IT

Autorska prava, Google i sav taj Jazz

njanja_de.manccini RSS / 23.03.2011. u 18:25

3d_copyright.jpgJuce je sudija Denny Chin (US Circuit Judge - Manhattan) odbio dogovor (ASA) izmedju Google, Asocijacije Americkih Izdavaca (Association of American Publishers) i Author's Guild, dogovor koji bi omogucio da se milioni knjiga nadje na Internetu. Ukoliko ovaj dogovor nije bio odbijen Google bi nastavio da nesmetano skenira i objavljuje odlomke i/ili kompletne knjige bez dozvole onoga koji ima copyright prava. Jos jedna vazhna tacka je to sto bi ovim dogovorom Google dobio de facto monopol nad svim knjigama koje se vise ne stampaju i/ili ciji se autori ne mogu locirati.

Strani autori, izdavaci (iz Austrije, Belgije, Italije, Indije, Izreala, Italije, Japana, Novog Zelanda, Spanije, Svedske, Svajcarske I Engleske), kao i drzave (Francuska i Nemacka), su bili protiv ovog dogovora (ASA) i Google projekta jer kako oni kazu Google njime krsi medjunarodno pravo. Nemacka kaze:

"The [ASA] still rewards Google -- a serial scanning infringer -- with a de facto exclusive license regarding copyrights held by authors for books published in the United States, Canada, Australia, and United Kingdom, as well as over German and other international authors whose books have been registered in the United States. Competing digital libraries in Germany ("Deutsche Digitale Bibliothek") and throughout the world do not enjoy rights to such authors or "Orphan Works" because Germany requires licensing of rights prior to the usage of Orphan Works. Such a sweeping de facto compulsory license system would require legislative action (equivalent to Congressional action) in Germany."

Sudija Chin objasnjava:

"While the digitization of books and the creation of a universal digital library would benefit many, the ASA would simply go too far. It would permit this class action - which was brought against defendant Google Inc. ("Google") to challenge its scanning of books and display of "snippets" for on-line searching - to implement a forward-looking business arrangement that would grant Google significant rights to exploit entire books, without permission of the copyright owners. Indeed, the ASA would give Google a significant advantage over competitors, rewarding it for engaging in wholesale copying of copyrighted works without permission, while releasing claims well beyond those presented in the case."

Kompletna odluka sudije China se nalazi na ovom linku u PDF formatu, gde se uostalom nalazi i vrlo sazeta istorija i pozadina ovog slucaja.

Ova vest je za izdavacku industriju i autore dobra jer je digitalizacija knjiga postala vrlo skakljiva i neregulisana industrija, koju je Google poceo zloupotrebljavati. Potreba da knjige budu dostupne sirokom krugu korisnika je ocigledna i to mora da se uradi, ali ne na ovaj nacin.

 

Tagovi



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 18:26 23.03.2011

Ha!

omega68 omega68 18:29 23.03.2011

Re: Ha!


Njanjo
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:34 23.03.2011

Re: Ha!

lako je sad biti prvi, kad nema Reanimatora okolo

Omega sto si se maskirO? krsis necija autorska prava a neces da priznas, jel to?
topcat topcat 18:45 23.03.2011

Re: Ha!

Kako nema Reanimatora, kad je maločas ispijao kafu???

(smajli a tako mi je dobro išlo)


Nisam još pročitala cijeli pdf, ali načelno se slažem s ovim:
Potreba da knjige budu dostupne sirokom krugu korisnika je ocigledna i to mora da se uradi, ali ne na ovaj nacin
omega68 omega68 18:59 23.03.2011

Re: Ha!

možda sam promašio smajli
Malopre sam tek čitao Budimčev blog o hapšenju nekog lika koji je dao link na jedan trenutno popularan SRB film i većina blogera misli da to nije razlog da se ljudi proganjaju ( ako sam dobro razumeo brzinski pročitane komentare ).
Ja nekako delim ovaj stav
Potreba da knjige budu dostupne sirokom krugu korisnika je ocigledna i to mora da se uradi, ali ne na ovaj nacin.
loader loader 00:55 24.03.2011

Re: Ha!

Jasno.
Trebalo bi sprečiti elektronsko kupusanje knjiga

Ili izdanje kako valja, ili ništa.

Sigurno je da će se naći način da se izdanja namnože, a da budu u korektnom obliku.

fantomatsicna fantomatsicna 09:08 24.03.2011

Re: Ha!

loader
Jasno.Trebalo bi sprečiti elektronsko kupusanje knjiga Ili izdanje kako valja, ili ništa. Sigurno je da će se naći način da se izdanja namnože, a da budu u korektnom obliku.


I ne samo to vec zamisli stetu koju trpe autori ..koji zive od toga
loader loader 10:07 24.03.2011

Re: Ha!

Ne znam koliko autora stvarno uspeva da živi od pisanja. Možda tek neki manji procenat (ako neko ima uvid, bilo bi dobro da objavi). Naravno da i njih treba zaštititi (tj. njihovo autorsko pravo), ali, iako su te dve stvari teško odvojive, mislim da je prevashodnija tema održavanje napisanih dela u njihovom izvornom obliku. Jer, elektronske varijacije znaju da budu u prilično slobodnoj i neurednoj interpretaciji, tako da se do čitaoca često dovuče nešto što uopšte i nije u pravom smislu "ta i ta" knjiga.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:45 24.03.2011

Re: Ha!

mislim da je prevashodnija tema održavanje napisanih dela u njihovom izvornom obliku.

pa vidi, cilj digitalizacije je ocuvanje (preservation) starih knjiga, fotografija, mapa itd. ako se to radi profesionalno nema sto da se brinemo za kvalitet elektronskih verzija. na primer ovde kod nas, nasa glavna arhivistkinja vodi projekat za digitalizaciju svih starih dokumenata, knjiga, mapa, fotografija... i njen tim nakon skeniranja baca fizicke kopije koje su u veoma losem stanju. ali zato sad imamo kopiju tog dokumenta na nasem serveru, u nasem katalogu u nekoliko formata.
loader loader 00:05 25.03.2011

Re: Ha!

Njanja, kad ste vi u pitanju, ne sumnjam u savesnost posla, i kvalitet Ali, radi li se svuda tako? Izvodim ovo pitanje delimično i na osnovu vaše rečenice: " ... jer je digitalizacija knjiga postala vrlo skakljiva i neregulisana industrija ..."
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:55 26.03.2011

Re: Ha!

skaljiva i neregulisana jeste u ovom slučaju jer je Google hteo da bez pitanja digitalizuje sve moguće knjige na svetu bez ikakvog obzira prema autorima i copyright-u. prelep članak o ovome je napisao profesor i direktor univerzitetske biblioteke na Harvardu Robert Darnton (potpisujem sve što je rekao od početka do kraja).

A digital Library better than Google's
noboole noboole 18:46 23.03.2011

Jedan sjajan pisac

http://www.ursulakleguin.com/Note-AGResignation.html
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:51 23.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

fantasticno pismo!
hvala ti.
mirelarado mirelarado 23:59 23.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

njanja_de.manccini
fantasticno pismo!
hvala ti.


Ово су одиста лепе вести. Делује као победа, макар и тренутна. На дуже стазе нисам велики оптимиста, тј. мислим да ће издавачи морати да се окрену спонзорима, или нешто слично, јер апсолутна заштита на Мрежи не постоји. Књигу коју управо преводим нашла сам на изворном и другим страним језицима на нету без проблема.
princi princi 00:11 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Књигу коју управо преводим нашла сам на изворном и другим страним језицима на нету без проблема.

Moжда је решење да корпорације попут Гугла део профита који добијају по основу реклама деле са ауторским гилдама а да ове онда дистрибуирају те профите ауторима према читаности (која се, опет, може релативно лако утврдити). Интернет неоспорно мења начин комуникације између аутора и конзумената и чини се да је ситуација у којој сви седе у својим рововима контрапродуктивна.

У ствари, главни губитници у читавој причи нису аутори, него правници, агенти, издавачке куће, које су до скора биле једини начин на који је аутор могао приступити тржишту. Са Гуглом је за њима потпуно престала потреба. Слична ствар је и са музиком.
mirelarado mirelarado 00:18 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Интернет неоспорно мења начин комуникације између аутора и конзумената и чини се да је ситуација у којој сви седе у својим рововима контрапродуктивна.


Tо и ја мислим. Шизофрена ситуација у којој се сви радују што им Интернет повећава број читалаца с једне стране, а с друге стране ламентују због ауторских права није одржива. Верујем да ће се неки финансијски договор Гугла и заступника аутора и издавача свакако наћи. Треба имати на уму да су то тектонски поремећаји за издаваштво и да му треба времена да се прилагоди, тј. да се "тле слегне".
princi princi 00:23 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Треба имати на уму да су то тектонски поремећаји за издаваштво и да му треба времена да се прилагоди, тј. да се "тле слегне".

Тако је- то је срж проблема. Треба преусмерити и "олакшати" читаву ту индустрију (која је, иначе, била изузетно профитабилна), а то уопште није лака ствар (пратити случајеве ЕМИ, Бордерс, WHSmith, па, шире гледано, и читав Холивуд...)
lakipingvin lakipingvin 00:35 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Jedan sjajan pisac

New York Law School professor James Grimmelmann na svom blogu ima po meni najbolju analizu i pretpostavlja tri moguca scenarija...
http://laboratorium.net/archive/2011/03/22/inside_judge_chins_opinion

njanja
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:13 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

New York Law School professor James Grimmelmann na svom blogu ima po meni najbolju analizu i pretpostavlja tri moguca scenarija...

videćemo šta će da se dešava u skoro vreme. imaju mesec dana da odluče šta će da rade svi uključeni u ovom procesu.
što bi ja volela da vidim je ono što svi u library world pričaju već neko vreme - onine nacionalna biblioteka. ima timova koji rade na tome, nekoliko scenarija postoje, a šta će tačno da bude znaće se ja se nadam u skoro vreme. problem je što mi u biblioteci se zamaramo sa različitim standardima za opisivanje podataka. svako koristi neke svoje šeme, softvere za interpretaciju itd, umesto da se lepo dogovorimo koji standard je najbolji za predstavljanje digitalnih objekata i da svi to koristimo. kad se to sredi biće lakše da se napravi digitalna nacionalna biblioteka.

mi na universitetu radimo na nečemu što se zove institutional repository gde se čuvaju u digitalnoj formi materijali vezani za naš univerzitet. u tim kolekcijama možete naći i knjige, naučne radove profesora na našem univerzitetu, ali to su knjige koje nisu više pod copyrightom, a naučni radovi u verziji koja nije finalna kao u jurnalu u kojem je objavljen. neki profesori, uglavnom oni sa full professorships postavljaju svoje radove samo i isključivo u našem institutional repository. njih nije više briga gde će da im se rad objavi jer su već stekli reputaciju i svi znaju ko su oni. e sad borba je da i ostali profesori spoznaju koliko je bitno da im se radovi objavljuju samo i isključivo u našem repository-ju.

ima vremena, sve će da se sredi ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:10 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

У ствари, главни губитници у читавој причи нису аутори, него правници, агенти, издавачке куће, које су до скора биле једини начин на који је аутор могао приступити тржишту. Са Гуглом је за њима потпуно престала потреба. Слична ствар је и са музиком.

to nije sasvim tačno. sada će autori sami morati da rade posao koji je nekada bio poveren izdavačima, advokatima, agentima. to se uporno zaboravlja pomenuti.
antioksidant antioksidant 09:26 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

BebaOdLonchara
У ствари, главни губитници у читавој причи нису аутори, него правници, агенти, издавачке куће, које су до скора биле једини начин на који је аутор могао приступити тржишту. Са Гуглом је за њима потпуно престала потреба. Слична ствар је и са музиком.

to nije sasvim tačno. sada će autori sami morati da rade posao koji je nekada bio poveren izdavačima, advokatima, agentima. to se uporno zaboravlja pomenuti.

bilo bi dobro kada bi postojala mogucnost izbora (ko zeli (lakse mu je - stvar izbora) sa advokatima, agentima... slobodno... ko bi neke stvari resavao sam - da bude moguce bez "ulaska u kolo"
postoje specijalizovana znanja u izdavastvu i advokaturi koja su nesumljivo neophodna ali po neki put... prosto se nalaze na putu izmedju autora i korisnika
princi princi 10:01 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

BebaOdLonchara
У ствари, главни губитници у читавој причи нису аутори, него правници, агенти, издавачке куће, које су до скора биле једини начин на који је аутор могао приступити тржишту. Са Гуглом је за њима потпуно престала потреба. Слична ствар је и са музиком.

to nije sasvim tačno. sada će autori sami morati da rade posao koji je nekada bio poveren izdavačima, advokatima, agentima. to se uporno zaboravlja pomenuti.

Нисам сигуран да си приметила предложени механизам: Гугл->Гилда->Aутор. Према томе, Гилда би обављала те правне послове, а Аутор би, по потреби, ангажовао или не Гилду (тако што би плаћао чланарину, на пример). Сигуран сам да би маштовитији аутори нашли још ефикасније и боље начине да наплате своју креативност.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:25 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Нисам сигуран да си приметила предложени механизам: Гугл->Гилда->Aутор. Према томе, Гилда би обављала те правне послове, а Аутор би, по потреби, ангажовао или не Гилду (тако што би плаћао чланарину, на пример). Сигуран сам да би маштовитији аутори нашли још ефикасније и боље начине да наплате своју креативност.

u mom svetu autor sada mora sam da kontaktira festivale širom sveta i sam pravi svoju mrežu (i tako svaki autor ponaosob), da im štampa partiture i štimove (umesto izdavača), i još gomilu promotivnog i birokratskog posla. orkestar ne može da svira sa iPad-a ili Kindla, mora sa papira (da tablet-entuzijaste odmah sasečem u korenu )
mislim da se ništa suštinski ne menja, samo preraspodela posla i funkcija. autor ima iluziju da zarađuje više a ustvari, samo radi više besmislenog posla umesto da sedi i stvara. to mi liči na promenu oko plaćanja programa vs free program. ne platiš program koji koristiš ali zato svaku pa i najmanju "popravku" i "support" plaćaš. vrlo sam duboko uverena da sam u pravu.
gospodin_ne gospodin_ne 12:07 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

orkestar ne može da svira sa iPad-a ili Kindla, mora sa papira

A zasto mora sa papira?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:29 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

A zasto mora sa papira?

mora da bude dovoljno veliki format (bar A3!), za početak. vrlo važna opcija je pisanje štrihova, odnosno beleženje raznih dirigentovih primedbi/naredbi. na probi nema vremena za razna selektovanja, olovka i papir su za taj posao i dalje najbrže rešenje. koliko orkestara u svetu, a da svira najsavremeniju muziku , može sebi da obezbedi cca 100 takvih tableta? pijanisti za kamernu muziku bi trebali imati još veći format od A3 (to su kao dve strane klavirskih nota koje su između A4 i A3, pa x2) jer pored svoja dva sistema imaju i sisteme svih ostalih instrumenata iz sastava. koliko bi koštao takav ekranski monstrum koji, za razliku od papira, ne može da se presavije i stavi pod mišku?

digitalna tehnologija jeste moj svet ali ne po svaku cenu. kada budu smislili nešto praktičnije, onda će i notno izdavaštvo zadesiti slična sudbina kao i knjiško.
Dawngreeter Dawngreeter 12:35 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

Nemam vremena da sada radim point-by-point odgovor na sve izreceno, ali recimo samo da mislim da je sumanuto ocekivati da svaki stan ima svoj televizor. Zato se ide u bioskop da se gledaju vesti.

No cak i sarkazam na stranu, cak i ako ostane zamrznut tehnoloski progres kakav danas poznajemo i nikada se ne izmisli nista naprednije od ekvivalenta bioskopskih vesti, zar nije lakse samo stampati digitalni zapis nego ocekivati da svako kupi svoj iz stamparije?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:53 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

zar nije lakse samo stampati digitalni zapis nego ocekivati da svako kupi svoj iz stamparije?

zar štampa nije uvek bila jeftinija od kopiranja na komad? oni štampaju u npr 100 primeraka i odmah pošalju pola toga raznim festivalima, ansamblima i orkestrima. u mom polsu, kao što rekoh, nije sve tako jednostavno. pisac može da se obogati pisanjem knjiga ako ih proda dovoljno, kao štampane ili u digit izdanju. kompozitor savremene muzike ne može i u tome je velika razlika. kupiš knjigu (papir/digit) i čitaš je u parku, kod kuće, dok čekaš red na zubara, u prevozu...isto je i sa slušanjem muzike, ali ne i sa - izvođenjem.
gospodin_ne gospodin_ne 13:28 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

mora da bude dovoljno veliki format (bar A3!)

To stoji, ali oni nisu (profesionalci) toliko bitni za tu industriju.
To je samo jedan mali delic u odnosu na "vikend" muzicare.
A sumnjam da su njima potrebni A3 formati...
princi princi 23:17 24.03.2011

Re: Jedan sjajan pisac

To stoji, ali oni nisu (profesionalci) toliko bitni za tu industriju.
To je samo jedan mali delic u odnosu na "vikend" muzicare.
A sumnjam da su njima potrebni A3 formati...

Да, и мени се чини да је ово о чему Беба прича случај пословичног стабла и шуме.
sonja.m sonja.m 18:56 23.03.2011

1:0

Odlicno!
Jedan nula za autore!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:24 23.03.2011

Re: 1:0

i ja navijam za autore. ono pismo koje je noboole podelio sa nama kazuje sve.

online library je nešto što nam treba, ali biblioteka koja ne krši ničija prava, baš kao i svaka druga biblioteka.
zoja444 zoja444 19:52 23.03.2011

neizdrz iliti sta cu kad obozavam

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:21 24.03.2011

Re: neizdrz iliti sta cu kad obozavam

zoja444

mogu da se kladim da sam ovde stavila youtube link na chicago mjuzikl i numeru all that jazz????
zoja444 zoja444 08:56 24.03.2011

Re: neizdrz iliti sta cu kad obozavam

njanja_de.manccini

mogu da se kladim da sam ovde stavila youtube link na chicago mjuzikl i numeru all that jazz????


gde?





dragoljub92 dragoljub92 22:40 23.03.2011

ništa ne razumem

al nema veze nisam ni bitan,eltakotako
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:24 24.03.2011

Re: ništa ne razumem

dragoljub92
al nema veze nisam ni bitan,eltakotako

aaaaa, ne! svi smo mi bitni. o nama se radi, čitaocima.
gospodin_ne gospodin_ne 01:01 24.03.2011

...

digitalizacija knjiga postala vrlo skakljiva i neregulisana industrija

Zavisi, Apple je bez puno buke postigao dogovor sa Random House.
Polako osvaja Evropu i njene izdavacke kuce (Hachette).
Amazon je pripremio teren jos "davno".
Model postoji. Samo sto ga se neki ne pridrzavaju...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:20 24.03.2011

Re: ...

pa jeste to je to, postići dogovor. Google je krenuo nekim čudnim putem. ko zna na kraju možda to ispadne i najbolji put, ali sad za sad njihov put ne izgleda kao najboji ni izdavačima ni autorima.
marta l marta l 04:53 24.03.2011

copyleft?

mozda copyleft, kao balans..

ovde gde sam recimo, copyright na sve sto uradim pripada onima za koje radim...ako zakacim dole svrljotinu nastalu uz dug i besmislen poslovni telefonski razgovor i lepu muziku u pozadini, doduse u radno vreme, i tebi Njanjo padne na pamet da docrtas mikimaus usi i cigaru uz tvoj telefoski razogovor i zakacis na blog, tuzice te oni a ne ja



seceranac seceranac 08:42 24.03.2011

Re: copyleft?

marta l
mozda copyleft, kao balans..

ovde gde sam recimo, copyright na sve sto uradim pripada onima za koje radim...ako zakacim dole svrljotinu nastalu uz dug i besmislen poslovni telefonski razgovor i lepu muziku u pozadini, doduse u radno vreme, i tebi Njanjo padne na pamet da docrtas mikimaus usi i cigaru uz tvoj telefoski razogovor i zakacis na blog, tuzice te oni a ne ja



autorsko pravo uvek pripada autoru i ne moze mu se otudjiti ma gde bilo napravljeno

jedino sto su kompanije ubacile u zakon je da mogu uzeti sve pare zaradjene na delu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:29 24.03.2011

Re: copyleft?

ovde gde sam recimo, copyright na sve sto uradim pripada onima za koje radim...

tacno tako. nije samo kod tebe to slucaj.

autori naucnih radova koji objavljuju po casopisima nemaju copyright prava na svoj rad. kad se rad primi za objavljivanje, sva prava autor daje izdavacu i sad izdavac moze da radi sta hoce. autor ima prava da na svojoj webtrani okaci verzije tog rada ali ne u formi koja se nalazi u casopisu.
marta l marta l 14:49 24.03.2011

Re: copyleft?

autori naucnih radova koji objavljuju po casopisima nemaju copyright prava na svoj rad

tacno, intelektualna svojina je neotudjiva ali manipulacija njome nije...
willowcty willowcty 08:04 24.03.2011

Another view

More people need to wake up and realize the awesome power the internet has for the proliferation of original content.
http://www.youtube.com/watch?v=0Qkyt1wXNlI
margos margos 08:58 24.03.2011

Re: Another view



Willowcty, samo da učinim vidljivijim ovaj klip, jer je to ono što i ja mislim.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:37 24.03.2011

shuma

shuma profitera izrasla na ledjima autora pravi najvecu frku. same autore najlakse je podmiriti, al sve ostale alave pijavice su problem. navijam za google i sve one koji knjige cine lako dostupnim i jefitnim i misle na citaoce.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:31 24.03.2011

Re: shuma

pa bilo bi sve lepo da je Google pitao sve te autore da li moze da skenira njihove knjige. nije to uradio i to je malo hostaplerski ako mene pitas.
seceranac seceranac 08:39 24.03.2011

nepravda

meni je muka od koprirajta. To je najnepravedniji deo savremenog pravosudja koji postoji na zapadu.

Ako mika izmisli medicinski uredjaj koji ce spasiti milijarde ljudi mora da prodje kroz dug i skup proces patentiranje, nakon toga ima pravo na patent samo 20 godina, pri cemu neko moze uz malu modifikaciju da iskorpira uredjaj i da ga prodaje - ukratko mika nema skoro nikakvu zastitu za svoje po covecanstvo znacajno intelektualno delo.

Sa druge strane njegov sin perica koji ima 12 godina se slucajno zatekao na mestu i fotografisao scenu gde se predsednik drzave svalerise sa poznatom glumicom. Nepravedni zakoni koji sada vladaju njegovom sinu daju pravo da bez ikakve procedure zastiti tu fotografiju stavljajuci C u ugao i da naplacuje koriscenje te fotografije i njenih najmanjih delova bilo u originalnom ili modifikovanom obliku do kraja njegovog zivot i jos 75 godina posle njegove smrti.

Da ne pominjem srodna prava koja su sto puta nepravednija jer daju jos vise prava i para izdavacima koji nemaju nikakve zasluge za stvaranje dela.

Kako je krenulo sa kopirajtom za koju deceniju nece covek moci da kaze nista a da se ne pojavi neko ko je vec to rekao ili napisao i stavio c u ugao. Umesto cenzure imacemo kopirajt koji ce nas ogranicavati da kazemo sta mislimo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-copyright

daleko to toga da treba ukinuti sva kopiajt prava ali ih treba znacajno promeniti, vremenski skratiti i dati veca prava autorima i oduzeti sva prava izdavacima.

antioksidant antioksidant 08:44 24.03.2011

Re: nepravda

Kako je krenulo sa kopirajtom za koju deceniju nece covek moci da kaze nista a da se ne pojavi neko ko je vec to rekao ili napisao i staviop c u ugao


:))

...doći će dan kad ćovjek shvatice sam
da sve je ovo samo prolazna stvar
i svaka pametna rec davno je recena vec
nijedan pesnik ne zna otkud mu dar...


alselone alselone 08:57 24.03.2011

Re: nepravda

seceranac



Na lekove je jos manje. Posle 5 godina od patentiranja leka recept postaje javan i moze slobodno da se koristi od ostalih kompanija.

Kapiram da je nepravedno ali zamisli da, u ovom stanju drustva, nije tako za lekove i medicinske uredjaje...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:36 24.03.2011

Re: nepravda

Ako mika izmisli medicinski uredjaj koji ce spasiti milijarde ljudi mora da prodje kroz dug i skup proces patentiranje, nakon toga ima pravo na patent samo 20 godina, pri cemu neko moze uz malu modifikaciju da iskorpira uredjaj i da ga prodaje - ukratko mika nema skoro nikakvu zastitu za svoje po covecanstvo znacajno intelektualno delo.


ja ne razumem kako je 20 godina malo? radi se o medicini. tu bi trebalo sve te patente smanjiti na sto manje godina jer imas ljude po africi koji umiru jer ne moze njihova drzava da priusti da kupi aparat za dijagnostiku. isto vazi i faramceutsku industriju.
seceranac seceranac 08:55 25.03.2011

Re: nepravda

njanja_de.manccini
Ako mika izmisli medicinski uredjaj koji ce spasiti milijarde ljudi mora da prodje kroz dug i skup proces patentiranje, nakon toga ima pravo na patent samo 20 godina, pri cemu neko moze uz malu modifikaciju da iskorpira uredjaj i da ga prodaje - ukratko mika nema skoro nikakvu zastitu za svoje po covecanstvo znacajno intelektualno delo.


ja ne razumem kako je 20 godina malo? radi se o medicini. tu bi trebalo sve te patente smanjiti na sto manje godina jer imas ljude po africi koji umiru jer ne moze njihova drzava da priusti da kupi aparat za dijagnostiku. isto vazi i faramceutsku industriju.


ne postoji 20 godina, uz malu i neznatnu modifikaciju moze se dobiti novi patent koji omogucava svakome da odmah proizvodi svoje uredjaje i da autor nista ne dobije.

Slazem se da treba skratiti trajanje patenta ali isto tako treba skratiti i vazenje kopirajta na 5 godina!
u protivnom ce sve vise talentovanih ljudi pisati pesmice za britni spirs i slicne jer za njih treba tri meseca obrazovanja i dva sata posla umesto dvadeset godina skolovanja i deset godina rada za medicinski uredjaj od koga posle nema nikakve vajde.
Biljana 77 Biljana 77 09:32 24.03.2011

I ovako, i onako

Potreba da knjige budu dostupne sirokom krugu korisnika je ocigledna i to mora da se uradi, ali ne na ovaj nacin.

Saglasna potpuno. Mada ja potrebu za digitalizacijom vidim više kao potrebu da se dela sačuvaju u obliku trajnijem, dostupnijem i pogodnijem za skladištenje, tj. to bih volela da vidim kao neke biblioteke budućnosti, dakle ne za net, već za ograničenu mrežu u okviru škole, uverziteta, grada... A za kućnu upotrebu... ima li šta lepše od okretanja pravih listova, mirisa nove knjige ili ponovo nađene beleške na nekoj već pročitanoj?
antioksidant antioksidant 09:54 24.03.2011

Re: I ovako, i onako

ima li šta lepše od okretanja pravih listova, mirisa nove knjige ili ponovo nađene beleške na nekoj već pročitanoj?

ima
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:24 24.03.2011

Re: I ovako, i onako

A za kućnu upotrebu... ima li šta lepše od okretanja pravih listova, mirisa nove knjige ili ponovo nađene beleške na nekoj već pročitanoj?

uh, cudi me da Beba nije rekla da ima - iPad, ili u mom slucaju Kindle.

inace to sto ti pricas je ono sto sam ja pomenula da se radi po svim ozbiljni m universitetima - digital repository. a postojanje jedne online biblioteke koja ne krsi nicija prava i koja omogucava svima podjednak pristup je Must Have!
reanimator reanimator 09:33 24.03.2011

...

Upis
Unfuckable Unfuckable 10:59 24.03.2011

Re: ...

reanimator
Upis


i pozdrav marcu
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:51 24.03.2011

Re: ...

pazi ovu dvojicu, dodavanje u šesnaestercu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:38 24.03.2011

Re: ...

BebaOdLonchara
pazi ovu dvojicu, dodavanje u šesnaestercu

pusti nek se igraju, znas da vole fuzbal
mirelarado mirelarado 21:06 24.03.2011

Re: ...

njanja_de.manccini
BebaOdLonchara
pazi ovu dvojicu, dodavanje u šesnaestercu

pusti nek se igraju, znas da vole fuzbal



Више ми личи на:
Unfuckable Unfuckable 14:08 25.03.2011

Re: ...

dobro b'e šta trolujete, kako vas nije sramota
mirelarado mirelarado 22:05 25.03.2011

Re: ...

Unfuckable
dobro b'e šta trolujete, kako vas nije sramota


Троловање још не спада ни у чија ауторска права. У будућности, ко зна...
Unfuckable Unfuckable 23:09 25.03.2011

Re: ...

ne znam za to ali meni neko brisao preporuke, imao sam ih jedno petnaestak a vidi sad
mislim da je u pitanju neka zavera
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:09 26.03.2011

Re: ...

Unfe odgovorno tvrdim da nisam ja, keveminevenke.

Ne ozbiljno baš me zanima ko bi mogao da obriše moj komentar na ovom blogu koji je imao samo youtube video? moderacijo jeste li na vezi?
zanima me ko ima prava da briše bezazlene komentare. nisam sanjala taj komentar garantiram da sam ga objavila
unapred zahvalna
Dawngreeter Dawngreeter 11:54 24.03.2011

Don Kihot

Ovo je sve tako nebitno da mi je prosto mucno sto me nervira dovoljno da bih komentarisao. Nekome smeta da se knjige skeniraju? Vau, zamalo vilicu da iscasim koliko sam jako zevnuo.

Jedino, apsolutno jedino sta je ovde bitno je - skeniranje starih knjiga. Sve ostalo je proseravanje ljudi koji zive od proseravanja. Prvi put kada te stare knjige budu skenirane, oticice u promet i moci cu da ih skinem sa kog god torrent trackera zelim. To je manuelni rad koji neko mora uraditi. Google izgleda zeli da utrosi ljudski rad da bi se to postiglo i, eto, spojiti lepo i korisno i pustiti ih. Potpuno sam nezainteresovan koliko neko misli da neki sistem licenciranja tim povodom nije fer. Moze isto tako da donose zabranu da google vazduh ne dolazi u nemacke knjizare. Nikoga nije briga. Skenirajte materijal dok jos postoje fizicki primerci.
jasnaz jasnaz 17:32 24.03.2011

ako


daš: kajaćeš se



ako ne daš: kajaćeš se



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:39 24.03.2011

Re: ako


The Internet Public Library

nema casopisa iz Srbije : (((
neko treba da radi na tome

Goran Vučković Goran Vučković 19:48 24.03.2011

Re: ako

nema casopisa iz Srbije : (((

Yugoslavia
EDIT: Časopisi... nisam u formi
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:11 24.03.2011

Re: ako

pazi kad mi nije palo na pamet da trazim pod Yugoslavia

jesi video kako je podeljeno tamo na Crna Gora, Srbija i Vojvodina
Goran Vučković Goran Vučković 20:17 24.03.2011

Re: ako

jesi video kako je podeljeno tamo na Crna Gora, Srbija i Vojvodina

Trilaterala, snajka, trilaterala
jasnaz jasnaz 20:25 24.03.2011

Kobson

njanja_de.manccini


nema casopisa iz Srbije : (((
neko treba da radi na tome



ONI su u-radili!
~ nije za opštu upotrebu, ali je lepo da se Zna ~
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:34 24.03.2011

Re: Kobson

da, da Jasna to znam da postoji, mada nema mnogo izbora (pare, pare, pare).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana