Putovanja| Život| Životni stil

Fruška gora – srpski Atos, 7. dan

Snezana Radojicic RSS / 04.11.2019. u 04:16

14. oktobar 2019.

"Draga Snežana,
Kontaktirala sam sve manastire i rečeno mi je da noćenje kod njih nije moguće. Jedino ako ste na licu mesta možete pitati Igumana pa vam on možda izađe u susret, prenosim vam kako mi je rečeno."
Napisala mi je Jovana iz Turističke organizacije Vojvodine, koja je podržala ovu moju turu.

1-2.jpg?resize=599%2C337

Imajući to na umu, ustezala sam se da uopšte pitam za smeštaj u konacima. Ipak, nadala sam se da će me možda negde sami pozvati. Dešavalo mi se to mnogo puta u pravoslavnim manastirima u Gruziji, Rusiji, Grčkoj. O nekima od njih plšem i u svojoj novoj knjizi, želeći da i na taj način izrazim svoju zahvalnost za njihovo gostoprimstvo.


A primali su me i u katoličkim samostanima, budističkim i šintoističkim hramovima, u džamijama. Uglavnom je bilo dovoljno da im se predstavim, objasnim šta radim i poziv bi sam usledio. Retko kad sam ja pitala za odobrenje, samo u situacijama kada bi bilo opasno ostati napolju zbog divljih zveri, recimo.

2-1.jpg?resize=599%2C449 

Stoga sam nekako očekivala da će sličan predlog uslediti nakon razgovora sa monahinjom Marinom u Sremskoj Ravanici. Već je bilo veče, pričale smo i pitala me je gde ću spavati, a na moj odvovor da ne znam, nije usledio predlog da pitam igumaniju za noćenje u konaku.

Ili jutros, kada sam se vratila do česme ispred manastira Bešenovo kako bih natočila vode za put. Monah za kog mislim da je i iguman tog mesta, izašao je iz konaka i ponudio mi bolju vodu od te. Porazgovarali smo malo, rekla sam mu da peške obilazim manastire, na šta me je pitao gde spavam. Pomenula sam šator, ponekad i ljude koji me ugoste, i nesvesno ocekujući da kaže: pa mogli ste i ovde, jer i sinoć me je video u crkvi. Međutim, ništa nije rekao, osim laičkog: ‘znači, snalazite se'. Bio je ljubazan kao i svi ostali koje sam srela, čak mi je pokazao i put za dalje.

4.-1.jpg?resize=599%2C449 

Krenula sam opet preko Fruške gore, uzbrdo, da uhvatim transfezalu i njome stignem do mog sledećeg odredišta - manastira Šišatovac. Međutim, setila sam se da nemam hranu, a do tamo je dvadesetak kilometara. I usput nema ničega. Gledajući mapu gde bih mogla da se opskrbm zalihama, otkrijem da se nalazim u blizini Vareša, najmlađeg fruškogorskog manastira. Ne nalazi se na mojoj listi, odnosno, na listi tradicionalnih manastira, ali dva su razloga zbog kojih bih volela da ga ipak posetim. Najpre, crkva je zidana od drveta, norveškog belog bora i camovine, pa barem na slikama podseća na one stare crkve brvnare. Drugi razlog je to što je posvećena Svetom Vasiliju Ostroškom, a ja sam u njegovoj crkvi krštena. Tako menjam plan i silazim u selo. Zasmeje me lokalac koga upitah za prodavnicu, na šta će on: "Jeste se vi izgubili?"

Do Vranaša stižem usred najveće žege. Prilazeći putem ka crkvi, vidim igumana koji kolima odlazi izvan manastira, u suprotnom smeru od mog. Ipak, ulazim.

6..jpg?zoom=1.5&resize=736%2C552 

Crkva deluje bajkovito, toliko različita od svih naših tradicionalnih kamenih građevina. Kao iz, recimo, ruskih bajki. Iz nje upravo izlazi mlada monahinja. Pitam je da sednem i malo se odmorim, a ona me nudi da uđem unutra gde je veća hladovina. I kaže mi da je izvor ispod crkve.

Unutrašnjost je oslikana freskama i sve to zajedno deluje živopisno. Sedam i odmaram se, uživajući u miru. Potom izlazim i spuštam se do izvora. Zanimljivo je da je ovaj izvor korišćen u rimsko doba kao glavni izvor za snabdevanje celog Sirmiuma, današnje Sremske Mtrovice. Voda je ledena i veoma ukusna.

7.-1.jpg?resize=603%2C452 

Vraćam se gore i kucam na vrata konaka. Izlazi ista ona monahinja. Pitam je da li bih možda mogla da prenoćim na manastirskom imanju, jer je ograđeno. Monahinja mi pokazuje da se preko puta nalaze opštinske livade i da mogu tamo, mada ima šakala i lisica.

Opet me je sramota da upitam za konak, iako je ovo ženski manastir i ima i konak. A i mohaninja kaže da sačekam igumana dok se vrati, jer samo on može da odluči.

8.-1.jpg?resize=595%2C446 

Tako sednem i cekam. Nisam ovo planirala, ali zaista bih volela da ostanem u ovom manastiru i saznam malo više o njemu u ljudima koji u njemu službuju. Odlučila sam da ću se odvažiti i upitati igumana za to, bez obzira na onu poruku devojke iz TOV-a koja je proverila i ovaj manastir i takođe dobila negativan odgovor u vezi sa ugošćavanjem putnika.

Nakon sata stiže iguman. Prilazi mi, ja ustajem i kratko mu se predstavljam. Kažem mu da pešačim već sedmi dan obilazeći manastire, a da sam skrenula sa rute osam kilometara zbog ovog, da bih ga videla, a i zbog toga što sama krštena u Sv. Vasiliju.

9.-1.jpg?zoom=1.5&resize=736%2C981

"Da li bih mogla da kampujem negde u sklopu vašeg imanja?", pitam.

"A gde ovde?", odgovara odmahujući rukom. Plac ima sigurno 30 ari, od kojih je pola u livadi.

"A negde u nekom kutku da nikom ne smetam i niko da me ne vidi. Sestra mi je rekla da napolju ima šakala i lisica, da se spuštaju do kuća, pa ne bih da rizikujem. "

"Nema gde ovde", odgovara otac. "Idite tamo na državno zemljište. "

I onda krene da me ispituje zašto pešačim po manastirima, tvrdeći kako mi je to pogrešno i uzalud rasipanje vremena. Kako bi trebalo da se molim. I da imam porodicu. Da ne idem uporedo sa onim što je propisao kao Božji put. Neka mi oproste svi vernici, ali mene takve propovedi bez pokušaja makar osnovnog razumevanja onoga što kažem, jako ljute.

10.-1.jpg?resize=597%2C448 

“A nije li Bog taj koji šalje putnike da bi iskušao svoje sluge ko šta nosi u svom srcu, oče? Nije li rečeno da je greh oterati putnika sa svog praga?“

“Jeste, ćeri”, odgovori i nasmeje se, te nastavi da mi govori o tome kako će me samo molitva spasti.

Pozdravim ga i odem. Ne moram to da slušam, makar gorela u Paklu.

Na onoj državnoj livadi troje čobana – muškarac i dve žene. Kažem im ukratko šta mi se desilo i pitam da li bih mogla da tu kampujem. Muškarac se šali, kaže da je tu njegov teren preko dana, a noću je slobodno, osim ako ne želim njegovo društvo pa ga pozovem. Smejemo se i razmatramo opasnost od šakala kojih tu često ima.

“Treba da odeš u Šišatovac da vdiš ako bi te tamo primili”, ote se čoveku usred priče.

“Ali to je dvanaest kilometara a ja sam već jako umorna”, odgovorim.

“Ima prečica, pokazaću ti kuda da ideš! “, povika čoban uzbuđeno.

I zaista, više puta ponovi mi kako da letnjim putevima stignem do tamo, preko njiva i polja, a da se ne izgubim. Jedna od žena, Nevenka, kreće deo puta sa mnom, jer se njena kuća nalazi u tom pravcu. Izvodi me izvan sela, ponavlja koje rute da se držim i poželi mi srećan put.

11.-1.jpg?resize=601%2C451 

Narednih sat i malo više grabim između njiva i kukuruza, brzinom za koju nisam verovala da ću imati na kraju dana. Ali žurim da stignem pre mraka. Dodatnu motivaciju daje mi mogućnost da najzad ostanem u nekom konaku. Uz sve ostalo, tuš bi mi zaista dobro došao.

Šišatovac je jedan od najlepših manastira koje sam videla. Pre nego što uđem unutra, rukom prelazim po crveno-belom kamenu, koji broji vekove. U vrtu ispred hrama ogromna bašta sa lavirintom od živice. Izgleda nestvarno.

13.-1.jpg?resize=598%2C449 

Crkva je prazna a ni okolo nigde nema nijednog monaha. Pored blagovaonice ugledam toalet, pa krenem tamo. Utom, iz trpezarije čujem neke zvukove. Javim se i kroz komarnik ugledam monaha. Izvinjava mi se što ne može da otvori vrata, kaže da su zaključana spolja.

I njemu kažem šta radim i upitam da noćim negde iza kapija manastira. Opet odlučno odbijanje. "A konaci?", usudim se da pitam.

“Ovo je muški manastir”, odgovori. “Ne možete ostati u njemu.“

Sećam se pre nekoliko decenija, da smo ostajali kao planinari u ženskom manastiru, ali žene u sobama, a muškarci u katunima. I da sam u Gruziji spavala u muškom manastiru. Kao i u ruskoj Kjahti.

14..jpg?resize=597%2C448 

Ali slegnem pomirljivo ramenima i upitam da li mogu makar kupatilo da koristim. Istuširala bih se unutra.

Mohan odobri i ja zahvalim.

Nešto kasnije, napustim manastirski kompleks i potražim mesto ispred, u selu. Nije mi problem da kampujem, to zapravo najviše volim, ali, čemu služe konaci? Za koga su napravljeni? Zašto stoje prazni a putnici se snalaze? Gde nestade ona hrišćanska gostoljubivost? Gde nestade sveta obaveza pomoći putniku namerniku?

Umesto svih tih odgovora, otac Amfilohije na Twitteru (ako je to uopšte pravi nalog a ne nečiji lažni) napisao mi je da je to što mi se desilo najbolji dokaz da sam ja na lošem putu.

_________________________________________

Kupujući moje knjige, direktno pomažete moje putovanje oko sveta. Pogledajte dostupne naslove i naručite ih preko sajta.



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 08:36 04.11.2019

Zamena teza

Umesto svih tih odgovora, otac Amfilohije na Twitteru (ako je to uopšte pravi nalog a ne nečiji lažni) napisao mi je da je to što mi se desilo najbolji dokaz da sam ja na lošem putu.


Nisi ti, on je.
Na putu gordosti i sujete. Kao i većina njih, koji nas iz klimatizovanih džipova, vrednih desetinama hiljada evra, upućuju na smernost i trpeljivost.

Ovakvim ponašanjem oni, zapravo, potiru hrišćanstvo. Umesto izvorno, po kom je pomoći suština, oni praktikuju neku "Pink" verziju i prave parade kiča, površnosti i jeftinog folklora.

Slučajno?
Ne verujem!
Najveći broj današnjih vladika imenovao je SDB ili KOS. Oni sa hrišćanstvom nemaju puno dodirnih tačaka.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:12 04.11.2019

Re: Zamena teza

Jebi ga, da je Lemi Dodik, donira par milkica evra pa da je i puste.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:31 04.11.2019

Re: Zamena teza

Slučajno?
Ne verujem!
Najveći broj današnjih vladika imenovao je SDB ili KOS. Oni sa hrišćanstvom nemaju puno dodirnih tačaka.


Slučajno "obavestio moda". Tu je taster odmah iznad "citiraj". Pa da, jeste takav duh dominantan na Fruškoj. Prvo, to je SDB/KOS-ov stronghold, a drugo, jesu ti manastiri apsorbovali veliki broj war fugitives-a srpskih, pa se, shodno tome, uselio u njih i taj naš skorašnji mračni duh. Kakav narod, takva i crkva.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:37 04.11.2019

Re: Zamena teza

predatortz
Umesto svih tih odgovora, otac Amfilohije na Twitteru (ako je to uopšte pravi nalog a ne nečiji lažni) napisao mi je da je to što mi se desilo najbolji dokaz da sam ja na lošem putu.


Nisi ti, on je.



ispostavilo se da je lik fake, msm, nije nikakvo sveto lice već se tako zeza na njihov račun na Twitteru.
freehand freehand 19:34 06.11.2019

Re: Zamena teza

Slučajno?
Ne verujem!
Najveći broj današnjih vladika imenovao je SDB ili KOS. Oni sa hrišćanstvom nemaju puno dodirnih tačaka.

Sjebaše nama (nevernicima) crkvu komunisti otkad su je preuzeli načisto.


Mislim, ovo je toliko glupo da je nemoguće komentarisati a da se održi trun dostojanstva.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:17 07.11.2019

Re: Zamena teza

Oklen si ti nevernik kada si pričao pre par godina da si tradicionalno pravoslavan? Ili si to pričao u nastupu iskrenosti pa si video da đevojke ne vole pravoslavne pa se identifikuješ ponovo kao nevernik da bi te Mirela ljubila?
predatortz predatortz 08:36 07.11.2019

Re: Zamena teza

Sjebaše nama (nevernicima) crkvu komunisti otkad su je preuzeli načisto.


To je još jedna od bitnih institucija za identitet naroda koju su stavili pod svoju šapu.
Uzgred, nigde nisam rekao da sam nevernik. Rekao sam da nisam od ovih novih, koji padaju u trans. U našoj porodici se slavska sveća nikad nije gasila, ako ti razumeš šta to uopšte znači.


Mislim, ovo je toliko glupo da je nemoguće komentarisati a da se održi trun dostojanstva.


Glupo je onima koji ne razumeju koliko je bitna institucija Crkve za identitet jednog naroda, pa čak i za onaj deo tog naroda koji sebe ne smatra verujućim.
Черевићан Черевићан 13:50 04.11.2019

čemu služe konaci?

noćenje u manastiru...možete pitati pa ako vam možda izađu u susret

- уздај се усе и у своје кљусе
што помиње често мудар Народ,
и сумњати у ово не треба
јер имаше ваљда за то повод
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:44 04.11.2019

Re: čemu služe konaci?

into thyself, and into thy ol' horse - што каже наш Народ
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:50 04.11.2019

Sotona na biciklu.

(dobro, sad si išla peške).

Ja mislim da je samo trebalo onom prvom pop-drkošu da muneš jedno 10 evra u ruku, da ih osveti i za pojas zadene, i da tako rešiš problem prenoćenja.

A lije su ok, za šakale ne znam, jel to isto što i kojot? Ako jeste, oni umeju da budu nezgodni jer operišu u čoporu, oće da nasrnu i na čoveka ako su baš gladni. Ali ako si u šatoru, onda si bezbedna, samo da držiš cipele unutra da ti ih ne pojedu ili odvuku negde u žbunje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:26 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.


Ja mislim da je samo trebalo onom prvom pop-drkošu da muneš jedno 10 evra u ruku, da ih osveti i za pojas zadene, i da tako rešiš problem prenoćenja.

Снежана је женско.
СПЦ је дубоко мизогина институција.
Чак и српски светац патрајарх Павле, чијим сам булеваром данас пролазио, био је тешко мизогин тип.

Отуда такав пријем.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:42 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Predrag Brajovic

Ja mislim da je samo trebalo onom prvom pop-drkošu da muneš jedno 10 evra u ruku, da ih osveti i za pojas zadene, i da tako rešiš problem prenoćenja.

Снежана је женско.
СПЦ је дубоко мизогина институција.
Чак и српски светац патрајарх Павле, чијим сам булеваром данас пролазио, био је тешко мизогин тип.

Отуда такав пријем.



Narednih dana imaću neuporedivo bolja iskustva u ženskim samostanima, upoznaću monahinje i iskušenice koje su širokih vidika, drage, gostoljubive, pune razumevanja. To je takođe jedan od mojih zaključaka.

Međutim, vidi ovaj zanimljiv detalj: u jednom manastiru koji ću posetiti 8. dana, vidim da su zajedno i mosai i neke iskušenice ili šta li su. Poslednjeg dana razgovaram sa iskušenicom u manastiru Pribina Glava i to pomenem, a ona kaže: to su sve bolesne žene. Ja se primim, mislim da je posredi zavisnost ili tako nešto, upitam je kakva bolest, a ona mi onako konspirativno šapnu: "opssednute su demonima". I onda dobijem jedan komentar na FB: znači, demoni su rezervisani za ženski rod?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:48 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Мени је јако тешко да идеју Цркве, њену величину и значај, као и њену (српске цркве) суштаствену вредност за настанак српске нације (уз народну епику, она је водећи наратив који нас је оформио) -- одвојим од њених понижавајућих и примитивних испољавања.

Но, свет почива на два или три Божја праведника, па пошто једног од њих знам, некако ми буде ок.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:49 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

srdjan.pajic
(dobro, sad si išla peške).

Ja mislim da je samo trebalo onom prvom pop-drkošu da muneš jedno 10 evra u ruku, da ih osveti i za pojas zadene, i da tako rešiš problem prenoćenja.

A lije su ok, za šakale ne znam, jel to isto što i kojot? Ako jeste, oni umeju da budu nezgodni jer operišu u čoporu, oće da nasrnu i na čoveka ako su baš gladni. Ali ako si u šatoru, onda si bezbedna, samo da držiš cipele unutra da ti ih ne pojedu ili odvuku negde u žbunje.


A ne bojim se ja divljih zverova, znaš da su oni pametni i ne napadaju ljude, nego mi je nekako baš bilo stalo da budem tu, napravila sam veliki detour, to je crkva posvećena Sv. Vasiliju...
predatortz predatortz 19:56 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

samostanima


Ako ovo kažeš, neće ti dati mi vode da se napiješ!

macak.tosa031 macak.tosa031 20:07 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Predrag Brajovic
Мени је јако тешко да идеју Цркве, њену величину и значај, као и њену (српске цркве) суштаствену вредност за настанак српске нације (уз народну епику, она је водећи наратив који нас је оформио) -- одвојим од њених понижавајућих и примитивних испољавања.

Но, свет почива на два или три Божја праведника, па пошто једног од њих знам, некако ми буде ок.

Ni ne treba da odvajaš - jer smo (i) to sve (i) mi.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 20:08 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

predatortz
samostanima


Ako ovo kažeš, neće ti dati mi vode da se napiješ!



A znam ,manastirima, znala sam kad sam otkucala, ali sam žurila, popunjavam formular za kanadsku vizu, oni nisu normalni, treba da upišem gde sam sve putovala poslednjih deset godina, skroz sam im zeznula algortam, ne može više da primi novih zemalja, ali sam izgleda zeznula i sebe i unos od više od dva sata jer traže i od kog do kog meseca, aman-zaman! Hoću da kažem, rasejana sam skroz
mirelarado mirelarado 20:28 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

СПЦ је дубоко мизогина институција.


Јесте. Има и своје свето место где је женама забрањен приступ. Зато мене Атос више подсећа на Саудијску Арабију него на хришћанство.
predatortz predatortz 20:30 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

ali sam žurila, popunjavam formular za kanadsku vizu, oni nisu normalni


Po tom pitanju su teški imbecili!
Mog drugara su odbili jer je devedesetih, neka dva meseca, bio rezervista u studentskoj četi u VRS.
Čovek samo hteo da sa ženom i klincima poseti ženinu sestru i njenu porodicu.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 20:39 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

predatortz
ali sam žurila, popunjavam formular za kanadsku vizu, oni nisu normalni


Po tom pitanju su teški imbecili!
Mog drugara su odbili jer je devedesetih, neka dva meseca, bio rezervista u studentskoj četi u VRS.
Čovek samo hteo da sa ženom i klincima poseti ženinu sestru i njenu porodicu.



Ma ja ne priznajem nikakve grehe mladosti! Sve negiram
A nadam se da će mi je dati, imam američku na 10 godina, a ne bih da se vraćam iz Amerike samo da bih aplicirala za kanadsku, pošto mora iz zemlje gde živiš i radiš ili barem jedno od toga dvoga.
Atomski mrav Atomski mrav 22:52 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

ali sam žurila, popunjavam formular za kanadsku vizu, oni nisu normalni

Po tom pitanju su teški imbecili!
Mog drugara su odbili jer je devedesetih, neka dva meseca, bio rezervista u studentskoj četi u VRS.


Popunjavao moj kolega formular za kanadsku vizu pre nekih petnaestak godina i ja bacio pogled na njega... prvo što sam primetio je da je bilo predviđeno da se zalepe slike i bračnog druga i dece (ako ih osoba koja traži vizu ima), kao i da se upišu generalije i za roditelje osobe koja traži vizu. Nakon toga, prvo pitanje na koje treba odgovoriti je - da li ste učestvovali u nekom od ratova na prostoru bivše SFRJ. Ako odgovoriš sa "Da", treba da popuniš sledećih 16 pitanja: gde ste ratovali, kad ste ratovali, u kojoj ste vojnoj jedinici bili, ako biste otputovali tamo gde ste ratovali da li bi vas uhapsili zbog ratnih zločina... a ako odgovoriš sa "Ne", preskačeš ta pitanja i odgovaraš na 17. pitanje: a zašto niste ratovali? Pa tu pišeš da si bio suviše mlad/mator za vojsku, da si bio bolestan, da si studirao, itd. I kolega je tu bio u dilemi šta da napiše pošto je bio na vukovarskom ratištu pa se pitao da li kanadske vlasti mogu nekako da provere te njegove navode. Znajući da je pričao kako je vozio sanitetski pincgauer, pitao sam ga:
- A u kojoj si jedinici bio?
- U Gardi.
- Piši da nisi bio u ratu.

I tako i bi, napisao je da nije bio u ratu jer je studirao i na kraju je dobio vizu ali nije nikad putovao u Kanadu pošto je sastanak na koji je trebalo da ide na kraju bio otkazan.
predatortz predatortz 23:07 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Piši da nisi bio u ratu.

I tako i bi, napisao je da nije bio u ratu jer je studirao i


Ja ne bih mogao ni slagati. Jedna od prvih stvari koju je SFOR uradio po dolasku u BiH je uzimanje spiskova aktivnih i rezervnih oficira vojske i MUP-a.
Nešto mi govori da UK, USA i Kanadu neću videti tokom ovog života.
Atomski mrav Atomski mrav 23:16 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ja ne bih mogao ni slagati. Jedna od prvih stvari koju je SFOR uradio po dolasku u BiH je uzimanje spiskova aktivnih i rezervnih oficira vojske i MUP-a.


To je kopkalo i mog kolegu.

Nešto mi govori da UK, USA i Kanadu neću videti tokom ovog života.

Nemoj tako, možda ti i dozvole da otputuješ tamo... sad, da li bi ti dozvolili i da se vratiš, to ne znam. Ne vredi rizikovati.
gedza.73 gedza.73 23:46 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Po tom pitanju su teški imbecili!

pošto Blogovatelj nije ovde po sećanju prepričaću njegovu priču.
prvo je gadno nagrabusio na našoj carini. oduzeli mu novac koji je bio jedan od uslova da uđe u Kanadu.

kad je prošao sve formalnosti na kanadskoj strani pita ga Kanađanka za novac. On ispriča šta se desilo i da su mu naši carinici oduzeli novac koji je poneo.
'Izađe žena napolje i ode u drugu kancelariju. Sve se vidi kroz staklo. Tad sam za par minuta osedeo. Vrati se, sede za sto, dade mi formular i kaže
- potpiši ovde da ulaziš sa novcem
i lupi pečat'

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 23:49 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

gedza.73
Po tom pitanju su teški imbecili!

pošto Blogovatelj nije ovde po sećanju prepričaću njegovu priču.
prvo je gadno nagrabusio na našoj carini. oduzeli mu novac koji je bio jedan od uslova da uđe u Kanadu.

kad je prošao sve formalnosti na kanadskoj strani pita ga Kanađanka za novac. On ispriča šta se desilo i da su mu naši carinici oduzeli novac koji je poneo.
'Izađe žena napolje i ode u drugu kancelariju. Sve se vidi kroz staklo. Tad sam za par minuta osedeo. Vrati se, sede za sto, dade mi formular i kaže
- potpiši ovde da ulaziš sa novcem
i lupi pečat'



To ono pre par godina kad je nagraisao?
Ja neću idavde u Kanadu, nego zemljanim putem iz USA jednog dana...
gedza.73 gedza.73 23:55 04.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

To ono pre par godina kad je nagraisao?

jeste.
nego zemljanim putem

Samo da se pohvalim. tri puta nedeljno bajs. Dva puta po 50 km, jednom nešto preko 60.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:01 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Predrag Brajovic
Мени је јако тешко да идеју Цркве, њену величину и значај, као и њену (српске цркве) суштаствену вредност за настанак српске нације (уз народну епику, она је водећи наратив који нас је оформио) -- одвојим од њених понижавајућих и примитивних испољавања.

Но, свет почива на два или три Божја праведника, па пошто једног од њих знам, некако ми буде ок.


Ma i sama doktrina svetosti i ljudi je problematična - ne postoje nigde sveti ljudi. Uvek su trošni i problematični.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:44 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

mirelarado
СПЦ је дубоко мизогина институција.


Јесте. Има и своје свето место где је женама забрањен приступ. Зато мене Атос више подсећа на Саудијску Арабију него на хришћанство.


Ma jok, niđe veze. Mada, ovo mi je okej da Atos bude zatvoren. Prosto, kada bi se otvorio nastao bi darmar, nemaju svi kulturu ponašanja u crkvi; evo mi (Hristov grob) smo otvoreni za sve i ima masa zloupotreba; ima ljudi/žena koji mrze Hrista pa baš dolaze s namerom da provociraju; tako da mi je okej ta konzervativnost. Uostalom, što bi, kao turistkinja, išla u manastir? Ideš na plažu, u muzej, na arheološko nalazište, u centar neke metropole... Što bi, nekoga gologuzog s plaže zanimao najkonzervativniji oblik ljudskog života?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:45 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Jednostavnije rečeno - ne mogu se zakoni sekularizma prenositi na monasticizam.
vcucko vcucko 13:08 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Srđan Fuchs
mirelarado
СПЦ је дубоко мизогина институција.


Јесте. Има и своје свето место где је женама забрањен приступ. Зато мене Атос више подсећа на Саудијску Арабију него на хришћанство.


Ma jok, niđe veze. Mada, ovo mi je okej da Atos bude zatvoren. Prosto, kada bi se otvorio nastao bi darmar, nemaju svi kulturu ponašanja u crkvi; evo mi (Hristov grob) smo otvoreni za sve i ima masa zloupotreba; ima ljudi/žena koji mrze Hrista pa baš dolaze s namerom da provociraju; tako da mi je okej ta konzervativnost. Uostalom, što bi, kao turistkinja, išla u manastir? Ideš na plažu, u muzej, na arheološko nalazište, u centar neke metropole... Što bi, nekoga gologuzog s plaže zanimao najkonzervativniji oblik ljudskog života?


Jednostavo - šteta je i poseći drvo staro 500+ godina, a kamoli neku tradiciju od hiljadu leta. Pa još i smislenu, ako ćemo pravo - oni su tamo da komuniciraju sa Bogom na neki svoj način, a ne da gledaju kupačice u tangama. I to ukinuti samo zato što je nekome palo na pamet, eto baš hoću, ili da se uzme još para... ne ide.
Ima para da se uzmu negde drugde, cela Grčka je velika obala i plavo more.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:23 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Srđan Fuchs
Predrag Brajovic
Мени је јако тешко да идеју Цркве, њену величину и значај, као и њену (српске цркве) суштаствену вредност за настанак српске нације (уз народну епику, она је водећи наратив који нас је оформио) -- одвојим од њених понижавајућих и примитивних испољавања.

Но, свет почива на два или три Божја праведника, па пошто једног од њих знам, некако ми буде ок.


Ma i sama doktrina svetosti i ljudi je problematična - ne postoje nigde sveti ljudi. Uvek su trošni i problematični.

Saglasan!
mirelarado mirelarado 14:29 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

vcucko
Srđan Fuchs
mirelarado
СПЦ је дубоко мизогина институција.


Јесте. Има и своје свето место где је женама забрањен приступ. Зато мене Атос више подсећа на Саудијску Арабију него на хришћанство.


Ma jok, niđe veze. Mada, ovo mi je okej da Atos bude zatvoren. Prosto, kada bi se otvorio nastao bi darmar, nemaju svi kulturu ponašanja u crkvi; evo mi (Hristov grob) smo otvoreni za sve i ima masa zloupotreba; ima ljudi/žena koji mrze Hrista pa baš dolaze s namerom da provociraju; tako da mi je okej ta konzervativnost. Uostalom, što bi, kao turistkinja, išla u manastir? Ideš na plažu, u muzej, na arheološko nalazište, u centar neke metropole... Što bi, nekoga gologuzog s plaže zanimao najkonzervativniji oblik ljudskog života?


Jednostavo - šteta je i poseći drvo staro 500+ godina, a kamoli neku tradiciju od hiljadu leta. Pa još i smislenu, ako ćemo pravo - oni su tamo da komuniciraju sa Bogom na neki svoj način, a ne da gledaju kupačice u tangama. I to ukinuti samo zato što je nekome palo na pamet, eto baš hoću, ili da se uzme još para... ne ide.
Ima para da se uzmu negde drugde, cela Grčka je velika obala i plavo more.


Srki i Vcucko, svojim spinovanjem samo potvrđujete mizoginost SPC-a. Te razgolićene i razularene turistkinje i kupačice nigde nisam spominjala, one su vama, kanda, jedina asocijacija na žene.
Poznajem piličan broj muškaraca koji odlaze na Svetu goru, nijedan od njih ne odlikuje se nekom duhovnošću, ako ćemo pravo, i mahom pričaju o razgovorima s tamošnjim kaluđerima i nekakvim prosvetljenjima, premda su u svakodnevnom životu ostali isti, sa svim ljudskim manama i gresima koje su imali i pre te posete.
zilikaka zilikaka 14:36 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.


Srki i Vcucko, svojim spinovanjem samo potvrđujete mizoginost SPC-a

Da, zaista, ne znam zašto su obojica pod ženama odmah podrazumevali kupačice i obilazak zjakavih turistkinja.
Baš mi to upalo u oči kako različito shvatamo iste reči.


hoochie coochie man hoochie coochie man 15:57 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

svojim spinovanjem samo potvrđujete mizoginost SPC-a.

Ne znam da li ta reč baš paše, jer ako je spc mizogina, onda je religija kao pojam mizogina.

Odnos religije prema polovima je nesporno određen, promuški je, i o tome je zaista zanimnjivo čitati, ali reći to je mizoginija, reći religija mrzi žene, malo mi je to površno.
mirelarado mirelarado 16:23 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Odnos religije prema polovima je nesporno određen, promuški je, i o tome je zaista zanimnjivo čitati, ali reći to je mizoginija, reći religija mrzi žene, malo mi je to površno.


Možda je mizoginija prejaka reč, ali monoteističke religije jesu promuške, što kažeš. Tako i ovaj što je odbio Sneži gostoprimstvo, sve podsećajući je da je njena uloga da se moli i rađa decu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:27 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Tako i ovaj što je odbio Sneži gostoprimstvo, sve podsećajući je da je njena uloga da se moli i rađa decu

Ma taj je samo budala.
mirelarado mirelarado 16:39 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
Tako i ovaj što je odbio Sneži gostoprimstvo, sve podsećajući je da je njena uloga da se moli i rađa decu

Ma taj je samo budala.


Da, ali ta budala je iguman. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:22 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.



Da, ali ta budala je iguman. :)

Ma znam, ali to što je iguman ga ne čini manjom budalom.
Taj stav je lični stav, ko ga ima taj je budala, pa i kad je iguman.
Meni se to, da postoje ljudi sa budalastim stavovima, čini nezanimnjivim, ne iznenađuje naprosto.

Ali odnos religije prema ženama, koji se ne može zvati mržnjom ipak, jeste zanimljiva stvar.

Šta je to što ih tera da na sve načine žene stave u podređeni položaj, pa čak i lažima (mnogo mi se logičnom čini teza da su Isus i Marija bili u braku, a da crkva iz sve snage to pokušava da sakrije) e o tome je zanimnjivo čitati.
zilikaka zilikaka 17:48 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

ta je to što ih tera da na sve načine žene stave u podređeni položaj

Da, čuvena Evina krivica projektivana kroz vekove držala je u pokornosti onolike generacije žena, a to je uvek pola stanovništva sa kojim na taj način izbegavaš problem raznih novina, ideja, promenaa, napretka. Religije su po pravilu za očuvanje pistojećeg stanja i napredak ih uopšte ne zanima.
Da je do samo njih, još bismo se prevozili zapregama i orali volovima, pa kolko se ima i ko preživi. Njihovo bi bilo da uzmu koliko im treba i plasiraju tumačenje za sve.
vcucko vcucko 17:51 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

mirelarado

Poznajem piličan broj muškaraca koji odlaze na Svetu goru, nijedan od njih ne odlikuje se nekom duhovnošću, ako ćemo pravo, i mahom pričaju o razgovorima s tamošnjim kaluđerima i nekakvim prosvetljenjima, premda su u svakodnevnom životu ostali isti, sa svim ljudskim manama i gresima koje su imali i pre te posete.

Izvini, ali potpuno pogrešan ugao gledanja.
Ne radi se ovde o posetiocima Svete gore, oni su prosečni ljudi kao i svi ostali. Radi se o onima koji na Svetoj gori žive i koji su Svetoj gori i veri posvetili svoj život, jedan jedini.
Njihovi manastiri, njihova (monaška) država i njihova volja koga će tamo da puste. Tačka. Oni su tu jedino bitni i to što tamo održavaju već milenijum. Pusti sad Žiku i Peru što su se nekako ogrebali da tamo odu pa se sad da prostiš preseravaju. To su u ovoj priči potpuno nebitni likovi.
Zamisli da neko bane pred tvoju kuću/stan i krene da ti soli pamet, koga treba da pustiš unutra. To je suština ove priče.
predatortz predatortz 18:27 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Njihovi manastiri, njihova (monaška) država i njihova volja koga će tamo da puste.


Pičkomrsci!
vcucko vcucko 18:31 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

predatortz
Njihovi manastiri, njihova (monaška) država i njihova volja koga će tamo da puste.


Pičkomrsci!

I to da budu je njihovo pravo. Neosporivo.
vcucko vcucko 19:11 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man

Šta je to što ih tera da na sve načine žene stave u podređeni položaj, pa čak i lažima (mnogo mi se logičnom čini teza da su Isus i Marija bili u braku, a da crkva iz sve snage to pokušava da sakrije) e o tome je zanimnjivo čitati.

Čekaj bre, Monica Belucci bila gospoja Hristosova?!

Ma žena zmaj, nema šta
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ma žena zmaj, nema šta


Bogami jeste.
Greh s njom se isplati:)

Pusti film, ja pratim svoju logiku kad se o tome radi.
A vidi kud me ona vodi.

Ako odbacimo kao nemoguće onaj deo o bezgrešnom začeću i nekoj božijoj prirodi Isusa (jer to je neophodno da bi se logika uopšte koristila) ostaje nam neki tridesetogodišnjak koji je stalno u društvu jedne žene.
Tridesetogodišnjak koji ima svoj pokret, harizmu, u okruženju u kom je normalno do obavezno imati ženu.
Što je on ne bi imao?

Na drugoj strani, činujenica je i da opisa, svedočenja, dakle jevanđelja, ima dosta, da su neka međusobno isključiva, i da su neki ljudi, ne bog ni Isus, nego ljudi, vekovima kasnije, odlučili šta će se smtrati istinom, tj kanonizovali četiri jevanđelja koja su oni odabrali.
Šta nam je dokaz da nisu imali neki svoj "politički" razlog da izaberu baš ta a ne neka druga?

Znam ja da je vera baš to, vera, a ne dokaziva stvar, i poštujem one koji veruju, ali stoji i to da vera podrazumeva proglašavanje logike za nepouzdanu kategoriju, a meni to teško ide.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:47 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

predatortz
Piši da nisi bio u ratu.

I tako i bi, napisao je da nije bio u ratu jer je studirao i


Ja ne bih mogao ni slagati. Jedna od prvih stvari koju je SFOR uradio po dolasku u BiH je uzimanje spiskova aktivnih i rezervnih oficira vojske i MUP-a.
Nešto mi govori da UK, USA i Kanadu neću videti tokom ovog života.


Ej, ma to je bilo davno, sad bi dobio vizu ladno (mislim, kad te Kandićka nije uhapsila do sada, neće ni ovi .) Moj drugar sa faksa ovde je jedno vreme bio telohranitelj kod Mladića, i dobio je vizu bez problema (to je bilo možda 2000 ili 2001.). Ne znam da li je prijavio ili nije svoje činodejstvovanje za vreme rata, verovatno nije. E, ali je par godina kasnije najebao kad je išao nazad u Bosnu, pa tamo aplicirao za novu vizu, tad je bila potraga za onim nekim zločincem i ovaj moj drugar sa baš tako zvao, isto ima i prezime, te ga je najebao, trebalo je nekoliko meseci da mu urade bekgraund ček i da ga konačno puste. Još smo mu rekli, bre, ne zajebavaj se, proveri pre nego što odeš da li ćeš imati problema, ali tvrdoglavo to, nije slušao.

Posle je opet najebao siroma, apsili ga na aerodromu u Salt Lejk Sitiju gde je išao kod nekog drugara mormona, isto iz naše grupe, za Božić. Tad je već ovaj zločinac bio uhapšen, ali se ta informacija to jest poternica nekako nije izbrisala iz sistema. Jedva ga, bre, pustiše skotovi, pokvariše čoveku ni krivom ni dužnom božićne blagdane.




zilikaka zilikaka 20:08 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ako odbacimo kao nemoguće onaj deo o bezgrešnom začeću i nekoj božijoj prirodi Isusa (jer to je neophodno da bi se logika uopšte koristila)

Pa iz elementarne biologije je poznato da bi bezgrešno začeće u tadašnjem smislu, bez asistencije savremene medicine, moglo da bude samo neko spontano kloniranje, što bi opet pa značilo da je Marija morala roditi žensko dete.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:59 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Pa iz elementarne biologije je poznato da bi bezgrešno začeće u tadašnjem smislu, bez asistencije savremene medicine, moglo da bude samo neko spontano kloniranje, što bi opet pa značilo da je Marija morala roditi žensko dete.


Ovde se lako sklizne u nešto što vernici mogu doživeti kao namerno vređanje, što ne bih voleo, ali stvarno to sa bezgrešnim začećem je veliki autogol tvoraca te teorije.
Ne znam šta im je to trebalo, moglo je mnogo jednostavnije, rodio se normalno, bog ga odabrao, i sve bude prihvatljivje, ili makar teže za pobijanje.
Kao islam što je uradio.
Ovako, treba baš dobra (slepa) vera da se prihvati priča.
zilikaka zilikaka 21:29 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ovde se lako sklizne u nešto što vernici mogu doživeti kao namerno vređanje, što ne bih voleo

MA ne želim ni ja, neravno, nego eto od duga vremena mi palo na pamet.
Nikad od tehničke logike ne biva dogmata, mi sve moramo da dokažemo i proverimo.
st.jepan st.jepan 21:44 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
Pa iz elementarne biologije je poznato da bi bezgrešno začeće u tadašnjem smislu, bez asistencije savremene medicine, moglo da bude samo neko spontano kloniranje, što bi opet pa značilo da je Marija morala roditi žensko dete.


Ovde se lako sklizne u nešto što vernici mogu doživeti kao namerno vređanje, što ne bih voleo, ali stvarno to sa bezgrešnim začećem je veliki autogol tvoraca te teorije.
Ne znam šta im je to trebalo, moglo je mnogo jednostavnije, rodio se normalno, bog ga odabrao, i sve bude prihvatljivje, ili makar teže za pobijanje.
Kao islam što je uradio.
Ovako, treba baš dobra (slepa) vera da se prihvati priča.

Naravno!
Namerno!
Credo quia absurdum.
Lako ti je vjerovat' u očito i logično, uzveruj ti u nemoguće - dokaži da si pravi sledbenik.
Tu istu, jednostavnu proveru odanosti, iz dana u dan uspešno sprovodi i naš Prvorođeni.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 21:51 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
svojim spinovanjem samo potvrđujete mizoginost SPC-a.

Ne znam da li ta reč baš paše, jer ako je spc mizogina, onda je religija kao pojam mizogina.

Odnos religije prema polovima je nesporno određen, promuški je, i o tome je zaista zanimnjivo čitati, ali reći to je mizoginija, reći religija mrzi žene, malo mi je to površno.



Sa zanimanjem pratim vaše komentare (ne mogu da se uključim jer će mi kanadski formulari doći glave), a maločas odem na FB i iskoči mi ova objava o istoriji koju upravo ispisuje crnogorsko sveštenstvo (tako barem kaže naslov): TEKST
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:42 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Lako ti je vjerovat' u očito i logično, uzveruj ti u nemoguće - dokaži da si pravi sledbenik.
Tu istu, jednostavnu proveru odanosti, iz dana u dan uspešno sprovodi i naš Prvorođeni.


Jako!
Ali, šta je onda uzrok da se masovno proširi?
Ne vole ljudi da misle?
st.jepan st.jepan 23:10 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
Lako ti je vjerovat' u očito i logično, uzveruj ti u nemoguće - dokaži da si pravi sledbenik.
Tu istu, jednostavnu proveru odanosti, iz dana u dan uspešno sprovodi i naš Prvorođeni.

Jako!
Ali, šta je onda uzrok da se masovno proširi?
Ne vole ljudi da misle?

Dabome.
Najteže mislit'!
Ja na primer, mišljenju pribegavam tek pošto izređam sve ostale (meni poznate) metode.
Šalim se, mislim da je spremnost da se prigrli ponešto što nije realno moguće, posledica duboke ljudske potreba za ponekom "će oprOste" pukotinom u nemilosnom sistemu svakojakih neizostavnosti, neumitnosti, uzročnosti i posledičnosti.
Žudnja za čudom, eto!
angie01 angie01 23:24 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

da li ste učestvovali u nekom od ratova na prostoru bivše SFRJ.


sem sto su generalno poostrili davanje vize-nama barem, ( SRbija)- na ratove devedesetih su specijalno osetljivi i imaju sve potrebne podatke,...nije dovoljno da popunis formular, obicno traze i vojnu knjizicu na uvid-zavisi u kojoj kancelariji apliciras i na kog sluzbenika naletis.

...s druge strane, Latino Amerikanci samo kupe avionsku kartu i onda resavaju svoje statuse na licu mesta.
vcucko vcucko 23:41 05.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
Lako ti je vjerovat' u očito i logično, uzveruj ti u nemoguće - dokaži da si pravi sledbenik.
Tu istu, jednostavnu proveru odanosti, iz dana u dan uspešno sprovodi i naš Prvorođeni.


Jako!
Ali, šta je onda uzrok da se masovno proširi?
Ne vole ljudi da misle?

Aman šta da misle?!
O čemu? O sopstvenom postojanu i nepostojanju. Pračestici nečega, postanju svemira. Šta je bilo pre svemira i šta će biti posle. Da li u tim relacijama uopšte postoji pre i posle. Da li postoji vreme ako nema ko da ga meri, recimo.

Kako može jedna živuljka kao što je čovek uopšte racionalno da razmišlja o tome. Tražiš racio u iracionalnom. Pa kažeš nije ubedljivo, treba to bolje

A priča oko isusa je najuspešnija od svih priča ikad, ima dve milijarde sledbenika, bar se tako deklarišu, ne ulazim u iskrenost i način ispoljavanja.

Šta bi bilo bolje? Ministar finansija Sv. Pavle bi iskazao povećanje BDP-a za 35%, MUP-ovac Sv. Petar bi svojima podelio trinaestu platu, a ministar odbrane Sv. Đorđe (jedini svetac koji se slikao sa taštom) bi bome zaslužio i četrnaestu
Ministar energetike Sv. Ilija Gromovnik mogao bi da spusti cenu kilovata

Msm, izvini, ali samo nastavljam u tvom tonu. Uz najveće poštovanje
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:31 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

A priča oko isusa je najuspešnija od svih priča ikad, ima dve milijarde sledbenika,


Precizan termin, uspešna.
Uspešna ne znači obavezno i istinita, zar ne?
I tu je razlaz između vernika i ostalih, kako god te ostale nazvali, da li je istinita, ili nije istinita.
A samo dve su mogućnosti, Isus jeste začet bezgrešno, i Isus nije začet bezgrešno (ako ne postavljamo i treću da li je Isus uopšte postojao)

Ako se Isus posmatra kao fizički, a ne metafizički entitet, nesporno je da se mora apsolutno žrtvovati razum kako bi se ta uspešna priča prihvatila kao istinita.


To pitanje ne spada u oblast o nastanku kosmosa, o prapočecima, čak ne ni u oblast o nastanku života, to je ipak "savremeno" doba, kad su se ti događaji, kako god da su se odigrali, već bili okončali, kosmos je već bio tu, čovek je već bio tu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:57 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

mirelarado


Mizogin: Ma jok, niđe veze. Mada, ovo mi je okej da Atos bude zatvoren. Prosto, kada bi se otvorio nastao bi darmar, nemaju svi kulturu ponašanja u crkvi; evo mi (Hristov grob) smo otvoreni za sve i ima masa zloupotreba; ima ljudi/žena koji mrze Hrista pa baš dolaze s namerom da provociraju; tako da mi je okej ta konzervativnost. Uostalom, što bi, kao turistkinja, išla u manastir? Ideš na plažu, u muzej, na arheološko nalazište, u centar neke metropole... Što bi, nekoga gologuzog s plaže zanimao najkonzervativniji oblik ljudskog života?

Mizogin 2: Jednostavo - šteta je i poseći drvo staro 500+ godina, a kamoli neku tradiciju od hiljadu leta. Pa još i smislenu, ako ćemo pravo - oni su tamo da komuniciraju sa Bogom na neki svoj način, a ne da gledaju kupačice u tangama. I to ukinuti samo zato što je nekome palo na pamet, eto baš hoću, ili da se uzme još para... ne ide.
Ima para da se uzmu negde drugde, cela Grčka je velika obala i plavo more.



Srki i Vcucko, svojim spinovanjem samo potvrđujete mizoginost SPC-a. Te razgolićene i razularene turistkinje i kupačice nigde nisam spominjala, one su vama, kanda, jedina asocijacija na žene.
Poznajem piličan broj muškaraca koji odlaze na Svetu goru, nijedan od njih ne odlikuje se nekom duhovnošću, ako ćemo pravo, i mahom pričaju o razgovorima s tamošnjim kaluđerima i nekakvim prosvetljenjima, premda su u svakodnevnom životu ostali isti, sa svim ljudskim manama i gresima koje su imali i pre te posete.


To je zato što smo Čučkov i ja mornari, stari morski vukovi, tradicionalno zagoreli, pa čim vidimo ženu odmah joj rastrgnemo ćegice (zubima), dok se nadvijamo svojim crnim, maljavim telom nad nju...

Ma jok bre, istripovale ste se. Žena je carica, ovde pričamo o nečemu drugom - konfliktu sekularnog i monaškog pogleda na život.
alselone alselone 11:05 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Dok nisam prvi put otišao u manastir verovao sam da su monasi nešto najbliže bogu na zemlju a onda sam shvatio da su jedni od najnadrkanijih ljudi. Skinuli su me skurca svaki put kada sam nešto pitao i to najstrašnije.

Što je i OK, oni su otišli tamo da nađu mir i posvete se bogu a odslaci u manastire su danas postali nezaobilazni deo urbanog folklora pa smo ih verovatno smorili do krajnjih granica.
Atomski mrav Atomski mrav 13:01 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Što je i OK, oni su otišli tamo da nađu mir i posvete se bogu a odslaci u manastire su danas postali nezaobilazni deo urbanog folklora pa smo ih verovatno smorili do krajnjih granica.


Što onda ne zatvore manastire za posete ako im posetioci idu na ku*ac?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 13:08 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Atomski mrav
Što je i OK, oni su otišli tamo da nađu mir i posvete se bogu a odslaci u manastire su danas postali nezaobilazni deo urbanog folklora pa smo ih verovatno smorili do krajnjih granica.


Što onda ne zatvore manastire za posete ako im posetioci idu na ku*ac?


To sam se i ja pitala kad su mi neki vernici na FB opravdavali igumanovo ponašanje time da oni ne žele promenadu. A žele kad se daju prilozi? Trenutno se svi fruškogorski manastiri ozbiljno doziđuju i rekonstruišu, ogromne pare su u pitanju. S kulturološke strane, to je super, jer treba ih sačuvati, ali sa ove druge strane ne možeš a da se ne zapitaš odakle taj novac i kome su onda namenjeni svi ti novi ogromni konaci u svakom manastiru.
predatortz predatortz 13:14 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Što onda ne zatvore manastire za posete ako im posetioci idu na ku*ac?


Ovo je višeslojno pitanje.

Manastiri nisu samo deo našeg verskog identiteta, nego su i deo našeg kulturnog identiteta i nasleđa.

Nekako, verujem da pripadaju svima, a ne samo deklarisanim vernicima.
Uostalom, ko procenjuje stepen vere u nešto?
Poznajem neke deklarisane ateiste koji mnogo više žive po smernicama hrišćanstva od mnogih deklarisanih vernika.

Primer je jedna meni bliska osoba, profesorka, čije se pravoslavlje, u koje se zaklinje n puta dnevno, razbija pred autističnim đakom koji joj "remeti" rad i harmoniju u razredu.

Ja sam joj otvoreno i u lice rekao da nije hrišćanka.
Atomski mrav Atomski mrav 13:32 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

To sam se i ja pitala kad su mi neki vernici na FB opravdavali igumanovo ponašanje time da oni ne žele promenadu.


Mislim da je to razumljivo. Ali onda treba to organizovati na neki bolji način.
Atomski mrav Atomski mrav 13:36 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Nekako, verujem da pripadaju svima a ne samo deklarisanim vernicima.
Uostalom, ko procenjuje stepen vere u nešto?
Poznajem neke deklarisane ateiste koji mnogo više žive po smernicama hrišćanstva od mnogih deklarisanih vernika.


Slažem se. A sasvim je moguće da posete manastirima ne bi bile dozvoljene (ili bi bile ograničene) da se samo monahinje i monasi pitaju... no, verovatno o tome odlučuje neko "odozgo" ko posle ne mora da trpi ovakve i onakve posetioce.
highshalfbooze highshalfbooze 15:03 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Atomski mrav
To sam se i ja pitala kad su mi neki vernici na FB opravdavali igumanovo ponašanje time da oni ne žele promenadu.


Mislim da je to razumljivo. Ali onda treba to organizovati na neki bolji način.


Kao na primer da izgrade sebi svoj privatni manastir i da zabrane promenade u ličnoj svojini, a da javno dobro oslobode svog ličnog interesa.

ko posle ne mora da trpi ovakve i onakve posetioce.


Podrazumeva se da se posetioci pridržavaju kućnog reda, ali i domaćini treba da znaju za neki red.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:21 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

da javno dobro oslobode svog ličnog interesa.

Javno dobro su reke planine, putevi, pruge....da li i manastiri????
Ne liči mi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:55 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Atomski mrav
Što je i OK, oni su otišli tamo da nađu mir i posvete se bogu a odslaci u manastire su danas postali nezaobilazni deo urbanog folklora pa smo ih verovatno smorili do krajnjih granica.


Što onda ne zatvore manastire za posete ako im posetioci idu na ku*ac?


Pa kako onda da činodesjtvuju? Na daljinu? Ili preko poštanskih maraka?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:01 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Atomski mrav
To sam se i ja pitala kad su mi neki vernici na FB opravdavali igumanovo ponašanje time da oni ne žele promenadu.


Mislim da je to razumljivo. Ali onda treba to organizovati na neki bolji način.


Predlažem da monasi nose značke, i da se ustanovi knjiga utisaka, pa da onda mi, posetioci, možemo da ih bodujemo.

Ja sam mislio da je pravoslavlje zasnovano na ljudskoj toplini i širini duše (slovenske), to jest tako se pravoslavci vole predstavljati (dok su katolici, na primer, pohlepne zle osobe sumnjivih verskih načela, koje tovare zlato i seksualno zlostavljaju malu decu - ovo sam jednom čuo od monaha u manastiru dole kod sela Vlasi, čovek je baš nešto bio jako kivan na katolike tog dana, došlo mi bilo da mu kažem da su, po pitanju gostoprimstva, i uopšte tolerancije, harekrišne keva za sve vere koje postoje). A ono, bre, drkoši, gori od nas ateista.
Atomski mrav Atomski mrav 16:02 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Pa kako onda da činodesjtvuju? Na daljinu? Ili preko poštanskih maraka?

"Lajv" na Fejsbuku?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:02 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Atomski mrav
Pa kako onda da činodesjtvuju? Na daljinu? Ili preko poštanskih maraka?

"Lajv" na Fejsbuku?



Čudi me da još nisu pokrenuli neku kikstarter kampanju za skupljanje para za izgradnju manastira i obnavljanje voznog parka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:03 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.


Predlažem da monasi nose značke, i da se ustanovi knjiga utisaka, pa da onda mi, posetioci, možemo da ih bodujemo

A što misliš da ih boli krasni za naše ocene?
Atomski mrav Atomski mrav 16:03 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

pa da onda mi, posetioci, možemo da ih bodujemo.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:05 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man

Predlažem da monasi nose značke, i da se ustanovi knjiga utisaka, pa da onda mi, posetioci, možemo da ih bodujemo

A što misliš da ih boli krasni za naše ocene?


A što misliš da mene boli krasni za to što njih boli krasni za naše ocene?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:08 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

srdjan.pajic


A što misliš da mene boli krasni za to što njih boli krasni za naše ocene?

Pa vidim ocenjivao bi ih nešto, a to bi valjda trebalo oni da vide pa da se koriguju.
Ili bi ti te ocene slao negde gde treba?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:17 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
srdjan.pajic


A što misliš da mene boli krasni za to što njih boli krasni za naše ocene?

Pa vidim ocenjivao bi ih nešto, a to bi valjda trebalo oni da vide pa da se koriguju.
Ili bi ti te ocene slao negde gde treba?


Bih ocenjivao, jel to sad zabranjeno? I kad me neko pita, recimo, da li da ode da obiđe taj i taj manastir, ja bih pogledao u svoj tefter i rekao mu, e, nemoj, tamo je neki težak skot od igumana, mrzi žene, pogotovu one što jašu bickl, katolike, Albance, Bakira, verovatno i samog sebe, zaobiđi. Dobro, pošto je 21. vek, onda bi to išlopreko ovih lajkova na fejsbuku ili nekoj sličnoj platformi, ili applikaciji, kao što predlaže drug Mrav.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:24 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

srdjan.pajic
hoochie coochie man
srdjan.pajic


A što misliš da mene boli krasni za to što njih boli krasni za naše ocene?

Pa vidim ocenjivao bi ih nešto, a to bi valjda trebalo oni da vide pa da se koriguju.
Ili bi ti te ocene slao negde gde treba?


Bih ocenjivao, jel to sad zabranjeno? I kad me neko pita, recimo, da li da ode da obiđe taj i taj manastir, ja bih pogledao u svoj tefter i rekao mu, e, nemoj, tamo je neki težak skot od igumana, mrzi žene, pogotovu one što jašu bickl, katolike, Albance, Bakira, verovatno i samog sebe, zaobiđi. Dobro, pošto je 21. vek, onda bi to išlopreko ovih lajkova na fejsbuku ili nekoj sličnoj platformi, ili applikaciji, kao što predlaže drug Mrav.


Ma sve je to super, i niti to ko brani niti može da ti zabrani.

A ako bi i pokušao imao bi posla samnom.

Samo nemoj terati kaluđere da drže negde neku knjigu u kojoj bi ti nešto žvrljao.
Neka rade šta god hoće, njihova kuća njihovo pravo.

Kako ono ide, živi i pusti druge da žive?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:24 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Samo nemoj terati kaluđere da drže negde neku knjigu u kojoj bi ti nešto žvrljao.


U 21. veku je uglavnom nebitno ko drži knjigu utisaka, kaluđeri u gift šopu manastira, ili ja na fajsbuku. Razume se da na bih slao komunalnu policiju da proverava da li manastir ima knjigu utisaka, kao što je ne bih slao ni u neki muzej, nacionalni park, ili spomenkompleks. Tako da možeš da opustiš živac.


hoochie coochie man hoochie coochie man 17:40 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

, kao što je ne bih slao ni u neki muzej, nacionalni park, ili spomenkompleks.

Slabo mi se ti razaznaješ u ove stvari.
Ajd potrudi se, nije teško napraviti razliku između manastira iovoga što si nabrojao
nikvet pn nikvet pn 18:14 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

alselone

Dok nisam prvi put otišao u manastir verovao sam da su monasi nešto najbliže bogu na zemlji


Тако је и било.

Пар деценија одржавао сам сточни парк у манастиру св.Петка где су она мучна деца. Монахиње су радиле даноноћно, све је било под конац и оку и души. Смирене, скромне, тихе, културне; напросто озарене душе. Питао сам се је ли то фасада, лажњак али, хм, ипак није. Како знам? Ако људи лажу стока не лаже; њихова стока била је питомија и културнија од већине садашњих верника. Јако поштујем што никад нису мене који нисам верник (традиционалиста јесам) ни имплицитно притискали да приђем стаду. Скромни конак је често имао посетилаца.

Сада више није тако. У цркву су ушле огромне паре а са њима изгледа и неке безбожне силе.

Старе монахиње су удаљеним дужностима склоњене од посетилаца. Ове нове су дебеле, носе мобилне, хладнога погледа, рецитаторских текстова. Из манастира изађеш недирнуте душе додирнутог џепа.

floki floki 18:21 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

nedavno gledah onog st protića, pa on sve to u jednoj račenici sažeo, koju je njemu neki čestit sveštenik rekao: "ušla nam je ulica u crkvu"

jbg
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:12 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
, kao što je ne bih slao ni u neki muzej, nacionalni park, ili spomenkompleks.

Slabo mi se ti razaznaješ u ove stvari.
Ajd potrudi se, nije teško napraviti razliku između manastira iovoga što si nabrojao


Odlično se ja razaznajem, a ti slobodno pravi razliku, ili nemoj, kako god hoćeš, ja sam samo izneo konkretan predlog za kolege koji obilaze manastire a ne bi da ih tamo sačeka neki nadrkani pop.
vcucko vcucko 19:40 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

floki
nedavno gledah onog st protića, pa on sve to u jednoj račenici sažeo, koju je njemu neki čestit sveštenik rekao: "ušla nam je ulica u crkvu"

jbg

A gde nije, života ti?!

U politiku, kulturu, sport, školu... imenuj. Ako možeš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Odlično se ja razaznajem, a ti slobodno pravi razliku, ili nemoj


Sad ovo vidim.

Srki, nemamo ti i ja šta da pravimo ili da ne pravimo razliku između nacionalnog parka, spomen kompleksa i manastira, ona postoji.
Možemo da znamo za nju ili da ne znamo, ali ona postoji.

Ti vidim ne znaš kakva je razlika između nečega što pripada državi i čime upravlja država, i nečega nad čim država nema ingerencija nego onaj čije je to vlasništvo.
munjara munjara 20:13 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

СПЦ је дубоко мизогина институција

A čuj, apostol Pavle je bio takav, ostaci helenizma u ortodoksiji.Sa druge strane crkva je ikona Carastva , a Carstvo je na vlasti Ocu
munjara munjara 20:20 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ne znam šta im je to trebalo, moglo je mnogo jednostavnije, rodio se normalno, bog ga odabrao, i sve bude prihvatljivje, ili makar teže za pobijanje.

pa sad ono da znate bar ono što je kum umijesto vas govorio na krštenju, a ako ste bar jednom ušli u crkvu a zanimalo vas je još nešto osim kolorita fresake znali bi da Gospod naš i Spasitelj nije rođen od Marije. Pa fora sa islamom je što je to demonska objava ,stvorena da ti bude prihvatljiva
munjara munjara 20:30 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ja sam mislio da je pravoslavlje zasnovano na ljudskoj toplini i širini duše (slovenske), to jest tako se pravoslavci vole predstavljati

A čuj, taj narodni etnofiletizam nam je u stvari problem u crkvi. Recimo ,apostol Pavle je bio svadljiv,čangrizav i ne baš sklon ženskoj putenosti. Atanasije Veliki je bio razbojnik i kad se preumio ostala mu hrabrost,muda do poda,nije se bojao pred cara izači sa tvrdim stavom. Kirilo aleksandriski, političar diplomat, potkupljivao je po Konstantinopolisu velmože koji bi mogli opstruirat sabor , oćemo prije , Ilija je bio tvrd i odlučan čovijek , Mojsije također. Mislim to što imate sliku samo nekog ko je našao smiranje ( ko recimo sv.Serafim sarovski) govori samo o "svecu kao društvenom konstruktu" kako ga zamišljate ,
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:41 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Sad ovo vidim.

Srki, nemamo ti i ja šta da pravimo ili da ne pravimo razliku između nacionalnog parka, spomen kompleksa i manastira, ona postoji.
Možemo da znamo za nju ili da ne znamo, ali ona postoji.

Ti vidim ne znaš kakva je razlika između nečega što pripada državi i čime upravlja država, i nečega nad čim država nema ingerencija nego onaj čije je to vlasništvo.


Huči, opet se prepireš sam sa sobom. Pričao sam o knjizi utisaka, a ne ko je čega vlasnik. Ti i kad sobu uzmeš na airbnb-ju imaš tamo da popuniš utiske, da li je štrokavo, ili je vlasnik neki kreten i tako dalje. Tako bi trebalo i za manastire, kad smo u pitanju mi, posetioci, to je teza koju ovde zastupam od početka, a ti se sve vreme nešto gubiš, ne znam šta te je spopalo.
maksa83 maksa83 20:42 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Recimo ,apostol Pavle je bio svadljiv,čangrizav i ne baš sklon ženskoj putenosti. Atanasije Veliki je bio razbojnik i kad se preumio ostala mu hrabrost,muda do poda,nije se bojao pred cara izači sa tvrdim stavom. Kirilo aleksandriski, političar diplomat, potkupljivao je po Konstantinopolisu velmože koji bi mogli opstruirat sabor , oćemo prije , Ilija je bio tvrd i odlučan čovijek , Mojsije također


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:45 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

znali bi da Gospod naš i Spasitelj nije rođen od Marije.


Kršten ja, deca mi krštena, čak i kum bio, govorio sam neki tekst ali pravo da ti kažem ne sećam ga se tačno, nešto odričem se, prihvatam, tako nešto...ali ovo nije rođen od Marije, e to se ne sečam da je iko pričao.

Hjad molim te, ovo sasvim ozbiljno, daj to malo razjasni, razumljivijim jezikom, kako nije rođen od Marije?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:48 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Ti i kad sobu uzmeš na airbnb-ju imaš tamo da popuniš utiske, da li je štrokavo, ili je vlasnik neki kreten i tako dalje.


Tako gazda odlučio.
Ovaj gazda neće, uzmi ili ostavi.
A što si u priču uveo nacionalne parkove?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:12 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
Ti i kad sobu uzmeš na airbnb-ju imaš tamo da popuniš utiske, da li je štrokavo, ili je vlasnik neki kreten i tako dalje.


Tako gazda odlučio.
Ovaj gazda neće, uzmi ili ostavi.
A što si u priču uveo nacionalne parkove?


Pa da te opustim i oraspoložim sa ovim "nacionalni", pošto vidim da si počeo da tiltuješ.
gedza.73 gedza.73 21:28 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

jel' nas ovi zajebavaju?
Demokratska stranka, Socijaldemokratska stranka i Zajedno za Srbiju trebalo bi formalno pravno da se ujedine najkasnije do 15. decembra, saznaje nezvanično "Blic".

a ujedno kad je Blic tu. Jel' ovo naš Filip Mladenović uleće na 0:56

munjara munjara 21:30 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

hoochie coochie man
znali bi da Gospod naš i Spasitelj nije rođen od Marije.


Kršten ja, deca mi krštena, čak i kum bio, govorio sam neki tekst ali pravo da ti kažem ne sećam ga se tačno, nešto odričem se, prihvatam, tako nešto...ali ovo nije rođen od Marije, e to se ne sečam da je iko pričao.

Hjad molim te, ovo sasvim ozbiljno, daj to malo razjasni, razumljivijim jezikom, kako nije rođen od Marije?

Верујем у једног Бога, Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
И у једног Господа Исуса Христа, Сина Божјег, Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова; Светлост од Светлости, Бога истинитог од Бога истинитог, рођеног, не створеног, једносушног са Оцем, кроз кога је све постало;
Који је ради нас људи и нашега спасења сишао с небеса, и оваплотио се од Духа Светога и Марије Дјеве и постао човек;
И Који је распет за нас у време Понтија Пилата, и страдао и погребен;
И Који је васкрсао у трећи дан по Писму;
И Који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца;
И Који ће опет доћи са славом, да суди живима и мртвима, његовом Царству неће бити краја.
И у Духа Светог, Господа, животворног, Који од Оца исходи, Који се са Оцем и Сином заједно поштује и заједно слави, Који је говорио кроз пророке.
У једну, свету, саборну и апостолску Цркву.
Исповедам једно крштење за опроштење грехова.
Чекам васкрсење мртвих.
И живот будућег века. Амин.
[u][/u]
Mislim ako ne znate CREDO na nivou razumijevanja teksta čemu priča o Hriščanstvu, nego se razumije kroz sukob rada i kapitala i binarni društveni konstrukt
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

и Марије Дјеве


Pa da, i Marije.

Nije sporna Marija bogorodica

maliperica maliperica 21:46 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Primer je jedna meni bliska osoba, profesorka, čije se pravoslavlje, u koje se zaklinje n puta dnevno, razbija pred autističnim đakom koji joj "remeti" rad i harmoniju u razredu.

Ja sam joj otvoreno i u lice rekao da nije hrišćanka.


Moglo bi da se kaže.
Ali sledeći tu logiku ni za koga ne bi moglo da se kaže ni da je protestant, katolik, musliman, budista, muškarac, žena .....
Samo je jedan od blogokolega 100 % - nešto .

munjara munjara 21:49 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

"ušla nam je ulica u crkvu"

urbano jbg
munjara munjara 21:58 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Nije sporna Marija bogorodica
teško je prevest TEOTOKOS ona koja je boga rodila , ali za ključan je CREDO , jasno se kaže "rođenog ne stvorenog" od oca rođenog prije svih vijekova , dakle HRIST je tu prije stvaranja, kroz njega je stvoren Adam ( a bogami i svih 6 kvarkova, fotoni i još neke sitnice) kroz Mariju se utjelovio ( ovlapotio) zato je Maria TEOTOKOS, rodila je Boga ne stvoreno biće koga je Bog odabrao ... jednosuštnog ocu ... koga više zanima mladi gosp. koji često pijeva za našom parohiskom pijevnicom pisao je malo o tome
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 22:56 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

nikvet pn
alselone

Dok nisam prvi put otišao u manastir verovao sam da su monasi nešto najbliže bogu na zemlji


Тако је и било.

Пар деценија одржавао сам сточни парк у манастиру св.Петка где су она мучна деца. Монахиње су радиле даноноћно, све је било под конац и оку и души. Смирене, скромне, тихе, културне; напросто озарене душе. Питао сам се је ли то фасада, лажњак али, хм, ипак није. Како знам? Ако људи лажу стока не лаже; њихова стока била је питомија и културнија од већине садашњих верника. Јако поштујем што никад нису мене који нисам верник (традиционалиста јесам) ни имплицитно притискали да приђем стаду. Скромни конак је често имао посетилаца.

Сада више није тако. У цркву су ушле огромне паре а са њима изгледа и неке безбожне силе.

Старе монахиње су удаљеним дужностима склоњене од посетилаца. Ове нове су дебеле, носе мобилне, хладнога погледа, рецитаторских текстова. Из манастира изађеш недирнуте душе додирнутог џепа.



Sve rečeno, bravo!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 22:57 06.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

floki
nedavno gledah onog st protića, pa on sve to u jednoj račenici sažeo, koju je njemu neki čestit sveštenik rekao: "ušla nam je ulica u crkvu"

jbg


Baš to
zilikaka zilikaka 10:09 07.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова;

E, interesantna priča se povela. Vidiš, ja znam "Vjeruju", ne baš skroz napamet,al dobrim delom.
I baš zato mi je ovaj gore citirani deo značio da je Otac rođen pre svih vekova.
Naročito zato što se posle naglasi da je rođen, ne stvoren, a rođenje nikako nije bilo "pre svih vekova".
Naravno, ovo je moje nestručno tumačenje, samo na osnovu napisanog.
Pošto liči da si upućen u materiju, da li postoji negde lako dostupno "zvanično tumačenje"
st.jepan st.jepan 11:09 07.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

zilikaka
Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова;

E, interesantna priča se povela. Vidiš, ja znam "Vjeruju", ne baš skroz napamet,al dobrim delom.
I baš zato mi je ovaj gore citirani deo značio da je Otac rođen pre svih vekova.
Naročito zato što se posle naglasi da je rođen, ne stvoren, a rođenje nikako nije bilo "pre svih vekova".
Naravno, ovo je moje nestručno tumačenje, samo na osnovu napisanog.
Pošto liči da si upućen u materiju, da li postoji negde lako dostupno "zvanično tumačenje"

Delimo isti zbun.
U vezi s kojim, pitam:
Mora li iskaz o nemogućem biti per se nelogičan?
OK, možda baš tako i mora, eto uklapa se, ali zašto je, pobogu, i tumačenje tog iskaza dodatano nelogično?
Dabome, kad kažem nelogično, mislim na odstupanje od svetovne, tj. u laičkom duhovnom obzoru i praksi važeće logike.
U onu drugu, non-svetovnu se, priznajem, ne razbiram.

Praštajte ako sam, neuk i pri-zeman, pogrešio.
macak.tosa031 macak.tosa031 11:16 07.11.2019

Re: Sotona na biciklu.

st.jepan
zilikaka
Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова;

E, interesantna priča se povela. Vidiš, ja znam "Vjeruju", ne baš skroz napamet,al dobrim delom.
I baš zato mi je ovaj gore citirani deo značio da je Otac rođen pre svih vekova.
Naročito zato što se posle naglasi da je rođen, ne stvoren, a rođenje nikako nije bilo "pre svih vekova".
Naravno, ovo je moje nestručno tumačenje, samo na osnovu napisanog.
Pošto liči da si upućen u materiju, da li postoji negde lako dostupno "zvanično tumačenje"

Delimo isti zbun.
U vezi s kojim, pitam:
Mora li iskaz o nemogućem biti per se nelogičan?
OK, možda baš tako i mora, eto uklapa se, ali zašto je, pobogu, i tumačenje tog iskaza dodatano nelogično?
Dabome, kad kažem nelogično, mislim na odstupanje od svetovne, tj. u laičkom duhovnom obzoru i praksi važeće logike.
U onu drugu, non-svetovnu se, priznajem, ne razbiram.
Praštajte ako sam, neuk i pri-zeman, pogrešio.

Ništa nije nemoguće.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana