Istorija| Mediji| Obrazovanje| Planeta| Politika

Енглески отац

mirelarado RSS / 15.08.2020. u 17:08

 

Част ми је што сам у прилици да објавим занимљив чланак нашег блогоколеге Шмуа, одраније познатог читаоцима овдашњим. :)  

https://www.youtube.com/watch?v=2booy9cMBE0


„Није то српски отац па да га псује ко стигне! То је, бре, енглески отац!"

 

 

Овог лета у Србији је домаће издавачко предузеће Лагуна у преводу објавило књигу Пола Стратерна „Успон и пад - историја света у десет царстава". Књигу је превела Татјана Бижић, а лекторски и коректорски посао обавили су Владимир Стокић, Саша Новаковић и Драгослав Баста. Оригинални наслов, Rise and Fall: A History of the World in Ten Empires, објављен је у Великој Британији 2019. године.

 

Књига је представљена 1. августа ове године и у емисији „Степеник" на Другом програму Радио Београда у којој је гостовала и говорила и о књизи и о аутору Татјана Бижић. Ту емисију можете послушати

 

НА ОВОМ ЛИНКУ

 

https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4035098/uspon-i-pad.html

 

(линк за радио емисију)

 

 

Пол Стратерн је занимљив аутор. По вокацији уопште није историчар, био је предавач на универзитету Кингстон у Лондону где је подучавао филозофију и математику, али је објављивао много наслова и из других научних области попут историје, медицине, економије и теорије књижевности. Осим тога, писао је и романе, а за своје дело A Season in Abyssinia: An Impersonation of Arthur Rimbaud објављено давне 1972. добио је престижну литерарну награду Somerset Maughm Award намењену промовисању младих аутора на пољу некњижевног и књижевног стваралаштва у Великој Британији.

 

Стратерн је рођен 1940. године у ирско-шкотској породици у Лондону (дакле Келт, не Енглез J ), студирао је на Тринити колеџу у Даблину, служио је у британској трговачкој морнарици, живео на грчким острвима, путовао половином шездесетих по Истоку... Све то заједно, целокупно његово животно искуство, оно што је видео и чуо путујући с једног краја земаљске кугле на други, сва та стечена искуства испреплетена са одличним образовањем и способношћу да се упушта и у дубину појава са којима се сусреће у свом животу, а не само да клизи по њиховој површини, сигурно је изузетно много допринело и стварању ове књиге о којој је овде реч.

 

„Успон и пад - историја света у десет царстава" је изузетно занимљив покушај да се читава позната нам историја човечанства сажме у десет поглавља од по, отприлике, двадестак страна свако и да се кроз приказ сваког од тих десет царстава, империја, и њихових култура и цивилизацијских доприноса читавом човечанству, сваки пут још једном потврди познати образац о три фазе кроз које су до сада пролазиле све империје за које знамо, њихов успон (прва генерација осваја територије и ствара материјалну подлогу за своје наследнике), врхунац (друга генерација која развија културу тог царства на основу материјалне подлоге наслеђене од својих предака) и неумитни пад и пропаст сваког од тих царстава као некакво правило које се у историји понавља толико пута. У сваком појединачном случају те фазе кроз које је пролазила свака од поменутих империја имале су велике сличности без обзира на развој технике и технологије у том историјском периоду у којем је свако од тих царстава постојало, а све њих повезују као покретачки моменти воља за моћ и трговина као економска основа и начин на који је долазило до преплитања култура, преузимања културних образаца и њиховог разрађивања и надограђивања у следећем периоду историје.

 

Књига има следећа поглавља:

 

1) Акадско царство

2) Римско царство

3) Омајадски и Абасидски калифат

4) Монголско царство

5) Династија Јуан

6) Астечко царство

7) Османско царство

8) Британско царство

9) Руско царство

10) Америчко царство

 

Примећујете да нема посебног одељка за најдуговечније икада до сада европско царство, Ромејско царство (Византију), али оно се помиње често у оквиру другог поглавља што је и сасвим логично за државу која је у историји остала упамћена као источно римско царство, односно природни средњевековни наставак старог Рима на истоку Европе исто онако као што је на западу Европе то било Свето римско царство 4-5 векова касније.

 

Свакоме од тих поменутих царстава Стратерн признаје и допринос које је оно дало човечанству кроз достигнућа у својој култури, науци, економији, политици, друштвеним односима...

 

Ако вас занима да ли се Срби помињу у овој књизи, одговор је не. Барем се не помињу директно, али можемо рећи да се помињу посредно, помињањем Југославије која се распала под дејством центрифугалних и центрипеталних сила унутрашње и спољне политике у чему је верска мржња, за коју Стратерн каже да је последица вековног бивствовања Османског царства на Балкану, имала своју значајну, по аутору књиге, и одлучујућу улогу.

 

Понављам, ова књига је изузетно занимљив покушај да се на прилично суженом простору представи 5000 година историје човечанства и по мом мишљењу Стратерн је то одлично урадио захваљујући томе што је из преобимног материјала успео да извуче оне кључне чињенице које нам на одличан начин приказују узрочно-последичне везе успона, врхунца и пада свакога од ових десет царстава, империја, чији је историјски пут приказан у овој својој књизи. То јесте заиста врхунско умеће - сажети вишевековну историју било којег од тих царстава на двадесетак страна оголивши и приказавши читаоцу само оне најважније и најбитније детаље на тако малом простору.

 

И за крај, две мале занимљивости из књиге које би, евентуално, могле да покрену дискусију у коментарима.

 

Причајући у осмом поглављу о Британском царству, Стратерн наравно не пориче све оне патње и страдања народа које је у свом колонијалном царству под својом управљачком руком држала та империја у којој сунце никада не залази.

 

( Како то често тврди мој колега историчар из школе вичући из свег гласа забреклих жила на врату и лупајући руком по катедри у учионици или столу у зборници: „Где год је енглеска чизма крочила, ту је било крви до колена!!!" J )

 

Он чак каже да захваљујући неким ситним прекоморским поседима (не рачунамо Канаду и Аустралију) Британија још увек неком бледом сенком подсећа на то царство које је свој успон почело победом над Шпанском армадом 1588. и вишевековном превлашћу над светским морима, које је врхунац доживело у викторијанском 19. веку, а свој пад дочекало појавом Сједињених Америчких Држава у Европи 1917. године. Мада и ту сасвим оправдано можемо поставити питање није ли та империјална монархија на издисају само пронашла даваоца вештачког дисања у младој и узаврелој прекоокеанској републици и својој некадашњој колонији која је после стицања превласти на светским морима стекла и превласт у ваздуху?

 

Стратерн ипак, некако домољубно британски, покушава да пронађе и мало оправдање за понашање и однос према колонизованом становништву и територијама те империје у којој сунце никада не залази понављајући по неколико пута ону чувену реченицу са састанска јеврејског покрета отпора у древном Јерусалиму из филма Брајаново житије: "А шта су Римљани уопште икада и учинили нешто за нас? Осим водовода, путева, римског права,..." И сам Стратерн често ту реченицу понавља и када су остале колонијалне силе у питању (Француска, Шпанија, Португал, Русија и у нешто мањој мери Холандија, Белгија и Немачка), али и када прича о успону и паду сваке појединачне империје у десет поглавља своје књиге.

 

Други занимљив детаљ ове књиге који бих вам овде издвојио је Стратернова посвета на почетку. Она је кратка и необична и гласи:"Кајзеру и Лењину".

 

У осмом поглављу Стратерн објашњава откуд таква посвета овој књизи. Наиме, он каже да је то била здравица којом је његов отац у својим познијим годинама као успешни пословни човек у Лондону наздрављао уз пиће са својим друштвом. Када би га питали откуд таква здравица, Стратернов отац је кратко објашњавао: „Кајзер ме је избавио из Глазгова, а Лењин ми улио веру да би могло бити правде на овоме свету."

 

https://www.youtube.com/watch?v=qpK6GcViC88 

 



Komentari (663)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 17:13 15.08.2020

Нужна допуна

Из неког разлога не полази ми за руком да у текст поставим ни линкове, о видео снимцима да и не говорим.

Зато ћу их поставити овде:

1) Почетак



Крај

shmoo shmoo 18:52 15.08.2020

!

Хвала, Мирела, на гостпримству!


mirelarado mirelarado 19:00 15.08.2020

Re: !

shmoo
Хвала, Мирела, на гостпримству!




Нема на чему. Драге воље, mi casa su casa. :)
gavros gavros 17:35 15.08.2020

Odličan tekst

Hvala domaćici i gostu!
gavros gavros 17:37 15.08.2020

Re: Odličan tekst

Isprva mi se učinilo kao monumentalno djelo ali ako je dvadeset stranica po carstvu to je nešto što bih i ja mogao da pročitam
mirelarado mirelarado 17:44 15.08.2020

Re: Odličan tekst

gavros
Isprva mi se učinilo kao monumentalno djelo ali ako je dvadeset stranica po carstvu to je nešto što bih i ja mogao da pročitam


Štivo kao stvoreno za ovo, po mnogo čemu jedinstveno leto.
j_grandson j_grandson 17:48 15.08.2020

Re: Odličan tekst

mirelarado
gavros
Isprva mi se učinilo kao monumentalno djelo ali ako je dvadeset stranica po carstvu to je nešto što bih i ja mogao da pročitam


Štivo kao stvoreno za ovo, po mnogo čemu jedinstveno leto.

Ja ću ipak da sačekam da mi neko načini drugi izvod od dela - to jest, siže od Šmuovog sižea.
gavros gavros 18:25 15.08.2020

Re: Odličan tekst

Ja sam nedavno uzeo da čitam Jansonovu "Istoriju umetnosti" - to je knjiga koja mi je bila poprilično mrska na studijama arhitekture jer se po njoj spremao ispit + razni drugi izvori za pitanja iz nacionalne kulture. Sad poslije toliko godina čitam je u vrlo opuštenom modu i mogu reći da uživam. Reprodukcije su uglavnom crno-bijele ali na internetu nalazim u boji. Interesantno je da su uobičajeni istorijski pregledi izuzimali prostor Azije, Centralne i Južne Amerike pa tako i ovaj.
shmoo shmoo 18:59 15.08.2020

Re: Odličan tekst

gavros

Sad poslije toliko godina čitam je u vrlo opuštenom modu i mogu reći da uživam.



Исто искуство проживљавам и ја са многим насловима. Ваљда је то тако са свима. Када је под притиском, терањем, не иде па не иде...

Хвала, Гаврос.
j_grandson j_grandson 17:43 15.08.2020

M'da!

Pozdrav za Šmua!
shmoo shmoo 18:59 15.08.2020

Re: M'da!

j_grandson
Pozdrav za Šmua!


Хвала! Узвраћам поздрав!
nsarski nsarski 17:48 15.08.2020

Uspon i pad


Teza koju "gura" Stratern je jedna od onih sveobuhvatnih filozofema, koje su, što reče g-din Čer, kljoknule još u pretprošlom veku.
Naravno, najbolji predstavnici te "zaokružiteljske" istorije u novije vrema su Edvard Gibon (Uspon i pad Rimskog carstva, u šest blagih tomova) i, naravno, Oswald Spengler i njegovo kapitalno delo Propast Zapada. U bližim vremenima, tu se ističe i Francis Fukujama (uvek se zeznem pa napišem Fukušima - nemam pojma zašto) sa njegovim The end of history and the last man, čiji su milenijumski zaključci nastali padom Berlinskog zida.

Pre njih je, znamo, drug Marks celokupnu istoriju homo sapijensa sveo na klasnu borbu, što je, po mom skromnom mišljenu, mnogo sveobuhvanije kao koncept nego rezimiranje i redukovanje istorije homo sapijensa na ćefove nekoliko pedofila, opsednutih ludaka, pijanih lordove i rijaliti šou klovnova.

Istina, oni koji su pomnije čitali Šekspirov Antonije i Kleopatra, ljubavni par koji je iz razloga lične napaljenosti izazvao celo sranje između Egipta i Rima, mogu da svedu istoriju evropske civilizacije na Paskalovo pitanje: Kako li bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatra imala grbav nos? Do celog sranja ne bi došlo.

Bez obzira, dragi šmu, nisi naveo šta je konačna pouka koju možemo da izvučemo iz Straternove knjige? Da se sada čeka neki novi psihopata koji će nas sve povesti u interesantnu budućnost?

Toliko od mene. Studio!

niccolo niccolo 18:35 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Bez obzira, dragi šmu, nisi naveo šta je konačna pouka koju možemo da izvučemo is Straternove knjige?

Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei, mada je to još onomad rekao i Heraklit samo sa dosta manje reči. To su valjda kulturološke razlike, u ono vreme je nekako bilo na ceni biti koncizan.
mirelarado mirelarado 18:57 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Bez obzira, dragi šmu, nisi naveo šta je konačna pouka koju možemo da izvučemo is Straternove knjige?

Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei, mada je to još onomad rekao i Heraklit samo sa dosta manje reči. To su valjda kulturološke razlike, u ono vreme je nekako bilo na ceni biti koncizan.


To je verzija za Čarlija.
gavros gavros 19:01 15.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo shmoo 19:05 15.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

uvek se zeznem pa napišem Fukušima - nemam pojma zašto


На пар места помиње и Стратерн Фукушиму... Пардон, Фукујаму. Али не баш са много речи хвале. Некако сам стекао утисак да кроз читаву књигу Стратерн провлачи баш ово што каже Николо:


niccolo

Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei,



Нисам мислио да би и мој текст могао одисати баш таквим приступом, но ваљда је тако испало јер сам га писао под утиском читања Стратернове књиге, па се онда и тај Панта некако увукао и у мој скромни приказ овог дела.

nsarski nsarski 19:13 15.08.2020

Re: Uspon i pad

На пар места помиње и Стратерн Фукушиму... Пардон, Фукујаму. Али не баш са много речи хвале.


Naravno, jer Stratern gura ideju večnih novih ciklusa (pogledati pod Špengler), a Fukušima govori da je istorija ugašena i sva mora su mirna. Svi sedimo i pijemo čaj.
shmoo shmoo 19:34 15.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

Bez obzira, dragi šmu, nisi naveo šta je konačna pouka koju možemo da izvučemo is Straternove knjige? Da se sada čeka neki novi psihopata koji će nas sve povesti u interesantnu budućnost?



Јој!

Па не морам ваљда баш сваком приликом допуштати мојој професионалној деформацији да дивља и да сажимам поруке и подуке из прочитаног штива!

"Да је писац овог књижевног дела имао неку поруку за нас, он би сео, написао писмо и послао нам га поштом!" - рече својевремено стари и бивши професор Игњачевић са катедре за англистику у Београду говорећи о оном истом Шекспиру којег си и ти поменуо.

Не, најозбиљније сада, није ми ни била намера да преносим било какве Стратернове поруке овим скромним приказом његове књиге јер такве поруке, јасно исказане, нисам ни нашао код гос'н Стратерна. Све нека магновења и сновиђења...

Намера ми је била да препоручам ово лагано летње штиво за читање на некој морској плажи до које нећемо стићи овог лета јер што рече Мирела:

Štivo kao stvoreno za ovo, po mnogo čemu jedinstveno leto.



Крајње је време и било да нека књига скине са првог места топ листе онај вишегодишњи летњи лигештул бестселер британских домаћица на некој плажи у Грчкој (апер класес не летују у Грчкој) по имену 50 нијанси сиве.

Хоћу рећи... Када већ сведочимо неким крупним догађањима и променама света у којем смо до сада живели, могли бисмо уз помоћ ове књиге да упоређујемо шта нам се то догађа са оним што се догађало људима и пре 5000 година и да видимо има ли сличности и разлика између нас и њих.

Барем да имамо неко почетно штиво уз помоћ којег ћемо упоређивати оно што ми данас живимо са оним што су живеле толике генерације на овој планети за протеклих 5 миленијума.

А шта ће бити? Будућност?

Мислим да Стратерн нема никакву поруку по том питању у својој књизи.

И зато мислим да је и добро што је свакоме од нас препуштено да на основу свега реченог сам каже шта мисли о тој будућности (вазда голицаво питање за свако људско биће), то јест да макар каже шта се то наслућује, назире, какви то облици ствари које ће доћи (од гос'н Х.Џ. Велса) израњају када разгрнемо сву ову вештачки прављену маглу која се прави најчешће да се Власи не досете.

Отуд и немам никакву Стратернову поруку да вам пренесем. Само представљам књегову књигу.

А о облицима који ће доћи можемо да заподенемо причу чим се неко први изјасни по том питању.









niccolo niccolo 19:34 15.08.2020

Re: Uspon i pad

To je verzija za Čarlija

Sjajno

Koliko bi Čarli samo uživao u Sparti...
nsarski nsarski 19:41 15.08.2020

Re: Uspon i pad

А о облицима који ће доћи можемо да заподенемо причу чим се неко први изјасни по том питању.


Evo, ja sam se davno izjasnio.

Shape of the things to come

jinks jinks 19:50 15.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski
А о облицима који ће доћи можемо да заподенемо причу чим се неко први изјасни по том питању.


Evo, ja sam se davno izjasnio.


Evo šta kaže H.Dž. Vels, odnosno glavni Morlok, u "Vremeplovu" na temu svega što može doći (a i isti je glumac u oba klipa sticajem okolnosti).




nsarski nsarski 19:56 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Ah, the future! Evo jedne verzije, ne tako loše.

shmoo shmoo 20:16 15.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski
На пар места помиње и Стратерн Фукушиму... Пардон, Фукујаму. Али не баш са много речи хвале.


Naravno, jer Stratern gura ideju večnih novih ciklusa (pogledati pod Špengler), a Fukušima govori da je istorija ugašena i sva mora su mirna. Svi sedimo i pijemo čaj.



Знам, знам...

И грицкамо чајне колутиће.


П.С. - Мала породична тривија: Шпенглерова Пропаст запада у издању Геца Кона (чувена библиотека Каријатиде) је једна од ретких књига која је остала у мом породичном наследству после Другог светског рата јер су све остале биле током окупације трампљене за сир, брашно и јаја по селима око Београда.

Матори никада у животу није прежалио своју целокупну библиотеку Плава птица и своје клизаљке и скије које такође одоше заједно са неким намештајем из куће тих година када су у Београду махом јели проју од пиљевине.


Било је ту поред Шпенглера још неких у мојој кући преосталих предратних Конових издања, бат хебига!

shmoo shmoo 20:19 15.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski
А о облицима који ће доћи можемо да заподенемо причу чим се неко први изјасни по том питању.


Evo, ja sam se davno izjasnio.

Shape of the things to come



Е, да сећам се... Подсетио си ме на овај твој текст једаред када сам ја окачио текст са истоветним насловом.



(Мислим да је овај мој био о Хантингтону и његовом Сукобу цивилизација као антиподу Фукушими... Фукујами, или је тако нешто било...)
maksa83 maksa83 20:52 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Fukušima govori da je istorija ugašena i sva mora su mirna

Kako ljudi koji mogu da odvale tako nešto postanu tako velika i bogznakako imena?
j_grandson j_grandson 20:58 15.08.2020

Re: Uspon i pad

mirelarado
niccolo
Bez obzira, dragi šmu, nisi naveo šta je konačna pouka koju možemo da izvučemo is Straternove knjige?

Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei, mada je to još onomad rekao i Heraklit samo sa dosta manje reči. To su valjda kulturološke razlike, u ono vreme je nekako bilo na ceni biti koncizan.


To je verzija za Čarlija.

Lol and like!
shmoo shmoo 21:06 15.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Fukušima govori da je istorija ugašena i sva mora su mirna

Kako ljudi koji mogu da odvale tako nešto postanu tako velika i bogznakako imena?



Питај медије и упосленике на њима чијим је развојем проток "информација" и површно прелетање преко њих без упуштања у суштину и повезивања појмова досегао невиђене размере у досадашњој историји.










Evolution of Soft Power Since Fall of the Berlin Wall (ЛИНК)




Ruska meka moć (ЛИНК)


niccolo niccolo 21:18 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Evolution of Soft Power

Bavimo li se mi mekom moći, ne mislim pojedinačne partije za svoj ćar, nego organizovano kao država?
shmoo shmoo 22:48 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Evolution of Soft Power

Bavimo li se mi mekom moći, ne mislim pojedinačne partije za svoj ćar, nego organizovano kao država?



Који то "ми"?

И о каквој то мекој моћи "нас" као државе у овим условима данас у 2020. можемо да причамо?


П.С. - Пре десетак и кусур година причам једном Шкотланђанину како се ето и тај грађански рат код нас, хвала богу, завршио и како полако напредујемо, малим корацима али напредујемо, и како се надам да ћемо ако наставимо тако једнога дана постати сасвим пристојна држава и друштво за обичан мали и задовољан људски живот. Мали, али пристојни и држава уз то. А он ми каже:"Чекај, чекај, полако! Ви још увек немате ни дефинисане границе своје државе, а камоли нешто друго."

Стварно, мајка му стара, зашто ти велики играчи нашег доба после својих игара и завођења "мира" где се представљају као спасиоци било где на земаљској кугли увек оставе такву ситуацију да је у сваком тренутку могуће изазвати неки прокси ратић по потреби? Ми, Блиски исток, Индија и Пакистан, Африка, Азија, Јужна Америка... Свугде...


(Партије су нешто друго... И њих и не сматрам делом "нас" као државе. Више су ми некако као паразитске штеточине које своје постојање оправдавају наводном демократијом.)
freehand freehand 22:52 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Evolution of Soft Power

Bavimo li se mi mekom moći, ne mislim pojedinačne partije za svoj ćar, nego organizovano kao država?

Recimo ovo što Vučić radi u Republici Srpskoj?
niccolo niccolo 22:54 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Recimo ovo što Vučić radi u Republici Srpskoj?

Nisam siguran na šta misliš?
freehand freehand 22:55 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Recimo ovo što Vučić radi u Republici Srpskoj?

Nisam siguran na šta misliš?


Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika ali i kooperativnost sa Muslimanima i Hrvatima, bez jake retorike.
niccolo niccolo 23:00 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika ali i kooperativnost sa Muslimanima i Hrvatima, bez jake retorike.

Pa možda. To naravno uz pretpostavku da znamo šta nam je cilj tamo, ako imamo uopšte neki cilj.
freehand freehand 23:03 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika ali i kooperativnost sa Muslimanima i Hrvatima, bez jake retorike.

Pa možda. To naravno uz pretpostavku da znamo šta nam je cilj tamo, ako imamo uopšte neki cilj.

Znajući vučića čisto sumnjam da postoji ozbiljna strategija, sem eventualne ucenjivačke oko odnosa Srpska-Kosovo. Ali ovo što radi u praktičnom smislu dobro radi. To je valjda jedino što dobro radi a da se on pita.
niccolo niccolo 23:05 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Ali ovo što radi u praktičnom smislu dobro radi. To je valjda jedino što dobro radi a da se on pita.

Ne znam, da bi nešto zaista dobro radio moraš da imaš ideju zašto to radiš. Ako je čisto da pomogne ekonomsku situaciju u određenim krajevima, ok - i to je cilj. Ako radiš stihijski samo da bi nešto radio, to je onda kurac.
maksa83 maksa83 23:08 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika

To sa gradnjom je dvosmerna ulica. Prema abrovima, u ovom prečanskom Galensu Dodik ima svoje prste. To je inače firma koja se sprema da usere Frušku Goru.
freehand freehand 23:11 15.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika

To sa gradnjom je dvosmerna ulica. Prema abrovima, u ovom prečanskom Galensu Dodik ima svoje prste. To je inače firma koja se sprema da usere Frušku Goru.


Mislim na škole, bolnice, tamtevamte malo privredne malo patriotske građevinske poduhvate koji su upravo to što je Nikolo pomenuo - održavanje nekakvemeke moći kroz ekonomsko prisustvo. Ovo sa Dodikom je privatni biznis političke mafije.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:12 15.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Fukušima govori da je istorija ugašena i sva mora su mirna

Kako ljudi koji mogu da odvale tako nešto postanu tako velika i bogznakako imena?


Da, i pazi, nije tu problem u tim ljudima (prosto budala je budala), nego meni je fascinantno kako milioni u to poveruju i počnu da žive u skladu sa tim uverenjem.
A onako, "iz aviona", se vidi da je teza moronska.
shmoo shmoo 23:13 15.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika ali i kooperativnost sa Muslimanima i Hrvatima, bez jake retorike.

Pa možda. To naravno uz pretpostavku da znamo šta nam je cilj tamo, ako imamo uopšte neki cilj.



Па добро, под меку моћ Србије у Републици Српској би појединци можда подводили и овако нешто:


Представљено прво ијекавско издање Правописа српског језика (ЛИНК)


Али ја то уопште не видим као меку моћ Србије у Републици Српској него као сасвим природне и логичне језичке и културне везе једног народа који говори истим језиком, али живи у две државе.

(Чисто сумЉам да Вучић и његови у Србији имају икакве везе са тим него је то некако природан ток ствари јербо су вучићи с обе стране Дрине већ деценијама само пролазна мода и потрошна роба, а тај народ и његов језик и култура то нису.)


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:15 15.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Na investiranje, gradnju, stalno prikazivanje uz dodika

To sa gradnjom je dvosmerna ulica. Prema abrovima, u ovom prečanskom Galensu Dodik ima svoje prste. To je inače firma koja se sprema da usere Frušku Goru.


Jel može ukratko, šta misle da urade sa Fruškom? Sem divlje seče naravno, to se radi bar 30 godina unazad i bez njih.
niccolo niccolo 23:24 15.08.2020

Re: Uspon i pad

сасвим природне и логичне језичке и културне везе једног народа који говори истим језиком, али живи у две државе.

To da.
maksa83 maksa83 23:39 15.08.2020

Re: Uspon i pad

Jel može ukratko, šta misle da urade sa Fruškom? Sem divlje seče naravno, to se radi bar 30 godina unazad i bez njih.

Ukratko, kupili su dvestotinjak parcela pri čemu su neke u zoni nacionalnog parka i krenuli sa dizanjem ograda i betoniranjem puteva bez dozvola. Ako je sudeći po onome što rade po Novom Sadu (ruše stvari pod zaštitom države i dižu neka svoja govna) neće biti dobro.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:47 15.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Jel može ukratko, šta misle da urade sa Fruškom? Sem divlje seče naravno, to se radi bar 30 godina unazad i bez njih.

Ukratko, kupili su dvestotinjak parcela pri čemu su neke u zoni nacionalnog parka i krenuli sa dizanjem ograda i betoniranjem puteva bez dozvola. Ako je sudeći po onome što rade po Novom Sadu (ruše stvari pod zaštitom države i dižu neka svoja govna) neće biti dobro.


Pa dobro, ajmo onda u proteste. Evo ja ću prvi.
Ne zezam se, meni Fruška drago brdo. Sve više verujem da se ovima treba suprotstavljati upravo na tim malim lokalnim temama i na svakom tom naizgled "malom i beznačajnom" koraku.
maksa83 maksa83 00:00 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Pa dobro, ajmo onda u proteste. Evo ja ću prvi.

Evo sad sam malo pogledao detalje, nije kupio Galens nego žena vlasnika Galensa (koja je papirni vlasnik firme koja je vlasnik dela Galensa, dakle neko muvanje) i ne na ime firme nego na svoje ime. Dakle ne znači nužno da će da izzlatiboruje Frušku Goru, moguće i da je puko tajkunsko kurčenje.

Ne zezam se, meni Fruška drago brdo.

I meni je, tamo su nikad restituisani vinogradi makse v1.0. :)))

Šalim se, ne zato, puno sam vremena tamo provodio kao klinac sa novosadkskim bratom i sestrama i rodbinom dok je bila živa.
shmoo shmoo 01:28 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Jel može ukratko, šta misle da urade sa Fruškom? Sem divlje seče naravno, to se radi bar 30 godina unazad i bez njih.

Ukratko, kupili su dvestotinjak parcela pri čemu su neke u zoni nacionalnog parka i krenuli sa dizanjem ograda i betoniranjem puteva bez dozvola. Ako je sudeći po onome što rade po Novom Sadu (ruše stvari pod zaštitom države i dižu neka svoja govna) neće biti dobro.



То у Београду раде одавно.

'Ајде погађајте који је наш министар из владе коју треба ускоро да замене власник трећине зграде од 7-8 спратова (осим за продају, станови су намењени и за издавање студентима) подигнуте на месту срушеног старог хотела "Михајловац" код Шумарског факултета док је његов син власник теретане (популарни gym, је л' те), једне у низу у његовом власништву, у приземљу те исте зграде.

Одговор је точан!

Исти онај министар који има своју приватну школу изграђену на гробовима српских и немачких војника које је генерал Макензен заједно сахранио у Кошутњаку после битке за Београд 1915. године.


Тзв. Немачко гробље у Кошутњаку некада:







И сада:










ЛИНК




Толико о моралу (и педагогији) тих ликова када већ потегосмо причу о њима.

И шта онда таквима значи што ће посећи читаве шуме?

Дрвеће ионако не гласа на изборима. Осим тек понеке букве.








(Стратерн није поменуо цивилизацију Маја, сусједе Астека.)
vcucko vcucko 01:35 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski



Istina, oni koji su pomnije čitali Šekspirov Antonije i Kleopatra, koji su iz razloga lične napaljenosti izazvali celo sranje između Egipta i Rima, mogu da svedu istoriju evropske civilizacije na Paskalovo pitanje: Kako li bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatra imala grbav nos? Do celog sranja ne bi došlo.



A šta ako je imala grbav nos, a i Gaj Julije i Marko Antonije crkoše za grbavim nosem?
shmoo shmoo 01:43 16.08.2020

Re: Uspon i pad

vcucko
nsarski



Istina, oni koji su pomnije čitali Šekspirov Antonije i Kleopatra, koji su iz razloga lične napaljenosti izazvali celo sranje između Egipta i Rima, mogu da svedu istoriju evropske civilizacije na Paskalovo pitanje: Kako li bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatra imala grbav nos? Do celog sranja ne bi došlo.



A šta ako je imala grbav nos, a i Gaj Julije i Marko Antonije crkoše za grbavim nosem?




Не волим да причам о себи, али ево узмите на пример мој случај...


alselone alselone 07:29 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Pre njih je, znamo, drug Marks celokupnu istoriju homo sapijensa sveo na klasnu borbu, što je, po mom skromnom mišljenu, mnogo sveobuhvanije kao koncept nego rezimiranje i redukovanje istorije homo sapijensa na ćefove nekoliko pedofila, opsednutih ludaka, pijanih lordove i rijaliti šou klovnova.


Istorija se ponavlja. Ovo što gledamo u politici danas je nažalost ista priča i svođenje manje-više svih događaja na klasnu borbu. Ponovo se ljudi dele u grupe, gde se krivica ili povlastice dodeljuju celim grupama. Taman kad čovek pomisli da smo neke koncepte prerasli kao civilizacija.

Ali ne, istorija se zapravo ponavlja.
alselone alselone 07:30 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Kako li bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatra imala grbav nos? Do celog sranja ne bi došlo.


Kako bi istorija Srbije izgledala da je Klinton držao šlic zatvorenim pa da nije morao skretati medijsku pažnju.
alselone alselone 07:33 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Prema abrovima, u ovom prečanskom Galensu Dodik ima svoje prste.


Da, to se priča po Novom Sadu. A gledajući kako su u poslednjih par godina praktično postali jedini građevinski investitor, milom ili silom prema ostalim investitorima, siguran sam da neko vel'ko mudo tu ima svoje prste.

U Novom Sadu zidaju nemilice, po pravilu ogromne projekte zgrada, odvratne mravinjake u kojima nema smisla živeti.

A Frušku Goru samo čekam kada će da useru i kada će Sauronovo oko da se okrene i spazi tu neotetu vrednost.

Spominju četvrti most i kako će krenuti gradnja uskoro pa pretpostavljam da su ti placevi pozicionirani na pravom mestu. ,
alselone alselone 07:35 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Ne zezam se, meni Fruška drago brdo. Sve više verujem da se ovima treba suprotstavljati upravo na tim malim lokalnim temama i na svakom tom naizgled "malom i beznačajnom" koraku.



Kako su me obradovale vesti kako su počeli da vade cevi iz Rakite! Verovatno najbolja vest ove godine.

Крајем јула град Пирот је, након трогодишње борбе еколога и мештана, објавио да је Нацртом новог просторног плана предвиђено да се у наредних 15 година на Старој планини неће градити мини-хидроелектране.
mentol mentol 09:00 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
To je inače firma koja se sprema da usere Frušku Goru.

oni se tek spremaju. spc doo uveliko userava...
a i opozicija je aktivna... na ovo sam naleteo gore, pre neki dan


ne znam šta mi sleduje, zakonski, ako u stanju teške dehidracije (a slučajno u bisagama imam aku. brusilicu) prosečem put do izvora?
ako ima ovde neki pravnik da me posavetuje...
maksa83 maksa83 09:35 16.08.2020

Re: Uspon i pad

oni se tek spremaju. spc doo uveliko userava...


Ladno su OGRADILI ČESMU.

To je sve ta ekipa, SPC i Galens, uvek ista imena:

Ipak, kako navodi Arsić, na građevinskim mašinama koje su se nalazile kod Rakovca piše "Promist" i "Galens". Delatnost "Promista" prema Agenciji privrednih registara je trgovina na veliko hemijskim proizvodima, ali na sajtu kompanije piše da kompanija investira u gradnju u Beogradu. Direktor kompanije je Nebojša Petrić, a zamenica Sanja Petrić koja se i u katastru nepokretnosti vodi kao vlasnica parcela na potezu Kesten. Ovo preduzeće je inače poznato i po tome što je skladištilo 36.000 tona opasnog otpada u Staklari u Pančevu. Prijava protiv odgovornih lica je odbačena.

Phmffff.

Kao što rekoh, loviti ih kao veprove.
mentol mentol 11:06 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

To je sve ta ekipa, SPC i Galens, uvek ista imena

srebroljubci i fariseji u udruženom zločinačkom poduhvatu
Kao što rekoh, loviti ih kao veprove.

i onda neki ovde kritikuju komuniste što su to radili... ovi su samo nastavili tamo gde su zaustavljeni 45-e.
Galens

NS uništavaju odavno, sad je na redu Fruška gora... i Jahorina.
kažu da je vlasnik dodikov sin... štetočina, kao i onaj milov. mislim da je to neka nasledna genetska bolest i da je tu jedino rešenje hemijska kastracija. seme im zatrti!


Bogati roditelji ne žale,
za svoju dječicu dat će baš sve.
Prodaju šume i hidrocentrale
i drže pola države.

Zato im potomci veselo žive,
ne rade ništa a imaju sve.
Čisti kokain i ruke od svile
i tuđe gladne godine....

maksa83 maksa83 11:07 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Bogati roditelji ne žale,
za svoju dječicu dat će baš sve.
Prodaju šume i hidrocentrale
i drže pola države.

Jedna od najboljih postSFRJ pesama.
nsarski nsarski 11:10 16.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
vcucko
nsarski



Istina, oni koji su pomnije čitali Šekspirov Antonije i Kleopatra, koji su iz razloga lične napaljenosti izazvali celo sranje između Egipta i Rima, mogu da svedu istoriju evropske civilizacije na Paskalovo pitanje: Kako li bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatra imala grbav nos? Do celog sranja ne bi došlo.



A šta ako je imala grbav nos, a i Gaj Julije i Marko Antonije crkoše za grbavim nosem?


Pa dobro, možda je to bio uzor lepote tog vremena, Takođe, moždaje imala i druge čari o kojima se ne govori pred decom. Znamo, na primer, da je u Šekspirovoj drami ona izjavila: "Blago konju koga Antonije zajaše!"
Možda je i u tome delimičan odgovor, a ne samo u lepom nosu?






mentol mentol 11:19 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

Jedna od najboljih postSFRJ pesama.

vrabac_onaj vrabac_onaj 12:14 16.08.2020

Re: Uspon i pad


i onda neki ovde kritikuju komuniste što su to radili... ovi su samo nastavili tamo gde su zaustavljeni 45-e.


shmoo shmoo 13:09 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

Pa dobro, možda je to bio uzor lepote tog vremena, Takođe, moždaje imala i druge čari o kojima se ne govori pred decom. Znamo, na primer, da je u Šekspirovoj drami ona izjavila: "Blago konju koga Antonije zajaše!"
Možda je i u tome delimičan odgovor, a ne samo u lepom nosu?



Ма!

Не знаш ти шта све знају деца!

И ми смо у њиховим годинама већ знали да постоји нека тајна анатомска веза између појединих делова тела што смо касније искуством само даље емпиријски потврђивали.








Нешто ме у'ватило овог викенда да слушам све неку стару фанки дискару из седамдесетих... Ваљда због свих ових догађања у Америки које Алс стално помиње... (ЛИНК)



Хебига... (ЛИНК)







nsarski nsarski 14:56 16.08.2020

Re: Uspon i pad


Хебига... (ЛИНК)


Gradić Kalamazoo, Michigan, koji se pominje u ovom linku, je nekad bio sinonim za tešku vukojebinu, kao kod nas, recimo, Donji Pičkovac.
E, onda im je Hju Hefner poboljšao turizam tako što je jedan broj Plejboja posvetio tom gradiću. Pod naslovom "Girls from Kalamazoo, Michigan".
On tvrdi da su sve uslikane dame prave Kalamazuanke, ali čovek se ipak zapita da li je moguće da u takvoj vukojebini živi toliko zgodnih ženskih.
Svejedno, Kalamazoo profitirao.
g.radicevic g.radicevic 14:57 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Spominju četvrti most i kako će krenuti gradnja uskoro pa pretpostavljam da su ti placevi pozicionirani na pravom mestu. ,


vrlo moguća opcija.
ako se ne proglasi javni interes, pre početka gradnje deonice NS-Ruma, onda i gotovo sigurna.


freehand freehand 15:09 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

Хебига... (ЛИНК)


Gradić Kalamazoo, Michigan, koji se pominje u ovom linku, je nekad bio sinonim za tešku vukojebinu, kao kod nas, recimo, Donji Pičkovac.
E, onda im je Hju Hefner poboljšao turizam tako što je jedan broj Plejboja posvetio tom gradiću. Pod naslovom "Girls from Kalamazoo, Michigan".
On tvrdi da su sve uslikane dame prave Kalamazuanke, ali čovek se ipak zapita da li je moguće da u takvoj vukojebini živi toliko zgodnih ženskih.
Svejedno, Kalamazoo profitirao.

Da se ja nadovežem iz punog ofsajda. Pajz ovo.




Jel samo meni ovo liči na izvesnog čaleta?
maksa83 maksa83 15:24 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Gradić Kalamazoo, Michigan, koji se pominje u ovom linku, je nekad bio sinonim za tešku vukojebinu, kao kod nas, recimo, Donji Pičkovac.

Gradić Kalamazoo, Michigan ne može biti vukojebina, bar u nekim krugovima, pošto je to gradić u kome je 1902. osnovan Gibson Mandolin-Guitar Mfg. Co. Ltd.

Tu su '57, '58 i '59 napravljene gitare koje se danas prodaju i za po pola miliona dolara. Onda je negde kasnih sedamdesetih Gibson preseljen u Nashville, Tennessee. Gibson je u nekoliko navrata pokušao da reprodukuje te gitare koje je pravio 57, 58 i 59 za koje muzičari daju sulude pare, tj. probali su da vide šta je to standardni Gibson Les Paul iz tog vremena, premeravali sve - uglove, dužine, nagibe, krivine, materijale, namotaje magneta ... da bi shvatili da to - standardni 57, 58, 59 Gibson Les Paul - ne postoji, manje više su sve različite.

Neki knowhow je u toj selidbi nestao, pošto jedan deo zaposlenih nije hteo da se seli u Nashville, Tennessee, nego je ostao u Kalamazoo i tamo napravio novu firmu Heritage Guitars, koja je mnogo manja firma sa manjim obimom ali reklo bi se tragovima onog mističnog neuhvatljivog kvaliteta koji je Gibson selidbom izgubio.


Srdačno,
Urednik rubrike Nepotrebna Znanja
shmoo shmoo 15:40 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

Хебига... (ЛИНК)


Gradić Kalamazoo, Michigan, koji se pominje u ovom linku, je nekad bio sinonim za tešku vukojebinu, kao kod nas, recimo, Donji Pičkovac.
E, onda im je Hju Hefner poboljšao turizam tako što je jedan broj Plejboja posvetio tom gradiću. Pod naslovom "Girls from Kalamazoo, Michigan".
On tvrdi da su sve uslikane dame prave Kalamazuanke, ali čovek se ipak zapita da li je moguće da u takvoj vukojebini živi toliko zgodnih ženskih.
Svejedno, Kalamazoo profitirao.




Па и Мерлин Монро (Шери) у Аутобуској станици је "из Ривер Галча, а место је постојало све док поплава није однела све три куће". А онај њен Бо је једаред путовао са свог ранча чак до Хелене. Кад је имао осам година да оперише крајнике.

Што не би онда и Каламазу профитрао од својих девојака.

По чему ли је само добио име Каламазу?

Не личи уопште на неко индијанско име које често налазимо за топониме тамо (к'о код нас Бабин кук и Бабин зуб, Савин лакат, рецимо, и слично... Срећом, те ми немамо још и Рањено колено).

Каламазу ми највише личи на неко пијано ирско/шкотско баљезгање у неком салуну уз партију покера...

Шта га знам...

Ја ћу се ипак и даље као и до сада држати оне старе вишевековним искуством проверене народне мудрости:"Боље патка у руци него риба у Миријеву."






shmoo shmoo 15:42 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Gradić Kalamazoo, Michigan, koji se pominje u ovom linku, je nekad bio sinonim za tešku vukojebinu, kao kod nas, recimo, Donji Pičkovac.

Gradić Kalamazoo, Michigan ne može biti vukojebina, bar u nekim krugovima, pošto je to gradić u kome je 1902. osnovan Gibson Mandolin-Guitar Mfg. Co. Ltd.

Tu su '57, '58 i '59 napravljene gitare koje se danas prodaju i za po pola miliona dolara. Onda je negde kasnih sedamdesetih Gibson preseljen u Nashville, Tennessee. Gibson je u nekoliko navrata pokušao da reprodukuje te gitare koje je pravio 57, 58 i 59 za koje muzičari daju sulude pare, tj. probali su da vide šta je to standardni Gibson Les Paul iz tog vremena, premeravali sve - uglove, dužine, nagibe, krivine, materijale, namotaje magneta ... da bi shvatili da to - standardni 57, 58, 59 Gibson Les Paul - ne postoji, manje više su sve različite.

Neki knowhow je u toj selidbi nestao, pošto jedan deo zaposlenih nije hteo da se seli u Nashville, Tennessee, nego je ostao u Kalamazoo i tamo napravio novu firmu Heritage Guitars, koja je mnogo manja firma sa manjim obimom ali reklo bi se tragovima onog mističnog neuhvatljivog kvaliteta koji je Gibson selidbom izgubio.


Srdačno,
Urednik rubrike Nepotrebna Znanja




Хвала, Максо. Вредело је. (Барем мени.)

Али како је добио име? Каламазу?


maksa83 maksa83 15:46 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Али како је добио име? Каламазу?

Ne znam, skroz moguće da je to nešto indijansko. Kao i Čikago (Shikaqua su indijanci zvali taj deo pošto je tu rastao neki lukac tog imena), i Menhetn uostalom.
alselone alselone 15:52 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Kao i Čikago (Shikaqua su indijanci zvali taj deo pošto je tu rastao neki lukac tog imena), i Menhetn uostalom.

O imenima delova Beograda (sa diskusije na Tviteru). Sjajno čak i meni koji od Beograda znam gde je autobuska, klinički centar, Sava centar i eventualno Terazije, mada nisam siguran 100%. :)
nsarski nsarski 15:56 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Али како је добио име? Каламазу?

Ne znam, skroz moguće da je to nešto indijansko. Kao i Čikago (Shikaqua su indijanci zvali taj deo pošto je tu rastao neki lukac tog imena), i Menhetn uostalom.


Tu je rastao čuveni sremuš (na engleskom ramps), divlji beli lukac koga ima u izobilju početkom proleća na svakoj pijaci. I mnogo je smrdeo. Na jednom od indijanskih jezika iz tog kraja, Šikogoa znači "mesto koje mnogo smrdi". Posle su Francuzi to prilagodili svom jeziku i nazvali ga Šikago, tj. Čikago. Domoroci iz naših krajeva i danas kažu Šikago - to ih čini jačim starosedeocima. Mada, i Američki izgovor mnogo više vuče na Šikago nego na Čikago. Pitaj moje čedo (14 godina), ona je tamo rođena.
nsarski nsarski 16:06 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Gradić Kalamazoo, Michigan ne može biti vukojebina, bar u nekim krugovima, pošto je to gradić u kome je 1902. osnovan Gibson Mandolin-Guitar Mfg. Co. Ltd.


Jebiga, verujem ti, al' opet, ovo je folklor.

The name Kalamazoo, which sounds unusual to English-speaking ears, has become a metonym for exotic places, as in the phrase "from Timbuktu to Kalamazoo".Today, T-shirts are sold in Kalamazoo with the phrase "Yes, there really is a Kalamazoo".
shmoo shmoo 16:10 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Али како је добио име? Каламазу?

Ne znam, skroz moguće da je to nešto indijansko. Kao i Čikago (Shikaqua su indijanci zvali taj deo pošto je tu rastao neki lukac tog imena), i Menhetn uostalom.




У праву си.

(Заинтересовах се за то непотребно знање које си поменуо.)


Originally known as Bronson (after founder Titus Bronson) in the township of Arcadia, the names of both the city and the township were changed to "Kalamazoo" in 1836 and 1837, respectively.[9] The name “Kalamazoo” comes from a Potawatomi word, first found in a British report in 1772. However, the Kalamazoo River, which passes through the modern city of Kalamazoo, was located on the route between Detroit and Fort Saint-Joseph (nowadays Niles, Michigan). French-Canadian traders, missionaries, and military personnel were quite familiar with this area during the French era and thereafter. The name for the Kalamazoo River was then known by Canadians and French as La rivière Kikanamaso. The name "Kikanamaso" was also recorded by Father Pierre Potier, a Jesuit missionary for the Huron-Wendats at the Assumption mission (south shore of Detroit), while en route to Fort Saint-Joseph during the fall of 1760.[10] Legend has it that "Ki-ka-ma-sung", meaning "boiling water", referring to a footrace held each fall by local Native Americans, who had to run to the river and back before the pot boiled.[11] The word negikanamazo, purported to mean "otter tail" or "stones like otters" has also been cited as a possible origin of the name.[12] Another theory is that it means "the mirage or reflecting river".[13] Another legend is that the image of "boiling water" referred to fog on the river as seen from the hills above the current downtown. The name was also given to the river that flows almost all the way across the state.

The name Kalamazoo, which sounds unusual to English-speaking ears, has become a metonym for exotic places, as in the phrase "from Timbuktu to Kalamazoo".[14] Today, T-shirts are sold in Kalamazoo with the phrase "Yes, there really is a Kalamazoo".[15]




Данаске ти Потаватоми живе расути по Оклахоми, Канзасу, Мичигену, Висконсину, Канади,... (ЛИНК)



А изгледа да држе и неке коцкарнице и хотеле у свом власништву.





nsarski nsarski 16:20 16.08.2020

Re: Uspon i pad


Jebiga, znam da nekome kao ti, kome gitare znače, Kalamazoo izgleda kao Titanik među gradovima.

Imao sam drugara koji je živeo u škotskoj vukojebini koja se zove Paisley. Neki zaboravljeni, pokisao gradić blizu Glazgova. Ja ga pitam kako može da živi na takvom mestu, a on se grdno uzbudio. "Zaboravljenom?! Pa, jebote, Pejzli je čuven na svetu po tome što je u njemu izmišljen paisley pattern!"
Jebote, razumem one Škotske kiltove (tartan) sa specifičnim šarama, ali paisley nisam zapazio. Ipak, verujem da su svi videli taj "pattern". Meni liči na one slike paramecijuma koje smo gledali na časovima biologije kad smo bili mali. A možda i na korona virus.


Jebiga, kad pomešaš domaći skoč viski i beskrajne kiše, valjda se to izmisli. Eto šta ostane od čoveka kad iz njega ispari alkohol. Čista halucinacija.

Taj moj drugar sada živi u Torontu, gradu u kome ne možeš da kupiš gajbu piva a da ne uđeš u policijsku datoteku.
maksa83 maksa83 16:25 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Zaboravio sam link da ostavim.

https://nova.rs/lifestyle/nazivi-opstina-i-krajeva-u-beogradu-iza-imena-kriju-se-neverovatne-price/

Ovo je sjajno:

Na Senjaku se skupljala velika količina sena, dok je Kotež naziv dobio po francuskoj reči “cottage”, a trebalo je da bude elitno naselje, što ipak nije postao.


Da Kotež (koji je, recimo, u Beogradu ono što je Kalamazoo u Americi, samo nikad nisu pravili gitare) ima poreklo od cottage nikad ne bih pogodio.
shmoo shmoo 16:26 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Kao i Čikago (Shikaqua su indijanci zvali taj deo pošto je tu rastao neki lukac tog imena), i Menhetn uostalom.


O imenima delova Beograda (sa diskusije na Tviteru). Sjajno čak i meni koji od Beograda znam gde je autobuska, klinički centar, Sava centar i eventualno Terazije, mada nisam siguran 100%. :)




Ја много волим Роспи ћуприју...









https://m.facebook.com/beograd.nekad.sad/


solo solo 16:28 16.08.2020

Re: Uspon i pad

(Заинтересовах се за то непотребно знање које си поменуо.)



https://www.serije.me/grant-s01e01-2020



shmoo shmoo 16:29 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

Kotež (koji je, recimo, u Beogradu ono što je Kalamazoo u Americi,



А Батаја исто што и Билокси, што би рекао Принци.

maksa83 maksa83 16:31 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Jebote, razumem one Škotske kiltove sa specifičnim šarama, ali paisley nisam zapazio. Ipak, verujem da su svi videli taj "pattern". Meni liči na one slike paramecijuma koje smo gledali na časovima biologije kad smo bili mali.

Jes, Paisley je dezen koji je doživeo bum u doba hipika, nemoguće da nikad nisi video takvu košulju, tj. jesi samo verovatno nisi znao da se to tako zove. Taj dezen ima periodičan kambek, mislim da su i tamo krajem osamdesetih neko vreme bile in in muške Paisley košulje.

Ja generalno ne volim šarenu odeću, ni onu na kojoj su vidno istaknute marke i amblemi, ne mogu da zamislim sebe u Paisley dezenu, ali zato na Paisley gitare otkidam.


maksa83 maksa83 16:32 16.08.2020

Re: Uspon i pad

А Батаја исто што и Билокси, што би рекао Принци.

A Banovo Brdo po Srbinu Katoliku iz Dubrovnika!
nsarski nsarski 16:32 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Da Kotež (koji je, recimo, u Beogradu ono što je Kalamazoo u Americi, samo nikad nisu pravili gitare) ima poreklo od cottage nikad ne bih pogodio.


Jeste, kotež je od cottage. Ja živim u kraju koji se imenom i prezimenom zove Kotež Neimar.
Kada je pravljen urabanistički plan za taj kraj, propis je bio da kuće moraju da imaju određeno rastojanje od ivice placa, tj. ograde, sa sve četiri strane kuće. To je bila definicija koteža kao arhitektonskog koncepta. Moja kuća je takva, a i mnoge druge u komšiluku. E, sada su došli bahati dođoši, podigli višespratne rugobe, i nisu se pridržavali nikakvih propisa.
Na primer, kuće nisu smele da budu više od petostruke širine ulice. Zbog osvetljenosti ulice. Naravno, novobogati to ne jebu 2%, pa sada neke ulice liče na kanjon Morače iz koga su i graditelji/investitori došli.
Ne staj mi na muku!
shmoo shmoo 16:35 16.08.2020

Re: Uspon i pad

solo
(Заинтересовах се за то непотребно знање које си поменуо.)



https://www.serije.me/grant-s01e01-2020







Па сад... Ко је био већи, он или Ли... Дало би се дискутовати.

Али ћемо онда завршити на четницима и партизанима.









Рекох ти већ више пута да када год стигнем на Брдо из неког другог дела Београда, мени крене тиха пјесма из груди к'о код Ратара Вељка Петровића.



alselone alselone 16:38 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Али ћемо онда завршити на четницима и партизанима.


Ta raspava uvek lebdi oko nas.

Predlažem da je ovaj put započenom pesmom.

Процветале јабуке и крушке,
развила се магла над реком.
Излазила на обалу Каћуша,
На високу обалу, на стрмину.

Излазила, песму задевала,
о степском, сињем орлу,
о оном, кога је волела,
о оном, чија писма чувала.

О, ти песмо, девојачка песмо,
ти лети за јасним сунцем,
и војнику на далекој граници,
од Каћуше пренеси поздрав.


Нек' се сети девојке обичне,
Нек' послуша, како она пева,
нек' земљу чува родну,
а љубав ће Каћуша сачувати.
shmoo shmoo 16:38 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
А Батаја исто што и Билокси, што би рекао Принци.

A Banovo Brdo po Srbinu Katoliku iz Dubrovnika!



Тако је! Матија Бан!

Први је ту имао неке куће и винограде. После стигли и остали.

По њему се некада, пре Другог светског рата, звала и моја основна школа. Па јој Турци променили име '45. у "Јосиф Панчић". )

А Чукарица добила назив по неком Чукару који је држао ту кафану.


maksa83 maksa83 16:38 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Na primer, kuće nisu smele da budu više od petostruke širine ulice. Zbog osvetljenosti ulice. Naravno, novobogati to ne jebu 2%, pa sada neke ulice liče na kanjon Morače iz koga su i graditelji došli.
Ne staj mi na muku!

A znam ti muku, imam drugara koji živi tu negde kod tebe u Koče Kapetana, i još neke ljude, oni kukaju da to više nije taj kraj od kad su ga investitori kanjonizovali (a što sam smislio glagol). Verovao ili ne znam da neki odande razmišljaju da kupe placeve i sagrade sebi kuće u Zuce. Zuce ti je sledeći beogradski fensi aper klas nejbrhud od kad je SNS nuvo riš seljana izvršila invaziju na Vračar. Nema solitera, mir tišina, travnjak, siđeš na autoput pored IKEJE i u gradu si za 15 min, što je manje nego s Novog Beograda.

Edit - lupam, ne Koče Kapetana nego Petra Kočića.
alselone alselone 16:39 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Каћуша


Meni su Rusi super sa njihovim od milošte deminutivima imena. Znaš li Šmu da bi tebe oni koji te baš jako voledu tamo zvali Sanja?
shmoo shmoo 16:41 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Каћуша


Meni su Rusi super sa njihovim od milošte deminutivima imena. Znaš li Šmu da bi tebe oni koji te baš jako voledu tamo zvali Sanja?




Знам.








EDIT: Јбг.






solo solo 16:42 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Znaš li Šmu da bi tebe oni koji te baš jako voledu tamo zvali Sanja?




Tašenjka.


alselone alselone 16:45 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Знам

Ja nisam znao do skoro. Zanimljivo skroz.

Pre neku godinu sam se raspravljao sa ćaletom kako su Andreju tepali u Rat i miru, ja sam rekao da je Anjuška a ćale kako nije nego da je to tepanje za neko mađarsko žensko ime. A knjige nemamo, raspale se od starosti pa bacili i sve kao kupićmo nove pa nikad.
mirelarado mirelarado 16:51 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Jebote, razumem one Škotske kiltove sa specifičnim šarama, ali paisley nisam zapazio. Ipak, verujem da su svi videli taj "pattern". Meni liči na one slike paramecijuma koje smo gledali na časovima biologije kad smo bili mali.


Oхо, ово је бацило потпуно ново светло на неки мој пачворк прекривач и припадајуће јастучнице... Пејзли, како то отмено звучи.
shmoo shmoo 17:20 16.08.2020

Re: Uspon i pad

solo
Znaš li Šmu da bi tebe oni koji te baš jako voledu tamo zvali Sanja?




Tašenjka.






То ти кажем.

Лајф ејнт изи фор д бој нејмд Сања.

shmoo shmoo 17:24 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Знам

Ja nisam znao do skoro. Zanimljivo skroz.

Pre neku godinu sam se raspravljao sa ćaletom kako su Andreju tepali u Rat i miru, ja sam rekao da je Anjuška a ćale kako nije nego da je to tepanje za neko mađarsko žensko ime. A knjige nemamo, raspale se od starosti pa bacili i sve kao kupićmo nove pa nikad.



Андреј Болконски? Кнез Андреј Болконски?

Не могу да се сетим да је њега ико у роману звао по надимку. Тј. нико није смео.

Можда само Наташа када је лежао рањен, па га она неговала у тим његовим последњим данима...

Могло би да буде у том случају Андрјуша?

alselone alselone 17:27 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Андреј Болконски? Кнез Андреј Болконски?

Не могу да се сетим да је њега ико у роману звао по надимку. Тј. нико није смео.

Можда само Наташа када је лежао рањен, па га она неговала у тим његовим последњим данима...

Могло би да буде у том случају Андрјуша?


Na njega sam mislio.
Ne mogu da se setim, davno sam čitao ali sam se zaljubio u taj nadimak toliko da sam od tada želo da mi se sin zove Andrej. Ali je to ime u finalu izbora izgubilo samo jer nam se nije lepo menjalo po padežima.
alselone alselone 17:28 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Могло би да буде у том случају Андрјуша?


Možda, mada kao da se sećam da je bilo još malo mekanije. Moram kupiti knjigu i gotovo.
razmisljam razmisljam 17:31 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski


Imao sam drugara koji je živeo u škotskoj vukojebini koja se zove Paisley. Neki zaboravljeni, pokisao gradić blizu Glazgova. Ja ga pitam kako može da živi na takvom mestu, a on se grdno uzbudio. "Zaboravljenom?! Pa, jebote, Pejzli je čuven na svetu po tome što je u njemu izmišljen paisley pattern!"
Jebote, razumem one Škotske kiltove sa specifičnim šarama, ali paisley nisam zapazio. Ipak, verujem da su svi videli taj "pattern". Meni liči na one slike paramecijuma koje smo gledali na časovima biologije kad smo bili mali.


Jebiga, kad pomešaš domaći viski i beskrajne kiše, valjda se to izmisli. Eto šta ostane od čoveka kad iz njega ispari alkohol. Čista halucinacija.



Што је најгоре, тај твој другар живи у веееликој заблуди, јер та шара није измишљена у његовом родном граду, већ увезена из Индије, прецизније - из Кашмира.

Фотка коју си приложио ме је таки подсетила на индијске мараме ( а ту шару су на главама често носиле и наше забрађене баке ), те сам мало прогуглала.
Али, немој му рушити Снешка.
maksa83 maksa83 17:33 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Možda, mada kao da se sećam da je bilo još malo mekanije. Moram kupiti knjigu i gotovo.

Andrej je Drjuša.
Znam pošto imam kolegu koga zovem isključivo tako (pola Rus pola Lala, štareći).
shmoo shmoo 17:36 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Али ћемо онда завршити на четницима и партизанима.


Ta raspava uvek lebdi oko nas.

Predlažem da je ovaj put započenom pesmom.

Процветале јабуке и крушке,
развила се магла над реком.
Излазила на обалу Каћуша,
На високу обалу, на стрмину.

Излазила, песму задевала,
о степском, сињем орлу,
о оном, кога је волела,
о оном, чија писма чувала.

О, ти песмо, девојачка песмо,
ти лети за јасним сунцем,
и војнику на далекој граници,
од Каћуше пренеси поздрав.


Нек' се сети девојке обичне,
Нек' послуша, како она пева,
нек' земљу чува родну,
а љубав ће Каћуша сачувати.





Ма нису ни Руси више оно што су некада били...



Еееее... А некада се ту добро знало кој пије, кој плаћа.









Данас само знамо кој пије. Плаћање нико више и не помиње.

shmoo shmoo 17:41 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

to više nije taj kraj od kad su ga investitori kanjonizovali



Појава која се шири по Београду као канцер.

У мом крају више не постоје голубари.

Кажу, не могу њихови голубови да лете као хеликоптер вертикално између вишеспратница.

alselone alselone 17:42 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Могло би да буде у том случају Андрјуша?


Jeste, u pravu si.
Setio sam se da moram negde imati makar Kindle verziju, i imam, pa sam lako pronašao bez mnogo listanja i traženja.

g.radicevic g.radicevic 17:49 16.08.2020

Re: Uspon i pad

mogu da zamislim sebe u Paisley dezenu, ali zato na Paisley gitare otkidam.


ima u Obrenovcu lik koji prodaje Pickguard-ove za telekastere rađene od goveđe kože sa Paisley dezenom. za strata drvene sa nekim indijanskim motivima.
ludo izgleda

P.S. mene je i originalna perloidna na stratu nervirala , pa sam je zamenio




shmoo shmoo 17:54 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Могло би да буде у том случају Андрјуша?


Jeste, u pravu si.
Setio sam se da moram negde imati makar Kindle verziju, i imam, pa sam lako pronašao bez mnogo listanja i traženja.




Ето! Погодих случајно рандомизе нагађањем!

Па кад сам читао само оне делове романа који се подводе под Рат.

(Да си ме питао нешто о Кутузову, одмах бих се сетио.)

Моја лепша половина је читала само оне делове романа који иду под Мир, али ни она није могла да се сети и да нам помогне... Питао је ја, али каже да се не сећа...

j_grandson j_grandson 18:18 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
А Батаја исто што и Билокси, што би рекао Принци.

A Banovo Brdo po Srbinu Katoliku iz Dubrovnika!

Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana