Društvo| Filozofija| Gradjanske inicijative| Kultura| Tehnologija

Блокирани

Jaril RSS / 05.12.2021. u 03:49

Најјачи бунт против било које власти јесте прочитати једну књигу недељно. 

Кад схватимо да свака власт било где у свету игра онако како гласачко тело свира, тад нам постаје јасно где лежи корен промена.

 

Бунт против културе која је формирала власт јесте продуктиван бунт.

Бунт против власти је јалов. Бунили смо се против Милошевића, скинули га и опет смо на истом месту. 

И тако ћемо тапкати у месту док год је култура која генерише власт иста.

Тек кад се буде развијала и унапређивала медијска култура, тек када сви гласачи буду умели да препознају реторичке и дебатне форе и финте, тек кад будемо умели да прозремо емотивну манипулацију и њене ефекте,

тек када се буде развијала и унапређивала политичка култура, тек кад будемо разумели разлику између племенског и системског друштва, 

тек тада ће игра бити разбијена и промењена. 

До тад, играмо исту игру, само мењамо стране.

 

 



Komentari (784)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 04:42 05.12.2021

tek kad...

Sachuvaj me srpske, hrvatske, "boshnjachke", "crnogorske" i sve ostale Shugoslovenske kulture...

To dobacilo, posle celog veka do "tek kad".

tek kad, i tek kad... i tek kad, i tek onda kad, i tek kad na kraju kad tek...
kad "budemo bolji ljudi", a?

Ako je tako postavljena jednachina, T tezi beskonachnosti... A rezultat je nula.

Oni koji nisu mogli da vas "dochekaju" odoshe, oni retki koji ce tek da se rode ili ce umesto krshtenice odmah traziti pasosh ili ce biti gori od vas.
Sooooo...
Populistichki, grass-root pristup izgleda ne funkcionishe...

"Kad budemo bolji ljudi..."!? Ne lipshi magarche.

Ili ovako - "tek kad" pochnete gradjanski rat (ne bi li jedni druge "uljudili" - jerbo jedni "znate" a drugi ste "nepismena stoka" i potepate se, onda da se mi vratimo i napravimo raj na zemlji, kakav je uvek trebalo da bude, a?
Ili, da "izglasate", zadnji put, Cara Srbije (novak, jokic, etc etc - nekog od nashih koji je napolju porastao) - raspustite parlament, i vratite se radnim zadacima sledecih 100+ godina, minimum? I ne lacate se "izbornog plajvaza" nikad vishe. A?
Prestanete da mudrujete...
I prestanete da kenjate?



tess1 tess1 07:25 05.12.2021

Albuquerque

tek kad" pochnete gradjanski rat

Pa jbt Cane (umal napišem Bane:), tamo kod Nataše na blogu o krvnim zrncima savjetuješ "pravac biblioteka", ovde na blogu o knjigama "jednu sedmično" ti izlaz vidiš u građanskom ratu? Šta se dešava, doktore?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 07:35 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
tek kad" pochnete gradjanski rat

Pa jbt Cane (umal napišem Bane:), tamo kod Nataše na blogu o krvnim zrncima savjetuješ "pravac biblioteka", ovde na blogu o knjigama "jednu sedmično" ti izlaz vidiš u građanskom ratu? Šta se dešava, doktore?


Uf... "shta se deshava?"... Eto izgoreo sam na suncu danas, ako cesh verovati - u sred hebenog Decembra. A nisam godinama... Eto.
A Natashi savetujem biblioteku, ako moze da je nadje - a tebi, knjigu-dve (nedeljno, mesechno, koliko mozesh da podnesesh), samo da nisu one Shesheljeve ili Vukove.
I tako.

Shta ima kod tebe?
tess1 tess1 07:53 05.12.2021

Re: Albuquerque

a tebi, knjigu-dve (nedeljno, mesechno, koliko mozesh da podnesesh), samo da nisu one Shesheljeve ili Vukove.
I tako.

Shta ima kod tebe?

To si u pravu, cijenim savjet, u svakom trenutku imam ih minimum 10 za pročitati od početih 100 tj pročitanih prve dvije-tri stranice 100 knjiga, i ovde ako sam i čitam da si izgorio na suncu u Decembru to samo znači da nešto negdje ne čitam, prelistavam, tražim pogledom slova, sričem i smišljam. :)

Što Šešelja i Vuka? I ti si primjetio da sam srpski nacionalista, ili šta? :) Ili se nisi sjetio dr Đinđića?

Ako je pitanje šta ima kod mene u stvari kako sam?, Cane, sjajno je. Kod tebe, sve štima?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 07:59 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
a tebi, knjigu-dve (nedeljno, mesechno, koliko mozesh da podnesesh), samo da nisu one Shesheljeve ili Vukove.
I tako.

Shta ima kod tebe?

To si u pravu, cijenim savjet, u svakom trenutku imam ih minimum 10 za pročitati od početih 100 tj pročitanih prve dvije-tri stranice 100 knjiga, i ovde ako sam i čitam da si izgorio na suncu u Decembru to samo znači da nešto negdje ne čitam, prelistavam, tražim pogledom slova, sričem i smišljam. :)

Što Šešelja i Vuka? I ti si primjetio da sam srpski nacionalista, ili šta? :) Ili se nisi sjetio dr Đinđića?

Ako je pitanje šta ima kod mene u stvari kako sam?, Cane, sjajno je. Kod tebe, sve štima?


"Sve shtima?"... Shtima, valjda... Videcemo, josh se igra utakmica. Samo mi je "A" dropnulo... valjda onaj zglob na chekicu, pa cu morati ili da lepim ili da zovem majstora...

A za ostalo - chuj, nije stvar u "imati za prochitati" vec je stvar u "prochitati" pa i "razumeti".
A ako ti rachunash da je sricanje ovoga shto ja nazvrljam ovde - "chitanje", e nazdravlje.
tess1 tess1 08:09 05.12.2021

Re: Albuquerque

A za ostalo - chuj, nije stvar u "imati za prochitati" vec je stvar u "prochitati" pa i "razumeti".

Da, ali i čitanje i razumjevanje je precjenjeno ako ga čovjek zadrži samo za sebe. Postaje metod mučenja drugih manje načitanih, il? O tome je valjda i ovaj blog? O razmjeni energije i ideja, npr ti savjetuješ građanski rat i nakon toliko pročitanih knjiga s razumjevanjem?
A ako ti rachunash da je sricanje ovoga shto ja nazvrljam ovde - "chitanje", e nazdravlje.

Ma nisam imala srca napisati, to samo znači da negdje nešto pametnije ne čitam, nema smisla, pitao si me kako sam dok ti na suncu u Decembru goriš.. :)
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:16 05.12.2021

Re: Albuquerque

O tome je valjda i ovaj blog?


Da ti kazem iskreno - nemam pojma o chemu je ovaj blog.
I nije prvina. Uglavnom, nemam pojma shta ovde ljudi pishu, a ni zashto.
Svratim samo kad me pritera, a nigde djamije.
I ne biram.



Ma nisam imala srca napisati, to samo znači da negdje nešto pametnije ne čitam, nema smisla, pitao si me kako sam dok ti na suncu u Decembru goriš.. :)


Kao, kapiram shta si 'tela... Oznoji se da... Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?
tess1 tess1 08:18 05.12.2021

Re: Albuquerque

Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?

Reci, shta vidish?
tess1 tess1 08:20 05.12.2021

Re: Albuquerque

Svratim samo kad me pritera, a nigde djamije.

Cane, nakon tog prezimena Srbljanovićkinog, ti ne moraš obrazložiti svoje razlog zašto si tu i koliko te đamiji prićeralo, da li me razumiješ?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:22 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?

Reci, shta vidish?


Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)
looping looping 08:24 05.12.2021

Re: tek kad...

tek kad, i tek kad... i tek kad, i tek onda kad, i tek kad na kraju kad tek...
kad "budemo bolji ljudi", a?

Jaril na fini način pokušava da kaže da su ovi koji protestuju isti kao ovi na vlasti. Ali ne sme da kaže direktno da na njega ne ospu drvlje i kamenje.

On bi onako izokola da objasni, bez posledica.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:24 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
Svratim samo kad me pritera, a nigde djamije.

Cane, nakon tog prezimena Srbljanovićkinog, ti ne moraš obrazložiti svoje razlog zašto si tu i koliko te đamiji prićeralo, da li me razumiješ?


Prezime nije "Srbljanovickino", vec MOJE. Ako je plagirala, neka joj.

I zaista... proofreading... "svoje razlog"!?

Ajmo malo, bre!?
tess1 tess1 08:26 05.12.2021

Re: Albuquerque

Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)

Evo korekcija:

JA: to samo znači da nešto negdje ne čitam
TI: A ako ti rachunash da je sricanje ovoga shto ja nazvrljam ovde - "chitanje", e nazdravlje.

Ma nisam imala srca napisati "to samo znači da negdje nešto pametnije ne čitam", nema smisla, pitao si me kako sam dok ti na suncu u Decembru goriš.. :)



Ih, skup restoran? :)

tess1 tess1 08:28 05.12.2021

Re: Albuquerque

Prezime nije "Srbljanovickino", vec MOJE. Ako je plagirala, neka joj.

Rekao si prošli put da je njeno, doktore.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:29 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)

Evo korekcija:

JA: to samo znači da nešto negdje ne čitam
TI: A ako ti rachunash da je sricanje ovoga shto ja nazvrljam ovde - "chitanje", e nazdravlje.

Ma nisam imala srca napisati "to samo znači da negdje nešto pametnije ne čitam" , nema smisla, pitao si me kako sam dok ti na suncu u Decembru goriš.. :)



Ih, skup restoran? :)



Pa tako treba lutko!

A da li je skup... Ne znam... Ne merim tako... Ako sam posle vechere "u raspolozenju", onda je bash po meri.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:30 05.12.2021

Re: Albuquerque

tess1
Prezime nije "Srbljanovickino", vec MOJE. Ako je plagirala, neka joj.

Rekao si prošli put da je njeno, doktore.


Ja bih pred damu i kaput podastro. Takav sam.
tess1 tess1 08:30 05.12.2021

Re: Albuquerque

Ja bih pred damu i kaput podastro. Takav sam.

Lijepo. :)
benedykt benedykt 08:51 05.12.2021

Re: Albuquerque

cane.srbljanovic
tess1
Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?

Reci, shta vidish?


Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)

Jes i to što kažeš, gde gosn Cane zvani Sisa da bude sklon sportu još i znanom kao chest-thumping…!? Tja, zlobnici bi rekli da su obično praziluk avlijaneri najskloniji falisanju, jer nikada ne treba propustiti momenat da se istakne skoro pa nehajno kako može da bude ta neka večera, ali kao neću sad baš da kažem gde tačno mada sam sve u suštini i rekao. Ahahahahaha ludilo za poneti, evo baš nešto izgoreh na decembarskom suncu ili ti ga falite me usta moja…
adviser adviser 08:58 05.12.2021

Re: Albuquerque

benedykt
cane.srbljanovic
tess1
Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?

Reci, shta vidish?


Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)

Jes i to što kažeš, gde gosn Cane zvani Sisa da bude sklon sportu još i znanom kao chest-thumping…!? Tja, zlobnici bi rekli da su obično praziluk avlijaneri najskloniji falisanju, jer nikada ne treba propustiti momenat da se istakne skoro pa nehajno kako može da bude ta neka večera, ali kao neću sad baš da kažem gde tačno mada sam sve u suštini i rekao. Ahahahahaha ludilo za poneti, evo baš nešto izgoreh na decembarskom suncu ili ti ga falite me usta moja…

Zašto da se uspešan čovek (malo i) ne samo-pohvali?!
benedykt benedykt 08:58 05.12.2021

Re: tek kad...

looping
tek kad, i tek kad... i tek kad, i tek onda kad, i tek kad na kraju kad tek...
kad "budemo bolji ljudi", a?

Jaril na fini način pokušava da kaže da su ovi koji protestuju isti kao ovi na vlasti. Ali ne sme da kaže direktno da na njega ne ospu drvlje i kamenje.

On bi onako izokola da objasni, bez posledica.


Pa sad, svaka vlast je oduvek bila a bogami i ostala samo i jedino slika i the prilika naroda iz koga je potekla. Sve u svemu, ova vlast je savršeno ogledalo zemlje Srbije u ovom trenutku i svaka promena je samim time skoro pa misaona imenica i to u bilo kom pogledu. Tačno je da je sve to tipičan primer onoga što se popularno naziva informaciona autokratija, te da da je gosn Puća zvani još i Vođa egzemplar spin diktatora, ali neko istog glasa i to metodom rukama i nogama iako ga gleda kako se kao mujezin javlja pet puta dnevno da održi svoju očinsku vakelu i žvalavi o ovome ili onome dok se sve boje ne istope na teveju…
adviser adviser 09:00 05.12.2021

Re: tek kad...

benedykt
looping
tek kad, i tek kad... i tek kad, i tek onda kad, i tek kad na kraju kad tek...
kad "budemo bolji ljudi", a?

Jaril na fini način pokušava da kaže da su ovi koji protestuju isti kao ovi na vlasti. Ali ne sme da kaže direktno da na njega ne ospu drvlje i kamenje.

On bi onako izokola da objasni, bez posledica.


Pa sad, svaka vlast je oduvek bila a bogami i ostala samo i jedino slika i the prilika naroda iz koga je potekla. Sve u svemu, ova vlast je savršeno ogledalo zemlje Srbije u ovom trenutku i svaka promena je samim time skoro pa misaona imenica i to u bilo kom pogledu. Tačno je da je sve to tipičan primer onoga što se popularno naziva informaciona autokratija, te da da je gosn Puća zvani još i Vođa egzemplar spin diktatora, ali neko istog glasa i to metodom rukama i nogama iako ga gleda kako se kao mujezin javlja pet puta dnevno da održi svoju očinsku vakelu i žvalavi o ovome ili onome dok se sve boje ne istope na teveju…

Da.
Na žalost.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:05 05.12.2021

Re: Albuquerque

Tja, zlobnici bi rekli da su obično praziluk avlijaneri najskloniji falisanju,


Praziluk avlijaneri? To kazete, gospodine "Benedykt"?

Shta vi mislite o "praziluk avlijanerima", g. Benedykt?

Onako, iz prve ruke?
freehand freehand 10:52 05.12.2021

Re: tek kad...

Sve u svemu, ova vlast je savršeno ogledalo zemlje Srbije u ovom trenutku i svaka promena je samim time skoro pa misaona imenica i to u bilo kom pogledu.

Polovično tačno. I one desetine hiljada na Gazeli juče bile su slika Srbije. Moje oduševljenje potiče najviše iz činjenice da je preko 80% ljudi na tom protestu bilo mlađe od 30 godina.

Tačno je da je sve to tipičan primer onoga što se popularno naziva informaciona autokratija, te da da je gosn Puća zvani još i Vođa egzemplar spin diktatora, a

Prvo je preuzeta čitava bezbednosna struktura, tek je onda dovršen projekat otimanja medijskog sektora.
Dakle vlada se uz ta dva aparata: bezbednosnog i medijskog, samo jedan nikad nije dovoljan da se uspostavi ova količina mraka.
shmoo shmoo 11:58 05.12.2021

Re: Albuquerque

cane.srbljanovic

Uglavnom, nemam pojma shta ovde ljudi pishu, a ni zashto.
Svratim samo kad me pritera, a nigde djamije.
I ne biram.



Па како онда немате појма зашто пишу/пишемо, гос'н Цане?

Из истог разлога због којег и Ви овде пишете, а који сте и сами навели већ у следећој реченици.

Или да кажемо то онако књишки (не мора се ић' у библиотеку због овога), због боравка у усамљеничким капсулама које плутају Простором ка свом Сингуларитету.

Нисте препознали то код себе?





mariopan mariopan 12:11 05.12.2021

Re: tek kad...

Тек кад се буде развијала и унапређивала медијска култура, тек када сви гласачи буду умели да препознају реторичке и дебатне форе и финте, тек кад будемо умели да прозремо емотивну манипулацију и њене ефекте,


Ne možemo mi to da čekamo, da se ceo narod osvesti, upristoji, nauči nečemu, do tada će nas pojesti mrak.

Siromašne zemlje su uvek bile izvor sirovina i teren za eksploataciju prirodnih bogatstava za bogate zemlje, pa kako je klasična kolonijalna politika prepoznata kao nemoralna prešlo se na "moralnu" (ucenjivanje države i korupcija zvaničnika sklonih korupciji) da bi se dobilo to isto samo se sada drugačije zove ali se isto radi.

I to se sada radi nama.

Da bi se bogate zapadne zemlje dočepale onoga što im treba kupuju političare u siromašnim zemljama da bi im dopustili da sravne sa zemljom tu državicu i uzmu ono što im treba a da u svojoj zemlji nijednu travku ne zgaze.

tako se oni bore za zelenu planetu, njima zelena nama pustoš.

Nego, imaju i oni litijuma pa neka se posluže kod kuće, ne kod nas.

Moj brat živi na Novoj Kaledoniji koja je još uvek francuska kolonija. Tamo postoji rudnik nikla koji treba Francuskoj a ta divna zemlja, koja je bila netaknuta i gde je živelo ono biljaka i životinja što samo tu postoji na celoj planeti, takva je bila pre rudnika, sada taj deo malog ostrva. raja u okeanu, izgleda kao mesečev krater.

Ko će da im pomogne sutra kada se Francuzi pokupe i ostave pustoš iza sebe?

Ko će nama da pomogne kada se narod kasno osvesti a spasa biti neće?

Zato ne možemo da čekamo, moramo sad ili nas neće biti.
adviser adviser 13:40 05.12.2021

Re: tek kad...

mariopan
Тек кад се буде развијала и унапређивала медијска култура, тек када сви гласачи буду умели да препознају реторичке и дебатне форе и финте, тек кад будемо умели да прозремо емотивну манипулацију и њене ефекте,


Ne možemo mi to da čekamo, da se ceo narod osvesti, upristoji, nauči nečemu, do tada će nas pojesti mrak.

Siromašne zemlje su uvek bile izvor sirovina i teren za eksploataciju prirodnih bogatstava za bogate zemlje, pa kako je klasična kolonijalna politika prepoznata kao nemoralna prešlo se na "moralnu" (ucenjivanje države i korupcija zvaničnika sklonih korupciji) da bi se dobilo to isto samo se sada drugačije zove ali se isto radi.

I to se sada radi nama.

Da bi se bogate zapadne zemlje dočepale onoga što im treba kupuju političare u siromašnim zemljama da bi im dopustili da sravne sa zemljom tu državicu i uzmu ono što im treba a da u svojoj zemlji nijednu travku ne zgaze.

tako se oni bore za zelenu planetu, njima zelena nama pustoš.

Nego, imaju i oni litijuma pa neka se posluže kod kuće, ne kod nas.

Moj brat živi na Novoj Kaledoniji koja je još uvek francuska kolonija. Tamo postoji rudnik nikla koji treba Francuskoj a ta divna zemlja, koja je bila netaknuta i gde je živelo ono biljaka i životinja što samo tu postoji na celoj planeti, takva je bila pre rudnika, sada taj deo malog ostrva. raja u okeanu, izgleda kao mesečev krater.

Ko će da im pomogne sutra kada se Francuzi pokupe i ostave pustoš iza sebe?

Ko će nama da pomogne kada se narod kasno osvesti a spasa biti neće?

Zato ne možemo da čekamo, moramo sad ili nas neće biti.

Bravo mariopan!
benedykt benedykt 13:41 05.12.2021

Re: tek kad..

freehand
Sve u svemu, ova vlast je savršeno ogledalo zemlje Srbije u ovom trenutku i svaka promena je samim time skoro pa misaona imenica i to u bilo kom pogledu.

Polovično tačno. I one desetine hiljada na Gazeli juče bile su slika Srbije. Moje oduševljenje potiče najviše iz činjenice da je preko 80% ljudi na tom protestu bilo mlađe od 30 godina.

Pa sad sve to juče je jako lepo und za svaku pohvalu, ali kada desetine hiljada ljudi bude bilo na ulicama zemlje Srbije protiv zadružnih riJaliti programa na Pinku, selo-veselo Grand Production gologuzih pevaljki, splačina svake moguće vrste iz Informera, Kurira, Alo! Ili SrBskog Telegrafa, onda možda i može da bude kao neke nade u promenu. Takođe, kada se bilo koja vlast od predsednika nečega u najgoroj mogućoj zabiti pa sve do gospodara neba, zemlje i svega između u zemlji Srbiji, prestane tretirati kao faraonska ispostava božije promisli pred kojom treba klečati, ruke joj ljubiti i istu po potrebi vuckati za rukav ne bi li se nekako preko veze zaposlilo svoje, kumovo ili komšijino dete, e tek onda može biti eventualno nekakvog pomaka i boljitka.
Do tada će sve na kraju balade da se završava sa nekim odigranim kolcetom, e sad da li će to da bude kozaračko kao nekoć kada su studenti bili u pravu ili ovo oko spomenika od pre kojih mesec ili dva, to već i nije toliko bitno…
benedykt benedykt 16:06 05.12.2021

Re: tek kad...

mariopan

Ne možemo mi to da čekamo, da se ceo narod osvesti, upristoji, nauči nečemu, do tada će nas pojesti mrak.

Siromašne zemlje su uvek bile izvor sirovina i teren za eksploataciju prirodnih bogatstava za bogate zemlje, pa kako je klasična kolonijalna politika prepoznata kao nemoralna prešlo se na "moralnu" (ucenjivanje države i korupcija zvaničnika sklonih korupciji) da bi se dobilo to isto samo se sada drugačije zove ali se isto radi.

I to se sada radi nama.

Da bi se bogate zapadne zemlje dočepale onoga što im treba kupuju političare u siromašnim zemljama da bi im dopustili da sravne sa zemljom tu državicu i uzmu ono što im treba a da u svojoj zemlji nijednu travku ne zgaze.

tako se oni bore za zelenu planetu, njima zelena nama pustoš.

Nego, imaju i oni litijuma pa neka se posluže kod kuće, ne kod nas.

Moj brat živi na Novoj Kaledoniji koja je još uvek francuska kolonija. Tamo postoji rudnik nikla koji treba Francuskoj a ta divna zemlja, koja je bila netaknuta i gde je živelo ono biljaka i životinja što samo tu postoji na celoj planeti, takva je bila pre rudnika, sada taj deo malog ostrva. raja u okeanu, izgleda kao mesečev krater.

Ko će da im pomogne sutra kada se Francuzi pokupe i ostave pustoš iza sebe?

Ko će nama da pomogne kada se narod kasno osvesti a spasa biti neće?

Zato ne možemo da čekamo, moramo sad ili nas neće biti.

Jes i to što kažete, znači čim se tih inostranaca i tih njiovijeh rudnika litijuma rešimo ima da bude u zemlji Srbiji sve cushty, tj moj je život Švicarska kako to prelijepo hafiz Dino reče u onoj svojoj pjesmi…!?! Ništa onda, evo već sam spremio oveću kašiku da jedem eurokremić što-no će ulicama da teče, a do tada znači preko Rio Tinta i otpadne vode do slobode…
zilikaka zilikaka 17:41 05.12.2021

Re: tek kad...

Jes i to što kažete, znači čim se tih inostranaca i tih njiovijeh rudnika litijuma rešimo ima da bude u zemlji Srbiji sve cushty, tj moj je život Švicarska kako to prelijepo hafiz Dino reče

Neće,biće isto kao sad a možda kasnije bolje.
Ili misliš da kad nemamo šta više, prodajemo deo po deo, da koristi kome za šta treba.
Kad već nismo Švajcarska, šta fali. Oni posle nas nek se snalaze.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:44 05.12.2021

Re: Albuquerque

benedykt
cane.srbljanovic
tess1
Ali, jesi ti neshto ljuta na Vuka i pravopis?

Reci, shta vidish?


Pa citirao sam rodjena... Ako ti mozesh da nadjesh pochetak i kraj u tom misleniju, vodim te na vecheru kod (necu ti kazem kod koga, odma ce me napadnu ovi avlijaneri da se falim...)

Jes i to što kažeš, gde gosn Cane zvani Sisa da bude sklon sportu još i znanom kao chest-thumping…!? Tja, zlobnici bi rekli da su obično praziluk avlijaneri najskloniji falisanju, jer nikada ne treba propustiti momenat da se istakne skoro pa nehajno kako može da bude ta neka večera, ali kao neću sad baš da kažem gde tačno mada sam sve u suštini i rekao. Ahahahahaha ludilo za poneti, evo baš nešto izgoreh na decembarskom suncu ili ti ga falite me usta moja…


Zaspao cane u solarijumu, ne vidim u chemy je problem.
mariopan mariopan 17:56 05.12.2021

Re: tek kad...

Jes i to što kažete, znači čim se tih inostranaca i tih njiovijeh rudnika litijuma rešimo ima da bude u zemlji Srbiji sve cushty, tj moj je život Švicarska kako to prelijepo hafiz Dino reče u onoj svojoj pjesmi…!?! Ništa onda, evo već sam spremio oveću kašiku da jedem eurokremić što-no će ulicama da teče, a do tada znači preko Rio Tinta i otpadne vode do slobode…


Neće to biti ni za mog života ali nije poenta da ga ja doživim. Poenta je da ga doživi neko u budućnosti a da se ta budućnost ne prokocka sada, jer smo upravo sad na pragu da je prokockamo, zauvek, nesvesni šta radimo.

To je razlog da se borim da neka deca u budućnosti imaju taj eurokjrem koji teče ulicama ili misliš da treba da ih sprečimo već sada da sanjaju taj san, nije to za nas, sirotinju?

A zašto ne rudare litijum u Nemačkoj kada ga imaju više nego mi?
maliperica maliperica 20:02 05.12.2021

Re: tek kad...

Zato ne možemo da čekamo, moramo sad ili nas neće biti.

Tako je , Mariopan.
Ali šta - sad.
Pa ovi Drugi , koji su ne tako davno bili Prvi , su sve drugo rasprodali.
Nije im Rio Tinto samo još bio došao na red.

A i ovi Prvi - su zapravo mutirani - Drugi .
Virus je došao od ovih Drugih - koji su sada na barikadama.
mariopan mariopan 22:45 05.12.2021

Re: tek kad...

maliperica
Zato ne možemo da čekamo, moramo sad ili nas neće biti.

Tako je , Mariopan.
Ali šta - sad.
Pa ovi Drugi , koji su ne tako davno bili Prvi , su sve drugo rasprodali.
Nije im Rio Tinto samo još bio došao na red.

A i ovi Prvi - su zapravo mutirani - Drugi .
Virus je došao od ovih Drugih - koji su sada na barikadama.

Da, sve su to radili a gle, nas još ima, i nismo nestali...pa to me ohrabruje da možemo početi ispočetka, da vraatimo državu na "fabričko podešavanje" i da je obnovimo i uredimo po meri pristojnih ljudi? Eto, imam taj san.
mariopan mariopan 10:04 06.12.2021

Re: tek kad...

Elem, Nemci su samima sebi napravili državu koja funkcioniše od najgore moguće zabiti pa do samog centra Berlina, Hamburga, Frankfurta ili Minhena. Svojevremeno stojim tamo tako na nekom pešačkom u ulici širokoj sveukupno tri i po metra i nigde nikakvih kola ali ni u primisli, a plus je to sam centar grada pa kola bukvalno mile trideset na sat kada ih ima. Stojim ja, stoji još pet ili šest ljudi sa obe strane i niko ali ni da pomisli da pređe tih tri i po metra na crveno. Ukoliko vidite bilo koga tamo da pretrčava ulicu, verovatno je neki Turčin ili tome slično. E vidite draga moja mariopan, od takvih sitnih i naizgled nebitnih stvari sve i počinje, to jest od te neke osnovne kulture i poštovanja naizgled potpuno beznačajnih propisa i države same.

Potpuno se slažem sa napisanim i volela bih da i mi imamo tako dobro uređenu državu. U pravu si i da svako od nas može da uradi da bi nam bilo bolje, ali ne zavisi sve samo od nas. Da bi se to psotiglo potrebano je vratiti moć institucijama koje sada u Srbiji ne postoje, poštovanje zakona i sprovođenje tih zakona bez milosti za one koji ga krše, da ne mogu neki biti jednaki a neki jednakiji, ...i narod bi se dok si reko kes upristojio.

Nemce nije upristojila njihova lična dobrota nego dugotrajno vaspitanje u tom duhu i strah od kazne. Tu su lekciju Nemci savladali još u vreme dok smo se mi tukli sa Turcima, mahom bili nepismeni i nismo imali kade da se učimo redu i zakonu kao oni. Trebalo je prvo preživeti.

Nisu oni ništa bolji od nas samo smo mi imali "olakšavajuće okolnosti" kao što je onih 500 godina pod Turcima, gde je mito (bakšiš) rešavao sve, pa se narod tako i naučio. Ne ide redovnim putem poštujući zakon već ide prečicom, kako ulicom tako prečicom i u institucije...mitom, korupcijom. Tako je naučio jer samo tako je mogao da preživi. To iskoreniti može samo oštar zakon i kazne, a ko da to uradi kad je baš vlast sklona korupciji i svi oni u lancu vlasti do najsitnijeg ćate? Što ne znači da tako treba i da se ne može od nakaradno naučenog odučiti ali to je dugotrajan proces.
To je i odgovor zašto se Vučić nije mogao desiti Nemcima nego nama.

Tako da najlakše je uvek pokazivati na neko to inostrano zlo, pa kao šta nam rade dušmani, zemlju nam upropastiše a kod njih trava zelena. Malo teže je pogledati sebe samog u ogledalo


Ovo nisam rekla napamet, postoje informacije i dokumenti o tome da su se nekoliko država EU plus SAD dogovorili da se litijum vadi i prerađuje u Srbiji a da se baterije prave van Srbije. Među njima je i Nemačka koja ima litijuma više nego Srbija.

Misliš li da će oni od toga odustati? Neće. Sva šarena laža kojom nas zasipaju vodi ka tome da to ostvare po svaku cenu. Dakle, ovde nema mesta tome što pišeš da ja vidim neprijatelje van nas samih, kakvi smo mi nama neprijatelj ni ne treba...ali....oni to nama u ovom slučaju jesu. Kakvi god da smo to nije razlog da nam unište zemlju od koje živimo, zatruju vode i vazduh, da bi oni imali šta im treba, da budu još bogatiji, čistiji i lepši na naš račun.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:02 06.12.2021

Re: tek kad...

rudnika litijuma r


Pozdravljam proteste protiv zagađivača, vidim svi su transparenti oko Rio Tinto projekta a ne vidim ni jedan protiv one kineske sramote od fabrike i robovske radne snage koju dovlače? (ili je bilo a ja nisam uočila?)
mariopan mariopan 11:45 06.12.2021

Re: tek kad...

apacherosepeacock
rudnika litijuma r


Pozdravljam proteste protiv zagađivača, vidim svi su transparenti oko Rio Tinto projekta a ne vidim ni jedan protiv one kineske sramote od fabrike i robovske radne snage koju dovlače? (ili je bilo a ja nisam uočila?)

Mi Zrenjaninci smo lično bili tamo ispred te fabriketine, buduće trovačnice, da im kažemo šta mislimo o njima.

Najgore je što ljudi u Srbiji misle da je to stvar samo nas Zrenjaninaca, i da se mi sami moramo izboriti sa njima, kao da se mi ovde borimo samo za sebe?

Po meni to je stvar od opšteg interesa.

Zato svi moraju da nam pomognu u toj borbi, mi ne možemo sami jer se naš glas slabo ili nikako ne čuje, tek nešto malo i retko u slobodnim medijima i sve se čini kao da smo se mi predali. Tako nam se i rugaju po medijima, kad smo ćutali za vodu i sada kao ćutimo, pa tako nam i treba?

Ne ćutimo samo niko to ne zna.

NISMO SE PREDALI!
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:40 06.12.2021

Re: tek kad...

mariopan
Mi Zrenjaninci smo lično bili tamo ispred te fabriketine, buduće trovačnice, da im kažemo šta mislimo o njima.

Najgore je što ljudi u Srbiji misle da je to stvar samo nas Zrenjaninaca, i da se mi sami moramo izboriti sa njima, kao da se mi ovde borimo samo za sebe?


Znam ja da vi lokalci jeste protestvovali protiv te trovačnice i sve se slažem sa tobom tim povodom.

Nego jesu li ova deca u Beogradu i to 'zahvatila' (i Kineze, mamicu im trovačku i robovlasničku) ili su tu omanuli? To pitam..


U stranoj štampi sam pročitala o oba ova slučaja - kakve se trovačnice spremaju da prorade u Srbiji.
mariopan mariopan 14:04 06.12.2021

Re: tek kad...

apacherosepeacock
mariopan
Mi Zrenjaninci smo lično bili tamo ispred te fabriketine, buduće trovačnice, da im kažemo šta mislimo o njima.

Najgore je što ljudi u Srbiji misle da je to stvar samo nas Zrenjaninaca, i da se mi sami moramo izboriti sa njima, kao da se mi ovde borimo samo za sebe?


Znam ja da vi lokalci jeste protestvovali protiv te trovačnice i sve se slažem sa tobom tim povodom.

Nego jesu li ova deca u Beogradu i to 'zahvatila' (i Kineze, mamicu im trovačku i robovlasničku) ili su tu omanuli? To pitam..


U stranoj štampi sam pročitala o oba ova slučaja - kakve se trovačnice spremaju da prorade u Srbiji.

Pomenuili su samo se u vestima to malo pomenulo, više je o litijumu i rudniku, kako i jeste bilo na protestima. Ja sam sve čekala da se to mnogo više pominje jer je u rangu sa ozbiljnim, velikim zagađivačima.

Naravno da će strana štampa pisati o tome. Naši mediji su se prodali Vućčiću a oni koji smeju i pišu o tome su "izdajnički i plaćenički". Srećom da imamo internet jer ni mi ne bi znali šta nam se bukvalno pod prozorom zida.
cmix909 cmix909 15:11 06.12.2021

Re: tek kad...

benedykt
... Svojevremeno stojim tamo tako na nekom pešačkom u ulici širokoj sveukupno tri i po metra i nigde nikakvih kola ali ni u primisli...

U jednom savrseno tj. tipicno uređenom mestascu na u to doba 'mirisnoj' Rajni video sam nekog cudaka kako cetkom za odecu doteruje vec savrseno cisti trotoar ispred kuće, dok je, u jednom nesto vecem mestu, druga osoba videla kako se mladi biciklista zaustavlja da bi sklonio opali list sa kolovoza. Ovo navodim kao dodatne ilustracije za crtu tog mentaliteta -- danas nije sasvim tako, barem u velikim gradovima -- ne kao uzore koje bih licno sledio. Naravno, svi vozaci su imali vece prekognitivne sposobnosti nego sto su i moje kognitivne i zaustavljali su se pre nego sto moja malenkost (koja se i sada ravna prema situaciji na terenu, a ne prema signalizaciji i oku svevidecem druga Ponga) pomisli da treba da pređe ulicu.

Ovakve razlike su opstepoznate stvari; manje se prihvata cinjenica, a to je valjda neka vrsta iluzionisticke kompenzacije, da i ti Nemci imaju dusu, barem jedno 3/5 siroke slovenske. Mogu da iznesem/unesem neke primere, ali da skratim.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:27 06.12.2021

Re: tek kad...

verovatno je neki Turčin ili tome slično.

Neki Portugalac, Talijan, Hrvat, Srbim, Poljak to nikad nebi uradio?
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:36 06.12.2021

Re: tek kad...

U jednom savrseno tj. tipicno uređenom mestascu na u to doba 'mirisnoj' Rajni video sam nekog cudaka kako cetkom za odecu doteruje vec savrseno cisti trotoar ispred kuće, dok je, u jednom nesto vecem mestu, druga osoba videla kako se mladi biciklista zaustavlja da bi sklonio opali list sa kolovoza.

Mogao bih da pišem mnogo, mnogo teksta o tome kako se ponašaju ti krotki, fino vaspitani i uglađeni tamo gdje se ne boje kazne ili se osjećaju superiorno i nedodirljivo.
Ne sporim da postoje i takvi koji kupe listiće sa kolovoza, svagdje ima psihičkih bolesnika, ali nije pošteno njih uzimati kao mjerilo jednog naroda.
cmix909 cmix909 12:17 07.12.2021

Re: tek kad...

kamilo_emericki
... Ne sporim da postoje i takvi koji kupe listiće sa kolovoza, svagdje ima psihičkih bolesnika...

Da, treba leciti te sto volonterski preteruju sa javnom higijenom. Cudak... ludak, nije neka razlika.

Izmenio sam komentar da se ne bi pomislilo da se slazem s ovakvim dijagnostickim postupkom, kakav valjda ne zasluzuju cak ni ljudi koji se vladaju kao da je Kosmos njihova privatna deponija. No, mogu da pohvalim tvoju nedavnu izjavu u smislu da ne donosis olako sudove o nepoznatim ti osobama -- koju sam zapazio samo zato sto si ih donosio i pre te izjave.
benedykt benedykt 07:55 08.12.2021

Re: tek kad...

kamilo_emericki
verovatno je neki Turčin ili tome slično.

Neki Portugalac, Talijan, Hrvat, Srbim, Poljak to nikad nebi uradio?

Pod onim ”i tome slično” se upravo podrazumevaju date kategorije uz naravno još onih koji bi se mogli pri tome navesti, ali su ostali podvedeni pod ”i tome slično” etiketom čisto skraćivanja radi. Turci su prosto najbrojniji i najčešće se uzimaju kao epitom ondašnjeg gastarbeiter-a, a prevashodno zbog toga što prosto u jako velikom broju slučajeva odbijaju da se integrišu u ondašnji sistem života…
benedykt benedykt 08:02 08.12.2021

Re: tek kad...

kamilo_emericki
U jednom savrseno tj. tipicno uređenom mestascu na u to doba 'mirisnoj' Rajni video sam nekog cudaka kako cetkom za odecu doteruje vec savrseno cisti trotoar ispred kuće, dok je, u jednom nesto vecem mestu, druga osoba videla kako se mladi biciklista zaustavlja da bi sklonio opali list sa kolovoza.

Mogao bih da pišem mnogo, mnogo teksta o tome kako se ponašaju ti krotki, fino vaspitani i uglađeni tamo gdje se ne boje kazne ili se osjećaju superiorno i nedodirljivo.
Ne sporim da postoje i takvi koji kupe listiće sa kolovoza, svagdje ima psihičkih bolesnika, ali nije pošteno njih uzimati kao mjerilo jednog naroda.

Odakle vam uopšte ta somnambulna ideja da su oni koji se tako ponašaju tamo nekakvi psihički bolesnici…?!! Ne ali zaista…!?! Tako da bih i ja mogao da napišem pet čaršav komentara samo opisujući te kao fol ”psihičke bolesnike” a sve u nekakvom kao pokušaju da objasnim odakle tačno polazi uređenost ondašnjeg sistema. Naravno i po običaju, čim se potegne takva, u suštini potpuno realna priča, odmah se kreće iz toga… Znam ja njih dobro ali kao fol neću sad da pričam o tome a mogao bih… Ne, ne znate odmah da vam kažem, već bi da prodajete svoje predrasude…
benedykt benedykt 08:20 08.12.2021

Re: tek kad...

mariopan


Nemce nije upristojila njihova lična dobrota nego dugotrajno vaspitanje u tom duhu i strah od kazne. Tu su lekciju Nemci savladali još u vreme dok smo se mi tukli sa Turcima, mahom bili nepismeni i nismo imali kade da se učimo redu i zakonu kao oni. Trebalo je prvo preživeti.

Nisu oni ništa bolji od nas samo smo mi imali "olakšavajuće okolnosti" kao što je onih 500 godina pod Turcima, gde je mito (bakšiš) rešavao sve, pa se narod tako i naučio. Ne ide redovnim putem poštujući zakon već ide prečicom, kako ulicom tako prečicom i u institucije...mitom, korupcijom. Tako je naučio jer samo tako je mogao da preživi. To iskoreniti može samo oštar zakon i kazne, a ko da to uradi kad je baš vlast sklona korupciji i svi oni u lancu vlasti do najsitnijeg ćate? Što ne znači da tako treba i da se ne može od nakaradno naučenog odučiti ali to je dugotrajan proces.
To je i odgovor zašto se Vučić nije mogao desiti Nemcima nego nama.

Avaj razočaraću vas, ali Nemci prosto takvi odnosno i te kazne kao i vaspitanje su deo tog istog sistema koji su oni sebi samima kroz vreme napravili. Takođe, najlakše je pokazivati prstom na Turke kao glavne krivce a vidim da ste propustili onaj pasus gde vam ja navodim primer sa jedne druge nama u neku ruku daleko bliže strane tj iz Rusije. Nije bilo nikakvih Turaka, odnosno imaju svoju državu preko hiljadu godina ali i pored toga je ceo sistem ali kao jaje jajetu sličan onome u Srbiji, sa sve režimskim medijima i tabloidima koji provlače kroz najgore moguće blato svakog ko ima nešto da kaže protiv Vođe. Postoje drakonski zakoni i oštre kazne da ne poverujete ali se sve svodi na sistem, za prijatelje sve a za neprijatelje zakon…!?! Vlast tamo se dakle, potpuno isto kao i u Srbiji, posmatra kao faraonska ispostava božije promisli, a ličnost vladara se poistovećuje sa državom samom. U prevodu, plemensko a ne sistemsko društvo kako vam to Jaril u svom tekstu odlično reče. Tako da, neće biti nikada nikakvog boljitka, sutra da nestane Rio Tinta i da ti kao inostranci pokupe svoje prnje i zauvek odu, sve dok se u zemlji Srbiji ne bude uspostavilo sistemsko društvo u kome je vlast samo najobičniji servis građana…
adviser adviser 08:23 08.12.2021

Re: tek kad...

benedykt
mariopan


Nemce nije upristojila njihova lična dobrota nego dugotrajno vaspitanje u tom duhu i strah od kazne. Tu su lekciju Nemci savladali još u vreme dok smo se mi tukli sa Turcima, mahom bili nepismeni i nismo imali kade da se učimo redu i zakonu kao oni. Trebalo je prvo preživeti.

Nisu oni ništa bolji od nas samo smo mi imali "olakšavajuće okolnosti" kao što je onih 500 godina pod Turcima, gde je mito (bakšiš) rešavao sve, pa se narod tako i naučio. Ne ide redovnim putem poštujući zakon već ide prečicom, kako ulicom tako prečicom i u institucije...mitom, korupcijom. Tako je naučio jer samo tako je mogao da preživi. To iskoreniti može samo oštar zakon i kazne, a ko da to uradi kad je baš vlast sklona korupciji i svi oni u lancu vlasti do najsitnijeg ćate? Što ne znači da tako treba i da se ne može od nakaradno naučenog odučiti ali to je dugotrajan proces.
To je i odgovor zašto se Vučić nije mogao desiti Nemcima nego nama.

Avaj razočaraću vas, ali Nemci prosto takvi odnosno i te kazne kao i vaspitanje su deo tog istog sistema koji su oni sebi samima kroz vreme napravili. Takođe, najlakše je pokazivati prstom na Turke kao glavne krivce a vidim da ste propustili onaj pasus gde vam ja navodim primer sa jedne druge nama u neku ruku daleko bliže strane tj iz Rusije. Nije bilo nikakvih Turaka, odnosni imaju svoju državu preko hiljadu godina ali i pored toga je ceo sistem ali kao jaje jajetu sličan onome u Srbiji, sa sve režimskim medijima i tabloidima koji provlače kroz najgore moguće blato svakog ko ima nešto da kaže protiv Vođe. Postoje drakonski zakoni i oštre kazne da ne poverujete ali se sve svodi na sistem, za prijatelje sve a za neprijatelje zakon…!?! Vlast tamo se dakle, potpuno isto kao i u Srbiji, posmatra kao faraonska ispostava božije promisli, a ličnost vladara se poistovećuje sa državom samom. U prevodu, plemensko a ne sistemsko društvo kako vam to Jaril u svom tekstu odlično reče. Tako da, neće biti nikada nikakvog boljitka, sutra da nestane Rio Tinta i da ti kao inostranci pokupe svoje prnje i zauvek odu, sve dok se u zemlji Srbiji ne bude uspostavilo sistemsko društvo u kome je vlast samo najobičniji servis građana…

Amin!
Bože pomozi!
benedykt benedykt 08:44 08.12.2021

Re: tek kad...

cmix909


Ovakve razlike su opstepoznate stvari; manje se prihvata cinjenica, a to je valjda neka vrsta iluzionisticke kompenzacije, da i ti Nemci imaju dusu, barem jedno 3/5 siroke slovenske.

Tek negde oko 1/4 populacije i to na severu u Schleswig-Holstein, Niedersachsen i Mecklenburg-Vorpommern, odnosno na istoku u Brandenburg, Berlin, Sachsen-Anhalt, Sachsen i Thüringen, ima slovenske krvi, dok je na jugu i zapadu taj udeo negde oko 1/10 populacije…
mariopan mariopan 11:52 08.12.2021

Re: tek kad...

Tako da, neće biti nikada nikakvog boljitka, sutra da nestane Rio Tinta i da ti kao inostranci pokupe svoje prnje i zauvek odu, sve dok se u zemlji Srbiji ne bude uspostavilo sistemsko društvo u kome je vlast samo najobičniji servis građana



Tako je, za takvo društvo se i mi borimo. Borili smo se i ranije ali smo bili prevareni i to vreme je izgubljeno. Sad opet pokušavamo i radimo šta možemo u tom pravcu.
milisav68 milisav68 12:22 08.12.2021

Re: tek kad...

mariopan
Tako da, neće biti nikada nikakvog boljitka, sutra da nestane Rio Tinta i da ti kao inostranci pokupe svoje prnje i zauvek odu, sve dok se u zemlji Srbiji ne bude uspostavilo sistemsko društvo u kome je vlast samo najobičniji servis građana



Tako je, za takvo društvo se i mi borimo. Borili smo se i ranije ali smo bili prevareni i to vreme je izgubljeno. Sad opet pokušavamo i radimo šta možemo u tom pravcu.

E, daj prvo da oteramo Rio Tinto**, džabe nam uređeno društvo sa zagađenom okolinom.

*Rio Tinto je simbol zagađenja, može tu i Ling Long, i svi ostali trovači.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:14 08.12.2021

Re: tek kad...

to je da je ključ za uspeh u nama samima i da je jedini svrsishodan bunt onaj protiv kulture koja je iznedrila ovu i ovakvu vlast, onu pre nje, kao i onu koja će doći posle nje ako se ništa ne promeni…


necemo da pobedi... narodna muzika


(a i nemacka medecina je najbolja na svetu, za nemce, naravno)



dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:19 08.12.2021

Re: tek kad...

Neki Portugalac, Talijan, Hrvat, Srbim, Poljak to nikad nebi uradio?


a ni nemac, englez i prevashodno francuz (izuzimam ove novokomponovane, izasle iz komunistickog sinjela - ti sigurno postuju propise, sve sto im partija kaze)?
principessa_etrusca principessa_etrusca 01:08 09.12.2021

Re: tek kad...

benedykt

Svojevremeno stojim tamo tako na nekom pešačkom u ulici širokoj sveukupno tri i po metra i nigde nikakvih kola ali ni u primisli, a plus je to sam centar grada pa kola bukvalno mile trideset na sat kada ih ima. Stojim ja, stoji još pet ili šest ljudi sa obe strane i niko ali ni da pomisli da pređe tih tri i po metra na crveno. Ukoliko vidite bilo koga tamo da pretrčava ulicu, verovatno je neki Turčin ili tome slično. E vidite draga moja mariopan, od takvih sitnih i naizgled nebitnih stvari sve i počinje, to jest od te neke osnovne kulture i poštovanja naizgled potpuno beznačajnih propisa i države same.

Наслућујем задивљеност тим пешачким чекањем на зелено светло чак и када нема кола на улици. Ја међутим то понашање видим као одсуство критичности и иницијативе, а слепо повиновање правилима и слушање ауторитета ме и плаши.

Мислим да је у свему важна мера. У Енглеској нпр. нема оклевања и премишљања при преласку улице, па онда самоубилачког претрчавања тик испред кола, каквог нажалост има код нас. Улица се прелази ако је и када је безбедно, без обзира на семафоре и на пешачке прелазе.

Добар пример је и обавеза ношења маске у затвореном простору. У радњама и превозним средствима је врте поруке да су маске обавезне, али у истом даху да се има разумевања за људе који су изузети, при чему разлог изузећа не мора бити свима очигледан или видљив. О изузећу притом одлучује свако за себе и практично свако може да се сматра изузетим из било ког, стварног или не, разлога. Ипак, изузетно су ретки људи који маску не носе.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:48 09.12.2021

Re: tek kad...

Сваки систем има мане, али ја сам се лично добро осећала у систему у коме однос грађанина и државе почива на међусобном поверењу, т.ј. где држава сматра грађанина одговорним, поштеним и разумним, а грађанин верује држави да ће штитити његов интерс и права која му припадају по слову закона.

Ноторно је да у УК још увек нема личних карата или другог обавезног документа са фотографијом, мада је то остао рецидив који је изгубио некадашњи смисао, посебно у граду у коме су грађани који не седе у своја четири зида, у просеку ухваћени 300 пута дневно густо распоређеним камерама.

Возачка је некада била обично парче папира без слике и није било обавезно имати је са собом када возиш, а у случају неког чукања, било ју је потребно донети у локалну полицију у року од седам дана.

Урушавање таквог система је један од врло ретко, ако икада навођених разлога изгласавања Брексита, као да су промене искључива последица присуства странаца и захтева из Брисела, а не и просто знак дехуманизујућег времена у коме се губи некада врло важна реч "разумно/reasonable” у име поштовања процедура.
benedykt benedykt 07:44 09.12.2021

Re: tek kad...

mariopan
Tako da, neće biti nikada nikakvog boljitka, sutra da nestane Rio Tinta i da ti kao inostranci pokupe svoje prnje i zauvek odu, sve dok se u zemlji Srbiji ne bude uspostavilo sistemsko društvo u kome je vlast samo najobičniji servis građana



Tako je, za takvo društvo se i mi borimo. Borili smo se i ranije ali smo bili prevareni i to vreme je izgubljeno. Sad opet pokušavamo i radimo šta možemo u tom pravcu.

I pored najbolje volje tek se delimično mogu složiti sa vama, jer po mom skromnom sudu niko nas nije prevario sem nas samih. To je zato što smo užasno skloni idolatriji, pa se onda sve svodi na mizanscen iz filma Tri karte za Holivud, ili ti ga pola sela je od Amerike (i EU) sebi napravilo, makar bi se neki red znao, nepogrešivo božanstvo, druga polovina opet živi, umire i u Rusiju jedino veruje, a postoje takođe i oni koji na prvo mesto stavljaju lokalnog faraona, pa je samo pitanje da li je taj faraon ispostava božije promisli sa Zapada ili mu je ipak Car ruski srcu bliži…
benedykt benedykt 08:22 09.12.2021

Re: tek kad...

principessa_etrusca

Наслућујем задивљеност тим пешачким чекањем на зелено светло чак и када нема кола на улици. Ја међутим то понашање видим као одсуство критичности и иницијативе, а слепо повиновање правилима и слушање ауторитета ме и плаши.

Мислим да је у свему важна мера. У Енглеској нпр. нема оклевања при преласку улице, па онда самоубилачког претрчавања тик испред кола каквог има код нас, али се улица прелази ако је безбедно, без обзира на семафоре и на пешачке прелазе.

Добар пример је и обавеза ношења маске у затвореном простору. У радњама и превозним средствима је врте поруке да су маске обавезне, али у истом даху да се има разумевања за људе који су изузети, при чему разлог изузећа не мора бити свима очигледан или видљив. О изузећу притом одлучује свако за себе и практично свако може да се сматра изузетим из било ког, стварног или не, разлога. Ипак, изузетно су ретки људи који маску не носе.

Avaj razočaraću vas, sve idole u svojoj glavi sam odavno potamanio, odnosno teško me je bilo čime zadiviti. Oko cele priče samo još par napomena. Naime, pitam ja svog prijatelja koji tamo živi decenijama upravo oko toga, odnosno a gde je tu odsustvo kritičnosti i inicijative, čemu to slepo povinovanje pravilima, a on mi kaže… To je vidiš zato da se deci ne bi davao loš primer…!?
Takođe, jedan moj poznanik inače lekar ode u Nemačku da specijalizira i onda je radio na jednoj klinici tamo nekoliko meseci. Kaže on, da ja tamo bilo kome nakon pregleda objasnim da je jedini lek za njegovu bolest da skoči sa prozora, on bi to i uradio koliko se ceni i poštuje autoritet lekara, odnosno njegovo znanje i iskustvo. U Srbiji opet šta god kome kažem, on odmah krene da mi objašnjava kako ja nemam pojma i kako je on čitao na internetu kako je to što njega muči nešto sasvim drugo, ili ako jeste to da se sasvim drugačije leči…!??
Tako da, što reče onaj moj prijatelj iz priče o pešačkom prelazu i primeru za decu… Ubiće nas naša prevelika pamet!? Prema tome, ”glupi” Nemci se nekako snađoše, odnosno kamo lepe sreće da je i nama malo više te ”gluposti”, jer kod nas sve počinje i završava tako što svako umisli da bilo koje pravilo ili zakon prosto ne važe za njega, odnosno treba kritički misliti i pokazivati ličnu inicijativu.
Inače, što se tiče te priče sa maskama i (samo)izuzeća od datog pravila, samo bih vas pitao da li vezujete pojas u kolima, ili mislite da možete sebe da izuzmete, odnosno da li smatrate da treba proći kroz crveno na semaforu ako je raskrsnica prazna…?!! Mislim što da ne, ako je bezbedno što da ne prođete kolima na crveno na raskrsnici, i čemu uopšte to glupo vezivanje pojasa…
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:29 09.12.2021

Re: tek kad...

Avaj razočaraću vas, sve idole u svojoj glavi sam odavno potamanio, odnosno teško me je bilo čime zadiviti. Oko cele priče samo još par napomena. Naime, pitam ja svog prijatelja koji tamo živi decenijama upravo oko toga, odnosno a gde je tu odsustvo kritičnosti i inicijative, čemu to slepo povinovanje pravilima, a on mi kaže… To je vidiš zato da se deci ne bi davao loš primer…!?


Не пада ми на памет да улазим у ову причу на нeки такмичарски начин и да доказујем који је приступ бољи или гори. Ако мислите да Енглези крше правила, то је далеко од истине, већ се ради о томе да постоји и простор за сопствену процену и сопствену одговорност.

Из Закона о саобраћају, део који се односи на прелажење улица.

Rule 7
The Green Cross Code. The advice given below on crossing the road is for all pedestrians. Children should be taught the Code and should not be allowed out alone until they can understand and use it properly. The age when they can do this is different for each child. Many children cannot judge how fast vehicles are going or how far away they are. Children learn by example, so parents and carers should always use the Code in full when out with their children. They are responsible for deciding at what age children can use it safely by themselves.

A First find a safe place to cross and where there is space to reach the pavement on the other side. Where there is a crossing nearby, use it. It is safer to cross using a subway, a footbridge, an island, a zebra, pelican, toucan or puffin crossing, or where there is a crossing point controlled by a police officer, a school crossing patrol or a traffic warden. Otherwise choose a place where you can see clearly in all directions. Try to avoid crossing between parked cars (see Rule 14), on a blind bend, or close to the brow of a hill. Move to a space where drivers and riders can see you clearly. Do not cross the road diagonally.

B Stop just before you get to the kerb, where you can see if anything is coming. Do not get too close to the traffic. If there’s no pavement, keep back from the edge of the road but make sure you can still see approaching traffic.

C Look all around for traffic and listen. Traffic could come from any direction. Listen as well, because you can sometimes hear traffic before you see it.

D If traffic is coming, let it pass. Look all around again and listen. Do not cross until there is a safe gap in the traffic and you are certain that there is plenty of time. Remember, even if traffic is a long way off, it may be approaching very quickly.

E When it is safe, go straight across the road – do not run. Keep looking and listening for traffic while you cross, in case there is any traffic you did not see, or in case other traffic appears suddenly. Look out for cyclists and motorcyclists travelling between lanes of traffic. Do not walk diagonally across the road.

Rule 8
At a junction. When crossing the road, look out for traffic turning into the road, especially from behind you. If you have started crossing and traffic wants to turn into the road, you have priority and they should give way (see Rule 170).

Rule 9
Pedestrian Safety Barriers. Where there are barriers, cross the road only at the gaps provided for pedestrians. Do not climb over the barriers or walk between them and the road.

Rule 10
Tactile paving. Raised surfaces that can be felt underfoot provide warning and guidance to blind or partially sighted people. The most common surfaces are a series of raised studs, which are used at crossing points with a dropped kerb, or a series of rounded raised bars which are used at level crossings, at the top and bottom of steps and at some other hazards.

Rule 11
One-way streets. Check which way the traffic is moving. Do not cross until it is safe to do so without stopping. Bus and cycle lanes may operate in the opposite direction to the rest of the traffic.

Rule 12
Bus and cycle lanes. Take care when crossing these lanes as traffic may be moving faster than in the other lanes, or against the flow of traffic.

Rule 13
Routes shared with cyclists. Some cycle tracks run alongside footpaths or pavements, using a segregating feature to separate cyclists from people on foot. Segregated routes may also incorporate short lengths of tactile paving to help visually impaired people stay on the correct side. On the pedestrian side this will comprise a series of flat-topped bars running across the direction of travel (ladder pattern). On the cyclist side the same bars are orientated in the direction of travel (tramline pattern). Not all routes which are shared with cyclists are segregated. Take extra care where this is so (see Rule 62).

Rule 14
Parked vehicles. If you have to cross between parked vehicles, use the outside edges of the vehicles as if they were the kerb. Stop there and make sure you can see all around and that the traffic can see you. Make sure there is a gap between any parked vehicles on the other side, so you can reach the pavement. Never cross the road in front of, or behind, any vehicle with its engine running, especially a large vehicle, as the driver may not be able to see you.

Rule 15
Reversing vehicles. Never cross behind a vehicle which is reversing, showing white reversing lights or sounding a warning.

Rule 16
Moving vehicles. You MUST NOT get onto or hold onto a moving vehicle.

Law RTA 1988 sect 26

Rule 17
At night. Wear something reflective to make it easier for others to see you (see Rule 3). If there is no pedestrian crossing nearby, cross the road near a street light so that traffic can see you more easily.


Нотирајте да се нигде не говори о казнама, већ су набројани савети како што безбедније прећи улицу.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:50 09.12.2021

Re: tek kad...

Inače, što se tiče te priče sa maskama i (samo)izuzeća od datog pravila, samo bih vas pitao da li vezujete pojas u kolima, ili mislite da možete sebe da izuzmete, odnosno da li smatrate da treba proći kroz crveno na semaforu ako je raskrsnica prazna…?!! Mislim što da ne, ako je bezbedno što da ne prođete kolima na crveno na raskrsnici, i čemu uopšte to glupo vezivanje pojasa…

Не знам одакле Вам идеја да се залажем за бесмислено кршење правила и за излагање ризику и не знам зашто изврћете оно што сам рекла о безбедном преласку улице на прегледном месту. То Вам свакако не служи на част.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:57 10.12.2021

Re: tek kad...

cmix909


Izmenio sam komentar da se ne bi pomislilo da se slazem s ovakvim dijagnostickim postupkom, kakav valjda ne zasluzuju cak ni ljudi koji se vladaju kao da je Kosmos njihova privatna deponija. No, mogu da pohvalim tvoju nedavnu izjavu u smislu da ne donosis olako sudove o nepoznatim ti osobama -- koju sam zapazio samo zato sto si ih donosio i pre te izjave.

video sam nekog cudaka kako cetkom za odecu doteruje vec savrseno cisti trotoar ispred kuće

mladi biciklista zaustavlja da bi sklonio opali list sa kolovoza.


Ako ti misliš da je čišćenje četkom za odjeću, već savršeno čistog trotoara, sasvim u redu ja ti neću sporiti. Četku u ruke pa čisti.
Mladi biciklista iz tvoje zabilješke nije došao da čisti lišće koje se nagomilalo na kolovozu i predstavlja opasnost već se zaustavio da podigne opali list. Jedan list koji smeta na kolovozu, list sa drveta koji kvari pogled na čistu ulicu, list sa drveta koji ugrožava saobraćaj, list sa drveta zbog toga što mu nije mjesto tamo gdje su ljudi jer treba biti samo u šumi?
Dobro, možda je to bio neki specijalno interesantan list pa ga mladi biciklista uzeo za herbar.
Slobodno se raspitaj kod psihologa da li je pretjerano insistiranje na čistoći znak nekog psihičkog poremećaja.
Nagledao sam se ja u životu svašta ali mi ponekad digne kiselinu kad mi se zdravstveno problematični i ekstremni primjeri naturaju kao standardna pravila ponašanja.

kamilo_emericki kamilo_emericki 09:02 10.12.2021

Re: tek kad...

benedykt
kamilo_emericki
verovatno je neki Turčin ili tome slično.

Neki Portugalac, Talijan, Hrvat, Srbim, Poljak to nikad nebi uradio?

Pod onim ”i tome slično” se upravo podrazumevaju date kategorije uz naravno još onih koji bi se mogli pri tome navesti, ali su ostali podvedeni pod ”i tome slično” etiketom čisto skraćivanja radi. Turci su prosto najbrojniji i najčešće se uzimaju kao epitom ondašnjeg gastarbeiter-a, a prevashodno zbog toga što prosto u jako velikom broju slučajeva odbijaju da se integrišu u ondašnji sistem života…

Kakvom god bojom krečio ovaj šovinistički, sa primjesam rasizma, mural on ostaje to što jeste. Smeće.

kamilo_emericki kamilo_emericki 09:39 10.12.2021

Re: tek kad...

benedykt

Odakle vam uopšte ta somnambulna ideja da su oni koji se tako ponašaju tamo nekakvi psihički bolesnici…?!! Ne ali zaista…!?! Tako da bih i ja mogao da napišem pet čaršav komentara samo opisujući te kao fol ”psihičke bolesnike” a sve u nekakvom kao pokušaju da objasnim odakle tačno polazi uređenost ondašnjeg sistema. Naravno i po običaju, čim se potegne takva, u suštini potpuno realna priča, odmah se kreće iz toga… Znam ja njih dobro ali kao fol neću sad da pričam o tome a mogao bih… Ne, ne znate odmah da vam kažem, već bi da prodajete svoje predrasude…

Nemam ja nikakvih predrasuda o Nijemcima ili tome slično, ljudi kao i ostali ljudi.
Imam svašta protiv toga da mi se navede jedan, stvaran ili izmišljen, primjer kao pravilo ponašanja jednog naroda. Plasirate beznačajnu situaciju o neprelasku nekoliko osoba preko ulice široke 3500 milimetara dok im semafor to ne dozvoli a ne kažete koliko saobraćajnih prekršaja ti isti Nijemci naparave na drugim mjestima. Ili saobraćajne prekršaje po Njemačkoj prave samo Turci ili tome slično?
Ne mislim ja da su svi Nijemci smjerni, krotki, ljubazni u Njemačkoj a raskalašeni, bezobrazni, arogantni tamo gdje mogu. Vidio sam, radeći na nekoliko turističkih destinacija u Jugoslaviji i u Francuskoj i lice i naličje pripadnika njemačke nacije.
Čak i da ne pričamo o običnim ljudima možemo pogledati razliku u ponašanju njemačkih i evropskih elita prema jačim i prema slabijim od sebe.
Dovoljno je pogledati njihovo ponašanje prema Grčkoj, Portugalu i ostaloj afričkoj boraniji i ponašanje prema Americi, Turskoj ili Saudijskoj Arabiji.
Od reakcija na prisluškivanje, čak i privatnog, telefona kancelarke Njemačke, ugrožavanja ekonomskih interesa te iste Njemačke i Evrope, ženskog sjedenja na sećiji dok muškarci sjede u foteljama, kod Erdogana, ili guranja pod tepih kasapljenja novinara od strane Sauda.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:42 10.12.2021

Re: tek kad...

Nagledao sam se ja u životu svašta ali mi ponekad digne kiselinu kad mi se zdravstveno problematični i ekstremni primjeri naturaju kao standardna pravila ponašanja.

Управо тако.

Мислим да је у овом времену посебно важно бити свестан различитих видова екстремних понашања и њиховог натурања као норме, када смо сви, колико год нас има, невољни учесници у планетарном психолошком експерименту.
freehand freehand 09:43 10.12.2021

Re: tek kad...

Ili saobraćajne prekršaje po Njemačkoj prave samo Turci ili tome slično?

Nisam čuo za Turčina Gajstfarera.
To su oni moroni što su se kladili ko će autoputem duže voziti u kontra-smeru. Ali to je, valjda, nobles, samo boranija prelazi van pešačkog i kad je crveno za pešake na semaforu.
freehand freehand 09:46 10.12.2021

Re: tek kad...

principessa_etrusca
Nagledao sam se ja u životu svašta ali mi ponekad digne kiselinu kad mi se zdravstveno problematični i ekstremni primjeri naturaju kao standardna pravila ponašanja.

Управо тако.

Мислим да је у овом времену посебно важно бити свестан различитих видова екстремних понашања и њиховог натурања као норме, када смо сви, колико год нас има, невољни учесници у планетарном психолошком експерименту.

Ovde je pre problem orijentalističkog pristupa u ocenjivanju i definisanju čitavijh naroda i društava ovakvim ili onakvim na osnovu neke vrste ponašanja.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:49 10.12.2021

Re: tek kad...

dogodinedragosevac


a ni nemac, englez i prevashodno francuz (izuzimam ove novokomponovane, izasle iz komunistickog sinjela - ti sigurno postuju propise, sve sto im partija kaze)?

Druže nastavniče, ja ne razumijem šta je poruka ove misli, naročito mi je nejasno kakav je to novokmponovani Francuz, izašao iz komunističkog šinjela.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:01 10.12.2021

Re: tek kad...

freehand
principessa_etrusca
Nagledao sam se ja u životu svašta ali mi ponekad digne kiselinu kad mi se zdravstveno problematični i ekstremni primjeri naturaju kao standardna pravila ponašanja.

Управо тако.

Мислим да је у овом времену посебно важно бити свестан различитих видова екстремних понашања и њиховог натурања као норме, када смо сви, колико год нас има, невољни учесници у планетарном психолошком експерименту.

Ovde je pre problem orijentalističkog pristupa u ocenjivanju i definisanju čitavijh naroda i društava ovakvim ili onakvim na osnovu neke vrste ponašanja.

Naravno. Stavljaš etikete po čitavim narodima. Na neke narode pljuneš i polijepiš etikete da ih obilježiš i da svi mogu vidjeti kako su oni problem koji treba iskorijeniti ili čvrsto držati pod kontrolom.
Metode kako će se to raditi su sitan tehnički problem. Važno je proizvesti pristanak za takvo šta.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:37 10.12.2021

Re: tek kad...

Naravno. Stavljaš etikete po čitavim narodima. Na neke narode pljuneš i polijepiš etikete da ih obilježiš i da svi mogu vidjeti kako su oni problem koji treba iskorijeniti ili čvrsto držati pod kontrolom.
Metode kako će se to raditi su sitan tehnički problem. Važno je proizvesti pristanak za takvo šta.

Интересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања где се целим народима приписују неке позитивне особине, већ само против негативног.

Истовремено, у свим стереотипима има и нешто истине.

Али, да се вратимо на немачке пешаке на прелазу, мене заиста плаши некритичка послушност јер је од ње корак до зомбија који нема своју вољу, своје вредности и критеријуме и кога можеш да инструираш да ради било шта.

Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:34 10.12.2021

Re: tek kad...

principessa_etrusca


Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.

Baš tužna vijest.

Интересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања

Ja sam protiv stereotipa, makar i pozitivnih, jer lako zamagle stvarno stanje ali te pozitivne stereotipe je lakše "progutati".
nsarski nsarski 16:04 10.12.2021

Re: tek kad...

Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.


To je pravo lice "civilizovanog" sveta. Naravno, u necivilizovanom svetu nepogodne novinare iseku na komade u ambasadi.

I jedna i druga stvar su za nas, obične stanovnike planete, potpuno tragične.

Asanža lagano muče do smrti, Kašogija su ekspresno istranžirali.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:16 10.12.2021

Re: tek kad...

Asanža lagano muče do smrti, Kašogija su ekspresno istranžirali.


I ne može im niko ništa.. možda za Asanža ipak ima neke nade, nije sve gotovo?
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:34 10.12.2021

Re: tek kad...

I ne može im niko ništa.. možda za Asanža ipak ima neke nade, nije sve gotovo?

У јануару је пресуђено против изручења, а данашња срамотна пресуда је по америчкој жалби на ту првобитну одлуку. Правна процедура је тиме затворена.
mirelarado mirelarado 19:14 10.12.2021

Re: tek kad...

principessa_etrusca
I ne može im niko ništa.. možda za Asanža ipak ima neke nade, nije sve gotovo?

У јануару је пресуђено против изручења, а данашња срамотна пресуда је по америчкој жалби на ту првобитну одлуку. Правна процедура је тиме затворена.


Ova sramna presuda mnogo kazuje o zabrinjavajućem stanju naše civilizacije.
cmix909 cmix909 19:51 10.12.2021

Re: tek kad...

kamilo_emericki
... Četku u ruke pa čisti...

Hocu, sto da ne, ali samo ako se nekim cudom ukaze prilika da pomocu savrseno cistog trotoara ocistim cetku. Za sada nije, i misterija je zasto nije. To sam i napisao, ali valjda nije stalo u jedan red, pa se otvorila mogucnost za citanje između i izbegavanje onoga sto je ocigledno i bitno.
freehand freehand 20:09 10.12.2021

Re: tek kad...

нтересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања

Kako da ne. Ja često reagujem na stereotipe o srpskom narodu kao vazda žrtvi i srpskom narodu kao vazda herojskom, a bogami i na stereotip o srpskom narodu kao vazda ispravnom. To popravilu ne naiđe na baš blagonaklona reagovanja, iako je u pitanju odbrana srpskog naroda od budala. Za one koji to skapiraju.
angie01 angie01 21:29 10.12.2021

Re: tek kad...

Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.

Baš tužna vijest.


videla sam jutros- sramotno i skandalozno,..bas me zanima, kakve ce i da li ce uopste
biti reakcija na ovu odluku od svetske javnosti, navodno demokratski orijentisane, mir, pravda, slobode, bla, bla...Asanz je (jos uvek) zivi dokaz daizgleda nije vredno boriti se za pravdu i istinu-jer nemas za koga.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:17 11.12.2021

Re: tek kad...

freehand
нтересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања

Kako da ne. Ja često reagujem na stereotipe o srpskom narodu kao vazda žrtvi i srpskom narodu kao vazda herojskom, a bogami i na stereotip o srpskom narodu kao vazda ispravnom. To popravilu ne naiđe na baš blagonaklona reagovanja, iako je u pitanju odbrana srpskog naroda od budala. Za one koji to skapiraju.

Мислила сам на веровања по којима су сународници нпр. талентовани љубавници, духовити или супер-сналажљиви, чак и код оних народа које нико други не асоцира са тим особинама. То се некада ради кроз вицеве (као што су биле разне верзије вица о Американцу, Русу и Југословену у авиону).

Са друге стране, стереотипи нису пали с неба, и то се види у граду као што је Лондон где имаш свакодневну, ма како површну комуникацију са људима из различитих културалних миљеа, од баристе до колега.

Пре неки дан сам онлајн купила за поклон јапански, ручно израђени нож који сам намеравала да подигнем у радњи. У међувремену сам видела мало друкчији и мало скупљи модел. Жена у радњи ми је показала оба модела, потврдила сам који хоћу, она је онда одштампала моју наруџбеницу, на њој, калиграфски, написала мали есеј о замени и доплати, прихефтала рачун од доплате, све то испресавијала као да прави оригами и са ножем ставила у кесу од јапанског папира. После тога одем у радњу која је део ланца и продаје суплементе. На каси налетим на Јапанку. Стандардно, као и у Србији, касирке гурну рачун у кесу, а ова касирка га је пре оног “рачун је у кеси”, савила на половину, па на четвртину. Њу чак ни тај ланац у коме је радила није натерао да престане да обраћа пажњу на детаље.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:54 11.12.2021

Re: tek kad...

angie01
Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.

Baš tužna vijest.


videla sam jutros- sramotno i skandalozno,..bas me zanima, kakve ce i da li ce uopste
biti reakcija na ovu odluku od svetske javnosti, navodno demokratski orijentisane, mir, pravda, slobode, bla, bla...Asanz je (jos uvek) zivi dokaz daizgleda nije vredno boriti se za pravdu i istinu-jer nemas za koga.

На једном од транспарената је била Асанжовa слика уз текст “They are not after me, they are after you and I am only in the way”, али џаба када то слабо ко разуме.

Трагична је несразмера колико је времена било потребно да се достигну грађанске слободе, и како оне бивају збрисане преко ноћи. Сведоци смо надолазећег тоталитаризма, суштински истог као тоталитаризми 20. века, само много, много перфиднијег.

Види нпр. ово: у УК има 6М (нешто мање од 10%) оних који нису примили ни једну дозу вакцине, па је пре неки дан избачен пробни балон Hardcore vaccine refuseniks could need deradicalising like terrorists.
shmoo shmoo 10:38 11.12.2021

Re: Albuquerque

cane.srbljanovic
Tja, zlobnici bi rekli da su obično praziluk avlijaneri najskloniji falisanju,


Praziluk avlijaneri? To kazete, gospodine "Benedykt"?

Shta vi mislite o "praziluk avlijanerima", g. Benedykt?

Onako, iz prve ruke?




Кажу да је на пијаци и празилук поскупео.

Да, да, од Нове године више нећемо толико да причамо о корони (рекао то и Бил Гејтс), причаћемо много више о несташици хране и енергетској кризи.

shmoo shmoo 10:58 11.12.2021

Ду ју лајк еј кап ов кофи?

principessa_etrusca
freehand
нтересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања

Kako da ne. Ja često reagujem na stereotipe o srpskom narodu kao vazda žrtvi i srpskom narodu kao vazda herojskom, a bogami i na stereotip o srpskom narodu kao vazda ispravnom. To popravilu ne naiđe na baš blagonaklona reagovanja, iako je u pitanju odbrana srpskog naroda od budala. Za one koji to skapiraju.



Мислила сам на веровања по којима су сународници нпр. талентовани љубавници, духовити или супер-сналажљиви, чак и код оних народа које нико други не асоцира са тим особинама.



Сад си га за срце ујела!

Да кажем то културније, сјебала си га.

А он се толико труди у својој светој мисији искорењивања љотићеваца свих фела, боја, застава и партијских књижица у Србији. Наравно на друштвеним мрежама, не у стварном животу.

Што је сигурно, сигурно. Безбедност је најважнија.

И шта ће он сада да ради са тим својим неупотребљивим српским Поносом? Како да настави своју свету борбу на интернету?





shmoo shmoo 11:07 11.12.2021

И ми смо постали цивилизовани!

Зар се то не види по томе како успешно сјебавамо породицу као основу друштва захваљујући напредној технологији?

nsarski
Иначе, сада сам у кафићу преко пута суда, јутрос је пресуђено да Асанж буде изручен.


To je pravo lice "civilizovanog" sveta. Naravno, u necivilizovanom svetu nepogodne novinare iseku na komade u ambasadi.

I jedna i druga stvar su za nas, obične stanovnike planete, potpuno tragične.

Asanža lagano muče do smrti, Kašogija su ekspresno istranžirali.



Право да ти кажем, не мислим уопште на Асанжа у притвору/затвору. Ни на Кашогија. То су ми некако исувише егзотичне теме у овом тренутку (до мене је, није до других).

Мислим много више на овог клинца у притвору/затвору којег лично познајем.

И знам да је његов отац њему и његовој сестри још пре него су кренули у први разред основне школе прислањао њихове дечје шачице на усијану ринглу шпорета да би их казнио.

Ћале им је био пандур. У униформи.

Колико знам, клинац је данас у мардељу, а сестрица му је у посебној институцији која се бави смештајем психички оболелих.






Има овога по Србији данас и превише.

angie01 angie01 13:09 11.12.2021

Re: tek kad...

На једном од транспарената је била Асанжовa слика уз текст “They are not after me, they are after you and I am only in the way”, али џаба када то слабо ко разуме.


pa da- niko to ne razume, zato i kazem, na kraju ispada, da je dzabe boriti se, kada nemas za koga.
milisav68 milisav68 13:35 11.12.2021

Re: tek kad...

freehand
нтересантно је да нико нема ништа против позитивног стереотиписања

Kako da ne. Ja često reagujem na stereotipe o srpskom narodu kao vazda žrtvi i srpskom narodu kao vazda herojskom, a bogami i na stereotip o srpskom narodu kao vazda ispravnom. To popravilu ne naiđe na baš blagonaklona reagovanja, iako je u pitanju odbrana srpskog naroda od budala. Za one koji to skapiraju.

To samo ima u Srbiji.

Pametnom bostan
freehand freehand 17:46 11.12.2021

Re: tek kad...

Сведоци смо надолазећег тоталитаризма, суштински истог као тоталитаризми 20. века, само много, много перфиднијег.

Vreme je da ponovo u ruke uzmeš "Vrli novi svet". I da pokušaš da sa distance ponovo
revalorizuješ ono što si smatrala slobodnim svetom.
Ja to radim svakoga dana i ne znam da li se višečudim sebi ili tom svetu.
freehand freehand 17:47 11.12.2021

Re: Ду ју лајк еј кап ов кофи?


Сад си га за срце ујела!

I eto, šta je tebi ostalo?
looping looping 07:59 05.12.2021

1

Најјачи бунт против било које власти

Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ako čitaš knjige da bi ti postao alternativa onda to ima smisla.




adviser adviser 08:57 05.12.2021

Re: 1

looping
Најјачи бунт против било које власти

Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ako čitaš knjige da bi ti postao alternativa onda to ima smisla.



Samo čitanje bez vaspitanja je precenjeno.
Najveća sranja (ne samo kod nas) prave oni veoma načitani - ali veoma nemoralni ljudi.
docsumann docsumann 10:36 05.12.2021

Re: 1

ljudi bi trebalo više da diskutuju o onom što su (upravo) pročitali.
po mogućnosti najbolje je s prijateljem il poznaniko koji je nadvijen nad istim stranicama.
tako se em bolje pamti pročitano, em postoji mogućnost da otkrijete neki detalj ili značenje koji su vam je pri čitanju promakli.



freehand freehand 10:54 05.12.2021

Re: 1

Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ovoj bulumenti koncentrovanog zla sve je alternativa. Bukvalno ne postoji ništa što ne bi bilo bolje od fukarekoja je u Srbiji vlast. Problem će kao i sa Milošević biti kad se posle njih otvore poslovne knjige i sagleda realno stanje. A neke štete koje su na tkivu i licu zemlje i društva napravili ostaće nepopravljive.
zilikaka zilikaka 11:22 05.12.2021

Re: 1

Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Hajmo da postavimo isti problem drugačije.
Da na prvom mestu nije KO (radi) nego ŠTA (radi).
Ovi protesti su samo rezultat nagomilanog nezadovoljstva, naravno, ali nije ljude na ulice izvelo ni laganje, ni onolike afere, ni bahatost, ni rušenje institucija..(ima još toga onoliko na minus strani) nego revolt zbog ugrožavanja elemtarnih prava na kolko tolko zdravu životnu sredinu.
Evo, mi se na lokalu godinama borimo za vodu. Nije dobro al za sad to rešavamo kupovinom flaširane. Ovi su potrošili silne pare i vreme da bi nas vratili na početak. Vidiš, čak ni to nije izazvalo toliki revolt, al onda su nam doveli na silu Linglong, pod krajnje mutnim uslovima.
Odmah da se razumemo, ne pričam napamet, pažljivo sam čitala tu studiju uticaja i konsultovala one koji to najbolje znaju. Napisano je formalno i ništa nije rečeno.
Postoje jasna pravila kako se ona piše i šta sve mora da sadrži, a ovde piše doslovce da će se koristiti sva potrebna tehnologija da bi emisija bila u granicama dozvoljene. Samo malo opširnije rečeno.
I to će biti prihvaćeno jer je označeno kad državni interes i oni će dobiti dozvolu da ugrade šta su namerili.
E, vidiš, ja hoću pravo na čist vazduh i savršeno me boli i za državni interes i za vlast.
Juče razmišljam, da sam ponela parolu, napisala bih: Nije pitanje kad ćeš otići nego šta ćeš ostaviti. (Il još preciznije, da li ćeš otići (jer svi jednom odu).
Dakle, ovo nisu protesti da on siđe s vlasti, mada je jasno da je jedan od najvećih štetočina u istoriji, nego da ga se spreči da uradi baš sve što je namerio.
Shvataš razliku?
A za alternativu ne brinem. Upravo ovakvi protesti treba da čekaju svakog ko gadno zabrazdi.
A političari nek se bave politikom.
freehand freehand 11:33 05.12.2021

Re: 1

zilikaka
Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Hajmo da postavimo isti problem drugačije.
Da na prvom mestu nije KO (radi) nego ŠTA (radi).
Ovi protesti su samo rezultat nagomilanog nezadovoljstva, naravno, ali nije ljude na ulice izvelo ni laganje, ni onolike afere, ni bahatost, ni rušenje institucija..(ima još toga onoliko na minus strani) nego revolt zbog ugrožavanja elemtarnih prava na kolko tolko zdravu životnu sredinu.
Evo, mi se na lokalu godinama borimo za vodu. Nije dobro al za sad to rešavamo kupovinom flaširane. Ovi su potrošili silne pare i vreme da bi nas vratili na početak. Vidiš, čak ni to nije izazvalo toliki revolt, al onda su nam doveli na silu Linglong, pod krajnje mutnim uslovima.
Odmah da se razumemo, ne pričam napamet, pažljivo sam čitala tu studiju uticaja i konsultovala one koji to najbolje znaju. Napisano je formalno i ništa nije rečeno.
Postoje jasna pravila kako se ona piše i šta sve mora da sadrži, a ovde piše doslovce da će se koristiti sva potrebna tehnologija da bi emisija bila u granicama dozvoljene. Samo malo opširnije rečeno.
I to će biti prihvaćeno jer je označeno kad državni interes i oni će dobiti dozvolu da ugrade šta su namerili.
E, vidiš, ja hoću pravo na čist vazduh i savršeno me boli i za državni interes i za vlast.
Juče razmišljam, da sam ponela parolu, napisala bih: Nije pitanje kad ćeš otići nego šta ćeš ostaviti. (Il još preciznije, da li ćeš otići (jer svi jednom odu).
Dakle, ovo nisu protesti da on siđe s vlasti, mada je jasno da je jedan od najvećih štetočina u istoriji, nego da ga se spreči da uradi baš sve što je namerio.
Shvataš razliku?
A za alternativu ne brinem. Upravo ovakvi protesti treba da čekaju svakog ko gadno zabrazdi.
A političari nek se bave politikom.

Da li blokada uspeva?
Ne, samo će prvi put u istoriji da bude donet zakon o promenama zakona koji još nije usvojen.
A Rio Tinto će da napravi studiju o uticaju na životnu sredinu i onda će da se pitaju građani, i to prvo jaril i Looping.

Rio Tinto - Jadar
mariopan mariopan 11:44 05.12.2021

Re: 1

docsumann
ljudi bi trebalo više da diskutuju o onom što su (upravo) pročitali.
po mogućnosti najbolje je s prijateljem il poznaniko koji je nadvijen nad istim stranicama.
tako se em bolje pamti pročitano, em postoji mogućnost da otkrijete neki detalj ili značenje koji su vam je pri čitanju promakli.




Ako imaš sa kim da popričaš, ali kad nemaš?
Patila sam za nekim sa kim mogu da popričam o pročitanom, upravo iz razloga koje si naveo, ali sam utvrdila da oni obrazovaniji od mene kojih nije malo u mom okruženju, i od kojih sam očekivala koju pametnu primedbu da mi bude korisna, ili uopšte ne čitaju ili ne govore o tome šta su pročitali kao da su čitali samo očima a ne dušom. Kao da nemaju emocija i ne učestvuju u tom štivu aktivno nego pasivno, samo kao posmatrač.

Ostatak naroda koji poznajem uopšte ne čita.
O pročitanom pričam samo sa ćerkom jer i ona ima potrebu da sa nekim razmeni utiske, i svaki put nađemo neki novi biser u već davno pročitanom štivu.
mariopan mariopan 11:55 05.12.2021

Re: 1

zilikaka
Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Hajmo da postavimo isti problem drugačije.
Da na prvom mestu nije KO (radi) nego ŠTA (radi).
Ovi protesti su samo rezultat nagomilanog nezadovoljstva, naravno, ali nije ljude na ulice izvelo ni laganje, ni onolike afere, ni bahatost, ni rušenje institucija..(ima još toga onoliko na minus strani) nego revolt zbog ugrožavanja elemtarnih prava na kolko tolko zdravu životnu sredinu.
Evo, mi se na lokalu godinama borimo za vodu. Nije dobro al za sad to rešavamo kupovinom flaširane. Ovi su potrošili silne pare i vreme da bi nas vratili na početak. Vidiš, čak ni to nije izazvalo toliki revolt, al onda su nam doveli na silu Linglong, pod krajnje mutnim uslovima.
Odmah da se razumemo, ne pričam napamet, pažljivo sam čitala tu studiju uticaja i konsultovala one koji to najbolje znaju. Napisano je formalno i ništa nije rečeno.
Postoje jasna pravila kako se ona piše i šta sve mora da sadrži, a ovde piše doslovce da će se koristiti sva potrebna tehnologija da bi emisija bila u granicama dozvoljene. Samo malo opširnije rečeno.
I to će biti prihvaćeno jer je označeno kad državni interes i oni će dobiti dozvolu da ugrade šta su namerili.
E, vidiš, ja hoću pravo na čist vazduh i savršeno me boli i za državni interes i za vlast.
Juče razmišljam, da sam ponela parolu, napisala bih: Nije pitanje kad ćeš otići nego šta ćeš ostaviti. (Il još preciznije, da li ćeš otići (jer svi jednom odu).
Dakle, ovo nisu protesti da on siđe s vlasti, mada je jasno da je jedan od najvećih štetočina u istoriji, nego da ga se spreči da uradi baš sve što je namerio.
Shvataš razliku?
A za alternativu ne brinem. Upravo ovakvi protesti treba da čekaju svakog ko gadno zabrazdi.
A političari nek se bave politikom.


POTPISUJEM DOSLOVCE.

Da li je nekome palo na pamet da će sve što rodi u Vojvodini biti NEJESTIVO jer će da bude filovano izduvnim gasovima iz onih silnih kamiona koji će svu onu gumu voziti po Evropi, plus sva hemija koja se koristi u proizvodnji guma a koja će se razlivati po pšenici, kukuruzu, suncokretu.... TO ĆETE JESTI jer se verovatno neće smeti izvoziti.

Vidim juče da je zarad linglonga raskopan i put i neke velike cevi stoje pored, valjda će ići ispod puta...ali gde će da idu? Rekla bih prema Carskoj Bari, prirodnom rezervatu. Da li će tamo da ispuštaju onu silnu vodu koja im treba za proizvodnju. a koju ni mi NEMAMO dovoljno ali im je obećana, ili će odande da je uzimaju pa da isuše rezervat? To niko ne zna.

Zato sam juče bila tamo a biću i svaki sledeći put.
tess1 tess1 15:59 05.12.2021

Re: 1

ljudi bi trebalo više da diskutuju o onom što su (upravo) pročitali.
po mogućnosti najbolje je s prijateljem il poznaniko koji je nadvijen nad istim stranicama.
tako se em bolje pamti pročitano, em postoji mogućnost da otkrijete neki detalj ili značenje koji su vam je pri čitanju promakli.

Znači da se gnjave? :)
docsumann docsumann 17:23 05.12.2021

Re: 1

tess1
ljudi bi trebalo više da diskutuju o onom što su (upravo) pročitali.
po mogućnosti najbolje je s prijateljem il poznaniko koji je nadvijen nad istim stranicama.
tako se em bolje pamti pročitano, em postoji mogućnost da otkrijete neki detalj ili značenje koji su vam je pri čitanju promakli.

Znači da se gnjave? :)


ne, za to imaju blog.
tess1 tess1 18:14 05.12.2021

Re: 1

ne, za to imaju blog.

Mislila sam na nešto konkretnije od bloga, vjerovatno i intimnije tj ljudskije. :)
maliperica maliperica 20:04 05.12.2021

Re: 1

freehand
Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ovoj bulumenti koncentrovanog zla sve je alternativa.


Da . Ali, prihvatljiva je samo - bolja alternativa.
freehand freehand 22:26 05.12.2021

Re: 1

maliperica
freehand
Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ovoj bulumenti koncentrovanog zla sve je alternativa.


Da . Ali, prihvatljiva je samo - bolja alternativa.

Kome to? Koliko vidim šta piišeš tebi je ovo dobro, šta će tebi alternativa?
looping looping 13:36 06.12.2021

Re: 1

Da li blokada uspeva?
Ne, samo će prvi put u istoriji da bude donet zakon o promenama zakona koji još nije usvojen.
A Rio Tinto će da napravi studiju o uticaju na životnu sredinu i onda će da se pitaju građani, i to prvo jaril i Looping.

Rio Tinto - Jadar


Možeš i ti da se pitaš i glasaš protiv, ako te Rio Tinto ne ubedi sa svojom studijom.
looping looping 13:42 06.12.2021

Re: 1

freehand
Nema svrhe buniti se protiv bilo koje vlasti ako nemaš alternativu. Samo praviš bespotreban haos.

Ovoj bulumenti koncentrovanog zla sve je alternativa. Bukvalno ne postoji ništa što ne bi bilo bolje od fukarekoja je u Srbiji vlast. Problem će kao i sa Milošević biti kad se posle njih otvore poslovne knjige i sagleda realno stanje. A neke štete koje su na tkivu i licu zemlje i društva napravili ostaće nepopravljive.

Pri tom misliš i na ove prethodne koji su ispotpisivali sve i doveli Rio Tinto u Srbiju a pri tom i promenili zakon o rudarstvu da bi to odradili?

OK, ako ti tako kažeš onda je to verovatno istina.
noboole noboole 08:58 05.12.2021

.

Најјачи бунт против било које власти јесте прочитати једну књигу недељно.


Pozdravili te Nelson i Gandi. Eno ga i Lenjin, smeska se u pozadini.
solo solo 09:07 05.12.2021

Đe si ba Jaško





p.s.

Cane sine, uvek imaš gde da se vratiš na slatko i vodu.
Kavi god da smo tvoji smo.
Kakav god da si naš si.

Čuvamo mi ovo ognjište za sve vas tamo. Dont vori!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana