavno bila zatvorena za obavljanje administrativnih poslova, ali je upravo ovih razloga ponovo puštena u rad. Koliki je efekat toga, vidi se iz priloženog. Igrom slučaja kao podstanar sam pre nekoliko godina živeo na bulevaru Kralja Petra, baš u blizini gradskog SUP-a i svakodnevno viđao ove nesretne redove. Nekoliko godina kasnije situacija uopšte nije promenila. Toliko o naporima gradskih vlasti da reše ovako elementaran problem.

Iako živim u Novom Sadu već osam godina, vodim se i dalje na adresi u mom rodnom gradu. Ilustracije radi, ukoliko bi mi bilo potrebno da produžim ličnu kartu ili izvadim putnu ispravu, bilo bi mi neuporedivo  brže i lakše da sednem u kola i odvezem se 95. kilometara do Sente i za nekoliko sati obavim sve poslove, nego da izađem iz zgrade i samo nekoliko koraka dalje učinim isto. Tragikomično zar ne.

Dakle, ukoliko živite u Novom Sadu i treba vam neki dokument, poput lične karte, prijave ili odjave boravka, pored potrebne papirologije biće vam potrebno i jedno ćebe, litar vode i pola litre kafe, par sendviča, hrpa živaca i potpuno odsustvo ljudskog dostojanstva....



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 18:46 18.05.2008

.

biće vam potrebno i ............potpuno odsustvo ljudskog dostojanstva....

tuzno
istinito
ne promenjivo
Nikola Knežević Nikola Knežević 19:00 18.05.2008

Re: .

Nadam se da ce sa dolaskom nove vlasti, ovaj problem biti rešen. Ali ne samo povećanjem šaltera već i načina na koji se izdaju ove isprave.
antioksidant antioksidant 19:07 18.05.2008

Re: .

Nikola Knežević
Nadam se da ce sa dolaskom nove vlasti, ovaj problem biti rešen. Ali ne samo povećanjem šaltera već i načina na koji se izdaju ove isprave.

ostace drugi problemi.
dostojanstvo ovde moze samo smetati
dragan7557 dragan7557 23:04 18.05.2008

Re: .

Nikola Knežević
Nadam se da ce sa dolaskom nove vlasti, ovaj problem biti rešen. Ali ne samo povećanjem šaltera već i načina na koji se izdaju ove isprave.


Bilo koja vlast će raditi po starim navikama osim ako partijski lideri i njihovi satrapi ne zauzmu mesto na Šalteru.
U Smedrevu pročitah još gore a partijaši kao nova Avangarda koriste stari način PREKO VEZE i gotovo.

I to je Administativni Aparat (AA) anonimno u ime države trkeljiše građane koji su izrazili svoju volju koja je nepromenljiva kada treba da se zauzme Vlast. Ovo je država koja je "servis" građana a kao i u svim servisima čeka se do besvesti.Dovoljno je reći da ova procedura u EU traje koliko je potrebno da se preda zahtev (obično nekoliko minuta) a ostalo je briga administracije.

dragan7557
18 maj 2008
alselone alselone 18:50 18.05.2008

Stra'ota

Ako ikada uzmem kalasnjikov i krenem redom po ulici da rokam to je zato sto su mi se vratila potisnuta secanja na promenu mesta prebivalista od pre 2 godine.

Ko me i terao da idem sa Podbare na Liman. :)

:)))

Pozdrav!
Nikola Knežević Nikola Knežević 19:03 18.05.2008

Re: Stra'ota

Hteo sam ja da promenim prebivalište pre tri godine, skupo me je to koštalo. Na kraju zbog nepotpune papirologije vlasnika stana, to nisam uspeo, a to sam saznao nako nekoliko dana provedenih u čekaonici SUP-a. I na kraju sam sam vratio prebivalište u Sentu...
dragan7557 dragan7557 23:06 18.05.2008

Re: Stra'ota

skupo me je to koštalo.


Promena mesta prebivališta je besplatna i ne zahteva nikakvo vreme u EU je omogućena preko interneta.[b][/b]
man ray loves me man ray loves me 23:35 18.05.2008

Re: Stra'ota

Ne znam bas. Ja cekam kartu boravka jednom godisnje ovako ispred prefekture, doduse od 6 do 9 ujutro. Ponekad je i zima.
Ima zemalja koje nisu bas tako fine sa strancima sto se tice administracije.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:21 18.05.2008

Mislim

da je sistem los. Nije ovo do grada Novog Sada. Ima slicnih pojava u svakom drugom mestu, samo ne pisu svi o tome, pa ne znamo.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:57 18.05.2008

Sramota je ipak blaga reč!

Nije ovo do grada Novog Sada. Ima slicnih pojava u svakom drugom mestu, samo ne pisu svi o tome, pa ne znamo.

Pa verovatno da sličnih pojava ima i u drugim gradovima - ali ne veličine Novog Sada.
Podsećam, u Novom Sadu su navedeni administrativni poslovi do pre samo godinu
dana mogli da se obave na više mesta (šaltera) u gradu. Mi na Limanu, recimo,
lične karte, pasoše i ostalo mogli smo da vadimo u ulici Miše Dimitrijevića... etc.
Onda je, neznano zašto genijalnom odlukom gradskog SUPa sve centralizovano
to jest preneto u zgradu gradskog SUPa u Kralja Petra. Pošto sam i sam procedure
promene adresa obavio više puta selidbe iz jednog u drugi deo grada uvek su mnogo
lakše padale nego ovo besmisleno, ponižavajuće čekanje u redovima ispred gradskog SUPa.
Hvala Nikoli za tekst - upravo ovih dana i sam sam imao nameru da pišem o ovom!
Btw. Sramota je ipak blaga reč!
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:04 18.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

Upravi tako kao što kažete Nebojša. Recimo sada, moja supruga treba da prebaci prebivalište iz Petrovaradina, ovde na Grbavicu i da na svoj pasoš prebaci našu dvogodišnju ćerku. Ne smem ni da pomislim šta je čeka da bi to uradila. Sramota mu zaista dođe kao eufemizam za ovu birokratsku noćnu moru.
antioksidant antioksidant 08:08 19.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

i da na svoj pasoš prebaci našu dvogodišnju ćerku

Preporucujem da devojcici izvadite njen pasos. Sta ako Vi krenete negde sami sa njom? Opet prebacivanje na VAs pasos?
Nikola Knežević Nikola Knežević 09:02 19.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

antioksidant
i da na svoj pasoš prebaci našu dvogodišnju ćerku

Preporucujem da devojcici izvadite njen pasos. Sta ako Vi krenete negde sami sa njom? Opet prebacivanje na VAs pasos?


Pa jer moze detetu od dve godine da se izvadi pasos?
antioksidant antioksidant 10:26 19.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

moze. rok trajanja je 2 godine. moj klinac puni 4 za manje od mesec dana i na jesen mu vadimo treci pasos
Igor Mihaljevic Igor Mihaljevic 10:45 19.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

E, a kada sam povodom policijske "administrativne centralizacije" napisao u dnevnim novinama da je to potez nekog ko ima IQ manji od broja cipela, jako su se naljutili i bunili...
Nikola Knežević Nikola Knežević 12:16 19.05.2008

Re: Sramota je ipak blaga reč!

antioksidant
moze. rok trajanja je 2 godine. moj klinac puni 4 za manje od mesec dana i na jesen mu vadimo treci pasos


Zahvaljujem na informaciji.
Torpedo Torpedo 20:22 18.05.2008

Dragi

novosadisti, da ste videli svakodnevne guzve pred biroima za izdavanje pasosa sirom Kanade tokom 2007. rekli bi ste da je birokratija svugde ista... u svakom slucaju ne bih vam bio u kozi.

Uzgred, pozdrav nesudjenom gradonacelniku, vidim da prati blog :)
mariopan mariopan 22:24 18.05.2008

Re: Dragi

JOJ, sta drugo da kazem?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:20 18.05.2008

Re: Dragi

Uzgred, pozdrav nesudjenom gradonacelniku, vidim da prati blog :)

Naravno da pratim (mada mi je tokom kampanje oduzet VIP status)
+ hvala na pozdravu kojim, naravno, uzvraćam!
N.M.
valjan valjan 22:25 18.05.2008

Cekala sam, cekala sam...

Moja supruga je na svu srecu relativno brzo promenila prezime posle vencanja, e sad je red konacno dosao na mene da promenim svoje prebivaliste (posto sam se "udao" sa Limana na Telep), a za koju nedelju kad nam se rodi dete moracu opet da stojim u redu da prijavim prebivaliste i za nase novorodjence. Zvao sam SUP u Mise Dimitrijevica i kazu da to mogu da uradim samo u Kralja Petra I, tako da i meni kanda predstoji da spremim SDO, termos, cebence pa u red...
Nikola Knežević Nikola Knežević 22:29 18.05.2008

Re: Cekala sam, cekala sam...

Strasno, pa zasto im onda sluzi ova stanica u Mise Dimitrijevica ako za sve mora da se ide u Kralja Petra I. To je stvarno jedan vid zlostavljanja gradjanja ali na suptilan nacin, zvuci kao floskula ali stvarno mislim da je tako.
dragan7557 dragan7557 23:11 18.05.2008

Re: Cekala sam, cekala sam...

Moja supruga je na svu srecu relativno brzo promenila prezime posle vencanja,


Ovo je zakonska obaveza administrativnih organa (matična služba) i u normalnim državama građanin nema ama baš ništa sa ovim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:50 19.05.2008

Re: Čekala sam, čekala sam...

u MIše Dimitrijevića su se mogla vaditi dokumenta (dobio sam tamo novu ličnu pre par meseci) donedavno, pa je to najednom vraćeno u K. Petra. tu sam imao neverovatno sreću, jer su redovi za lične karte u K. Petra nepodnošljivi prosto. inače, pre oko devet meseci, menjao sam prebivalište iz Beograda u Novi Sad. supruga je menjala prezime u venčano i boravište sa Limana u drugo gradsko naselje. bilo je to samo tri ili četiri dana pred porođaj. našli smo vezu i proveli svega jedno popodne tamo, od 15h do 19h - ona sa stomakom do zuba, oboje slepljeni od žege i nedostatka vazduha.

treba opisati i tu famoznu prostoriju-čekaonicu MUP-a u K. Petra. zaista kafkijansko nešto. čitav grad se sliva tamo. Novi Sad, pojašnjenja radi, nema opštine kao Beograd, čitav grad je u stvari jedna opština (inovacija sprovedena u vreme Miloševićeve vlasti, pretpostavljam sa ciljem da se umanji potencijalna biračka pretnja; Novi Sad je, tako, jedna opština, a okolna manja mesta su takođe sa statusom opštine), i sve se obavlja na tom jednom mestu u K. Petra. prostorija ima osam ili devet šaltera, ali nipošto sve zaposlene istovremeno. šalteri za vađenje putnih isprava, naprimer, ako želite da podignete pasoš, morate da čekate sa ovima koji su došli tek da predaju dokumenta (vi ste predali vaša dve nedelje ranije, takođe nakon iscrpljujućeg čekanja u redu), pošto nikada ne rade dva šaltera istovremeno. kada dođete da podignete gotov pasoš (15 sekundi posla za službenika) tako, imate izbor da odete preko reda i rizikujete svađu sa čitavom kolonom iza vas, ili čekate u redu dva ili više sati da bi obavili posao od 15 sekundi. nedavno smo sve troje, sa bebicom, išli da podignemo gotove pasoše, pa su neke babe neurotičarke želele da stanemo na kraj reda i čekamo par sati da bi obavili tih petnaestak sekundi posla. ja sam, naravno, zarežao na babe i prešao ceo red, spreman i da ubijem i zakoljem ako ustreba (tako je kuljao bes u meni).

u toj jednoj prostoriji sa šalterima, gde se dakle sliva čitav grad od 4 stotine hiljada stanovnika, vi nemate neke prozore ili klima-uređaje, pa sve izgleda kao jedna hermetički zatvorena soba u kojoj se nalazi puno ljudskog znoja, besa i arogancije što službenika što nestrpljivaca u redovima, a nema baš ni trunčice svežeg vazduha...

zato, ako želite baš da bacite kletvu na nekoga koga ne volite, možete mu slobodno reći: "dabogda išo u Kralja Petra u Novom Sadu u SUP da vadiš dokumenta!"
Nikola Knežević Nikola Knežević 13:10 19.05.2008

Re: Čekala sam, čekala sam...

Ovo je živa istina Srđane. Ja dok sam živeo u Kralja Petra I, morao sam da vadim neko uverenje da nisam prijavljen u NS, i za to sam dva dana zaredom, ujutru u 7 uzimao tiket. Prvi dan mi nije poslo za rukom da stignem na red. Sledeci dan sam uspeo da stignem na red negde oko 15h. A ceo posao izdavanja uverenja je trajao 20-tak sekundi. Čist idiotizam, a vlasti su obećale da će otvoriti dodatne šaltere po gradu...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 20:34 19.05.2008

Re: Čekala sam, čekala sam...

Novi Sad, pojašnjenja radi, nema opštine kao Beograd, čitav grad je u stvari jedna opština (inovacija sprovedena u vreme Miloševićeve vlasti, pretpostavljam sa ciljem da se umanji potencijalna biračka pretnja; Novi Sad je, tako, jedna opština, a okolna manja mesta su takođe sa statusom opštine), i sve se obavlja na tom jednom mestu u K. Petra.

Epa, mi smo lepo predlagali koncept decentralizacije Novog Sada.
I tako...
Nikola Knežević Nikola Knežević 21:07 19.05.2008

Re: Čekala sam, čekala sam...

Nadam se i priželjkujem da će te plan decentralizacije koji je naveden u programu vaše partije uspeti da progurate u sledećem mandatu pokrajinske vlade.
trener trener 03:25 19.05.2008

Sramota za Novi Sad

Istina! Moj sin je tek iz trećeg pokušaja jesenas(naravno sa sve čekanjima) uspeo da preda dokumenta za pasoš
mariopan mariopan 10:05 19.05.2008

Re: Sramota za Novi Sad

Znaci, nista dok se do zemlje ne poklonis nekim salterusama i catama, tako nas sopstvena zemlja tera da se ponizavamo. Joj.
Dawngreeter Dawngreeter 10:25 19.05.2008

Strasno

Prosto ne mogu da poverujem da ovako nesto postoji. Katastrofa. Zatrpajte ih bre djubretom, ili barem betonom, kada ne umeju da rade drugacije.
alselone alselone 11:27 19.05.2008

Super je fora

sa brojevima koje uzimas u Kralja Petra. Dosao sam u 7 ujutru i dobio broj preko 350.

E, onda sam shvatio da brojevi skoro nista ne vrede jer zbog slucajno generisanog broja saltera koji rade i brzine kojim ljudi prolaze ne moze se ni naslutiti kada ce se doci na red:
-posle prve kafe od lapo sata proslo je 30 ljudi
-otisao da doruckujem, drugih pola sata, proslo 10 ljudi

Onda smo im (supu u K.Petra) predlozili jedan sistemcic pomocu kog bi se brojevi mogli rezervisati SMSom ili preko neta i moglo bi se pratiti koji je broj na redu takodje SMSom ili preko neta.

Dodatno SMSbroj bi bio neki cetvorocifreni, ono 15din poruka, dobro njima a dobro i nama.
Cekanje bi se svelo na 15 min. Dodjes kad si bas na redu.

Ali, narafski da nisu ni hteli da razmisljaju.
-MI da spajamo nase racunare na internet i na GSM mrezu pa da nam dolaze oni hakeri - nema sanse.
-Ali, ali, spaja se samo glupi racunar koji izdaje brojeve
-Dovidjenja
Nikola Knežević Nikola Knežević 12:17 19.05.2008

Re: Super je fora

Onda smo im (supu u K.Petra) predlozili jedan sistemcic pomocu kog bi se brojevi mogli rezervisati SMSom ili preko neta i moglo bi se pratiti koji je broj na redu takodje SMSom ili preko neta.

Dodatno SMSbroj bi bio neki cetvorocifreni, ono 15din poruka, dobro njima a dobro i nama.
Cekanje bi se svelo na 15 min. Dodjes kad si bas na redu.

Ali, narafski da nisu ni hteli da razmisljaju.
-MI da spajamo nase racunare na internet i na GSM mrezu pa da nam dolaze oni hakeri - nema sanse.
-Ali, ali, spaja se samo glupi racunar koji izdaje brojeve


Odlicna ideja, ali sta vredi kad imamo retardiranu upravu....
trener trener 22:27 19.05.2008

Re: Super je fora

Dodatno SMSbroj bi bio neki cetvorocifreni, ono 15din poruka, dobro njima a dobro i nama.

Danas sam imao zanimljivu situaciju.Išao sam u socijalno da zamenim zdravstvenu(oštećenu knjižicu).Ovaj haos u Mupu koji opisuješ, izgleda kao laki peting,u odnosu na socijaalno,koje se renovira(šalter sala u prizemlju) pa su svi sada prebačeni u drugu zgradu pored. Uglavnom, objasnim čoveku na ulazu, zašto sam došao i on mi da formular da popunim (knjižica je nova, uvedena u kompjuterski sistem koji imaju, to se radilo prošle godine tako da je moglo samo da se potraži na osnovu jmbg, i izda druga, ali ne može tako) i neki papir koji liči na uplatnicu. To treba da se popuni i uplati 9 dinara( pazi 9). Kažem platiću tu kod vas,a ne može mora u pošti ili banci. Naravno najbliže je u Mup. A tamo šou. Ništa čekam, kada sam stigao na red kaže gospođa na šalteru 5 dinara za uplatnicu(koliko znam uplatnice se ne naplaćuju ) i (pazi ovo) 20 dinara taksa na plaćanje iznosa! Neverovatno.Ništa ,platim vrati se nazad,naravno opet redovi, dođem do stola sa komp.gde to treba da uradim, sedi žena ja joj objasnim šta je upitanju i ona mi samo zatraži jmbg, otkuca i oštampa knjižicu.Ja u međuvremenu dajem formular, uplatnicu a ona kaže to vam ne treba ,već je uvedeno u uvidenciju i ovo je samo zamena oštećene knjižice.Šta da kažem kakve sve gluposti možeš da doživiš iz nevezanog.
Inače čuo sam da se uverenja od matičara(državljanstvo,izvod) mogu tražiti putem interneta i dobijaju se na kućnu adresu.Treba proveriti, ako je tako to je dobra vest
alselone alselone 23:15 19.05.2008

Re: Super je fora

trener
Išao sam u socijalno da zamenim zdravstvenu(oštećenu knjižicu).Ovaj haos u Mupu koji opisuješ, izgleda kao laki peting,u odnosu na socijaalno,koje se renovira(šalter sala u prizemlju) pa su svi sada prebačeni u drugu zgradu pored.


:))
Saosecam sa tvojim bolom! :)

Stvarno su neverovatni. Stvarno treba malo truda da bi se situacija dovela na ivicu podnosljivosti. Dodatno na tom sistemu sto smo im predlagali mogu i da zarade. Ali, verovatno, posto bi ta lova isla u budzet a ne nekom brki supovcu u dzep onda nema nista od toga.

Ima li ko Jesicev broj? Dajte ljudi da ga zovemo samo par meseci da dodje u NS. :)
mariopan mariopan 22:11 20.05.2008

Re: Super je fora

Da, tacno je da se uverenja od maticara mogu dobiti postom , cak istog dana ako se do podne naruci, obrazac je na internetu i popuni se, posalje, izabere se nacin dostave, ja narucivala i dobila , sve od kuce )))
valjan valjan 08:42 21.05.2008

Re: Super je fora

trener

Inače čuo sam da se uverenja od matičara(državljanstvo,izvod) mogu tražiti putem interneta i dobijaju se na kućnu adresu.Treba proveriti, ako je tako to je dobra vest


Ja tako narucujem dokumenta vec par godina (otkad je online servis poceo sa radom). Inace, jednom su mi greskom umesto uverenja o drzavljanstvu poslali izvod iz maticne knjige rodjenih, pa se ja zalio i za dz sutradan na kucnu adresu dobio uverenje o drzavljanstvu a onaj prvi izvod sam mogao da zadrzim; dva dokumenta po ceni jednog - nesto ne verujem da bih na salteru tako dobro prosao
valjan valjan 08:19 20.05.2008

Inside story

Jutros sam proveo neko vreme u redu ispred SUPa u Kralja Petra I, tako da imam prilicno sveze informacije - red je samo za nove licne karte, i obradi se svega 30 dnevno. Ljudi dodju u 19 uvece, naprave spisak, stoje cele noci ispred SUPa, i koga nema na jutarnjoj prozivci pre 6:00 taj se jednoglasno izbacuje sa spiska. Napravi se mali red i od onih koji dodju za pasose i registracije i sl, ali kad na kraju svi udju bude po nekoliko ljudi na svakom salteru.

E sad, ima jedna caka da se za nove licne karte ide u sobe na medjuspratu, a na salterima 3 i 4 se rade promene adrese, prijava/odjava prebivalista, vadjenje uverenja o prebivalistu i sl. Samo danas je bio troje u onom redu za nove licne karte koji su u stvari trebali da dodju na saltere 3 i 4, i za to im je bilo dovoljno da dodju malo pre 7 (ujutro, ne sinoc u 19) i bili bi brzo na redu. Ja sam recimo vec u 7:25 bio van salter sale, a jos sam par minuta na salteru cekao tasta dok pronadje slobodno parking mesto, jer je i on morao biti prisutan kao vlasnik stana u koji sam se preselio.

Dakle, ako morate da vadite novu licnu kartu u NS, onda neka vam je sa srecom - ponesite suve hrane, neku stolicicu na sklapanje, i neke novine ili tranzistor ili MP3 plejer. I budite tamo pre 19 uvece. Ostali, naspavajte se lepo i dodjite slobodno oko 6:30...

E da, jutros je dezurni policajac rekao da "vise nema spiskova" nego prvih 30 ulazi, pa su ga ipak ubedili da ih prozove po spisku, jer su se vec tako bili organizovali. Znaci, sve zavisi od snalazljivosti i sposobnosti ubedjivanja onih koji cekaju u redu
oldtajmer oldtajmer 17:08 20.05.2008

bice vam potrebna i ...

veza!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana