Društvo| Ekonomija| Ljubav| Sex| Životni stil

Čudesna sudbina Luize Spanjoli

mirelarado RSS / 14.02.2016. u 11:32

Čokoladni poljupci, angorski šalovi, ljubav i strasti

images?q=tbn:ANd9GcQQRtXXIlonztpDS-T_KCNaxeHzrdP5wfE-IVpcWNrhtBdjEHGj 

      U svakoj generaciji postoje ljudi kao predodređeni da nadrastu i sredinu i vreme u kojem žive. Luiza Spanjoli bila je jedna od takvih ličnosti. Rodila se davne 1877. godine , u siromašnoj porodici prodavca ribe, u Peruđi, gradu u tada nerazvijenoj regiji središnje Italije - Umbriji. Sa nenavršene 22 godine udala se za muzičara Anibalea Spanjolija i rodila tri sina. Za većinu Luizinih vršnjakinja time bi njen život do svog kraja išao ustaljenim tokom: gajila bi decu, potom i unuke, i vodila skromno domaćinstvo. Ali, Luiza je želela više od toga. Nagovorila je muža da pozajme novac i otkupe bombondžijsku radnju u centru Peruđe. Od vremešnog bivšeg vlasnika radnje naučila je da pravi dražeje od badema i lešnika prelivene šećerom. Ubrzo je dovoljno razradila posao i počela da pravi i čokoladu, a za konditorske proizvode zainteresovala se i porodica Buitoni u čijem vlasništvu je bila fabrika za proizvodnju testenine, tako da je 1907. bračni par Spanjoli zajedno sa Frančeskom Buitonijem osnovao malu manufakturu konditorskih proizvoda - Peruđinu, koja je uoči Prvog svetskog rata imala petnaestak radnica.

Baci Perugina      Kada je rat otpočeo, muškarci su otišli na front, a Luiza je ostala praktično sama da vodi ceo posao, da se nadmeće sa tada znatno moćnijom konditorskom industrijom severne Italije. Valja napomenuti da u to doba žene preduzetnice gotovo da nisu postojale u Italiji, a ni u Evropi. Luiza je bila neustrašiva, radna i inventivna, uvek za korak ispred konkurencije, neprestano smišljajući i praveći nove slatkiše, čokoladu Luiza, karamele Rosana, i mnoge druge, tako da je po završetku rata u Peruđini radilo preko stotinu radnica i postala je prava pravcata fabrika.

images?q=tbn:ANd9GcTZEdC3gKgZnZE5iLm_bbLb81DmqwypFg4YDtI_XxAoE3t39WC_2g 24_caramelle_rossana.jpg

     Od samog početka Luiza vodi brigu o svojim radnicama i bila je verovatno prva u svetu koja je u krugu fabrike napravila jaslice za njihovu decu, organizovala izlete na obližnje jezero Trazimeno, spremala im božićne poklone... sve to je za tadašnje fabrikante bilo nezamislivo.

     Kada se Anibaleu i Luizi u upravljanju fabrikom pridružio Frančeskov sin, Đovani Buitoni, Luiza ne samo da je u njemu pronašla umešnog i oduševljenog poslovnog saradnika, već je među njima buknula i ljubavna strast, koja će potrajati sve do njene smrti. To je već bilo sasvim dovoljno za skandal u maloj, provincijalnoj sredini, ali je činjenica da je Đovani bio četrnaest godina mlađi od Luize izazvalo pravu sablazan. Anibale je odlučio da se povuče, i iz posla i iz Luizinog života, a njoj je prepustio mesto u upravnom odboru firme. Ona je i dalje neumorno radila na novim proizvodima i tako je, eksperimentišući sa mrvljenim lešnikom koji je ostajao pri proizvodnji drugih slatkiša, mešajući ga sa prvoklasnom čokoladom, napravila prvi bacio (poljubac) - čokoladnu bombonu s mrvljenim lešnicima i celim lešnikom na vrhu. Smislila je i da se u svaki staniolski omot stavi ceduljica sa romantičnom ljubavnom porukom. Tako je nastao i danas najčuveniji proizvod ove fabrike - Baci Perugina. Treba imati u vidu da je početkom prošlog veka čokolada bila skup i luksuzan proizvod i kupovala se uglavnom za poklon, stoga je ovaj Luizin potez bio pravi pogodak: svi kavaljeri koji drže do sebe poklanjali su svojim izabranicama te bombonjere, a posebnu draž ljubavnim porukama davala je i zabranjena ljubav Luize i Đovanija.

Baci-Perugina-Classici-1-kg-extra-big-873-489.png 

     Bilo je to doba kada se u umetnosti pojavio futurizam, u književnosti i slikarstvu. Luizinoj neobuzdanoj prirodi odgovarali su radovi futurista koji su odisali snagom, pokretom i odražavali zahuktalo industrijsko doba. Stoga su se na omotima čokolada i bonbonjera, kao i na reklamnim plakatima nalazili smeli crteži Federika Seneke, vrsnog grafičara, ilustratora i slikara futuriste. Fašisti su gunđali zbog svih tih crnaca na omotima, ali nisu ništa preduzimali, jer im je bilo važno da se zemlja industrijski razvija.

images?q=tbn:ANd9GcT6sHRve2AV7s_MLUmYz9NVbp9MIXUrHhrFpczWyPpBs3kqGpYW&reload=on
 


Angorski šalovi      Luiza je veoma volela životinje, imala je mnoštvo ljubimaca, a njena unuka se seća da je među njima bilo čak i jedno majmunče. Tako je na poklon dobila angorskog kunića i došla na ideju da od te guste, meke dlake, mešajući je sa merino vunom može da se ispreda fina vunica za šalove i ogrtače. Već je posedovala živinarsku farmu i dvadesetih godina prošlog veka počela je da uvozi i uzgaja i angorske kuniće. Smislila je i način dobijanja vunice pomoću češljeva, dakle, životinje nisu ni ubijane, pa čak ni šišane. Tako je nastalo preduzeće Angora, a novi šalovi i ogrtači postigli su veliki uspeh.
Luiza je želela da osnuje modnu kuću, da proizvodi konfekciju, ali ovaj san nije uspela da ostvari. Omela ju je bolest, umrla je od raka grla 1935, u 58. godini.

Šta je posle bilo       Modnu kuću osnovao je Luizin sin, Mario Spanjoli, ispunivši majčinu želju. Ova kuća i danas postoji, nosi njeno ime i proizvodi žensku odeću visoke mode, i dalje je u vlasništvu porodice Spanjoli, a na njenom čelu danas je Luizina praunuka, Nikoleta Spanjoli.

     Danas, u doba globalnog kapitalizma, porodično preduzetništvo izgubilo je negdašnji značaj. Tako je i Peruđina sada u sastavu multinacionalne kompanije Nestle, proizvodnja je automatizovana, a zaposleni verovatno nemaju onakve povlastice kakve je uvodila Luiza Spanjoli.

      Pišući o Luizi pogledala sam nekoliko dokumentarnih emisija i TV-film, njenu romansiranu biografiju. Dva detalja su mi bila najupečatljivija. Prvi je izjava neke starice koja je kao mlada radila u Peruđini: "Na prvi pogled ulivala je strah, ali nam je bila kao roditelj." A drugi je ono što je sama Luiza rekla o dvojici muškaraca za koje je vezala svoj život: "S Anibaleom sam prvi put otputovala i videla more, ali sam tek sa Đovanijem naučila da plivam."



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:42 14.02.2016

Lep tekst

Pokazuje kako je nekad dovoljna jedna osoba sa idejom i voljom da je ostvari da se nešto pozitivno dogodi.

p.s. Naravno, čestitam vip
mirelarado mirelarado 12:01 14.02.2016

Re: Lep tekst

Pokazuje kako je nekad dovoljna jedna osoba sa idejom i voljom da je ostvari da se nešto pozitivno dogodi.


Да, мислим да су нам такви примери потребни. Околности и предуслови били су против Луизе, али она је имала упорност и идеје, и то јој је било довољно да успе.
narcis narcis 13:25 14.02.2016

Re: Lep tekst

mikele9 mikele9 19:01 14.02.2016

Re: Lep tekst

p.s. Naravno, čestitam vip

No 1. Pa zar Mirela nije VIP odaaavno
No 2. Sinu i meni Jasna kad god ode u Italiju a to je često, obavezno donese Baci Perugina.
mirelarado mirelarado 20:55 14.02.2016

Re: Lep tekst

Sinu i meni Jasna kad god ode u Italiju a to je često, obavezno donese Baci Perugina.


Ti si, Mikele, srećan čovek. Ali, to i sam znaš.
zilikaka zilikaka 21:07 14.02.2016

Re: Lep tekst

p.s. Naravno, čestitam vip

Kad ćemo tako nešto moći i Vama kolega da izjavimo?
niccolo niccolo 21:11 14.02.2016

Re: Lep tekst

Ja pišem iz ljubavi, a ne zbog titula.
nsarski nsarski 21:13 14.02.2016

Re: Lep tekst

niccolo
Ja pišem iz ljubavi, a ne zbog titula.


To je prava stvar. Orden si zasluzio, a Toma sedi skrstenih ruku!
niccolo niccolo 21:16 14.02.2016

Re: Lep tekst

jbg, kad gavrilo neće da kaže neku lepu reč za mene tamo gde treba...
mikele9 mikele9 10:05 16.02.2016

Re: Lep tekst

Ja pišem iz ljubavi, a ne zbog titula.

Ne želim da te povredim ili da se naljutiš na mene ali zar misliš da Mirela piše zbog titula
zilikaka zilikaka 11:32 16.02.2016

Re: Lep tekst

Ne želim da te povredim ili da se naljutiš na mene ali zar misliš da Mirela piše zbog titula

Mikele, kolega je na taj način odgovarao na moju provokaciju.
Nije baš imao kud, ako želi da ostane pristojan a za VIP ga proziva upravo onaj zbog koga ga je izgubio.

...malo prljavih udaraca sa moje strane, kolko da ne bude dosadno.
niccolo niccolo 12:33 16.02.2016

Re: Lep tekst

Mikele, kolega je na taj način odgovarao na moju provokaciju.

Da, da, to je samo klasično svakodnevno zadirkivanje između zili i mene
mirelarado mirelarado 12:48 16.02.2016

Re: Lep tekst

zilikaka
Ne želim da te povredim ili da se naljutiš na mene ali zar misliš da Mirela piše zbog titula

Mikele, kolega je na taj način odgovarao na moju provokaciju.
Nije baš imao kud, ako želi da ostane pristojan a za VIP ga proziva upravo onaj zbog koga ga je izgubio.

...malo prljavih udaraca sa moje strane, kolko da ne bude dosadno.


Знамо, Зили, знамо. :)

Никада нисам разумела овдашњу поделу на ове и оне ауторе и те узимала-давала детињарије...
freehand freehand 12:09 14.02.2016

Slatkiš

... od bloga. Očekivano od nekoga ko je tako dugo pretendovao na VIp status.
No moja prva asocijacija, čitajući o početku posla i načinu na koji je gospođa Španjoli načinila svoju konditorsku kneževinu bila je Ursula Iguaran i njene životinjice od karamela. Samo što je njen način emancipacije u Makondu bio nešto drugačiji. Ona je lvadala iz senke, ženskim metodama iz predindustrijskog doba. :)

P.S. čak je i naslov nekako markesovski. Mogla se zvati i Erendira.
mirelarado mirelarado 12:18 14.02.2016

Re: Slatkiš

No moja prva asocijacija, čitajući o početku posla i načinu na koji je gospođa Španjoli načinila svoju konditorsku kneževinu bila je Ursula Iguaran i njene životinjice od karamela. Samo što je njen način emancipacije u makondu bio nešto drugačiji. Ona je lvadala iz senke, ženskim metodama iz predindustrijskog doba. :)


Добра ти је асоцијација, има нечег у причи о Луизи што делује као магични реализам. Поготово љубавни аспекти приче. И то у конзервативној Италији, где је све до 1974. постојао закон о такозваном злочину ради одбране части. Дакле, муж је могао не само да отера жену ако је ухвати у прељуби, већ и да је лиши живота.
freehand freehand 12:21 14.02.2016

Re: Slatkiš

mirelarado
No moja prva asocijacija, čitajući o početku posla i načinu na koji je gospođa Španjoli načinila svoju konditorsku kneževinu bila je Ursula Iguaran i njene životinjice od karamela. Samo što je njen način emancipacije u makondu bio nešto drugačiji. Ona je lvadala iz senke, ženskim metodama iz predindustrijskog doba. :)


Добра ти је асоцијација, има нечег у причи о Луизи што делује као магични реализам. Поготово љубавни аспекти приче. И то у конзервативној Италији, где је све до 1974. постојао закон о такозваном злочину ради одбране части. Дакле, муж је могао не само да отера жену ако је ухвати у прељуби, већ и да је лиши живота.

Dobro, Hose Arkadio je Ursulu rešio gvozdenog lokota, a Prudensija Agilara života zbog uvrede časti.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:35 14.02.2016

Re: Slatkiš

И то у конзервативној Италији, где је све до 1974. постојао закон о такозваном злочину ради одбране части. Дакле, муж је могао не само да отера жену ако је ухвати у прељуби, већ и да је лиши живота


Jel smeo i dojebnika da skrati za ....?

Sto kazu u Kumu: Na Siciliji (u stvari celoj Italiji) su zene opasnije od puske.

Interesantna prica. Gledala sam negde gde opisuju uspeh plus kapital kao spoj 2 najvaznija elementa: inteligencija i spremnost na rizik. Kazu da svega 1% populacije ima taj spoj. Oni koji od nicega naprave imperiju, onaj deo bogatih sa starim (nasledjenim) parama se ne racunaju u tu kategoriju.

Naravno, u ovoj prici posebnu tezinu ima i to sto nije iz modernog vremena (gornji opis) jos je i zena iz tog vremena.
mirelarado mirelarado 12:42 14.02.2016

Re: Slatkiš

Jel smeo i dojebnika da skrati za ....?



Е, ту је већ рогоња морао мало да одлежи, али су му "одбрану части" узимали као олакотну околност.

Истини за вољу, таквих убистава је било знатно више на југу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:54 14.02.2016

Re: Slatkiš

Interesantna prica. Gledala sam negde gde opisuju uspeh plus kapital kao spoj 2 najvaznija elementa: inteligencija i spremnost na rizik. Kazu da svega 1% populacije ima taj spoj. Oni koji od nicega naprave imperiju, onaj deo bogatih sa starim (nasledjenim) parama se ne racunaju u tu kategoriju.

Recently, PNC Wealth Management conducted a survey of people with more than $500,000 free to invest as they like, a fair definition of “wealthy,” and possibly “millionaire” once you begin including home equity and other assets. Only 6% of those surveyed earned their money from inheritance alone. 69% earned their wealth mostly by trading time and effort for money, or by “working.”

IZVOR
Most Wealthy Individuals Earned, Not Inherited, Their Wealth
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:55 14.02.2016

Re: Slatkiš

moja prva asocijacija


Moja (asocijacija) je znatno... hm, prizemnija, ovaj film i Džoni u manouche fazonu (mnogo pre imidža babe horderke - bemti, šta srednje godine mogu da naprave od muškarca...):



Ono - njaaao.:)
freehand freehand 12:58 14.02.2016

Re: Slatkiš

Gospodja Klara
moja prva asocijacija


Moja (asocijacija) je znatno... hm, prizemnija, ovaj film i Džoni u manouche fazonu (mnogo pre imidža babe horderke - bemti, šta srednje godine mogu da naprave od muškarca...):



Ono - njaaao.:)

Ništa najgore pite sa specifičnim mnesom?

P.S. Gledala si?

mirelarado mirelarado 13:23 14.02.2016

Re: Slatkiš

Moja (asocijacija) je znatno... hm, prizemnija, ovaj film i Džoni u manouche fazonu (mnogo pre imidža babe horderke - bemti, šta srednje godine mogu da naprave od muškarca...):


Ех, леееп филм. Где је чоколада, ту су и... асоцијације. :)
gedza.73 gedza.73 13:27 14.02.2016

Re: Slatkiš

mirelarado
И то у конзервативној Италији, где је све до 1974. постојао закон о такозваном злочину ради одбране части. Дакле, муж је могао не само да отера жену ако је ухвати у прељуби, већ и да је лиши живота.


Verujem da mnoge današnje svekrve i mladići žale za tim divnim vremenima.

Danas, u doba globalnog kapitalizma, porodično preduzetništvo izgubilo je negdašnji značaj.

A za ovim verujem da pate mnoge generacije Italijana.

Lepa priča. Jednom sam gledao emisiju o životu nekog Amerikanca, fabrikantu, koji je oko fabrike čokolade planski izgradio grad za svoje radnike.



Ove priče o pojedinačnim idejama, uspehu, propasti, pokušajima su ono što je nama nedostajalo u prošlosti.

Ne sećam se tačno knjige Umberta Eka u kojoj narator opisuje svoje detinjstvo i pominje kotao u podrumu koji ga je plašio zbog vrelog plamena koji je izbijao kroz prednje grilje. Čini mi se da je pominjao i stripove.

Kad nas bi ovakvi završili na ulici posle rata, ni krivi ni dužni.
mirelarado mirelarado 13:27 14.02.2016

Re: Slatkiš

Only 6% of those surveyed earned their money from inheritance alone. 69% earned their wealth mostly by trading time and effort for money, or by “working.”


То је похвално, мада ипак није исто као кад се почиње од нуле. Код нас, имам утисак, људима недостаје пре свега упорности, а и храбрости, чак и кад имају идеје.
narcis narcis 13:37 14.02.2016

Re: Slatkiš

Код нас, имам утисак, људима недостаје пре свега упорности, а и храбрости, чак и кад имају идеје.

kod nas treba prvo da preživi sva omalovažavanja u stilu - ko je to još video, nema od toga ništa, jes baš si

ti/ta mustra, a šta će ti to, nemaš ti xxx(bilo šta )

neverovatan je trud koji su naši ljudi spremni da ulože dabi nekom dokazali da , to što je on zamislio, ne

može da bude. samo da bi rekli na kraju " ma znao sam da od tog nema ništa"

bar je ovo moje iskustvo, ne mogu da tvrdim da je pravilo već da je vrlo zastupljeno u nas.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:41 14.02.2016

Re: Slatkiš

Predrag Brajovic


69% od kog broja?

Ovi su ciljali na stvorene imperije a ne na pola miliona/par miliona itd. komforne zone.
mirelarado mirelarado 13:42 14.02.2016

Re: Slatkiš

Ne sećam se tačno knjige Umberta Eka u kojoj narator opisuje svoje detinjstvo i pominje kotao u podrumu koji ga je plašio zbog vrelog plamena koji je izbijao kroz prednje grilje. Čini mi se da je pominjao i stripove.


Тајанствени пламен краљице Лоане.


Jednom sam gledao emisiju o životu nekog Amerikanca, fabrikantu, koji je oko fabrike čokolade izgradio planski grad za svoje radnike.


Нешто слично изградио је и Луизин син, за раднике Ангоре, са парком, базеном, спортским теренима за рекреацију. И данас се може посетити.

A све је почело од оваквог зеке:

mirelarado mirelarado 13:46 14.02.2016

Re: Slatkiš

neverovatan je trud koji su naši ljudi spremni da ulože dabi nekom dokazali da , to što je on zamislio, ne

može da bude. samo da bi rekli na kraju " ma znao sam da od tog nema ništa"


Да, такав нам је менталитет. Али је и премало храбрих да се упусте у ризик, упркос свему. Где је ту онај наш пословични инат, питам се.

Драгољубе, велкам бек. :)
angie01 angie01 13:53 14.02.2016

Re: Slatkiš


Да, такав нам је менталитет. Али је и премало храбрих да се упусте у ризик, упркос свему. Где је ту онај наш пословични инат, питам се.


to je posledica i ambijenta i opsteg usmeravanja i vaspitanja,...ti si ovde naucen da se "bolesno" ponasas i da zavisis od nekog- da sad ne razvijam,...i ni u jednom momentu odrastanja te niko ne podstice da razvijes svoje sposobnosti i da krenes sa necim,....toga jedino ima u retkim porodicama, gde clanovi svesni talenta deteta, odluce da uloze sve i posvete se njegovoj karijeri- sto se obizno pozitivno zavrsi negde napolju.
narcis narcis 13:54 14.02.2016

Re: Slatkiš

Драгољубе, велкам бек. :)

фала миле
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:54 14.02.2016

Re: Slatkiš

A све је почело од оваквог зеке:


Da, ovog zekana ne moras da šišaš za vunicu, dovoljno da skupis okolo kad se linja
narcis narcis 13:57 14.02.2016

Re: Slatkiš

apacherosepeacock
A све је почело од оваквог зеке:


Da, ovog zekana ne moras da šišaš za vunicu, dovoljno da skupis okolo kad se linja

а тојлие, све да питам ткако бре без шишанје, а ето рече мисе само
anja99 anja99 15:10 14.02.2016

Re: Slatkiš

Где је чоколада, ту су и... асоцијације. :)



anja99 anja99 15:11 14.02.2016

Re: Slatkiš

..
cassiopeia cassiopeia 16:07 14.02.2016

Re: Slatkiš

narcis
Код нас, имам утисак, људима недостаје пре свега упорности, а и храбрости, чак и кад имају идеје.

kod nas treba prvo da preživi sva omalovažavanja u stilu - ko je to još video, nema od toga ništa, jes baš si

ti/ta mustra, a šta će ti to, nemaš ti xxx(bilo šta )

neverovatan je trud koji su naši ljudi spremni da ulože dabi nekom dokazali da , to što je on zamislio, ne

može da bude. samo da bi rekli na kraju " ma znao sam da od tog nema ništa"

bar je ovo moje iskustvo, ne mogu da tvrdim da je pravilo već da je vrlo zastupljeno u nas.


U pravu ste i Mirela i ti. Strah od neuspeha je takođe često prisutan. Intenzivno razmišljam o svojoj budućnosti, na prekretnici sam, i pre neki dan mi sine - ako ne probam, ne skočim u tu vodu, neću ni znati da li ću uspeti ili propasti.

A kad kažu Baci ja se uvek setim Baci di Dama. Moji omiljeni :) Neprevaziđena kombinacija lešnika i čokolade.

milisav68 milisav68 17:10 14.02.2016

Re: Slatkiš

mirelarado
Да, такав нам је менталитет.

Pa ima malo i do društvenog uređenja, ovde je još uvek privatnik - državni neprijatelj.

Nekada su u Srbiji (i Kraljevini Jugoslaviji) postojale male relativno uspešne porodične firme koje su posle sasečene revolucijom.

ps.
Lep blog.
vcucko vcucko 17:15 14.02.2016

Re: Slatkiš

mirelarado
No moja prva asocijacija, čitajući o početku posla i načinu na koji je gospođa Španjoli načinila svoju konditorsku kneževinu bila je Ursula Iguaran i njene životinjice od karamela. Samo što je njen način emancipacije u makondu bio nešto drugačiji. Ona je lvadala iz senke, ženskim metodama iz predindustrijskog doba. :)


Добра ти је асоцијација, има нечег у причи о Луизи што делује као магични реализам. Поготово љубавни аспекти приче. И то у конзервативној Италији, где је све до 1974. постојао закон о такозваном злочину ради одбране части. Дакле, муж је могао не само да отера жену ако је ухвати у прељуби, већ и да је лиши живота.

Ispravka, iliti dopuna: važilo je obostrano. Znači muž ženu, ali i žena muža.

U datoj situaciji bili bi naravno privedeni, ali uz jasne dokaze (slike ili svedoke) sa suda bi izašli kao slobodni ljudi


angie01 angie01 17:28 14.02.2016

Re: ako insistirate na brendu

gedza.73 gedza.73 17:34 14.02.2016

Re: Slatkiš

milisav68
Nekada su u Srbiji (i Kraljevini Jugoslaviji) postojale male relativno uspešne porodične firme koje su posle sasečene revolucijom.

To je mesto gde smo izgubili korak.
Pojedine porodične firme bi danas bile fabrike. Jedne bi vukle, druge gurale, neke bi bile male, neke velike, sa lepim pričama, poput Luizine, o počecima, tradiciji.

Tu priču, pored tržišta, kupuju nadnacionalne firme i prodaju kupcima koji pored ogromnih tržnih centara (gde u nekom uglu stoji picerija koja izgledom podseća na stare) ipak žele svog piljara, svog kasira, svog šnajdera (kojih skoro i da nema)



Mi'sim, šta je sledeće? Sedneš na stolicu koja te uvuče u gomilu makaza, mašinica pa te, poput onih industrijskih automatskih perionica, izgura ošišanog na drugu stranu.

Mislim da se Italijani ponose kad kažu 'porodična firma koja ima pedesetogodišnju, stogodišnju tradiciju'. Pored ponosa to je i odlična reklama.

Milerado je pomenula park koji je osnovao Luizin sin. Na wiki piše da je osnovan sedesetih na prostranom privatnom imanju i u samom startu je bio posvećen porodici i edukaciji dece.
Zadnjih godina direkcija (možda je to preraslo u akcionarsko društvo, ko zna) je proširila park sa novim atrakcijama poput dana Farme gde se deca upoznaju sa domaćim životinjama, srednji vek, grifon (simbol grada), dvoboj kaobuja...

Nisu nacionalizovali, nisu oduzeli imanje, nisu poskidali štekere i ograde već proširili, razvili i nisu se stideli da kažu da je to italijanski park.
niccolo niccolo 17:55 14.02.2016

Re: Slatkiš

i pre neki dan mi sine - ako ne probam, ne skočim u tu vodu, neću ni znati da li ću uspeti ili propasti.

Podržavam, šta god da je u pitanju!

Pa ima malo i do društvenog uređenja, ovde je još uvek privatnik - državni neprijatelj.

Milisav je ovo odlično primetio. To moramo da menjamo pod hitno...

Nisu nacionalizovali, nisu oduzeli imanje, nisu poskidali štekere i ograde već proširili, razvili i nisu se stideli da kažu da je to italijanski park.

Sreća te su imali koga da kaže kako je padrone vivo kad su onomad imali ideje.
gedza.73 gedza.73 18:10 14.02.2016

Re: Slatkiš

Sreća te su imali koga da kaže kako je padrone vivo kad su onomad imali ideje.

Onomad kad su dali ideje moleru iz Beča?
kao što su tada odabrali pogrešnu stranu, tako su odabrali pravo vreme da se predaju pravom savezniku-oslobodiocu.

Od posleratne sirotinje koja je trčala da joj američki vojnici daju čokoladu nastali su industrijalci.
Znalo su da odigraju mudro (ili su samo imali sreće, za razliku od nas)
niccolo niccolo 18:15 14.02.2016

Re: Slatkiš

Ma aludiram na onu scenu s kraja Novecentoa - il padrone è morto, no, il padrone è vivo
freehand freehand 18:18 14.02.2016

Re: Slatkiš

Od posleratne sirotinje koja je trčala da joj američki vojnici daju čokoladu nastali su industrijalci.
Znalo su da odigraju mudro (ili su samo imali sreće, za razliku od nas)

Ne zajebavaj Gedžo. Koliko je industrijalaca nastalo od sirotinje? Svaki stoti? Sve ostalo su firme stare sto i više godina. Čak i u vreme obnove od radionice u garaži do "industrijalca" trebaju decenije, i to bude od hiljadite.
vcucko vcucko 18:20 14.02.2016

Re: Slatkiš

niccolo
Ma aludiram na onu scenu s kraja Novecentoa - il padrone è morto, no, il padrone è vivo

Novecento, kakav film. I kakav kraj - kad se njih dvojica matoraca guraju i sapliću po onom istom puteljku gde su kao mali vatali žabe. Imati i nemati, sit gladnom ne veruje i tačka. Dok bude ljudi biće tako.
gedza.73 gedza.73 18:26 14.02.2016

Re: Slatkiš

Ne zajebavaj Gedžo. Koliko je industrijalaca nastalo od sirotinje?

Ovo sa čokoladom i AMerikancima je istinita priča.

Čovek bio seljak, takoreći kolega.
Sad ima dve fabrike u Srbiji. Na wiki stoji da je firma osnovana 1967.

Mislim da je gro firmi nastao negde tih godina.


edit
The trademark Eurocrem was registered with the World Intellectual Property Organisation (WIPO) on 3 August 1967 by the Italian company A. Gandola & C. Spa,

Storia

Nel 1964 Aldo Gandola, dopo una lunga e attiva esperienza commerciale nel settore alimentare e successivamente in quello dolciario decise, all’età di 59 anni, di fondare la società Gandola, specializzando la stessa nel settore delle creme al cacao, latte e nocciole, portando nel mercato della crema spalmabile la novità del prodotto “bicolore”

Aldo Gandola ci ha lasciato nel 2002 all’età di 97 anni e la bandiera viene portata avanti dal figlio, oggi Presidente della società.

Što će ukratko reći 'sa oca na sina'.
freehand freehand 18:29 14.02.2016

Re: Slatkiš

gedza.73
Ne zajebavaj Gedžo. Koliko je industrijalaca nastalo od sirotinje?

Ovo sa čokoladom i AMerikancima je istinita priča.

Čovek bio seljak, takoreći kolega.
Sad ima dve fabrike u Srbiji. Na wiki stoji da je firma osnovana 1967.

Mislim da je gro firmi nastao negde tih godina.

Ne sporim, znam i ja nekoliko izvanrednih firmi. No treba izračunati prosek, o statistici govorim.
gedza.73 gedza.73 18:41 14.02.2016

Re: Slatkiš

Ne sporim, znam i ja nekoliko izvanrednih firmi. No treba izračunati prosek, o statistici govorim.


Nikolo je spomenuo novecento, a ja se setio, opet, 'gorkog pirinča'.
Prvih posleratnih godina su grcali (zamisli još da su imali zadruge, narodne neprijatelje i AFŽ) i mislim da je fabrika poput Luizine ipak bilo manje nego što je počelo da se formira tih šezdesetih kad je nama bilo 'super'.

G.Cross G.Cross 18:56 14.02.2016

Borsalino

Da, ovog zekana ne moras da šišaš za vunicu, dovoljno da skupis okolo kad se linja


Dobar je zeka za pravljenje sesira...

Established in 1857, Borsalino produces felt from Belgian rabbit fur at its factory in Alessandria, Italy.




Moj otac je svaki put kad bi otisao u Italiju dosao sa novim ovakvim sesirom.
mirelarado mirelarado 20:02 14.02.2016

Re: Borsalino

Moj otac je svaki put kad bi otisao u Italiju dosao sa novim ovakvim sesirom.


Пошто је Борсалино из његове родне Алесандрије, Еко има колекцију тих шешира и радо их носи. :)


mirelarado mirelarado 20:50 14.02.2016

Re: Slatkiš

Strah od neuspeha je takođe često prisutan. Intenzivno razmišljam o svojoj budućnosti, na prekretnici sam, i pre neki dan mi sine - ako ne probam, ne skočim u tu vodu, neću ni znati da li ću uspeti ili propasti.


Zbog toga je i bolje da zaplivaš, a ako si čvrsto rešena, nema razloga da ne uspeš.
cassiopeia cassiopeia 08:57 15.02.2016

Re: Slatkiš

mirelarado
Strah od neuspeha je takođe često prisutan. Intenzivno razmišljam o svojoj budućnosti, na prekretnici sam, i pre neki dan mi sine - ako ne probam, ne skočim u tu vodu, neću ni znati da li ću uspeti ili propasti.


Zbog toga je i bolje da zaplivaš, a ako si čvrsto rešena, nema razloga da ne uspeš.


cassiopeia cassiopeia 08:58 15.02.2016

Re: Slatkiš

niccolo
i pre neki dan mi sine - ako ne probam, ne skočim u tu vodu, neću ni znati da li ću uspeti ili propasti.


Podržavam, šta god da je u pitanju!


Hvala ti Niccolo!
emsiemsi emsiemsi 10:51 16.02.2016

Re: ako insistirate na brendu

angie01

Чекај да и ја изгуглам неки бренд.
Успут - какво чоколадно премнемагање. Нико не зна за Најлепше жеље - сви знају за брендове.
emsiemsi emsiemsi 10:54 16.02.2016

Re: Slatkiš

gedza.73
milisav68
Nekada su u Srbiji (i Kraljevini Jugoslaviji) postojale male relativno uspešne porodične firme koje su posle sasečene revolucijom.

To je mesto gde smo izgubili korak.
Pojedine porodične firme bi danas bile fabrike. Jedne bi vukle, druge gurale, neke bi bile male, neke velike, sa lepim pričama, poput Luizine, o počecima, tradiciji.

Tu priču, pored tržišta, kupuju nadnacionalne firme i prodaju kupcima koji pored ogromnih tržnih centara (gde u nekom uglu stoji picerija koja izgledom podseća na stare) ipak žele svog piljara, svog kasira, svog šnajdera (kojih skoro i da nema)



Mi'sim, šta je sledeće? Sedneš na stolicu koja te uvuče u gomilu makaza, mašinica pa te, poput onih industrijskih automatskih perionica, izgura ošišanog na drugu stranu.

Mislim da se Italijani ponose kad kažu 'porodična firma koja ima pedesetogodišnju, stogodišnju tradiciju'. Pored ponosa to je i odlična reklama.

Milerado je pomenula park koji je osnovao Luizin sin. Na wiki piše da je osnovan sedesetih na prostranom privatnom imanju i u samom startu je bio posvećen porodici i edukaciji dece.
Zadnjih godina direkcija (možda je to preraslo u akcionarsko društvo, ko zna) je proširila park sa novim atrakcijama poput dana Farme gde se deca upoznaju sa domaćim životinjama, srednji vek, grifon (simbol grada), dvoboj kaobuja...

Nisu nacionalizovali, nisu oduzeli imanje, nisu poskidali štekere i ograde već proširili, razvili i nisu se stideli da kažu da je to italijanski park.

Чекај !
Да ли ти то хоћеш да кажеш да је за време највећег сина (бравара, клавијатуристе, визионара, ...) било неких девијација !?
angie01 angie01 13:13 14.02.2016

je l to oova marka?




ako jeste, evo malo izbora,









mirelarado mirelarado 13:21 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

je l to oova marka?


Тa је! Код нас нема тих продавница, али их има по Италији и свету.



А ово је Николета Спањоли:

angie01 angie01 13:43 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

evo onda jos malo,...generalno je malo tetkavo i sastavljeno od sanel, sen loran versace standarda- al ok:)))...ima nekih super stvari, koje bih ja drugacije skockavalala od klasicnog.








али их има по Италији и свету.


znam za brend i radnje, al nisam znala ovu pricu sto si ispricala.
mirelarado mirelarado 13:52 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

evo onda jos malo,...generalno je malo tetkavo i sastavljeno od sanel, sen loran versace standarda- al ok:)))...ima nekih super stvari, koje bih ja drugacije skockavalala od klasicnog.


Верујем. Не разумем се баш много у високу моду. :)
angie01 angie01 13:57 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

Не разумем се баш много у високу моду. :)


to sto ima u katalozima- lici na bilo koji drugog nekog brenda....sad, sta ima u prodavnicama za izabranu klijentelu- nemam pojma.:).
narcis narcis 14:00 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01
Не разумем се баш много у високу моду. :)


to sto ima u katalozima- lici na bilo koji drugog nekog brenda....sad, sta ima u prodavnicama za izabranu klijentelu- nemam pojma.:).

чим постоје начи вреду, без купци нема постојање. и ја се неразбирам у туј елитну или штајевеч моду.
angie01 angie01 14:35 14.02.2016

Re: je l to oova marka?


чим постоје начи вреду,


moda ti je cudna rabota:)))

..ne bi te silne mega/giga kompanije opstajlae , da nema ko to da plati,...mada, po mom misljenju, imati stila nema nikakve veze sa lovom.

ja jako volim Tory Burch,








narcis narcis 14:44 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01

чим постоје начи вреду,


moda ti je cudna rabota:)))

..ne bi te silne mega/giga kompanije opstajlae , da nema ko to da plati,...mada, po mom misljenju, imati stila nema nikakve veze sa lovom.

ja jako volim Tory Burch,







имату укус/стил је једноставно, облачиш само оно што ти стоји

angie01 angie01 15:05 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

облачиш само оно што ти стоји


n'ume to svako da proceni,...mada, ako neko voli to nesto nestajacenajbolje- sto bi se to nekog drugog ticalo- nek uziva svako kako mu odgovara,...tu su Ameri skroz u pravu!
narcis narcis 15:13 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01
облачиш само оно што ти стоји


n'ume to svako da proceni,...mada, ako neko voli to nesto nestajacenajbolje- sto bi se to nekog drugog ticalo- nek uziva svako kako mu odgovara,...tu su Ameri skroz u pravu!

немам став као нарцис потпуно сам несвестан постојања других који ме окружују
angie01 angie01 15:32 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

као нарцис



cassiopeia cassiopeia 16:10 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01

ja jako volim Tory Burch,




Što ovo dobro izgleda! Krenula bi redom
angie01 angie01 16:51 14.02.2016

Re: je l to oova marka?


Što ovo dobro izgleda! Krenula bi redom


potrazi na netu- da ne zatrpavam ovde-kao sto vec jesam preterala- da vidis kakve su joj prodavnice, odmah da se uselis,...a ona sama je slatka i skladna.
vcucko vcucko 17:37 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01
облачиш само оно што ти стоји


n'ume to svako da proceni,...mada, ako neko voli to nesto nestajacenajbolje- sto bi se to nekog drugog ticalo- nek uziva svako kako mu odgovara,...tu su Ameri skroz u pravu!

U principu, što veća i što severnija nacija, to manje ukusa.

Ono što Amer-Englez-Rus-Nemac obuku, Italijan ili Francuz bi komisijski spalili. Aj' što obuku, da kaže čovek nemaju drugo , ali i u radnji se prvo nepogrešivo uhvate za tako nešto - što jače boje, ali da se međusobno što manje slažu.
angie01 angie01 17:48 14.02.2016

Re: je l to oova marka?

Amer-Englez-Rus-Nemac


ne bih to bas tako generalizovala!

narocito sa kraljicom Vivian,







...pri tome, London i Njujork su svetski modni centri, koji svojim strit stajlom diktiraju trendove sirom planete.
emsiemsi emsiemsi 10:59 16.02.2016

Re: je l to oova marka?

angie01
evo onda jos malo,...generalno je malo tetkavo i sastavljeno od sanel, sen loran versace standarda- al ok:)))...ima nekih super stvari, koje bih ja drugacije skockavalala od klasicnog.


Еееее, ако ти то тако цениш, нема спора.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:32 14.02.2016

Предузетништво

Леп блог.

Danas, u doba globalnog kapitalizma, porodično preduzetništvo izgubilo je negdašnji značaj.


Хтела бих да прокоментаришем ову реченицу која из моје перспективе не само да не изгледа тачна, већ напротив, мени се чини да предузетништво данас доживљава своје златно доба.
mirelarado mirelarado 20:08 14.02.2016

Re: Предузетништво

principessa_etrusca
Леп блог.

Danas, u doba globalnog kapitalizma, porodično preduzetništvo izgubilo je negdašnji značaj.


Хтела бих да прокоментаришем ову реченицу која из моје перспективе не само да не изгледа тачна, већ напротив, мени се чини да предузетништво данас доживљава своје златно доба.


Мени се ипак чини да сада велика риба гута малу много брже него пре, те да ситно предузетништво има мање шанси да се размахне и порасте. Но, драго ми је ако нисам у праву.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 15:37 14.02.2016

:)

"Život je kao kutija čokoladnih bombona... Nikada ne znaš što ćeš dobiti." – majka Foresta Gampa u filmu "Forest Gamp"







Divan post mirelarado
mirelarado mirelarado 20:45 14.02.2016

Re: :)

dusanovaiivanovamama
"Život je kao kutija čokoladnih bombona... Nikada ne znaš što ćeš dobiti." – majka Foresta Gampa u filmu "Forest Gamp"







Divan post mirelarado


Hvala za ovaj citat i za lepe reči, DIIM.
urbana_gerila urbana_gerila 15:54 14.02.2016

edipe,

mirelarado
"S Anibaleom sam prvi put otputovala i videla more, ali sam tek sa Đovanijem naučila da plivam."


fala ti ka bratu!

uvek me je zanimalo, ali nikada nisam smeo gerilicu da pitam šta joj znači - nećeš ti nikad više instruktor plivanja biti!
kick68 kick68 16:05 14.02.2016

Super

je cokolada. Ovde se lako nalazi u mnogim prodavnicama. Drago mi je da sam procitala pricu o njenom nastajanju.

A sto se mode tice, Englezi mi postaju sve interesantniji narocito sad kad me godine stizu:)

No nonsense: Mulberry

BTW, torbe su im fenomenalne (cene takodje:(
riply riply 18:29 14.02.2016

Re: Super

Sa svakog shopinga u Italiji mama mi je donosila Baci čokoladice. Pored fenomenalnog ukusa, poseban doživljaj je bio čitanje poruka u kojima je upakovana. Nešto kao kineski kolačići sudbine.
JJ Beba JJ Beba 16:20 14.02.2016

dok sam jela slatkiše

Bacio bombone su male istaknuto mesto

inaće za Bacio bombone vezana je i jedna beogradska priča, najme moja drugarica Rozalija je krajem 70 godina slala svom tadašnjem dečku slikaru Vlaji Jovanoviću kutije Bacio bombona u zatvor (pao je zbog duvke). za svaki dan po jedan poljubac od nje

Vlaja Jovanović kao Vorhol



S fotografom i dizajnerom Markom Pešićem i muzičkim urednikom Studija B Slobodanom Konjovićem osnovao je muzički bend koji se zvao „Kozmetika
Svi, sem Slobe K. su pali posle neke smešne racije na žurci.jbga komunistička deca ne duvaju :))
blogovatelj blogovatelj 18:20 14.02.2016

Re: dok sam jela slatkiše

Svi, sem Slobe K. su pali posle neke smešne racije na žurci.jbga komunistička deca ne duvaju :))


I po koliko su dobili?
JJ Beba JJ Beba 19:58 14.02.2016

Re: dok sam jela slatkiše

blogovatelj
Svi, sem Slobe K. su pali posle neke smešne racije na žurci.jbga komunistička deca ne duvaju :))


I po koliko su dobili?


However, the band career was interrupted at the very beginning by the incarceration of the band members due to marijuana possession.



kozmetika

ne sećam se, godinu dana, bio veliki skandal, kao omladina se drogira hahahha jbte bilo duvanje, ništa spec, al neko druknuo pa ultetela narodna milicija. :) ne sećam se, znam da su tada pali marko i vlaja jer je kod njih nađeno nešto malo trave, resto je valaja tutnuo u vazu u rozalijinoj gajbi gde je i bila žurka. rozalija je saznala za to tek posle par meseci kad joj je vlaja poslao poruku napisanoj na poleđini papira u koje su bile umotane bacio bombone.
rozaliji, kod koje je bia žurka, kada ju je policijac ispitivao da li zna da se ko nje u gajbi duva rekla da ne zna, da je ona tu samo zbog seksa hahahhahah
inaće njoj su oduzeli pasoš, jer je bila "organizator" žureze

meni su bacio bombone su ostale neraskidivo povezane sa ovom beogradskom pričom
:)
mirelarado mirelarado 20:11 14.02.2016

Re: dok sam jela slatkiše

inaće za Bacio bombone vezana je i jedna beogradska priča, najme moja drugarica Rozalija je krajem 70 godina slala svom tadašnjem dečku slikaru Vlaji Jovanoviću kutije Bacio bombona u zatvor (pao je zbog duvke). za svaki dan po jedan poljubac od nje


Дивна БГ успомена, Бебац.
JJ Beba JJ Beba 20:53 14.02.2016

Re: dok sam jela slatkiše

Дивна БГ успомена, Бебац.

emsiemsi emsiemsi 11:05 16.02.2016

Re: dok sam jela slatkiše

JJ Beba
blogovatelj
Svi, sem Slobe K. su pali posle neke smešne racije na žurci.jbga komunistička deca ne duvaju :))


I po koliko su dobili?


However, the band career was interrupted at the very beginning by the incarceration of the band members due to marijuana possession.



kozmetika

ne sećam se, godinu dana, bio veliki skandal, kao omladina se drogira hahahha jbte bilo duvanje, ništa spec, al neko druknuo pa ultetela narodna milicija. :) ne sećam se, znam da su tada pali marko i vlaja jer je kod njih nađeno nešto malo trave, resto je valaja tutnuo u vazu u rozalijinoj gajbi gde je i bila žurka. rozalija je saznala za to tek posle par meseci kad joj je vlaja poslao poruku napisanoj na poleđini papira u koje su bile umotane bacio bombone.
rozaliji, kod koje je bia žurka, kada ju je policijac ispitivao da li zna da se ko nje u gajbi duva rekla da ne zna, da je ona tu samo zbog seksa hahahhahah
inaće njoj su oduzeli pasoš, jer je bila "organizator" žureze

meni su bacio bombone su ostale neraskidivo povezane sa ovom beogradskom pričom
:)

Па јел било секса ?!
Дај неки детаљ.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:30 14.02.2016

.



()
angie01 angie01 17:21 14.02.2016

Re: u tom smislu,

freehand freehand 16:33 14.02.2016

Čoko čoko čoko čokolada



Mislim, ako ćemo oštro i na prvu.
docsumann docsumann 20:03 15.02.2016

Re: Čoko čoko čoko čokolada

Mislim, ako ćemo oštro i na prvu.


i vruće


mirelarado mirelarado 21:28 15.02.2016

Re: Čoko čoko čoko čokolada

docsumann
Mislim, ako ćemo oštro i na prvu.


i vruće




За чоколаду неопходан је какао:


anja99 anja99 16:35 14.02.2016

pretpostavljam

da je blog - objavljen danas - ciljao Dan zaljubljenih.



eno i vucic bas danas pogodio penzionere, kad da ih voli ako ne sad?




mirelarado mirelarado 20:39 14.02.2016

Re: pretpostavljam

eno i vucic bas danas pogodio penzionere, kad da ih voli ako ne sad?


Ugušićemo se, i staro i mlado, od te takve i tolike ljubavi.
jasnaz jasnaz 18:01 14.02.2016

Like :)



&

mirelarado mirelarado 20:34 14.02.2016

Re: Like :)

jasnaz




G.Cross G.Cross 20:26 14.02.2016

Nestle, hiljedu poljubaca

Tako je i Peruđina sada u sastavu multinacionalne kompanije Nestle, proizvodnja je automatizovana, a zaposleni verovatno nemaju onakve povlastice kakve je uvodila Luiza Spanjoli.


Nesto se bojim da nemaju iste povlastice...

Child labour on Nestlé farms: chocolate giant's problems continue


Children younger than 15 continue to work at cocoa farms connected to Nestlé, more than a decade after the food company promised to end the use of child labour in its supply chain.


http://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/2015/sep/02/child-labour-on-nestle-farms-chocolate-giants-problems-continue



P.S. zao mi je sto kvarim ovim uzasom tako lep blog, ali nekako ima smisla ovo reci.
Kako se divne ideje pojedinaca pretvaraju u svoju suprotnost u rukama mutinacionalnih firmi koje unistavaju sve sto dotaknu osim profita.
mirelarado mirelarado 20:37 14.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

P.S. zao mi je sto kvarim ovim uzasom tako lep blog, ali nekako ima smisla ovo reci.
Kako se divne ideje pojedinaca pretvaraju u svoju suprotnost u rukama mutinacionalnih firmi koje unistavaju sve sto dotaknu osim profita.


Upravo to je bila i moja poenta. Još ako dodamo i da kvalitet tih proizvoda sigurno nije ni blizu onom izvornom...
zilikaka zilikaka 21:06 14.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

mirelarado
P.S. zao mi je sto kvarim ovim uzasom tako lep blog, ali nekako ima smisla ovo reci.Kako se divne ideje pojedinaca pretvaraju u svoju suprotnost u rukama mutinacionalnih firmi koje unistavaju sve sto dotaknu osim profita
.Upravo to je bila i moja poenta. Još ako dodamo i da kvalitet tih proizvoda sigurno nije ni blizu onom izvornom...

I meni je, pored priče o hrabroj i sposobnoj ženi, ovo ostavilo najjači utisak.

A prelep ti blog.
nsarski nsarski 21:36 14.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

Kako se divne ideje pojedinaca pretvaraju u svoju suprotnost u rukama mutinacionalnih firmi koje unistavaju sve sto dotaknu osim profita.


Ubrzo je dovoljno razradila posao i počela da pravi i čokoladu, a za konditorske proizvode zainteresovala se i porodica Buitoni u čijem vlasništvu je bila fabrika za proizvodnju testenine, tako da je 1907. bračni par Spanjoli zajedno sa Frančeskom Buitonijem osnovao malu manufakturu konditorskih proizvoda - Peruđinu, koja je uoči Prvog svetskog rata imala petnaestak radnica.


Zanimljivo da firma Hershey (velika korporacija za cokoladu i cokoladne proizvode) ima u svom asortimanu i Hershey's Kisses, i o njima pise sledece:
"The Hershey Kisses were first introduced in 1907. It is believed that the candy was named Kisses because of the sound and motion made by machine while depositing the chocolate. At first, the Hershey Kisses were wrapped by hand, but in 1921, a machine was made so the Kisses would be wrapped automatically..."
Nigde, ali bas nigde na tom wiki sajtu se ne pominje Luiza Spanjoli, kao da nikad nije postojala.



Kompanija Hershey ima slicnu praksu kao i Nestle vezanu za robovski rad, eksploataciju dece, itd.
mirelarado mirelarado 22:13 14.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

Zanimljivo da firma Hershey (velika korporacija za cokoladu i cokoladne proizvode) ima u svom asortimanu i Hershey's Kisses, i o njima pise sledece:
"The Hershey Kisses were first introduced in 1907. It is believed that the candy was named Kisses because of the sound and motion made by machine while depositing the chocolate. At first, the Hershey Kisses were wrapped by hand, but in 1921, a machine was made so the Kisses would be wrapped automatically..."
Nigde, ali bas nigde na tom wiki sajtu se ne pominje Luiza Spanjoli, kao da nikad nije postojala.


Uobičajena praksa prećutkivanja, nepravedna ali i ne čudi mnogo. Ipak, Luizin Đovani Buitoni u neku ruku uzvratio je Amerikancima udarac. Posle njene smrti, naime, odselio se u Džerzi i uspešno razgranao posao, tako da je, s vremenom, Buitoni postala najprodavanija testenina u SAD. Tamo se i oženio i zasnovao prodicu. Istina, i Buitoni je danas delimično pod šapom Nestlea...

blogovatelj blogovatelj 01:11 15.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

Upravo to je bila i moja poenta. Još ako dodamo i da kvalitet tih proizvoda sigurno nije ni blizu onom izvornom...


Kad sam stigao u Kanadu postojala je flaširana izvor-voda Aberfoyle.
Kad sam je prvi put probao, pomislio sam da je to apsolutno isti ukus kao i voda sa izvora u selu u kojem je moja majka rođena u Makedoniji.
Posle nekoliko godina kupi ih Nestle. Tri meseca po kupovini, promene ime brenda u Nestle Pure Life.
Posle godinu ili dve krenu da prodaju ozoniranu vodu, pa vodu sa mirisom ribizle, borovnice, maline, jagode, pičkematerine...
Više je ne kupujem.
gedza.73 gedza.73 08:11 15.02.2016

Re: Nestle, hiljedu poljubaca

Hershey

Taj je napravio svoj grad.
Черевићан Черевићан 20:47 14.02.2016

слатке тајне

горчине ја вазда присутно по Свету
живот = срање (па умреш на крају)
нека бар слаткиши Baci (или други)
накратко осећај блаженства подају


драга гђо mirelarado мамљив Вам прилог блоговима . . . ммммммм

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana