Motiviši me nežno III

dracena RSS / 15.08.2007. u 17:55

Dracenine "Mrvice"

Ljubavni život samoostvarenih ljudi

1. Gubljenje odbrambenog stava

Samoostvareni ljudi i u svakodnevnom ophodjenju pokazuju veću spontanost i poštenje, a u njihovim ljubavnim vezama se ove osobine još više ispoljavaju, pa se njihova ljubav sa upoznavanjem ne smanjuje automatski, nego zavisi od druge strane: što je onaj drugi bolji čovek, ljubav je sve jača, a što je gori, ona je sve slabija. Samoostvaren čovek nema potrebe za skrivanjem, oprezom, sputavanjem i potiskivanjem. On se ne trudi da ostavi utisak, nije napet i ne pazi na svaku reč. Ovakva ljubav znači biti ono što jesi, potpuno emotivno i fizički go, a ipak shvaćen, prihvaćen, voljen i siguran.

2. Sposobnost da se voli i bude voljen

Ovakvi ljudi znaju kako se voli. Oni to čine slobodno, lako i prirodno, bez sukoba, pretnji i kočenja. Prave oštru granicu izmedju prijateljstva, blagonaklonosti, dopadanja i ljubavi. Ljubav smatraju jakim osećanjem i retko dolaze u situaciju da je pomešaju sa nekim od ovih, manje snažnih osećanja.

3. Sekslualnost

Ljubav i seks su u ovakvim vezama jedno. Partneri ne traže seks zbog njega samog, niti mogu biti zadoovljni vezom samo zbog seksa. Radije će se na duže ili kraće vreme odreći seksa nego ostati u vezi u kojoj nema bar naklonosti. Fizička ljubav je često praćena mističnim doživljajima, kojim Maslov i ovde pridaje veliki značaj. I ovde važi isto što i za hranu: kad uživaju, uživaju iskreno i bez kajanja ili negativnih stavova, ali lakše podnose lišavanje.

Druge prihvataju onakvim kakvi jesu, ne idealizuju partnera niti im smetaju njegove nesavršenosti. Nisu skloni avanturama. Njihov odnos prema suprotnom polu je neusiljen, bilo da ih neko privlači ili ne, ali ipak redje preduzimaju korake za zbližavanje. Razgovor o seksu su otvoreniji, uzgredniji i nekonvencionalniji.

Ne prave razliku u ulozi polova u seksu (npr. pasivnost-aktivnost)

Ljubav i agape su jedno. Igra, smeh i zabava su sastavni deo seksa ovih ljudi.

4. Briga, odgovornost, ujedinjavanje potreba

Potrebe drugog se doživljavaju kao svoje, a spolja gledano, to znači preuzimanje odgovornosti, brige o partneru. U bolesti se naročito jasno pokazuje kakva je veza. Ako je bolest stvar samo bolesnika to nije dobra veza. U dobrom braku bolesnik se može prepustiti nezi partnera kao dete koje tone u san u roditeljevom zagrljaju.

5. Zabava i vedrina

Ljubav samoostvarenih ljudi često liči na igru dece ili štenadi. To je šaljiva, vragolasta komunikacija koja nema naročit cilj, već je sama sebi svrha. To je uživanje i ushićenje u trenutku.

6. Prihvatanje individualnosti drugog

Samoostvarene muškarce ne plaše, nego privlače pamet, snaga i sposobnosti žene. Radost zbog izrastanja i uspeha partnera je iskrena, nema želje za posedovanjem, već se prihvata jedinstvenost prirode partnera. Ne postoji strah od iščezavanja u partneru, već se poistovećivanje doživljava kao spontano potvrdjivanje drugog, sjedinjavanje, ali uz potpuno očuvanje pojedinačnog „ja".

Poštovanje je karakteristično za ove veze. Nema iskorišćavanja, kontrole, bagatelisanja želja i potreba drugog. Nema nepotrebnog ponižavanja, već partner brine o dostojanstvu drugog. Samoostvarene muškarce često optužuju za nepoštovanje žena, jer se ne pridržavaju konvencija u ophodjenju koje potiču iz vremena kad žene nisu bile suštinski poštovane. Medjutim, samoostvarenim ženama ova ležernost ne smeta, već im se dopada, jer su i same spontane i razumeju da konvencija nije isto što i stvarno poštovanje.

7. Divljenje, čudjenje i strahopoštovanje

Kod većine zdravih ljudi divljenje i ljubav su sjedinjeni i postoje sami po sebi, bez bilo kakve druge svrhe. Ovo divljenje je pasivno, ne zahteva ništa, već se radi o jednostavnom primanju, sličnom ushićenju pred velikim umetničkim delom. Razum u tom osećanju ne učestvuje, ne analizira, ne dokazuje, niti osporava, kao što nema šta da doda ili oduzme zalasku sunca. Mi se u tom prizoru ne projektujemo, nego jednostavno primamo lepotu kao dar. Na isti način razum samoostvarenog čoveka ne učestvuje u divljenju prema partneru.

Samoostvareni ljudi vole zato što su puni ljubavi, na isti način kao što su i ljubazni, pošteni, prirodni. To je spontanost koja proizilazi iz njihove suštine, to je kod njih prirodni poredak stvari. U ljubavi samoostvarenih ljudi ima malo nastojanja, usiljenosti, naprezanja. To je ljubav prema samom biću partnera.

8. Izdvojenost i individualnost

I pored velikog stepena sjedinjavanja ega sa egom drugog, samoostvareni ljudi ipak na prividno paradoksalan način očuvaju svoju individualnost, izdvojenost, autonomiju. Ali to je zaista samo privid, jer se i ovde radi samo o jednoj od razrešenih dihotomija koje sam pominjala u prethodnom tekstu. Ovakve veze nisu grčevito držanje dvoje zavisnika. Zdravi ljudi mogu biti veoma bliski, ali ako se zbog nečeg ipak razidju, neće doći do sloma.

9. Bolji ukus pri izboru partnera

Kao jednu od naupečatljivijih osobina samoostvarenih ljudi je njihova izuzetna moć opažanja. Ova širina se u ljubavnim odnosima ispoljava prvenstveno u izvrsnom ukusu pri izboru ljubavnog partnera, ne savršenom, ali neuporedivo boljem nego kod prosečnih ljudi. Oni se mogu zaljubiti u ljude koji zbog nekih fizičkih mana nisu zanimljivi za druge. Fizički izgled, obrazovanje, socijalni status itd. su manje važni od karakternih osobina. Njih intuitivno, seksualno i impulsivno uglavnom privlače osobe koje bi im „prepisao" i stručnjak na osnovu hladnog, zdravorazumskog proračuna.

Predstavila sam vam u vrlo skraćenoj verziji jedno od najcelovitijih i najprihvaćenijih vidjenja ljudskih potreba i motiva i u još skraćenijoj osobine idealno zdravih, tj. samoostvarenih ljudi, jer sam smatrala da je za čovekov život od izuzetnog značaja da bude makar okvirno informisan o tome kako nauka razume ove procese. Baza čovekovog emotivnog života su potrebe. Osim fizioloških potreba, koje su kod ljudi našeg foba uglavnom zadovoljene, sve ostale su slabiji ili jači pokretači i modulatori ponašanja većeg ili manjeg broja ljudi koje srećemo. Nije loše imati u vidu te potrebe. Ako bar s vremena na vreme pomislimo kako se oseća onaj pored nas, ima li nekih problema, hoće li mu sutrašnji dan biti bolji ili gori od današnjeg, to može doneti samo dobro, a mi ćemo dati svoj doprinos procesu ozdravljenja našeg prilično ruiniranog društva. Ipak, najveću odgovornost imamo prema sebi samima, pa nam zato može biti od velike koristi ako malo razmislimo šta su naše PRAVE potrebe.

Samoostvarenje kao psihičko zdravlje je apsolutno dobro. To je stanje u kom se čovek oseća dobro u svojoj koži. Zato je ono samo po sebi svesni ili nesvesni cilj svakog čoveka. Zdravi ljudi su vedri, kreativni, pažljivi posmatrači, razumni saradnici, uvidjavne kolege, susedi itd. pa je psihičko zdravlje pojedinca interes i celokupne zajednice.

Atačmenti



Komentari (77)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:04 15.08.2007

Da li je bolest apslolutno zlo ?

Ima neka poslovica koja kaze da bolesnog coveka posecuje sam Bog...
Valjda to da patnja, pa i fizicka, jeste nekakav smislen susret ljudskog bica sa samim sobom ?
I da je lekovito to susretanje.
dracena dracena 19:11 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Ne veruj svakoj narodnoj poslovici.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:17 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Znaci, (psihicka) bolest je apsolutno zlo ?
Po Maslovu ili po tebi ?
dracena dracena 19:24 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Apsolutno. Da. Mada je tačnije: nužno zlo bez i jednog dobrog efekta.
Po meni. A rekla bih i po Maslovu.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:27 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Dobro.
A, da li svi samoostvareni ljudi moraju tako da misle ?
dracena dracena 19:35 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Pa ne znam. Rekla sam šta ja mislim. Ja sam oduvek bila kategorički protivnik, naročito bezrazložne patnje, bola koji ljudi jedni drugima nanose, navodno u vaspitne svrhe ili zbog nekih trivijalnih razloga. Moj je životni moto ako ne mogu da pomognem, neću ni da odmažem.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:41 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Ja sam oduvek bila kategorički protivnik, naročito bezrazložne patnje, bola koji ljudi jedni drugima nanose,


Ovo je lepo. Samo, osim takve patnje (postoji i "razlozna" patnja. Bol sa razlogom. Psihicki i fizicki. Da li je to apsolutno zlo ? Prema shvatanju samoostvarenih ?
dracena dracena 19:52 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Mogu samo reći šta ja mislim.
Ako si pod razložnom patnjom podrazumevao bolest, gubitak bližnjih i slične tragične situacije, one su teška nevolja, posle koje se jako teško vratiti u ravnotežu. Oni vrlo retko oplemene nekog čoveka. Obično ga potpuno slome, samelju i naprave od njega biljku, pa su opet po mom mišljenju apsolutn zlo.
Manje tragične situacije se daju prebroditi, ali ako su okolnosti bar donekle povoljne (npr. dobra porodica, prijatelji, zdrava konstitucija onog koji je u nevolji itd.) Nešto se nauči u takvim situacijama, ali ne mislim da se to isto nije moglo naučiti i na lakši način.
Prosto mislim da je patnja nefer trgovina. Mnogo platiš, a zauzvrat malo dobiješ.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:01 15.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Hvala ti na trudu da mi odgovoris.
U poverenju, za mene nema sanse. Ako je samoostvarenost bas takva. Ali nema veze.
Pozdrav !
jelena arsovic jelena arsovic 20:06 17.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?


Oni vrlo retko oplemene nekog čoveka. Obično ga potpuno slome, samelju i naprave od njega biljku, pa su opet po mom mišljenju apsolutn zlo.
Manje tragične situacije se daju prebroditi, ali ako su okolnosti bar donekle povoljne (npr. dobra porodica, prijatelji, zdrava konstitucija onog koji je u nevolji itd.)
....... kada dobijete "bolesno" dete
Kad treba da dobijete bebu, to je kao kad za godisnji odmor planirate divno putovanje – za Italiju. Kupite pregrst vodica i pravite sjajne planove. Koloseum. Mikelandjelov David. Gondole u Veneciji. Možda čak i naucite par korisnih recenica na italijanskom. Sve je to tako uzbudljivo.

Posle puno meseci nestrpljivog iscekivanja, najzad dodje i taj dan. Spakujete kofere i odoste. Posle nekoliko sati, avion sleti. Stjuardesa dodje i kaže, „Dobrodosli u Holandiju”.

„Holandiju?!?” kazete vi. „Kako sad Holandiju?? Pa ja sam uplatila za Italiju! Ja treba da sam u Italiji. Celog zivota sanjam da odem u Italiju.”

Ali doslo je do promene u planu letenja. Sleteli su u Holandiju i sad tu imate da ostanete.

Glavno je da vas nisu odveli u neko grozno, odvratno, prljavo mesto, gde vladaju zaraze, glad i bolestine. Ovo je ipak samo jedno drugacije mesto.

I tako morate sad da idete i kupite nove vodice. I da naucite čitav jedan nov jezik. A upoznacete i čitavu grupu ljudi koje inače nikad ne biste sreli.

Ovo je ipak samo jedno drugacije mesto. Zivot je sporiji nego u Italiji, manje bljestav nego u Italiji. Ali kad ste tu proveli izvesno vreme, i ponovo dosli do daha, okrenete se oko sebe... i pocnete da primecujete da Holandija ima vetrenjace... i da Holandija ima lale. Pa Holandija ima i Rembrante.

Ali svi koje znate stalno odlaze i dolaze iz Italije... i svi se hvale kako su se divno proveli. I do kraja zivota vi ćete govoriti „Da, trebalo je da i ja tamo idem. Tako sam planirala.”

I bol koju osecate nikada, ali bas nikada, neće nestati... jer izgubiti taj san je jedan veliki, ogroman gubitak.

Ali... ako čitav zivot provedete zaleci sto niste stigli do Italije, onda možda nikada necete osetiti slobodu da uzivate u onim izuzetnim, divnim, veoma specijalnim stvarima... koje ima Holandija
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:18 17.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Da, da, da, da,...........
Hvala.
deadbeat deadbeat 00:59 18.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

@Jelena Arsović

Tvoj tekst je nešto najdirljivije.. neću da kažem najlepše. Odavno se nisam osećao kao sada, nakon što sam ga pročitao... moguće i zbog toga što dolazi posle jedne pseudonaučne bajkice o samoostvarenju. Moguće i zato što je previše ličan, prejak, predivan.

Kada me "otadžbina pozvala", ja sam bio od onih "suknjaša" što su birali godinu dana u bolnici, biblioteci ili staračkom domu umesto časnih 6 meseci (uz opciju uzaludne pogibije). Dobio sam dom za autističnu decu. U prvom trenutku - šok. Kratko je trajao. Te godine video sam i doživeo dosta. Bio sam u Holandiji, ali sam znao da uskoro odlazim - za razliku od ljudi oko mene, koji su tu bili zauvek. Neki i dobrovoljno; neki su bili i srećni. U početku mi je bilo žao dece koju sam upoznao, ali sam nakon nekog vremena shvatio da je to pogrešno. Mera sreće i tuge za njih ista je kao i za svu drugu decu. Voljena su koliko i sva druga. Što se roditelja tiče, i oni su kao i svi drugi - dobri i loši. Bilo je nesrećnih, a bilo je i onih koji su razumeli da je sreća u njima samima i ljudima koje vole. Svi su, naravno, žalili za Italijom - neki umeju da sa tim žalom žive, neki ne.

Mislim da nisam isti čovek nakon te godine. Ne mogu da odredim šta je to kod mene što je drugačije, ali nije ništa od onog što bi se očekivalo. Jedna od onih stvari koje se ne mogu spoznati, već samo osetiti. I ono što si napisala rezonira sa tim osećanjem - sumnjam da se može pretočiti u reči bolje nego što si to ti uradila.
dracena dracena 07:26 18.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Draga Jelena, mislila sam na tešku bolest najbližih sa smrtnim ishodnom ili nasilnu smrt najbližih. Nažalost, u poslednje vreme smo bili svedoci strašnih tragedija. Roditelji koji su u ratovima izgubili decu neprekidno su mi pred očima. Nema dana da se ne setim nekog od tih lica koje sam videla lično ili na TV. Iz nekog osećaja pristojnosti i solidarnosti ovde ne mogu da detaljno pišem o svojim utiscima, samo bih te zamolila da moj gornji komentar shvatiš isključivo u tom kontekstu.

S vremena na vreme odlazim u jednu državnu instituciju, bolje reći u jednu službu u kojoj su zaposleni pretežno ljudi sa različitim nedostacima. Radni procesi su prilično kompleksni i veoma odgovorni. I pored toga, u toj službi nema nikakve napetosti, histerije, neljubaznosti, arogancije i ostalih negativnih raspoloženja, tipičnih za naš birokratski aparat. Ljudi su se savršeno organizovali, dogovorili i funkcionišu kao sat. Stranka kod njih ne stoji na šalteru, nego sedi dok oni profesionalno i smireno obavljaju svoj posao. Hoću da kažem da po mom mišljenju roditi se sa nekim nedostatkom nije nikakva teška tragedija, ni za dete, ni za njegovu porodicu. Znam da deluje surovo, pa ću pokušati da objasnim, mada sam svesna da ću time izazvati gomilu kritika.

Šta zapravo hoću da kažem? Mislim da su ljudi postavili suviše visoke standarde za "normalnost" u koje se zapravo vrlo mali procenat gradjana potpuno uklapa. Ako je tako, onda ti standardi ne služe ničemu, osim da smetaju. Mislim da život ljudi sa nedostatkom uz relativno malo truda i investicija može u budućnosti da izgleda daleko bolje nego sad. Ni oni koji se uklapaju u standarde ne mogu da rade svaki posao. Iz ovih ili onih razloga. Ali svako od nas može da obavlja NEKE poslove. To isto važi i za ljude sa nedostacima. Potrebno je samo pri planiranju malo razmišljati i o tome. Kad čovek radi, živi od svoje zarade, ima krov nad glavom, onda on više nije "invalid", nego gradjanin kao i svaki drugi.

Postoji i drugi aspekt koji mene još više nervira. (Nadam se da mi nećeš zameriti na iskrenosti i da te neću uvrediti, uopšte mi nije namera.) To je sažaljenje kojim okolina iz najbolje namere zasipa ovakve ljude i njihove porodice. A te porodice ponekad imaju potencijal da budu vrlo srećne, samo da ih okolina nije unapred razvrstala u kategoriju nesrećnih i time im sugerisala da tako treba da se osećaju. Zašto da budu nesrećni ako njihovoj deci društvo i porodica obezbede koliko-toliko normalan život? Možda zato što im dete neće biti svetski prvak u skoku u dalj? Ili nobelovac? Koliko od onih koji se savršeno uklapaju u standarde postanu nobelovci ili svetski prvaci u bilo čemu? Pa ih niko ne sažaljeva. Ne znam, ja ne sažaljevam takve porodice. Znam da imaju mnogo obaveza i peripetija, ali svi ih imamo, ovakvih ili onakvih. Iskreno sažaljevam samo one roditelje koji su izgubili svoje dete ili gledaju kako ga gube. To je za mene teška i nepopravljiva tragedija.

Ako nisam u pravu, oprostite mi, nisam osetila na svojoj koži, pa sigurno ne znam sve aspekte ovog problema.
dracena dracena 07:31 18.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

moguće i zbog toga što dolazi posle jedne pseudonaučne bajkice o samoostvarenju

Ako nisi razumeo, nema potrebe da omalovažavaš. Možda ćeš jednom razumeti, pa će ti ova izjava smetati da prihvatiš. Ostavi sebi odškrinuta vrata.
jelena arsovic jelena arsovic 07:48 18.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

To je sažaljenje kojim okolina iz najbolje namere zasipa ovakve ljude i njihove porodice. A te porodice ponekad imaju potencijal da budu vrlo srećne, samo da ih okolina nije unapred razvrstala u kategoriju nesrećnih i time im sugerisala da tako treba da se osećaju

slazem se.....
A te porodice ponekad imaju potencijal da budu vrlo srećne, samo da ih okolina nije unapred razvrstala u kategoriju nesrećnih i time im sugerisala da tako treba da se osećaju. Zašto da budu nesrećni ako njihovoj deci društvo i porodica obezbede koliko-toliko normalan život?

drustvo im ne omogucava nikakav zivot....uslovi za sve i svakoga su katastrofalni.....ali to je za neku drugu pricu:(
i to je bol sa razlogom...
dracena dracena 10:43 18.08.2007

Re: Da li je bolest apslolutno zlo ?

Da, to jeste razlog za bol. Vlada Z. DJindjića je bila preduzela niz akcija koje je trebalo da označe početak sistematične inkluzije ljudi sa posebnim potrebama, ali je sledeća vlada zbog nečeg stala sa tim. Videćemo kako će se stvari dalje odvijati, ali će to kad tad morati da dodje na red, ako ne pre, a ono u okviru aktivnosti na razvoju informacionog društva. Jednostavno moramo.

PS: Drago mi je što te moj komentar nije uvredio.
Balkanska Promaja Balkanska Promaja 19:13 15.08.2007

Gubljenje odbrambenog stava

Lepo je biti opusten i bez sputavanja, sa osobom koja to razume i koja to nece iskoristiti na kraju balade.

Mene je samo jedna osoba "otvorila" kompletno, da budem
potpuno emotivno i fizički go, a ipak shvaćen, prihvaćen, voljen i siguran.


Osecaj je fantastican, ali...
dracena dracena 19:15 15.08.2007

Re: Gubljenje odbrambenog stava

...ali?
Balkanska Promaja Balkanska Promaja 19:23 15.08.2007

Re: Gubljenje odbrambenog stava

brine me sta ce biti na kraju...
dracena dracena 19:31 15.08.2007

Re: Gubljenje odbrambenog stava

Nema razloga da te brine. Uživaj u svakom trenutku. Kako god da se vaša veza završi (a verujem da će sve biti u redu), tebi će ostati divne uspomene kao kapital koji ćeš moći da polako "krckaš" (a možda i uvećavaš) ceo život. Nikakvo bogatstvo se sa tim ne da uporediti.
deadbeat deadbeat 15:24 18.08.2007

Re: Gubljenje odbrambenog stava

Kako god da se vaša veza završi (a verujem da će sve biti u redu),

Otkud znaš da će sve biti u redu?

dracena dracena 16:36 18.08.2007

Re: Gubljenje odbrambenog stava

Ne znam, nego verujem.
Mungos Mungos 20:08 15.08.2007

Opet me prozivljes?

:))))

Daaaaa, taj famozni "peti element", spram kojeg su ostala cetiri zaista nebitna.
Vatra moze da se ugasi ili nekontrolisano razbukta, przeci sve okolo; voda moze da ispari ili poplavi; vazduh - da se smiri ili razduva sve; stena - puca, drobi se, trese se... Medjutim, prava, istinska ljubav uvek ostaje, bar kakva je u pocetku bila, a ako se i razbukta, moze samo da donese dobro.njenom izvoru i/li objektu

Mungos, The All We Need Is Love

"Tko voli - ne mrzi!" (Alan Ford & Ja)
dracena dracena 20:11 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Šta da ti kažem, kad sve znaš? :)
dracena dracena 20:15 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Nego, prolazi li ova slika? Popravljam li se ja u tom pogledu nekog djavola? :)
Mungos Mungos 20:33 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Ocigledno me nisi dobro razumela prosli put.: Ona slika je fenomenalna! To sto sam je uporedio sa fotkama iz (jeftinih, na svaki nacin) vikend-romana, nimalo ne umanjuje vrednost . Naprotiv! Te fotke su cak bile jedina vredna stvar.

Ova poslednja ti nije losa. Recita je, pomalo romanticna, ali u kompoziciji nedostaje neki andrak i nema neke posebne "price"....
Prethodna je mnogo bolja jer osim veoma dobre, pomalo barokne kompozicije, kolorita i cunamija romantike, prica neku dugu pricu.

Mungos, The Sliku Tvoju Ljubim

"Ova mi je draga, ali mi je prethodna draza!"(Ja)
MMMila MMMila 20:41 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Mungos
Te fotke su cak bile jedina vredna stvar.
"Ova mi je draga, ali mi je prethodna draza!"(Ja)

:)
dracena dracena 20:57 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

A! VIdi se da nikad u životu nisam pročitala ni jedan vikend roman, kad toliko nemam pojma o kakvim slikama se radi.

"Izmešana" ljudska stopala i noge uopšte su po meni najromantičniji i najuzbudljiviji prizor koji može kamera zabeležiti. :)

Na onoj gore mislim da nije baš dobar ugao, a i daljina. Kod ove sledeće je bolji ugao, ali mi se ne svidjaju druge stvari:

Mungos Mungos 21:06 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Jes', vala!
Nisam ih ni ja nikada citao, vec sam smo gledao slike.:)

"Izmešana" ljudska stopala i noge uopšte su po meni najromantičniji i najuzbudljiviji prizor koji može kamera zabeležiti. :)

Mislis, npr. kada ljudi igraju kolo?:))

Ova ti nema bas nista romat'cno.:(
Bolje su one noge sto lezu!

Mungos, The Romanticus Ab Ovo

"Tko lijezi - ne bijezi!"(Alan Ford)
dracena dracena 21:10 15.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Jeste, one su bolje.
Nisam mislila na kolo.
Ovaj Alan Ford ti je neki mnogo mudar tip. :)
A i potpis ti je...nemam reči.
d j o l e d j o l e 08:29 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

:)

Dracena, gde se nalazi ova plaza ... plaze sa peskom nisu nista u poredjenju sa ovim sa sitnim sljunkom, ozbiljno :)
d j o l e d j o l e 09:05 16.08.2007

Ako kanis pobjediti ...





dracena dracena 09:07 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Ne znam, Djole. Skinuta sa neta. Ni ja ne volim pesak, naročito kad duva vetar, pa mi se neko zrnce nadje medju zubima.
Mungos Mungos 12:21 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Salio sam se za kolo!:)
Jednostavno, citajuci ono o "isprepletenim nogama", prvo mi bubnu asocijacija (nostalgicna?) na gedzu u opancima koji negde iz kuce, s oprostenjem, povaljuje Milojku, a iz pozadine se cuje m-ba, m-ba, m-ba-ba-ba, te prelazi u kadar u kojem se razvilo kolce pred kucom, a noge se samo zaplicu...:) (Nisam konjzumir'o nista, majke mi, osim nostalgije, koja me malo drmucka u poslednje vreme)

Imas osecaj za fotku, pored osecaja za temu! I to mi se mnogo dopada...

Ih, A.F. ti je skup najvboljih filozofa (& najludjih ludjaka) u jednoj glavi!:)

Ne kapiram ovo za potpis? Svidj oli ne-svidj?

Mungos, The Nema Se Reci

"Bolje jedno vruce pivo, nego cetir' 'ladna!" (Rambo Amadeus)
dracena dracena 13:28 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Ne kapiram ovo za potpis? Svidj oli ne-svidj?

Naravno da mi se potpis svidja. Nekako zvuči otmeno. Latinski.

Jednostavno, citajuci ono o "isprepletenim nogama", prvo mi bubnu asocijacija (nostalgicna?) na gedzu u opancima koji negde iz kuce, s oprostenjem, povaljuje Milojku, a iz pozadine se cuje m-ba, m-ba, m-ba-ba-ba, te prelazi u kadar u kojem se razvilo kolce pred kucom, a noge se samo zaplicu...:)

Ma jasno, kakva bi to asocijacija bila da u njoj nije sadržano ono iza kuće. (Ili što bi rekli tvoji stari Latini: izeš asocijaciju bez povaljivanja)

Imas osecaj za fotku, pored osecaja za temu! I to mi se mnogo dopada...

Ne znam baš za fotku, ali znam da imam osećaj za mnogo štošta, ali bogami i slepih mrlja za mnogo štošta. I takodje znam da mi taj osećaj za mnogo štošta mnogo manje koristi, nego što mi slepe mrlje štete. Imaš li neke kapi da mi preporučiš da im doakam, tim slepim mrljama?
dracena dracena 13:30 16.08.2007

Re: Ako kanis pobjediti ...

Sav je vražiji.
d j o l e d j o l e 16:23 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Znas da AF uopste nije bio nesto preterano poznat u Italiji. U Francuskoj su ga prevodili neko vreme ... dok je jedninu, pravu popularnost doziveo tek kod nas. Cak je zadnjih 50-ak epizoda radjeno iskljucivo za nase trziste (bivse, mislim da su ziveli od izdanja u SLO pocetkom '90-ih ... bar tako pise na sajtu sa koga sam skinuo slike).
d j o l e d j o l e 16:30 16.08.2007

Kapi

Ne znam da li si cula jedan prelep stih iz pesme Nevernih Beba (nije neverna, vec neverne :)

Veliki je bog sto gleda na nas
Hocu da placem da mi cuje glas.


Prema ovim stihovima, izgleda da su suze, kapi za oci, put ka resenju najtezih problema :)
dracena dracena 16:55 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Kako ti to objašnjavaš da A.F. nigde nije bio tako popularan kao kod nas? Šta ti se kod njega najviše svidjalo? Ja, eto, propustila i sve stripove ovog sveta, pa o njima pojma nemam. (To je jedna od onih mojih mnogobrojnih slepih mrlja).
dracena dracena 16:59 16.08.2007

Re: Kapi

d j o l e
Ne znam da li si cula jedan prelep stih iz pesme Nevernih Beba (nije neverna, vec neverne :)

Veliki je bog sto gleda na nas
Hocu da placem da mi cuje glas.

Prema ovim stihovima, izgleda da su suze, kapi za oci, put ka resenju najtezih problema :)


Ovo si divno rekao. Imam ja te kapi i koristim ih odavno i redovno u medicinske svrhe, ali za ove slepe mrlje one ne pomažu, mada ni ne štete.
d j o l e d j o l e 18:38 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Kako ti to objašnjavaš da A.F. nigde nije bio tako popularan kao kod nas? Šta ti se kod njega najviše svidjalo? Ja, eto, propustila i sve stripove ovog sveta, pa o njima pojma nemam. (To je jedna od onih mojih mnogobrojnih slepih mrlja).

Postoji neki stripovi koje su drugi citali, a ja nisam mogao da se maknem od prve strane, i nikad mi nije bilo jasno kako neko moze da ih cita .... neki Crveni Mundiri i nesto slicno (tako da te 100% razumem). Prva serija AF me je mimoisla, ali sam posle manje/vise sporadicno/redovno kupovao .... nisam bas bio zagrizeni kolekcionar, ali sam potrefio nekoliko super epizoda :)

AF je u sustini, stravicno human strip (koliko to god izgleda neverovatno) posto se radi o gomili totalnih luzera, koji se na totalno, ali totalno neverovatne nacine bore, ko zna za sta. A ima i obrazovnih elemenata istorijsko/filozofskih :)))... price Broja Jedan :))) ima i naucnih elemenata (Grunf) ... ima i psihodelije (Bob Rock).

Inace strip je radio Italijan, koji je uzgred bio zagrizeni levicar (ali duhovit i, izgleda, posten :) i realan ... kakva floskula :). Mozda je zbog tog malo levijeg pogleda na svet, ali na neki ipak kulturan nacin, i bio popularan u SFRJ.

dracena dracena 21:00 16.08.2007

Re: Opet me prozivljes?

Hvala Djole, sad mi je mnogo jasnije.
Pregledala nekoliko brojeva na ovoj lokaciji. Teško se čita, ali ide nekako kad se uhodaš. Interesantni su likovi. Kao što ti reče, luzeri i prilično svesni toga, samo neće da priznaju.

Sad ću opet tamo da još malo nadoknadjujem propušteno "gradivo" iz osnovne i srednje škole.

dracena dracena 21:22 15.08.2007

...

S ushićenjem nosim lance pogleda
Obmotane oko moga tela
Prozirne i ukrašene sedefnim sjajem
Očiju lutalice.

Pažljivo proveravaš da li me stežu,
Pa poljupcima zaključavaš katance.
Zveketom slogova mog imena
Okivaš krilati nemir u meni.

Tvoj je dodir oklop po meri
Mek kao reči dobrodošlice
I lak kao koraci ususret.

Čuvam okove i lance kao nakit
i nevidljiva i nedodirljiva letim
Nad beskrajnim sivilom okeana.

Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:08 16.08.2007

Re: ...


Pesma is stavrno dobra, jel' to neka nova ili isto kao pre sa nekog zutog papirica na kockice? Primetio sam da su ti:

PRVA STROFA
S ushićenjem nosim lance pogleda
Obmotane oko moga tela
Prozirne i ukrašene sedefnim sjajem
Očiju lutalice.


I PODLEDNJA STROFA
Čuvam okove i lance kao nakit
i nevidljiva i nedodirljiva letim
Nad beskrajnim sivilom okeana.


kao po pravilu - najjace!
dracena dracena 06:24 16.08.2007

Re: ...

Hvala, Bojane.
Više neće biti pesama. Iskoristila sam sve žute papiriće koje sam uspela da nadjem.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 17:03 16.08.2007

Re: ...


:(((((
dracena dracena 17:10 16.08.2007

Re: ...

Ne očajavaj, usput, dok sam tražila pesme, pronašla sam i par nedovršenih humoreski, pa ću ih kad stignem dovršiti i okačiti. A humoreske i inače pišem u kontinuitetu (samo ih ne čuvam, kao ni ostalo što napišem), tako da će verovatno biti i nekih novih, ako bude smešnih dogadjaja. Vidi mene: "ako bude...", kao da kod nas većina stvari nije smešna. :)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 17:50 16.08.2007

Re: ...


:))))))))))))
dracena dracena 18:06 16.08.2007

Re: ...

:)))))
MuadDib MuadDib 21:26 15.08.2007

Šta je bitno?

[Samoostvarene muškarce ne plaše, nego privlače pamet, snaga i sposobnosti žene. Radost zbog izrastanja i uspeha partnera je iskrena, nema želje za posedovanjem, već se prihvata jedinstvenost prirode partnera. Ne postoji strah od iščezavanja u partneru, već se poistovećivanje doživljava kao spontano potvrdjivanje drugog, sjedinjavanje, ali uz potpuno očuvanje pojedinačnog „ja".

Poštovanje je karakteristično za ove veze. Nema iskorišćavanja, kontrole, bagatelisanja želja i potreba drugog. Nema nepotrebnog ponižavanja, već partner brine o dostojanstvu drugog.
/quote]

То је битно. На нешто овако добро написано нема потребе додатно паметовати. Само зачинити са два прста љубофи и сервирати по жељи. Пријатно, ко воли...
dracena dracena 21:30 15.08.2007

Re: Šta je bitno?

зачинити са два прста љубофи

To što si citirao je već ljubav, nema potrebe ni začinjavati. Sve je tu.
Doduše, možemo poštovati neke ljude, a da ih ne volimo, ali ja ne znam nikog ko je nekog stvarno i zdravo voleo, a da ga istovremeno nije duboko poštovao.
Черевићан Черевићан 21:55 15.08.2007

бое љубави

моја мала има очи плаве
па јој живот
у плаво изгледа
другој малој . . очи су зелене
свет јој зелен
она воли мене
трећа мала . . .зрикава је мало
свет јој прелеп
до мене јој стало

но у овој шеми где ија постојим
заискрио случај који ние лак
у дружењу сњима кад опуштен куњам
моје око црно види само . . мрак
dracena dracena 21:59 15.08.2007

Re: бое љубави

Ajoj, Gusare, nije ti lako. Ja izbrojah komada tri. Mnogo brate... a možda ih ima i više, nego sam se ja zaračunala. :)
Черевићан Черевићан 22:46 15.08.2007

Re: бое љубави

ние драга драцено песмица биле фале ради него само констатација да у трудноћи да се самоостварим уживоту долепрша деценија ми седма ида мое црно око види само . . мрака
dracena dracena 04:42 16.08.2007

Re: бое љубави

Znam ja, Gusare, da nije bilo razmetanje. To ti nikad ne radiš. Nego kažem da nije lako izaći na kraj sa tolikim boama. :)

Ne mislim da tvoje crno oko vidi samo mraka. Ono vidi i lepe prizore i dragog unuka, sina/kćer, suprugu, prijatelje s kojim zajedno gleda ženskinje po plažama i tako... To se ti na trenutak zapitaš je li moglo bolje, više i lepše. Sigurno da uvek može bolje, više i lepše, ali čovek je mala, slaba, često uplašena životinjica, sapeta svakakvim ograničenjima i raspolućena izmedju neba i zemlje. Nije lako uočiti moguće izlaze, kad ih i uočimo, teško je odabrati najbolji, a čak i kad izaberemo najbolji, niko neće da nam izda sertifikat ili bar usmeno potvrdi da je to bilo najbolje. Nevaljalci nijedni. :)
Черевићан Черевићан 10:10 16.08.2007

Re: бое љубави

драцено, у мојем прилогу који сте помно изанализирали ,хвала, на волшебан начин се загубила задња реч а која је гласила . . будућег . . . ., која речито указује на оно што ме из перспективе мојих ж. година посматрано . . . . исчекује неминовно.и то након наглашене вишедеценијске трудноће да се самоостварим. посве укратко . . данебеше труда . . . . узалуд ?
dracena dracena 10:24 16.08.2007

Re: бое љубави

Sve nas iščekuje. To je jedina apsolutna pravda na ovom svetu. I tako je dobro. Zamisli koliko bi tek bilo nepravde da nije ove jedne pravde. Ovako, svi se ponekad setimo smrti, malo se trgnemo, presaberemo, pa ne uradimo baš svaku glupost koja nam prva padne na pamet i ne odbacujemo olako ono dobro koje nam je dato. Čini mi se da nema smrti ljudski rod bi odavno sam sebe istrebio do poslednjeg.
dracena dracena 10:16 18.08.2007

Re: бое љубави

Čere, da li se to samo meni čini da ova slika miriše na dunavske rukavce, vrbake i tršćake?




Time Bandit Time Bandit 00:10 16.08.2007

Kad vec rece TRI




Kako se Milos samoostvarivao

Tri susreta revolucionara Milosa sa smrcu u ratu. U prvoj epizodi, Milos posmatra tudju smrt. U drugoj, sam biva gonjen od Nemaca. U trecoj, on je docekao kraj rata u situaciji da sam odlucuje o ljudskim zivotima. Dilema koja ga muci tokom celog rata ostaje: kazniti ili oprostiti. Po motivima pripovedaka Antonija Isakovica - Paprat i vatra. (80 min, 1965)

Time Bandit Time Bandit 00:17 16.08.2007

Dobro da CETIRI nije u igri


mada je kod Vas Draceno sve moguce ...

dracena dracena 04:59 16.08.2007

Re: Dobro da CETIRI nije u igri

mada je kod Vas Draceno sve moguce ...

Ne znam baš kako da ovo shvatim. Mislim da si se dosad već uverio da ne izmišljam i da se trudim da pišem najpoštenije što mogu.
I da, jako se trudim da oko sebe, za sebe i za druge, otvorim što više mogućnosti, da odškrinem neka nova vrata, da otkrijem neki novi način za rešavanje problema. Zato ću ovo ipak prihvatiti kao kompliment.
d j o l e d j o l e 08:01 16.08.2007

Prelep post

psihičko zdravlje je apsolutno dobro. To je stanje u kom se čovek oseća dobro u svojoj koži.

Da, psihicko zdravlje je najvece dobro kome ljudi mogu da se nadaju. Ne znam, mozda covek moze lepo da se oseca u svojoj kozi i u drustvu nekih manje ili vise prolaznih psihoza, ali bolesti ... tu definitivno dobra nema, mada, tek u pomoci bolesnim ljudima moze da dodje do izrazaja necije psihicko zdravlje ... ono je to koje simiruje bolest i svodi je na neke humane granice (humane i za bolesnika i za okruzenje).
vedri, kreativni, pažljivi posmatrači, razumni saradnici, uvidjavne kolege, susedi itd. pa je psihičko zdravlje pojedinca interes i celokupne zajednice.
Ovo si lepo rekla ... videli smo primere u kojima psh. zdravlje pojedinaca (pocev od vrha ...) ne da nije bio interes zajednice, vec se citava politika i zasnivala na produbljivanju, provokaciji, odrzavanju zatecenih i izazivanju novih psh. bolesti kod svojih "podanika" (da li je izvor toga bila psihicka bolest samih ljudi koji su izazvali i razbuktali masovni psihoticni napad na svim nivoima, to ce se ko zna kada saznati)

jednostavno primamo lepotu kao dar. Razum u tom osećanju ne učestvuje, ne analizira, ne dokazuje, niti osporava, kao što nema šta da doda ili oduzme zalasku sunca.
... ili svitanju :)

dracena dracena 09:03 16.08.2007

Re: Prelep post

d j o l e
[Ne znam, mozda covek moze lepo da se oseca u svojoj kozi i u drustvu nekih manje ili vise prolaznih psihoza, ali bolesti ...

Mislim da je život teških bolesnika pakao. Euforična raspoloženja koja neke od njih povremeno uhvate mi nisu sasvim jasna, ali mislim da se u tim trenucima osećaju kao da su na mlazni pogon kojim ne umeju da upravljaju. A haos u glavi da ne pominjem. A nesporazumi sa okolinom... Mislim da njihova bolest služi samo zato da ne bi izvršili samoubistvo iako se osećaju grozno.

Ovo si lepo rekla ... videli smo primere u kojima psh. zdravlje pojedinaca (pocev od vrha ...) ne da nije bio interes zajednice, vec se citava politika i zasnivala na produbljivanju, provokaciji, odrzavanju zatecenih i izazivanju novih psh. bolesti kod svojih "podanika" (da li je izvor toga bila psihicka bolest samih ljudi koji su izazvali i razbuktali masovni psihoticni napad na svim nivoima, to ce se ko zna kada saznati)

Da, slažem se. Posledice tog dugotrajnog uvrtanja mozga ćemo još dugo osećati. Dosad još nismo mnogo uradili. Modeli ponašanja koje su nam oni izdiktirali opstaju i pored promenjene situacije. Zato se klima sporo menja.
.. ili svitanju :)

Svitanje-moje omiljeno doba dana. :)
d j o l e d j o l e 09:16 16.08.2007

Re: Prelep post

U blogu su pominjane poslovice ... koje su mozda i tacne, ali postoji i jedna izreka, vise usputna recenica (stara od ko zna kada) ... koja tek kada se sagleda u nekom svakodnevnom kontekstu dobija znacaj.

Nekad moze da se cuje (ne daj boze) "u toj i toj porodici se zapatilo zlo" ... zna se na sta se misli i nije slucajno da se bas ovako kaze (i nije slucajno da je bas ovakva izreka prezivela ko zna koliko generacija i vekova). Nije slucajno da se kaze zlo i nije slucajno da se kaze porodica ... Najmanje je kada ostane u tom lokalnom okviru porodice, ali ako iz tog okvira uspe nekako i sire da se lansira, onda i zlo postaje sve vece i vece.
dracena dracena 10:12 16.08.2007

Re: Prelep post

Da, volim da kažem da je ludilo najzaraznija bolest.
Kod Getea sam negde pročitala rečenicu koju je malo teže prevesti da zvuči jednako efektno :
"Schlecht erzogenes Kind wird schlecht erziehender Vater..."
Otprilike: Loše vaspitano dete postaje otac koji loše vaspitava.
I tako problem dobija ne samo infektivnu, nego i genetičku dimenziju.
Mungos Mungos 12:30 16.08.2007

Re: Prelep post

Ih, pretera ga! Moze biti tradicionalnu, ali nikako geneticku! Naime, tesko da ce otac na bilo koji nacin izmeniti detetovu DNK!!! (Osim ako ga zraci oli "hrani" kancerogenim materijama)

Mungos, The Pomalo Morbidan

"Raderford mi je drag, ali Rendgen mi je drazi!" (Ja)

http://www.youtube.com/watch?v=G3HvmY8TX1M
dracena dracena 13:19 16.08.2007

Re: Prelep post

Ovaj Rambo nije normalan. Znaš li jel' ovo nudjeno MTV-ju?

U ovom što sam gore rekla jesam malo preterala, ali osnovne potrebe izgleda jesu instinktoidne, tj. genetski odredjene (ne samo fiziološke, nego i ostale osnovne). Ima mnogo indicija za to. Negde sam pre par godina čitala o nekom takvom istraživanju, ali na rezultate još nisam naišla, mada moram priznati da ih nisam mnogo ni tražila.
Ako su potrebe stvarno instinktoidne, onda ne treba ni pokušavati ići protiv njih, nego sa njima samo fino, niz dlaku.
Mungos Mungos 07:37 18.08.2007

Good bye, Humanity!

Uf, konacno, evo me nazad!

Da," niz dlaku", dok se ne dohvate kak'e makaze, pa padne shishanje!:))

Ne znam da li se Rambo nudio MTV-u. Cisto sumnjam.

Neeeego, ovu pesmu od Scorpions-a sam nedavno cuo prvi put, a tek malopre obratio paznju na tekst i... smrz'o sam se!

Humanity, Auf Wiedersehn,
it's time to say goodbye.
The party's over as the last good dies and angel cries

Humanity,
It's au revoir to your insanity
You sold your soul to feed your melodies, your fantasies and lies
Humanity....

You're a drop in the rain,
Just a number not a name
And you won't see it
You don't believe it

At the end of the day
You're a needle in the hay
You signed and sealed it
And now you gotta deal with it

Humanity, humanity,
Good bye, good bye

Be on your way -
Adios amigo!
There's a price to pay
For all the idiotistic games you played
The world you made is gone

You're a drop in the rain,
Just a number not a name
And you won't see it
You don't believe it.

At the end of the day
You're a needle in the hay
You signed and sealed it
And now you gotta deal with it

Humanity humanity
Good bye,good bye
run and hide,ther's a fire in the sky,
the run has gone a rice and hole you wonder.

In your eyes
I'm staring at the end of time
Nothing can change us
No one can save us from ourselves

You're a drop in the rain,
Just a number not a name
And you won't see it
You don't believe it

At the end of the day
You're a needle in the hay
signed and sealed it
And now you gotta deal with it
Humanity humanity
Good bye...

Mungos, The Scorpio

"Wind of Change mi je draga pesma, a Humanity me plasi!" (Ja)

P.S. Pogledaj Lukasov film THX 1138!
dracena dracena 08:09 18.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

Hvala ti, Mungose, na pesmi. Stvarno je malo jeziva.

Stara je priča da se čovek najviše plaši nepoznatog. Ako smogne hrabrosti da upozna pojave, shvata da one nisu ni izbliza tako strašne koliko smo mislili, često da čak uopšte nisu strašne.
E sad, pitanje je da li baš sve što nas plaši ima toliku vrednost da se sa njim bakćemo i upoznajemo samo zato da bismo prestali da se plašimo. MIslim da je ekonomičnije uklanjati iz svog života većinu onog čega se plašimo, a upoznavati samo ono što za nas ima posebnu važnost, a iz nekog razloga nas plaši. Nema potrebe trenirati sebi živce sa svakom glupošću.

Ovo me podseti na slatku pesmicu D. Radovića koja (po sećanju) glasi otprilike ovako:

Dete se plaši pseta.
Pas se plaši deteta.
Kad bi znali da se oboje plaše
ne bi se plašili.
Mungos Mungos 08:27 18.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

Hvala na recima utehe! :)

Problem je sto to cega se "plasim" meni nije ni malo nepoznato!:) Naprotiv! Nazalost...
Drugo, Scorpions-i nisu tek tako odradili tu pesmu. Mozda ti zvuci blesavo, kao "conspiracy theory", ali...

Elem, pogledaj onaj film. Vrlo je u vezi sa temom pesme.

Konacno, situacija u kojoj se trenutno nalazi ljudski rod, pravi je pokazatelj koliko je zaista ostalo istinske ljubavi u nama i koliko smo (malo) samoostvareni.

Mungos, The Optimista Sa Iskustvom

"Bolje zivjeti sto godina kao milijunas, nego sedam dana u bijedi!" (Bob Rock)
dracena dracena 08:53 18.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

U nama svima ima isto onoliko ljubavi koliko je bilo u ljudima i pre hiljadu godina. Pogledaj samo našu srednjevekovnu istoriju. Onaj oslepeo oca, drugi ubio brata. Ni šire gledano nije bolje. Majka otrovala jednog sina da bi drugom obezbedila presto...itd. itd. u nedogled.
Jedino što su sad mediji toliko izbacili zlo u prvi plan, da se čoveku čini da na planeti i nema ničeg drugog osim zla. Mislim da smo mi srećna generacija, jer živimo u periodu (čak dugoročno gledano) u kom nije bilo ni većih prirodnih katastrofa, niti drugih nedaća, siromaštvo se stalno smanjuje. Što je najbolje, čovečanstvu su se u poslednje dve decenije otvorile sjajne perspektive. Naravno da se može desiti nešto nepredvidjeno i nastupiti kataklizma, ali takav rizik je oduvek postojao.

Nisam ni optimista ni pesimista. Ne znam šta sam, ne razmišljam u tim kategorijama. Samo se trudim da krajnje realno i nepristrasno sagledavam realnost i što tačnije predvidim zbivanja, bar u skorijoj budućnosti. Za divno čudo, to mi često i polazi za rukom.
dracena dracena 09:05 18.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

Mungos Mungos 06:07 19.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

Pogledaj samo našu srednjevekovnu istoriju. Onaj oslepeo oca, drugi ubio brata. Ni šire gledano nije bolje. Majka otrovala jednog sina da bi drugom obezbedila presto...itd. itd. u nedogled.


Ali tada nije bulo "nukes", bioloskog & hemijskog oruzja, aviona, kamiona, nafte, gasa, kokaina, heroina, ekstazija.... Nije bilo ni prodornosti medija.

Mislim da smo mi srećna generacija, jer živimo u periodu (čak dugoročno gledano) u
kom nije bilo ni većih prirodnih katastrofa, niti drugih nedaća, siromaštvo se stalno smanjuje.


Cunami u Indoneziji & ostatku basena Indijskog okeana u dec. 2004?

čovečanstvu su se u poslednje dve decenije otvorile sjajne perspektive


Da ne pricam o stravicnom raslojavanju npr. americkog drustva, od 2001. naovamo - nestajanju i/li rapidnom osiromasivanju srednje klase. Da ne pominjem 11. septembar, preko pola miliona mrtvih (civila!) u Iraku za "samo" 4+ godine....

BTW,, zivimo u 21. veku - veku humanizma!

Mungos, The Realni

"Hiljadu puta izgovorena laz, na kraju pistaje istina!" (J. Goebels)
dracena dracena 08:13 19.08.2007

Re: Good bye, Humanity!


Cunami u Indoneziji & ostatku basena Indijskog okeana u dec. 2004?

Da, to sam zaboravila. Povlačim onu svoju rečenicu o prirodnim katastrofama.
Ali tada nije bulo "nukes", bioloskog & hemijskog oruzja, aviona, kamiona, nafte, gasa, kokaina, heroina, ekstazija.... Nije bilo ni prodornosti medija.

To su produkti tehnološkog razvoja, neki dobri, neki loši. Tako je uvek bilo. Da je u 17. veku neko pronašao ekstazi i utvrdio da ima tržište, isto bi se bogatio i ne bi mnogo mario za zdravlje svojih kupaca.
Da ne pricam o stravicnom raslojavanju npr. americkog drustva, od 2001. naovamo - nestajanju i/li rapidnom osiromasivanju srednje klase. Da ne pominjem 11. septembar, preko pola miliona mrtvih (civila!) u Iraku za "samo" 4+ godine.

Američko društvo je oduvek bilo jako dinamično u tom pogledu. Takav je sistem. I u Evropi je raslojavanje u poslednje vreme sve vidljivije.
Ali zar u robovlasništvu ili u feudalizmu društvo nije bilo još više raslojeno? Ili u 19. veku, pa sve do Oktobarske revolucije u Rusiji, nakon čega su kapitalističke zemlje morale da malo prikoče sa profitima i povedu više računa o siromašnim slojevima, da bi izbegle revoluciju i kod sebe? Nakon raspada Istočnog bloka trend se samo nastavio tamo gde je privremeno zaustavljen 1917. Nije uvedeno ništa novo, nego produženo onim istim putem kojim je čovečanstvo išlo od praistorije. Pogrešno bi bilo očekivati jednakost na planeti. To je uvek bilo samo san siromašnih i ideologija kojom su manipulisali različiti revolucionari, prevaranti... Ali današnji siromašni sloj u Americi sigurno živi bolje od siromašnog sloja (u istoj kategoriji) u srednjem veku ili bilo kad u prošlosti. Ako ništa, u Americi danas niko ne umire od gladi. Ipak je to nešto, jer je u istoriji planete mnogo miliona ljudi umrlo od gladi. Hoću da kažem da čovečanstvo ipak ide polako napred, čak i u pogledu humanosti. Nije mnogo i nema razloga za veliko zadovoljstvo. Samo hoću da kažem da nije dobro svoje vidjenje budućnosti bazirati na idealizovanoj slici prošlosti, jer će onda obavezno sve (dobro) što posmatramo delovati kao da ide silaznom linijom, koja će obavezno negde u budućnosti završiti u tački koja obeležava slom čovečanstva.

Problema, protivrečnosti, nevolja, nesreće, ratova, besmislenog umiranja, nepravde na planeti ima jako mnogo. Njihov broj raste paralelno sa rastom populacije. Ali se ipak mnogi od tih problema i rešavaju, svekodnevno, korak po korak. Nije idealno, ali je nešto. Amerika pravi dosta problema, ali to je toliko velika i moćna zemlja sa tolikim vojnim potencijalom, da se od nje ni ne može očekivati da bude umiljato mače. Još je i dobra, kakva bi mogla da bude. Ipak je sve pod kakvom-takvom kontrolom. Kina takodje svojom odmerenom i racionalnom spoljnom politikom smiruje klatno, bar zasad. Ne znamo kakvi su joj planovi za budućnost, ali se nadam da neće mnogo toga menjati.

Ali ima tu nešto što je za nas u ovom trenutku još važnije. Ako se bavimo ovakvim temama na ovakav način, onda meni to zvuči kao da "se žalimo što je voda mokra". Možemo mi da je kritikujemo što je mokra do sudnjeg dana, ona će ipak ostati mokra. Na nama je da odlučimo da li ćemo kritikovati i biti žedni, neistuširani itd. ili prihvatiti realnost i koristiti tu takvu nesavršenu, skroz mokru i nikakvu vodu u svoje svrhe. U našoj svesti ima debelih okamenjenih naslaga komunističke propagande koje mi često ne prepoznajemo kao takve. TItov režim je svoju stabilnost gradio na mnogim iluzijama. Jedna od njih je priča o trulom Zapadu koji samo što nije propao. Ta priča u to vreme ne samo da je imala svoju funkciju, nego je mogla biti i uverljiva, jer je nismo mogli proveriti. Ali danas mi se ona čini potpuno deplasirana, jer je postalo jasno kao dan šta je stvarno bilo trulo. Čeka nas odluka kao i sa vodom: hoćemo li da koristimo one mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju (koliko god one bile male) i zaustavimo propadanje, ili da kritikujemo kapitalistički sistem, tehnološki napredak, globalizaciju itd. i nastavimo svoje kotrljanje nizbrdo. Titovi komunisti su bili pragmatični ljudi. Kritikovali su sa jasnim ciljem da očuvaju svoj socijalistički poredak. Ta kritika radi isti posao i danas. Ali mi sad pokušavamo da menjamo poredak, a ne da ga očuvamo. Iz toga zaključujem da mi još uvek nismo napravili ni prvi korak: nismo odlučili šta zapravo hoćemo. Da li da menjamo postojeće stanje, ili da sve ostane isto.
(Sve ovo se ne odnosi direktno na tvoj komentar. To je više moja jutarnja gimnastika za mozak.)

BTW,, zivimo u 21. veku - veku humanizma!

Je li neko proglasio 21. vek vekom humanizma? Nisam dosad čula takvu floskulu.

"Hiljadu puta izgovorena laz, na kraju pistaje istina!" (J. Goebels)

Na koga sumnjaš?
Mungos Mungos 12:31 21.08.2007

Re: Good bye, Humanity!

Uf, Draco moja draga, otvorila si bezbroj novih tema!:)
Zvucis mi kao flegma-idealista. Naprotiv, ja sam vrlo racionalni realista, a ponajvise - humanista...

Elem, pocecu od ovoga:
Je li neko proglasio 21. vek vekom humanizma? Nisam dosad čula takvu floskulu.


Nezvanicno - jeste! Ali i da nije, po prirodi stvari bi trebalo da bude tako. Suvise smo napredovali tehnoloski & tehnicki, da bi dozvolili sebi taj "luksuz" da i dalje imamo milione koji gladuju, brutalne ratove, rapidno raslojavanje, uopste, i - stvaranje latentnog neo-robovlasnistva.

BTW, u kojoj zemlji zivis?

Mungos, The Fckg Realistic

"Ovdje lijezi onaj sto je zaboravio disati!" (Alan Ford)
Slatka mala izvrnuta torta Slatka mala izvrnuta torta 22:40 17.08.2007

super...

istinito koliko i psiho testovi iz zenskih magazina; tipa, kakvi ste u ljubavi i kako se slazete sa partnerom
kad bi samoostvarenje bilo konstanta i kad bi svaki dan u punom intenzitetu dozivljavali sve te lepe stvari i ravnotezu i ostalo iz teorije vidjenja ljudskih potreba ne bi bili ljudi...ko je voleo bez da ikada oseti i mrznju, zavist, takmicenje, sebicnost, taj nije nikada voleo...mi smo nesavrseni pa i ljubav koju osecamo i delimo nikada nije toliko cista da bi bila apsolutno dobra...
dracena dracena 06:14 18.08.2007

Re: super...

Ne podvaljuj.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana