Asimilacija

Neven Anđelić RSS / 26.12.2007. u 15:00

obicaj vrijedan paznje
obicaj vrijedan paznje
Da zivite na Kosovu, da li biste dijete slali u albansku skolu, da li biste s djetetom ponekada razgovarali na albanskom? Da zivite u Sarajevu, da li biste djetetu kupovali poklone povodom Bajrama? Da li biste u Zagrebu slavili Bozic u decembru ili januaru? Konacno, ako niste Srbin a zivite u Beogradu, sta slavite u januaru? Je li asimilacija dobra ili losa? Kako covjek da se ponasa? Ovo pisem jer se sjecam svoje gluposti prije dvadeset godina kada sam posjetivsi baku u Hrvatskoj propustio da joj cestitam Bozic jer ja, zaboga, ignorisem te stvari. A dobra zena je slavila taj dan. Mislio sam da se normalno ponasam. Ovih dana sam po preporuci Djeda Mraza proveo sate u panicnoj kupovini poklona koje je on kasnije ostavio ispod jelke. Da, bozicne jelke. Ne slavim ja i dalje, ali kupujuci poklone, gledajuci prekrasno okiceni London, posmatrajuci vesele ljude u radnjama, uhvatio sam sebe da i meni taj datum nesto znaci. Odrastao u ateistickoj porodici, nastavio sam s tom tradicijom i nemam nikakvih vjerskih osjecaja. Medjutim sin mi je dobio pregrst poklona za Bozic kao i svi njegovi drugovi u skoli. Zelim da se uklopi u sredinu u kojoj zivi. Nedavno je Engleska igrala protiv Hrvatske na Wembleyu. Mi smo se dovezli kuci iz skole na vrijeme da na teveu pogledamo tekmu. Na autu imam dvije engleske zastavice jer je sin tako zelio. Mi navijamo za ‘England'. Nisam smio spomenuti da cu ja zapravo u ovoj utakmici biti na hrvatskoj strani. Uspio sam biti licemjeran do osme minute i gola Kranjcara. Radost mi je prekinuo prizor soka u sinovljevim ocima jer ‘nasa England' je upravo primila gol. Tek sam tada skrenuo paznju s utakmice na geopoliticko-porodicno objasnjenje. Kao sto je on rodjen u Londonu i navija za Englesku, tako sam i ja rodjen u Zagrebu te u ovoj utakmici navijam za Hrvatsku. Prihvatio je ovu logiku. Ostavio sam do naredne prilike da pojasnjavam kada navijamo za Bosnu i Hercegovinu i zasto, kada za Srbiju, kada.... Malo je komplikovano. Ali generalno pitanje stoji. Za koga navijati i zasto? Da li nastojati da ti dijete bude kao i njegova okolina ili ga ubjedjivati da je on drugaciji od svojih prijatelja?

Ja sam se odlucio. England je nas tim osim kada igra protiv ‘mojih'. Kada smo zivjeli u Sarajevu, konobar koji me znao samo kao nesto redovniju musteriju cestitao mi je Bajram bas od srca. Nisam imao duse ni potrebe da mu objasnjavam kako ja nisam.... Zahvalio sam se onako srdacno. Ovih dana primam cestitke i cestitam svima. Mislim da je tako lakse i bolje. I sjetim se svoje pokojne bake.

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:18 26.12.2007

Zašto se

prilagođavanje ili prihvatanje običaja, praznika ili navika sredine u kojoj se živi, odmah mora nazivati asimilacijom? Ja živim u Sloveniji, deca mi idu u slovenačku školu, jesam se prilagodila i prihvatila način života u Sloveniji, ali to ne znači da sam asimilisana. Što se mene tiče, asimilacija je nepoželjna, jer osiromašuje kulturne i nacionalne raznolikosti, uostalom to kaže i EU. Slavimo sa komšijama i rođacima Bajram i katolički Božić i Novu godinu, a onda oni sa mnom pravoslavnu reprizu, iako ja nisam verna, ali svi ovi praznici su odličan izgovor za druženje i okupljanje uz pun sto. Uostalom ideja tih praznika bi i trebalo da bude porodično i prijateljsko okupljanje. Asimilacija bi tome samo štetila.
A ovde su došli do odličnog rešenja, jako mi se sviđa...pre neki dan u samoposluzi čujem da blagajničarke svakoj stranci u odlaženju kažu: "Ako slavite, Srećan Božić!"
KafaJeGotova KafaJeGotova 15:49 26.12.2007

asimilacija vs. integracija

Cultural assimilation (often called merely assimilation) is an intense process of consistent integration whereby members of an ethno-cultural group (such us immigrants, or minority groups) are "absorbed" into an established, generally larger community. This presumes a loss of many characteristics of the adsorbed group.

Assimilation can be the process through which people lose originally differentiating traits, such as dress, speech particularities or mannerisms, when they come into contact with another society or culture.

Assimilation may be voluntary, which is usually the case with immigrants, or forced upon a group, as is usually the case with the receiving "host" group or country.

A region or society where assimilation is occurring is sometimes referred to as a melting pot.

Racial integration, or simply integration includes desegregation (the process of ending systematic racial segregation). In addition to desegregation, integration includes goals such as leveling barriers to association, creating equal opportunity regardless of race, and the development of a culture that draws on diverse traditions, rather than merely bringing a racial minority into the majority culture. Desegregation is largely a legal matter, integration largely a social one.

izvor: wikipedia
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:53 26.12.2007

Vi'š Kafo

tačno to ja i govorim, integracija da, asimilacija ne :)
KafaJeGotova KafaJeGotova 16:00 26.12.2007

Re: Vi'š Kafo

da. ja sam se frljao sa tim asimilacija, pa mi je neko skrenuo paznju da je to represivno zbog toga sta podrazumeva. ja se slozio i bolja je integracija :) velika je ova nebeska kapa :)
there is nothing so special about me, i am just a little star
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:09 26.12.2007

Re: Vi'š Kafo

Frljnuo se jedared, nedavno, ovde i sad već boguhvala bivši predsednik, Drnovšek...u vezi sa Strojanovima...ispala mu asimilacija, da vi'š kako se brzinski izvinjavao i popravljao priču u integraciju
oldtajmer oldtajmer 16:32 26.12.2007

Nevene & Jelice

Pod A. Nevene, steta sto postoji samo "preporuka", jer imas od mene za ovaj tekst "preporuketinu" kada bi to tako moglo! Sjajna ti je logika sa rodjenjem u Zagrebu :)

A Jelice, htedoh bas da kazem da je americki nacin, slican kao taj sto ti kazes, odnosno "prihvati novo, sacuvaj svoje". To ti cak kazu na onoj priredbi kada ti uruce drzavljanstvo.

Meni se taj princip dopada, mada ne znam koliko je lako/odnosno tesko u praksi to realizovati. Tako sam ja doziveo i ovaj Nevenov tekst. Kako detetu objasniti? Ja svakako imam nameru da decu izlazem maksimalno i jednoj i drugoj kulturi, pa se nadam da ce biti pametni i uspeti u tome da se snadju.

A sada jedna mala tangenta - iako mi nije jasno zasto SPC nastavlja da koristi kalendar za koji i sama kaze da je pogresan (tj. znam zasto, ali ne bih o tome), bice mi zao kada se usaglase kalendari jer ce to skratiti ovu "praznicnu sezonu", umesto od 24. dec do 14. januara, tada ce 2. januara sve biti gotovo :(

Re: Nevene & Jelice

Ja sam u UK i slavim i njihov i nas Bozic. Malo mi je glup taj obicaj razmene Bozicnih cestitki na kilo sa ljudima koje vidjate svaki dan, pa im zato za njihov Bozic napravim kolace. I za nas im nesto donesem i ispricam, onima koje zanima da cuju. Nasi obicaji su vrlo slicni ovdasnjim tradicionalnim obicajima pre nego sto ih je progutao konzumerizam. Isto tako, za Ramadan ne insistiram na vadjenju krvi i pomazem onima koji gladuju da prilagode doziranje insulina. Nalazim da su razlike ono sto nas obogacuje, a ne ugrozava.
U Feb pravim PARTY na temu (nacionalnog) identiteta. Najsareniji svet sa odusevljenjem prihvata pozive...
Neven Anđelić Neven Anđelić 17:37 26.12.2007

Re: Vi'š Kafo

Ma ja mislim da je to malo slozenije. Integrisanje je lijepa ideja, Slovenija je mala zemlja i stoga je osjetljivija oko broja stranaca, zadrzavanja identiteta i slicno, sto svakako zna bolje svako ko zivi tamo. Medjutim, mislim da se zajednice mogu integrisati a pojedinci teze. Njih se asmilira. Mozda grijesim ali oni kao individue ne posjeduju moc, snagu poput homogene zajednice od nekoliko hiljada ljudi. U Londonu recimo, integracija je potrebna za pakistanske, indisjke, sada vec i poljske zajednice. Nisam siguran da se vecina ostalih integrise jer jednostavno tesko je uopste saznati za njihove posebnosti i budimo brutalni: preskupo je za odrzavanje. Talijani u Americi su integrisani u New Yorku ili u Little Italy u San Franciscu, ali ne znam kako je za jednu porodicu u Sacramentu. Moguce je da grijesim. Samo navodim kao moguce razmisljanje. Uzmimo Bosance u sloveniji. Pretpostavljam da je lakse to biti u Jesenicama nego u Ptuju. Ne znam. Nabacao sam malo misli pa sad.... Hvala na stavovima koji su me ponukali na dodatno promieljanje.

UK

Uk postaje problem njihova tolerancija.
Igrom slucaja svake srede imam ambulantu za trudnice u kojoj vidim oko 24 zene. Od 24, 22 su azijskog porekla, svakoj je to bar 3-4 trudnoca. Prosecna engleskinja ima 2-3 dece. Prostom matematikom se moze doci do zakljucka da ce Britanci u svojoj drzavi uskoro postati manjina. I sta ce onda biti?
oldtajmer oldtajmer 18:28 26.12.2007

Re: UK

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Uk postaje problem njihova tolerancija.
Igrom slucaja svake srede imam ambulantu za trudnice u kojoj vidim oko 24 zene. Od 24, 22 su azijskog porekla, svakoj je to bar 3-4 trudnoca. Prosecna engleskinja ima 2-3 dece. Prostom matematikom se moze doci do zakljucka da ce Britanci u svojoj drzavi uskoro postati manjina. I sta ce onda biti?


Samo da razjasnim - kad kazes "azijskog" porekla, mislis na "juznu" aziju, odnosno Indija/Pakistan?
Brooklyn Brooklyn 18:42 26.12.2007

Re: UK

I sta ce onda biti?


pa, bice manjina. kao sto su kuvajcani manjina u kuvajtu. pa im i nije tako lose. 80% stranaca servisira 20% kuvacana.

osim toga, vec druga generacija tih azijata mogu da budu britanci. ja ne znam ni jednog koji se ne smatra englezom. ali ovi sto su izveli one teroristicke napade se ocigledno nisu smatrali englezima. zato je mozda asimilacija dobra.
Brooklyn Brooklyn 18:43 26.12.2007

Re: UK

Samo da razjasnim - kad kazes "azijskog" porekla, mislis na "juznu" aziju, odnosno Indija/Pakistan?


da, u engleskoj se oni drugi nazivaju orjentalcima.
Neven Anđelić Neven Anđelić 18:43 26.12.2007

Re: UK

Ima jos dosta vremena prije nego sto bi se takvo sto moglo desiti. Imigranti se koncentrisu u urbanim sredinama iz kojih se starosjedioci iseljavaju. Pretpostavljam da je i ambulanta u takvom mjestu. Kada smo vec kod juzne Azije, zanimljivo sam opazanje cuo od jednog skotskog profesora koji je spomenuo kako Britanci pakistanskog porijekla koji zive u Glasgowu za sebe kazu da su 'Scotish' dok oni u Leicesteru kazu 'British'. Integracija je prisutnija sjeverno od granice.
oldtajmer oldtajmer 21:14 26.12.2007

Re: UK

zanimljivo sam opazanje cuo od jednog skotskog profesora koji je spomenuo kako Britanci pakistanskog porijekla koji zive u Glasgowu za sebe kazu da su 'Scotish' dok oni u Leicesteru kazu 'British'. Integracija je prisutnija sjeverno od granice.


e podseti me sada na zamiljivost: Jedan tako britanac juznoazijskog porekla koga sam upoznao, inace sa severa Engleske, bogznakako je "ponosni severnjak", i kada sam mu spomenuo da je moj Paso Englez (inace, pravi pravcati englez), ali kada sam mu rekao odakle (jedan gradic na jugu Engleske), on krene da pljuje po 'juznjacima'. Lokalpatriotizam, sta ces... :)
roda roda 22:51 26.12.2007

Re: UK

Zdravo Nevene,
Ja sam U Cambridge-u (Engleska) i primetio sam da su Englezi u UK kao i Srbi u YU. Znaci oni koji za sebe kazu British nisu ni Velsani, ni Irci a pogotovo ne Skoti vec Englezi. Tako da je sasvim ok da to i stranci (imigranti) to poprime.
Ja imam tri sina, najstariji ima prvenstveno spansko, srednji novozelandsko a najmladji britansko drzavljanstvo.
Sva trojica su Srbi + sta god oni hoce.
Ja sam i sam odrastao u Italiji i Jugoslaviji = Srbin
Sve je to stvar folklora, ha, ha.
A na temu asimilacije:
PRVA generacija se integrise;
DRUGA generacija je ASIMILOVANA ukoliko ne uspe da se dovoljno obrazuje i otvori sire vidike u okviru kojih moze da razvije i viseznacni identitet (npr. zar je zaista protivrecno biti i Srbin i Hrvat, Englez i Skot...)
Pozdrav,
Roda
49 41 49 41 23:07 26.12.2007

Re: Vi'š Kafo

Jelica Greganović
tačno to ja i govorim, integracija da, asimilacija ne :)


Nemo' se ljutit'; al ' kol'ko se ja razumem u osnovni racun ti si se davno:"desintegrationed"!
(1+1): 3= ???

P.S.
Jedino te unucici mogu "spasiti"!?!
49 41 49 41 23:32 26.12.2007

Re: Vi'š Kafo

Jelica Greganović
tačno to ja i govorim, integracija da, asimilacija ne :)


A ti posljem 100 kg koroznega brasna; z kamena mleteg & 50 kg kajmeka Sumadejdeskah!
Ces bo asimilationed?

P.S.
Gift free; for all your family mamber!
Neven Anđelić Neven Anđelić 01:37 27.12.2007

Re: UK

Ovo je dobro. A cini mi se i da je najbolje rjesenje ta mogucnost viseznacja. To bih i sam volio ali ne da akcent.
apatrid apatrid 10:08 27.12.2007

Re: UK

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Uk postaje problem njihova tolerancija.Igrom slucaja svake srede imam ambulantu za trudnice u kojoj vidim oko 24 zene. Od 24, 22 su azijskog porekla, svakoj je to bar 3-4 trudnoca. Prosecna engleskinja ima 2-3 dece. Prostom matematikom se moze doci do zakljucka da ce Britanci u svojoj drzavi uskoro postati manjina. I sta ce onda biti?


Onda će im ocepiti deo ostrva i odneti sa sobom u Aziju?
Vladika Vladika 20:27 27.12.2007

Re: UK

So what? Tipicno rasisticka argumentacija.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 15:26 26.12.2007

odalke smo?

nadam se da ne smeta "ti".
ja sam rodena u karlovcu, moja mama u zagrebu, tata u beogradu, baka i deda s oceve strane ziveli godinama u celju i ilirskoj bistrici gde im se rodio i drugi sin, moj stric, toliko su asimilirali da su zaboravili bili srpski. i mene je bilo posvuda ..sto milom, sto silom. video me i london i new york, da bi se na kraju skrasila ovde, kod 'kuce', u amsterdamu.
udata sam za holandanina. moje komsije su iz surinama, maroka, kine, kanade, portugala, arube, turske, novog zelanda, brazila, usa .... i svi su dobri, saroliki ljudi sve zajedno sa svojim obicajima i verovanjima.
tako da ja "slavim" i bozice, bajrame, kineske nove godine, thanksgiving-e, sint klaas-e ... i sve to me cini vise tolerantnom i ljudskom. zemaljskom.

skroz razumem tvoj tekst i hvala na istom.
sretni i mirni ti praznici.
i tvojoj porodici.
Neven Anđelić Neven Anđelić 17:49 26.12.2007

Re: odalke smo?

Naravno da ne smeta. Ja sada vec pola sata razmisljam da li se mi mozda i poznajemo iz Karlovca gdje sam ja jedan dio osnovne skole zavrsio. Bio bih ponosan na svoje sjecanje kada bi ispalo da si stanovala kod autobusnog kolodvora. Hvala na cestitkama i isto zelim. Upravo sam dosao iz parka gdje sam imao incident. Obrativsi se svo msinu na 'nasem' jeziku, muskarac koji je stajao pored mene prokomentarisao je nesto protiv stranaca i gubitka kulture. Ja obicno u takvim situacijama ne pokusavam da se ne konfrontiram i zamolio sam za pojasnjenje te smo poceli diskutovati o problemima koje imaju njegova djeca u skoli jer poljska djeca ne znaju engleski pa ucitelji svu paznju njima posvecuju. Skrenuo sam mu paznju da neki moji engleski studenti takodje nisu dobri u svom predmetu pa ostatak bude uskracen sbog njih. Polako smo stigli do mirnijeg tona kada mi se on izvinuo zbog pocetka diskusije pojasnivsi to svojom brigom za englesku kulturu u Londonu. Rekao sam m uda se bojim da je kasno za London, to je multikulturni grad sa engleskim obiljezjima ali i masom drugih. Engleskak ultura se moze ocuvati u provinciji. Isotvremeno, velika je stvar da sam ja, kao 'bloody foreigner'. bez problema mogao mu se suprotstaviti u njegovoj zemlji bez imalo straha od drzave ili drustva. Mislim da bi ljudi prije bili nam ojoj strani nego njegovoj da su nas culi o cemu raspravljamo. Na kraju, mislim da sm ose slozili da je London bolji ov ih dana nego prije petnaestak godina.
Nevezano, bas me zanima da li se poznajemo iz Karlovca.
Srdacno,
neven
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 15:18 27.12.2007

Re: odalke smo?

znas kako kazu, budala ima svuda! razlika je u tvom incidentu da si u londonu, da postoji kultura dijaloga i postovanja razlicitog misljenja, sloboda izrazavanja, tolerancije .... da ne nabrajam. stavi taj isti incident u neku drugu, manje tolerantnu sredinu ... i sta dobijes? kosovo?!
verujem da su ljudi isti, svi se mi plasimo nepoznatog, bilo to cudoviste iz mraka ili muslimanski doseljenik iz afganistana. i svi mi u principu ne volimo promene. staro je toplo, ususkano, znano ...i zasto ga menjati?

verujem da bi ovaj svet bio bolji bez granica i lepsi bez religija. verujem i da svako od nas zna sta je dobro i lose, sta moze, a sta ne.

Live and Let Live!

a to da li se znamo.... mozda? zavisi koje si godiste i u koju si osnovnu isao. i nazalost ja nisam zivela pored autobusnog kolodvora, vec na rakovcu, u tuskanovoj.
Neven Anđelić Neven Anđelić 16:56 27.12.2007

Re: odalke smo?

malo me zantrigiralo. sezdesettrece godiset pa sam pretpostavljam malo stariji. osnovna dragojla pa ivo lola.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 17:24 27.12.2007

Re: odalke smo?

Ah onda se nazalost ne poznajemo, ali ne mari, sada se 'znamo'!
I ja sam isla u Dragojlu Jarnevic i samo u nju. A nakon toga samo sam zapocela Teslinu gimnaziju (tada se zvala Dr. Ivan Ribar) ... a onda rat i tako .... sirom zemaljske kugle.

slavoljub slavoljub 15:30 26.12.2007

engleska skola

ja, u stvari, mislim da si se ti izvrsno snasao
pravio si se malo englez
garcon garcon 15:36 26.12.2007

Divno da si napisao ovaj tekst

Ovih dana se i ja isto osecam... i mogu ti reci da mi je drago da osecam i ovaj praznik bliskim... sa veseljem sam slao i primao cestitke.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 15:45 26.12.2007

Kad pamet kasni ..!!


Mi živimo u periodu kad se beru posledice onoga što je činjeno koju deceniju ranije. Tada je trebalo postavljati pitanja tolerancije, asimilacije...

Većina građana tada je bila raspoloženija za neke druge vrednosti. Na taj način smo dospeli u situaciju da ne biramo između dva dobra, ili između dobrog i lošeg - nego između dva loša izbora.

Stoga je ovako postavljeno pitanje na neki način i nepošteno, jer isključuje (ili makar ne pominje) uzroke današnje situacije u koju su zapali manjinski Srbi !!
garcon garcon 16:10 26.12.2007

:O)

Meni je uvek bilo lepo sto sam celo detinjstvo proveo u susetstvu katolicke crkve i stare pravoslavne crkve... moj prozor je direktno gledao na katolicku crkvu, prozori su bili jako lepo obojeni...
Secam se lepih zvukova iz detinjstva... zvona pravoslavne crkve nedeljom i orgulja iz katolicke... to me je cesto budilo ujutru...
U Kragujevcu sam odrastao...

Nekad te zvuci i boje odrede u zivotu i u ubedjenjima... :O)

Srecne praznike svima!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:12 26.12.2007

Što bi rekao

komšija Dejan, ovaj svet je lep jer je šaren.
49 41 49 41 23:13 26.12.2007

Re: Što bi rekao

Jelica Greganović
komšija Dejan, ovaj svet je lep jer je šaren.


Kako ti komsija Dejan?

49 41 49 41 23:39 26.12.2007

Re: Što bi rekao

49 41

Jelica Greganovićkomšija Dejan, ovaj svet je lep jer je šaren.Kako ti komsija Dejan?


"moji su prijatelji rasuti po belom svetu"!

P.S.
Jebo mater: u pravu je Bajaga!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:21 26.12.2007

u rimu se ponasaj kao rimljanin

Kada sa, pre nekoliko godina bio u Oslu otisli smo na veceru kod kolege iz jednih norveskih novina, njegova supruga je sve epo napravila, jelo se i pilo i pricalo i na kraju desert a posle deserta pitanje da lki je neko za kaficu... rekosmo of course!, a posle par minuta pitanjce da li je neko za konjak, ja rekoh noup u 23.15, boze sacuvaj, mislim se, kad oni meni, Alex u Rimu se ponasaj kao Rimljanin.... Ok, popih ja onaj konjak i otad ne propustam da ga gucnem prilikom slicnih desavanja....

moji su svi pravoslavci, ali smo za juce zakazali porodicni bozicni rucak, jer se necemo videti za nas 7. januara, kada cemo vec svi biti rastrkani po svetu... uopste nisam imao osecaj da to nije bio bozic, i godinama unazad i ovaj bozic osecam kao svoj. Najvise volim kad oba uskrsa padnu u isto vreme, onda iz jednog puta svima mogu da cestitam praznik. Inace, naravno integracija!

ps. EngleskaVs.Croatia, navijao za Rvate ali me posle iznervirali s njihovom euforijom iz studija.... inace, uvek su mi exSFRJ reprezentacije favoriti na velikim takmicenjima...

ps1. za koga si navijao na mechu BIH-SER... inace to je dobra tema za diskusiju, to da je cela RS navijala za susednu zemlju
mariopan mariopan 16:46 26.12.2007

Re: u rimu se ponasaj kao rimljanin

Mislim da asimilacija nije potrebna nikome , vec jednostavno da ljudi budu ono sto jesu a drgi da to postuju....sve zavisi od ljudi. Porodica mi je visenacionalna vec tridesetak i kusur godina ...niko nikoga nije asimilovao vec smo tu razlicitost iskoristili da se vise druzimo i upoznajemo ( citaj cestitke , vecerinke itd) Kod nas praznici traju mesec dana i to nije lose , sve se uvazava podjednako. Treba to sve samo fizicki izdrzati , spremiti dobar jelovnik ( ne rodovnok ) i polako pa natenane. Cestitam praznike svima koji nesto praznuju ovih dana , mi praznujemo odavno..pozdrav
Neven Anđelić Neven Anđelić 17:15 26.12.2007

Re: u rimu se ponasaj kao rimljanin

to je jednostavno: BiH. Ja nemam nista protiv da ljudi navijaju kontra 'svojih'. Kada tako osjecaju zasto da ne sve dok nisu nasilni u tome. U Skotskoj se uvijek navija za bilo koga protiv Engleske posto Skoti rijetko dodju do velikih takmicenja. Svojedobno su organizovane argentinske veceri kada su englezi igrali protiv Argentine, tango sep ustao u kafanama, a sluzila govedina s rostilja. Njemacka je omiljena reprezentacija u Glasgowu i Edinburghu. Spoznajuci to, mada bih volio da je drugacije, nije mi toliko neobicno da RS navija za Srbiju, da Hercegovina slavi hrvatske uspjehe, ali me smeta ako BiH 'pozeleni' vise nego sto treba jer tada osjecam da mi uzimaju sto osjecam da je moje. da li su ovi sto preferiraju Srbiju ili Hrvatsku osjetili ranije da im se uzima nesto njihovo je za diskusiju. Treba vidjeti za koga navija istocna Ukrajina. Ipak, malo mi je glupo pratiti sport u susjednoj zemlji, navijati za Zvezdu i zivjeti u Prnjavoru. Promijenilo se svasta od nastanka tog kluba i realnost je da se potrazi novi klub i reprezentacija. Dodik je svojedobno ustvrdio da je oduvijek navijao za Jugoslaviju, sto je u redu ali kada te zemlje vise nema zasto onda Srbija a ne BiH. Kusturica je jos ranije tvrdio da se kao Jugoslaven rodio i da ce kao Jugoslaven umrijeti pa ispade prije da zivi kao Srbin a kakav ce unrijeti vidjecemo. Dijalalektika je cudna stvar.
dunjica dunjica 20:07 26.12.2007

Re: u rimu se ponasaj kao rimljanin

Navijanje na utakmicama i BiH, tu odmah pomislim na ljeto Gospodnje 1998. Bilo je evropsko prvenstvo u nogometu, taj dan su igrali Hrvatska - Njemačka. Ja s prijateljima Ircem, Nijemcem, USA-Amerikancem, i bosanskom Hrvaticom, u kući mojih dviju bosanskih prijateljica, Muslimanki. Nalazimo se u Jajcu, gradu u kojem je u tom trenutku Srbima potpuno onemogućeno živjeti tamo, a Muslimani samo ako imaju zaštitu.

Podijeljeni smo u dva navijačka tabora: naše domaćice (Muslimanke, s neprijatnim iskustvima iz izbjegličkog života u Hrvatskoj, da ne zaboravim, osim što im je kao Muslimankama život u hrvatskom Jajcu veoma otežan), bosanska Hrvatica i Nijemac navijaju za Hrvatsku! Amer, Irac i ja navijamo za Njemačku! Potpuno sulud raspored navijačkih snaga.

Hrvatska pobjeđuje Njemačku, mislim da je bilo 2:1. Popili su nam krv ovi muslimansko-njemačko-bosanski "Hrvati", nama irsko-USA-hrvatskim "Nijemcima" ;-)

Bilo je moguće, jer su protagonisti priče neopterećeni nacionalnim i rado se sprdaju s onima što drugi nazivaju "svetim" (rodoljublje, bla-bla-bla).
mikimedic mikimedic 23:24 26.12.2007

Re: u rimu se ponasaj kao rimljanin

Ja nemam nista protiv da ljudi navijaju kontra 'svojih'


Nevene,

zaista hvala na predivnoj temi. U vezi tvog poslednjeg komentara, smatram da gresis u jednom (ili mozda ne?) -- ovde nije problem sto ljudi navijaju protiv 'svojih' (i ti si stavio znakove navoda), vec sto oni u stvari upravo navijaju za svoje, sto se mnogima ne dopada. Srbi iz Republike Srpske, kao i Hercegovci, kao i Skotlandjani, uostalom kao i Albanci sa Kosova -- upravo navijaju za svoje. 'Svoji' nisu BiH (iako bi to 'medjunarodna' zajednica zelela), niti englezi (e sad da li UK smatraju za svoje je posebna tema...), niti Srbija (za Albance sa Kosova). Sta nam to govori -- da, Srbi iz Republike Srpske, kao i Bosnjaci (nekadasnji Muslimani) a i Hrvati su zdusno navijali za Jugoslaviju. Sada to nije slucaj, vec samo Bosnjaci (pretezno) vide BiH kao svoju drzavu. Iz tih razloga je BiH (uostalom kao i Srbija sa Kosovom, a ranije Srbija i Crna Gora) jedna neodrziva drzava, koja ce postojati sve dok bude bilo volje u 'medjunarodnoj' zajednici da se taj eksperiment nastavlja. Nikad nisam dobio odgovor na pitanje zasto su svi narodi imali pravo da napuste Jugoslaviju, ali ne i BiH; prema mom misljenju Albanci imaju puno pravo da traze otcepljenje od Srbije, isto kao i Srbi iz Republike Srpske.

Da bi drzava postojala mora imati tri elementa -- kompaktnu teritoriju, narod i efektivnu vlast. Legitimitet drzavi daje narod koji se dobrovoljno stavlja pod efektivnu vlast. Ako to nije slucaj, takva drzava ne moze opstati. Mnogo je primera iz istorije, a videcemo dokle ce sadasnji eksperimenti u BiH i na Kosovu trajati.

Jos jednom pozdrav i svaka cast na odlicnoj temi.

Neven Anđelić Neven Anđelić 01:41 27.12.2007

Re: u rimu se ponasaj kao rimljanin

Hvala. Da spomenem da se nesto konkretnija rasprava na slicnu temu odvija kod Dejana Jovica pa provjerite.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:15 26.12.2007

...

lep ti tekst, Nevene,
a i sećanje
angie angie 18:47 26.12.2007

opterecenost

nacionalnim obichijaima na taj nachin mi je strana- valjda zato shto sam meshanac i zato shto sam dosta provela po raznim zemljama i uvek se rado i lako uklapala u njihova slavlja i obichaje. Ono shto sam ja ponela sa sobom isto tako, bez neke vece dramatike sam sasvim priodno ispoljavala, kao deo mog entiteta-vishe intimno i kao neshto shto ja fakat jesam.

Slavim i katolichki i pravoslavni Bozic, jer su mi tako podeljeni roditelji i bash mi je super- pravim razliku, shto je ovaj prvi mnogo svetliji i nosi neku pozitivnu energoju i secanje na mistichne ukrase sa kucicama pod snegom i staklene kugle u kojima veje, kao i poklone brizno upakovane i neki blazeni mir i spkojstvo u dechijem ushicenju.
Onaj nash- kao shto sam vec negde rekla, nekako je tmuran, tezachki, sa sve onim surovim ustajanjem po badnjak, koji se dugo kod nas nije slavio, a sada se svi kunu u njega, pa je mozda sve to suvishe podvucheno.

Asimilacija dolazi sama po sebi, obichno u sledecoj generaciji, koja jednostavno pripada nechemu gde je odrasla i indentifikuje se sa tim- i to je dobro, jer bi inache bilo frustrirajuce, a obichaje treba negovati, kao bogatstvo onoga iz chega si potekao- ja to barem tako shvatam.
angie angie 19:11 26.12.2007

Loj ka tong

je prznik koji se slavi na Tajlandu i u kome rado uchestvuju i svi ostali stanovnici, koji ne pripadaju vecinskom budistichkom stanovnishtvu- znachi i muslimani, katolici, maoisti, pravoslavci,....
jednom godishnje se ode na mesto gde reka Chao praja ima komplikovan rukavac koji se na jednoj tachki suzava do izlaska u slobodno shiroko korito. U predvecherje se donesu brizno ispleteni ploveci venchici od cveca, gde se u sredinu uglavi sveca ovenchna orhidejama. Sveca se upali, neshto se vazno pozeli i mali glasnik spusti niz tok. Ako se probije do uskog izlalza i savlada struje, bez da se ugasi plamen- zelja ce se ispuniti, pa svi sa streplnjom prate, da li ce njihov venchic slobodno zaploviti uz treperavo svetlo. Zvuchi bajkovito, ali svi prisutni ozbiljno pristupaju ritualu i u svechanoj tishini prate svije objekte. U jednom momentu se cela povreshina vode pretvori u cvetna ostrvca sa iskrom na sredini i prizor je stvarno fascinantan i vi bukvalno oseteite zgusnutu pozitivnu energiju svih tih ljudi na obali, koji su vishe skoncentrisani na svoju zelju, nego da li njihova nacionala pripadnost ima neke veze sa ovim obichajem.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:25 26.12.2007

Re: opterecenost

angie
Onaj nash- kao shto sam vec negde rekla, nekako je tmuran, tezachki, sa sve onim surovim ustajanjem po badnjak


Hm, Andjo,

ovo se nekako uklapa u tvoje pisanje na blogu i valjda odslikava tvoj odnos prema jednom delu tvog porekla ...

Ja sam vaspitan u ateistickom duhu ... ali mi recimo ti stari bozicni obicaji izgledali vrlo veseli i zanimljivi bas sa decije tacke gledista (ustajanja po badnjak nije bilo za decu) ... pa me i moja deca slusala uvek otvorenih usta kad sam im o tome pricao. Recimo unosenje slame na Badnje vece i stavljanje pod sto gde klinci mogu da se igraju/valjaju do mile volje (i "pijucu" kao pilici) ... pa onda pozdravljanje sa "Kristo se rodi" i "Vaistinu se rodi" i pri tom bacanje pregrsti psenice/kukuruza smo obozavali (a niko nije smeo da nas zbog toga grdi) ... pa pesmica "Bozic bata" ... pa lomljenje cescnice i nestrpljenje ko ce i kakvu "paricu" da "izvuce"/odlomi ...

pozz

ps. Jedino tmurno u celoj prici je to sto se u skoli o tome bas i nije pricalo, posto je crkva/vera/religija pa i sve u vezi nje bilo nesto ruzno i lose ... ali takav je sistem bio i njegov odnos prema "opijumu za narod" ...
angie angie 19:35 26.12.2007

Re: opterecenost

ovo se nekako uklapa u tvoje pisanje na blogu i valjda odslikava tvoj odnos prema jednom delu tvog porekla ...


vaso, ovakva tvoja netachna interpretacija se opet uklapa u to shto ti stalno hocesh nekom neshto da podmetnesh.

moj odnos prema svim delovima mog porekla je isti- to sam ja i tu nema shta da se izdvaja i tumachi drugachije, valjda je validno ono kakav sam ja covek, a ne kako ja dozivljavam pojedine obichaje.
Kako da ti kazem, meni je za nashe badnje veche rodjendan, pa je svakako i onoj drugoj strani moje porodice to bilo mnogo vaznije slavlje, a to shto se sada javljaju ljudi koji su do juche mahali crvenim knjizicama i prenaglasheno daju znachaj nechemu chega su se tako lao odrekli, to ne zelim ni da komentarishem- u mojoj se kuci i u to nezgodno vreme slavilo i pravoslavno i katolichko slavlje, pa mogu valjda mirne dushe da kazem kako mi se obichaji chine, a da to nema veze sa mojim mishljenjem o drugim stvarima.
angie angie 19:42 26.12.2007

i josh neshto vaso,

pravoslavna krvna zrnca prebrojavaj nekom drugom-meni nemoj, jalov je to posao i destruktivan po sushtinu zivota!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:50 26.12.2007

Re: opterecenost

Andja
vaso, ovakva tvoja netachna interpretacija se opet uklapa u to shto ti stalno hocesh nekom neshto da podmetnesh.


Sorry Andjo ako sam te povredio, ovo sam ja samo izneo moj UTISAK ... ne pretendujem na tacnost. Uostalom ja te jedino poznajem na osnovu tvojih postova (onih koje sam procitao ... sigurno nisam sve ). Ne vidim sto bih ti ja nesto podmetao? Tako nesto mi nije bilo na kraj pameti ... a tvoje je da verujes ili ne verujes. Glavna namera mog posta je i bila da iznesem moje sasvim suprotne utiske. Slicni su bili i oni vecine ljudi koje ja znam ... a podstaklo me to sto si ti napisala ... valjda mi bilo prvi put da tako nesto cujem/procitam ...

pozz

ps. sa ostalim delom tvog posta se manje vise slazem ...

pps. pa i ovo "tmuran" je TVOJ UTISAK ... sta tu ima da bude tacno ili netacno ...
angie angie 19:59 26.12.2007

Re: opterecenost

pps. pa i ovo "tmuran" je TVOJ UTISAK ... sta tu ima da bude tacno ili netacno ...



kakve veze ima moj utisak o nashim obichajima sa time kako ja razmishljam o drugim stvarima?!

ovo nije pitanje- nego konstatacija i ne bih da trolujemo vishe, jer bi to sa tobom bilo do beskonachnosti.
apatrid apatrid 10:13 27.12.2007

Re: Loj ka tong

znachi i muslimani, katolici, maoisti, pravoslavci,....
angie angie 16:45 27.12.2007

Re: Loj ka tong

apartid- da, tako isto stoji u zvanichnim podacima, kada hocete da vidite versku strukturu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:54 26.12.2007

i jedno i drugo ...

Da li biste u Zagrebu slavili Bozic u decembru ili januaru? Konacno, ako niste Srbin a zivite u Beogradu, sta slavite u januaru?


Nevene, ja ovo tvoje pitanje razumem samo ka dilemu coveka koji nije slavio Bozic (i na neki nacin ga nije ni priznavao). Sto se mene tice razlike izmedju izmedju Srbina i Hrvata (nebitno da li je u pitanju Sarajevo, Zagreb ili Beograd) i nema osim u tim nekim pitanjima tradicije, obicaja i vere ... Kako bez toga uopste da znam ko je ko osim, naravno, da pitam (ili ako se neko ne zove Srboljub ili Hrvoje). Pa je onda sasvim normalno da svako postuje i neguje tradicije svog naroda. Sto opet ne znaci da ne sme da prihvati i neke druge obicaje ako zivi u drugoj sredini.

Za mene je pravoslavni Bozic bio oduvek praznik pa je bilo normalno da to i ostane kad sam dosao u Nemacku. A na slavi imam najvise gostiju Nemaca, Hrvata pa onda dodju Srbi i Muslimani ... Katolicki Bozic slavimo tako sto odemo u goste kod prijatelja Hrvata (i oni dodju kod nas za nas Bozic). A sto se tice novogodisnje jelke tu smo promenili obicaj pa je nakitimo vec na katolicki badnji dan ... to je i tako decija radost, jedva cekaju da je kite, pa je i normalno da to rade kad i svi njihovi vrsnjaci ...

Ja sam se odlucio. England je nas tim osim kada igra protiv ‘mojih'.


Ja se nisam ni odlucivao, niti imao neku posebnu nameru da Nemacka bude moj tim. Ali to nekako doslo samo po sebi. Cak sam se i sam malo iznenadio kad sam uhvatio sebe da skacem i radujem se kad Nemci postignu gol ... Osim naravno kad igraju sa mojima (nezavisno da li su se ti moji zvali Jugoslavija, SCG ili, sada, Srbija) ...

sara99 sara99 19:52 26.12.2007

Integracija

Da, ali asimilacija Ne.
Vec sedamnaest godina zivim u austriji uspesno integrisana, prihvatila sam njihove obicaje kao i sto sam njih mislim prijatelje austrijance naucila da je moj bozic u januaru i da je moje badnje vece onda kada oni slave tri kralja.
Sve je prelepo okiceno, bozicna muzika razdragani ljudi....naravno da to utice na mene, pogotovo sto su i moji klinci ovde rodjeni i sto je Austrija njihova domovina. A to za koga ce oni navijati jos su mali pa to ne kapiraju, ali ja uvek za svoju zemlju..

Tekst je odlican i vreme mu je bas u ovim danima, jer mnogi od nas su dotaknuti ovom temom...
pozz
dunjica dunjica 19:54 26.12.2007

Asimilacija ili integracija, pitanje je?

Osobno razlikujem asimilaciju od integracije. Ne mislim da između jednog i drugog postoji jasna granica, kao što ni ne isključujem mogućnost da ono što je za jednoga asimilacija, drugi smatra integracijom, i vice versa. Iako postoje čitav niz jasnih kriterija za razlikovanje.

Kada sam ovdje na Blogu bila odlučila pozabaviti se ovim temama, vezala sam to uz jezik. Jezik kao instrument naše integracije, siguran način da se na tome i zadrži, bez opasnosti da nasilno budemo asimilirani.

Asimilacija ili integracija, pitanje je slobodnog izbora. Izgovori ne postoje.

Važno mi je razlikovanje jednog od drugog.

ASIMILACIJA ILI INTEGRACIJA, PITANJE JE SAD?
Neven Anđelić Neven Anđelić 20:57 26.12.2007

Re: Asimilacija ili integracija, pitanje j

procitao. hvala. naucio ponesto.
AZTLAN AZTLAN 12:15 27.12.2007

NAVIJANJE

Pretpostavljam da je ranije bilo lako-postojala je SFRJ navijalo se za njenu reprezentaciju, a za ostale ekipe se opredeljivalo po afinitetu ili sitnicama. Te druge ekipe su bas to-druge omiljene ekipe.
Posle raspada zemlje svako navija za tim svoje sadasnje zemlje (normalno) a nastavlja da navija za te druge ekipe i ako je normalan za ekipe ex yu republika (osim kad ne igraju protiv "nase". Zasto Vi navijate za Englesku? Samo zato sto sada zivite tu? Ako nije previse intimno pitanje naravno.
Navijajte za engleze jer volite njihovu ligu (moj slucaj), muziku, zene stagod vec (njihov nacin igre poslednjih godina tesko da neko voli haha) ali zato sto zivite u Londonu? Kad se preselite u Ameriku jel cete da navijate za njihov nacionalni tim ili cete odjednom poceti da pratite odusevljeno SuperBowl?
Mozda sam preozbiljan, ali fudbal je ozbiljna stvar, da ste pisali o fizici, politici modi ne bih se ni javljao verujte
Neven Anđelić Neven Anđelić 16:54 27.12.2007

Re: NAVIJANJE

dugo ja sebe suzdrzavam da ne nap;isem nesto o fudbalu kroz sta se moze preslikati drustvo. licno volim takve tekstove i mislim da znam dovoljno. dugo sam ovdje navijao protiv engleza. pretpostavljam da je to dio imigracijske kulture. sada mi je nesto zao da ih nece biti na evropskom prvenstvu. bolje je s nnjima. stvarno vole fudbal. steta sto ne znaju da igraju. to im govorim kada ih zelim malo provocirati. ali engleska na velikom takmicenju dovodi masu navijaca, bude neki incident ali uspjeli su skoro sve to nekako uskladiti posljednjih godina i bolje je s nijima zbog atmosfere. gdje bi jos na luxembourg doslo 70 hiljada navijaca. samo na (stari) wembley. navijam, dakle, zbog atmosfere i da manje komplikujem sinu sa svojim ranije obicavanim redoslijedom> bih, bivsa juga, istocna evropa, juzna amerika, afrika, arapske nacije,... ima izuzetaka jer holandija dolazi visoko na listi, austrija je posljednja i tako. da ne zamaram ali nadam se da cemo jednom popricati na blogu bas o fudbalu.
rade.mil rade.mil 12:40 27.12.2007

asimilacija ! ! !

E da li bi Hrvat, da li bi Srbin, Da li bi Musliman ? ne bi ni jedan, i to u velikoj vecini. Utopija je to cak i posle dve hiljade godina hriscanstva. Lepo ispricana prica ali je daleko od nas i od veceg dela sveta. Da li bi to uradio Englez ? to da posalje sina i Srpsku skolu u Engleskoj i da sa njim poprica kod kuce na srpskom ? a zasto bi ? naravno da nebi. Uradio bi to jedino ako zivi u Srbiji. Jednog dana mozda, ako zazivi Evropska zajednica u pavom smislu, govorit cemo svi engleskim jezikom slati decu u engleske skole...i to ce biti dobrovoljna asimilacija, pristanak radi buducnosti.
Dejan Stanković Dejan Stanković 14:19 27.12.2007

Vodio ja decu

na utakmicu Srbija/Portugal. Neverovatno ali istinito, navijali za Srbiju. Zasto, nemam pojma, ja nisam insistirao. Cak sam im skrenuo paznju da mi je nebitno za koga navijaju.

a kad su na nekom svetskom prvenstvu igrali Brazil i Turska (portugalci po pravilu navijaju za Brazil) pitala me deca da li cu ja da se ljutim ako oni ne navijaju za moju Tursku vec za mamin Brazil.
mikimedic mikimedic 04:36 30.12.2007

Re: Vodio ja decu

... dakle ovo je genijalno!!!!

i najbolje se moze videti iskreno verovanje kroz decje poglede na svet.
jos jednom bravo..:)
Goran Nikolić Goran Nikolić 15:55 27.12.2007

INTEGRACIJA ILI SEGREGACIJA

ako covek dodje da zivu
u stranu zemlju,
prakticno ima dve opcije
da s integrishe ili da
se segregira.
Vrlo je tesko integrisati se,
jer pored jezika,
i domicilno stanovnistvo ce vas tesko
prihvatiti.
Zato vecina bira drugu varijantu
i zivi kao subkulutran grupa.
E vec kad su pitanju deca,
i posebno ako vam je bracni
partner iz domicilne nacije
onda je potpuno prirodno
uciti ih da oni vole zemlju svog rodjenja,
posebno sto se one vec kroy skolu
dobro upoznaju sa njenom kulturom
i naravno jezikom

Vash teskt je sjajan,
i vasha odluka da vash sin
navija za England mi
je simpaticna.
On ne treba da bude stranac,
ako ste Vi to vec morali.
CAHC CAHC 00:59 29.12.2007

We are the Borg!

...Сваки отпор је узалудан..." Тако некако звучала је порука "Борговаца", хуманоида из Делта Квадранта Галаксије из научно-фантастичног серијала "Звездане стазе", који су асимилирали читаве цивилизације, уграђујући импланте појединцима у циљу постизања циљева Колектива. Упитаћете се: И какве то сада има везе са Темом? Ама баш никакве, осим што и у једном и у другом случају стоји закључак о узалудности сваког отпора. Моја лична искуства везана су конкретно за Канаду, а преко искустава најближих пријатеља и за САД, Немачку, Италију, Шведску, Норвешку, Аустралију итд. Прва генерација имиграната још и има тај луксуз да се опире асимилацији, свесно или несвесно, али друга генерација не познаје појам отпора, пошто је по правилу асимилована. Наравно, постоји и одређени проценат оних који нису асимиловани, већ су интегрисани у ново друштво у којем су се нашли, али њихов удео је доста ограничен, због специфичне условљености, која се у најкраћем односи на виши степен образовања, финансијску независност и јасно дефинисану свест о свом пореклу и коренима, односно о осећају припадности. Веома интересантна Невенова тема заслужује посебну пажњу, јер реч је о нашој свакодневници или је део свакодневнице великог броја људи који су нам блиски, али живе "...расути по целом свету..." Да живим на Косову, дете не бих слао у албанску школу, али бих га подржавао да учи албански језик. Са њим не бих разговарао албански, али бих га подржавао да на албанском разговара у већинском албанском друштву, као што бих и сам радио. Сигурно му не бих куповао поклоне поводом Бајрама, јер се ради о религиозном празнику вере којој не припадам. У Загребу бих славио Божић у јануару, али само под претпоставком, не да сам православне вероисповести, него верник, што је суштинска разлика... Асимилација јесте лоша и не треба то крити. Био сам сведок када су моји добри пријатељи, у недостатку осећаја припадности, прихватали обичаје дела народа међу којим су живели (већинског становништва, дакако), и у свој својој неспретности и трагичној интерпретацији једног обичаја који има своје најдубље корене у религији, остајали недоречени, ни на небу, ни на земљи, потврђујући нечије давно изречене мисли да је проклет живот имигрантски. Моји пријатељи, Срби, атеисти, су тако почели и васпитавати своју децу, на неким измишљеним принципима и измењеним обичајима, симулирајући тако ваљда недостатак државе у којој су они одрастали и покушавајући да створе такав амбијент и својој деци, у овом конкретном случају у далекој Канади. Овде се свакако ради о једном мутанту, обичају који је у својој измишљотини превазишао чак и самог Деда Мраза, а то је тзв. атеистички Деда Мраз, онај који доноси поклоне по предузећима у којима су радили наши родитељи, али гле чуда, не на Божић (овај или онај), већ за Нову Годину (ваљда у инат и овима и онима). Е када на тим принципима треба помагати у што бољој интеграцији својој деци, онда све поприма Monty Payton-овски карактер, мислим страшно. При томе, слушам како моји пријатељи, у свој гордости примећују како је цела улица окићена, осим три куће (једна је имигрантска српска, друга имигрантска хиндуска, а трећа чисто канадска јеврејска), па се праве коментари како неко, ето мора да се издваја. Ужас! Но, има и озбиљнијих ствари од овога, а то је потешкоћа са којом ће се Невене суочавати твој син када буде требао сам себи појаснити зашто његов отац има тако ишчашену логику када је реч о навијању за одређени национални фудбалски тим. Још горе ће бити када са објашњењем буде требао изаћи пред другаре, који тек неће имати разумевања за такве егзибиције. Добра страна је што ти је син вероватно још увек у "првој фази односа отац-син", па ћеш му моћи формирати мишљење (постоје три фазе: прва, допубертетска фаза, када син у оца гледа као у Бога, друга, пубертетска фаза, када син у оца гледа као у ону ствар у коју се не гледа, оспоравајући све што је у основи повезано са ауторитетом и трећа фаза, "опрости ми папе", када син схвати да је отац готово у свему бивао у праву, а та фаза се често дешава када син и сам постане отац - прим. CAHC). Све у свему: желим ти срећу, без обзира што си ти динамовац, а ја звездаш:)
Neven Anđelić Neven Anđelić 12:53 29.12.2007

Re: We are the Borg!

Hvala. Grupa nekadasnjih oficira JNA koji su zivjeli u Zagrebu krajem devedesetih su svi navijali za Dinamo. To im je bio znak kontre Tudjmanovom timu Croatia. Svi su prije navijali za Zvezdu il iPartizan. I ja sam mijenjao svoje timove u zivotu seljenjem iz jednog grada u drugi. Tako sam za Dinamo navijao tek po dolasku u Sarajevo, neka vrsta kontre sredini u kojoj zivis, iako sam prije (u prvoj fazi odnosa -sin-otac) navijao za Velez kao moj tata. Nakon izraztanja iz puberteta, klubovi su mi postali Zeljo i Velez onako romanticarski. Ovih dana nemam bas neki svoj tim. Leotar, Zeljo.... Ma izgubio sam iskreno navijanje.
Fina opazanja. Sretno.
VALTER VALTER 13:53 01.03.2008

ASIMILACIJA

Mjesto desavanja: dijecije igraliste u Dusseldorfu,Njemacka.
Ucesnici : Dijeca sa nasih prostora i iz Dusseldorfa,te jedan postariji dedo/negdje iz Bosne/.

Prilazi dedo grupi dijece te onom najglasnijem pocne objasnjavati da budu malo tisi i da ne galame toliko.
Pridje dedi jedan drugi dijecak te mu rece: " ciko,ciko, on tebe nista ne razumije, on je stranac. "

Komentar: Jaki su nasi, izdrzat ce.

Pozdrav za Nevena.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana