Biz| Ekonomija| Eksperimenti u blogovanju| IT| Tehnologija

Startap - gde?

Dragan Pleskonjic RSS / 22.06.2019. u 14:58

Recimo da imate odličnu ideju i želite da pokrenete visoko-tehnološki startap. Jedno od pitanja koje se postavlja je gde ga pokrenuti, u kojoj zemlji i u kom gradu? Koji faktori bi uticali na ovu odluku? 

Da li biste ga pokrenuli u Srbiji? Po vašem mišljenju, koji su argumenti za, a koji su protiv tj. za pokretanje negde drugde (i gde)? 

Ovu temu otvaram na blogu sa namerom da što više učesnika u diskusiji da realna mišljenja, činjenice, stavove i preporuke koje mnogim mladim (i ne sam mladim) ljudima, koji se spremaju da pokrenu svoje firme, mogu pomoći da donesu ovu značajnu odluku.

Edit: Implicitno, pitanje je i šta bi trebalo uraditi, promeniti, unaprediti, da bi se što više domaćih i stranih preduzetnika odlučilo da svoje startape upravo baziraju u Srbiji? Drugim rečima: šta treba uraditi da Srbija bude prepoznata kao startap zemlja (engl. startup friendly country)?

P.S. Prošlo je 15 meseci otkako nisam pisao ovde na blogu, a nisam ni pratio dešavanja. Verovatno sam dosta toga propustio.

Atačmenti



Komentari (293)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 15:07 22.06.2019

Toliko se promenilo

da moramo da ćutimo da ne bi izgubili autorsku opciju
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:15 22.06.2019

Re: Toliko se promenilo

expolicajac
da moramo da ćutimo da ne bi izgubili autorsku opciju


Da li to znači da se ne može očekivati značajnije učešće u diskusiji od strane autora i blogera?
mlekac mlekac 15:22 22.06.2019

Re: Toliko se promenilo

Toliko se promenilo
da moramo da ćutimo da ne bi izgubili autorsku opciju

Au! A ja se zabrinula što se ne oglašavam... Fala ti za info.
anonymous anonymous 17:45 22.06.2019

Re: Toliko se promenilo

expolicajac
da moramo da ćutimo da ne bi izgubili autorsku opciju


Ko je to dobio - autorsku ?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:52 22.06.2019

Re: Toliko se promenilo

Tebe bi valjalo ćebovati malo, kroz toplog zeku, da vidiš kako je bilo ljudima, koje si izrugivao, na Golom Otoku. Ali, svakako bi trebalo paralisati srpsku muriju finansijski, dok ne ustanu protiv kriminala u zemlji.
expolicajac expolicajac 22:19 22.06.2019

Re: Toliko se promenilo

Ako se ovo odnosi na mene, samo ću se nasmešiti. I ne troluju Draganov blog glupim ispadima
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:21 23.06.2019

Re: Toliko se promenilo

Na anonimusa. Za tebe ne znam da li si bad, ili good cop, pošto nisam bio u zemlji kada si ti šljakao. Mogao bi, eto, da napišeš blog o tome zašto nisi uspeo da reformišeš muriju (okej to, borac, kosovo, tralala - no zanima me zašto vam nisu prošle reforme policije tako da sada imamo još goru korupciju nego pod Miloševićem). Reforme policije i stvaranje zdrave bezbednosne klime u zemlji takođe imaju veze sa podizanjem hajteka. Ako hoćeš moj dijasporični novac u zemlji ja hoću da mi skloniš mafijaše ispod prozora, da rasvetliš ubistva, da oslobodiš proizvodnju kanabisa u zemlji (agritech), i da skloniš prljave droge sa ulice. Generalno, u porodici imamo pozitivno mišljenje o Živkoviću, tako da nemoj da mi ga ugrobariš sada.
Milan Novković Milan Novković 15:58 22.06.2019

Ako ne u Shenzhenu ...

... a sigurno bih sa pajtosima poradio da jedan od nas ode tamo na mesec-dva.

Jeftinija opcija je da ih upoznaješ preko Amazona, samo duže traje i neizvesnija je, iako neminovno uspešna.

A binarna EU opcija je uvek cool, najbolja, UK-Srbija u većini softvera, dosta elektronike, Nemačka-Srbija u materijali-hemija-elektronika-mašine, npr.

Izvan Evrope - US, šta drugo, ništa ne prilazi ni blizu, ... osim Shenzhena, koji će ih polatko prestići

Iako je teško Srbima uterati saradnju i sindikalnost, da prostiš, mada cenim da nam Indusi nose zlato na tu temu - pitam ja pajtose Indusa o biznisu tako, sa širom familiom - on me gleda ko da sam pao s Marsa, zamalo nije Srpski propričao na licu mesta tipa "Esi ti normalan"
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:32 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Milan Novković
Izvan Evrope - US, šta drugo, ništa ne prilazi ni blizu, ... osim Shenzhena, koji će ih polatko prestići


A Singapur, Izrael, Čile, Novi Zeland? :)

I koje još države u Evropi, osim UK, Nemačke? Irska, Holadnija, Švedska, Švajcarska, Danska, Finska, Estonija...?
floki floki 16:49 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

meni se čini da je izrael najjači po pitanju startup-a... ima i knjiga "startup nation israel"
koliko sam ja razumeo, glavna stvar kid njih je: imaš ideju, snaći ćemo se za sredstva, naši smo, guraj ozbiljno i nema veze ako propadne, niko te neće popreko pogledati, kad budeš imao sledeću ideju, teraj opet...
na puno drugih mesta će da te gledaju ispod oka ako nisi uspeo od prve...

još i ozbiljnost u pristupu poslu stečena vojnim drilom...

opasna ekipa, skroz, kapa dole
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:02 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

floki
"startup nation israel"


A postoji i Tesla Nation.

Milan Novković Milan Novković 17:34 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Dragan Pleskonjic
Milan Novković
Izvan Evrope - US, šta drugo, ništa ne prilazi ni blizu, ... osim Shenzhena, koji će ih polatko prestići


A Singapur, Izrael, Čile, Novi Zeland? :)

I koje još države u Evropi, osim UK, Nemačke? Irska, Holadnija, Švedska, Švajcarska, Danska, Finska, Estonija...?

Zavisi šta su "gde" kriteriji. Meni je prvo palo na pamet da je N nas skuckalo neku crkavicu.

Kad imamo proizvod ili servis onda za investiranje US - sve ostalo je relativno gubljenje vremena.

Evropa:

- Irska - imao najboljeg menadžera ikad, pa posle co-direktora još više seniour, u sekundama rešavao probleme, obojica Irci ali o Irskoj ne znam mnogo.

- Izrael - mnogo žure za moj ukus u biznisu, tj ne daju mu dovoljno vremena. Sve u svemu sam ja do sada iole uspeo sa drugima bi bilo podriveno sa Izraelcima. Al znam ljude, Jevreje, koje bih mogao da imam u firmi pa da to odlično radi. Ovaj moj je genije, na upravnom odboru, do koga hoćeš sa par poziva

- Švedska - teško.

- Švajcarska - precizna mehanika, ok, imali zaposlenog, nisam pojma imao do tada kako izgleda ta njhihova "dolina" - ogroman eco-system

- Danska - ne znam, al znam Dance, svi prepametni

- Finska - Nako, oni su mi na silaznoj putanji, suviše spori za UK-Srbija osovinu

- Novi Zeland - Nemam pojma, malo su daleko, komšija sa Novog Zelanda, svi koji dolaze kod njega su isto relativno spori za ovo što smo mi probali do sada.

Tj malo znam, al mogu da dam primer:

- Self-organising IoT sensors i sensor networks jako otporne na faults, sa AI u svemu i svačemu, od securitija i adaptiranja ka intrusion strategies, OTA upgrades, redundansama ...

MOŽEŠ gde hoćeš, Srbija, ladno, imaš Shenzhen, sve ostalo je gubljenje resursa, a za malo višu cenu, jako malo, možeš da koristiš established US ili UK fronts ka Kinezima, i oni te već rade sa probranim izvođačima.

Ako ti treba više od toga, i bolja IP zaštita, iako je to sve u firmwareu sada, onda Tajvan, o njim ajako malo znam, al opet imaš frontove.

Tj koji ti je kriterijum po kome bi na "gde" trebao da kažem Finska, Švedska ili Danska?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:45 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

ima i knjiga "startup nation israel"
koliko sam ja razumeo, glavna stvar kid njih je: imaš ideju, snaći ćemo se za sredstva, naši smo, guraj ozbiljno i nema veze ako propadne, niko te neće popreko pogledati, kad budeš imao sledeću ideju, teraj opet...


Hvala bogu - if you fall (financially), stand up again. Lepa biz-thinking knjiga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:47 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Dragan Pleskonjic
floki
"startup nation israel"


A postoji i Tesla Nation.



Divno. Nešto se ne vidi baš opšti finansijski pušap od toga, ali barem nešto. Mic po mic.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:00 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Srđan Fuchs
Nešto se ne vidi baš opšti finansijski pušap od toga, ali barem nešto. Mic po mic.


O pa ima, klik!


Kad govorimo o izraelskim startapima i razvijenim firmama, nedavno izađe ovaj Case Study i unutra citiranja (ime ćete prepoznati).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:55 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Dobro, kapiram da je okej za Srbiju, no cilj je da pomerimo ovaj zarez za jedno, ili možda čak i dva mesta udesno (ne sociopolitički, već samo matematički).
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:44 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Srđan Fuchs
Dobro, kapiram da je okej za Srbiju, no cilj je da pomerimo ovaj zarez za jedno, ili možda čak i dva mesta udesno (ne sociopolitički, već samo matematički).


Slažem se i treba da radimo na tome zajedno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:50 22.06.2019

Re: Ako ne u Shenzhenu ...

Uvek zajedno sa ljud[k]in[j]ama iz Srbije.
nepopustljiv nepopustljiv 16:48 22.06.2019

M'da!

Nadin na basu, sa ekipom - rekreativno.

G.Cross G.Cross 20:57 22.06.2019

Rumunija

Grad - Cluj
angie01 angie01 21:17 22.06.2019

startap

Bruno Langer.

Gospodin koji, a to ćete retko gde naći kao podatak, lično ide kod svojih menadžera i traži nerealan uslov "Atomci će svirati, ako platite i dve predgrupe novih klinaca koji sviraju rokenrol. Ne da ih pozovete, nego da ih platite."
nepopustljiv nepopustljiv 10:28 23.06.2019

Re: startap

angie01
Bruno Langer.

Gospodin koji, a to ćete retko gde naći kao podatak, lično ide kod svojih menadžera i traži nerealan uslov "Atomci će svirati, ako platite i dve predgrupe novih klinaca koji sviraju rokenrol. Ne da ih pozovete, nego da ih platite."

Nije tačno!
zilikaka zilikaka 21:26 22.06.2019

Imam primer

Recimo da imate ideju i želite da pokrenete visoko-tehnološki startap. Jedno od pitanja koje se postavlja je gde ga pokrenuti, u kojoj zemlji i u kom gradu? Koji faktori bi uticali na ovu odluku?


Da li biste ga pokrenuli u Srbiji? Po vašem mišljenju, koji su argumenti za, a koji su protiv tj. za pokretanje negde drugde (i gde)?


Nije visoko-tehnološki ali je ideja sasvim ok i provereno radi.
Mladi ljudi počeli da rade dekorisanje akvarijuma. Prelepo izgleda. Rade po temama i bilo im sasvim dobro krenulo.
Kupci uglavnom sa zapada, al mislim da ima i Arapa.
Onda probali da to presele preko bare i shvatili da im se ne isplati, pa na kraju završili u Mađarskoj. Jednostavvno, i roba je cenjenija i sve je mnogo jednostavnije kad nosi etiketu EU.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:48 22.06.2019

Re: Imam primer

Nije visoko-tehnološki


Nema veze, super je ideja!

I moj mali sestrić je konačno smogao snage i hrabrosti i volje da proba da napreduje u svojoj oblasti (laborant u laboratoriji za analizu tjelesnih tekućina, srednja medicinska). Spoznao je da može da duplira zaradu ako položi vozački ispit i krene da ide po kućama i skuplja uzorke (klijenti, to jest pacijenti, vole da nagrade kad im dođeš u kuću i taj bakšiš je nemali deo zarade, pogotovu ako si fin i ljubazan i lepo vaspitan kao ovaj naš klinja). Pa je samoinicijativno uzeo da radi dva posla (u dva laba), da zaradi za polaganje vozačkog. Ja ponudio da mu malo pomognem, ali, kaže, neće, oće sam da nešto uradi. Duboki naklon, bilo mi je izvanredno drago zbog njega.


zilikaka zilikaka 21:52 22.06.2019

Re: Imam primer

Nema veze, super je ideja!

Rade ljudi već više godina i sasvim im lepo ide, Krenulo to lepo još ovde al ispalo da je lakše i pametnije iseliti se.
A inače, bravo za sestrića.

Sticajem okolnosti znala sam kako je išla prva ili jedna od prvih privatnih laboratorija u Bg. Vrlo brzo su organizovali tu terensku službu za uzimanje uzoraka i to se pokazalo kao jako pametno.
Mnogima rešavalo problem prevoza i praćenja starih il ležećih bolesnika.
nsarski nsarski 22:16 22.06.2019

Re: Imam primer

Vrlo brzo su organizovali tu terensku službu za uzimanje uzoraka i to se pokazalo kao jako pametno.


A evo, možda i jedan hitech startap za efikasniji obilazak klijenata.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 09:37 23.06.2019

Re: Imam primer

zilikaka
Nije visoko-tehnološki ali je ideja sasvim ok i provereno radi.


Da. Napisah visoko-tehnološki, a što bi morao da bude takav.

Evo recimo jedna ideja: bili gosti iz Izraela i kažu da Beograd nema neki izbor restorana sa košer hranom. Možda nekome bude ideja da pokrene jedan takav ili dopuni ponudu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:58 23.06.2019

Re: Imam primer

Sticajem okolnosti znala sam kako je išla prva ili jedna od prvih privatnih laboratorija u Bg. Vrlo brzo su organizovali tu terensku službu za uzimanje uzoraka i to se pokazalo kao jako pametno.
Mnogima rešavalo problem prevoza i praćenja starih il ležećih bolesnika.


Ja mislim da bi tu mogli da se u kombi ubudže i portabilni instrumenti za analizu, bar za te neke elementarne analize i da se rezultati dobiju odmah, tu, na licu mesta, i da se, automaCki proslede i tvom doktoru, specijalisti, i kome već treba. Čini mi se da bi za to bilo interesovanja. Mada je moguće da to već neko i radi uveliko.

Nisam se upuštao u računicu koliko je to isplatljivo, a koliko sam razumeo, u Srbiji i ne možeš da otvoriš taj bio-med lab ako sam nisi završio odgovarajući fakultet. Što je dosta glupo, ako je stvarno tako.
alselone alselone 10:02 23.06.2019

Re: Imam primer

Mada je moguće da to već neko i radi uveliko.


Teranos?
shone shone 11:31 23.06.2019

Re: Imam primer

Evo recimo jedna ideja: bili gosti iz Izraela i kažu da Beograd nema neki izbor restorana sa košer hranom. Možda nekome bude ideja da pokrene jedan takav ili dopuni ponudu.


Većina restorana u u Beogradu je košer - samo moraš da im veruješ na reč.
Što bi ljudi lagali?
jooscout jooscout 11:38 23.06.2019

Re: Imam primer

srdjan.pajic


Ja mislim da bi tu mogli da se u kombi ubudže i portabilni instrumenti za analizu, bar za te neke elementarne analize i da se rezultati dobiju odmah, tu, na licu mesta, i da se, automaCki proslede i tvom doktoru, specijalisti, i kome već treba. Čini mi se da bi za to bilo interesovanja.


Da, taj point of care testing je interesantna stvar, čitala sam pre 2-3 god. cost-effective analizu, meni je to beskrajno dosadno pa i ne pamtim do kraja, ali kao postoji ušteda, pre svega u vremenu, ne prevelika pa ni engleski lekari opšte prakse ga ne koriste uvek. Na ovoj ceni izgleda mi kao nešto za intezivnu negu i svakako hitnu pomoć. Nu, ko zna.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:42 23.06.2019

Re: Imam primer

shone
Većina restorana u u Beogradu je košer - samo moraš da im veruješ na reč.
Što bi ljudi lagali?


Ma lako je za mene, nego im Izraelci ne veruju.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:47 23.06.2019

Re: Imam primer

jooscout
Da, taj point of care testing je interesantna stvar


Proširio bih ovo na brigu o starima čija su deca i rodbina u drugom mestu ili drugoj državi. Znam za ljude koji su u Nemačkoj razvili ozbiljan posao vezano za negu starih lica u njihovim kućama/stanovima.
jooscout jooscout 11:58 23.06.2019

Re: Imam primer

Dragan Pleskonjic
jooscout
Da, taj point of care testing je interesantna stvar


Proširio bih ovo na brigu o starima čija su deca i rodbina u drugom mestu ili drugoj državi. Znam da ljude koji su u Nemačkoj razvili ozbiljan posao vezano za negu starih lica u njihovim kućama/stanovima.

Mislim da taj sektor u Srbiji već uveliko cveta, ne kako bi mogao. Valjalo bi se pripremiti i za mogući povratak priličnog broja ljudi koji imaju ideju da se nakon penzionisanja vrate. Kako meni rekoše neki kojima ekonomija nije strana, dve najprofitabilnije grane su, ukratko, pedijatrija i gerijatrija.
shone shone 12:04 23.06.2019

Re: Imam primer

Ma lako je za mene, nego im Izraelci ne veruju.


Zato imamo Fuchsa da pogura patriotizam.
Черевићан Черевићан 22:57 22.06.2019

gde ? - ма овде

г Pleskonјic- Verovatno sam dosta toga propustio

- не мрдати, рек'о Шантић,
боље нигде немо'ш бити,
узор Хепи, Пинк нек' буду
нов покренут'... ријалити,

п.с
недорека нема
пос'о јасан свима,
на сваком терену
олако се прима,

упс
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:49 23.06.2019

Re: gde ? - ма овде

Hvala g. Čer. Rečito i britko, kako samo Vi umete.
jinks jinks 10:48 23.06.2019

...

Posto je neko ranije vec pomenuo da dualne kompanije i projekti iz oblasti IT-a, elektrotehnike ili masinstva imaju izuzetno perspektive, koliko ima sanse da se naprave poslovni habovi (privatni ili drzavni) koji bi se specijalizovali za povezivanje firmi u ovim sektorima, ili i u nekim drugim, sa firmama iz drugih zemalja.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:38 23.06.2019

Re: ...

Pretpostavljam da bi Privredna komora Srbije trebala da radi u tom domenu.

Što se tiče startap centara i habova, evo nekoliko onih za koje znam da postoje:

Naučno-tehnološki park Beograd, mislim da postoje NTP u Novom Sadu i Nišu, a možda još u nekom gradu
Startit Centar Beograd, postoji u još desetak gradova u Srbiji
StartUp centar na Ekonomskom fakultetu u Beogradu
ICT Hub
Impact Hub Belgrade

Postoji još ovakvih centara i habova. Ko želi može da dopuni listu.
nepopustljiv nepopustljiv 13:15 23.06.2019

M'da!

Ima li šanse neki hab koji će da razvija politički potencijal zemlje?!
Jer - je ubedljivo najlošije stanje u tom društvenom sektoru.
A taj sektor ima daleko najveću moć u našem društvu.
aureus aureus 13:22 23.06.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
Iam li šanse neki hab koji će da razvija politički potencijal zemlje?!
Jer - je ubedljivo najlošije stanje u tom društvenom sektoru.
A taj sektor ima daleko najveću moć u našem društvu.

Napravi ga, Čarli.

Ima više razloga da to ti učiniš.
Prvo, smatraš da je tu najlošije stanje u zemlji.
Drugo, misliš da taj sektor ima daleko najveću moć u srpskom društvu.
Treće, po sopstvenom priznanju, imaš visok koeficijent inteligencije i pročitao si sve knjige koje su čovjeku potrebne.

Dakle, sve pretpostavke su tu.
Izbor se sam nameće.
nepopustljiv nepopustljiv 13:40 23.06.2019

Re: M'da!

aureus
nepopustljiv
Iam li šanse neki hab koji će da razvija politički potencijal zemlje?!
Jer - je ubedljivo najlošije stanje u tom društvenom sektoru.
A taj sektor ima daleko najveću moć u našem društvu.

Napravi ga, Čarli.

Ima više razloga da to ti učiniš.
Prvo, smatraš da je tu najlošije stanje u zemlji.
Drugo, misliš da taj sektor ima daleko najveću moć u srpskom društvu.
Treće, po sopstvenom priznanju, imaš visok koeficijent inteligencije i pročitao si sve knjige koje su čovjeku potrebne.

Dakle, sve pretpostavke su tu.
Izbor se sam nameće.

Vezano za treće --- pročitao sam sve knjige koje su meni potrebne. Koliko je knjiga potrebno čoveku - ne znam.
Draže mi je ovo nadjebavanje na blogu - jer iz njega učim multi-slojevito.
I ekstremno efikasno.
Na primer - napravim ekscitaciju kakvu god poželim - i dobijem gotovo trenutan odziv.
Dobro - to ne znači da mogu da čitam ono što piše, npr Endži.
Takve interaktivnosti pri čitanju knjiga nema.
Mnogi ljudi, posmatrajući bilo koje sisteme, izgube iz vida bitnu karakteristiku - dynamic range.
Na žalost - porazna konstatacija po mene samoga je - šta god počnem da čitam, učini mi se da sam već čuo.
aureus aureus 14:02 23.06.2019

Re: M'da!

nepopustljiv

Draže mi je ovo nadjebavanje na blogu - jer iz njega učim multi-slojevito.
I ekstremno efikasno.
Na primer - napravim ekscitaciju kakvu god poželim - i dobijem gotovo trenutan odziv.

Ja sam već bio počeo da zamišljam tebe na čelu novoosnovanog haba za unapređenje politike. Vjerujem da bi na tebe bili ponosni tvoji dede Milivoje i Jovan te bake Milka i Slavica*.
Uz tvoju sposobnost uočavanja kvaliteta ideja i stavova, poslovičnu efikasnost u komunikaciji - mislim da ni uspjeh ne bi izostao.
A1: Gospodine predsedniče, imam predlog da...
Č: Gluposti!
A2: Predsedniče, u vezi onog o čemu smo pričali juče, moje mišljenje je da bi najbolje bilo...
Č: Gluposti!!
A3: Predsedniče, A4 je rekao...
Č: Izvini se!
Š: Vi ste genije.
Č: Da, da, da...

Sjednice bi trajale maksimalno deset minuta, bez palamuđenja, a odluke bi ekspresno izvršavali vjerni saradnici i podržavaoci A i Š.
shone shone 14:11 23.06.2019

Re: M'da!

A1: Gospodine predsedniče, imam predlog da...
Č: Gluposti!
A2: Predsedniče, u vezi onog o čemu smo pričali juče, moje mišljenje je da bi najbolje bilo...
Č: Gluposti!!
A3: Predsedniče, A4 je rekao...
Č: Izvini se!
Š: Vi ste genije.
Č: Da, da, da...



Pojasni.

Uz trenutni odziv.
Ne razvodnjavaj dynamic range.

M'da ovakva podjebavanja sam već negde čuo.
nepopustljiv nepopustljiv 14:16 23.06.2019

Re: M'da!

aureus
nepopustljiv

Draže mi je ovo nadjebavanje na blogu - jer iz njega učim multi-slojevito.
I ekstremno efikasno.
Na primer - napravim ekscitaciju kakvu god poželim - i dobijem gotovo trenutan odziv.

Ja sam već bio počeo da zamišljam tebe na čelu novoosnovanog haba za unapređenje politike. Vjerujem da bi na tebe bili ponosni tvoji dede Milivoje i Jovan te bake Milka i Slavica*.
Uz tvoju sposobnost uočavanja kvaliteta ideja i stavova, poslovičnu efikasnost u komunikaciji - mislim da ni uspjeh ne bi izostao.
A1: Gospodine predsedniče, imam predlog da...
Č: Gluposti!
A2: Predsedniče, u vezi onog o čemu smo pričali juče, moje mišljenje je da bi najbolje bilo...
Č: Gluposti!!
A3: Predsedniče, A4 je rekao...
Č: Izvini se!
Š: Vi ste genije.
Č: Da, da, da...

Sjednice bi trajale maksimalno deset minuta, bez palamuđenja, a odluke bi ekspresno izvršavali vjerni saradnici i podržavaoci A i Š.

Druga baka se zvala Bojana.
aureus aureus 14:17 23.06.2019

Re: M'da!

shone
A1: Gospodine predsedniče, imam predlog da...
Č: Gluposti!
A2: Predsedniče, u vezi onog o čemu smo pričali juče, moje mišljenje je da bi najbolje bilo...
Č: Gluposti!!
A3: Predsedniče, A4 je rekao...
Č: Izvini se!
Š: Vi ste genije.
Č: Da, da, da...



Pojasni.

Uz trenutni odziv.
Ne razvodnjavaj dynamic range.

M'da ovakva podjebavanja sam već negde čuo.

Pa evo...ti bi mogao biti ovaj pod "Š".
Š - Sh.

Vidim da nisi primjetio da se Čarlijeva druga baka ne zove Slavica.
E zato ti ne možeš da budeš na čelu ničega, Šone.
Nedostaje ti informisanost i sposobnost uočavanja detalja.
aureus aureus 14:21 23.06.2019

Re: M'da!

nepopustljiv

Druga baka se zvala Bojana.

Pjesnička sloboda. Nešto mi je bolje leglo Slavica.
A htio sam da pokažem Šonetu zašto on ne može da bude na čelu ničega, a ti možeš. Nedostaje mu sposobnost uočavanja detalja.
Ti si, naravno, položio a on je pao.
shone shone 14:26 23.06.2019

Re: M'da!

E zato ti ne možeš da budeš na čelu ničega, Šone.
Nedostaje ti informisanost i sposobnost uočavanja detalja.


Pa tko insistira na čelu bilo čega?

Zna se gde je najugodnije.

aureus aureus 14:29 23.06.2019

Re: M'da!

shone

Zna se gde je najugodnije.


Oho!
Čuvena pjesma čuvenih Indexa!
Vjerovatno prva duža od 10 minuta u istoriji jugoslovemske zabavne muzike (koju ne treba baciti u Maricu).
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:57 23.06.2019

Zapošljavamo

Hajde da pomenem i ovde, nikad se ne zna gde se "kriju" eksperti.

For our office in Belgrade, Serbia, we are looking for new colleagues who will join our team and work on:
- Application/Software Security
- Information Security Architecture
- CyberThreat Intelligence Center
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:08 23.06.2019

Šta kažu drugi?

Na ovoj listi, Srbija je na 57. mestu:

Most Startup Friendly Countries In The World, 2019

The top ten countries overall are the United States, the United Kingdom, Canada, Israel, India, Germany, Poland, Malaysia, Sweden, and Denmark.
Atomski mrav Atomski mrav 23:41 23.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Na ovoj listi, Srbija je na 57. mestu


Od 62 države na listi. Ispada da je bolje osnovati startap firmu i u Iranu nego u Srbiji.
aureus aureus 00:14 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Dragan Pleskonjic
Na ovoj listi, Srbija je na 57. mestu:

Most Startup Friendly Countries In The World, 2019

Od bivših komunističkih zemalja, Poljska je najbolje plasirana i ona je na sedmom mjestu.
Na listi nema BIH, S. Makedonije, Crne Gore i Albanije, ali od ovih okolnih koje su na listi, sve su bolje plasirane od Srbije: Bugarska, Rumunija, Mađarska i Hrvatska.

Pohvalimo Amerikance, Britance i Kanađane.
shone shone 00:33 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Ispada da je bolje osnovati startap firmu i u Iranu nego u Srbiji.


Da,stvarno,recimo za reciklažu američkih dronova i bespilotnih letećih objekata.
shone shone 00:37 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

ali od ovih okolnih koje su na listi, sve su bolje plasirane od Srbije: Bugarska, Rumunija, Mađarska i Hrvatska


Ebote ko na Evrosongu. M'da,to više nije slučajno. Taj lobi - kako se ono zvaše? Baš su kompaktni,ono baš,baš.
Napredak u pRCepciji, svakim danom u svakom pogledu dragi Zlaja.
aureus aureus 01:08 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

shone

Ebote ko na Evrosongu. M'da,to više nije slučajno. Taj lobi - kako se ono zvaše? Baš su kompaktni,ono baš,baš.
Napredak u pRCepciji

Ne privlači pažnju, ne oponašaj Čarlija, ostani anoniman, negdje u kraju u zatišju.
shone shone 08:34 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Ne privlači pažnju, ne oponašaj Čarlija, ostani anoniman, negdje u kraju u zatišju.


Držiš?
srdjan.pajic srdjan.pajic 11:33 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Atomski mrav
Na ovoj listi, Srbija je na 57. mestu


Od 62 države na listi. Ispada da je bolje osnovati startap firmu i u Iranu nego u Srbiji.



Džabe ti startap ako ne možeš da dođeš na posao jer je pola grada razjebano. Usput te pojedu krpelji i komarci na putu od stana do kola, pošto si mogao da nađeš parking mesto tamo negde iza Vinče (ali su bar lutalice izgleda doveli u red). Ali je zato noćni život - keva, mada startapovanje i kasno leganje u krevet obično ne idu baš zajedno. Ok, možeš i u Zaječaru da otvoriš startap, što da ne.
Atomski mrav Atomski mrav 13:02 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Džabe ti startap ako ne možeš da dođeš na posao jer je pola grada razjebano.


Edit: Implicitno, pitanje je i šta bi trebalo uraditi, promeniti, unaprediti, da bi se što više domaćih i stranih preduzetnika odlučilo da svoje startape upravo baziraju u Srbiji? Drugim rečima: šta treba uraditi da Srbija bude prepoznata kao startap zemlja (engl. startup friendly country)?


Atomski mrav Atomski mrav 13:06 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Usput te pojedu krpelji i komarci na putu od stana do kola, pošto si mogao da nađeš parking mesto tamo negde iza Vinče


Kažu da će obe linije BG-metroa jednog lepog dana da se spoje na Mirijevu...
Eto predloga gde osnovati startap - negde gde već ima metro.
jadragoljub jadragoljub 13:21 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Atomski mrav
Usput te pojedu krpelji i komarci na putu od stana do kola, pošto si mogao da nađeš parking mesto tamo negde iza Vinče


Kažu da će obe linije BG-metroa jednog lepog dana da se spoje na Mirijevu...
Eto predloga gde osnovati startap - negde gde već ima metro.

samo im metro fali, pa pola beograda bi se podavilo da su sad imali metro.
Atomski mrav Atomski mrav 13:23 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

samo im metro fali, pa pola beograda bi se podavilo da su sad imali metro.


Što bi rekao Radovan III, nema problema ako prozori dobro dihtuju.
nepopustljiv nepopustljiv 13:26 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Atomski mrav
samo im metro fali, pa pola beograda bi se podavilo da su sad imali metro.


Što bi rekao Radovan III, nema problema ako prozori dobro dihtuju.

Posebno zbog govana u mimohodu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:19 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Atomski mrav
Džabe ti startap ako ne možeš da dođeš na posao jer je pola grada razjebano.


Edit: Implicitno, pitanje je i šta bi trebalo uraditi, promeniti, unaprediti, da bi se što više domaćih i stranih preduzetnika odlučilo da svoje startape upravo baziraju u Srbiji? Drugim rečima: šta treba uraditi da Srbija bude prepoznata kao startap zemlja (engl. startup friendly country)?




Ne znam, ja da sam sad u startap fazonu, pre bih gledao da pronađem način da pametnog klinca iz Srbije dovedem ovamo u USA, i da ga zaposlim kod mene u labu, nego što bih se upuštao u neizvesno startapovanje kompanije čak u Srbiji. Mislim, ajde, dobro, ulice, infrastruktura, komarci, to se možda da rešiti, ali šta da radim kad Vučić konačno proglasi Belorusiju u Srbiji i stavi se otvoreno pod Putinovu šapu ili neki drugi organ?


srdjan.pajic srdjan.pajic 20:26 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Atomski mrav
Usput te pojedu krpelji i komarci na putu od stana do kola, pošto si mogao da nađeš parking mesto tamo negde iza Vinče


Kažu da će obe linije BG-metroa jednog lepog dana da se spoje na Mirijevu...
Eto predloga gde osnovati startap - negde gde već ima metro.


Ma kakav metro u Mirjevu, pa oni ne mogu ni Ćalije da reše, eno im klizište tamo radi svake godine, niko ne ume ni to da popravi, spojiće se Zvezdara i Volgina sa Karaburmom, a ovo između će posle da pokazuju ekskurzijama iz unutrašnjosti kao novo arheološko nalazište.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:46 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

srdjan.pajic
Ne znam, ja da sam sad u startap fazonu, pre bih gledao da pronađem način da pametnog klinca iz Srbije dovedem ovamo u USA, i da ga zaposlim kod mene u labu, nego što bih se upuštao u neizvesno startapovanje kompanije čak u Srbiji.


A ako obrnemo priču i kažemo: Postoje klinci (ili ne baš klinci) u Srbiji koji imaju sjajnu startap ideju i ona ima globalni domet. Gde oni da formiraju svoj startap?

Onda se postavljaju neka od sledećih pitanja (brza lista, bez posebne sistematizacije i sigurno nije konačna):
• Infrastruktura u raznim aspektima
• Pravni okvir i pravna sigurnost
• Finansije - dostupnost investicija (Venture Capital itd.), sistemi za plaćanje, devizni propisi
• Lakoća (teškoća) poslovanja, uvoz-izvoz, isporuka klijentima, povraćaj, reklamacije
• Kako zaposlenima dati akcije, opcije, bonuse,
• Kako sa detaljima kao što su zajmovi, convertible notes itd.
• Administracija i birokratija
• Rizik zemlje (country risk)
• Ugled zemlje (kredibilitet) tj. da li će kupci njihovih proizvoda/usluga verovati nečemu što je „Made in Serbia“ pogotovu u nekim oblastima
• Kadrovski potencijal za pojedine specifične skupove znanja i veština
• Zaštita intelektualne svojine, robnih marki, patenata, dizajna itd.
• Odnos države, znanje državnih službenika i uopšte klima u kojoj se na preduzetnika gleda negativno
• Podrška nastupu na svetskom tržištu (mediji, sajmovi, konferencije, izložbe)
• Sigurnost poslovanja i predvidivost ekonomske i poreske politike.
• ...
maksa83 maksa83 21:21 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

a ovo između će posle da pokazuju ekskurzijama iz unutrašnjosti kao novo arheološko nalazište.

"A sada deco obratite pažnju na vitrinu sa vaše leve strane, u njoj se nalaze ostaci Homo Mirievusa, za kog se smatra da je nedostajuća karika između Homo Erectusa i Homo Sapiensa. Postoje indicije da je Homo Mirevus ovladao vatrom i izradom oruđa od kamena..."
ali šta da radim kad Vučić konačno proglasi Belorusiju u Srbiji i stavi se otvoreno pod Putinovu šapu ili neki drugi organ?

Kao Trunpo?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:28 24.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

srdjan.pajic
ali šta da radim kad Vučić konačno proglasi Belorusiju u Srbiji i stavi se otvoreno pod Putinovu šapu ili neki drugi organ?


Mislim da to ne bi trebao biti predmet sekiracije. Do Novaka to će sve da bude završeno (ovde nedostaje da se čuje onaj naglasak na a), cvrkuću ptice i šume vetrovi. A onda EU fast track.

Ali, recimo, ako imaš tržište van US za tvoje proizvode, možda bi briga mogla da bude oko moguće zabrane izvoza tvojih specifičnih proizvoda ili uvoza nekih komponenti koje ti možda trebaju. Samo tema za razmišljanje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:00 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Mislim da to ne bi trebao biti predmet sekiracije. Do Novaka to će sve da bude završeno (ovde nedostaje da se čuje onaj naglasak na a), cvrkuću ptice i šume vetrovi. A onda EU fast track.


Strepnja mi je dublja nego nada, i to je, recimo, razlog zašto bi neko (ja u ovom hipotetičkom primeru) startovao kompaniju na nekom drugom mestu a ne tu.

Ali, recimo, ako imaš tržište van US za tvoje proizvode, možda bi briga mogla da bude oko moguće zabrane izvoza tvojih specifičnih proizvoda ili uvoza nekih komponenti koje ti možda trebaju. Samo tema za razmišljanje.


Nisam siguran da sam razumeo na šta tačno ciljaš. Zašto bi neko zabranjivao izvoz proizvoda, ili uvoz komponenti koji su potrebne za proizvodnju?


srdjan.pajic srdjan.pajic 01:01 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Kao Trunpo?


Witch-hunt!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 06:30 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

srdjan.pajic
Nisam siguran da sam razumeo na šta tačno ciljaš. Zašto bi neko zabranjivao izvoz proizvoda, ili uvoz komponenti koji su potrebne za proizvodnju?


Recimo:
- US considers export controls on AI and other new tech
- U.S. considers export controls for AI, other emerging tech

Specific emerging technologies the Commerce Department wants to evaluate on the basis of “whether they are essential to the national security of the U.S.,” include:

Artificial intelligence and machine learning technology;
AI cloud technologies and chipsets;
biotechnology, genetic engineering, and neurotech;
computer vision (object recognition, image understanding);
speech and audio processing (speech recognition and production);
natural language processing (machine translation);
audio and video manipulation (voice cloning);
Position, Navigation, and Timing (PNT) technology;
microprocessor technology, such as Systems-on-Chip (SoC) or Stacked Memory on Chip;
data analytics technology, including visualization and context-aware computing;
micro-drone and micro-robotic systems;
self-assembling robots and molecular robotics;
brain-computer interfaces; and
advanced surveillance technologies, such as: face-print and voice-print technologies.


Vezano za uvoz, ne mora da zabrani, ali recimo oteža dodatnim carinama i time poskupi proizvodnju, smanji prednost na tržištu itd.

Onda druga strana uvede svoje, vidi npr. pod: retka zemlja ili rare earth.

Ne ulazim u razloge i opravdanost, samo kažem da može svašta da se desi i to svuda, pa da oteža poslovanje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 09:58 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

srdjan.pajic
Mislim da to ne bi trebao biti predmet sekiracije. Do Novaka to će sve da bude završeno (ovde nedostaje da se čuje onaj naglasak na a), cvrkuću ptice i šume vetrovi. A onda EU fast track.


Strepnja mi je dublja nego nada, i to je, recimo, razlog zašto bi neko (ja u ovom hipotetičkom primeru) startovao kompaniju na nekom drugom mestu a ne tu.


Ovo su bile male "pesničke slobode" (i jedno i drugo).
srdjan.pajic srdjan.pajic 12:04 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Recimo:
- US considers export controls on AI and other new tech
- U.S. considers export controls for AI, other emerging tech


A, pa to ne znači zabranu (u najvećem broju slučajeva), nego samo pojačanu kontrolu (čitaj - više papirologije). Ali to postoji odavno, kroz razne EULA-e, onda onaj ITAR, itd. Mislim, to se sve zna, šta i kako, i funkcioniše kao dobro podmazana mašina, nisam nikad čuo da se neko žali zbog toga. Osim toga, uvek će postojati "stariji modeli", ili oskaćane verzije, koje će moći da se izvoze bez većih probema čak i za sumnjive destinacije. Ne bih ja zbog toga menjao zemlju startapovanja.

Ali, ok, teorijski, u nekoj dalekoj i mračnoj budućnosti, može to da se zaoštri, pa da se uvedu neke kao zabrane. A do tada, možda se u i Srbiji stvore bolji uslovi za otpočinjanje i vođenje poslova, ako ona ne postane Belorusija.


Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:05 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

srdjan.pajic

A, pa to ne znači zabranu (u najvećem broju slučajeva), nego samo pojačanu kontrolu (čitaj - više papirologije). Ali to postoji odavno, kroz razne EULA-e, onda onaj ITAR, itd. Mislim, to se sve zna, šta i kako, i funkcioniše kao dobro podmazana mašina, nisam nikad čuo da se neko žali zbog toga. Osim toga, uvek će postojati "stariji modeli", ili oskaćane verzije, koje će moći da se izvoze bez većih probema čak i za sumnjive destinacije. Ne bih ja zbog toga menjao zemlju startapovanja.


Pa dobro, ako je tako. Iz tvoje USA perspektive je onda jasno. Ali recimo imaš ekipu iz Beograda ili iz Budimpešte, koja razvija nešto bazirano na AI i u dilemi je da li da startap osnuje u Bostonu ili Berlinu. Onda čuje da će biti te dodatne papirologije, birokratije, što će nešto da košta. I onda kaže: odoh ja u Berlin, em mi bliže em neću imati tu glavobolju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:34 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Dragan Pleskonjic
srdjan.pajic

A, pa to ne znači zabranu (u najvećem broju slučajeva), nego samo pojačanu kontrolu (čitaj - više papirologije). Ali to postoji odavno, kroz razne EULA-e, onda onaj ITAR, itd. Mislim, to se sve zna, šta i kako, i funkcioniše kao dobro podmazana mašina, nisam nikad čuo da se neko žali zbog toga. Osim toga, uvek će postojati "stariji modeli", ili oskaćane verzije, koje će moći da se izvoze bez većih probema čak i za sumnjive destinacije. Ne bih ja zbog toga menjao zemlju startapovanja.


Pa dobro, ako je tako. Iz tvoje USA perspektive je onda jasno. Ali recimo imaš ekipu iz Beograda ili iz Budimpešte, koja razvija nešto bazirano na AI i u dilemi je da li da startap osnuje u Bostonu ili Berlinu. Onda čuje da će biti te dodatne papirologije, birokratije, što će nešto da košta. I onda kaže: odoh ja u Berlin, em mi bliže em neću imati tu glavobolju.


To pod pretpostavkom da nemačka država nije zainteresovana da zaštiti kritične tehnologije kao što bi uradila (i radi) bilo koja druga ozbiljna država. Ja mislim da je to pogrešna pretpostavka, i ne bih to gledao kao neki kriterijum za odluku gde da izmestim-osnujem startap.

Ne poznajem poslovno okruženje u Nemačkoj, zato je jedina prednost te opcije koju vidim - to što je bliže kući, to jest Srbiji, pa kad se čovek uželi sarmice, familije i ludog noćnog života, može da sedne na avion i za sat je na splavovima. Ali posle nekog vremena i to, čini mi se, izgubi vrednost i značaj.
Sa druge strane, investiranje i donošenje biznisa u USA je jako poželjno tretirano, u smislu da postoje mnoge olakšice za sticanje potrebnih imigracionih papira, pa to, zajedno sa svim pogodnostima koje smeštaju USA na prvo mesto na ovoj listi koju si linkovao, čini mi se, dosta olakšava izbor između Berlina i Bostona.




maksa83 maksa83 19:38 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Ne poznajem poslovno okruženje u Nemačkoj,

Berlin ti je startup meka trenutno, vrlo živo, sve vri. Ja sam dva posla tamo odbio u poslednjih godinu dana, jedan zato što mi nije delovalo da će ta firma ikad da krene da zarađuje pare (a šteta, pošto je bukvalno posao snova - gitarski softver), drugi zato što mi "nisu odgovarali uslovi".

alselone alselone 19:45 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Berlin ti je startup meka trenutno, vrlo živo, sve vri. Ja sam dva posla tamo odbio u poslednjih godinu dana, jedan zato što mi nije delovalo da će ta firma ikad da krene da zarađuje pare (a šteta, pošto je posao snova - gitarski softver), drugi zato što mi "nisu odgovarali uslovi".


Jesu insistirali da se seliš ili si mogao da radiš remotely?

Ja bih se saglasio sa Pajom. Ako bih pravio firmu, samo Amerika. Sve je to super, klima, okruženje, podsticaji itd itsl, ali ono što Amerika im je kapital koji je spreman na munjevitu akciju. U Americi ako ti firma krene, oni ima da te iskaliraju za nedelju dana sa vas par drugara u garaži do 1000 ljudi, kancelarije, banke, advokati, čuda, sve čeka spremno za šansu.
maksa83 maksa83 19:53 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Jesu insistirali da se seliš ili si mogao da radiš remotely?

Oba su tražila selidbu i to vrlo nestrpljivo. Remotely verovatno ne bih odbio kao side gig, ako propadnu bože moj, lepo je bilo dok je trajalo, ali ne bih dizviniš stavljao sva jaja u tu njihovu šupljikavu korpu. Oba posla su bila bez aktivnog traženja, nabodu te nekako.

Jedan drugar je odbio posao u Booking.com u Amsterdamu pošto su mu ponudili neke za njega smešne pare. On otišao, intervjuisao, sve super, oni rekli "toliko i toliko", on "to je vaša konačna ponuda", oni "da", on: "haha, da li ste vi normalni - ono dole je moj auto" (neka suluda BMW Alpina čiji samo user manual ima 2500 strana).
alselone alselone 19:58 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Oba posla su bila bez aktivnog traženja, nabodu te nekako.


Verovatno preko Linkedina, tu švrljaju skauti non stop. Ja sam samo jednom otišao na razgovor za posao preko bare i tu u Regensburg. Davno beše, direkno sa faksa, tek par meseci nekog side posla u toku vojske. I nisu me primili, tražili su zapravo seniore ali su bili očajni jer nisu mogli da nađu pa su probali i mene juniora ali nisam prošao. Uglavno, to je bila neka suluda plata tada, recimo 2007. 5000 eur. Terenski rad 9 meseci, radi se commisioning pametnih mašina sa softverom. A i lep grad taj Regensburg, prelep.

Sad ne bih pristao ni za tih 5, došlo drugo doba.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:19 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Verovatno preko Linkedina, tu švrljaju skauti non stop.

Сестрична ми јури IT-овце по Србији, нека европска фирма, само се тиме баве.
nepopustljiv nepopustljiv 20:24 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

maksa83
Ne poznajem poslovno okruženje u Nemačkoj,

Berlin ti je startup meka trenutno, vrlo živo, sve vri. Ja sam dva posla tamo odbio u poslednjih godinu dana, jedan zato što mi nije delovalo da će ta firma ikad da krene da zarađuje pare (a šteta, pošto je bukvalno posao snova - gitarski softver), drugi zato što mi "nisu odgovarali uslovi".


Nisu valjda tražili i da radiš?!
Šalim se!

Eeee, da - i ja sam jednom (na sreću) išao na jedan razgovor, negde oko Resavske, neka priča oko berze.
Melju tako, melju, njih dvojica --- i sve lepo, ovako, onako, ...
Rekoh - hvala vam na fenomenalnom izlaganju, no, ja bih da mi sada porazgovaramo.
Oni se pogledaše gotovo unezvereno ... i promucaše - recite, recite!
Nisam mnogo okolišao, jer su bili godina sličnih mojima (tada) - i samo sam ih kratko pitao ... da li se vi drogirate?
Odgovor nisam ni sačekao - jer su ostali zevajući kao somovi.
aureus aureus 20:34 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

nepopustljiv

Eeee, da - i ja sam jednom (na sreću) išao na jedan razgovor, negde oko Resavske, neka priča oko berze.
Melju tako, melju, njih dvojica --- i sve lepo, ovako, onako, ...
Rekoh - hvala vam na fenomenalnom izlaganju, no, ja bih da mi sada porazgovaramo.
Oni se pogledaše gotovo unezvereno ... i promucaše - recite, recite!
Nisam mnogo okolišao, jer su bili godina sličnih mojima (tada) - i samo sam ih kratko pitao ... da li se vi drogirate?
Odgovor nisam ni sačekao - jer su ostali zevajući kao somovi.

Što si tako postupio? Iz priče je nejasno šta ti nije odgovaralo.
Čarli, ti zezaš ljude i kad ideš na razgovor za posao...
maksa83 maksa83 20:37 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Što si tako postupio? Iz priče je nejasno šta ti nije odgovaralo.

Da su znali da kažu magično "ne drogiramo se, samo kačamak malo poplašimo gandžom", bilo bi drukčije sve...
nepopustljiv nepopustljiv 20:38 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

aureus
nepopustljiv

Eeee, da - i ja sam jednom (na sreću) išao na jedan razgovor, negde oko Resavske, neka priča oko berze.
Melju tako, melju, njih dvojica --- i sve lepo, ovako, onako, ...
Rekoh - hvala vam na fenomenalnom izlaganju, no, ja bih da mi sada porazgovaramo.
Oni se pogledaše gotovo unezvereno ... i promucaše - recite, recite!
Nisam mnogo okolišao, jer su bili godina sličnih mojima (tada) - i samo sam ih kratko pitao ... da li se vi drogirate?
Odgovor nisam ni sačekao - jer su ostali zevajući kao somovi.

Što si tako postupio? Iz priče je nejasno šta ti nije odgovaralo.
Čarli, ti zezaš ljude i kad ideš na razgovor za posao...

Kako nije jasno!?

Mrsili su kao npr. ti i deset_slukom zajedno.
A ja došao da ozbiljno razgovaramo.
aureus aureus 20:40 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

nepopustljiv
Kako nije jasno!?

Mrsili su kao npr. ti i deset_slukom zajedno.
A ja došao da ozbiljno razgovaramo.

Šta pričaš?!
Kad sam te ja zvao na razgovor za posao?!
Kad sam ti nudio ikakav posao?

E sad i da hoćeš, ne može!
nepopustljiv nepopustljiv 20:42 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

maksa83
Što si tako postupio? Iz priče je nejasno šta ti nije odgovaralo.

Da su znali da kažu magično "ne drogiramo se, samo kačamak malo poplašimo gandžom", bilo bi drukčije sve...

Eeeee, to su te sitnice koje, u zbiru, čine razliku. Veliku.

Na sreću (svoju) - radio sam u životu sa mnogo fenomenalnih ljudi - i boljih od mene.
Ne bih dao moga jednoga druga Vladimira - za hiljade šiljokurana i drkadžija.
Aaaaaa, kako smo slatko razvijali neke lasere i drajvere za ksenonske lampe ... i još koješta.
A najvažnije od svega - je naša sreća što, uopšte, radimo zajedno.
nepopustljiv nepopustljiv 20:43 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

aureus
nepopustljiv
Kako nije jasno!?

Mrsili su kao npr. ti i deset_slukom zajedno.
A ja došao da ozbiljno razgovaramo.

Šta pričaš?!
Kad sam te ja zvao na razgovor za posao?!
Kad sam ti nudio ikakav posao?

E sad i da hoćeš, ne može!

Izvini!
Mislio sam da su ti paralele bliskije.
Možda da ti Maksa pojasni.
Mada - Maksa se uglavnom šegači i sve očas pretvori u sprdnju.
No dobrao - šta da se radi.
aureus aureus 20:46 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

nepopustljiv
aureus
nepopustljiv
Kako nije jasno!?

Mrsili su kao npr. ti i deset_slukom zajedno.
A ja došao da ozbiljno razgovaramo.

Šta pričaš?!
Kad sam te ja zvao na razgovor za posao?!
Kad sam ti nudio ikakav posao?

E sad i da hoćeš, ne može!

Izvini!
Mislio sam da su ti paralele bliskije.
Možda da ti Maksa pojasni.

Ne treba.
I Maksa te je prozreo.

Po svemu sudeći, išao si na razgovor da bi napravio ekscitaciju i dobio gotovo trenutni odziv.
Nisi ni planirao da radiš za njih pošto si zadovoljan saradnjom sa Vladimirom.

Kockice su se posložile.
nepopustljiv nepopustljiv 20:50 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

aureus
nepopustljiv
aureus
nepopustljiv
Kako nije jasno!?

Mrsili su kao npr. ti i deset_slukom zajedno.
A ja došao da ozbiljno razgovaramo.

Šta pričaš?!
Kad sam te ja zvao na razgovor za posao?!
Kad sam ti nudio ikakav posao?

E sad i da hoćeš, ne može!

Izvini!
Mislio sam da su ti paralele bliskije.
Možda da ti Maksa pojasni.

Ne treba.
I Maksa te je prozreo.

Po svemu sudeći, išao si na razgovor da bi napravio ekscitaciju i dobio gotovo trenutni odziv.
Nisi ni planirao da radiš za njih pošto si zadovoljan saradnjom sa Vladimirom.

Kockice su se posložile.

Šta kod mene ima da se prozire?

Pa ja sam proziran kao voda.
Sa mnom nema neizvesnosti.
maksa83 maksa83 20:50 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Mada - Maksa se uglavnom šegači i sve očas pretvori u sprdnju.

Plave oči, sklonost ka raku jetre i izreku "ko zajebavanje ozbiljno shvata njega treba ozbiljno zajebavati" u paketu prenosimo s kolena na koleno.
aureus aureus 20:55 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

maksa83

Plave oči, sklonost ka raku jetre i izreku "ko zajebavanje ozbiljno shvata njega treba ozbiljno zajebavati" u paketu prenosimo s kolena na koleno.

Znači, dosta je vjerovatno da nemaš plave oči pošto čitava rečenica zvuči kao zezanje.

Mi smo se ovdje zapričali a Čarliju oči na pola koplja...
maksa83 maksa83 20:57 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

čitava rečenica zvuči kao zezanje.

Ne zapravo, baš je tako kako sam napisao.
aureus aureus 21:00 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

maksa83
čitava rečenica zvuči kao zezanje.

Ne zapravo, baš je tako kako sam napisao.

Nadao sam se da nije.
Ne zbog plavih očiju, naravno.
Već zbog raka jetre.

Zezanje je ionako u redu. U pravo vrijeme, s pravim osobama.
niccolo niccolo 21:01 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

A i lep grad taj Regensburg, prelep.

Jes vala, centar je odličan. A i nije puno kolima od Minhena, ako čovek ide autom u obilazak tog dela Evrope....
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:46 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

neka suluda BMW Alpina čiji samo user manual ima 2500 strana


Tjah, Nemci. I moj audi je imao neku izrazito voluminoznu knjižurinu od uputstva, koju sam držao jedva nagužvanu u glove boxu (sa 100-% popunom), dok mi lopovi nisu otvorili auto i ukrali to prokleto uputstvo (nije bilo ništa drugo za maznuti, sem dečijeg sedišta, ali to valjda nisu uspeli da nabrzaka izvuku, i oladili mi manual). Posle je Audi pokušao ladno da mi naplati ~80 dolara za to uputstvo, na šta sam se ja samo nasmešio i rekao da pozdrave svoje mame. I posle ja treba da idem da živim i radim u NemačkU, aha, oću, ali možda tamo neki dan od srede.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:51 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Predrag Brajovic
Verovatno preko Linkedina, tu švrljaju skauti non stop.

Сестрична ми јури IT-овце по Србији, нека европска фирма, само се тиме баве.


Čime, IT-jem, ili jurenjem IT-jevaca po Srbiji (koje posle preprodaju kome treba, na kilo i na sat)?

Ovo drugo je, koliko sam čuo, već dosta dobro uspostavljan posao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:53 25.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

maksa83
Ne poznajem poslovno okruženje u Nemačkoj,

Berlin ti je startup meka trenutno, vrlo živo, sve vri. Ja sam dva posla tamo odbio u poslednjih godinu dana, jedan zato što mi nije delovalo da će ta firma ikad da krene da zarađuje pare (a šteta, pošto je bukvalno posao snova - gitarski softver), drugi zato što mi "nisu odgovarali uslovi".



A šta je to gitarski softver?
maksa83 maksa83 00:06 26.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

A šta je to gitarski softver?

Nije softver koji se vrti na gitari ako si se to pitao.

Neka munja koja te uči da sviraš, prepoznaje akorde, ispravlja te, ocenjuje, vodi za ručicu itd. Otpr. nešto kao Ubisoftov Rocksmith, samo drugačije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 26.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

Nije softver koji se vrti na gitari ako si se to pitao.


To mi je prvo palo napamet, neki embedded, DSP, đavo (dakle, za kojekakve efekte i kerefeke, zbog kojih će svako da pomisli da znaš da sviraš gitaru).
maksa83 maksa83 01:01 26.06.2019

Re: Šta kažu drugi?

To mi je prvo palo napamet, neki embedded, DSP, đavo (dakle, za kojekakve efekte i kerefeke, zbog kojih će svako da pomisli da znaš da sviraš gitaru).

Ma jok, to se sve sad trpa u softver spolja. Naravno da opstaju valve pojačala i analogne pedale, ali oni veliki i u studijima i na koncertima iza imaju "kompjuter", najčešće Axe FX II ili III.

Poslednji krik mode su amp profileri (kao npr. ovaj) - staviš pravo analogno pojačalo, nakačiš od efekata šta hoćeš, navrtiš im točkiće kako si zamislio i kažeš profajleru "slušaj". On odsluša, i sledeći put se ne utakneš u pojačalo od 4K USD sa kutijama od 4 kubika nego nosiš tu kanticu koja je "naučila" to pojačalo sa tim podešavanjima. Ovo je dovelo do problema piraterije - ljudi kupe pravo skupo brendirano pojačalo, "iskopiraju ga" profajlerom i vrate pojačalo prodavcu ("nisam zadovoljan" ) i tako u krug dok ne pokupe sve što im treba. Bukvalno hardver ispiratizuju softverom (ok, drugim hardverom tj. specijalizovanim kompjuterom koji softverom odglumi proizvoljan drugi hardver). Nikakva ekskluziva, viđam zadnjih par godina tu kutiju ovde po svirkama, doduše onih profi bendova što sviraju po corporate žurkama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana