Društvo| Mediji| Politika| Život

Ја нисам БИРН

Biljana 77 RSS / 25.01.2015. u 11:49

 

***

"I do not know. Saruman believes it is only great power that can hold evil in check, but that is not what I have found. I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay... small acts of kindness and love". - Gandalf, the White

 ***

"Ако сто пута поновљена лаж постаје истина, па ваљда и сто пута поновљена истина има неку шансу". - ja, The red haired 

 

***

 17953.jpg

 

Bероватно до овог текста никада ни дошло не би да не прочитах још један у низу манифеста шта смо ми и ко смо. Мислим на овај у којем нам  је Љиља манифестовала достигнућа Политике за њeног земана на тему дороноса развоја критичке мисли с једне и очувања српства с друге стране. Овај први допринос махом се очитује у ауторским текстовима разних колумниста који не знам колико би у садашњој ситуацији били ради да са љубављу услкикну: Ми смо Политика! Углавном се радије представљају именом и презименом. Тако да што се тиче критичке мисли, мораће на поправни у августу, да покаже мало самосталног знања.. Политика мислим.  Очување пак српства очитује се у томе што је Политика, иако се не финансира „из буџета Републике Србије, ... српски лист који у Београду излази ћирилицом“.  Морам да одам признање. Ево ја се намучих жива јер иначе куцам латиницом. Дакле, за очување српства имају плус у свеску. Јер... ми смо професори! (Нисмо, али кога брига, може нам се.. Шта професори... доктори!).

Текст се наравно (без речи додуше) наслања на претходне текстове о томе ко (и шта) јесте или није БИРН где нам се обратио и Немања са Мокре Горе и многи други друштвени радници. Јер то су. Ако сте мислили да их нема још од 8. Седнице.

У време објављивања приче о копу Тамнава и повика: Ви сте лажови! догодио се и масакр у Паризу. Цео свет је "био Шарли".  (Осим оних који нису били Шарли....  Победу у такмичењу за релативизатора године већ је однео саветник са веееликим умом, али моји лични фаворити гадости ипак су они који су се тада, баш тога дана, једини пут у животу вероватно сетили свих тих страдалника у Јемену и Аваганистану). Него, лако је бити Шарли, један дан. Лако је рећи „Ја сам Шарли“. Треба стварно бити Шарли па сутра устати и отићи на посао. И радити га, као да се јуче никад није десило.

И зато ја нисам БИРН.

БИРН сплетом животних околоности нису за мене само нека имена и неке слике из новина. Неки од њих су и прави људи, жене... (Знам, знам и жене су људи)... пријатељи, колеге са студија.

Ја нисам БИРН, али је постојање БИРН-а један од ретких разлога да се с времена на време покајем што се нисам одала новинарству као што сам као тинејџерка замишљала.

Ја нисам БИРН јер не знам како је то бити сваког дана изложен само зато што свој посао радиш професионално и поштено.

Ја нисам БИРН је нисам на својој кожи осетила притисак који носи, не једном, уперен прст најмоћнијих у земљи и њихових штампарских испостава.

Ја нисам  БИРН је моје слике не стоје на насловницама уз гнусне оптужбе.

Ја нисам БИРН јер .. нисам.  Ја сам Биљана. Немам појма како је заиста тим људима сваког дана...  да ли се буде са идејом да би им живот био једноставнији да нису то што јесу. У ствари знам да не. Јер одустајање није опција.  И питам се понекад, шта смо заиста спремни да урадимо, сви ми који нешто јесмо или нисмо. Да ли се све свело на то: пароле о слободи... И ја сам БИРН; Шарли,штагод! Није потребно да ико од нас буде БИРН или Саша Јанковић. Они већ постоје и нешто раде, а на нама осталима је да станемо у заштиту онога што раде, јер раде у јавном интересу, у интересу свих нас. На који начин? За почетак тако што ћемо ширити реч. Онако апостолски. Смарајте своје ближње, колеге на послу, породичне пријатеље, рођаке по славама. Делите линкове на текстове. Свуда. Понављајте. Ако сто пута поновљена лаж постаје истина, па ваљда и сто пута поновљена истина има неку шансу. Имате маторце који не користе нет, одштамpајте им крупним словима текстове због којих су БИРН прогласили за држвне непријатаље, лобисте и плаћенике. Нека сами просуде. Имате аполитичне пријатеље које „то“ не занима. Дајте им линк на текст о мамографима.. пошто живе у Србији велика је вероватноћа да знају неког ко се управо бори са раком. Нека се људи упознају са тим шта значи истраживачко новинарство. Временом ће им се допасти. Тражиће сами. Јер видели смо ономад испред ЈДП-а. Људима само треба понудити избор и некакву могућност да га остваре и они ће препознати квалитет. И тражиће га. Па ће ваљда те законитосте понуде и потражње превагнути тас на нашу страну.. на страну  нас, нормалних, обичних, пристојних људи.  Јер то смо ми. И већина смо. ;)

 

***

И апдејт:

Саопштење БИРН-а.

Atačmenti

Tagovi



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 12:12 25.01.2015

Ili kupite "Vreme"

A i ne morate, al onda bez sranja o Miškoviću sponzoru.

BTW - slagali se ili ne u detaljima - odlični ste i Gandalf i ti.
Nula dies sine linea.
Trepni ovde krilcima svojim prozirnim - negde ćeš proizvesti vihor.
Biljana 77 Biljana 77 12:18 25.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

Setih se na kraju da "Vreme" nisam spomenula i to je krupan previd jer je to jedini medij u Srbiji (od ovih konvencionalnih uslovno rečeno) koji je dao prostor BIRN-u da istraživanja objavi i čvrsto stoji iza njih, kolegijalno i profesionalno. I žalosno je što su toliko usamljeni. A opasno što su toliko... pa isto usamljeni.

btw. Mi uglavnom u detaljima i ne slažemo. Da se to prevazići kod nas običnih, pristojnih ljudi.
freehand freehand 12:28 25.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

Biljana 77
Setih se na kraju da "Vreme" nisam spomenula i to je krupan previd jer je to jedini medij u Srbiji (od ovih konvencionalnih uslovno rečeno) koji je dao prostor BIRN-u da istraživanja objavi i čvrsto stoji iza njih, kolegijalno i profesionalno. I žalosno je što su toliko usamljeni. A opasno što su toliko... pa isto usamljeni.

Ima tu priče o sebičnosti i zagledanosti u sopstveni šupak i pupak koliko hoćeš.
Puna su nam usta gladi za nezavisnim medijima, što je u principu ok. Ono što nije ok jeste da očekumeo da urednici i novinari a) ne prihvataju ni reklame, ni sponzorstva ni donacije od onih koje smatramo nedoličlnim, b)rade časno, pišu pošteno, tačno i hrabro, i nose glave u torbi gladni i žedni sa istim takvim porodicama.
Ne biva to.
Ništa više no što je svako od nas spreman da to isto čini.
Ili biva, ali je arhibezobrazno tako nešto očekivati i još zahtevati od drugih sa guzicom na toplom i tintarom na sigurnom.
Ali kupi ga onda, bar, ili bilo šta drugo što je po tvom ukusu i slaže se sa tvojim uverenjima.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:50 28.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

Neka me neko ispravi ako grešim, Vreme je nastalo na sledeći način. Redakcija NIN-a se izjašnjavala ko je za Miloševića, a ko je za Stambolića. Rat crvenih i crvenkastih ruža. Ovi koji su bili za Stambolića osnovaše Vreme. Što se grbavo rodi, "vreme" ne ispravi.
Poštovanje za neke teme koje forsiraju. Ali ništa manje i ništa više od toga. Na to me obavezuje moj salonski antikomunizam i stotine salona Aleksha I. Ako razumete šta hoću da vam kažem.
freehand freehand 09:02 28.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

vlad_aleksh
Neka me neko ispravi ako grešim, Vreme je nastalo na sledeći način. Redakcija NIN-a se izjašnjavala ko je za Miloševića, a ko je za Stambolića. Rat crvenih i crvenkastih ruža. Ovi koji su bili za Stambolića osnovaše Vreme. Što se grbavo rodi, "vreme" ne ispravi.
Poštovanje za neke teme koje forsiraju. Ali ništa manje i ništa više od toga. Na to me obavezuje moj salonski antikomunizam i stotine salona Aleksha I. Ako razumete šta hoću da vam kažem.

Kad ubuduće budeš hteo nešto da kažeš bolje malo razmilsi, proveri podatke, možda te sačuva od lupetanja.
Izjašnjavanje Milošević-Stambolić završeno je '87. NIN je izdržao još čitavih godinu dana dok nisu uspeli da dovuku onu spodobu od Teodora Anđelića na mesto glavnog urednika, a prvi broj Vremena se pojavio krajem oktobra 1990. godine.
Glavni urednik Vremena došao je iz Politike Ekspres, direktor nije bio iz NIN-a, većina redakcije nije došla iz NIN-a.
Pa bi valjalo ponovo da se okreneš po toj tvojoj šupi i prebrojiš salone.
freehand freehand 13:45 28.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

Što obrisa čoveku autoportret?!
Pih...
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:53 29.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

freehand
Što obrisa čoveku autoportret?!
Pih...


Autoportret umetnika u starosti. Bitno je da si pročitao šta sam imao da ti poručim.

A sada pitanje za cenzora koji mi je obrisao komentar. Zašto je obrisan moj komentar, a nije obrisan komentar freehend-a? Moj komentar nije bio ništa više, niti ništa manje nepristojan od njegovog. S tom malom razlikom što sam ja imao i rimu. Cenzore (ili možda cenzoru?), pročitaj još jednom njegov komentar, ne bilo ti zapoveđeno. Spominje se "lupetanje" i "šupa". Dakle, moje rečenice su svedene na lupetanje, a stambeni objekat u kome živim na šupu.
freehand freehand 15:09 29.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

Spominje se "lupetanje" i "šupa". Dakle, moje rečenice su svedene na lupetanje, a stambeni objekat u kome živim na šupu.

Ja se izvinjavam uvaženom kolegi, pa bih ga zamolio da ako ikako može sad odgovori na moj odgovor na svoj sjajan komentar u kome je uspeo da ne pogodi ni jednu činjenicu sem imena političara i naziva novina.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:06 30.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

freehand
Spominje se "lupetanje" i "šupa". Dakle, moje rečenice su svedene na lupetanje, a stambeni objekat u kome živim na šupu.

Ja se izvinjavam uvaženom kolegi, pa bih ga zamolio da ako ikako može sad odgovori na moj odgovor na svoj sjajan komentar u kome je uspeo da ne pogodi ni jednu činjenicu sem imena političara i naziva novina.


Po mojoj slobodnoj proceni, Vi imate nekih 50-ak godina. A ponašate se kao dete od 5 godina kome su oteli igračku. Ja Vam nisam oteo igračku. A mogao bih po godinama otac da Vam budem. Potrudite se da zadržimo barem malo pristojnosti u dijalogu. U suprotnom ponovo sledi uputstvo u stihu. Budući da ne može reći da mu niste simpatični, uvaženi kolega prihvata izvinjenje.

Elem, tu sam priču čuo od jednog novinara NIN-a. On je dugo u NIN-u, već nekih 35-40 godina. Piše kolumnu u kojoj uvek spomene svog gurua iz Švice - K.G.Junga. Ako je on slagao mene, i ja lažem Vas. Zbog toga sam komentar i započeo sa "neka me neko ispravi ako grešim...". A čak i da ta njegova priča nema veze sa zdravim razumom, ja i dalje tvrdim da je redakcija Vremena neokomunistička.
freehand freehand 11:07 30.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

A čak i da ta njegova priča nema veze sa zdravim razumom,

Kako da ne. Stambolić od '87 i Osme sednice nema nikakvu političku moć, '90 je u JUBMES banci, Vreme biva osnovano u oktobru '90. Tako da tu nikakve dileme nema da je Vreme nastalo tako kako si naveo.
Inače se redakcija NIN-a nije cepala, čak je taj neeljnik dugo odolevao političkim napadima dok nije slomljen.
A kad već imaš prijatelja u redakciji NIN-a - pitaj ga šta je žena Šćepa Rabrenovića rekla Šumadinki i Anđeliću kad je Šćepa u čitavoj toj gunguli pukao infarkt.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:36 30.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

freehand

A kad već imaš prijatelja u redakciji NIN-a - pitaj ga šta je žena Šćepa Rabrenovića rekla Šumadinki i Anđeliću kad je Šćepa u čitavoj toj gunguli pukao infarkt.


Nismo prijatelji, upoznali smo se igrom slučaja, sreli se par puta i vodili malo duže razgovore. Poslednji put pre desetak godina. Tada je, koliko se sećam, redakcija bila u Cetinjskoj. Rado bih ga pitao, ali ne znam kako da ga pronađem. Jedino da saznam gde je sada redakcija NIN-a, pa da ga sačekam. Pod uslovom da svoje tekstove ne šalje mejlom, razume se.
freehand freehand 16:54 30.01.2015

Re: Ili kupite "Vreme"

vlad_aleksh
freehand

A kad već imaš prijatelja u redakciji NIN-a - pitaj ga šta je žena Šćepa Rabrenovića rekla Šumadinki i Anđeliću kad je Šćepa u čitavoj toj gunguli pukao infarkt.


Nismo prijatelji, upoznali smo se igrom slučaja, sreli se par puta i vodili malo duže razgovore. Poslednji put pre desetak godina. Tada je, koliko se sećam, redakcija bila u Cetinjskoj. Rado bih ga pitao, ali ne znam kako da ga pronađem. Jedino da saznam gde je sada redakcija NIN-a, pa da ga sačekam. Pod uslovom da svoje tekstove ne šalje mejlom, razume se.

Tako da ti, u stvari, i nisi hteo ništa da kažeš sem da je Vreme neokomunistička novina. Ok.
Pa dobro, izbegavaj.
jinks jinks 12:19 25.01.2015

...

"I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay... small acts of kindness and love". - Gandalf, the White"


Da li bi na osnovu ovoga moglo da se zaključi i da "the small everyday acts of selfishness and hate are what keeps the darkness close".
Biljana 77 Biljana 77 12:27 25.01.2015

Re: ...

...at least "closer"
jinks jinks 12:32 25.01.2015

Re: ...

Pogledao da li postoji izraz "to keep at close", ali izgleda da ga nema :)
looping looping 12:25 25.01.2015

1

Ја нисам БИРН јер .. нисам. Ја сам Биљана. Немам појма како је заиста тим људима сваког дана... да ли се буде са идејом да би им живот био једноставнији да нису то што јесу. У ствари знам да не. Јер одустајање није опција

Dobra plata, siguran posao?
Biljana 77 Biljana 77 12:26 25.01.2015

Re: 1

looping
Ја нисам БИРН јер .. нисам. Ја сам Биљана. Немам појма како је заиста тим људима сваког дана... да ли се буде са идејом да би им живот био једноставнији да нису то што јесу. У ствари знам да не. Јер одустајање није опција

Dobra plata, siguran posao?


Nisam razumela pitanje.
looping looping 12:27 25.01.2015

Re: 1

Biljana 77
looping
Ја нисам БИРН јер .. нисам. Ја сам Биљана. Немам појма како је заиста тим људима сваког дана... да ли се буде са идејом да би им живот био једноставнији да нису то што јесу. У ствари знам да не. Јер одустајање није опција

Dobra plata, siguran posao?


Nisam razumela pitanje.

Mislim, jel' to razlog neodustajanja? Dobra plata i siguran posao su privilegije manjine na današnje vreme.
Biljana 77 Biljana 77 12:32 25.01.2015

Re: 1

Mislim, jel' to razlog neodustajanja? Dobra plata i siguran posao su privilegije manjine na današnje vreme.


Iskreno ne kapiram. Svako treba da bude pristojno plaćen za posao koji radi. Ili se podrazumeva da novinar treba da radi iz čistog entuzijazma? Kapiram da bi oni mogli biti i bolje plaćeni da rade sa manje savesti.
A ne odustaju zato što su pristojni. I vredni. I profesionalni. I pošteni.
looping looping 12:50 25.01.2015

Re: 1

Iskreno ne kapiram. Svako treba da bude pristojno plaćen za posao koji radi. Ili se podrazumeva da novinar treba da radi iz čistog entuzijazma? Kapiram da bi oni mogli biti i bolje plaćeni da rade sa manje savesti.
A ne odustaju zato što su pristojni. I vredni. I profesionalni. I pošteni.

Svaka njima čast ako svoj posao rade profesionalno i pošteno ali na današnje vreme svako bi radio bilo koji posao za one dve privilegije.
Biljana 77 Biljana 77 12:51 25.01.2015

Re: 1

ali na današnje vreme svako bi radio bilo koji posao za one dve privilegije


Ja mislim da ne bi. Svako.
emsiemsi emsiemsi 15:03 25.01.2015

Re: 1

Biljana 77
Mislim, jel' to razlog neodustajanja? Dobra plata i siguran posao su privilegije manjine na današnje vreme.


Iskreno ne kapiram. Svako treba da bude pristojno plaćen za posao koji radi. Ili se podrazumeva da novinar treba da radi iz čistog entuzijazma? Kapiram da bi oni mogli biti i bolje plaćeni da rade sa manje savesti.
A ne odustaju zato što su pristojni. I vredni. I profesionalni. I pošteni.

Без обзира на све што си рекла о њима --- за мене су они, и даље, страни плаћеници !
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:23 25.01.2015

Re: 1

Ja mislim da ne bi. Svako.

Ne bi.
Upravo je zato "svi" i "svako" neopravdani alibi za one koji rade loše.
Biljana 77 Biljana 77 15:51 25.01.2015

Re: 1

Без обзира на све што си рекла о њима --- за мене су они, и даље, страни плаћеници !


Bez obzira! (zamisliti ovde Batu Stojkovića)
looping looping 16:19 25.01.2015

Re: 1

Biljana 77
ali na današnje vreme svako bi radio bilo koji posao za one dve privilegije


Ja mislim da ne bi. Svako.

Da izbacimo ponudu za posao novinara u BIRN-u pa da vidimo ko bi odbio? Možda Filip?

Verujem da si ipak time mislila da ne bi svako mogao tako kvalitetno da obavlja taj posao kao novinari BIRN-a.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:37 25.01.2015

I Prvo bi Reč

Za početak tako što ćemo širiti reč


Eh, čekaj a šta je taj BIRN? Oni kažu da su "grupa urednika, novinara i novinarskih trenera". Dobro, znam da je kriza i tako to, ali mogli su neku crkavicu da odvoje i za barem jednog Lektora. Ili, ako ne baš punokrvnog i profesionalnog lektora, a ono da pokušaju privući nekog urednika, novinara ili čak i trenera (novinarskog, štagod to značilo - ko zna s kojeg su jezika google-prevodili) koji se pored istraživačkog novinarstva bavi i rečima, jezikom, stilom ili makar jedared pročita ono što će objaviti - pre nego objavi ;>

Daklem, ajd da zanemarimo "MonitoriG" u "BIRN Srbija je pionir u oblasti monitoriga javnih finansija u Republici Srbiji." kao i to da niko od BIRNovaca ni ne čita sopstvenu naslovnu stranu. Ali šta kog vraga znači ova "skockana" rečenica (a ne budžet)

"U narednom periodu BIRN će pokušati da unazad na ovome mestu objavi sve tekstove i istraživanja koja su ranije bila objavljena"

Kako se to "unazad objavljuje"?

A i ovo je stilski grbavo, jezički neprecizno i poptuno nejasno:

"Pitanje javnih finasija je danas tema broj jedan u odnosu na neke druge teme koje su u prošlosti oblikovale politički i javni život Republike Srbije." Dakle, No. 1 je samo relativno, u odnosu na neke druge - neimenovane - teme? I gde je to No.1? U Birnu? U Parlamentu? U kafanama? Gde?

Dakle da se radi o grupici klinaca s ćoška, koji su se nekako dočepali dokumenata pa brže bolje požurili da ih objave, ili da se naprosto radi o nekakvoj kolumni u nekom već tabloid trešu, to bi i bilo razumljivo. Ali ovako, skup urednika i novinara, pa još i trenera tih novinara, a svi zajedno ne mogu uvodni tekst od 3 rečenice da sklope da bude pismen i jasan i stilski dopadljiv.

Doduše, u redu, bolji i pismeniji odoše boljima i pismenijima, a nama jedva i birn dopao.


Biljana 77 Biljana 77 12:47 25.01.2015

Re: I Prvo bi Reč

a nama jedva i birn dopao.

Kakvi smo, i to nam je mnogo. Pregledaj svoj komentar malo pažljivije
Verujem da će uvažiti sugestiju. Ja nisam imala primedbu na kvalitet tekstova/istraživanja koje su objavljivali.

Eh, čekaj a šta je taj BIRN

To je.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:13 25.01.2015

Re: I Prvo bi Reč

Biljana 77

Eh, čekaj a šta je taj BIRN

To je.


Retor'čko pitanje, bâ, retor'čko ☻
princi princi 13:05 25.01.2015

Ovo je dosta složena tema

i očigledno je da ima dosta zainteresovanih strana. Ali meni nisu jasne dve stvari (koje su, zapravo, povezane):

a) u tekstu jasno piše da se na tender javilo 42 ponuđača i da je ta Južna Bačka dobila posao zbog najniže cene i najkraćih troškova. To, pretpostavljam, znači da su drugi ponuđači bili skuplji. Ima li nekih podataka o rasponu cena? Kolika ja bila sledeća cena i o kojim rokovima se radilo?

b) u tekstu piše da je šteta od poplava na kopu (pretpostavljam da se radi o izlivanju Kladnice) oko 490M evra i da EPS svakog meseca mora negde drugde da kupi ili 30M evra uglja ili ekvivalent struje. Cena za koju je JB pristala da ispumpa tih nešto manje od 200 miliona kubika vode je 15 miliona evra. Jel se to implicira da se radi o zaveri velikih razmera u koju je, moguće, umešana i WB, da su troškovi prenaduvani? Tj da se radilo o nekom procurement fraudu, dealu između ponuđača, i da se preko JB isisavaju pare poreskih obveznika Srbije koje ponuđači onda posle dele?

Mislim, ovde je jutro, i još sam bunovan, (uz sasvim osnovanu mogućnost da sam ja i prirodno glup), nije me jasno u čemu je tačno problem i koja je to istina koja treba da se deli?
Biljana 77 Biljana 77 13:08 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

da se preko JB isisavaju pare poreskih obveznika Srbije koje ponuđači onda posle dele

Sve si sam rekao. Ukratko.

Nije Tamnava ni prva, ni poslednja stvar o kojoj pišu.
Etihad.
Oglašavanje.
....
freehand freehand 13:10 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

nije me jasno u čemu je tačno problem i koja je to istina koja treba da se deli?

Ako dobro razumem autorku - to je u ovom kontekstu nebitno. Bitno je da postoji neko ko je u stanju i ima hrabrosti da postavi pitanja a sa druge strane imaš vlast koja histerično vrišti na svako pitanje i pisanje o sopstvenim potezima.
princi princi 13:12 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Pa jel se to nije moglo jednostavnije napisati? Drugo, vrlo je bitno ko sve u tome učestvuje. Jer, ako u tome učestvuje i WB (ako se ne varam, glavni predstavnik WB u Srbiji je upravo Holanđanin), ako je prevara međunarodnih razmera, onda građani makar imaju prava to da znaju, ako već ne mogu ništa drugo da učine. Čisto zbog higijene duha i rasterivanja EU magli u glavi.
Biljana 77 Biljana 77 13:13 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Pa jel se to nije moglo jednostavnije napisati?

Nije moglo.
princi princi 13:18 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

freehand
nije me jasno u čemu je tačno problem i koja je to istina koja treba da se deli?

Ako dobro razumem autorku - to je u ovom kontekstu nebitno. Bitno je da postoji neko ko je u stanju i ima hrabrosti da postavi pitanja a sa druge strane imaš vlast koja histerično vrišti na svako pitanje i pisanje o sopstvenim potezima.


Pa, dosta je bitno. Jer, kako će se sprečavati budući slučajevi procurement frauda? Očigledno je da se mora doneti zakon kojim će se to sprečavati. Jako je bitno identifikovati konkretne probleme i o njima raspravljati, čisto da se mostovi ne bi gradili za duple pare, da se voda ne bi prepumpavala po smešnim cenama. Što manje magle u glavi, to se brže dolazi do rešavanja ključnih problema. Prijatelji, poznanici, to je za slave i kafanu.
Biljana 77 Biljana 77 13:24 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Jako je bitno identifikovati konkretne probleme i o njima raspravljati,

Ti stvarno ne živiš ovde. Ni virtuelno. Ovde niko ni o čemu ne raspravlja. Niko ništa ne pita. Na KZŠ idu samo odabrani. Pitanja se dostavljaju unapred. Mišljenje se dobija. Ko da raspravlja? Gde? Na lajni? Poneta priče je da tačne informacije treba da dođu do onih koji ih nemaju. Kad budemo imali relativno pristojno informisanu većinu, onda ćemo moći da pričamo i da donosimo zakone. I da postoji mehanizam koji će izvršnu vlast naterati da ga poštuje. Mislim da je slučaj ombudsmana više nego dobar pokazatelj situacije.
princi princi 13:24 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Biljana 77
Pa jel se to nije moglo jednostavnije napisati?

Nije moglo.

Meni se čini da jeste jer postoji mogućnost da se mnogi ljudi pogube u složenosti teme. Posao novinara je i da jasno i razložno iznese argument.
princi princi 13:28 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Ti stvarno ne živiš ovde. Ni virtuelno. Ovde niko ni o čemu ne raspravlja. Niko ništa ne pita. Na KZŠ idu samo odabrani. Pitanja se dostavljaju unapred. Mišljenje se dobija. Ko da raspravlja? Gde? Na lajni? Poneta priče je da tačne informacije treba da dođu do onih koji ih nemaju. Kad budemo imali relativno pristojno informisanu većinu, onda ćemo moći da pričamo i da donosimo zakone. I da postoji mehanizam koji će izvršnu vlast naterati da ga poštuje. Mislim da je slučaj ombudsmana više nego dobar pokazatelj situacije.


Da ostavimo ove geografsko virtuelne odrednice po strani, još jednom: kako ćeš imati informisanu većinu ako jasno i koncizno ne predstaviš svoj argument, ako je potrebno čitati između redova, sam povezivati činjenice? Ljudi nemaju vremena za to.
Biljana 77 Biljana 77 13:33 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

ako je potrebno čitati između redova, sam povezivati činjenice

Ne znam stvarno, izgleda da sam ja prepametna i sve sam skontala iz prve.
Na stranu bavljenje time kako bismo ti ili ja voleli da izgleda neki članak, ovo je više tekst o tome da neki ljudi trpe ozbiljan pritisak zbog posla koji rade. I o tome kakav ja mislim da je stav javnosti prema tome potreban da bi ono mogli svoj posao da rade i dalje i da bismo nekad postali bolje društvo.
tadejus tadejus 14:47 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Biljana 77

da se preko JB isisavaju pare poreskih obveznika Srbije koje ponuđači onda posle dele

Sve si sam rekao. Ukratko.Nije Tamnava ni prva, ni poslednja stvar o kojoj pišu.Etihad.Oglašavanje.....


pa da bi se pare isisavale i poslije djelile JB je morao biti SKUPLJI od drugih a ne JEFTINIJI..
uzgred jeftiniji je za cijelih 23 miliona od tih nekih Holandeza, Švaba..
problem broj jedan (a koji birn nije naveo) je u tome što JB ne ispunjava uslov konkursa, tj. nema nikakvog iskustva u poslu za koji je konkurisao..
pride je JB dužnik poreza pa je po tom osnovu i tužen..
problem broj 2 je u tome što je WB insistirala na tenderu (tako i treba) ali je zbog zakona o javnim nabavkama tender trajao jako dugo i za vrijeme trajanja tendera ta voda je tamo stajala i gubilo se tih 30 miliona mjesečno..
birn prigovara što nisu išli na direktnu pogodbu kad su mogli (zbog vanrednih okolnosti/poplave)..
i nije da nisu u pravu mada je direktna pogodba kod nas uvijek mutan posao pa je vjerovatno zato WB i insistirao..
a ovu okolnost neispunjavanja uslova nisu ni pomenuli (mada bi morala biti javna budući da je i tender bio ali je moguće da nisu mogli da dokažu da JB nema iskustva u tom poslu)..
e sad problem nulti..
e pa to će tek da nastane kad JB dođe da radi, a ne zna šta radi, pa ili probije rok 10 puta, ili skrpi neki fušeraj po principu drži vodu dok majstori odu, pa onda kasnije platimo 115 miliona da onaj holanđanin/švaba dođe i uradi taj posao kako je porvobitno i ponudio..
rječju
srpska posla
princi princi 15:02 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

pa da bi se pare isisavale i poslije djelile JB je morao biti SKUPLJI od drugih a ne JEFTINIJI..
uzgred jeftiniji je za cijelih 23 miliona od tih nekih Holandeza, Švaba..

Kod tih procurement frauds je fora baš u tome što ostali ponuđači daju totalno naduvane cene kako bi najniža izgledala "povoljno" (iako još uvek prenaduvana). Onda se posle dele proceeds od svega. Logika je da je bolje da mazneš pola miliona evra profita, ili manje, 200, 300 hiljada, bez ikakvog posla, nego da se za milion evra pare bakćeš, dovlačiš mašine, ljude, čuda... To je dosta česta fora kod tendera i dešava se i u razvijenim zemljama (u UK pre par godina su državni kontrolori uhvatili par velikih contractora da to rade na više infrastrukturnih poslova, plaćali neke kazne, nisam posle pratio šta je bilo s tim).
princi princi 15:03 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Biljana 77
Ne znam stvarno, izgleda da sam ja prepametna i sve sam skontala iz prve.

Da, biće da je to najpre slučaj.
Biljana 77 Biljana 77 15:24 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

pa da bi se pare isisavale i poslije djelile JB je morao biti SKUPLJI od drugih a ne JEFTINIJI.

Osim ukoliko ti neko nije kum.

+ e sad problem nulti..
e pa to će tek da nastane kad JB dođe da radi, a ne zna šta radi, pa ili probije rok 10 puta, ili skrpi neki fušeraj po principu drži vodu dok majstori odu, pa onda kasnije platimo 115 miliona da onaj holanđanin/švaba dođe i uradi taj posao kako je porvobitno i ponudio..


To se već događa. I o tome su pisali.
Kao i o vlasnicima firme sa dosijeom. Ali ako je Ceca samo estradna umetnica, onda je i ovaj samo (kontroverzni) biznismen.
tadejus tadejus 15:29 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Biljana 77
pa da bi se pare isisavale i poslije djelile JB je morao biti SKUPLJI od drugih a ne JEFTINIJI.

Osim ukoliko ti neko nije kum.


ma ne bre
šema sa isisavanjem para ide tako da se tender namontira da dobije kum iako je skuplji za tih recimo 23 miliona jer ispunjava neki opskuran uslov tipa da mu se kafe kuvarica zove rada..
onda kum uzme tih 23 milke više, da švabi posao za onoliko koliko je švaba i tražio a kumovi podjele 23..

ali ovo je šema gdje je kum jeftiniji 23 milke..
a nikad to nije radio..
dakle kapiraš..
kum rekao da će uraditi za 15 nešto što vjerovatno realno košta tih švabinih 38..
pa će kum tu nešto da okrpi.. pare će da legnu, naće se nešto i za kuma.. a švaba će poslije da popravlja stvar za dodatnih 38..
otimačina je konstanta u oba posla samo što nije ni isisavanje para u pitanju nego seljačija višeg stepena..
princi princi 15:36 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Inače, u srpskom izvođačkom parlanceu se to kaže: "Jel možeš da mi pošalješ jednu uslužnu ponudu?"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:18 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Морам признати да мени овде читав концепт није јасан. Ево зашто:
-- имаш хаварисану машину (коп) од које недељно приходујеш 7,5М €;
-- све док је она хаварисана ти тих 7,5М € недељно мораш да дајеш неком другом јер ти је неопходан производ који та хаварисана машина прави;
-- зна се да поправку ефикасно може да уради 10-20 фирми у свету;
-- зна се да што више времена прође док се не поправи ти си пукао више пара (8 недеља: 60М €, 16 недеља: 120М €)...

И сад ти расписујеш тендер, чекаш процедуре, месеци иду, бацаш паре -- уместо да направиш, брзинском брзином, тзв. pitch, позовеш њих петоро за које знаш да су аламуње, дођу, дају понуду у року од 1 месеца, и -- уштедео си најмање 60М €.

Моји другари тренутно немају кога да нађу у Србији да им савије по кривини лим како треба, раде као подизвођачи британске фирме, за неки NASA пројекат, а сад ће нека наша фирма да се појави као технолошки опремљена да брзински испумпа čitavo језеро??? Јасно, треба ти много снажних пумпи, цевоводи су мањи проблем, направе се, а тако нешто може да има само онај ко се професионално бави испумпавањем воде огромних кубикажа...

У Србији такав постоји???
:)))))))))))))))))

И тако: добиле смо извођача за мале паре, који је најмио стране подизвођаче, и изгубили 2-3-4 месеца, и изгубили можда око 100М €, треба човек да погледа билансе, да ли смо увезли баш толико струје, да ли смо могли да извеземо, да ли нам је толико требало итд. итсл. -- сложена је рачуница.

Стварно не разумем логику: страшно крвариш а доктор ти каже да се лепо обријеш пре операције?! Бемлига. Лудо, брате, лудо...

P.S.
Могуће да сам погрешно навео величине месечне производње угља у новцу, готово дупло више (производња је 300.000 тона, а цена за грађане по тони шездесетак евра), но то неће променити краjњу логику коментара...
emsiemsi emsiemsi 19:02 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

Predrag Brajovic
Морам признати да мени овде читав концепт није јасан. Ево зашто:
-- имаш хаварисану машину (коп) од које недељно приходујеш 7,5М €;
-- све док је она хаварисана ти тих 7,5М € недељно мораш да дајеш неком другом јер ти је неопходан производ који та хаварисана машина прави;
-- зна се да поправку ефикасно може да уради 10-20 фирми у свету;
-- зна се да што више времена прође док се не поправи ти си пукао више пара (8 недеља: 60М €, 16 недеља: 120М €)...

И сад ти расписујеш тендер, чекаш процедуре, месеци иду, бацаш паре -- уместо да направиш, брзинском брзином, тзв. pitch, позовеш њих петоро за које знаш да су аламуње, дођу, дају понуду у року од 1 месеца, и -- уштедео си најмање 60М €.

Моји другари тренутно немају кога да нађу у Србији да им савије по кривини лим како треба, раде као подизвођачи британске фирме, за неки NASA пројекат, а сад ће нека наша фирма да се појави као технолошки опремљена да брзински испумпа језеро??? Јасно, треба ти много снажних пумпи, цевоводи су мањи проблем, направе се, а тако нешто може да има само онај ко се професионално бави испумпавањем воде огромних кубикажа...

У Србији такав постоји???
:)))))))))))))))))

И тако: добиле смо извођача за мале паре, који је најмио стране подизвођаче, и изгубили 2-3-4 месеца, и изгубили можда око 100М €, треба човек да погледа билансе, да ли смо увезли баш толико струје, да ли смо могли да извеземо, да ли нам је толико требало итд. итсл. -- сложена је рачуница.

Стварно не разумем логику: страшно крвариш а доктор ти каже да се лепо обријеш пре операције?! Бемлига. Лудо, брате, лудо...

Сагласан !
hajkula1 hajkula1 20:38 25.01.2015

Re: Ovo je dosta složena tema

princi
Inače, u srpskom izvođačkom parlanceu se to kaže: "Jel možeš da mi pošalješ jednu uslužnu ponudu?"



looping looping 14:28 25.01.2015

1

A jel' ima istine u ovome što kaže Smajlovićka?
Link.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:39 25.01.2015

Re: 1

Mislim da proceduralna pitanja ovde nisu ključna, već da li je nečiji kum dobio posao, zato što je kum. A kum, kao što znamo, u Srbiji nije dugme.
Bonner Bonner 14:57 25.01.2015

Re: 1

looping
A jel' ima istine u ovome što kaže Smajlovićka?
Link.


Smajlovicka se tu malo "zaletela" da odbrani neodbranjivo. A kako ona misli u odbrani Srpstva i nacionalnog interesa. Sve pozivajuci se na saopstenje Svetske Banke.

Uslov za dobijanje posla je bio da firma bude sa iskustvom sto prvoplasirana firma nije. Time su prekrseni uslovi tendera.

Direktor jedne firme koja je dobila posao se nalazi pred sudom zbog utaje poreza. Time takodje firma nema pravo da ucestvuje na tenderu.

Cela stvar je iskomplikovana i vezama Premijerovog kuma sa firmom, podizvodjacima, itd..

tadejus tadejus 15:05 25.01.2015

Re: 1

looping
A jel' ima istine u ovome što kaže Smajlovićka?Link.


pa istina je utoliko što birn nije pomenuo da je uslov WB bio da se napravi tender a ne ide na pogodbu..
međutim birn tu ništa nije slagao, samo je propustio da kaže da stvar nije baš tako prosta, idi na direktnu pogodbu, jer jedno WB to ne dozvoljava, a drugo, to bi tek onda bilo razvlačeno po novinama da se dao posao nekome bez tendera..
po mom mišljenju birn je tu trebao da je sahrani u svoj njenoj gluposti i bezobrazluku a ne da se suvo drži fraze, ništa mi nismo pogrješili..
to je ispalo bedasto i sad neko sa strane kad posmatra rekao bi da mora da i to ljiljino nije bez neke..
a i nije, ljigavo je, trulo, podlo do neba i dalje..
al ostaće neprimjećeno, kao eto ona sirota samo drži do te novinarske etike i tako to..
looping looping 15:06 25.01.2015

Re: 1

Smajlovicka se tu malo "zaletela" da odbrani neodbranjivo. A kako ona misli u odbrani Srpstva i nacionalnog interesa. Sve pozivajuci se na saopstenje Svetske Banke.

Ma OK je što se Smajlovićka zaletela na osnovu saopštenja Svetske Banke ali zaletela se i Evropska Komisija.
Jedino BIRN zna šta i kako treba.
IZVEŠTAJ EK O SRBIJI NIJE DOVOLJNO OŠTAR
Programski direktor Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić, kazao je na debati koju je organizovao BIRN, da to što se u izveštaju EK ponavljaju mnoge stvari iz 2013, ali i iz 2009. i 2010, govori da Srbija ništa ne menja, te da se očigledno ne radi dovoljno.

On je istakao da je u Srbiji postao trend da se zloupotrebljavaju pohvalne ocene EU o pojedinim zakonima, koje se koriste kao izgovor kako bi se zanemarile sve kritike koje dolaze iz zemlje.

Link.
looping looping 15:08 25.01.2015

Re: 1

po mom mišljenju birn je tu trebao da je sahrani u svoj njenoj gluposti i bezobrazluku a ne da se suvo drži fraze, ništa mi nismo pogrješili..

Naravno. Ako si dao neku izjavu onda je i brani argumentima a ne "ja sam u pravu". To bar novinarima ne bi trebalo da predstavlja problem.
Biljana 77 Biljana 77 15:47 25.01.2015

Re: 1


Naravno. Ako si dao neku izjavu onda je i brani argumentima a ne "ja sam u pravu". To bar novinarima ne bi trebalo da predstavlja problem.


Pa da. Samo što oni nisu davali nikakvu izjavu koju treba da brane, nego su objavili argumentovano istraživanje. Šta je trebalo... da ga pročitaju on air? I onda kažu: Mi smo u pravu.
Sled događaja je bio: objavljeno istaživanje -> to su lažovi!-> ne nismo.
looping looping 16:14 25.01.2015

Re: 1

Biljana 77

Naravno. Ako si dao neku izjavu onda je i brani argumentima a ne "ja sam u pravu". To bar novinarima ne bi trebalo da predstavlja problem.


Pa da. Samo što oni nisu davali nikakvu izjavu koju treba da brane, nego su objavili argumentovano istraživanje. Šta je trebalo... da ga pročitaju on air? I onda kažu: Mi smo u pravu.
Sled događaja je bio: objavljeno istaživanje -> to su lažovi!-> ne nismo.

Koje argumentovano istraživanje?

Da je
Elektroprivreda Srbije na tenderu za sanaciju najznačajnijeg rudnika u Srbiji dodelila posao konzorcijumu bez iskustva, čime je dodatno uvećala cenu čitavog posla
???

Uzeli su jeftiniju firmu/konzorcijum koja mora da se drži ugovora i odradi posao da bi bila plaćena. Ona je navodno neke milione jeftinija od nekih stranih firmi kao što je Van Hek kome su morali da daju posao da ne bi dobili po pi**i.

A ovo je mnogo jak tekst koji mi zvuči onako neprofesionalno:
I pored toga što je rukovodstvu EPS-a već nekoliko dana nakon poplava bilo jasno da samo holandska firma može da uradi ovaj zahtevni posao i da Zakon o javnim nabavkama predviđa da se u slučaju elementarnih nepogoda izbegavaju javne nabavke, EPS odlučuje da raspiše tender.

Sram ih bilo što su raspisali tender!

Kada se zna da:
"Van Hek" je firma specijalizovana u poslovima kontrole vode i drenaže. Firma je često angažovana širom sveta kako bi stručno pomogla potopljenim područjima. Svega dva meseca pre poplava u Srbiji, "Van Hek" je priskočio u pomoć Somersetu u Engleskoj, koji su zadesile najveće poplave u skorijoj istoriji.

"Zamolili smo ‘Van Hek’ da nam dostavi pumpe, što su oni učinili u veoma kratkom roku. Da li bi ih angažovao ponovo? Da, reč je o stručnoj i profesionalnoj kompaniji," rekao je za BIRN Džon Roulands, šef tima za poplave u Agenciji za zaštitu životne sredine iz oblasti Veseks u Engleskoj. Na pitanje koliko su iznosili troškovi angažovanja "Van Heka", odgovorio je da zbog poslovnih razloga nije u mogućnosti da nam kaže tačnu cifru. "Dovoljno je reći da su troškovi premašili milion evra, što je uključivalo prevoz, ljudstvo, gorivo i dodatne troškove za kranove", rekao je Roulands.


Link.

Lova je čudo.


Biljana 77 Biljana 77 19:36 25.01.2015

Re: 1

Uzeli su jeftiniju firmu/konzorcijum koja mora da se drži ugovora i odradi posao da bi bila plaćena. Ona je navodno neke milione jeftinija od nekih stranih firmi kao što je Van Hek kome su morali da daju posao da ne bi dobili po pi**i.


Ili zato što nisu ni jednog trenutka bili sposobni da posao odrade bez podizvođača jer nemaju ni iskustva, mi potrebnu opremu? Ko sad ispumpava kop i pod kojim uslovima? Koliko je ispumpano, a šta je predviđeno ugovorom?
Suština:
Zašto se niko od pitanih i prozvanih nije udostojio da ogovori na postavljenja pitanja već optužuju za laž i lobiranje? Ako je BIRN lobirao za Van Henk zašto ih ne optužiše tad. Mislim od post festim lobiranja salbo da ko ima vajde...
looping looping 21:07 25.01.2015

Re: 1

Ili zato što nisu ni jednog trenutka bili sposobni da posao odrade bez podizvođača jer nemaju ni iskustva, mi potrebnu opremu? Ko sad ispumpava kop i pod kojim uslovima? Koliko je ispumpano, a šta je predviđeno ugovorom?

A koliko bi ga ispumpao Van Hek? Možda isto, možda ne? Imaju dobre pumpe i cevke? Wow! U Srbiji toga nema, samo u evropi.

Znamo samo da su bili skuplji.
To je to istraživačko novinarstvo?
Zašto se niko od pitanih i prozvanih nije udostojio da ogovori na postavljenja pitanja već optužuju za laž i lobiranje?

Koja pitanja? Da Van Hek valja a oni Južni ne valjaju pa loše rade?
Ako je BIRN lobirao za Van Henk zašto ih ne optužiše tad. Mislim od post festim lobiranja salbo da ko ima vajde...

Nije BIRN lobirao ni za koga. BIRN je samo adekvatno reagovao. Kao kaznena misija.

Dolazili ljudi iz Vat d Heka, ustupali pumpe, pravili nacrte, nisu dobili posao i iznervirali se naravno. Nije to mali novac. A uvek se sve vrti oko biznisa i para. Sigurno nije zbog čestitosti.
Zašto nisu ponudili nižu cenu i dobili posao? Onda se ne bi ni BIRN ni Vučić ni Davenport smarali.
Ovako sad moramo da skidamo Vučića sa vlasti. A on dosadan ko stenica.
Biljana 77 Biljana 77 23:09 25.01.2015

Re: 1

Nije BIRN lobirao ni za koga. BIRN je samo adekvatno reagovao. Kao kaznena misija.


Jeste. I sve je to zbog HAARP-a.

A ovo ostalo što su pisali, za čije babe zdravlje i ekonomski benefit je to?
looping looping 05:39 26.01.2015

Re: 1

Biljana 77
Nije BIRN lobirao ni za koga. BIRN je samo adekvatno reagovao. Kao kaznena misija.


Jeste. I sve je to zbog HAARP-a.

A ovo ostalo što su pisali, za čije babe zdravlje i ekonomski benefit je to?

Pa rekoh iznad da je razlog uglavnom novac a ne čestitost.
Nezavisno novinarstvo je kao onaj komunizam iz knjiga, nedosanjani san.
I popu mora da se plati nešto a kamoli novinaru.

HAARP nije dovoljno razvijen jer na "svu sreću" ili na žalost ne ulaže se toliko novca u korisne nauke već više u vojnu industriju.
Bonner Bonner 15:10 25.01.2015

Hrabri novinari

Interesantan je i tekst Djordja Vukadinovica iz Vremena od 08.01.2015.

Evo linka

posebno ovaj deo:

"... Ali znam da je, recimo, i Subotić, koliko ove, tj. 2014. godine, u jednom društvu takođe pohvalio Vučića da je "čovek od reči". No, to, naravno, ne mora ništa da znači. (Mada bi bilo zanimljivo znati koja je tu "reč" bila u pitanju.) U svakom slučaju, ni ta pohvala, kao ni onaj susret u pariskom hotelu "Ric", niti ovogodišnja Canetova oslobađajuća presuda od optužbi za šverc cigareta, ne znače da je Vučić "Subotićev (ili Đukanovićev) premijer". A Nikolić "Subotićev predsednik". Pu, daleko bilo. "
princi princi 15:17 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Djordja Vukadinovica iz Vremena

Đorđa Vukadinovića?? The Đorđa Vukadinovića? Đoke fašiste? Đoke Nova Fašistička Srpska Misao? Iz Vremena?? Uau... ta srpska novinska scena stvarno kao neka španska TV novela, i to hard-porn verzija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:20 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Bonner
Interesantan je i tekst Djordja Vukadinovica...


Vrlo interesantan. A interesantno je i to da je Vukadinović, i njegova NSPM, postao jedan od najozbiljnijih kritičara aktuelne vlasti, pogotovo premijera. Koliko juče, narečeni je podržavao Koštunicu i uopšte desnu opciju i bio trn u oku tzv. Druge Srbije.

U novom mešanju karata i pozicije nezavisnih analitičara su se se izmešale.
Bonner Bonner 15:20 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

princi
Djordja Vukadinovica iz Vremena

Đorđa Vukadinovića?? The Đorđa Vukadinovića? Đoke fašiste? Đoke Nova Fašistička Srpska Misao? Iz Vremena?? Uau... ta srpska novinska scena stvarno kao neka španska TV novela, i to hard-porn verzija.


Sta je tu cudno? The Djordje Vukadinovic je do neke 2004. ili tu negde bio redovan sagovornik Peskovnika dok ga Cece nisu proglasile za to kako ga ti oslovljavas.

princi princi 15:21 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Vojislav Stojković
Vrlo interesantan. A interesantno je i to da je Vukadinović, i njegova NSPM, postao jedan od najozbiljnijih kritičara aktuelne vlasti, pogotovo premijera. Koliko juče, narečeni je podržavao Koštunicu i uopšte desnu opciju i bio trn u oku tzv. Druge Srbije.

U novom mešanju karata i pozicije su se se izmešale.

Da. Ko je do pre samo neku godinu mogao pretpostaviti da će najveći branitelji lika i dela A Vučića biti Pera Luković i Nebojša Krstić, a najveći kritičari Vukadinović i, pretpostavljam, Antonić.
princi princi 15:22 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

The Djordje Vukadinovic je do neke 2004. ili tu negde bio redovan sagovornik Peskovnika

Do marta 2013. tačnije. Onda je postao fašista. I nisu samo Cece.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:30 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

princi
Da. Ko je do pre samo neku godinu mogao pretpostaviti da će najveći branitelji lika i dela A Vučića biti Pera Luković i Nebojša Krstić, a najveći kritičari Vukadinović i, pretpostavljam, Antonić.

A šta tek reći o nepomirljivim protivnicima radikala Čedi Jovanoviću i Nenadu Čanku?

Na srpskoj političkoj sceni jebe lud zbunjenog, žestoko, bez lubrikanata.
Bonner Bonner 15:31 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

princi

Do marta 2013. tačnije. Onda je postao fašista. I nisu samo Cece.


Nebitno. Tekst je jako dobar. Ovaj deo ovde treba sve da zabrine:

" Kada upadnete u trip da su neprijatelji svuda oko vas i da vam neprestano rade o glavi, onda svaka kritička reč, svaka emisija, svaki tekst, svaka kolumna i svaki novinar ili analitičar koji misli svojom glavom postaje problem. Pa čak i svaki saradnik koji hoće da bude zaista, a ne "kobajagi" direktor, ministar ili savetnik.

Otuda ovo ludilo koje se izliva po Srbiji prilikom svakih lokalnih izbora u svakoj srpskoj kasabi nije nikakav "incident", već važan simptom zla pred kojim se ne sme olako okretati glava i bagatelišuće odmahivati rukom. Jer se po svaku cenu mora pokazati da, uprkos "bolnim reformskim potezima", premijeru rejting ne pada – nego iz dana u dan i u svakom pogledu raste. (A tome služe i neka sve komičnija istraživanja javnog mnjenja.) Otuda nemile scene, "crni džipovi" i eskadroni straha u besmislenoj kampanji po srbijanskim selima i zaseocima. Dakle, još uvek ne baš "eskadroni smrti", ali uopšte nije isključeno da ako režim upadne u probleme, prerastu iz jedne u drugu kategoriju. "

emsiemsi emsiemsi 15:31 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

princi
Djordja Vukadinovica iz Vremena

Đorđa Vukadinovića?? The Đorđa Vukadinovića? Đoke fašiste? Đoke Nova Fašistička Srpska Misao? Iz Vremena?? Uau... ta srpska novinska scena stvarno kao neka španska TV novela, i to hard-porn verzija.

Ђорђе није фашиста.
Теби се којешта помешало у глави.
princi princi 15:42 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Ђорђе није фашиста.

Nisam ni rekao da je fašita. Samo sam naveo kako su ga zvali u nekim medijima, pa i tom Vremenu za koje sad piše.
freehand freehand 15:55 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

U novom mešanju karata i pozicije nezavisnih analitičara su se se izmešale.

Samo što su se u ovom slučaju mešali političari a ne analitičari. Vukadinović je ostao dosledan.
princi
Ђорђе није фашиста.

Nisam ni rekao da je fašita. Samo sam naveo kako su ga zvali u nekim medijima, pa i tom Vremenu za koje sad piše.

Mislim da si pogrešio. Ne verujem da ga je iko u Vremenu zvao fašistom.
Takođe valja imati u vidu i činjenicu da ni vreme nije kompaktna celina niti idejni monolit po pitanju pogleda na svet. Razlika između žarkovića i pančića, na primer, taman je dovoljna da se na vukadinovića gleda iz suprotnih pozicija. No i u toj situaciji u kojoj se vukadinoviću moglo zameerati svašta ne može mu se sigurno zameriti nepoštenje.
I ovo poslednje se ne odnosi na tebe, Princi, koliko da ne dođemo opet u spiralu nervoznih reakcija.
princi princi 16:45 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Takođe valja imati u vidu i činjenicu da ni vreme nije kompaktna celina niti idejni monolit po pitanju pogleda na svet. Razlika između žarkovića i pančića, na primer, taman je dovoljna da se na vukadinovića gleda iz suprotnih pozicija. No i u toj situaciji u kojoj se vukadinoviću moglo zameerati svašta ne može mu se sigurno zameriti nepoštenje.
I ovo poslednje se ne odnosi na tebe, Princi, koliko da ne dođemo opet u spiralu nervoznih reakcija.

Moram priznati da Vreme a ni druge novine ne čitam već jako dugo, još od 1991. pa se sve informacije koje iznesem u vezi njih moraju uzeti sa velikom količinom soli. Ipak, sećam se da su te formulacije NSFM, i Đorđu Vukadinović i Antoniću kao najvećim fašistima srpske javne scene izvaljivali ljudi bliski tom Pančiću, Peri Lukoviću (bar iz onog vremena kad su oni bili na istoj strani), Dejanu Anastasijeviću... ne znam da li sam nekog zaboravio. Nije ni bitno, samo me iznenadilo da vidim da Vukadinović sad piše za vreme.

Inače, meni se uvek sviđalo kako Antonić piše (naravno, ne uvek šta), on je uvek bio neuporedivo inteligentniji od ovog drugog lota. Čak sam i kačio skoro njegov članak koji je on napisao u vreme preuzimanja smederevske železare od strane US steela (koji je sjajan).
Bonner Bonner 18:09 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

freehand

Mislim da si pogrešio. Ne verujem da ga je iko u Vremenu zvao fašistom.
Takođe valja imati u vidu i činjenicu da ni vreme nije kompaktna celina niti idejni monolit po pitanju pogleda na svet. Razlika između žarkovića i pančića, na primer, taman je dovoljna da se na vukadinovića gleda iz suprotnih pozicija. No i u toj situaciji u kojoj se vukadinoviću moglo zameerati svašta ne može mu se sigurno zameriti nepoštenje.
I ovo poslednje se ne odnosi na tebe, Princi, koliko da ne dođemo opet u spiralu nervoznih reakcija.


Princi, free ovde ima pravo.

Hansel Hansel 23:23 25.01.2015

Re: Hrabri novinari

Bonner
Sta je tu cudno? The Djordje Vukadinovic je do neke 2004. ili tu negde bio redovan sagovornik Peskovnika dok ga Cece nisu proglasile za to kako ga ti oslovljavas.

И једна занимљивост, не знам да ли и колико у вези с цитираним: НСПМ је био на Соросовим донацијама, недавно сам налетео на емисију у којој је Антонић то објашњавао. Напомињем да им не спочитавам донације, само је интересантно да их је и Сорос помагао.

Нешто друго је можда пре спајало Вукадиновића и Цеце: критика Ђинђићеве политике.
gavrilo1 gavrilo1 18:43 25.01.2015

a ko si ti?

Biljana 77 Biljana 77 19:25 25.01.2015

Re: a ko si ti?

a ko si ti?

Ja sam kao što rekoh Biljana, a ti Gavrilo jedan, ko si ti?
gavrilo1 gavrilo1 19:47 25.01.2015

Re: a ko si ti?

Biljana 77
a ko si ti?

Ja sam kao što rekoh Biljana, a ti Gavrilo jedan, ko si ti?

Ja nisam Gavrilo, to mi je nik na blogu i ne znam ko sam.
freehand freehand 23:20 25.01.2015

Ja mislio

... blog o novinarstvu, a ono o Tamnavi?
Biljana 77 Biljana 77 23:35 25.01.2015

Re: Ja mislio

Ja mislio
... blog o novinarstvu, a ono o Tamnavi?


word!
Biljana 77 Biljana 77 23:34 25.01.2015

mašenje poente

Tek onako diskusije radi, da zanemarimo Tamnavu i da sagledamo malo širu sliku. Kada je BIRN objavio detalje ugovora sa Etihadom, označeni su sa istog mesta i u istim medijima kao lažovi.. Mahalo se ugovorima sa jučerašnjim datumima, premijer je otkazao odmor je saznao da će u istom hotelu, u sobi pored, biti neko iz BIRN-a ili CINS-a. Kako neki tamo novinari doznaju tačno u kojoj će sobi odmarati premjer sa decom, ostala je misterija. Ali je svakako dobar razlog da se pozovu na odgovornost svi oni koji brinu o njegovoj bezbednosti. Par meseci kasnije saznali smo šta smo dužni... Etihadu, tj. I to je bilo taman ono što su iz BIRN-a rekli. I tada se povlačila priča o njihovom finansiraju iako su na istom konkursu dobili novac mnogi mediji u Srbiji uključujući i RTS i ti podaci su javni. Ja nekako mislim da oni bole vlast najviše zbog Oglašavanja, a ostalo je kolaterala.
Poenta je da pitaju, traže odgovore u zemlji u kojoj je nemoguće naći i sagovornike. Mnogi njihovi tekstovi bavili su se bivšom/bivšim vlastima, republičkim i lokalnim. Niko ih nije na ovaj način (mal)tretirao. I ne samo njih. Sad su već ozbiljna retkost u svojoj struci. I što reče naš zajednički profesor u poslednjem intervjuu koji je dao baš za Vreme: Ovo nikad nije bilo.
libkonz libkonz 23:43 25.01.2015

Re: mašenje poente

Ja nekako mislim da oni bole vlast najviše zbog Oglašavanja, a ostalo je kolaterala.

Oni su jedni od retkih koje vlast ne može da kontroliše i zato pokušavaju da ih ućutkaju. Svaka čast ljudima iz BIRN-a.
jkt2010 jkt2010 14:38 26.01.2015

Re: mašenje poente

biljana
Kada je BIRN objavio detalje ugovora sa Etihadom
Da, kada? Sve što sam ja video bili su nekakvi draftovi raznoraznih papira, ni jedan jedini ugovor ili bilo kakav potpisan dokument.
Mahalo se ugovorima sa jučerašnjim datumima
Pa to ti kažem... Ispada da ti tvoji BIRNovci ne bi prepoznali ugovor u čelo da ih potrefi.
Biljana 77 Biljana 77 15:12 26.01.2015

Re: mašenje poente

Mahalo se ugovorima sa jučerašnjim datumima

Tim ugovorom mahao je Vučić. Izgleda da nisi baš pažljivo pratio to što si pratio.
jkt2010 jkt2010 23:11 26.01.2015

Re: mašenje poente

Biljana 77
Mahalo se ugovorima sa jučerašnjim datumima

Tim ugovorom mahao je Vučić. Izgleda da nisi baš pažljivo pratio to što si pratio.

Pa ne nego izgleda da ti ne znaš ni šta pišeš ni šta čitaš ni čemu se diviš.

Dakle, tvoji idoli istraživači su izanalizirali "ugovor" koji, ako je i imao datum taj je bio od pre 100 dana; Dočim je ugovor koji su trebali da analiziraju imao datum od juče.

Evo ti još prostije: Tvoji istraživači su ocenjivali domaći iz hemije sve misleći da ocenjuju pismeni iz geografije.
violina violina 23:39 25.01.2015

sumnja u integritet (Ljiljana)

još jedan u nizu manifesta …. mislim na ovaj u kojem nam je Ljilja manifestovala dostignuća


I posle Ljiljane Smajlović pitanja BIRN-a u magli.
NNN NNN 23:58 25.01.2015

Svi smo mi pomalo BIRN

Ono što svakako bode oči u ovoj situaciji:
BIRN je objavio tekst, koji praktično ni jedan medij nije preneo,
ali su praktično svi mediji preneli da je premijer BIRN nazvao lažovima,
toliko o slobodi medija u državi miloševićevog ministra informisanja,
malo me podseća na, čini mi se, miting u Beogradu (hvala, Fri) kad masa skandira "Uhapsite vlasija",
a milošević odgovara "ne čujem... ne čujem, ali uhapsićemo".

E sad ceo režim i sateliti spinuju o tome šta je Svetska banka,
da je sve bilo po zakonu (u ovo se baš ne razumem),
ali znam kada običan građanim nešto traži,
da se proverava da li je osuđivan i/ili da li se protiv njega vodi neki postupak, očigledno kada je u pitanju kredit/posao od oko dve milijarde dinara to baš i nije toliko bitno,
takođe i da se u tenderskoj ponudi ne navede podizvođač, a da se za podizvođača uzme firma koja je bila protivnik na tenderu je najblaže rečeno neobično.

Međutim, nije ni to ono što me žulja,
žulja me da se vlast na sva usta hvali da je uštedela,
ne znam, 23 miliona evra (a da čak postoje i naivci koji u to veruju),
a gotovo niko (javno) da se zapita
ZAŠTO SE NA POČETAK RADOVA ČEKALO TRI I PO MESECA?!?!

Sve priče o nekakvoj proceduri su najblaže rečeno neozbiljne!
U pitanju je krucijalna energetska i strateška stvar u zemlji,
četvrtina struje u Srbiji se proizvede zahvaljujući tom uglju,
u 2013. je iz kopa Tamnava Zapadno polje izvađeno oko 14,6 miliona tona uglja (oko 40 hiljada tona dnevno)
i onda se za tako neku bitnu stvar čeka tri i po meseca da se uopšte započne posao na osposobljavanju!

Još jednom (za one sporije) tri i po meseca se ne radi ništa, ali ama baš ništa
i onda aktuelna vlast još priča "da smo nešto uštedeli".
Kada je krajem prošle godine ponovo početo iskopavanje uglja iz poplavljenog kopa,
prema rečima samog premijera i prema rečima ministra energetike lično
(dali su potpuno iste izjave) objavljeno je da je
dnevna proizvodnja uglja 10 hiljada tona dnevno
i da to predstavlja oko 250 hiljada evra dnevno,
odnosno oko 7 i po miliona evra mesečno (što je dobro),
a iz toga najjednostavnijom matematikom sledi
da je za preko sto dana nečinjenja i kašnjenja,
napravljena šteta od preko 25 miliona evra (toliko o uštedi).


Još jednom (za sporije):
pada kiša, jbg. poplavi kop, vlast preko sto dana ne preduzima ništa,
iskopavanje počne sa preko sto dana zakašnjenja
- > šteta od preko 25 miliona evra.

E sad, ja kao nepopravljivi optimista,
verujem da je vlast imala dobre namere
(nisu oni krivi što su nekompetentni,
doduše jesu krivi što ne slušaju kompetentne),
i onda sam razmišljao na ovu temu,
šta je prouzrokovalo ovoliko kašnjenje u započinjanju radova
na osposobljavanju površinskog kopa,
i jedino što mi ima ikakvog smisla je
da je predsednik Nikolić u Kremanskom proročanstvu
protumačio da posle velike kiše i potopa,
dolazi vrelo leto i velika suša (koja će isušiti poplavljen kop),
pa čemu onda bacati pare na isušivanje,
kada će sve samo od sebe doći na svoje mesto
i onda su čekali i čekali i čekali...
i došlo je leto... i prošlo je leto
(aktuelna vlast nije sastavila tri sunčana dana),
proročanstvo se nije ispunilo
(ili je pogrešno protumačeno)
i onda se moralo prionuti na posao ispumpavanja...


PS: ovo je trebalo da bude od početka,
ali sam mislio da u nedostatku niccolovog bloga o Australian Open-u "ubijem dve muve",
tj. umesto komentara da otvorim blog,
ali ovako je prirodnije
(brišem suvišni blog, da ne pomisli neko da je cenzura )
princi princi 00:09 26.01.2015

Re: Svi smo mi pomalo BIRN

ovo je trebalo da bude od početka,
ali sam mislio da u nedostatku niccolovog bloga o Australian Open-u "ubijem dve muve",
tj. umesto komentara da otvorim blog,
ali ovako je prirodnije

Drugovi! Ima kritika, al' ima i samokritika.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:11 26.01.2015

.

šta mislite; je l' ovo istina?



nadam se da nije... mislim, kako neko ne može imati razumevanje za rokenrol ostrvo? i je l' moguće da se b92 toliko šabanizovao*?


*u nedostatku kvalitetnijeg izraza
looping looping 08:23 26.01.2015

1

Evo solidnog bloga Lazanskog (koji, svestan sam, nije omiljen kod većine blogera ovde) o istraživačkom novinarstvu. Link.
Biljana 77 Biljana 77 12:37 26.01.2015

Re: 1

Meni je ovo samo još jedna bljuvotina u nizu: Smajlovićka - Kusturica- Antić - Smajlovićka.
Gomila opštih mesta.
Sa jasnim ciljem da se diskredituje neko ko postavlja pitanja.

Dok god se neko, bilo ko, makar i kartonski Bujke (mah, mah Ray!) ne usudi da postavi bilo kakavo pitanje ovoj vlasti koje nije unapred dobijeno, pitanje o lažima, obećanjima, sms-ovima, ugovorima... do tad za mene su ljudi iz BIRN-a, CINS-a, Vremena i Danasa jedino što je ostalo da pošteno radi svoj posao.
Pošteno ne znači za džabe.
Pošteno znači profesionalno.
Bez autocenzure.
Radoznalo.
Odgovorno.

Ovo je solidan tekst: Problem građana Srbije.
freehand freehand 13:30 26.01.2015

Re: 1

Bez autocenzure.

Pošto su sve ostalo opšta mesta u smislu kanona novinarskog posla - da malo ipak razvejemo maglu sa pojma autocenzure. Jer, atuocenzura ne mora uvek i u svakom smislu da bude loša, dapače.
odgovornost za izgovoreno i napisano mora da postoji i na svakom je novinaru da u mnoštvu situacija - i sve više ukoliko radi odgovorniji posao i prati "vrelije" teme - da iz dana u dan i sata u sat procenjuje šta se, u kom obliku i na koji način može i sme objaviti. I nisu retke situacije u kojima je istina plaisrana u pogrešno vreme i na pogrešan način najgore rešenje koje novinar ima na raspolaganju.
Tu, naravno, nema govora o strahu od javnih ili skrivenih pretnji, fizičkih ili ekonomskih.
looping looping 14:11 26.01.2015

Re: 1

Dok god se neko, bilo ko, makar i kartonski Bujke (mah, mah Ray!) ne usudi da postavi bilo kakavo pitanje ovoj vlasti koje nije unapred dobijeno, pitanje o lažima, obećanjima, sms-ovima, ugovorima... do tad za mene su ljudi iz BIRN-a, CINS-a, Vremena i Danasa jedino što je ostalo da pošteno radi svoj posao.
Pošteno ne znači za džabe.
Pošteno znači profesionalno.
Bez autocenzure.
Radoznalo.
Odgovorno.

Sigurno rade za nekoga. Neko kontroliše njihov rad, menadžer. A njega kontroliše gazda, vlasnik. I menadžer i novinari dobijaju kritiku, pozitivnu ili negativnu.
Od nekoga ko ih plaća.
E sad, taj neko možda ima najbolje namere. A možda i nema.
Da li to finansiranje shvatiti kao neku vrstu humanitarne pomoći Srbiji kako bi Srbija postala demokratska, nekorumpirana država itd, pitanje je sad.
Biljana 77 Biljana 77 15:21 26.01.2015

Re: 1

da malo ipak razvejemo maglu sa pojma autocenzure.

Mislim da je jasno na šta se taj pojam odnosi. Autocenzura je jedno; odgovorno, profesionalno i pristojno je sasvim dovoljno da ograniči čoveka u svakom poslu.
emsiemsi emsiemsi 16:08 26.01.2015

Re: 1

Biljana 77
Meni je ovo samo još jedna bljuvotina u nizu: Smajlovićka - Kusturica- Antić - Smajlovićka.
Gomila opštih mesta.
Sa jasnim ciljem da se diskredituje neko ko postavlja pitanja.

Dok god se neko, bilo ko, makar i kartonski Bujke (mah, mah Ray!) ne usudi da postavi bilo kakavo pitanje ovoj vlasti koje nije unapred dobijeno, pitanje o lažima, obećanjima, sms-ovima, ugovorima... do tad za mene su ljudi iz BIRN-a, CINS-a, Vremena i Danasa jedino što je ostalo da pošteno radi svoj posao.
Pošteno ne znači za džabe.
Pošteno znači profesionalno.
Bez autocenzure.
Radoznalo.
Odgovorno.

Ovo je solidan tekst: Problem građana Srbije.

Не знам ко је тај Антић у низу --- за који ти суверено кажеш да пишу бљувотине.
Могу само да ти кажем, када већ ти тако валидираш поменуте --- да ти немаш појма, нити схваташ та општа места о којима они пишу. Но, за твоју утеху, то не знају нити много позванији од тебе.
freehand freehand 21:57 26.01.2015

Re: 1

Biljana 77
da malo ipak razvejemo maglu sa pojma autocenzure.

Mislim da je jasno na šta se taj pojam odnosi. Autocenzura je jedno; odgovorno, profesionalno i pristojno je sasvim dovoljno da ograniči čoveka u svakom poslu.

Neće biti. Autocenzura je pojam fokusiran na činjenicu da nije svaka istina koju novinar sazna i može da dokumentuje za objavljivanje u svakom trenutku. Razlog za takvu odluku razlikuje "dobru" od "loše" autocenzure".
Biljana 77 Biljana 77 00:02 27.01.2015

Re: 1

emsi

Ti si u nekom nesaglasju sam sa sobom jerbo ako si saglasan sa onim što je Brajović napisao, onda si saglasan i sa BIRN-om.. ako si saglasan i sa BIRN-om i sa bljuvotinama Lazanskog&Ljilje onda...
looping looping 05:48 27.01.2015

Re: 1

Ti si u nekom nesaglasju sam sa sobom jerbo ako si saglasan sa onim što je Brajović napisao,


emsiemsi emsiemsi 15:50 29.01.2015

Re: 1

Biljana 77
emsi

Ti si u nekom nesaglasju sam sa sobom jerbo ako si saglasan sa onim što je Brajović napisao, onda si saglasan i sa BIRN-om.. ako si saglasan i sa BIRN-om i sa bljuvotinama Lazanskog&Ljilje onda...

Претерујеш !
Успут --- није за тебе да пишеш о општим стварима.
Biljana 77 Biljana 77 16:03 29.01.2015

Re: 1

Успут --- није за тебе да пишеш о општим стварима

Je l'? Imaš veoma usko shvatanje opšteg.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:06 26.01.2015

Evo da

podelim i ja jedan tekst. Nije doduse istrazivacko novinarstvo, ali cini mi se da je prikladan.


Cenovnik za neplatiše

Ako je verovati vlastima, ova vlast se kritikuje za pare, a hvali za džabe. Ne u smislu: džabe ste krečili, to nikako, nego u smislu: krečenje je besplatno. Mada, kako nam je nedavno kazao urednik provladinog tabloida, pogodba sa majstorima može da bude i: ruke vaše, materijal naš. Odnosno, ruke prljave vaše, materijal prljavi naš.

Kako se dokazuje teza da je svaka kritika plaćena, a svaki hvalospev volonterski posao? Pa kao i sve drugo – rečima. I to ne baš biranim rečima. Dovoljno je da podviknete da je neko masno plaćen da masno laže pa da se to onda danima ponavlja u novinama, TV pričaonicama, sajtovima, komentarima… Tako je bilo sa advokatima (njih je sve đuture platio Mišković), tako je sada sa BIRN-om (njih je platio Davenport, a objavio Mišković), tako će biti sutra sa nekim trećim (kojeg će verovatno platiti i objaviti neko treći, ali svakako povezan sa Miškovićem jer nam je izgleda ponestalo bogatuna).

Ali, šta da se radi kad svi znamo da kritičara ne plaća ni naš ni tuđi državljanin i da ga ne plaća tuđa država nego naša, kao što je to slučaj sa zaštitnikom građana? Pa svejedno, važno je da i njega neko masno plaća, tim gore što je to naša država. Zamislite samo koliko bezobrazan i bezobziran (da citiram ministra vojnog) mora biti onaj koji tako masno laže dok ga država tako masno plaća.

Dobro, ali kako objasniti štrajk prosvetara? Pa bar za njih znamo da nisu masno plaćeni. E pa oni su treća kategorija – malo plaćeni da masno lažu. A masno lažu, kako im je lepo objasnila ministarka, kad kažu da nisu motivisani da rade tako veliku stvar za male pare, manje i od kafe kuvarice u osrednjem državnom gubitašu.

Ako smo utvrdili (a jesmo) da svako ko ima primedbu na rad državnih funkcionera to čini za pare (velike devizne, velike dinarske ili male dinarske) ostaje nam još da utvrdimo i da oni koji nemaju nikakvu primedbu, ali imaju svaku pohvalu, to rade potpuno besplatno. Kako ćemo to da dokažemo? Pa jednostavno kao i ovo prethodno – rečima. Odnosno bez reči. Jer, da li ste čuli da je vlast nekoga optužila da je hvali zbog para? Niste. Da li ste od nekoga ko je hvali čuli da je plaćen (iz zemlje ili inostranstva svejedno) da to radi? Niste. Pa eto vam dokaz.

Dakle, da ponovimo. Ako se usudite da u moru pohvala budete malo kritičko ostrvo, odmah će da se ostrve na vas da ste plaćenik. Ali zato ako lajete na kritičare dok lajkujete sve što vlast govori, onda ste volonter patriota.

Jedini problem koji bi vlast mogla da ima sa ovakvim marketingom je – da joj ljudi masovno poveruju. Pa da svi počnu da je kritikuju. Jer, ako se kritika plaća, a hvalospevi ne, ko je lud da u ovakvoj besparici radi za džabe.
Zato bi možda ovoj vlasti bilo bolje da se uzda u naš zdrav razum, umesto što pokušava da ga pomuti. A zdrav razum (kao i iskustvo) nam govori da se kritika zaista i plaća, samo drugačije nego što nam vlast to predstavlja. Plaća se blaćenjem ugleda, plaća se gubitkom pozicije ili posla, a bogami se nekad plaća i glavom.

A da li se hvalospevi plaćaju? Možda će to da utvrdi poreska policija koja se ovih dana baš razradila. Možda, poučeni onim Palminim da se patriotizam ne sipa u traktore, požele da utvrde na šta idu traktori, džipovi i avioni volontera patriota?

Tekst
Biljana 77 Biljana 77 21:22 26.01.2015

Update

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana