Društvo| Hronika| Ljudska prava| Moj grad| Politika

NAŠE osiguranje: Novosađani, vaš plavi račun sadrži prevaru

Obren Markov RSS / 14.01.2013. u 20:55
Bavljenje politikom nije lišeno nepoštenja, to svi znamo. A da vam sad dodam nešto iz iskustva, pa makar koga tom prilikom i očepio: srbovanje u paketu sa aktivnim bavljenjem politikom, a na čelu sa nadobudnim klincima bez životnog i radnog iskustva ali željnih materijalnog dobra, verovatnoću pojave kakve bezobraštine drpanja novčanika potčinjenog radnog i neradnog stanovništva diže na kvadrat. I tako, za ovu priču treba znati samo: bio jednom Novi Sad, behu u njemu izbori, gde je sticajem zanimljivih situacija, metoda i ponuda koje se ne daju odbiti, šarolika bratija izbornih gubitnika par meseci nakon istih prisvojila vlast. Bile jednom, među njima, Dveri, a njima je neodbijajuća ponuda bila ta da, u zamenu za pravovremeno dizanje njihovih bogobojažljivih ručica u Skupštini, dobiju u četvorogodišnje vlasništvo pogrebno preduzeće i novosadsku Informatiku (u Beogradu, to bi se zvalo Infostan). I, šta će, uzeli su.

...

Pa i kada je bratska pomoć u pitanju, pa i kada se posao iza istog krsta pravi, pa šta, lepo je očekivati kakvu nagradu, skoro nagradicu. A ako se posao uradi pa brat bude još i zadovoljan - joj - ko zna, možda njegov poklon baš lep bude, onako, zahvalnost iskrena da bude i toplo oko srca i da se mirno spava i da se nešto nekoj budućoj dečici ostavi, ako pretekne i potraje vlasti i sreće. Sreća takva, i najtvrđe srce omekša, i suza radosnica može da ti krene.
Ali ovaj narod sirotinja, pa to ti je, bilo vlasti i pre nas mladih lepih i pravoslavnih, eh šta sad, ali nisu ni oni bili mutavi, setili se i oni, prodavali osiguranja, i prodali kome se prodati moglo... Pa dobro, ukinućemo njihovo, ne može, pa šta može, daj brate srbine pročitaj nam ta pravila šta zakon kaže
Pa joooj nije baš zgodno ispada, uh, kaže, ne možemo im tek tako reći niste više osigurani ovde nego ste tamo a ne možemo ni da kažemo ako je ovde mora i tamo nego izgleda mora da im ponudimo a oni...
A oni ?
Pa oni mogu da prihvate ili da odbiju...
Pa kako da odbiju, pobogu, jel to krštena čeljad, mi smo Informatika, javno preduzeće, objedinjena naplata made in Novi Sad, severna Srbija, poželeli im da dogodine budemo glavni grad Srbije, mi smo sad Трећа Србија jer dosadilo nam da nas zovu Zveri i mi takvi nudimo im osiguranje preko plavog računa, to ti je kao ona prilika od Boga data, ju, pa to moraju da prihvate, glasali su pa valjda znaju da mi znamo šta je dobro...
Zapravo, hm, tehnički, ne moraju da prihvate, možda i neće, izgleda baš ne vole da plaćaju...
Pa kako su ovi pre nas... ?
A pa oni... Oni su pisali na priznanici, kao, objedinjena naplata i uz to pisali posebna ponuda, pa ima na računu suma bez osiguranja i suma sa, pa ako građanin hoće, on plati sa tom posebnom ponudom, i to se računa kao da je sklopio ugovor, i posle nema račun bez i račun sa nego mu se nudi samo da plati sve dokle god ne raskine, i onda on naravno nastavi, pa ako plaća tri meseca uzastopce, tad je osiguran...
Pa, ajmo tako i mi... ?
Pa jeste, al' oni koji hoće da se osiguraju uglavnom već plaćaju, drugim kućama, a mi smo ebi ga izgleda i malo skuplji, i oni mislim ne znaju za ovu našu kuću osiguravajuću, sigurnu, ćiriličnu moskovsku, pa ih neće baš mnogo uzeti da se osigura ako im samo tako ponudimo, i onda; neće biti zadovoljna braća...
...
(razmišljaju)
...
A da im poklonimo ? - uzviknu neko
Ju, naopako, kako da im poklonimo, pa dogovoramo se kako da im prodamo...
Mda, ali poklonimo im svima prvi mesec, cena nula...
Da... Kako misliš nula, ju, pa video sam cenovnik, nije baš da je nula...
Ma ne slušaš... Poklonimo prvi mesec, kao fol, bez obaveza, pa kad je poklon, to je isto kao da su svi platili... I onda...
(sijalice nad glavama, sreća, suze radosnice, ljube se, i najgluplji među njima već počinje da shvata...)
(i onda... sad poklonimo svima, a onda sledeći mesec svima to možemo da stavimo u obavezni račun, kao fol već su osiguranici, onda se ništa ne vidi neka posebna ponuda, i stvarno kao da je nema, a građani ako se ne udube a i ako se udube među 10-15 stavki ne vide, nego ima da se plati, i ko god plati ceo račun kao što obično i plaća, platiće i naše osiguranje... a baš lepo, poklonili smo im ga, i onako ništa ne košta prvi mesec jer ne važi osiguranje a i naša braća zadovoljna biće...)
...I biće januar, svi su tada još grogi i pred šlogom od kalorija i alkohola, ko ih bre ...kad ne idu u crkvu pola njih bre ni ne krsti se i znam da idu u Turiju da jedu kobasice za velikog posta samo tako ima to u decembarski račun da im se stavi desetog januara da dobiju...

...

Ovo je bila, kao, fikcija.
A ovo je stvarnost (izvor: "24 sata":)

Član Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača Goran Papović upozorio je Novosađane da JKP "Informatika" svojom poslednjom ponudom besplatnog osiguranja za januar mesec nameće građanima obavezu plaćanja osiguranja preko cele godine.

"Ako nekome smeta to što je jedna ruska osiguravajuća kuća prvi put dobila priliku da ponudi svoje usluge građanima Novog Sada, i ako neko još uvek smatra da ruskim firmama sa ćiriličnim znakom i sedištem u Novom Sadu ne treba dati šansu da posluju iako su konkurentnije u odnosu na druge, onda to treba otvoreno da kaže" - navodi se, između ostalog, u odgovoru uprave JKP „Informatika", bez demantija informacije.

ZAŠTITA - Pravni zastupnik Nacionalne organizacije potrošača Mladen Alfirović podneo je prijavu protiv JKP „Informatika" Povereniku za informacije od javnog značaja. - Mišljenja smo da se u pozadini krije grubo kršenje odredaba Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, jer se bez pristanka i saglasnosti lica jedinstvena baza ličnih podataka korisnika JKP ‘Informatika' stavlja na raspolaganje privrednim društvima, a bez izričite saglasnosti lica na koje se podaci odnose".

 

Na kraju: Šta učiniti, ako ste novosađanin i ne želite da budete na prevaru osigurani: U novembarskom računu ste već dobili poklon osiguranje, ali vas ono zaista ništa ne košta, a uostalom i ne važi već prvi mesec. Objektivno, tada niste mogli ništa da učinite. Ali, sada dolazi ono važno: nemojte platiti celokupan plavi račun (račun objedinjene naplate) za decembar 2012., a to su ovi računi koji su podeljeni pre par dana. Uplatite ga bez stavke OSG Imovina SOGAZ. To možete učiniti bilo uplatom on-line, bilo na šalteru "Informatike", ali uz obaveznu napomenu šta ne plaćate. Za razliku od praktično svih ostalih stavki sa računa objedinjene naplate, ovu stavku niste dužni da platite. Doduše, ovo je neko drugi bio obavezan da vam napomene, a ne da to čitate na blogu; ali, danas rešite problem sa osiguranjem - a posle, sa onim ko je pokušao da vam ga uvali. Biće prilike i za to, možda brže nego što se iko nada.

 

EDIT: po društvenim mrežama se, u komentarima teksta, stalno postavlja pitanje kako ne platiti ovo nametnuto osiguranje, pa da to još jednom preciziram. Na šalterima Informatike i kod on-line uplata je sasvim sigurno moguće reći nešto tipa neću da platim ovu stavku (kod on-line uplata, napomenu o tome treba napisati u odeljku svrha uplate a uplaćenu sumu umanjiti za iznos osiguranja). Ta mogućnost postoji i na nekim poštama i u nekim bankama, ali nije obavezno (u principu, zavisi od toga koliko je obučen i raspoložen službenik/ca na koga/ju ste naišli). To je ono što se može i što se mora uraditi sa priznanicom za decembar, a to bi ujedno trebalo i da trajno reši problem t.j. da Sogaz osiguranje automatski izbaci iz podrazumevanih usluga u zonu opcione ponude. Zapravo, kod drugih, ranijih osiguranja (DDOR Novi Sad, Dunav...) problem se kompletno rešavao na taj način. Informatika ima call centar 0800/ 222-021 preko koga se, uz šifru stana i JMBG vlasnika, može i zvanično otkazati ova stavka, i to je verovatno najsigurnije rešenje ali koje se odnosi samo na naredne priznanice - a kod ove koju ste dobili ovih dana, jedino rešenje ostaje ne platiti dotičnu stavku.



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

benevolent benevolent 21:26 14.01.2013

"Dveri "za večna lovišta

Dveri su starinski naziv za kapiju, koja je, takođe arhaizam, pa čak, štaviše i turcizam. Idući dalje u istorijat ovog pojma, Hanibalove horde su preko Pirineja došle ispred rimskih, a do Brandeburške su stigli sovjetski vojnici i srušili je. Simboličnim nazivom Dveri uglavili su se sa JEDNIM poslanikom u Skupštinu. Da im tradicionalne vrednosti nisu krajnji cilj dokazuje i ovaj post, a biće ih još sijaset u narednom periodu. Patriotizam Dveri je u najmanju ruku koristoljublje, što im se može obiti o glavu, pa da im se ogoli naziv u ono što zaista i jesu - Zveri.
darkool darkool 00:44 15.01.2013

Re: "Dveri "za večna lovišta

najpre ja kao libertarijanac o hriscanskim socijalistima (za razliku od onih koji ih nazivaju fasistima nacistima... procitao sam (i dobro poslusao) za sta se te bud.le zalazu i politicki su mnogo blizi svima onima na ovom blogu koji bi ih najradje zabranili nego meni koji im dajem pravo da postoje) mislim sve najgore, ali ovoliko gluposti u jednom ovako kratkom komentaru nisam odavno procitao. etimologiju reci dveri koja dolazi iz indoevropske grupe jezika necu da objasnjavam, a oni nisu dobili ime po kapiji kao takvoj nego po vratima (carske dveri) kroz koje se ulazi u oltar, a nalaze se na ikonostasu. sad sto bi neko svoj politicki pokret nazvao po vratima meni nije jasno ali to su oni, a ne ja.

p.s.
sto se tice samog osiguranja istu stvar nama u beogradu su uradili odavno (10 godina) i niko se nije pobunio niti ih tuzio povereniku... a i nije se pojavilo na ovom blogu jer su to uradili "nasi".

p.p.s.
postovani kolega blogeru nemojte da se bavite etimologijom ako o istoj pojma nemate.

p.p.p.s.
Obren Markov Obren Markov 16:15 15.01.2013

Re: "Dveri "za večna lovišta

sto se tice samog osiguranja istu stvar nama u beogradu su uradili odavno (10 godina)


Nisu. To isto kao i u BG se i ranije radilo u NS, ali postoji značajna razlika između onog tada i ovog sada. Malo niže je pričaa na tu temu sa Hanselom i Dragoljubom, pa da se ne ponavljamo. Naravno, ako vas uopšte zaista zanima u čemu je kvaka, sem u Dverima.
A ostalog što se tiče (ko bliže Dverima, ko dalje, ko za zabranu, ko ne), nisam baš razumeo ni šta tačno mislite ni zašto...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:37 16.01.2013

Re: "Dveri "za večna lovišta

Dveri su starinski naziv za kapiju, koja je, takođe arhaizam, pa čak, štaviše i turcizam.

Dveri nisu turcizam. Kapija jeste, ali dveri nisu.
Rimske dveri ili Bradenburške dveri su dveri samo u prevodu.
coviax coviax 07:19 18.01.2013

Re: "Dveri "za večna lovišta

Jelica Greganović
Dveri su starinski naziv za kapiju, koja je, takođe arhaizam, pa čak, štaviše i turcizam.

Dveri nisu turcizam. Kapija jeste, ali dveri nisu.
Rimske dveri ili Bradenburške dveri su dveri samo u prevodu.

Jok!Na ruskom,ukrajinskom i nama u državi,rusinskom i skovačkom,"dveri"ili
"dver" su vrata...Kakva rimska i švapska...
Otprilike su stranka za nacionom ostrašćene retarde u ovom našem zoo vrtiću
malih slatkih alijena...
dolybell92 dolybell92 21:45 14.01.2013

LOPOVI - vrlo jednostavno

Ovo se može nazvati klasičnim džeparenjem.
Da li su vam u prevozu ili bilo gde ukrali novac sa
ili bez novčanika, a svakako to niste tada primetili
je identično i sa ovom vrstom lopovluka.
Ko primeti da može biti pokraden, može to i da izbegne,
a ko ne primeti - biće pokraden.

Neverovatno ali moguće.
Ovde je odavno - SVE moguće.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:56 14.01.2013

Re: LOPOVI - vrlo jednostavno

dolybell92
Ovo se može nazvati klasičnim džeparenjem.
Da li su vam u prevozu ili bilo gde ukrali novac sa
ili bez novčanika, a svakako to niste tada primetili
je identično i sa ovom vrstom lopovluka.
Ko primeti da može biti pokraden, može to i da izbegne,
a ko ne primeti - biće pokraden.

Neverovatno ali moguće.
Ovde je odavno - SVE moguće.


Ma klasičan >>>Phishing<<<
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:03 14.01.2013

primetili danas.... ovo je tema!

da prepričam jednostavnim, nedubioznim rečima, nova vlast je danas zvanično pokrala prvi put svoje građane.

radi se o računu koji se u beogradu zove "infostan", a ovde samo "stan" po javnom komunalnom preduzeću koje vodi brigu o stambenim objektima, ili "informatika" po preduzeću koje izdaje taj račun.

naime, već mesecima građani Novog Sada mogu da plate, po slobodnom izboru ukoliko to žele, tkz. osiguranje stana, u iznosu od 4.29 dinara po kvadratnom metru prostora. taj iznos bi stajao opcionalno u rubrikici iznad uobičajene rubrike sume za plaćanje. ako ne želite to da platite, ne morate.

uslugu osiguranja daje kompanija Delta Generali. osiguranje obezbeđuje, u principu, ništa, jer smo imali poplavu od snega prošle zime u stanu u potkrovlju u jednom delu grada, a plaćali to osiguranje. kada je sneg probio i uništio dva zida i parket u stanu prilikom otapanja, to društvo se obavezalo da će platiti. međutim, papirološki rat i igra živcima sa njima je trajala gotovo godinu dana, dok oni nisu pristali da plate troškove krečenja ali ne i opravku parketa. u svakom slučaju, trla baba lan da se izbiju građanima pare iz džepa.

sada, ta ista kompanija je najavila da će u januaru mesecu, u duhu velike ljubavi novih gradskih otaca prema građanima, počastiti ceo grad jednim mesecom besplatnog osiguranja. međutim, danas smo svi osvanuli sa računom od preduzeća "informatika" uvećanim za par stotina dinara, bez opcije dobrovoljnog plaćanja, odnosno, moramo da platimo u decembru to što će nas delta generali i grad počastiti u januaru.

par stotina dinara, puta stotinjak hiljada domaćinstava, nije mali gaf.

inače, takođe u plemenitoj akciji besplatne proslave "srpske" nove godine o trošku grada, tačnije, crkvene, pravoslavne nove godine, polupan je ceo centar grada, uništena su brojna, nova, autobuska stajališta, počupane mladice na keju, polupani automobili na telepu...

sramota, Vučeviću! <_<
maksa83 maksa83 22:19 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Ja sad ništa ne razumem - ko se privalio uz (Info)stan - Delta Generali ili neki ćirlični Rusi?

dragoljub92 dragoljub92 22:26 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

maksa83
Ja sad ništa ne razumem - ko se privalio uz (Info)stan - Delta Generali ili neki ćirlični Rusi?


prave žurku ljudi
Obren Markov Obren Markov 22:40 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

dragoljub92
maksa83
Ja sad ništa ne razumem - ko se privalio uz (Info)stan - Delta Generali ili neki ćirlični Rusi?


prave žurku ljudi


Ne zove se Infostan (to je u BG) ni Stan (oni su to radili pre dvadesetak godina) nego Informatika, a osiguranje je zajedničko SOGAZ i Delta Generali. Btw, na njihovom (Sogaz) sajtu srpska latinica i ćirilica su ravnopravne kao i na većini drugih osiguravajućih sajtova, tako da se priča o ćiriličnom osiguranju verovatno ovima iz Dveri pričinila u vlažnim snovima...
Hansel Hansel 22:53 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

E, da ste vi živi i zdravi, taj sistem je odaaavno "patentirao" Infostan s "Dunavom", mislim... S tom razlikom što je uz redovan račun slata još jedna uplatnica, pa ko po inerciji plaća sve što mu od države dođe (a ovde je isto sve bilo upisano, tj. upisivano, pošto nije jednom to rađeno -- i ime i prezime, adresa, iznos...), a takvih ima, bivao je pretplaćen na osiguranje koje se ubuduće plaćalo u okviru zbirnog računa...
Obren Markov Obren Markov 23:14 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

S tom razlikom što je uz redovan račun slata još jedna uplatnica


Ne pratiš. Ogromna je to razlika. Ovde su nešto slično takođe davno radili, sa DDOR NS i Dunavom, i dok su bile dve uplatnice kao i kod vas (odnosno, jedna uplatnica a dva iznosa) niko se nije bunio. Problem sa ovima je nastao što su neobavezan deo u startu a po automatizmu (tj kao posledicu prvog, poklonjenog meseca) pretvorili u obavezan, i da opišem plastično spram BG situacije, stavili taj iznos u onu prvu, obaveznu, uplatnicu. A da pri tome niko nije ništa pitan, niti je bilo ko uradio bilo kakvu voljnu radnju tipa plaćanja inicijalne (a neobavezne) uplate
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:18 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

maksa83
Ja sad ništa ne razumem - ko se privalio uz (Info)stan - Delta Generali ili neki ćirlični Rusi?



sogaz d. đenerali, tako piše, sve u cugu, ćirilom, braća rusi uzeli da nas osiguravaju, ma...

Hansel Hansel 23:35 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Obren Markov
S tom razlikom što je uz redovan račun slata još jedna uplatnica
Ne pratiš. Ogromna je to razlika.

Pa, ja rekoh da je razlika. Doduše, jeste velika, jer su ljude naterali da moraju da se odjavljuju. Mada principijelno mi je to i dalje isto, s tim što su vaši unapredili sistem. Ali, i to je već viđeno, poverenik je iamo bitku s Infostanom kada je ovaj ubacivao u kovertu razne reklame, koje su se mogle otkazati (i to posle prve poverenikove intervencije) samo ličnim dolaskom na njihov šalter. Ali, da ovoga puta ja naglasim, i to je benignije od ove čarolije kojoj ste izloženi.
Obren Markov Obren Markov 23:43 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Hansel
Obren Markov
S tom razlikom što je uz redovan račun slata još jedna uplatnica
Ne pratiš. Ogromna je to razlika.

Pa, ja rekoh da je razlika. Doduše, jeste velika, jer su ljude naterali da moraju da se odjavljuju. Mada principijelno mi je to i dalje isto, s tim što su vaši unapredili sistem. Ali, i to je već viđeno, poverenik je iamo bitku s Infostanom kada je ovaj ubacivao u kovertu razne reklame, koje su se mogle otkazati (i to posle prve poverenikove intervencije) samo ličnim dolaskom na njihov šalter. Ali, da ovoga puta ja naglasim, i to je benignije od ove čarolije kojoj ste izloženi.


Naša čarolija košta, to naročito nervira, ali je još bolje što naša čarolija zarađuje : Informatika izbacuje oko 120.000 uplatnica mesečno, pa puta najmanje 200 din... Recimo da umesto maksimalno 5% onih koji bi se eventualno opredelili da prihvate ovo osiguranje, zbog ove mutljavine uplatu izvrši minimalno 50% neobaveštenih ljudi koji uvek uplaćuju ceo obavezan deo (50% je potcenjeno, veruj mi)... Koliko znam matematiku, u pitanju je razlika u uplati od bezmalo 11 miliončića samo prvi mesec. Dobar razlog za opšte bratsko zadovoljstvo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:52 14.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

to rusi sa domaćim kvislinzima samo počeli da naplaćuju onih 800 milja krede, ko veli, bratski, odma', nenajavljeno, novi sad je ionako njihov, a građani imaju više para od srpskog proseka, pa udri! davai davai, dengushki, s novim godom, serbskie duraki, odmah za bratsku pravoslavnu novu godinu - pošto je polupan centar prethodno, a sve ćirilicom, da se zna da je bratski.

(btw, ja se ubih živ dok sam skontao šta znači ta skraćenica na računu informatike: d. đenerali, ćirilicom, šta li je, dražini đenerali?? pošto je najavljivano danas da novi sad prelazi u celosti na ćirilu, latina no more...)
Obren Markov Obren Markov 00:01 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

(btw, ja se ubih živ dok sam skontao šta znači ta skraćenica na računu informatike: d. đenerali, ćirilicom, šta li je, dražini đenerali?? pošto je najavljivano danas da novi sad prelazi u celosti na ćirilu, latina no more...)


Ovih dana su baš... Izbacili latinicu iz prevoza, zabranili sakupljanje potpisa za onu inspektorku, promenili KC grada u ćirilicu isto, pa ovo sa osiguranjem, pa "srpska" nova godina i lupanje grada, spaljivanje vojvođanske zastave... Izgleda mi da Novi Sad nije dovoljno velik i da nema taj potencijal da sve to istrpi bez ozbiljnih potresa. Ali hajde, videćemo... U svakom slučaju, u NS se još nije desilo da se vlast ovako bahati, a da pregura prve sledeće izbore. Mada, ovi su i prošle izbore izgubili, ali eto SPO...
dragoljub92 dragoljub92 00:19 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

ćirilicu

al stvarno ne razumem tu opsednutost ćirilicom,šta će bitno da se promeni ako se prestane sa upotrebom latinice.*ispravljeno pogrešno napisanoćirilice
mada me baš interesuje dal su im i kompjuteri na ćirilici
evo snimak mog desktopa gde se vidi da mi je komp lokalizovan na ćirilicu,da ne ispadne da mrzim ćirilicu.
]link[/url]neznam šta se dešava ]sa linkom[/url]
Hansel Hansel 00:30 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

šta će bitno da se promeni ako se prestane sa upotrebom ćirilice.

Principijelno pitam, a šta se bitno menja sa upotrebom ćirilice? Da ne dokazujem i ja svoju "neutralnost" i "skrinšotujem" svoj sistem, koji je -- na latinici, doduše engleskoj.

P.S. Meni je najbitniji problem s ovim "uterivanjem ćirilice" ko je i na kakav način, i s kojim motivima vraća u upotrebu, a ne što se ona vraća. Ćirilica je lepo pismo i šteta bi bila da izumre, i kao što se sada čini da se bezumno vraća, ne bi se drugačije moglo možda nazvati i što je svojevremeno -- proterivana. A nije da nije.
dragoljub92 dragoljub92 00:35 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Hansel
šta će bitno da se promeni ako se prestane sa upotrebom ćirilice.

Principijelno pitam, a šta se bitno menja sa upotrebom ćirilicom. Da ne dokazujem i ja svoju "neutralnost" i "skrinšotujem" svoj sistem, koji je -- na latinici, doduše engleskoj.

izvinjavam se greška hteo sam da napišem - sa upotrebom latinice-
ako mi je kad ne čitam šta sam napisao.
sg će izpraim
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:38 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Ovih dana su baš... Izbacili latinicu iz prevoza, zabranili sakupljanje potpisa za onu inspektorku, promenili KC grada u ćirilicu isto, pa ovo sa osiguranjem, pa "srpska" nova godina i lupanje grada, spaljivanje vojvođanske zastave... Izgleda mi da Novi Sad nije dovoljno velik i da nema taj potencijal da sve to istrpi bez ozbiljnih potresa. Ali hajde, videćemo... U svakom slučaju, u NS se još nije desilo da se vlast ovako bahati, a da pregura prve sledeće izbore. Mada, ovi su i prošle izbore izgubili, ali eto SPO...


znam, razgovarao sam sa više starijih novosađana poslednjih dana, najrazličitijih političkih shvatanja, i svi su uznemireni zbog stanja. najbolji komentar mi je bio jednog starog srpskog gospodina, vraćamo se u xix vek, umesto da idemo napred. imalo mi je težinu to, s obzirom da je čovek u 9. deceniji života, bio je ugrožen tokom Racije, i tako dalje, i tako dalje...

... slušam Đilasa sada na Kažiprstu, on se bog zna kako odriče prethodne politike DS-a i ne priznaje nikakve partijske wrongdoings, a ako ih je i bilo, to su radili drugi ljudi koje je on sada nadjačao unutar stranke. u svakom slučaju, ni p od pokajanja. ne znam, meni je Pavličić išao na živce sa svojom arogantnošću, Jerkova se glupirala žestoko oko te promene vlasti, a SPO, hm, SPO voli taj paraglajderski sport preletanja amo tamo... drugo nešto, ja ne verujem da će iko podsticati ozbiljnije nemire, više će biti u tom rangu, sitnijeg karaktera, provokacija na rubu strahovlade... što sve ide na ruku, u principu Jerkovoj. samo da prestane sa tim glupiranjima, kao, šta, koja sednica, pa ja sam plavuša, ne znam o čemu govorite, i da se pravi blesava jer nije glup lik i ružno joj stoji ta vrsta spinovanja.

da ponovim još jednom,

sramota Vučeviću za paljenje i lomljenje, ti si dete ovog grada, sram te bilo!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:47 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Hansel


P.S. Meni je najbitniji problem s ovim "uterivanjem ćirilice" ko je i na kakav način, i s kojim motivima vraća u upotrebu, a ne što se ona vraća. Ćirilica je lepo pismo i šteta bi bila da izumre, i kao što se sada čini da se bezumno vraća, ne bi se drugačije moglo možda nazvati i što je svojevremeno -- proterivana. A nije da nije.


nije problem ćirila kao ćirila, problem je način na koji potenciraju, doslovno uteruju ćirilicu ljudima, a da te podsetim, novi sad je mesto sa puno ljudi kojima ćirila nije nužno prirodni izbor (meni samom jeste, štaviše, ja s dve ćirile pišem u životu, jednom srpskom, jednom jevrejskom, sad me mrzi da prebacujem, a i iz solidarnosti sa Obrenom )
dragoljub92 dragoljub92 00:58 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

nije problem ćirila kao ćirila,

problem su oni koji bi nas batinom naterali da je koristimo.
ja lično nemam problem da svi natpisi i ulice budu na kirilicu,naročito mi glupo kad kažu da nazivi ulica treba da budu na latinici,ko da englezi razumeju srpsku latinicu,a još veće budale bi tele da budu na ingliš.
ali nikako ne vidim kako se gubi identitet izborom pisma,dal smo mi uz glagoljicu dobili neki identitet? neznam.
Hansel Hansel 01:12 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Pa, da, uterivanje sam i ja pomenuo kao problematično, ja sam se užasavao Šešeljeve "zaštite ćirilice" u Hagu, a to lupanje grada za "srpsku Novu godinu", za koje čujem od vas, stvarno je odvratno (i da je nekim drugim povodom, ali...) Ja gunđao zbog neradnog dana za SNG, pa valjda ne treba da objašnjavam svoj stav.

dragoljub

Ma, nema frke, nego ispade da je kontekst skroz drukčiji...

EDIT:
ali nikako ne vidim kako se gubi identitet izborom pisma,dal smo mi uz glagoljicu dobili neki identitet? neznam.

Pitanje je kako se neka osobina "zalepi" za identitet. I, ako je ona sama po sebi benigna (kao što je pismo), postavlja se pitanje zašto se prilično uporno i sistematski radilo da se "odlepi".

(Obrisao sam nastavak, suviše sam konfuzan, stiglo me dećuranje na mom blogu, odo' ja za sada, laku noć!)
freehand freehand 01:15 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

sramota Vučeviću za paljenje i lomljenje, ti si dete ovog grada, sram te bilo!

Ček, Srki, gde ćeš tako jednostrano i neizbalansirano?
Daj još malo Đilasa...
petronijevic001 petronijevic001 03:28 15.01.2013

Re:

Видим да је велики проблем то што ће и ћирилица бити заступљена у Новом Саду.Могли би противници "повратка у 19 век" и ретроградне ћирилице да оснују неки "Штаб за обрану града Новог Сада" , као што су учинили у Вуковару.С обзиром да је употреба ћирилице спорна у другом граду по величини у Србији , онда је питање где употреба ћирилице није спорна.

Важи ли та толико извикана мултикултуралност и за српски језик и ћирилицу?

Проблем односа одређене градске службе према грађанима, је приземно политизован у тексту.Логично би било да се такве ствари не користе у дневнополитичке сврхе јер слично понашање општинских/градских служби постоји у многим локалним самоуправама широм Србије, где нису на власти СНС и Двери.

Власт у Новом Саду нису формирали "губитници" на изборима , јер да су губитници не би могли формирати већину.

petronijevic001 petronijevic001 03:34 15.01.2013

Re:


Поред тога, у АПВ и Новом Саду живи и значајан број Срба који имају право на употребу српског језика и ћириличног писма.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:26 15.01.2013

Re:

Поред тога, у АПВ и Новом Саду живи и значајан број Срба који имају право на употребу српског језика и ћириличног писма.


Ma ne budimo preskromni, imaju pravo i da formulare na madjarskom stampaju na cirilici. Sta ima kome to da smeta kad je evo i Ban Ki-moon progovorio na tecnom beckovicoskom: "Ujedinjene nacije su, naglasio je Ban, lučonoša nade za te ljude da im ispunimo nadanja."

Jedino, dok ovi pocirilice sve sahtove, autobuse, kante za smece i natpise za javne toalete u medjuvremenu ce oni u Sirokom Brijegu isklesati i ш pa ce Novi Sad opet koristiti 'hrvatsko pismo'.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:41 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

maksa83
Ja sad ništa ne razumem - ko se privalio uz (Info)stan - Delta Generali ili neki ćirlični Rusi?



Da, čoveče, evo i ja sam zabunjen. Srki, o čemu ti pričaš, jel Delta Ђenerali, ili је taj, neki, ШOJГУЗ? Moguće je i da sam pospan, pa su mi se pomešali blogovi (kunem se da nije im..bila...prasa).

Mada, šema, po imbecilnosti, više liči na Dverjane i sve te patriote deesesovskog tipa.
freehand freehand 10:11 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Da, čoveče, evo i ja sam zabunjen. Srki, o čemu ti pričaš, jel Delta Ђenerali, ili је taj, neki, ШOJГУЗ? Moguće je i da sam pospan, pa su mi se pomešali blogovi (kunem se da nije im..bila...prasa).

Srki najčešće ni sam sebe ne razume, pošto ume u istoj rečenici da napiše po tri suprotstavljena stava, i sva kao svoje mišljenje.
Čitaj domaćina, a evo i ja da probam da pojednostavim:
suština problema je u tome što su se u toj "Informatici" dosetili da klijentu kao prvu premiju osiguranja daju besplatno, ali se ta prva, ako je prihvatiš, u stvari, tretira kao da si potpisao ugovor za dalje, te onda postaješ njihov osiguranik.
Što je prevarna raadnja, u neku ruku, a nelojalno prema konkurenciji potpuno sigurno.
U posao su ugurali Ruse, koji su novi na tržištu i verovatno daju veću proviziju da bi se progurali a garant su i "elastičniji" u dogovaranjima.
Bili Piton Bili Piton 12:57 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Hansel
Ćirilica je lepo pismo i šteta bi bila da izumre, i kao što se sada čini da se bezumno vraća, ne bi se drugačije moglo možda nazvati i što je svojevremeno -- proterivana. A nije da nije.


Nevolja je što kod Srba nikad nema neke opuštene zlatne sredine, uvek mora u ekstrem. Ili proteruj ili naturaj, u oba slučaja sirovom silom.

Najbolja rečenica Bobe Selenića ikada, iz "Ubistva sa predumišljajem", tako jednostavna a tako divno oslikava stanje stvari, prepiru se dvojica dok jedan ne vrisne: "Pa šta bi ti, zar bi da oni nas nadbiju?!"
Obren Markov Obren Markov 16:31 15.01.2013

Re:

Видим да је велики проблем то што ће и ћирилица бити заступљена у Новом Саду.


Btw, odakle vidiš ? Iz saopštenja Dveri ?

Naravno da to nije problem, nego namerna zamena teza. Nevolja sa ćiriličarima nije to što traže ravnopravnost za ćirilicu - to je ono kad imaš puno pravo da pišeš i da čitaš na ćirilici, i što je apsolutno nesporno - nego to što traže da to pravo važi jedino i isključivo za ćirilicu. Tj, da i oni koji preferiraju latinicu takođe imaju pravo da pišu i čitaju, ali samo na ćirilici. Eventualno, ako su u pitanju neki Slovaci il' Mađari, može da prođe i njihova verzija latinice, da se ne kaže baš da smo fašisti, ali ako si Srbin ima da kušuješ i da pišeš ćirilicom.

Проблем односа одређене градске службе према грађанима, је приземно политизован у тексту.


Nije. Nego su vlast i politika prizemno iskorišteni za šibicarsku pljačku.

Власт у Новом Саду нису формирали "губитници" на изборима , јер да су губитници не би могли формирати већину.

Mogu, i te kako. Prvo uceniš par funkcionera SPO sa hapšenjima zbog nekih starih grehova, pa SPS koji neće u takvu vlast dobije naređenje odozgo, plus ponudiš neke Informatike i šta već - i da vidiš većine. Sa kolca i konopca, koju predvodi lista koja je dobila svega 16%, ali ipak - skupštinske većine.
Obren Markov Obren Markov 16:44 15.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

suština problema je u tome što su se u toj "Informatici" dosetili da klijentu kao prvu premiju osiguranja daju besplatno, ali se ta prva, ako je prihvatiš, u stvari, tretira kao da si potpisao ugovor za dalje, te onda postaješ njihov osiguranik.
Što je prevarna raadnja, u neku ruku, a nelojalno prema konkurenciji potpuno sigurno.
U posao su ugurali Ruse, koji su novi na tržištu i verovatno daju veću proviziju da bi se progurali a garant su i "elastičniji" u dogovaranjima.


Ni ja ne bih lepše. A sigurno ne bih uspeo kraće
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:56 16.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!


Nevolja je što kod Srba nikad nema neke opuštene zlatne sredine, uvek mora u ekstrem. Ili proteruj ili naturaj, u oba slučaja sirovom silom.


Dobro je da zlatne sredine ima u Sloveniji, recimo...Slo je jedna od prvih evropskih država koja je uvela testiranje krvi za utvrđivanje Daunovog sindroma kod fetusa. Tako je bezbednije za plod. Analize se rade u Inistitutu za medic. genetiku u ljubljanskom Kliničnom centru.
Da bi se sada provalilo da krv mora da se vadi u privatnoj firmi MedGen, čije poslove sasvim slučajno vodi načelnik gornjeg instituta, a za koje Klinički centar ni ne zna. Dotični MedGen doduše nije sposoban da napravi analizu, zato krv šalje kineskom institutu BGI. MedGen na svakoj analizi zaradi 500 evra.
Obren Markov Obren Markov 17:56 16.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Dobro je da zlatne sredine ima u Sloveniji, recimo..


Zato su Slovenci podigli revoluciju u Mariboru zbog one svinjarije sa privatnim fotografisanjem vozača koji krše propise, a u Novom Sadu se ovako rešava problem kojim se bavi ovaj blog (fotka pozajmljena sa internet izdanja Novina Novosadskih)



Da, ovo je red ljudi koji mirno, poslušno, satima, čekaju da otkažu osiguranje na koje nikada nisu ni pristali.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:52 16.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Zato su Slovenci podigli revoluciju u Mariboru zbog one svinjarije sa privatnim fotografisanjem vozača koji krše propise,

Dalo bi se o tome popričati...Mariborčani su pisnuli tek kad je trebalo da plate kazne za jurcanje po gradu, manje im je bilo bitno što je gradonačelnik ugrađen, inače ga ne bi pre manje od godinu dana ponovo na to mesto izabrali. Već u prvom mandatu je imao ozbiljne korupcijske repine (sa sve pokušajem ugrađivanja u Univerzijadu, koju su dobili, pa otkazali, pa će sad još i advokate i penale da plaćaju). Uprkos tome su ga Mariborčani, već u prvom krugu, izabrali opet (12 kandidata je bilo).
Obren Markov Obren Markov 20:03 16.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

Mariborčani su pisnuli tek kad je trebalo da plate kazne za jurcanje po gradu


Istina, i slažem se. I novosađani su imali neke izbore, i još više lista od 12, i ispalo je posle njih da ova nadobudna balavurdija vodi neka preduzeća važna za Grad. Samo, tu kreće razlika: eno gore na fotki novosađana, a samo da su se svi ovi što su od juče krenuli u Informatiku da otkažu svojih 300 dinara sakupili pred onim ničim izazvanim polagarmesterom, već bi izbila revolucija. Ali ne, evo njih u redu. A u Mariboru su se, tada bar, skupili gde treba, i radili što se mora.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:08 16.01.2013

Re: primetili danas.... ovo je tema!

A u Mariboru su se, tada bar, skupili gde treba, i radili što se mora.

Pa...ne baš.
Prvo su rušili i palili mrske radare. Tek kad ni to nije pomoglo su počeli da se okupljaju.
rade.radumilo rade.radumilo 13:58 15.01.2013

Taksa za neizlazak na izbore...

U mnogim demokratskim zemljama se za neizlazak na izbore plaća poseban porez ili kazna.
Nekako mi se čini da je u ovom slučaju to samo po sebi došlo Novosađanima. Sumnjam da bi ovakvi veselnici uopšte bilo kakvim postizbornim matematikama mogli da otmu vlast u Novom Sadu da su građani Novog Sada (a i Srbije uopšte) izašli masovnije na izbore i oterali sve ove patriJote u arhive...

milojkotres milojkotres 15:14 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

Zasto si siguran da bi bilo drugačije? Evo ja nisam izašao na izbore, da sam izašao sigurno ne bih glasao za te za koje misliš da su ostali uskraćeni za glas. Kad bi izašli svi koji nisu, možda bi onda ovi trenutni ubedljivo pobedili pa onda ne bi mogao da pričaš da su oteli vlast.

Pri tom ne stajem na stranu ni jednih ni drugih, vi što kukate za prethodnom vlasti bi trebali malo da se otreznite i da shvatite da su svi oni ZLO.

A i neka se ovakve stvari dešavaju pa će ovi što su dali glas zverima se sledeći put možda zamisliti. A možda i neće, pa će kao i vi što branite prethodnu vlast i oni njih braniti, pa ćete imati sa kim da se prepucavate preko interneta. Vi njima puštate Balaševića a oni vama Marš na Drinu i dok se vi lepo zabavljate Arapi će već imati odavno uzoranu njivu.
freehand freehand 15:54 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

A i neka se ovakve stvari dešavaju pa će ovi što su dali glas zverima se sledeći put možda zamisliti. A možda i neće, pa će kao i vi što branite prethodnu vlast i oni njih braniti, pa ćete imati sa kim da se prepucavate preko interneta. Vi njima puštate Balaševića a oni vama Marš na Drinu i dok se vi lepo zabavljate Arapi će već imati odavno uzoranu njivu

Da pogađam: ti si Arapin!
Obren Markov Obren Markov 16:17 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

Pri tom ne stajem na stranu ni jednih ni drugih, vi što kukate za prethodnom vlasti bi trebali malo da se otreznite i da shvatite da su svi oni ZLO


Važno je ne zauzimati stranu i biti objektivan
milojkotres milojkotres 16:38 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

Jeste ja sam princ iz Emirata i navijam za Zvezdu
Obren Markov Obren Markov 16:39 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

Nekako mi se čini da je u ovom slučaju to samo po sebi došlo Novosađanima.


Zapravo, ovo nije tačno. Navosađani su glasali kao i Vojvodina, a uglavnom suprotno užoj Srbiji. Prva postizborna vlast u Novom Sadu je bila DS-LSV-SPO-SPS-SVM. Na predsedničkim izborima je pobedio Tadić. Prvo mesto na lokalu je zauzela DS (oko 19%), a SNS i LSV (na čijoj je listi bilo i tri SPO-ovca) su delile drugo i treće mesto sa po oko 16% glasova.
Formiranju nove vlasti je prethodio višemesečni policijsko-politički pritisak iz Beograda, od strane novoformirane republičke vlasti, na SPS i SPO da promene odluku sa kim će da tvore većinu. Tako da... nije ovo baš do novosađana.
freehand freehand 17:01 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

milojkotres
Jeste ja sam princ iz Emirata i navijam za Zvezdu

E, kad si već tu (ako nije previše indiskretno) - šta ti je, bre, sa onim zubom? Mis'im bruka za oca, za naciju, za emirate...
milojkotres milojkotres 17:48 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

freehand

E, kad si već tu (ako nije previše indiskretno) - šta ti je, bre, sa onim zubom? Mis'im bruka za oca, za naciju, za emirate...


To me svi pitaju. Al evo opet da odgovorim. Krckao sam orase zubima dok sam gledao Sulejmana, i ispo mi dijamant iz zlatnog zuba pa sam ga poslao na remont.

U to vreme me nazove ovaj vaš Dinkić da ima neku zemlju jeftino da uvalja za mali procenat. Ja reko čekaj brale zub mi na remontu. No tu mi on kaže da je sad prilika dok se Vojvođani prepiru oko ćirilice na autobusima.

I tako sam eto morao na brzaka da se spakujem. Malo mi beše hrđavo zbog one fotke u novinama, no posle videh da i onom vašem fali zub, tako da smo simetrični :)

Isprva me je taj malo plašio zato što mi je stalno zavlačio ruke u džepove, pomislih da oće neku lovu, al kad sam video da je i njemu zub na remontu skontao sam da nema brige.


Prvo mesto na lokalu je zauzela DS (oko 19%)

Sto znači da više od 81% Novosađana,od onih koji su izašli nije glasalo za njih, dodaj i ove iz LSV, opet većina Novosađana nije glasala za njih. Tako da obrni/okreni ne možemo pričati o većinskom političkom opredeljenju Novosađana
rade.radumilo rade.radumilo 22:33 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...

Zapravo, ovo nije tačno. Navosađani su glasali kao i Vojvodina, a uglavnom suprotno užoj Srbiji. Prva postizborna vlast u Novom Sadu je bila DS-LSV-SPO-SPS-SVM. Na predsedničkim izborima je pobedio Tadić. Prvo mesto na lokalu je zauzela DS (oko 19%), a SNS i LSV (na čijoj je listi bilo i tri SPO-ovca) su delile drugo i treće mesto sa po oko 16% glasova.


Upravo je tu problem... Da su Vojvodina i Beograd masovno glasali, ovakve postizborne matematike kakve smo imali ne bi bile moguće. Bilo je na svakoj izbornoj listi nekih novih likova i nekih novih faca. Da li im je iko dao šansu? Jok, bilo je važnije belim listićima i ne izlaskom na izbore izabrati Netadića za predsednika i NeDS za ostale pozicije. Samo što lepo reče T. Pančić taj Netadić nije neka apstraktna ličnost već Tomislav Nikolić glavom i bradom, a NeDS je SR(N)S.

Obren Markov Obren Markov 22:45 15.01.2013

Re: Taksa za neizlazak na izbore...


Prvo mesto na lokalu je zauzela DS (oko 19%)


Sto znači da više od 81% Novosađana,od onih koji su izašli nije glasalo za njih, dodaj i ove iz LSV, opet većina Novosađana nije glasala za njih. Tako da obrni/okreni ne možemo pričati o većinskom političkom opredeljenju Novosađana


Tako gledano, 94,5% novosađana je na izborima jasno pokazalo da ne želi Dveri ni blizu, a kamoli da im rukovodi javnim preduzećima. Pa eto oni ipak osiguravaju.
milivoje_bg milivoje_bg 21:27 15.01.2013

Ћирилица !

Фала богу да се у Новом Саду, српској Атини, нешто покренуло. Добар почетак је враћања достојанственог места ћилици, српском националном писму.
freehand freehand 21:41 15.01.2013

Re: Ћирилица !

milivoje_bg
Фала богу да се у Новом Саду, српској Атини, нешто покренуло. Добар почетак је враћања достојанственог места ћилици, српском националном писму.

Zar nisu ćilica i latica pirma ravnopravna po zakonu?
Obren Markov Obren Markov 22:32 15.01.2013

Re: Ћирилица !

достојанственог места ћилици, српском националном писму


Zar nisu ćilica i latica pirma ravnopravna po zakonu?




(čisto da se zna, usput sam banovao druga milivoja iz beograda, što zbog trolovanja, što zbog očiglednog podilaženja novosadskim kleronacionalistima a što je suprotno intenciji autora ovog bloga, ali najviše zato da bih ga sprečio da naknadno izmeni komentar i u njemu naziv obožavanog mu pisma)
freehand freehand 22:52 15.01.2013

Re: Ћирилица !

Obren Markov
достојанственог места ћилици, српском националном писму


Zar nisu ćilica i latica pirma ravnopravna po zakonu?




(čisto da se zna, usput sam banovao druga milivoja iz beograda, što zbog trolovanja, što zbog očiglednog podilaženja novosadskim kleronacionalistima a što je suprotno intenciji autora ovog bloga, ali najviše zato da bih ga sprečio da naknadno izmeni komentar i u njemu naziv obožavanog mu pisma)

Pa ne mere, kad sam ja ovekovečio kvotovanjem.
A jebo banovanje.
dragoljub92 dragoljub92 22:55 15.01.2013

Re: Ћирилица !

milivoje_bg
Фала богу да се у Новом Саду, српској Атини, нешто покренуло. Добар почетак је враћања достојанственог места ћилици, српском националном писму.

zar ne misliš da je glupo na silu terati narod da piše na svom pismu i dali misliš da englezi i francuzi ,nemci i ostali koji upotrebljavaju latinicu ustvari i nemaju naciju pošto je latinica univerzalno evropsko pismo.nije mi jasno kako će pismo da spasi neku naciju.
Bili Piton Bili Piton 00:02 16.01.2013

Re: Ћирилица !

freehand

Pa ne mere, kad sam ja ovekovečio kvotovanjem.


To se kaže "uramljeno".

A nikad mi neće biti jasno otkud toliko svršavanje na ćirilicu. Ima tu nečeg pornografskog, siguran sam. Piši kako hoćeš i pusti druge na miru da pišu kako hoće, što je to toliko teško?

I da, banovanje nije cool. Excessive use of power.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:35 16.01.2013

Re: Ћирилица !

Obren Markov

(čisto da se zna, usput sam banovao druga milivoja iz beograda, što zbog trolovanja, što zbog očiglednog podilaženja novosadskim kleronacionalistima a što je suprotno intenciji autora ovog bloga, ali najviše zato da bih ga sprečio da naknadno izmeni komentar i u njemu naziv obožavanog mu pisma)


E, Obrene, pratim tvoje blogove, ulogovao sam se, i to u sred radnog vremena(!), samo da uložim prosvjed: čemu banovanje, ako nije izazvano nužnim radnjama regulisanim дисклејмером? Dakle, pravda za Milivoja! Možda čovek ne blista, ali nije nikog psovao. A i ako je rešio da dodje ovde, i da se pred svima blamira, kao što je krenuo, neka ga, dobrodošao je.

Možda će i neku srodnu dušu da nadje. Ovako, odstranjen, može samo da se istraumira. Jesi li video šta je ostalo od našeg druga Omege, kad mu je ukinulo autorsku opciju: sasušeni ugarak, ptičurina, kao oni kaženjenici koji izadju iz Vrtloga totalne perspektive.

EDIT: E, da, ne moraš mene da slušaš, ali evo i Bili i Kefir gundjaju oko iste stvari, znači, nije šmekerski banovanje. Pogotovu zbog trolovanja, mis'im, hebeš blog bez trola.
Obren Markov Obren Markov 09:53 16.01.2013

Re: Ћирилица !

ulogovao sam se, i to u sred radnog vremena(!), samo da uložim prosvjed:


Cenim prosved i radno vreme, naročito tuđe
Ovaj niti je imao mere niti bilo kakve veze sa temom bloga. Pretera ga. Zato ban. A ja ne pokušavam lažno da se predstavim kao beskonačno širokogrud i trpeljiv moderator na svojim blogovima. Što se srodnih duša mu tiče, ne sumnjam da ih ima, pa ni od neke traume opasnosti nema
mikimedic mikimedic 12:09 16.01.2013

Re: Ћирилица !

Ovaj niti je imao mere niti bilo kakve veze sa temom bloga. Pretera ga. Zato ban.


pa sto onda cisto iz fazona ne banujes sebe?

ono... doslednost i te munje?

Ovih dana su baš... Izbacili latinicu iz prevoza, zabranili sakupljanje potpisa za onu inspektorku, promenili KC grada u ćirilicu isto, pa ovo sa osiguranjem, pa "srpska" nova godina i lupanje grada, spaljivanje vojvođanske zastave...




benevolent benevolent 12:29 16.01.2013

Оtkud toliko svršavanje na ćirilicu?

Отуд што су Двери ушле у Скупштину, што Образи, Наши, 1389... желе да нас врате 600 година уназад. Већ је 600, јер се последњих сто година упорно помиње пет векова под Турцима, као наша отежавајућа околност за европеизацију.
Свршавање на ћирилицу до порнографског ужитка не би требало да буде аргумент за оспоравање равноправности и језичке толеранције, али поменуте милитантне фашистоидне клерикално нацистичке дезорганизације агресивно спроводе терор употребе ћирилице, што им није крајњи циљ, него само средство.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 16.01.2013

Re: Ћирилица !

Obren Markov
ulogovao sam se, i to u sred radnog vremena(!), samo da uložim prosvjed:


Cenim prosved i radno vreme, naročito tuđe
Ovaj niti je imao mere niti bilo kakve veze sa temom bloga. Pretera ga. Zato ban. A ja ne pokušavam lažno da se predstavim kao beskonačno širokogrud i trpeljiv moderator na svojim blogovima. Što se srodnih duša mu tiče, ne sumnjam da ih ima, pa ni od neke traume opasnosti nema


Ok, tvoj blog, moš' da radiš šta hoćeš. Ja bih onda banovao i ovog Mikija, zna on zašto
Ivanaxe Ivanaxe 22:55 15.01.2013

Da se vratimo na temu

Ovako se možete odjaviti od "usluge"
Достављањем имена и презимена и јединственог броја простора са рачуна ЈКП Информатика
бесплатним позивом броја: 0800222 579
• слањем СМС-а на број: +381 64 863 65 36
слањем електронске поруке на osiguranje.ns@deltagenerali.rs
дописом на адресу Централа Делта Ђенерали осигурања, Булевар Ослобођења 76, 21000 Нови Сад
Uradila sam SMS porukom, nadam se da fercera.
Prilikom plaćanja računa, oduzmite sumu poslednje stavke.
Inače, online uplata ne može kod svih banaka jer su drugi put za dva meseca promenili broj žiro računa (banke koje su na Hal e-bank sistemu imaju unapred upisane podatke, a još ih nisu ažurirali)
Ispred "Informatike" kilometarski redovi, portparolka objašnjava da je to zbog 15. decembra, do kada je rok za uplatu i šansu za popuste. Inače, na računu lepo piše da je rok pomeren za 21. januar, ali portparolka izgleda ne ume da čita. Pritom sve vreme govori o januarskom računu, iako je račun za decembar.
Vrhunac partijsko-rodbinsko-krevetske negativne selekcije.

Ovaj ćirilični deo skinut je sa .pdf-a koji se nalazi skriven na sajtu "Informatike", da ne mislite da mešam pisma.
Obren Markov Obren Markov 09:54 16.01.2013

Re: Da se vratimo na temu

Ovako se možete odjaviti od "usluge"


Hvala na javljanju i posebno na uputstvu, očigledno treba
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:09 16.01.2013

Ideje naše - benzin vaš

Od svog ruskog ćiriličnog bizmisa oni našli da nam prodaju Ostapa Bendera.
petronijevic001 petronijevic001 02:26 16.01.2013

Re: Ideje naše - benzin vaš

Obren Markov

Btw, odakle vidiš ? Iz saopštenja Dveri ?
Naravno da to nije problem, nego namerna zamena teza. Nevolja sa ćiriličarima nije to što traže ravnopravnost za ćirilicu - to je ono kad imaš puno pravo da pišeš i da čitaš na ćirilici, i što je apsolutno nesporno - nego to što traže da to pravo važi jedino i isključivo za ćirilicu. Tj, da i oni koji preferiraju latinicu takođe imaju pravo da pišu i čitaju, ali samo na ćirilici. Eventualno, ako su u pitanju neki Slovaci il' Mađari, može da prođe i njihova verzija latinice, da se ne kaže baš da smo fašisti, ali ako si Srbin ima da kušuješ i da pišeš ćirilicom.

Очигледно је да постоји проблем, чим се ћирилица појави у јавности, ван приватних домова и одређених институција.
Која је сврха приче о тзв."равноправности" писама(која у ниједном пропису не постоји) ако не може било какав натпис(јавни) да буде на том писму.Приватно користити ћирилицу је било могуће и у НДХ, само да нико то не сазна.
Obren Markov


Nije. Nego su vlast i politika prizemno iskorišteni za šibicarsku pljačku.

То није крађа него обична неправилност у раду градских служби.Ситница у односу на махинације ДС.
Obren Markov

Mogu, i te kako. Prvo uceniš par funkcionera SPO sa hapšenjima zbog nekih starih grehova, pa SPS koji neće u takvu vlast dobije naređenje odozgo, plus ponudiš neke Informatike i šta već - i da vidiš većine. Sa kolca i konopca, koju predvodi lista koja je dobila svega 16%, ali ipak - skupštinske većine.

Једини прави губитник избора је ДС, на свим нивоима, од републичког до општинског/градског.То што је нека партија освојила 19% а друга 16% ништа не значи.2-3% не дају никакав нарочит легитимитет , јер се у таквим ситуацијама већина формира на други начин.Ту нема ни изразитих губитника ни добитника.
Локална власт се формира по угледу на републичку, јер странке хоће да реализују свој договор од општине до републичке власти.То је иначе врло успешно радио и ДС.

Obren Markov Obren Markov 10:03 16.01.2013

Re: Ideje naše - benzin vaš

То није крађа него обична неправилност у раду градских служби.Ситница у односу на махинације ДС.


Uh, sad ću ja ispasti DSovac, nekako, a pola vremena na blogu pokušavam da objasnim da nemam veze sa njima... Da ne bude zabune, bio sam zgrožen načinom na koji je DS vodila grad u prethodnom mandatu, ali njihova lista je, kako se god okrene, na izborima bila prvoplasirana. Sve dok mu prirodni saputnik (SPO, koji je mandate dobio na po nazivu čisto ligaškoj listi) i oni sa kojima je napravio večni dogovor o saradnji (SPS) nisu pod pritiskom okrenuli leđa, imali su posle izbora sasvim ubedljivu većinu. Koalicionu, naravno, ali mislim da niko nikada u Novom Sadu neće moći samostalno da formira lokalnu vlast. Takav je grad u pitanju, na njegovu sreću.
Koliko mi je poznato, a stanje u tom delu dosta pomno pratim, DSovi pokušaji da se zaradi na istom ovom što je tema bloga (osiguranju preko Informatike) su bili drastično pošteniji od ovoga što je momčad iz ex-Dveri (sada, Treća Srbija) učinila.
sugar59 sugar59 11:02 16.01.2013

Pitanje

Ja moram da pitam nešto, ako iko zna da mi odgovori. Račune sam plaćala na vreme, tako da mi je ovaj račun od Informatike stigao "0 dinara, zaduženje". Vidim da su se izmenile osiguravajuće kuće i vidim pod osiguranjem imovine SOGAZ - D Đenerali, ali mi stoji 441 dinar.
E sada, vi pišete da prvi mesec daju besplatno. Ako je tačno, kako izbeći i ne platiti 0 dinara, pa se osloboditi dalje obaveze plaćanja osiguranja? I kako ja da izbegnem njihovo osiguranje, za koje piše 441 din. kada mi je Informatika cela 0 dinara?
Da li će sada oni mene na osnovu toga obavezati da ja i dalje plaćam to osiguranje?
Obren Markov Obren Markov 17:51 16.01.2013

Re: Pitanje

Ako je tačno, kako izbeći i ne platiti 0 dinara, pa se osloboditi dalje obaveze plaćanja osiguranja?


Ne može, u tome i jeste štos. Moraš posle da se odjaviš. Zato ovo i jeste prevarna radnja.
pedjalon pedjalon 14:02 16.01.2013

Informatika

Ljudska glupost je ne merljiva.
Ali to ovde nije tema, tema je lucidnost pokušaja, nego šta nego, pljačke.
Ja sam još ranije otkazao uslugu osiguranja preko objedinjene uplatnice ali nova uprava je to ignorisala. To znači da SVAKU novu upravu treba da obavestim mailom, sms, telefonom da NE želim osiguranje ili šta već?
Obren Markov Obren Markov 17:52 16.01.2013

Re: Informatika

ali nova uprava je to ignorisala


Ne, ova nova ti je samo uvalila novo osiguranje. Ali, za razliku od prošle, gde si prosto mogao da ne prihvatiš, u ovom slučaju se podrazumeva da si prihvatio, pa moraš da otkazuješ.
pedjalon pedjalon 19:21 16.01.2013

Re: Informatika

Obren Markov
ali nova uprava je to ignorisala


Ne, ova nova ti je samo uvalila novo osiguranje. Ali, za razliku od prošle, gde si prosto mogao da ne prihvatiš, u ovom slučaju se podrazumeva da si prihvatio, pa moraš da otkazuješ.

Molim ja odgovor na pitanje, ljudi od struke: Da li samim činom plaćanja i sume za osiguranje prećutno, bez potpisanog bilo kakvog ugovora prihvatamo prava i obaveze osigurane strane?
Ja sam i ranije imao problema, tražio sam ugovor, uslove osiguranja, ‚ladno su me očetkali. Stigoh do direktora, dobih uslove (nisam uspeo da dobijem nadoknadu štete jer polisa ne pokriva dotrajalost instalacija) i naravno, popravku sam morao sam da platim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana