Zabluda o ’’brojčanoj nadmoći’’ devojaka u Srbiji

Goran Nikolić RSS / 11.09.2007. u 20:51

by Goran(che)

 

Uvreženo je mišljenje da je broj žena u Srbiji daleko viši od broja muškaraca. To jeste tačno, ali razlika nije prevelika, tek 6%.[1] Međutim, ono što je za politiku nataliteta od krucijalnog značaja je broj žena u fertilnom periodu, i tu su rezultati potpuno suprotni od onoga što često slušamo (posebno od pristalica lepšeg pola): da Srbija prosto ''vrvi'' od žena, odnosno devojaka. Naime, ukupan broj žena u fertilnom periodu, koji se definiše kao razdoblje života od 15 do 49 godina, je nešto manji od broja muškaraca u istoj životnoj dobi.

E sad, pošto se definicija fertilnosti čini suviše širokom i možda nije previše interesantna za čitaoce (koja to devojka rađa sa 15 godina danas, iako to, naravno, biološki može) posmatraćemo uže obuhvate, kada je u pitanju životna dob.

Na primer, ukupan broj žena koje imaju između 20 i 39 godina je za 1,3% manji od broja muškaraca u istoj životnoj dobi[2]. Rezultati su još porazniji za žene, ako životnu dob ''pomeramo'' ka nižem broju godina (npr. od 17 do 35 ili  slično). Naime, devojke će uvek biti u manjini u odnosu na muškarce i brojčana nadmoć momaka, kako ''idemo'' ka mlađem životnom dobu, sve je veća.  Npr. ukupan broj muškaraca koji imaju od 20 do 34 godine je za 2,3% veći od svih devojaka u istoj životnoj dobi (prema Demografskoj statistici-2004. Republikog zavoda za statistiku).[3] 

Devojke ili ''mlade žene'' tek od 34 godine života (maliciozni momci bi rekli prekasno) postaju brojčano nadmoćne nad muškarcima i ta se razlika povećava, da bi ih npr. u poznim sedamdesetim bilo skoro duplo više.

Dakle do sredine tridesetih godina životne dobi, broj mušaraca u Srbiji je veći od broja žena, pa zaista ne važe priče o silnim devojkama koje nemaju prosce samo zato što je ih je više od broja momaka (biće da su neki drugi razlozi u pitanju). Razlog za ovu pojavu je vrlo jednostavan, momaka je više zbog nešto veće verovatnoće da se rodi dete muškog pola (skoro 6%), jer je ''muški hromozom'' brži, te je veća šansa da oplodi jajnu ćeliju.

Ukupni broj žena je veći zbog toga što one u proseku žive preko pet godina duže od muškaraca, a kada je u pitanju populacija koja nije u poznim godinama razlog je veća emigracija kao i manja smrtnost po osnovu ratova, kriminaliteta, saobraćajnih nesreća, smrtnih povreda na radu, suicida itd.

I referentne projekcije za narednih pet, deset i petnaest godina nisu ohrabrujuće za momke, čija će brojčana nadmoć čak povećavati te, samim tim, teoretski, i smanjivati mogućnost izbora partnerke. Naime, godine 2022. u životnoj dobi od 20 do 34 biće ih čak za 4,4% više do broja devojaka.[4] Dakle, statistika kaže: devojke čekajte, dolazi vaših petnaest minuta (slave), kako bi rekao Edi Vorhol(a).

Interesantna je i statistika brakova, koji postaju sve manje popularni i od kojih svaki treći propadne (čak oko 10 000 razvoda 2002, a samo pre deceniju bilo ih je za trećinu manje). Pomera se i starosna granica ulaska u brak i danas je ona za ''momke'' blizu 33 godine a za devojke skoro 29. Indikativno je i da, prema skorašnjim podacima, u našoj zemlji ima znatan broj neoženjih (887 hiljada), neudatih (654 hiljade) kao i razvedenih (253 hiljade).


 

[1] Tačan broj mušaraca u Srbiji 2004. godine iznosi: 3 629 194, a žena: 3 833 963.

izvor: Demografska statistika-2004. Republički zavod za statistiku.

[2] Naravno, ovo ne važi za seoska područja gde su devojke retkost i pravo blago.

[3] Kojih je, inače, oko 749 000. 2004. godine. 

[4] Demografska statistika-2004. Republički zavod za statistiku.

 



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:03 11.09.2007

E, da sam

juče umrla, ne bih znala da sam u fertilnom periodu...moraću da se naviknem na to...a sve me nešto strava, da dok se naviknem, izaći ću iz istog...fertilno...čudo!
ivana23 ivana23 21:13 11.09.2007

Re: E, da sam

Jelica Greganović
juče umrla, ne bih znala da sam u fertilnom periodu...moraću da se naviknem na to...a sve me nešto strava, da dok se naviknem, izaći ću iz istog...fertilno...čudo!

Nemoj mnooogo da se navikavas - da te ne iznenadi jos neki prestolonaslednik ili princeza...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:06 11.09.2007

Re: E, da sam

Jelica Greganović
juče umrla, ne bih znala da sam u fertilnom periodu...moraću da se naviknem na to...a sve me nešto strava, da dok se naviknem, izaći ću iz istog...fertilno...čudo!

Pa proveri, šta te košta..o)))
v.stojkovic v.stojkovic 22:27 11.09.2007

Re: E, da sam

Za Jelicu: Ne daj se Ines!
zarkov zarkov 02:07 12.09.2007

Re: E, da sam


nije bitan samo fertilni period nego i raspolozenje za fertilizaciju:)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:42 12.09.2007

Dragi moji, ja

sam se nafertilara (ako to to znači) da glavu ne dižem od posledica...bogu božije i caru carevo...moraće drugi sad da fertiliraju, ja sam imala tri SC, tako da više ni pomisliti na dodatne naslednike.
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:09 12.09.2007

Re: E, da sam

tačno, a raspoloženja,
odnosno ''volje'' (po Ničeu) kod žena
taško je naći

kopulacija i fertilizacija

Citam u Times-u za vikend kako je pad natalieta u Rusiji inspirisao gradonacelnika nekog mesta da proglasi 12. oktobar drzavnim praznikom za parove u fertilnom periodu sa idejom da oni tada ne rade (na poslu) vec da se patriotski posvete povecanju nataliteta.
Racunica je da ce se deca zaceta na taj dan roditi na dan drzavnosti Majcice Rusije. Kad bi jos samo sve Ruskinje ovulirale patriotski sinhronizovano sa drzavnim parznicima...
Queeria Queeria 21:25 11.09.2007

Pomalo gadno...

Ne bih umeo baš najboje da objasnim zašto, ali dok sam čitao ovaj tekst bilo mi pomalo gadno... Sve te reči nadmoć, "lepši" pol, fertilni period - ovo me asocira na neku poljoprivredu, a tek heteroseksizam koji se provlači kroz tekst...

I referentne projekcije za narednih pet, deset i petnaest godina nisu ohrabrujuće za momke, čija će brojčana nadmoć čak povećavati te, samim tim, teoretski, i smanjivati mogućnost izbora partnerke


Evo ja ću da otvorim pedersku kancelariju za zbrinjavanje viška...
carly carly 21:37 11.09.2007

Re: Pomalo gadno...

zar uvek imas resenje prosto neverovatno :)
Queeria Queeria 21:39 11.09.2007

Re: Pomalo gadno...

Stvoren sam bre za političara, za sve probleme imam rešenje :))
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:57 11.09.2007

Peđu za predsednika (nečega)

Stvoren sam bre za političara, za sve probleme imam rešenje :))

+ za svako rešenje imaš problem
što, takođe, nije beznačajno!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:08 11.09.2007

Re: Pomalo gadno...

Queeria
Ne bih umeo baš najboje da objasnim zašto, ali dok sam čitao ovaj tekst bilo mi pomalo gadno... Sve te reči nadmoć, "lepši" pol, fertilni period - ovo me asocira na neku poljoprivredu, a tek heteroseksizam koji se provlači kroz tekst...

I referentne projekcije za narednih pet, deset i petnaest godina nisu ohrabrujuće za momke, čija će brojčana nadmoć čak povećavati te, samim tim, teoretski, i smanjivati mogućnost izbora partnerke


Evo ja ću da otvorim pedersku kancelariju za zbrinjavanje viška...

A, ne Peđa. Crkva ima monopol. Manastiri..o)))
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:14 11.09.2007

Re: Pomalo gadno...

izvinjenje
Queeria Queeria 22:38 11.09.2007

Re: Pomalo gadno...

Pa valjda će do 2008. godine da dozvole da na tržište uđe i drugi operater, koji će da zbrine sve te jadne neoženjene momke.... Mmmmmmmm neoženjeni momci...

antioksidant antioksidant 08:23 12.09.2007

Re: Pomalo gadno...

Evo ja ću da otvorim pedersku kancelariju za zbrinjavanje viška...

al da nadjes i stranog sponzora, pa da budes pravi domaci izdajnik (ili nejpatriota - kako li je sada moderno)
eli eli 21:30 11.09.2007

Razlog za ovu

pojavu je vrlo jednostavan,momaka je vise zbog nwsto vece verovatnoce da se rodi dete muskog pola,jer je "muski hromozom" brzi,te je veca sansa da oplodi jajnu celiju"
Dali to znaci da, cak i da je natalitet u porastu,statistika se ili nece ili veoma malo menjati?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 21:36 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

momaka je vise zbog nwsto vece verovatnoce da se rodi dete muskog pola,jer je "muski hromozom" brzi,te je veca sansa da oplodi jajnu celiju"

Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema.
Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?
Queeria Queeria 21:41 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Žena ukupno ima više, jer muškarci kraće žive...
nikson nikson 21:41 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?


jeste
eli eli 21:47 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Jelena Krajšić
momaka je vise zbog nwsto vece verovatnoce da se rodi dete muskog pola,jer je "muski hromozom" brzi,te je veca sansa da oplodi jajnu celiju"Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema. Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?

Sigurno nije ,ali pominje se Republicki zavod za statistiku,tako da rec je o Srbiji.
eli eli 21:58 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

nikson
Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?jeste

Kako onda u Srbiji ima toliko porodica samo sa cerkama?Evo,komsija isao na cetvrto da bi dobio sina.
Queeria Queeria 22:01 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Crna magija... Sigurno ga vezala bivša devojka, koju je ostavio ucveljenu, pa ga proklela da pravi samo ženskadiju...
eli eli 22:04 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Queeria
Crna magija... Sigurno ga vezala bivša devojka, koju je ostavio ucveljenu, pa ga proklela da pravi samo ženskadiju...

Ha ha,dobar razlog!
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:16 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

nema to veze sa natalitetom
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:17 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

ne, svugde u svetu se radja vishe
muskih beba
to su naucnici (tj. naucnik) u Britaniji
vec u 17 veku ustanovili
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:19 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

da, zena ima vishe jer muskarci
za 5 do 6 godina, u proseku, krace zive
eli eli 22:25 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Goran Nikolić
ne, svugde u svetu se radja vishe muskih bebato su naucnici (tj. naucnik) u Britanijivec u 17 veku ustanovili

Eh,onda jos nisu saznali za Radovana Treceg i njegov recept!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:35 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema

pa oni ginu u ratu ;-)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:39 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

BebaOdLonchara
Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema

pa oni ginu u ratu ;-)

Žive kraće, fizički se više troše i žive nezdravo...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 22:59 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Drago Kovacevic
BebaOdLonchara
Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema

pa oni ginu u ratu ;-)

Žive kraće, fizički se više troše i žive nezdravo...

ok, ispala glupa u društvu.
posumnjala bez mnogo razmišljanja u priču o tome da su muški hromozomi "brži".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:09 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Jelena Krajšić
Drago Kovacevic
BebaOdLonchara
Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema

pa oni ginu u ratu ;-)

Žive kraće, fizički se više troše i žive nezdravo...

ok, ispala glupa u društvu.
posumnjala bez mnogo razmišljanja u priču o tome da su muški hromozomi "brži".

Ma ne znam ni ja Jelena jeli ovo što sam napisao tačno, ali mi se čini logičnim...
pozz
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:24 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

nisu, sta ce,,,,,,,,
na kog Radovana mislite
sic
eli eli 23:30 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Goran Nikolić
nisu, sta ce,,,,,,,,na kog Radovana mislitesic

III-od Dusana Kovacevica!Pravio je zensku decu iz specificne poze!
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:33 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

sic,
posramili ste me
ja mislim da to zavisi od hromozoma
x i y, pa koji ubode jajnu celiju
sic
eli eli 23:39 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

Goran Nikolić
sic, posramili ste meja mislim da to zavisi od hromozomax i y, pa koji ubode jajnu celijusic

Eto vidite,Dusan Kovacevic je resio da ne budete u pravu!
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:42 11.09.2007

Re: Razlog za ovu

ovde treba dodati
da posebno u Kini i Indiji
gde se vodi politika za smanjivanje nataliteta
mladi parovi,
kada vec moraju da imaju jedno dete
znatno cechce biraju musko
tako da je polna ravnoteža u
nekim krajeviama ovih zemalja narusena
do cak, misilim, preko 15% u korist momaka,
sto je vec opasno po demografske i socijalne trendove
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:44 12.09.2007

Draga Jelena,

nećeš verovati, ali blizu si objašnjenja...muški spermići su mnogo brži od ženskih, ali kraće traju...ako moraju da malo sačekaju oni se odmah onesveste i ništa od posla...za to vreme ženski spermići putuju polako ali pouzdano, ako treba da se čeka, čekaju i dočekaju :)
antioksidant antioksidant 08:26 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?

NIje valjda da sumnjas da jeste?
A i nije "samo u Srbiji" nego "srpski hromozom". NAsi hromozomi su brzi i preko Drine...
Stijak Stijak 13:46 13.09.2007

Re: Razlog za ovu

Jelena Krajšić

Nisam stručna ali to bi značilo da na planeti ima više muškaraca nego žena, a nema.
Nije valjda muški hromozom "brži", šta god to značilo, samo u Srbiji?

Pa, radja se više muškaraca, pa odnos brojnosti u pojedinim zemljama zavisi od prosječne starosti gradjana te zemlje. To važi za cijeli svijet, a ako nekog interesuje evo naučnog objašnjenja:

Naime, ljudski se genom sastoji od 22 autozomska para (autozom - hromozom koji je identičan kod muškarca i žene) i XX kromozoma kod žene i XY hromozoma kod. Naime, Y hromozom je nastao tako što se izgubio jedan krak X hromozoma, pa je Y hromozom lakši i ima manje genetskog materijala. Zbog toga u trci do jajne ćelije muški spermatozoidi imaju malu prednost jer su malo lakši. Opet, žene imaju malo više genetskog materijala pa joj to pruža malo veću zaštitu od genetskih bolesti i loših mutacija te žene u prosjeku duže žive.
Stijak Stijak 13:57 13.09.2007

Re: Razlog za ovu

Stijak

Pa, radja se više muškaraca, pa odnos brojnosti u pojedinim zemljama zavisi od prosječne starosti gradjana te zemlje.

Malo djeluje nejasno moje rezonovanje jer sam zaboravio da dodam da žene duže žive. Cijela rečenica bi trebala da bude:
Pa, radja se više muškaraca, ali žene duže žive, pa odnos brojnosti u pojedinim zemljama zavisi od prosječne starosti gradjana te zemlje.

Ne radi edit, pa moram ovako, sorry
v.stojkovic v.stojkovic 22:05 11.09.2007

Statistika i devojke

Statistika ti dobro ide, ne znam kako stojiš sa devojkama, hoću da kažem razumeš li i njih tako dobro.
nikson nikson 22:06 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

doktor stojkovic?
v.stojkovic v.stojkovic 22:10 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

v.stojkovic je dovoljno.
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:13 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

pa ne mogu se bash pohvaliti
ali moje empiricke, odnosno statisticke analize
mi govore da ce morati da mi krene

dakle, nikakvi zakljuchci,
pa makar i zene bile u pitanju,
apriorno
sic....
Goran Nikolić Goran Nikolić 22:13 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

tako neshto,
mada ja mislim da je tu stvar naduvana
v.stojkovic v.stojkovic 22:23 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

A koje je, ne daj Bože, sttičko otstupanje, u tvojim statističkim analizama da li je na nivou 0.005 ili 0,001, a varijanca i kovarijanca, o HI faktoru da i ne pitam. Da, da rano je za zaključke.
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:22 11.09.2007

Re: Statistika i devojke

ovo je prijatelju
najjednostavnija statistika
nema potreba za slozenijim metodama,
osim ako se ne pojavi g. Zeljka Buturovic
da me razbije u paramparchad
sic........
Covek u belom Covek u belom 10:58 12.09.2007

Re: Statistika i devojke

Goran Nikolić
pa ne mogu se bash pohvaliti
ali moje empiricke, odnosno statisticke analize
mi govore da ce morati da mi krene
Da citiram N. Bjekovica, po zakonu velikih brojeva ce morati da ti krene :)))).
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:07 12.09.2007

Re: Statistika i devojke

hvala ti, o Hegemone
verujem i nadam se da si u pravu

veliki pozdrav
by Goranche
kuki kuki 22:27 11.09.2007

Sta je bre ovo?

Zbunjuju me sledece tvrdnje:
Na primer, ukupan broj žena koje imaju između 20 i 39 godina je za 1,3% manji od broja muškaraca u istoj životnoj dobi[2]. Rezultati su još porazniji za žene, ako životnu dob ''pomeramo'' ka nižem broju godina (npr. od 17 do 35 ili slično). Naime, devojke će uvek biti u manjini u odnosu na muškarce i brojčana nadmoć momaka, kako ''idemo'' ka mlađem životnom dobu, sve je veća.
Devojke ili ''mlade žene'' tek od 34 godine života (maliciozni momci bi rekli prekasno) postaju brojčano nadmoćne nad muškarcima i ta se razlika povećava, da bi ih npr. u poznim sedamdesetim bilo skoro duplo više.
I referentne projekcije za narednih pet, deset i petnaest godina nisu ohrabrujuće za momke, čija će brojčana nadmoć čak povećavati te, samim tim, teoretski, i smanjivati mogućnost izbora partnerke.

Da sam neka sifrazentkinja, opasno bih reagovao...
sladja82 sladja82 22:48 11.09.2007

Re: Sta je bre ovo?

ma bitno je da smo inache nadmocne
ali samo ne brojcano
to ne
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:20 11.09.2007

Re: Sta je bre ovo?

ne znam sta je nejasno
to su podaci statistike
i nisu uopste specifikum Srbije
vec skoro svih zemalja
sladja82 sladja82 22:47 11.09.2007

2022 g. super

dobra je ova statistika
daje nadu
ha ha ha
a tek 2022 godine,
sestre
nece biti problema
s momcima
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:17 11.09.2007

Re: 2022 g. super

to ti je optimizam
G r o f G r o f 22:49 11.09.2007

Uvek neke zablude.

Nerma tu nikakve zablude. Hoću dve žene na jednog muškarca i ...tačka.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:52 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

G r o f
Nerma tu nikakve zablude. Hoću dve žene na jednog muškarca i ...tačka.

Grofe imam dilemu pa da te konsultujem: - reci mi jeli bolja jedna od četrdeset ili dve od dvadeset..o)))
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:15 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

setio sam se one price
o Banja Luci,
to je jedna od najvecih gluposti,
odnosno lazi
bivse Jugoslavije (o 7 devojaka ili cak 17 na jednog momka)
odnos je verovatno maksimalno bio
do 10% u korist devojaka,
zbog, verovatno, vece emigracije devojaka iz okolnih sela i gradova
slutim da je ta legenda
opstala zahvaljujuci dosljacima,
koji su za razliku od svojih malih mesta,
vidjali veliki broj zena na ulicama
za njih velikog grada
G r o f G r o f 23:16 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

Drago, tebi predlažem jednu od četrdeset, jer je, prekomerna doza žena, opasna po život, a sebi dve od dvadeset, jer sam sklon suicidu..
nikson nikson 23:20 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

tri od 17 god )
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:22 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

G r o f
Drago, tebi predlažem jednu od četrdeset, jer je, prekomerna doza žena, opasna po život, a sebi dve od dvadeset, jer sam sklon suicidu..

Eto...a ja ne znam bi li te poslušao..Nekako, volim rizik...o))
pidola pidola 23:30 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

nemoj da nasedas drago,grof misli samo na sebe. :)))

i kako vas dvoje tako?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:33 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

pidola
nemoj da nasedas drago,grof misli samo na sebe. :)))

i kako vas dvoje tako?

Ma ovo je samo reakcija na statistiku..o)
pozz
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:36 11.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

ljudi,
pa ja mislio da napravim ozbiljnu temu,
kad ono vidish.....
neka.......
salbi smo na te mlade, fertilne zene....
posebno sto ih je manje
Radojicic Radojicic 03:24 12.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

Goran Nikolić
ljudi,
pa ja mislio da napravim ozbiljnu temu,
kad ono vidish.....
neka.......
salbi smo na te mlade, fertilne zene....
posebno sto ih je manje


Ozbiljna bi tema bila kad bi izabrao jednu od tih svih zena iz podataka koje nam dajes i o njoj napisao nesto

a sto se tice statistike i brojanja
evo udavicu opet sa DK

Neverovatna mi se stvar desila danas, odjednom sam zaboravio sta ide prvo - 7 ili 8
Otisao sam do komsija i pitao ih za misljenje o problemu.
Njihovo i moje cudjenje je bilo veliko kada su odjednom otkrili da su zaboravili da broje. Secaju se 1, 2, 3, 4, 5 i 6, ali ne znaju sta je sledece.
Odosmo svi zajedno u prodavnicu na uglu Znamenskaje i Basejnaje da konsultujemo kasirku o nasoj muci. Kasirka nam se tuzno osmehnula, izvadila mali cekic iz usta i pomerajuci svoj nos cas napred, cas nazad, rece:
-Po mom misljenju 7 dolazi posle 8, samo onda kada 8 ide posle 7
Zahvalismo smo joj se i srecni izadjosmo iz prodavnice. Ali kada smo izasli i malo bolje razmislili, ponovo se rastuzismo jer njene reci nisu imale nikakvog smisla.
I sta sad? Otisli smo do Letnje Baste i poceli da brojimo drvece. Ali kada smo dosli do 6, doslo je do svadje: neki su bili misljenja da je sledece 7, a ostali da je sledece 8.
Dugo smo raspravljali, kad na nasu srecu, pade dete sa klupe i slomi obe vilice.
To nam je odvratilo paznju od svadje.
I onda svi odosmo kucama.


antioksidant antioksidant 08:39 12.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

salbi smo na te mlade, fertilne zene....

Sumnjam da oni razmisljaju o fertilitetu...

A sad o temi.

Ja mislim da je utisak o vecem broju zena nastao zbog "vidljivosti".
Na zalost, ali postoji jedan broj zena koje vode zivot u "4 zida". (bolje reci - primorane su na takav zivot)

Goran Nikolić Goran Nikolić 11:02 12.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

napisacu
kad je bude
obecava
(onaj koji biva


Goran Nikolić Goran Nikolić 11:04 12.09.2007

Re: Uvek neke zablude.

to o vidljivosti nema sumnje
ali je i istina i to drugo
da su žene manje pokretljive
te da se često može stvoriti utisak,
posebno noci u gradu,
da je puno, puno vishe momaka
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:24 11.09.2007

statistika moja dika ...

razumem da statistika postoji.
al ova tema je baš onako...

gde je poenta? ima li je uopšte?

pre svega, ta ista statistika nije uzela u obzir da je osam posto homoseksualaca u srbiji.
il se to ne sme ni da pomene. nije pravoslavno. šta li?
ma izvinjavam se, pogrešno mesto. mislim za mene.

Goran Nikolić Goran Nikolić 23:38 11.09.2007

Re: statistika moja dika ...

poenta je razbijanje zablude,

a sto se tice 8% homoseksualaca,
mislim da je preterano,
mozda sa latentnim i biseksualcima
znatno vishe
ali samo homoseskualaca ne verujem,
ali napishite tekst o tome
angie angie 01:01 12.09.2007

statistika

uvek daje samo brojeve na osnovu kojih se donose zakljuchci, a u zivotu se deshava neshto drugo, u glavnom nepredvidljivo!
Goran Nikolić Goran Nikolić 10:59 12.09.2007

Re: statistika

ne bih rekao,
Ono sto nam se deshava u zivotu
posebno kod odnosa polova i brakova
dobrim delom je socioloski uslovljeno

znam da se necete složiti,
ali to sam negde procitao
a i život me naučio

pozdrav
milosib milosib 08:18 12.09.2007

Nije bitan samo broj

vec i raspodela mladica i devojaka. Pretpostavljam da je autora na pisanje clanka navela vec poslovicna kuknjava devojaka kako ima malo mladica. To mozda i pije vodu i pored statistickih podataka iz jednog prostog razloga. Svaki roditelj zenskog deteta na selu ga salje u skolu u grad i te devojke se ne vracaju. Sa druge strane momci u nekom dobrom procentu jos uvek ostaju, ali bez ikakve sanse da se ozene i zasnuju porodicu.

Ovo sto govorim se posebno dobro vidi u brdskim predelima gde u selima od npr. 2000 stanovnika imate po stotinjak momaka samaca u raznim zivotnim dobima. Pokusaj da se resi ova situacija sa "uvozom" mladi iz Ukrajine i sl. je naisla na shizofrenu osudu i hajku nekih zenskih udruzenja u Srbiji, jer one zaboga ne mogu da se udaju jer nema mladica. Naravno kada bi bilo kojoj od njih bilo ponudjeno da bira muza ali da zivi na selu sumnjam da bi neka pristala.

Goran Nikolić Goran Nikolić 10:57 12.09.2007

Re: Nije bitan samo broj

ovo sa ruralnim podrucjima
je na mestu,
ali ja to pominjem u fusnoti
bio sam ja po tim selima oko Ivanjice
gde nrp. ima 400 momaka na dve devojke
milosib milosib 12:13 12.09.2007

Re: Nije bitan samo broj

Primetio sam, ali nisam video da ste to povezali sa eventualno uvecanim brojem devojaka u gradovima.

Replika je zato sto iz vaseg stila i izgleda clanka vidim odredjenu dozu naucnog pristupa. To mi se inace svidja mada imam zamerke na temeljitost. Ako se vec bavite statistickim podacima mora se to i obraditi. Znam koliko je to tesko i za ljude iz prirodnih i tehnickih nauka jer sam se uverio da jako mali broj zaista ume da to uradi. Statistika se uci i u srednjoj skoli i na dodiplomskim i poslediplomskih studijama, ali je malo ko zaista nauci sa razumevanjem njene buduce primene.
Nadam se da nisam preterao sa pametovanjem.
Goran Nikolić Goran Nikolić 12:58 12.09.2007

Re: Nije bitan samo broj

Ok su vashe sugestije,
svakako, žene
više nego muškarci preferiraju urbane sredine
ali prvo nemam te podatke,
ali imajuci u vidu
u apsolutnom smislu vrlo skroman broj ljudi
koji zive u zabacenim krajevima,
posebno u zivotnom dobu, kojim se bavim
mislim da izneti zaključci
ne bi trebalo da se bitnije promene

podrav
milosib milosib 13:13 12.09.2007

Re: Nije bitan samo broj

Ima logike u ovom, narocito zato sto nemamo tacne podatke. Jedino sto to nisu samo zabacena podrucja, vec su u pitanju samo zabacena sela vec i ona blizu gradskih centara na po 10 do 20 kilometara.
Milena Mitic Milena Mitic 08:59 12.09.2007

hm...

(koja to devojka rađa sa 15 godina danas, iako to, naravno, biološki može)
jedno par devojaka koje su isle sa mnom u osnovnu skolu...(nije Srbija samo Beograd, i ne radi se o nekim usamljenim, extremnim slucajevima i ne radi se o Romkinjama...) eto.
Dakle do sredine tridesetih godina životne dobi, broj mušaraca u Srbiji je veći od broja žena, pa zaista ne važe priče o silnim devojkama koje nemaju prosce samo zato što je ih je više od broja momaka (biće da su neki drugi razlozi u pitanju).
pa...mislim...ako one (po onome sto ste rekli u tekstu izdgleda mi kao da ste ovo najcesce culi od zenskih osoba) u svakom vide potencijalnog prosca i samo cekaju da ih pita, onda su definitivno neki drugii razlozi u pitanju :). ako bi shvatile da u zivotu ima i drugih stvari osim udaje, mozda bi se stvari i promenile...
Dakle, statistika kaže: devojke čekajte, dolazi vaših petnaest minuta (slave), kako bi rekao Edi Vorhol(a).

:zbunj:....khm, dakle 15min slave ce doci kad sve budu mogle da se udaju...e bas 'lepa' sumacija zivota zene...(ovaj...mozda ste samo hteli da budete duhoviti ovom recenicom, stvarno se izvinjavam ako moj komentar zvuci grubo, nije mi namera, ali tekst stvarno malo...pa nekako mi 'vuce'...na takve stavove. sorry)
Indikativno je i da, prema skorašnjim podacima, u našoj zemlji ima znatan broj neoženjih (887 hiljada), neudatih (654 hiljade) kao i razvedenih (253 hiljade).

OK. and?


i za kraj: kakve veze fertilni period ima sa prosidbom? dete se moze imati i bez braka. brak bi trebalo da bude vrhunac ljubavne veze, spajanje sa osobom za koju osecate i poslednjim neuronom da joj mozete biti odani i za par decenija...(ili bar ja tako vidim brak). udaja radi udaje, radi dece, radi "kako ces sama" bla, bla, je, po meni, udaja iz pogresnih razloga...problem imanja dece u nasoj zemlji nije u brojnom stanju zena i muskaraca vec u kvalitetu zivota.

again - mozda ste se negde samo lose izrazili, ali meni tekst na momente stvarno malo zvuci tako...kao tesenje jadnih zena koje nikako da nadju muza... :) (a bez njega su naravno neostvarene i neuspele u zivotu...)
pozzz
Goran Nikolić Goran Nikolić 10:55 12.09.2007

Re: hm...

dobro, jeste malo saljivo
ali ja bih pre teshio momke,
tj. konacno im objasnio
zasto nemaju devojku
razlog je prost
devojke su retka roba

salu na stranu,
vashe primedbe su na mestu

pozdrav
by Goranche
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:15 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

Vi sve odmah na politiku
ali ako vas bash zanima,
Srbi iz RS imaju daleko veci natalitet i priddoni prirastaj od
nas ovde
a brzina muskih hromozoma ista,
cak i u federaciji BH
Milena Mitic Milena Mitic 11:23 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

Vi sve odmah na politiku


who? me? :)
je l' se ovo odnosi na moj post? :)
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:56 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

MA NE,
IZVINI
TO JE ZA
HROMOZOME U SRBIJI I REPUBLICI SRPSKOJ
antioksidant antioksidant 12:17 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

Goran Nikolić
MA NE, IZVINI TO JE ZAHROMOZOME U SRBIJI I REPUBLICI SRPSKOJ

odnosi se na mene iliti na moju salu o brzini srpskih hromozoma (mada, zbog opasnosti da neko to ne shvati ozbiljno - povlacim.

Dakle - HROMOZOMI U SRBIJI I REPUBLICI SRPSKOJ SU POTPUNO ISTE BRZINE KAO HROMOZOMI U HRVATSKOJ ILI KINI (jedino nasi bolje igraju tenis))
antioksidant antioksidant 12:18 12.09.2007

Re: Razlog za ovu

Dakle - HROMOZOMI U SRBIJI I REPUBLICI SRPSKOJ SU POTPUNO ISTE BRZINE KAO HROMOZOMI U HRVATSKOJ ILI KINI (jedino nasi bolje igraju tenis))

U stvari SPERMATOZOIDI a ne HROMOZOMI

Primedba o tenisu - ostaje
beli beli 10:45 12.09.2007

zene

ha, ha
eto zasto ne ide
mariopan mariopan 17:08 12.09.2007

Re: zene

Dok oni igraju tenis nema od njih vajde. Nego objasni im sta im je posao.
sasad sasad 12:04 12.09.2007

fertilitet

Eto odgovora sto su u poslednje vreme devojke postale agresivnije, pa sve vise imamo devojaka sa muskim karakteristikama, a muskaraca sa zenskim.
Goran Nikolić Goran Nikolić 12:06 12.09.2007

Re: fertilitet

pametno li zborish,
svaka ti je na mestu
SASADE!
antioksidant antioksidant 12:20 12.09.2007

Re: fertilitet

sasad
Eto odgovora sto su u poslednje vreme devojke postale agresivnije, pa sve vise imamo devojaka sa muskim karakteristikama, a muskaraca sa zenskim.

A koje su to muske karakteristike koje krase danasnje devojke (a voleo bih i spisak zenskih osobina koje autor primecuje na danasnjim momcima)
Lilu Lilu 13:33 12.09.2007

Re: fertilitet

pa sve vise imamo devojaka sa muskim karakteristikama, a muskaraca sa zenskim.


zene sa bradom i dlakama na grudima, a muskarci sa tankim strucicem i velikim grudima?
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:13 12.09.2007

Re: fertilitet

ne salim se,
naucnici su anticipirali
da ce u narednim decenijama i stolecima
dolaziti do konvergencije polova
jer ce do izrazaja dolaziti univerzalne osobine na ustrb polnih,
pa cak na planu izgleda

meni je to OK
mislim da ce biti vishe razumevanja
inache, su mi draze zene
koje muski razmisljaju
i neagresivni muskarci
Gichi Gichi 13:14 12.09.2007

Relevantnost statistike

Ako odes u bilo koje selo u Srbiji (pogotovo ono planinskog karaktera) 'brojcana nadmoc' muskaraca u odnosu na zene je ogromna. Sa druge strane, ako odes u Greenet bices medju malobrojnim muskarcima. Poenta je da lokalna percepcija je vrlo retko u koheziji sa nacionalnom statistikom ali to ne znaci da nije tacna.
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:27 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

pa nije bash isto,
bio sam ja po selima
tu zensko ne mozes videti
a po gradskim barovima
mislim daje opet vishe momaka
ali to nije relevantan indikator

antioksidant antioksidant 13:29 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

a po gradskim barovima
mislim daje opet vishe momaka

promeni kafanu
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:44 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

pa dobro, ima i onih sa vishe devojaka
ali vi verovatno niste covek koji puno izlazi noci,
inache,
vam se nebi potkrala takva tvrdnja

tvrdim vam, daleko vishe momaka u BG
noci izlazi od devojaka.

pozdrav
antioksidant antioksidant 13:46 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

Goran Nikolić
pa dobro, ima i onih sa vishe devojakaali vi verovatno niste covek koji puno izlazi noci, inache, vam se nebi potkrala takva tvrdnjatvrdim vam, daleko vishe momaka u BGnoci izlazi od devojaka.pozdrav

moguce, ali ja ipak preporucujem promenu kafane.
ali u stvari ne znam zasto izlazite (mozda cisto na pice i razgovor - tada odnos polova u ugostiteljskom objektu nije od znacaja)
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:01 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

ali tada ni vash komentar
nije relevantan glede teme
antioksidant antioksidant 14:04 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

dakle, ipak promena kafane (zelim sacuvati relevantnost svojih komentara)
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:10 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

ajde,
kad insistirate
antioksidant antioksidant 14:13 12.09.2007

Re: Relevantnost statistike

hvala

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana