I sportisti umiru...

lidiaz RSS / 28.08.2007. u 16:24

Danas je umro 22-godisnji fudbaler Sevilje Antonio Puerta (vest), tri dana nakon sto se onesvestio na prvenstvenoj utakmici.

Ovo je samo jedna u nizu ovakvih vesti koje stizu poslednjih godina. Mladi sportisti, navodno zdravi, umiru na terenu od posledica srcanog udara ili neceg slicnog sto nema veze sa sportskim povredama.

U vreme kad sam ja pocinjala da treniram kosarku, nama su bili obavezni lekarski pregledi svake godine. Meni su merili pritisak, EKG, proveravali kako mi rade pluca i srce bez i pod naporom od moje 12 godine. Cak su nam i zube gledali. Da bi mogli da igramo morali smo da imamo "sposoban" u registraciji. Bilo je slucajeva, uz decije suze, da su lekari zabranjivali bavljenje sportom. Bilo je na zalost i onih drugih, kada je nekome upisivano "sposoban" iako je imao(la) neku zdravstvnu manu.

Onda sam stigla do prvog tima. Nas tadasnji menadzment napravio je "dogovor" sa lekarima na Kosutnjaku (jedan od centara sportske medicine) da svi dobijemo pecat "sposoban", ali da nas oni sve detaljno pregledaju za neka svoja istrazivanja.

 

Kako je moguce da mlad i zdrav covek, koji bi trebalo da ima redovne lekarske preglede svakih nekoliko meseci, umre na terenu ili od posledica srcanog udara na terenu. Koliko sportista fizicki nije sposobno za svoje discipline? Koliko razna doping sredstva doprinose urusavanju zdravlja mladih ljudi?

Kad umru u tridesetim ili cetrdesetim, skoro niko se ne uzbudjuje. Sad su poceli da umiru i na terenu.

_41612214_puerta_ap416.jpg

Na terenu u besvesnom stanju

29184269846d2bc0fc751f413008440_big.jpg



Komentari (29)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jelenadel jelenadel 17:08 28.08.2007

Pre neki dan

je umro i mladi rvac, Svajcarac. Slican slucaj. Zalio se na takmicenju da mu je lose, lekar ga pregledao i odlucili su da ga prevezu u bolnicu. Na putu ka bolnici mu je srce stalo i pored reanimacije je preminuo...
Strasno!
RumuUn RumuUn 17:52 28.08.2007

Svi umiru

tragedija.

Ne znam šta se konkretno desilo ovom momku, al nekad je uzrok infarkta spazam krvnih sudova (ne ateroskleroza ili embolija) koji se ne može dijagnostifikovati na pregledu. Njegovoj tragičnoj sudbini su najvjerovatnije doprinijeli i ogromni fizički napori, al isto je tako mogao doživjeti infarkt noseći voće sa pijace... Moguće je da su krivi i neadekvatni ljekarski pregledi ili doping, ali nijesam potpuno siguran da je to istina.

Užasna tragedija svakako

RumuUn RumuUn 17:54 28.08.2007

...

i samo da se dopunim, svakako je greška što su mu dozvolili da išeta sa stadiona, možda mu je taj napor dokrajčio srce...
Unfuckable Unfuckable 18:28 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
i samo da se dopunim, svakako je greška što su mu dozvolili da išeta sa stadiona, možda mu je taj napor dokrajčio srce...


...ma da ...a da mu nisu ni dozvolili da igra tog dana...sada bi bio živ ...bitno je pronaći krivca, kaj ne ?
RumuUn RumuUn 18:42 28.08.2007

Re: ...

Unfuckable

ma da ...a da mu nisu ni dozvolili da igra tog dana...sada bi bio živ ...bitno je pronaći krivca, kaj ne ?


Moj guess je da je u pitanju naprasna srčana smrt (svakako nijesam kardiolog, niti sam ga pregledao, pa ne znam) te je govoriti o krivcu besmisleno. Momku je bilo sudjeno (ako neko u tu sudbinu vjeruje)

Ono što sam htio reći je da standardna procedura kod srčanog udara svakako nije lagana šetnja, svaki napor može dovesti do novog udara (a to se i dogodilo u svlačionici možda i "zahvaljujući" toj šetnji)

Ali vidim da se Vi svakako u terapiju infarkta miokarda razumijete pa nema potrebe da vodimo ovo raspravu.

Unfuckable Unfuckable 19:00 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
Unfuckable

ma da ...a da mu nisu ni dozvolili da igra tog dana...sada bi bio živ ...bitno je pronaći krivca, kaj ne ?

Moj guess je da je u pitanju naprasna srčana smrt (svakako nijesam kardiolog, niti sam ga pregledao, pa ne znam) te je govoriti o krivcu besmisleno. Momku je bilo sudjeno (ako neko u tu sudbinu vjeruje)

Ono što sam htio reći je da standardna procedura kod srčanog udara svakako nije lagana šetnja, svaki napor može dovesti do novog udara (a to se i dogodilo u svlačionici možda i "zahvaljujući" toj šetnji)

Ali vidim da se Vi svakako u terapiju infarkta miokarda razumijete pa nema potrebe da vodimo ovo raspravu.


U terapiju infarkta se svakako & sigurno bolje razumem od tebe, tu nemaj nikakvih sumnji.
Međutim, svakoj terapiji mora da prethodi dijagnoza....na tom mestu je cela priča PALA ...sva ona "kolica" i motorini koji svaki čas uleću na teren čini mi se da nisu ni upotrebljeni, ali ne smem da tvrdim...a koriste se i kad nekoga uhvati grč....ali, niko ne može da garantuje da - i sve da su upotrebili "vozeća nosila" - se ovo ne bi dogodilo... -kada krene "začarani krug bolesti" skoro nemoguće ga je prekinuti, i potrebno je imati i mnogo sreče...
Pa nije džaba Pekić rekao o medicini da se sastoji iz 90% predpostavki i 10% sreće ....
Bilokakobilo. mislim da će lekar Sevilje imati o čemu da razgovara sa novinarima - i još mnogima - sledećih dana
Nije neophodno biti neznalica eda bi se bio bloger ovde...
RumuUn RumuUn 19:18 28.08.2007

Re: ...

Unfuckable

RumuUn
U terapiju infarkta se svakako & sigurno bolje razumem od tebe, tu nemaj nikakvih sumnji. Međutim, svakoj terapiji mora da prethodi dijagnoza....na tom mestu je cela priča PALA ...sva ona "kolica" i motorini koji svaki čas uleću na teren čini mi se da nisu ni upotrebljeni, ali ne smem da tvrdim...a koriste se i kad nekoga uhvati grč....ali, niko ne može da garantuje da - i sve da su upotrebili "vozeća nosila" - se ovo ne bi dogodilo... -kada krene "začarani krug bolesti" skoro nemoguće ga je prekinuti, i potrebno je imati i mnogo sreče...Pa nije džaba Pekić rekao o medicini da se sastoji iz 90% predpostavki i 10% sreće ....Bilokakobilo. mislim da će lekar Sevilje imati o čemu da razgovara sa novinarima - i još mnogima - sledećih danaNije neophodno biti neznalica eda bi se bio bloger ovde...


Ajde da priznam to za terapiju al nijesam siguran. To je najmanje važno.

Ne znam šta ste rekli da ja nijesam rekao?

Ponavljam rekao sam da kolica nijesu upotrijebljena, a trebala su biti i rekao sam da ga ni to vjerovatno ne bi spasilo.

Nijesu postavili dijagnozu?
Pa šta je trebalo, da mu rade ekg i enzime na terenu pa da dovedu kolica?
Valjda imaju dovoljno iskustva da prepoznaju nešto što liči na infarkt kad ga vide. A tad kolica jesu neophodna. Možda ne bi bio spasen, al je ipak užasna šteta što su mu pokvarili šanse makar i za promil.
kum kum 20:00 28.08.2007

Re: ...

E da je Pera odmah otisao u policiju...ili da baba ima muda...
Decku je (nazalost prerano) dosao sudnji dan i to je to.
RumuUn RumuUn 20:08 28.08.2007

Re: ...

kum
E da je Pera odmah otisao u policiju...ili da baba ima muda...Decku je (nazalost prerano) dosao sudnji dan i to je to.


Svakako ga nece vratiti ovo moje mudrovanje.

Al, eto, ako jeste počinjena greška, nije na odmet to pomenuti...
kum kum 20:16 28.08.2007

Re: ...

Ne samo pomenuti, nego i javno kazniti! Prethodno obavestiti medjunarodni sud u Strazburu, haski tribunal, Helsinski odbor, Zene u Crnom, Pedere u roze...UN, SB, EU, OEBS, NATO...da se vidi u cijoj nadleznosti je ovaj slucaj.
Ljudi, salu na stranu ali neke stvari jednostavno MORAJU da se dese. Sad but true.
lidiaz lidiaz 20:32 28.08.2007

Re: ...

Mislis da neke stvari moraju da se dese? A zasto? Sudbina, Bog?

Sto se tice poredjenja ove smrti i pri nosenju stvari sa pijace, postoji jedna bitna razlika. Zbog prirode svog posla sportiste pregledaju detaljno nekoliko puta godisnje. Nas ostale smrtnike jednom godisnje, ili redje.
Bas me zanima objasnjenje njegovog lekara.
kum kum 20:39 28.08.2007

Re: ...

Mislis da neke stvari moraju da se dese? A zasto? Sudbina, Bog?

Pa zavisi u sta verujes. Ja u Boga, a ti?
yu1bcd yu1bcd 21:09 28.08.2007

Objasnjenje

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Puerta Antonio José Puerta Pérez (26 November 1984 – 28 August 2007) was a Spanish international football midfielder. He played for Sevilla FC in La Liga. A sufferer from arrhythmogenic right ventricular cardiomyopathy, he died on 28 August 2007, three days after suffering a series of cardiac arrests during a league game against Getafe CF on 25 August 2007.

Kosarkasice, strpljivo cekam pricu o bosonima! Ovih par zadnjih blogova su jako slicni racunarskim programima ili klasicnim naucnim tekstovima. Navedena referenca vec ima 152 komentara...


RumuUn RumuUn 21:11 28.08.2007

Re: ...

kum
Ne samo pomenuti, nego i javno kazniti! Prethodno obavestiti medjunarodni sud u Strazburu, haski tribunal, Helsinski odbor, Zene u Crnom, Pedere u roze...UN, SB, EU, OEBS, NATO...da se vidi u cijoj nadleznosti je ovaj slucaj.Ljudi, salu na stranu ali neke stvari jednostavno MORAJU da se dese. Sad but true.


Prvi dio ne bih komentarisao.

A za ovo neke stvari moraju da se dese... Pa zamisli situaciju, ulazi neko u bolnicu, krvari, a ljekar mu kaže, ma ionako ćeš da umreš...

Svako zaslužuje pravilnu proceduru bez obzira kolike su mu šanse. I to nije stvar humanosti, već obaveza ljekara.
lidiaz lidiaz 21:19 28.08.2007

Re: ...

kum
Mislis da neke stvari moraju da se dese? A zasto? Sudbina, Bog?

Pa zavisi u sta verujes. Ja u Boga, a ti?

Ja u ljudskost.
Unfuckable Unfuckable 21:37 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
Unfuckable

RumuUn
U terapiju infarkta se svakako & sigurno bolje razumem od tebe, tu nemaj nikakvih sumnji. Međutim, svakoj terapiji mora da prethodi dijagnoza....na tom mestu je cela priča PALA ...sva ona "kolica" i motorini koji svaki čas uleću na teren čini mi se da nisu ni upotrebljeni, ali ne smem da tvrdim...a koriste se i kad nekoga uhvati grč....ali, niko ne može da garantuje da - i sve da su upotrebili "vozeća nosila" - se ovo ne bi dogodilo... -kada krene "začarani krug bolesti" skoro nemoguće ga je prekinuti, i potrebno je imati i mnogo sreče...Pa nije džaba Pekić rekao o medicini da se sastoji iz 90% predpostavki i 10% sreće ....Bilokakobilo. mislim da će lekar Sevilje imati o čemu da razgovara sa novinarima - i još mnogima - sledećih danaNije neophodno biti neznalica eda bi se bio bloger ovde...

Ajde da priznam to za terapiju al nijesam siguran. To je najmanje važno.

Ne znam šta ste rekli da ja nijesam rekao?

Ponavljam rekao sam da kolica nijesu upotrijebljena, a trebala su biti i rekao sam da ga ni to vjerovatno ne bi spasilo.

Nijesu postavili dijagnozu?
Pa šta je trebalo, da mu rade ekg i enzime na terenu pa da dovedu kolica?
Valjda imaju dovoljno iskustva da prepoznaju nešto što liči na infarkt kad ga vide. A tad kolica jesu neophodna. Možda ne bi bio spasen, al je ipak užasna šteta što su mu pokvarili šanse makar i za promil.


..nijesi me shvatio ...
jedno od pravila u medicini - mada se više odnosi na zarazne bolesti je : "Bolje da mislimo da JESTE , pa da ispadne da nije bilo - nego da se nadamo da NIJE, a ipak jeste " ...to je jedno od zlatnih pravila - koje se očito u uslovima velikih para u igri ...ili malo para u zdravstvu - kako hoćeš - sve slabije primenjuje...Poznato je da sportisti prolaze rigorozne medicinske pretrage pre nego što klub odvoji pare za njih ...ajd sad malo da pustimo mašti na volju...samo malo... : recimo da je sa dečkom bilo sve u redu na kontrolnom pregledu u , recimo maju mesecu ...
var. 1 - preležao grip, malo ozbiljniji, "na nogama" tokom leta - razvoj srčane mane
var 2 - imao "tešku" noć sa malo više hemikalija pre utakmice -
var 3 - hipertrofija zida srca - "sportsko srce", krvni sudovi "gube kontakt" sa tkivom koje treba da "hrane"...
...bilo šta od ovoga + još mali milion stvari je moglo da ga snađe između dva kontrolna pregleda, da se ne pravim sada mnogo pametan...i pola toga ne bi moglo da se vidi na tim pregledima ...dokaz koliko je medicina (ne)moćna u 21.veku....
Mladi ljudi umiru svakodnevno oko nas ...ali se ne uzbuđujemo toliko ....a još jedno - ajd da kažem - medicinsko - pravilo kaže : " Što mlađi infarkt - to je opasniji tj razorniji " - čudno je to - jer očekujemo da su sportisti neka vrsta supermena, a ne kapiramo da i njihov - ma koliko utrenirani organizam - ima svoje limite - ali baš zato što je utreniran, upozorenja koje telo šalje ne shvataju se ozbiljno...
RumuUn RumuUn 21:50 28.08.2007

Re: ...

Unfuckable

Slažem se u potpunosti. Nijesam tvrdio da su pregledi traljavo odrađeni, čvrsto vjerujem da je sve odrađeno kako treba. Kako se to radi kod nas, je posebna (tužna) priča.

Ja sam samo doveo u pitanje ispravnost odluke da puerta išeta sa terena što je moglo uzrokovati taj drugi kolaps u svlačionici

I svakako da mladi ljudi umiru, ne uzbuđujem se naravno, prilično sam siguran da su desetine dvadesetogodišnjaka izgubile zivot samo dok mi ovo pišemo, al ipak imam pravo da kritikujem odluku da puerta napusti stadion na nogama.
RumuUn RumuUn 21:50 28.08.2007

Re: ...

Unfuckable

Slažem se u potpunosti. Nijesam tvrdio da su pregledi traljavo odrađeni, čvrsto vjerujem da je sve odrađeno kako treba. Kako se to radi kod nas, je posebna (tužna) priča.

Ja sam samo doveo u pitanje ispravnost odluke da puerta išeta sa terena što je moglo uzrokovati taj drugi kolaps u svlačionici

I svakako da mladi ljudi umiru, ne uzbuđujem se naravno, prilično sam siguran da su desetine dvadesetogodišnjaka izgubile zivot samo dok mi ovo pišemo, al ipak imam pravo da kritikujem odluku da puerta napusti stadion na nogama.
Unfuckable Unfuckable 22:08 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
Unfuckable

Slažem se u potpunosti. Nijesam tvrdio da su pregledi traljavo odrađeni, čvrsto vjerujem da je sve odrađeno kako treba. Kako se to radi kod nas, je posebna (tužna) priča.

Ja sam samo doveo u pitanje ispravnost odluke da puerta išeta sa terena što je moglo uzrokovati taj drugi kolaps u svlačionici

I svakako da mladi ljudi umiru, ne uzbuđujem se naravno, prilično sam siguran da su desetine dvadesetogodišnjaka izgubile zivot samo dok mi ovo pišemo, al ipak imam pravo da kritikujem odluku da puerta napusti stadion na nogama.


..pa ok, zato sam i rekao da ce klupski lekar Sevilje imati mnogo toga da prica.....ali i on je samo ziv covek, ništa više...sad bi neko rekao ..."za razliku od nesrećnog Puerte..."
definitivno - dešavaju se čudne stvari, ali to nije ništa novo, nego nam je - zbog "televizacije" sve to dostupnije i vidljivije ... pa prisetimo se slične situacije na Marakani krajemosamdesetih kada je Dr Branko Nešović , za razliku od svog nesrećnog španskog kolege, prepoznao ozbiljnost situacije, iščašio vilični zglob Donadoniju da bi mu dopro do jezika koji je već zapao u grlo, i tako mu spasao mozak, tj život ...
Donadoni je posle danima bio u komi, ali se izvukao...tog dana jednostavno, na lutriji smrti nije izvučen njegov broj...ili je ipak imao svog anđela čuvara oličenog u Velikom Doktoru...kao i u fudbalu...mnogi igraju, mnogi daju golove, ali jedan je Marko Van Basten ...tako i u medicini ...
Verovatno će neko pitati lekara fc Sevilla da li bi, da se ponovi situacija, uradio isto ....
RumuUn RumuUn 22:13 28.08.2007

Re: ...

Slažem se, al mi se čini da za odluku da se puerta iznese nije trebao ljekar kalibra van bastena...

I jedno pitanje, za taj jezik, nije dovoljan bočni koma položaj?
ivana23 ivana23 23:21 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
UnfuckableSlažem se u potpunosti. Nijesam tvrdio da su pregledi traljavo odrađeni, čvrsto vjerujem da je sve odrađeno kako treba. Kako se to radi kod nas, je posebna (tužna) priča.Ja sam samo doveo u pitanje ispravnost odluke da puerta išeta sa terena što je moglo uzrokovati taj drugi kolaps u svlačioniciI svakako da mladi ljudi umiru, ne uzbuđujem se naravno, prilično sam siguran da su desetine dvadesetogodišnjaka izgubile zivot samo dok mi ovo pišemo, da puertaal ipak imam pravo da kritikujem odluku napusti stadion na nogama.

I nije samo to u pitanju, citala sam danas na sajtu B92, u komentarima momaka koji prate fudbal, da je
nesretni Puerta vise puta pao u nesvest na treninzima. Pa zar ta cinenica nije bila dovoljna i medicinskim
laicima u klubu da ga posalju na dodatna ispitivanja.
RumuUn RumuUn 23:27 28.08.2007

Re: ...

Ja mislim da jeste bio na ispitivanjima. Stvar je što ta ispitivanja ne mogu otkriti sve.

A ako nijesam u pravu onda je to zastrašujuće...
ivana23 ivana23 23:46 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
Ja mislim da jeste bio na ispitivanjima. Stvar je što ta ispitivanja ne mogu otkriti sve. A ako nijesam u pravu onda je to zastrašujuće...

I jos jedna tragicna cinenica - zena/devojka mu je trudna, znao je da ce biti sin...
RumuUn RumuUn 23:52 28.08.2007

Re: ...

I da je bila curica bilo bi jednako tragično...
ivana23 ivana23 23:59 28.08.2007

Re: ...

RumuUn
I da je bila curica bilo bi jednako tragično...

Naravno. Tragedija je sto ce dete rasti bez oca, a to mozda nije moralo da se desi.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:49 28.08.2007

umiranje bi trebalo da bude...

...prirodna pojava Ako se smem uključiti na Vaš blog? Bio sam sportista punih25 god. i to borilački sportovi, gde su pregledi trebali biti3 x god. Medjutim moj bivši trener i sportski doktor su bili veliki prijatelji, što već možete shvatiti, kartoni su se ispunjavali u kafanama uz obilne večere (vreme para...). Zakon o treneru bor,veština govori da trener NESME da pusti u borilište borca (MLADU OSOBU) bez, da snjim popriča jel bolestan možda, gde spava imali vlage u kući da li je imao nekih psihičkih problema, da li svadjao snekim , sroditeljima možda kad je legao sinoć? Niko to nije poštovaoi sve je dobro bilo dok je doktor bio "obeštećen"!!! Prvi put kad nije dobio "svoje" pare, morali smo otići u bolnicu na pregled, gde je nama troici rekao da se javimo za 7 dana jer žvaćemo žvake a u njima ima puno šećera? Takmičenje je bilo za 3 dana i on je to znao! Niko mu nije mogao ništa opština ga je "čuvala" zbog prvog tima fudbalera....
Da ne zalazim u sve češće afere prodaje ljudskih organa, obavezno sekciranje...
NIJE MOGUĆE DA SE TO DOGODI I AKO SE DOGODI ODNOS JE 1PREMA MILION!! kradu bebe iz porodilišta zbog unutrašnjih organa i novca. LJudskost je nestala pojavom ekonomske krize gde se i pošteni silom naterani dadoše u lopovluk da se prehrane, nekima se to osladilo... Neki su izgubili granice normalnog.....
Contractor Contractor 08:37 29.08.2007

...

Javna je tajna da Albert Nadj ima srcanih problema, i da u svakom ugovoru ima klauzulu da igra na sopstvenu odgovornost. Nazalost verujem da je on samo jedan od ko zna koliko njih.
Jerry Jerry 21:22 29.08.2007

Mikloš Feher je na sličan način umro

To se dešavalo i ranije .Pre neku godinu je u Portugalu umro mađarski internacionalac , ne mogu da se setim imena trenutno, a dokazano je da je umro od zatajenja rada srca što je uzrokovano uzimanjem lekova protiv bolova (Ibuprofen) .Naravno , to je dobijao na rcapt od klubskog lekara .Igrao je u Benfici !Ako se neko seća , umro je čim je ušao da igra, samo se uhvatio za stomak i umro.
Više o tome na :[url=http://www.esato.com/archive/t.php/t-49069,1.html][/url]
purenjak purenjak 17:43 30.08.2007

Re: Mikloš Feher je na sličan način umro

Cudne se stvari desavaju u poslednje vreme...

tragedija

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana