Kultura

Afterprajd

Jaril RSS / 20.09.2022. u 12:04
Сваке године, када Прајд узбурка јавно мњење, на површину испливају личне приче и гласови подршке ЛГБТ+ популацији, гласови подршке људским правима и позиви на хуманији однос једних према другима. Тиме Прајд чини бескрајан допринос и бескрајну корист Србији, српском друштву и српској култури.
 
Људске приче, мишљења и научни ставови
 
Прилози са порукама подршке су били објављивани широм медијског простора и направити исцрпну листу захтева много уложених сати. Ја ћу овде истаћи оне приче које су мени привукле срце и пажњу.
Најтоплије приче са Прајда долазе од родитеља који подржавају своје дете. Тако је мајка са својим сином изашла на Прајд, а отац небинарног детета подржао његов идентитет.
 
Организатори и други активисти - а нарочито испред организације „Да се зна" показали су здрав однос према унапређењу људских права и имплицитна порука свих њих је била - хајде да научимо да живимо заједно.
 
Милан Николић је у подкасту „Снага ума" дао одличан интервју, a бројни психолози и психотерапеути су пренели научни став да је хомосексуалност здрав облик сексуалности. А бројни новинари су одржали емисије и подкасте у којима су подржали људска права.
 
Аутовање СПЦ
 
За мене најболнији моменат овогодишње Прајд недеље, било је аутовање Српске Православне Цркве као антихришћанске организације. Заступање антихришћанских ставова и кокетирање са њима присутно је све време мог живота у Цркви. Међутим, ово је први пут да је патријарх изашао и јавно се одрекао Христовог учења.
 
Већ сама намера његовог обраћања, уместо да потиче из Љубави, полази из страха и застрашивања што се види у његовим речима да цео наратив око Прајда треба да уздрма наш поглед на свет толико да нас доведе до тога да више не знамо ни шта је човек. Да ли је директна зла намера или лоше образовање - волео бих да знам, али свако ко се мало дотакао теорије трансхуманзима, налетео је на то да ми то шта је тачно човек - ВЕЋ не знамо.
 
И док се лоше образовање духовног вође по егзистенцијалним питањима може прихватити, лоше образовање по питању система вредности који се заступа, уништава тај систем вредности. Тако је Порфирије једним ударцем поништио две сржне вредности Хришћанства и још пар додатних.
 
У првом од два Закона која нам је Христос дао каже се "Љуби Господа Бога..." и како нам Свети Апостол Павле открива шта Љубав јесте у речима „Љубав дуго трпи, (...) не надима се, (...) не тражи своје, (...) све трпи", онда из првог Закона произлазе вредности да Божју Вољу треба прихватити и да се све дешава по Божјем Промислу, па и Прајд. Тражити забрану Прајда значи немати вере, одбацивати Божју Вољу и наметати своју.
 
У другом од два Закона која нам је Христос дао каже се „Љуби ближњег свог" и из њега произлази вредност „ако те одвуче на суд и стане ти досађивати, уз оно што тражи, подај му и хаљину; и ако те ко потјера једну миљу, иди с њим двије", као и свеукупно помагање маргинализованим људима. Патријарх се позивањем на забрану Прајда огласио против ових вредности.
 
Поука приче о добром Самарићанину јесте да треба препознати потребе човека и на њих одговорити без обзира ко је и без улажења у то какав је.
 
Можда је највише заболела нада која се родила током његових речи у претходним годинама, речи које су обећавале разрачунавање са јереси национализма, са грехом хомофобије и разрачунавање са потчињавањем Христовог имена сопственим страстима.

ЛГБТ+ уједињење Србије
 
Кључна реч овогодишњег Прајда јесте - уједињење. Десетине организација цивилног сектора је потписало подршку Прајду, организатори Прајда су сакупили 27 000 потписа на петицији за одржавање Прајда, 20 земаља је директно подржало одржавање Прајда, и у све се укључила естрада.
 
На естрадној сцени су Прајд подржали уметници од Марчела, преко Наташе Беквалац, Саре Јо, Ангелине, па све до Јелене Карлеуше, Секе Алексић и Наде Топчагић, што је подсетило и да је у претходним годинама подршку дао и Бора Дрљача.
 
На политичкој сцени смо ове године видели јединство - какво смо видели можда први пут у историји Србије, и чули јединствени глас да је дискриминација хомосексуалаца погрешна. У том јединству су се чули политичари од Чеде Јовановића, преко Ивице Дачића, Павла Грбовића и Срђана Миливојевића, па све до Милице Ђурђевић Стаменовски (познате у народу као Милица Заветница) и Војислава Шешеља.
 
Једино је Бошко Обрадовић контрирао и преко Министра просвете пробао да науку потчини својој идеологији, на шта су га биолози, а и психолози и социолози - одували.
 
Када се све ово упореди са стањем 90их, када је моја сексуалност сазревала и када сам тек једном у пар година могао да чујем реч подршке хомосексуалности, Србија је превалила огроман пут да хиљадама своје деце пружи - у односу на оно окружење које је имала моја генерација - здравије окружење за развој.
 
Велика је то ствар!
 
 


Komentari (280)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

magnus magnus 12:28 20.09.2022

demagogija

prava i laži
problem europrajdova i pederbalova koji se nameću srbiji nema veze sa pravima nego sa demagogijom
1. agresivan pristup svim tradicionalnim vrednostima i nametanje vašeg narativa ko jedine svete istine
nije tvoje /vaše/ da popujete episkopatu i crkvi teološku i moralnu dogmatiku
2- prodavanje ljevičarskih i avnojevskojugoslovenskih ideja što ne bi trebalo imat veze sa pederpravima , jerbo su pedere titini umlačivali
3 suradnja sa agresorom i guranje lažnog frankovačko-balisko-šiptarsko stanjinističkog ( kurti-demači) narativa o "bližoj prošlosti i tu ste ispali pičke i pederčine

maksa83 maksa83 14:34 20.09.2022

Re: demagogija

2- prodavanje ljevičarskih i avnojevskojugoslovenskih ideja što ne bi trebalo imat veze sa pederpravima , jerbo su pedere titini umlačivali

Vidiš ti što kaže agresor - the more things change the more they stay the same. Ko što popovi bacaju haduken anateme na prajd a ima među njima homoseksualaca u najvišim krugovima, tako su pedere i titini umlaćivali ali je za to vreme drug Dolanc filovao MIP (tada SIP) svojim boy toy pulenima kao što SPS danas filuje MIP svojim vulkaniziranim bimbo švalerkama.
crossover crossover 18:20 20.09.2022

Re: demagogija

maksa83
2- prodavanje ljevičarskih i avnojevskojugoslovenskih ideja što ne bi trebalo imat veze sa pederpravima , jerbo su pedere titini umlačivali

Vidiš ti što kaže agresor - the more things change the more they stay the same. Ko što popovi bacaju haduken anateme na prajd a ima među njima homoseksualaca u najvišim krugovima, tako su pedere i titini umlaćivali ali je za to vreme drug Dolanc filovao MIP (tada SIP) svojim boy toy pulenima kao što SPS danas filuje MIP svojim vulkaniziranim bimbo švalerkama.


У СФРЈ је хомосексуални однос био кривично дело и кажњаван је затвором, ипак постоји мала разлика.
maksa83 maksa83 18:31 20.09.2022

Re: demagogija

У СФРЈ је хомосексуални однос био кривично дело и кажњаван је затвором, ипак постоји мала разлика.

Izem ti razliku, sticaj je društveno-istorijskih okolnosti što Srpska Pravoslavna Crkva ne može da te zartvori u tjuzu zbog muželožništva, ali ga - u okviru svojih moći - šatro sankcioniše (vidi silku), dočim je zapravo i sama puna pedera koje apsolutno ne da toleriše kao pojavu, nego ih toleriše kao sopstvene visoke funkcionere, kao što su drugovi tolerisali i druga Dolanca i njegove dečkiće.



crossover crossover 18:41 20.09.2022

Re: demagogija

Владика Никанор може да анатемише до миле воље све док не крши Устав и законе Србије. А са том својом анатемом, што се мене тиче, може да обрише дупе Качавенди и Пахомију.
angie01 angie01 20:08 20.09.2022

Re: demagogija

Владика Никанор


kazu Vrsacni, kako je on tamo glavni kabadahija, muljator i zelenas,...gledala sam neki klip, gde je u neko selo dovukao sve popove iz svoje parohije, da sprece bogosluzenje nekih popova koji su mu odbili poslusnost-kazu da nisu hteli da mu daju taj neki harac koji trazi od svih, niti da uzcetvuju u njegovim mutljavinama, pa su kupili kucu i tu drzali propoved....i prvo ovaj jeretik krene da lozi ostale, kako ce da upadnu i da sprece bogosluzenje, da ce ovo/ono, ova dva odmetnula popa izasla i lepo mu i mirno objasnili sta su imali, al je ovaj nastavio da preti, opkoljen ostalim svestenim licima koje je dovukao kao vojsku, dok nije dosla milicija i rekla mu da napusti privatni posed,...onda je okrenuo pricu, kako su oni dosli na bogosluzenje i valjda imaju pravo da prisustvuju, blabalbla,...i milicija ih oterala.
predatortz predatortz 20:25 20.09.2022

Re: demagogija

pa su kupili kucu i tu drzali propoved.


Što se zove raskol.
Kako ti to zamišljaš?
Sveštenik se ne slaže sa vladikom, pa iznajmi gajbu i šljaka za sebe?
Kapetan sa generalom, pa iznajmi magacin, pretvori ga u kasarnu, dislocira tu četu kojom komanduje i nastavi da vodi vojsku po svom?

Vladika postavlja ili razrešava sveštenike u svojoj eparhiji.

Ono što ti zoveš reket, to je deo novca koji svaka parohija izdvaja za rad eparhije. Posoji nešto što se zove Crkveni odbor, koji vodi računa o tim stvarima.
Inače bi prota sve sebi u džep.

Smešno je ovo što pišeš, bez bazičnog znanja.
Crkva je hijerarhijski ustrojena, slično kao i vojska. U nekim stvarima i rigidnije.

Čuj, iznajmio pop kuću pa nastavio službu?!
To crkveni sud brije do doručka!
magnus magnus 21:08 20.09.2022

Re: demagogija

angie01
Владика Никанор


kazu Vrsacni, kako je on tamo glavni kabadahija, muljator i zelenas,...gledala sam neki klip, gde je u neko selo dovukao sve popove iz svoje parohije, da sprece bogosluzenje nekih popova koji su mu odbili poslusnost-kazu da nisu hteli da mu daju taj neki harac koji trazi od svih, niti da uzcetvuju u njegovim mutljavinama, pa su kupili kucu i tu drzali propoved....i prvo ovaj jeretik krene da lozi ostale, kako ce da upadnu i da sprece bogosluzenje, da ce ovo/ono, ova dva odmetnula popa izasla i lepo mu i mirno objasnili sta su imali, al je ovaj nastavio da preti, opkoljen ostalim svestenim licima koje je dovukao kao vojsku, dok nije dosla milicija i rekla mu da napusti privatni posed,...onda je okrenuo pricu, kako su oni dosli na bogosluzenje i valjda imaju pravo da prisustvuju, blabalbla,...i milicija ih oterala.

aj što baš nije moj tip vladike, aj što je u sporu sa pola episkopata i što se ljudi iz njegove episkopije pričeščuju u drugima. ali on je tu vladika i apsolutni "monarh" liturgiju bez njegovog blagoslova u njegovoj eparhiji ne može služit niko , ni pop ni patrijarh i nikakvi blagoslov nikakve milicije tu ne pomaže , ni "privatna kuća" . crkva je u episkopu i episkop je u crkvi ne postoji "katoličnost"(sabornost . univerzalnost ) crkve bez jedinstva sa episkopom pa samim tim ni crkve ( ...u JEDNU Svetu Katoličansku i apostolsku crkvu..)

angie01 angie01 21:32 20.09.2022

Re: demagogija

Kako ti to zamišljaš?


ja ne zamisljam nista, niti sam rekla bilo sta o tom bogosluzenju, opisala sam sta sam videla u klipu-da vladika dolazi sa drugim popovima kao mafijozo i organizuje upad na privatni posed i da je milicija rasterala situaciju, pod pretnjim da ih pohapsi, i da je vladika okrenuo pricu, kako je dosao da slusa to bogosluzenje.

to za reket su mi pricali njegovi sugradjani.

znaci, nemoj da izvrces moje reci i ucitavas im nesto drugo, eno lepo stoji komentar.

ja se u hijerariju crkve i kako oni funkcionisu nisam mesala,niti dala svoj sud o tome, opsiala sam kako se ponasa vladika.
bene_geserit bene_geserit 05:42 21.09.2022

Re: demagogija

magnus
prava i laži
problem europrajdova i pederbalova koji se nameću srbiji nema veze sa pravima nego sa demagogijom
1. agresivan pristup svim tradicionalnim vrednostima i nametanje vašeg narativa ko jedine svete istine
nije tvoje /vaše/ da popujete episkopatu i crkvi teološku i moralnu dogmatiku
2- prodavanje ljevičarskih i avnojevskojugoslovenskih ideja što ne bi trebalo imat veze sa pederpravima , jerbo su pedere titini umlačivali
3 suradnja sa agresorom i guranje lažnog frankovačko-balisko-šiptarsko stanjinističkog ( kurti-demači) narativa o "bližoj prošlosti i tu ste ispali pičke i pederčine

A posle se pitaju što ih ne vole.
Pa ako se utale sa svim srpskim neprijateljima, garant će više da ih vole.
shmoo shmoo 06:17 21.09.2022

2 године у мардељу = начитан к'о Бодлер

maksa83

sticaj je društveno-istorijskih okolnosti što Srpska Pravoslavna Crkva ne može da te zartvori u tjuzu


Немој да причаш! Нисам знао да СПЦ само тренутно нема ту моћ да трпа људе у мардељ.

Па ја сам онда нахебао када се друштвено-историјске околности буду промениле зато што сам ономад одбио да пољубим руку патријарху Иринеју блаженопочившем једном приликом на неком рукоположењу нових ђакона. Сигурно сам "уписан тамо где треба" у те црквено-државне Службене тефтере.

А видим ја да ме од тог момента ови моји ликални попови које знам уживо све нешто подозриво гледају... Испитивачки. И још ми ономад за опело један њихов службеник (само за Тес - Босанац!) узео 10 000 не трепнувши јер је пажљиво мотрио шта ћу ја кас'ти и урадити када сам чуо за тај њихов тарифник.

Сад схватам ту префригану и перфидну игру у Србији.

Боже, дај само да у Катару догурамо што даље, кад већ Јокић није успео да воздигне Србију царицу која спава (па је морао да се утеши и утроши неколико милиона од свог новог уговора у НБА купујући нова касачка грла на некој лицитацији у Италији), и сви греси појединаца у Србији биће брзо заборављени. Или макар стављени ад акта. До прве прилике, то јест нових избора.





softelectronics_e softelectronics_e 08:03 21.09.2022

Re: 2 године у мардељу = начитан к'о Бодлер

shmoo
maksa83

sticaj je društveno-istorijskih okolnosti što Srpska Pravoslavna Crkva ne može da te zartvori u tjuzu


Немој да причаш! Нисам знао да СПЦ само тренутно нема ту моћ да трпа људе у мардељ.

Па ја сам онда нахебао када се друштвено-историјске околности буду промениле зато што сам ономад одбио да пољубим руку патријарху Иринеју блаженопочившем једном приликом на неком рукоположењу нових ђакона. Сигурно сам "уписан тамо где треба" у те црквено-државне Службене тефтере.

А видим ја да ме од тог момента ови моји ликални попови које знам уживо све нешто подозриво гледају... Испитивачки. И још ми ономад за опело један њихов службеник (само за Тес - Босанац!) узео 10 000 не трепнувши јер је пажљиво мотрио шта ћу ја кас'ти и урадити када сам чуо за тај њихов тарифник.

Сад схватам ту префригану и перфидну игру у Србији.

Боже, дај само да у Катару догурамо што даље, кад већ Јокић није успео да воздигне Србију царицу која спава (па је морао да се утеши и утроши неколико милиона од свог новог уговора у НБА купујући нова касачка грла на некој лицитацији у Италији), и сви греси појединаца у Србији биће брзо заборављени. Или макар стављени ад акта. До прве прилике, то јест нових избора.



Jedan je Jokić!
maksa83 maksa83 08:18 21.09.2022

Re: 2 године у мардељу = начитан к'о Бодлер

Па ја сам онда нахебао када се друштвено-историјске околности буду промениле зато што сам ономад одбио да пољубим руку патријарху Иринеју блаженопочившем једном приликом на неком рукоположењу нових ђакона.

Ti si dobro prošao, neki su morali da se, što kažu - ljube filmski - pa su se onda malo samorazneli bombom u manastiru i samo ih zakopalo u delovima tu na licu mesta, ko božemeoprosti kanarinca.
shmoo shmoo 14:42 21.09.2022

Re: 2 године у мардељу = начитан к'о Бодлер

softelectronics_e

Jedan je Jokić!



У мајке, браће и оца вала јес једини.

shmoo shmoo 14:47 21.09.2022

Манастирска костурница

maksa83
Па ја сам онда нахебао када се друштвено-историјске околности буду промениле зато што сам ономад одбио да пољубим руку патријарху Иринеју блаженопочившем једном приликом на неком рукоположењу нових ђакона.

Ti si dobro prošao, neki su morali da se, što kažu - ljube filmski - pa su se onda malo samorazneli bombom u manastiru i samo ih zakopalo u delovima tu na licu mesta, ko božemeoprosti kanarinca.



Не сееееерииии! Стварно?

Лего коцкице, а?

Коцка, коцка коцк'ца, ето ђе је руп'ца!






Jaril Jaril 06:38 22.09.2022

Re: demagogija

kazu Vrsacni, kako je on tamo glavni kabadahija, muljator i zelenas,...

Цела СПЦ се чуди како он још није пензионисан. Мени се чини да је ова његова агресија покушај да уграби неки поен код верника, а и изговор да кад га склоне он може да се вади да је то урадила западна сатанистичка педерска завера, а да то није због његове глади за новцем која је удавила свештенике у његовој епархији. Позориште какво виђамо свуда. Али заправо ради у корист људских права. Јер кад људи виде како се понашају људи који пропагирају хомо/трансфобију, онда окрену леђа тој идеологији. Што јесте спор процес, важно је да се одвија.
Jaril Jaril 06:41 22.09.2022

Re: demagogija

У СФРЈ је хомосексуални однос био кривично дело и кажњаван је затвором, ипак постоји мала разлика.

Izem ti razliku


Максо, јесте велика. Један алат опресије мање је увек важан напредак.
Jaril Jaril 06:58 22.09.2022

Re: demagogija

aj što je u sporu sa pola episkopata i što se ljudi iz njegove episkopije pričeščuju u drugima. ali on je tu vladika i apsolutni "monarh" liturgiju bez njegovog blagoslova u njegovoj eparhiji ne može služit niko

Ја мислим да би и причешћивање у другој епархији морало да буде по благослову владике, само се то из практичних разлога не ради, јер је данас проток људи огроман, а и не баца се анатема због тога.
highshalfbooze highshalfbooze 13:07 20.09.2022

očekivanja

Koja su ti očekivanja?
Koliko će napada na LGBT populaciju biti manje posle ove manifestacije?
Kakva je statistika što se napada tiče od kako se manifestacija redovno održava, a koliko je bilo pre početka redovnog održavanja?
Hoće li biti ove ili sledeće godine usvojen zakon o istopolnim brakovima?
shmoo shmoo 14:51 21.09.2022

Re: očekivanja

highshalfbooze
Koja su ti očekivanja?
Koliko će napada na LGBT populaciju biti manje posle ove manifestacije?
Kakva je statistika što se napada tiče od kako se manifestacija redovno održava, a koliko je bilo pre početka redovnog održavanja?
Hoće li biti ove ili sledeće godine usvojen zakon o istopolnim brakovima?



Не буди ентузијаста.

Када бисмо заиста видели све ове податке, онда Јарил не би имао о чему да пише на Блогу Б92.

Нити би власт, опозиција и медији (и Служба) имали чиме да нас замајавају да не мислимо на битне ствари које живот значе... Следеће зиме...

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:07 21.09.2022

Re: očekivanja

Јарил се здушно инвестирао у овај прајд, па претпостављам да је много очекивао, али ово ће се све вероватно показати као контрапродуктивно на много начина, управо због сталног инсистирања на конфронтацији са осталима, уместо на њиховом придобијању.

Што се тиче дељења хришћанских поука Патријарху, тај приступ је невероватно арогантан (што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Истовремено тај приступ је и прилично неинтелигентан јер сумњам да ће они који се идентификују као верници благонаклоно гледати на вређање Патријарха, његовог теолошког образовања и његовог човекољубља.

Јариле, ако си било чиме разочаран, кључ је у твојим нереалним очекивањима. Црква не мења своју догму да би се прилагодила теби, мени или било коме од нас.
docsumann docsumann 20:45 21.09.2022

Re: očekivanja

Црква не мења своју догму да би се прилагодила теби, мени или било коме од нас.


u kom slučaju prilagođavanja crkva mjenja dogmu?
Jaril Jaril 07:09 22.09.2022

Re: očekivanja

highshalfbooze
Koja su ti očekivanja?
Koliko će napada na LGBT populaciju biti manje posle ove manifestacije?
Kakva je statistika što se napada tiče od kako se manifestacija redovno održava, a koliko je bilo pre početka redovnog održavanja?
Hoće li biti ove ili sledeće godine usvojen zakon o istopolnim brakovima?


Јако је тешко дати овакве предикције јер стање људских права зависи од много фактора. Знамо да у случајевим криза и општег страха, људи више подлегну 'его-трипу', тј. више намећу своју вољу, мање су толерантни према различитим мишљењима, понашањима и другачијости уопште. Рат у Украјини, инфлација, енергетска криза... све то утиче на стање људских права, која се при том развијају са својим успонима и падовима.

Да би статистике биле поуздане, прво би требало да будемо сигурни да су сви случајеви насиља и пријављени, али се они прећуткују због опште стигме. У смислу бројки, једини поуздан показатељ јесте број судски процесираних случајева који су пријављени. Ту се опет меша генерално стање судства, али би ту могао да се добије макар било какав објективни показатељ.

Тако да, видећемо... За сад је општа подршка важан показатељ напретка.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:30 22.09.2022

Re: očekivanja

docsumann
Црква не мења своју догму да би се прилагодила теби, мени или било коме од нас.


u kom slučaju prilagođavanja crkva mjenja dogmu?

За православне, догма је непроменљива, колико ја разумем, макар од оних седам васељенских сабора, одржаних од 4.- 8. века.

Мислим да је у основи погрешно очекивање да се Црква мења, већ је потребно да се нађе неки модус суживата различитих светова, какав рецимо постоји у Израелу, од оног убер-конзервативног и до оног убер-пермисивног ЛГБТ.
Jaril Jaril 07:30 22.09.2022

Re: očekivanja

арогантан

Рече особа која дели лекције ЛГБТ+ људима како и шта треба да раде, као да било ко ко није ЛГБТ+ може да има изнијансирану интуицији о изазовима и проблемима ЛГБТ+ популације. Замисли да ја идем наоколо и делим млекарима савете како да се изборе за млекарску индустрију, а све зато што ето желим да им та производња успе.

Ускупити свој его јесте врлина.

Слушај принћипеса, тај део текста је писан из оног дела мене који се моли од моје 10те године (упркос неразумевању и одбацивању родитеља) и који живи у вери од 19те (са успонима и падовима). Тај део текста почиње речима о мом емотивном доживљају и одмах наводи да се Порфирије одрекао Христа. Тако јак емотивни доживљај, а унешен је у текст због моје реакције после Порфиријевог говора и мог закључавања тада активног блога, као и тако јака тврдња захтевају темељно објашњење.

Али оно што тебе интересује, показано недељама уназад, јесте да туђ емотивни живот - ОСПОРИШ. Тебе не занима што транс-деца пате, што ако се ћути и пусти код њих расту шансе за генерализовану анксиозност, депресију и суицид, тебе само занима твој поглед на свет, па нек се под њим удави кога год он поткачи.

За мене су све емоције валидне - па и мржња према мени - и с тим у вези: да се тераш у пичку лепу материну.

- - - -

За остале блогере: ја сам почео да псујем под старе дане - свесно и намерно - онда кад људи прегазе црвене линије. Ја се трудим да те црвене линије буду постављене што даље и шире. Једна од њих је била прегажена ономад кад је један блогер ишао по блогу и заговарао како постоје потрошни људи (стари људи који би свакако умрли, па што да носимо маске и да се вакцинишемо), и друга је ево инвалидација емотивног живота. А псовање користим као алат комуникације, јер је понекад то једини језик који саговорници разумеју.
softelectronics_e softelectronics_e 07:50 22.09.2022

Re: očekivanja

Jaril
арогантан

Рече особа која дели лекције ЛГБТ+ људима како и шта треба да раде, као да било ко ко није ЛГБТ+ може да има изнијансирану интуицији о изазовима и проблемима ЛГБТ+ популације. Замисли да ја идем наоколо и делим млекарима савете како да се изборе за млекарску индустрију, а све зато што ето желим да им та производња успе.

Ускупити свој его јесте врлина.

Слушај принћипеса, тај део текста је писан из оног дела мене који се моли од моје 10те године (упркос неразумевању и одбацивању родитеља) и који живи у вери од 19те (са успонима и падовима). Тај део текста почиње речима о мом емотивном доживљају и одмах наводи да се Порфирије одрекао Христа. Тако јак емотивни доживљај, а унешен је у текст због моје реакције после Порфиријевог говора и мог закључавања тада активног блога, као и тако јака тврдња захтевају темељно објашњење.

Али оно што тебе интересује, показано недељама уназад, јесте да туђ емотивни живот - ОСПОРИШ. Тебе не занима што транс-деца пате, што ако се ћути и пусти код њих расту шансе за генерализовану анксиозност, депресију и суицид, тебе само занима твој поглед на свет, па нек се под њим удави кога год он поткачи.

За мене су све емоције валидне - па и мржња према мени - и с тим у вези: да се тераш у пичку лепу материну.

- - - -

За остале блогере: ја сам почео да псујем под старе дане - свесно и намерно - онда кад људи прегазе црвене линије. Ја се трудим да те црвене линије буду постављене што даље и шире. Једна од њих је била прегажена ономад кад је један блогер ишао по блогу и заговарао како постоје потрошни људи (стари људи који би свакако умрли, па што да носимо маске и да се вакцинишемо), и друга је ево инвалидација емотивног живота. А псовање користим као алат комуникације, јер је понекад то једини језик који саговорници разумеју.

Ma!
Šta te boli kitonijus, teraj po svome.
Više nemaš ni 10 niti 19 godina.
Ko te prihvata takvog kakav jesi, a ko ne.
Šta te boli kurac za bilo koga.
Budi svoj čovek.
Što se tiče napisanoga principesi, i teranje nje u pičku materinu, najbolje ti je da se izviniš.
To je moje mišljenje.
A (i) za moje mišljenje može da te boli kurac.
niccolo niccolo 07:51 22.09.2022

Re: očekivanja

Замисли да ја идем наоколо и делим млекарима савете како да се изборе за млекарску индустрију, а све зато што ето желим да им та производња успе.

Ne ulazeći u tvoju diskusiju sa princi, da primetim da bi te ovo načinilo savetnikom tj. srpski rečeno konsultantom
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:59 22.09.2022

Re: očekivanja

Али оно што тебе интересује, показано недељама уназад, јесте да туђ емотивни живот - ОСПОРИШ. Тебе не занима што транс-деца пате, што ако се ћути и пусти код њих расту шансе за генерализовану анксиозност, депресију и суицид, тебе само занима твој поглед на свет, па нек се под њим удави кога год он поткачи.

Ја наравно ни теби, нити било коме не оспоравам лични емотивни доживљај.

Све што сам овде написала, написано је у најбољој намери, и са идејом да ЛГБТ+ популација, посебно ЛГБТ млади имају мање проблема и већу прихваћеност. Да ли треба да се извињавам што мени изгледа да ће правац којим ЛГБТ+ активисти воде своје кампању да изазове супротне ефекте?

Оно што ти је очигледно промакло у Патријарховом обраћању је да је изричито рекао да су ЛГБТ+ ближњи. Која порука може бити позитивнија од те?
Jaril Jaril 08:07 22.09.2022

Re: očekivanja

najbolje ti je da se izviniš

То би значило да свој поступак видим као грешку и сад хоћу да исправим. Ја сам псовку хтео да напишем још синоћ, па сам промишљао до спавања и оставио да преноћи. Јутрос је закључак поново био да је то исправна ствар да се уради.

Са црвеним линијама нема зајебавања.
softelectronics_e softelectronics_e 08:09 22.09.2022

Re: očekivanja

Jaril
najbolje ti je da se izviniš

То би значило да свој поступак видим као грешку и сад хоћу да исправим. Ја сам псовку хтео да напишем још синоћ, па сам промишљао до спавања и оставио да преноћи. Јутрос је закључак поново био да је то исправна ствар да се уради.

Са црвеним линијама нема зајебавања.

Od volje ti, ko katoliku post!
Jaril Jaril 08:09 22.09.2022

Re: očekivanja

Оно што ти је очигледно промакло у Патријарховом обраћању је да је изричито рекао да су ЛГБТ+ ближњи. Која порука може бити позитивнија од те?


Оставићу могућност да сам ја заслепљен и да не видим то што ти видиш, па ћу се његовом говору вратити кроз неко време да погледам свежим очима. Ако увидим да сам погрешио, извинићу ти се.
softelectronics_e softelectronics_e 08:11 22.09.2022

Re: očekivanja

Jaril
Оно што ти је очигледно промакло у Патријарховом обраћању је да је изричито рекао да су ЛГБТ+ ближњи. Која порука може бити позитивнија од те?


Оставићу могућност да сам ја заслепљен и да не видим то што ти видиш, па ћу се његовом говору вратити кроз неко време да погледам свежим очима. Ако увидим да сам погрешио, извинићу ти се.

Bogami, moram da te ososkolim, jer su ove pederske teme 'jebale kevu' i ukrajini.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:33 22.09.2022

Re: očekivanja

Оставићу могућност да сам ја заслепљен и да не видим то што ти видиш, па ћу се његовом говору вратити кроз неко време да погледам свежим очима. Ако увидим да сам погрешио, извинићу ти се.

Ти си емотиван човек и ја разумем твоју љутњу.
Colin_bgd Colin_bgd 13:27 22.09.2022

Re: očekivanja

Што се тиче дељења хришћанских поука Патријарху, тај приступ је невероватно арогантан (што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...
literatesa literatesa 14:03 22.09.2022

Re: očekivanja

te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Nikad nisam vidjela da je ovo neko napisao, osim mene, naravno.
literatesa literatesa 14:05 22.09.2022

Re: očekivanja

Ništa, apsolutno ništa ne postoji o čemu čovjek ne smije imati slobodno mišljenje, ili misao. A tek poniznost, ne postoji u mom sistemu vrijednosti.
maksa83 maksa83 14:14 22.09.2022

Re: očekivanja

(што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Pahhhahaha...

ZNAŠ BRE TI KO SAM JA?!

Ali ona najgora neizbaždarena džiberčina.
softelectronics_e softelectronics_e 14:25 22.09.2022

Re: očekivanja

maksa83
(што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Pahhhahaha...

ZNAŠ BRE TI KO SAM JA?!

Ali ona najgora neizbaždarena džiberčina.

Čekaj!
Zar nije džiber i taj balavander, odnosno, picopevac?
Tek on je arogantan.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:40 22.09.2022

Re: očekivanja

Colin_bgd

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ту постоје два елемента.

Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.

Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:57 22.09.2022

Re: očekivanja

maksa83
(што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Pahhhahaha...
ZNAŠ BRE TI KO SAM JA?!
Ali ona najgora neizbaždarena džiberčina.

Ти си добар у свом послу, као што је Лавров добар у свом.
Сада замисли да ти дође неки надобудни жутокљунац, не мора да буде баш IQ89, али пун себе, па почне да те учи како треба да радиш.
Шта би ти њему рекао?
А Лавров такве стално среће, нпр. зимус премијерку Лиз Трас када је била министарка спољних послова и ишла у Москву да дели лекције, а није знала да ли је Ростов у Русији или Украјини.
literatesa literatesa 15:41 22.09.2022

Re: očekivanja

Colin_bgd Colin_bgd 15:41 22.09.2022

Re: očekivanja

principessa_etrusca
Colin_bgd

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ту постоје два елемента.

Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.

Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.

Stvar je upravo suprotna, patrijarh i crkva zele da odredjuju (naredjuju?) da drzava i drustvo moraju biti uredjeni po nekim njihovim hriscanskim nacelima, a ko nece, moze da pali napolje, i to cak i bez megatrend "diplome"... Tako da njihova arogancija je najveca... U stvari, sve sto oni rade se svodi na strah da im se brojnost pastve ne svede na statisticku gresku, jer onda nece imati pokrice da zahvataju i sakom i kapom, i sleva i zdesna...

maksa83 maksa83 15:49 22.09.2022

Re: očekivanja

Čekaj!
Zar nije džiber i taj balavander, odnosno, picopevac?
Tek on je arogantan.

Nije.
maksa83 maksa83 15:53 22.09.2022

Re: očekivanja

Сада замисли да ти дође неки надобудни жутокљунац, не мора да буде баш IQ89, али пун себе, па почне да те учи како треба да радиш.
Шта би ти њему рекао?

Neki malo prethodniji ja bi verovatno prso ko letva i u najboljem slučaju ga cinično zajebavao, ovaj matori umorni ja bi se samo nasmešio i trudio da nam se putevi ne ukrštaju i da ne radim sa njim, jer nekad sam ja bio on.
literatesa literatesa 16:30 22.09.2022

Re: očekivanja

Ovo bi potvrdilo moju teoriju da sam glup narod gubi narod u jeziku kao mi pa imamo Srbe samo na ćirilici, i samo Srbe u crkvi kako veli Svetislav, gubimo narod u jeziku i ljudima, i to jeste postalo naporno. Ne postoji trenutno autoritet ili čovjek koji se može dići iznad tog gliba a da nije prvi stao na nečiju glavu.



Teologija razistorije


Danas je na redu predavanje iz teologije istorije, discipline koja se ne predaje na Pravoslavnom bogoslovskom fakultetu, a daj Bože da je petina tamošnjih predavača uopšte čula da tako nešto postoji.

Teologija istorije se bavi pokušajima tumačenja poruka koje Promisao šalje pojedinim ličnostima, ali i narodima šalje posredstvom nesreća i tegoba koje ih snalaze. Ne u smislu dragom srpskom srcu - kako bez po muke izbeći nesreće i tegobe, to je apsurdno - nego u smislu kako što spremnije podneti i eventualno ublažiti neizbežne tegobe i teškoće.

To je najbolje postavio jedan drevni teolog, kome sam zaboravio ime, koji je rekao da blagočestive, mirne i skrušene Proviđenje (ka spasenju) vodi blagom rukom, mazeći ih po glavi, a neblagočestive, nemirne i osione grubo vuče za noge dok ima glava drlja po kaldrmi. Pametnima dosta.

Ako bi se neki od mirijade SPC-ovih teologa koji piskaraju seminarske radove na razne bogougodne teme odao teologiji istorije - što je apsurdna pretpostavka - došao bi do saznanja da je SPC tokom poslednjih dvesta godina napravila srpskom narodu nekoliko katastrofalnih usluga iz najboljih pobuda.


Idemo dalje. Ako bi se taj teolog najeo ludih gljiva i poželeo da rezultate svojih istraživanja podeli sa višom crkvenom hijerarhijom, ne bio niko u njegovoj koži. Ima u nižoj crkvenoj hijerarhiji produhovljenih ljudi koji znaju isto ovo što ću vam kasnije reći, ali se ne usuđuju da to javno kažu. I za manje se leti sa fakulteta i iz parohije.

Prva SPC-ova katastrofalna usluga bila je uslovljavanje pripadnosti srpskom narodu pravoslavnom veroispovešću, može i formalnom, kvantitet je bitan. Teško je posle više gotovo dva veka reći koliko je Srba islamske i katoličke vere SPC prognala iz nacionalnog korpusa, ali reč je o nekoliko miliona.

Preci Ljilje Smajlovićke srećom se nisu islamizovali, pa zahvaljujući tome ima ko da nariče nad padom srpskog nataliteta. Koji je drastično osakaćen, između ostalih uzroka, serijom ratova protiv bivših sunarodnika oglašenih za Turke i Šokce, rečju neprijatelje.

Nisu samo inoverni Srbi bili kost u SPC-ovom grlu. O, ne. Isto tako popreko kao na (bivše) Srbe muslimane i katolike, SPC je gledala - a gleda i dan-danas i nastaviće da gleda - na Srbe agnostike, ateiste ili samo ravnodušne, čiji broj je takođe nemoguće proceniti, ali je sigurno poveliki.

Tako se radilo (rasipalo) decenijama pre Drugog svetskog rata, sve dok s Najvišeg Mesta - onog gore Najvišeg, ne ovog dole - nije stigla korektivna kazna u vidu ateističkog komunističkog režima, koji je na SPC gledao poprekije nego što je SPC gledala na komuniste. A gledala je toliko popreko da je „podržavala“ najmračnije međuratne politike, samo zato što su bile antikomunističke. A šta je posle bilo - o tome se možete obavestiti u seriji predavanja koja počinju 1. oktobra tekuće godine jer sam do tada na godišnjem odmoru od vas, a i vi od mene.


Svetislav Basara
literatesa literatesa 16:35 22.09.2022

Re: očekivanja

Jel Smajlovićka još uvijek uređuje Politiku?
literatesa literatesa 16:37 22.09.2022

Re: očekivanja

Smajlović? Ok, kako god, nije Smajlova jer joj Smail nije muž više, cc. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:51 22.09.2022

Re: očekivanja

literatesa
Ništa, apsolutno ništa ne postoji o čemu čovjek ne smije imati slobodno mišljenje, ili misao. A tek poniznost, ne postoji u mom sistemu vrijednosti.



Da prihvatimo da je neki verski andrak autoritet. Gde su onda tacno granice njegovog autoriteta? I gde su granice potcinjavanja njegovom autoritetu?

Da objasnim sta mislim:

Kod nekog supermatematicara moze se jos i definisati njegovo polje bivanja autoritetom; granice njegove ekspertize. Cak ni tada ne vazi poniznost i nemogucnost da se protivureci.

Ali sa svestenim andrakom je sve komplikovanije. Polje njegovog delovanja se tice samog zivota i teoretski je neograniceno. Danas ti da molitvu, sutra kaze produzi suknju, prekosutra stavi maramu, nakosutra ceo hidzab, pa onda posalje moralnu policiju da prati da li se njegov autoritet postuje, itd. A ni potcinjenima nije lako jer kako da znaju da li da se recimo potcine 30%, 60% ili svakom zahtevu?

Tako da je ispravan stav: apsolutno ništa ne postoji o čemu čovjek ne smije imati slobodno mišljenje, ili misao.



softelectronics_e softelectronics_e 16:59 22.09.2022

Re: očekivanja

principessa_etrusca
Colin_bgd

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ту постоје два елемента.

Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.

Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.

Tako je govorila Principesa!
Principesa, da li si ti, ikad, razmišljala da naplaćuješ časove kojekakvim džiberima.
Ne možeš stalno da ih prosvećuješ besplatno.
angie01 angie01 17:02 22.09.2022

Re: očekivanja


Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.


pa to su nekako radili popovi i patrijar, obelezavali ko su izrodi, pretili i pozivali na oruzano istrebljenje, do "smirivanja" nekaznjene agresije u huskanjem od strane vrhovnog vraca, koji porucuje, kako se treba tog ZLA osloboditi na drugi nacin.


Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.


pa prave vernike vredja vrejdanje vere i jereticko agresivno ponasanje spc.


....a tek sto vredjaju ateiste i agnostike, srednjovekovnim egzorcizmom i necivilizovanim ponasanjem koje sa verom ima dodirnih tacaka kao i svako drugo nasilnicko ponasanje sto ima.
literatesa literatesa 17:16 22.09.2022

Re: očekivanja

Ali sa svestenim andrakom je sve komplikovanije. Polje njegovog delovanja se tice samog zivota i teoretski je neograniceno. Danas ti da molitvu, sutra kaze produzi suknju, prekosutra stavi maramu, nakosutra ceo hidzab, pa onda posalje moralnu policiju da prati da li se njegov autoritet postuje, itd. A ni potcinjenima nije lako jer kako da znaju da li da se recimo potcine 30%, 60% ili svakom zahtevu?

Apsolutno.

Ali i u politici, maloprije gledam šta se dešava u svijetu, 90% političara danas, ljudi u politici su ne znam kako bi ih nazvala, počnem mucati, su, su.. I zamisli kad se politika preplete sa religijom, dobiješ petoduplo zlo bez dna, ponor, koji ti priča o nebu i čovjeku.. Samozvani autoriteti i njihovi podanici.

Na ruskom Twitteru pišu da je mobilizacija Dagestanaca već sad nakon izgibije manjina u Ukrajini etničko čišćenje. Govore im, borite se za budućnost. Jedan odgovara: o čemu pričaš, mi sadašnjost nemamo.
angie01 angie01 17:22 22.09.2022

Re: očekivanja


Ali sa svestenim andrakom je sve komplikovanije


pa hebote u sekularnoj drzavi prave teokratsku dzamahiriju, pazi molim te autoriteta,...samo pogledas spisak odlikovanih i ne mora da se kaze vise ni jedna rec.

,,,ako je nesto odvrtno, to je nametanje nedodirljivosti mantije- ma hajde molim te...ne znam zasto uvek pomislim na Maje i Inke i ubijene bebe za zrtvu bogovima, jer je tako naredio vrac.
Jaril Jaril 18:26 22.09.2022

Re: očekivanja

principessa_etrusca
Colin_bgd

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ту постоје два елемента.

Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.

Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.


То да је Љубав централна ствар Хришћанства јесте црквена догма. И записано у Светом Писму. Ако је црквено учење хипи покрет, онда подржавам хипи покрет.

Уосталом, ту има два елемента.

Један је да сам ја изнео своју причу и своје разумевање ситуације. Назначено буквално првим речима.

А други је да се у историји Православне Цркве дешавало да су највећи јеретици управо патријарси, митрополити, епископи. Погледати под иконоборство.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:38 22.09.2022

Re: očekivanja

Jaril
principessa_etrusca

Ту постоје два елемента.

Један је да су се теолошки лаици подухватили тога да објашњавају Патријарху своју хипи варијанту хришћанства јер су начули да је ту љубав централна ствар. Ароганција је у томе да као такав идеш около и арбитрираш ко је хришћанин, а ко није.

Други је да ако Патријарх за тебе није ауторитет, што је наравно потпуно у реду, он јесте за ауторитет за вернике, које извесно вређа вређање Патријарха, а притом ти као хоћеш да будеш прихваћен од тих истих верника.


То да је Љубав централна ствар Хришћанства јесте црквена догма. И записано у Светом Писму. Ако је црквено учење хипи покрет, онда подржавам хипи покрет.

Уосталом, ту има два елемента.

Један је да сам ја изнео своју причу и своје разумевање ситуације. Назначено буквално првим речима.

А други је да се у историји Православне Цркве дешавало да су највећи јеретици управо патријарси, митрополити, епископи. Погледати под иконоборство.

Покушаћу да ти одговорим, мада нисам нарочито поткована у овој сфери.

Наравно, Бог је љубав и заповест је ”љуби ближњег свог као себе самог”, а ја говорим о хипи интерпретацијама којих су пуни новински чланци у којима прозивају Патријарха и православно свештенство и оптужују их да не воле или да не воле довољно припаднике ЛГБТ.

Црква одбацује оно што сматра грехом, али не и онога ко га чини, т.ј. не одбацује грешника. Бог воли све, и оне који греше као и оне који не греше, али се од свих очекује много интроспекције и покајањa.

Много од онога што дневно урадимо, и посебно онога што помислимо, спада у категорију греха. То је случај, нажалост, и са хомосексуалним односом. Кажем ”нажалост” јер верујем да помало разумем колико је компликована ситуација геј верника.

Позната је парабола о Христу и блудници, посебно њен често цитирани део “онај ко је без греха нека баци први камен” (Јован 8) и тај први камен нико није бацио. (Мени је то фасцинантан пример самоспознања/self-awareness оних који су до тог тренутка били спремни да каменују, али не и након што су се загледали у себе.)

Оно што је у наставку Исус рекао жени, а што се ређе цитира, је ”Жено, зар те нико не осуди? Не осуђујем те ни ја, иди и не греши више!”, а то ”не греши више” је ужасно крупан захтев када је тако лако подлећи искушењима.

Наравно, у Православљу нико није непогрешив, ни Бартоломеос, ни Кирил, па ни наш Патријарх, ипак, први корак је да се сви загледамо сами у себе.
shmoo shmoo 22:29 22.09.2022

Re: očekivanja

нпр. зимус премијерку Лиз Трас када је била министарка спољних послова и ишла у Москву да дели лекције, а није знала да ли је Ростов у Русији или Украјини.



Господе боже, какви су то пајаци! Циркузанери...


"Zahvaljujući herojstvu ukrajinske vojske, delimično zahvaljujući oružju koje ponosno šaljemo, čestitam mom prijatelju (Džejmsu Hipiju, ministru odbrane) na onome što radi britanska vojska, na oružju koje šaljemo, lista je podugačka. Hvala takođe, naravno, inspirativnom vođstvu Vladimira Putina", kazao je Džonson i stao.

Onda se ispravio.

"Inspirativnom vođstvu Volodimira Zelenskog, oprostite. Ruske snage su prethodnih dana izbačene iz većeg dela severoistoka Ukrajine, oko Harkova. Pod pritiskom su u Hersonu na jugu i nemam dilemu da će Ukrajinci da pobede", rekao je Džonson.



ЛИНК

vcucko vcucko 07:15 23.09.2022

Re: očekivanja

Colin_bgd
Што се тиче дељења хришћанских поука Патријарху, тај приступ је невероватно арогантан (што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ali i primiti isto.

To često (stalno?) zaboravljaš/te.
Colin_bgd Colin_bgd 08:20 23.09.2022

Re: očekivanja

vcucko
Colin_bgd
Што се тиче дељења хришћанских поука Патријарху, тај приступ је невероватно арогантан (што Лавров рече једном ранијем арогантном млађем енглеском министру, who the fuck you think you are to lecture me).

Jedina arogantnost je arogantnost SPC (i Lavrova, i svih koji izjavljuju slicne imbecilizme)... Ko (ne, stvarno KO?) je to odredio da moramo pred nekim "autoritetima" da budemo ponizni, unizni, cak i pristojni...

Svaki, ali bukvalno SVAKI autoritet je lazan, te stoga ne postoji covek, zena, ili institucija prema kojoj imamo a priori duznost da im se ne sme u lice reci sta se o njima misli...

Ali i primiti isto.

To često (stalno?) zaboravljaš/te.

Kad se kaze "ne postoji, bla, bla, bla..." to znaci "ne postoji", sto dalje znaci u taj skup su ukljuceni svi, pa cak i sam autor recenice...

Da se zaboravilo, ili namerno izostavilo, ili htelo reci nesto drugo, u tekstu posta bi onda i pisalo nesto drugo...

Ali dobro, ja znam da ja preterujem u ocekivanju da ljudi citaju ili razumeju detalje napisanog, ali, kao sto sam negde vec napisao (bez ocekivanja da je i procitano, a kamoli shvaceno), bavljenje (najsitnijim) detaljima je ono sto razlikuje uspesne pojedince, kompanije, i narode od onih neuspesnih...
bata_nimbus bata_nimbus 13:49 20.09.2022

Пропала држава

Насилно наметнута парада педера само је део система. Само један видљиви израз умрежене окупације простора који се еуфемистички зове Србијом.
Ми државу немамо.
Једно наређење америчког амбасадора јаче је од свег законодавства, владе, председника лажне државе Србије.
Педери су гојени део окупационог система. Дегенерици за увреду. То им је употребна вредност. Традиционални Срби, који су још увек већина и Србији, су парије.
И то се види.


Лево - свештеник-хулиган који угрожава људска права. Десно - угрожена мањина која никога не вређа и не угрожава.

zoja444 zoja444 14:14 20.09.2022

jarile

sta to znaci: nebinarno dete?
shmoo shmoo 15:02 20.09.2022

Бинариди и динариди

zoja444
sta to znaci: nebinarno dete?



То сам баш и ја питао у прошлој епизоди ове турске серије на Блогу Б92 па су ми двојица љубазних колега објаснили:


Шта ово уопште значи?

Nemački grad dopustio plivanje u toplesu nebinarnim osobama

Молим све оне писмене на Блогу Б92 са свим зубима у глави (правим или вештачким, небитно) који се редовно купају да мени са нишчим духом који не ради и на струју и на батерије ово објасне.
Унапред захвалан.


To znači da su se pojedinci dosetili da mimikrijom ostvare prednosti za svoju grupaciju pod izgovorom da su ugroženi, tako da se u sportu na takmičenjima muškarci prijavljuju u ženskoj kategoriji, na bazenima se žene prave da su muškarci...



Има о томе шта је небинарна особа овде:

------
Non-binary[a] or genderqueer is an umbrella term for gender identities that are not solely male or female‍—‌identities that are outside the gender binary.
------

Одатле се може даље истраживати у складу са интересовањима.







zoja444 zoja444 15:32 20.09.2022

Re: Бинариди и динариди

hvala taso, samo meni nekako i dalje to nije jasno.
solo solo 01:00 21.09.2022

Re: Бинариди и динариди

hvala taso, samo meni nekako i dalje to nije jasno.


Kako nije jasno.

Nebinarno dete znači da nije binarno.

Biće da je analogno.

shmoo shmoo 06:05 21.09.2022

Re: Бинариди и динариди

zoja444
hvala taso, samo meni nekako i dalje to nije jasno.



Није ни мени, право да ти кажем, него се само правим да као схватам шта су писци хтели да кажу да не бих опет испао најгори од све деце у друштву.

Jaril Jaril 07:46 22.09.2022

Re: jarile

zoja444
sta to znaci: nebinarno dete?


Можда је најједноставније разумети ако се сетиш ситуације у којој се неко за пролазника на улици питао: је л' ово мушко или женско?

Родно небинарни људи су они код којих се родни означитељи мешају. Екстремни пример би била изразито мишићава особа која се шминка. Или нпр. особа која има велике груди, дугу косу, али се стално облачи у традиционално мушку гардеробу.

Оно што је важно јесте да је родни идентитет субјективан и да свако организује своје родне означитеље у складу са собом.



maksa83 maksa83 08:25 22.09.2022

Re: Бинариди и динариди

hvala taso, samo meni nekako i dalje to nije jasno.

Ako te stvarno zanima pogledaj npr. seriju Billions. Lijk Taylor Mason je non-binary (i u seriji i u realnom životu). Nećeš primetiti ništa specijalno, momka koji bi kad zagledaš mogao biti zapravo žensko (jeste, biološki) a po svemu ostalom nije. A ponekad i jeste.
zoja444 zoja444 14:25 22.09.2022

Re: Бинариди и динариди

mislim da sam gledala tu seriju pre nekoliko godina ali je se ne secam mnogo. samo nekog ridjeg glumca. i nekog bradonju koji ga je jurio. ako je ta serija.
magnus magnus 17:05 22.09.2022

Re: jarile

Оно што је важно јесте да је родни идентитет субјективан и да свако организује своје родне означитеље у складу са собом.
ono što je važno da je ovo teško sviranje kurcu a ne bilo kakva istina , mudrost ili činjenica .... to je najobičpnija jebena neurotičnost

Jaril Jaril 18:33 22.09.2022

Re: jarile

magnus
Оно што је важно јесте да је родни идентитет субјективан и да свако организује своје родне означитеље у складу са собом.
ono što je važno da je ovo teško sviranje kurcu a ne bilo kakva istina , mudrost ili činjenica .... to je najobičpnija jebena neurotičnost



Пошто сви ми организујемо родне означитеље у складу са собом, онда смо сви до једног неуротични. Резултат је да се многима од нас друштвено прихваћена форма рода поклапа са "у складу са собом", а мањини постојеће родне форме одударају од њиховог "у складу са собом".

Задтак сваког друштва јесте да појединцима понуди друштвене форме у које могу да упакују своје личне психолошке процесе, без штете по психу и без штете по друге.
bene_geserit bene_geserit 22:50 22.09.2022

Re: jarile

Задтак сваког друштва јесте да појединцима понуди друштвене форме у које могу да упакују своје личне психолошке процесе, без штете по психу и без штете по друге.

Zadatak svakod društva je da socijalno ne normalizuje slične budalaštine jer je cena po društvo prevelika.
Jaril Jaril 08:37 23.09.2022

Re: jarile

bene_geserit
Задтак сваког друштва јесте да појединцима понуди друштвене форме у које могу да упакују своје личне психолошке процесе, без штете по психу и без штете по друге.

Zadatak svakod društva je da socijalno ne normalizuje slične budalaštine jer je cena po društvo prevelika.

Која је цена по друштво?
bene_geserit bene_geserit 19:12 23.09.2022

Re: jarile

Која је цена по друштво?

Pa za početak neefikasno alociranje resursa da bi se udovoljilo marginalnim grupama.
Od banalnog, recimo kad su krenuli da prave WCe za trandže ovde kod nas.
Gomila aspekata ovog sve više woke društva je udovoljavanje tome.
Svačiji "psihološki proces" je njegova stvar, društvo ne treba da se time bavi, već da bude efikasno i konkurentno.
To što ti tražiš pravi društvo neefikasnim i nekonkurentnim.

A to je samo jedan aspekat.
Društvo takođe treba da bude i biološki zdravo (što se tiče reprodukcije).
To da se ljudi rađaju kao gejevi i trandže i da socijalno prihvatanje toga ne povećava procenat ljudi u društvu je pričam ti priču. To je između ostalog razlog zbog čega je "Tibikin" humor debilan, polazi od idiotske pretpostavke kao od nečeg neupitnog i onda se kao sdprda.
Zbog čega je Ćirilov izjavio "deco, nemojte da budete previše radoznali"?
Pogledaj procenat gejeva, nebinarne dece, trandži u američkom društvu od kada su od toga napravili socijalno prihvatljivu stvar, u odnosu na pre.
Ako je teorija da je ljudska seksualnost "fluidna", onda socijalnim normama usmeriš stvar u smeru biološkog zdravlja društva, kao što je i bilo do skora.
docsumann docsumann 20:18 23.09.2022

Re: jarile

Ako je teorija da je ljudska seksualnost "fluidna", onda socijalnim normama usmeriš stvar u smeru biološkog zdravlja društva, kao što je i bilo do skora.


cenim već imaš neke norme u fioci
Черевићан Черевићан 14:36 20.09.2022

error in facto

Велика је то ствар!

најављена фрка .........млитаво протекла
од исчека обе стране здесило се слабо,
нити Гејеви колоритом .....очи намамише
(а од Литијаша.. неко неког..јел'ил набо)
-----
да,........ цуркаше и кише ........(уз понешто више:
музика је свирала слухистима бубњиће дирала)
Jaril Jaril 07:48 22.09.2022

Re: error in facto

млитаво протекла


На срећу.

Нажалост, 13 полицијаца је повређено, на срећу - прошли су са лакшим повредама. Могло је да буде много горе због безумља насиља.
maksa83 maksa83 18:27 20.09.2022

Samarićanin

Поука приче о добром Самарићанину јесте да треба препознати потребе човека и на њих одговорити без обзира ко је и без улажења у то какав је.

Treba dodatno znati i kontekst priče o Samarićaninu, i zašto je to ovde važno na još jedan način.

Samarićanin naime nije izabran bezveze - Samarićani iz Isusovog vremena su bili omraženi i prezreni od strane Jevreja, i ta osećanja su bila uzvraćena. Samarićanin je izabran da bude Taj Dobar Čovek da bi poenta bila otpr. u fazonu "Evo ČAK i Samarićanin može biti dobar čovek", znači nije Bližnji onaj ko je tu do tebe (komšija, ortak iz ulice, istorijski - Jevrejin) nego je Bližnji onaj koji dobro čini, pa MAKAR to bio i Samarićanin (iskopali su eto jednog dobrog, nekako).

Luka je najviše uradio da opere Isusa od judeonacionalizma gurajući ovakve priče u kojima ne-Jevreji ispadaju dobri, npr. samo kod njega Samarićanin ispadne čovek u priči kada je Isus izlečio leprozne, samo se jedan vratio da mu zahvali i taj jedan je bio Samarićanin.

Odn. može se reći da je cela priča o Samarićaninu ono što bi se danas reklo:

"Imam ja jednog drugara jeste Šiptar/Hrvat/peder/sysadmin/PHPdeveloper ali je dobar čovek."

Ovo je nasuprot onom čarlijvojeevom "Srbin je mio ma koliki kreten bio".
softelectronics_e softelectronics_e 18:53 20.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83
Поука приче о добром Самарићанину јесте да треба препознати потребе човека и на њих одговорити без обзира ко је и без улажења у то какав је.

Treba dodatno znati i kontekst priče o Samarićaninu, i zašto je to ovde važno na još jedan način.

Samarićanin naime nije izabran bezveze - Samarićani iz Isusovog vremena su bili omraženi i prezreni od strane Jevreja, i ta osećanja su bila uzvraćena. Samarićanin je izabran da bude Taj Dobar Čovek da bi poenta bila otpr. u fazonu "Evo ČAK i Samarićanin može biti dobar čovek", znači nije Bližnji onaj ko je tu do tebe (komšija, ortak iz ulice, istorijski - Jevrejin) nego je Bližnji onaj koji dobro čini, pa MAKAR to bio i Samarićanin (iskopali su eto jednog dobrog, nekako).

Luka je najviše uradio da opere Isusa od judeonacionalizma gurajući ovakve priče u kojima ne-Jevreji ispadaju dobri, npr. samo kod njega Samarićanin ispadne čovek u priči kada je Isus izlečio leprozne, samo se jedan vratio da mu zahvali i taj jedan je bio Samarićanin.

Odn. može se reći da je cela priča o Samarićaninu ono što bi se danas reklo:

"Imam ja jednog drugara jeste Šiptar/Hrvat/peder/sysadmin/PHPdeveoper ali je dobar čovek."

Ovo je nasuprot onom čarlijvojeevom "Srbin je mio ma koliki kreten bio".

Nije nasuprot!
Nego je komplementarno.
A to je, za logički nepismene, društvenjake i slične, upravo celina, celovitost.
Ne, kako ti ono citiraš ortake iz Crkve, celomudreno.
zoja444 zoja444 19:00 20.09.2022

Re: Samarićanin

meni je objasnjeno da je dobri samaricanin osoba koja cini dobro nepoznatim, slucajnim drugima bez ikakvog interesa.
maksa83 maksa83 19:03 20.09.2022

Re: Samarićanin

Nije nasuprot!
Nego je komplementarno.

Nisi u pravu!

Ti ljubiš bližnjeg svog bezuslovno ... zapravo ima samo jedan uslovčić - da je Srbin. Sve ostalo o njemu je nebitno.

A Isus je (ako pitaš Luku) u fazonu - ma jebeš to, bitno je kakav je ko čovek, evo vidiš kako su ona dvojica prošla pored nesretnika (iako su Naši, i još bogznakako Učeni Ljudi) a Samarićanin (ej, SA-MA-RI-ĆA-NIN) jedini stao da mu pomogne.

softelectronics_e softelectronics_e 19:15 20.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83
Nije nasuprot!
Nego je komplementarno.

Nisi u pravu!

Ti ljubiš bližnjeg svog bezuslovno ... zapravo ima samo jedan uslovčić - da je Srbin. Sve ostalo o njemu je nebitno.

A Isus je (ako pitaš Luku) u fazonu - ma jebeš to, bitno je kakav je ko čovek, evo vidiš kako su ona dvojica prošla pored nesretnika (iako su Naši, i još bogznakako Učeni Ljudi) a Samarićanin (ej, SA-MA-RI-ĆA-NIN) jedini stao da mu pomogne.


Eh!
Zaboravio si ti koji je (moj) najčešći iskaz.
A to je - da nije lako biti Srbin.
To je, u osnovi, da budem malo Milan pa da koristim njegov polimorfistički način iskazivanja stava, sve.
Upravo ta neLakoća čini Srbina Srbinom.
Samarićaninom.
maksa83 maksa83 19:30 20.09.2022

Re: Samarićanin

Zaboravio si ti koji je (moj) najčešći iskaz.
A to je - da nije lako biti Srbin.

Bukvalno ilustruješ ono o čemu pričam, sve tako zaboden u tu fiksaciju.

Nije lako biti Čovek.

A geolokacijski postoje mnogo izazovnije sudbine od toga da se rodiš kao Srbin.

softelectronics_e softelectronics_e 19:32 20.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83
Zaboravio si ti koji je (moj) najčešći iskaz.
A to je - da nije lako biti Srbin.

Bukvalno ilustruješ ono o čemu pričam, sve tako zaboden u tu fiksaciju.

Nije lako biti Čovek.

A geolokacijski postoje mnogo izazovnije sudbine od toga da se rodiš kao Srbin.


Eh!
zoja444 zoja444 19:52 20.09.2022

Re: Samarićanin

niko nikoga ne tera da se oseca i izjasnjava kao srbin. i ne brani da zivi na izazovnijim geolokacijama.
maksa83 maksa83 19:57 20.09.2022

Re: Samarićanin

niko nikoga ne tera da se oseca i izjasnjava kao srbin. i ne brani da zivi na izazovnijim geolokacijama.

O čemu pričaš?
zoja444 zoja444 20:07 20.09.2022

Re: Samarićanin

o tvom komentaru. nesto sam pogresno procitala?
vcucko vcucko 20:47 20.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83

Nije lako biti Čovek.

Tačno.
Ali sad bi Čarli (i još neki tamo) mogao da iskonstruiše kontrapitanje: znači, to dvoje (Srbin i čovek) po tebi isključuje jedno drugo?

maksa83

A geolokacijski postoje mnogo izazovnije sudbine od toga da se rodiš kao Srbin.

Takođe tačno.
Ali uglavnom tamo iza okeana. Ovo "okeana" naravno u množini.
Tu negde, u drumskom dometu, teško.
maksa83 maksa83 21:18 20.09.2022

Re: Samarićanin

Ali sad bi Čarli (i još neki tamo) mogao da iskonstruiše kontrapitanje: znači, to dvoje (Srbin i čovek) po tebi isključuje jedno drugo?

Svako isključuje pošto u tom čarlivoje narativu Srbin svakako nije Čovek nego takoreći minimum Natčovek.
Tu negde, u drumskom dometu, teško.

Čuj u drumskom dometu. Pa takoreći peške možeš da odeš do susedne i prijateljske Makedonije koju jebu bukvalno sve komšije okolo - Srbi tvrde da su oni Srbi sa govornata manata, Bugari tvrde da su oni Bugari, Šošoni ne tvrde ništa samo povremeno povade šmajsere i BST-ove iz podruma i prave rusvaj, Grci im ne daju da se zovu kako hoće, Europa im obećala pa ih zajebala, a njih šaka jada.
vcucko vcucko 21:37 20.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83

Čuj u drumskom dometu. Pa takoreći peške možeš da odeš do susedne i prijateljske Makedonije koju jebu bukvalno sve komšije okolo - Srbi tvrde da su oni Srbi sa govornata manata, Bugari tvrde da su oni Bugari, Šošoni ne tvrde ništa samo povremeno povade šmajsere i BST-ove iz podruma i prave rusvaj, Grci im ne daju da se zovu kako hoće, Europa im obećala pa ih zajebala, a njih šaka jada.

Misliš do teritorije gde govore slovenskim jezikom (OK, varijantom bugarskog), a tvrde da baštine starohelensku slavu.Koji su Srbima ubili kralja, ma kakav bolid bio, u kooperaciji sa ustašama.

Evo ja nikad nisam ni pomislio kamoli govorio da su oni Srbi sa govorna manata. Samo mi oni još trebaju u životu. Bugari za to što rade imaju i neke argumente (vidi gore). Grci takođe (isto vid gore). Šošoni kao i svako prethistorijsko pleme im rade isto što i svima drugima oko sebe.

A ovo da ih je Europa zajebala, baš si našo i zašo gde ćeš da tražiš razumevanje
Evo živ se pojedoh, što je neko stavio sudbinu u EUropske ruke, a ovi ih zajebali. Suza suzu stiže
maksa83 maksa83 21:45 20.09.2022

Re: Samarićanin

Misliš do teritorije gde govore slovenskim jezikom (OK, varijantom bugarskog), a tvrde da baštine starohelensku slavu.Koji su Srbima ubili kralja, ma kakav bolid bio, u kooperaciji sa ustašama.

Hehe, tako kad ga ispričaš zvuči kao neki Austrijanac koji priča o Srbima, sa sve ustreljenim Prestolonaslednikom.

A ovo da ih je Europa zajebala, baš si našo i zašo gde ćeš da tražiš razumevanje
Evo živ se pojedoh, što je neko stavio sudbinu u EUropske ruke, a ovi ih zajebali. Suza suzu stiže

Tako si sigurno zaplakao i nad Jermenima koji su ušli u onaj "ruski NATO" pa ih Azeri opet maltretiraju a Rusi koji bi je l' te trebali da reaguju glume gljivu. Kako ono - jao onom koga Grk hrani i Rus brani.

Edit - oko baštinjenja starohelenske slave, nije da ni ovi sada Grci koje su mavarski pirati i osvajači zafarbali u crnpurasto a Turci im ostavili baklave i kadaif imaju baš strašno mnogo veze sa starohelenskom slavom. Tj. imaju otpr. koliko i sadašnji Egipćani sa Faraonima i Nišlie s Konstantina.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:09 21.09.2022

Unikati i uopsteno nesto….

postalo je naporno u danasnje vreme sto a sve MORAS da imas stav.
ako nemas misljenje o bilokojoj pojavi, ti si sumnjiv.
cula sam drugaricu da se ljuti na izvesnu pevacicu zasto decidno nije iznela stav o “ tome i tome” kad je vec imala priliku.
a da ne pricam da je siva zona nemoguca. ne mozes da navijas i za partizan i zvezdu, ne mozes ni da kazes da te bolicose za sport…

dosadno je to.

kao sto mi ovde xy ljudi deluje da se razume preterano u sve i svasta, da su nacitani, nevidjeno informisani, nadasve prepametn, neopisivo duhoviti i samim tim deo mase slicnih.

carli, u to ime, vrati se ponekad na svoj predjasnji sjajan identitet sa kratkim, idiotskim i ludackim izjavama i komentarima jer si takav unikatan.

nemam vazduha i gusim se od silnijeh slovah.

e. da, lepo kad nas neko nekad ovde poduci ili podseti na neki fragment iz istorije, umetnosti,ali i to bi bilo lepo kad ne bi izgledalo da se iz petnih zila trudi da pokaze svoje postojanje.

vcucko vcucko 04:40 21.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83
Misliš do teritorije gde govore slovenskim jezikom (OK, varijantom bugarskog), a tvrde da baštine starohelensku slavu.Koji su Srbima ubili kralja, ma kakav bolid bio, u kooperaciji sa ustašama.

Hehe, tako kad ga ispričaš zvuči kao neki Austrijanac koji priča o Srbima, sa sve ustreljenim Prestolonaslednikom.

Hehe, da.
Shvati, svako ima pravo da priča i pogotovo da misli šta mu drago. Makar i monade. Nema pravo da puca tek tako.
Kad neko puca, otvori se istraga
vcucko vcucko 06:24 21.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83

Tako si sigurno zaplakao i nad Jermenima koji su ušli u onaj "ruski NATO" pa ih Azeri opet maltretiraju a Rusi koji bi je l' te trebali da reaguju glume gljivu. Kako ono - jao onom koga Grk hrani i Rus brani.

Jermeni su neposredno pre toga izabrali vlast koja nastupa sa izrazito antiruskih i prozapadnih pozicija. Baš me zanima, šta su očekivali
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:51 21.09.2022

Re: Samarićanin

maksa83

A Isus je (ako pitaš Luku) u fazonu - ma jebeš to, bitno je kakav je ko čovek, evo vidiš kako su ona dvojica prošla pored nesretnika (iako su Naši, i još bogznakako Učeni Ljudi) a Samarićanin (ej, SA-MA-RI-ĆA-NIN) jedini stao da mu pomogne.

Као што си рекао, Самарићани нису били за Јевреје само неки други, већ презрена група, понајпре као ”Цигани” у Европи (гр. atsinganoi = недодирљиви)
softelectronics_e softelectronics_e 08:05 21.09.2022

Re: Unikati i uopsteno nesto….

jednarecfonmoi
postalo je naporno u danasnje vreme sto a sve MORAS da imas stav.
ako nemas misljenje o bilokojoj pojavi, ti si sumnjiv.
cula sam drugaricu da se ljuti na izvesnu pevacicu zasto decidno nije iznela stav o “ tome i tome” kad je vec imala priliku.
a da ne pricam da je siva zona nemoguca. ne mozes da navijas i za partizan i zvezdu, ne mozes ni da kazes da te bolicose za sport…

dosadno je to.

kao sto mi ovde xy ljudi deluje da se razume preterano u sve i svasta, da su nacitani, nevidjeno informisani, nadasve prepametn, neopisivo duhoviti i samim tim deo mase slicnih.

carli, u to ime, vrati se ponekad na svoj predjasnji sjajan identitet sa kratkim, idiotskim i ludackim izjavama i komentarima jer si takav unikatan.

nemam vazduha i gusim se od silnijeh slovah.

e. da, lepo kad nas neko nekad ovde poduci ili podseti na neki fragment iz istorije, umetnosti,ali i to bi bilo lepo kad ne bi izgledalo da se iz petnih zila trudi da pokaze svoje postojanje.


Kakvo je ovo prenemaganje (i nekulost) sa nekorišćenjem velikih slova.

benedykt benedykt 09:20 21.09.2022

Re: Samarićani

vcucko
maksa83

Tako si sigurno zaplakao i nad Jermenima koji su ušli u onaj "ruski NATO" pa ih Azeri opet maltretiraju a Rusi koji bi je l' te trebali da reaguju glume gljivu. Kako ono - jao onom koga Grk hrani i Rus brani.

Jermeni su neposredno pre toga izabrali vlast koja nastupa sa izrazito antiruskih i prozapadnih pozicija. Baš me zanima, šta su očekivali

Pa sad, to baš i nema preterane veze sa istinom ako smem da primetim, odnosno baš suprotno tome što ti pričaš se Pašinjan priklonio Putinu iako je imao i neke druge izbore da tako kažemo. Mnogi mu trenutno baš upravo to zameraju, odnosno da je mogao da uradi nešto drugo a ne da postane ili bolje reći ostane samo još jedan u nizu satelita Moskve.
Bilo je doduše nekih sitnih nesuglasica ali na samom početku pre četiri godine a posebno oko pokretanja istrage protiv Kočurjana i Kačaturova što se Kremlju nije baš svidelo, međutim Pašinjan je onda otišao da se vidi sa Putinom nekoliko puta u samo par meseci, te je od tada veran saveznik bez da išta možeš da mu zameriš.
Tako da, u nečemu drugom leži žele zeka trenutno a posebno jer su npr Azeri pre nedelju dana napali punkt FSB-a u Jermeniji na granici blizu Džermuka, pa nikom ništa. Očigledno je da se pod jedan Rusija trenutno zabavlja svojim jadom i da nema mogućnost da na bilo koji način pomogne Jermeniji ma koliko ona kukala i deo njene suverene teritorije uz samu granicu bio okupiran, odnosno Putin u ovom trenutku pod dva ne sme na hlad da stane Erdoganu i u tome je srž problema.
Pre neki dan se npr pojavila ova fotografija…

Gde sultan Redža drži banku u društvu, do njega Alijev a Putin i baćka Lukašenko kao dva pionira sede na kanabetu i keze se oduševljeni valjda Redžinim šalama.
E sad, zamisli da si Jermenin i da vidiš ovu fotografiju…!?
literatesa literatesa 09:26 21.09.2022

Re: Samarićani

Dobro, naznačio je dva puta da je mobilizacija djelimična. Znači samo se uzdati u Ruse, narod, ako i za to nije kasno.
literatesa literatesa 09:28 21.09.2022

Re: Unikati i uopsteno nesto….

carli, u to ime, vrati se ponekad na svoj predjasnji sjajan identitet sa kratkim, idiotskim i ludackim izjavama i komentarima jer si takav unikatan.

nemam vazduha i gusim se od silnijeh slovah.

Ne daj se. :))
vcucko vcucko 09:54 21.09.2022

Re: Samarićani

benedykt

Gde sultan Redža drži banku u društvu, do njega Alijev a Putin i baćka Lukašenko kao dva pionira sede na kanabetu i keze se oduševljeni valjda Redžinim šalama.
E sad, zamisli da si Jermenin i da vidiš ovu fotografiju…!?

Iz čitave tvoje pisanije može se ekstraktovati (Shmoo, jel'se tako kaže?) što sam ovde već i pisao. Negde u maglama vremena.

Ako nećemo uz majčicu Rusiju bit ćemo s užitkom prepušteni majčici Turskoj. Pa kad Tajo Redžep okupi glavešine pod Ćele kulom i onako ispod oka, kako već zna, prodivani: O, Serbis kardešler, jel' se mi to odnekud znamo?

Pa se vi setite šta vam je vcucko lepo i na vreme govorio.
maksa83 maksa83 10:06 21.09.2022

Re: Samarićani

Ako nećemo uz majčicu Rusiju bit ćemo s užitkom prepušteni majčici Turskoj. Pa kad Tajo Redžep okupi glavešine pod Ćele kulom i onako ispod oka, kako već zna, prodivani: O, Serbis kardešler, jel' se mi to odnekud znamo?

To eventualno ako mu hanuma isplete čarobni leteći ćilim.

Može usput da obiđe i Vršac i Kikindu gde će mu biti poklonjeni grbovi tih gradova.
cmix909 cmix909 10:07 21.09.2022

Re: Samarićani

benedykt


... sultan Redža drži banku u društvu... a Putin i baćka Lukašenko kao dva pionira sede na kanabetu i keze se oduševljeni valjda Redžinim šalama...

Keze se zato sto Redža misli da drzi banku.
(objasnjenje za nerusofile: банка = tegla)
vcucko vcucko 10:14 21.09.2022

Re: Samarićani

maksa83
Ako nećemo uz majčicu Rusiju bit ćemo s užitkom prepušteni majčici Turskoj. Pa kad Tajo Redžep okupi glavešine pod Ćele kulom i onako ispod oka, kako već zna, prodivani: O, Serbis kardešler, jel' se mi to odnekud znamo?

To eventualno ako mu hanuma isplete čarobni leteći ćilim.


Pa već ga ima. Mislim ćilim. Mislim, realno tu negde treća vojna efektiva NATO.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana