Obaveštenja| Sex| Zabava| Zdravlje| Životinjski svet

Muke s identitetom

Jaril RSS / 26.07.2021. u 11:22

 [Помисли нешто потпуно другачије]

 

Novak je Crnogorac, Tesla je Hrvat, a ja sam Greta Garbo.

 Iako često deluju kao lokalno balkanski problem, muke se identitetima su globalna pojava. Onomad je Ričard Dokins cancel-ovan - bukvalno je povučena nagrada za humanistu godine koja mu je dodeljena 1996, a zbog jednog tvita:

„U 2015, Rejčel Doležal, bela predsednica ogranka NACCP, bila je prokažena zbog identifikovanja kao crnkinja. Pojedini muškarci biraju da se identifikuju kao žene, a pojedine žene biraju da se identifikuju kao muškarci. Vi ćete biti prokaženi ako njima uskratite to da su bukvalno ono sa čime se identifikuju. Diskutujte.“

Pičvajz je nastao kada su transfobni desničari dohvatili njegov tvit da pravdaju svoju transfobiju i svoj stav da je promena roda fejk i da rod koji ti je dodeljen na rođenju jeste rod koji ima da nosiš celog života. Jeste se Dokins ograđivao u narednom tvitu, ali je svoj transfobni stav on iznosio i ranije.

U njegovu odbranu, pitanje koje je potegao jeste dobro pitanje. Njegova greška je u izboru prekratke forme za tako opširnu temu i u tome što je trebalo da ponudi diskusiju, umesto što je na diskusiju samo pozvao. Trebalo je da napiše makar blog.

Definicija identiteta

Pitanje koje je Dokins zapravo postavio jeste: šta definiše identitet?

Iako se pojmom identiteta gađamo kao da je tu sve jasno, realnost je sve osim jasne. Za odgovor na ovo pitanje postoje dva pristupa. Ova dva pristupa mi je najlakše da objasnim na primeru flaširane vode.

Voda „Knjaz Miloš“ nosi tu etiketu iako u toj boci nije zapakovano ništa od Knjaza Miloša. Kada je identifikacija razdvojena od sadržaja, to je onda - nominalistički pristup.

Suprotno tome je voda „Voda“ kojoj na etiketi bukvalno piše šta je unutra. Kada se identifikacija vrši preko postojećeg svojstva, to je onda - esencijalistički prisutup.

Nominalistički pristup identitetu

Osoba je ono što za sebe kaže da jeste. Ako Novak kaže da je Srbin, tu se sva priča završava. On je Srbin. Svako prebiranje po precima, krvnim crncima, po državi kojoj plaća porez ili bilo čemu drugom jeste suvišno. Izvlačenje drugačijih zaključaka o njegovom nacionalnom identitetu je pogrešno. Ako je Tesla napisao da je Srbin, svako prebiranje po mestu rođenja i mestima boravka jeste ogrešnje o njegov izbog. Svako ima pravo da se izjasni ko je i šta je i to ima da se prihvati i poštuje.

To onda znači da muževnom, razbacanom muškarcu treba dozvoliti ulazak u ženski we-ce samo zato što se izjasnio kao žena. Ovo je trenutno goruća tema zakonodavastva na zapadu, i gorući strah TERF-kinja. Njihov strah kaže da ako osoba ima pristup ženskom toaletu samo zato što kaže da je žensko, da će to napasnici iskoristiti da vrebaju i napastvuju žene po we-ce-ima.

Ako osoba tvrdi za sebe da je vanzemaljac koji je vrhovni vladar zemljana, da li onda svi treba da joj služimo?

Kako se pravi razlika između realnog identiteta, zloupotrebe identiteta (kao u slučaju Rejčel Doležal) i psihotičnog raskida sa realnošću?

Ako ja ušetam u Nemačku, tvrdim da sam Nemac da li to znači da Nemačka ima da mi da svoje državljanstvo (pozovem se na neku automatsku proceduru po kojoj Nemci dobijaju državljanstvo), svoju socijalnu pomoć (koja je soma evra, by the way) i pasoš? Inače je pogazila moje ljudsko pravo? Mislim, ovo bi bilo super zgodno da ne moram da se udajem zbog papira.

Esencijalistički pristup identitetu

Mali misaoni eksperiment.

Zamisli sobu punu ljudi. Znaš da su u njoj Amerikanci, Hrvati i Srbi. Tvoj zadatak je da odrediš ko je koje nacionalnosti. Možeš da uradiš bilo kakve fiziološke ili psihološke analize, možeš da uporediš sa bilo kojom osobom van te sobe, možeš da postaviš bilo koje pitanje, osim pitanja: koje si nacionalnosti.

Da li je ovo moguće uraditi? I zašto?

Ako preformulišem eksperiment: tvoj zadatak je da u ovim ljudima prepoznaš svojstvo koje imaju svi pripadnici te nacionalnosti i koje imaju samo  pripadnici te nacionalnosti.

Na prvu loptu, može se posegnuti za jezikom. Hrvati pričaju hrvatski, Srbi pričaju srpski, a Amerikanci pričaju - engleski?

Da li to onda znači da, pošto govorim engleski, mogu da ušetam u Ameriku i tražim državljanstvo, pasoš i ćošak da budem beskućnik?

Šta onda sa Srbima koji govore i srpski i engleski, pa i hrvatski. Da li su oni dvonacionalni, tronacionalni? Ok, zna se koji jezik im je maternji. Šta onda sa decom u dijaspori čijim roditeljima je maternji jezik srpski, a njima je maternji jezik engleski (prvo su njega progovorila)?

Drugi označitelj nacionalnog identiteta za kojim može da se posegne u ovom misaonom eksperimentu jeste genetsko poreklo, halogenski tipovi - međ’ srpskim narodom poznato kao prebrojavanje krvnih zrnaca. U tom slučaju svi su - Afrikanci. Nikakvi Srbi, Hrvati, kurci, palci ne postoje. Postoje samo Afrikanci. Šveđani su Afrikanci, Kinezi su Afrikanci, različiti narodi u Africi su samo Afrikanci. Ok, znam da ’Afrikanac’ nije nacionalni, već kontinentalni identitet. Tu je problem što smo svoj nacionalni identitet zaboravili, odrekli se svojih korena. Šta sa analizama da svi ljudi nose gen iste Majke i gen istog Oca? (Pri čemu ovo dvoje nikada nisu imali seks.?!?)

Treći označitelj nacionalnog identiteta koji bi se ljudi u ovom misaonom eksperimentu mogli razvrstavati jeste zajednička istorija i deljeni kulturni kodovi. Čak i u teoriji je nemoguće definisati kako se istorija i kulturni kodovi prelamaju kroz pojedince. Tek u praksi je nemoguće doći do ličnog svojstva pojedinca koji je rezultat istorijskog i kulturnog iskustva, a koje imaju svi i imaju samo  pripadnici tog identiteta.

Kako klasifikovati osobu koja je odrasla u Hrvatskoj, radila u Americi, a penziju provodi u Srbiji?

Možda prema zemlji u kojoj plaća porez, kao što je onomad pokušala, čini mi se, Margaret Tačer? Onda Novak otpada kao Srbin.

Fokus ovog misaonog eksperimenta je nacionalni identitet zbog aktuelnosti. I što je na njemu lakše pokazati raspadanje esencijalističkog pristupa nego kod, na primer, rodnog identiteta. Koje je to svojstvo koje imaju svi muškarci i imaju samo muškarci, a koje imaju sve žene i imaju samo žene? O hromozomima ćemo drugi put.

Muke s identitetima

Muke s identitetima potiču od toga što svi znamo šta određeni identitet jeste, ali niko konkretno. Što se i nominalistički i esencijalistički pristupi identitetu raspadaju u sudaru sa životom. Identitet je uvek nestabilna kategorija koja takva mora da bude da bi okupila što više ljudi. A važno je da može da okupi što više ljudi jer nam identiteti služe za socijalnu navigaciju, da nam regulišu anksioznost u interakciji sa nepoznatim/jedva poznatim ljudima, a ovakvoj interakciji smo sve više izloženi zbog sve većeg protoka ljudi i usluga. Ali izgleda da postojeći identiteti slabo rade taj posao zbog koga smo ih konstruisali.

I da završim jebačkim pitanjem: Da li su savremeni identiteti simulacrum socijalnog života?



Komentari (743)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 11:53 26.07.2021

Jaril

Послушао си ме? За ону идеју о блогу са идентитетом као темом?



Jaril Jaril 13:15 26.07.2021

Re: Jaril

shmoo
Послушао си ме? За ону идеју о блогу са идентитетом као темом?


Послушао. И увалио се у три блога. Има да пишем и пишем.
loader loader 14:54 26.07.2021

Re: Jaril


На сајту кнјижаре Вулкан, у некој врсти предговора за Докинсову књигу "Себични ген" се између осталог каже:
...Da li je moguće da geni koji umeju samo da prave sopstvene kopije, drugim rečima – "sebični" su, budu osnova za moralno, nesebično ili altruističko ponašanje koje je odlika ne samo ljudske vrste? ...


ДНК не прави сопствене копије. Он је савршени геније који дозвољава да се организам који почива на том неизрециво креативном низу елемената (који чине најопсежнији и најподвижнији запис који се уопште (не) може замислити, а тај запис се новим научним запажањима још више расветљава, па се малтене из дана у дан ратификује његова још већа сложеност, тако да он својом складном хиперкомпликованошћу још више руши сваку научну догму, сваку логику и сваку интуицију) ипак мења, и то мењање у скоро стопостотном проценту бива такође креативно, животно (за разлику од штетних мутација под утицајем зле воље које имају тенденцију да гасе живот, самодеструкцијом, упадањем у слепу улицу живота...

Цењени Мр Схмоо (изворно: shmoo), појасните даље, молим вас. :)
shmoo shmoo 15:11 26.07.2021

Re: Jaril

Jaril
shmoo
Послушао си ме? За ону идеју о блогу са идентитетом као темом?


Послушао. И увалио се у три блога. Има да пишем и пишем.



Ако, пиши.

Иде ти од руке.

loader loader 16:41 27.07.2021

Re: Jaril

shmoo

Али ово са генима и ДНК је за мене потпуно неистражена територија.

Знам само да ми сви кажу да сам исти отац. И деда.

За мене је то довољно знања у тој научној области коју зовемо генетика.



Вотерачуна да вас не прогласе за Србина. Ако то учине двојкокругаши, захефтаће вам на профил црну шубару, и то ону из поратних филмова и, уједно, епопеје, јер и ти филмови су наставак борбе за друштвена предузећа, виле на Дедињу и немилосрдно истребљење фашиста. А субноровци?! Они ће вас се гадити на сваки дан "устанка". .. На ивици сте. Срећом, још нико осим мене није опазио ваш коментар. Надам се да и неће.





magnus magnus 20:48 01.08.2021

Re: Jaril

inače hrvatski mit koji je tuđman forsirao da je večina hrvata bila i protiv ustaša i protiv "komunista u partizanima" od tud pojam "srbokomunisti" iako je narvno laž jer su srbi išli u partizane protiv ustaša a ne za revoluciju , dok su hrvati uglabnom bili komunisti ( osim hrvatskih iredentista iz kraljevine Italije ) .. tako da bi Hercog Momčilo bio idealni "izmišljeni" hrvatski antifašist
predatortz predatortz 11:57 26.07.2021

Muke sa identiteom...

...ima samo onaj koji se oko istog dvoumi.
Tesla tu muku nije imao, jasno i glasno se izjasnio o njemu. Novak takođe. Moj identitet, recimo, može da osporava ko god želi. Udariće u zid! Zašto? Prosto, nemam sumnje, ni dvoumljenja oko vlastitog identiteta.

Jaril Jaril 14:21 26.07.2021

Re: Muke sa identiteom...

Сагласан да се има поштовати свако изјашњавање особе о себи и својим идентитетима.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:47 26.07.2021

Re: Muke sa identiteom...

Jaril
Сагласан да се има поштовати свако изјашњавање особе о себи и својим идентитетима.

Апсолутно си у праву, мада у неким ситуацијама треба размотрити и мотив.

У УК је било случајева да се мачо криминаац у затвору самоидентификује као жена, доспе у женски затвор, и тамо силује (ЛИНК).

Са друге стране, није непознато да се људи идентификују као ЛГБТ ради каријерних добитака.
gvozden1 gvozden1 14:53 26.07.2021

Re: Muke sa identiteom...

У УК је било случајева да се мачо криминаац у затвору самоидентификује као жена

Rešenje je uniseks zatvori.

Šalim se, ali pričaše o takvim toaletima, (što jeste prihvatljiva solucija) ali evo primera gde to nije moguće, i da to što je neko muško po fenotipu, izgledu, je nekad važnije od njegovog prava da se opredeli kog je pola.
Jaril Jaril 14:42 27.07.2021

Re: Muke sa identiteom...

principessa_etrusca
Jaril
Сагласан да се има поштовати свако изјашњавање особе о себи и својим идентитетима.

Апсолутно си у праву, мада у неким ситуацијама треба размотрити и мотив.

У УК је било случајева да се мачо криминаац у затвору самоидентификује као жена, доспе у женски затвор, и тамо силује (ЛИНК).

Са друге стране, није непознато да се људи идентификују као ЛГБТ ради каријерних добитака.

Размишљам доста о овом коментару. И мислим да је проблем у окружењу које захтева и омогућава да намерно лажна идентификација оствари циљ. Треба испоштовати идентификацију. Али онда затвореницу издвојити од осталих затвореница.

Или укинути привилегованост коју носи изјашњавање као ЛГБ (Т ће - никад - донети привилегије, осим у сексуалној индустрији). Многи ЛГБТ се изјашњавају као стрејт због привилегија које то носи у хомофобним друштвима, или да би напросто сачували живу главу (тамо где је 'погрешна' сексуалност кажњива смрћу).
haklberi_tom haklberi_tom 18:56 27.07.2021

Re: Muke sa identiteom...

predatortz
...ima samo onaj koji se oko istog dvoumi.
Tesla tu muku nije imao, jasno i glasno se izjasnio o njemu. Novak takođe. Moj identitet, recimo, može da osporava ko god želi. Udariće u zid! Zašto? Prosto, nemam sumnje, ni dvoumljenja oko vlastitog identiteta.


Ma!
Možeš da imaš bilo kakakv identitet, što će biti toplo pozdravljeno!
No, ako istakneš da si Srbin, histerija započinje u trenu.
Ne može bagra da podnese da je neko Srbin, pa to ti je!
bangyahead bangyahead 13:11 01.08.2021

Re: Muke sa identiteom...

србија прича о идентитету непрекидно јер га нема. нема нити једне релације засноване на љубави, све је мржња.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:05 26.07.2021

Muke s identitetima

Pa nisu u pitanju iste kategorije.

Kako se deklarišeš verbalno u slobodno vreme je jedno, kada/ako tražiš neke beneficije svojim deklarisanjem koje ti ne pripadaju po zakonu je drugo, kada/ako imaš iluzije o svom identitetu (npr. misliš da si poreklom sa Marsa/planete) je nešto treće..

O ovome sa transrodnim osobama i korišćenjem dabliju-si nisam razmišljala, ali da - može da se zloupotrebi.. od strane muškaraca posebno, žene baš nemaju običaj da trče u muški wc da napastvuju.


P.S. Ja kad vidim prazan muški toalet dok pred ženskim red se oteže, ja odem u muški..
gvozden1 gvozden1 12:11 26.07.2021

Re: Muke s identitetima


O ovome sa transrodnim osobama i korišćenjem dabliju-si nisam razmišljala, ali da - može da se zloupotrebi.. od strane muškaraca posebno,

I ne samo to, to i bez napastvovanha može da smeta ženama.

Žena VIDI muškarca u ženskom WCu, nije važno šta taj o sebi misli, važno je šta žena vidi i od toga što vidi je bude strah, bude neprijatno.

mirelarado mirelarado 12:22 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

Žena VIDI muškarca u ženskom WCu, nije važno šta taj o sebi misli, važno je šta žena vidi i od toga što vidi je bude strah, bude neprijatno.


U Beogradu je većina kafića i restorana rešila taj problem. Usled štednje prostora ima samo jedan, unisex toalet. Nisam primetila da se neko sablažnjava ili plaši.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:22 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

gvozden1

O ovome sa transrodnim osobama i korišćenjem dabliju-si nisam razmišljala, ali da - može da se zloupotrebi.. od strane muškaraca posebno,

I ne samo to, to i bez napastvovanha može da smeta ženama.

Žena VIDI muškarca u ženskom WCu, nije važno šta taj o sebi misli, važno je šta žena vidi i od toga što vidi je bude strah, bude neprijatno.



Meni lično ne smeta/nemam ništa protiv da transrodna osoba koristi ženski wc - nego statistika ume da alarmira strah (ne prema transrodnim nego onima koji bi da iskoriste situaciju) koji nije džabe prisutan. Tako verovatno i većina žena reaguje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:26 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Žena VIDI muškarca u ženskom WCu, nije važno šta taj o sebi misli, važno je šta žena vidi i od toga što vidi je bude strah, bude neprijatno.


U Beogradu je većina kafića i restorana rešila taj problem. Usled štednje prostora ima samo jedan, unisex toalet. Nisam primetila da se neko sablažnjava ili plaši.


Pa kad ima samo komada 1. i gde radi ključ/može da se zaključa, no frks..
gvozden1 gvozden1 12:37 26.07.2021

Re: Muke s identitetima


U Beogradu je većina kafića i restorana rešila taj problem. Usled štednje prostora ima samo jedan, unisex toalet. Nisam primetila da se neko sablažnjava ili plaši.

Sa ključem, u kome može biti samo jedno.

A oni toaleti sa ogromnim predvorjima, sa onim ogledalima gde dame (verujem, ne znam) popravljaju šminku, a možda i da prostiš nameštaju sise, i da tu upadne brkajlija, svejedno?
mirelarado mirelarado 12:37 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

Pa kad ima samo komada 1. i gde radi ključ/može da se zaključa, no frks.


Totipričam. A ako se neka stoka namerači da napastvuje, ući će i u ženski, mada teško mogu da zamislim tu situaciju, ipak je reč o javnim mestima. Žrtvi bi brzo pritekli u pomoć.
mirelarado mirelarado 12:40 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

A oni toaleti sa ogromnim predvorjima, sa onim ogledalima gde dame (verujem, ne znam) popravljaju šminku, a možda i da prostiš nameštaju sise, i da tu upadne brkajlija, svejedno?


E, to već ne znam. Ja tu samo temeljno operem ruke, ne puderišem nos.
shmoo shmoo 12:46 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Pa kad ima samo komada 1. i gde radi ključ/može da se zaključa, no frks.


Totipričam. A ako se neka stoka namerači da napastvuje, ući će i u ženski, mada teško mogu da zamislim tu situaciju, ipak je reč o javnim mestima. Žrtvi bi brzo pritekli u pomoć.



Тјах, можда у престоници мушкићи упадају женама у тоалете... Не волим да причам о себи али узмите мој случај.

На путовањима по овим успутним стаништима уз путеве имају одвојене тоалете за жене и мушкарце али се обавезно ред испред женског тоалета отегне одавде до вечности и онда жене упадају у мушке тоалете да би стигле да све обаве пре него им аутобус крене.

Уопште се ту женскићи нешто не устежу од упада на територију са писоарима.

Па врло ми је непријатно. Ја бих ипак да останем невин док се не оженим...

Али у таквим ситуацијама ништа ми није гарантовано.


mirelarado mirelarado 12:54 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

На путовањима по овим успутним стаништима уз путеве имају одвојене тоалете за жене и мушкарце али се обавезно ред испред женског тоалета отегне одавде до вечности и онда жене упадају у мушке тоалете да би стигле да све обаве пре него им аутобус крене.




Ipak, priznaj da su pisoari u muškim toaletima sve ređi, možda upravo iz razloga koji si naveo.
shmoo shmoo 12:56 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
На путовањима по овим успутним стаништима уз путеве имају одвојене тоалете за жене и мушкарце али се обавезно ред испред женског тоалета отегне одавде до вечности и онда жене упадају у мушке тоалете да би стигле да све обаве пре него им аутобус крене.




Ipak, priznaj da su pisoari u muškim toaletima sve ređi, možda upravo iz razloga koji si naveo.



Да, приметио сам то!

А нисам схватио зашто.

Па и ван Београда идемо ка унисекс тоалетима.


mirelarado mirelarado 13:03 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

Па и ван Београда идемо ка унисекс тоалетима.


I posle čik nek neko kaže Srbi transfobični! :)

Šalu na stranu, založila bih se za to da nam javni toaleti budu što čistiji, a samim tim i bezbedniji za upotrebu. Nije kao "zlatno doba" kada su bili prizori strave i užasa, ali na tome može još da se poradi.
shmoo shmoo 13:16 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Па и ван Београда идемо ка унисекс тоалетима.


I posle čik nek neko kaže Srbi transfobični! :)

Šalu na stranu, založila bih se za to da nam javni toaleti budu što čistiji, a samim tim i bezbedniji za upotrebu. Nije kao "zlatno doba" kada su bili prizori strave i užasa, ali na tome može još da se poradi.



О, да! У праву си.

Заиста није као некада, много је боље и чистије, али има још ту простора да се побољша ситуација.

Често то зависи и од власника тих угоститељских објеката (да их тако назовем једним именом) и од њиховог става према томе. И сваки пут када се промени власник, примећују се промене у тоалетима тих угоститељских објеката, сад набоље или нагоре, зависи од власника као што рекох.

Санитарне инспекције су ту, очигледно, од другоразредног значаја.

(Није много боље по том питању диљем нашег лијепог Балкана, тврдим ти то на основу искуства на путовањима стицаног током последње две деценије.)
Jaril Jaril 13:25 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

Kako se deklarišeš verbalno u slobodno vreme je jedno, kada/ako tražiš neke beneficije svojim deklarisanjem koje ti ne pripadaju po zakonu je drugo, kada/ako imaš iluzije o svom identitetu (npr. misliš da si poreklom sa Marsa/planete) je nešto treće..


Слажем се. Наравно да номинализам може да прође у неформалном контексту, мада и онда како знаш да си у праву? Да се разликујеш од Марсовке која има илузије о свом идентитету? А бирократија је већ чврсто ограничење номинализма. За држављанство и у Србији је потребно доказати српско порекло, ако аплицираш по том основу. Замисли свет у коме је само довољно да се изјасниш. Што би та имиграција весела била.
Jaril Jaril 13:30 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Žena VIDI muškarca u ženskom WCu, nije važno šta taj o sebi misli, važno je šta žena vidi i od toga što vidi je bude strah, bude neprijatno.


U Beogradu je većina kafića i restorana rešila taj problem. Usled štednje prostora ima samo jedan, unisex toalet. Nisam primetila da se neko sablažnjava ili plaši.

Ово је иначе најбоље решење. + Више унисекс тоалета. Само се мало намучише по Западу да то продају пуританцима.
mirelarado mirelarado 13:38 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

Само се мало намучише по Западу да то продају пуританцима.


Imam utisak da se na Zapadu to pitanje pomalo i zloupotrebljava kad je potrebno da se pažnja skrene s realnih, najčešće finansijskih problema. jer, uvek ima puritanaca koji će se "primiti", a "primiće se" i transrodne osobe, kao da se njihova diskriminacija svodi na problem klonje. Unisex je i po meni pravo i jednostavno rešenje.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 18:16 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

P.S. Ja kad vidim prazan muški toalet dok pred ženskim red se oteže, ja odem u muški..


cekaj - ti si ladno bila na djurinom omotu?

apacherosepeacock apacherosepeacock 21:43 26.07.2021

Re: Muke s identitetima

dogodinedragosevac
P.S. Ja kad vidim prazan muški toalet dok pred ženskim red se oteže, ja odem u muški..


cekaj - ti si ladno bila na djurinom omotu?



Nisam ali pitaj svoju mamicu kad mu je pozirala.


mariopan mariopan 10:10 27.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Па и ван Београда идемо ка унисекс тоалетима.


I posle čik nek neko kaže Srbi transfobični! :)

Šalu na stranu, založila bih se za to da nam javni toaleti budu što čistiji, a samim tim i bezbedniji za upotrebu. Nije kao "zlatno doba" kada su bili prizori strave i užasa, ali na tome može još da se poradi.



Ne samo da se zalažem nego se i borim i raspravljam oko toga.

Morala sam da uđem u toalet na autobuskoj stanici u Novom Sadu koji je van čekaonice. Bio je tako prljav da je bilo nemoguće da se uđe, disati se nije moglo. Osim što je prljav voda ne radi pa ruke ne mogu da se operu. Naljutim se i odem na šalter za žalbe putnika, pitam gde je toalet za putnike.
Kažu to je taj van čekaonice, dali su u najam privatnom licu (valjda onoj ženi koja tamo ubire pare ali za vodu nije čula). Razgalamim se da ću zvati sanitarnu inspekciju jer usred korone ljudi nemaju gde da operu ruke a ako uđu tamo dobiće bubonsku kugu, da ću ih razvući po medijima ko kere masnu krpu. Da li je iko ušao u taj toalet otkad su ga "dali privatniku"? Izbesnim se i odem kući. To je bilo pre oko dva, možda i tri meseca?

Pre desetak dana sam opet bila u N. Sadu i otišla da operem ruke kad ono čisto. Druga žena je tamo, ima i papira (čudo Božije) samo im voda i dalje samo curka, ali ko je strpljiv opraće ruke.

U Herceg Novom na autobuskoj stanici sam morala naglas da kažem "svaka Vam čast gospođo" onoj ženi koja tamo sedi i sprema toalete. Stanica je frekventna i ima mnogo pitnika ali ono je vrhunski čisto pa sam zato i reagovala, da zna da putnici to vide i poštuju.
mirelarado mirelarado 10:19 27.07.2021

Re: Muke s identitetima

Pre desetak dana sam opet bila u N. Sadu i otišla da operem ruke kad ono čisto. Druga žena je tamo, ima i papira (čudo Božije) samo im voda i dalje samo curka, ali ko je strpljiv opraće ruke.


Mora da si im opako zapretila. Ako si, i treba.

U Herceg Novom na autobuskoj stanici sam morala naglas da kažem "svaka Vam čast gospođo" onoj ženi koja tamo sedi i sprema toalete. Stanica je frekventna i ima mnogo pitnika ali ono je vrhunski čisto pa sam zato i reagovala, da zna da putnici to vide i poštuju.


I na tivatskom aerodromu sve blista i peru toalete non-stop.
haklberi_tom haklberi_tom 12:02 27.07.2021

Re: Muke s identitetima

mirelarado
Па и ван Београда идемо ка унисекс тоалетима.


I posle čik nek neko kaže Srbi transfobični! :)

Šalu na stranu, založila bih se za to da nam javni toaleti budu što čistiji, a samim tim i bezbedniji za upotrebu. Nije kao "zlatno doba" kada su bili prizori strave i užasa, ali na tome može još da se poradi.

Nemoj da pričaš da su u vreme dragoga druga Tite (i faraona našega) toaleti bili zasrani!?
bene_geserit bene_geserit 21:18 27.07.2021

Re: Muke s identitetima

pisoari u muškim toaletima sve ređi

Pisoari su najefikasniji, opsluže najviše pišača po minuti, ljudi se najmanje zadržavaju, najgušći su (gde staviš dve kabine sa klonjom može da stane 6 ili 10 pisoara).
Pravda za pisoare.
Eliminisanje pisoara zbog nekih moronskih razloga je atak na muški rod.
U Francuskoj je bio slučaj kad su se žene žalile što je kod njih uvek red i dugo se čeka u WCu a kod muškaraca nije. I onda su to rešili tako što su eliminisali pisoare i napravili unisex WCe, pa je sada svima red i svi dugo čekaju.
mirelarado mirelarado 21:52 27.07.2021

Re: Muke s identitetima

U Francuskoj je bio slučaj kad su se žene žalile što je kod njih uvek red i dugo se čeka u WCu a kod muškaraca nije. I onda su to rešili tako što su eliminisali pisoare i napravili unisex WCe, pa je sada svima red i svi dugo čekaju.


Obično tako biva kad hoćeš svima da udovoljiš. :)
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:32 28.07.2021

Re: Muke s identitetima

Nisam ali pitaj svoju mamicu kad mu je pozirala.


eh ja bih voleo da mi je keva bila tako dobra riba

bangyahead bangyahead 13:13 01.08.2021

Re: Muke s identitetima

педери и трасродне особе особе су рупа. Србија је рупа, немамо склоност припадности земљи. сви је мрзе.
alselone alselone 12:06 26.07.2021

.

.
Jaril Jaril 13:28 26.07.2021

Re: .

Разумео. Глупо је.
alselone alselone 13:29 26.07.2021

Re: .

Nije glupo, nego nemam snage. Potrošio sam se kod Tesle.
docsumann docsumann 15:56 26.07.2021

Re: .


kakav danak neiskustvu.

loader loader 16:13 26.07.2021

Re: .



bangyahead bangyahead 13:17 01.08.2021

Re: .

србија је лоша, не зна шта жели, лута, и велике силе је дркају у буљу. најпожељнији у МИП-у су педерчићи који се ништа не питају и дркају се и раде беспоговорно. Педери су највећи издајници Србије.

Одговор?
gvozden1 gvozden1 12:06 26.07.2021

Sve na kamari

Mnogo toga si ti ovde pimešao, a što ne treba mešati.
Nacionalni identitet, državljanstvo i uz sve to i razbacanog brku sa šajkačom u damskim odajama.

Jaril Jaril 13:35 26.07.2021

Re: Sve na kamari

Идентитети су разни, Ја је једно. Структура тог односа је иста. Бар ја тако мислим (поткрепљено релативно јаким доказима). Али је најважнија порука да нашем (људском) размишљању о идентитету много фали. Па се поглођемо, а могли смо да се слажемо.
haklberi_tom haklberi_tom 12:05 27.07.2021

Re: Sve na kamari

gvozden1
Mnogo toga si ti ovde pimešao, a što ne treba mešati.
Nacionalni identitet, državljanstvo i uz sve to i razbacanog brku sa šajkačom u damskim odajama.


Nije to slučajno!
Sve da se svede značaj pitanja Tesle za Srbe.

Jaril Jaril 14:23 27.07.2021

Re: Sve na kamari

haklberi_tom
gvozden1
Mnogo toga si ti ovde pimešao, a što ne treba mešati.
Nacionalni identitet, državljanstvo i uz sve to i razbacanog brku sa šajkačom u damskim odajama.


Nije to slučajno!
Sve da se svede značaj pitanja Tesle za Srbe.



Ова параноја је сувишна. Мислим, ја је разумем. Кад је човек дуго и изнова изложен осуђивању и нападању онда развије трауматски одговор. С времена на време прочитам хомофобију где је, у ствари, нема ни у траговима, ни у импликацијама.

Да би ме оптужио да хоћу да било шта урадим Србима (или Хрватима), ја бих морао да имам концепт Србина (или Хрвата). Као што пише у тексту, ја тај концепт немам. Мислим да је већ и од раније познато да је за мене национални идентитет - празан скуп. Да бих ја било шта урадио Србину због тога што је Србин, ја бих морао да знам на основу чега је направљена та категорија - Србин. Које је то својство које имају сви Срби и имају само Срби. По том својству би се онда Срби разликовали од Хрвата, Немаца или било које друге нације. Тиме би се добила дискриминаторна разлика. А она је нужна да би концепт имао употребну вредност. (Бар у мом мисаоном систему.) Пошто национални идентитет ту разлику не производи, за мене је то неупотребљив концепт.

Е сад, ја верујем да треба поштовати свачије изјашњавање о себи због - телесне аутономије. Твоје тело, твој идентитет. Ако је теби важно да се изјасниш по националној основи и да се изјасниш на тачно одређени начин, сасвим је неважно да ли ја и шта мислим о том изјашњавању. Налепи било који идентитет на своје тело. Твоје тело, твоја ствар. Ја ћу урадити све што могу да ти помогнем да имаш своју телесну аутономију. Па изјашњавао се и као корњача.

И покушај да се override-ује Теслино изјашњавање, у мом читању је кршење његове телесне аутономије. Непоштовање његовог бића. Други читају националистичке завере зато што имају концепт националног идентитета, ја то не могу да читам, пошто немам тај концепт.

Циљ овог текста је да покаже да су идентитети много мутне категорије. Да се о њима може причати само на апстрактном нивоу. Мени цео тај националистички дискурс звучи као писаније Дипак Чопре, Екхарта Тола или Џордана Питерсона. Много тога речено, а ништа конкретно.

На таквом терену можемо да се свађамо летњи дан до подне. И проблем није у нама. Него у терену.

ЕДИТ: И нико да ме нападне око сексуалног идентитета како он у основи има врло опипљиво, конкретно, опазиво понашње? Па како је онда идентитет мутна категорија? Скроз сам разочаран небригом блогера за тему структуре идентитета.
haklberi_tom haklberi_tom 19:06 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jaril
haklberi_tom
gvozden1
Mnogo toga si ti ovde pimešao, a što ne treba mešati.
Nacionalni identitet, državljanstvo i uz sve to i razbacanog brku sa šajkačom u damskim odajama.


Nije to slučajno!
Sve da se svede značaj pitanja Tesle za Srbe.



Ова параноја је сувишна. Мислим, ја је разумем. Кад је човек дуго и изнова изложен осуђивању и нападању онда развије трауматски одговор. С времена на време прочитам хомофобију где је, у ствари, нема ни у траговима, ни у импликацијама.

Да би ме оптужио да хоћу да било шта урадим Србима (или Хрватима), ја бих морао да имам концепт Србина (или Хрвата). Као што пише у тексту, ја тај концепт немам. Мислим да је већ и од раније познато да је за мене национални идентитет - празан скуп. Да бих ја било шта урадио Србину због тога што је Србин, ја бих морао да знам на основу чега је направљена та категорија - Србин. Које је то својство које имају сви Срби и имају само Срби. По том својству би се онда Срби разликовали од Хрвата, Немаца или било које друге нације. Тиме би се добила дискриминаторна разлика. А она је нужна да би концепт имао употребну вредност. (Бар у мом мисаоном систему.) Пошто национални идентитет ту разлику не производи, за мене је то неупотребљив концепт.

Е сад, ја верујем да треба поштовати свачије изјашњавање о себи због - телесне аутономије. Твоје тело, твој идентитет. Ако је теби важно да се изјасниш по националној основи и да се изјасниш на тачно одређени начин, сасвим је неважно да ли ја и шта мислим о том изјашњавању. Налепи било који идентитет на своје тело. Твоје тело, твоја ствар. Ја ћу урадити све што могу да ти помогнем да имаш своју телесну аутономију. Па изјашњавао се и као корњача.

И покушај да се override-ује Теслино изјашњавање, у мом читању је кршење његове телесне аутономије. Непоштовање његовог бића. Други читају националистичке завере зато што имају концепт националног идентитета, ја то не могу да читам, пошто немам тај концепт.

Циљ овог текста је да покаже да су идентитети много мутне категорије. Да се о њима може причати само на апстрактном нивоу. Мени цео тај националистички дискурс звучи као писаније Дипак Чопре, Екхарта Тола или Џордана Питерсона. Много тога речено, а ништа конкретно.

На таквом терену можемо да се свађамо летњи дан до подне. И проблем није у нама. Него у терену.

ЕДИТ: И нико да ме нападне око сексуалног идентитета како он у основи има врло опипљиво, конкретно, опазиво понашње? Па како је онда идентитет мутна категорија? Скроз сам разочаран небригом блогера за тему структуре идентитета.

Auuuu, koliki čaršaf!
Skoro ničega!
No, da ne budem baš toliko strog.
Mene uopšte ne zanima da li je neko peder, pederica, mačo men, mačo žena - ili pak nešto između!
Neka se svako nosi sa svojom mukom.
O tome da neko treba ra reaguje (samo) onda kada je izložen presiji, mogu da kažem - glupost.
Ja se ne 'vozim na tim kolima'.
Jer - reagujem svaki puta kada (budem raspoložen da reagujem) bašibozuk pokušava da se posere na moj identitet - a ja pripadnost Tesle mome narodu doživljavam kao esencijalni deo svoga identiteta.
To što tebi ništa ne znači Srbin (Hrvat ni meni ništa ne znači) - to nije moja briga.
Jaril Jaril 20:23 27.07.2021

Re: Sve na kamari

to nije moja briga

Твоја брига је била да оптужиш текст, а није твоја брига објашњење да твоја оптужба не стоји.

Као ономад кад је Квирија своју малигност сакривала испод борбе за геј права, тако сад и ти своју малигност сакриваш испод српског националног идентитета.

Боли тебе дупе за српски национални идентитет. Теби је стало само до свог дупета.
haklberi_tom haklberi_tom 20:31 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jaril
to nije moja briga

Твоја брига је била да оптужиш текст, а није твоја брига објашњење да твоја оптужба не стоји.

Као ономад кад је Квирија своју малигност сакривала испод борбе за геј права, тако сад и ти своју малигност сакриваш испод српског националног идентитета.

Боли тебе дупе за српски национални идентитет. Теби је стало само до свог дупета.

Izvini se!
Jaril Jaril 20:40 27.07.2021

Re: Sve na kamari

haklberi_tom
Jaril
to nije moja briga

Твоја брига је била да оптужиш текст, а није твоја брига објашњење да твоја оптужба не стоји.

Као ономад кад је Квирија своју малигност сакривала испод борбе за геј права, тако сад и ти своју малигност сакриваш испод српског националног идентитета.

Боли тебе дупе за српски национални идентитет. Теби је стало само до свог дупета.

Izvini se!

Си озбиљан? Па ти користиш стратегије комуникације нарцисоидног поремећаја личности, стратегије које загађују друштвени простор. Шта ће ти то у животу?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:46 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jaril

Си озбиљан? Па ти користиш стратегије комуникације нарцисоидног поремећаја личности, стратегије које загађују друштвени простор. Шта ће ти то у животу?


Dobro, to što znamo par medicinskih termina nam ne daje pravo da glumimo psihijatre.
maksa83 maksa83 20:51 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jer - ću te i zbog toga 'nabiti na onu stvar'.

Ovo je ono što zovemo tanak led.
Jaril Jaril 20:51 27.07.2021

Re: Sve na kamari

A možeš i malo manje da se baviš mnome!

Само да подсетим да је моја реакција потекла од твог бављења мојим мотивом за писање текста. Затворених ушију.

Jaril Jaril 20:54 27.07.2021

Re: Sve na kamari

vrabac_onaj
Jaril

Си озбиљан? Па ти користиш стратегије комуникације нарцисоидног поремећаја личности, стратегије које загађују друштвени простор. Шта ће ти то у животу?


Dobro, to što znamo par medicinskih termina nam ne daje pravo da glumimo psihijatre.

Тачно. Зато сам и написао да користи стратегије комуникације нарцисоидног поремећаја личности, уместо да он има нарцисоидни поремећај личности.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:59 27.07.2021

Re: Sve na kamari

maksa83
Jer - ću te i zbog toga 'nabiti na onu stvar'.

Ovo je ono što zovemo tanak led.


Ne znam zašto ali "tanak led" me uvek podseti na scene iz ovog filma, kad Ruje navukoše Švabe da se podave.



Dobro, izvinjavam se tebi kao rusoplašu, ne moraš da gledaš ako ti je strašno.
angie01 angie01 21:00 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Ова параноја је сувишна.


za ceo komentar,


apacherosepeacock apacherosepeacock 21:58 27.07.2021

Re: Sve na kamari

maksa83
Jer - ću te i zbog toga 'nabiti na onu stvar'.

Ovo je ono što zovemo tanak led.


shmoo shmoo 22:35 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jaril

Ова параноја је сувишна.



Ма добро, пусти сад то... Лако ћемо са Хрватима и са Теслом.

Него, немој лагиш.

И нико да ме нападне око сексуалног идентитета како он у основи има врло опипљиво, конкретно, опазиво понашње? Па како је онда идентитет мутна категорија? Скроз сам разочаран небригом блогера за тему структуре идентитета.



А при томе мени ниси одговорио на једно врло озбиљно идентитетско питање које сам ти поставио још првог дана живота овог твог блога, одмах по његовом рођењу:


Ako ja ušetam u Nemačku, tvrdim da sam Nemac da li to znači da Nemačka ima da mi da svoje državljanstvo (pozovem se na neku automatsku proceduru po kojoj Nemci dobijaju državljanstvo), svoju socijalnu pomoć (koja je soma evra, by the way) i pasoš? Inače je pogazila moje ljudsko pravo? Mislim, ovo bi bilo super zgodno da ne moram da se udajem zbog papira.


Пре 30 година мој другар је морао да се ожени комшиницом, женом, званично да би добио папире за останак у Франкфурту иако је живео тада тамо, па све до недавно, у ванбрачној (правно гледано) заједници са мушкарцем.

Да ли се то сада у Немачкој променило? Можеш да се удаш и за мушкарца и добићеш папире?



Ево још увек чекам одговор.

Jaril Jaril 22:51 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Ево још увек чекам одговор.

Wat? Молим те, извини. Трокирам. Али није оправдање.

Можеш да добијеш папире путем истополног брака. Бар неколико година уназад. Морао бих да проверим тачну годину од кад може.

Још једном, извини.
shmoo shmoo 23:27 27.07.2021

Re: Sve na kamari

Jaril
Ево још увек чекам одговор.


Можеш да добијеш папире путем истополног брака. Бар неколико година уназад. Морао бих да проверим тачну годину од кад може.



Е, то. Хвала.

А видиш, 1990. (година горе, година доле, сад не могу да се сетим) то није могло тако па се тај мој другар само фиктивно због немачког држављанства и останка у Франкфурту оженио комшиницом (и другарицом), пристала она, добра су екипа сви они тамо били заједно и дружили су се, а живео је са мушкарцем у ванбрачној заједници у истој згради у Франкфурту.

Ипак је 30 година прошло од тада. И Немачка се мењала за толике године.

А оно што живот може да приреди човеку... Тај мој другар који сада већ гази седамдесет и неку од прошлог пролећа је незванични ванбрачни удовац (није била корона у питању него канцер), а спрат испод има живу жену, по званичним папирима, што је наравно изродило гомилу проблема око наследних права на стан из којег је на крају морао да изађе после 30 година проведених ту са својим ванбрачним супружником, као и на нека друга питања наследства итд. јер њих троје у међувремену, иако је Немачка то променила у својим законима, нису из пуке лењости мењали и свој формални брачно/ванбрачни статус по папирима.

Много ми га је жао... Ем тугује, ем се напати око пресељавања, око живота са малом пензијом од чега му већи део иде на лекове... Ја из даљине баш нешто и не могу да му помогнем сем речима... Вероватно ће се првом приликом, чим му то ситуација буде дозволила, вратити за Србију, Београд. Овде барем има свој стан.

Илустративни пример, из живота, који иде у прилог доношења и код нас оног закона којим се омогућавају и званично истополне брачне заједнице и законски се третирају исто као и хетеросексуалне брачне заједнице.



Wat? Молим те, извини. Трокирам. Али није оправдање.

Још једном, извини.



Ма ништа, брате, разумем те. Већ првог дана си имао огроман број коментара, не чуди ме да ти је промакло. Зато сам те и подсетио.


Jaril Jaril 10:46 28.07.2021

Re: Sve na kamari

Ма ништа, брате, разумем те. Већ првог дана си имао огроман број коментара, не чуди ме да ти је промакло


Једна блогерка ми синоћ открила технику за праћење коментара и много сам јој захвалан на томе. Ја сам дебело неутрениран за оволики број коментара. Ако погледаш моје блогове из претходног блогоживота, ако број пређе 100 то је гужва.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:07 28.07.2021

Re: Sve na kamari

Jer - ću te i zbog toga 'nabiti na onu stvar'.


pa on to i hoce

maksa83 maksa83 12:16 26.07.2021

samo ovo

Ne mogu oko identiteta (osim da identitet najčešće gazi sve ostalo), samo sam hteo da kažem da si baš nedostajao, nemoj opet da izbijaš ovoliko.

Jaril Jaril 14:04 26.07.2021

Re: samo ovo



Опростићеш ми пошто је због заљубљивања?
Черевићан Черевићан 12:18 26.07.2021

sit venia verbo

Muke s identitetima potiču od toga što svi znamo šta određeni identitet jeste, ali niko konkretno

будућност се подаља свима осмехује
(свакој фели ......што до тад' преживи),
националностимa тад' следи .....па па
Земљани......................... ће бити СВИ,

а до тада трајаће се сред чемеројада
Jaril Jaril 14:09 26.07.2021

Re: sit venia verbo

Звучи утопијски, али постаћемо ваљда Земљани. Некад.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 22:24 26.07.2021

Re: sit venia verbo

Jaril
Звучи утопијски, али постаћемо ваљда Земљани. Некад.


Zemljani teško, ali zemlja da - i to svi od reda.
niccolo niccolo 12:32 26.07.2021

Tema

Novak je Crnogorac, Tesla je Hrvat, a ja sam Greta Garbo.

Dubrovčani su Srbi katolici
niccolo niccolo 12:38 26.07.2021

Re: Tema

Nemoj, živ bio!

shmoo shmoo 12:34 26.07.2021

Три у један + бонус у виду цимета

Три у један озбиљна...


Ako ja ušetam u Nemačku, tvrdim da sam Nemac da li to znači da Nemačka ima da mi da svoje državljanstvo (pozovem se na neku automatsku proceduru po kojoj Nemci dobijaju državljanstvo), svoju socijalnu pomoć (koja je soma evra, by the way) i pasoš? Inače je pogazila moje ljudsko pravo? Mislim, ovo bi bilo super zgodno da ne moram da se udajem zbog papira.



Пре 30 година мој другар је морао да се ожени комшиницом, женом, званично да би добио папире за останак у Франкфурту иако је живео тада тамо, па све до недавно, у ванбрачној (правно гледано) заједници са мушкарцем.

Да ли се то сада у Немачкој променило? Можеш да се удаш и за мушкарца и добићеш папире?


I da završim jebačkim pitanjem: Da li su savremeni identiteti simulacrum socijalnog života?



Па наравно.

Човек мора да се ухвати за нешто да би стајао усправно.

Ако то не ради, нема кичму која ће га држати усправним на две ноге као човека.

Идентитети као симулакруми социјалног живота су цивилизацијска тековина. А своје корене, зачетке и прапочетке, вуку још из оних претцивилизацијских еона када су и почеле прве поделе, нејасне додуше али поделе, на Ми и Они.







На овај клип се логично надовезује и Мали принц:

Ako osoba tvrdi za sebe da je vanzemaljac koji je vrhovni vladar zemljana, da li onda svi treba da joj služimo?


Мали принц беше посетио једну планету на којој је живео неки владар без иједног јединог поданика, зар не?



И на крају бонус у виду цимета, иде уз нес кафу (јер што каже Јиржи Менцл:"Претенциозно је разговарати о било чему без и трунке хумора." )


Na prvu loptu, može se posegnuti za jezikom. Hrvati pričaju hrvatski, Srbi pričaju srpski, a Amerikanci pričaju - engleski?



Хрвати причају српски.

Са све оним пријеводима стрипа Алан Форд попут: Ако каниш побиједити, не смијеш изгубити.

Пунктум.








angie01 angie01 13:28 26.07.2021

stvar je jednostavna,

upravo onakakva kako je Tesla i rekao,
„Jednako se ponosim svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinom. Živeli svi Jugosloveni."

jer se nacija vezuje za lozu predaka i drzavu rodjenja i odrastanja, u oba slucaja sa kulturom, jezikom obicajima, istorijom,...kao i drzavom u kojoj se zivi, ako se razvije osecaj pripadnosti.
znaci, bio je Amerikanac, srpskog i hravtskog porekla...ako se u ceo problem ubaci i samoopredelenje-pa izrekao ga je sam.

pitanje je samo, sta bi bilo da nije u Ameriku otisao, s obzirom na njegovu genijalnu neobicnost, a u sredini tradicionalnih vrednosti, da se tako nezno izrazim.

posle velikih migracija na Americki kontinent, u USA i Kanadi zive apsolutno sve nacije sveta i svi su ponosni Amerikaci i Kanadjani tog i tog porekla...i ovde na blogu je bilo takvih qrcenja...a odmah zatim, zalivano srbovanjem.


ova frka oko Tesle je presmesna, jer ne znam kojim dekretom bi bilo zabranjeno bilo kome na svetu, pa i Hrvatskoj, iz koje je fakat potekao, da upotrebi njegov lik za kovanicu, ili sta vec- pa to je Tesli u cast i zbog njegove velicine, koja je univerzalna.

...kako ide ona premudra Danila Kisa o poslednjem utocistu hulja....
gvozden1 gvozden1 13:35 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

, jer ne znam kojim dekretom bi bilo zabranjeno bilo kome na svetu

Dekretom zabraniti se ne može, niti se to pokušava.
Kao što se ne može zabraniti ni da se istakne moralna izopačenost onih koji prvo sve pobiju, poruše, zapale, pa onda se kao nečim ponose.
Jaril Jaril 13:44 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

pitanje je samo, sta bi bilo da nije u Ameriku otisao, s obzirom na njegovu genijalnu neobicnost, a u sredini tradicionalnih vrednosti, da se tako nezno izrazim.

Ово је најважније питање. Чуо ону анегдоту да када је српској властели представио своју идеју о подухвату са струјом, да су га исмејали. Скоро сам сигуран да је измишљена, али оставља питање: да ли геније може да реализује своју генијалност у неподржавајућем окружењу?
gvozden1 gvozden1 13:48 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,


Ово је најважније питање.

U kontekstu bloga, identiteta, prava na izbor, izvini, ali ne da nije najvažnije, nego je apsolutno nebitno.
angie01 angie01 13:54 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

да ли геније може да реализује своју генијалност у неподржавајућем окружењу?


sa svim ostalim njegovim specificnostima, ne bi me cudilo da bi ga spakovali u nekog Lazu,...te je taj njegov odlazak bio epohalan za dobrobit covecanstva,...i jos se bez teskobe nije odricao zemlje iz koje je potekao ni svoga roda.
Jaril Jaril 13:58 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

gvozden1
, jer ne znam kojim dekretom bi bilo zabranjeno bilo kome na svetu

Dekretom zabraniti se ne može, niti se to pokušava.
Kao što se ne može zabraniti ni da se istakne moralna izopačenost onih koji prvo sve pobiju, poruše, zapale, pa onda se kao nečim ponose.

Хрватска је прво требало да упути јавно извињење Тесли, па онда да објави стављање на кованицу. Слично ономад енглеској круни која је упитила постхумно извињење Тјурингу што га је, због хомофобије, медицински злостављала. Али нису, него одвели наратив у сулуду страну.
noboole noboole 14:01 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Nije bas presmesna. Tj, jeste srpskopoliticka reakcija na dati slucaj, ali koga to vise iznenadjuje?

Stavljanje Tesle na kovanicu ima najmanje dve komponente:
1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.

Da je to samo stvar odavanja pocasti Nikoli Tesli, moglo se naci mesta i za cirilicu na tom novcicu, zar ne? In the perfect world, ...
noboole noboole 14:02 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

noboole
Nije bas presmesna. Tj, jeste srpskopoliticka reakcija na dati slucaj, ali koga to vise iznenadjuje?

Stavljanje Tesle na kovanicu ima najmanje dve komponente:
1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.

Da je to samo stvar odavanja pocasti Nikoli Tesli, moglo se naci mesta i za cirilicu na tom novcicu, zar ne? In the perfect world, ...



Mislim, jeste da sam drugosrbijanac, ali i meni je ovo jasno.
mirelarado mirelarado 14:05 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Mislim, jeste da sam drugosrbijanac, ali i meni je ovo jasno.


Gotovo je sad! Posle ovakve izjave odreći će te se brzinom svetlosti i Teslinih munja.
Jaril Jaril 14:14 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

noboole
noboole
Nije bas presmesna. Tj, jeste srpskopoliticka reakcija na dati slucaj, ali koga to vise iznenadjuje?

Stavljanje Tesle na kovanicu ima najmanje dve komponente:
1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.

Da je to samo stvar odavanja pocasti Nikoli Tesli, moglo se naci mesta i za cirilicu na tom novcicu, zar ne? In the perfect world, ...



jeste da sam drugosrbijanac


Номиналистички или есенцијалистички? Буди у теми блога.
Jaril Jaril 14:15 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

noboole
Nije bas presmesna. Tj, jeste srpskopoliticka reakcija na dati slucaj, ali koga to vise iznenadjuje?

Stavljanje Tesle na kovanicu ima najmanje dve komponente:
1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.

Da je to samo stvar odavanja pocasti Nikoli Tesli, moglo se naci mesta i za cirilicu na tom novcicu, zar ne? In the perfect world, ...

Како је цела прича изведена, ја гласам под 2 и 3. Боли Хрватску уво за Теслу.
gvozden1 gvozden1 14:23 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,


Хрватска је прво требало да упути јавно извињење Тесли, па онда да објави стављање на кованицу

Najljudskije bi bilo da ćute o Tesli.

Neka izvinjavanja od njih je nemoguće očekivati, ali makar da ćute bi mogli.

Pokušavam da zamislim da li bih to i Srbima predložio u nekoj paralelnoj situaciji, i da, bih.

Recimo, da neki naslednik braće Bitići postane značajna ličnost poput Tesle, i da ga Srbi stave na novčanicu jer, eto, vuče geografsko poreklo koje se nekako može povezati sa Srbijom.

Pa bilo bi odvratno.
Ljudski odvratno.
To se ne radi, pobio si ih, jade si im napravio, sad je kao tvoj.

Pa gadno.
A oni to rade.
angie01 angie01 14:30 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.


kako da pojacaju-kada je rodom iz Hrvatske,...doduse, Austrougarske Hravtske:),
kako podhebavaju Srbe, kada je fakat bio srpskog roda, a ovim cinom mu se ukazuje postovanje,

a na ovo trece-vidis i sam ko se upecao....hebote, sa onakvim doprinosom covecanstvu covek umro sam i siromasan, a sada se pravi neka frka zbog njegovog lika na kovanici.



alselone alselone 14:31 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Pa bilo bi odvratno.
Ljudski odvratno.
To se ne radi, pobio si ih, jade si im napravio, sad je kao tvoj.

Pa gadno.
A oni to rade.


Besramno se gura svoje.

Pročitaj naslov.

gvozden1 gvozden1 14:37 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,


Besramno se gura svoje.

Pročitaj naslov.

Što reče ti na drugom blogu, kad se radi za pare, pa hajd i kad države to rade, da nekako i razumeš, ali ovo ovde, ovi na blogu, pa kako bre ne vide da je sve to jadno i bedno, nego za dž istrajavaju da morbidno prikažu kao poželjno.
alselone alselone 14:40 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Što reče ti na drugom blogu, kad se radi za pare, pa hajd i kad države to rade, da nekako i razumeš, ali ovo ovde, ovi na blogu, pa kako bre ne vide da je sve to jadno i bedno, nego za dž istrajavaju da morbidno prikažu kao poželjno.


Koji pokretači mogu biti? Pa, u principu dva. Pare ili emocije.

Ako nisu pare, koje emocije mogu biti u pitanju?
nikvet pn nikvet pn 17:23 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01

upravo onakakva kako je Tesla i rekao,
„Jednako se ponosim svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinom. Živeli svi Jugosloveni."


Остаје питање је ли то истинита изјава или доказани фалсификат.

Али није никакво питање колико се Никола Тесла осећао Хрватом или Југословеном августа '41 када је сазнао да му је кућа спаљена а 500 рођака спроведено у Јасеновац.
Jaril Jaril 17:42 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

gvozden1

Ово је најважније питање.

U kontekstu bloga, identiteta, prava na izbor, izvini, ali ne da nije najvažnije, nego je apsolutno nebitno.

То је тачно. Најважније је у контексту мене, пошто је развој талената мени много важна ствар. Али да је то скроз друга тема од теме блога, јесте.
angie01 angie01 22:31 26.07.2021

Re: stvar je jednostavna,


Остаје питање је ли то истинита изјава или доказани фалсификат.


izvori tvrde da postoji kopija originalnog telegrama, koji se sada svim silama porglasva falsifikatom-cinjenicaje da je Tesla bio Srbin, rodjen i odrstao u Hrvatskoj, koji je bio genijalan i sirokih shvatanja, te mi je cela sporna recenica vrlo verovatna,...ako je to nesto presudno s obzirom na fakta.

cela ova orkestrirana euforija seseljevske provinijencije je suluda, sa sve uobicajenim mufljuskim bedastocama okrivljavanja i etiketiranja onih koji ne dele takav destruktivni zanos.
angie01 angie01 00:30 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Није ништа мање деструктивна за Србију и њене грађане ни ова ничим изазвана и сасвим неоснована кроатофилија у Србији сваки пут када то затреба Хрватској и званичнном Загребу.


taso, preskocila sam ti gomilu slicnih mufljuskih podmetacina, jer me ne ineresuje sta baljezgas,...a da ne mislis da je ovo prevrsilo mericu- ti mene nabedjujes da sam placenik zvanicnog Zagreba ili nesto tako kretenski i nadasve pokvareno,...

...a posle kmecis kada ti se kaze kakav si...

jos sam u prvom komentaru napisala kako zvanicno stoje stvari- to nije moje misljenje, to su fakta, koja osopravaju celu ovu nabedjenu euforiju,...to sto nisu svi u modu i raspolozenju da se pridruze uvek spremnim sovenskim poklicima, ne daje za pravo onima kojima je to mera identifikaceije da denunciraju neistomisljenike, jer je to dripacka podla seseljevstina najgore vrste.

ja se tebi ni ne obracam, jer nisi vredan paznje- tako da me zaobidji.

eno ti blogovski bekarec, tvoj adekvatni pandan u ljigavstini, pa se s njim unterhaltuj, ja nisam iz te vase price, pa je glupo da se silom lepis.
shmoo shmoo 00:48 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01

ja se tebi ni ne obracam, jer nisi vredan paznje- tako da me zaobidji



Као што се може видети у мом претходном коментару, нисам у цитатима навео ко је то рекао.

То значи да се ни ја теби нисам обратио.

Коментаришем оно што сам прочитао и при томе се обраћам свима. Свако може да прочита шта сам то написао у претходном коментару, намењено је свакоме, није то баш специфично намењено теби пошто ни ја нешто нисам заинтересован да комуницирам са тобом и то је одавно тако.

Када се некоме директно обраћам и хоћу да комуницирам са њим, ја му онда у том цитату наведем и никнејм/име. Када коментаришем само оно што је написано без жеље да комуницирам са неким ко је то написао, ја му онда и не наводим никнејм/име у цитату.

А овде, рецимо, у овом коментару сам као што видиш, навео кога цитирам што значи да се сада овим коментаром теби обраћам.

Надам се да је то сада јасно?

angie01 angie01 00:57 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

То значи да се ни ја теби нисам обратио.


sramno komentarises moje citate, ucitavas mi nekakve sumanute stvari-valjda polazeci od sebe- kakve veze ima da li si naveo nik autora ili ne-smesan pokusaj manipulacije,...no nije bitno-jasno je sve-samo odhebi do bekareca, budi srecan sto si nasao istomisljenika koji hoce s tobom da razmenjuje splacine od reci.

budes li me jos jednom klevetao-obraticu se urednistvu.
shmoo shmoo 01:03 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01
То значи да се ни ја теби нисам обратио.


sramno komentarises moje citate, ucitavas mi nekakve sumanute stvari-valjda polazeci od sebe- kakve veze ima da li si naveo nik autora ili ne-smesan pokusaj manipulacije,...no nije bitno-jasno je sve-samo odhebi do bekareca, budi srecan sto si nasao istomisljenika koji hoce s tobom da divani.

budes li me jos jednom klevetao-obraticu se urednistvu.



Ја никога нисам оклеветао јер ничије конкретно име нисам навео.

А за то што неко самом себи превише придаје на значају за који мисли да има у животима других људи, за то заиста не могу да будем крив.

Ето , да кажем и то за записник кад већ инсистираш.

А ти ми свакако нећеш прописивати како ћу ја да коментаришем оно што прочитам на Блогу Б92.

Та времена су прошла.

Било, не повратило се.

angie01 angie01 01:06 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Ја никога нисам оклеветао јер ничије конкретно име нисам навео.


jesi i rekoh ti kako ce se to zavrsiti, ako nastavis.


shmoo shmoo 01:09 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01
Ја никога нисам оклеветао јер ничије конкретно име нисам навео.


jesi



Нисам.
predatortz predatortz 12:27 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Splačine!
Jer - tu glupost Tesla nikada nije rekao.
Jedino što je Tesla rekao je da je - Srbin!


Nismo imali priliku da čujemo šta bi tesla imao da kaže o Hrvatskoj, Hrvatima, jugoslovenstvu, nakon upoznavanja sa strahotama NDH.

Taman i da je ove stvari rekao, teško da bi ih ponovio.
angie01 angie01 18:17 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Па, где то, сад?!
Таман се двојкокругашко козарачко коло заиграло, уз антифашистићке покличе и позиве на љубав! Чему та деструкција? Каква истина? Важно је идеолошко помирење зарад идеологије. Шта је сад уопште битно како би се изразио Тесла? Без везе. Боље да човека нисам ни помињао. Изјаснио се као Србин. Сад ће латентна мржња двојкокругаша и либералхејтера, проУНијата... Правда за Теслу.



hebote bekarec, pa sta uopste znace ove isprazne nanizane reci,...ideolosko pomirenje zarad ideologije,...ko su dvojkokrugasi koji su zaigrali kozaracko kolo sa antifasistickim poklicima i kako si to prepoznao-sem ako nisi procitao u informeru slicnu nepostojecu splacinu.

i ko je iskazao bilo kakvu mrznju(latentnu:)- pojma nemam ko su oni nabrojani ni sta bi te kategorije uopste znacile,...sem sto je mrznja jasna iskazana prema ideji da se Tesla otiskuje na kovanici, a u HrvaTCkoj i oko koje se vrti ceo besmisleni spin o nekoj nedozvoljenoj kradji i uvredi.


a ono najvaznije, sto je tvoja glavna teza upakovana u gomilu slicnih ovakvih apsurdno poredjanih reci,...ko tacno negira da je Tesla bio Srbin?

...pa sad ti moras pravdenicki da isprsis grudi junacke i isterujes neku istinu, jer neko navodno tvrdi suprotno od toga....i na tome insitiras kroz gomilu radnih uradaka-kao svaki balegar koji mora da vrti onu smrdjlivu lopticu, jer mu jeto po'so.

znaci ko tacno negira Teslino srpsko poreklo?


loader loader 18:28 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

predatortz

Jedino što je Tesla rekao je da je - Srbin!


Рекао је, али не само то. ако се слажете, не треба ствари поједностављивати. Говорио је понешто и о свом научном раду... Пре бих то дефинисао као - научник, Србин.

Треба то негде угравирати. Требаће.
Овдашња искуства уче опрезу.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana