Budućnost| Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Životinjski svet

Under the volcano – izbori na Martiniku 1902.

nsarski RSS / 20.06.2020. u 00:04

 

45ac2f3d7e15df8a743a457896a80444.jpg

 Gradić St. Pierre posle erupcije vulkana 1902. godine

 

 Vi stalno pričate o događajima, a ne o onome što se zaista desilo – (TS Eliot, Family reunion)

 Trenutno traje predizborno ćutanje, pa se ovaj post  bavi politički neutralnom temom: katastrofalnom erupcijom vulkana koja se dogodila pre 118 godina, 1902. godine, na dalekom Martiniku, erupcijom u kojoj je život izgubila jedna šestina stanovnika tog ostrva.  Razne okolnosti su se stekle da se taj događaj ovako strašno završi, a jedan bitan faktor su i lokalni politički izbori o kojima će usputno biti reči ovde (najzad, izborno ćutanje je u pitanju). Ali, da pođemo redom.

Martinik je najveće ostrvo, na istočnom obodu Karipskog mora, u sastavu grupe Zapadno Indijskih ostrva, poznatih kao Mali Antili, tada pod kolonijalnom upravom Francuske.

 

martinique_position.png

Severno i južno od ovog ostrva nalaze se egzotična mesta kao što su Dominika, Barbados, Grenada, St. Vincent, St. Lucia…imate ideju. Tropski raj.

01-editorial-travel-city-of-saint-pierre-martinique.jpg

Gradić St. Pierre na ostrvu Martinik ovih dana (u pozadini se vidi Mt. Pelee).

Nažalost, idiličan život na ovim ostrvima povremeno narušavaju erupcije vulkana, slično kao što se dešava na Havajima, od kojih su najpoznatiji vulkani na ostrvu Martinik, planina Mt. Pelee udaljena oko 4km severozapadno od ribarskog gradića St. Pierre, i na ostrvu St. Vincent, vulkan La Soufriere (ovaj izbacuje sumporne gasove skoro neprestano pa je tako i dobio ime). Zabeleženi su mnogi slučajevi erupcije ovih vulkana, prvi još u 19. veku, i one su se kasnije povremeno dešavale više puta, obično u razmaku od nekoliko decenija – poslednji put 1979. na St. Vincentu. O ovoj poslednjoj erupciji ćemo kasnije, a sada da se posvetimo erupciji 1902. godine koja se skoro istovremeno, u razmaku od 1 sata, desila i na ostrvu St. Vincent i na ostrvu Martinik.

Katastrofalnoj erupciji 8. maja 1902. godine na Martiniku prethodilo je skoro godinu dana manjih potresa, izbacivanja dima, vodene pare i pepela, zemljotresa i sličnih pojava koje prate vulkanske erupcije. Slično se dešavalo i na ostrvu St. Vincent, udaljenom oko 200km, na kome se nalazi vulkan La Soufriere.  Tokom cele te godine koja je nagoveštavala erupciju, stanovnici Martinika su bili uznemireni, neki su planirali evakuaciju, neki su ignorisali opasnost i govorili da će izbacivanje dima da prestane, da će vulkan da se ućuti i da nema razloga za paniku.  Ipak, svi su bili zabrinuti.

Prvog maja 1902. vulkan St. Pelee se ozbiljnije narogušio, prateći zemljotresi su bili sve jači, nebo se smračilo, munje i gromovi su bili neprestani, odroni kamena sve veći. Glavna podvodna kablovska veza sa ostalim ostrvima je pukla. Povremeni cunamiji su udarali u ostrvo, ali su mnoge novine i dnevna štampa umanjivali štetu koju su ovi dogadjji naneli. Bogatiji stanovnici su već planirali evakuaciju brodovima, neki su već bili otišli, a siromašniji su se nadali da će sve ipak da prođe. 

Vulkan je, medjutim, nastavio da reži i preti, sve ozbiljnije.  Bez obzira na sve zlokobne nagoveštaje koje je vulkan slao, većina stanovnika je ostala kod svojih kuća i, u trenutku najjače erupcije, u četvrtak 8. maja 1902. godine, oko 30 000 ljudi u gradiću St. Pierre je poginulo, zatrpano vrelom vulkanskom lavom, kamenjem i pepelom. Manje erupcije su nastavile sledećih par meseci.

Šestina stanovništva ostrva Martinik u tom jednom danu je nestala, izbrisana sa spiska živih. Na samom početku ovog teksta nalazi se fotografija uništenog gradića St. Pierre posle erupcije vulkana Mt. Pelee, o kojoj je ovde reč.  Skoro istovremeno se slična erupcija desila i na ostrvu St. Vincent, ali je tamo ljudskih žrtava bilo mnogo manje – oko 1600. U gradiću St. Pierre su samo dve osobe preživele: jedan dečak koji je odmah skočio u vodu i nekako se spasao, i jedan zatvorenik-ubica, zatočen prethodnog dana u lokalnom zatvoru, osudjen na smrt i zatvoren u podzemnoj ćeliji, dva sprata ispod zemlje.

Mnogi geolozi i vulkanolozi su precizno opisali ovaj dogadjaj, putanje i način na koji se lava spuštala niz planinu su jasno označeni, sve lokalne geološke i topografske karakteristike ostrva Martinik i planine Mt. Pelee su uzete u obzir. Postoji nekoliko detaljnih opisa i studija ovog dogadjaja koje se lako mogu naći na internetu. Bio je to izuzetan i tragičan dogadjaj, do tančina proučen.

Ali, šta se zaista desilo tog sudbonosnog 8. maja 1902. godine na ostrvu Martinik? Zašto je na Martiniku poginulo mnogo više ljudi nego što ih je poginulo na ostrvu St. Vincent, u erupciji vulkana La Soufriere koja se dogodila istog dana samo 1 sat ranije? Zašto se ljudi nisu evakuisali na vreme? O tome je ovaj blog.

 

Početkom 20. veka, Martinik je bio privredni centar Kariba, na severu ostrva su bile velike plantaže šećerne trske koja se destilovala u proizvodnji ruma, u destileriji na severnom obodu gradića St. Pierre. Rum se proizvodio u velikim količinama i njegova prodaja je donosila gradu pristojnu dobit (vlasnici plantaža su dobro zarađivali-među njima je bilo oko 10 milionera).  Vlasnik destilerije ruma, Dr. Auguste Guerin, je u njoj zapošljavao 200 radnika.

Grad je rastao i razvijao se, pa je u trenutku erupcije 1902. u njemu živelo oko 26000 ljudi; poređenja radi, glavni grad ostrva, Fort-de-France, je imao oko 17000 stanovnika. Bio je to uspešan veseo grad u kome je postojalo pozorište, a naročito je bio poznat po balovima koje su organizovali viši staleži i na koje su dolazili mnogi posetioci brodovima iz susednih ostrva ili gradova. Razume se, zajedno sa uspešnom privredom, u gradu su se pojavile i kockarnice, mornarske kafane, kupleraj i druge ustanove sirotinjske zabave.

Tokom aprila meseca su se održavali lokalni izbori za Predstavnika ostrva Martinik u donjem domu francuskog parlamenta. Vulkan je tih dana ispuštao dim i sumpor, ali stanovništvo je uveravano da će se vulkan umiriti i da od njega ne preti velika opasnost. U prvom krugu izbora je učestvovalo četiri kandidata, ali ni jedan nije dobio potrebnu većinu i drugi krug je zakazan za nedelju 11. maj.

U toj trci su učestvovala dva kandidata:  Ferdinand Clerk, belac, čovek konzervativnih shvatanja koji je redovno odlazio u crkvu, predstavnik progresivne partije, i njegov politički oponent Amadee Knight, aktuelni predstavnik u Francuskoj, crnac i vlasnik plantaže šećerne trske, predstavnik radikalne partije; Knight je bio prvi i jedini crni poslanik sa Kariba. Dok je Clerk branio prava radnika, ipak se više zalagao za status kvo, radikalni Knight je smatrao da će grad procvetati kada radnici dobiju mnogo veća prava, kad se poboljša obrazovanje, kad se zatvore kafane i kupleraji, i kada se sa vlasti smene “beli progresivci”.

Važni učesnici u ovim političkim događanjima su bili i gradonačelnik Louis Mottet, te politički ostrašćeni izdavač i urednik glavnih ostrvskih novina “Les Colonies”, Andreus Hurard, koji je odlučio da podrži Clerka i sebi zadao u zadatak da nikakv vulkan ovo ne može da spreči.  

Mottet je postavljen za gradonačelnika pet meseci pre velike erupcije, a na ostrvu je naišao na mlak prijem. Novi gradonačelnik je Clerka smatrao za suviše uštogljenog i krutog, dok je kod Knighta naišao na direktnu odbojnost: on je Motteta proglasio za nebitnu figuru na ostrvu. Jedini čovek sa kojim je Mottet bio u pristojnim odnosima je bio izdavač lokalnih novina, pomenuti Hurard.  Da je hemija među ovim ključnim igračima bila drugačija, možda bi se mogla izbeći tragedija koja je kasnije usledila. Ali, vratimo se vulkanskim aktivnostima.

Prvi maj je bio sunčan i lep dan, ali je oko podne došlo do manje erupcije i izbacivanja prašine, i već istog dana se vulkan smirio.

Drugog maja  je ponovo došlo do erupcije, padala je jaka kiša, a lokalne reke su plavile noseći sa sobom vulkanski mulj. U obližnjem gradiću su u sred dana palili svetla da bi mogli da vide.

Još jača erupcija se desila 3. maja, praćena potresima i grmljavinom. Gradonačelnik Mottet je brodićem otišao u posetu obližnjem seocetu koje se nalazilo bliže vulkanu i tamo zatekao prestrašeno stanovništvo, kuće urušene pod težinom pepela. Mottet ih je uveravao da će se mere preduzeti i da će se, ako se situacija pogorša, pristupiti evakuaciji. Mnogi stanovnici prigradskih sela su samovoljno pobegli iz svojih kuća i došli u St. Pierre tražeći zaštitu.

Političar Clerk je tada predložio evakuaciju celokupnog stanovništva, ali je naišao na nerazumevanje kod značajnih ljudi u gradu. Kako napraviti evakuaciju kada su putevi uski i loši, zatrpani kamenjem i pepelom, kako zbrinuti toliki narod?  Njegov oponent Knight nije hteo da da se usaglasi sa svojim protivnikom, pa je predlagao da ljudi češće idu u crkvu, usrdnije se mole i vulkan će se smiriti.

Istovremeno, Hurard, urednik novina Les Colonies, je napisao tekst koji je započinjao rečima: “Juče smo prisustvovali grandioznom predstavljaju našeg vulkana…” Rekao je da gradu ne preti opasnost, ali da stanovnici treba da budu gostoprimljivi prema izbeglicama koje su neprestano pristizale iz okoline.

U nedelju 4. maja, sedam dana pre zakazanih izbora, ljudi su javili da je pronadjeno stotine mrtvih ptica. Gradonačelnik Mottet je uvideo da nešto mora da uradi: ljudi su bili uznemireni, izbeglica je bilo sve više, počele su tuče i pljačke.

Sve do 5. maja, destilerija na severu grada je neprekidno radila, a njen vlasnik, Dr. Guerin, je pokušavao da sakupi što više šećerne trske sa svoje plantaže plašeći se da će veća erupcija uništiti ceo prinos. Medjutim, oko podne tog dana, Guerin je užasnut primetio da se niz Mt. Pelee obrušava ogromna lavina kamenja i blata koja je ubrzo potpuno uništila destileriju i zatrpala lokalni put. Oko 150 ljudi, zaposlenih u destileriji ruma, je ovom prilikom poginulo.  Tog istog dana je gradonačelnik Mottet bio u glavnom gradu Fort-de-France da primi izveštaj Stručne komisije za vulkan koji je zaključio da nikakve opasnosti po stanovnike grada St. Pierre nema. Radosni Mottet je tada primio telegraf iz svog grada u kome je javljeno o uništenju destilerije, pogibijama, rekama blata. To ga je malo zbunilo, ali imao je poverenja u Stručnu komisiju i sledećeg dana, 6. maja, je St. Pierre osvanuo oblepljen plakatima na kojima je pisalo da opasnost ne postoji i da nema potrebe za evakuacijom. Javila Stručna komisija za vulkane.

Mottet je obišao nastradala sela i uništenu destileriju udaljeno oko 2km od grada, ali je ipak ostao privržen Izveštaju komislije stručnjaka. Gradu ne preti opasnost, bio je njegov stav. Uostalom, kako evakuisati toliki narod? Čak je za sledeći dan, 7. maj, zakazao veliki prijem povodom dolaska njegove žene na ostrvo.

Medjutim, 7. maja je vulkan nastavio da se budi, pepela je bilo sve više, pa je prijem u poslednji čas otkazan.

Na stotine ljudi koji su imali sredstva su brodovima napustili grad, ali je velika većina ostala.

Sledećeg dana, 8. maja, je bio veliki praznik – dan Uspenja Hristovog koji se slavi 40 dana posle Uskrsa. Ferdinand Clerk se spremio za odlazak u crkvu, ali je primetio ogroman odron koji se spuštao niz obronke vulkana. Na brzinu je spakovao porodicu u kočiju i poslao ih na jug ostrva, a sam se sklonio na svoju plantažu udaljenu od putanje lavine. U grad su počeli da pristižu vernici iz Fort-de-France kao i lokalno stanovništvo koje se nadalo da će molitva na ovaj sveti dan da usliši bogove i umiri vulkan. I tada se desila tragedija.

Ogromna usijana kugla se ustremila na gradić St. Pierre, zatrpala i spalila sve pred sobom. Svi stanovnici tog grada i posetioci koji su se u gradu našli bili su pobijeni. Ukupno oko 30000 ljudi. Samo dve osobe su preživele. Jedan dečak koji je bio na upravo pristiglom trajektu skočio je u vodu, trajekt je eksplodirao i potonuo, a dečak se spasao držeći se za kotao koji ga je održavao na vodi. Drugi je bio gore pomenuti zatočenik, izvesni Cyparis. On je bio zatvoren u kamenoj ćeliji, duboko pod zemljom. Navodno, par dana ranije, u pijanoj tuči, Cyparis je ubio nekog belca i bio osuđen na smrt, te strpan u podzemnu samicu. Gradonačelnik Mottet je planirao da nesrećnog zatvorenika pomiluje pre izbora i tako pomogne svom favoritu Ferdinandu Clerku da dobije izbore. Kasnije je Cyparus pristupio trupi Barnam i Bejli cirkusu i bio izlagan kao jedini čovek koji je preživeo erupciju vulkana.

I to bi bilo sve. Ceo jedan uspešan grad i celokupno stanovništvo u njemu je za kratko vreme doživeo tragediju kakva se ne pamti medju vulkanolozima i Stručnim komisijama.

Godine 1979. vulkan na ostrvu St. Vincent, La Sourfiere, je počeo da se budi, ispuštajući dim i sumpor. Ovog puta su gradski oci bili pametniji i naredili prventivnu evakuaciju stanovništva. Odlazak na ostrvo je bio zabranjen, a na njemu je ostalo samo par pustinjaka koji su živeli u pećinama na obroncima vulkana. Nemački reditelj Verner Herzog je, na svoj rizik, odlučio da poseti napušteno ostrvo i snimi film o aktivnosti vulkana i životu na ostrvu.

Ovaj fascinantan film prikazuje nestvarne prizore o napuštenim životinjama, semaforima koji rade u pustom gradu (neki lumen je zaboravio da ih ugasi), i intervjuiše pustinjake koje je zatekao. Tako je nastao kratak (oko 30 minuta) film “La Soufriere” koji preporučujem (u njemu se takodje pominju događaji iz 1902. godine opisani u ovom blogu). Te godine vulkan je ipak nije proradio svom snagom, stanovnici su se vratili na ostrvo, i život je nastavio uobičajenim tokom.

Ovo je ponovljen post jednog bloga koji je napisan 2017. godine u vreme tadašnje "predizborne šutnje". Mislim da je poučno da ga opet pročitamo i podsetimo se. Tekst je minimalno izmenjen da se složi sa današnjim datumima, sve ostalo je isto. 



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 00:09 20.06.2020

Video

Iz nekog razloga ne mogu da postavim YT video u glavnom tekstu. Evo ga ovde.

solo solo 00:29 20.06.2020

Re: ?

А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?


Repetitio mater arbitrium est.

PS ponavljanje izbora je ,,majka mara,,
nsarski nsarski 00:30 20.06.2020

Re: ?



Pa zato što je ponovljen. Verujem da sam to jasno rekao. Ček da proverim...
Da, rekao sam na kraju:

Ovo je ponovljen post jednog bloga koji je napisan 2017. godine u vreme tadašnje "predizborne šutnje". Mislim da je poučno da ga opet pročitamo i podsetimo se. Tekst je minimalno izmenjen da se složi sa današnjim datumima, sve ostalo je isto.











shmoo


А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?













shmoo shmoo 00:35 20.06.2020

Re: ?

nsarski
shmoo


А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?

Pa zato što je ponovljen. Verujem da sam to jasno rekao. Ček da proverim...
Da, rekao sam na kraju:

Ovo je ponovljen post jednog bloga koji je napisan 2017. godine u vreme tadašnje "predizborne šutnje". Mislim da je poučno da ga opet pročitamo i podsetimo se. Tekst je minimalno izmenjen da se složi sa današnjim datumima, sve ostalo je isto.






Извини, нисам стигао до краја.

Одустао сам на пола када сам схватио да сам га већ читао раније. Отуд и исти клип као и пре три године.







solo solo 00:38 20.06.2020

Re: ?

Извини, нисам стигао до краја.

Одустао сам на пола


U sexu krajnje neprihvatljivo. Godine nisu olakšavajuća okolnost da prostiš izvini.

Slažete li se Mr Cher?
shmoo shmoo 07:53 20.06.2020

Re: ?

solo
А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?


Repetitio mater arbitrium est.

PS ponavljanje izbora je ,,majka mara,,







Па јес, и то што кажеш







И римском народу су, на крају, досадиле античке вредности, више су му се допадале удобности једноставног ропства и мира. Радије хлеба и игара него бескрајних истребљивачких ратова. Како су сами Римљани признали, у њиховој слободи се налазио зачетак њихове сопствене пропасти.



Черевићан Черевићан 12:21 20.06.2020

krajnje neprihvatljivo

Slažete li se

одустати .......на по прца
нај већа је ....казна жени,
мушке хоћне ..да задеси
(збивало се ТО ..и мени)

упс .....г solo
nsarski nsarski 15:47 20.06.2020

Re: ?

shmoo


А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?



Nije to samo utisak. Dežavi se upravo odigrava.










shmoo shmoo 20:44 20.06.2020

Re: ?

nsarski


shmoо

А зашто имам утисак дежавија док читам овај твој текст?


Nije to samo utisak. Dežavi se upravo odigrava.




Хистори Рипитинг?

Па јес, и ти си у праву исто као и онај Соло са repetitio mater arbitrium est...









solo solo 21:46 20.06.2020

Re: ?

Хистори Рипитинг?




Sumrak ideja i frigidne zahebancije. Prezasićenost na svim nivoima do imbecilnosti.

Ako sve ovo nije skrivena kamera da gu ebam.

Anestezija.

shmoo shmoo 23:40 20.06.2020

Re: ?

solo

Anestezija.



Или лоботомија, питање је сад?

Трт-мрт, живот или смрт.


А за

Sumrak ideja i frigidne zahebancije. Prezasićenost na svim nivoima do imbecilnosti.


Знамо још од почетка осамдесетих.

Надајмо се да ћемо догурати дотле на овој планети да му свечано прославимо полувековни рођендан за десетак година.



Ako sve ovo nije skrivena kamera da gu ebam.



Ма јок, ни камере више не скривају. Насмеши се! Тићица!

(Добићеш попуст за следећу туру куповине тоалет папира јер смешак носи +10 бодова, а намргођено лице 10 казнених поена.)











Да парафразирам сада овде, ако у врлом новом свету већ једемо говна, онда је пожељно и да подригујемо од задовољства. Због тих бодова...


solo solo 00:00 21.06.2020

Re: ?

Да парафразирам сада овде, ако у врлом новом свету већ једемо говна, онда је пожељно и да подригујемо од задовољства. Због тих бодова...


Kasniš već je patentirano.

Черевићан Черевићан 00:33 20.06.2020

okolnosti izvesnost

ili,vulkana zlokobnih nagoveštaja maam

маами ризик Карипског острвља
јер на њима ...........природе је рај,
али испод ..крчка ватра трајна
никад не знаш .....кад ће рају крај
gavros gavros 12:20 20.06.2020

Hvala

na tekstu, čitam prvi put, mora da mi je original nekako promakao. Pogledaću film. Elem, pričaju novinar Kris Rodli i Dejvid Linč i dotaknu se u razgovoru Vernera Hercoga i kaže Rodli: Hercog je umeo da bude prilično lud, na snimanju je pretio ljudima da će pucati u njih. A Linč odgovara: Nije to ludo, uozbiljite se, Krise!
shmoo shmoo 12:37 20.06.2020

Re: Hvala

gavros
na tekstu, čitam prvi put, mora da mi je original nekako promakao. Pogledaću film. Elem, pričaju novinar Kris Rodli i Dejvid Linč i dotaknu se u razgovoru Vernera Hercoga i kaže Rodli: Hercog je umeo da bude prilično lud, na snimanju je pretio ljudima da će pucati u njih. A Linč odgovara: Nije to ludo, uozbiljite se, Krise!





Ако си мислио на Хјустонов Под вулканом по Лаурију...



Имаш и књигу.











Или ако преферираш читање у оригиналу. (ЛИНК)





А ако си мислио на Херцога, онда ни овог Херцога не би требало прескакати кад је Херцог у питању.












Lo and Behold - Vimeo (ЛИНК)






gavros gavros 13:05 20.06.2020

Re: Hvala

Hvala ti na linkovima, Taso. Interesantno, ja sam k'o fol neki filmofil a nisam do sada pogledao niti jedan film Vernera Hercoga za koga kažu da je majstor - ako neko ima neku preporuku šta bih mogao prvo na spisku od njega da pogledam - blagodarim, već ću početi večeras!
nsarski nsarski 16:00 20.06.2020

Re: Hvala

gavros
Hvala ti na linkovima, Taso. Interesantno, ja sam k'o fol neki filmofil a nisam do sada pogledao niti jedan film Vernera Hercoga za koga kažu da je majstor - ako neko ima neku preporuku šta bih mogao prvo na spisku od njega da pogledam - blagodarim, već ću početi večeras!


Ima brdo njegovih kultnih filmova - Fitzgarraldo, Aguirre, ali mislim da je najbolje da počneš sa filmom "Enigma Kaspara Hausera". U pitanju je neverovatna priča o mladiću koji se niotkuda pojavio na jednom trgu u Nirnbergu, nije umeo da govori, ništa nije znao, kao da je odrastao sam u nekoj divljini bez prisustva ljudi. Izuzetan film. Uglavnom se oslanjao na knjigu Hauserove biografije Jakoba Wassermanna (ta knjiga je napisana krajem 19. veka, oko 70 godina posle celog događaja tako da je Wasserman imao prilike da razgovara sa živim svedocima o pojavi Hausera).
Preporučujem i film i knjigu.
nask nask 16:29 20.06.2020

Re: Hvala

A kada večeras odgledaš Ficgaralda obavezno da pogledaš



o tome kako je Ficgaraldo sniman. Impresivno. Ovaj će verovatno ubrzo da skinu sa tjubeta zbog autorskih prava.

Nosferatu je takođe zanimljiv i tu ima dokumentarac kako je sniman, ludilo. Inače snimano u Shidamu (Schiedam), NL.
solo solo 22:30 20.06.2020

Re: Hvala

ako neko ima neku preporuku šta bih mogao prvo na spisku od njega da pogledam - blagodarim, već ću početi večeras!


Jebo bolan sve to. Kreni i odigraj svoju rolu ako već nije kasno. Jebeš tuđe priče. Živi svoju.

Nema druge prilike prika. Nikad je nije ni bilo. Nedaj da te zavedemo i nas su zahebali. Zato i jesmo ovde a ne na nekom boljem mestu.

Boli Sarskog i za izbore i vulkane a tek ga boli za Hercoge i ostale.
Samo mu je malo dosadno. Čim nađe bolje društvo neće se setiti da postojimo.

Vidiš da mu je teško i da smisli nešto novo pa prepričava staro. Tasa fin čovek pa mu to reko onako nežno.

Inače Tasa to je onaj što je nekad imao objavljene blogove a sad ih nema. Zašto? Tko bi ga znao.
nsarski nsarski 22:44 20.06.2020

Re: Hvala

Boli Sarskog i za izbore i vulkane a tek ga boli za Hercoge i ostale.
Samo mu je malo dosadno. Čim nađe bolje društvo neće nas ni setiti da postojimo.


I tako već 14 godina funkcionišem ovde na blogu jer nisam našao bolje društvo. 'Alal ti argument.
Ja sam preporučio film(ove) po mom ukusu, ali nisam bio kategoričan po tom pitanju. Ako ti imaš bolju ideju, predloži. Nema smisla da samo pljuješ.
gavros gavros 22:48 20.06.2020

Re: Hvala

Zahvaljujem za prijedloge - svakako ću poslušati Nenada, prvi neka bude "Enigma Kaspara Hausera", opasno zanimljiv siže moram da priznam!
solo solo 22:57 20.06.2020

Re: Hvala

Nema smisla da samo pljuješ.


Nije pljuvačina. Čak nije ni nešto posebno lično. To je prosto tako.

Ako je tako 14 godina to je baš fenomenološki sazrelo za analizu pod uslovom da nema ništa bolje i pametnije da se radi.

Što bi ti rekao - zezamo se. M'da nauka i zezanje slabo koreliraju.
gavros gavros 23:01 20.06.2020

Re: Hvala

Jebo bolan sve to. Kreni i odigraj svoju rolu ako već nije kasno. Jebeš tuđe priče. Živi svoju.



Evo jedna od mojih priča.



Film je svojevremeno prikazan tu u Beogradu, u Dizeldorfu, Cirihu i Banjaluci. Montirani glasovi unatraške su posuđeni od Sestara Bogavac, takođe bivših blogerki ovdašnjih.
solo solo 23:02 20.06.2020

Re: Hvala

Zahvaljujem za prijedloge - svakako ću poslušati Nenada, prvi neka bude "Enigma Kaspara Hausera", opasno zanimljiv siže moram da priznam!


Naravno, poslušaj Nenada, pusti nas meteoropate. Hebe nas ovaj pad pritiska.
shmoo shmoo 23:26 20.06.2020

Re: Hvala

solo

Inače Tasa to je onaj što je nekad imao objavljene blogove a sad ih nema. Zašto? Tko bi ga znao.



Допустите ми приметити на овом месту, поред тог неког Тасе којег вазда помињеш, много важније је да су и Гаврос и Алселон такође некада имали своје објављеме блогове за које тек заиста нитко нема појма зашто их немају и данас.

А чују се често жалопојке о осипању Блога као све мање интересантног места за проводити време доколице.

И... Ето, толико. Само то.

nsarski nsarski 23:33 20.06.2020

Re: Hvala

solo
Nema smisla da samo pljuješ.


Nije pljuvačina. Čak nije ni nešto posebno lično. To je prosto tako.

Ako je tako 14 godina to je baš fenomenološki sazrelo za analizu pod uslovom da nema ništa bolje i pametnije da se radi.

Što bi ti rekao - zezamo se. M'da nauka i zezanje slabo koreliraju.


Nadam se da ti znaš šta si ovim rekao jer ja zaista nemam pojma.
Da te pitam prosto pitanje: Da li bi tvoj život bio sadržajniji, lepši, veseliji i slobodniji kada se ja ne bih pojavljivao ili bilo šta diskutovao na ovom blogu? Ako je odgovor afirmativan, onda ti imaš ozbiljan problem druže. I taj problem nema veze samnom. Živ nam ti bio.

Ti si se priključio na blog pre mesec dana (ili slično - tek sada videh) i sada si došao do prilike da "im saspeš sve u lice" i "kažeš im", ili štagod takvi genijalci kao ti sanjare da spektakularno demonstriraju. OK, "rekao si", možeš da uživaš u svojoj instalaciji.
Ja se neprestano pitam koliko takvih budala kao što si ti postoji na svetu. Čoveče, da ti pamet stane. Tu mora da postoji neki neiscrpni izvor, neka fabrika takvih likova, šta li?
solo solo 23:53 20.06.2020

Re: Hvala

Допустите ми приметити на овом месту, поред тог неког Тасе којег вазда помињеш, много важније је да су и Гаврос и Алселон такође некада имали своје објављеме блогове за које тек заиста нитко нема појма зашто их немају и данас.


Als se snašao pa radi pozadinski rad. Pazi, tehnički ja bih savetovao Tasi da objavljuje mini blogove u okviru komentatorske opcije ako je motivisan. Beš ga cilj opravdava sredstva. Ja volim kratke forme tako da mi je komentatorska opcija sasvim dovoljna.
Tasu pominjem jer mi je stvarno ostala dilema zašto je ućutkan. Moguće da sam nešto propustio. Imaš li ti Shmoo neko saznanje ili ideju šta je Tasa pogrešno uradio da bude eliminisan. Za Fuksa mi je jasno - baš je otvoreno vređao vlast najbrutalnije. Tasa bio pristojan čovek.
Da nije zbog partibrejkisanja?


solo solo 00:41 21.06.2020

Re: Hvala

Da li bi tvoj život bio sadržajniji, lepši, veseliji i slobodniji kada se ja ne bih pojavljivao ili bilo šta diskutovao na ovom blogu?


Baš ako te interesuju detalji meni si vrlo simpatičan lik ovako uopćeno i pristojan u komunikaciji (bio), često vrlo duhovit. Nekad i omaneš. Sve je to ljudski. Tvoje ne/pojavljivanje nije nešto što može da utiče na moje veselje etc. Malo ti proradila sujeta. Meteoropatija i kod tebe. Dešava se.

Ako je odgovor afirmativan, onda ti imaš ozbiljan problem druže. I taj problem nema veze samnom. Živ nam ti bio.


Nemoj sad psihoanalize - nije tvoj fah iako si se zezao sa neuroreceptorima ako nisam nešto pogrešno ukačio o tvom bavljenju naukom. Šta god, sa tobom lično nema neke posebne veze ( više kao trending) samo sam izneo svoj utisak o tvom ponavljanju bloga iz 2017 kao globalnom pojavom bezidejnosti i deficitom kreativnosti koja će sutra po ko zna koji put ,,opredeliti naših sledećih 4 godina,, kao i predhodnih 30 i više. A to je tema koja se prevrće po blogu uglavnom. Živ i ti meni bio.

Ja se neprestano pitam koliko takvih budala kao što si ti postoji na svetu. Čoveče, da ti pamet stane. Tu mora da postoji neki neiscrpni izvor, neka fabrika takvih likova, šta li?


Bespotrebno. Zbog tebe - ne zbog mene.
solo solo 08:52 21.06.2020

Re: Hvala


Ti si se priključio na blog pre mesec dana (ili slično - tek sada videh)

Recimo da je slično.

došao do prilike da "im saspeš sve u lice" i "kažeš im", ili štagod takvi genijalci kao ti sanjare da spektakularno demonstriraju. OK, "rekao si", možeš da uživaš u svojoj instalaciji.


Jel ovo važi i za tebe kad ,,spektakularno demonstriraš,, sa Filipom na njegovom blogu. Ali ah da, kad ti i slični to radite onda je to ,,sveta vodica,,
Naravno predhodnih 14 godina boravka u ovoj kakofoniji ti daje za pravo da misliš da je ,,tvoja instalacija,, etalon blogovanja. Možeš da uživaš u svojoj ,,instaliranoj,,zabludi.
shmoo shmoo 09:43 21.06.2020

Re: Hvala

solo

Imaš li ti Shmoo neko saznanje ili ideju


Не.

Што и није уопште лоше.

Jер то са било каквим сазнањима и идејама ти је исто као и оно са имовином.

Да парафразирам оног лика из "Секс, лажи и видео траке" који је после свега што је имао у животу, на крају решио да задржи само кључеве аутомобила:

"Много кључева, много брига. Мало кључева, мало брига."

Пренесено овде на овај случај, мало сазнања и идеја, мало брига.




shmoo shmoo 10:35 21.06.2020

Re: Hvala

solo

,,spektakularno demonstriraš,,




А зар не живимо у Друштву спектакла?



Нико не воли да буде изопштен из заједнице (сам се осећа слабо и незаштићено), а некима је то, богами, и најдубљи страх који носе у свом куферу.

И онда је логично да људи често у томе буду и оно што у ствари нису. Из страха да не буду изопштени из групе (чопора, заједнице, друштва, екипе,... - мноштво је ту опција за избор праве речи у зависности од дате ситуације) и остану сами.

Човек је ипак друштвено биће.

Јер, ако није друштвено биће, чему онда Језик у Човека?

(Ух, стаћу овде... Одох већ на оно што мене интересује, а не мора да значи да интересује и остале.)


Осим, наравно, када спознаш, неки пут и после много много времена јер си глуп или неоправдани оптимиста што му изађе на исто када подвучеш црту и сагледаш резултате и последице, да узалудно губиш време


u ovoj kakofoniji



Онда обично остаје само ћутање. Што никако није исто као и тишина. Ћутање и тишина су две различите појаве у теорији комуникације.














После свега онда само треба себи да кажеш









и да идеш даље.


Идемо даље.



nsarski nsarski 15:39 21.06.2020

Re: Hvala

Naravno predhodnih 14 godina boravka u ovoj kakofoniji ti daje za pravo da misliš da je ,,tvoja instalacija,, etalon blogovanja. Možeš da uživaš u svojoj ,,instaliranoj,,zabludi.


OK, neka bude kako god ti kažeš. Stvarno je infantilno da se nadgovaram s tobom. Have a nice day.
solo solo 15:50 21.06.2020

Re: Hvala

Have a nice day.


Takođe.
solo solo 15:58 21.06.2020

Re: Hvala

Ћутање и тишина су две различите појаве у теорији комуникације.
Идемо даље.


Tihovanje je negde između tišine i ćutanja.

shmoo shmoo 13:11 22.06.2020

Re: Hvala

solo
Ћутање и тишина су две различите појаве у теорији комуникације.
Идемо даље.


Tihovanje je negde između tišine i ćutanja.






Што би рекли они на Светој Гори, у исихазму је спас.




Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:50 20.06.2020

Predviđanje katastrofa

Kad bi se erupcije vulkana i zemljotresi mogli predvideti, bio bi to značajan napredak za čovečanstvo. Verujem da je bilo pokušaja, ali ne znam da li su imali uspeha. Možda su to područja na koja bi se nauka mogla i trebala fokusirati.

Da li ima saznanja na ove teme?
mirelarado mirelarado 13:44 20.06.2020

Re: Predviđanje katastrofa

Dragan Pleskonjic
Kad bi se erupcije vulkana i zemljotresi mogli predvideti, bio bi to značajan napredak za čovečanstvo. Verujem da je bilo pokušaja, ali ne znam da li su imali uspeha. Možda su to područja na koja bi se nauka mogla i trebala fokusirati.

Da li ima saznanja na ove teme?


Mislim da su ta predviđanja već prilično uznapredovala. Veći je problem ko i s kojim ciljem odlučuje o postupanju prilikom nadolazeće pošasti... Oprez i izbegavanje opasnosti, to je ono što bih posavetovala svakome.
nask nask 14:25 20.06.2020

Re: Predviđanje katastrofa

Mislim da su ta predviđanja već prilično uznapredovala


Posle ovog će svako tri put da razmisli pre nego što otvori tj. ne otvori usta na temu predviđanja prirodnih katastrofa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:03 20.06.2020

Re: Predviđanje katastrofa

Dragan Pleskonjic
Kad bi se erupcije vulkana i zemljotresi mogli predvideti, bio bi to značajan napredak za čovečanstvo. Verujem da je bilo pokušaja, ali ne znam da li su imali uspeha. Možda su to područja na koja bi se nauka mogla i trebala fokusirati.

Da li ima saznanja na ove teme?


imaš, čini mi se (nisam se time bavila mimo toga), solidan pregled dostignuća u previđanju zemljotresa u Signal and noise
zanimljivo štivce i zanimljiv lik iako žestoko napadan (al to je u branši standard)
unajkraćem, nije da se dosta nije postiglo al opet da vam kažemo kad će ne znamo
rodni rodni 18:05 20.06.2020

Re: Predviđanje katastrofa

newimprovedtadejus
Dragan Pleskonjic
Kad bi se erupcije vulkana i zemljotresi mogli predvideti, bio bi to značajan napredak za čovečanstvo. Verujem da je bilo pokušaja, ali ne znam da li su imali uspeha. Možda su to područja na koja bi se nauka mogla i trebala fokusirati.

Da li ima saznanja na ove teme?


imaš, čini mi se (nisam se time bavila mimo toga), solidan pregled dostignuća u previđanju zemljotresa u Signal and noise
zanimljivo štivce i zanimljiv lik iako žestoko napadan (al to je u branši standard)
unajkraćem, nije da se dosta nije postiglo al opet da vam kažemo kad će ne znamo

Eeee, kada je Tadejus odlučila da nešto pohvali - ima da se čita.
Nema zajebancije!
nask nask 13:48 20.06.2020

Odgovornost

Link za film na kraju teksta ne radi (barem kod mene), pa zato još jednom



Nego je li ti to insinuiraš da je najviše državno rukovodstvo Republike Srbije postupilo neodgovorno pošto je dozvolilo izbore u vreme erupcije korone? Jesu li se opustili, vala baš jesu. Obratite pažnju na broj tj. odnos "za" i "protiv" prilikom lajkovanja komentara. Mada, možda im samo ponestalo sendviča.

edit pa ja sam slep, sad tek videh da si već ispravio
nsarski nsarski 15:06 20.06.2020

Re: Odgovornost

edit pa ja sam slep, sad tek videh da si već ispravio


Ja sam odmah uvideo da neće link da mi se "primi" unutar teksta (zapravo, ima neki fazon da mu neke stvari obrišeš ali sam to zaboravio), pa sam ga stavio odmah kao prvi komentar.
Thx anyway!
nsarski nsarski 15:35 20.06.2020

Re: Odgovornost

Nego je li ti to insinuiraš da je najviše državno rukovodstvo Republike Srbije postupilo neodgovorno pošto je dozvolilo izbore u vreme erupcije korone?


Svaka sličnost sa današnjom situacijom i okolnostima koje nas krase je...je...polu-slučajna.
zilikaka zilikaka 00:00 21.06.2020

Re: Odgovornost

najviše državno rukovodstvo Republike Srbije postupilo neodgovorno pošto je dozvolilo izbore u vreme erupcije korone? Jesu li se opustili, vala baš jesu.

Ma to stoji, i hajde čak i oveimbecilnosti sa utakmicama koje su dokazano pistale ozbiljni rasadnici korone, nego što nam sad objašnjavaju kako taj isti virus nije ništa.
Doslivce kažu da većina nema NIKAKVE simptttome.
Čisto seljačkom logikom mi nije jasno po kojem kriterijumu su ih onda našli.
Provereno znam da se u praksi NE TESTIRAJU ni kontakti obolelih ako nemaju simptome. Neće da troše testove.
Otkud onda ti toliki pozitivni a bez simptoma?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:10 21.06.2020

Re: Odgovornost

zilikaka
najviše državno rukovodstvo Republike Srbije postupilo neodgovorno pošto je dozvolilo izbore u vreme erupcije korone? Jesu li se opustili, vala baš jesu.

Ma to stoji, i hajde čak i oveimbecilnosti sa utakmicama koje su dokazano pistale ozbiljni rasadnici korone, nego što nam sad objašnjavaju kako taj isti virus nije ništa.
Doslivce kažu da većina nema NIKAKVE simptttome.
Čisto seljačkom logikom mi nije jasno po kojem kriterijumu su ih onda našli.
Provereno znam da se u praksi NE TESTIRAJU ni kontakti obolelih ako nemaju simptome. Neće da troše testove.
Otkud onda ti toliki pozitivni a bez simptoma?

pa rekla im jedna žena..
to što oni naklapaju naklapaju ali boleščina po svemu sudeći zaista i nije baš ništa posebno..
nego mediji..
bivalo i ranije da krepa po milionče pa niko ali baš ni riječ rekao nije..
ovaj se ipak put takmičimo u tome ko će da da crnju prognozu, ko će više života da spasi, ko će više da se zgrozi nad umrlima ovima i onima..
razumijem stvarno ugrožene..
mi recimo u razredu sa srednjim imamo dijete koje ima leukemiju i liječi se evo drugu godinu a ima još tri..
liječenje podrazumjeva hemoterapiju koju prima u nekoliko ciklusa godišnje i tada bude jako slab.. u ostalim mjesecima pomalo dođe u školu..
imaju još dvoje manje djece i on radi, ona je dala otkaz..
šta oni ljudi u narednih dve godine da rade..
da se svi zatvore u kuću i čekaju dve godine ili da rizikuju i ipak se uključe u normalan život u nekoj formi.. ali kojoj..
kako objasniti petogodišnjaku da se "čuva" a tek trogodišnjaku..
ali kako ga držati bez ikakvog socijalnog kontakta dve godine..
pakao.. bukvalno.. teško mi je da zamislim mnogo gorih stvari..
tako da, ne, naravno, na individualnom nivou stvar nipošto nije nit smješna nit zanemariva..
ali se isto tako suzbiti apsolutno ne može..
može se samo napraviti ogromna šteta a bez ikakve koristi..
u Srbiji ste još i odlično prošli, po svemu sudeći zahvaljujući nekim nedokučivim biološkim, sociološkim ili inim razlozima i ja bih rekla razloga za brigu nemate..
možda ih bude sledeće zime al sad ih zaista nema..
niccolo niccolo 08:45 21.06.2020

Re: Odgovornost

u Srbiji ste još i odlično prošli, po svemu sudeći zahvaljujući nekim nedokučivim biološkim, sociološkim ili inim razlozima

Možda poredeći Srbiju sa zemljama iz Zapadne Evrope ili drugim mnogoljudnim državama na svetu. Poredeći sa zemljama u okruženju, u zavisnosti od parametra, ili smo oko sredine ili među gorima.

Uostalom, suština Zilinog komentara je u nepoverenju građana u ono što čuju od države - od smešan virus, preko italijanskog i španskog scenarija, do opet virus nije ništa jer treba da održimo izbore. I onda se uz smušenu državu pojavljuju raznorazne vesti/glasine i slično, što još više doprinosi nepoverenju...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:03 21.06.2020

Re: Odgovornost

niccolo
u Srbiji ste još i odlično prošli, po svemu sudeći zahvaljujući nekim nedokučivim biološkim, sociološkim ili inim razlozima

Možda poredeći Srbiju sa zemljama iz Zapadne Evrope ili drugim mnogoljudnim državama na svetu. Poredeći sa zemljama u okruženju, u zavisnosti od parametra, ili smo oko sredine ili među gorima.

Uostalom, suština Zilinog komentara je u nepoverenju građana u ono što čuju od države - od smešan virus, preko italijanskog i španskog scenarija, do opet virus nije ništa jer treba da održimo izbore. I onda se uz smušenu državu pojavljuju raznorazne vesti/glasine i slično, što još više doprinosi nepoverenju...


ma jasno mi je to sve..
al slično kao i sa ekonomijom, mada vjerovatno nije njihova zasluga Srbija je ipak sasvim ok prošla..
i po pitanju broja mrtvih i po pitanju štete napravljene karantinom..
ja mislim da su dobro uradili što su normalizovali sve što su mogli.. i nisam uopšte sigurna da je to zbog izbora.. izbore će dobiti svakako..
ali mislim da bi bilo vrhunski korisno da ljudi svoj tok misli svako malo preispitaju na vremensku konzistentnost..
šta si mislio u februaru, martu, maju, danas.. zašto si onda tkao mislio, dal se nešto promjenilo.. dal si ti prilagodio svoje zaključivanje..
ogromna većina to ne radi pa imaš javno mnjenje kakvo imaš pa imaš i nivo panike i štete kakve imaš..
mediji istina svim silama pomažu jer bad news sells..


principessa_etrusca principessa_etrusca 09:57 21.06.2020

Re: Odgovornost

Uostalom, suština Zilinog komentara je u nepoverenju građana u ono što čuju od države - od smešan virus, preko italijanskog i španskog scenarija, do opet virus nije ništa jer treba da održimo izbore. I onda se uz smušenu državu pojavljuju raznorazne vesti/glasine i slično, što još više doprinosi nepoverenju...

Изгледа да грађани ипак доста и верују, па су прихватили ванредно стање и све оне дебилске мере (старији да не изађу из куће два месеца, осим једном недељно у 3 ујутру да заузму ред испред неке самопослуге), као што су одмах, противно здравом разуму, прихватили да смо "најбољи на свету" и да је "опасност прошла", па похрлили у кафиће и кладионице, без растојања од других и без маски.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:23 21.06.2020

Re: Odgovornost

newimprovedtadejus

ali mislim da bi bilo vrhunski korisno da ljudi svoj tok misli svako malo preispitaju na vremensku konzistentnost..
šta si mislio u februaru, martu, maju, danas.. zašto si onda tkao mislio, dal se nešto promjenilo.. dal si ti prilagodio svoje zaključivanje..
ogromna većina to ne radi pa imaš javno mnjenje kakvo imaš pa imaš i nivo panike i štete kakve imaš..
mediji istina svim silama pomažu jer bad news sells..


niccolo niccolo 10:35 21.06.2020

Re: Odgovornost

ja mislim da su dobro uradili što su normalizovali sve što su mogli..

Uključujući i 25.000 gledalaca na fudbalskim utakmicama? Zbog čega je, recimo, to bilo neophodno?

Govorimo o praktično momentalnom prelasku iz jednog od najrestriktivnijeg režima u jedan od najliberalnijih - ja sam onomad zastupao (kapiram da ne misliš lično na mene kod onoga o mišljenju u februaru itd., ali mogu samo svoj stav da dam) ovde na blogu bolje razrađene mere, npr. da ne bude da preko 65 nedelju dana sede u kući pa se svi sjate na jednom mestu jednom nedeljno u isto vreme, već da rasporediš vreme u toku dana za različite kategorije građana (doduše, zamerali su mi neki blogeri da je to komplikovano). Isto tako i sada, možeš da otvoriš ekonomiju ali ne bi bilo prvi put da si školu završio bez maturskih (što ispita što proslava) ili da tih par nebitnih kola fudbalskog prvenstva odigraš bez gledalaca.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:36 21.06.2020

Re: Odgovornost

niccolo
ja mislim da su dobro uradili što su normalizovali sve što su mogli..

Uključujući i 25.000 gledalaca na fudbalskim utakmicama? Zbog čega je, recimo, to bilo neophodno?

tim ljudima koji žive od tog fudbala vjerujem da je neophodno..
ako u Srbiji ovih dana umre jedan ili nijedan dnevno, i to je neki NN građanin iz recimo Vranja, pa Niša, pa Loznice, pa...
dal je opravdano da uzmeš izvor zarade tim hiljadama ljudi koji žive od fudbala bez da osnovano sumnjaš da ako oni igraju taj fudbal taj jedan NN iz Niša više neće biti jedan nego će to sad biti i MM iz Beograda, KK iz Šapca itd.
hoću reći, moraš valjda da samjeriš mjere riziku..
da li i koga ugrožava ta utakmica održava recimo ovaj vikend..
a da li i koga ugrožava njeno neodržavanje..
ja mislim da nije OK da se svi koji imamo stalne i sigurne prihode pravimo ludi nad sudbinama ljudi kojima su mjere potpuno ukinule izvor zarade..
a da pri tom nismo u stanju da kažemo, ok, ta tvoja zarada jednako pet ili deset ili sto mrtvih..
ali onda je minimum da odvojiš dio svoje zarade i daš je njemu..
koliko znam to se u Srbiji ne dešava..

niccolo niccolo 12:25 21.06.2020

Re: Odgovornost

E jbg, ja tebi dva konkretna primera a ti meni opštu ekonomsku teoriju...u Srbiji nijedan klub ne živi od prodatih karata, a pogotovo ne taj koji je okupio 25.000 ljudi na stadion. On, kao i njegov brat blizanac, žive od kinte koju im daju državni monopoli poput Telekoma i slično. Čak ni ti koji su išli na utakmicu ne žive od toga, nego od dilovanja droge. Isto tako ni nastavnicima ne zavisi plata od toga da li će biti mature ili ne.
zilikaka zilikaka 12:28 21.06.2020

Re: Odgovornost

ali mislim da bi bilo vrhunski korisno da ljudi svoj tok misli svako malo preispitaju na vremensku konzistentnost..

MA pustio bih ja njega, nego neće on mene.
Ni ja lično nemam problem da se postavim kako mislim da treba, odmerim situaciju i rizike i ponašam se u skladu sa tim.
Evo, mi smo trenutno u stanju razumne uzdržanosti od masovnijih okupljanja svih vrsta jer sin treba za 8 dana da polaže prijemni a znamo da virus u nekim delovima jeste u cirkulaciji.
Bilo kakvo kačenje bilo čega, čak i sumnja, može da ima vrlo dalekosežne posledice po njega.
Zato ni na ove izbore nećemo izaći, recimo.

Kad se to s njim završi, vraćamo se u potpunu normalu, opušteno.
Ne mislim da ćemo ići po nevolju ali svakako ne mislimo da živimo u strahu i izolaciji.

I sve je to normalno, ALI, nije isključeno da će ovi isti koji sad organizuju okupljanje 25 hiljada ljudi i prave rasadnik zaraze, za koji mesec upoet uvesti mere zabrane izlaska i napraviti onoliku štetu i problem ponovo. To je ono što mene globalno sekira.
zilikaka zilikaka 12:33 21.06.2020

Re: Odgovornost

u Srbiji nijedan klub ne živi od prodatih karata, a pogotovo ne taj koji je okupio 25.000 ljudi na stadion. On, kao i njegov brat blizanac, žive od kinte koju im daju državni monopoli poput Telekoma i slično. Čak ni ti koji su išli na utakmicu ne žive od toga, nego od dilovanja droge. Isto tako ni nastavnicima ne zavisi plata od toga da li će biti mature ili ne.


E, ali je zgodno da se njima malo pusti na volju, da se vrate u svoj element, kao gest uvažavanja i naklonosti s visoka.
S druge strane, ako predugo ukinu okupljanje na stadionima, možda može daim se ospe armija pešadinaca koji nađu neku drugu zabavu, a to nije dobro.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:00 21.06.2020

Re: Odgovornost

Govorimo o praktično momentalnom prelasku iz jednog od najrestriktivnijeg režima u jedan od najliberalnijih

Мислим да тај либерални вероватно неће још дуго потрајати, данас су избори, па ћемо видети шта следи. (А бројеви новозаражених су ових дана исти као кад се претило да ће "гробља бити мала".)
alselone alselone 13:05 21.06.2020

Re: Odgovornost

(А бројеви новозаражених су ових дана исти као кад се претило да ће "гробља бити мала".)


Nismo daleko od situacije u kojoj su teoretičari zavere najbliži istini u slučaju korone. Na naravno zato što su analizirali brojeve i shvatili šta dešava bolje od drugih zahvaljujući svom znanju iz statistike, virusologije, analizi velikih brojeva, sociologiji i mediicini, nego iz potpuno pogrešnih razloga.
vcucko vcucko 13:39 21.06.2020

Re: Odgovornost

niccolo

Uključujući i 25.000 gledalaca na fudbalskim utakmicama? Zbog čega je, recimo, to bilo neophodno?

Fudbalska utakmica bez gledalaca je jedna od najbesmislenijih stvari na svetu.
Evo vidim da igraju i Nemci, Englezi, Talijani, Španci... sve bez publike.
Totalno besmisleno. Pokušavam da pogledam makar pet minuta, ali ne ide.

Ili neka igraju ili neka ne igraju, koji qur...
alselone alselone 13:43 21.06.2020

Re: Odgovornost

Pokušavam da pogledam makar pet minuta, ali ne ide.

Ja tako već 15 godina...
niccolo niccolo 14:24 21.06.2020

Re: Odgovornost

vcucko
niccolo

Uključujući i 25.000 gledalaca na fudbalskim utakmicama? Zbog čega je, recimo, to bilo neophodno?

Fudbalska utakmica bez gledalaca je jedna od najbesmislenijih stvari na svetu.
Evo vidim da igraju i Nemci, Englezi, Talijani, Španci... sve bez publike.
Totalno besmisleno. Pokušavam da pogledam makar pet minuta, ali ne ide.

Ili neka igraju ili neka ne igraju, koji qur...

Sigurno si na početku tako govorio i za seks sa kondomom
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:14 21.06.2020

Re: Odgovornost

Meni nije jasno zašto ne rade bioskopi a može da se ide na stadion?
U bioskopu kud i kamo efikasnije da sprovedeš mere fizičke razdvojenosti.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:38 21.06.2020

Re: Odgovornost

principessa_etrusca
Govorimo o praktično momentalnom prelasku iz jednog od najrestriktivnijeg režima u jedan od najliberalnijih

Мислим да тај либерални вероватно неће још дуго потрајати, данас су избори, па ћемо видети шта следи. (А бројеви новозаражених су ових дана исти као кад се претило да ће "гробља бити мала".)


broj zaraženih uopšte nema smisla gledati pošto se strategije testiranja stalno mijenjaju..
jedino ima smisla gledati broj mrtvih..
a on je u Srbiji trenutno 1 ili nijedan dnevno (bilo je max 9 ja mislim)..
u UK je takođe u stalnom padu..
sigurno da je karantin odigrao ulogu, vjerovanto ga igra i sam virus (dal što je već pokosio najslabije, dal što je vrijeme manje pogodno, ko zna šta je al slabi)..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:41 21.06.2020

Re: Odgovornost

niccolo
E jbg, ja tebi dva konkretna primera a ti meni opštu ekonomsku teoriju...u Srbiji nijedan klub ne živi od prodatih karata, a pogotovo ne taj koji je okupio 25.000 ljudi na stadion. On, kao i njegov brat blizanac, žive od kinte koju im daju državni monopoli poput Telekoma i slično. Čak ni ti koji su išli na utakmicu ne žive od toga, nego od dilovanja droge. Isto tako ni nastavnicima ne zavisi plata od toga da li će biti mature ili ne.


kako opšte.. ne može konkretnije od "neko jede leba od fudbala"..
sad dal je istina da njima utakmice uopšte ne trebaju (a kapiram da trebaju pa makar i samo kao paravan) nego to je princip..
svaki put kad kažeš ali zašto je to i to smjelo da radi neko drugi proklinje jer od toga leba jede..
za to čini mi se nema nimalo sluha..
a bottom line je da valjda treba samjeriti štetu na svim stranama pa odlučiti dal da sjedimo kućama il da se vraćamo normali..
ja sam (očito) daleko više na strani vraćanja normali..
ali bih recimo svakako gleda da obezbjedim da ko ne želi i ne mora da se vrati a čini mi se da se to isto neće raditi..
npr. da ostaviš 1 sat tokom dana kad u radnju mogu samo oni koji žele da se strogo distanciraju..
mislim da je to već napušteno i mogu da zamislim da je nekim ljudima baš shit..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:45 21.06.2020

Re: Odgovornost

vrabac_onaj
Meni nije jasno zašto ne rade bioskopi a može da se ide na stadion?
U bioskopu kud i kamo efikasnije da sprovedeš mere fizičke razdvojenosti.



zatvoren vs otvoren prostor..
u UK se pominje da će uskoro plus su sad sveli 2 metra na 1+ metar
ali to je tako British.. nije jedan nego 1+ pa vi vidite..
a najbolja mi je fora Skandinavci su relaksirali mjere, sa propisana 2 vratili su se na ouobičajenih 9..
u Londonu danas dosta malo ljudi, većina prodavnica radi ali ne i restorani, može samo take away da se uzme..
još uvijek ne rade muzeji i galerije..
i u prevozu koliko vidim nema skoro pa nikog..
škole se polako vraćaju, zasad nema nikakvog novog talasa i meni ne djeluje da će ga biti ovog ljeta..
sledeće zime šta nam bog da mada ni tu ne bih očekivala neki ogroman problem..
samo problema hoće opet biti kad tad a ako ćemo svaki put da izletimo na ulice i popalimo pola grada jer virus.. onda jebi ga..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:51 21.06.2020

Re: Odgovornost

zilikaka

Ni ja lično nemam problem da se postavim kako mislim da treba, odmerim situaciju i rizike i ponašam se u skladu sa tim.
Evo, mi smo trenutno u stanju razumne uzdržanosti


ja sam prosto odgojena da poštujem pravila tako da poštujem i ova iako mislim da ih je bar pola potpuno besmisleno..
prosto pojedinac tu ništa ne može da promjeni tako da nema ni smisla individualno kršenje..
samo se nadam da će konačan zaključak biti da to ne može ovako da se radi al nisam sigurna da hoće..
najgore mislim da su prošla djeca..
mada eto jedna dobra stvar je što su počeli da se druže na ulici (što ranije nikad nisu radili)..
to mi je bilo žao što su propuštali, meni su te dječije jurke po ulici bez nadzora omiljeni dio odrastanja, pa eto sad bar koliko toliko mogu mada mi roditelji opet svako malo nadziremo i mješamo se..
potrefilo se i da u ulici ima bar 10ak dječaka pa mogu da vitlaju zajedno

vrabac_onaj vrabac_onaj 16:00 21.06.2020

Re: Odgovornost

zatvoren vs otvoren prostor..


To možda ima veze sa šetnjom po Košutnjaku ili Zvezdarskoj šumi ali teško da može da važi za stadion gde su jedni drugima na ramenima, grle se, piju iz iste flaše :)

Al aj nek bude i tako isti taj tržni centar u kojem se nalazi sinepleks je krcat a u pitanju je isto zatvoren prostor.
Kafane su krcate, kafići isto.

Stvarno ne vidim logiku da kada je sve tako i bioskopi ne rade (recimo svako treće ili četvrto mesto bude "седабилно" :) ).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:17 21.06.2020

Re: Odgovornost

vrabac_onaj

Stvarno ne vidim logiku da kada je sve tako i bioskopi ne rade (recimo svako treće ili četvrto mesto bude "седабилно" :) ).


nisu lobirali, moguće da im se i ne isplati ako će im propisati 2 metra pa im biti popunjeno 10% sale..

vcucko vcucko 21:55 21.06.2020

Re: Odgovornost

niccolo
vcucko
niccolo

Uključujući i 25.000 gledalaca na fudbalskim utakmicama? Zbog čega je, recimo, to bilo neophodno?

Fudbalska utakmica bez gledalaca je jedna od najbesmislenijih stvari na svetu.
Evo vidim da igraju i Nemci, Englezi, Talijani, Španci... sve bez publike.
Totalno besmisleno. Pokušavam da pogledam makar pet minuta, ali ne ide.

Ili neka igraju ili neka ne igraju, koji qur...

Sigurno si na početku tako govorio i za seks sa kondomom

Iju, neandertalac...
alselone alselone 17:36 20.06.2020

Ja izlazim sutra

Uprkos vulkanu.
nsarski nsarski 17:41 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

alselone
Uprkos vulkanu.


I ja. Ali ne na glasanje. Ko zna, može da bude neka kiša ili jako sunce. Vremena su nepredvidljiva.
nsarski nsarski 18:27 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Alse, želim da ti ovom prilikom čestitam sutrašnji Father's Day i da sledeće godine postaneš još veći Father.

Uz Beyonce i Dixie Chicks Daddy Lessons

alselone alselone 18:33 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Alse, želim da ti ovom prilikom čestitam sutrašnji Father's Day i da sledeće godine postaneš još veći Father.


Hvala, takođe.

A za ovaj drugi deo, nije da ne bih voleo još jedared pa dosta.
zilikaka zilikaka 19:50 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

za ovaj drugi deo, nije da ne bih voleo još jedared pa dosta.

Bravo!
To bi te, u mom univerzumu, svrstalo u izuzetno uspešne u životu.
shmoo shmoo 20:41 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

alselone
Alse, želim da ti ovom prilikom čestitam sutrašnji Father's Day i da sledeće godine postaneš još veći Father.


Hvala, takođe.

A za ovaj drugi deo, nije da ne bih voleo još jedared pa dosta.



Па да му даш име Дефинитиво као што се звао онај берберин из Амаркорда који је био 13. дете у оца и мајке?

Немој.

Стварно, сад је јасно откуд код нас у српском језику оно име Доста за женску децу.



nsarski nsarski 20:52 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Стварно, сад је јасно откуд код нас у српском језику оно име Доста за женску децу.


Šmu, ja imam dobrog drugara koji ima 5 sinova prirodnim putem. I nije jurio ćerku.

Najgore je, a nekad i najbolje!, kad se statistika prelomi na tvojim leđima. Na primer, jedan si od milion ljudi koje je ubio grom, ili si jedan od 5 miliona koji je ubo premiju na lutriji.

Sve je to relativno, dragi moj Šmu. I nepredvidljivo.
Eno, onaj sirotan je preživeo vulkan i izvukao se iz smrtne kazne. Ko to može da predvidi? On je posle išao sa cirkusom i prikazivao svoje vulkanske opekotine na leđima, i najzad umro 1956. godine. Jedan uspešan i sadržajan život, moraš priznati.
alselone alselone 20:57 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Eno, onaj sirotan je preživeo vulkan i izvukao se iz smrtne kazne. Ko to može da predvidi?

Je l' se u Monte Kristu neko isto tako spasao ludom srećom ili mi je neki dežavu sada izjeo mozak?
niccolo niccolo 20:59 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

I nije jurio ćerku.

Nego nije čuo za kontracepciju?
alselone alselone 21:03 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

nsarski nsarski 21:15 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

niccolo
I nije jurio ćerku.

Nego nije čuo za kontracepciju?


Ma čuo je, ali ovo mu je od dve žene. Čovek je beogradska legenda. Svi sinovi su mu muzikalni, a jedan - koji je počeo matematiku - je završio kao operski pevač.

Evo rođendanske čestitke.



i dalje



On je stvarno kul tip, neumoran. Arhitekta, ali uglavnom piše u poslednje vreme. Dorćolac.
mirelarado mirelarado 22:09 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

alselone
Eno, onaj sirotan je preživeo vulkan i izvukao se iz smrtne kazne. Ko to može da predvidi?

Je l' se u Monte Kristu neko isto tako spasao ludom srećom ili mi je neki dežavu sada izjeo mozak?


Pa on sam, Edmond Dantes, kasnije grof Monte Kristo, kada je iz zatvorske tvrđave bačen u more...
shmoo shmoo 22:51 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

nsarski
Стварно, сад је јасно откуд код нас у српском језику оно име Доста за женску децу.


Šmu, ja imam dobrog drugara koji ima 5 sinova prirodnim putem. I nije jurio ćerku.

Najgore je, a nekad i najbolje!, kad se statistika prelomi na tvojim leđima. Na primer, jedan si od milion ljudi koje je ubio grom, ili si jedan od 5 miliona koji je ubo premiju na lutriji.

Sve je to relativno, dragi moj Šmu. I nepredvidljivo.
Eno, onaj sirotan je preživeo vulkan i izvukao se iz smrtne kazne. Ko to može da predvidi?



Нико.

Зато је и занимљиво. Јер је непредвидљиво.

Живот је чудо.







shmoo shmoo 23:02 20.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

mirelarado
alselone
Eno, onaj sirotan je preživeo vulkan i izvukao se iz smrtne kazne. Ko to može da predvidi?

Je l' se u Monte Kristu neko isto tako spasao ludom srećom ili mi je neki dežavu sada izjeo mozak?


Pa on sam, Edmond Dantes, kasnije grof Monte Kristo, kada je iz zatvorske tvrđave bačen u more...




Јес, јес, и ја се тако нечега сећам.

Заменио место с правим мртвацем, па га ушили у врећу и фрљнули у море.

( Личи помало на случај Малог Радојице, мајку му... Само будући гроф Монте Кристо није имао Бећирагиницу за будућу ташту... )


alselone alselone 13:08 21.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Јес, јес, и ја се тако нечега сећам.


Da, bokte, jeste. Monte Kristo je prva "prava" knjiga koju sam pročitao. Sećam se kako sam ćaleta pitao jedan dan - tata, dosta mi je ovih kratkih knjiga iz lektire, ja bih nešto da čitam celo leto. I onda mi on preporuči GMK i sećam se da sam prvi put sam otišao u "pravu" biblioteku, ne u onu malu školsku.
shmoo shmoo 14:30 21.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

alselone
Јес, јес, и ја се тако нечега сећам.


Da, bokte, jeste. Monte Kristo je prva "prava" knjiga koju sam pročitao. Sećam se kako sam ćaleta pitao jedan dan - tata, dosta mi je ovih kratkih knjiga iz lektire, ja bih nešto da čitam celo leto. I onda mi on preporuči GMK i sećam se da sam prvi put sam otišao u "pravu" biblioteku, ne u onu malu školsku.



Твоји родитељи су били прави педагози. Чекали да ти сам тражиш.

Моја сестра мени отела Команданта Марка из руку и исцепала га на ситне делиће (после вишедневних расправа и свађања око тога шта то читам) и увалила ми онако уплаканом "Три мускетара" коју сам од тада прочитао једно 25 пута. Пет пута више од Ајванха.

А учланили ме у библиотеку одмах при поласку у први основне, па сам до другог-трeћег разреда ишчитао целокупна сабрана дела Е.Р. Бароуза о Тарзану, господару џунгле.

Мислим, то ван школске лектире.














alselone alselone 15:44 21.06.2020

Re: Ja izlazim sutra

Твоји родитељи су били прави педагози. Чекали да ти сам тражиш.


Jesu, al sam zato kasnije upao u neku lošu fazu na kraju osnovne - početak srednje, da nisam pod milim bogom ništa hteo da čitam od beletristike. Najbliže beletristici je bio Hoking.

Sećam se da smo imali zdrave rasprave u kući zbog toga, sva sreća pa me nije dugo držalo.
crossover crossover 16:05 21.06.2020

бојкот

Код мене данас избори између старопрамена и крушовица. Приметио сам да до 17ч. старопрамен има бољу излазност за неких 14%.



niccolo niccolo 19:22 21.06.2020

Re: бојкот

Daj apdejtuj nas, ko je pobedio na kraju?
alselone alselone 19:35 21.06.2020

Re: бојкот

Ja bih za Krušovice glasao, samo ne izađoh.
crossover crossover 23:28 21.06.2020

Re: бојкот

niccolo
Daj apdejtuj nas, ko je pobedio na kraju?


Ево овако, од укупно 12 уписаних беерача, 11 је изашло на изборе, један није имао валидни документ којим би доказао да има право гласа па смо на њега извршили притисак да гласа за листу Миринда - За нашу децу. Покушао је да поднесе приговор изборној комисији па му је било запрећено да неће добити пљескавицу него цревца, онда се смирио и ућутао. У међувремену је пријављена и листа Стела Артоа са НБГД. На основу пребројаних 100% конзерви по целом дворишту, резултати су следећи:

1. Листа Старопрамен (нефилтрирани) - 8 гласова
2. Листа Крушовице (краловске светле) - 6 гласова
3. Листа Старопрамен (обичан) - 5 гласова
4. Листа Стела Артоа - 2 гласа (није прешла цензус од 3 гласа)

Један глас је неважећи, пронађен је касније на степеништу непопијен. Моје мишљење после детаљне анализе је да је Стела одлично пиво, али је нефилтрирани Старопрамен феноменалан, плус је из братске Чешке што у мојој књизи утисака одмах добија 2 поена више.
zaharaga zaharaga 19:51 21.06.2020

europo, eve nas!

Ako je 40 dana po Uskrsu, to je Vaznesenje, a ne Uspenje!
nsarski nsarski 20:06 21.06.2020

Re: europo, eve nas!

zaharaga
Ako je 40 dana po Uskrsu, to je Vaznesenje, a ne Uspenje!

Pa, ja se ne razumem u tu terminologiju. U pitanju je Ascension Day, a ascendance znači uzdizanja, uspenje. Ako ti kažeš da je u pitanju Vaznesenje, ja ti verujem. Neka bude Vaznesenje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:50 21.06.2020

Re: europo, eve nas!

nsarski
zaharaga
Ako je 40 dana po Uskrsu, to je Vaznesenje, a ne Uspenje!

Pa, ja se ne razumem u tu terminologiju. U pitanju je Ascension Day, a ascendance znači uzdizanja, uspenje. Ako ti kažeš da je u pitanju Vaznesenje, ja ti verujem. Neka bude Vaznesenje.


Jeste Vaznesenje u našoj terminologiji.
principessa_etrusca principessa_etrusca 03:55 22.06.2020

Re: europo, eve nas!

nsarski
zaharaga
Ako je 40 dana po Uskrsu, to je Vaznesenje, a ne Uspenje!

Pa, ja se ne razumem u tu terminologiju. U pitanju je Ascension Day, a ascendance znači uzdizanja, uspenje. Ako ti kažeš da je u pitanju Vaznesenje, ja ti verujem. Neka bude Vaznesenje.


Многи од нас се нису фамилијаризовали са том терминологијом у млађим годинама. Мени лично је много помогла историја уметности да је лакше савладам.

Вазнесење (Analepsis), Спасовдан (Episozomene) или Ascension Day (Ascension of Jesus) припада циклусу Христових празника и пада 40 дана по Васкрсу (покретан, увек четвртак), када се Христ пред апостолима узнео/вазнео на небо.




Овај празник се слави и као крсна слава Београда јер га је на Спасовдан 1403. деспот Стефан прогласио престоницом.

Успење Пресвете Богородице, Велика Госпојина, Koimisi Theotokou, Dormition of the Virgin (the Mother of God) или Assumption of Mary (Римокатолички) слави се 15/28. августа. Позната су Успења из Сопоћана или ово из Жиче, са Богородицом на одру и Христом који прима њену душу.


solo solo 20:32 21.06.2020

Prođe i ovaj dan


'fala bogu

rodni rodni 07:20 22.06.2020

Re: Prođe i ovaj dan

solo

'fala bogu


... i svim svecima!

Hahahahaha!
Pavla Vujisića bi, da ga nije bilo, trebalo izmisliti.
shmoo shmoo 13:14 22.06.2020

Re: Prođe i ovaj dan

rodni
solo

'fala bogu


... i svim svecima!

Hahahahaha!
Pavla Vujisića bi, da ga nije bilo, trebalo izmisliti.







- Славили смо Куму рођендан. Је л' тако, Куме?

- Па сте морали три дана да славите рођендан, од кафане до кафане?

- Куме, објасни му молим те.

- Знате, ја сам много тешко дошао на свет.











Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana