In memoriam| Na današnji dan

Neumoljivo klatno

mirelarado RSS / 20.02.2016. u 10:41

     Jurošnja vest o smrti Umberta Eka zatekla me je, kako se to obično kaže, potpuno nespremnu. Poslednjih godina, pa i meseci, bio je toliko aktivan, objavljivao knjige i pisao za svoje redovne novinske rubrike, kao da je žurio da što više započetih poslova (a bilo ih je na pretek!) obavi. Nadala sam se da će još dugo biti među nama, da će biti još seminara na kojima ćemo mu mi, njegovi prevodioci, predočavati na kakvim smo slatkim mukama dok prevodimo njegove tekstove...

 

 images?q=tbn:ANd9GcQoXjA9jdNMnok8_Kud4RxZ3K2kPLhGgZ70LFlbq-l5P_qjUXX1    

 

     Nedostajaće ovom našem sve haotičnijem svetu njegova britka kritička misao, njegova ljubav prema znanju i umetnosti, njegovo živo i dugo pamćenje, a najviše njegov humor i vedrina. U jednom od poslednjih članaka u njegovoj "Bustini", govoreći o rastućem terorizmu, objašnjavao je da intelektualci nisu proroci i da im ne treba prebacivati što nemaju gotova i konačna rešenja za svaki problem s kojim se naše doba suočava, jer se time samo zataškava činjenica da takve odgovore nemaju oni kojima je to posao: šefovi država i vlada, i, uopšteno govoreći, političari.

 

     U šali je govorio da čovek stareći sebe ubeđuje da je okružen mnoštvom budala i da može mirno da umre kada stekne čvrsto uverenje da su svi osim njega budale. Znam da nas nije napustio s takvim uverenjem. Mislim da su njegove žestoke kritike naše savremenosti i naših postupaka potekle iz čiste ljubavi.

 

Počivaj u miru, dragi Umbertone! 

 

 

 



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 10:55 20.02.2016

Veliki

... je Eko. Gorostas.
Hvala mu što je zaboravio "Klatno" na mom stolu.
silver silver 12:51 20.02.2016

Re: Veliki

...
barese barese 11:07 20.02.2016

tuga

Pomislila sam jutros na tebe, da ćeš nam možda napisati par reči...

Hvala ti za ovaj blog. Meni je trebao...

Zaista je Umberto delovao tako aktivno, pun života... ni jednog trenutka nisam ni pomislila da je i on samo smrtan...

Nadala sam se da će još dugo biti među nama, da će biti još seminara na kojima ćemo mu mi, njegovi prevodioci, predočavati na kakvim smo slatkim mukama dok prevodimo njegove tekstove...

Ovo mora da su bile posebne prilike...
Tačno zamišljam prevodioce iz celog sveta...
Koliko vas je obično bilo?
mirelarado mirelarado 11:16 20.02.2016

Re: tuga

Tačno zamišljam prevodioce iz celog sveta...
Koliko vas je obično bilo?


Ne puno, dvadesetak. Najegzotičniji je bio Kinez. Objašnjavao nam je kako je preveo ono uvodno poglavlje "Baudolina" ubacivši neke drevne kineske obrede sa zastavama. Sve u svemu, divna iskustva...
nsarski nsarski 09:40 21.02.2016

Re: tuga

Ne puno, dvadesetak. Najegzotičniji je bio Kinez. Objašnjavao nam je kako je preveo ono uvodno poglavlje "Baudolina" ubacivši neke drevne kineske obrede sa zastavama. Sve u svemu, divna iskustva...


Pomisljam da na ovakvim sastancima, cuvena Ekoova izjava: "The language of Europe is translation" dobija pravi smisao.
mirelarado mirelarado 10:53 21.02.2016

Re: tuga

nsarski
Ne puno, dvadesetak. Najegzotičniji je bio Kinez. Objašnjavao nam je kako je preveo ono uvodno poglavlje "Baudolina" ubacivši neke drevne kineske obrede sa zastavama. Sve u svemu, divna iskustva...


Pomisljam da na ovakvim sastancima, cuvena Ekoova izjava: "The language of Europe is translation" dobija pravi smisao.


To se poklapa sa njegovim u osnovi prvenstveno evropskim identitetom. Govorio je i da čovek shvati da je Evropljanin kad se nađe izvan Evrope, recimo u SAD, gde je često odlazio, lakše se razume sa Poljakom ili Fincem, nego sa Amerikancem. Takođe se nadao da će, s vremenom, u Evropi većina građana razumevati bar osnove drugih evropskih jezika, da će se razviti višejezičje (polilingvizam). Tu se uzdao i u sve veći broj mešovitih brakova.

gedza.73 gedza.73 13:21 21.02.2016

Re: tuga

Takođe se nadao da će, s vremenom, u Evropi većina građana razumevati bar osnove drugih evropskih jezika, da će se razviti višejezičje (polilingvizam).


I mala, usputna žaoka ka političarima.
'Dešava se da neko ne govori ni italijanski (maternji), to se dešava i parlamentu.'
gedza.73 gedza.73 13:21 21.02.2016

Re: tuga

.
mirelarado mirelarado 14:58 21.02.2016

Re: tuga

'Dešava se da neko ne govori ni italijanski (maternji), to se dešava i parlamentu.'



mariopan mariopan 11:07 20.02.2016

..

Прочитала сам јутрос ту тужну вест и очекивала овај блог.

Хвала му на Баудолину, Прашком гробљу.... на свему што је поделио са нама.

Хвала и теби Мирела на одличним преводима који су нам та дела приближили на прави начин.
mirelarado mirelarado 11:17 20.02.2016

Re: ..

Хвала му на Баудолину, Прашком гробљу.... на свему што је поделио са нама.


"Ко не чита, када напуни седамдесет година, проживео је само један живот - властити, а ко чита проживео је бар пет хиљада година: био је присутан када је Каин убио Авеља, када се Наташа Ростова удала за Пјера Безухова, када је Бодлер контемплирао о судбини песника посматрајући албатроса. Јер, читање је бесмртност која сеже унатраг." (Умберто Еко)
angie01 angie01 11:24 20.02.2016

Re: ..



barese barese 12:02 20.02.2016

Re: ..

mariopan

Хвала и теби Мирела на одличним преводима који су нам та дела приближили на прави начин.


Da, hvala ti, Mirela!
Ponajviše na majstorskim prevodima, a i zato što si svih ovih godina bila naša dragocena spona sa Umbertom, veza malih blogera i velikog pisca... Male Srbije i velike Italije...
narcis narcis 14:24 20.02.2016

Re: ..

mirelarado
Хвала му на Баудолину, Прашком гробљу.... на свему што је поделио са нама.


"Ко не чита, када напуни седамдесет година, проживео је само један живот - властити, а ко чита проживео је бар пет хиљада година: био је присутан када је Каин убио Авеља, када се Наташа Ростова удала за Пјера Безухова, када је Бодлер контемплирао о судбини песника посматрајући албатроса. Јер, читање је бесмртност која сеже унатраг." (Умберто Еко)


da se doeditujem, ovo gore i ovo dole su dve najbolje posvete
Ako je na ovom svetu još neki neprofesionalni čitalac - ili neko ko čita samo radi čitanja - ...
J.D.S.
silver silver 11:29 20.02.2016

Velika tuga

Otišao je veliki i neprevazidjeni Umberto.




Hvala na divnom blogu.
myredneckself myredneckself 12:18 20.02.2016

Re: Velika tuga

mirela
U jednom od poslednjih članaka u njegovoj "Bustini", govoreći o rastućem terorizmu, objašnjavao je da intelektualci nisu proroci i da im ne treba prebacivati što nemaju gotova i konačna rešenja za svaki problem s kojim se naše doba suočava...


Ovo je teško, pogotovo zato što je u našem dobu sve toliko krhko i duboko oštećeno.
Hvala velikom piscu i čoveku, počivao u miru, što smo s njim između ostalog, proputovali kroz mnoga imaginarna, lepa mesta, i bar na kratko mislili i verovali da je takav svet moguć, i pravi.
topcat topcat 11:53 20.02.2016

vremenom

se "familija" izgleda viđa samo na vjenčanjima i pogrebima...

Čim sam pročitala vijest, sjetih se tebe. Hvala što si nam približila ovog velikog čovjeka.

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:21 20.02.2016

Re: vremenom

se "familija" izgleda viđa samo na vjenčanjima i pogrebima...

:(

Nažalost, ali tako je...
myredneckself myredneckself 12:24 20.02.2016

Re: vremenom

topcat
vremenom se "familija" izgleda viđa samo na vjenčanjima i pogrebima...


Tako to obično biva, ali nemoj najmilije zaboravljati i ostavljati tek tako, top, akobogaznaš!
narcis narcis 14:35 20.02.2016

Re: vremenom

desi maće , nema te nema pa utekneš
dragoljub
JJ Beba JJ Beba 18:42 21.02.2016

Re: vremenom

topcat

vid' ti nje!
docsumann docsumann 11:53 20.02.2016

odsječci vječnosti ...




Umbertu, posljednji pozdrav. tebi zahvalnost za njegove knjige na koje si me uputila.
freehand freehand 13:22 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

docsumann



Umbertu, posljednji pozdrav. tebi zahvalnost za njegove knjige na koje si me uputila.

... i Jakopo Belbo koga je Eko prerušen u Aljea-Sen Žermena rukom Bramantea na klatno prikačio.
I stvarno sam u liku Aljea uvek, u stvari, video samog Eka. Ako je postojao čovek zastrašujućeg znanja, uz Borhesa - to je bio Umberto Eko.
Čitaš i iz rečenice u rečenicu uviđaš koliko si mali a znanje ti krhko i slabašno.
mirelarado mirelarado 13:25 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

I stvarno sam u liku Aljea uvek, u stvari, video samog Eka.


A istovremeno i u Belbu, Kazobonu i Diotaleviju, zar ne? Sve je to on, kao i Baudolino i Vilijam De Baskervil...
docsumann docsumann 13:45 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

mene u toj knjizi najviše (dobro, to se tek tako kaže) kopka ko je Rubištajn čiji se odgovor na pitanje o vjerovanju u boga citira na 616. stranici

Ma kakvi, ja vjerujem ... u nešto mnogo veće


P.S. Alje mi je previše teatralan. po meni, baš kao što je roman i pisan iz prvog lica, Kazobone jest Eko. ok, ne baš sasvim ... sam
freehand freehand 13:50 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

mene u toj knjizi najviše (dobro, to se tek tako kaže) kopka ko je Rubištajn čiji se odgovor na pitanje o vjerovanju u boga citira na 616. stranici

Moja knjiga ima 550 strana, zajedno sa sefirotima-sadržajem na kraju, a ne sećam se nikakvog Rubinštajna u čitavom tom karakternom kosmosu?!
P.S. Alje mi je previše teatralan. po meni, baš kao što je roman i pisan iz prvog lica, Kazobone jest Eko. ok, ne baš sasvim ... sam

Teatralan, ali onaj čija se glava više puta vraćala na vrat, kako to sam reče u Brazilu. I onaj koji ima više znanje. Kazaubon je samo emanacija.
mirelarado mirelarado 13:53 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

mene u toj knjizi najviše (dobro, to se tek tako kaže) kopka ko je Rubištajn čiji se odgovor na pitanje o vjerovanju u boga citira na 616. stranici

Ma kakvi, ja vjerujem ... u nešto mnogo veće


Mislim da je reč o Arturu Rubinštajnu, pijanisti. Ali se Eko ogradio da je to, možda, bio Rubinštajn.
docsumann docsumann 14:27 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

Tatralan, ali onaj čija se glava više puta vraćala na vrat, kako to sam reče u Brazilu. I onaj koji ima više znanje. Kazaubon je samo emanacija.


njegov intelektualni doživljaj svijeta je karnevalski anaučan. on nema odgovore već poentira na mjestima s kojima nauka ima nevolja, stvarajući tako privid superiornosti ezoterijskog "znanja".

i da, njegova brada je isuviše pod kontrolom, perepedantna i uštogljena u odnosu na piščevu.
mada je ovo samo moja podsvjesna vizuelizacija
docsumann docsumann 14:28 20.02.2016

Re: odsječci vječnosti ...

mirelarado
mene u toj knjizi najviše (dobro, to se tek tako kaže) kopka ko je Rubištajn čiji se odgovor na pitanje o vjerovanju u boga citira na 616. stranici

Ma kakvi, ja vjerujem ... u nešto mnogo veće


Mislim da je reč o Arturu Rubinštajnu, pijanisti. Ali se Eko ogradio da je to, možda, bio Rubinštajn.


da, mislim da si u pravu. tako sam nešto i sam dumao. ustvari, ne znam nikakvog drugog Rubinštajna
Biljana 77 Biljana 77 12:30 20.02.2016

...

Imali smo čast da budemo savremenici jednog klasika, u onom "eliotovskom" smislu.
nsarski nsarski 12:54 20.02.2016

Re: ...

Imali smo čast da budemo savremenici jednog klasika, u onom "eliotovskom" smislu.



narcis narcis 15:13 20.02.2016

Re: ...

profo nešto poznata ova cica pored eha, otkrivaš tajne neprijatelju , a?
mirelarado mirelarado 16:10 20.02.2016

Re: ...

profo nešto poznata ova cica pored eha, otkrivaš tajne neprijatelju , a


Немај бриге, Драгољубе. Нисам ја никаква важна личност, а ни политиком се не бавим, да бих имала непријатеље. :)
narcis narcis 15:36 21.02.2016

Re: ...

mirelarado
profo nešto poznata ova cica pored eha, otkrivaš tajne neprijatelju , a


Немај бриге, Драгољубе. Нисам ја никаква важна личност, а ни политиком се не бавим, да бих имала непријатеље. :)

pa znaš da se zezam, a ovo mi se profa namestio na penal, samotako

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:48 20.02.2016

Што рече...

... генијално један на ФБу:

I sad će svi da kače pesme ovog Umberta Eka na Fejs. Pa dokle...
Срђан Динчић

То ме насмејало, јављање Мачке (мачета?) обрадовало, а смрт... смрт је природан крај. No big deal. Жалити је ако дође код човека несвршених послова, неостварених снова, оскудне, ненапуњене душе. Ничега код Ека, вероватно, од овог није било.

Уосталом, он је управо био упечатљив по живости свог духа. А тај дух је остаo у његовим текстовима. Заувек жив. Enough.
mirelarado mirelarado 15:50 20.02.2016

Re: Што рече...

Уосталом, он је управо био упечатљив по живости свог духа. А тај дух је остаo у његовим текстовима. Заувек жив. Enough.


Све то јесте тако. Осим кад ти је неко баш прирастао за срце. Онда некако умислиш да је бесмртан.

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:04 20.02.2016

Re: Што рече...

Јуче је умрла и Харпер Ли (Убити птицу ругалицу).
docsumann docsumann 22:05 20.02.2016

Re: Што рече...

(Убити птицу ругалицу).




uz prigodne stihove:

His tiny eyes, they search the skies
He looks so alone, so he must die
"Oh, does he really have to die?"
"Oh yes, he really has to suffer"
And when he dies, to his surprise
The sun will set and he will rise
"Where will he go?"
"He'll become the sun of course.
We must have one you know...

mirelarado mirelarado 12:55 20.02.2016

Hvala svima

Hvala vam svima što se javljate da s nama podelite svoja razmišljanja o Eku.

Topcat, nadam se da se nećeš javljati samo u ovako tužnim prilikama.
emsiemsi emsiemsi 13:13 21.02.2016

Re: Hvala svima

mirelarado
Hvala vam svima što se javljate da s nama podelite svoja razmišljanja o Eku.

Topcat, nadam se da se nećeš javljati samo u ovako tužnim prilikama.

Слава Умберту Еку !
Успут --- ко је topcat ?
docsumann docsumann 13:35 21.02.2016

Re: Hvala svima

Успут --- ко је topcat ?


ma, naši
blogovatelj blogovatelj 17:41 21.02.2016

Re: Hvala svima

Успут --- ко је topcat ?


Ona je ovde blogovala kad si ti mislio da je govno karamela.
narcis narcis 18:32 21.02.2016

Re: Hvala svima

blogovatelj
Успут --- ко је topcat ?


Ona je ovde blogovala kad si ti mislio da je govno karamela.

emsiemsi emsiemsi 19:43 21.02.2016

Re: Hvala svima

blogovatelj
Успут --- ко је topcat ?


Ona je ovde blogovala kad si ti mislio da je govno karamela.

Сереш ?
niccolo niccolo 13:39 20.02.2016

:(

“Bila je to lepa priča. Šteta što je niko neće saznati.”
“Ne misliš valjda da si ti jedini pisac priča na ovom svetu? Pre ili kasnije, ispričaće je neki još veći lažljivac od Baudolina.”

“Čitalac ne treba da očekuje da će mu Pripovedač otkriti kako će se začuditi kad u toj ličnosti prepozna nekoga koga smo već ranije spominjali, jer (buduću da ova pripovest počinje upravo ovoga časa), nikoga nismo prethodno spominjali, te ni sam pripovedač još ne zna ko je tajanstveni beležnik, i naumio je da to sazna (jednovremeno s Čitaocem), dok obojica, poput nezvanih gostiju, budu radoznalo virkali i pratili znake što ih pero onog beležnika šara po onim hartijama.”
JJ Beba JJ Beba 13:47 20.02.2016

dakle

najdivniji odlaze uvek je prerano
mnogo sam ga cenila
emsiemsi emsiemsi 13:15 21.02.2016

Re: dakle

JJ Beba
najdivniji odlaze uvek je prerano
mnogo sam ga cenila

Умрети у 85. години није прерано.
JJ Beba JJ Beba 18:40 21.02.2016

Re: dakle

emsiemsi
JJ Beba
najdivniji odlaze uvek je prerano
mnogo sam ga cenila

Умрети у 85. години није прерано.

kod takvih likova uvek je prerano. živimo u dobu kada godine ništa ne znače

ovako je pisao eko
freehand freehand 14:01 20.02.2016

Eko, psoldnja kolumna u "Nedeljniku"


Voleo bih da se pokrene diskusija o temi koje se nedavno u članku prisetio italijanski novinar Eugenio Skalfari: lavirint. Koncept lavirinta potiče iz priče o Tezeju i Arijadni u grčkoj mitologiji, i vremenom je postao izvor fascinacije u svetu umetnosti i, kažu neki, u filozofiji. Lavirinti su inspirisali dizajne podova katedrala i velikih vrtova; i njihov uticaj širi se čak do uznemirujućih zbrka u Kjubrikovom Isijavanju, do Ešerovih vrtoglavih crteža i do Borhesovih lavirintskih fantazija. Ali niste mogli da se izgubite u lavirintu u Knososu – Tezejevom lavirintu. Ako biste odštampali mapu iz vazduha i pratili putanju olovkom, lako biste našli i centar i izlaz. Lavirint u Knososu je „jednosmeran": ako biste mogli da ga razmrsite, dobili biste jednu pravu liniju – istu kao konac koji je Arijadna dala Tezeju da obeleži svoju putanju. Ono što čini lavirint u Knososu opasnim jeste Minotaur koji vreba u sredini.


KLIK
ivana23 ivana23 14:38 20.02.2016

Re: Eko, poslednja kolumna u "Nedeljniku"

Naterao bih sve ljude da pročitaju sve moje knjige, kako bi postali jednako pametni kao i ja i kako ne bi verovali da svetu treba vladar.


mirelarado mirelarado 18:08 20.02.2016

Re: Eko, poslednja kolumna u "Nedeljniku"

Danas razumemo da je struktura univerzuma u stvari mreža. Ali nauka nema razloga da je se plaši, jer ako se jedna hipoteza pokaže kao pogrešna, uvek postoji druga koju možete testirati. (Prikladno, moto drevnog italijanskog naučnog društva Accademia del Cimento bio je „Pokušavaj opet i opet".) Ali kao osobama, nije nam lako da se odreknemo svojih uverenja. A čak i kad bismo to želeli, ne možemo da krenemo istim putem natrag kroz lavirint. Mreža je možda otporna na uticaj vremena, ali mi nismo.
I zato lavirint nalik mreži otkriva naše najveće strahove, naše unutrašnje protivrečnosti i naš bezgranični kapacitet za greške. Mi smo, na kraju, sami svoji Minotauri.
anja99 anja99 16:01 20.02.2016

davno već,

kad je mobilni ovde bio ono još ekskluziva, samo al samo za odabrane, pročitam ja da je Eko rekao/napisao da su mobilni - po sećanju citiram - spravka za sirotinju.

milion puta sam se setila tih reči svih ovih silnih godina, i to praktično na dnevnoj bazi, a naravno u prevozu i inače. baš je pogodio, a to su bili počeci, tad delovalo maltene blasfemično.

moja mala poenta je da sam, eto, godinama unazad svakodnevno mislila na Umberta Eka.
i dalje ću, toliko je jasno.
duhovit čovek: "samo me mazohisti čitaju"
ništa kao samoironija.

a danas velika tuga, tim veća što je bio toliko aktivan i sveprisutan, pa je praznina odjednom ogromna. eno, gledam na fejsu, srušiće se od žalosti, iskrene žalosti.

mirelarado mirelarado 16:04 20.02.2016

Re: davno već,

milion puta sam se setila tih reči svih ovih silnih godina, i to praktično na dnevnoj bazi, a naravno u prevozu i inače. baš je pogodio, a to su bili počeci, tad delovalo maltene blasfemično.


Baš je podsetio na to u svom poslednjem romanu "Nulti broj", čija se radnja dešava početkom devedesetih godina prošlog veka.
anja99 anja99 16:23 20.02.2016

Re: davno već,

Baš je podsetio na to u svom poslednjem romanu "Nulti broj", čija se radnja dešava početkom devedesetih godina prošlog veka.



AlexDunja AlexDunja 16:08 20.02.2016

divan čovek

sveznalica, radilica, dobrica...

kakv život i kakvo delo,

sjajno je što postoje takvi ljudi,
za mene nije mrtav, još nisam pročitala sve što je napisao,
a ne znam ni da li ću, pa onda, možda neće umreti nikad.


njegovoj duši mir.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:49 20.02.2016

Kako poverovati u Umbertove bube

Nikad pre ili posle nisam imao toliko intenzivan osećaj da me autor dribla i zamajava, ma jednostavno laže, kao dok sam čitao Baudolino. A kad je posle 400 stranica ipak prestao, onda mi je bilo žao što me nije lagao bar još neko vreme, jer je pričao lepo a i sve je bilo istina. Njegovom smrću se taj osećaj -- ako, Umberto, ako, driblaj, lepi, kombinuj, izmišljaj, kalemi, dodaj, samo nastavi da pričaš -- premešta u drugu ravan.

* * *

"Kako sam mogao da poverujem nekom ko je tvrdio da svila nastaje od buba", reče Baudolino Nikiti.
mirelarado mirelarado 17:32 20.02.2016

Re: Kako poverovati u Umbertove bube

marco_de.manccini
Nikad pre ili posle nisam imao toliko intenzivan osećaj da me autor dribla i zamajava, ma jednostavno laže, kao dok sam čitao Baudolino. A kad je posle 400 stranica ipak prestao, onda mi je bilo žao što me nije lagao bar još neko vreme, jer je pričao lepo a i sve je bilo istina. Njegovom smrću se taj osećaj -- ako, Umberto, ako, driblaj, lepi, kombinuj, izmišljaj, kalemi, dodaj, samo nastavi da pričaš -- premešta u drugu ravan.

* * *

"Kako sam mogao da poverujem nekom ko je tvrdio da svila nastaje od buba", reče Baudolino Nikiti.


Srećan je pisac kad ima ovakvog čitaoca!
jasnaz jasnaz 17:57 20.02.2016

krugom (u novo mesto boravka)


... sasvim sam sigurna da će, ako stigne da obiđe sva mesta na kojima se danas priča o njemu, voleti i ovo ćoše beogradsko, namešteno od One koja je do sada činila da ga upoznajemo i zavolimo, i, u zahvalnosti zbog svega što nam je podario - ispratimo, u novi prostor.........

mirelarado mirelarado 18:18 20.02.2016

Re: krugom (u novo mesto boravka)

jasnaz

... sasvim sam sigurna da će, ako stigne da obiđe sva mesta na kojima se danas priča o njemu, voleti i ovo ćoše beogradsko, namešteno od One koja je do sada činila da ga upoznajemo i zavolimo, i, u zahvalnosti zbog svega što nam je podario - ispratimo, u novi prostor.........



I muzika njegovog prijatelja i velikog savremenog muzičara eksperimentatora Lučana Berija, za usput:


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:21 21.02.2016

Re: krugom (u novo mesto boravka)

I muzika njegovog prijatelja i velikog savremenog muzičara eksperimentatora Lučana Berija

inače, 5. februara je umro i Pjer Bulez. loš početak godine.
emsiemsi emsiemsi 06:42 22.02.2016

Re: krugom (u novo mesto boravka)

BebaOdLonchara
I muzika njegovog prijatelja i velikog savremenog muzičara eksperimentatora Lučana Berija

inače, 5. februara je umro i Pjer Bulez. loš početak godine.

Ко је био тај ?
krkar krkar 02:33 24.02.2016

Re: krugom (u novo mesto boravka)

Ко је био тај ?


Blažen Čarli u svom žicovanju
anja99 anja99 18:21 20.02.2016

i presme, i pesme

“You’ll come back
To me...
It’s written in the stars, you see,
You’ll come back.
You’ll come back,
It’s a fact
That I am strong because I do
Believe in you.”

Umberto Eco (The Mysterious Flame of Queen Loana)
mirelarado mirelarado 20:58 20.02.2016

Re: i presme, i pesme

anja99
“You’ll come back
To me...
It’s written in the stars, you see,
You’ll come back.
You’ll come back,
It’s a fact
That I am strong because I do
Believe in you.”

Umberto Eco (The Mysterious Flame of Queen Loana)


Sećanja gradim.
Život.
Toj opseni težim.
Svaki tren što mine,
svaki čas
stranicu okrećem
rukom drhtavom.
A sećanje je kao val
što more hitro uzburka,
pa iščezne.
(Jedan od Ekovih mladalačkih pesničkih pokušaja.)
anja99 anja99 11:26 22.02.2016

Re: i presme, i pesme

Sećanja gradim.
Život.
Toj opseni težim.
Svaki tren što mine,
svaki čas
stranicu okrećem
rukom drhtavom.
A sećanje je kao val
što more hitro uzburka,
pa iščezne.
(Jedan od Ekovih mladalačkih pesničkih pokušaja.)



jinks jinks 20:20 20.02.2016

...

objašnjavao je da intelektualci nisu proroci ...

Tako je to u razvijenim društvima ...
trener92 trener92 23:53 20.02.2016

"Lepota tumačenja

"Ime..."
mirelarado


A istovremeno i u Belbu, Kazobonu i Diotaleviju, zar ne? Sve je to on, kao i Baudolino i Vilijam De Baskervil...


:)
"ime nije ništa; ono što nazivamo ružom..."

(Hvala Mirela za asocijaciju, ne bih znao šta da napišem, a želeo sam.)

Onaj koji ovako nešto napiše, dobio me je zauvek:
"motus in amatum....amor facit quod ipsae res quae amantur, amanti aliguo modo uniantur et amor est magis cognitivus quam cognitio"

a kako je sloboda u oku tumača:

""ljubav čini da se ono što se voli na neki način sjedini sa onim koji voli, pa ljubav ima veću spoznajnu vrednost nego spoznaja""

topcat
se "familija" izgleda viđa samo na vjenčanjima i pogrebima...

Čim sam pročitala vijest, sjetih se tebe. Hvala što si nam približila ovog velikog čovjeka.


topcat:)
mirelarado mirelarado 00:44 21.02.2016

Re: "Lepota tumačenja

trener92


Hvala za ovaj prilog, Treneru.
trener92 trener92 03:45 21.02.2016

Re: "Lepota tumačenja

Mirela hvala tebi:))
trener92 trener92 13:21 21.02.2016

Re: "Lepota tumačenja

mirelarado


Ispravio sam prethodni komentar, nije bio onako kako sam zamislio (ni sad nisam siguran da sam baš tako hteo, ali nije važno).
Preslušao sam ovo što si postavila
I muzika njegovog prijatelja i velikog savremenog muzičara eksperimentatora Lučana Berija,
skroz neobično.

Ustvari nisam mogao da odolim i da ti nekako zahvalim za sve ono što si uradila da bi nas upoznala sa Ekom, znam da nije prikladno, ali sam želeo i tako odlučio pa kako bude, pa kad budeš imala prilike,

jazzthing

Mirela
mirelarado mirelarado 19:15 21.02.2016

Re: "Lepota tumačenja

jazzthing


Wow! Thx, Treneru! :)
Черевићан Черевићан 09:02 21.02.2016

Klatna ljulj

Mashtovitog, Stvoritelj
Ga, za knjizevnost sazda
.......
RUZA ......Mr Umbertona
............. mirisace vazda
mikele9 mikele9 09:31 21.02.2016

Već mi nedostaje!

Setih se odlomka iz jednog od mojih pisama Tabukiju:

Hvala vam što ste me podsetili na IME RUŽE. I ja sam kao i vi čitajući knjigu
imao utisak da je Eko izlažući projekat lavirinta manastirske biblioteke imao na
umu mozak! Odgovori, zaboravljena imena, značenja reči, verovatno se, kako vi
lucidno primećujete, nalaze u nekoj od odaja lavirinta mozga. Pitam se da li ću ja
imati dovoljno snage i upornosti kao opat od Baskervila da se uhvatim u koštac
sa problemom? I znanja, znanja pre svega!

mirelarado mirelarado 11:04 21.02.2016

Re: Već mi nedostaje!

mikele9
Setih se odlomka iz jednog od mojih pisama Tabukiju:

Hvala vam što ste me podsetili na IME RUŽE. I ja sam kao i vi čitajući knjigu
imao utisak da je Eko izlažući projekat lavirinta manastirske biblioteke imao na
umu mozak! Odgovori, zaboravljena imena, značenja reči, verovatno se, kako vi
lucidno primećujete, nalaze u nekoj od odaja lavirinta mozga. Pitam se da li ću ja
imati dovoljno snage i upornosti kao opat od Baskervila da se uhvatim u koštac
sa problemom? I znanja, znanja pre svega!




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:53 21.02.2016

.

možda sam u krivu, ali me brine da kroz koju deceniju nećemo imati koga da ispraćamo uz "genije", "veliki i neprevaziđen" i sl.

edit: ne znam da li je već neko okačio?
mirelarado mirelarado 12:03 21.02.2016

Re: .

ne znam da li je već neko okačio?


Nije. Lep intervju. Hvala, Bebo.

Iz intervjua:

Što je jedinstveno za današnje teorije zavjere?

- Danas su bolji komunikacijski kanali, pa imamo veće i brže širenje laži. Prije su falsifikatori morali pronaći određenu vrstu urednika. Danas, pak, svaki antimuslimanski lažljivac ili svaki antisemitski imbecil može objaviti svoje zavjere na Internetu. Filozof Karl Popper je napisao da je zavjerenički sindrom konstanta u civilizacijama: prema Homeru, Trojanski rat je počeo zavjerom bogova. Teorije zavjere nas lišavaju odgovornosti. Sociolog Georg Simmel je rekao da snaga velikih tajni dolazi iz njihove praznine. Najbolje zavjere su one koje nitko ne može pobiti.
docsumann docsumann 16:08 21.02.2016

Re: .

Teorije zavjere nas lišavaju odgovornosti.


fala bogu. koji će nam kurac još i odgovornost
anja99 anja99 11:30 22.02.2016

Re: .

docsumann


mogao si drugi izraz na ovom blogu ovim povodom.
docsumann docsumann 11:40 22.02.2016

Re: .

anja99
docsumann


mogao si drugi izraz na ovom blogu ovim povodom.


što jest jest - mogao sam.


mada kurac (onaj poštapalački) i smrt idu zajedno i to na više načina ... no, daleko zanimljiviji komentar a u vezi s citiranim pasusom intervjua bi bila upravo Ekova rečenica iz Klatna:

... ne samo da ne postoji magična riječ, nego je mi i ne znamao
vera.nolan2 vera.nolan2 08:52 22.02.2016

Knjiga zbog koje i mame zaborave decu

U svakom nezaobilaznom susretu sa Umbertom Ekom, neka nova knjiga, esej, intervju, godinama unazad, setim se uvek jedne dogodovštine;
naime, drugarica mi vratila Fukoovo klatno i u hipnotisanom skoro razgovoru o knjizi
upada odnekud moj muž bez i da ga primetimo, nastavljamo razgovor, a on stade ispred nas:
Samo vi pričajte o knjizi, a ne pitate se gde su vam deca!
Stvarno zatečene, pogledale smo ga i između sebe i zaćutale...
Nije da nije bio, pomalo i u pravu ...

" In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro"
( U svemu sam tražio mir, ali ga ne nađoh nigdje osim u uglu uz knjigu )
... sa njim smo našli i mir i nemir
mirelarado mirelarado 11:12 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

" In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro"
( U svemu sam tražio mir, ali ga ne nađoh nigdje osim u uglu uz knjigu )
... sa njim smo našli i mir i nemir


Poznato je da je Eko doslovce bio okružen knjigama i da je veliki deo njegovog doma u Milanu zapravo biblioteka koja broji više desetina hiljada knjiga i da je, kao strasni bibliofil, skupljao raritetne knjige.






A tvoja anegdota podsetila me je na činjenicu da je i Eko otac i deda. Mislim da je o tome gde su deca, i o drugim svakodnevnim stvarima morala da brine njegova supruga, Renate Ramge.

docsumann docsumann 11:52 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

Mislim da je o tome gde su deca, i o drugim svakodnevnim stvarima morala da brine njegova supruga, Renate Ramge.


nije rijedak slučaj da je razbarušenim, kreativnim duhovima neophodna stroga, racionalna i sistematična ruka žene - domaćice, šefice, menadžerke.

na tu temu vječita mi je asocijacija moj čuveni sugrađanin Vojo Stanić i njegova (sad već pokojna) Nada.

više nego prigodno ...



mirelarado mirelarado 12:31 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

nije rijedak slučaj da je razbarušenim, kreativnim duhovima neophodna stroga, racionalna i sistematična ruka žene - domaćice, šefice, menadžerke.

na tu temu vječita mi je asocijacija moj čuveni sugrađanin Vojo Stanić i njegova (sad već pokojna) Nada.


Drugim rečima, svaki Sokrat mora imati svoju Ksantipu. :)

Sjajan Vojo!
docsumann docsumann 12:50 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

Drugim rečima, svaki Sokrat mora imati svoju Ksantipu. :)


postoje zaista kreativci kojima je ta bračna pomoć egzistencijalno neophodna.

vjerovatno ( i jednako) ima i žena koje su toliko duboko zaronile u svoj imaginativno-kreativni prostor postojanja da im je neophodna pomoć neke za život praktičnije osobe.

e, sad, vjerujem da one teže nađu odgovarajućeg heteroseksualnog partnera, koji bi im pružio tu neophodnu menadžersko, PR, organizatorku podršku, plus odrađivanje svih onih "malih" al' nezaobilaznih kućnih poslova, pošto muškarci jednostavno zaziru od jakih, intelektualno moćnih žena (vjerovatno je ovo što pišem generalizacija, ali sa iznimno velikim procentom poklapanja sa činjeničnim stanjem).
češći je slučaj da se onda radi o obostrano krativnom supružničkom paru, ili o lezbejskoj vezi ...

ispravite me ako griješim, a i malo vrat kad bi ste mi izmasirali ...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:52 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

Počinjem da prepoznajem tvoje komentare, unapred, prema ovom smajliju:
narcis narcis 12:54 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

ne grešiš ič, a vrat nek ti masira gospođa
docsumann docsumann 13:36 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

narcis
ne grešiš ič, a vrat nek ti masira gospođa


ha, eto izgleda da ću morati da ga razmrdam headbengovanjem ....


mirelarado mirelarado 13:42 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docsumann
narcis
ne grešiš ič, a vrat nek ti masira gospođa


ha, eto izgleda da ću morati da ga razmrdam headbengovanjem ....




Ovde mora doći muzička kontra, ;-)

Pošto je Eko napisao i čuveni esej o filmu Kazablanka, posebno ističući da u njemu nema toliko citirane replike "play it again, Sam", onda neka bude "As Time Goes By":


JJ Beba JJ Beba 15:37 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

Poznato je da je Eko doslovce bio okružen knjigama i da je veliki deo njegovog doma u Milanu zapravo biblioteka koja broji više desetina hiljada knjiga i da je, kao strasni bibliofil, skupljao raritetne knjige.


njegova biblioteka sa 50 000 knjiga



docsumann docsumann 16:44 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

njegova biblioteka sa 50 000 knjiga


sine, odavde nema seljenja
narcis narcis 18:28 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

mirelarado
docsumann
narcis
ne grešiš ič, a vrat nek ti masira gospođa


ha, eto izgleda da ću morati da ga razmrdam headbengovanjem ....




Ovde mora doći muzička kontra, ;-)

Pošto je Eko napisao i čuveni esej o filmu Kazablanka, posebno ističući da u njemu nema toliko citirane replike "play it again, Sam", onda neka bude "As Time Goes By":
da


mile, kad ja kao zadrti rocker&hipik sad padam na ovake stvari, mad mi se više sviđa verzija koja ide u onoj seriji sa onom babom, laka i pevljiva

docs, cenim i poštujem ali hevi metal je samo led zepelin sve ostalo je smuti pa prospi
docsumann docsumann 19:13 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docs, cenim i poštujem ali hevi metal je samo led zepelin sve ostalo je smuti pa prospi


uzvraćam poštovanje,i cjenjenje .... ali

cepelinima svaka čast, no, kad ja mislim na heJvi onda mislim heJvi do krvi

a kad smo kod klasika žanra .... najveći


narcis narcis 19:43 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docsumann
docs, cenim i poštujem ali hevi metal je samo led zepelin sve ostalo je smuti pa prospi


uzvraćam poštovanje,i cjenjenje .... ali

cepelinima svaka čast, no, kad ja mislim na heJvi onda mislim heJvi do krvi

a kad smo kod klasika žanra .... najveći



viš docs, ovde je u pitanju , izgleda generaciska razlika, ovo što vi (ti ) smatrate za hevimetal ja snatram za hevi hardrock, meni je ovde sasvim vidljiva- čujna linija nastslonjena na deparpl , a parpl je hard rock, a ne nastavak/ nadgradnja zepelina. mislim zepelini su početak i kraj niko pre ni posle...kao janis, kao tate zvani hendrix, kao gustav klimt, kao vangog usamljeni na vrhu bez naslednika, zato ja sad slušam marizu
mirelarado mirelarado 20:05 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

JJ Beba
Poznato je da je Eko doslovce bio okružen knjigama i da je veliki deo njegovog doma u Milanu zapravo biblioteka koja broji više desetina hiljada knjiga i da je, kao strasni bibliofil, skupljao raritetne knjige.


njegova biblioteka sa 50 000 knjiga





Još da dodamo da se zgrada u kojoj je živeo nalazi tačno preko puta tvrđave Sforca, koja je simbol grada Milana.


docsumann docsumann 21:10 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

viš docs, ovde je u pitanju , izgleda generaciska razlika, ovo što vi (ti ) smatrate za hevimetal ja snatram za hevi hardrock,


uh, pa sad ... pisao sam dosta o HM-u na blogu.

usput sam negdje spomenuo da se on danas sastoji od preko 20 podžanrova.

neki od njih (meni najdraži kao stoner metal ili stoner rock) su direktni nasljednici hard rocka, preciznije Black Sabatha.

klasični HM, u današnjem smislu, podrazumjeva zaostavštinu britanskog HM (Iron Maiden, JUdast Priest ...)

thrash metal (čiji su Slayer najmarkantniji predstavnici (po mome)) vuče dosta na hard rock, i u tom segmentu priče si u pravu.

extremni HM obuhvata (pod)žanrove kao što su death metal, black metal, grindcore, pornogore .... praktično preskače rock u svojoj genezi (iako izlaze iz šinjela thrash metala) i oslanja se više na izvornom bluzu, naravno s tempom podignutim na preko 120-130 b.p.m.
dupli bas bubanj se podratumjeva, kao i blast ritam ...




tako da, teško je danas i pričati o HM-u, a kamoli svirati isti (daštefe, ja sam)

narcis narcis 21:25 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docsumann



kažem ja generaciski jaz, mada ja učitavam potvrdu moje tvrdnje da je sve to ustvari samo još tvrđi hard rock, obrati pažnju da u hejvi metalu koji svira zepelin ima i harmonije , što u ajron devojci i pratiocima nejma
docsumann docsumann 22:38 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

obrati pažnju da u hejvi metalu koji svira zepelin ima i harmonije



simfo death metal pršti od klasične harmonije

narcis narcis 23:20 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docsumann
obrati pažnju da u hejvi metalu koji svira zepelin ima i harmonije



simfo death metal pršti od klasične harmonije


ma daj ne zajebavaj, ov je neuspela reciklaža, mislim nije vredno pažnje, bez želje da te uvredim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 22.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

sine, odavde nema seljenja

Ма какви -- све то sada стане на један USB.
emsiemsi emsiemsi 06:45 23.02.2016

Re: Knjige zbog koje i mame zaborave decu

docsumann
obrati pažnju da u hejvi metalu koji svira zepelin ima i harmonije



simfo death metal pršti od klasične harmonije


Ко може да слуша ове будалаштине ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana