Astrologija| Politika

Pošto glas ?

Obren Markov RSS / 15.03.2014. u 01:15

Ovakvu izbornu krađu može efikasno i masovno izvršiti samo organizacija koja je duboko suorganizovana sa državnim strukturama. Odnosno, isključivo stranka koja je na vlasti, i koja tu vlast namerava pošto-poto da zadrži

Ako ste politička stranka koja nema preterano obzira prema zakonima i političkom fer-pleju, vi ćete želeti da na sve načine obezbedite da ljudi iziđu na izbore i glasaju za vas. Neki od tih načina neće biti zakoniti, jer vi imate interes da birači glasaju za vas čak i ako vas intimno ne podržavaju, i svakako želite da proverite kako su oni glasali. Jer, sa razlogom sumnjate u njihovu poslušnost.

Vi ste kao stranka kupili neke glasove. Novcem, ogrevom ili poklon-paketima, svejedno. Neke druge ste ucenili, da će recimo izgubiti posao, ili neke druge beneficije, ukoliko on/ona i članovi porodice ne glasaju za vašu stranku. Ako date dovoljno malih znakova pažnje i ucenite dovoljno ljudi, vama do pobede fali još samo jedna stavka: kako da proverite da li ti glasači zaista glasaju za vas ?

Na proteklim izborima smo imali i smešnih i strašnih scena. Svi znate za onaj slučaj kada je u Novom Sadu, na prethodnim lokalnim izborima, RDS (danas je to frakcija SPO-a, Drina-Dinara-Dunav) kupovala glasove za po 2000 dinara, a svojim mahom neukim i preplašenim sigurnim glasovima davala "posebnu" hemijsku olovku, kroz koju se navodno vidi ono šta se njome zaokružuje; znate ono, tu su kao kamere i te stvari. Ekipa je u toj raboti uhvaćena, ali stvar je na sudu očigledno stopirana - jer su neophodan deo lokalne vladajuće većine. A nešto kasnije, na pojedinim prevremenim lokalnim izborima, održanim već u senci ozbiljnog nasilja i pretnji, biračima se bukvalno proveravalo za koga glasaju, od strane članova biračkih odbora - birači su im pokazivali popunjen listić, pre ubacivanja u kutiju.

Ove tehnike je moguće primeniti na ograničenom području ili onda kada se sve partijske siledžije sliju u jednu malu opštinu. Izbori kakvi nas čekaju sutra, zahtevaju nešto obimnije, jednostavnije i manje nasilno. Jedan od takvih metoda poništavanja tajnosti glasanja je fotografisanje zaokruženog listića mobilnim telefonom, ali tu postoji očigledan problem. Kod naših biračkih mesta, panoi koji razdvajaju birače su premalih dimenzija i ne obezbeđuju privatnost potrebnu da se ovakvo fotografisanje neopaženo izvede. Ovaj način je inače izmišljen i često korišten u Italiji, ali tamo su birački boksovi kao u filmovima, sa sve pravim zavesama, punom privatnošću... Zato, tipujem da će se na našim biralištima sutra masovno koristiti tehnika tzv "belog listića". Ne, ovde se ne radi o pokretu koji je na prošlim izborima doveo SNS na vlast, već o jednostavnoj tehnici za kontrolu glasanja.

Stvar je u sledećem: vama, kao biraču koji je svoj glas prodao ili, hm, zaveštao određenoj stranci, stranački aktivista pre ulaska na biralište daje već zaokruženi listić. Vaš zadatak je, ukratko, da mu po izlasku sa biračkog mesta vratite prazan, neiskorišten, "beli" listić. Onda dobijete nagradu: novac, ili vas zaokruže na spisku da ste obavili svoju dužnost i da možete ostati zaposleni u javnom preduzeću ili kakvoj sličnoj ustanovi. Naravno, vi ono što od vas traže možete izvesti na samo jedan mogući način: tako što ćete onaj unapred dobijeni i zaokruženi listić ubaciti u glasačku kutiju, a napolje vratiti neupotrebljeni listić, koji dobijete na samom biračkom mestu.

Šta možete učiniti ? Osnovno pitanje je, naravno, kako ste uopšte dospeli u poziciju da neko kontroliše kako glasate; to se ipak može samo ako vi iz nekog razloga pristanete. Znači, prodali ste glas, na primer. Ili se niste usprotivili kada su vas ucenili. Kako god, to jednostavno nije zakonita rabota.

Ako ipak želite da njima izgleda da ste sve uradili kako vam je rečeno, a da pri tome ne dobiju vaš glas, možete smanjiti štetu poništavajući listić. Glasački listić je najlakše poništiti tako što ćete na njemu zaokružiti još jednu ili još bolje dve liste; po zakonu, listić na kome se ne može jednoznačno utvrditi za koga je glasano, je nevažeći. Na ovaj način, vaš glas neće dobiti lista koju biste želeli da podržite - što je naravno šteta - ali neće ga dobiti ni oni kojima ne želite da ode.

Ovde treba primetiti da ovakvu izbornu krađu može efikasno i masovno izvršiti samo organizacija koja je duboko suorganizovana sa državnim strukturama. Odnosno, isključivo stranka koja je na vlasti, i koja tu vlast namerava pošto-poto da zadrži. Prazni glasački listići ne bi smeli da se nađu u rukama stranačkih aktivista po haustorima i kombijima; neko ih je njima snabdeo, a to nismo ni vi ni ja, nego neko ko ih je dobio pre nego što su stigli u lokalnu Izbornu komisiju. Pošto glasački listići u našoj zemlji i dalje nemaju pojedinačne oznake (kakve recimo imaju novčanice, ili čak boce boljih vina) njihovo kretanje je zapravo nemoguće pratiti, samo ukoliko neko iz državne strukture poželi da ih zloupotrebi. Takođe, potrebno je imati veliki broj ljudi koji su umešani u ovo. Nije problem da svi imaju dovoljno stranačkih aktivista, ali većina njih ne želi da radi nešto zbog čega može zaglaviti na robiji. Ovo je, naravno, nezakonito, i kažnjivo je zatvorom. Iz tog razloga, ovime se bave isključivo one stranke čiji su članovi imuni na kažnjavanje, odnosno oni koji misle da su zakoni za protivnici. Što opet daje vrlo uzak krug političkih organizacija koje tako nešto mogu da obezbede. Zapravo, tek jednu ili (tamo gde se međusobno dogovore) dve liste, u našem konkretnom sutrašnjem slučaju.



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 01:30 15.03.2014

***

Zar nije jednostavnije fotografisati listic nego ga zameniti?!

Treba izvaditi popunjen listic i zatim prazan negde sakriti. To je ociglednije i sumnjivije (ima vise radnji) za kontrolora, a ujedno i teze izvesti.
Obren Markov Obren Markov 01:37 15.03.2014

Re: ***

Zar nije jednostavnije fotografisati listic nego ga zameniti?!

Treba izvaditi popunjen listic i zatim prazan negde sakriti. To je ociglednije i sumnjivije (ima vise radnji) za kontrolora, a ujedno i teze izvesti.


Ne vladaju svi tehnikom mobilnih telefona baš toliko dobro... valja to uraditi neprimetno, isključiti pre toga onaj karakterističan zvuk, staviti ličnu kartu pored (da ne ispadne prevara)... To traje, vidi se sa susednog stola, a glasovi se kupuju, često, od penzionera, od ljudi koji upotrebi mobilnih telefona nisu toliko vični... Koliko pratim akcije naših stranaka , od fotografisanja kao tehnike za masovnu kontrolu glasanja se definitivno odustalo.

inco inco 01:53 15.03.2014

Re: ***

Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?
Obren Markov Obren Markov 02:03 15.03.2014

Re: ***

inco
Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?


Korištenje telefona svih vrsta je eksplicitno zabranjeno na glasačkom mestu.
a_jovicic a_jovicic 02:22 15.03.2014

Re: ***

Obren Markov
Ne vladaju svi tehnikom mobilnih telefona baš toliko dobro... valja to uraditi neprimetno, isključiti pre toga onaj karakterističan zvuk, staviti ličnu kartu pored (da ne ispadne prevara)... To traje, vidi se sa susednog stola, a glasovi se kupuju, često, od penzionera, od ljudi koji upotrebi mobilnih telefona nisu toliko vični... Koliko pratim akcije naših stranaka , od fotografisanja kao tehnike za masovnu kontrolu glasanja se definitivno odustalo.

Kažu da je onomad na referendumu u Crnoj Gori "tehnička podrška" bila uračunata ... Prodavac je dobijao već podešen telefon a i kupac je na taj način dobijao dokaz bez petljanja sa prebacivanjem fajlova. Medjutim slažem se da je i to previše komplikovano za ciljnu kategoriju koju "gadjaju". Inače priča se i da su razvili sistem za "sprečavanje prevara" ... npr. zaokruživanje olovkom karakteristične boje mastila ... ili tajnim označavanjem listića sa suprotne strane (tačkica na karakterističnom mestu) ili presavijanje po nekoj šemi. Sve ovo je naravno bilo moguće pošto je broj glasača drastično manji nego kod nas ali nikada ne treba potcenjivati "ožednelu partijsku zver". A savet potencijalnim prodavcima ... Ko posluje sa mafijom nemoj posle da mu djavo bude kriv kad ga uvuku u svoje kolo.

EDIT: U prodavce ne računam ucenjene (gubitkom posla i sl.) Oni su samo žrtve.
Obren Markov Obren Markov 02:28 15.03.2014

Re: ***

npr. zaokruživanje olovkom karakteristične boje mastila ... ili tajnim označavanjem listića sa suprotne strane (tačkica na karakterističnom mestu) ili presavijanje po nekoj šemi.

Ovo sa ljubičastim mastilom je u NS koristio SPO na prethodnim lokalnim izborima, da dokaže koalicionim partnerima (u to vreme LSV) koliko je glasova njegovih. Problem je što se ne može imati toliko boja koliko imaš glasača - ili imaš premalo glasača
a_jovicic a_jovicic 02:38 15.03.2014

Re: ***

Obren Markov
npr. zaokruživanje olovkom karakteristične boje mastila ... ili tajnim označavanjem listića sa suprotne strane (tačkica na karakterističnom mestu) ili presavijanje po nekoj šemi.

Ovo sa ljubičastim mastilom je u NS koristio SPO na prethodnim lokalnim izborima, da dokaže koalicionim partnerima (u to vreme LSV) koliko je glasova njegovih. Problem je što se ne može imati toliko boja koliko imaš glasača - ili imaš premalo glasača

Ma neka kombinacija sa ostalim tajnim znacima za lakšu identifikaciju listića. To čisto kao savet blogokolegi da ne ostane i bez para i bez časti.

Listić u dve boje će brzo identifikovati a oznaka će ih uputiti kome da idu na vrata za "povraćaj novca". Ako već hoće da bude "beli" nek to uradi dostojanstveno (savetuje mu bivši "beli" listić)
inco inco 03:25 15.03.2014

Re: ***

a_jovicic
Listić u dve boje će brzo identifikovati a oznaka će ih uputiti kome da idu na vrata za "povraćaj novca".


Eh, pritupi su ovi naši da smisle prost a efikasan sistem bez da se mulja sa praznim listićima, analiziraju mastila i tačkice na poleđini, love fotke, vode svedoci... Tako je to kad poštenog inženjera nemaju u svojim redovima da im kaže - nabavite brojčani pečat i svakom ko 'prodaje' glas dadnete isti da lupi štambilj 'nevidljivim' mastilom na listić sa dodeljenim mu brojem. Pri brojanju samo mahnu preko listića black light lampom koju već imaju tu na licu mesta i hopla, eto broja i eto kako je glasao, pomoćni ćata štiklira u tefter i ako je 'prodavac' glasao ispravno, pare/pos'o/šta već i to je to. Prosto, efikasno, jeftino, sigurno, sredstva za proveru imaju na licu mesta (kao mastilo mož' se koristi ono što prskadu po kažiprstima)... No da im ne dajem ideje kako da budu efikasniji, takve usluge obično naplaćujem

A što se povraćaja tiče - ja ne primam reklamacije i nema refundacije. Ja njima prazan lis', oni meni pare i čao zdravo, to je uslov za moju 'uslugu'. Ako im ne odgovaraju uslovi žalim slučaj. A cenim da mi skoro stranačke pijavice neće dolaziti na vrata nakon što sam ih par puta propuštao kroz toplog zeca.
charlie charlie 09:02 15.03.2014

Re: ***

Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?

Јасно !
charlie charlie 09:05 15.03.2014

Re: ***

inco
a_jovicic
Listić u dve boje će brzo identifikovati a oznaka će ih uputiti kome da idu na vrata za "povraćaj novca".


Eh, pritupi su ovi naši da smisle prost a efikasan sistem bez da se mulja sa praznim listićima, analiziraju mastila i tačkice na poleđini, love fotke, vode svedoci... Tako je to kad poštenog inženjera nemaju u svojim redovima da im kaže - nabavite brojčani pečat i svakom ko 'prodaje' glas dadnete isti da lupi štambilj 'nevidljivim' mastilom na listić sa dodeljenim mu brojem. Pri brojanju samo mahnu preko listića black light lampom koju već imaju tu na licu mesta i hopla, eto broja i eto kako je glasao, pomoćni ćata štiklira u tefter i ako je 'prodavac' glasao ispravno, pare/pos'o/šta već i to je to. Prosto, efikasno, jeftino, sigurno, sredstva za proveru imaju na licu mesta (kao mastilo mož' se koristi ono što prskadu po kažiprstima)... No da im ne dajem ideje kako da budu efikasniji, takve usluge obično naplaćujem

A što se povraćaja tiče - ja ne primam reklamacije i nema refundacije. Ja njima prazan lis', oni meni pare i čao zdravo, to je uslov za moju 'uslugu'. Ako im ne odgovaraju uslovi žalim slučaj. A cenim da mi skoro stranačke pijavice neće dolaziti na vrata nakon što sam ih par puta propuštao kroz toplog zeca.

Браво колега !
Све смо закували ми, инжењери !
8c_competizione 8c_competizione 10:11 15.03.2014

Re: ***

Ne vladaju svi tehnikom mobilnih telefona baš toliko dobro...


podsecanje kako izgleda prosek birackog tela u Sbiji

EDIT: "isteravanje djavola uzivo"

Obren Markov Obren Markov 10:30 15.03.2014

Re: ***

charlie
Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?

Јасно !

Nije jasno i očigledno ne znate
Ponovo: korištenje mobilnog telefona, ( teoretski, čak ni unošenje uključenog mobilnog telefona) na biračkom mestu nije dozvoljeno.
a_jovicic a_jovicic 10:36 15.03.2014

Re: ***

inco
... nabavite brojčani pečat i svakom ko 'prodaje' glas dadnete isti da lupi štambilj 'nevidljivim' mastilom na listić sa dodeljenim mu brojem. Pri brojanju samo mahnu preko listića black light lampom koju već imaju tu na licu mesta i hopla, eto broja i eto kako je glasao ...

Kolega, kolega ... tehnički odlično rešenje ali kriminološki katastrofalno ... ostavljate materijalni dokaz za čije otkrivanje vam ne treba ni veštak-kriptoanalitičar ... a i omogućava ekstremno brzo prikupljanje dokaznog materijala kad se svi listići sliju u centralnu izbornu komisiju.
charlie charlie 12:37 15.03.2014

Re: ***

Obren Markov
charlie
Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?

Јасно !

Nije jasno i očigledno ne znate
Ponovo: korištenje mobilnog telefona, ( teoretski, čak ni unošenje uključenog mobilnog telefona) na biračkom mestu nije dozvoljeno.

Дупло јасно !
Да нисам знао, те да сада знам !
Данке шоен !
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:42 15.03.2014

Re: Grassy Knoll

Obren Markov
charlie
Koliko znam, nije zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na glasačkom mestu. Koji to zakon brani da ja izvadim debilni i uslikam svoj glasački listić?

Јасно !

Nije jasno i očigledno ne znate
Ponovo: korištenje mobilnog telefona, ( teoretski, čak ni unošenje uključenog mobilnog telefona) na biračkom mestu nije dozvoljeno.


Elem, lepo je što se baviš raznim teorijama, uvek treba veDŽbati i svako razvijanje teorije unapred podržavam. Ali kada teorija u stvari tumači zakon, onda to može biti em nezgodno, em opasno (zavisi ko teoretiše i kome se teioretiše ;> ) Recimo kada polupriučeni novinari krenu da tumače zakone pa napale plebs da im se čini nepravda, ili još gore kada polupriučene sudije krenu da tumače zakone ☻

No, šali smehu nikad kraja, da vidimo šta zaista zakon propisuje. Moguće da postoji neki podzakonski akt koji takođe teoretiše to što kažeš, alu sumLJam barem dok se ne prezentuje Sam zakon je jasan:

Novčanom kaznom od 10.000 do 30.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje na biračkom mestu koristi pejdžer, mobilni telefon i druga sredstva veza i komunikacija (član 55. Zakona).

A 55 u stavu 5 kaže:

Na biračkom mestu zabranjeno je korišćenje pejdžera, mobilnih telefona i drugih sredstava veza i komunikacija..

Evo šta kaže RIKovo Uputstvo za ove izbore - čl. 60:

6) Birački odbor može da sa biračkog mesta udalji posmatrača ako se posmatrač ne pridržava pravila o održavanju reda na biračkom mestu, ako na biračkom mestu koristi mobilni telefon ili druga sredstva veza i komunikacija, a posebno ako se na bilo koji način meša u rad biračkog odbora.

Znači, niko ne zabranjuje unošenje, već samo korišćenje. A da ti pomognem - ako bih hteo da i samu činjenicu da je moblni uključen podvedem pod korišćenje, ustvrdio bih da čim je uključen, može da prima poruke, pa je to onda permanentna opasnost od korišćenja

No, zabrana se odnosi samo na korišćenje u svrhe komunikacija, nema nigde zabrane fotografisanja. A koliko vidim - pa ako vidiš bolje ukaži gde je - nema zabrane snimanja glasačkog listića, ili uopšte ikakvog pominjanja fotografisanja bilo čega (naravno, to recimo ne bi smetalo da se to protumači kao "smetanje" ;> )

Pa, ako ćemo na teorije, onda je moja da je dozvoljeno fotografisanje moblinim (*) a bez ikakve teorije koliko ja čitam ovaj zakon, dozvoljeno je izvaditi kameru i snimiti glasački listić.

(*) Što se tiče prve teorije oko mobilnog - uvek bi moglo da se tvrdi da nije samo snimano njime već i da je korišćeen za neku već vrstu komunikacije (slanje fotografije preko intgerneta, npr), što bi se onda osporavalo na razne načine - ali samo u teoriji, znamo svi kako bi se sud ponašao ;>
hajkula1 hajkula1 14:07 15.03.2014

Re: ***

inco
a_jovicic
Listić u dve boje će brzo identifikovati a oznaka će ih uputiti kome da idu na vrata za "povraćaj novca".


svakom ko 'prodaje' glas dadnete isti da lupi štambilj 'nevidljivim' mastilom na listić sa dodeljenim mu brojem. Pri brojanju samo mahnu preko listića black light lampom koju već imaju tu na licu mesta i hopla, eto broja i eto kako je glasao, pomoćni ćata štiklira u tefter i ako je 'prodavac' glasao ispravno, pare/pos'o/šta već i to je to. Prosto, efikasno, jeftino, sigurno, sredstva za proveru imaju na licu mesta (kao mastilo mož' se koristi ono što prskadu po kažiprstima)...






Misliš, može tako???
Imaš predstavu koliko je kontrolora, ima 19 lista, neka samo 10 kandidata ima predstavnike... Dozvoliće analizu listića??? Važi.

Zabranjena je evidencija, upis rednih brojeva birača koji su izašli, bilo kakve šifrovane oznake, pisanje van obrazaca...
Dozvoljeno je jedino da se na belom papiru lupaju recke (kau u tabliću) da se prati izlaznost zbog statistike.
a_jovicic a_jovicic 14:21 15.03.2014

Re: ***

hajkula1
Zabranjena je evidencija, upis rednih brojeva birača koji su izašli, bilo kakve šifrovane oznake, pisanje van obrazaca...
Dozvoljeno je jedino da se na belom papiru lupaju recke (kau u tabliću) da se prati izlaznost zbog statistike.

Na žalost ima puno malih sredina koje ipak nose neke glasove, a tamo kontrolori vlasti i "opozicije" naprave dogovor u lokalnom bircuzu da malo "okrenu glavu" u pomenutim situacijama ... pošto jel'te rade isto i jedni i drugi. Kažem manja glasačka mesta ... ali puno takvih manjih glasačkih mesta je dovoljno da se u zbiru "nabere" taman onoliko meda koliko zafali u gradovima.

Obren Markov Obren Markov 15:02 15.03.2014

Re: Grassy Knoll

Novčanom kaznom od 10.000 do 30.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje na biračkom mestu koristi pejdžer, mobilni telefon i druga sredstva veza i komunikacija (član 55. Zakona).

A 55 u stavu 5 kaže:

Na biračkom mestu zabranjeno je korišćenje pejdžera, mobilnih telefona i drugih sredstava veza i komunikacija..


A sad please pročitaj ponovo to što si napisao, i pokušaj da razumeš značenje reči. Tu se jasno govori korištenje čega je zabranjeno (pejdžera, telefona, drugih sredstava veza i komunikacija) a ne na koji način ih je zabranjeno upotrebljavati (telefoniranje, pisanje Smsova ili recimo igranje igrica). Svi članovi biračkih odbora se obučavaju (uputstva RIK su u pitanju) tako da se pod korištenje telefona računa već i kada ga držiš u ruci, sem ukoliko je isti isključen. Takođe, svima se govori da je bilo kakvo snimanje, fotografisanje... na biračkom mestu dozvoljeno samo pod jednim uslovom, a to je da je dozvolu za to dao predsednik biračkog odbora ili, ako nije tu, njegov zamenik. Ovde se, naravno, pre svega misli na omogućavanje uslova za rad novinara, a ne za dozvolu da snimaš kako si popunio glasački listić.
Obren Markov Obren Markov 15:09 15.03.2014

Re: ***


Na žalost ima puno malih sredina koje ipak nose neke glasove, a tamo kontrolori vlasti i "opozicije" naprave dogovor u lokalnom bircuzu

Nije baš tako jednostavno, ali da se zajedno ponapijaju, ponapijaju se

Ima sredina u kojima jednostavno nije moguće striktno sprovesti izborne propise.

Tako, na primer, svojevremeno sam obučavao ljude za biračke odbore u Alibunaru. Ja im kažem da nikog ne puštaju da glasa bez važeće lične karte ili pasoša, a oni meni odgovore da po selima pola stanovnika nikada i nije imalo važeću ličnu kartu. Ali se zato svi poznaju.

Šta god da sam odgovorio na to, oni bi uradili po svome. Ne smem ni da zamislim kako je po nekim gudurama po Srbiji, ako je u Vojvodini ovako.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:16 15.03.2014

Re: Grassy Knoll

A sad please pročitaj ponovo to što si napisao, i pokušaj da razumeš značenje reči.


A što bih se mučil, ti ćeš da mi objasniš. koliko vidim ☻

Ako nešto ne znaš ili ne umeš da pročitaš šta sam napisao, pitaj. Ili tvojim rečnikom - ajde, sada se lepo vrati na početak, pa (sa razumevanjem) pročitaj ti šta sam napisao. U celini.

Ubr, dakle koliko vidim nemaš da citiraš član koji bi potkrepio to što tvrdiš. Samo opet teoretišeš i tumačiš nečija tumačenja koja nisu zasnovana na zakonu niti na uputstvu RIKa nego na tome šta neko tvrdi da to znači.

Takođe, svima se govori da je bilo kakvo snimanje, fotografisanje... na biračkom mestu dozvoljeno samo pod jednim uslovom, a to je da je dozvolu za to dao predsednik biračkog odbora ili, ako nije tu, njegov zamenik. Ovde se, naravno, pre svega misli na omogućavanje uslova za rad novinara, a ne za dozvolu da snimaš kako si popunio glasački listić.


Ajde! I? Objašnjavaš toplu vodu, ali vidim takva ti priroda, moraš ;> Nego, kakve veze ima snimanje rada biračkog mesta i biračkog odbora sa snimanjem svog glasačkog lisitća. Dve potpuno odvojene kategorije - i objekta i subjekta. Nu, dobro.

E sada, ako si se vrnuo na ono što jesam napisao, i ako si se manuo dodavanja stvari o kojima nisam pisao i o kojima nismo ni razgovarali, a jesmo samo o slikanju sopstvenog glsačkog listića, da ponovimo za sve one koji bi tio da rade, a da se manemo tumaćenja kojekakvih predsednika biračkih odbora - ta delatnost nije ničim zabranjena tj. to pravo trenutno NIJE uskraćeno (*), a može biti usrkaćeno isključivo direktnom odlukom zakonodavca ili RIK-a. Naravno da može biti zarbanjeno i silom, od strane nadobudnih biračkih odbora, ali to neće biti učinjeno na osnovu zakona, nego na osnovu samovolje tih biračkih odbora. Pri tome bi moralid a naruše i osnovno načelo privatnosti glsanja - da upadnu u kabinu (ako kabina i postoji ;> ili u imaginarni privanti prostor odeljen kartonima (što kod nas prolazi kao "glasačka kabina" - na žalost i tugu ove "demorkatske" države. No, to je opet treća priča, pa da zanemarimo.

Inače, da postavlja se pitanje da li treba ili ne zabraniti takve aktivnosti. Postoje razlozi da se zabrane - ali dok se na zakoniti način to ne uradi, preostju samo teoretisanja.

(*) Ako RIK pak izda instrukcije u tom smislu, hebiga, biće (uskraćeno ;> )

Za pokaz kako se to zabranjuje pogledati izbore na Kosovu 2013. i direktnu zabranu njihove Centralne Izborne Komisije, a kako se to zahteva (baš iz razloga što je to jedan od načina pritiska na birače da slikaju i dokažu za koga su glsovali) - pa nema odgovora,, pogledati izbore u Hrvatskoj 2013.

A pravna teorija odavno na ovim prostorima ima stav o tom problemu (pa nema potrebe da kojekakvi predsednici biračkih odbora i IT stručnajci za pravo daju svoje doprinose ☻) .


DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO REPUBLIKE HRVATSKE
Klasa: 013-06/09-22/147 Urbroj: 507-09-03
Zagreb, 11. svibnja 2009

"Korištenje mobilnih uređaja tijekom glasovanja

Svi sudionici izbornog postupka moraju se ponašati u skladu sa zakonom i etično, ne poduzimajući radnje koje bi narušavale sustav slobodnih izbora i sprječavale potpuno i slobodno izražavanje volje birača.

Sukladno tome, Zakon o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba u članku 12. stavku 1. propisuje da se jamči sloboda opredjeljenja i osiguranje tajnosti glasovanja. U stavku 2. istog članka propisano je da je birač slobodan objaviti svoje glasačko opredjeljenje. Zakon o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u članku 14. stavku 3. propisuje da nitko ne može tražiti od birača da objavi svoje glasačko opredjeljenje.

Primjenjujući citirana izborna načela i zakonske odredbe na slučaj uporabe mobilnih telefona na biračkom mjestu u svrhu slikanja glasačkih listića, može se zaključiti da birači koji koriste mobitele za osobne potrebe te slikaju glasački listić, bez prisile ili obećane nagrade od strane drugih za glasovanje za određenog kandidata ili opciju, ne bi činili povredu tajnosti glasovanja niti krše ostale zakonske odredbe i izborna načela, iako takva radnja nije primjerena izbornom postupku – glasovanju.

Ukoliko bi se, međutim, takva radnja poduzimala zbog nagovora, prisile ili zbog obećane nagrade od strane drugih moglo bi se govoriti o ponašanju koje je suprotno citiranim izbornim načelima i zakonskim odredbama.

Uz to se ukazuje i na odredbe ..... kojima se propisuje kaznena odgovornost za počinjenje kaznenih djela povrede slobode odlučivanja birača odnosno povrede tajnosti glasovanja.

Molimo da stajalište Državnog izbornog povjerenstva o korištenju mobitela tijekom glasovanja proslijedite svi gradskim i općinskim izbornim povjerenstvima na svom području sa zadaćom da o njemu izvijeste sve biračke odbore "


zemljanin zemljanin 19:30 15.03.2014

Re: Hit ponuda

sezona mart/april 2014




###
a vi se tu raspravljate o nekoj prevaziđenoj tehnologiji ...

Srbija mora da uhvati korak sa svetom, BRE
ivana23 ivana23 20:02 15.03.2014

Re: Hit ponuda



Najjednostavnije - dobijes olovku, glasas, vratis olovku...
Obren Markov Obren Markov 20:19 15.03.2014

Re: Hit ponuda

ivana23


Najjednostavnije - dobijes olovku, glasas, vratis olovku...


jedino, olovka skuplja od glasa
inco inco 01:50 15.03.2014

Au, bre...

Ti napravi čitavu filozofiju oko jednostavne stvari koja se ovde primenjuje u manjem ili većem obimu još od uvođenja višestranačja.

Prvo i osnovno: svako ko je spreman da 'proda' svoj glas - za pare, poziciju, poklone, beneficije i uopšteno sve što ne podrazumeva uperen revolver u čelenku - i ne zaslužuje bolje od onoga što ga čeka od takvih koji 'kupuju' glasove. Štaviše, 'kupci glasova' su daleko moralnija strana u toj transakciji tako da će taj koji prodaje svoj glas posledično ipak proći bolje nego što zaslužuje.

Drugo, ne treba ti nikakva mašinerija i državno zaleđe (sem možda da te brani od naših tradicionalno efikasnih sudova ) za verifikaciju o uspešnosti glasačke transakcije - desetak aktivista žrtvuje svoj glas tako što iznesu svoje nepopunjene listiće umesto da ih ubace u ćoravu kutiju - što nije zabranjeno - i onda se ti listići koriste za dalju `ja tebi popunjen - ti meni prazan` cirkulaciju.

Treće, možda malo u koliziji sa prvom tačkom, da li neko zna nekog ko otkupljuje glasove na ovakav način? Pošto ću i onako da žvrljam na listiću, što da ne uzmem koju paru da žvrljam po njihovom listiću? To nije prodaja glasa, to je čista ekonomska logika - besplatne pare! :)
Obren Markov Obren Markov 01:59 15.03.2014

Re: Au, bre...

Ti napravi čitavu filozofiju oko jednostavne stvari koja se ovde primenjuje u manjem ili većem obimu još od uvođenja višestranačja.


Koristilo se devedesetih, ali ne ovoliko, Posle, neko vreme gotovo da se nije ni razmišljalo o tome. Tek od poslednjih izbora je ponovo masovno zastupljeno.

to je čista ekonomska logika - besplatne pare


Nema besplatnih para, ni besplatne večere... Košta to, puno. Ko god to da čini, mora da se zapita šta ćemo da radimo posle - posle višestranačja. Jer ovako, zakopavamo već polumrtav sistem.

svako ko je spreman da 'proda' svoj glas - za pare, poziciju, poklone, beneficije i uopšteno sve što ne podrazumeva uperen revolver u čelenku - i ne zaslužuje bolje od onoga što ga čeka od takvih koji 'kupuju' glasove. Štaviše, 'kupci glasova' su daleko moralnija strana u toj transakciji tako da će taj koji prodaje svoj glas posledično ipak proći bolje nego što zaslužuje.


Slažem se, mada ne bih baš merio. Naravno da su krivi i oni koji prodaju. Pokušao sam da to i napišem. Uostalom, zato je formalno zabranjeno i jedno i drugo.
inco inco 02:07 15.03.2014

Re: Au, bre...

Obren Markov
Nema besplatnih para, ni besplatne večere... Košta to, puno. Ko god to da čini, mora da se zapita šta ćemo da radimo posle - posle višestranačja. Jer ovako, zakopavamo već polumrtav sistem.


U mom slučaju to bi bile besplatne pare (dobro, ima tu rizika, al' nisu partijski aktivisti tupavi da se ne zaštite od toga pa time posredno i mene) pošto sam već doneo odluku da žvrljam listić. Da li je pametna odluka ili ne, o tome se da diskutovati, ali kad ću već da žvrljam svejedno mi je po čijem listiću ću žvrljati.

A što se sistema tiče, cenim ja tvoj optimizam, al' u Srbiji nije polumrtav sistem - ovde sistema uopšte i nema, a veliko je pitanje da li je sistem ikada i postojao. Upokojavanje ovoga što se izdaje za 'sistem' u nas može samo da bude benefitno.
hajkula1 hajkula1 02:12 15.03.2014

Re: Au, bre...

inco

Treće, možda malo u koliziji sa prvom tačkom, da li neko zna nekog ko otkupljuje glasove na ovakav način? Pošto ću i onako da žvrljam na listiću, što da ne uzmem koju paru da žvrljam po njihovom listiću? To nije prodaja glasa, to je čista ekonomska logika - besplatne pare! :)



To ti je kao da si glasao (najverovatnije) za SNS, odnosno za partiju koja dobije najviše glasova. Mašala
Obren Markov Obren Markov 02:14 15.03.2014

Re: Au, bre...

cenim ja tvoj optimizam, al' u Srbiji nije polumrtav sistem - ovde sistema uopšte i nema, a veliko je pitanje da li je sistem ikada i postojao. Upokojavanje ovoga što se izdaje za 'sistem' u nas može samo da bude benefitno.


Optimizam ?!?

Kada se potpuno raspadne sistem, ono što sledi ne bude apsolutna sloboda nego fašizam. Ne igram se velikim rečima, to je pravilo.
Obren Markov Obren Markov 02:16 15.03.2014

Re: Au, bre...

To ti je kao da si glasao (najverovatnije) za SNS, odnosno za partiju koja dobije najviše glasova. Mašala


Nije. To je glupost koju po javnosti prosipa DS. Hteo sam nešto i o tome večeras da pišem, ali stvarno nisam imao snage.
bookez bookez 02:19 15.03.2014

Re: Au, bre...

inco
Prvo i osnovno: svako ko je spreman da 'proda' svoj glas - za pare, poziciju, poklone, beneficije i uopšteno sve što ne podrazumeva uperen revolver u čelenku - i ne zaslužuje bolje od onoga što ga čeka od takvih koji 'kupuju' glasove. Štaviše, 'kupci glasova' su daleko moralnija strana u toj transakciji tako da će taj koji prodaje svoj glas posledično ipak proći bolje nego što zaslužuje.


A šta ako je u pitanju otkaz, a imaš porodicu da prehraniš. U Boru, u pojednim javnim preduzećima radninicima traže da nadju 10 sigurnih glasova. Ili to ili otkaz. Nije tako jednostavno kao u tvom komentaru. Tako da je u nekim situacijama najbolja opcija prešvrljati listić.
Obren Markov Obren Markov 02:23 15.03.2014

Re: Au, bre...

U Boru, u pojednim javnim preduzećima radninicima traže da nadju 10 sigurnih glasova


Ne samo u Boru.
inco inco 02:27 15.03.2014

Re: Au, bre...

hajkula1
To ti je kao da si glasao (najverovatnije) za SNS, odnosno za partiju koja dobije najviše glasova. Mašala


Po kojoj to logici? Time što se moj glas 'deli' na ravne časti svima ostalima, logično najviše onome ko je uspeo najviše birača da obmane tokom kampanje? Pa to je skroz ista situacija kao i da bojkotujem, ili - paz' sad ovo - glasam za Sašu Radulovića. Znam da je vama vernicima teško da poverujete ali vaše omiljeno božanstvo neće preći cenzus, samim tim i vaš glas će se raspodeliti svima ostalima kao i moj.

Moj 'izbor' barem donosi jednu beneficiju koju bojkot ne donosi - podiže cenzus za interesne grupacije. Što je dobro!
a_jovicic a_jovicic 02:50 15.03.2014

Re: Au, bre...

inco
Moj 'izbor' barem donosi jednu beneficiju koju bojkot ne donosi - podiže cenzus za interesne grupacije. Što je dobro!

A po čemu se on razlikuje od našeg "verničkog" ... I mi podižemo census

Vidiš kako sam ja u win-win situaciji ... Verovatno bih bio "beli" da mi se "božanstvo" nije ukazalo a ovako ako predje census dobijam svog predstavnika u Skupštini a ako ne, ulazim u statistiku protivnika mafije (što je zbir "božanstva" i "belih" ). Bolju ponudu nisam ni u snu očekivao.
inco inco 03:07 15.03.2014

Re: Au, bre...

a_jovicic
A po čemu se on razlikuje od našeg "verničkog" ... I mi podižemo census


Mislio sam u odnosu na bojkot - pošto me nijedan kandidat tj. grupa kandidata nisu ubedili u svoju kompetentnost za pozicije na koje pucaju, bojkot i žvrljanje listića su mi jedine dve opcije. Potonja nudi bolji ishod jer može dovesti do izbacivanja mnogih grupacija sa terena na kome nisu ni zaslužile da se nađu.

a_jovicic
Vidiš kako sam ja u win-win situaciji


U situaciji u kojoj se nalazimo, win nije među ponuđenim opcijama. No dobro, simpatičan mi je optimizam ako ništa drugo...
bookez bookez 08:59 15.03.2014

Re: Au, bre...

Obren Markov
U Boru, u pojednim javnim preduzećima radninicima traže da nadju 10 sigurnih glasova


Ne samo u Boru.


Za Bor i 10 sigurnih glasova znam iz prve ruke (tj prve i po, nije meni prećeno otkazom). Naravno nema razloga da verujem da je Bor poseban u bilo čemu.
Obren Markov Obren Markov 10:33 15.03.2014

Re: Au, bre...

U situaciji u kojoj se nalazimo, win nije među ponuđenim opcijama. No dobro, simpatičan mi je optimizam ako ništa drugo...

Ovo je, ukratko, verna slika našeg sutrašnjeg izbora.
Ili, lalinski: takva tura naišla...
hajkula1 hajkula1 14:25 15.03.2014

Re: Au, bre...

inco

desetak aktivista žrtvuje svoj glas tako što iznesu svoje nepopunjene listiće umesto da ih ubace u ćoravu kutiju - što nije zabranjeno - i onda se ti listići koriste za dalju `ja tebi popunjen - ti meni prazan` cirkulaciju.




To uopšte nije broj glasova koji se (lako) žrtvuje. Stvarno, inco...

Misliš da si samo ti gledao loše NF filmove? Neki, (mnogi) se plaše da ako su prodali glas, glasaju drugačije, baš zbog teorija sličnih tvojim, da je listić nekako obeležen. Moguće da neki jesu ali vidljivo. Iščitavanje nevidljivih oznaka, danas na većini biračkih mesta, smehotresno. Znaš kada će im to dozvoliti ostali kontrolori? Vidljivo označen listić, biće upisan. Kao i fotografisanje i slične sumnjive radnje.


Obren Markov Obren Markov 15:14 15.03.2014

Re: Au, bre...

desetak aktivista žrtvuje svoj glas tako što iznesu svoje nepopunjene listiće umesto da ih ubace u ćoravu kutiju - što nije zabranjeno - i onda se ti listići koriste za dalju `ja tebi popunjen - ti meni prazan` cirkulaciju.


Nije zabranjeno u smislu da se zbog toga ne obara rezultat na biračkom mestu, ali nije baš ni dozvoljeno. Kada više od jednog ili dvoje to uradi, zvone zvona na uzbunu.

Uzgred, mi govorimo o recimo 6-7000 biračkih mesta u Srbiji (zaista ne znam koliko ih sada tačno ima, koga zanima nek vidi u RIK). Pa puta po deset žrtvovanih glasova, to je recimo 60K glasova, ili 4-5 mandata. Niko nije lud da to žrtvuje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 15.03.2014

Re: Au, bre...

To nije prodaja glasa, to je čista ekonomska logika - besplatne pare! :)


A šta fali i prodaji glasa?

Ja u kući trenutno imam cenjkanje oko glasa, jedna ćera žestoko agtuje za Radulovića, ubeđuje ljude okolo, a druga joj traži pare da ga glasa. Kaže potpisala sam mu listu za sestrinsku ljubav, a za glas, boga mi, moraš neki kintu izdvojiti.
Ne znam kako će se trgovina završiti

Nego, ozbiljno, zar zabrana prodaje glasa ne zadire u prava pojedinca?

Ja sam principijelno za slobodu prodaje glasa, ali uz prethpdni uslov da se kontorla finansiranja stranaka (mogućih kupaca glasova) dovede do makar blizu potpune, pa da se zna odakle stižu pare i ko kupuje glasove.
Ako u pare za kupovinu legalne, nema razloga da se pojedincu usraćuje pravo da svojim glasom raspolaže na način za koji misli da je po njega najbolji.



charlie charlie 20:53 15.03.2014

Re: Au, bre...

inco
Obren Markov
Nema besplatnih para, ni besplatne večere... Košta to, puno. Ko god to da čini, mora da se zapita šta ćemo da radimo posle - posle višestranačja. Jer ovako, zakopavamo već polumrtav sistem.


U mom slučaju to bi bile besplatne pare (dobro, ima tu rizika, al' nisu partijski aktivisti tupavi da se ne zaštite od toga pa time posredno i mene) pošto sam već doneo odluku da žvrljam listić. Da li je pametna odluka ili ne, o tome se da diskutovati, ali kad ću već da žvrljam svejedno mi je po čijem listiću ću žvrljati.

A što se sistema tiče, cenim ja tvoj optimizam, al' u Srbiji nije polumrtav sistem - ovde sistema uopšte i nema, a veliko je pitanje da li je sistem ikada i postojao. Upokojavanje ovoga što se izdaje za 'sistem' u nas može samo da bude benefitno.

Браво --- мислим ово за 'систем' !
inco inco 16:39 16.03.2014

Re: Au, bre...

Obren Markov
Pa puta po deset žrtvovanih glasova, to je recimo 60K glasova, ili 4-5 mandata. Niko nije lud da to žrtvuje.


Pa svako žrtvuje u skladu sa svojim očekivanjima i mogućnostima - recimo SNS može toliko lasno da žrtvuje, oni manji izvuku par listića... I sve zavisi kako gledaš na celu tu stvar - ako nemaš teorije da namakneš ni 10k glasova sam od sebe, a možeš da kupiš 100k (šta je to 2 miliončića investicije, po trenutnoj tarifi, u odnosu na mogućnost visokog ROI) - žrtvovaćeš svaki aktivistički glas jer ti je return 1:10. Čista ekonomska logika...
Obren Markov Obren Markov 13:05 17.03.2014

Re: Au, bre...

Pa svako žrtvuje u skladu sa svojim očekivanjima i mogućnostima

Kad imaš mogućnosti da to uradiš bez ikakvog žrtvovanja, pri tome mnogo jednostavnije i pouzdanije, pošto vodiš državu i kontrolišeš sve u njoj, onda se opredeliš za tu varijantu.

Ne zaboravimo, onu ključnu odluku - da kršiš zakon - si doneo već u početku.
a_jovicic a_jovicic 01:51 15.03.2014

Bankrot u najavi

Obzirom na masovnost nastupa i na količinu para spiskanih na bilborde, reklame, gostovanja u udarnim terminima, "javlja" mi se da su u gadnoj panici da neće puno prebaciti broj glasača SRS-a 2008-me (a tada su imali više glasova nego u zbiru SNS/SRS 2012-te). Verovatan je i značajniji odziv apstinenata i "belih" sa prošlih izbora tako da to dodatno spušta procente. Činjenica je da njima nisu trebala istraživanja i ankete agencija zato što su sami sproveli "totalnu pokrivenost" populacije (aktivistima koji su dolazili na kućne pragove) te verovatno tačno znaju koliko im treba dodatnih glasova da bi imali kol'ko-tol'ko sigurnu pobedu. I tu nastaje problem ... verovatno im treba više nego što imaju para, što može da znači samo jedno ... "pozajmljivanje" iz državne kase ... a što više "pozajme" pre će da propadnu posle izbora tako da i ako ih ne uhvatimo u "kupoprodaji" to im neće pomoći da dugo uživaju u blagodetima svoje kradje.
zemljanin zemljanin 01:57 15.03.2014

Re: Bankrot u najavi

a_jovicic



iz tebe prosto zrači optimizam
a_jovicic a_jovicic 02:04 15.03.2014

Re: Bankrot u najavi

zemljanin
a_jovicic


iz tebe prosto zrači optimizam

Verovatno zato što sam loše obavešten

Definicija: Pesimista = Dobro obavešteni optimista
Obren Markov Obren Markov 02:08 15.03.2014

Re: Bankrot u najavi

verovatno im treba više nego što imaju para,


Uvek treba više, zar ne ?

Verovatan je i značajniji odziv apstinenata i "belih" sa prošlih izbora tako da to dodatno spušta procente


Ne bih se kladio u ovo. No, videćemo...
Obren Markov Obren Markov 02:10 15.03.2014

Re: Bankrot u najavi

Definicija: Pesimista = Dobro obavešteni optimista


Ima i druga
Optimista sa iskustvom
charlie charlie 09:11 15.03.2014

Re: Bankrot u najavi

zemljanin
a_jovicic



iz tebe prosto zrači optimizam

Хехехе !
cikaron cikaron 06:26 15.03.2014

Већ скоро 14 година...

...чекам да неко дође, да ми понуди нешто за мој глас....20 еврића, пар патика, 5кг брашна и сапун.........да ми понуди било шта, па да изађем на изборе али, авај, то никако да се деси. Изгледа да ми и ове године следује бели листић. ЈБГ, никако да се мало "огребем" о политику. (оних пар упаљача и оловака које сам скупио на штандовима око пијаце на рачунам)
charlie charlie 09:13 15.03.2014

Re: Већ скоро 14 година...

cikaron
...чекам да неко дође, да ми понуди нешто за мој глас....20 еврића, пар патика, 5кг брашна и сапун.........да ми понуди било шта, па да изађем на изборе али, авај, то никако да се деси. Изгледа да ми и ове године следује бели листић. ЈБГ, никако да се мало "огребем" о политику. (оних пар упаљача и оловака које сам скупио на штандовима око пијаце на рачунам)

Мораш да будеш активнији у прикупљању понуда !
Понекада треба сам начинити почетни корак.
zemljanin zemljanin 10:20 15.03.2014

Re: Већ скоро 14 година...

cikaron
...чекам да неко дође, да ми понуди нешто за мој глас....20 еврића, пар патика, 5кг брашна и сапун.........да ми понуди било шта, па да изађем на изборе али, авај, то никако да се деси. Изгледа да ми и ове године следује бели листић. ЈБГ, никако да се мало "огребем" о политику. (оних пар упаљача и оловака које сам скупио на штандовима око пијаце на рачунам)

Pa nisi na Birou ... moraš da se prijaviš i aktivno tražiš ... imaju i neka stručna usavršavanja ... neće "posao" sam da dođe kući ... uozbilji se malo, BRE
a_jovicic a_jovicic 10:44 15.03.2014

Re: Већ скоро 14 година...

cikaron
...чекам да неко дође, да ми понуди нешто за мој глас....20 еврића, пар патика, 5кг брашна и сапун.........да ми понуди било шта ...

Evo još jedne priče iz komšiluka ... u CG pred svake izbore ljudi po manjim mestima počnu da pevaju pesme "dodole" ... "Biće nama još 100 kila, glasaćemo svi za Mila" (kilogrami se odnose na džak brašna ... ovi naši su baš stipse)
Obren Markov Obren Markov 10:58 15.03.2014

Re: Већ скоро 14 година...

...чекам да неко дође, да ми понуди нешто за мој глас....20 еврића, пар патика, 5кг брашна и сапун......

To je bar lako: nađeš neku stranku koja takvo šta nudi, stranke sa listi 1 i 2 (a ukupno ih ima 7-8 na te dve liste, i sve su široke ruke) su ove godine bile više nego očigledan izbor, promuvaš se malo po gradu, potpišeš neku njihovu peticiju i samo čekaš... Ma, možeš i na više strana, znaš onu o umiljatom jagnjetu...
mr.fogg mr.fogg 08:55 15.03.2014

Pošto glas ?

Vi ste kao stranka kupili neke glasove. Novcem, ogrevom ili poklon-paketima, svejedno. Neke druge ste ucenili, da će recimo izgubiti posao, ili neke druge beneficije, ukoliko on/ona i članovi porodice ne glasaju za vašu stranku.


Ovo rade naše 'najveće' stranke. Čemu navodnici?
Pa, ako stranka ima loš program, onda pokušava da dobije vlast kupovanjem glasova.
Kada dođe na vlast, sprovodiće svoj loš program.
Toliko o optimizmu.
Obren Markov Obren Markov 10:37 15.03.2014

Re: Pošto glas ?

Vi ste kao stranka kupili neke glasove. Novcem, ogrevom ili poklon-paketima, svejedno. Neke druge ste ucenili, da će recimo izgubiti posao, ili neke druge beneficije, ukoliko on/ona i članovi porodice ne glasaju za vašu stranku.



Ovo rade naše 'najveće' stranke. Čemu navodnici?

Tačno, baš one rade. Gde vidiš navodnike ?
mr.fogg mr.fogg 13:01 15.03.2014

Re: Pošto glas ?

Gde vidiš navodnike ?

Ovde: Ovo rade naše 'najveće' stranke.
Da su naše stranke stvarno velike, ne bi morale da kupuju glasove.
Obren Markov Obren Markov 15:18 15.03.2014

Re: Pošto glas ?


Ovde: Ovo rade naše 'najveće' stranke.
Da su naše stranke stvarno velike, ne bi morale da kupuju glasove.


Da naše stranke pristaju da se igra po pravilima - a to je jedini put pomoću kojih se demokratija isplati - onda ne bi kupovale glasove. Ovako, koji kriminalac (namerno ova reč) bi odoleo da ima 50% umesto 35% ?

Inače stranke nam jesu i velike i prevelike, a brojnost ljudi koji su formalno uključeni u njihov rad je daleko veći nego u zemljama razvijene demokratije. Ali, to je već druga priča... problem je što su male po idejama.
mr.fogg mr.fogg 09:16 15.03.2014

Izborna tišina

'DOSTA!
Danas je predizborna tišina,
najlepši dan u ovoj godini
a vi bi da mi ga upropastite.'

Ovo je citat iz dole priloženog priloga, a možda bi moglo da se priloži, iz dole priloženog, još po nešto:
- takmičenje u tome ko je dobio više
- jurnjava i sakrivanje glasača
- poštena pobeda koja donosi burek
- gde odoše pobednici a gde ostaju poraženi
(izvinjavam se ako sam preterao, izgleda da mi se nešto predvizioniše)



Obren Markov Obren Markov 10:41 15.03.2014

Re: Izborna tišina

Danas je predizborna tišina,

Formalno gledano, ovo nije kršenje izborne tišine. Nije zabranjen razgovor o izbornim tehnikama, već stranačka agitacija i iznošenje procena rezultata
mr.fogg mr.fogg 13:41 15.03.2014

Re: Izborna tišina

Danas je predizborna tišina,
Formalno gledano, ovo nije kršenje izborne tišine. Nije zabranjen razgovor o izbornim tehnikama, već stranačka agitacija i iznošenje procena rezultata


Ma, slažem se - tekst bloga je OK ... ja sam samo malo ironičan.
Samo sam citirao tekst iz donjeg priloga.
highshalfbooze highshalfbooze 12:17 15.03.2014

Jedno glupo pitanje

Zar na glasačkom mestu nema kontrolora iz konkurentskih stranaka koji bi trebali da vide vrlo lako većinu od ovih manipulacija?

Što se tiče numeracije listića, to je očigledno ostavljeno da bi se varalo na taj način. Numeracija ne bi koštala previše, ali ne bi bilo onih komedija sa džakovima listića po kontejnerima.
mr.fogg mr.fogg 13:06 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Zar na glasačkom mestu nema kontrolora iz konkurentskih stranaka koji bi trebali da vide vrlo lako većinu od ovih manipulacija?

Ima kontrolora, ali ovde se radi o prećutnom pravilu 'laži me da te lažem', a posle ćemo da se dogovorimo ko će s kim (znate već šta).
angie01 angie01 14:44 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

pre izlaska na glasanje, detaljno procitajte uputstvo i obavezno se posavetujte sa svojim lekarom ili farmaceutom!
mr.fogg mr.fogg 14:50 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

pre izlaska na glasanje, detaljno procitajte uputstvo i obavezno se posavetujte sa svojim lekarom ili farmaceutom!

Odlična preporuka.
Dodao bih samo još antistres dezodorans.
angie01 angie01 15:01 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

antistres dezodorans.


...od ponedeljka,...uz odgovarajuci izbor ulozaka s krilcima.
mr.fogg mr.fogg 15:14 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

...od ponedeljka,...uz odgovarajuci izbor ulozaka s krilcima.

Ma, daj ... ovo postaje neozbiljno, a oni su tako ozbiljni.
Lako je vama ženama (~ 50% biračkog tela), a šta ćemo mi jadni muškarci?
Znam ... u ponedeljak, da stavimo 'plekče'.
angie01 angie01 15:21 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

u ponedeljak, da stavimo 'plekče'.


njao sto ne smes da se irazavas:),...znas kako kazu, istina je ipak dostizna-kada zena skine sminku, a muskarac gace.
Obren Markov Obren Markov 15:21 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

...od ponedeljka,...uz odgovarajuci izbor ulozaka s krilcima.


Pa ćemo politi red crvene tečnosti
Pa red plave
Pa red bele
Obren Markov Obren Markov 15:22 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

znas kako kazu, istina je ipak dostizna-kada zena skine sminku, a muskarac gace.


svaki dan na blogu nešto novo naučim
mr.fogg mr.fogg 15:28 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

istina je ipak dostizna-kada zena skine sminku, a muskarac gace


Tačno, ali ne radi se o nama, nego o njima (političarima).
Njih istina NE interesuje, nego manipulacija istinom.
Zato sam mislio da bi i žene i muškarci, od ponedeljka, trebalo nekako da se zaštite.
angie01 angie01 15:45 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

nego o njima (političarima).


e, a od kada si ti bukvalista?!
mr.fogg mr.fogg 15:48 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

e, a od kada si ti bukvalista?!

Od kada me političari bukvalno udaraju po glavi, samo zato što nisam ničiji.
Tako sam počeo i sam sebe da ...
angie01 angie01 15:55 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

samo zato što nisam ničiji.


hebiga, lako je bilo s Titiom,...mi smo Titovi, Tito je nas:)
mr.fogg mr.fogg 16:00 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

hebiga, lako je bilo s Titiom,...mi smo Titovi, Tito je nas:)

Šta ti to znači? Nikada nisam bio član ni jedne stranke (za vreme Tita ni posle toga - do danas). I nikada neću ni biti. Ja sam slobodan čovek, koji se ne vodi iz tuđe pameti.
a_jovicic a_jovicic 16:08 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
pre izlaska na glasanje, detaljno procitajte uputstvo i obavezno se posavetujte sa svojim lekarom ili farmaceutom!

Odlična preporuka.
Dodao bih samo još antistres dezodorans.

A kamo njena Schauma i GarnieR da svi budu u njenom glasačkom redu? ... a Bonux za pranje veša da mirisni izadjemo na bi(o)rilišta? ... i to posle zapiranja ruku Fairy deterdžentom da se nevidljivi sprej bolje primi.

Tja ... oni bezobrazni političari im sve termine zauzeše, moraće sad posle izbora to da nadoknade.
angie01 angie01 16:08 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Šta ti to znači?


salim, se, salim se,...nisam ni ja:)

slobodan covek ne moze sutra da odgovori na pitanje, kako je- jer nije!
a_jovicic a_jovicic 16:11 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
hebiga, lako je bilo s Titiom,...mi smo Titovi, Tito je nas:)

Šta ti to znači? Nikada nisam bio član ni jedne stranke (za vreme Tita ni posle toga - do danas). I nikada neću ni biti. Ja sam slobodan čovek, koji se ne vodi iz tuđe pameti.

Ma tad' smo svi bili Titovi ... i nije bilo stranaka ... to su se samo najveći sinovi naših naroda i narodnosti žrtvovali da nas predanim radom odvedu u bolje sutra ... u je*ote ... pa tek sad vidim ... PPV je izgleda upao u taj trip ... teško nama!
mr.fogg mr.fogg 16:13 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

bezobrazni političari

Tvoj komentar mi je nekako sumnjiv.
Ako se slažeš da su SVI političari bezobrazni, izvinjavam se na sumnjičavosti :)
Obren Markov Obren Markov 16:15 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

pa tek sad vidim ... PPV je izgleda upao u taj trip ... teško nama!


welcome to the real world
(znam da se zavitlavaš, ama nisam izdržao)
a_jovicic a_jovicic 16:20 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Obren Markov
pa tek sad vidim ... PPV je izgleda upao u taj trip ... teško nama!


welcome to the real world
(znam da se zavitlavaš, ama nisam izdržao)

a_jovicic a_jovicic 16:22 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
bezobrazni političari

Tvoj komentar mi je nekako sumnjiv.
Ako se slažeš da su SVI političari bezobrazni, izvinjavam se na sumnjičavosti :)

Pa barem oni što se nisu skidali danima sa predizbornih blokova i emisija sa "živom" publikom u prime-time-u.
mr.fogg mr.fogg 16:24 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

PPV je izgleda upao u taj trip ... teško nama!

PPDS je upao u isti taj trip, kao i svi ostali ... teško nama!
mr.fogg mr.fogg 16:27 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Ako se slažeš da su SVI političari bezobrazni, izvinjavam se na sumnjičavosti :)

Pa barem oni što se nisu skidali danima sa predizbornih blokova i emisija sa "živom" publikom u prime-time-u.


OK, nisi se složio - ne izvinjavam se na sumnjičavosti.
a_jovicic a_jovicic 16:33 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
Ako se slažeš da su SVI političari bezobrazni, izvinjavam se na sumnjičavosti :)

Pa barem oni što se nisu skidali danima sa predizbornih blokova i emisija sa "živom" publikom u prime-time-u.


OK, nisi se složio - ne izvinjavam se na sumnjičavosti.

Obzirom da više nisam "beli" i da svakako imam opciju za koju glasam, moje "slaganje" bi bilo "laganje" (a to je baš tako političarski)
mr.fogg mr.fogg 16:39 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Obzirom da više nisam "beli" i da svakako imam opciju za koju glasam, moje "slaganje" bi bilo "laganje" (a to je baš tako političarski)

Čestitam na iskrenosti, ali nisi odgovorio na pitanje:
Da li su SVI političari bezobrazni (od toga smo počeli ovu nebulozu).

... i ako nisi "beli", zar to nije političarski?
a_jovicic a_jovicic 17:22 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
Obzirom da više nisam "beli" i da svakako imam opciju za koju glasam, moje "slaganje" bi bilo "laganje" (a to je baš tako političarski)

Čestitam na iskrenosti, ali nisi odgovorio na pitanje:
Da li su SVI političari bezobrazni (od toga smo počeli ovu nebulozu).

... i ako nisi "beli", zar to nije političarski?

Generalizacija je prilično opasna stvar ... svi poličari moraju da budu bezobrazni jer im je to u opisu posla (ubedjuju druge da je ono što oni rade bolje od konkurencije) ... medjutim razlikuju se po stepenu bezobraznosti ali i bezobzirnosti. Ustoličena "ekipa" na vlasti i "opoziciji" je ekstremno bezobrazna ali i bezobzirna. Lično sam odlučio da ne budem više "beli" zato što jedna nova opcija započinje bavljenje politikom sa grupom nepolitičara ali je jasno da samim ulaskom u političku arenu oni moraju da prihvate neke oblike "bezobraznosti" da bi uopšte mogli da prežive borbu sa "lavovima" i "orlušinama". Iz tog razloga ne mogu da kažem da su SVI političari bezobrazni zato što su ovi "žutokljunci" ipak morali da udju u politiku ... ali bez ikakve zadrške mogu da kažem da su SVI DOSADAŠNJI prekaljeni političari ultra BEZOBZIRNI!

Nadam se da ne moramo dalje da ulazimo u sofizme
mr.fogg mr.fogg 17:29 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Nadam se da ne moramo dalje da ulazimo u sofizme

Naravno da - NE. Ja ne koristim sofizme.
Hvala, što si mi pojasnio mnogo toga što nisam razumeo.
Sutra ne glasam ni za koga.
Još jednom - hvala.
a_jovicic a_jovicic 19:03 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
Sutra ne glasam ni za koga.
Još jednom - hvala.

Poštujem odluku ... Bilo bi baš politikantski da napadam opciju koju sam i sam ranije "upražnjavao" ... Samo molim dostojanstveno ... ne slažem se sa blogokologom koji bi da naplati svoje "belilo".

mr.fogg mr.fogg 19:12 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

ne slažem se sa blogokologom koji bi da naplati svoje "belilo".

Glupa konstatacija - čini mi se da niko nije pominjao naplatu do sada (možda mi je promaklo), ali ako si ti dostojanstveno upražnjavao naplatu, daj nam formulu - možda neko i pristane.
mr.fogg mr.fogg 19:26 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Dobronamerna preporuka:
Izbegavaj termine kao što su:
Političar, politikantski, političarski, i sl.
(Sounds rude).
a_jovicic a_jovicic 19:51 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
ne slažem se sa blogokologom koji bi da naplati svoje "belilo".

Glupa konstatacija - čini mi se da niko nije pominjao naplatu do sada (možda mi je promaklo), ali ako si ti dostojanstveno upražnjavao naplatu, daj nam formulu - možda neko i pristane.

Komentar od par thred-ova iznad ...
inco
Treće, možda malo u koliziji sa prvom tačkom, da li neko zna nekog ko otkupljuje glasove na ovakav način? Pošto ću i onako da žvrljam na listiću, što da ne uzmem koju paru da žvrljam po njihovom listiću? To nije prodaja glasa, to je čista ekonomska logika - besplatne pare! :)


Kažem dostojanstveno u smislu "beljenja" iz principa bez materijalne nadoknade ... Sve drugo je izdaja principa.
a_jovicic a_jovicic 20:05 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
Dobronamerna preporuka:
Izbegavaj termine kao što su:
Političar, politikantski, političarski, i sl.
(Sounds rude).

Pa ja te izraze upravo i koristim zato što mi je u principu to zanimanje [cenzurisano] pa da naglasim svoj odnos prema istima (bar dok se ne pojavi neka nova generacija koja možda i donese zdraviji sistem)

Svakako bez njih ne možemo (ne spadam u anarhiste) a dok udjemo u ono razvijeno društvo (po Marxu*) taj istinski komunizam neće dočekati ni naši praunuci. Zato moramo da ih trpimo ali i da ih menjamo. Kad previše vremena provedu na jednom mestu počnu da se "osećaju".
---
* nemoj sad da me zaskaču rojalisti, kapitalisti i ostali -isti ... Marxa pominjem samo u smislu jednog istorijskog modela kapitalizma
mr.fogg mr.fogg 20:07 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Izvinjavam se, duboko se izvinjavam, promaklo mi par thred-ova iznad, ja se sve nešto čuvam od tretova odozdo ... ajd' nije bitno, nego ...
Pošto ću i onako da žvrljam na listiću, što da ne uzmem koju paru da žvrljam po njihovom listiću? To nije prodaja glasa, to je čista ekonomska logika - besplatne pare! :)

Možeš li da pretpostaviš koliko ima pametnih ljudi koji su spremni na ovako nešto i kuda to vodi?
mr.fogg mr.fogg 20:14 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Pa ja te izraze upravo i koristim zato što mi je u principu to zanimanje

Političar?
a_jovicic a_jovicic 20:21 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

mr.fogg
Pa ja te izraze upravo i koristim zato što mi je u principu to zanimanje

Političar?

Ma nije to moje zanimanje nego je ono cenzurisano bio beep umesto psovke

Eh do čega sve dovede cenzura.
mr.fogg mr.fogg 20:34 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

Ma nije to moje zanimanje nego je ono cenzurisano bio beep umesto psovke
Eh do čega sve dovede cenzura.


Izvinjavam se - ja imam averziju prema svim političarima. Zato što sve njih smatram parazitima društva
(za razliku od SR koji govori o 'parazitskom partijskom sistemu' koji može da se promeni iznutra, a ne vidi, ili se pravi da ne vidi, da će i on da postane parazit)
... meni to zvuči utopijski, zato što je sistem toliko dobro razrađen, da
'ili si sa njima ili si protiv njih ...'
(Profesionalac - Dušan Kovačević)

charlie charlie 20:58 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

angie01
u ponedeljak, da stavimo 'plekče'.


njao sto ne smes da se irazavas:),...znas kako kazu, istina je ipak dostizna-kada zena skine sminku, a muskarac gace.

Није нужно да скинеш шминку --- макар живео у лажи !
angie01 angie01 21:01 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje


Није нужно да скинеш шминку --- макар живео у лажи !


khm, ne znam, da l je moguce i obratno?!
zemljanin zemljanin 22:23 15.03.2014

Re: Jedno glupo pitanje

angie01

Није нужно да скинеш шминку --- макар живео у лажи !


khm, ne znam, da l je moguce i obratno?!



mr.fogg mr.fogg 21:02 15.03.2014

Pošto glas ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana