Budućnost| Društvo| Nauka| Obrazovanje| Život

Struka i stručnjaci

Dragan Pleskonjic RSS / 07.06.2020. u 13:19

Prilično je aktuelna tema o struci i stručnjacima, posebno u ovom periodu, pa kratka pričica o tome.

Da definišemo šta je to uopšte stručnjak (ekspert)? Definicija glasi: stručnjak je osoba koja poseduje veliko znanje, odnosno veštinu u određenoj oblasti. U određenoj oblasti - to je veoma važno.

Kako se postaje stručnjak?

Da bi ljudi počeli da cene vaše stručno mišljenje, pa da time možda i utičete na mišljenje drugih ljudi, čak i ponašanje ljudi i na njihove izbore, potrebni su određeni koraci, puno rada, a možda i talenta. Prvenstveno pitanje je u čemu mi to treba da budemo stručni - bilo ko od nas? Praktično je nemoguće da budemo stručni u mnogo oblasti. Možemo da budemo stručni u jednoj ili eventualno par oblasti. Retki su oni koji imaju ekspertizu u više oblasti, obično su to geniji, ali njih ima malo. Mi obični ljudi...

Kako postati stručnjak? Tri "koraka" su verovatno bitna:

1. Učenje. Ima mnogo oblika i načina: formalno i neformalno, u školi, na fakultetu, samostalnih čitanjem, posećivanjem skupova, razgovorima, svojim i tuđim iskustvima. Učenje je proces koji traje doživotno.

2. Praksa. Rad odnosno vežbanje i praksa je nezamenjiva. Ono što se nauči, potrebno je isprobati u praksi, pokušavati, grešiti, popravljati. Kažu da dobrog vozača čini milion pređenih kilometara, dobrog hirurga hiljade operacija itd. Dobar programer je obično napisao hiljade i hiljade linija koda. Nije greh pogrešiti, greh je ne potruditi se da se nastavi i popravi.

3. Pokazati, podeliti. Značajno je podeliti svoje znanje sa drugima. Pokažite šta znate, umete, možete. Deljenjem znanja ne umanjujemo svoje znanje. Naprotiv, obogaćujemo ga jer time dobijemo povratnu informaciju i stalno se unapređujemo. Stavite svoje znanje na korist i u službu drugih ljudi, zajednice.

Bonus: Treba se truditi da znanje bude na korist i u interesu, ne samo nas i naše porodice, nego i na korist zajednice u kojoj živimo, zemlje, čovečanstva. Ne zaboraviti na etiku i moral u svemu što radimo.

U toku učenja, čuvajte se Duning-Krugerovog efekta (engl. Dunning-Kruger Effect) prikazanog na slici. Vrlo je nezgodan i može da zavara. Rekao bih da mnogo ljudi upadne u tu zamku.

 

Napomena: Bio sam zamoljen da održim mentorstvo nekim mladim ljudima na temu kako postati stručnjak za oblast kojom se bavim. Prva dilema je bila: kako biti toliko hrabar i uopšte smatrati sebe stručnjakom u tako dinamičnoj i promenljivoj oblasti. Ipak, deljenje iskustva je prevagnulo, a ovde je minimalni sažetak.

Atačmenti



Komentari (610)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 15:29 07.06.2020

Peak of Mt. Stupid

Или: Оркански висови стручности


Слажем се са свиме овиме што сте написали. Потпуно сте у праву.

И додао бих још само да у ствари прави проблеми (и за појединца и за друштво у целини) настају зато што се већина људи попне до тог врха (Peak of Mt. Stupid), а онда мало из страха због стрмине спуста, мало због нагомилане сујете током претходног успона, одбија да се спусти низбрдацијом у ону долину (јер како признати самом себи да ипак не знаш све, а досегао си сам врх мислећи да после тога више нема ничега?).

A тај спуст у долину јесте услов да би неко, било ко, могао опет да крене узбрдацијом уз Брег просветљења и тако дође до Висоравни на којој се душа (али само душа) може коначно мало одморити. И после евентуално, ако бог да и срећа јуначка, да се крене и даље...

А онда сви ти освајачи Peak of Mt. Stupid који одбијају да крену низбрдацијом постану само тзв. фах идиоти у овој планинарској авантури и ништа више јер је тај проређени ваздух на тим висинама Peak of Mt. Stupid ипак комфорнији и лагоднији и захтева мање труда од страшног спуста у ону загушљиву долину.

А гледајући све то, не знам да одговорим на питање да ли нам овако убрзано развијена техника и технологија помаже у том планинарењу или нам ипак одмаже. И то много одмаже.

И тиме чини овај наш свет много горим од онога какав би он заиста могао да буде.




Knowledge Goes Pop





Хвала на одличном тексту који подстиче на даље размишљање на ову тему.






rodni rodni 17:35 07.06.2020

Re: Peak of Mt. Stupid

shmoo
...
(јер како признати самом себи да ипак не знаш све, а досегао си сам врх мислећи да после тога више нема ничега?).
...

Nikove na sunce, dosta je bilo anonimnosti!
Eeee, da - ne znam da li sam pominjao, no, svejedno.
Moj drugar ima kćerku.
Imala je između 3 i 4 godine kada je na pitanje 'kako ti to sve znaš' odgovorila - ja ne znam sve, ali znam svašta.

Naravno, veoma česta dilema kod mnogih ljudi je - znati svašta ili samo nešto, ali jako dobro. I jedni i drugi ljudi vrede.
Ko bi ga znao?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:28 08.06.2020

Re: Peak of Mt. Stupid

shmoo


Knowledge Goes Pop


Хвала на одличном тексту који подстиче на даље размишљање на ову тему.



Hvala puno na podeljenom linku i na lepim rečima.
aureus aureus 15:32 07.06.2020

Burn-a-bi

Dođeš odnekud u vladu Srbije i pošto si nestranačka ličnost onda i oni koji nemaju pojma o tebi misle i govore da si ekspert - čim su te pozvali u vladu a nisi u stranci, mora da si ekspert za nešto.

- Za šta je ona ekspert?
- Pah...
- Vidiš, Danice, kako si ti naivna.
solo solo 16:48 07.06.2020

Re: Burn-a-bi

Vidiš, Danice, kako si ti naivna.


Nije Danica nego Darija. Malo fokusiranja nije na odmet.
jinks jinks 15:38 07.06.2020

...

Kako se postaje stručnjak?

Čini se da uz ovo pitanje, neizbežno, ide još jedno: "Kako se postaje imitacija stručnjaka, odnosno kako se izdavati za stručnjaka bez nekog posebnog realnog pokrića?"

Naime, nije retkost da naiđete na mnoge "stručnjake" koji o mnogo-čemu iz određene oblasti mogu satima da drže vakele, i da to neupućenom oku i uhu može poprilično da deluje uverljivo, do trenutka kada se suoče sa potrebom da reše neki konkretan problem iz te iste oblasti (kada počinje mukanje i blejanje).

A i to je izgleda nekakav zanat.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:32 08.06.2020

Re: ...

jinks

Čini se da uz ovo pitanje, neizbežno, ide još jedno: "Kako se postaje imitacija stručnjaka, odnosno kako se izdavati za stručnjaka bez nekog posebnog realnog pokrića?"


Čuo sam još jedan zanimljiv termin: samopouzdanje bez pokrića. Dosta raširena pojava.
maksa83 maksa83 08:40 08.06.2020

Re: ...

Čuo sam još jedan zanimljiv termin: samopouzdanje bez pokrića. Dosta raširena pojava.

"Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge."

C. Darwin
Черевићан Черевићан 16:45 07.06.2020

de facto

kako li uopšte smatrati sebe stručnjakom

у избору својег .............радногa профила
потребне су збиља ... разне профилаксе,
но врата ће свака гарант се ....отшкринут'
постаните браате експерт опште праксе,

љуљаџија свега и свачега, укратко.... ничега
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:33 08.06.2020

Re: de facto

Черевићан
постаните браате експерт опште праксе,

љуљаџија свега и свачега, укратко.... ничега


solo solo 17:08 07.06.2020

korak br 3 definitivno

3. Pokazati, podeliti. Značajno je podeliti svoje znanje sa drugima. Pokažite šta znate, umete, možete


Osmeh leči sve. Podelite osmeh.

maksa83 maksa83 17:23 07.06.2020

Chaucer


“The lyf so short, the craft so long to lerne.”


― Geoffrey Chaucer, The Parliament of Birds
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:10 07.06.2020

Re: ...

Čini se da uz ovo pitanje, neizbežno, ide još jedno: "Kako se postaje imitacija stručnjaka, odnosno kako se izdavati za stručnjaka bez nekog posebnog realnog pokrića?"


Youtube ("znojave dekice", samoproglašeni gurui), instagram bejbs, guglanje po neproverenim izvorima, agregatori svega i svačega. I malo više dokolice. I to se onda širi kao zaraza, jer ta nova imitacija stručnjaka vrlo brzo krene da širi svoja saznanja, često sa mesijansim manirima, a drugi kandidati za imitaciju da ih prate.

Mada, bilo je toga i pre interneta, ali se, mislim, do tog zvanja ipak mnogo teže stizalo.







maksa83 maksa83 18:28 07.06.2020

Re: ...

Youtube

Meni je ona Bil Gejc napravio virus da nas čipuje vakcinom histerija kad se virus zalaufavao fascinantna. Bukvalno kao da se Internet najeo pogrešnih pečuraka na dve nedelje, nije moglo da se živi od raznih Slavica iz Bajmoka i galerije budala koje su gledale dva jućuba i sve skontali. I onda je samo odjednom - prestalo.
alselone alselone 18:41 07.06.2020

Re: ...

budala koje su gledale dva jućuba i sve skontale


Svako oruđe može biti i dobro i loše, zavisi u kojima rukama. Tako i YT. Pao je nepravedno na loš glas zbog Slavica iz Bajmoka ali zapravo možeš da naučiš mnogo korisnih stvari tamo.
maksa83 maksa83 18:52 07.06.2020

Re: ...

Pao je nepravedno na loš glas zbog Slavica iz Bajmoka ali zapravo možeš da naučiš mnogo korisnih stvari tamo.

Ja ozbiljno mislim da je jućub jedna od najsvetlijih Internet tekovina, uprkos Slavici iz Bajmoka.
alselone alselone 18:57 07.06.2020

Re: ...

Ja ozbiljno mislim da je jućub jedna od najsvetlijih Internet tekovina, uprkos Slavici iz Bajmoka.


Demokratizacija video sadržaja, to je glavna tekovina. Više ne zavisimo od velikih proizvođača video sadržaja nego svako sa telefonom i internet konekcijom može da pokaže šta zna, pa uz pravi algoritam dobre stvari mogu da isplivaju.

Jedina loša stvar je siva zona algoritma i podložnost manipulacijama, ali bolje nego što smo imali u svakom slučaju.

Satja Nadela je u njegovoj knjizi često pominjao tu reč i u proizvodnji softvera. A ja i je sada spominjem kao stub (pillar, jebo me Tadić) daljeg razvoja elektroenergetike.
rodni rodni 19:06 07.06.2020

Re: ...

maksa83
Youtube

Meni je ona Bil Gejc napravio virus da nas čipuje vakcinom histerija kad se virus zalaufavao fascinantna. Bukvalno kao da se Internet najeo pogrešnih pečuraka na dve nedelje, nije moglo da se živi od raznih Slavica iz Bajmoka i galerije budala koje su gledale dva jućuba i sve skontale. I onda je samo odjednom - prestalo.

Ih, koliko budala (i 'budala') je bilo na početku epidemije.
Nije za zameranje, jer - strah je opravdanje za mnoge stvari.
A i logično je da su ljudi bili uplašeni - više ili manje.
rodni rodni 19:07 07.06.2020

Re: ...

srdjan.pajic
Čini se da uz ovo pitanje, neizbežno, ide još jedno: "Kako se postaje imitacija stručnjaka, odnosno kako se izdavati za stručnjaka bez nekog posebnog realnog pokrića?"


Youtube ("znojave dekice", samoproglašeni gurui), instagram bejbs, guglanje po neproverenim izvorima, agregatori svega i svačega. I malo više dokolice. I to se onda širi kao zaraza, jer ta nova imitacija stručnjaka vrlo brzo krene da širi svoja saznanja, često sa mesijansim manirima, a drugi kandidati za imitaciju da ih prate.

Mada, bilo je toga i pre interneta, ali se, mislim, do tog zvanja ipak mnogo teže stizalo.



Zašto se ti rugaš nekim blogerima?!
maksa83 maksa83 19:14 07.06.2020

Re: ...

A i logično je da su ljudi bili uplašeni - više ili manje.

Šta je bre logično?
rodni rodni 19:33 07.06.2020

Re: ...

maksa83
A i logično je da su ljudi bili uplašeni - više ili manje.

Šta je bre logično?

Pa to da su ljudi bili uplašeni.
maksa83 maksa83 20:01 07.06.2020

Re: ...

Pa to da su ljudi bili uplašeni.

I zato što su uplašeni je logično da je Bil Gejc napravio virus za koji će da napravi vakcinu i onda će da ih čipuje?
shmoo shmoo 22:04 07.06.2020

Re: ...

alselone

Jedina loša stvar je siva zona algoritma i podložnost manipulacijama, ali bolje nego što smo imali u svakom slučaju.



Па јес, зато ја и рекох да не знам заправо колико нам техника и технологија у томе помажу, а колико одмажу. Често ми се учини да си ти у праву, да је ипак боље него што смо имали, али ме мало-мало па неки случај разуверава, каже ми да нисам у праву што тако мислим.


Те тако не знам одговор на то питање улоге технике и технологије. А никако да изађемо из те сиве зоне алгоритама.


О свако мало инфодемијама разних наратива које фрагментизују стварност око нас толико да се више нико не може у томе снаћи и више нико не зна никакав одговор осим креатора тих инфодемија за које немамо никакве алгоритме да бисмо се одбранили и да не причам.

EDIT: Зато нам онда после свега више ништа и није битно, како је то лепо приметио један колега блогер на другом неком блогу, не на овом.









Но, ваљда то тако буде са сваким Римом док пада са 50. спрата и понавља у себи "Jusqu' ici tout va bien, јusqu' ici tout va bien, јusqu' ici tout va bien..." Шта га знам... Сем да ништа не знам.









rodni rodni 07:09 08.06.2020

Re: ...

maksa83
Pa to da su ljudi bili uplašeni.

I zato što su uplašeni je logično da je Bil Gejc napravio virus za koji će da napravi vakcinu i onda će da ih čipuje?

Kome je to logično?
O čemu ti, uopšte, pričaš?!
Ribozom Ribozom 12:43 08.06.2020

Re: ...

rodni

maksa83
Pa to da su ljudi bili uplašeni.I zato što su uplašeni je logično da je Bil Gejc napravio virus za koji će da napravi vakcinu i onda će da ih čipuje? Kome je to logično?O čemu ti, uopšte, pričaš?!


Mene je cela ta prica izludjivala.
Kad je u pitanju logicnost, potpuno me je slomilo kako su ljudi podlozni manipulisanju. U raspravama, su mi objasnjavali kako nano-cipovi mogu kroz injekciju da se ubrizgajum a ne preko mleka ili jos gore piva.

Trazio sam barem delic te cipovanje-vakcina-5g histerije na skandinavskim sajtovima i nema je (nisu ljudi ni culi o eksperimentalnom cipovnju u svedskoj), ali srpsko-hrvatski-americki kol'ko 'oces.
Odmah sam provalio da su u pitanju izbori, a prica je iz trampove kuhinje, posto mu je corona s*ebala plan 'mejk america grejt agejn'. Nasim vlastima, naravno, odgovara svaka nevazna tema, jer hoce da licimo na dosadnu zemlju u kojoj su izbori a niko ne postavlja pitanja.

Juce mi isprica prijatelj matematicar iz Srbije da ukupnu imovinu od 10 milijardi evra koliko ce Srbija da se zaduzi ove godine nema zajedno 2/3 clanova SNS-a (oko 500.000 sns-ovaca).

Sto se tice 'strucnjaka' iz Srbije, mislim da se taj izraz vec kompromitovao pre 50 godina. Otimaci vila na Dedinju nisu mogli d se foliraju da su strucnjaci, ali su svoju decu proglasavali eto, strucnjacima.

Globalno, sem programera ne vidim da se negde prave tako veliki koraci u bilo cemu (mozda umetnost) u poslednjih dvadeset godina. E da, i vakcinu jos niko ne napravi, iako sam sam verovao da ce 'brzo', pa me razocaralo kada sam shvatio da to nema ko da napravi od silnih svetskih strucnjaka.
Atomski mrav Atomski mrav 13:13 08.06.2020

Re: ...

Trazio sam barem delic te cipovanje-vakcina-5g histerije na skandinavskim sajtovima i nema je


(vg.no, 12.05.2020):
Telia åpner 5G-nettet i Norge

Telia åpnet tirsdag sitt 5G-nett i Norge. Det nye nettet aktiveres først i Lillestrøm og deler av Groruddalen i Oslo.

– Dette er en merkedag i Telias og våre kunders historie. I en tid hvor vi virkelig ser betydningen av vår digitale grunnmur for å holde samfunnshjulene i gang, er vi utrolig stolte over å kunne åpne vårt 5G-nett for kundene, med Lillestrøm som første sted ut, sier administrerende direktør Stein-Erik Vellan i Telia Norge.

Selskapet har som mål at opp mot halve befolkningen skal ha 5G-dekning i løpet av neste år.(NTB)

Ovo je samo kratka vest, ne mogu da nađem članak "u full-u" gde su i komentari tipa - a zašto baš Grorudalen u Oslu (siromašan kraj naseljen 90% strancima) a ne, recimo, Frogner (norveški upper class deo grada), te oni sa linkovima na "vesti" tipa zavera masona-iluminata-Rotšilda-Bila Gejca-vanzemaljaca iz utrobe Zemlje. Tužno u svemu tome je što ljudi iz PR-a Telie pokušavaju razborito da odgovore na te komentare...
maksa83 maksa83 13:25 08.06.2020

Re: ...

, te oni sa linkovima na "vesti" tipa zavera masona-iluminata-Rotšilda-Bila Gejca-vanzemaljaca iz utrobe Zemlje

Ovo je recimo bio megahit




A na slici je ustvari 0201 otpornik koji košta 1EUR 100 komada...
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 08.06.2020

Re: ...

E da, i vakcinu jos niko ne napravi, iako sam sam verovao da ce 'brzo', pa me razocaralo kada sam shvatio da to nema ko da napravi od silnih svetskih strucnjaka.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:17 08.06.2020

Re: ...

Ribozom

Juce mi isprica prijatelj matematicar iz Srbije da ukupnu imovinu od 10 milijardi evra koliko ce Srbija da se zaduzi ove godine nema zajedno 2/3 clanova SNS-a (oko 500.000 sns-ovaca).

smanji ribu
i pođi od sebe..
ti se iščušavaš nekim ljudima sa možda završenom srednjom školom što vjeruju u čipovanje vakcinom..
ali ti i tvoj prijatelj matematičar ladno omašite taj dug za red veličine (dobro ajde, nije red veličine al jeste trostruko), iako je stvar provjeriva na tri klika na netu, i onda još izvedete niz velelepnih zaključaka o nečemu što suštiniski ni daleka ne razumijete..
to je na dlaku ista stvar..
šta se onda čudiš..

e sad.. ne mislim da je rješenje da ti prosto ne razmišljaš o dugu i o porezu i o državnom budžetu..
moraš, tiče te se, glasaš pa moraš nekako da odlučiš i kako ćeš glasati..
ali ako tako lako padaš u pojednostvaljene računice i prosta objašnjenja svijeta neminovno ćeš da izvedeš potpuno krivi zaključak..
a to isto rade i tvoji (manje obrazovani) čip poklonici..
minimum što bi trebao da uradiš je da ne ponavljaš njihovu grešku..
a pogotovo ne da svoja pogrešna uvjerenja braniš na smrt (jer prijatelj matematičar)..
oni od svojih bar relativno lako odustanu..
maksa83 maksa83 14:30 08.06.2020

Re: ...

ali ti i tvoj prijatelj matematičar ladno omašite taj dug za red veličine (dobro ajde, nije red veličine al jeste trostruko)

On kaže da će Srbija ove godine da se zaduži za 10 milijardi evra, a ti kažeš da je pogrešio za red veličine tj. ne nego trostruko. Šta to tačno znači?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:41 08.06.2020

Re: ...

maksa83
ali ti i tvoj prijatelj matematičar ladno omašite taj dug za red veličine (dobro ajde, nije red veličine al jeste trostruko)

On kaže da će Srbija ove godine da se zaduži za 10 milijardi evra, a ti kažeš da je pogrešio za red veličine tj. ne nego trostruko. Šta to tačno znači?


znači da je promašio trostruko iznos (jer nije 10 nego oko 3 ili 7% BDP) ali još važnije znači da je iz toga izvlačio potpuno pogrešne zaključke i to nekoliko njih (pa otud pominjanje reda veličine)..
u najkraćem..
dobra država ne ostavi stanovništvo da pocrka (kao recimo Indija) nego vrši preraspodjelu i od bogatih ka siromašnima i iz dobrog perioda u onaj u kom nam ide lošije..
u tom se cilju u dubokoj recesiji zaduži..
što bogatija država to više to može da radi.. Srbija se nije oparila pa je rekla da će da uzme duga tih 7%, time će se naži negdje u svjetskom prosjeku.. nit smrdi nit miriše..
pride.. računice tipa 500 hiljada članova imaju-nemaju imovine koliko je ovaj ili onaj dug.. toliko nemaju smisla da ne znam odakle da počnem..
sve u svemu to je ti tačno ta čipuju nas vakcinom pamet samo podignuta na malo viši nivo (jer matematika) ali sa eksponencijalno višim samopouzdanjem (jer matematika)..
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 08.06.2020

Re: ...

maksa83
, te oni sa linkovima na "vesti" tipa zavera masona-iluminata-Rotšilda-Bila Gejca-vanzemaljaca iz utrobe Zemlje

Ovo je recimo bio megahit




A na slici je ustvari 0201 otpornik koji košta 1EUR 100 komada...


Liči više na čip kondenzator . Malo su zajebaniji za lemljenje, moraš da imaš specijalni vrh za lemilicu, ili sa pastom i heat gunom, i mirne ruke, kafu da ne piješ dan pre. A i ako uzdahneš malo jače, jer ti je svega dosta, ode... Ovo je verovatno iz nekog telefona, a to je 5G, dakle opasno po život!

Ribozom Ribozom 19:40 08.06.2020

Re: ...

Atomski mrav
Trazio sam barem delic te cipovanje-vakcina-5g histerije na skandinavskim sajtovima i nema je


(vg.no, 12.05.2020):
Telia åpner 5G-nettet i Norge

Telia åpnet tirsdag sitt 5G-nett i Norge. Det nye nettet aktiveres først i Lillestrøm og deler av Groruddalen i Oslo.

Ovo je samo kratka vest, ne mogu da nađem članak "u full-u" gde su i komentari tipa - a zašto baš Grorudalen u Oslu (siromašan kraj naseljen 90% strancima) a ne, recimo, Frogner (norveški upper class deo grada), te oni sa linkovima na "vesti" tipa zavera masona-iluminata-Rotšilda-Bila Gejca-vanzemaljaca iz utrobe Zemlje. Tužno u svemu tome je što ljudi iz PR-a Telie pokušavaju razborito da odgovore na te komentare...


Smatrao sam da Lillestrøm, bez obzira sto je istocno od Osla ipak malo bogatiji kraj. A ako ce da pobiju sirotinju, do kraja godine ce i ove bogatije u celoj Norveskoj. A komentari ko komentari.
rodni rodni 20:01 08.06.2020

Re: ...

srdjan.pajic
maksa83
, te oni sa linkovima na "vesti" tipa zavera masona-iluminata-Rotšilda-Bila Gejca-vanzemaljaca iz utrobe Zemlje

Ovo je recimo bio megahit




A na slici je ustvari 0201 otpornik koji košta 1EUR 100 komada...


Liči više na čip kondenzator
. Malo su zajebaniji za lemljenje, moraš da imaš specijalni vrh za lemilicu, ili sa pastom i heat gunom, i mirne ruke, kafu da ne piješ dan pre. A i ako uzdahneš malo jače, jer ti je svega dosta, ode... Ovo je verovatno iz nekog telefona, a to je 5G, dakle opasno po život!


Ma - liči i na otporničić ... jer oboje liče (međusobno).
Eeee, nekada je bila mirna ruka - ma kakav vrh (na lemilici) bio.
floki floki 20:27 08.06.2020

Re: ...

него, пајићу, јеси и ти клекнуо?
Ribozom Ribozom 20:31 08.06.2020

Re: ...

@tadejus

smanji ribu
i pođi od sebe..


Bas su ti grozne diskvalifikacije. Jadno je.
U proslom si komentaru pokusala da istrolujes da je 3,4%+ u stvari manje od 1,05% zaduzivanja. Jbt. osnovna logika mi ne dozvoljava da prihvatim ovo kao kreativnost 'rejting na kreditnom trzistu'.
A sada predvidjas crkavanje ljudi bez zaduzivanja. Ne, zaduzuju se zbog izbora i boli ih uvo za privredu i rast BDP-a, mogu da lazu koliko hoce, nemaju nikakvog ogranicenja. Ja zapravo strahujem za vracanje tih kredita i skapavanje od gladi kada dodje vreme za naplatu, a to je skoro.
jer nije 10 nego oko 3 ili 7% BDP

BDP Srbije je oko 43 mld evra (2019). 3% je 1,3 a vec smo se zaduzili 2 (2,5 kada se budu vracali). A zaduzili smo se jos najmanje 0,5 mld pre toga. Tako da 3% ima samo u tvojoj glavi. Dakle minimum je 6% BDP-a. Ako se zaduzimo jos 5 mld. to je 17%BDP-a. Kako si to proracunala? Ustvari nemoj da odgovaras, jer lupas, da ne kazem trolujes.
računice tipa 500 hiljada članova imaju-nemaju imovine koliko je ovaj ili onaj dug

Racunica je savrseno dobra, a ti kako hoces.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 08.06.2020

Re: ...






Eeee, nekada je bila mirna ruka - ma kakav vrh (na lemilici) bio.

Ne zajebavajte da stvarno lemite ono rukom?
bene_geserit bene_geserit 21:14 08.06.2020

Re: ...

Tako da 3% ima samo u tvojoj glavi. Dakle minimum je 6% BDP-a. Ako se zaduzimo jos 5 mld. to je 17%BDP-a.

Tadejus je rekla 7% a ne 3% (3 su bile milijarde).
A tačno ako se zadužimo još 5, te 3 će da postanu 8 tj. mnogo više, baš si Žućo račundžija.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:35 08.06.2020

Re: ...

Ribozom

BDP Srbije je oko 43 mld evra (2019). 3% je 1,3 a vec smo se zaduzili 2 (2,5 kada se budu vracali). A zaduzili smo se jos najmanje 0,5 mld pre toga. Tako da 3% ima samo u tvojoj glavi. Dakle minimum je 6% BDP-a. Ako se zaduzimo jos 5 mld. to je 17%BDP-a. Kako si to proracunala? Ustvari nemoj da odgovaras, jer lupas, da ne kazem trolujes.


prosto je..
planirani budžetski deficit je 7%.. a što je na BDP od 43 milijarde baš tih 3 milijarde koje ti ja pomenuh a ne 10..
a taj planirani deficit možeš da provjeriš i na zvaničnom izvoru (sajtu ministarstva) a i kod kritičara tog izvora (na sajtu fiskalnog savjeta)..
kad bi zaista bar nešto o svemu tome znao onda bi znao i da nema smisla sabirati emisije duga (ni tih 1.3 ni nekih novih 2 ili 5) jer oni mogu da idu na otplatu već postojećeg duga..
ono što pak ima smisla posmatrati to je taj deficit (da sad ne širim na to koja je šansa da ne bude 7 nego recimo 9 - ukratko, mala)..
i sad šta..
pa upravo to da ti o tome ne znaš skoro pa ništa, al imaš smatranja, i ne samo da nisi spreman da čuješ razuvjeravanje (od nekog za koga ipak i sam mora da slutiš da možda ipak nešto o tome zna) nego se ljutiš i proglašavaš razuvjeravanja za trolovanje..
pa sad ti meni reci koja je razlika između toga i ovih što vjeruju u čipovanje..
moj je utisak da je razlika u tome što oni brzo odustanu od smatranja (istina pređu na neka nova, ništa bolja)..
al ti od svojih sasvim sigurno nećeš nikad..
prosto ćeš nastaviti da misliš da ti to sve znaš mnogo bolje od bilo koga..
što ti to nije posao, što se time nikad nisi bavio, što ne znaš (slutim) nikog ko jeste..
to sve nema veze..
ti prosto ZNAŠ..
e jbg..
šta se onda čudiš..
živimo u doba ZNANJA
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:36 08.06.2020

Re: ...

bene_geserit
Tako da 3% ima samo u tvojoj glavi. Dakle minimum je 6% BDP-a. Ako se zaduzimo jos 5 mld. to je 17%BDP-a.

Tadejus je rekla 7% a ne 3% (3 su bile milijarde).
A tačno ako se zadužimo još 5, te 3 će da postanu 8 tj. mnogo više, baš si Žućo račundžija.


dobro de sad i ti, 3, 7, bitno je da se para obrće

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:47 08.06.2020

Re: ...

hoochie coochie man





Eeee, nekada je bila mirna ruka - ma kakav vrh (na lemilici) bio.

Ne zajebavajte da stvarno lemite ono rukom?


Aha, nekad i pod mikroskopom, posebno u poslednje vreme kako sam omatorio pa ne vidim više tako dobro na blizinu. Nije tako teško ako imaš mirne ruke i znaš kako da držiš lemilicu i pincetu, i ako u neposrednoj blizini nema još milion takviih komponenti, ali i za to ima štos.

Mislim da je najmanje što sam ikad držao bilo 0.1x0.1mm, single layer kondenzatori, ali njih ne lemiš nego ih rkneš u silver epoxy, ili eventualno wire bonding, na mašini, naravno.




srdjan.pajic srdjan.pajic 21:58 08.06.2020

Re: ...

Ma - liči i na otporničić ... jer oboje liče (međusobno).
Eeee, nekada je bila mirna ruka - ma kakav vrh (na lemilici) bio.


Ne, ovo na slici je, po boji, najverovatnije keramika, dakle kondenzator. Otpornici tako mali su obično thin-film, što možeš da vidiš najbolje iz profila mada se vidi i ovako da nije.
maksa83 maksa83 22:03 08.06.2020

Re: ...

Ne, ovo na slici je, po boji, najverovatnije keramika, dakle kondenzator.

Ovo je sad već ozbiljno. Jasno da ako ti uštrcaju otpornike kroz vakcinu možeš da postaneš npr. čovek-ringla (Ringlamen?), ali šta možeš budeš ako ti uštrcaju kondenzatore?
Ribozom Ribozom 22:05 08.06.2020

Re: ...

@bene
jer nije 10 nego oko 3 ili 7% BDP

Procitao sam drugacije.

@tadejus
Fiskalni savet predvidja 6,5 mld.
floki floki 22:11 08.06.2020

Re: ...

него, момци, кад се већ дотакнутсте гејца, видесте ли његов патент овај:
WO2020060606
вицкаст дечак, намерно беше узе број патента 060606 :)

али је занимљиво шта пише апстракт (кога мрзи да кликће):

Human body activity associated with a task provided to a user may be used in a mining process of a cryptocurrency system. A server may provide a task to a device of a user which is communicatively coupled to the server. A sensor communicatively coupled to or comprised in the device of the user may sense body activity of the user. Body activity data may be generated based on the sensed body activity of the user. The cryptocurrency system communicatively coupled to the device of the user may verify if the body activity data satisfies one or more conditions set by the cryptocurrency system, and award cryptocurrency to the user whose body activity data is verified.

како вам се допада, јел би волели да вам неко некако стално очитава "body data"?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:13 08.06.2020

Re: ...

Ribozom
@bene
jer nije 10 nego oko 3 ili 7% BDP

Procitao sam drugacije.

@tadejus
Fiskalni savet predvidja 6,5 mld.


ne, ne predviđa..
kažem ti, čudiš se ljudima koji rade potpuno isto što i ti.. samo su im teme malo drugačije, princip identičan


maksa83 maksa83 22:26 08.06.2020

Re: ...

како вам се допада, јел би волели да вам неко некако стално очитава "body data"?

To već uveliko postoji u bar dve instance - svako ko ima smartwatch ili onaj fitnes tracker već ima non stop očitavanje body data, a dijabetičari imaju onaj sistem za non stop monitorisanje glukoze.
floki floki 22:30 08.06.2020

Re: ...

maksa83
како вам се допада, јел би волели да вам неко некако стално очитава "body data"?

To već uveliko postoji u bar dve instance - svako ko ima smartwatch ili onaj fitnes tracker već ima non stop očitavanje body data, a dijabetičari imaju onaj sistem za non stop monitorisanje glukoze.


јасно скроз да постоји, имам и ја неко сокоћало такво за пулс, но, да ли би ти волео да ти неко даје "бодове" на основу његове оцене твојих вредности?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 08.06.2020

Re: ...

maksa83
Ne, ovo na slici je, po boji, najverovatnije keramika, dakle kondenzator.

Ovo je sad već ozbiljno. Jasno da ako ti uštrcaju otpornike kroz vakcinu možeš da postaneš npr. čovek-ringla (Ringlamen?), ali šta možeš budeš ako ti uštrcaju kondenzatore?


Pa mogu da te po volji pune i prazne, mislim, Melinda i Bil Gejc.

Kod mene u firmi je na intervujuu za tehničara jedan od obaveznih zadataka da pod mikroskopom zeleme nešto ovako sitno. Obično niko ne ume, ali nema veze, hoću samo da vidim da li imaju mirne ruke, i kakva im je oko-ruka koordinacija, što je posebno interesantno sa mikroskopom, pošto im tako sjebeš uobičajeni feedback. Oće poneki i da se ispovraća... A i samo na osnovu toga kako uzme pincetu u ruke znaš sve o njemu, ne treba CV.






maksa83 maksa83 22:36 08.06.2020

Re: ...

јасно скроз да постоји, имам и ја неко сокоћало такво за пулс, но, да ли би ти волео да ти неко даје "бодове" на основу његове оцене твојих вредности?

Zavisi šta će da radi sa tim bodovima. Ako će da ih šalje u neki klaud i to već postoji (AppleWatch koji ima i EKG od poslednje verzije šalje sve na telefon, a odande to može da se bekapuje u iCloudu) i kad udari u neki trešhold kaže "možda da obratiš pažnju na ..." nemam ništa protiv. Iz prijave mi nije skroz jasno šta će da radi sa tim šitkojnima i koja je njihova uloga. Ako su mi očitavanja dobra onda dobijam neke šitkojne?
zilikaka zilikaka 22:38 08.06.2020

Re: ...

ali šta možeš budeš ako ti uštrcaju kondenzatore?


Al ti ne treba šešir-
floki floki 22:54 08.06.2020

Re: ...

maksa83
јасно скроз да постоји, имам и ја неко сокоћало такво за пулс, но, да ли би ти волео да ти неко даје "бодове" на основу његове оцене твојих вредности?

Zavisi šta će da radi sa tim bodovima. Ako će da ih šalje u neki klaud i to već postoji (AppleWatch koji ima i EKG od poslednje verzije šalje sve na telefon, a odande to može da se bekapuje u iCloudu) i kad udari u neki trešhold kaže "možda da obratiš pažnju na ..." nemam ništa protiv. Iz prijave mi nije skroz jasno šta će da radi sa tim šitkojnima i koja je njihova uloga. Ako su mi očitavanja dobra onda dobijam neke šitkojne?


докле год је тако да добијеш поруку "обрати пажњу..." све је ок...
моје муштерије праве системе који снимају возача током вожње, па ако детектују да ти се придремало, онда ти се ауто јави... скроз добра ствар

но, ни мени није јасно скроз која је улога тих шиткојна, а не верујем да је гејц неко ко се води алтруизмом, ко хоће нека верује...

но, никако не бих волео да ми неко једног дана наметне законом систем који би да ме посматра стално (и да губим грађанска права ако нећу да ме посматра), па ми онда тај систем каже да не смем да једем штрудле с маком јер нисам накупио довољно шиткојна (или ми не да једноставно ни да купим нешто што хоћу јер само тим шиткојнима могу да платим)... или да продаје некоме те вредности, или да ми на основу тога било шта ограничава

гејц ми иде на ону ствар кад прича да је проблем пренасељеност, а он направио четворо деце или колико већ...

какве год да су му вакцине које прави или хоће да прави, нека тиме прво своју децу пелцује
bene_geserit bene_geserit 23:57 08.06.2020

Re: ...

srdjan.pajic

Ej Pajiću, jel si odradio libtardsko poklonjenje Bogu diversitija i inklužna, tj. opro noge lokalnim crncima kod tebe u kraju, kao na slici dole ?

bene_geserit bene_geserit 01:02 09.06.2020

Re: ...

A ako ti je to previše, onda može nešto ovako, Maja Gojković varijanta

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:46 09.06.2020

Re: ...

bene_geserit
srdjan.pajic

Ej Pajiću, jel si odradio libtardsko poklonjenje Bogu diversitija i inklužna, tj. opro noge lokalnim crncima kod tebe u kraju, kao na slici dole ?



Pitao i floki gore, pa da vas odradim na gomili : jesam klečao, na oba kolena, dok nisam popravio glavnu ventilsku grupu na sistemu za navodnjavanje kod mene u dvorištu, hebo sam mu kevu, i to bez jutubea, ustvari sad bih mogao da otvorim tamo kanal i da popujem!

Priznajem da osetim neku toplinu oko srca kad vidim ove murkane kako kleče, spremni da ga prime. I to nema veze samo sa američkim policajcima, sa kojima sam još i najmanje problema imao, nego, onako, an ženeral. A i kad pogledam ove naše murkane, skoro svi imaju po trista kila, to im je od krofni i lenčarenja u kruzerima, taj bre ne bi mogao da me zaštiti ni od malog zeke, a kamo li od nekog crnca ili kukuljičara u havajki sa žapcem na čelu, koji je krenuo u Rat kad mu je kvrcnulo u glavi. Tako da im ovo malo gimnastike dobro dođe.

E, da, nema bre kod mene Crnaca, možda par desetina familija, dobrostojećih, ima ih dole po obodu Denvera, ali tamo nema ništa pa ni razloga da idem. Bio sam doduše u dowtownu pre neki dan, i isto nema ništa, samo beskućnici dremaju na travnjaku, izgleda kao da su se izduvale demonstracije. Malo više ima preko vikenda, ali koliko čujem ne lome i pale, tu i tamo po neki kontejner. Ja pretpostavljam da je to i zato što mi ovde u libtardlendiji uglavnom ne maltreritamo toliko Crnce i druge manjine.

alselone alselone 06:23 09.06.2020

Re: ...


To već uveliko postoji u bar dve instance - svako ko ima smartwatch ili onaj fitnes tracker već ima non stop očitavanje body data, a dijabetičari imaju onaj sistem za non stop monitorisanje glukoze.


Primetio si neki dan nešto kod mene, pa da primetim i ja kod tebe.

Survejlans koncepti koji se pojavljuju kao pečurke u različitim vidovima, po pravilu ti ne smetaju na zapadu, imaš neko jednostavno i prihvatljivo objašnjenje za njih, dok ti u Kini recimo jako smetaju iako bi istom logikom mogao da kažeš - "zašto ti smeta face recognition na ulici kada imaš ajfon par godina koji to isto radi i to još dobrovoljno.

Meni smetaju jako, i jedni i drugi (zato sam neki dan rekao kako ne smemo biti jednostrani jer ovo nisu stvari za zezanje). Mislim da je praćenje body data, verovatno još problematičnije od face rec.
bene_geserit bene_geserit 06:23 09.06.2020

Re: ...

Priznajem da osetim neku toplinu oko srca kad vidim ove murkane kako kleče

Da, samo što to nisu murkani.
Nego Pajiću i od tebe se očekuje da klekneš, beo si, dakle "white silence is white violence", kleči i ćuti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:43 09.06.2020

Re: ...

srdjan.pajic

Ево нешто за тебе, Candace Owens, један дисонантни црни глас о миту да је полицијска бруталност расно мотивисана и зашто Џорџ Флојд не треба да буде слављен као жртва:

bene_geserit bene_geserit 06:55 09.06.2020

Re: ...

Ja samo da primetim koliko je ovaj "race war" fake do neverovatnog nivoa.
Neka nazovi levica se time bavi a sa druge strane stokovi rastu ko ludi u trenutku kad imamo najveći privredni sunovrat i riots u pola zemlje. Koje je razumno objašnjenje za to osim da neko koristi gužvu da drmne pare ?
maksa83 maksa83 07:10 09.06.2020

Re: ...

Survejlans koncepti koji se pojavljuju kao pečurke u različitim vidovima, po pravilu ti ne smetaju na zapadu, imaš neko jednostavno i prihvatljivo objašnjenje za njih, dok ti u Kini recimo jako smetaju iako bi istom logikom mogao da kažeš - "zašto ti smeta face recognition na ulici kada imaš ajfon par godina koji to isto radi i to još dobrovoljno.

Ja vidim ogromnu razliku između "sve vas snimamo kamerama i u svakom trenutku znamo gde je ko, pratimo sve vaše transakcije i komunikacije i na osnovu toga određujemo vaš položa u društvu" sa jedne strane i "ako hoćeš kupi ovu narukvicu koja ti meri puls". To je današnja realnost.

maksa83 maksa83 07:17 09.06.2020

Re: ...

но, никако не бих волео да ми неко једног дана наметне законом систем који би да ме посматра стално (и да губим грађанска права ако нећу да ме посматра), па ми онда тај систем каже да не смем да једем штрудле с маком јер нисам накупио довољно шиткојна (или ми не да једноставно ни да купим нешто што хоћу јер само тим шиткојнима могу да платим)... или да продаје некоме те вредности, или да ми на основу тога било шта ограничава

Onda pazi da se ne odseliš u slobodarsku Kinu pošto tamo ta stvar uveliko radi.

гејц ми иде на ону ствар кад прича да је проблем пренасељеност, а он направио четворо деце или колико већ...

Dece je mislim troje, a to "Bil Gejc hoće da izvrši depopulaciju planete" ne zavređuje trud.

Nikad nećeš pogoditii odakle većina toga dolazi.
alselone alselone 07:28 09.06.2020

Re: ...

Ja vidim ogromnu razliku između "sve vas snimamo kamerama i u svakom trenutku znamo gde je ko, pratimo sve vaše transakcije i komunikacije i na osnovu toga određujemo vaš položa u društvu" sa jedne strane i "ako hoćeš kupi ovu narukvicu koja ti meri puls". To je današnja realnost.


Ta razlika postoji, naravno, i meni nije bila namera da kažem kako je u Kini i Americi jednako pa da mi odgovorš kako ipak nije. Svakako nije.

Ali, ja sam rekao da su trendovi u Americi zabranjivajući i da ono što se tamo dešava, kao što je ostavljanje otisaka prsta na svakom koraku bukvalno, face recognition telefoni, praćenje preko telefona, pametne rukavice, pa onda najave još značajnijeg praćenja bioloških parametaraja nije nešto što treba ignorisati.

Ako uradiš "take sides" i izabereš zapad, što je fer inaf, to ne znači da je ovo fudbalska utakmica a mi navikači, pa da je jedna strana skroz crna a naša bela i da ono što naša strrana radi treba relativizovati sa "nema to veze, već svakako... (pa nešto što nije baš to ali treba da umanji)".

Treba kritikovati jer će mečka dođi i kod nas, eno je, gega se polako, samo da uhvati maha brzo će onda.

maksa83 maksa83 07:41 09.06.2020

Re: ...

Treba kritikovati jer će mečka dođi i kod nas, eno je, gega se polako, samo da uhvati maha brzo će onda.

Ta mečka je već došla kod nas, ali ne sa zapada nego sa istoka, sa onim Huawei kamerama kojima jje centar Beograda načičkan i onom Huawei case study koja je bila objavljena pa uklonjena. Svi podaci sa tih kamera inače idu u Kinu u raw obliku i upiti se obrađuju na njihovim serverima pa vraća rezultat.

Ne bih da ti ja biram oko čega treba da brineš ali to je naša trenutna realnost.
alselone alselone 07:48 09.06.2020

Re: ...

Ta mečka je već došla kod nas, ali ne sa zapada nego sa istoka, sa onim Huawei kamerama kojima jje centar Beograda načičkan i onom Huawei case study koja je bila objavljena pa uklonjena.


Eto vidiš. Navijački. Preskočiš sve ostalo što sam rekao, pa opet na Kineze.

Došla je i pre toga preko otključavanja telefona prstom i prepoznavanjem lica. I to je došla preko Apple telefona, oni su i jedno i drugo popularizovali, da oni to nisu progurali, ne bi Kinezu nikad prošlo. Rukavice je popularizovao američki Fitbit. Pa zatim Apple preko svojih telefona.

Ne bih da ti ja biram oko čega treba da brineš ali to je naša trenutna realnost.

Ja ne biram oko čega ću da se brinem tako što gledam odakle dolazi, nego se brinem konceptualno, pojmovno, recimo praćenje me brine. I kinesko i američko. Vučićevo pojajviše.

I to nije problem reći, ne brini da ćeš tako postati antivakser, trampovac ili vučićevac. To se zove otimanje narativa. Kada nešto treba da se kritikuje, onaj koji je tu zapravo kriv, otme taj narativ i iskarikira ga, tako da ako ti kreneš da kritikuješ odmah ličiš na te karikature. To Vučić recimo radi sa opozicijom. Preko svojih kerova je iskarikirao svaku kritiku vlasti. Stara je to fora.

Tako da, slobodno kritikuj i američko praćenje, nećeš staviti odmah crveni kačket time.
maksa83 maksa83 08:18 09.06.2020

Re: ...

Došla je i pre toga preko otključavanja telefona prstom i prepoznavanjem lica. I to je došla preko Apple telefona, oni su i jedno i drugo popularizovali, da oni to nisu progurali,

Ne, nisu, i otvaranje prstom i facom je Android tekovina, to su prvo dobili skupi Samsunzi (obe stvari su oni 'u znaš kad je to Android imao' fičeri, a apsolutni šampion je Xiaomi Pocophone o kome sam već pisao. Ali to nije poenta, samo netačnos' (tradicionalni Apple bashing). Noutbuci se već godinama otvaraju i otiskom prsta i u zadnjih par godina i facom (Epl ovo drugo još nema, to je za sada Windows tekovina).
Ja ne biram oko čega ću da se brinem tako što gledam odakle dolazi, nego se brinem konceptualno, pojmovno, recimo praćenje me brine. I kinesko i američko. Vučićevo pojajviše.

Konceptualno i pojmovno se prati svaki tvoj korak na Internetu ukoliko ne preduzimaš specijalne mere i spreman si da smanjiš udobnost (npr. ne koristiš Google nego DuckDuckGo), sam bilduješ svoje Chromium based brauzere, odrekneš se Fejsbuka koji te poznaje bolje nego ti sam sebe itd. Takođe u Americi mogu da te prate kroz upotrebu kreditnih kartica još od vremena kada je krajni kineski tehnološki domet bio plastikaner GoldStar televizori i krš mini linije. Od kad su svakom turili mobilni u ruke (ne smartfon, nego najgluplju ciglu koju možeš da zamisliš) svi, ali SVI su na izvolte svim policijama na svetu, od trenutnog položaja pa do komunikacija. London je već decenijama pokriven sa toliko kamera da ti treba manje od minut (sad verovatno i manje) da nađeš neka kola po registraciji, a tvoj otisak prsta je uveliko dostupan decenijama, ne treba im smartfon.

Dakle uopšte nije pitanje da li surveillance mehanizmi postoje, apsolutno postoje, i svi koji ne žive na vr' brda bez struje sa kozama i svećama su na izvolte, samo je pitanje šta će Država i društvo sa tim da radi, da li će da pristanu na Lukašenko/Putin stajl "parlamentarizam" ili će da drže pod kakvom takvom kontrolom sopstvene establišmente. Pa ti vidi ko tu trenutno bolje stoji, Zapad ili Istok.

alselone alselone 08:29 09.06.2020

Re: ...

Ne, nisu,


Šta nisu?
Otključavanje licem je prvi uveo Apple.
Otključavanje prstom je popularizovao Apple.

U svakom slučaju poenta nije da li je Apple ili Samsung ili Windows, nego da je to američka tehnologija.

Pa ti vidi ko tu trenutno bolje stoji, Zapad ili Istok.

Pokušavaš upordno da me u razgovoru postaviš naspram sebe, pa da liči kao da ja branim istok a ti zapad. Ali nije tako, ja prvo pod jedan nikog ne branim, nego samo kritikujem, pošto tema i jeste za kritiku.

Drugo, i sam sam mnogo puta kritikovao kineske prakse, čak sam i dva bloga na tu temu napisao.

Ako pogledamo ovaj razgovor, on se može predstaviti kroz 4 kvadranta, na x osi smo ti i ja, na y su istok i zapad. Tri kvadratića su štiklirana, jedan nije. Ja kritikujem i istok i zapad, ti kritikuješ samo istok dok zapad apologiraš.
maksa83 maksa83 08:41 09.06.2020

Re: ...

Pokušavaš upordno da me u razgovoru postaviš naspram sebe, pa da liči kao da ja branim istok a ti zapad. Ali nije tako, ja prvo pod jedan nikog ne branim, nego samo kritikujem, pošto tema i jeste za kritiku.

A ja ti opet kažem da uopšte nije poenta tehnologija, šta postoiji, SVE postoji, i SVI mogu SVE. Samo je pitanje kako ćeš da urediš društvo i koliko ćeš toga da prepustiš Državi ili Višem Biću koje skače sa funkcije na funkciju (ako mu paralment ne izglasa da može da bude Više Biće dok Još Više Biće ne odliuči) i koliko ćeš da ga držiš pod kontrolom. Taj problem već uveliko nije tehnoliški, nego antropološki, sociološki, politički.

ti kritikuješ samo istok dok zapad apologiraš.

Pa kad Zapad postane kao Istok biće fair game. Do tad, Istok da uživa u svojim 90% parlamentima i doživotnim Vođama.
alselone alselone 08:47 09.06.2020

Re: ...

Taj problem već uveliko nije tehnoliški, nego antropološki, sociološki, politički.


Ovo je samo delimično tačno jer tehnologija jeste problem ako se ne zauzda. A da bi se zauzdala mora da se priča o potencijalnim problemima a ne da se relativizuje "šta ima veze ovaj patent, i ondako imaš fitbit", pošto tako mogu da kažem i "šta ima veze kamera na stubu ako je imaš i u telefonu". Ni jedno ni drugo nije tačno, i ja tako nešto ne bih nikad rekao.



Pa kad Zapad postane kao Istok biće fair game. Do tad, Istok da uživa u svojim 90% parlamentima i doživotnim Vođama.

A bogme ni ovo, pošto nije Istok lestvica pa Zapad nećemo dirati do tada, dok se ne popne tamo, jer vidiš šta se desi kada se popne tamo. Treba kritikovati ranije.
maksa83 maksa83 08:59 09.06.2020

Re: ...

Ovo je samo delimično tačno jer tehnologija jeste problem ako se ne zauzda. A da bi se zauzdala mora da se priča o potencijalnim problemima a ne da se relativizuje "šta ima veze ovaj patent, i ondako imaš fitbit", pošto tako mogu da kažem i "šta ima veze kamera na stubu ako je imaš i u telefonu". Ni jedno ni drugo nije tačno.

Dobro, objasni mi kako te fitbit ugrožava. Ajmo. Hoćeš fitbit, staviš fitbit, nećeš fitbit, ne staviš fitbit. Hoćeš fejs rekognišn, kupi ajFon/Samsung ili fensi noutbuk sa IC kamerom. Hoćeš da te neko sluša non stop? Kupi Alexu ili neku srodnu kutiju ili Samsung TV koji ne gasi mikrofon nikad. Nećeš? Nemoj da stavljaš to u sobu. Simpl šit. Eh da, nemoj da kupiš ni kineski telefon koji neće da radi ako mu prekriješ prednju kameru.
A bogme ni ovo, pošto nije Istok lestvica pa Zapad nećemo dirati do tada, dok se ne popne tamo, jer vidiš šta se desi kada se popne tamo. Treba kritikovati ranije.

A kritikovaćemo ga navijanjem za Trunpoa i alt-right pokrete, izmišljanjem nekog fiktivnog liberalnog fašizma dok onaj pravi pravcati sa svim obeležjima buja tu odmah pored.

Sve države na svetu imaju naoružane pandure (cajkane, za mesana) i vojsku, samo ih neke koriste ovako, a neke onako. Potpuno je ista stvar sa surveillance tehnologijom koja uveliko postoji svuda, dakle nema potreba da se plašimo potencijalnim budućim nadolazećim rizicima, fingerprint readerima i fitbitima koji dele šitkojne, pošto ako imaš i najgluplji mobilni telefon ti si hodajući beacon i država će te naći u roku od par minuta, i slušaće šta pričaš ako poželi. Svuda, već sada.
alselone alselone 09:03 09.06.2020

Re: ...

Ajmo




A kritikovaćemo ga navijanjem za Trunpoa i alt-right pokrete, izmišljanjem nekog fiktivnog liberalnog fašizma dok onaj pravi pravcati sa svim obeležjima buja tu odmah pored.

Bože sačuvaj.

Vidim da smo skrenuli na Trampa i nastavak guranja na suprotnu stranu stola, inferiornu, pa sad treba da nastavim da se branim dalje, za šta nisam raspoložen.
bene_geserit bene_geserit 09:11 09.06.2020

Re: ...

A kritikovaćemo ga navijanjem za Trunpoa i alt-right pokrete, izmišljanjem nekog fiktivnog liberalnog fašizma dok onaj pravi pravcati sa svim obeležjima buja tu odmah pored.

A gde to buja bez zezanja, kako su vam tu priču prodali ?
Evo Pajić se namuči jadan da objasni ko su ti boogooloo šta i kako već jbga ne ide kad su neka virtuelna tvorevina od 2 i po člana za koju niko naravno ne zna.
U subotu (31. maja) 18 ubijenih u Čikagu (svi ubijeni i ubice crnci).
Koliko su ti "nabujali" fašisti ubili ljudi ne u tu subotu nego celog maja i ne u Čikagu nego u celoj USA ?
maksa83 maksa83 09:30 09.06.2020

Re: ...

A gde to buja bez zezanja, kako su vam tu priču prodali ?

Buja, koliko vidim, svuda po svetu pošto je taman prošlo dovoljno vremena da stasaju generacije koje su zaboravile šta ti simboil znače i kuda vode.

A za tu kod tebe je l treba ne znam koji put da kačim one slike iz Šarlotsvila sa kukastim krstovima i bakljama, za koje je tvoj Predsednik rekao "ima tu dobrih ljudi na obe strane" da ne bi morao da ih osudi pošto kapira da i ovi navijaju za njega? Jasno, libtardska ujudurma.

U subotu (31. maja) 18 ubijenih u Čikagu (svi ubijeni i ubice crnci).

To je malo burniji vikend u Čikagu, mislim da je mirnodopski rekord 52.
rodni rodni 09:39 09.06.2020

Re: ...

maksa83
Ovo je samo delimično tačno jer tehnologija jeste problem ako se ne zauzda. A da bi se zauzdala mora da se priča o potencijalnim problemima a ne da se relativizuje "šta ima veze ovaj patent, i ondako imaš fitbit", pošto tako mogu da kažem i "šta ima veze kamera na stubu ako je imaš i u telefonu". Ni jedno ni drugo nije tačno.

Dobro, objasni mi kako te fitbit ugrožava. Ajmo. Hoćeš fitbit, staviš fitbit, nećeš fitbit, ne staviš fitbit. Hoćeš fejs rekognišn, kupi ajFon/Samsung ili fensi noutbuk sa IC kamerom. Hoćeš da te neko sluša non stop? Kupi Alexu ili neku srodnu kutiju ili Samsung TV koji ne gasi mikrofon nikad. Nećeš? Nemoj da stavljaš to u sobu. Simpl šit. Eh da, nemoj da kupiš ni kineski telefon koji neće da radi ako mu prekriješ prednju kameru.
A bogme ni ovo, pošto nije Istok lestvica pa Zapad nećemo dirati do tada, dok se ne popne tamo, jer vidiš šta se desi kada se popne tamo. Treba kritikovati ranije.

A kritikovaćemo ga navijanjem za Trunpoa i alt-right pokrete, izmišljanjem nekog fiktivnog liberalnog fašizma dok onaj pravi pravcati sa svim obeležjima buja tu odmah pored.

Sve države na svetu imaju naoružane pandure (cajkane, za mesana) i vojsku, samo ih neke koriste ovako, a neke onako. Potpuno je ista stvar sa surveillance tehnologijom koja uveliko postoji svuda, dakle nema potreba da se plašimo potencijalnim budućim nadolazećim rizicima, fingerprint readerima i fitbitima koji dele šitkojne, pošto ako imaš i najgluplji mobilni telefon ti si hodajući beacon i država će te naći u roku od par minuta, i slušaće šta pričaš ako poželi. Svuda, već sada.

Dobro!
I šta je tu (sada) toliko kriv Trumponja?

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:43 09.06.2020

Re: ...

bene_geserit
A kritikovaćemo ga navijanjem za Trunpoa i alt-right pokrete, izmišljanjem nekog fiktivnog liberalnog fašizma dok onaj pravi pravcati sa svim obeležjima buja tu odmah pored.

A gde to buja bez zezanja, kako su vam tu priču prodali ?
Evo Pajić se namuči jadan da objasni ko su ti boogooloo šta i kako već jbga ne ide kad su neka virtuelna tvorevina od 2 i po člana za koju niko naravno ne zna.
U subotu (31. maja) 18 ubijenih u Čikagu (svi ubijeni i ubice crnci).
Koliko su ti "nabujali" fašisti ubili ljudi ne u tu subotu nego celog maja i ne u Čikagu nego u celoj USA ?

Кендис Овенс коју сам окачила горе, говори и о црном криминалитету. Она је врло про-Трамп. (Иначе је енглеска снаја, удата за сина истакнутог Тори политичара лорда Фармера.)
У Лондону се црни тинејџери побише међу собом, некад неким склепаним пиштољима, али углавном хладним оружјем.
alselone alselone 09:47 09.06.2020

Re: ...

Кендис Овенс коју сам окачила горе, говори и о црном криминалитету.


Obe strane su u pravu ali se drže samo svoje strane priče, polarišući tako javno menjenje do ivice rata.

1. Crnci jesu oppressed sistematski, generacijama. Amerika jeste rasistička država. I to ne samo prema njima. tu su indijanci, latinosi, žutaći. I prema nama slovenima (nije po definiciji rasizam, ista smo rasa, da se neko ne napali hvatati za rec).
2. Statistika se navlači na tu temu pa eto i Džon Oliver juče kaže koliko je verovatnije da crnac bude ubijen od strane policajca, ali ne kaže koliko je verovatnije da poliacijac bude ubijen od strane crnca ili belca. Ovakva jednostranost pravi bes kod oba dela populacija. Kod prve jer čuju kako su ubijani ko zečevi, kod druge jer čuju manipulaciju.
3. Crni kriminal je nesporan i policija jeste surovija prema njima, ali to je zakon akcije i reakcije, policije je ranije bilo mnogo blaža, podivljali su od eksplozije krimminala krajem osamdesetih pa tokom devedesetih.
maksa83 maksa83 09:52 09.06.2020

Re: ...

Кендис Овенс коју сам окачила горе, говори и о црном криминалитету.

Ne treba ti Kendis Ovens, ja sam se zatekao u Čikagu u nekom junu kada je bio neki visok South Side skor (ono kad jedna banda prođe pored terena na kome basket igra druga banda pa ih samo iseče ingramima ili šta se već nosi, pa odmazda itd.), i prisustvovao sam (mislim, zatekao sam se, nisam namerno pohađao pošto nisam znao za njih) crnačkim demonstracijama u centru koje nisu bile protiv white corporate opression nego Crnci da Prestanu Da Se Ubijaju Međusobno, vodio ih je neki njihov sveštenik (kao Džejms Braun u Braći Bluz).
bene_geserit bene_geserit 09:57 09.06.2020

Re: ...

I prema nama slovenima

Članak iz Njujork Tajmsa: Donald J. Trump has proved to be the Nosferatu of American politics: heartless, partial to Slavs, beneath grace and thus far impervious to destruction.

ne kaže koliko je verovatnije da policijac bude ubijen od strane crnca

Oko 35% ubijenih policajaca strada od ruke crnaca. Strada ih 100-150 godišnje. Ovo ja po sećanju, ali prilično dobro pamtim brojeve.

Crnci jesu oppressed sistematski, generacijama. Amerika jeste rasistička država.

Preciznije crnci jesu bili oppressed sistematski.
Kad ljudi pričaju o "sistemskom rasizmu" danas zapravo to ne mogu da potkrepe ničim osim da ih više maltretira murija (što kad se pogleda nivo crnog kriminala je evidentno posledica a ne uzrok) i da su siromašniji, neuspešniji u proseku (opet kad se pogledaju rezultati na bilo kakvim testovima po školama jasno je i zbog čega).

USA ulaže dosta para i napora da poboljša položaj crnaca - affirmative action za primanje u federal workforce (državnu administraciju) je povećao njihov broj na 18.1% (solidno više od procenta u populaciji), na fakultete se primaju sa daleko lošijim rezultatima na prijemnom nego bilo koja druga rasna ili etnička grupa, u školovanje manjina se ulažu velike pare (čak u nekim delovima Njujorka u srednjim školama do 25K godišnje po đaku, istina nema baš puno da se pokaže za te pare), a firme se maltretiraju sudski da zapošljavaju veći procenat crnaca.

Meni je stvarno glupo kad bilo ko iz Srbije krene o tome da je Amerika "rasistička država", a položaj Roma u Srbiji je neuporedivo lošiji od položaja crnaca u USA po svim parametrima.
bene_geserit bene_geserit 10:02 09.06.2020

Re: ...

A za tu kod tebe jel treba ne znam koji put da kačim one slike iz Šarlotsvila sa kukastim krstovima i bakljama

Jel to sve od bujanja, jedna žrtva od pre 3 godine ?
Tanko mi to nešto da bi se nazvalo bujanjem.
Mislim 18 ubijenih samo za jedan u jednom (povećem) gradu i sve što si ti našao je to od pre koju godinu sa jednim stradalim ?
Zbog čega je to uopšte problem ako je to sve što možeš da nađeš ? Praktično ne postoji.
Atomski mrav Atomski mrav 10:02 09.06.2020

Re: ...

A bogme ni ovo, pošto nije Istok lestvica pa Zapad nećemo dirati do tada, dok se ne popne tamo, jer vidiš šta se desi kada se popne tamo. Treba kritikovati ranije.


Trebalo bi da Zapad postavlja tu lestvicu više od Istoka te je onda sasvim normalno da od Zapada očekujemo više, tako da se i meni čini da maksa tu malo banalizuje stvari. Ako pitaš američke i kineske zvaničnike čemu praćenje i prikupljanje podataka o građanima (svojim i tuđim), verovatno će i jedni i drugi da odgovore kako je to u interesu bezbednosti i da pošteni građani ne bi trebalo da se brinu zbog toga (kad se milicija interesovala za poštenog čoveka?)...

Facial recognition je tehnologija koja je počela da se koristi prilikom boarding-a na američkim aerodromima:

Link 1

Link 2

Interesantno je da imaš "pravo" da tražiš da te izuzmu iz procedure skeniranja face, umesto da imaš pravo da tražiš da te uključe u taj proces. Skroz 'nako demokratski i slobodarski, nema šta. OK, jasno je da npr. u Kini nemaš ni to pravo da tražiš izuzeće ali razlika zapravo i nije tako velika.

maksa83 maksa83 10:04 09.06.2020

Re: ...

Donald J. Trump has proved to be the Nosferatu of American politics: heartless, partial to Slavs, beneath grace and thus far impervious to destruction.

E, ali ne i prema Crnogorcima, na njih je bio vrlo ljut kada su kroz iglene uši uleteli u NATO, bio onaj super prilog gde Trunpo kaže "taj Montenegro to je negde tamo u pičcimaterini, šta mi imamo sa njima, a oni su koliko znam vrlo vrlo ratoboran narod, i sad, šta, oni tako ratorobrni zarate sa nekim i onda mi tamo moramo da idemo da ratujemo za njih". Moguće da ga je to Melanija naložila, a možda mu je i neko drugi rekao da treba da bude ljut...
Atomski mrav Atomski mrav 10:07 09.06.2020

Re: ...

a možda mu je i neko drugi rekao da treba da bude ljut...


Meni se čini da mu je rezon sledeći - dobili smo novu članicu NATO-a koja će da vrlo malo da doprinese ukupnom budžetu Alijanse ali zato potencijalno može mnogo da nas košta...
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:07 09.06.2020

Re: ...


Članak iz Njujork Tajmsa: Donald J. Trump has proved to be the Nosferatu of American politics: heartless, partial to Slavs, beneath grace and thus far impervious to destruction.


Prema Slovenima narocito kad su mu sva deca polu-slovenskog porekla a 2 zene (jedna bivsa druga sadasnja) cisto slovenskog..
niccolo niccolo 10:16 09.06.2020

Re: ...

Trebalo bi da Zapad postavlja tu lestvicu više od Istoka te je onda sasvim normalno da od Zapada očekujemo više, tako da se i meni čini da maksa tu malo banalizuje stvari.

Istorija nas uči da je to moguće samo dok je jedna strana daleko jača od druge. Kada su prilično izjednačene pre se može očekivati da standard postane ono lošije. Jer niko ne želi da počne da zaostaje za protivnikom jer ne koristi sva moguća sredstva.
maksa83 maksa83 10:17 09.06.2020

Re: ...

Trebalo bi da Zapad postavlja tu lestvicu više od Istoka te je onda sasvim normalno da od Zapada očekujemo više, tako da se i meni čini da maksa tu malo banalizuje stvari. Ako pitaš američke i kineske zvaničnike čemu praćenje i prikupljanje podataka o građanima (svojim i tuđim), verovatno će i jedni i drugi da odgovore kako je to u interesu bezbednosti i da pošteni građani ne bi trebalo da se brinu zbog toga (kad se milicija interesovala za poštenog čoveka?)...

Amerika je posle 9/11 postala policijska država, a ruku na srce ja da sam činio tolike zulume i razne crno zadužio bio bih paranoičan (k'o pok. Jovo Kapidžić koji se ceo život osvrtao na ulici) i slikao bih svakog ko mi ulazi u zemlju i avion.

Inače to oko aviona i aerodroma, ta stvar se vrlo globalno prati, nema veze sa Amerikom. Recimo ako kasniš na avion (bilo gde) pa utrčavaš u poslednjem trenutku - obeležen si, pa ćeš na sledećem aerodromu na koji sletiš najverovatnije biti izložen dodatnom pregledu pri presedanju. Takođe ako si imao neki glič (tipa našli ti zaboravljen perorez u outdoor pantalonama kao nekome koga znam) bićeš obeležen i imaćeš specijan tretman u povratku.

Iako sam se našao na pogrešnoj strani obe te prakse ja ih skroz pozdravljam.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:26 09.06.2020

Re: ...

1. Crnci jesu oppressed sistematski, generacijama. Amerika jeste rasistička država. I to ne samo prema njima. tu su indijanci, latinosi, žutaći. I prema nama slovenima (nije po definiciji rasizam, ista smo rasa, da se neko ne napali hvatati za rec).

Људска историја је све сама опресија и црнци нису изузетак. Није уопште било завабно бити кмет или рецимо дете утерано у фабрику у индустријској револуцији и врло вероватно осакаћено. Све је то била систематска опресија и у оквиру империјалних народа, а камоли покорених, као што су били Срби или рецимо Ирци. Британија је била на граници да нема кога да регрутује у војску колико је становништво било сиромашно и нездраво.

Полицијска бруталност јесте реалан проблем, али не само у Америци, и не само према црнцима (погледај рецимо бруталност француске полиције према жутим прслуцима и намерно сакаћење где су демонстранти остајали без очију и удова). Мислим да је лицемерно чмурети на једно, а клечати због другог.

Такође, Кендис је у праву да Флојда не треба славити као жртву и од њега правити хероја јер он то није. Он је криминалац који није требало да заврши како је завршио и оптужница против полицајца убице је подигнута.

И када се ради о овом случају, и ван њега, црнцима као групи се не чини услуга тиме што се подилази њиховом самосажаљевању и налазе оправдања за објективно огромну стопу криминалитета. Осим тога, то унижава напор и постигнуће оних који су направили нешто од себе.
bene_geserit bene_geserit 10:28 09.06.2020

Re: ...

Moram da se pohvalim da živim u jednom od retkih normalnih gradova u Kaliforniji.
San Diego city council je upravo, u sred ovog defund the police ludila, izglasao povećanje budžeta za policiju za koju stotinu miliona.
A i pre ovoga smo imali najnižu stopu ubistava od svih većih gradova u USA.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:37 09.06.2020

Re: ...

principessa_etrusca

И када се ради о овом случају, и ван њега, црнцима као групи се не чини услуга тиме што се подилази њиховом самосажаљевању и налазе оправдања за објективно огромну стопу криминалитета. Осим тога, то унижава напор и постигнуће оних који су направили нешто од себе.


ma tu se o njima još i najmanje radi.. nit ih ko šta pita nit će šta da dobiju iz svega ovoga..
ovo su preganjanja dokonih bijelih ljudi..
ali najveći hit mi je moj profa Švaba, fenomenalno pametan tip ali dobro udaren po pitanju komunikacije (jednom je prilikom rasplakao tipa koji muca na seminaru jer je pred svima insistirao da će ga on sad i odmah izlječiti od mucanja)..
e elem..
on je na tw pokušao da objasni kako looting nije ok i kako je defund police smiješna politika..
sine, kako su mu se navatali na grbaču.. pa to je hit..
ima sreće što je uvijek predavao opskurnije kvantitativne predmete a i Švaba je pa nije široko poznat..
inače bi ga do sad objesili
linak

maksa83 maksa83 10:37 09.06.2020

Re: ...

Meni se čini da mu je rezon sledeći - dobili smo novu članicu NATO-a koja će da vrlo malo da doprinese ukupnom budžetu Alijanse ali zato potencijalno može mnogo da nas košta...

NATO je finasijsko opterećenje za državu članicu, a Crna Gora koja cela ima stanovnika kao Zvezdara, Novi Beograd i Palilula i srazmernu vojsku ne može da bude neki strašan trošak. Tako da je Trunpo verovatno bio ljut za tuđ račun.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:43 09.06.2020

Re: ...

Кендис Овенс к


Lose ce se provesti sa tom pricom kao i ona Ayaan Hirsi Ali sa svojom kritikom Islama i Muslimana..
aureus aureus 10:45 09.06.2020

Re: ...

U SAD crnačka porodica na godišnjem nivou raspolaže sa 41,7 hiljada dolara prihoda, a bijela nehispano sa 70,6 hiljada. Podaci su za 2018.

Dakle, crnci ne dobacuju ni do 60 posto godišnjih prihoda koje imaju njihovi sugrađani bijelci.

U zemlji sa tako skupim stanarinama, visokim obrazovanjem i zdravstvenim sistemom, da pomenemo za život tri bitne stvari, ova razlika udara u bubrege, kako god je nastala.
niccolo niccolo 10:58 09.06.2020

Re: ...

Nego, nadam se da mi ne zamerate što pravim digresiju, koj' kurac je ovo:

izbornu listu: „Čedomir Jovanović – KOALICIJA ZA MIR (Liberalno demokratska partija, TOLERANCIJA Srbije, BOŠNjAČKA GRAĐANSKA STRANKA – BOŠNJAČKA GRAĐANSKA STRANKA, STRANKA CRNOGORACA, Vlaška narodna stranka – Partia neamului rumânesc, Liberalno demokratski pokret Vojvodine, UDRUŽENjE JUGOSLOVENA U SRBIJI, AMARO – Akciona mreža asocijacija i romskih organizacija, Udruženje građana „Rumuni Homolja“, Skaska)“

maksa83 maksa83 11:03 09.06.2020

Re: ...

Nego, nadam se da mi ne zamerate što pravim digresiju, koj' kurac je ovo:

Čadonir se kandiduje kao bošnjačko vlaško crnogorsko rumunsko romska manjina, ne razumem šta je tu problem, zato se i kvarcovao...
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:47 09.06.2020

Re: ...

newimprovedtadejus

ma tu se o njima još i najmanje radi.. nit ih ko šta pita nit će šta da dobiju iz svega ovoga..
ovo su preganjanja dokonih bijelih ljudi..

Наравно, али то многи, и црнци, и белци, не разумеју.
on je na tw pokušao da objasni kako looting nije ok i kako je defund police smiješna politika..

Није лако у данашњој ужасно контролисаној академији.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:50 09.06.2020

Re: ...

apacherosepeacock
Кендис Овенс к


Lose ce se provesti sa tom pricom kao i ona Ayaan Hirsi Ali sa svojom kritikom Islama i Muslimana..

Добро поређење јер је мртва трка ко је искључивији, исламисти или либтарди.
niccolo niccolo 11:54 09.06.2020

Re: ...

kao bošnjačko vlaško crnogorsko rumunsko romska manjina

Bukvalno...
maksa83 maksa83 12:13 09.06.2020

Re: ...

Zbog čega je to uopšte problem ako je to sve što možeš da nađeš ? Praktično ne postoji.

Pa ništa onda, ako problem ne postoji onda bih sačekao da se neka masa unervozi što Predsednik namiguje čaršavlijama sa bakljama i naoružanim uniformisanim belcima sa kukastim krstovima, ne znam šta tu može da krene po zlu...
maksa83 maksa83 12:21 09.06.2020

Re: ...

niccolo
kao bošnjačko vlaško crnogorsko rumunsko romska manjina

Bukvalno...

Što reče neznani srpski tviteraš:

- Gospodine Jovanoviću, koja ste vi manjina?
- Pa spadam u bogatje ljude u zemlji, mi smo manjina...
Atomski mrav Atomski mrav 14:01 09.06.2020

Re: ...

NATO je finasijsko opterećenje za državu članicu, a Crna Gora koja cela ima stanovnika kao Zvezdara, Novi Beograd i Palilula i srazmernu vojsku ne može da bude neki strašan trošak. Tako da je Trunpo verovatno bio ljut za tuđ račun.


Države članice imaju obavezu da uplaćuju po 2% BNP-a u zajednički NATO buđelar, retko koja se doduše toga pridržava (norveška vlada, recimo, gunđa kako njihov BNP nije baš u srazmeri sa ostalim članicama Alijanse) i to recimo prilično nervira Trampa. Kontam da 2% BNP-a Crne Gore neće značajno popraviti saldo na kontu Alijanse a ako već Tramp smatra da Crna Gora može da izazove ili se nađe u nekom pičvajzu tako da Alijansa i SAD moraju da priskaču u pomoć onda se možda čovek pribojava onog "skuplja dara nego mera".
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:08 09.06.2020

Re: ...

bene_geserit
Ja samo da primetim koliko je ovaj "race war" fake do neverovatnog nivoa.
Neka nazovi levica se time bavi a sa druge strane stokovi rastu ko ludi u trenutku kad imamo najveći privredni sunovrat i riots u pola zemlje. Koje je razumno objašnjenje za to osim da neko koristi gužvu da drmne pare ?


Pa kažu sad i da trenutna nezaposlenost nije ni približno onolika koliko je predviđano. Ne znam da li to Tramp muva sa brojevima da bi bolje prošao na izborima, ako ga pre toga ne iznesu na vilama, ali fakat je da ovde kod mene u Tech Centru izgleda kao u košnici, svi rade punom parom, niko ne sedi kući, a evo ubrzano završavaju i neki ceo blok od par miliona kvadrata industrijskog prostora. I ove zgrade do moje što su zaršili pred Koronu, su sve planule, mada ne znam još da li su kupci neke firme, ili real-estate. Ali su cene nabili u pm, traže 750 hiljada za industrial condo od 3000 sqft, a renta im je ~$75K godišnje. Ja sam se nadao da će to sve da kljokne sad sa koronom i ovim gnječenjem crnca, ali izgleda da nije, bar još ne.

E, momci, nema problema da da se prepucavamo ovde, nego mi je bezveze da sjebemo Plekiju i ovaj blog, kao što smo i onaj prethodni, stvarno nije u redu.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana